Täällä usein moititaan Teslan model 3.n laatutasooa, lähinnä paneeleissa heittoa ja maaliongelmaa ym. pientä. Hinta n. 50 000€
No nythän nämä valittajat voivat ostaa samoilla suoritusarvoilla ja spekseillä olevan Porche tayganin perusmallin jossa paneelit arvatenkin suorassa ja maalipinta hyvä hintaan 90 000€. Toki tuossa on vain ihan perusvarustus eli ei edes vakionopeussäädintä eikä istuinlämmittimiä, hifistä puhumattakaan! Kun ymppää kaikki Teslan vakiovarusteet niin hinta lähellä 150 000€... Mutta paneelit ovat suorassa sehän on pääasia, vai mitä, kolminkertainen hinta on sivuseikka.
Tesla M3 laatu
49
94
Vastaukset
- Anonyymi
Jos 50 000 ei saa kunnon maslia autoon, ei sitä kannata ostaa !
- Anonyymi
Muuhan ei autossa merkitse mitään??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuhan ei autossa merkitse mitään??
Moni Teslakuski on yliteippauttanut autonsa. Kahdella tonnilla saa just mieleisensä kestävän pinnan ja myydessä voi teippauksen poistaa jolloin alta paljastuu uusi maalipinta.. Pieni raha suhteessa hintaan tai verrattuna tayganiin.
- Anonyymi
Olen ymmärtänyt että näiden Teslojen sähkötekniikka on ihan hienoa mutta autoteknisesti ne on p a s k o ja. Mielenkiintoista lukea TM:n kestotestiä.
- Anonyymi
Kannattaa siis ostaa 3- kertaisella hinnalla Taygan niin saa vähemmän paskan... Mielestäni ihan loogista. Kaikillahan tietysti on laittaa 150 000€ 50 000€ sijaan.
- Anonyymi
Porche taygan on suunnattu hieman eri yleisölle eikä sitä pitäisi verrata Tesla model 3:een. Pikemminkin Tesla Model S:ään ja vielä sen Plaid-malliin. Paras vertailu olisi Tesla Roadster, mutta sitä ei ole vielä myynnissä.
Ja maalipinnan ongelmia ei pidä vähätellä. Jos maalipinta ei ole kunnossa, tulee suuria ongelmia myöhemmin. Paneelien heitot ovat pieni ongelma yleensä, mutta maalipinnan viat ovat suuria vikoja.- Anonyymi
"Porche taygan on suunnattu hieman eri yleisölle eikä sitä pitäisi verrata Tesla model 3:een. Pikemminkin Tesla Model S:ään ja vielä sen Plaid-malliin."
Millä opilla vertaat 5.4s 0-100 kiihtyvää takavetoa alle 2s kiihtyvään neliveto autoon jossa kaikki herkut tulee kaupanpäälle ja on kertaluokkaa isompi auto ja toimintamatkaa tuplaten/lataus? - Anonyymi
Jossain 15k€:n Daciassa on paneelit suorassa ja maalipinnat kunmossa. Auton valmistamisen perusasioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain 15k€:n Daciassa on paneelit suorassa ja maalipinnat kunmossa. Auton valmistamisen perusasioita.
Mitä sitten? Autona kokonaisuutena Tesla m3 silti sata kertaa parempi vaikka vain 5 kerta kalliimpi. Kannattaa tutkia mauserilla muiden autojen paneeleita... saatat yllättyä.
Kävin katsastamassa esittelyssä olleen Audi E-tronin, takaluukku 2 mm sivussa, että osataan tuo muillakin. Teslasta haetaan tunnetusti vikoja suurennuslasilla, ja lehdistö niistä mielellään laulaa... sattuneesta syystä. Maalit muuten nykyisissa Tesloissa priimaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten? Autona kokonaisuutena Tesla m3 silti sata kertaa parempi vaikka vain 5 kerta kalliimpi. Kannattaa tutkia mauserilla muiden autojen paneeleita... saatat yllättyä.
Kävin katsastamassa esittelyssä olleen Audi E-tronin, takaluukku 2 mm sivussa, että osataan tuo muillakin. Teslasta haetaan tunnetusti vikoja suurennuslasilla, ja lehdistö niistä mielellään laulaa... sattuneesta syystä. Maalit muuten nykyisissa Tesloissa priimaa..Mun model 3.ssa lasikatto pari milliä sivussa mutta kukaan ei ole sitä milloinkaan huomannut, itsekin huomasin sen ihan sattumalta. Kauheaa, miten voin nyt elää tuon kanssa! Ihan paska auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun model 3.ssa lasikatto pari milliä sivussa mutta kukaan ei ole sitä milloinkaan huomannut, itsekin huomasin sen ihan sattumalta. Kauheaa, miten voin nyt elää tuon kanssa! Ihan paska auto.
Kertoo paljon autonrakennustaidosta ja laadunvalvonnasta. Joo, paska auto. Jenkkimeininkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo paljon autonrakennustaidosta ja laadunvalvonnasta. Joo, paska auto. Jenkkimeininkiä.
Käyhän mittailemassa oman autosi paneelien välejä, saatat yllättyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun model 3.ssa lasikatto pari milliä sivussa mutta kukaan ei ole sitä milloinkaan huomannut, itsekin huomasin sen ihan sattumalta. Kauheaa, miten voin nyt elää tuon kanssa! Ihan paska auto.
Maalipinta on 100 kertaa tärkeämpi ja väite siitä, että Teslojen maalipinta olisi priimaa on surkean typerää valetta. Teslan maali on parantunut, mutta priimaa se ei ole. Ei lähellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten? Autona kokonaisuutena Tesla m3 silti sata kertaa parempi vaikka vain 5 kerta kalliimpi. Kannattaa tutkia mauserilla muiden autojen paneeleita... saatat yllättyä.
Kävin katsastamassa esittelyssä olleen Audi E-tronin, takaluukku 2 mm sivussa, että osataan tuo muillakin. Teslasta haetaan tunnetusti vikoja suurennuslasilla, ja lehdistö niistä mielellään laulaa... sattuneesta syystä. Maalit muuten nykyisissa Tesloissa priimaa..Ja sitten Teslassa irtoaa itsestään puskuri sateella tai koko katto irtoaa ihan ilman mitään järkevää syytä. Nämä molemmat ovat ihan todellisia tapahtumia Teslassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Porche taygan on suunnattu hieman eri yleisölle eikä sitä pitäisi verrata Tesla model 3:een. Pikemminkin Tesla Model S:ään ja vielä sen Plaid-malliin."
Millä opilla vertaat 5.4s 0-100 kiihtyvää takavetoa alle 2s kiihtyvään neliveto autoon jossa kaikki herkut tulee kaupanpäälle ja on kertaluokkaa isompi auto ja toimintamatkaa tuplaten/lataus?Pelkästään kiihtyvyyden vertailu on lapsellisen ääliömäistä. Kiihtyvyys ei ole autoissa edes 100 tärkeimmän asian listalla. Esimerkiksi ratin säädöt ovat tärkeämpi asia kuin kiihtyvyys. Pitää katsoa kokonaisuutta, ei jotain pikkuasiaa kuten kiihtyvyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten Teslassa irtoaa itsestään puskuri sateella tai koko katto irtoaa ihan ilman mitään järkevää syytä. Nämä molemmat ovat ihan todellisia tapahtumia Teslassa.
Joo, on yhdestä autosta irronnut lasikatto ja kolmesta autosta irronnut takapuskuri kun oli ajettu 20 cm syvään veteen vauhdilla, siis koko maailmassa. Kiinnostaako lehdistöä jos jonkun mainosrahoja tarjoavan valmistajan automerkissä on yksittäisiä ongelmia,,,Ei, ja idiootit lukijat yleistävät nuo yleisiksi Teslan ongelmiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkästään kiihtyvyyden vertailu on lapsellisen ääliömäistä. Kiihtyvyys ei ole autoissa edes 100 tärkeimmän asian listalla. Esimerkiksi ratin säädöt ovat tärkeämpi asia kuin kiihtyvyys. Pitää katsoa kokonaisuutta, ei jotain pikkuasiaa kuten kiihtyvyyttä.
Kiihtyvyys on vain yksi asia ns. urheilullisessa autossa mutta jos vain merkistä ja blingblingistä maksat satatuhatta enemmän, se jos mikä on jopa idiotismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalipinta on 100 kertaa tärkeämpi ja väite siitä, että Teslojen maalipinta olisi priimaa on surkean typerää valetta. Teslan maali on parantunut, mutta priimaa se ei ole. Ei lähellekään.
"Teslan maali on parantunut, mutta priimaa se ei ole. Ei lähellekään."
Ja sanot tuon mihin tietoon vedoten? Oletuksia on hyvä heitellä.
Tunnen henkilön joka työkseen pinnoittaa autoja ja hän totesi että nykytesloissa ei ole enää maaliongelmia esiintynyt. No joo, mikä luetaan priimaksi, mutta samanlainen maalipinta kuin muissakin laatuautoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkästään kiihtyvyyden vertailu on lapsellisen ääliömäistä. Kiihtyvyys ei ole autoissa edes 100 tärkeimmän asian listalla. Esimerkiksi ratin säädöt ovat tärkeämpi asia kuin kiihtyvyys. Pitää katsoa kokonaisuutta, ei jotain pikkuasiaa kuten kiihtyvyyttä.
Jos ja kun puhutaan porchesta joka on kuulu juuri urheilullisista autoista niin 3 sekunnin kiihtyvyysero vastaa minuutteja normi autoissa joten skodaan tuollaiset ajat istuu mutta ei porcheen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Teslan maali on parantunut, mutta priimaa se ei ole. Ei lähellekään."
Ja sanot tuon mihin tietoon vedoten? Oletuksia on hyvä heitellä.
Tunnen henkilön joka työkseen pinnoittaa autoja ja hän totesi että nykytesloissa ei ole enää maaliongelmia esiintynyt. No joo, mikä luetaan priimaksi, mutta samanlainen maalipinta kuin muissakin laatuautoissa.Joo ja sekin pinnoittaja on nähmyt teslan vain kuvissa, mutta silti asiantuntija, vai oliko se serkun kaiman käly.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten? Autona kokonaisuutena Tesla m3 silti sata kertaa parempi vaikka vain 5 kerta kalliimpi. Kannattaa tutkia mauserilla muiden autojen paneeleita... saatat yllättyä.
Kävin katsastamassa esittelyssä olleen Audi E-tronin, takaluukku 2 mm sivussa, että osataan tuo muillakin. Teslasta haetaan tunnetusti vikoja suurennuslasilla, ja lehdistö niistä mielellään laulaa... sattuneesta syystä. Maalit muuten nykyisissa Tesloissa priimaa..Jos Tesla on 100 kertaa parempi, niin miksei niitä myydä, ja vähäisetkin myynnit on hiipunu. Jos auto on hyvä, niin myynnithän kasvavat.
Teslaa myyty maaliskuusta 2020 lähtien seuraavasti:
Maaliskuu 2020
Tesla 3 273 kpl, 34, 47, 17,0,32, 182,8,8,169,7 ja helmikuussa 2021 58kpl.
Vastaavat model s: 15,8,4,5,0,0,31,9,4,30,0,0
Vastaavat model x: 15,1,5,5,1,0,31,4,0,21,0,0
Ei näytä luvut siltä, että olisi kovinkaan kysytty auto. Käytettyjäkin Nettiautossa 238kpl, vm20 ja vanhempia. Eli ei mene käytettynäkään kaupaksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Porche taygan on suunnattu hieman eri yleisölle eikä sitä pitäisi verrata Tesla model 3:een. Pikemminkin Tesla Model S:ään ja vielä sen Plaid-malliin."
Millä opilla vertaat 5.4s 0-100 kiihtyvää takavetoa alle 2s kiihtyvään neliveto autoon jossa kaikki herkut tulee kaupanpäälle ja on kertaluokkaa isompi auto ja toimintamatkaa tuplaten/lataus?Mitä oppia vertailuun tarvitaan? Varsinkin numeropohjaisia tietoja pitäisi pystyä vertaamaan jo peruskoulupohjalla. Uskotko, että suurinta osaa auton ostajista nuo kiihtyvyyslukemat ei paljon kiinnosta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja sekin pinnoittaja on nähmyt teslan vain kuvissa, mutta silti asiantuntija, vai oliko se serkun kaiman käly.
Muutamassa kymmenessä suomeen tulleessa 2019 alkupään autossa todettiin maauksessa puutteita.
Sinulle se on totuus kaikille Tesloille aina ja ikuisesti. Amen. - Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Jos Tesla on 100 kertaa parempi, niin miksei niitä myydä, ja vähäisetkin myynnit on hiipunu. Jos auto on hyvä, niin myynnithän kasvavat.
Teslaa myyty maaliskuusta 2020 lähtien seuraavasti:
Maaliskuu 2020
Tesla 3 273 kpl, 34, 47, 17,0,32, 182,8,8,169,7 ja helmikuussa 2021 58kpl.
Vastaavat model s: 15,8,4,5,0,0,31,9,4,30,0,0
Vastaavat model x: 15,1,5,5,1,0,31,4,0,21,0,0
Ei näytä luvut siltä, että olisi kovinkaan kysytty auto. Käytettyjäkin Nettiautossa 238kpl, vm20 ja vanhempia. Eli ei mene käytettynäkään kaupaksi.Kaha taas vauhdissa historian esittelyssä, millä ei ole mitään vaikutusta tulevaan....
-Ostetaanko 50 000€ autoja muuten suomessa paljon, entä 100 000€ maksavia?
-Ostetaanko 50 000€ käytettyjä autoja paljon?
-Teslaa myydään kvarttaalien välein kuten kartastasikin huomaat johtuen kertakuljetuksista eurooppaan.
-Kahamaiset ennakkoluulot, uskomukset ja muutosvastaisuudet ovat vielä suomalaisten sisimmässä, menee vielä vuosia ennen kuin maalaisjuntit essoukot nöyrtyvät uuden edessä. Suomalaisen perusäijän mielestä auton täytyy meluta, täristä ja haista pahalle ja varsinkin päästä tuhat kilometriä kerta-ajolla 30-asteen pakkasella vetäen purjevenettä purjeet auki jatkuvaan ylämäkeen. Anonyymi kirjoitti:
Kaha taas vauhdissa historian esittelyssä, millä ei ole mitään vaikutusta tulevaan....
-Ostetaanko 50 000€ autoja muuten suomessa paljon, entä 100 000€ maksavia?
-Ostetaanko 50 000€ käytettyjä autoja paljon?
-Teslaa myydään kvarttaalien välein kuten kartastasikin huomaat johtuen kertakuljetuksista eurooppaan.
-Kahamaiset ennakkoluulot, uskomukset ja muutosvastaisuudet ovat vielä suomalaisten sisimmässä, menee vielä vuosia ennen kuin maalaisjuntit essoukot nöyrtyvät uuden edessä. Suomalaisen perusäijän mielestä auton täytyy meluta, täristä ja haista pahalle ja varsinkin päästä tuhat kilometriä kerta-ajolla 30-asteen pakkasella vetäen purjevenettä purjeet auki jatkuvaan ylämäkeen.Ajelen ladattavalla (jo syksystä 18), sinä ajelet polttiksella. Olen aina ihmetellyt, kun joku jaksaa kertoa omasta mielestään huvittavan jutun, vaikka se on kerrottu jo satoja kertoja. (hampurilainen munalla --- eiku rahalla; toi sun purjevene; jne).
Teslan hintaisia autoja ostetaan Suomessa yllättävänkin paljon.
Model S ostettu viimeisen 6 kk aikana 74kpl.
Model X samana puolen vuoden jaksolla 56kpl.
Volvo XC90 samana aikana 152kpl
BMW X5 samana aikana 241kpl jne...
- Anonyymi
Onko Porche Taygan huimasta hinnastaan huolimatta parempi kuin Tesla m3? Ei ole.
Oleelista eroa noilla on se, ettei lehdistö kirjoittele negatiivista Porchesta niinkuin Teslasta... Sattuneesta syystä.
https://www.motorbiscuit.com/looks-like-porsche-taycans-have-huge-quality-issues/- Anonyymi
Omistajien kertomuksia. Laatuautohan se...
https://www.taycanevforum.com/forums/porsche-taycan-problems-and-reliability.286/
- Anonyymi
Muskikaan ei suosittele ostamaan Teslaa:
https://edition.cnn.com/2021/02/03/business/elon-musk-tesla-quality-problems/index.html- Anonyymi
Musk ei siis suositellut ostamaan uuden mallin ensimmäisestä erästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musk ei siis suositellut ostamaan uuden mallin ensimmäisestä erästä.
Ja mistä tiedät uuden mallin? Nimittäin Teslan kannalta uusi malli on, jos mykyiseen malliin tehdään merkittäviä muutoksia.
Tästä ei kuitenkaan julkisesti kerrota mitään. Esimerkiksi kun Model 3:een tuli muutoksia, siitä vain vaihdettiin kuvat nettisivulta. Mitään julkista tiedotetta ei tullut eikä nettisivullakaan ole sanottu sanallakaan, että siinä olisi jotain uutta. Mutta silti se on teknisesti uusi malli, vaikka kukaan ei mistään sitä voi suoraan nähdä.
Jos Model 3:een tehdään merkittäviä muutoksia, ei siitä ikinä kerrota sanaakaan nettisivuille, vain kuvat ja mahdollisesti hinnat muutetaan. Ei mitään muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mistä tiedät uuden mallin? Nimittäin Teslan kannalta uusi malli on, jos mykyiseen malliin tehdään merkittäviä muutoksia.
Tästä ei kuitenkaan julkisesti kerrota mitään. Esimerkiksi kun Model 3:een tuli muutoksia, siitä vain vaihdettiin kuvat nettisivulta. Mitään julkista tiedotetta ei tullut eikä nettisivullakaan ole sanottu sanallakaan, että siinä olisi jotain uutta. Mutta silti se on teknisesti uusi malli, vaikka kukaan ei mistään sitä voi suoraan nähdä.
Jos Model 3:een tehdään merkittäviä muutoksia, ei siitä ikinä kerrota sanaakaan nettisivuille, vain kuvat ja mahdollisesti hinnat muutetaan. Ei mitään muuta.Tesla on niin hyvä laite, ettei sen tarvitse mainostaa. Joka Teslasta on kiinnostunut osaa kyllä hakea niistä myös tietoa.
Ja sekös ottaa maailman lehdistön hermoon jolloin kostoksi kirjoitetaan yksittäisestä Teslassa tavatusta ongelmasta yleistäen, ja sen tyhmä kansa uskoo kuten tälläkin palstalla usein todettu. Esim TM.n toimittajat esiintyvät jopa idiootteina vain saadakseen Teslaa jotenkin moitittua.
Tilanne tällä hetkellä on, että Tesla on sähköautoissa vähintään 5-vuotta muita edellä, myös autopilot toiminnoissa sekä hinta-laatu vertailussa.
Tuossa linkki jenkeissä beta versiona olevaan itseajavaan Teslaan joka lanseerataan tänä vuonna ja sen saa autoon OTA.na verkon yli kotona parkissa. Mikä muu automerkki pystyy läheskään samaan?
https://www.youtube.com/watch?v=Xs5QSLM8_oU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on niin hyvä laite, ettei sen tarvitse mainostaa. Joka Teslasta on kiinnostunut osaa kyllä hakea niistä myös tietoa.
Ja sekös ottaa maailman lehdistön hermoon jolloin kostoksi kirjoitetaan yksittäisestä Teslassa tavatusta ongelmasta yleistäen, ja sen tyhmä kansa uskoo kuten tälläkin palstalla usein todettu. Esim TM.n toimittajat esiintyvät jopa idiootteina vain saadakseen Teslaa jotenkin moitittua.
Tilanne tällä hetkellä on, että Tesla on sähköautoissa vähintään 5-vuotta muita edellä, myös autopilot toiminnoissa sekä hinta-laatu vertailussa.
Tuossa linkki jenkeissä beta versiona olevaan itseajavaan Teslaan joka lanseerataan tänä vuonna ja sen saa autoon OTA.na verkon yli kotona parkissa. Mikä muu automerkki pystyy läheskään samaan?
https://www.youtube.com/watch?v=Xs5QSLM8_oUTilanne tällä hetkellä on, että Tesla on sähköautoissa vähintään 5-vuotta muita edellä, myös autopilot toiminnoissa sekä hinta-laatu vertailussa.
Tuossa linkki jenkeissä beta versiona olevaan itseajavaan Teslaan joka lanseerataan tänä vuonna ja sen saa autoon OTA.na verkon yli kotona parkissa. Mikä muu automerkki pystyy läheskään samaan?
https://www.youtube.com/watch?v=Xs5QSLM8_oU
***********
Puhe itseajavista autoista on suurinta mahdollista ihmisten harhauttamista. Suomen lumisissa olosuhteisst ja jäätävissä tihkusateissa pienellä mökkitiellä itseajavaa autoa ei saada ikinä toimimaan. Tämän vuoksi monet vastuulliset autotehtaat ovatkin kokonaan lopettaneet itseajavien autojen mainostamisen, koska niitä ei ikinä saada toimimaan kuin asfalttiteillä ja muutenkin hyvissä olosuhteissa.
Vaikka itseajavat autot viimein saataisiinkin toimimaan, niin senkin jälkeen jää vielä ongelmaksi se, miten silloin menetellään, kun kaksi itseajavaa autoa ajaa kolarin. Kumman auton vakuutusyhtiö maksaa viulut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne tällä hetkellä on, että Tesla on sähköautoissa vähintään 5-vuotta muita edellä, myös autopilot toiminnoissa sekä hinta-laatu vertailussa.
Tuossa linkki jenkeissä beta versiona olevaan itseajavaan Teslaan joka lanseerataan tänä vuonna ja sen saa autoon OTA.na verkon yli kotona parkissa. Mikä muu automerkki pystyy läheskään samaan?
https://www.youtube.com/watch?v=Xs5QSLM8_oU
***********
Puhe itseajavista autoista on suurinta mahdollista ihmisten harhauttamista. Suomen lumisissa olosuhteisst ja jäätävissä tihkusateissa pienellä mökkitiellä itseajavaa autoa ei saada ikinä toimimaan. Tämän vuoksi monet vastuulliset autotehtaat ovatkin kokonaan lopettaneet itseajavien autojen mainostamisen, koska niitä ei ikinä saada toimimaan kuin asfalttiteillä ja muutenkin hyvissä olosuhteissa.
Vaikka itseajavat autot viimein saataisiinkin toimimaan, niin senkin jälkeen jää vielä ongelmaksi se, miten silloin menetellään, kun kaksi itseajavaa autoa ajaa kolarin. Kumman auton vakuutusyhtiö maksaa viulut?On varmasti talvella huonoissa keleissä haasteita enemmän kuin tarpeeksi, mutta suomi ei ole koko maailma ja suomessakin huonoja talvikelejä on noin kymmenen päivää vuodessa varsinkin eteläsuomessa.
Pelkän nykyisen Teslan autopilotin käytöllä on onnettomuudet vähentynyt kymmenkertaisesti verrattuna siihen ettei autopilottia ole käytetty.
Tuossa on Jenkeistä videomateriaalia kuinka FSD-tesla etenee ongelmitta hiekkateillä:
https://www.youtube.com/watch?v=xaRWlFswgbs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti talvella huonoissa keleissä haasteita enemmän kuin tarpeeksi, mutta suomi ei ole koko maailma ja suomessakin huonoja talvikelejä on noin kymmenen päivää vuodessa varsinkin eteläsuomessa.
Pelkän nykyisen Teslan autopilotin käytöllä on onnettomuudet vähentynyt kymmenkertaisesti verrattuna siihen ettei autopilottia ole käytetty.
Tuossa on Jenkeistä videomateriaalia kuinka FSD-tesla etenee ongelmitta hiekkateillä:
https://www.youtube.com/watch?v=xaRWlFswgbsTuossa vielä talvista yöajoa.
https://www.youtube.com/watch?v=pWJoe8hwu_I
- Anonyymi
Tesla kolmosessa hirveen näköinen kojelauta. Pelkkä Ratti ja sen liäksi tabletti liimattu kiinni keskelle kojetaulua. Yökkk.
Kyllä 50k. autossa pitäisi olla vähän paremmat kuskin näkymät.- Anonyymi
Tesla 3 onkin köyhän sähköauto.
- Anonyymi
Omasta mielestä Tesla M3:sessa on erittäin hyvä kojelauta. Kaikki ylimääräiset namiskuukkelit poistettu. Toimii ääniohjauksella ja erittäin sutjakkaalla kosketusnäytöllä. Tärkeimmät toiminnot on ratissa ja viiksissä.
Mutta makuasioista ei varmaankaan voi kiistellä... - Anonyymi
Mekaaniset nappulat kuuluu menneisiin muinaisjäänteisiin... erittäin harvalla on enää kännykkää jossa on nappulat. Junttien on aika herätä nykyaikaan myös autoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mekaaniset nappulat kuuluu menneisiin muinaisjäänteisiin... erittäin harvalla on enää kännykkää jossa on nappulat. Junttien on aika herätä nykyaikaan myös autoissa.
Mutta on ne erittäin toimintavarmoja. ja helpompia käyttää ajon aikan kuin tabletin lääppiminen. Toisaalta ei tuossa Taycanissakaan ole paljon mekaanisia nappuloista. Kosketunäytöt on vaan upotettu siististi kojelautaan. Teslan kojelauta on kuin ammattikoululaisten tekemä keskeneräinen harjoitustyö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta on ne erittäin toimintavarmoja. ja helpompia käyttää ajon aikan kuin tabletin lääppiminen. Toisaalta ei tuossa Taycanissakaan ole paljon mekaanisia nappuloista. Kosketunäytöt on vaan upotettu siististi kojelautaan. Teslan kojelauta on kuin ammattikoululaisten tekemä keskeneräinen harjoitustyö.
"ja helpompia käyttää ajon aikan kuin tabletin lääppiminen."
Ja kokemusta Teslan käytöstä on?
Omalla kohta kahden vuoden kokemuksella ajon aikana ei tarvitse näyttöön koskea jos ei halua, kaikki ajoon liittyvä löytyy ratista tai viiksistä. Esim. ilmastoinnin säädöt ym. toimivat hienosti ääniohjauksella. Vaatii tosin toistaiseksi englannin kielen puhetaidon, tulossa piakkoin suomen kieli. Edellinen autoni Opel Amperan nappulaviidakkoa en oppinut neljässä vuodessa vielä käyttämään, Teslan opin tunnin perehtymisellä.
Makuasia, mutta yksinkertainen on useimmiten parempi käytöltään. Lentokoneohjaamon tapaiset nappulaviidakot ovat kauhistus.
- Anonyymi
Eipä tuo Teslan ajettavuus kehuja saa, jos testaajana on auton käyttäytymisestä ja perstuntumasta jotain ymmärtävänä. Käytännössä siis testaaja omaa jonkinlaista kilpa-autoilutaustaa. Luotettavuus suhteessa ostohintaan sanoinkuvaamattoman heikko. Mutta hypefaktoria kieltämättä saa koko rahan edestä.
Jos sähköauto olisi pakko saada nyt, kyllä kääntyisin perinteisiin autonvalmistajiin, jotka ymmärtävät jotain ajettavuuden päällekin. Ennemmin ostaisin jopa VW Groupilta kuin Teslalta.- Anonyymi
VW groupiltahan saa tunnetusti kestäviä ja luotettavia autoja.. Heh...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW groupiltahan saa tunnetusti kestäviä ja luotettavia autoja.. Heh...
On ne ainakin turvallisempia kuin Teslat ja Leluotat.
https://www.youtube.com/watch?v=CdaFk3w6rUY
https://www.youtube.com/watch?v=ys_f3VIVnwE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne ainakin turvallisempia kuin Teslat ja Leluotat.
https://www.youtube.com/watch?v=CdaFk3w6rUY
https://www.youtube.com/watch?v=ys_f3VIVnwEHuono... On se kiva noita samoja juttuja pyörittää aina uudestaan. Noiden videoiden oton jälkeen polttomoottoriautoja on palanut maailmalla satojatuhansia ellei miljoonia, eikö se pelota?
Joka päivä pelkästään suomessa palaa viisi polttista kun taas sähköautoja palanut viimeisemmän kolmen vuoden aikana vain yksi ja senkään akku ei palanut. - Anonyymi
"Luotettavuus suhteessa ostohintaan sanoinkuvaamattoman heikko."
Minkälaisella kokemuksella tuollaisia toteat?
4 vuoden kokemuksella voin sanoa että Tesla model S ollut kestävin auto minun autoiluhistoriassa. Edelliset kaksi audia ja mese viihtyivät 100 tkm.n jälkeen pajalla enemmän kuin viidesti vuodessa, toinen audeista jo 50tkm jälkeen, todella kallista oli ylläpito. Mielestäni ajoltaan ne eivät olleet mitenkään parempia, toki vajaavetoisia olivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luotettavuus suhteessa ostohintaan sanoinkuvaamattoman heikko."
Minkälaisella kokemuksella tuollaisia toteat?
4 vuoden kokemuksella voin sanoa että Tesla model S ollut kestävin auto minun autoiluhistoriassa. Edelliset kaksi audia ja mese viihtyivät 100 tkm.n jälkeen pajalla enemmän kuin viidesti vuodessa, toinen audeista jo 50tkm jälkeen, todella kallista oli ylläpito. Mielestäni ajoltaan ne eivät olleet mitenkään parempia, toki vajaavetoisia olivat.Amerikkalaisilla on vähän enemmän tilastollisesti pätevää tietoa ja "laadukas Tesla" taisi viimeisimmässä tutkimuksessa maata tukevasti sijalla 16.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikkalaisilla on vähän enemmän tilastollisesti pätevää tietoa ja "laadukas Tesla" taisi viimeisimmässä tutkimuksessa maata tukevasti sijalla 16.
Niin kuin tuolla alussa jo mainittiin niin kannattaa mennä ostamaan "laadukas??" porche huonommilla spekseillä kolminkertaisilla hinnalla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin tuolla alussa jo mainittiin niin kannattaa mennä ostamaan "laadukas??" porche huonommilla spekseillä kolminkertaisilla hinnalla...
Teslojen spekseillä ei etee Suomessa mitään. Täällä riittää Ladan huippunopeus ajokortin kuivumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikkalaisilla on vähän enemmän tilastollisesti pätevää tietoa ja "laadukas Tesla" taisi viimeisimmässä tutkimuksessa maata tukevasti sijalla 16.
Siellä on Tesla Audien ja Mersujen kanssa samassa ryhmässä.
Menepä sadantonnin Mersu kuskille ehdottamaan että osta Kia kun ei autosi pärjää luotettavuudessa, saatat saada köniin.
Harvassa on ne Teslakuskitkin jotka mihinkään polttisautoon vaihtaisi oli ne kuinka luotettavia tahansa. Kuten tässä ketjussa on todettu vastaava eurooppalainen sähköauto maksaa kolminkertaisesti eikä yllä löytyvien muutaman linkin mukaan ole sen kummempi paneelien ym. laadussa.
Tesloissa on noita paneeleiden istuvuusongelmia jotka eivät auton käyttöön vaikuta mitenkään. Tuon Consumer Reports.in kyselyn prosentit saa helposti aikaan jo pelkästään niillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763372
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311981Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171466- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261318Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu661224Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025