Aihe

Rahalla ei saa mitään omistamisen arvoista.

Anonyymi

Masennusta vai realismia sellainen on?

Rahalla ei saa mitään omistamisen arvoista maailmassa.

3

<50

Vastaukset

• Kyllä se noin on ja mielestäni realismia. Silloin kun olen voinut huonosti, ainoa tärkeä asia ovat olleet omat lapset joiden takia olen jaksanut eteenpäin.

• Avaajan asenne voi olla masennustakin. Kannattaa siitä kysellä vaikka joltakin teraputilta tarkemmin.

Mutta "Rahalla ei saa mitään omistamisen arvoista maailmassa." on oman käsitykseni mukaan myös tosi väite.

Yksinkertainen esimerkki: omistan auton, jonka olen ostanut rahalla. Se tärkeä kulkuväline, jota ilman joutuisin tyytymään julkiseen liikenteeseen aikatauluineen ja muine rajoitteineen (ts. junalla ei pääse kuin sinne, minne raiteet vie). Mutta onko se sittenkään omistamisen arvoista, niin ei ole.

Sama pätee muihinkin kapistuksiin, mitä voi ostaa. Niillä on korkeintaan KÄYTTÖarvo, mutta ei omistamisen arvoa. Se, mitä kannattaa omistaa, on jotakin ihan muuta. Ne ovat enemmän henkisiä tai intellektuaalisia asioita.

• Rahalla saat vaikka kokovartalohieronnan. Se vois parantaa oloa.

Ja voit antaa vähän rahaa jollekulle kaverille tai sukulaiselle, joka on pienituloinen, niin saat hyvän mielen kun huomaat miten hän on tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      6628
    2. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      70
      6184
    3. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      259
      3799
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      69
      2930