Mellerin työhulluus paljastettuna

Anonyymi

"Calvin tulkitsi asian kuitenkin niin, että Jumalalla on valta armahtaa kenet tahtoo, jolloin jotkut olivat jo ennalta määrätty pelastukseen ja jotkut kadotukseen. Tästä käsityksestä käytettiin nimitystä kaksinkertainen ennaltamääräämisoppi eli predestinaatio-oppi. Menestys maallisessa elämässä tulkittiin merkiksi pelastuksesta. Tämä johti siihen, että kalvinilaiset ahkeroivat työelämässä menestyäkseen. Tästä juontaa juurensa sanonta, että protestanttisuus sai aikaan korkean työmoraalin."
Lukion Uskonto 2 -kurssi.

20

118

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1Moos.3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tulevan. Job.34:14-15. Ps.104:29. 146.4 Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeesa raukenevat tyhjiin. Saarn.6:6 Ja vaikka hän eläisi kaksi kertaa tuhannen vuotta, mutta ei saisi onnea nähdä - eikö kuitenkin kaikki mene samaan paikkaan? Saarn.12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. Ps.31:6

• Anonyymi

Mitenkä ymmärrätte nämä Raamatun paikat? Luuk.23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä. Ap.t.10:39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa, ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat. 5Moos.21:22-23. Joos.8:29. Siis miten ristillä, riiputaan?

• Anonyymi

Gal.3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu - Alaviite: 5Moos.21:22,23

• Anonyymi00005

melleri ei noin sanonut vaan puhui asiaa

• Anonyymi00006

Meller kyllä uskoi että Jumala ei kutsu kaikkia pelastukseen vaan on ennalta valinnut, jotka kutsuu pelastukseen. Pasi Turusella on myös sellainen usko.,

• Anonyymi00007

Tästä on myös Suomen neokalvinrsteilla omat opit.

• Anonyymi00008

Onko Padi näin

• Anonyymi00009

Room.11:7 Kuikas siis? Jota Israel etsii, sitä ei hän ole saanut; mutta valitut sen ovat saaneet ja ne muut ovat paatuneet. Biblia (1776) Room.9:31. 2Kor.3:14.

• Anonyymi00010

Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetyt, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valttuin tähden pitää ne päivät lyhennettämän.Biblia (1776) kä

• Anonyymi00011

Mark.13:22 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja merkkejä ja ihmeitä tekevät, pettääksensä, jos mahdollinen olis, valituitakin. Biblia (1776) 5Moos.13:1-2. Ilm.13:13-14.

• Anonyymi00012

Mark.13:19-20 Sillä niinä aikana pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä. Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi: mutta valittujen tähden, jotka hän oli valinnut, lyhensi hän ne päivät. Biblia (1776) Dan.12:1.-2. Jooel.2:2.

• Anonyymi00013

Room.9:18 Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo. Biblia (1776) 2Moos.4:21-23.

• Anonyymi00014

Gal.6:9 Ja koska me hyvää teemme, niin älkäämme suuttuko; sillä aikanansa mekin saamme niittää ihan lakkaamatta. 2Tess.3:13 Mutta te, rakkaat veljet, älkäät väsykö hyvää tekemästä. Biblia (1776)

• Anonyymi00015

Matt.28:20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen! Matt.18:20. Joh.14:18. 14:23.

• Anonyymi00016

Matt.13:39 Vihollinen, joka ne kylvi, on perkele: elonaika on maailman loppu: mutta elonmiehet ovat enkelit. Biblia (1776) Jooel.3:13. Ilm.14:15-20.

• Anonyymi00017

2Moos.9:27 Niin lähetti Pharao ja kutsui Moseksen ja Aaronin, ja sanoi heille: minä olen tällä haavalla pahoin tehnyt: Herra on vanhurskas, vaan minä ja minun kansani olemme jumalattomat. Biblia (1776)

• Anonyymi00018

Mitä tulee hengelliseen musiikkiin, niin minulla oli samanlainen musiikki maku kuin Mellerillä. Esim. Sä olet Jeesus kallein aarteheeni ja Kirkas aamu pian koittaa jne...

1234567---

• Anonyymi00019

Korjaus: Oikea muoto minulla on samanlainen musiikkimaku.

1234567---

• Anonyymi00020

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      94
      1516
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      47
      1033
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      15
      896
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      838
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      82
      758
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      92
      741
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      737
    8. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      728
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      687
    10. 68
      682
    11. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      13
      682
    12. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      59
      672
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      664
    14. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      651
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      595
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      576
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      46
      569
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      557
    19. Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?

Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla
      Lappajärvi
      149
      534
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      525
    Aihe