Mitä jos sähköautot ovatkin hyviä ja varmoja käyttää

Anonyymi

Lahden toisellapuolella taxi girma investoi aikanaan ensimmäisen sukupolven Nissan leafeihin n.50kpl ja ajoivat n.10v autoilla yhteensä yli 11 000 000km ja keskimäärin yli 300 000km ilman suuria ongelmia,

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/kui-hasti-peab-elektriauto-eestis-vastu-esimesed-tulemused-parast-300-000-km-kaes/

Tänäpäivänä ovat vaihtaneet uusiin Nissan leafeihin, miksiköhän?

28

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköinen voimalinja on täysin ylivoimainen luotettavuuden, huoltokustannuksien ja kestävyyden suhteen.
      Kun lisäksi esim MEBeissä korin kantavat osat ovat alumiinia niin kyseessä on paljon pitkäikäisemmät ja luotettavammat konstruktiot kuin polttikset ovat.

      • Anonyymi

        Miksiköhän kaikki ei nyt Suomessa ( tai missään) osta tuota ylivoimaista sähköautoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän kaikki ei nyt Suomessa ( tai missään) osta tuota ylivoimaista sähköautoa ?

        Eiole olemassa autoa jonka kaikki ostavat. Ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan.

        ID.3 ja ID.4 ovat sitäpaitsi loppuunmyyty jo pitkäksi aikaa eteenpäin.


    • Anonyymi

      eikös usass leafit ole olleet käytössä jo vuosia

      tekniikka kestää

      toisin VWaudi--

      • Anonyymi

        2018 tuli uusi malli ja hyvin ovat pelanneet, aluksi oli ohjelmassa joitain harmittanut akkujen lämpiäminen pikalatauksessa jos latasi useamman kertaa päivässä ja ajaessa motari nopeuksia, tuohon tuohon tuli hieman parannjsta puolenvuoden sisällä uusi softa jonka sai päivitettyä paremmaksi.

        Leaf tokmii parhaiten max n500-600km päivässä ajossa. Tämän, kun sisäistää auto toimii mainiosti ja on luotettava.


    • Anonyymi

      Muutosvastaiset yrittävät todistella yksittäisillä ongelmilla sähköauton huonoutta. Jos jossain uutisoidaan yksittäisen sähköauton ominaisuutta tai ongelmaa, jopa selvää käyttövirhettä, niin se on heidän mielestä kaikkien sähköautojen ongelma.
      Jokainen heistä ajaa (muka) päivittäin satoja kilometrejä eikä ole 600km.n matkalla aikaa levähtää puolta tuntia ja ladata auto ja itsensä. Jokainen vetää peräkärryä perässään vähintään viikottain. Sähkö loppuu jos ostaa sähköauton. Sulakkeet paukkuu ja johdot sulaa jos lataa autoa kotona. Jokaisella heillä on sähkötön mökki. Pikalaturit ei koskaan toimi. Sähköautot saastuttavat enemmän kuin polttis. ym.
      Heillä ei ole mitään todellista faktaa, ainoastaan olettamuksia ja uskomuksia.

      • Anonyymi

        Juuri näin, poltis kiihoilijoiden räksytys on, kuin trumpin piipitys vaali vilpistä...joo


      • Kaikki pitävät pitkällä matkalla taukoja, jos ei ole kiire. Liikenneasemia on ollut kymmeniä vuosia, ei ne olis pysyneet pystyssä pelkällä polttoaineen myynnillä, jos niissä ei olisi käynyt ostavia asiakkaita.
        Sähköauton ongelma on lataus matkoilla; kun on matkalla ja pitäisi ladata auto ja poikkeaa latauspaikalle , mutta kaikki laturit onkin varattu. Jos virta ei riitä akussa matkan jatkamiseen toiseen latauspaikkaan tai sitten sielläkin laturit on varattu, niin siinä sitten odotellaan laturin vapautumista. Se odottelu voi kestää puolikin tuntia ja sitten kun jokin laturi vapautuu, niin joku toinen ehtiikin siihen laturille ennen. Syntyy riitatilanne, aivan kuin siihen aikaan kun tankkauksen jälkeen piti mennä sisälle maksamaan ja auto jäi siihen ja sitten kun se tankkaaja lähti, niin tuli riita, että kuka siinä oli seuraava tankkaaja.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kaikki pitävät pitkällä matkalla taukoja, jos ei ole kiire. Liikenneasemia on ollut kymmeniä vuosia, ei ne olis pysyneet pystyssä pelkällä polttoaineen myynnillä, jos niissä ei olisi käynyt ostavia asiakkaita.
        Sähköauton ongelma on lataus matkoilla; kun on matkalla ja pitäisi ladata auto ja poikkeaa latauspaikalle , mutta kaikki laturit onkin varattu. Jos virta ei riitä akussa matkan jatkamiseen toiseen latauspaikkaan tai sitten sielläkin laturit on varattu, niin siinä sitten odotellaan laturin vapautumista. Se odottelu voi kestää puolikin tuntia ja sitten kun jokin laturi vapautuu, niin joku toinen ehtiikin siihen laturille ennen. Syntyy riitatilanne, aivan kuin siihen aikaan kun tankkauksen jälkeen piti mennä sisälle maksamaan ja auto jäi siihen ja sitten kun se tankkaaja lähti, niin tuli riita, että kuka siinä oli seuraava tankkaaja.

        Jokaisesta asiasta voi tehdä mielessään ongelman jos niin haluaa. Tässäkin tapauksessa näyttää siltä että isoimmat ongelmat on niillä jotka eivät itse aja sähköautoilla ja joilla ei ole mitään hajua ovatko heidän huolensa käytännön elämän huolia vai täysin teoreettista saivartelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisesta asiasta voi tehdä mielessään ongelman jos niin haluaa. Tässäkin tapauksessa näyttää siltä että isoimmat ongelmat on niillä jotka eivät itse aja sähköautoilla ja joilla ei ole mitään hajua ovatko heidän huolensa käytännön elämän huolia vai täysin teoreettista saivartelua.

        Ei ne ole mitään teoreettista saivartelua vaan ihan oikeita esimerkkejä ongelmatilanteista.
        Menetpä esim. juhlapyhien aattona mille tahansa liikenneasemalle niin parkkipaikka on täynnä autoja. Nyt polttisaikaan niillä kaikilla ei tietenkään ole tankkaustarvetta mutta usein on sattunut että tankille on parin auton jono mutta jonotus ei kestä viittä minuuttia kauempaa. Kuvittele sama tilanne sähköauton latauspaikalla.
        Tähän kun vielä otetaan huomioon sähköautojen lyhyt range niin lataajia kyllä riittää.
        Kuinka monta latauspaikkaa arvioisit riittäväksi/liikenneasema sitten kun kaikki ajaa sähköllä ettei tauot veny pakosti tuntien mittaisiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole mitään teoreettista saivartelua vaan ihan oikeita esimerkkejä ongelmatilanteista.
        Menetpä esim. juhlapyhien aattona mille tahansa liikenneasemalle niin parkkipaikka on täynnä autoja. Nyt polttisaikaan niillä kaikilla ei tietenkään ole tankkaustarvetta mutta usein on sattunut että tankille on parin auton jono mutta jonotus ei kestä viittä minuuttia kauempaa. Kuvittele sama tilanne sähköauton latauspaikalla.
        Tähän kun vielä otetaan huomioon sähköautojen lyhyt range niin lataajia kyllä riittää.
        Kuinka monta latauspaikkaa arvioisit riittäväksi/liikenneasema sitten kun kaikki ajaa sähköllä ettei tauot veny pakosti tuntien mittaisiksi?

        Kuulehhan polttis hörhö, tuossa vaiheessa, kun kaikki ajavat sähköllä, niin kyllä noita latauspaikkojakin syntyy reilusti lisää ja alkaa toivottavasti hinta kilpailu sähkön tarjonnassa ja loppuu kermankuorinta.

        En ole vielä kertaakaan törmännyt maksullisissa latauspaikoissa ongelmaan, ettei olisi voinut ladata, mutta ilmaisissa paikoissa taasen olen, mutta se on ymmärrettävää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole mitään teoreettista saivartelua vaan ihan oikeita esimerkkejä ongelmatilanteista.
        Menetpä esim. juhlapyhien aattona mille tahansa liikenneasemalle niin parkkipaikka on täynnä autoja. Nyt polttisaikaan niillä kaikilla ei tietenkään ole tankkaustarvetta mutta usein on sattunut että tankille on parin auton jono mutta jonotus ei kestä viittä minuuttia kauempaa. Kuvittele sama tilanne sähköauton latauspaikalla.
        Tähän kun vielä otetaan huomioon sähköautojen lyhyt range niin lataajia kyllä riittää.
        Kuinka monta latauspaikkaa arvioisit riittäväksi/liikenneasema sitten kun kaikki ajaa sähköllä ettei tauot veny pakosti tuntien mittaisiksi?

        "Kuinka monta latauspaikkaa arvioisit riittäväksi/liikenneasema sitten kun kaikki ajaa sähköllä ettei tauot veny pakosti tuntien mittaisiksi?"

        Kirjoitit sitten oikein malliesimerkin täysin yliteoreettisesta ongelmasta. Suomeen ei millään matematiikalla saa yli 150.000 sähköautoa vuonna 2030. Se on vähän rapiat viisi prosenttia autokannasta.
        Jos alkaa puhumaan siitä että "kaikki" ajavat sähköautoilla on sama kuin kuin puhuisi siirtokunnasta Marsissa. Edes 30% on parinkymmenen vuoden päässä. Siinä kuule ehtii tapahtua aika monenlaista asiaa ennenkuin ollaan noin pitkällä sähköautoilun suhteen.

        Pieni suhteellisuudentaju olisi hyvä säilyttää vaahdotessaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisesta asiasta voi tehdä mielessään ongelman jos niin haluaa. Tässäkin tapauksessa näyttää siltä että isoimmat ongelmat on niillä jotka eivät itse aja sähköautoilla ja joilla ei ole mitään hajua ovatko heidän huolensa käytännön elämän huolia vai täysin teoreettista saivartelua.

        Ei ole teoreettista saivartelua, vaan itse koettua aikakaudella, kun polttista tankattiin itse ja ei voinut maksaa muuten kuin menemällä sisälle kassalle.
        Miten sun mielestäsi jonottaminen lataukseen hoituu sitten kun sähköautoja on enemmän? Latausta joutuu tulevaisuudessa jonottamaan, nyt jo havaittavissa riitatilanteita, vaikka täyssähköja alle 8000 kpl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehhan polttis hörhö, tuossa vaiheessa, kun kaikki ajavat sähköllä, niin kyllä noita latauspaikkojakin syntyy reilusti lisää ja alkaa toivottavasti hinta kilpailu sähkön tarjonnassa ja loppuu kermankuorinta.

        En ole vielä kertaakaan törmännyt maksullisissa latauspaikoissa ongelmaan, ettei olisi voinut ladata, mutta ilmaisissa paikoissa taasen olen, mutta se on ymmärrettävää...

        Jos sähköautoja on koko suomessa alle 8000 kpl, niin se odottelu ei ole jokapäiväistä, kun latureita taitaa olla tuhansia.
        Itse olen törmännyt 3 kertaa reilun 2 vuoden aikana tullessani laturille, että siellä on jo lataaja. Tämä on tapahtunut Kainuussa, jossa sähköautoja on 18 kpl. ja latauspaikkoja taitaa olla saman verran ja latureita paljon enemmän. Onneksi ajelen plugarilla, niin ei ole tarvinnut jäädä odottelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinka monta latauspaikkaa arvioisit riittäväksi/liikenneasema sitten kun kaikki ajaa sähköllä ettei tauot veny pakosti tuntien mittaisiksi?"

        Kirjoitit sitten oikein malliesimerkin täysin yliteoreettisesta ongelmasta. Suomeen ei millään matematiikalla saa yli 150.000 sähköautoa vuonna 2030. Se on vähän rapiat viisi prosenttia autokannasta.
        Jos alkaa puhumaan siitä että "kaikki" ajavat sähköautoilla on sama kuin kuin puhuisi siirtokunnasta Marsissa. Edes 30% on parinkymmenen vuoden päässä. Siinä kuule ehtii tapahtua aika monenlaista asiaa ennenkuin ollaan noin pitkällä sähköautoilun suhteen.

        Pieni suhteellisuudentaju olisi hyvä säilyttää vaahdotessaankin.

        Hallitus aikoo tehdä kaikkensa, että Suomessa olisi 700 000 kpl sähköautoja vuonna 2030. Nythän tulee taloyhtiöillekin laki, että pitää rakentaa valmiudet lataukselle.
        Paljonko latauspaikkoja pitäisi olla ympäri Suomen, jos sähköautoja on tuo 700 000 kpl?


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Ei ole teoreettista saivartelua, vaan itse koettua aikakaudella, kun polttista tankattiin itse ja ei voinut maksaa muuten kuin menemällä sisälle kassalle.
        Miten sun mielestäsi jonottaminen lataukseen hoituu sitten kun sähköautoja on enemmän? Latausta joutuu tulevaisuudessa jonottamaan, nyt jo havaittavissa riitatilanteita, vaikka täyssähköja alle 8000 kpl.

        "Ei ole teoreettista saivartelua, vaan itse koettua aikakaudella, kun polttista tankattiin itse ja ei voinut maksaa muuten kuin menemällä sisälle kassalle."

        Nyt on kyllä niin kaukaa haettu ja naurettava esimerkki että oksat pois. Eikö sua itseäsi naurata kun luet jälkeenpäin näitä aivopierujasi?

        Latauspisteiden rakentaminen on niin halpaa että niitä on jo nyt rakennettu joka niemeen ja notkelmaan. Ja kun niistä saa pienellä investoinnilla rahaa ilman työvoimakustannuksia niin voit olla varma että niiden rakentaminen pysyy sähkiskannan vaatimalla tasolla. Varsinkin kun fiksut yrittäjät osaavat laskea että latauksessa olevan auton matkustajilta saa nyhdettyä rahaa myös muilla tavoilla.
        Uskon vahvasti markkinovoimien oleva fiksumpia kun tämän maailman omissa maailmoissaan haahuilevat kahat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole teoreettista saivartelua, vaan itse koettua aikakaudella, kun polttista tankattiin itse ja ei voinut maksaa muuten kuin menemällä sisälle kassalle."

        Nyt on kyllä niin kaukaa haettu ja naurettava esimerkki että oksat pois. Eikö sua itseäsi naurata kun luet jälkeenpäin näitä aivopierujasi?

        Latauspisteiden rakentaminen on niin halpaa että niitä on jo nyt rakennettu joka niemeen ja notkelmaan. Ja kun niistä saa pienellä investoinnilla rahaa ilman työvoimakustannuksia niin voit olla varma että niiden rakentaminen pysyy sähkiskannan vaatimalla tasolla. Varsinkin kun fiksut yrittäjät osaavat laskea että latauksessa olevan auton matkustajilta saa nyhdettyä rahaa myös muilla tavoilla.
        Uskon vahvasti markkinovoimien oleva fiksumpia kun tämän maailman omissa maailmoissaan haahuilevat kahat.

        Jätät polttiksen tankille ja menet sisälle asemalle. Mites se eroaa siitä, että jätät sähkiksen lataukseen ja menet sisälle asemalle? Edellinen aiheutti rähinöitä, miksi jälkimmäinen ei aiheuttaisi?
        Kun ihmiset ajelee nyt pääsääntöisesti polttiksilla ja eivät voi tankata kotona, vaan jotuvat käymään tankkauspisteessä ja silti polttoaineen myynti pelkästään ei kannata, vaan samalla tankkaajalle myydään muutakin (liikenneasemat, marketit jne).
        Jos ne samat ihmiset siirtyy sähköautoihin, jotka ladataan pääsääntöisesti kotona, niin miten se lisää sen liikenneaseman myyntiä, kun lähiasukkaiden ei enää tarvitse käydä siellä asemalla? Asiakkaat joita voi "nyhtää" ovat vain ne harvat ohikulkijat (matkalla olevat).

        Jos polttisautoilijat käyvät tänään marketeissa ym. kaupoissa, ihan samoissa kaupoissa he käyväy sitten kun ajelevat sähköautoilla, eli ei tule kauppiaille mitään uusia asiakkaita.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Jätät polttiksen tankille ja menet sisälle asemalle. Mites se eroaa siitä, että jätät sähkiksen lataukseen ja menet sisälle asemalle? Edellinen aiheutti rähinöitä, miksi jälkimmäinen ei aiheuttaisi?
        Kun ihmiset ajelee nyt pääsääntöisesti polttiksilla ja eivät voi tankata kotona, vaan jotuvat käymään tankkauspisteessä ja silti polttoaineen myynti pelkästään ei kannata, vaan samalla tankkaajalle myydään muutakin (liikenneasemat, marketit jne).
        Jos ne samat ihmiset siirtyy sähköautoihin, jotka ladataan pääsääntöisesti kotona, niin miten se lisää sen liikenneaseman myyntiä, kun lähiasukkaiden ei enää tarvitse käydä siellä asemalla? Asiakkaat joita voi "nyhtää" ovat vain ne harvat ohikulkijat (matkalla olevat).

        Jos polttisautoilijat käyvät tänään marketeissa ym. kaupoissa, ihan samoissa kaupoissa he käyväy sitten kun ajelevat sähköautoilla, eli ei tule kauppiaille mitään uusia asiakkaita.

        "Jätät polttiksen tankille ja menet sisälle asemalle. Mites se eroaa siitä, että jätät sähkiksen lataukseen ja menet sisälle asemalle? Edellinen aiheutti rähinöitä, miksi jälkimmäinen ei aiheuttaisi?"

        Sua ei todellakaan voi kutsua penaalin terävimmäksi kynäksi. Se rähinä bensiksen kanssa johtuu siitä että kun se polttiksen omistaja jättää autonsa tankille kun menee huoltikseen sisälle on tarpeetonta moukkamaista typeryyttä. Ei se odottaminen vituta vaan se että joku on niin typerä että TARPEETTOMASTI jättää autonsa blokkaamaan muiden tankkaamista. Normiälyllä varustettu siirtää auton parkkiin ennenkuin menee bensikseen sisälle ja normiälyllä varustettu nostaa rähinän jos näkee tuollaista moukkailua.

        Sähköauto on pakko pitää latauksessa sen ajan mitä se vie. Jos hakee analogista tilannetta sähköauton kanssa niin se olisi että joku parkkeeraisi sähköauton latauspaikalle. Ei lataisi autoa vaan menisi syömään lounaan huoltikselle.

        Ymmärräkö?


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Jätät polttiksen tankille ja menet sisälle asemalle. Mites se eroaa siitä, että jätät sähkiksen lataukseen ja menet sisälle asemalle? Edellinen aiheutti rähinöitä, miksi jälkimmäinen ei aiheuttaisi?
        Kun ihmiset ajelee nyt pääsääntöisesti polttiksilla ja eivät voi tankata kotona, vaan jotuvat käymään tankkauspisteessä ja silti polttoaineen myynti pelkästään ei kannata, vaan samalla tankkaajalle myydään muutakin (liikenneasemat, marketit jne).
        Jos ne samat ihmiset siirtyy sähköautoihin, jotka ladataan pääsääntöisesti kotona, niin miten se lisää sen liikenneaseman myyntiä, kun lähiasukkaiden ei enää tarvitse käydä siellä asemalla? Asiakkaat joita voi "nyhtää" ovat vain ne harvat ohikulkijat (matkalla olevat).

        Jos polttisautoilijat käyvät tänään marketeissa ym. kaupoissa, ihan samoissa kaupoissa he käyväy sitten kun ajelevat sähköautoilla, eli ei tule kauppiaille mitään uusia asiakkaita.

        "Jos ne samat ihmiset siirtyy sähköautoihin, jotka ladataan pääsääntöisesti kotona, niin miten se lisää sen liikenneaseman myyntiä, kun lähiasukkaiden ei enää tarvitse käydä siellä asemalla? "

        Siinäpä se, alat ymmärtämään että maailma on muuttumassa väistämättä.
        Nyt ei enää tarvitse ihmetellä miksi K-kaupat ovat Suomen suurin latausasemien tarjoaja eikä Neste. Pitkällä matkalla ihmiset usein ostavat viikonlopun ruuat ja juomat matkalla. Ja kuinka ollakaan K-ryhmä myy sähköautoja, pikalatausta ja ruokaa. Alkokin on usein Cittarin kyljessä.
        Arvaapa kummalla asiakkaat lisääntyvät ja kummalla laskevat. Polttikset / Cittarit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ne samat ihmiset siirtyy sähköautoihin, jotka ladataan pääsääntöisesti kotona, niin miten se lisää sen liikenneaseman myyntiä, kun lähiasukkaiden ei enää tarvitse käydä siellä asemalla? "

        Siinäpä se, alat ymmärtämään että maailma on muuttumassa väistämättä.
        Nyt ei enää tarvitse ihmetellä miksi K-kaupat ovat Suomen suurin latausasemien tarjoaja eikä Neste. Pitkällä matkalla ihmiset usein ostavat viikonlopun ruuat ja juomat matkalla. Ja kuinka ollakaan K-ryhmä myy sähköautoja, pikalatausta ja ruokaa. Alkokin on usein Cittarin kyljessä.
        Arvaapa kummalla asiakkaat lisääntyvät ja kummalla laskevat. Polttikset / Cittarit?

        Jos ajelen täyssähköllä, en lataa autoa cittarilla käydessäni, koska pääsen lataamatta cittarilta kotiinkin, vaikka siellä olisi maksullinen laturi. Polttiksella joskus ehkä tankkaan käydessäni cittarilla, jos siellä on bensapumppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jätät polttiksen tankille ja menet sisälle asemalle. Mites se eroaa siitä, että jätät sähkiksen lataukseen ja menet sisälle asemalle? Edellinen aiheutti rähinöitä, miksi jälkimmäinen ei aiheuttaisi?"

        Sua ei todellakaan voi kutsua penaalin terävimmäksi kynäksi. Se rähinä bensiksen kanssa johtuu siitä että kun se polttiksen omistaja jättää autonsa tankille kun menee huoltikseen sisälle on tarpeetonta moukkamaista typeryyttä. Ei se odottaminen vituta vaan se että joku on niin typerä että TARPEETTOMASTI jättää autonsa blokkaamaan muiden tankkaamista. Normiälyllä varustettu siirtää auton parkkiin ennenkuin menee bensikseen sisälle ja normiälyllä varustettu nostaa rähinän jos näkee tuollaista moukkailua.

        Sähköauto on pakko pitää latauksessa sen ajan mitä se vie. Jos hakee analogista tilannetta sähköauton kanssa niin se olisi että joku parkkeeraisi sähköauton latauspaikalle. Ei lataisi autoa vaan menisi syömään lounaan huoltikselle.

        Ymmärräkö?

        En ymmärrä.
        Jos joku jättää sähköautonsa laturille, en voi itse ladata siinä laturilla. Ihan sama lataako se vai ei. Auto on siinä laturilla ja joudun odottamaan ja en tiedä kuinka moni muukin mahtaa jonottaa siihen samalle laturille

        Kun tankkaus on oma erillinen juttu, niin sen pituuden tietää. Kun sähköauton lataus on samalla parkkeerausta, niin sen pituudesta et tiedä.

        Ymmärrätkö


    • Anonyymi

      Aloituksesta kannattaa huomioida, että taksifirma on ajanut autoilla 61 kilometriä päivässä. Tuota luotettavuutta ja ajomäärää ei kestä mikään polttis.

      11x10^6/(10 vuotta x 50 autoa x 360 päivää)= 61 km per päivä

      keskimäärin yli 300 000km ilman suuria ongelmia,

      61,1 x 360 x 10 = 220 000 km

      Eihän noilla ole ajettu lähellekään keskimäärin 300 tkm ajosuoritetta?
      Missä menee väärin?

      300 tkm x 50 autoa = autoilla pitäisi olla 15 miljoonaa kilometriä vähintään.
      Toisaalta nollan puuttuminen 110 miljoonaksikin on soopaa.

      Ei jatkoon sähköauto.

    • Jos 50 sähköautoa ajaa 10 vuodessa yhteensä 11 000 000 kilometriä, niin se tekee
      22 000 km/auto/vuosi.

      Linkatussa jutussa aika oli 5 vuotta, eli tulee 44 000km/auto/vuosi. Ja useilla oli ajettu 300 000 km, niin tarkoittaa, että isolla osalla ei ole ajettu paljon paskaakaan taksiksi.

      Suomessa taksit ajelee 100 000 - 120 000 km/auto/vuosi.

      • Anonyymi

        Ja vaikuttaa miten sähköautojen arviointiin ajatellen vikoja ja ongelmia vs fossiili?

        Onko bensa liuottanut aivosolujasi, kun vertaat suomalaisia takseja noihin leafeihin. Löytyy sitten paljon ajettuja Tesla taxeja Suomesta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikuttaa miten sähköautojen arviointiin ajatellen vikoja ja ongelmia vs fossiili?

        Onko bensa liuottanut aivosolujasi, kun vertaat suomalaisia takseja noihin leafeihin. Löytyy sitten paljon ajettuja Tesla taxeja Suomesta...

        Jotain ongelmia täytyy olla, että taksilla ajetaan vuodessa vain muutama kymmenen tuhatta km.


    • Anonyymi

      Kommentti otsikkoon: sehän olisi hyvä ja hieno juttu. Kun vielä latauskin kehittyisi nopeaksi ja sujuvaksi, niin sähköautoilu räjähtäisi käsiin hyvinkin nopeasti.

      Sitä odotellessa ajelen vielä dieselillä

      • Anonyymi

        Sähköautoa ei kannata ostaa jos ei pysty lataamaan kotona. Kun pystyy lataamaan kotona niin se on paljon mukavampaa ja sujuvampaa kuin huoltiksella haiseva letku kädessä seisoskelu ja latausnopeudella ei ole mitään merkitystä.

        Iso osa sähköautoista ei näe käytännössä koskaan huoltiksien pikalatausasemia koska autot ladataan kotona. Huoltislataus on poikkeustapaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe