Mietin kuolemaa

Anonyymi

Olen viimeaikoina ollut kamalan väsynyt kaikkeen, mikään ei tunnu tuovan helpotusta. Olen pari kertaa miettinyt mikä helpotus, jos kuolisin pois sillä eläminen tuntuu raskaalta näinkin. Kaikki sattuu ja satuttaa.

Lapset on ainoa syy miksi enää yritän elää ja jaksaa.

En ole ikinä ennen ollut näin loppu.

118

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oletko jan1 ja jos noin niin ei kai siinä muuta kun teet sen heti tai tänään niin olo helpottuu ja huolet katoaa

    • Anonyymi

      Nuku vähän ja huomenna taas kaikki näyttää valoisalta. ei rumien ätmien elämä ole mitään muakvaa mutta me ätmit jaksetaan aina vaikka naisia emme saa.

      • Anonyymi

        Ei tämä naisesta johdu. Naisen saamisesta, ihmiset on aina itsekkäitä, ei mitään uutta. Mutta sisälläni on kuristava kasvava synkkyys mikä voimistuu jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä naisesta johdu. Naisen saamisesta, ihmiset on aina itsekkäitä, ei mitään uutta. Mutta sisälläni on kuristava kasvava synkkyys mikä voimistuu jatkuvasti.

        kun et saanut lillistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun et saanut lillistä

        Ei liity häneen. Vaikka siihenkin asiaan liittyy pahaa mieltä, niin tämä tuska on jotain vakavempaa kuin tuntematon netti ihastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity häneen. Vaikka siihenkin asiaan liittyy pahaa mieltä, niin tämä tuska on jotain vakavempaa kuin tuntematon netti ihastus.

        eikö sinun pitänyt lopettaa miksi täällä riekut ja mene puhumaan miehellesi tai vanhemmillesi tai lääkärille niin nyt heti sairaalaan ja sanot haluat tappaa itsesi tai sitten teet sen niin menee ja tekee sen niin siitä pääsee eroon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö sinun pitänyt lopettaa miksi täällä riekut ja mene puhumaan miehellesi tai vanhemmillesi tai lääkärille niin nyt heti sairaalaan ja sanot haluat tappaa itsesi tai sitten teet sen niin menee ja tekee sen niin siitä pääsee eroon

        Ei he tunnu ymmärtävän vaikeusastetta. Puhunut olen masennuksesta. Lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta en jaksa sitä kuulustelua.

        Haluan olla vaan hiljaa ja paikallani. En olla kuulusteltavana ja ronkittavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei he tunnu ymmärtävän vaikeusastetta. Puhunut olen masennuksesta. Lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta en jaksa sitä kuulustelua.

        Haluan olla vaan hiljaa ja paikallani. En olla kuulusteltavana ja ronkittavana.

        mutta ne osaa hoitaa ja antaa lääkityksen eli oikeat lääkkeet ja elämä alkaa hymyilemään ja kiität että kannatti mennä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei he tunnu ymmärtävän vaikeusastetta. Puhunut olen masennuksesta. Lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta en jaksa sitä kuulustelua.

        Haluan olla vaan hiljaa ja paikallani. En olla kuulusteltavana ja ronkittavana.

        Nyt oikeasti.
        Jos tuollaiset alkaa pidempään pyöriä päässä, niin lääkäriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta ne osaa hoitaa ja antaa lääkityksen eli oikeat lääkkeet ja elämä alkaa hymyilemään ja kiität että kannatti mennä

        Ahdistaa ajatuskin pyöriä byrokratian rattaissa lopun elämää, kun erehdyt hakemaan apua.

        Sullahan on masennus ja lapset. Ei kuulosta hyvältä.

        Enkä mä perhettä satuta. Tajuan, että tämä mun poissaolevuus satuttaa heitä ja se lisää mun tuskaa. Tajuan, että jos kuolisin pois se satuttaisi heitä vielä enemmän.

        Olen puun ja kuoren välissä... Tekee mieli paeta jonnekin pois.

        Tajuan kyllä, että mulla on pahempi masennus päällä, mikä on monen asian summa. Järki pelaa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistaa ajatuskin pyöriä byrokratian rattaissa lopun elämää, kun erehdyt hakemaan apua.

        Sullahan on masennus ja lapset. Ei kuulosta hyvältä.

        Enkä mä perhettä satuta. Tajuan, että tämä mun poissaolevuus satuttaa heitä ja se lisää mun tuskaa. Tajuan, että jos kuolisin pois se satuttaisi heitä vielä enemmän.

        Olen puun ja kuoren välissä... Tekee mieli paeta jonnekin pois.

        Tajuan kyllä, että mulla on pahempi masennus päällä, mikä on monen asian summa. Järki pelaa kyllä.

        no hanki metamffetamiiniä tai heroiiniä niin mieli piristyy kysyt joltakin korkeastikoulutetulta mistä saa tai pystyykö se hankkimaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistaa ajatuskin pyöriä byrokratian rattaissa lopun elämää, kun erehdyt hakemaan apua.

        Sullahan on masennus ja lapset. Ei kuulosta hyvältä.

        Enkä mä perhettä satuta. Tajuan, että tämä mun poissaolevuus satuttaa heitä ja se lisää mun tuskaa. Tajuan, että jos kuolisin pois se satuttaisi heitä vielä enemmän.

        Olen puun ja kuoren välissä... Tekee mieli paeta jonnekin pois.

        Tajuan kyllä, että mulla on pahempi masennus päällä, mikä on monen asian summa. Järki pelaa kyllä.

        tai menet tinderiin ja alat tinderiläiseksi eli jokainen mies kun pyytää treffeille niin menet ja nauti elämästä ja miehistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei he tunnu ymmärtävän vaikeusastetta. Puhunut olen masennuksesta. Lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta en jaksa sitä kuulustelua.

        Haluan olla vaan hiljaa ja paikallani. En olla kuulusteltavana ja ronkittavana.

        Ei sun tarvitse sanoa kuin että ettet saa unta öisin, niin luultavasti tarjotaan jotain masennuslääkettä..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei sun tarvitse sanoa kuin että ettet saa unta öisin, niin luultavasti tarjotaan jotain masennuslääkettä..

        Mulla on trisyklisiä lääkkeitä kipuun. Epäilen, että ne saattaa osaltaan jopa vaikuttaa masentavasti?

        Mutta lopettaakaan ei voi, kivut on sietämättömän kovia ja ympärivuorokautisia ympäri koko vuoden ilman lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei sun tarvitse sanoa kuin että ettet saa unta öisin, niin luultavasti tarjotaan jotain masennuslääkettä..

        Riippuu varmaan lääkäristä miten herkästi antaa lääkkeitä. Itse en saanut ahdistukseen, tosin en pyytänytkään. Mutta puheesta sain käsityksen ettei niitä halua määrätäkään. No ehkä ne vakavimpiin tapauksiin antaa herkemmin.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei sun tarvitse sanoa kuin että ettet saa unta öisin, niin luultavasti tarjotaan jotain masennuslääkettä..

        no lääkärille kannattaa sanoa totuus eikä valehdella eli sanoo en saa unta niin uni lääkettä mutta kun sanoo haluan tappaa itseni ja se pyörii mielessä 24/7 vuodesta toiseen niin saa eri lääkityksen ja eri avun eli eri hoidon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no hanki metamffetamiiniä tai heroiiniä niin mieli piristyy kysyt joltakin korkeastikoulutetulta mistä saa tai pystyykö se hankkimaan

        Ja rupean vielä luuserimmaksi narkkariksi? Heko heko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai menet tinderiin ja alat tinderiläiseksi eli jokainen mies kun pyytää treffeille niin menet ja nauti elämästä ja miehistä

        Ei kiinnosta miehet, eikä seksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no lääkärille kannattaa sanoa totuus eikä valehdella eli sanoo en saa unta niin uni lääkettä mutta kun sanoo haluan tappaa itseni ja se pyörii mielessä 24/7 vuodesta toiseen niin saa eri lääkityksen ja eri avun eli eri hoidon

        Mä saan kyllä unta jotain aikaa, mutta uni jää lyhyeksi ja valmiiksi jo loppu herätessä.

        Se kuolema, kun ei mua pelota yhtään. Hetkittäin ajatus lohduttaa, että se on aina takaportti jos muu ei enää auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta miehet, eikä seksi.

        toinen viette lapset hoitoon ja ostatte kunnolla viinaa ja juhlitte kunnolla tänään ja huoomenna tanssitte menette tansseihin ym ja baareihin ja juotte kunnolla grilliin syömään ehkä on juhlimisen aika ja se piristää ja kivaa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toinen viette lapset hoitoon ja ostatte kunnolla viinaa ja juhlitte kunnolla tänään ja huoomenna tanssitte menette tansseihin ym ja baareihin ja juotte kunnolla grilliin syömään ehkä on juhlimisen aika ja se piristää ja kivaa on

        Alkoholi vaan pahentaa mun synkkyyttä. Alkosta ei ole apua, päinvastoin. Joku muutos on varmaan silti tehtävä entiseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta miehet, eikä seksi.

        tai sitten hankit tinderistä ym kivan naisen tai naisia ja tyydytät ne kunnolla eli annat heille useita suukivoja ja ehkä itsellesi myöskin niin voi olla jännittävää polvistua pimpin eteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity häneen. Vaikka siihenkin asiaan liittyy pahaa mieltä, niin tämä tuska on jotain vakavempaa kuin tuntematon netti ihastus.

        Se voi kuitenkin jossain määrin vaikuttaa. Itse masennuin lievästi kun netti-ihastus hylkäsi, oli tuonut piristystä elämään ja sitten sitä ei ollutkaan. No kaikesta toipuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi kuitenkin jossain määrin vaikuttaa. Itse masennuin lievästi kun netti-ihastus hylkäsi, oli tuonut piristystä elämään ja sitten sitä ei ollutkaan. No kaikesta toipuu.

        Yym voi vaikuttaakin, en ole tainnut ennen ihastua niin lapsellisesti kehenkään. En muista ainakaan. Onhan se tietysti piristysruiske, kun muuten on raskasta. Aika kai auttaa. Ja mun ongelmahan se on selvitä siitä, ei nyt häiritä muita sillä.

        Omassa päässä ne kaikki tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei he tunnu ymmärtävän vaikeusastetta. Puhunut olen masennuksesta. Lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta en jaksa sitä kuulustelua.

        Haluan olla vaan hiljaa ja paikallani. En olla kuulusteltavana ja ronkittavana.

        No niin, minä ratkaisukeskeinen mulkero jaan ohjeita 🙈

        Mut hei, soitat terkkariin ja kerrot miksi tarvitset ajan lääkärille. Netistä kaivat masennustestin ja täytät ja tulostat sen. Ei tarvi lääkärillä enää tehdä mitään, lykkäät sen paperin vaan eteen ja toteat ettet jaksa jauhaa. Jos on muuta mielen päällä, kirjoita siihen paperiin.

        Mitä pidempään toi olo kestää, sen vaikeampaa siitä on päästä eroon. Aivot jämähtää siihen ajattelumalliin. Vaikka sitten alkuun turraksi lääkkeillä, mutta sillä pääsee paranemisen alkuun kun katkeaa se ajatustapa.

        Voi prse. Mitähän osaisi sanoa muuta kuin jotain väärää.. Lämmin ajatus joka tapauksessa. Nyt lääkäriin!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, minä ratkaisukeskeinen mulkero jaan ohjeita 🙈

        Mut hei, soitat terkkariin ja kerrot miksi tarvitset ajan lääkärille. Netistä kaivat masennustestin ja täytät ja tulostat sen. Ei tarvi lääkärillä enää tehdä mitään, lykkäät sen paperin vaan eteen ja toteat ettet jaksa jauhaa. Jos on muuta mielen päällä, kirjoita siihen paperiin.

        Mitä pidempään toi olo kestää, sen vaikeampaa siitä on päästä eroon. Aivot jämähtää siihen ajattelumalliin. Vaikka sitten alkuun turraksi lääkkeillä, mutta sillä pääsee paranemisen alkuun kun katkeaa se ajatustapa.

        Voi prse. Mitähän osaisi sanoa muuta kuin jotain väärää.. Lämmin ajatus joka tapauksessa. Nyt lääkäriin!

        xLiner

        Komppaan Linukkaa! ☝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, minä ratkaisukeskeinen mulkero jaan ohjeita 🙈

        Mut hei, soitat terkkariin ja kerrot miksi tarvitset ajan lääkärille. Netistä kaivat masennustestin ja täytät ja tulostat sen. Ei tarvi lääkärillä enää tehdä mitään, lykkäät sen paperin vaan eteen ja toteat ettet jaksa jauhaa. Jos on muuta mielen päällä, kirjoita siihen paperiin.

        Mitä pidempään toi olo kestää, sen vaikeampaa siitä on päästä eroon. Aivot jämähtää siihen ajattelumalliin. Vaikka sitten alkuun turraksi lääkkeillä, mutta sillä pääsee paranemisen alkuun kun katkeaa se ajatustapa.

        Voi prse. Mitähän osaisi sanoa muuta kuin jotain väärää.. Lämmin ajatus joka tapauksessa. Nyt lääkäriin!

        xLiner

        MASENNUSKYSELY (BDI-21)
        Palaa vastausosioon
        Tuloksesi yhteenveto
        Saamasi kokonaispisteet: 43


        Vastaustesi perusteella mielialasi vaikuttaa selvästi alentuneelta. Sinulla on vakavia masennuksen oireita.

        Masennuksen oireita ovat esimerkiksi alakuloisuus ja vaikeus kokea mielihyvää asioista, joista on ennen nauttinut. Masennukseen liittyy myös aloittamisen vaikeutta, väsymystä ja päätöksenteon hankaluuksia. Itsetunto on usein heikentynyt, tulevaisuus näyttää synkältä ja ruokahalu vähenee. Masennusoireiden ollessa vakavia alakuloinen mieliala on yleensä arjessa jatkuvasti läsnä. Saattaa jopa tuntua siltä, ettei mikään enää kohenna mielialla.

        Vastaustesi perusteella alentunut mielialasi saattaa liittyä diagnosoitavaan häiriöön, jota nimitetään masennukseksi. Masennusta voidaan hoitaa. Mikäli sinulla ei ole vielä hoitokontaktia, kannattaa sinun olla yhteydessä ammattiauttajaan. Voit hakea sinulle sopivia palveluita Mielenterveystalon oirenavigaattorin avulla. Mikäli sinulla on vakavia vihan tunteita itseäsi kohtaan, itsetuhoisia ajatuksia tai suunnitelma itsemurhan toteuttamiseksi, on tärkeää että hakeudut ammattiavun piiriin viivyttelemättä.

        Tein tuollaisen testin. Josko tää menis ohi vielä jotenkin...

        Täytyy koittaa jos kehtais mennä ulisemaan lääkäriin. Nyt kumminkin viikonloppu ja menen pihalle möllöttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MASENNUSKYSELY (BDI-21)
        Palaa vastausosioon
        Tuloksesi yhteenveto
        Saamasi kokonaispisteet: 43


        Vastaustesi perusteella mielialasi vaikuttaa selvästi alentuneelta. Sinulla on vakavia masennuksen oireita.

        Masennuksen oireita ovat esimerkiksi alakuloisuus ja vaikeus kokea mielihyvää asioista, joista on ennen nauttinut. Masennukseen liittyy myös aloittamisen vaikeutta, väsymystä ja päätöksenteon hankaluuksia. Itsetunto on usein heikentynyt, tulevaisuus näyttää synkältä ja ruokahalu vähenee. Masennusoireiden ollessa vakavia alakuloinen mieliala on yleensä arjessa jatkuvasti läsnä. Saattaa jopa tuntua siltä, ettei mikään enää kohenna mielialla.

        Vastaustesi perusteella alentunut mielialasi saattaa liittyä diagnosoitavaan häiriöön, jota nimitetään masennukseksi. Masennusta voidaan hoitaa. Mikäli sinulla ei ole vielä hoitokontaktia, kannattaa sinun olla yhteydessä ammattiauttajaan. Voit hakea sinulle sopivia palveluita Mielenterveystalon oirenavigaattorin avulla. Mikäli sinulla on vakavia vihan tunteita itseäsi kohtaan, itsetuhoisia ajatuksia tai suunnitelma itsemurhan toteuttamiseksi, on tärkeää että hakeudut ammattiavun piiriin viivyttelemättä.

        Tein tuollaisen testin. Josko tää menis ohi vielä jotenkin...

        Täytyy koittaa jos kehtais mennä ulisemaan lääkäriin. Nyt kumminkin viikonloppu ja menen pihalle möllöttämään.

        Mene nyt lääkäriin, siksi ne siellä ovat. Kehtaa kyllä, siinä kuin ruumiin vaivoissakin.

        ❤️

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt lääkäriin, siksi ne siellä ovat. Kehtaa kyllä, siinä kuin ruumiin vaivoissakin.

        ❤️

        xLiner

        Ruumiit on kylmiössä😂😂😂


    • Kuule sinulla olla oikeus väsynyt mutta tuo olo menee pois kun saat elämään muutakin.
      sinä olet hyvin tärkeä, kunhan elät se on tärkeintä kyllä tuo tunne on väliaikainen muuten ole ylpeä itsestäsi, sinulla on lapsia joista välität paljon ja välittäminen näkyy lapsissa.

      • Et ole vielä löytänyt sitä muuta, joka tuo sinulle iloa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Et ole vielä löytänyt sitä muuta, joka tuo sinulle iloa.

        Lyö tyhjää, kun mikään ei tunnu ilahduttavan aidosti. Edes lapset. Muutun henkisesti muumioksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lyö tyhjää, kun mikään ei tunnu ilahduttavan aidosti. Edes lapset. Muutun henkisesti muumioksi?

        Tahdon että menet istumaan ikkunan ääreen
        Luet nämä:

        Olet ihanan lämpöinen
        Olet rakas,
        Rakastat lämpöisiä keliä,
        rakastat hengittää, olet hyvin rakas.

        Katselet sitten kaunista maisemaan ikkunasta.
        Elä lue muita kuin noi ilmoitetut ja toista uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lyö tyhjää, kun mikään ei tunnu ilahduttavan aidosti. Edes lapset. Muutun henkisesti muumioksi?

        Lämpöisiä nallen haleja, voimia kantamaan elämää.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tahdon että menet istumaan ikkunan ääreen
        Luet nämä:

        Olet ihanan lämpöinen
        Olet rakas,
        Rakastat lämpöisiä keliä,
        rakastat hengittää, olet hyvin rakas.

        Katselet sitten kaunista maisemaan ikkunasta.
        Elä lue muita kuin noi ilmoitetut ja toista uudelleen.

        Ihana tsemppi-viesti! -sivusta-


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tahdon että menet istumaan ikkunan ääreen
        Luet nämä:

        Olet ihanan lämpöinen
        Olet rakas,
        Rakastat lämpöisiä keliä,
        rakastat hengittää, olet hyvin rakas.

        Katselet sitten kaunista maisemaan ikkunasta.
        Elä lue muita kuin noi ilmoitetut ja toista uudelleen.

        Pihalla olen ja katselen maisemaa. Näkyy keskeneräisiä juttuja...

        🖤


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pihalla olen ja katselen maisemaa. Näkyy keskeneräisiä juttuja...

        🖤

        🥰 , ne valmistuu ajallaan kun aika on.
        Hiljaa hyvä tulee. Sinulla on paljon aikaa..


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        🥰 , ne valmistuu ajallaan kun aika on.
        Hiljaa hyvä tulee. Sinulla on paljon aikaa..

        Hmm mikään ei nyt etene. Turhauttaa. Kiitos Valtee ja anteeksi kaikki pahat sanani sulle.

        Taidan mennä nukkumaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm mikään ei nyt etene. Turhauttaa. Kiitos Valtee ja anteeksi kaikki pahat sanani sulle.

        Taidan mennä nukkumaan..

        Lepo tekee hyvää. Jotkut asiat jää tekemättä, joidenkin eteen kannattaa hakea seuraa tekemiseen, kivassa seurassa se mukavampaa , henkinentuki on iso voimavara.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lämpöisiä nallen haleja, voimia kantamaan elämää.

        Ammeeseen vettä ja sähköä veteen.


    • Anonyymi

      Sun pitää löytää se juttu joka motivoi aamuisin.

      • Anonyymi

        Pitäs kai. Jos se salille lähtö auttas koulujen alettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs kai. Jos se salille lähtö auttas koulujen alettua.

        Kyllä varmasti, kaikenlaiset tuollaiset "projektit" voi piristää.


    • Elämässä on henkisiä aallonpohjia.. Silloin kun siellä on, tuntuu ettei muuta voisi ikinä ollakaan.. Mutta kun mietit aikaa jolloin oli paremmin, niin tiedät että sellaista tulee olemaan jatkossakin.
      Voimia sulle. 🤗

      • Anonyymi

        Yritän miettiä ja psyykata itseäni. Silti löydän joka päivä itseni tuijottamasta tyhjyteen ja itkemässä ei mitään tunnetta.


      • Anonyymi

        Niin ja hali lämmittää kyllä, kiitos. 🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja hali lämmittää kyllä, kiitos. 🤗

        Sitten sulla on toivoa kun hali lämmittää.. 😊🤗

        En tiedä miten kukakin itseään tsemppaa, mutta kun itselläni on fyysisesti tai henkisesti huono olo, niin sanon itselleni että " kärsimys jalostaa".. ..
        Heh, tiedän että kuulostaa pöljältä, mutta mua henk.koht auttaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritän miettiä ja psyykata itseäni. Silti löydän joka päivä itseni tuijottamasta tyhjyteen ja itkemässä ei mitään tunnetta.

        Entäs niiden kaikkien asioiden miettiminen mistä voi olla kiitollinen..?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sitten sulla on toivoa kun hali lämmittää.. 😊🤗

        En tiedä miten kukakin itseään tsemppaa, mutta kun itselläni on fyysisesti tai henkisesti huono olo, niin sanon itselleni että " kärsimys jalostaa".. ..
        Heh, tiedän että kuulostaa pöljältä, mutta mua henk.koht auttaa..

        Minä mietin silloin että pahemminkin voisi olla, ihmisillä on kaikenlaista ja selviävät. Aina voisi olla pahemmin, esim. koti mennä alta tai jotain. Oikeastan helpottaa silloin kun on ihmisiä samassa tilanteessa, vertaistuki.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sitten sulla on toivoa kun hali lämmittää.. 😊🤗

        En tiedä miten kukakin itseään tsemppaa, mutta kun itselläni on fyysisesti tai henkisesti huono olo, niin sanon itselleni että " kärsimys jalostaa".. ..
        Heh, tiedän että kuulostaa pöljältä, mutta mua henk.koht auttaa..

        Heh, muuta tekiskään kun halailisin. Sekin akku on tyhjä. Ruutikuiva.

        Ärsyttää kerjätä haleja... Enää nykyään jaksakkaan.

        Joo, löytäs vaan sen oviaukon mistä pääsis ulos tästä kehästä, se on hukassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä mietin silloin että pahemminkin voisi olla, ihmisillä on kaikenlaista ja selviävät. Aina voisi olla pahemmin, esim. koti mennä alta tai jotain. Oikeastan helpottaa silloin kun on ihmisiä samassa tilanteessa, vertaistuki.

        Noin mäkin teen... On sentäs terveys, kaikki raajat, ruokaa ja lämmin koti.


    • Anonyymi

      Kuolema on ikuista. Parempi elää ja käydä paskalla jos suoli toimii.

      • Anonyymi

        Entä jos siinäkin on ongelmaa?


      • Anonyymi

        Toimii liiankin hyvin.


    • Sitten vaan äkkiä lääkäriin hakemaan apua. Sanot tuon kaiken myös sinne.

      Pyydä apua ja elä koeta olla enää urhea... säästä voimavarasi siihen, että todellskin saat apua...

      Niin ja tsemppiä. 😊

      • Me jotkut ihmiset sairastutaan ”vahvuuteen”. Ei osata kuin hymyillä vaikka sattuu, hymyillä kun väsyttää, nauraa, kun itkettää.

        Miten joku ulkopuolinen tietää, mistä on oikeasti kyse?

        ”Minä olen todellakin ihan poikki, en enää jaksa elää! 😄” <—— huomaatko miten ristiriitaista...

        Lisäksi monet ei näe itse mitään mahdollisuutta apuun ja siksi ei osaa pyytää apua... tai ei ymmärrä mikä hyöty jostain svusta voisi olla?

        Elä pohdi, vaan toimi. Marssi vaikka tältä istumslta lääkäriin ja pyydä apua. Sä olet tärkein tässä ja aina sulle ja mukeroille, sekä muillekin läheisille.


      • Anonyymi

        Yym. Kynnys on korkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yym. Kynnys on korkea.

        Eipä sun tartte miettiä kynnyksiä. Marssit vaan ensiapuun ja sanot mikä on tilanne...

        Tiedäthän, että toi vaan pahenee, jos et itse tee asialle jotain?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Eipä sun tartte miettiä kynnyksiä. Marssit vaan ensiapuun ja sanot mikä on tilanne...

        Tiedäthän, että toi vaan pahenee, jos et itse tee asialle jotain?

        Ehkä, mutta en halua olla ronkittavana ja kuulusteltavana. Siirtyy ennestään Tpolillekin pääsy, jos joku masennusdiagnoosi tulee.

        Mä meen nyt nukkumaan en jaksa nyt just enempää, alkaa ahdistamaan kaiken miettiminen just nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta en halua olla ronkittavana ja kuulusteltavana. Siirtyy ennestään Tpolillekin pääsy, jos joku masennusdiagnoosi tulee.

        Mä meen nyt nukkumaan en jaksa nyt just enempää, alkaa ahdistamaan kaiken miettiminen just nyt.

        No lepää vaan.

        Eläkä mietikään mitään...

        Minusta ainoa konsti on mennä lääkäriin, kun jaksat fyysisesti mennä ja siellä vaan antaa oikeasti periksi. Nollata, että on mahkut nähdä perushommat taas...

        Tiedostat hyvin, että nyt oot pohjalla, mutta et osaa nähdä asioita kuin tiettyjen lasien läpi. Tiedät itsekin, että sun oma pää huijaa sua. Ja sitä se on... kamu. Trust me. 😊❤️


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No lepää vaan.

        Eläkä mietikään mitään...

        Minusta ainoa konsti on mennä lääkäriin, kun jaksat fyysisesti mennä ja siellä vaan antaa oikeasti periksi. Nollata, että on mahkut nähdä perushommat taas...

        Tiedostat hyvin, että nyt oot pohjalla, mutta et osaa nähdä asioita kuin tiettyjen lasien läpi. Tiedät itsekin, että sun oma pää huijaa sua. Ja sitä se on... kamu. Trust me. 😊❤️

        Hmm. Viikonloppuja.


    • Anonyymi

      No yhyy, mikä sitten estää tekemästä asioita mistä pitäisi?

      • Anonyymi

        No eikös aloittaja sanonut että mikään ei kiinnosta? Silloin ei ole sellaista mitä haluaisi tehdä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös aloittaja sanonut että mikään ei kiinnosta? Silloin ei ole sellaista mitä haluaisi tehdä...

        Minä olen vilustunut. Nyt ei kyllä kerkeis, toivottavasti huomenna kunnossa.


      • Anonyymi

        Millon mikäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös aloittaja sanonut että mikään ei kiinnosta? Silloin ei ole sellaista mitä haluaisi tehdä...

        Ehkäpä silloin kannattaisi keksiä asioita mitkä kiinnostaisivat, tuskinpa on kokeillut kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä silloin kannattaisi keksiä asioita mitkä kiinnostaisivat, tuskinpa on kokeillut kaikkea.

        Se kynnys lähteä kokeilemaan voi vaan olla korkealla kun masentaa, silloin ei koe että mikään kuitenkaan kiinnostaa. Pitää jotenkin hampaat irvessä yrittää sitten..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kynnys lähteä kokeilemaan voi vaan olla korkealla kun masentaa, silloin ei koe että mikään kuitenkaan kiinnostaa. Pitää jotenkin hampaat irvessä yrittää sitten..

        Niinhän se pitää, mutta kyse onkin halusta, voihan asioita haluta vaikka ei heti kiinnostaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se pitää, mutta kyse onkin halusta, voihan asioita haluta vaikka ei heti kiinnostaisikaan.

        En jaksa enkä just haluakaan tehdä mitään. Ei vaan huvita yhtään mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa enkä just haluakaan tehdä mitään. Ei vaan huvita yhtään mikään.

        Sen takia pitäisikin pakottaa itsensä tekemään asioita mistä tietää loppupelissä olevan iloa ja hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia pitäisikin pakottaa itsensä tekemään asioita mistä tietää loppupelissä olevan iloa ja hyötyä.

        Ei se pakotus toimi enää. Tuntuu tyhmälle kirjottaa tänne mitään, kai tää on vaan ainoa tapa mikä luonnistuu. Kotona puhuminen ei helpota yhtään. Kukaan ei kuuntele.

        Nyt käy nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pakotus toimi enää. Tuntuu tyhmälle kirjottaa tänne mitään, kai tää on vaan ainoa tapa mikä luonnistuu. Kotona puhuminen ei helpota yhtään. Kukaan ei kuuntele.

        Nyt käy nukkumaan.

        Ja tämän ketjun voi poistaa. Sori, että avauduin. Kaduttaa koko avautuminen.


    • Anonyymi

      Onko ruokavalio kunnossa, riittävästi rasvahappoja? Liikunta tuottaa myös niitä kaikenlaisia hormoneja ja tulee hyvä mieli niistä.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan rupee kiinnostamaan. Jokin.


      • Anonyymi

        Ei ole mikään kunnossa. Pää vähiten. Ruokaa kyllä yritän edes syödä.


      • Anonyymi

        Suurin osa tietää että hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla voi saada mielialaa nostettua, mutta ei sekään kiveen hakattua ole, etenkään kun jossain vaiheessa kehitys hidastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa tietää että hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla voi saada mielialaa nostettua, mutta ei sekään kiveen hakattua ole, etenkään kun jossain vaiheessa kehitys hidastuu.

        Ehkä tietää mutta se voi unohtua.

        Mitä tarkoitat "etenkin kun jossain vaiheessa kehitys hidastuu"? Kyllähän niitä hormoneja saa liikunnasta aina.


    • Anonyymi

      Palsta tehnyt tehtävänsä. Sisältöä elämään olisi kannattanut hakea muualta kuin palstalta. Eikä se ole myöhäistä vieläkään. Ei ole kyllä helppoakaan, muttei myöhäistäkään.

      • Anonyymi

        Syytetään palstaa.. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytetään palstaa.. 👍

        12-13 vuotta palstalla ilman muuta elämää hoitaa kyllä hommansa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12-13 vuotta palstalla ilman muuta elämää hoitaa kyllä hommansa,

        Työ, vapaa-aika, parisuhde, perhe mitä muuta elämää?


    • Anonyymi

      Lapissa on pari syvää rotkoa kun sinne hyppäät nii ei sua kukaan löydä.

      • Anonyymi

        Lahdesta lappiin hyppäämään rotkoon, tämä oli varmaan vitsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahdesta lappiin hyppäämään rotkoon, tämä oli varmaan vitsi?

        Voisi hyvinkin toimia.


    • Anonyymi

      Ruumiinkuvahäiriöön kannattaa hakea apua terapiasta, eikä kuunnella kaiken maailman setalaisia, että olet delfiini, ja vika on maailmassa joka ei hyväksy sinua delfiininä. Siitä masennus ja oireilu vain pahenevat, kun uskoo olevansa delfiini jota paha maailma ei vain hyväksy. Kun dysmorfisen ruumiinkuvan häiriön hoitaa häiriönä ja oppii hyväksymään kehonsa niin olokin paranee.

      • Anonyymi

        En ole setaa kuunnellut tähänkään asti. Ihan omaa itseäni vaan.


    • Anonyymi

      Niin onko elämä surkeaa koska elämässä on kaikkea paskaa, vaiko sen takia koska ei ole mitään hyvää, nuo ovat kaksi erittäin eri asiaa. Jos kyseessä on jälkimmäinen niin miksi murehtia jotain mitä ei ole ja jos taas sen tietää olevan se surkeuden aiheuttaja niin miksei sitten tee jotain hankkiakseen sitä mitä puuttuu.

      • Anonyymi

        En tiedä. On vaan totaali halvaantunut mieli. Toimin kun robotti pakottamalla yhden asian ja taas palaan istumaan tai nukkumaan ja koitan keksiä jotain piristävää. Musiikkikaan ei enää piristä, lähinmä masentaa lisää.

        Järki pelaa, mutta mieli ei eikä kroppa. Halvaantunut olo. Ontto olo. Jos mikään käy tunteisiin, niin kaikki se vaan itkettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. On vaan totaali halvaantunut mieli. Toimin kun robotti pakottamalla yhden asian ja taas palaan istumaan tai nukkumaan ja koitan keksiä jotain piristävää. Musiikkikaan ei enää piristä, lähinmä masentaa lisää.

        Järki pelaa, mutta mieli ei eikä kroppa. Halvaantunut olo. Ontto olo. Jos mikään käy tunteisiin, niin kaikki se vaan itkettää.

        Sillon kun oma elämä ei jaksa kiinnostaa niin itteä auttaa kirjat tai elokuvat. Joskus ne voi antaa jotain ajattelemisen aihetta jota sitten alkaa enemmän tutkia. Maailma on ihmeellinen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. On vaan totaali halvaantunut mieli. Toimin kun robotti pakottamalla yhden asian ja taas palaan istumaan tai nukkumaan ja koitan keksiä jotain piristävää. Musiikkikaan ei enää piristä, lähinmä masentaa lisää.

        Järki pelaa, mutta mieli ei eikä kroppa. Halvaantunut olo. Ontto olo. Jos mikään käy tunteisiin, niin kaikki se vaan itkettää.

        0nneksi palsta pelastaa. Aina. :D


    • Eipä lähetä höntyilemmään. Tässä on tänäänkin tullut ilmoille monta hyvää pointtia; ensinnäkin kuukausiennuste kesälle (elokuu), katso se, ja sitten eurojaska ei eilen menny jakoon. Kieli on sinisenä mustikoista ja Montalbano tulee taas huomenna. Istuhan aloilles niin tuumataan.

      • Lisäksi mango-meloni melkein voitti jätskikisan (sitä äänestin). Hienoinen häviö lukijaäänestyksessä rommi-rusinalle.



    • Itse kävin lähellä itsemurhaa tässä joku aika sitten. Silloin kirjoitin palstallekin, että tekisi mieli ampua haulikolla pää irti. En uskonut nousevani enää siitä suosta.

      Menin päivystykseen ja kerroin avoimesti tuntemuksistani vaikka se tuntuikin vaikealta. Pääsin vapaaehtoiseen hoitoon mielisairaalaan vähäksi aikaa (olin siellä sen aikaa kun itse halusin). Siellä katsottiin lääkitys uusiksi. Tässä olen pikkuhiljaa elämää rakentanut uudestaan. Nyt alkaa tuntumaan, että elämä hymyilee taas ajoittain.

      Pointtini on että vaikka juuri nyt ei tunnu siltä, parempia päiviä on vielä edessä. Tulet katumaan sitä jos tapat itsesi (olettaen että kuoleman jälkeen on jotakin).

      Nyt lääkäriin, tai voit mennä vaikka päivystykseen jos heti tarvitset apua.

      • Rehellinen kirjoitus.


      • Anonyymi

        Hyvä Partis, kiitos tuosta!

        Noinhan se on, toivoa on aina. Vaikka ei just siinä kohtaa siltä tuntuisi eikä uskoisi. Voi tuntua että elämä on ja on ollut yhtä karmeaa koko ajan, eikä ikinä muuksi muutu. Ja pahinta on se, että se tuntemus on itselle täyttä totta! Edes niitä vanhoja hyviä fiiliksiä ei välttämättä muistoista löydy siinä kohtaa.

        Tajusit hakeutua lääkäriin. Se voi olla iso kynnys joskus. Vaikka just siksi ne lääkärit siellä ovat. Masennus on tappava sairaus ja otetaan vakavasti. Ei siinä ole mitään hävettää, ei ole umpisuolen tulehduksessakaan.

        xLiner


    • Anonyymi

      Masennukseen paras keino on pitkät nopeatahtiset kävelylenkit, minimissään noin tunnin kesto. Kuuma suihku ja kunnollinen ravinto. Juo vettä paljon, noin 3 litraa päivässä. Urheilu tuottaa hyvänolon hormoneja, tuottaa paremmant unet. Lepää ja nuku hyvin ja anna itsellesi aikaa.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Olipas viestejä. On itselläkin kaiken p.jaskan käynyt mielessä😉mutta jos noin epätoivoiseen päätyisin niin se olis sitten suora viesti päättäjille.kirjoitus asfalttiin tai jotain.eikä sen takia että niin tehdä tahtoisin .ei missään nimessävaan että saisin ääneni kuuluviin.nämä kokoomus heput ja petterit vittuako kiinnostaa jos joku vaikka lapsen äiti hätäänsä huutaa .mutta sen sanon että jos sen teen niin en muita satuta. Viestini kyllä selväksi teen.aika alas ihminen ajetaan että tällaista mieleen tulee ja nämä petterit vaan porskuttaa.

      • Anonyymi

        Sinulle Jan. Älä anna periksi. Sinulla lapset ja olet heille tärkeä ja rakas. Jo Sinun elämäsi on tärkeä ja olet rohkea kun jaat sen meidän kanssamme. Sinua rakastetaan! Sinunlaisiasi tiennäyttäjiä ja ajatusten herättäjiä tarvitaan.ajatuksesi on kypsiä ja viisaita. Me tarvitsemme sinua!älä jätä meitä🧜‍♀️


      • Anonyymi

        Ne munkit tekee polttoitsemurhia protestiksi


    • Anonyymi

      Kaunis on kuolla kuokkasi eessä.

    • Anonyymi

      No tervehdys. Kahlasin ketjun läpi ja jotkut kommentoijat tuolla välissä joutaisivat vielä muuttumaan korviensa välistä jonkinlaisen elämänsä aikana, niin, edellyttää, että nupista löytyy siihen reserviä? Jopa täällä anossa bittiavaruudessa voidaan odottaa jonkinlaista sopivaisuutta? Ja tuohon läheisille avautumiseen, he eivät todellakaan välttämättä ymmärrä tuskaa tai sen tasoa, joten siihen on jokseenkin turha tuudittautua, kuten ap taisi välissä mainitakkin. Ja nuo lääkärissäkäyntineuvot, papereita, byrokratiaa, menemättä asioiden juurille, sehän on pelkästään seurauksien paikkaamista, edelleen, kuten ap tuolla totesikin, on... Niin, voi itse kukin päätellä. En tunne enkä tiedä ap:n taustaa, enkä tiedä, mitä tuollaiseen aloitukseen voisi todeta kuulostamatta ontolta, joten en "sano" mitään, sen sijaan voin olla vierellä ääneti. Läsnä. Niin, jopa täällä, tällaisella nettipalstalla. - cu-

      • Anonyymi

        Lähiomaisten ei kannattaisi olla hiljaa läsnä, aloittajan kohdalla taitavat nyt olla jos eivät ota kantaa mielialahäiriöihin?
        Elämä on aika saman toistamista, päivät kuluvat ilman että se oma rytmi paljon muuttuu.
        Kannattaakin piristää itseään jopa pakottaa johonkin uuteen juttuun. Tutkailla mistä olisi nuorempana tykännyt, mitä mahdollisuuksia nyt olisi jonkun uuden asian aloittamiselle.

        Itseäni on aina kantanut urheileminen. Hikoilu poistaa huonot fiilikset ja samalla huomioi enemmän mitä syö ja miten nukkuu. Urheilu on siitä hyvä asia että se myös vahvistaa kehoa ja terveyttä.
        Lenkkeily auttaa jopa narkomaanien kuntoutuksessa. Lehdessä oli vasta kirjoitus jossa kaksikymmentävuotta narkomaanina ollut kertoi miten lenkkeilyryhmä antaa yhteenkuuluvuuden tunteen. Tavoite tuolla ryhmällä on sama, juoksemalla raittiiksi, irti huumeista. Sosiaalisena eläimenä ihmiset kaipaavat tiedostamattaan yhteenkuuluvuuden tunnetta, sen voi saada perheenjäseniltä mutta kaipaamme myös muita ihmisiä ympärillemme. Perheellisen on vaikea harrastaa paljon aikaaviepiä harrastuksia. Ensimmäiseksi tulisi sopia kuka hoitaa lapsia ja ottaa se aika itselleen jonka tarvitsee.
        Askel askeleelta eteneminen suuntaan ja tavoitteeseen. Kannattaa miettiä visio mitä haluaisi olla parinvuoden kuluttua ja suunnistaa kohti sitä tekemällä tarvittavia muutoksia omaan elämään. Ei se aina helppoa ole, virtaa on joskus niin vähän ettei kykene aloittamaan. Alku on aina hankala mutta kun alkuun pääsee elämä muuttuu valoisemmaksi ja jaksaa enemmän tehdä myös oikeita korjausliikkeitä joita tuntee tarvitsevansa.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Kuolema tulee se on varma juttu. Sitä ennen pitää tehdä kaikkensa että elämä on hyvä.
      No ruman miehen kohdalla se ei toteudu ellei saa hyvää työpaikkaaj paljon rahaa ja kaunista naista, no ainakin tavis naista. Sadat tuhannet rumat miehet joutuu elää ilman naista koko elämänsä koska naiset haluaa itseään paremman tasoisen top 10 miehen.

      • Anonyymi

        "Sadat tuhannet rumat miehet joutuu elää ilman naista koko elämänsä koska naiset haluaa itseään paremman tasoisen top 10 miehen."

        Justhan mainitsit tekstissä olevasi ruma mies joka haluaa kauniin, vähintään tavisnaisen. Eli itsekin haluat itseäsi paremman tasoisen. Ruman miehen pitäisi ottaa ruma nainen.


    • Anonyymi

      Että tämmönen show tällä kertaa.

      • Anonyymi

        No, Jaana ei ole kirjoitellut muutamaan päivään niin...


      • Anonyymi

        Laa la la lai, laa la lai lai....


    • Tämmösiin ei tietenkään pitäisi heittää huulta, mutta en nyt malta olla.

      Kyllä vilahti tänään se mielessä. Meinasin tippua katolta ränninputsaushommissa. N. 7 metriä olis ollut räystäästä tantereeseen. Kyllä siinä ainakin pahasti olis sattunut.

      Tuollaisen hetken jälkeen veri kiertää, tuntee taas elävänsä ja osaa arvostaa terveyttään.

      Kaikki on aina niin suhteellista, mutta tiedän että masentuneena sitä ei käsitä. Edelleen suosittelen vahvasti ammattiapua jos jatkuu.

      • Anonyymi

        Teit siitä pätkän juutupeen? :)


    • Anonyymi

      Kuolleena ehtii olla miljoonia vuosia. Elämä on melkoisen lyhyt keikka siihen verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe