Miksi naisilla on suuri tarve yrittää kieltää miehen ulkonäön merkitys?

Anonyymi

Niin, miksi naisilla tuntuu olevan suuri tarve yrittää kieltää miehen ulkonäön merkitys? Vaikka kyllähän todellisuudessa tiedämme että naiset ovat ulkonäön suhteen nirsompia kuin miehet. Tietty miehen status merkitsee vieläkin enemmän, mutta siitä ei nyt ole kyse.

34

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksei mies katso rakastelun aikana silmiin? Pelkääkö mies näyttävänsä puutarhatontulta ja luuleeko, että se sillä hetkellä mitenkään naista kiinnostaa?

      • Anonyymi

        Vastaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus?

        Tottakai miehet katsovat silmiin. Naiset pitävät rakastellessa silmiä kiinni, kun kuvittelevat jonkun toisen tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus?

        VASTAUS KETJUN ALOITTAJAN KYSYMYKSEEN

        Vasataus on itse asiassa hyvinkin looginen
        Naisilla on huono omatunto ja toteamaus itsestään koska he tajuavat ja tiedostavat
        sen että miten suuresti miehen ulkonäkö todellakin merkitsee naisille. Oman tyhmyytensä
        tajuaminen ei tunnu kivalta siksi naiset yrittää kovasti väittää ettei miehen ulkonäöllä ole
        paljonkaan merkitystä vaikka he sisimmässään toivoo ja ajattelee ihan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VASTAUS KETJUN ALOITTAJAN KYSYMYKSEEN

        Vasataus on itse asiassa hyvinkin looginen
        Naisilla on huono omatunto ja toteamaus itsestään koska he tajuavat ja tiedostavat
        sen että miten suuresti miehen ulkonäkö todellakin merkitsee naisille. Oman tyhmyytensä
        tajuaminen ei tunnu kivalta siksi naiset yrittää kovasti väittää ettei miehen ulkonäöllä ole
        paljonkaan merkitystä vaikka he sisimmässään toivoo ja ajattelee ihan muuta.

        Miksi ihmeessä siitä jotain huonos omaatuntoa täytyy kärsiä, että pitää vastapuolen ulkonäköä tärkeänä? En ymmärrä.


    • Anonyymi

      Naiset ajattelevat olevansa kaikessa miehiä parempia, fiksumpia ja moraalisesti korkeatasoisempia. Myös tässä asiassa.

      • Anonyymi

        Ja sehän on silkka totuus!


    • Anonyymi

      Eipä tuota ulkonäön merkitystä kukaan kiistä. Tottakai kumppaniehdokkaan on miellytettävä silmää. Ihmisiä on kuitenkin niin moneen eri junaan, että se mikä on yhden mielestä kaunista ei välttämättä ole sitä toisen mielestä. Ihmiset viehättyvät kovin erilaisista asioista.

      Pariutumisessa miellyttävä ulkonäkö on toki plussaa, mutta parisuhdetta ei pyöritetä toimivasti pelkästään toisiaan tuijottelemalla. Ne muut aspektit on huomattavasti merkityksellisempiä - samansuuntaiset arvot, luonteet, tulevaisuuden haaveet jne.

      Miehet ovat tutkitusti visuaalisempia ihastujia kuin naiset. Miehille naisen ulkonäöllä on keskimäärin enemmän merkitystä, kuin miehen ulkonäöllä naiselle. Poikkeuksia toki on, mutta yleisimmin näin. Tietenkin kumpikin sukupuoli etsii vierelleen mahdollisimman paljon omaa silmää miellyttävää kumppania. Se on vain luonnollista.

      • Anonyymi

        Tuo miesten visuaalisuus ihastumisessa on varmaan totta mutta siitä saa helposti ihan väärän mielikuvan. Miehet kuitenkin pitävät melko suurta osaa naisista hyvännäköisinä, ainakin siihen verrattuna miten naiset näkevät miehet. Eli se visuaalisuus oikeastaan käytännössä kumoutuu sen myötä että miehet ovat vähemmän nirsoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo miesten visuaalisuus ihastumisessa on varmaan totta mutta siitä saa helposti ihan väärän mielikuvan. Miehet kuitenkin pitävät melko suurta osaa naisista hyvännäköisinä, ainakin siihen verrattuna miten naiset näkevät miehet. Eli se visuaalisuus oikeastaan käytännössä kumoutuu sen myötä että miehet ovat vähemmän nirsoja.

        Olet oikeassa.

        Miehillä on sitkeästi biologiassa lisääntymisvietti - hinku päästä astumaan mahdollisimman monia naaraita (on yhdentekevää vaikka mies ei haluaisi jälkeläisiä, vietti siemenen levittämiseen istuu silti tiukassa).
        Senpä vuoksi miehillä on laajempi "naismaku", eli seuralaiseksi kelpuutetaan "kuka vain" riittävästi silmää miellyttävä nainen.

        Naisilla taas on sisäänrakennettuna biologinen vietti etsiä jälkeläisille parhaat mahdolliset geenit omaava mies (ja jälleen, ei ole väliä vaikka nainen olisi VELA, biologia ohjaa naisenkin valintoja). Naiset alitajuisesti etsivät miehestä turvaa ja hyviä geenejä. "Turva" voi olla taloudellinen, fyysinen, henkinen... yksi monista tai kombo monesta. Siksi naiset ovat "nirsompia" seuralaistensa suhteen.

        Vaikka ihmiskunta miten kehittyy, tietyt kivikautiset biologiset seikat ne pätevät aina vaan.


      • Anonyymi

        Miehet ovat visuaalisia, mutta naiset ovat huomattavasti tarkempia pientenkin yksityiskohtien suhteen, kun miehet taas "katsovat" kokonaiskuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ovat visuaalisia, mutta naiset ovat huomattavasti tarkempia pientenkin yksityiskohtien suhteen, kun miehet taas "katsovat" kokonaiskuvaa.

        Naisten biologiaan on tiukasti istutettu ajatus siitä, että kumppaniehdokkaan tulee olla paras mahdollinen mihin rahkeet riittää. Miesten biologiassa taas korostuu itseä riittävästi viehättävien naisten selkään nouseminen.

        Miehet eivät siis varsinaisesti "katso kokonaiskuvaa" vaan viettiensä tähden kelpuuttavat naisen kuin naisen, joka tarpeeksi silmää miellyttää.

        Naisten on historiallisesti ollut syytä seuloa tarkoin kenet jalkojen väliin päästää. Siksi naisen syli ei aukea helpolla, monta check-listan kohtaa pitää täyttyä ennen hyväksyntää. Miehen ulkonäkö on toki merkityksellinen, mutta harvalla tärkein syy valintaa tehdessä.


    • Anonyymi

      Miksei naiset voi myöntää olevansa rumia? Saakeli että ottaa päähän rumat naiset jotka ei voi kelpuuttaa rumaa miestä.

      • Anonyymi

        Tutkimusten mukaan asia on niin päin, että naiset pitävät itseään rumempina, kuin ovat, kun taas miehet pitävät itseään komeampina kuin ovat.


      • Anonyymi

        Minä olen ruma nainen, mutta en missään nimessä huoli rumaa miestä enkä varsinkaan lapsellista, ilkeää, tyhmää ja sivistymätöntä. Juntit miehet on kaikkein hirveimpiä, yök.


    • Johtuu siitä, että ollaan huomattu, että omasta mielestä kivannäköinen ei ole välttämättä naiskaverin mielestä komea tai edes ok-näköinen. Ja sitten taas jonkun kaverin mielestä komea on omasta mielestä jotenkin ulkonäöllisesti epämiellyttävä, vaikka muuten voi ihan mukava tyyppi ollakin. Siitä tulee sitten se mielikuva, että ilmeisesti oma miesmaku poikkeaa muista ratkaisevasti eikä mulle (muiden mielestä) komea ulkonäkö siis ole merkityksellinen.

      • Anonyymi

        Kuitenkin nämä komeana pidettävät miehet ovat hyvin pieni vähemmistö ja kaikki muut ovat ilmaa naisille. Toki naisilla on erilaisia makuja sikäli että joku tykkää tummasta komeasta ja joku vaaleasta komeasta jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin nämä komeana pidettävät miehet ovat hyvin pieni vähemmistö ja kaikki muut ovat ilmaa naisille. Toki naisilla on erilaisia makuja sikäli että joku tykkää tummasta komeasta ja joku vaaleasta komeasta jne.

        No olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti en pidä komeista miehistä. Muut naiset ovat mulle näin kertoneet.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti en pidä komeista miehistä. Muut naiset ovat mulle näin kertoneet.

        Naiset osaavatkin olla julmia. Itse miehenä en osaa edes kuvitella että joku mieskaveri tulisi sanomaan että on ruman naisen kanssa, jos siis olisi jonkun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset osaavatkin olla julmia. Itse miehenä en osaa edes kuvitella että joku mieskaveri tulisi sanomaan että on ruman naisen kanssa, jos siis olisi jonkun.

        Mulle on varmaan kaikista mun pidempiaikaisista poikaystävistä joku sanonut (ei sama henkilö), että sulla on ulkonäön suhteen tosi outo maku/ olisit kyllä saanut ihan komeankin miehen/ vieläkö oot sen ruman kanssa tms.
        En joo oikein tajua, miksi joku noin sanoo. Mitä minä sillä tiedolla teen, että toinen ei tykkää mun poikaystävän/miehen ulkonäöstä. Vaikka itse olen voinut ajatella saman suuntaista sanojan miehestä,ettei ole mun makuun, en ikinä sanoisi sitä ääneen.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mulle on varmaan kaikista mun pidempiaikaisista poikaystävistä joku sanonut (ei sama henkilö), että sulla on ulkonäön suhteen tosi outo maku/ olisit kyllä saanut ihan komeankin miehen/ vieläkö oot sen ruman kanssa tms.
        En joo oikein tajua, miksi joku noin sanoo. Mitä minä sillä tiedolla teen, että toinen ei tykkää mun poikaystävän/miehen ulkonäöstä. Vaikka itse olen voinut ajatella saman suuntaista sanojan miehestä,ettei ole mun makuun, en ikinä sanoisi sitä ääneen.

        Sä yybee vedät maton palstatotuuksien alta.... hyi sinua! 😂


      • Disse kirjoitti:

        Sä yybee vedät maton palstatotuuksien alta.... hyi sinua! 😂

        Mä taidan olla aina elänyt eri todellisuudessa kuin palstatotuudet 🙃


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä taidan olla aina elänyt eri todellisuudessa kuin palstatotuudet 🙃

        Sä ootkin sopiva ”perunajauho tanssilattialle”. 😊

        Ei ihmekkään, että Ellu tykkää susta. 😊

        Ja moni muu, minun lisäksi. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Sä ootkin sopiva ”perunajauho tanssilattialle”. 😊

        Ei ihmekkään, että Ellu tykkää susta. 😊

        Ja moni muu, minun lisäksi. 😊

        Hahaa, nyt menee imartelun puolelle, ei mennä nyt yhtään tähän 🙈 Me ollaan Ellun kaa molemmat kivoja, siks meillä synkkaa 😇


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mulle on varmaan kaikista mun pidempiaikaisista poikaystävistä joku sanonut (ei sama henkilö), että sulla on ulkonäön suhteen tosi outo maku/ olisit kyllä saanut ihan komeankin miehen/ vieläkö oot sen ruman kanssa tms.
        En joo oikein tajua, miksi joku noin sanoo. Mitä minä sillä tiedolla teen, että toinen ei tykkää mun poikaystävän/miehen ulkonäöstä. Vaikka itse olen voinut ajatella saman suuntaista sanojan miehestä,ettei ole mun makuun, en ikinä sanoisi sitä ääneen.

        Me miehet kyllä voidaan kaverille, kaverillisena vittuiluna, sanoa että miten noin ruma mies on saanut niin hyvän näköisen naisen, siis jos niin on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me miehet kyllä voidaan kaverille, kaverillisena vittuiluna, sanoa että miten noin ruma mies on saanut niin hyvän näköisen naisen, siis jos niin on.

        Joo, joskus olen kuullut jonkun miehen sanovan noin toiselle miehelle. Just kaverillisessa v- mielessä, huumorilla 😊


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Hahaa, nyt menee imartelun puolelle, ei mennä nyt yhtään tähän 🙈 Me ollaan Ellun kaa molemmat kivoja, siks meillä synkkaa 😇

        Kaikelle on aina oma syynsä. Ja otappa vastaan tämä nöyrä kumarrus. 😊

        Öitä vaan sinnekin. 😴


      • Disse kirjoitti:

        Kaikelle on aina oma syynsä. Ja otappa vastaan tämä nöyrä kumarrus. 😊

        Öitä vaan sinnekin. 😴

        Kumartaa takaisin 😁Öitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me miehet kyllä voidaan kaverille, kaverillisena vittuiluna, sanoa että miten noin ruma mies on saanut niin hyvän näköisen naisen, siis jos niin on.

        Totahan nyt tapahtuu paljon. Nuorempana kavereita korpesi kun sain iskettyä koulun parhaimman näköisen muijan. Aina olivat irvimässä että mitä noin nätti tyttö tekee tommosen läskin/ ruman/ tyhmän kanssa. Kateellisten panettelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin nämä komeana pidettävät miehet ovat hyvin pieni vähemmistö ja kaikki muut ovat ilmaa naisille. Toki naisilla on erilaisia makuja sikäli että joku tykkää tummasta komeasta ja joku vaaleasta komeasta jne.

        "Kaikki muut ovat ilmaa naisille"
        Ja SILTIKIN valtaosa Suomen kansasta elää parisuhteissa. Onko siis niin, että komeana pidettyjä miehiä ei olekaan vähemmistö miehistä? Vai olisiko sittenkin niin että tavallinen mies ei olekaan ilmaa naisille? Mikä olisi mielestäsi paras selitys sille, että mielipiteestäsi huolimatta suurin osa suomalaisista ei elä elämäänsä yksin, seksittä, tahtomattaan sinkkuna?


    • Anonyymi

      En ole koskaan kieltänyt, mistä aloittaja oikein puhuu?

    • En ole kenenkään nähnyt väittävän ettei miehen ulkonäöllä olisi mitään merkitystä. Olkiukkoilet.

    • Anonyymi

      Kuka on kieltänyt? Miehen ulkonäöllä on tosi suuri merkitys naisille, mulle myös. Miehiä voisi tässä helpottaa se, että kaikki se, mitä te odotatte naisilta, on sitä samaa, mitä naiset odottaa teiltä. Tasa-arvoa parhaimmillaan.

      - ExP

    • Anonyymi

      Eipä edes ole. Näitä aloituksia joista saadaan nais-mies riita viestittely käyntiin.
      Ulkonäkökeskeisyys ei poista sitä tosi seikkaa että ulkonäön mukana ihminen saa mukanaan ripauksen itseluottamusta toimiinsa. Samalla riippana ulkonäköä perässään vetäen.
      Käsi kädessä ihmisen toiminnassa menee se miten viihtyy nahoissaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe