Miksi niin vaikeeta?

Anonyymi

Miksi Jumalan olemassaoloa ei ole kyetty todistamaan vuosituhansienkaan aikana?

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiettyä tarkoitusta varten kyselet täällä, suosittelen että jossain muualla saaat erilaisen vastauksen.
      Minulle Jumala ei ole persoona.

• Raamatussa Israelin Jumala oli persoona. Jerusalemissa asunut mies.

Mutta kullekin on joku Jumala, jos uskoa pitää.

• Anonyymi

Jumalia on tuhansia, yhdenkään olemassaoloa ei ole todistettu, mutta yhden jumalversion varaan on rakennettu ev.lut. kirkko.

Ja sielläkin tuo Jumala noudattaa ainakin viittä eri herätysliikkeen oppia ja siihen päälle eriasteien liberaalit ja konservatiiviset oppisuunnat.

Kristinuskon Jumala on kuin simultaanishakin pelaaja, jonka pitää muistaa jokaisen versionsa oppi, kun se ohjaa kristittyjä.

Epäuskottavaa? No on.

• Anonyymi

Paras on unohtaa ne miljoonat jumalat, joita ihmiset palvovat. Lisäksi TV:ssä noitavaimot antavat omat oppinsa sitä haluaville. Tämä kansa on aivan sekaisin näissä asioissa. Sehän on selvä, että myös paholainen eksyttää monella tavalle kansaa.

Tästä elämästä ei selvitä elossa. Paras ratkaisu on se, jos haluaa tietää totuuden, on se, että vilpittömästi kääntynyt kristittyjen Jumalan puoleen. Monet ovat ihan yksinäisyydessä sanoneet: "Jos sinä Jeesus olet olemassa, niin haluan kohdata sinut ja haluan seurata sinua."

Olin yli kaksikymppinen, jumalaton mies. Minulle kävi niin, että minua alkoi kiinnostaa Jumala. Siihen aikaan jumalankieltäjiä ei juuri ollut, 50-luvulla. Jumala oli kuitenkin jäänyt huomioon ottamatta. Se oli Pyhä Henki, joka alkoi vaikuttamaan niin, että minun piti todella ottamaan selville, että löydänkö Jumalaan. Jo 3-4 kuukauden kuluttua yht'äkkiä minulle kirkastui, että Jumala on tullut sisimpääni. Raamattu sanoo: "Anova saa,etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." Nyt on mennyt yli 60 vuotta ja Jumala on uskollinen. Seurakunnassa olen toiminut aktiivisesti muiden uskovien kanssa. Tiedän, mistä olen tullut ja mihin olen menossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Paras on unohtaa ne miljoonat jumalat, joita ihmiset palvovat. Lisäksi TV:ssä noitavaimot antavat omat oppinsa sitä haluaville. Tämä kansa on aivan sekaisin näissä asioissa. Sehän on selvä, että myös paholainen eksyttää monella tavalle kansaa.

Tästä elämästä ei selvitä elossa. Paras ratkaisu on se, jos haluaa tietää totuuden, on se, että vilpittömästi kääntynyt kristittyjen Jumalan puoleen. Monet ovat ihan yksinäisyydessä sanoneet: "Jos sinä Jeesus olet olemassa, niin haluan kohdata sinut ja haluan seurata sinua."

Olin yli kaksikymppinen, jumalaton mies. Minulle kävi niin, että minua alkoi kiinnostaa Jumala. Siihen aikaan jumalankieltäjiä ei juuri ollut, 50-luvulla. Jumala oli kuitenkin jäänyt huomioon ottamatta. Se oli Pyhä Henki, joka alkoi vaikuttamaan niin, että minun piti todella ottamaan selville, että löydänkö Jumalaan. Jo 3-4 kuukauden kuluttua yht'äkkiä minulle kirkastui, että Jumala on tullut sisimpääni. Raamattu sanoo: "Anova saa,etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." Nyt on mennyt yli 60 vuotta ja Jumala on uskollinen. Seurakunnassa olen toiminut aktiivisesti muiden uskovien kanssa. Tiedän, mistä olen tullut ja mihin olen menossa.

Jumala on siis ihmisen sisällä?

Aika kummallista.

• torre1 kirjoitti:

Jumala on siis ihmisen sisällä?

Aika kummallista.

Kun Raamatussa Jumala ei ole kenenkään sisimmässä, vaan se jakelee kivitystuomioita ja käskyjä, sotaan lähtöjä.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Kun Raamatussa Jumala ei ole kenenkään sisimmässä, vaan se jakelee kivitystuomioita ja käskyjä, sotaan lähtöjä.

Ei suinkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei suinkaan.

Heh.

Kuka Raamatussa antaa käskyjä? Kehottaa lähteä sotimaan?

Ettei vaan Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei suinkaan.

Kansanmurhia ei ehkä kannata mainita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Siihen aikaan jumalankieltäjiä ei juuri ollut, 50-luvulla. <<

Ei niitä jumalankieltäjiä ole koskaan ollut paljoa, jumaluskonnottomia eli ateisteja sen sijaan on ollut. Mutta kirkko on tehnyt aina kaikkensa, että kirkosta eroaminen olisi mahdollisimman vaikeaa ja se hankaloittaisi elämää mahdollisimman paljon. Niinpä moni kuului ja yhä kuuluu kirkkoon, vaikka ei mihinkään Jumalaan uskokaan.

"Vuonna 2018 tehdyssä kansainvälisessä ISSP-kyselyssä Suomen väestöstä 40 prosenttia vastasi ettei usko jumalaan, 34 prosenttia vastasi uskovansa jumalaan ja 26 prosenttia ei osannut sanoa."

Eli nyt ateisteja on jo enemmän kuin jumaluskoisia ja teitä jumalankieltäjistä puhujia eli jonkun sortin fundamentalisteja ei ole kuin jokunen prosentti.

• Anonyymi

Ei se todistamisen vaikeudesta johdu vaan siitä ettei sokea usko valon olevan olemassa vaikka kuinka selittäisi.

Se pitää itse kokea niin että alkaa näkemään. Samoin jos ei usko mitä näkee luonnossa niin sen uskoo vasta kun Jeesus itse ilmestyy. Toivon että uskot sen ajoissa kun Hän vielä voi olla pelastajasi. Muutoin Hän tulee olemaan tuomarisi.

• Anonyymi

Ei ole mitään todistettavaa.

• Ei niin, koska yhdestäkään ihmisen luomasta jumalasta ei ole jälkeäkään havaittu.

Ei ole myöskään mahdollisesta, mutta epätodennäköisestä oikeasta jumalasta havaittu jälkeäkään.

Mutta kannattaa ehdottomasti suhtauta epäillen kaikkiin perusteettomiin väitteisiin ihan aikuisten oikeasti juuri minulle markkinoituun ihan varmasti ihan aikuisten oikeaan jumalaan, varsinkin jos hän ei itse pysty rahoittamaan toimintaansa.

• Anonyymi

On totta, että ihminen ei voi todistaa Jumalan olemassaoloa. Mutta Jumala kyllä todistaa ja on aina todistanut olemassaolonsa niille, jotka vilpittömästi etsivät häntä ja haluavat tehdä hänen sanojensa mukaan.

• Näinhän se toi auringonjumalankin korjatessa epyktinmaata kohdalleen.

Valitettavasti epäjumalasi ei puhu muille kuin sinulle, jonka pään sisään se on pesiytynyt.

Vaikkakin uskonharhaiset yrittävät kieltää jumalan testaamisen kannattaisi järjestää testi jossa kokeilemme ihmisen ja heidän epäjumalansa yhteyttä. Otetaan kaksi tai tuhat epäjumalansa kanssa alati keskustelevia ja annetaan heidän kirjoittaa yhdeksän lukua miljardista sataan miljardiin epäjumalansa innoittamina.

Kuinka moni saman epäjumalan kannattajista onnistuu tuottamaan epäjumalansa innoittamana samat numerot?

Kyseessä ei ole epäjumalan testaaminen vaan noiden huijareiden paljastaminen.

• Tuo ei ole Raamatun mukaista.

Ei Jumalaa tarvinnut etsiä kun se oli koko ajan jossain lähettyvillä antamassa määräyksiä.

Yksi Herra keräsi ihmisiltä rahaa. Raamattu ja nykyaika eivät kohtaa.

• Anonyymi

Ateistiselle ihmiselle kaikki luomakunnassa on ihan yksinkertaista, ne ovat syntyneet itsekseen miljardin vuoden aikana.

Jumalauskoiselle mikään näkyvä eikä näkymätön EI ole voinut syntyä itsekseen ei millään aikavälillä vaan on oltava jokin ihmistä ja sattumaa suuremoi suunnitelma ja tekijä.

siinä se on, ei ole mutkikasta.

mitä järkeä on tässä kaikessa elli siinä ole mitään tarkoitusta eikä suunnitelmaa, ei siis mitään. Että syntyy tänne muiden tahdosta, hiki hatussa häärää sitä ja tätä ja sitten hautaan monot suiorana... siis täysin hullua jos se olisi noin,

onneksi ei ole, vaan ihminen jatkaa olemassaoloaan tämän lyhyen intervallin jälkeen siellä tai täällä, mihin itsekukin haluaa suunnata. joko Luojan luona tai sitten jossain karvasäären kainalossa.

Kun Jumalan tahto on hyvä ihmiseen nähden, niin miksi en varmistaisi lopputulosta kun se kaiken lisöksi on pelkästään positiivinen asia tämän elon ajaksi,

• Saat ajatella mitä haluat.

Luonto elää ja elämää tulee sen mukaan miten sattuu missäkin satamaan.

• Saahan sitä uskoa vaikka Saunatonttuun ja on uskottukin, mutta ei se siitä totta tee.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Saat ajatella mitä haluat.

Luonto elää ja elämää tulee sen mukaan miten sattuu missäkin satamaan.

niin justiinsa vie kuitenkin pyörä sisään ettei kastu ja ruostu kuten kuskinsakin.

• Anonyymi kirjoitti:

niin justiinsa vie kuitenkin pyörä sisään ettei kastu ja ruostu kuten kuskinsakin.

Opettele muuten Raamattu, niin ei tarvitse hävetä.

• Anonyymi

Älyhoi, luoja on aina äärettömästi monimutkaisempi kuin luotu. Luotu ei voi käsittää Luojaa ilman yliluonnollista ymmärrystä, jonka Raamatun Jumala on luvannut antaa niille ketkä uskovat Häneen eli Jeesukseen. Jumala on tieteen ulottumattomissa koska tiede rajoittuu maailmaan. Maailma on luotu, Jumala on sen Luoja. Vähän sama kuin yrittäisit oppia tuntemaan taiteilijan tämän teoksesta. Ei siitä mitään tule.

• Se mitä selität ei tee Jumalasta todellista. Häntä kun ei näy eikä kuulu missään. Me ollaan ihan keskenämme vaan.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Se mitä selität ei tee Jumalasta todellista. Häntä kun ei näy eikä kuulu missään. Me ollaan ihan keskenämme vaan.

Raamatussa näkyy ja ihan käytännössä kun Hänelle vaivautuu syntinsä tunnustamaan ja kiltisti rukoilemaan. Ihminen tarvitsee uuden sydämen ja uudet aistit kokeakseen todellisen Jumalan olemassaolon. Se on välttämättömyys koska on kyse niin paljon monimutkaisemmasta asiasta meihin verrattuna. Raamattu sanoo että Jumalan on annettava meihin oma Henkensä, että me voimme Häntä ymmärtää. Näin sen täytyykin olla. Jumala ei olisi Jumala jos Hänet voisi tieteellä selittää ja ymmärtää, vaan luotu.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Se mitä selität ei tee Jumalasta todellista. Häntä kun ei näy eikä kuulu missään. Me ollaan ihan keskenämme vaan.

Jeesuksen aikana näkyi ja kuuluikin eikä kaltaisesi pöntöt siitöä miksikään muuttuneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa näkyy ja ihan käytännössä kun Hänelle vaivautuu syntinsä tunnustamaan ja kiltisti rukoilemaan. Ihminen tarvitsee uuden sydämen ja uudet aistit kokeakseen todellisen Jumalan olemassaolon. Se on välttämättömyys koska on kyse niin paljon monimutkaisemmasta asiasta meihin verrattuna. Raamattu sanoo että Jumalan on annettava meihin oma Henkensä, että me voimme Häntä ymmärtää. Näin sen täytyykin olla. Jumala ei olisi Jumala jos Hänet voisi tieteellä selittää ja ymmärtää, vaan luotu.

Vai sillä tavalla. Raamatussa Jumala oli läsnä rukoili tai ei. Ei voinut välttää.

Jumala joko on tai ei ole. Minulle ei ole, koska uskon vain niihin asioihin, jotka ovat olemassa tai tapahtuneet.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Vai sillä tavalla. Raamatussa Jumala oli läsnä rukoili tai ei. Ei voinut välttää.

Jumala joko on tai ei ole. Minulle ei ole, koska uskon vain niihin asioihin, jotka ovat olemassa tai tapahtuneet.

Niin minäkin uskon vain niihin asioihin jotka ovat olemassa. Jumala lukeutuu niihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen aikana näkyi ja kuuluikin eikä kaltaisesi pöntöt siitöä miksikään muuttuneet.

Jeesuksen aikana;

"Kukaan ei voi nähdä Jumalaa".

Samoin on nyt. Kaikenlaisia pönttöjä on, jotka sanovat nähneensä Jumalan.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Jeesuksen aikana;

"Kukaan ei voi nähdä Jumalaa".

Samoin on nyt. Kaikenlaisia pönttöjä on, jotka sanovat nähneensä Jumalan.

Se kuka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Jeesuksen kautta Taivaanisän, eli Jumalan.
        Jumalahan tuli Jeesuksessa maailmaan, että voisimme samaistua Häneen. Jos Jumala ilmestyisi meille sellaisenaan, emme voisi Häntä käsittää. Meidän aivojen kapasiteetti ja aistimme eivät riitä Jumalan käsittämiseen. Vaikka Raamattu opettaa kyllä, että sinäkin todellisuudessa tiedät Jumalan olevan. Et vain halua Häneen uskoa. Sinussa on halu olla uskomatta Jeesukseen ja halu uskoa mihin tahansa muuhun.

• Anonyymi kirjoitti:

Se kuka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Jeesuksen kautta Taivaanisän, eli Jumalan.
        Jumalahan tuli Jeesuksessa maailmaan, että voisimme samaistua Häneen. Jos Jumala ilmestyisi meille sellaisenaan, emme voisi Häntä käsittää. Meidän aivojen kapasiteetti ja aistimme eivät riitä Jumalan käsittämiseen. Vaikka Raamattu opettaa kyllä, että sinäkin todellisuudessa tiedät Jumalan olevan. Et vain halua Häneen uskoa. Sinussa on halu olla uskomatta Jeesukseen ja halu uskoa mihin tahansa muuhun.

Johannes: Kukaan ei voi nähdä Jumalaa.

Kumpi teistä valehtelee?

Uskon vain sellaiseen jonka näkee tai on todistettu olevan.

Raamattu sanoo kaikilla kansoilla olleen oma jumalansa. Israelin Jumala oli jumalten kokouksen johtaja. Siihen voin kyllä uskoa. Maailma on vaan nykyään kovin erilainen.

Mikä on se Jumala, johon uskot?

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Johannes: Kukaan ei voi nähdä Jumalaa.

Kumpi teistä valehtelee?

Uskon vain sellaiseen jonka näkee tai on todistettu olevan.

Raamattu sanoo kaikilla kansoilla olleen oma jumalansa. Israelin Jumala oli jumalten kokouksen johtaja. Siihen voin kyllä uskoa. Maailma on vaan nykyään kovin erilainen.

Mikä on se Jumala, johon uskot?

Johanneksen evankeliumi 14.8-9
        "Filippus sanoi hänelle:'Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme'. Jeesus sanoi hänelle:'Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua. Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot:'Näytä meille Isä'?

Raamattu ei avaudu ennenkuin uskoo Jeesukseen, siis myös noihin Jeesuksen sanoihin. Ja tuossa on minun Jumalani, ihmiseksi pukeutuneena. Hänet minä olen kohdannut unessa ja Häneen uskomalla sydämeni on muuttunut ja olen saanut nähdä ihmeitä.

Muita jumalia ei ole. Ne ovat "jumalia" ne muut. Kaikkien kansojen Jumala on se kuka on Jeesuksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi 14.8-9
        "Filippus sanoi hänelle:'Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme'. Jeesus sanoi hänelle:'Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua. Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot:'Näytä meille Isä'?

Raamattu ei avaudu ennenkuin uskoo Jeesukseen, siis myös noihin Jeesuksen sanoihin. Ja tuossa on minun Jumalani, ihmiseksi pukeutuneena. Hänet minä olen kohdannut unessa ja Häneen uskomalla sydämeni on muuttunut ja olen saanut nähdä ihmeitä.

Muita jumalia ei ole. Ne ovat "jumalia" ne muut. Kaikkien kansojen Jumala on se kuka on Jeesuksessa.

Eli Johannes taisi valehdella tai ei tiennyt.

Ei tajunnut mikä Jeesus oli.

Israelin Jumala oli jumalten kokouksen johtaja. Niiden kaikkein kansojen jumalten.

Ei nykyään sellaista ole.

• Nyt puhun siitä miten asiat Raamatussa esitetään.

• Anonyymi

Jumaluus on varmaan sellainen asia että sitä tuskin voi tuoda näytille kenenkään nenän eteen ja sanoa että katso nyt tässä hän on ja tässä todistus.

Eikä myöskään laittaa luupin alle ja tarkastella, ehkä meidän laitteemme ei sentään sellaiseen tutkimukseen yllä - pitäisikö? Ehkä..

Jostain syystä vain on niin että suurimmalla osalla ihmiskuntaa on jonkinlainen kaipaus jonkun Ylemmän puoleen , Se lienee fakta- eikä sitä sitten taida sanoa mistä kummasta tuo on kotoisin kun ja jos olemme ainostaan sokean mekanismin tuloksia - niin mistä kummasta tuo asiaan kuulumaton jumalkaipuu sitten lie kotoisin -

..ehkäpä se evoluutio sitten pitää sisällään tuonkin mahdollisuuden että sen tuottamat oliot voivat alata kaipaamaan jotain sellaistakin ja niinkin "outoa" asiaa kuin Jumala- Vaikka kaikki on vain "mekaniikkaa ja mekanismin" aikaan saamaa "tavaraa" jota pitäis voida "luupein" tarkastella?

• Anonyymi

miksi kirjoitat tuollaista puusilmäistä ropaskaa vaikka yhtään mitään et tiedä mistään aiheessa.

..kaikki on mekaniikkaa.... höh kai ne sinun aivotkin on mekaniikkaa muovirattaat siellä jumittaa, ainakin tuotokset vaikuttaa siltä.

• Joissakin paikoissa luullaan, että läheisellä vuorella on jumala, eikä uskalleta sinne mennä.

Usko Jumalaan ei näytä järkevältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi kirjoitat tuollaista puusilmäistä ropaskaa vaikka yhtään mitään et tiedä mistään aiheessa.

..kaikki on mekaniikkaa.... höh kai ne sinun aivotkin on mekaniikkaa muovirattaat siellä jumittaa, ainakin tuotokset vaikuttaa siltä.

No kirjoitapa SINÄ sitten sitä mitä pitäis kirjoittaa ja sitä mikä ei ole puusilmäistä, kirjoittele niin viisaita kuin ikinä osaat! :D ja mitä ajatella siitä miksi Jumalaa ei löydy -aloitukseshan sitä kyseltiin että kun ei ole löytynyt jumalaa, mistä sen pitäis sitten löytyä

Eikö evoluution sanota olevan mekanismi ja kaikki elämään epäkelpo karsiutuu pois ja pärjäävät jäävät jäljelle? vai mikä se on ja miten se Jumala pitäis löytää? Ei sulle kukaan Jumalaa tuo katseltavaksi jos et edes osaa sanoa että miten pitäis tuoda..että se todistaisi - kun tuota ei m"luupin" alle" voine laittaa, ei ainakaan meidän metelmillämme

Totta en ole evoluution asiatuntija, en osaa niitä oikeita termejä käyttää kuten tulisi/ Fundamentalistit vaativat taas että jokaisen pitäisi osata heidän kaanaankielensä "oikein" ja ymmärtää kaikki tai on puupää :) oletko sinä samanlainen.

Ps. Minkälaisen vastauksen haluat jos olet aloituksen ihmettelijä? Tai ehkä sulla on jo oma vastaus, tyydy siihen jos se on kyllin viisas! "mekaniikka" oli kyllä lainausmerkeissä, olisiko pitänyt ilmaista että kemiallista "sinkoilua" aivoissa tms. Mistä se tulee se yleismaailmallinen Jumalkaipuu kerropa nyt sinä se viisaasti?

Tai oletko sinä uskovainen fundamentalisti, etkä hyväksy että kirjoitin niinkuin kirjoitin koska se ei ollut sitä kaanaankieltä mitä pitäisi olla?

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Joissakin paikoissa luullaan, että läheisellä vuorella on jumala, eikä uskalleta sinne mennä.

Usko Jumalaan ei näytä järkevältä.

Näytti mille näytti , silti se on kovin yleistä jonkinlaista Jumaluskoa kaivata :) - vaikka se ei aina niin "ulospäin vyörymällä" olisi havaittavissakaan eikä sitä uskomistaan kellekään tuputtaisi koska semmoinen on hyödytöntä - todella hyödytöntä ja aiheuttaa enimmäkseen vain pahoja asioita ihmisten välille.

Ihmiset ihmettelevät kuitenkin yhä uudestaan kuten aloituksessa että miksi ei ole voitu todistaa, no minä kerroin vain oman tämän hetkisen ajatukseni aiheesta.

Ehkä ei voi todistaa niin kuin jotkut haluaisivat ja sitten pitänee tyytyä siihen että ei voi -
        Ja hyväksyä samalla sekin tosiasia että kuitenkin kaikesta huolimatta useat ihmiset uskovat Jumaluuteen varmemmin tai epävarmennin ja kaikkea siltäkin väliltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Näytti mille näytti , silti se on kovin yleistä jonkinlaista Jumaluskoa kaivata :) - vaikka se ei aina niin "ulospäin vyörymällä" olisi havaittavissakaan eikä sitä uskomistaan kellekään tuputtaisi koska semmoinen on hyödytöntä - todella hyödytöntä ja aiheuttaa enimmäkseen vain pahoja asioita ihmisten välille.

Ihmiset ihmettelevät kuitenkin yhä uudestaan kuten aloituksessa että miksi ei ole voitu todistaa, no minä kerroin vain oman tämän hetkisen ajatukseni aiheesta.

Ehkä ei voi todistaa niin kuin jotkut haluaisivat ja sitten pitänee tyytyä siihen että ei voi -
        Ja hyväksyä samalla sekin tosiasia että kuitenkin kaikesta huolimatta useat ihmiset uskovat Jumaluuteen varmemmin tai epävarmennin ja kaikkea siltäkin väliltä.

Ja sittenkin Jumala näyttää olevan ihmisille vain kuvitelma.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Ja sittenkin Jumala näyttää olevan ihmisille vain kuvitelma.

Se taitaa olla sitten sinun ajatuksesi ja vastauksesi aloituksen ihmettelyyn.

Kuten näet ajatuksia mahtuu maailmaan eikä väittely kannata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se taitaa olla sitten sinun ajatuksesi ja vastauksesi aloituksen ihmettelyyn.

Kuten näet ajatuksia mahtuu maailmaan eikä väittely kannata.

ps. Mitä ihmetellä uudestaan ja uudestaan "kuvitelmaa" joka ei edes kiinnosta, minä puolestani ihmettelen toisinaan sellaista. Antaa olla..

• Jeesus ilmoittaa raamatussa vastauksen.
      Minun lampaani tuntevat minun ääneni.
      Toisin sanoen ne ei tunne ,jotka eivät ole Jumalan lapsia.
      Jumala siis ilmoittaa itsensä vain niille ,jotka Jumalan omia ovat.
      Samalla Hengessä uskovat näkevät kaiken muunkin esim Luomistyön Jumalasta ja saavat tiedon ,opetuksen ,ymmärryksen, yms yms.
      Kaikki tulee silloin Jumalalta kun Hänen omanaan vaeltaa ja etsii aina ensin taivaallista ja sitten omaa.

• Menee jo poskettomaksi.

Jumala on tai ei. Ei se voi jäädä vain joidenkin kokemukseksi.

"Luomistyön". Olisi hauskaa kuulla miten se käytännössä meni.

• Anonyymi

> Miksi Jumalan olemassaoloa ei ole kyetty todistamaan vuosituhansienkaan aikana?

Maailman ja Raamatun olemassaolo todistaa Jumalan olevan. Ongelma on oikeastaan siin-, miksi jotkut haluavat kiistää tosiasian?

• Tuolla logiikalla maailma ja mikä tahansa pyhä kirja todistaisi väittämänsä jumaluuden todeksi.

• Tollointa mitä ikinä olen kuullut.

Raamatussa puhutaan Jumalasta, mutta emmepä me tiedä missä sellainen on. Ei varmaan yhtään missään.

• Anonyymi

Jumala on sukua saunatontulle antaa mukavat löylyt. 🤣

• Anonyymi

No, sinullahan on sitten tuo vastaus. :)

• Anonyymi

Kukaan ei voi muuttaa toisen ajatuksia, käsityksiä todellisuudesta jms. haluamakseen, ei puolin eikä toisin, ei pilkkaamalla eikä vähättemällä eikä millään muullaakaan tavalla, ei edes puhumalla mielestään tarpeeksi viisaita eli koittamalla saada toinen ajattelemaan, ymmärtämään tai uskomaan samalla lailla kuin itse asioista ajattelee ja ne näkee. Kaikki tuollainen on vain turhaa energian haaskuuta.

Jollain muulla tavalla se tapahtuu jos ja kun ihminen muuttaa täysin käsityksensä toiseksi, ei se tuputtamalla eikä tyhmentämällä ........väittelemällä tai jollain muulla sen tapaisella onnistu.

• Jumala ei taida olla ajatus tai käsitys.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Jumala ei taida olla ajatus tai käsitys.

Ei sitten!
        Mutta
        Ehkä nyt en sitä tarkoittanutkaan vaan yleensä käsityksiä , eiköhän sinulla liene ajatus että Jumalaa ei ole? Tai miksi kutsunetkaan sitä miten minkin asian näet tai ajattelet (koska se ei varmaan ole näössäkään:) , en tiiä, sinun täytyy se kertoa.

Uskomuksetkin kuitenkin syntyvät tai ovat ihmisen mielessä ja ajatuksissa, kai. Vai missä ne ovat? :D

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten!
        Mutta
        Ehkä nyt en sitä tarkoittanutkaan vaan yleensä käsityksiä , eiköhän sinulla liene ajatus että Jumalaa ei ole? Tai miksi kutsunetkaan sitä miten minkin asian näet tai ajattelet (koska se ei varmaan ole näössäkään:) , en tiiä, sinun täytyy se kertoa.

Uskomuksetkin kuitenkin syntyvät tai ovat ihmisen mielessä ja ajatuksissa, kai. Vai missä ne ovat? :D

Minulla ei ole muuta käsitystä tai ajatusta kuin että Jumalasta ei ole mitään havaintoa.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Minulla ei ole muuta käsitystä tai ajatusta kuin että Jumalasta ei ole mitään havaintoa.

Voit puhua vain omista havainnoista .Havaintojesi puuttumisesta et tietenkään voi väittää,ettei Jumalaa ole. Ota selvää, onko Jumala olemassa. Pyydä, että Jeesus tulisi sinun opastajaksesi.Hän opastaa ilomielin sinua yksilöllisesti ja rakkaudella.Tulet huomaamaan ihmeellisiä asioita. Havaintojen runsaus pakottaa sinut perumaan rehvastelevat kirjoituksesi. Jeesusta ei tarvitse pelätä. Tuo rehellisesti kaikki likaisetkin asiasi hänelle,sillä Hän tietää ne kuitenkin ja ymmärtää traumasi syyt. Tervetuloa" vajakkien, harhaisten,idioottien,mulkkujen, jne..... ",Riemulliseen joukkoon,

• Anonyymi kirjoitti:

Voit puhua vain omista havainnoista .Havaintojesi puuttumisesta et tietenkään voi väittää,ettei Jumalaa ole. Ota selvää, onko Jumala olemassa. Pyydä, että Jeesus tulisi sinun opastajaksesi.Hän opastaa ilomielin sinua yksilöllisesti ja rakkaudella.Tulet huomaamaan ihmeellisiä asioita. Havaintojen runsaus pakottaa sinut perumaan rehvastelevat kirjoituksesi. Jeesusta ei tarvitse pelätä. Tuo rehellisesti kaikki likaisetkin asiasi hänelle,sillä Hän tietää ne kuitenkin ja ymmärtää traumasi syyt. Tervetuloa" vajakkien, harhaisten,idioottien,mulkkujen, jne..... ",Riemulliseen joukkoon,

Sanoit, että Jumala on jonkinlainen sisäinen havainto.

Miksi pelkäisin Jeesusta? Olen jo 63 v, mutta en ole saanutt mitään havaintoa hänestä.

Kun sanot minulla olevan traumoja, tekee jutuistasi epäluotettavan.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1811
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1661
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1413
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      69
      1083
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      50
      992
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      53
      870
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      23
      850
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      841
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      175
      832
    10. Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.

Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä
      Maailman menoa
      173
      702
    Aihe