Tiistairaati

Mikä kappale soi nyt levylautasella? Mulla nyt tällä hetkellä Chris Norman "Stay one more night" (Youtubesta). Pistin tulemaan Tubesta lista, jossa mm. Smokieta, Chris Normanin (Smokien alkuperäinen laulaja) soolomusiikkia, Rory Gallagheria, Roy Orbisonia, Snowy Whitea, Freetä (Free Paul Rodgersin eka bändi vuosina 1968 vai oliko 1969 ja vuoteen 1973, Bad Company toinen, joka perustettu 1973). Muun muassa näitä ole viimeaikoina Tubesta kuunnellut. Myös Mott the Hooplea ja Sweeta olen kuunnellut viimeviikkoina, mutta en tiedä tuleeko tässä listassa.

51

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tästä lähti https://www.youtube.com/watch?v=ALLuI1OHs-w&t=547s En ymmärrä, miten vähänkin musiikista yleisesti tykkäävä voi olla tykkäämättä tästä. Mutta ei minun kaikkea kuulukaan ymmärtää... :)

      Sen jälkeen olen antanut algoritmin valita jatkon. Ihan ok musaa tullut. Mutta nyt tuubi soikin telkkarin kautta eikä koneelta ja en ole kirjautunut googleen.

      • Anonyymi

        Niin ja pisteet Rorysta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja pisteet Rorysta. :)

        Näin Roryn nimen ja pakko oli tulla heittää kommentti =) Hyvää musiikkia. Hyvä muusikko. Ja ihana mies.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Moonchild, A Million Miles Away, They Don't Make Them Like You Anymore ovat minun suosikkeja Rory Gallagherilta.

      • Moonchild, Overnight bag, Edged in blue, Off the handle, Do you read me, Secred agend, Jack-Knife beat, Laundromat, Hands up, Shadow play, What in the world, Too much alcohol, Philby. Esimerkiks nämä kappaleet on mun Rory Gallagher -suosikkeja.


      • Tykkään Rory Gallagherin musiikista, koska aika monessa kappaleessa on hyvä sävelmä ja sitten sanatkin on monesti aika hyvät. Ja lisäksi paljon tunnetta. Ja tietenkin hyvää kitarointia. Mutta ei sovi unohtaa myöskään Roryn taustabändissä soittelevia heppuja. Varsinkin basisti Gerry McAvoy on tosi hyvä ja hän soitteli lähes yhtä hienosti bassoa kuin Rory kitaraa. Tämän voi todeta, jos katsoo liveverisota jostain Roryn kappaleesta. Rory oli aina pääosassa ja vain hänen nimensä mainitaan levyjen kansissa, mutta hänen taustabändilläänkin oli tärkeä rooli kappaleissa.


    • Bryan Adamsia jo jonkun aikaa tässä kuunnellut. Muskettisoturien All for Love loppu just ja tämä alkoi.

      https://youtu.be/Y0pdQU87dc8

      Everything I do I do it for you..ja koht nukkuu.


      • SheHe kirjoitti:

        Bryania vielä yksi, hienot maisemat videossa. Sopii hyvin ennen unille menoa. :)

        https://youtu.be/5KkdXcObnE8

        Hyvät yöt.

        Sulla on säännölliset nukkumaanmenoajat. Mulla ei aina oo. Silloin kun aamulla ei ole mihinkään menoa, niin yökukkujuus saattaa nostaa päätään. Tai joskus jopa silloinkin, vaikka aamulla olis menoa johonkin. Voin mennä sänkyyn vaikka yheksältä tai kymmeneltä tai sitten vaikka vasta pikkutunneilla. Kerran menin vasta neljältä aamuyöllä vai oliko vasta viideltä. Mulle ei oikein sopis näin epäsäännöllinen nukkumisrytmi, ei tee hyvää esim. mun mahalle ja tummat kestosilmänalusetkin, mitkä periny vissiin äidiltä (niin kun mun siskokin) vaan korostuu ja saatan olla kuin mikäkin vaeltava aave (ei kovin hieno näky =D).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sulla on säännölliset nukkumaanmenoajat. Mulla ei aina oo. Silloin kun aamulla ei ole mihinkään menoa, niin yökukkujuus saattaa nostaa päätään. Tai joskus jopa silloinkin, vaikka aamulla olis menoa johonkin. Voin mennä sänkyyn vaikka yheksältä tai kymmeneltä tai sitten vaikka vasta pikkutunneilla. Kerran menin vasta neljältä aamuyöllä vai oliko vasta viideltä. Mulle ei oikein sopis näin epäsäännöllinen nukkumisrytmi, ei tee hyvää esim. mun mahalle ja tummat kestosilmänalusetkin, mitkä periny vissiin äidiltä (niin kun mun siskokin) vaan korostuu ja saatan olla kuin mikäkin vaeltava aave (ei kovin hieno näky =D).

        Ei mullakaan aina ole säännölliset nukkumaanmenoajat. Nyt oon vähän yrittänyt säännöllisemmin käydä nukkumaan, että olis päivällä pirteempi.

        Nyt jo jonkun aikaa kärsinyt kipuja käsivarressa ja kaularangassa, nuo lääkkeet niihin kipuihin myös väsyttää. Kun ottaa ne samaan aikaan suurinpiirtein ennen yöunia, niin tuleekin uupumis hetki synteettisesti niistä.

        Toivottavasti kuntoutus auttaa ja pääsen eroon lääkityksistä ja kivuistakin, sitä myöden pystyn hakemaan töitä ja tekemään niitä myös ilman kroonisia kipuja ja ongelmia. Fyysinen työ vaatii terveet työvälineet. /:)

        Sulle ei ehkä sopisi vuorotyökään sitten? Aikaisia aamuja, myöhäisiä iltoja, yöpäivystyksiä. Eipä se sovi mullekkaan, tulee migreenikierre helposti.

        Työpaikaksi on kyllä tarjolla juuri näitä vuorotöitä yllin kyllin. Mutta päivätyötä haen. Ihan jo lastenikin takia. Ei ole hoitajia eri vuoroihin heille. Eikä mitään mieltä hoidattaa lapsia muilla muutenkaan, jos voi valita eikä ole pakko. :)


      • SheHe kirjoitti:

        Ei mullakaan aina ole säännölliset nukkumaanmenoajat. Nyt oon vähän yrittänyt säännöllisemmin käydä nukkumaan, että olis päivällä pirteempi.

        Nyt jo jonkun aikaa kärsinyt kipuja käsivarressa ja kaularangassa, nuo lääkkeet niihin kipuihin myös väsyttää. Kun ottaa ne samaan aikaan suurinpiirtein ennen yöunia, niin tuleekin uupumis hetki synteettisesti niistä.

        Toivottavasti kuntoutus auttaa ja pääsen eroon lääkityksistä ja kivuistakin, sitä myöden pystyn hakemaan töitä ja tekemään niitä myös ilman kroonisia kipuja ja ongelmia. Fyysinen työ vaatii terveet työvälineet. /:)

        Sulle ei ehkä sopisi vuorotyökään sitten? Aikaisia aamuja, myöhäisiä iltoja, yöpäivystyksiä. Eipä se sovi mullekkaan, tulee migreenikierre helposti.

        Työpaikaksi on kyllä tarjolla juuri näitä vuorotöitä yllin kyllin. Mutta päivätyötä haen. Ihan jo lastenikin takia. Ei ole hoitajia eri vuoroihin heille. Eikä mitään mieltä hoidattaa lapsia muilla muutenkaan, jos voi valita eikä ole pakko. :)

        Yötyö ei ehkä kauheasti sopisi (ei ainakaan jatkuvasti), muuten vuorotyö käy. Sopeudun kyllä melko hyvin kaikenlaiseen ja voin muuttaa nukkumisrytmiänikin ja olen välillä muuttanutkin, kun tilanne on vaatinut. Samoin pystyn heräämään myös aikaisin aamulla, mutta pystyn myös nukkumaan pitkään.

        Itselläni niska ja hartiat kipeytyy melko helposti (johtuu varmaan osittain huonosta ergonomiasta, tää ruokapöydän tuoli ja ruokapöytä joiden ääressä naputtelen mun konetta ei ergonomialtaan parhaimmat mahdolliset ja mun patjatkin alkaa olla jo aika vanhoja, tyynynä mulla on ollut jo viisi vuotta tempur, kun en pystynyt nukkumaan jatkuvasti tavallisella tyynyllä, hartiat saattaa jumiutua joskus myös esim. tavallisen kofeiinisen kahvin juomisesta ja silloin kun hartiat ja niska jumissa saattaa huimata vähän). Itselläni on vähän herkkä virtsarakko (kipeytyy välillä vähän ja pistelee ja myös maha turpoaa välillä iltaa kohden, vissiin ilma kiertää siellä ja turvottaa).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Yötyö ei ehkä kauheasti sopisi (ei ainakaan jatkuvasti), muuten vuorotyö käy. Sopeudun kyllä melko hyvin kaikenlaiseen ja voin muuttaa nukkumisrytmiänikin ja olen välillä muuttanutkin, kun tilanne on vaatinut. Samoin pystyn heräämään myös aikaisin aamulla, mutta pystyn myös nukkumaan pitkään.

        Itselläni niska ja hartiat kipeytyy melko helposti (johtuu varmaan osittain huonosta ergonomiasta, tää ruokapöydän tuoli ja ruokapöytä joiden ääressä naputtelen mun konetta ei ergonomialtaan parhaimmat mahdolliset ja mun patjatkin alkaa olla jo aika vanhoja, tyynynä mulla on ollut jo viisi vuotta tempur, kun en pystynyt nukkumaan jatkuvasti tavallisella tyynyllä, hartiat saattaa jumiutua joskus myös esim. tavallisen kofeiinisen kahvin juomisesta ja silloin kun hartiat ja niska jumissa saattaa huimata vähän). Itselläni on vähän herkkä virtsarakko (kipeytyy välillä vähän ja pistelee ja myös maha turpoaa välillä iltaa kohden, vissiin ilma kiertää siellä ja turvottaa).

        Niin, totuttelemalla tietysti tottuu ainakin johonkin rajaan asti. On tietysti ihmisiä jotka ei vaan totu. Tulee kipeeksi ja ei osaa elää rytmejä vaihtaen.

        Tarttet tehdä jumppaa niille niskoille ja hartioille. Alkas olla varmaan vaihtopäivät, jos 5 vuotta sama tyyny?

        Joo se huimaus tulee helposti jumista. Mulla oli kuukauden ajokieltokin just huimaamisen takia. Päänsärkyjä ja näön tarkkuuden sumentumista, krooninen niskakipu, nyt käsikipu marraskuusta. Neurologillakin kävin ja sieltä ei löytynyt selitystä. Kaularangasta löytyi kyfoosi ja kulumat ja luupiikki, päätelevy muutoksia mitkä ottaa osumaa selkäytimeen.

        S skolioosi rangassa.

        Eihän sulla ole mitään yliliikkuvuutta tms?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Yötyö ei ehkä kauheasti sopisi (ei ainakaan jatkuvasti), muuten vuorotyö käy. Sopeudun kyllä melko hyvin kaikenlaiseen ja voin muuttaa nukkumisrytmiänikin ja olen välillä muuttanutkin, kun tilanne on vaatinut. Samoin pystyn heräämään myös aikaisin aamulla, mutta pystyn myös nukkumaan pitkään.

        Itselläni niska ja hartiat kipeytyy melko helposti (johtuu varmaan osittain huonosta ergonomiasta, tää ruokapöydän tuoli ja ruokapöytä joiden ääressä naputtelen mun konetta ei ergonomialtaan parhaimmat mahdolliset ja mun patjatkin alkaa olla jo aika vanhoja, tyynynä mulla on ollut jo viisi vuotta tempur, kun en pystynyt nukkumaan jatkuvasti tavallisella tyynyllä, hartiat saattaa jumiutua joskus myös esim. tavallisen kofeiinisen kahvin juomisesta ja silloin kun hartiat ja niska jumissa saattaa huimata vähän). Itselläni on vähän herkkä virtsarakko (kipeytyy välillä vähän ja pistelee ja myös maha turpoaa välillä iltaa kohden, vissiin ilma kiertää siellä ja turvottaa).

        Mahavaivoja muuten IBS kenties?


      • SheHe kirjoitti:

        Mahavaivoja muuten IBS kenties?

        Ärtyvä suoli taitaa olla. Keliakiaverikoe otettiin silloin, kun alkoi oleen vaivoja jotain vähän päälle 4 vuotta sitten, mutta ei näkynyt verikokeessa mitään. Mun pitäis syödä säännöllisesti ja pieniä annoksia kerrallaan ja nukkuminenkin mielellään säännöllistä ja ehkä tuo liikkuminenkin. Yritän syödä kohtuullisesti, mutta nukkumisen kanssa on välillä niin ja näin, kun välillä olen vähän huonouninenkin ja liikkuminenkin rajoittuu välillä vaan siihen, että kävelyn linja-autopysäkille ja mittailen keskustan katuja ja liikkeiden käytäviä.


      • SheHe kirjoitti:

        Niin, totuttelemalla tietysti tottuu ainakin johonkin rajaan asti. On tietysti ihmisiä jotka ei vaan totu. Tulee kipeeksi ja ei osaa elää rytmejä vaihtaen.

        Tarttet tehdä jumppaa niille niskoille ja hartioille. Alkas olla varmaan vaihtopäivät, jos 5 vuotta sama tyyny?

        Joo se huimaus tulee helposti jumista. Mulla oli kuukauden ajokieltokin just huimaamisen takia. Päänsärkyjä ja näön tarkkuuden sumentumista, krooninen niskakipu, nyt käsikipu marraskuusta. Neurologillakin kävin ja sieltä ei löytynyt selitystä. Kaularangasta löytyi kyfoosi ja kulumat ja luupiikki, päätelevy muutoksia mitkä ottaa osumaa selkäytimeen.

        S skolioosi rangassa.

        Eihän sulla ole mitään yliliikkuvuutta tms?

        Ei ole yliliikkuvuutta, nivelet olleet aika jäykkiä lapsesta lähtien. Lievä skolioosi myös mulla alaselässä, todettu kun olin lapsi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ärtyvä suoli taitaa olla. Keliakiaverikoe otettiin silloin, kun alkoi oleen vaivoja jotain vähän päälle 4 vuotta sitten, mutta ei näkynyt verikokeessa mitään. Mun pitäis syödä säännöllisesti ja pieniä annoksia kerrallaan ja nukkuminenkin mielellään säännöllistä ja ehkä tuo liikkuminenkin. Yritän syödä kohtuullisesti, mutta nukkumisen kanssa on välillä niin ja näin, kun välillä olen vähän huonouninenkin ja liikkuminenkin rajoittuu välillä vaan siihen, että kävelyn linja-autopysäkille ja mittailen keskustan katuja ja liikkeiden käytäviä.

        Okei. Ootko kokeillut ruokavaliota? Mulla helpotti IBS oireet kun jätin palkokasvit raakoina pois, sipuli ja sianliha sekä naudanliha pois.

        Gluteenitonkin ruoka välillä käytössä, jos turvottaa. Toivottavasti helpottaa.

        Unettomuutta? Tuleeko se oireista vai jostain muusta?


      • SheHe kirjoitti:

        Okei. Ootko kokeillut ruokavaliota? Mulla helpotti IBS oireet kun jätin palkokasvit raakoina pois, sipuli ja sianliha sekä naudanliha pois.

        Gluteenitonkin ruoka välillä käytössä, jos turvottaa. Toivottavasti helpottaa.

        Unettomuutta? Tuleeko se oireista vai jostain muusta?

        En syö punaista lihaa kuin tosi harvoin ja näin ollu jo vuosikausia. palkokasveja syön jonkun verran, raakaa sipulia en syö. Vehnä saattaa vähän örsyttää ja yritän etten söis sitä paljon. Säännöllisyys asioissa olis kaikista paras, mutta nukkuma-ajoissa en ole koskaan osannu olla tosi säännöllinen, että menisin aina samaan aikaan nukkumaan.

        Unettomuus voi tulla juurikin jostain oireista, esim. siitä jos olkapäihin ottaa, mutta myös siitä, jos asiat pyörii päässä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei ole yliliikkuvuutta, nivelet olleet aika jäykkiä lapsesta lähtien. Lievä skolioosi myös mulla alaselässä, todettu kun olin lapsi.

        No hyvä ettei ole, sekin kun osaa kuluttaa nivelet äkkiä huonoon kuntoon. Mut ei yoi tietenkään kiva ole kipu mistään syystä sittenkään.

        Niskajumppaa vaan. :)

        Mä muksin nyrkkeilysäkkiä aiemmin, se vähän helpotti jumituksiin samoin kun punnerrukset ja ihan silkka venytyskin sitten. Mut nyt ei ole kyennyt vasurilla poksuttamaan säkkiä. Eikä kyllä kaularankakaan tykkää, on kun sirkkelillä päätä halkastais se kipu kun tulee niskasta.

        Mutta iän tuomia kulumia. Minkäs mahtaa.

        Mä lähden käymään tossa pihalla tonkimassa varastoa. Mukavat illat ja kiitti seurasta. :)


      • Norppa83 kirjoitti:

        En syö punaista lihaa kuin tosi harvoin ja näin ollu jo vuosikausia. palkokasveja syön jonkun verran, raakaa sipulia en syö. Vehnä saattaa vähän örsyttää ja yritän etten söis sitä paljon. Säännöllisyys asioissa olis kaikista paras, mutta nukkuma-ajoissa en ole koskaan osannu olla tosi säännöllinen, että menisin aina samaan aikaan nukkumaan.

        Unettomuus voi tulla juurikin jostain oireista, esim. siitä jos olkapäihin ottaa, mutta myös siitä, jos asiat pyörii päässä.

        Oisko joku rentoutus illalla mitään? Musiikki meditointi, piristyy vaan ennestään. :D

        https://youtu.be/0fAQhSRLQnM

        Sultans of Swing


    • Anonyymi

      Bryan Adams on myös hyvä. Hyvää yötä.

      • Anonyymi

        Kaikella kunnioituksella vanhaa musiikkia kohtaan, 70-luvun jälkeenkin on tehty musiikkia.


    • Aina on hyvä syy jutella musiikista. Öitä. Nyt taidan poistua. Tosin en tiedä menenkö vielä nukkumaan.

    • Anonyymi
      • Chris Norman on ihana. Hurmaava. Ja laulaa vielä nykyäänkin todella hyvin.


    • Nyt muuttui keskiviikkokerhoksi tää ketju tai jos halutaan, niin pikkulauantairaati.
      Nyt mulla tölkillinen tummaa olutta, Keisari stout (irlantilaistyylinen musta pintahiivaolut). Tässä on makua. Samalla musiikkia kuuntelen, laittaiskohan Rory Gallagheria tai vaikka vaihteeksi irlantilaista kansanmusaa. Tässä tuota olutta nautin ruuan kanssa.

    • Anonyymi

      JJ. Cale on hyvä, tuossa hieno videoki. Meditatiivista. Aikoinaan cd ltä ja isoista kajareista kuulosti tietenki pikkusen paremmalta ku tabletilta. Jospa vielä joskus saa laitteet kasaan, cd t on tallessa kyllä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Palstan moderaattorilla ei ole ihan "kaikki kotona", palstan moderaattori kun poistelee kommentteja oman mielensä ja ilmeisesti oman musiikkimakunsa mukaan. Palstan moderaattorille pitäisikin "antaa kenkää".

    • Anonyymi

      Monellakaan automekaanikolla kaikki mutterit eivät aina pyöri päässä..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kikan osassa toisen

    • Anonyymi

      Joops veljelle joskus hommasin tuollaisen duke nukem -paidan nyt niin kulunut että pitää saada uusi atomi-paita, nappi keskellä, musta paita jos sitä painat niin maailma räjähtää tai vähintäänkin 20000 miljoonaa ydinpommia :D

    • Anonyymi
    • Brucea vaihteeksi tänään kuunnellut. Löytyi unohduksissa ollut biisi, en muistanutkaan et se on näin hyvä..

      https://youtu.be/_91hNV6vuBY

    • Eka Chris Normanin kapple on "Stay one more night".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe