Miten onnistutte pysymään uskomassa?

Anonyymi

Viime vuodet ovat olleet aika hankalia kristillisyytemme kannalta. Tästä johtuen todella monet ovat luopuneet uskosta. Aika ei todellakaan päästä meitä helpolla.
Omat lapseni kaikki menivät maailmaan. Heidän kaverinsa myös. Samoin perheitä on hajonnut ja uskonkieltäjiä on ollut jopa puhujaveljissäkin! Elämme poikkeuksellisen vaikeita aikoja, joka tuksin on jäänyt keltään huomaamatta. Omakin usko on ollut viimeiset vuodet koetteilla ja enää en oikeasti tiedä, onko minullakaan uskoa jäljellä. Ainakin olen alkanut elää eri tavalla, mitä uskovaiselta odotetaan. Tämän ajan paineet ovat johtaneet siihen, että itsekin olen alkanut meikkaamaan. Tiedän, ettei näin olisi hyvä, mutta kun niin moni muukin uskovainen vanhempi ihminen nykyään meikkaa ja korjailee hiuksiensa värejä.

Olen kuitenkin kuullut, että joillekin uskominen on ollut edelleen helppoa. On olemassa jopa siioneita, joissa ei vielä laajempaa luopumusaaltoa ole tullut. Siioneita, joissa puhujaveljetkin ovat saaneet säilyä uskomassa ja perheitä ei ole hajonnut. Näitä siioneita lienee kuitenkin nykyään vähemmän. Luopumuksen aallot ovat yltäneet todella moneen siioniin. Kysynkin teiltä, jotka olette onnistuneet säilymään perinteisessä uskossa, miten olette onnistuneet? Vai oletteko? Salaatteko ehkä jotain, vai oletteko oikeasti onnistuneet uskomaan ns. perinteisellä tavalla, jossa naiset eivät meikkaa eikä tehdä mitään muutakaan, mitä on ennen pidetty uskovaisille sopimattomana?

45

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Me uskovaiset voimme joustaa huomattavasti moraalistamme kun kyse on rahasta, mutta kun kyse on esim viihdemusiikista on tuomio heti helvettiin.

• Anonyymi

Jeesukseen voi uskoa ilman lahkoa. Niin todelliset Jeesuksen seuraajat tekevätkin.

• Anonyymi

Millä määrittelet todellisen seuraajan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä määrittelet todellisen seuraajan?

"Millä määrittelet todellisen seuraajan"

On itsenäinen, tekee asiat itse ja ajattalee itsenäisesti eikä tarvitse ketään ohjaamaan, opastamaan ja määräämään. Uskoakseen Jeesukseen ja seuratakseen häntä ei tarvitse lahkoja, ei liikkeitä, ei siioneita, ei temppeleitä, ei seurakuntia eikä kirkkoja. Riittää että on se oma henkilökohtainen usko Jeesukseen.

• Anonyymi

Minä käytän uskomassa pysymiseen viinaa. Kun on tarpeeksi kännissä, uskoo mitä vain.

• Anonyymi

Minulla usko lähti viinalla. Yritin saada viinalla kyvyn puhua enkkua, mutta paskat. Suomen puhuminenkin kännissä oli pirun vaikeaa. Sitä paitsi viina laittoi menojalkaa vipattaa niin, että huomasinkin tanssivani ja bailaavani. Sehän ei ole uskovaiselle sopivaa sellainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla usko lähti viinalla. Yritin saada viinalla kyvyn puhua enkkua, mutta paskat. Suomen puhuminenkin kännissä oli pirun vaikeaa. Sitä paitsi viina laittoi menojalkaa vipattaa niin, että huomasinkin tanssivani ja bailaavani. Sehän ei ole uskovaiselle sopivaa sellainen!

Mulla se on paha ongelma tämän kannssa kun selvinpäin on pahemmat ajatukset mitä humalassa.
        Pakko välillä ottaa viinaa että on edes joskus hyvät ja posiitiviset ajatukset toisinaan menee viikossa kolme väkevää pulloa viinaa.

• Anonyymi

Lue raamatusta Jeesuksesta hän uskon antaja ja kohde. Ei maalliset eriseurat ja lahkot ole Jeesuksen perustamia.

• Kannattaisiko tutkia kuka kirjoitti raamatun?

Katoiaisi saman tien tuo taikauskosi kuin olemattoman jeesuksen pieru saharaan!

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kannattaisiko tutkia kuka kirjoitti raamatun?

Katoiaisi saman tien tuo taikauskosi kuin olemattoman jeesuksen pieru saharaan!

Kansilehdessä sanotaan että tekijänoikeudet omistaa Kirkon keskusrahasto.

• Anonyymi kirjoitti:

Kansilehdessä sanotaan että tekijänoikeudet omistaa Kirkon keskusrahasto.

Niin monella tapaa väärin uskonharhoissaan piehtaroivan kannalta!

• Anonyymi

Kyllä on taas niin pöpi aloitus kuin kuvitella voi kun ollaan uskomassa johonkin ties mihin hohoijaa.

viisastuuko tuo jouko koskaan aika näyttää.

• Anonyymi

Minä en pysynyt uskomassa, kun olen ollut niin riepu. En osaa englantiakaan, joka on nykyään yhä tarpeellisempi kieli myös lestadiolaisten keskuudessa. Nimittäin siinä, missä suomalaisia on kieltänyt uskon, tilalle on tullut maahanmuuttajia, jotka ei osaa vielä suomea lainkaan. Heidän kanssa pitäisi puhua englanniksi ja aina kun näitä on seurassamme, kaikki puhuu enkkua ja minä en ymmärrä vittuakaan. En jaksa, jos uskominenkin muuttuu pikkuhiljaa muunkieliseksi. Osaa enää evankeliumiakaan saarnata, kun suomenkielinen evankeliumi ei päde sellaisen kohdalla, joka sitä ei ymmärrä. Saatana!

• Anonyymi

Työläältähän se uskovaisen elämä näyttäytyy, jos siitä pitää tehdä tuollaista suorittamista jollaisena sitä kuvasit. Että oikeampaa uskomista muka olisi, jos ei meikkaisi, ei värjäisi hiuksia ja ei sitä eikä tätä ulkonaisiin asioihin liittyvää. Eikö se usko ole sydämen tila ja Jeesukseen Kristukseen uskomista eikä ulkomuodon laittamista tietynlaiseen muottiin. Eikö nyt voida jo tätä oikeasti ruveta ymmärtämään.

• Anonyymi

Jos alat meikkaa ja ripustat korvikset korviin, ole teoillasi kieltänyt uskon. Näin se vain menee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos alat meikkaa ja ripustat korvikset korviin, ole teoillasi kieltänyt uskon. Näin se vain menee!

onko tuo pöljyys synnynnäistä vai opittako se lie siellä seuroissa hmm.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan toinen ihminen ei voi sinulta omavanhurskailla mielipiteillään uskoa viedä. Kristus-kallio on vahvempi perusta kuin jotkut perinnäissäännöt, jotka vielä muuttuvat sukupolvesta toiseen. Vai onko vielä joku miessukupolven edustaja kieltänyt teollaan uskon, kun on kasvattanut itselleen viikset kuten 70-luvulla vielä opetettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko tuo pöljyys synnynnäistä vai opittako se lie siellä seuroissa hmm.

Tämä ei ole pöljyyttä, vaikka epäuskovaiset näkee tämän joukon tyhmänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan toinen ihminen ei voi sinulta omavanhurskailla mielipiteillään uskoa viedä. Kristus-kallio on vahvempi perusta kuin jotkut perinnäissäännöt, jotka vielä muuttuvat sukupolvesta toiseen. Vai onko vielä joku miessukupolven edustaja kieltänyt teollaan uskon, kun on kasvattanut itselleen viikset kuten 70-luvulla vielä opetettiin.

Viikset kasvaa, eikä niitä asenneta niin ku korviksia. Eikä tehä myöskään reikiä ja koloja niin ku korviksille joutuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viikset kasvaa, eikä niitä asenneta niin ku korviksia. Eikä tehä myöskään reikiä ja koloja niin ku korviksille joutuu.

Höpö, höpö

• Anonyymi

Kartellia, pedofiliaa, vanhusten hyväksikäyttöä... meidän perhe sai tarpeekseen.

• Anonyymi

Jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu ni ei siinä mitään menetä.
      Me luopiot ollaan vaan semmosia pelinappuloita tässä jutussa jotta Raamatun ennustukset toteutuu.
      Pakko luopua kun olosuhteet pakottaa,Ei tässä vapaalla tahdolla ole mitään tekemistä.

• Anonyymi

Huolestuttaa elävän uskon väheneminen rakkaassa isänmaassamme! Kristillisiä arvoja ollaan vauhdilla ajamassa alas, ja kansankirkkommekin on jo pitkälti sanoutunut niistä irti. Kirkko tulee kuolemaan omaan merkityksettömyyteensä, sillä kukaan ei tarvitse tunnuksetonta ja sekulaaria kirkkoa mihinkään. Kirkko ei voi olla olemassa vain olemisen vuoksi, vaan sen pitäisi pysyä Jumalan Sanan perustalla. Kirkko yhtenä instituutiona on nakertamassa kristinuskon arvovaltaa isänmaassamme. Väki lähtee kirkosta ja kieltää uskon. Tilalle tulee itserakennetut olkijeesus-uskonnot.

• Anonyymi

Elävä usko on ehkä viety jo täältä pois. VL-liike on pitkälti korruptoitunut hyväveliverkosto, jossa siioninlaulu-uudistuskin vietiin väkivalloin maaliin kuulematta suurta lauluihin kiintynyttä seurakansaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elävä usko on ehkä viety jo täältä pois. VL-liike on pitkälti korruptoitunut hyväveliverkosto, jossa siioninlaulu-uudistuskin vietiin väkivalloin maaliin kuulematta suurta lauluihin kiintynyttä seurakansaa.

Saa viedäkin täältä pois, kuka sellaista elävää tai kuollutta uskoa tarvitse?

• Anonyymi

Ennen niin rakasta lestatiolaisyhteisöä ohjaa nykyisin rahanruhtinas Lusifer

• Anonyymi

> Omakin usko on ollut viimeiset vuodet koetteilla ja enää en oikeasti tiedä, onko minullakaan uskoa jäljellä.

Raamatun perusteella ratkaisevaa on uskollisuus/lojaalius Jumalalle ja vanhurskaus, koska:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

"mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
      Kirje heprealaisille 10:38

Onko olemassa hyvää syytä olla uskoton Jumalalle?

Itse haluan olla uskollinen Jumalle, koska Jumala on hyvä ja ainoa toivo paremmasta, siitä, että totuus, hyvyys ja rakkaus voittaa.

Jos on ongelmia uskon kanssa, suosittelen miettimään tarkemmin, mitä se tarkoittaa. Raamatun perusteellahan on niin, että ihmisten tulisi rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä, siinä on periaatteessa kaikki laki ja profeetat. Onko sinun vaikea uskoa sitä, että tuo kehoitus on hyvä? Eikö se ole enemmän kysymys ymmärryksestä kuin uskosta?

"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
      Matt. 7:12

Jos ei tuota ymmärrä, ei ole oikeastaan mitään väliä uskooko Jumalan olevan olemassa.

> meikkaa eikä tehdä mitään muutakaan, mitä on ennen pidetty uskovaisille sopimattomana?

Meikkaamisessa ja kaikessa muussa kannattaa miettiä, onko se hyvä. Itse en tuomitse ketään, jos meikkaa, mutta mielestäni jokaisen kannattaisi miettiä asiaa siltä kannalta, onko asia hyvä tai hyödyllinen. Minun mielestä meikkaaminen ei paranna ulkonäköä, mutta, ehkä sillä ei ole väliä, koska turhmaisuushan on kyseenalaista.

"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

""Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

"mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa. "
      Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5:21

• Kirjoitat; Raamatun perusteella ratkaisevaa on uskollisuus/lojaalius Jumalalle ja vanhurskaus, koska:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        Mat. 25:46** Meni hieman pieleen.
        Jumala ei asiakohdassa käsitellä, vaan ehkä Sinulta uupuvaa Jeesusta, jonka tunteminen on pelastuksen ehto, Jumala siihen ei vaikuta, mutta Jeesus vaikuttaa, otetaanpa edellinen jae, senkin sanoo Jeesus, ei Jumala;
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Usko ilman Jeesusta ja tekoja on teeskentelyä, sanoo Jeesuksen veli Jaakob.

Muslimit ja Jehovan todistajat uskovat vain Jumalaan, jota heillä ilman Jeesuksen tuntemusta ja Hänen kaikkivaltiasuuttoa ei edes ole. Sama koskee Velluja.

Tee parannus, kuten Paavalikin, Isästä Poikaan.

Huomaan, että olet vilpitön, askeleen päässä pelastuksen Jeesuksesta, Hänt kun ottaa vastaa, niin uskosi pysyy iäti.

>>>Itse haluan olla uskollinen Jumalle, koska Jumala on hyvä ja ainoa toivo paremmasta, siitä, että totuus, hyvyys ja rakkaus voittaa.** Nyt olet harhassa. Jumala ei ole puhut pakanoille koskaan, mutta on antanut oman kaiken Valtansa Pojalleen Jeesukselle niin, että KUKA HÄNEEN USKOO LUVATTUNA MESSIAANA JA SEURAA HÄNTÄ JA KASTETAAN, PELASTIUU.

Vai voitko mainita yhdennäkään ihmisen UT;ssa. Ihmisestä, joka on pelastunut uskollaan Jumalaan, Raamatun Sanan mukaan.

Nämä Vellujen siunaamat kuolleet, jotka MUKA jättivät seurakunnalle tiedon, että menevät taivaaseen, on naurettavaa Raamatun raiskausta. Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa

Kun puhut uskosta, mihin todella uskot? Kerro se?

Muutenkin käyttäisit lähteitä, vaikka Raamatusta, saisi jonkinlaisen kuvan, keneen luotat. Jumalaan uskoo jopa saatanakin, mutta tunnusta, että Jeesus on kaikkivaltias, kuten ei tunnusta SRK;kaan

**"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
        Matt. 7:12** Mieti kuka tuon sanoi, ei ainakaan Jumala?
        Se on Jeesuksen Vuorisaarnan osa.

Pitää tajuta ketä seuraa, olematonta vai Häntä jolla on kaikki Valta, Messias Jeesus.

Jos ei tuota ymmärrä, ei ole oikeastaan mitään väliä uskooko Jumalan olevan olemassa.

Raamattu kertoo kyllä; Naisen tulee kaunistua miehensä edessä.

Tunnetko Hesekieliä, avaan hieman; ( Hes 16 )
        11 Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
        12 Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan.
        13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.
        Siis, kuka koristi? Se oli Jumala.
        Etkö hyväksy Jumalan ohjeita,

Suurempaa turhamaisuutta ei maa päällään kanna, kun tupakointi, joka on Intiaanien kosto valloittajille.

Jumala on luonut ihmiseen omantunnon, sielun sekä alttiuden vastaan ottaa Pyhä Henki.

1Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

Miksi siis Vellut tupakoivat, vaikka veronmaksajille se maksaa kahden keskus- sairaalan hinnan, ja kuolleita maapallolla yli 6 miljoonaa.

Kysymys on siitä, ettei Henki tule saastutettuun ruumiiseen, ja malliesimerkki on itse lestadiolainen, siksi ei ole Jeesusta, eikä myös armolahjoja.

Kysymyksessä on vain uskonnollinen jengi, Kerho.

Joten Jumala kehottaa naista kaunistumaan, mutta Henki ei tule tupakoitsijaan, eikä Hänen läheisiin, nehän haisee yhtä pahalle.

Hiukan erikoinen kannanotto, vain suhde TV;hen uupuu.

• Anonyymi

Olen pysytellyt perusteissa (englanniksi fundamenteissa) sielujen pelastus uskoni päämääränä. Toive perintöosasta taivasten valtakunnassa perustuu minulla Testamenttiin lupauksineen ja ehtoineen.

• Anonyymi

Testamentin ehtoja ei yleensä kelpuuteta sellaisenaan, vaan niistä hallutaan ottaa aina jotain pois tai niihin jotain lisätä. Herralle kuuliaisuus on harvinaisempaa kuin tottelemattomuus. Näin on aina ollut, sen kertoo Raamattu ja sen näkee itse jos seuraa ammattipaimenien touhuja tai keskustelee heidän kanssaan yksityisesti.

• Anonyymi

Mielestäni vaikuttavin todiste raamatusta on sen meille paljastama järisyttävä totuus ihmisluonnosta. Vaikka kaikkialla muualla toitotetaan ihmisen luontaista hyvyyttä väittää raamattu: Kuinka siellä missä on yksikin ihminen paikalla on myös valmius kaikkeen vääryyteen. Meissä kaikissa piilee potentiaali pahaan.

Sanoisitko olevasi itse hyvä ihminen? Oletko koskaan käyttänyt Jumalan nimeä kirosanana? Oletko koskaan valehdellut? Oletko koskaan himoinnut tai anastanut toiselle kuuluvaa? Oletko koskaan juonut itseäsi humalluksiin? Jeesus rinnasti jo vihan murhaan [1. Joh. 3:15] ja pelkän himoiten katsomisen haureuteen [Matt. 5:28]; Myös vanhan testamentin kymmenenkäskyä kieltää himoitsemasta. Jumala tietää tekomme. Hän tutkii mielet ja sydämet, minkään jäämättä salaisuudeksi. Oletko tuomion päivänä syyllinen? Näkeekö Jumala sinut pilkkaajana, valehtelijana, varkaana, juomarina, sydämeltään huorintekijänä ja murhaajana? Uskotko pääseväsi taivaaseen vai joutuvasi uloimpaan pimeyteen, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys? Huolestuttaako se sinua?

• Anonyymi

Nyt siis kannattaa alkaa uskomaan jos ei sitä vielä ole.

Vaikka Jumala on pyytänyt meitä tunnustamaan kyvyttömyytemme täyttää Hänen vaatimuksensa, on todellinen usko elävä, leimuava asia, joka johtaa mielenmuutokseen ja Jumalan käskyjen pitämiseen. En tarkoita vapautumista kiusauksista. Jumala nimittäin sallii uskoamme koeteltavan. Uskoontultuamme mielemme pitäisi kuitenkin muuttua, niin että pyrimme tietoisesti välttämään Raamatussa Jumalan tahdon vastaisiksi ilmoitettuja tekoja kuten juopottelua, kostamista, kumppanin vaihtelua ja homosuhteita; Valehtelusta ja varastelusta puhumattakaan. Toki jos lankeaa , niin saa armossa jatkaa, mutta vain sillä edellytyksellä, että häpeää tekoaan, tunnustaa sen syntinä ja tekee siitä parannuksen. Toki mielenmuutos ei useimmilla tapahdu hetkessä, vaan vasta jonkin ajanjakson kestävässä prosessissa. Jumala voi suoda meille pahoille ihmisille ylenpalttisesti elonpäiviä, aikaa kääntyä. Hän voi myös jättää meidät kelvottoman mielemme valtaan tekemään sopimattomia. Niitä jotka eivät tee parannusta, Hän varoittaa helvetin tulesta, iankaikkisesta rangaistuksesta uloimmassa pimeydessä, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt siis kannattaa alkaa uskomaan jos ei sitä vielä ole.

Vaikka Jumala on pyytänyt meitä tunnustamaan kyvyttömyytemme täyttää Hänen vaatimuksensa, on todellinen usko elävä, leimuava asia, joka johtaa mielenmuutokseen ja Jumalan käskyjen pitämiseen. En tarkoita vapautumista kiusauksista. Jumala nimittäin sallii uskoamme koeteltavan. Uskoontultuamme mielemme pitäisi kuitenkin muuttua, niin että pyrimme tietoisesti välttämään Raamatussa Jumalan tahdon vastaisiksi ilmoitettuja tekoja kuten juopottelua, kostamista, kumppanin vaihtelua ja homosuhteita; Valehtelusta ja varastelusta puhumattakaan. Toki jos lankeaa , niin saa armossa jatkaa, mutta vain sillä edellytyksellä, että häpeää tekoaan, tunnustaa sen syntinä ja tekee siitä parannuksen. Toki mielenmuutos ei useimmilla tapahdu hetkessä, vaan vasta jonkin ajanjakson kestävässä prosessissa. Jumala voi suoda meille pahoille ihmisille ylenpalttisesti elonpäiviä, aikaa kääntyä. Hän voi myös jättää meidät kelvottoman mielemme valtaan tekemään sopimattomia. Niitä jotka eivät tee parannusta, Hän varoittaa helvetin tulesta, iankaikkisesta rangaistuksesta uloimmassa pimeydessä, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

Todettakoon rohkeasti, että on asioita, jotka ainoastaan Jumala voi tehdä, ja asioita jotka Hän on määrännyt meidän tehtäväksemme. Vaikka sovitus tehtiin kaikkien puolesta, eivät kaikki ole pelastettuja. Työnjako on selvä: Jumala on käskenyt meidän tehdä parannuksen. Pelastuksen vastaanottaminen ja parannus ovat tekoja, jotka kunkin meistä täytyy itse tehdä. Ihminen ei voi ansaita pelastusta hyvien tekojen avulla; Parannuksen teko ei siis ole ansio . Mutta parannuksen teko on ehto pelastuksen saavuttamiseksi. Raamatun mukaan usko ilman tekoja on kuollut (kts. jakeet alla). Jos tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden, vaan kauhea tuomion odotus [Hepr. 10:26...27]. Ei jokainen pääse taivasten valtakuntaan vaan se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon [Matt. 7:21]. Perusteellinen raamatun tarkastelu paljastaa, ettei pelkkä usko riitä, vaan tarvitaan sydämen kuuliaisuutta, tekoja joista kääntymys näkyy.

• Anonyymi

Valehtelemalla tietenkin. Valtaosa uskovaisista toimii noin.

• Anonyymi

Herra, kiitämme, kuinka ollessamme kelvottoman mielemme vallassa tekemässä sopimattomia, valaisit sydämemme silmät totuudelle. Näemme ettei Kristinusko ei ole mikään harrastus, kulttuuria tai etiikkaa, vaan kyse on sielujen pelastuksesta. Tarvitsemme Vapahtajaa. Uudestisynnyttyämme hengestä olet vaikuttanut tahtomisiimme ja tekemisiimme. Näen kuinka olet alkanut meissä hyvän työn. Vaan ei meillä ole kerskaamista itsestämme, vaan tunnustamme tämänkin jälkeen langenneemme. Herra ole meille syntisille armollinen. Auta meitä nykyisessä maailmanajassa elämään sinun tahtosi mukaan, hylkäämään kaikenlainen jumalattomuus ja maailmalliset himot. Viethän meissä aloittamasi hyvän työn päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä. Rukoilkaamme myös seurakuntiin kaitsijoita, jotka pysyvät opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, niin että kykenevät neuvomaan terveellä opetuksella ja kumoamaan vastaansanojien väitteet.

• Anonyymi

Kiitos raamatunmukaisista kirjoituksista!

• Anonyymi

Ei kai tässä ajassa enää pysykään uskomassa. Vl-liike on kuivahtanut ulkokullaiseksi. Tosi moni on ottanut korvikset ja jättänyt liikkeen. Kiroilu ja alkoholin käyttöki on lisääntyny hemmetisti. En ny sanois, että itekään osaan käyttää kovinkaan siivoa kieltä. Kyllä rumat sanat ovat pesiytyneet munkin sanavarastoon 😥

• Anonyymi

Mulla meni usko aikoja sitte kun maailmalliset asiat pyöri niin voimakkaasti mielessä ni meni uskomisen ilo,Suviseuroissakaan ei enää ollut uskomisen iloa.
        Ny on nautittu sitte viinasta ja maailmalllisesta musiikista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla meni usko aikoja sitte kun maailmalliset asiat pyöri niin voimakkaasti mielessä ni meni uskomisen ilo,Suviseuroissakaan ei enää ollut uskomisen iloa.
        Ny on nautittu sitte viinasta ja maailmalllisesta musiikista.

Toivon sulle palaamisen armoa. Jätä se viina ja huono mussiikki pois, ni voit vielä päästä osalliseksi tästä uskosta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon sulle palaamisen armoa. Jätä se viina ja huono mussiikki pois, ni voit vielä päästä osalliseksi tästä uskosta!

Mitä hyötyä siitä on jos saisin palaamisen armon?Kun nää maailmalliset asiat jää pyöriin mieleen ni ei ole uskomisen iloa,Ei sitä kuule jaksa uskoa jos ei mitää iloa tunne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä on jos saisin palaamisen armon?Kun nää maailmalliset asiat jää pyöriin mieleen ni ei ole uskomisen iloa,Ei sitä kuule jaksa uskoa jos ei mitää iloa tunne.

Maailmalliset asiat tuppaa tuottaa iloa... Jos niistä pidättäytyisi, seuraisi vain ahdistusta ja tylsistymistä... Nyt pauhaa Gigi D Agostino ja Lento Violento... kaunista mussiikkia, vaikka onkin vähän syntistä ja maailmallista... rentouttaa!!!

• Anonyymi

Liike on kuin sukurasite jonka haluaisi harteiltaan pois.

• Anonyymi

Kaikesta huolimatta , aion itse riippua Raamatun sanomassa tiukasti ja juosta loppuun asti Jumalan tahtoa kunnioittaen, niin hyvin, kuin osaan. Jos kompuroin, tiedän, että Hän nostaa minut ylös ja taluttaa rakkaasti perille.

• Anonyymi

Onnellisia ovat ne jotka onnistuvat. Vieläkin on saarekkeita, jossa on säilynyt elävää uskoa, vaikka monissa paikoissa luopumusta on ollut todella paljon. Toivottavasti luopumuksen aallot eivät tule yltämään kaikkialle. En kestäis ajatusta, että Suviseuratki kutistuisivat saliseuroiksi.

• Anonyymi

Ei uskominen onnistu.... tautisen vaikiaa... syntax erroria tuppaa pukkaamaan...
      Kun rukoilee jotain, niin pelkkää varattua tuuttaa... Jumalalla varmaan kädet täynnä töitä kun ei ehdi vastaamaan... Eikä hän ehdi myöskään toteuttamaan rukoustoiveitaan vaan kaikki menee silleen sopivasti päin mäntyjä ja pöpelikköjä... Jumalalla lienee kiireitä, tai sitten hän vain juo kaljaa ja syö popcornia ja seuraa kun luodut rämpivät...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1369
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      818
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      146
      789
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56