Polyneuropatian hoitokokemuksia? Mikä on ollut avuksi? Tauti vasta todettu?

HELP
Netistä ei oikein löydy mitään järkevää. Kuka olisi hyvä lääkäri?
Olin ENMG tutkimuksessa. Siitä diagnoosi.
Lähete neurologille hylättiin ja meikissä todettiin, että tähän astiset tutkimukset ok.
Mittään syytä ei sielläkään löydetä.
- ONKO HOITOA?
Lääkkeet, itsehoito, liikunta, homeopatia, antioksidantit?
Löytyykö kirjallisuutta?

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla todettiin kuusi vuotta sitten polyneuropatia, eikä minkäänlaisesta hoidosta ole ollut ikinä puhetta.
      Kukaan ei edes kertonut minkälainen sairaus on kyseessä. Ei sitä osannut heti itsekään alkaa kysellä kaikkea.
      Jotkut lääkärit ovat sanoneet, että tämä on erittäin vakava, paha sairaus, kun taas jotkut eivät välitä mitään, suunnilleen olkiansa kohauttavat.

      Toki on sanottu, että liikunta mahdollisuuksien mukaan on hyväksi.
      On tärkeää yrittää pitää lihasvoimaa yllä.
      Kipuihin olen itse käyttänyt tarvittaessa kipulääkkeitä.

      Luettavaa en ole itse löytänyt muualta kuin netistä googlettamalla polyneuropatian ja lukenut eri artikkeleita ja juttuja.
      Pikku vinkkinä, että lukea kannattaa oikeaa tositekstiä, terveyskirjasto ja duodecim, ihmisten omiin juttuihin, kokemuksiin ym. ei voi turvautua täysin.
      Toki niistäkin voi saada jonkinlaista vertaistukea.

    • Anonyymi

      Polyneuropatioitakin on vaikka kuinka montaa eri lajia, ja kaikissa on omanlaisensa oireet. Yhteistä ei taida olla muuta kuin se, ettei ole parantavaa hoitoa. On olemassa esimerkiksi HMNS ryhmä FB:ssä, josta saa erittäin hyvää tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe