Laihduttajan ja niiden jotka haluaa pitää painoaan samassa pitää tietää syödyt kalorit tarkasyi joka päivä.Jos kalorit ovat vuoropäivin 2000 ja 3000,laihtuu kuukaudessa 2 kiloa JOS kuluttaa liikunnan avulla 1000 kaloria päivässä.
Olen itse laskenut kalorit joka päivä jo melkein vuoden ajan,ja olen todennut sen erittäin hyvin toimivaksi tavaksi hallita painoaan.Jos on esim syönyt 5000 kaloria on heti sen jälkeen pidettävä muutama vähempikalorinen päivä n 2000 kal
Ne on pidettävä heti välittömästi ennenkuin ylimääräinen energia on ehtinyt muuttua kehossa rasvaksi
Kalorien laskenta tapahtuu niin että syönnin jälkeen laitetaan paperille ylös mitä on syönyt,ja niiden kalorit,ja siirtää ne jo heti illalla tai seuraavana aamuna ruokapäiväkirjaan.JOS on syönyt liikaa syö seuraavina päivinä vähemmän,niin ei liho.jos tavoittena on laihtuminen kalorivaje pitää olla vähintään 250 kaloria päivässä.
Jos tämä liian suurikalorinen syönti jää päälle,lihominen on silloin erittäin nopeaa,JO 3 messa päivässä lihoo oikeaa läskiä kilon.
Ruokalautasmallin mukaiset ateriat voi syödä normaalisti päivällä ja illalla,niistä tulee vain yht 1000 kal.
1-2 kilon laihtuminen kuukaudessa on hyvä suoritus,alussa lähtee nesteitä 3-6 kiloakin,oikea rasvan laihtuminen alkaa vasta sen jälkeen.
Kalorinkulutus pyöräilyllä 20 km tunnissa 600 kal (32 km tunnissa 1200 kaloria)
https://www.foreverclub.fi/painonhallinta-ja-laihdutus/kalorinkulutus-pyorailylla-nain-paljon-voit-kuluttaa-pyorailylla/
Kalorien laskenta/painonhallinta
40
4530
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä on joku joka haukkuu minua ja väittää että liikunnalla on vain pieni merkitys laihtumisessa,ja toinen negatiivinen kommentoija on rasvakarppaaja veijo
TULOKSET ne on jotka puhuu puolestaan ,painoni on tällä hetkellä 63 kiloa vyötärönympärysmitta 79 cm pihtimittaustulos kahdesta kohdasta otrettuna 8 ja 12 mm,
laihdutettavaa on vielä noin 3 kg,niin vatsalihakseni tulevat täysin näkyviin.
Näitä syötyjä kaloreita EI voi tietää muuten kuin laskemalla ne tarkasti,ei ole yhtään isotöinen,koska samoissa ruokaaineissa ja annoksissa on aina samat kalorit,ja ne oppii ajan ollen muistamaan ulkoa,kun niitä on laskenut jonkin aikaa.- Anonyymi
Laihtuneista siksi lihoo takaisin yli 80% koska he eivät tiedä syömäänsä kalorimäärää,kaloreita ei pysty tarkasti tietämään muuten kuin laskemalla ne tarkasti.
Kulutan tällä hetkellä pyöräilyllä päivässä vähintään 2000 kaloria,se on sama määrä minkä moni liikuntaa harrastamaton syö päivässä.Söin eilenkin 3700 kaloria jäätelöä,karkkia yms roskaruokaa.EN VÄLTÄ HIILIHYDRAATTEJA OLLENKAAN,niitä käytän joskus 700g päivässä yleensä ne on n 2500g
Tässä pyörräilynopeus on 45 kilometriä tunnissa 32 kilometrin tuntinopeus kuluttaa jo 1200 kaloria tunnissa
https://www.youtube.com/watch?v=R27__KJYdts&t=287s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihtuneista siksi lihoo takaisin yli 80% koska he eivät tiedä syömäänsä kalorimäärää,kaloreita ei pysty tarkasti tietämään muuten kuin laskemalla ne tarkasti.
Kulutan tällä hetkellä pyöräilyllä päivässä vähintään 2000 kaloria,se on sama määrä minkä moni liikuntaa harrastamaton syö päivässä.Söin eilenkin 3700 kaloria jäätelöä,karkkia yms roskaruokaa.EN VÄLTÄ HIILIHYDRAATTEJA OLLENKAAN,niitä käytän joskus 700g päivässä yleensä ne on n 2500g
Tässä pyörräilynopeus on 45 kilometriä tunnissa 32 kilometrin tuntinopeus kuluttaa jo 1200 kaloria tunnissa
https://www.youtube.com/watch?v=R27__KJYdts&t=287sMatematiikka on mukavaa mutta kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin monet näyttävät luulevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matematiikka on mukavaa mutta kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin monet näyttävät luulevan.
Kaloreita laskemalla minä laihduin. Puoli vuotta pidin YAZIO sovelluksella päiväkirjaa(ilmainen mainos) Lopetin kirjaamisen ja jatkoin syömistä opitulla tavalla. Puoli vuotta lisää ja paino on kestänyt tässä tavoite painossani. Laihdutin 15kg. Näin jatkan, kunnes kuolen. Hyvää kesää kaikille, painosta riippumatta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaloreita laskemalla minä laihduin. Puoli vuotta pidin YAZIO sovelluksella päiväkirjaa(ilmainen mainos) Lopetin kirjaamisen ja jatkoin syömistä opitulla tavalla. Puoli vuotta lisää ja paino on kestänyt tässä tavoite painossani. Laihdutin 15kg. Näin jatkan, kunnes kuolen. Hyvää kesää kaikille, painosta riippumatta!
"Puoli vuotta pidin YAZIO sovelluksella päiväkirjaa(ilmainen mainos)"
Näitähän piisaa. Rahat pois tyhmiltä ja he palaavat sitten kun....... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=R27__KJYdts&t=287sLaihduttamisessa ja painonhallinnassa on vain kyse siitä että syödyt kalorit pitää kuluttaa pois,ja se onnistuu helpoimmin laskemalla kalorit.
Eri ihmisten kalorinkulutuksissa on SUURIA eroja,pitää ottaa vain ensin selville oma henkilökohtainen kalorinkulutus
https://www.laihdutus.info/painonpudotuslaskuri/
- Anonyymi
Kalorien laskenta on tehokas ja toimiva tapa.
Siihen kun
- liitetään kylläisyyden tunteen saamiseksi runsaasti proteiinia, kasviksia ja vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja täysjyväviljaa; sekä
- sokerien, valkoisen jauhon sekä öljyjen ja rasvojen minimointi,
lopputulos on varma.
Lähes tulkoon kaikki liikunta on hyvästä ja terveysteko.- Anonyymi
Ja mitä sanoo maailmalla tunnustettu liikalihavuus-tutkija:
Dr Ludwig: ”Jos syöt aitoa ruokaa oikean
määrän niin kehosi hoitaa kyllä itse loput”
Nyt on sitten korkea aika saattaa kaloriteoria lopullisesti
hautaan. (jollet nyt jo ole tehnyt sitä) ja alkaa kohdistamaan
ajatukset siihen millä on todellista merkitystä laihdutuksessa:
syömäsi ruoan laatu.
Ongelmana lihottavassa ruoassa ei ole se että saat
liikaa kaloreita, sanoo professori Ludvig (yksi maailman johtavia
ravintoasiantuntijoita painonhallinnassa). Ongelmana on se nippu
kehon omia reagointeja jotka edistävät rasvan kertymistä ja saavat
aikaan sen että syöt liikaa. Prosessoitu hiilihydraattirikas ruoka
kuten chipsit, limsat, keksit ja jopa valkoinen riisi, muuttuvat pian
sokeriksi elimistössäsi ja nostavat hormoonin. Insuliini, tasoa.
Mikä sitten on oikean laatuista ruokaa professori Ludvigin
mukaan? Oliiviöljy, pähkinät, avocado, rasvainen kala ja tumma
suklaa (kaakaopitoisuus enemmän kuin 70%)-kaikki ruoka jossa on vähä
hiilihydraatteja ja joissa on runsaasti terveellistä rasvaa (varo
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syömäsi ruoan laatu.
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo)Ja taas kerran:
Ongelmana ei ole että syöt liikaa sokeria, rasvaa tai proteiineja vaan se että syöt liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas kerran:
Ongelmana ei ole että syöt liikaa sokeria, rasvaa tai proteiineja vaan se että syöt liikaa."Ja taas kerran:
Ongelmana ei ole että syöt liikaa sokeria, rasvaa tai proteiineja vaan se että syöt liikaa."
Yksinkertaisella ihmisellä on yksinkertaiset jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syömäsi ruoan laatu.
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo)Ludwig on fiksu mies, suosittelee kalaa ja kasvisrasvoja aivan kuten virallisetkin ravintosuositukset.
Anonyymi kirjoitti:
Ludwig on fiksu mies, suosittelee kalaa ja kasvisrasvoja aivan kuten virallisetkin ravintosuositukset.
Myös täysjyvää.
Ludwig myös toteaa että laihtuminen johtuu energiavajeesta, Fiksu mies koska kukaa ei jaksa laskea kaloreita loputtomiin joten kannattaa syödä ruokaa jolla ei liho ja jonka kaloreita ei tarvitse laskea.
- Anonyymi
Itse oon tehnyt sitä, että syön joka toinen tai kolmas päivä. Silloinkin pidän tietyn syömisikkunan, minkä aikana syön kaikki kalorit. Ihana kun saa kerrankin syödä mahan täyteen eikä tarvitse joka päivä nähdä nälkää pienillä kaloreilla!! Jos söisin vain sen muutaman tuhatta kaloria päivässä, olisin joka päivä joka tapauksessa nälkäinen. Mutta olisin sitä siis joka päivä. Nyt vedän päivän tai pari aina vedellä ja olen suosiolla nälkäinen kuten olisin joka tapauksessa muutenkin dieetillä. Mutta sen jälkeen saan aina yhtenä päivänä nauttia kylläisyydestä ja vetää mahan täyteen saakka! Lähtee n 0,5-1 kiloa viikossa tällä menetelmällä. En ole ihan tarkkaan laskenut kaloreita, mutta suuntaa antavasti kuitenkin, etten silloin syömispäivänä ampuisi ihan yli ja söisi menetettyjä kaloreita takaisin (ja syömispäiviin kuuluu yleensä vähintään kilo kasviksia myös)
Jos esim. syö yhtenä päivänä 5000 kcal. Kun on kaksi päivää syömättä ja kolmantena päivänä syö tuon, silloin kaloreita tulee päivää kohti 5000/3=1700. Jos kuluttaa tavallisesti päivässä 2000kcal, vajetta tulee 2100 kcal viikossa eli n. 300 g laihtuu viikossa.
On muuten myös ihanan siisti keittiö aina pari päivää välissä, ei tartte käydä kaupassa ja aikaakin jää ihan eri tavalla kaikkeen mukavaan!- Anonyymi
"Itse oon tehnyt sitä, että syön joka toinen tai kolmas päivä. "
Syy moiseen heikkouteen??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy moiseen heikkouteen???Kun ihminen haluaa olla siisti, hän huolehtii siitä että vessakäyntejä on enintään 2 kertaa viikossa. Yhtenä päivänä syö itsensä täyteen, seuraavana ulostaa ja sitten pysyvätkin pöksyt puhtaana 3 päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen haluaa olla siisti, hän huolehtii siitä että vessakäyntejä on enintään 2 kertaa viikossa. Yhtenä päivänä syö itsensä täyteen, seuraavana ulostaa ja sitten pysyvätkin pöksyt puhtaana 3 päivää.
"Kun ihminen haluaa olla siisti, hän huolehtii siitä että vessakäyntejä on enintään 2 kertaa viikossa. Yhtenä päivänä syö itsensä täyteen, seuraavana ulostaa ja sitten pysyvätkin pöksyt puhtaana 3 päivää."
Selittelyt eikun paranee ja perusteet (ravintoon liittyvät) eikun heikkenee.
Hyvää materiaalia SUOMI24 kaatopaikalle. - Anonyymi
Parempi se on syödä kunnon ruoka 2 kertaa päivässä,niistä tulee vai 1000 kaloria ja jättää pois roskaruoka,esim kekseistä tulee hetkessä turhia kaloreita 400
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy moiseen heikkouteen???Minun syyni siihen ovat:
a) haluan laihtua
b) kokonaiskalorit ratkaisevat
c) säästyy rahaa kun käyn harvemmin kaupassa niin ei tuu samalla ostettua muuta
d) jää tuntikausia enemmän aikaa muuhun kuin syömiseen, tiskaamiseen ja ruoan tekemiseen
e) on ihanan helppoa ja vaivatonta
f) ei tartte niin laskea kaloreita: kun vaikka syömispäivänä söisin 5000 kcal, pysyn silti miinuksilla
g) ei tartte eväitä töissä ikinä eikö lähteä mihinkään ulos syömään (lisää säästöä)
Itse asiassa mun kaverini, joka on aktiiviurheilija, ehdotti tuota. Tosin hänen lisäyksensä oli, että proteiinia voi syödä paastopäivinä (esim. 5 kananmunaa halutessa, jos tulee nälkä). Oon mä välillö kananmunia syönyt, mutta on niin ärsyttäviä kuorittavia, että ennemmin odotan vain syömispäivään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun syyni siihen ovat:
a) haluan laihtua
b) kokonaiskalorit ratkaisevat
c) säästyy rahaa kun käyn harvemmin kaupassa niin ei tuu samalla ostettua muuta
d) jää tuntikausia enemmän aikaa muuhun kuin syömiseen, tiskaamiseen ja ruoan tekemiseen
e) on ihanan helppoa ja vaivatonta
f) ei tartte niin laskea kaloreita: kun vaikka syömispäivänä söisin 5000 kcal, pysyn silti miinuksilla
g) ei tartte eväitä töissä ikinä eikö lähteä mihinkään ulos syömään (lisää säästöä)
Itse asiassa mun kaverini, joka on aktiiviurheilija, ehdotti tuota. Tosin hänen lisäyksensä oli, että proteiinia voi syödä paastopäivinä (esim. 5 kananmunaa halutessa, jos tulee nälkä). Oon mä välillö kananmunia syönyt, mutta on niin ärsyttäviä kuorittavia, että ennemmin odotan vain syömispäivään.Olen itselläni havainnut että liian vähäkalorisesta syönnistä tulee syömähäiriö,eli jos ensin syö liian vähän ja sitten liian paljon ja siitä roskaruokaosuus on yleensä ollut liian suuri.Minulla on tarkka ruokapäiväkirjaseuranta mistä voin katsoa jälestäpäin miten erillaiset syönnit ovat vaikuttaneet.
Itselläni toimii ainakin paremmin kun syön vähintään 1800 kaloria joka päivä,ja samaan aikaan lisään reilusti liikuntaa kahden viikon ajan monena päivänä viikossa ,eli 4,5 tuntia päivässä pyöräilyä yms
Kalorinkulutukseni on silloin vähintään 4000 päivässä,kalorivaje vähintään 1500 pv
Silloin kun keho ei saa energiaa ravinnosta,niin se alkaa käyttämään kehon omia rasvoja energian lähteenä.
Paras laihdutusniksi on tehdä mahdollisimman hyvä pääruoka joka on huomattavasti paremman makuista kuin roskaruoka,itse olen tehnyt nyt isossa 10 litran kattilassa 7 litraa keittoa johon olen laittanut kasvisten lisäksi koskenlaskijajuustoa ja kasviskermaa hyvät mausteet ,sen syön sitten kaksi kertaa päivässä täysjyväruisleivän kera jossa päällä paprikamajoneesia.
Yleensä olen tehnyt jonkun toisenkin ruuan jota syön aina välillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itselläni havainnut että liian vähäkalorisesta syönnistä tulee syömähäiriö,eli jos ensin syö liian vähän ja sitten liian paljon ja siitä roskaruokaosuus on yleensä ollut liian suuri.Minulla on tarkka ruokapäiväkirjaseuranta mistä voin katsoa jälestäpäin miten erillaiset syönnit ovat vaikuttaneet.
Itselläni toimii ainakin paremmin kun syön vähintään 1800 kaloria joka päivä,ja samaan aikaan lisään reilusti liikuntaa kahden viikon ajan monena päivänä viikossa ,eli 4,5 tuntia päivässä pyöräilyä yms
Kalorinkulutukseni on silloin vähintään 4000 päivässä,kalorivaje vähintään 1500 pv
Silloin kun keho ei saa energiaa ravinnosta,niin se alkaa käyttämään kehon omia rasvoja energian lähteenä.
Paras laihdutusniksi on tehdä mahdollisimman hyvä pääruoka joka on huomattavasti paremman makuista kuin roskaruoka,itse olen tehnyt nyt isossa 10 litran kattilassa 7 litraa keittoa johon olen laittanut kasvisten lisäksi koskenlaskijajuustoa ja kasviskermaa hyvät mausteet ,sen syön sitten kaksi kertaa päivässä täysjyväruisleivän kera jossa päällä paprikamajoneesia.
Yleensä olen tehnyt jonkun toisenkin ruuan jota syön aina välilläNo mulla on taas ollut ongelma se, että ns. "normaalidieetillä" sorrun aina roskaruokaan. Siis melkein joka tai joka toinen päivä. Olen siis yrittänyt kalorien laskentaa ja se kyllä toimikin todella hitaasti (ja kilot tuli hetkessä takaisin laskennan loputtua).
Vähähiilarisella taas onnistuin lihomaan muutamassa viikossa melkein kymmenen kiloa, kun en perehtynyt tarpeeksi hyvin dieetiin. Hiilarit tosin oli alle 20 grammaa enkä vetänyt mitään pizzoja tai hampurilaisia.. Sen sijaan vedinkin juustoja, avokadoja ja kanaa lorottamalla oliiviöljyä sellaiset määrät, että ei kasvoi kohisten. Niitä kiloja saikin sitten laihdutella normaaliruokavaliolla tovin.
Mulle tämä joka toinen tai kolmas päivä syönti on kyllä toiminut ihanan hyvin. Olen joku ilta syönyt pizzan, mutta eipä ne kalorit haittaa, vaikka tulisi yhdestä pizzasta 1800, kun jakaantuu kolmelle päivälle. Etenkin, kun mä usein oon jättänyt sen syönnin iltaan, niin oon saattanut sitten vielä jotain pientä pizzan lisäksi syödä ennen nukkumaan menoa. Aamulla herätessä usein se nälkä on nukuttu jo ohi, ja on ollut mukava alkaa taas paastoon.
Syömispäivänä siis syön useimmiten vasta klo 18 jälkeen ja käyn sitä ennen lenkillä. Yleensä ei ole edes mitään huutavaa nälkää. Ja kun siinä on päivä aikaa suunnitella ja tehdä sitä ruokaa niin monesti ajattelee, että sen pitää olla monipuolista, kun kerran syö harvemmin. Usein sitä ajattelee, että vähintään puoli kiloa on saatava kasviksia, joten ne ostaa ja pilkkoo valmiiksi. Usein menee kilokin, koska haluan lisätä kastikkeisiin monipuolisuuden vuoksi. Sitten kun sitä tekee ison määrän, ja tietää että saa koko illan syödä ja hakea lisääkin, niin eipä ole mitään paineita. Ja jos paastopäivänä on nälkä, no eihän sitä tartte kärsiä ku hetken aikaa ku seuraavana päivänä saa silti syödä :D
Roskaruoan syönti on kyllä jäänyt tällaisella paastoilulla minimiin. Varmaan johtuu siitä, että kun on pari päivää syömättä, niin sitä on jotenkin onnistunut vierottautumaan roskaruoasta. Ennen mä olisin voinut syödä sitä nimittäin joka päivä. Nyt ärsyttää ajatus, että haen syömispäivänä jonkun hampurilaisen ja sitten onkin tunnin päästä nälkä, ja joudun hakemaan taas uuden jostain. Sitten on päivä aikaa suunnitella illan syömistä ja koittaa jotain uusia reseptejä, niin en halua jättää mahdollisuutta käyttämättä.
Yhtälaillahan kalorien laskenta tietenkin toimii. Kokonaiskalorithan ne ratkaisevat. Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että tällaista ruokailurytmiä voisin ihan hyvin noudattaa elämäntapana, kun on niin helppoa. Toisaalta, tämä on varmaan helppoa sen vuoksi, ettei koronan vuoksi ole ollut entisiä sosiaalisia kuvioita eikä ole tullut käytyä ravintoloissa eikä baareissa.
Jos/kun joskus tämän lopetan, siirryn varmaan lautasmalliin (ja varmaan aamupaloja en syö edelleenkään, kuten en ole ennenkään syönyt) ja pidän syömisen iltapainotteisena.
- Anonyymi
Niinkuin sanoin alussa veijo on täällä se vakiovittuilija,ei kannata välittää.
Syökää vain reilusti hiilihydraatteja.Hiilihydraatti on ihmisen tärkein ravintoaine.- Anonyymi
"Niinkuin sanoin alussa veijo on täällä se vakiovittuilija...."
Nyt ymmärrän mistä on lähtöisin se vitsi pojankollista joka valitti isälleen että ope aina vittuilee hänelle. Isä lähti kouluun mukaan ja oli matematiikan tunti. Opettaja kysyi pojalta paljonko on 2 2.
Poika kiljaisi isälleen: "mitä minä sanoin, nyt se taas alkaa".
Mitä tästä opit?? Todennäköisesti et mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ymmärrän mistä on lähtöisin se vitsi pojankollista joka valitti isälleen että ope aina vittuilee hänelle. Isä lähti kouluun mukaan ja oli matematiikan tunti. Opettaja kysyi pojalta paljonko on 2 2.
Mitä tästä opit?? Todennäköisesti et mitään.Voitko avata tätä vitsiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko avata tätä vitsiä?
Mitä tästä opit?? Todennäköisesti et mitään.
Mitä et ymmärtänyt???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tästä opit?? Todennäköisesti et mitään.
Mitä et ymmärtänyt????Nimimerkki "Veijo" on kirjoittanut tähän ketjuun 8 viestiä (1 poistettu). Yksikään ei liity millään tavalla palstan eikä viestiketjun aiheeseen. Eikä niissä muutenkaan ole mitään asiaa. Tarkoitus on vain loukata muita kirjoittajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki "Veijo" on kirjoittanut tähän ketjuun 8 viestiä (1 poistettu). Yksikään ei liity millään tavalla palstan eikä viestiketjun aiheeseen. Eikä niissä muutenkaan ole mitään asiaa. Tarkoitus on vain loukata muita kirjoittajia.
"Nimimerkki "Veijo" on kirjoittanut tähän ketjuun 8 viestiä (1 poistettu). Yksikään ei liity millään tavalla palstan eikä viestiketjun aiheeseen"
Lukutaito ja ymmärtäminen ein näytä kukoistavan kioskilla:
syömäsi ruoan laatu.
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki "Veijo" on kirjoittanut tähän ketjuun 8 viestiä (1 poistettu). Yksikään ei liity millään tavalla palstan eikä viestiketjun aiheeseen. Eikä niissä muutenkaan ole mitään asiaa. Tarkoitus on vain loukata muita kirjoittajia.
"Tarkoitus on vain loukata muita kirjoittajia."
Koetko sen loukkauksena kun nluulosi kaatuu?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimimerkki "Veijo" on kirjoittanut tähän ketjuun 8 viestiä (1 poistettu). Yksikään ei liity millään tavalla palstan eikä viestiketjun aiheeseen"
Lukutaito ja ymmärtäminen ein näytä kukoistavan kioskilla:
syömäsi ruoan laatu.
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo)Mikä sitten on oikean laatuista ruokaa professori Ludvigin mukaan? Oliiviöljy, pähkinät, avocado, rasvainen kala ja tumma suklaa (kaakaopitoisuus enemmän kuin 70%)-kaikki ruoka jossa on vähä hiilihydraatteja ja joissa on runsaasti terveellistä rasvaa (varo
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista"
Tämä on laihdurus -palsta, Lutviiikin ehdottamat ruuat onvat suuresti ölhypitoisia/rasvapitoisia, ne lihottavat erittäin herkästi. Voi olla, tai voi olla olematta, että ne olisivat terveellisiä, mutta lihoaminen on satavarmasti hyvin epäterveeellistä.
Hyvistä ja huonoista rasvoista sen verran että ne ovat täysin helppoheikkien keksintöä. Ei ole muita kuin toinen toistaan huonompia/epäterveellisempiä öjyjä/rasvoja. Yhtä hölmöä olisi vaittää, että aito sikari on kamalan epäterveellinen, mutta jos siirtyy piipputupakan polttamisesta savukkeiden polttamiseen niin sepä edistelee terveyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten on oikean laatuista ruokaa professori Ludvigin mukaan? Oliiviöljy, pähkinät, avocado, rasvainen kala ja tumma suklaa (kaakaopitoisuus enemmän kuin 70%)-kaikki ruoka jossa on vähä hiilihydraatteja ja joissa on runsaasti terveellistä rasvaa (varo
THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista"
Tämä on laihdurus -palsta, Lutviiikin ehdottamat ruuat onvat suuresti ölhypitoisia/rasvapitoisia, ne lihottavat erittäin herkästi. Voi olla, tai voi olla olematta, että ne olisivat terveellisiä, mutta lihoaminen on satavarmasti hyvin epäterveeellistä.
Hyvistä ja huonoista rasvoista sen verran että ne ovat täysin helppoheikkien keksintöä. Ei ole muita kuin toinen toistaan huonompia/epäterveellisempiä öjyjä/rasvoja. Yhtä hölmöä olisi vaittää, että aito sikari on kamalan epäterveellinen, mutta jos siirtyy piipputupakan polttamisesta savukkeiden polttamiseen niin sepä edistelee terveyttä."Tämä on laihdurus -palsta, Lutviiikin ehdottamat ruuat onvat suuresti ölhypitoisia/rasvapitoisia, ne lihottavat erittäin herkäst....)
Ihanko totta???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä on laihdurus -palsta, Lutviiikin ehdottamat ruuat onvat suuresti ölhypitoisia/rasvapitoisia, ne lihottavat erittäin herkäst....)
Ihanko totta????Korjaan:
Tämä on _laihdutus_ -palsta, Lutviiikin ehdottamat ruuat _ovat_ suuresti _öljypitoisia_/rasvapitoisia, ne lihottavat erittäin herkästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tästä opit?? Todennäköisesti et mitään.Veijon muisteluita kansakouluajoiltaan... Aeka haaska.
- Anonyymi
Eiköhän painon hallinta onnistu ilman kalorien laskemista ja sapuskojen punnitsemista.
Perustiedot ravintofysiologiasta riittävät yhdessä alkeellisen suunnittelun ja itsekurin kanssa.
Tuskin kenellekään tarvitsee toitottaa "turhien" hiilareiden pois jättämisen tärkeyttä.
Sama koskee ylenpaltista rasvoilla mässäämistä.
Alkuun makeat välipalat ja kaikki närkkiminen pois. Useimmilla jo tuo riittää täysin toteutettuna.
Loppu, normaali, mieluimmin kotona valmistettu sekaruoka pienempinä annoksina ja noutopöydässä tolkkua ja itsekuria.
Jos ihminen on oikeustoimikelpoinen niin nuo riittävät ilman mitään kalorilaskuja.
Sen verran voi seurata omaa painoa, että pystyy pitemmän päälle maltilla vertaamaan tulosta tai kehitystä.
Vielä rasvoista. Käytän kaura-, ohra- ja ruisleivän päällä itse sötköttämääni valkosipulivoita.Leivistä katson kuidut ja protskun. Salaattikastikkeessa neitsyt oliiviöljyä ja ruuan laitossa tarpeen mukaan jotain kasvisöljyä sekä kalan paistamisessa aina voita.
Maapähkinät ovat heikkouteni. iitä tulee närkittyä noin naisen kourallinen päivässä.
Vanha sanonta on, että kauppaan ei kannata mennä nälkäisenä eikä eväitä tehdä kylläisenä.- Anonyymi
No että sillä lailla.
- Anonyymi
"Eiköhän painon hallinta onnistu ilman kalorien laskemista ja sapuskojen punnitsemista."
Olette te ihmevaaareja.
Kun joku kertoo täällä että on onnistunut laihduttamaan niin kiljutte että täysin väärin laihdutettu. Ja että kilohaikara tuo ne väärin/huonosti laihdutetut kilot pian takaisin.
Kun joku kysyy miten olisi hyvä laihduttaa, niin häntä "opastetaan" hörpimään lamppuöljyä (engl: oliiviöljy) ja syömään oravanruokaa ja syömään variksenruokaa. Sekä, että missään nimessä ei saa käyttää minkäänlaisia apuneuvoja/apuvälineitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eiköhän painon hallinta onnistu ilman kalorien laskemista ja sapuskojen punnitsemista."
Olette te ihmevaaareja.
Kun joku kertoo täällä että on onnistunut laihduttamaan niin kiljutte että täysin väärin laihdutettu. Ja että kilohaikara tuo ne väärin/huonosti laihdutetut kilot pian takaisin.
Kun joku kysyy miten olisi hyvä laihduttaa, niin häntä "opastetaan" hörpimään lamppuöljyä (engl: oliiviöljy) ja syömään oravanruokaa ja syömään variksenruokaa. Sekä, että missään nimessä ei saa käyttää minkäänlaisia apuneuvoja/apuvälineitä."Kun joku kysyy miten olisi hyvä laihduttaa, niin häntä "opastetaan" hörpimään lamppuöljyä (engl: oliiviöljy) ja syömään oravanr....."
Sivulle olennaista höpinää - Anonyymi
Voi sitä laihtua ilman kalorinlaskentaakin,mutta saman painon ylläpito VAATII ehdottomasti ruokapäiväkirjan pitämistä niillä joilla on taipumista uudelleen lihomiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sitä laihtua ilman kalorinlaskentaakin,mutta saman painon ylläpito VAATII ehdottomasti ruokapäiväkirjan pitämistä niillä joilla on taipumista uudelleen lihomiseen.
"VAATII ehdottomasti ruokapäiväkirjan pitämistä"
Ja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VAATII ehdottomasti ruokapäiväkirjan pitämistä"
Ja?Lue lause loppuun: "niillä joilla on taipumista uudelleen lihomiseen"
- Anonyymi
Korjataan vastenmielisen KNM:n jatkuvat ja tahalliset käännösvirheet; arvantenkin nyt korjauskerta ja otto 10 tai 15. Se kertonee tahallisesta väärän tiedon antamisesta.
KNM: "Kun joku kysyy miten olisi hyvä laihduttaa, niin häntä "opastetaan" hörpimään lamppuöljyä (engl: oliiviöljy) ja syömään oravanruokaa ja syömään variksenruokaa."
Olive oil on suomeksi oliiviöljy. Lamppuöljyn synonyymi on valopetrooli, englanniksi kerosine, suomeksi myös kerosiini.
Maailman eräs nimekkäimmistä taiteilijoista, Vincent van Gogh, yritti vahingoittaa itseään juomalla lamppuöljyä ja syömällä taidevärejä. Sellaiseen pelleilyyn ei kannata lähteä mukaan, vaan nauttia terveellisiä ja hyvänmakuisia kasviöljyjä kohtuudella, pikkulusikalla annostellen.
--
Mitä laki ja asetus - siis sanasta sanaan suomeksi alkuperäisenä ja ilman käännöksiä - komissiotasolla sanookaan eli KOMISSION ASETUS (EU) N:o 432/2012: LUETTELO HYVÄKSYTYISTÄ TERVEYSVÄITTEISTÄ, esimerkkejä:
(1) ALA edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina;
(2) EPA ja DHA edistävät sydämen normaalia toimintaa;
(3) Linolihappo edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina;
(4) Saksanpähkinät edistävät verisuonten elastisuuden paranemista; ja
(5) Tyydyttyneiden rasvojen korvaaminen tyydyttymättömillä rasvoilla ruokavaliossa edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina. Öljyhappo on tyydyttymätön rasva.
-- EDISTÄVÄT veren, verisuonten ja sydämen terveyttä ja edistävät kolesterolitasojen pysymistä normaalina. --
Hakusanat: hyväksytyt terveysväitteet, EU, komissio, asetus 432/2012, terveyttä edistävä - Anonyymi
Kaloriteoria ei pidä paikkaansa. The Sugar film-elokuvassa Damon Gameau vaihtoi 2300 Kcal runsasrasvaisen ja vähehiilihydraattisen ruokavalion 2300 Kcal runsassokeriseen ruokavalioon ja hän lihoi 30 päivässä 8.5 kiloa, vyötärönympärys kasvoi 10cm ja rasvamaksa syntyi jo 18 päivän kohdalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan373333- 1592387
- 1371822
Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l141471Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.401279Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään
Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit2641143Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus
Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y2181091- 801043
Ranta-Kosulassa riitaisaa!!
Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on631039- 107911