Tesla kutsuu takaisin 9 500 valmistamaansa sähköautomallia kattolistoissa ja ohjauslaitteissa esiintyneiden laatuongelmien vuoksi, uutistoimisto Reuters kertoo.
Laajemman takaisinkutsun piiriin kuuluu yhteensä yli 9 000 vuoden 2016 Model X-mallia. Loput kutsun piiriin kuuluvat autot ovat vuoden 2020 Model Y-katumaastureita, Yhdysvaltain liittovaltion liikenneturvallisuusvirasto NHTSA kertoi keskiviikkona.
Liikenneturvallisuusviraston mukaan Model X:n kattolistat saattavat irrota ajon aikana ja aiheuttaa vaaratilanteita etenkin takaa tulevalle liikenteelle. Virasto epäilee syyksi huolimatonta pohjustustyötä, jonka vuoksi listoja ei ole välttämättä saatu asianmukaisesti kiinnitettyä.
Tesla ilmoitti liikenneturvallisuusvirastolle syyskuussa tapauksesta, jonka seurauksena se aloitti irtoilevia kattolistoja koskevan alustava tutkinnan. Tapaus koski Model X-mallia vuodelta 2016.
Tesla kutsuu takaisin ja testaa 9 136 samaan tuotantoerään kuuluvaa autoa . Mikäli ne eivät läpäise testejä yhtiö suorittaa vaadittavat korjaustyöt ennen niiden luovuttamista takaisin asiakkaille.
Toisen takaisinkutsun kohteena on 401 vuoden 2020 kuluessa valmistunutta 401 Model Y-katumaasturia. Syynä on autojen ylätukivarsien pulttien löyhä kiinnitys.
Teslan mukaan ainakin kolmessa tapauksessa tämä on johtanut ylätukivarren irtoamiseen. Tesla kertoo tarkistavansa tuotantoerän autot ja korjaavansa mahdollisesti esiin tulevat puutteet.
Teslasta irtoilee osia, mitä kulloinkin putoilee
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kamala! Teslassa jotain vikaa, ei voi olla. ja vielä muutama tuhat autoa tarkastettavaksi!
Missään muussa automerkeissähän ei ole koskaan noin suuria takaisinkutsuja. - Anonyymi
Vesilätäkköön ei saa ajaa muuten takapuskuri putoaa, vika on taidettu jo korjata.
- Anonyymi
Joo, on niitä tapauksia kaikki 3 kpl. pitkin maailmaa... Lasikattokin on yhdestä irronnut.
Uutiskynnys noistakin jo murtunut. Kiinnostava auto tuo Tesla.
- Anonyymi
Ei ihme että Tesla sijoittui sijalle 25/26 eli toiseksi huonoimmaksi vuoden 2020 autojen vähävikaisuusvertailussa. Tutkimus perustuu satojen tuhansien autonomistajien palautteeseen.
https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars/
Vain Lincoln merkkisissä autoissa enemmän vikoja kuin Teslassa, kaikki muut merkit vähävikaisempia kuin Tesla. - Anonyymi
Sama laitos hoidokki riehuu tälläkin saitilla kuin automerkki palstalla. Mielikuvitus vika spammit tavara merkki. Kaikissa ihmisen tekemissä koneissa vikoja kulumaa ym. Trolli ei ymmärrä tätä. .eikä mitään muutakaan elämästä. Kela ja sossu kustantaa elämän ja trollaus n 20h vrk ainut ilo elossa.Kohta 10v trollannut suolessa.
- Anonyymi
Teslalla ei ole enää tiedotushenkilöä amerikan lehdistöön päin, katsoivat paremmaksi lopettaa koko toimen, valitukset saa lukea paikallisista juorulehdistä ja Tesla ei kommentoi julkisia valituksi mitenkään ne jää omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Enkä yhtään ihmettele. Tesla on koko maailman lehdistön hampaissa koska sieltä ei tule lainkaan lehdistölle palkkaa eli mainostuloja.
Yksittäisiä Teslaan liittyviä ongelmia esitetään liittyvän kaikkiin autoihin.
Täysin oiva veto lopettaa kommentoinnit Teslan taholta.
Tesla ei tarvitse lehdistöä kehumaan tuotteitaan, autot puhuvat puolestaan kuten myyntiluvuista ja pörssiarvosta voi jokainen todeta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä yhtään ihmettele. Tesla on koko maailman lehdistön hampaissa koska sieltä ei tule lainkaan lehdistölle palkkaa eli mainostuloja.
Yksittäisiä Teslaan liittyviä ongelmia esitetään liittyvän kaikkiin autoihin.
Täysin oiva veto lopettaa kommentoinnit Teslan taholta.
Tesla ei tarvitse lehdistöä kehumaan tuotteitaan, autot puhuvat puolestaan kuten myyntiluvuista ja pörssiarvosta voi jokainen todeta.Tässä osuttiin asian ytimeen. Tesla tarkoittaa vähemmän mainostuloja ja lehdistö on jo muutenkin henkihieverissä putoavien tulojen vuoksi.
- Anonyymi
Tekniikan Maailman koeajo-Teslaan tuli kolhu – mitä valmistaja yritti salailla korjaamolla?
- Anonyymi
Lehti tekee koeajoa autolla, jota Tesla ei ole luovuttanut koeajoon.
Tesla ei halua juttua korjaamisesta lehteen koska todennäköistä on, että siitä tehdään tahallaan negatiivis-sävytteinen juttu, kuten nyt tästä kieltämisestäkin.
Tesla kaihtaa kaikkea lehdistöön viittaavaa ja syystä joka on Teslalta saamattomat mainosrahat.
Mielenkiinnolla odotan tuota testiä mitä kaikkea ovat keksineet Teslan mollaamiseksi.
Tämä kaikkein paras. Katsokaa videolta kohta 1.06 min eteenpäin auto pelastaa onnettomuudelta ja auto saa haukut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehti tekee koeajoa autolla, jota Tesla ei ole luovuttanut koeajoon.
Tesla ei halua juttua korjaamisesta lehteen koska todennäköistä on, että siitä tehdään tahallaan negatiivis-sävytteinen juttu, kuten nyt tästä kieltämisestäkin.
Tesla kaihtaa kaikkea lehdistöön viittaavaa ja syystä joka on Teslalta saamattomat mainosrahat.
Mielenkiinnolla odotan tuota testiä mitä kaikkea ovat keksineet Teslan mollaamiseksi.
Tämä kaikkein paras. Katsokaa videolta kohta 1.06 min eteenpäin auto pelastaa onnettomuudelta ja auto saa haukut.Linkki meinas unohtua...
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/97d98ba4-9f6e-4b8c-8ac2-c847138815d3 - Anonyymi
Mielenkiinnolla seuraan tuota TM:n testiä. Toiset kehuu, toiset haukkuu - nyt saadaan vähän faktaa. Ihmettelen tuota maahantuojan asennetta - mitähän ne salailee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiinnolla seuraan tuota TM:n testiä. Toiset kehuu, toiset haukkuu - nyt saadaan vähän faktaa. Ihmettelen tuota maahantuojan asennetta - mitähän ne salailee?
Faktaako Tekniikan Maailman testistä johon lehti on joutunut ostamaan auton? Normaalisti autot annetaan lehdistölle testattavaksi, Tesla ei anna. Lisäksi TM. -kuten muukaan lehdistö ei saa mainosrahaa "palkaksi" testien kehuista.
Uskon että "moitteita" löytyy, ja paljon. Anonyymi kirjoitti:
Faktaako Tekniikan Maailman testistä johon lehti on joutunut ostamaan auton? Normaalisti autot annetaan lehdistölle testattavaksi, Tesla ei anna. Lisäksi TM. -kuten muukaan lehdistö ei saa mainosrahaa "palkaksi" testien kehuista.
Uskon että "moitteita" löytyy, ja paljon.Oletko tosiaan sitä mieltä, että iso joukko toimittajia jaksaa tehdä vuosikausia tyhjää työtä.
Mennään jonnekin (Lappiin, radalle, jne) monen auton kanssa ja kymmeniä mittalaitteita mukana. Mittaillaan/testaillaan autoista erinäisiä asioita, vaikka mielestäsi autojen paremmuusjärjestys oli jo lähtiessä toimittajilla selvillä. Jaksaisitko itse tehdä tuollaista työtä?- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Oletko tosiaan sitä mieltä, että iso joukko toimittajia jaksaa tehdä vuosikausia tyhjää työtä.
Mennään jonnekin (Lappiin, radalle, jne) monen auton kanssa ja kymmeniä mittalaitteita mukana. Mittaillaan/testaillaan autoista erinäisiä asioita, vaikka mielestäsi autojen paremmuusjärjestys oli jo lähtiessä toimittajilla selvillä. Jaksaisitko itse tehdä tuollaista työtä?Talvitestit olikin juuri hyvä esimerkki. Model 3.n kaikki mitattavat asiat olivat kärjessä, mutta mielipide aiat huonommasta päästä. Tesla foorumissa kukaan ei ollut samaa mieltä TM. n kanssa ajokäyttäytymisestä, ja siellä on kokemuksia hienommistakin autoista.
Anonyymi kirjoitti:
Talvitestit olikin juuri hyvä esimerkki. Model 3.n kaikki mitattavat asiat olivat kärjessä, mutta mielipide aiat huonommasta päästä. Tesla foorumissa kukaan ei ollut samaa mieltä TM. n kanssa ajokäyttäytymisestä, ja siellä on kokemuksia hienommistakin autoista.
Mielestäsi autotoimittajat jaksavat tehdä turhia/ennalta sovittuja juttuja/mittauksia/testauksia vuodesta toiseen. Itse en ainakaan jaksaisi.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Mielestäsi autotoimittajat jaksavat tehdä turhia/ennalta sovittuja juttuja/mittauksia/testauksia vuodesta toiseen. Itse en ainakaan jaksaisi.
Kummasti vag tuotteet aina saadaan kärkeen, kummasti vag tuotteita mainostetaan eniten, ihan sattumaa joo.
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti vag tuotteet aina saadaan kärkeen, kummasti vag tuotteita mainostetaan eniten, ihan sattumaa joo.
Kun oma merkki ei pärjää, niin sitten on salaliitto.
Ootko todella sitä mieltä, että joukko autotoimittajia jaksaa vuosi toisensa jälkeen lähteä esim. Lappiin viikoksi kymmenen automerkin kanssa ja kymmenet mittalaitteet ym. mukana ja kuitenkin heillä jo ennen lähtöä lista miten meni?
Minä en jaksaisi tehdä tuollaista työtä, enkä usko, että moni muukaan.
P.S.
Autolehtien testeistä on hyötyä auton valmistajillekin ja myyjille. Jos ne testit olisivat ostettavissa, niin niistä ei olisi mitään hyötyä auton valmistajille/myyjille.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Kun oma merkki ei pärjää, niin sitten on salaliitto.
Ootko todella sitä mieltä, että joukko autotoimittajia jaksaa vuosi toisensa jälkeen lähteä esim. Lappiin viikoksi kymmenen automerkin kanssa ja kymmenet mittalaitteet ym. mukana ja kuitenkin heillä jo ennen lähtöä lista miten meni?
Minä en jaksaisi tehdä tuollaista työtä, enkä usko, että moni muukaan.
P.S.
Autolehtien testeistä on hyötyä auton valmistajillekin ja myyjille. Jos ne testit olisivat ostettavissa, niin niistä ei olisi mitään hyötyä auton valmistajille/myyjille.TM on kyllä kärähtänyt jo kunnolla sähköautojen perusteettomasta dissauksesta, esim. vakuutusmaksujen osalta. En luota lehteen lainkaan enää.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Kun oma merkki ei pärjää, niin sitten on salaliitto.
Ootko todella sitä mieltä, että joukko autotoimittajia jaksaa vuosi toisensa jälkeen lähteä esim. Lappiin viikoksi kymmenen automerkin kanssa ja kymmenet mittalaitteet ym. mukana ja kuitenkin heillä jo ennen lähtöä lista miten meni?
Minä en jaksaisi tehdä tuollaista työtä, enkä usko, että moni muukaan.
P.S.
Autolehtien testeistä on hyötyä auton valmistajillekin ja myyjille. Jos ne testit olisivat ostettavissa, niin niistä ei olisi mitään hyötyä auton valmistajille/myyjille.Sillä ei ole mitään merkitystä työntekijänä jaksatko vai et. TM on yritys yritysten joukossa joka elää ja pysyy pystyssä pääasiassa mainostuloilla. Sopivilla mielipideasioilla saadaan haluttu auto voittajaksi. TM on ollut kärkkäästi tuomassa Teslan yksittäisiä ongelmia esiin, muiden merkkien suuretkaan ongelmat eivät kuitenkaan kiinnosta.
Sen leipää syöt kenen lauluja laulat. Anonyymi kirjoitti:
TM on kyllä kärähtänyt jo kunnolla sähköautojen perusteettomasta dissauksesta, esim. vakuutusmaksujen osalta. En luota lehteen lainkaan enää.
Vakuutuksista kerrotut asiat oli oikein, mutta koski vain ietyn ikäisiä ja tietylla alueella asuvia. TM korjasi aika julkisesti tämän.
Se, että tapahtuu virheitä ei kait ole merkki salaliitosta.
Testit tehdään ja monen ihmisen voimin, jotta yhden ihmisen mielipiteet eivät vaikuttaisi niin paljon.
TM on todennut testeissä, että sähköautoissa on tarpeettoman tehokkaat moottorit ja vakuutusyhtiöt kertovat, että sähköautoilla on 50% suurempi kolaritodennäköisyys kuin perinteisillä autoilla ja heidän perustelunsa oli juuri tuo älytön kiihtyvyys, johtuen ylisuurista moottoreista.
Miten TM hyötyisi sähköautojen mollauksesta?Anonyymi kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä työntekijänä jaksatko vai et. TM on yritys yritysten joukossa joka elää ja pysyy pystyssä pääasiassa mainostuloilla. Sopivilla mielipideasioilla saadaan haluttu auto voittajaksi. TM on ollut kärkkäästi tuomassa Teslan yksittäisiä ongelmia esiin, muiden merkkien suuretkaan ongelmat eivät kuitenkaan kiinnosta.
Sen leipää syöt kenen lauluja laulat.Äkkiä googletettu
"Tekniikan Maailma julkaisi Kantar TNS -tutkimuslaitoksen aineistoon perustuvan artikkelin uusien autojen vioista tai puutteista. Vuosina 2014–2016 kerätty aineisto pohjautui 16 055 uuden auton käyttäjän vastauksiin.
Suuren vastausmäärän ansiosta tämä oli ensimmäinen suomalainen lehtiartikkeli, jossa tarkasteltiin mallikohtaisia eikä pelkästään merkkikohtaisia vikoja."
TM on kertonut, että vikoja on mm. VW passatissa ja VW Tioguanissa ja täällä jotkut toteavat, että TM laulaisi VAGin lauluja.
Lue Tekniikan maailmaa vaikka kirjastossa, niin huomaat, että aika puolueeton lehti tämä TM.
Ei se, että Tesla ei ole TMn mielestä maailman paras automerkki tee siitä puolueellista. Olen koeajanut sähköautoja ja myöskin Tesla model Sn.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Äkkiä googletettu
"Tekniikan Maailma julkaisi Kantar TNS -tutkimuslaitoksen aineistoon perustuvan artikkelin uusien autojen vioista tai puutteista. Vuosina 2014–2016 kerätty aineisto pohjautui 16 055 uuden auton käyttäjän vastauksiin.
Suuren vastausmäärän ansiosta tämä oli ensimmäinen suomalainen lehtiartikkeli, jossa tarkasteltiin mallikohtaisia eikä pelkästään merkkikohtaisia vikoja."
TM on kertonut, että vikoja on mm. VW passatissa ja VW Tioguanissa ja täällä jotkut toteavat, että TM laulaisi VAGin lauluja.
Lue Tekniikan maailmaa vaikka kirjastossa, niin huomaat, että aika puolueeton lehti tämä TM.
Ei se, että Tesla ei ole TMn mielestä maailman paras automerkki tee siitä puolueellista. Olen koeajanut sähköautoja ja myöskin Tesla model Sn."Lue Tekniikan maailmaa vaikka kirjastossa, niin huomaat, että aika puolueeton lehti tämä TM"
Kyllä tuo on täyttä höpöä, omistatko volkkarin?
Luettu on, lopetin vuosi sitten tilauksen juurikin korruption syystä joka paistaa pahasti kirjoituksissa.
Muutama vuosi sitten volkkari voitti talvitestin vaikka oli vertailtavien kylmin auto.
Esimerkkejä vaikka kuinka paljon.
Kyllä se niin on kuin tuolla joku kirjoitti että sen lauluja laulat jne.
- Anonyymi
"Autolehtien testeistä on hyötyä auton valmistajillekin ja myyjille. Jos ne testit olisivat ostettavissa, niin niistä ei olisi mitään hyötyä auton valmistajille/myyjille."
Asia on juuri näin, kaikki siitä hyötyvät. että testaillaan. Jokaisesta autosta löytyy ihan tarpeeksi moitittavaa.- Anonyymi
Just näin. Joillekin ihmisille jokin heidän ostamansa tavara vain on minuuden heijastuma tai jatkumo. Kaikki siihne liittyvä ei positiivinen koetaan uhaksi minuutta kohtaan tai omaa valintaa kohtaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001