Jos hienossa ja tunnelmallisessa ravintolassa tarjottava ruoka tarjoiltaisiin kotonasi arkipöydässä tai pressutallissa, niin ei se erikoiselta maistuisi.
Vastaavasti, jos vaatimattomalta maistuva kotiruoka tarjoiltaisiin hienossa ja tunnelmallisessa ravintolassa, niin se maistuisi huomattavasti herkullisemmalta, kuin arkipöydässä kotonasi.
Syy on se, että ruoka maistuu paremmalta, kun tarjoilu ympäristö on hieno ja tunnelmallinen eli visuaalinen elementti vaikuttaa voimakkaasti, kuten kalusteet, valot, värit, sisustus ym.
Olin kerran syömässä lounas ruokalassa posaanleikettä ja pippurikastiketta.
Eipä se sen erikoisemmalta maistunut, kuin kotona paistettu pihvi ja kastikekin oli mauttomampaa, kuin itse tekemäni.
Pihvikin oli kuivanoloinen käppyrä, jonka sai kuitenkin syötyä.
Ei ollut mikään tunnelmallinen ruokailupaikka, enemmän muistutti tehdas ruokalaa vaneripöytineen ja oransseine muovikuppi tuoleineen, jossa selkänojan ja istuimen välissä soikea reikä, josta ruoanmurut saa harjalla hiivattiin.
Ilman täytti älämölö puheenpauhu, lautasten kolina, lasien kilina, veitsien ja haarukoiden sivaltava vinkuna ja lattiaa raapivien tuolinjalkojen valitus.
Siksi ruoka maistuu ravintolassa paremmalle
22
<50
Vastaukset 22
- Anonyymi
Taustamusiikkikin saattaa tehdä ruoasta maittavampaa.
- Anonyymi
Höpsis.
- Anonyymi
Ei se maistu. Sen minkä maksat raflasta ruuasta nin teet kotona samaa ruokaa 5 kertaa halvemmalla.
Mutta miksi äidin tai mummon tekemä sapuska on taivaallisen hyvää aina, kun patojen ääreen pääsee? Jotenkin ruoka maistuu aivan helvetin hyvälle näiden kotikokkien tekemänä.
Olihan se muksuna kaikki olevinaan paremman makuista aina kylässäkin. Täytyy kyllä todeta, että vaikka käyn ihan mielelläni ravintoloissakin syömäss ns. ulkona, niin syön mielelläni itseni tekemiäkin ruokia. pakko kehua, mutta olen hyvä kokki ja ruoka maittaa. Ei tule tehtyä pahaa ruokaa oikeen koskaan.- Anonyymi
Juuu, mummon ruoka maistui hyvältä, koska mummo käytti ruoanlaitossa voita, kermaa ja mietoja mausteita, eikä mitään chilejä, jotka peittävät ruoan maun tulisuudellaan, eikä mitään keinorasvoja.
Maalla siihen aikaan, kun mummo ja vaari vielä elivät, oli liha myös maatilan pienessä ja vanhassa navetassa kasvatettua.
Myös maito oli omasta navetasta ja siitä kuorittiin kerma aina ensin, kun maito oli seissyt jääkaapissa ja kerma noussut pintaan.
Kesällä maito maitui usein ruoholta, kun lehmät pääsivät ulos laitumelle syömään tuoretta heinää.
Nyt ei ole 20 vuoteen enää ollut mummoa, eikä vaaria, eikä kotieläimiäkään 30 vuoteen, kun lopettivat maataloudenpidon, kun vanhaksi tulivat ja maatila on myyty naapurille, jolla on oma maatila. - Anonyymi
entä kumppanin äidin tekemä ruoka ja maistuuko hänen isänsä tekemä ruoka
Anonyymi kirjoitti:
entä kumppanin äidin tekemä ruoka ja maistuuko hänen isänsä tekemä ruoka
Äitinsä tekee ihan hyvää ruokaa, isä on siirtynyt ajasta ikuisuuteen jo vuosikymmeniä sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Juuu, mummon ruoka maistui hyvältä, koska mummo käytti ruoanlaitossa voita, kermaa ja mietoja mausteita, eikä mitään chilejä, jotka peittävät ruoan maun tulisuudellaan, eikä mitään keinorasvoja.
Maalla siihen aikaan, kun mummo ja vaari vielä elivät, oli liha myös maatilan pienessä ja vanhassa navetassa kasvatettua.
Myös maito oli omasta navetasta ja siitä kuorittiin kerma aina ensin, kun maito oli seissyt jääkaapissa ja kerma noussut pintaan.
Kesällä maito maitui usein ruoholta, kun lehmät pääsivät ulos laitumelle syömään tuoretta heinää.
Nyt ei ole 20 vuoteen enää ollut mummoa, eikä vaaria, eikä kotieläimiäkään 30 vuoteen, kun lopettivat maataloudenpidon, kun vanhaksi tulivat ja maatila on myyty naapurille, jolla on oma maatila.Itsekin käytän voita ja kermaa ruoanlaitossa, suolaakin tarvittaessa. Kohtuudella näitäkin herkkuja voi syödä hyvällä omallatunnolla.
Mummoni teki maailman parasta kaalilaatikkoa ja läskisoosia, kylkisiivuista. Maittoi, vaikka muuten olin ongelmasyöjä. Mikään ei tahtonut upota.
- Anonyymi
Tavallinen voileipä maistuu paremmalta eväänä luonnossa.
- Anonyymi
Mutta niin oikein huvittava laulu on tämä Aqua - Barbie Girl, muovinen tyttökaveri, kuin joku nukke ja robotti, äänissä pullahtaa välillä käsikin irti, ja heiluttaa irronneella kädellä terveisiä toisille, nukelta irronneella kädellä: https://www.youtube.com/watch?v=ZyhrYis509A
Plastic is fantastic. Ruoka maistuu hyvältä omassa kodissani, joka on hieno, siisti, tyylikäs. Kun taas ravintolassa on tylsää, ja ravintolassa syöminen ei minua paljonkaan kiinnosta. Kaiken huipuksi ravintolassa on joskus epämääräisen näköisiä tyyppejä, jotka töllöttävät minua.
- Anonyymi
Miksi sinua töllötettäisiin ?
Eikä maistu. En nyt ainakaan muista koska olisi ravintolaruoka yllättänyt hyvyydellään. Itse tehtynä taas aika useinkin sitä itsekin ihmettelee miten hyvää tuli yksinkertaisista aineksista.
- Anonyymi
Nuorten naisten ajatusten juoksut ovat kyllä aika mutkaisia jos niitä ei yhtään ymmärrä, voi olla kummallisia tuotoksia tulossa, mutta itse niin, olen jutellut heidän kanssaan ja ottanut selvää, tiedän jotain mutta hyvin vähän.
- Anonyymi
Kyllä se niin pitäisi olla, että kun mies tulee kotiin uurastamasta rahaa tienaamasta, niin nainen pitää olla keittiössä touhuamassa ahkeralle miehelleen herkullista ateriaa, kun nainen kotona kuitenkin on ja aikaa tehdä miehelle ruokaa, niin uunissa kypsyy uunipihvi, jonka veden kielelle tuova tuosku tulvii miehen nenään jo pihassa.
Mielellään paahtopaisti tai sisäfilee, joka on punaviinissä marinoitu, perunat kiehumassa liedellä ja nainen valmistamassa punaviini kermakastiketta uunissa valmistuvalle paistille.
Myös vastaleivottuja korvapuusteja naisen pitää olla leiponut miehelleen, että voi ruoan jälkeen niistä nauttia.
Ei mitään purkkihernekeittoa, jos hernekeittoa, niin itse tehtyä herneet liotettuna ja hirven sisäpaistilihoista ja pekonia myös.
Ruoan jälkeen nainen tiskaa ja tulee sen jälkeen miehen vierelle istumaan ja alkaa helliä miestään, koska mies on koko päivän raatanut ja hankkinut rahaa naiselleen, että nainen on palveluksen velkaa.Taitaa suurimmassa osassa 2000-luvun kotitalouksia mennä niin, että raatamasta tuleva ukko löytää jääkaapista atrian maksalaatikon jonka saa ihan itse mikrossa lämmittää. Vaimo pupeltaa sohvalla salaattia ja nekkailee viiniä, kun isäntä maksalaatikon syötyään istahtaa seuraksi alkaa päänaukominen siitä miten mies ei huomioi naista, nytkään ei ollut huomaavinaan eikä tarjoutunut hieromaan vaimorukan maahanmuuttokoordinaattorin laiskanvirassa kipeytyneitä hartioita.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Taitaa suurimmassa osassa 2000-luvun kotitalouksia mennä niin, että raatamasta tuleva ukko löytää jääkaapista atrian maksalaatikon jonka saa ihan itse mikrossa lämmittää. Vaimo pupeltaa sohvalla salaattia ja nekkailee viiniä, kun isäntä maksalaatikon syötyään istahtaa seuraksi alkaa päänaukominen siitä miten mies ei huomioi naista, nytkään ei ollut huomaavinaan eikä tarjoutunut hieromaan vaimorukan maahanmuuttokoordinaattorin laiskanvirassa kipeytyneitä hartioita.
Piristääkö tuollaiset harhakuvitelmat siitä miten muillla varmaan suhteessa menee, saa lohtua omaan sinkkuuteen?
- Anonyymi
Alkaa jo haukotuttamaan valmiiksikin kun uusi Pont-elokuva on alkamassa, hyviä iltasatuja noissa itselleni.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Ei paska safka hienossa ympäristössä hyväksi muutu.
- Anonyymi
Muistakaa että holtiton ajaminen mitätöi takuun, james-pontissa hyviä sanontoja jälleen, jännittävä elokuvioiden jakso, kielletty yli 16-vuotiailta tämä osa.
Vaikka käytiin ravintolassa syömässä pojan kanssa leipä puokkiin ja limun kera kyllä oli hyvää.
- Anonyymi
Se on ihan sama mitä paskaa ihmisille nykyään syötetään, niiltä on mennyt makuaistiki, varmaan viina turruttanu. Ramsay Gordonki kerran maistatti, jonku räkälän kokillla täysin pilaantunutta lihaa, tämä vaan, että pikkusen happosta on...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762986
- 601244
- 41029
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160967Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....57937- 84830
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.173820Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e198802Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216763- 7736
- 62669
- 53667
- 59666
- 67646
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21608Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?131581Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66569Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32558- 34527
- 55518