Aiheena korona

Anonyymi

Aiheena korona, ihan kuin siitä ei puhuttaisi jo tarpeeksi kaikkialla. Mutta mitä jos täälläkin vähän?

Kuinka moni palstalaista on sairastanut koronan? Minkälaisilla oireilla?

Kuinka monta palstalaisten tuntemaa ihmistä on sairastanut koronan? Minkälaisilla oireilla?

Vastaan itse heti kättelyssä.

En ole sairastanut koronaa. Jos olen, niin oireettomana ja olen siis ollut supertartuttaja. Ja tunnen henkilökohtaisesti kolme ihmistä, jotka ovat koronan sairastaneet. Yksi kävi sairaalassa asti ja kaksi selvisi kohtalaisen lievillä oireilla.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole koronaa näkynyt. Tosin on täälläpäin ihmisiä sairastunut siihen, mutta minut tuo tauti on jättänyt rauhaan. Itse noudatan sääntöjä ja pesen käsiä ja käytän desiä ja maskia ja pidän turvaväliä. En muutenkaan sairastu helposti vaikka tavalliseen flunssaan.

    • Anonyymi

      Sivusta lisäkysymyksiä: minkä ikäisiä sairastuneet ovat olleet, ovatko olleet riskiryhmää vai perusterveitä?
      Itse olen ottanut koronan vakavasti, mutta kieltämättä tässä alkaa jo miettiä onko taustalla sittenkin jotain muuta... omassa(laajassa)tuttavapiirissä ei ole ketään sairastunutta.

    • Vastataan nyt tähän, vaikkei hauska aihe olekaan.
      En ole sairastunut koronaan. Läheltä on tavallaan liipannut. Yksi opiskelukaveri Turusta sai koronan keväällä 2020 ja vielä alkusyksystä oli huonossa kunnossa. Juhannuksen hän esim. vietti kerrostaloasunnossa värjötellen toppatakki päällä, palellen horkassa. Erilaisia oireita on pukannut senkin jälkeen.
      Yksi facebook-kaveri kauempaa Suomesta sairastui koronaan hänkin kesällä 2020. Joulun tienoilla vielä oli hirveää uupumusta ja haju- ja makuaisti puuttuivat edelleen lähes kokonaan. Suurin osa vuorokaudesta meni nukkuessa. Nyt on jo työkykyinen, mutta edelleen on kaikenlaista pientä häikkää.
      Yksi tutuntuttu pääkaupunkiseudulla sairastui koronaan lapsensa kanssa loppusyksystä. Oireet olivat lievät molemmilla. Aikuisella kyllä meni pariksi viikoksi haju- ja makuaisti.
      Eräs sukulainen Amerikoissa on sairaalashoidossa koronan takia. Hänellä on muitakin sairauksia. Ei tule todennäköisesti selviämään:(

      Siinä nämä. Itse olen siksi hyvin varovainen, koska ei huvittaisi menettää elämästä esim. puolta vuotta tuollaiselle sairaudelle, joka huonolla tuurilla vie työ- ja opiskelukyvyn ja eri aistituntemuksiakin. Saati että on se pelko, että sairastuttaisin riskiryhmään kuuluvan lapseni tai vanhempani. Joille tauti voisi olla jopa kohtalokas.

      Näiden tuntemieni sairastuneiden ikä on välillä 35-60 . Tartunta on saatu mm. joukkoliikennevälineestä. Amerikassa oleva on ainoa, jolla oli muita sairauksia ennestään. Hän on myös vanhin,

    • Anonyymi

      Uskon, että täällä on jokunen koronaan sairastunut. Tunnustakaa nyt edes puskista.

    • Anonyymi

      Itse en (tietääkseni) ole sairastanut koronaa. Kolme sairastunutta tunnen.

      60-v sairastui viime keväänä. Oireet olivat kuin tavallisessa flunssassa, mutta yhä edelleen ajoittain kärsii hengenahdistuksesta ja rajuista uupumuskohtauksista.

      30-v sairastui kuukausi sitten. Oireet olivat rajut, mm. 40 asteen kuume. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä.

      40-v on vielä karanteenissa. Oireet ovat kuulemma hyvin lievät.

      • Anonyymi

        Nuo kaikki kolme ovat perusterveitä.


    • Anonyymi

      Kummasti alko heti korona luvut ja sairaalapaikka määrät lisääntymään kun tuli lisää rajoitusoikeuksia, todella sopivasti kaikki sattuu kohdilleen. Näyttää että rokotuksia hidastetaan joka suunnasta myös.

    • Anonyymi

      Demokratiaa tuokin vaan ja uskonnollisuutta väkevimmillään, ei näistä lainalaisuuksista mihinkään pääse. Se on sydän ja suu, jotka valehtelevat.

    • Anonyymi

      Asun ulkomailla. Ystäväpariskunnan miehen äiti sairastui ja oli tosi kipeä. Haju- ja makuaisti katosivat mutta palautuivat myöhemmin, meni pitkään "toipumisen" jälkeen ennenkuin alkoi tuntea oloaan suht normaaliksi. Ei ollut sairaalassa.
      Tämän saman miehen serkku joka lukee lääkäriksi sairastui ja oli korkeassa kuumeessa todella huonossa kunnossa. Ei sairaalassa hänkään. Tämä tapahtui syksyllä, ei ollut vielä rokotuksia. Miehen äiti täytti juuri 53, serkku on 27.
      Itse työskentelen kotikonttorissa ja tehnyt sitä jo kohta vuoden. Olen erittäin varovainen ja noudatan huolellisesti turvaohjeita. Täällä aloitettiin rokotukset Joulun jälkeen ja olen saanut ensimmäisen annoksen. Kolmen päivän päästä menen hakemaan sen toisen piikin. Sivuvaikutuksia oli lihaskipu pistoskädessä ja hetken krveli pistojälkeä. Seuraavana päivänä ei enää mitään. Kukaan jonka tiedän saaneen rokotuksen ei ole mitään ihmeempiä sivuvaikutuskia saanut.

    • Anonyymi

      Itse en ole todistetusti sairastanut koronaa... mutta hyvin todennäköisesti sairastin sen vuosi sitten. Samoin kuin työkaverini. Oireina oli kaikenlaista ennenkokematonta, kuten hengenahdistus, sydänoireet, jotka veivät sydänlääkärillekin. Myös haju- ja makuaisti väheni ja välillä haistoi ihan epätavallisia hajua. Vatsaoireita oli. Ja väsymys, väsymys, väsymys. Se oli karmea. Kesti noin kuukauden, sitten oireet katosivat.

      Lähipiirissä on useita koronan sairastaneita 1-70-vuotiaita. Oireena kaikilla nuo samat kuin omassa todennäköisessä koronassa. Vanhin heistä valitettavasti kuoli äskettäin 😪. Tiedän myös ystävien perheistä kuolleita - samoin parantuneita, vanhojakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe