että käytetään "sinkku"-sanaa, koska tämä sana kuvaa vain sitä toisen ääripään "sinkkua", eli nuoria yhdenyön suhteita harrastavia lapsettomia miehiä ja naisia. Ei ole olemassa mitään järkevää sanaa kuvaamaan ihmisiä, jotka eivät harrasta yhdenyön suhteita, ovat perheettömiä, vähintään nelikymppisiä ja luopuneet jo parinhausta sekä seksistä. Minua ainakin inhottaisi, jos joku kutsuisi minua "sinkuksi".
Pitäisi keksiä kokonaan uusi termi sen sijaan
24
80
Vastaukset
Menee väkisin yrittämisen puolelle. Sitten tultaisiin taas tähän, että missä vaiheessa toista alettaisiin kutsua tällä termillä. Jos kutsut liian nuorta vanhusten termillä, loukkaat tätä.
Mutta ensimmäinen sana. joka tulee mieleen on "vaikku".- Anonyymi
Poikamies sopii itselleni paremmin. Naisten sanoista en tiedä.
- Anonyymi
Eläkeläisvaarinakin haluat olla POIKAmies. Eikö se ”poika” ole jo vähän hölmö nimitys vanhalle miehelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeläisvaarinakin haluat olla POIKAmies. Eikö se ”poika” ole jo vähän hölmö nimitys vanhalle miehelle?
Ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole.
On se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se.
Vanha vapiseva yksin elävä papparainen on siis sinkku ja se kuulostaa sinusta paremmalta?
- Anonyymi
Onhan sille jo olemassa sana: vanhapoika / vanhapiika.
Minä olen neiti 😍
ja sellaisena myös pysyn 🥰- Anonyymi
Sinkku on termi joka tarkoittaa ihmistä, joka ei ole parisuhteessa. Mikäs sen selkeämpää?
- Anonyymi
Selkeää on mutta jotenkin siitä tulee niljakas maku suuhun jos sanoo sen sanan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeää on mutta jotenkin siitä tulee niljakas maku suuhun jos sanoo sen sanan.
Nykymuotia on että jokainen voi itse valita miksi sallii itseään kutsuttavan. Voit olla vaikka "peruna" jos siitä tulee vähemmän niljakas olo. Toki joudut varmaan selittämään monille että et halua olla "sinkku" vaan "peruna", mutta jos tarpeeksi sinnikkäästi julistat sanomaasi niin ehkä ainakin lähipiiri alkaa kutsua sinkku-anonyymiä peruna-anonyymiksi.
- Anonyymi
Toi on vaan sun henkilökohtainen tulkinta ja sun henkilökohtaisesti antama merkitys sanalle. Muilla ei sanan kanssa ole välttämättä mitään ongelmaa. Sun pitää keksiä itse itsellesi sopiva nimitys ja käyttää sitä. Esimerkiksi ahdasmielinen,tuomitseva,( pari)suhteeton siveydensipuli. Ongelma ratkaistu. Seuraava?
- Anonyymi
Näinpä. Itse olen vahvasti sinkku, nainen, enkä häpeä sitä sanoa.
En tunne mitään "niljakasta makua" suussani sen sanoessani enkä ihan ymmärrä miksi sinä tunnet? Ehkä tunnet epäonnistuneesi, ehkä et ole sinut sinkkuutesi kanssa?
Sehän on vähän sama asia kuin oman ulkonäkönsä ja itsensä hyväksyminen; kun se on kondiksessa sitä ei tarvitse sen enempää miettiä ja vielä vähemmän häpeillä.
Ymmärän jos sinkkuna olo on sinulle taakka ja ongelma. Jos haluaisit siitä eroon ja tunnet olevasi huonompi kuin parisuhteessa olevat? En usko että yhdellekään vapaaehtoisesti yksin elävälle sana sinkku on mitenkään "niljakas" tai paha? Ja miksi ihmeessä pitäisi olla?
- Anonyymi
Termi kuin Terminaattori, aviopuoliso on Termi, eli sinkku.
- Anonyymi
Tämä vähän kuulostaa siltä, että ongelmasi syy johtaisi tuonne yhden yön suhteiden suuntaan. Mikään muu kuin seksuaalikäyttäytymiseen viittaava kohta tekstissäsi ei voine aiheuttaa tunnetta niljakkuudesta.
Voisit vähän miettiä asioita ajassa taaksepäin. Miten mahtaisi tämä ihmislaji olla lainkaan olemassa, elleivät 10 000 - 20 000 vuotta sitten eläneet lajitoverimme olisi koskaan harrastaneet yhden yön suhteita? Mahtoiko suhde kestää aina edes yhtä yötä, jos alle puoli tuntiakin riitti? (Valitettavan moni sai todennäköisesti alkunsa myös raiskauksista, mikä ei tietystikään tee niistä mitenkään hyväksyttäviä silloin eikä nykyään.) Pointtina tässä on se, että seksin harrastamista tarvittiin ja tarvitaan ihmislajin jatkumiseen, etkä sinä oikein pelkällä 2020-luvun moraalikäsitykselläsi ole pätevä tuomitsemaan sitä mielihyvää, jolla luonto on meitä ihmisiä seksin (myös satunnaisen) harrastamisesta palkinnut ja palkitsee edelleen.
Minä olen muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että "sinkku" tarkoittaa parisuhteetonta ihmistä, joita voi olla hyvin monissa eri elämäntilanteissa ja erilaisilla tulevaisuuden tavoitteilla. Lisään vielä, että olen vapaaehtoisesti lapseton demiseksuaali, joten omia lisääntymisiäni tai yhden yön suhteitani en ole tässä puolustamassa.- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Ehdotatko siis suvunjatkamis strategiaksi raiskaamista?
Sinulle ehdotan palstailustrategiaksi luetunymmärtämistä.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle ehdotan palstailustrategiaksi luetunymmärtämistä.
Sinulle ehdotan oikeinkirjoitusta. Se on "luetun ymmärtäminen" .
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Sinulle ehdotan oikeinkirjoitusta. Se on "luetun ymmärtäminen" .
En ota vastaan hitustakaan energiasta, jota minuun kohdistat. Palautan kaiken sinulle.
Anonyymi kirjoitti:
En ota vastaan hitustakaan energiasta, jota minuun kohdistat. Palautan kaiken sinulle.
Kiitos positiivisista ajatuksista, mutta en usko mihinkään new age tantroihin.
- Anonyymi
Termi, Permi, Terminaattori ja Termistori.
- Anonyymi
Miksi parisuhteessa elävillä ei ole ikinä seksiä, mutta sinkuilla on aina seksiä?
- Anonyymi
Se on ihan sama miten yksi yksittäinen ihminen sinkku-termin ymmärtää. Termin merkitys ei muutu vaikka joku ei kyseisestä termistä tykkäisikään.
Sinkku meinaa ainoastaan ihmistä, joka ei ole parisuhteessa. Ihan itsestä kiinni mitä muita piirteitä siihen yhdistää. Yhtä lailla se ikänsä aviossa yhden kanssa ollut, leskeksi jäänyt mummeli on sinkku, kuin se kukasta kukkaan hyppivä parikymppinen pojankloppikin. - Anonyymi
Tee niin kuin minä sanon, älä niin kuin itse teen.
Paramount lähettää Ace Ventura - Luonto kutsuu, elokuva.... erittäin hyvä on tämä sarja, 2. tuontanto menossa tästä The Mandalorian, Disney kanavalla ainakin tulee tuota, on hyviä seikkailuja jos vähänkään pitää Lucasin Star Wars -jutuista.
Maukkain Terveisin, Hämähäkin Kakkapökäle. PS. Leipäsi seassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27918462Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110590Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877713Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4397195Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424688Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414301Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853504"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit402467