Olen päättänyt valita sinkkuuden

Anonyymi

Sinkkuna en murehdi ulkonäköäni, olen itseeni tyytyväinen ja itsevarma. Olo on keveä ja iloinen.

Heti kun mies astuu kuvioihin, nostaa epävarmuus päätänsä ja tunnen jossain vaiheessa itseni arvottomaksi, rumaksi ja huonoksi. Miehet katselevat aina kauniimpia naisia enkä tämän vuoksi enää ole itseeni tyytyväinen. Olen useammin surullinen ja tilanteet aiheuttavat jopa masennusta.

Onko muita jotka ovat samoista syistä valinneet näin?

103

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ryhdy lespoksi

      • Anonyymi

        Naiset eivät herätä minkäänlaista kiinnostusta valitettavasti.

        Sitten mietin näitä "ei ulkonäkö ole tärkeimpiä asioita elämässä." Ei siltä vaikuta; elokuvat, sarjat, media, sosiaalinen media pursuaa ulkonäkökeskeistä materiaalia ja katsojia riittää. Miten tämän kaiken jälkeen voidaan väittää ettei ulkonäkö ole hyvin merkittävässä asemassa.


    • Anonyymi

      En ole valinnut, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Eron jälkeen olen ruvennut katsomaan itseäni liian kriittisesti, joka ei ole hyvä asia henkisen hyvinvoinnin takia. Nyt huomaan kaikki muutokset ja uskon, että näiden vuoksi en koskaan saa uutta miestä.

      Nyt otan elämässä rauhallisesti ja katson mitä tuleman pitää. Älä sinäkään ota liikaa murhetta ulkoisista asioista, vaan nauti siitä mitä on ja toivo itsellesi hyvää elämää.

    • Ehkä Sinua on miellyttävämpi kuunnella tai lukea kuin katsella.

      Eipä tainnut paljoa lohduttaa. ; )

      • Anonyymi

        Vaikka nainen olis missitasoa, niin mies katselee aina muita. Ja kyllästyy omaansa jossain vaiheessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nainen olis missitasoa, niin mies katselee aina muita. Ja kyllästyy omaansa jossain vaiheessa.

        Olen miettinyt oikeasti osaavatko miehet rakastaa?
        Onko nainen muuta kuin leikkikalu, johon pussi tyhjennetään ja sitten vaihdetaan toiseen? Nainen tuntee erotiikkaa, mutta suuri määrä miehistä on aromanttisia.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Olen miettinyt oikeasti osaavatko miehet rakastaa?
        Onko nainen muuta kuin leikkikalu, johon pussi tyhjennetään ja sitten vaihdetaan toiseen? Nainen tuntee erotiikkaa, mutta suuri määrä miehistä on aromanttisia.

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nainen olis missitasoa, niin mies katselee aina muita. Ja kyllästyy omaansa jossain vaiheessa.

        Totta kai katselee, niin katselevat naisetkin. Miksikö? Koska alitajuisesti he tietävät, ettei heidän kumppaninsa ole heille se aivan 100%:nen match. Ainoastaan silloin jos on löytänyt sielunkumppanin joka on täydellinen match, sitä ei katsele muita. Isolla osalla ihmisistä ei ole kuitenkaan mitään kokemusta tälläisesta rakkaudesta, ja siksi he ehkä jopa kiistävät sellaisen olemassaolon.


    • Anonyymi

      Laihduta

      • Anonyymi

        Ei ole paljon ylipainoa. Pitäisi käydä myös kaikenlaisissa kirurgisissa toimenpiteissä joihin ei ole varaa. Laihdutus ei poistaisi sitä, että miehet katselevat aina kauniimpia naisia.


      • Anonyymi

        Ei se ylipaino ole aina kaikkeen syynä. Minäkin treenaan ja hoikka olen, mutta kun kroppamallille ja naamalle ei oikein voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ylipaino ole aina kaikkeen syynä. Minäkin treenaan ja hoikka olen, mutta kun kroppamallille ja naamalle ei oikein voi mitään.

        Treenaat ja hoikka olet. Mitä muuta voisi naisen kroppamallilta vaatia, ei mitään muuta. Ei kaikki tykkää isosta takamuksesta ja jättirinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Treenaat ja hoikka olet. Mitä muuta voisi naisen kroppamallilta vaatia, ei mitään muuta. Ei kaikki tykkää isosta takamuksesta ja jättirinnoista.

        Aika paljon näytetään vaativan esimerkiksi sosiaalisen median perusteella. Pelkkä hoikkuus ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Treenaat ja hoikka olet. Mitä muuta voisi naisen kroppamallilta vaatia, ei mitään muuta. Ei kaikki tykkää isosta takamuksesta ja jättirinnoista.

        Vaaditaan esim. sitä, että on kasvoista kaunis. Vaikka kuinka treenaisi, ei se muuta naamaa kauniimmaksi, eikö tämän pitäisi olla ihan itsestään selvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaaditaan esim. sitä, että on kasvoista kaunis. Vaikka kuinka treenaisi, ei se muuta naamaa kauniimmaksi, eikö tämän pitäisi olla ihan itsestään selvää.

        "Kauniit" kasvot ovat ihan yliarvostetut. Ihmisessä on paljon muutakin kuin vain kasvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaditaan esim. sitä, että on kasvoista kaunis. Vaikka kuinka treenaisi, ei se muuta naamaa kauniimmaksi, eikö tämän pitäisi olla ihan itsestään selvää.

        Hyvä kroppa kiehtoo enemmän kuin kauniit kasvot. Ylipainoisessa kropassa superkauniit kasvot..ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Jos oikeasti rakastuu niin ulkonäkö ei todellakaan ole se tärkein asia siinä ihmisessä.
      Eihän moni edes halua pinnallista kumppania vaan arvot pitää olla kohdillaan elämässä.

      • Anonyymi

        Sitten kuitenkin seuraillaan instagramissa, uutisissa ja ties missä ulkonäkökeskeistä sisältöä?

        Ei ehkä tärkein asia mutta silti muiden naisten ulkonäkö näyttää hyvin paljon kiinnostavan.


      • Anonyymi

        Niin, mutta ennen rakastumista on pitänyt kiinnostua ja ihastua. Siinä on jo vähän matkaa.


    • Anonyymi

      Kyllä, tuo on yksi syy siihen miksi on jotenkin helpompi olla kun ei ole miestä.

    • Anonyymi

      laitan vähän miehen näkökulman tähän... jos naiset ei halua lähestyä minua niin en kyllä lähesty itsekkään kun en vaan halua ruveta ketään jallittamaan joka ei ole millään tavalla kiinnostava. Minkä helkkarin takia edes yrittää semmoista naista josta en kiinnostu ja niistä joista kiinnostun on VÄHÄN sen pitää olla todella erityinen eikä ihan kuka tahansa. Enkä ole millään tavalla ruma ei ole isoa nenää tai hörökorvia vatsaa on kyllä mutta niin on modella muullakin so what.

      • Anonyymi

        Tuo onkin hyvä juttu, kunpa useampi mies olisi tuollainen. Tuskin kukaan nainen edes haluaa, että joku vain tyytyy häneen paremman puutteessa.


      • Anonyymi

        No se rumuus on katsojan silmässä. Jollekin rumaa on iso maha, ei iso nenä.


    • Anonyymi

      Tai miehet katsovat muita naisia koska ns vertaavat että olet kaunein ja seksikkäin ja kun katsovat muita naisia niin ovat kivan näköisiä mutta sinä taas saat seisokin aikaiseksi ja luolan valumaan ja jokainen mies haluis sinut omakseen

    • Anonyymi

      Miksei sulle kelpaa ruma samantasoinen mies. Nainen haluaa olla sinkku vain koska ei saa komeaa top 10 miestä.

      • Anonyymi

        Mitä luulet.. jatkaisiko nainen miehen kanssa joka pitää itseään rumana ja naistaan samantasoisena ??


      • Anonyymi

        Kelpaisi hyvin ihan tavallinen mies. Se mies silti katselisi kauniimpia naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaisi hyvin ihan tavallinen mies. Se mies silti katselisi kauniimpia naisia.

        Ruma mies ottaisi kenet naisen tahansa jos vaan saisi. Miehet ei ole ollenkaan niin nirsoja kuin naiset. Eikä ruma mies saisi mitään missi naista koskaan. Naiset katselee komeita miehiä ja miehet kauniita naisia kadulla. Siinä ei ole mitään väärää jos katselee. Tässä maailmassa ei ole ketään joka ei olisi katsellut parempinäköisiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruma mies ottaisi kenet naisen tahansa jos vaan saisi. Miehet ei ole ollenkaan niin nirsoja kuin naiset. Eikä ruma mies saisi mitään missi naista koskaan. Naiset katselee komeita miehiä ja miehet kauniita naisia kadulla. Siinä ei ole mitään väärää jos katselee. Tässä maailmassa ei ole ketään joka ei olisi katsellut parempinäköisiä ihmisiä.

        Mun on vaikea käsittää, että jollekin naiselle kelpaisi mies joka ottaisi kenet tahansa... Nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on vaikea käsittää, että jollekin naiselle kelpaisi mies joka ottaisi kenet tahansa... Nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi.

        Mies haluaa rakkautta ja ottaa kyllä naisen jos sellaisen saa. Varsinkin ikisinkku miehet jotka on rumia niin niille kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on vaikea käsittää, että jollekin naiselle kelpaisi mies joka ottaisi kenet tahansa... Nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi.

        Niin en minäkään haluaisi, että minuun vain tyydytään kun ei parempaakaan saa. Mieluummin olen yksin.

        Satuttaa se, että suhteessa mies katselee kauniimpia. Se saa aikaan pahaa oloa, masennusta, tyytymättömyyttä itseen. Miksi haluaisin elää semmoisessa olotilassa? Yksin ollessa ei ole tuollaisia murheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on vaikea käsittää, että jollekin naiselle kelpaisi mies joka ottaisi kenet tahansa... Nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi.

        Kukaan mies ei ottaisi ketä tahansa. Vähän tarkkuutta peliin ei omia typeriä päätelmiä.
        Eihän Allullekkaan kelpaa kuka tahansa vaikka miehellä ei ole mitään saumaa vaatia mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan mies ei ottaisi ketä tahansa. Vähän tarkkuutta peliin ei omia typeriä päätelmiä.
        Eihän Allullekkaan kelpaa kuka tahansa vaikka miehellä ei ole mitään saumaa vaatia mitään.

        "Ruma mies ottaisi kenet naisen tahansa jos vaan saisi."

        No tuossa noin väitettiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet.. jatkaisiko nainen miehen kanssa joka pitää itseään rumana ja naistaan samantasoisena ??

        No, siinähän kaksi realistia kohtaisi. Olisi järkevää jatkaa, jos kumppanin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siinähän kaksi realistia kohtaisi. Olisi järkevää jatkaa, jos kumppanin haluaa.

        Ei olisi järkevää jatkaa, kun mies kuitenkin katselisi muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan mies ei ottaisi ketä tahansa. Vähän tarkkuutta peliin ei omia typeriä päätelmiä.
        Eihän Allullekkaan kelpaa kuka tahansa vaikka miehellä ei ole mitään saumaa vaatia mitään.

        Kyllä mulle kelpaa aika monikin nainen sori vain.

        T allu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mulle kelpaa aika monikin nainen sori vain.

        T allu

        Sori vaan allu mutta sullekaan EI kelpaa KUKA tahansa nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin en minäkään haluaisi, että minuun vain tyydytään kun ei parempaakaan saa. Mieluummin olen yksin.

        Satuttaa se, että suhteessa mies katselee kauniimpia. Se saa aikaan pahaa oloa, masennusta, tyytymättömyyttä itseen. Miksi haluaisin elää semmoisessa olotilassa? Yksin ollessa ei ole tuollaisia murheita.

        Ei me kaikki miehet olla sellaisia. Meitä on uskollisiakin, jolle se oma kulta on kaikkein kaunein. Sitten jos alkaa tehdä mieli katsella muita, on parempi erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruma mies ottaisi kenet naisen tahansa jos vaan saisi. Miehet ei ole ollenkaan niin nirsoja kuin naiset. Eikä ruma mies saisi mitään missi naista koskaan. Naiset katselee komeita miehiä ja miehet kauniita naisia kadulla. Siinä ei ole mitään väärää jos katselee. Tässä maailmassa ei ole ketään joka ei olisi katsellut parempinäköisiä ihmisiä.

        En ole tästä aivan samaa mieltä!
        Ruma mies ottaisi hetken leluksi,samoin kuin osa tavallisen näköisistä miehistä melkein kenet tahansa naisen naisen puutteessa jos vain onnistuisi teerenpelissä.
        Mutta totuus ja arki koettaa ennen pitkää kaikille vilunkipeliä pelaaville naisille ja miehille!
        Kaikki naiset eivät myöskään, katsele komeita miehiä.
        Komealla ulkokuorella on etunsa, mutta se ei takaa yhtään mitään naisten ja miesten välisissä suhteissa. Jos kemiaa ei ole eikä muutakaan kiinnostusta tai on jokin muu vakava este suhteelle. Eihän mistään tule, niin mitään sitten..
        Ulkonäköä tärkeämpää, on varmasti muut seikat toisessa ihmisessä pidemmässä juoksussa.


    • Hmm, no sinkkuuden voisin valita kyllä, mutta eri syistä. Ihan vaan siksi, että ei välttämättä huvittaisi neuvotella mistään arjen asioista ja omista olemisista ja tekemisistä kenenkään kanssa. Ja sinkkuna tuo on mahdollista.

      Parisuhde on aina jonkinlainen kompromissi.

    • Jokaisella on omat päänsisäiset pirulaisensa, jotka nousee suhteissa toiseen ihmiseen pintaan.

      Helpommalla pääsee kun on ilman, mutta sitten pirulaiset vaan tyrkkää kaappiin piiloon.. sieltä ne välillä jotenkin aina potkii..

      Että suosittelisin läpikäymään niitä jokatapauksessa. 🤔

    • Anonyymi

      Voithan tumputtaa, kyllä se helpottaa.

      • Anonyymi

        Miksi ei, yksin onkin varsin hyvä olla. Halutessaan miehiltä saa kyllä seksiä.


    • Tunnut heijastavan omaa epävarmuuttasi itseäsi kohtaan miehiin. Ei se ole sinulta pois jos kumppanisi katselee sinua kauniimpia. Herttinen, ala katselemaan miehen kanssa niitä itseäsi kauniimpia - niin minä tekisin. Ei katselu mikään petos ole..

      Kyllä ongelma mielestäni on sinussa itsessäsi ja omanarvon tunnossasi. Itsevarmuutesi on heikko ja projisoit sitä miehiin. Älä syytä syytöntä, sillä katseleminen on ihan normaalia, mutta siitä loukkaantuminen ja masentuminen ei niinkään.

      Älä vaan ala suhteeseen jos se myrkyttää mielesi noin pahoin. Suhteilu ei sovi sinulle, ennenkuin olet saanut pääpösi oikenemaan. Joten kun sinkkuilet, huomaat että masennuksesi todennäköisesti palaa, mutta älä projisoi sitä. Hae apua, jotta saisit itse- ja omanarvontuntosi kuntoon.

      • Anonyymi

        Miten selität sen, että yksin ollessa tunnen itseni kauniiksi ja olo on positiivinen ulkonäön suhteen? Tällöin ei ole mitään mikä aiheuttaisi epävarmuutta tai huonoa mieltä ulkonäön suhteen. Sinkkuna olen todella elämäniloinen.

        Miksi ihmeessä katselisin muita naisia? Ne kun eivät minua kiinnosta. Ainoastaan kiinnostaa suhteessa se, että miestä näyttää kiinnostavan muut naiset. Se on todellakin minulta pois jos katselee muita, koska se aiheuttaa epävarmuuden tunteen itseni suhteen. Jos mies ei katselisi muita, epävarmuutta ei olisi lainkaan.


      • Anonyymi

        Olen varmaan ainoa joka ei pidä muiden katselua normaalina.. siis katselua, en tarkoita vilkaisua. Jos on yhden kumppanin valinnut, niin ei pidä ihastella enää muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen varmaan ainoa joka ei pidä muiden katselua normaalina.. siis katselua, en tarkoita vilkaisua. Jos on yhden kumppanin valinnut, niin ei pidä ihastella enää muita.

        Aloittaja on samaa mieltä. Vaikka se olisikinvaltaväestön normaalia, en haluaisi olla ikinä sellaisessa suhteessa.


      • Anonyymi

        "Herttinen, ala katselemaan miehen kanssa niitä itseäsi kauniimpia - niin minä tekisin."

        Monen naisen suhde kaatuu liikaan "cooliuteen".. yritetään olla se rento tyttöystävä jota ei haittaa juuri mikään. Monet "tuijottelijat" ovat lopulta käyneet vieraissa, pälyilevä silmä ei ole hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on samaa mieltä. Vaikka se olisikinvaltaväestön normaalia, en haluaisi olla ikinä sellaisessa suhteessa.

        Piti kirjoittaa, että vaikka olisikin valtaväestön mielestä normaalia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sen, että yksin ollessa tunnen itseni kauniiksi ja olo on positiivinen ulkonäön suhteen? Tällöin ei ole mitään mikä aiheuttaisi epävarmuutta tai huonoa mieltä ulkonäön suhteen. Sinkkuna olen todella elämäniloinen.

        Miksi ihmeessä katselisin muita naisia? Ne kun eivät minua kiinnosta. Ainoastaan kiinnostaa suhteessa se, että miestä näyttää kiinnostavan muut naiset. Se on todellakin minulta pois jos katselee muita, koska se aiheuttaa epävarmuuden tunteen itseni suhteen. Jos mies ei katselisi muita, epävarmuutta ei olisi lainkaan.

        Ensinnäkin suhteessa oletat että omistat kumppanisi. Että kumppanisi olisi kuin isäntäänsä palvova koira. Sinun tarpeidesi ja mielleyhtymiesi talutusnuorassa. Odotuksesi kumppanisi omistautumisesta sinua kohtaan ovat epärealistiset.

        Tässä asiassa omanarvontuntosi lyö yli. Korostat itseäsi kumppanisi kautta.. minun miehelläni on silmää vain minulle- ajatteluna.
        Näin ei ole juuri koskaan - jos ikinä. Siinä haksahdat mielestäni pahan kerran.

        Ilman miestä ei ole tätä ongelmaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Herttinen, ala katselemaan miehen kanssa niitä itseäsi kauniimpia - niin minä tekisin."

        Monen naisen suhde kaatuu liikaan "cooliuteen".. yritetään olla se rento tyttöystävä jota ei haittaa juuri mikään. Monet "tuijottelijat" ovat lopulta käyneet vieraissa, pälyilevä silmä ei ole hyvä asia.

        No jos vieraissa pitää käydä, niin sitten pitää käydä. Ei haittaa minua...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ensinnäkin suhteessa oletat että omistat kumppanisi. Että kumppanisi olisi kuin isäntäänsä palvova koira. Sinun tarpeidesi ja mielleyhtymiesi talutusnuorassa. Odotuksesi kumppanisi omistautumisesta sinua kohtaan ovat epärealistiset.

        Tässä asiassa omanarvontuntosi lyö yli. Korostat itseäsi kumppanisi kautta.. minun miehelläni on silmää vain minulle- ajatteluna.
        Näin ei ole juuri koskaan - jos ikinä. Siinä haksahdat mielestäni pahan kerran.

        Ilman miestä ei ole tätä ongelmaa..

        Voi mielestäni vaatia mieheltä sitä mitä vaadin itseltänikin, joten ei ole epärealistista vaikka hyvin harvinaista kylläkin. Tosiaan, sinkkuna parempi. En kyllä pettäisi ikinä miestäni suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sen, että yksin ollessa tunnen itseni kauniiksi ja olo on positiivinen ulkonäön suhteen? Tällöin ei ole mitään mikä aiheuttaisi epävarmuutta tai huonoa mieltä ulkonäön suhteen. Sinkkuna olen todella elämäniloinen.

        Miksi ihmeessä katselisin muita naisia? Ne kun eivät minua kiinnosta. Ainoastaan kiinnostaa suhteessa se, että miestä näyttää kiinnostavan muut naiset. Se on todellakin minulta pois jos katselee muita, koska se aiheuttaa epävarmuuden tunteen itseni suhteen. Jos mies ei katselisi muita, epävarmuutta ei olisi lainkaan.

        Oletko miettinyt mikä siinä haittaa, jos mies katselee muita? Pelkäätkö, ettet ole tarpeeksi tai että menetät hänet?

        Tuli vaan mieleen, että ihan nuorena, parikymppisenä ja alta sen koin epävarmuutta, jos kumppani katseli edes kuvista ihaille muita.

        Ajattelin jotenkin niin, että aha minä en ole oikeanlainen, mitä musta nyt puuttuu ja pelkäsin menettäväni tuon jollekin toiselle.

        Alemmuuskompleksi ja mustasukkaisuus kävi rasitteeksi itselle ja kumppaneille.

        Sitten aloin miettimään, että hän on valinnut mut, hän näkee minutkin, jäänkö mitään oikeasti paitsi vaikka katselee muitakin ja totesin, että minä joko riitän tai en. En jaksa hermoilla siitä. Silmiä ei voi puhkoa ja väkisin ei kannata pitää.

        Nykyään ei haittaa yhtään, katselkoon jos huvittaa ja joka päivä tulee vastaan mua nätimpiä. Ei oo mitään hätää niin kauan kun ei tuu vastaan mua rakkaampia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi mielestäni vaatia mieheltä sitä mitä vaadin itseltänikin, joten ei ole epärealistista vaikka hyvin harvinaista kylläkin. Tosiaan, sinkkuna parempi. En kyllä pettäisi ikinä miestäni suhteessa.

        Mielestäni asetelmassa on heti moka.. ei mikään maailman mahti saa toista ihmistä asettumaan vaatimuksiin sillä että toinen vaatii koska minäkin annan sinulle periaatteella. Karvaita pettymyksiä tiedossa...

        Toiselle voi omistautua, mutta toista ei voi omistaa. Aito rakkaus ei vaadi - ei vastarakkautta tai omistautumista toiselta. Optimi tietty olisi että kumpikin omistautuisi toiselleen, ainakin normien mukaan.

        Itse kokisin kovin ahdistavaksi ja tunkkaiseksi sellaisen suhteen jossa omistetaan toinen toisemme. Mutta mikäpä siinä jos sellainen on unelma parisuhteesta. Kaikilla makunsa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mielestäni asetelmassa on heti moka.. ei mikään maailman mahti saa toista ihmistä asettumaan vaatimuksiin sillä että toinen vaatii koska minäkin annan sinulle periaatteella. Karvaita pettymyksiä tiedossa...

        Toiselle voi omistautua, mutta toista ei voi omistaa. Aito rakkaus ei vaadi - ei vastarakkautta tai omistautumista toiselta. Optimi tietty olisi että kumpikin omistautuisi toiselleen, ainakin normien mukaan.

        Itse kokisin kovin ahdistavaksi ja tunkkaiseksi sellaisen suhteen jossa omistetaan toinen toisemme. Mutta mikäpä siinä jos sellainen on unelma parisuhteesta. Kaikilla makunsa.

        Korjaan vähän kirjoittamaani. Toivoisin siis, että se tulisi mieheltä itseltään. Kirjoitin virheellisesti, en halua vaatia. Jos sellainen käyttäytyminen ei tule mieheltä luonnostaan, niin haluan elää yksin.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Oletko miettinyt mikä siinä haittaa, jos mies katselee muita? Pelkäätkö, ettet ole tarpeeksi tai että menetät hänet?

        Tuli vaan mieleen, että ihan nuorena, parikymppisenä ja alta sen koin epävarmuutta, jos kumppani katseli edes kuvista ihaille muita.

        Ajattelin jotenkin niin, että aha minä en ole oikeanlainen, mitä musta nyt puuttuu ja pelkäsin menettäväni tuon jollekin toiselle.

        Alemmuuskompleksi ja mustasukkaisuus kävi rasitteeksi itselle ja kumppaneille.

        Sitten aloin miettimään, että hän on valinnut mut, hän näkee minutkin, jäänkö mitään oikeasti paitsi vaikka katselee muitakin ja totesin, että minä joko riitän tai en. En jaksa hermoilla siitä. Silmiä ei voi puhkoa ja väkisin ei kannata pitää.

        Nykyään ei haittaa yhtään, katselkoon jos huvittaa ja joka päivä tulee vastaan mua nätimpiä. Ei oo mitään hätää niin kauan kun ei tuu vastaan mua rakkaampia.

        En pelkää menettäväni miestä sen vuoksi. Toisten katselu aiheuttaa vain todella pahan mielen ja arvottomuuden tunteen. Pelkkiä negatiivisia oloja. Ehkä pelkään vähän, etten ole tarpeeksi. Ainakin minulle tulee sellainen tunne siitä, että en ole. Eikö se silloin olekin niin. Miksi mies muuten katselisi muita jos olisin tarpeeksi?

        Oma kokemukseni on, kun mies on minulle tarpeeksi, ei kiinnosta katsella ketään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää menettäväni miestä sen vuoksi. Toisten katselu aiheuttaa vain todella pahan mielen ja arvottomuuden tunteen. Pelkkiä negatiivisia oloja. Ehkä pelkään vähän, etten ole tarpeeksi. Ainakin minulle tulee sellainen tunne siitä, että en ole. Eikö se silloin olekin niin. Miksi mies muuten katselisi muita jos olisin tarpeeksi?

        Oma kokemukseni on, kun mies on minulle tarpeeksi, ei kiinnosta katsella ketään muuta.

        Lisäksi se ei olisi omasta mielestäni toisen arvostamista jos katselisin muita.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Oletko miettinyt mikä siinä haittaa, jos mies katselee muita? Pelkäätkö, ettet ole tarpeeksi tai että menetät hänet?

        Tuli vaan mieleen, että ihan nuorena, parikymppisenä ja alta sen koin epävarmuutta, jos kumppani katseli edes kuvista ihaille muita.

        Ajattelin jotenkin niin, että aha minä en ole oikeanlainen, mitä musta nyt puuttuu ja pelkäsin menettäväni tuon jollekin toiselle.

        Alemmuuskompleksi ja mustasukkaisuus kävi rasitteeksi itselle ja kumppaneille.

        Sitten aloin miettimään, että hän on valinnut mut, hän näkee minutkin, jäänkö mitään oikeasti paitsi vaikka katselee muitakin ja totesin, että minä joko riitän tai en. En jaksa hermoilla siitä. Silmiä ei voi puhkoa ja väkisin ei kannata pitää.

        Nykyään ei haittaa yhtään, katselkoon jos huvittaa ja joka päivä tulee vastaan mua nätimpiä. Ei oo mitään hätää niin kauan kun ei tuu vastaan mua rakkaampia.

        Minä ajattelen asioista samoin. Ja samalla en halua edes katsella, enkä katsella muita. Näen vain rakkaani. En halua ketään muuta nähdä. Vain hänet. Hän on valoni, kukkani, aarteeni, kaikki se loistava rakkaus, mitä tunnen häntä kohtaan. Ja silmäni haluan hänelle antaa. Olkoon hän ainoa, jonka näen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää menettäväni miestä sen vuoksi. Toisten katselu aiheuttaa vain todella pahan mielen ja arvottomuuden tunteen. Pelkkiä negatiivisia oloja. Ehkä pelkään vähän, etten ole tarpeeksi. Ainakin minulle tulee sellainen tunne siitä, että en ole. Eikö se silloin olekin niin. Miksi mies muuten katselisi muita jos olisin tarpeeksi?

        Oma kokemukseni on, kun mies on minulle tarpeeksi, ei kiinnosta katsella ketään muuta.

        Ymmärrän ajatuksesi, mutta se että näkee jotain kaunista muissakin ei tarkoita, ettetkö sinä olisi hänelle tärkein tai jopa kaunein.

        Maailma on täynnä kauniita asioita, ihmisiä, miehiä ja naisia. Esteetikko näkee kauneutta ja nauttii kauneudesta. Vähän kuin sinä nuuskit vaikkapa eri hajuvesiä tai kukkia ja nautit niiden erilaisista tuoksuista.

        Toki aina se katselu ei ole harmitonta estetiikkaa. Siihen voi liittyä haluakin, jopa kaikki hyvät tavat ylittävää. Toisaalta onko sekään vaaraksi suhteelle, ei aina. Joskus kyllä.

        Niin, valitettavasti kumppani ei ole valokopio itsestä, sillä on omat näkemykset, mieltymykset ja ajatukset. Eniten kuitenkin mietityttää, että mikset sinä koe riittäväsi, mitä pelkät katsomiset voisi vähentää sitä mitä sinä olet?

        Miksei riitä, että on sydämen ykkönen? :)

        Ja onhan miehiä, jotka sokeutuu hyväksi aikaa muille, nähden vain rakkaansa. Ikuisesti tuskin kukaan..

        Hienotunteinen mies ehkä katsoo niin, ettet huomaa, ikään kuin ei kiinnostaisi ja kaikkia ei kiinnostakkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelen asioista samoin. Ja samalla en halua edes katsella, enkä katsella muita. Näen vain rakkaani. En halua ketään muuta nähdä. Vain hänet. Hän on valoni, kukkani, aarteeni, kaikki se loistava rakkaus, mitä tunnen häntä kohtaan. Ja silmäni haluan hänelle antaa. Olkoon hän ainoa, jonka näen.

        Niin minäkin, kun olen toisesta lumoutunut. Katse kohdistuu ja tunteet tuohon yhteen joka vie kaikista huomioni.

        Voi olla huone täynnä ihmisiä ja muistan vain yhden joukosta, muut lipuu ohitse.

        Mutta se on mielentila joka voi muuttua ajan ja erilaisten tapahtumien myötä. Tämän tietää kaikki hullunlailla rakastuneet ja rakkaudestaan eronneet hyvin..


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin minäkin, kun olen toisesta lumoutunut. Katse kohdistuu ja tunteet tuohon yhteen joka vie kaikista huomioni.

        Voi olla huone täynnä ihmisiä ja muistan vain yhden joukosta, muut lipuu ohitse.

        Mutta se on mielentila joka voi muuttua ajan ja erilaisten tapahtumien myötä. Tämän tietää kaikki hullunlailla rakastuneet ja rakkaudestaan eronneet hyvin..

        Sitten on sellainen juttu olemassa, kuin limerenssi. Se ei ole hyvä juttu, vaikka se ihmisen ajattelemaan, että nyt on jotakin uskomatonta, ylimaallista käsissäni.

        Se menee jo sairastamisen puolelle, koska on psyykkisesti ja fyysisesti pakkomielle.

        Se ei ole enää vaan, wau magee mimmi/kundi mistä tykkää ja tulee hyvälle tuulelle, aina kun näkee tai muistaa. Se on sitä, että ei nää enää mitään muuta. Ei osaa puhua enää edes muusta. Kaikki on vaan sitä yhtä.

        Muu maailma katoaa vakavasti.

        Ei hyvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi se ei olisi omasta mielestäni toisen arvostamista jos katselisin muita.

        Vaikea juttu, kun arvostaminen ei ole kiinni katsomisesta. Pikemminkin siitä mitä toinen ajattelee muita katsellessaan sinusta. Jos hän ajattelee, että onpa tullut otettua paskan näköinen emäntä, kyllä toi toinen vaan olisi paljon herkumpi, niin ei arvostukseta voi puhua sanaakaan.

        Mutta jos hän katsoo jotakin toista, onpa nätti nainen. Hyvännäköinen, mutta tuo tuossa (sinä) on mun rakkaani, se sydämen valittu, en olisi huolissani arvostuksesta tippaakaan. Olet silloin hänen ykkönen, se jonka hän tahtoo, vaikket maailman kaunein olisikaan.

        Ulkonäkö on asia josta on ihan turhaa kilpailla kenenkään kanssa. Aivan päätöntä ja älytöntä kilpajuoksua. Henkisille arvoille enemmän painoa ja elämä maittaa mukavemmin, jättää turhat kotkotukset pois rassaamasta päätään ja mieltään.


      • Anonyymi

        Miksi tuon naisen pitäisi miehen kanssa katsella niitä kauniita naisia? Ei tuossa nyt ole mitään järkeä. Ennemmin niin, että vastapainoksi nainen katselee niitä omaa miestä komeampia miehiä.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Oletko miettinyt mikä siinä haittaa, jos mies katselee muita? Pelkäätkö, ettet ole tarpeeksi tai että menetät hänet?

        Tuli vaan mieleen, että ihan nuorena, parikymppisenä ja alta sen koin epävarmuutta, jos kumppani katseli edes kuvista ihaille muita.

        Ajattelin jotenkin niin, että aha minä en ole oikeanlainen, mitä musta nyt puuttuu ja pelkäsin menettäväni tuon jollekin toiselle.

        Alemmuuskompleksi ja mustasukkaisuus kävi rasitteeksi itselle ja kumppaneille.

        Sitten aloin miettimään, että hän on valinnut mut, hän näkee minutkin, jäänkö mitään oikeasti paitsi vaikka katselee muitakin ja totesin, että minä joko riitän tai en. En jaksa hermoilla siitä. Silmiä ei voi puhkoa ja väkisin ei kannata pitää.

        Nykyään ei haittaa yhtään, katselkoon jos huvittaa ja joka päivä tulee vastaan mua nätimpiä. Ei oo mitään hätää niin kauan kun ei tuu vastaan mua rakkaampia.

        Tai sitten hän ei valinnut. Tyytyi. Miehet tekee tuota, että tyytyvät, kun eivät saa haluamaansa. Ja vaihtaisivat heti, jos heidän unelmanainen olisi kiinnostunut. Eivät vain vaihda sen takia, kun ei ole kiinnostuneita. Ei tyytyminen ole valintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten hän ei valinnut. Tyytyi. Miehet tekee tuota, että tyytyvät, kun eivät saa haluamaansa. Ja vaihtaisivat heti, jos heidän unelmanainen olisi kiinnostunut. Eivät vain vaihda sen takia, kun ei ole kiinnostuneita. Ei tyytyminen ole valintaa.

        No sitä tekee naisetkin yhtälailla. Tyytyy kunhan joku kupsuttaa.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        No sitä tekee naisetkin yhtälailla. Tyytyy kunhan joku kupsuttaa.

        Mutta eikö häiritse olla jollekin vain joku paremman puutteessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö häiritse olla jollekin vain joku paremman puutteessa?

        Ei, kun tiiän, että rakkaus on siellä, se pitää vaan löytää uudestaan. En ole vaan joku, olen paljon enemmän. :)


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Sitten on sellainen juttu olemassa, kuin limerenssi. Se ei ole hyvä juttu, vaikka se ihmisen ajattelemaan, että nyt on jotakin uskomatonta, ylimaallista käsissäni.

        Se menee jo sairastamisen puolelle, koska on psyykkisesti ja fyysisesti pakkomielle.

        Se ei ole enää vaan, wau magee mimmi/kundi mistä tykkää ja tulee hyvälle tuulelle, aina kun näkee tai muistaa. Se on sitä, että ei nää enää mitään muuta. Ei osaa puhua enää edes muusta. Kaikki on vaan sitä yhtä.

        Muu maailma katoaa vakavasti.

        Ei hyvä.

        Niin jotkut ovat alttiinpia limerenssille erityisesti jossain elämäntilanteessa. Ja ehkä vaikea elämäntiöanne ja rakastuminen joka voisi toisessa tilanteessa olla ihan normaalin mukainen, menee sen tyyliseksi kun tilanne tuntuu erityisen vaikealta.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ei, kun tiiän, että rakkaus on siellä, se pitää vaan löytää uudestaan. En ole vaan joku, olen paljon enemmän. :)

        Mutta nyt morjesta. :)

        https://youtu.be/B2Q0pattl9M


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Vaikea juttu, kun arvostaminen ei ole kiinni katsomisesta. Pikemminkin siitä mitä toinen ajattelee muita katsellessaan sinusta. Jos hän ajattelee, että onpa tullut otettua paskan näköinen emäntä, kyllä toi toinen vaan olisi paljon herkumpi, niin ei arvostukseta voi puhua sanaakaan.

        Mutta jos hän katsoo jotakin toista, onpa nätti nainen. Hyvännäköinen, mutta tuo tuossa (sinä) on mun rakkaani, se sydämen valittu, en olisi huolissani arvostuksesta tippaakaan. Olet silloin hänen ykkönen, se jonka hän tahtoo, vaikket maailman kaunein olisikaan.

        Ulkonäkö on asia josta on ihan turhaa kilpailla kenenkään kanssa. Aivan päätöntä ja älytöntä kilpajuoksua. Henkisille arvoille enemmän painoa ja elämä maittaa mukavemmin, jättää turhat kotkotukset pois rassaamasta päätään ja mieltään.

        Olen samaa mieltä tästä. Keskittyä pitää siihen mitä on sisällä ja suhteessa, yhteydessä toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin jotkut ovat alttiinpia limerenssille erityisesti jossain elämäntilanteessa. Ja ehkä vaikea elämäntiöanne ja rakastuminen joka voisi toisessa tilanteessa olla ihan normaalin mukainen, menee sen tyyliseksi kun tilanne tuntuu erityisen vaikealta.

        Tähän nyt vielä, kun ehtisin lukaista. Jotta joo. Onhan se ihmisestä kiinni, kenelle voi tuollainen limerenssi iskeä. Olikohan se joku n. 5 % luokkaa poppoosta jotka tuollaista limenrenssiä elämänsä aikana kokee.

        Voi olla, että muistan väärinkin, jostain jutusta jonka joskus luin ajatuksella läpi.

        Itsekin olen tyyppiä, että kun ihastun ihastun kunnolla. Se voi heikompaa hirvittää ja kauhistuttaa, jos ei ole tottunut sellaisiin vahvoihin tunnereaktioihin. Jonkun aikaa menee siinä ihastumisen pöllyssä, ihan vaan koska se tunne on mahtava, kun joku ihminen tekee sellaisen vaikutuksen. Vetää jalat alta niin sanotusti.

        Ei tapahdu usein meinaan.

        Ja se voi unohtuakin hetkeksi, pidemmäksikin aikaa. Sitten joku juttu saa taas uudestaan kytevän hiilloksen syttymään. Mutta koskaan en ole sokea toisen epätäydellisyydelle, toisin kun limerenssissä ollaan ihan umpisokeita kaikelle toisen "virheille". Ikään kuin epäinhimillistetään kohdetta. Vaikka kaikissa on nurjatkin puolensa ja normaalisti ihastunut tajuaa ja näkee ne, mutta pitää silti ihmisestä.


        Limerenssi tyyppi ei näe mitän vikaa missään, ei mitään muuta kuin vaaleanpunaista höttöä.

        Sikäli uskon ymmärtäväni hiukan mitä se voi olla, jos on limerenssin kourissa. Sillä erotuksella, että limerenssissä ihminen pyörii kehää eikä oikeastaan hetkeksikään pääse irti siitä. Se on aika rasittavaa varmasti, koska ihastuminen ylipäänsä vahvasti on melkoinen myrksy elimistössä. :D

        Ehkä joo, limerenssi liittyy vaikeaan elämäntilanteeseen ja siihen, että ei näe mitään ulospääsyä muuta kuin, että se joku voi olla ainoa ratkaisu päästä eteenpäin tai etenemään elämässä? Noidankehä?

        Ikinä ei kuitenkaan saisi ottaa kenestäkään sellaista piinaa itselleen eikä aiheuttaa toiselle, että tulee olo, että menee jo sairauden puolelle ja toisella on olo piinaajasta, häiriköstä?

        Sisällään voi heittää volttia ja intoilla, mutta onhan tuossa limerenssissä se toinekin puoli, se masennus sitten jos mitään ei tapahdukkaan. Ilosta suruun ja vuoristorataa. Se ei mene sillä ohi, että okei...et halua musta mitään, selvä kunnioitan sitä ja antaa olla.

        Vaikeaahan se on silloin varmasti, jos ei näe mitään muuta ratkaisua, kun saada se kohteensa?

        Miten se sitten menisi, jos ihastuminen tapahtuisi otollisissa olosuhteissa ja molemminpuolisena? Ehkä siitä sitten voi tulla limerenssiin taipuvalle oireita ja pakkomielle? Jotkuthan ei kykene jättämään erottuaankaan toista rauhaan, kun se tunne ajaa hulluksi ja yrittää väkisin saada toisen, järjen vastaisesti ja itsepintaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on samaa mieltä. Vaikka se olisikinvaltaväestön normaalia, en haluaisi olla ikinä sellaisessa suhteessa.

        Minä myös olen samankaltainen. Uskon - ja tiedän- että on olemassa miehiä, jotka kokevat samoin rakastumisesta ja muiden katselusta.

        Minusta on vaan hyvä että tiedän mitä vaadin, minulle väärät miehet(Eli mies joka ei ole rakastunut minuun) erottuvat selvästi, eikä meidän tarvitse tuhlata toistemme aikaa.

        Itselläni on suhteessa herännyt samankaltaiset fiilikset kuin aloittajalla ja pitkään itseäni siitä syyllistin.
        Kunnes tajusin: minä hyväksyn itseni, arvostan itseäni ja hyvinvointiani ja tiedän mikä minulle tuo haittaa mikä ei.
        Seurustelen siis vasta kun molemminpuolinen rakastuminen tapahtuu kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää menettäväni miestä sen vuoksi. Toisten katselu aiheuttaa vain todella pahan mielen ja arvottomuuden tunteen. Pelkkiä negatiivisia oloja. Ehkä pelkään vähän, etten ole tarpeeksi. Ainakin minulle tulee sellainen tunne siitä, että en ole. Eikö se silloin olekin niin. Miksi mies muuten katselisi muita jos olisin tarpeeksi?

        Oma kokemukseni on, kun mies on minulle tarpeeksi, ei kiinnosta katsella ketään muuta.

        Tosta tulikin mieleeni, et oletko koskaan suhteessa ollessasi todennut itsellesi esim näyttelijästä, laulajasta tai jostain muusta julkisuuden henkilöstä, että wau toihan on hyvännäköinen, tai onpa söpö?


      • Lauruska kirjoitti:

        Tosta tulikin mieleeni, et oletko koskaan suhteessa ollessasi todennut itsellesi esim näyttelijästä, laulajasta tai jostain muusta julkisuuden henkilöstä, että wau toihan on hyvännäköinen, tai onpa söpö?

        Lisään sen että vaikka on parisuhteessa, ei se tee kenestäkään sokeaa. Kyllä sitä silloinkin kiinnittää hyvännäköiseen ihmiseen huomionsa, mutta ei se aina tarkoita sitä että on tästä ihmisestä romanttisesta tai seksuaalisesti kiinnostunut, tai että vertailee kumppania siihen toiseen.

        Mulla kesti yhdeksän vuotta siitä kun lähdin huonosta suhteesta, ennen kuin kiinnostuin yhdestäkään miehestä. Oikeastaan sitä aikaa voisi kutsua parisuhteeksi itseni kanssa, koska en etsinyt enkä edes himoinnut ketään. En elänyt sinkkuaikoja, enkä elä sitä tälläkään hetkellä vaikka sinkku olenkin. Sitä aikaa voisi oikeastaan verrata siihen että olisi oikeassa parisuhteessa.

        Siitä huolimatta etten ollut miehistä kiinnostunut pitkiin aikoihin, ei se kuitenkaan estänyt huomaamasta vastaan tulevia omiin silmiin hyvännäköisiä miehiä. Samoin olen toiminut suhteessa ollessani. Olen kiinnittänyt huomiota hyvännäköisiin miehiin, mutta en ole halunnut heitä, vaan silloinen kumppani on ollut se mies joka saa mut syttymään.

        Mä en oo koskaan pitänyt itseäni mitenkään hyvännäköisenä, mutta siitä huolimatta olen riittänyt suurimmalle osalle kumppaneista. Erot ovat yhtä lukuunottamatta tullut muiden syiden takia, kuin että mies on halunnutkin jonkun muun.

        Mä en oo tällä hetkellä mikään hoikka ja kurvikas, vaan isomahainen läski, fyysisesti sairas, mt-ongelmainen, ja mun kroppa on täynnä erikokoisia arpia. Lisäksi mulla on muita ongelmia jaloissani, jotka vaikuttaa liikkumiseen. En ole todellakaan mikään missi. Jos joku mies mut haluaa tällaisena kuin olen, en ole tälle mikään hätävara joka on huolittu paremman puutteessa kumppaniksi, vaan olen juuri se kenet hän haluaa ongelmistani ja ulkonäöstäni huolimatta. Eikä mulla tälläkään hetkellä ole mikään hyvä itsevarmuus miesten suhteen, koska olen pitkään ollut yksin. Muutoin mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa liikkua ihmisten ilmoilla shortseissa ja topeissa, tai verkkareissa ja farkuissa.


      • Lauruska kirjoitti:

        Lisään sen että vaikka on parisuhteessa, ei se tee kenestäkään sokeaa. Kyllä sitä silloinkin kiinnittää hyvännäköiseen ihmiseen huomionsa, mutta ei se aina tarkoita sitä että on tästä ihmisestä romanttisesta tai seksuaalisesti kiinnostunut, tai että vertailee kumppania siihen toiseen.

        Mulla kesti yhdeksän vuotta siitä kun lähdin huonosta suhteesta, ennen kuin kiinnostuin yhdestäkään miehestä. Oikeastaan sitä aikaa voisi kutsua parisuhteeksi itseni kanssa, koska en etsinyt enkä edes himoinnut ketään. En elänyt sinkkuaikoja, enkä elä sitä tälläkään hetkellä vaikka sinkku olenkin. Sitä aikaa voisi oikeastaan verrata siihen että olisi oikeassa parisuhteessa.

        Siitä huolimatta etten ollut miehistä kiinnostunut pitkiin aikoihin, ei se kuitenkaan estänyt huomaamasta vastaan tulevia omiin silmiin hyvännäköisiä miehiä. Samoin olen toiminut suhteessa ollessani. Olen kiinnittänyt huomiota hyvännäköisiin miehiin, mutta en ole halunnut heitä, vaan silloinen kumppani on ollut se mies joka saa mut syttymään.

        Mä en oo koskaan pitänyt itseäni mitenkään hyvännäköisenä, mutta siitä huolimatta olen riittänyt suurimmalle osalle kumppaneista. Erot ovat yhtä lukuunottamatta tullut muiden syiden takia, kuin että mies on halunnutkin jonkun muun.

        Mä en oo tällä hetkellä mikään hoikka ja kurvikas, vaan isomahainen läski, fyysisesti sairas, mt-ongelmainen, ja mun kroppa on täynnä erikokoisia arpia. Lisäksi mulla on muita ongelmia jaloissani, jotka vaikuttaa liikkumiseen. En ole todellakaan mikään missi. Jos joku mies mut haluaa tällaisena kuin olen, en ole tälle mikään hätävara joka on huolittu paremman puutteessa kumppaniksi, vaan olen juuri se kenet hän haluaa ongelmistani ja ulkonäöstäni huolimatta. Eikä mulla tälläkään hetkellä ole mikään hyvä itsevarmuus miesten suhteen, koska olen pitkään ollut yksin. Muutoin mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa liikkua ihmisten ilmoilla shortseissa ja topeissa, tai verkkareissa ja farkuissa.

        Ai joo, mitä tulee seurusteluun ja parisuhteeseen, niin vaikka tiedän tällä hetkellä ettei mun voimat välttämättä riitä hermokivun kestämisen lisäksi parisuhteeseen, en pistä vastaan jos joku tämän tietäen siitä huolimatta haluaa olla mun kanssa, ja johon mulla on tunteita. En vain etsimällä etsi suhdetta. Never say never. Ja toi pitää muuten paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten hän ei valinnut. Tyytyi. Miehet tekee tuota, että tyytyvät, kun eivät saa haluamaansa. Ja vaihtaisivat heti, jos heidän unelmanainen olisi kiinnostunut. Eivät vain vaihda sen takia, kun ei ole kiinnostuneita. Ei tyytyminen ole valintaa.

        "Tai sitten hän ei valinnut. Tyytyi. Miehet tekee tuota, että tyytyvät, kun eivät saa haluamaansa. Ja vaihtaisivat heti, jos heidän unelmanainen olisi kiinnostunut. "

        Onhan tämä nyt selvä asia naisille herran tähden, eihän tuossa ole mitään epäselvää.
        Nainen tietysti luulee miehen ajattelevan samoin kun nainen ei tyydy huonoon vaan ottaa sen parhaan. Mies tyytyy siihen naiseen joka sai parhaan miehen mutta toiseksi jää heti kun löytyy parempi nainen. Tämä jatkuu niin kauan kunnes miehellä on täydellinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sen, että yksin ollessa tunnen itseni kauniiksi ja olo on positiivinen ulkonäön suhteen? Tällöin ei ole mitään mikä aiheuttaisi epävarmuutta tai huonoa mieltä ulkonäön suhteen. Sinkkuna olen todella elämäniloinen.

        Miksi ihmeessä katselisin muita naisia? Ne kun eivät minua kiinnosta. Ainoastaan kiinnostaa suhteessa se, että miestä näyttää kiinnostavan muut naiset. Se on todellakin minulta pois jos katselee muita, koska se aiheuttaa epävarmuuden tunteen itseni suhteen. Jos mies ei katselisi muita, epävarmuutta ei olisi lainkaan.

        Siis on vähän eri asia katsella muita siinä mielessä ja sen takia, ettei mies ole sinuun tyytyväinen ja haikailee siksi muiden perään, siis että se katselu johtuu jotenkin tyytymättömyydestä nauaeensa kuin että olisi normaalia ihmisten katselemista joka perustuu vain uteliaisuuteen ja siihen että kauniit asiat tuottavat mielihyvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sen, että yksin ollessa tunnen itseni kauniiksi ja olo on positiivinen ulkonäön suhteen? Tällöin ei ole mitään mikä aiheuttaisi epävarmuutta tai huonoa mieltä ulkonäön suhteen. Sinkkuna olen todella elämäniloinen.

        Miksi ihmeessä katselisin muita naisia? Ne kun eivät minua kiinnosta. Ainoastaan kiinnostaa suhteessa se, että miestä näyttää kiinnostavan muut naiset. Se on todellakin minulta pois jos katselee muita, koska se aiheuttaa epävarmuuden tunteen itseni suhteen. Jos mies ei katselisi muita, epävarmuutta ei olisi lainkaan.

        Naisena sanon, että katselen joskus itsekin kauniita naisia, vaikka olen ihan hetero, samaan tyyliin kuin kaunista maisemaa tms. Stressaat ehkä liikaa tuollaisen asian takia. Tietty joku koko ajan toisten prseitä kuolaava elukka vieressä ärsyttäisi ketä vaan.


    • Anonyymi

      Elämässä saa ottaa vastaan, lahjahan elämä on itsessäänkin https://youtu.be/S05ulhmpESk
      Joululaulu siksi että ainahan voi olla joulu.

    • Anonyymi

      Eksä oli kova arvostelemaan ulkonäköä ja vertailemaan muihin. Eron jälkeen tuli oltua pitkään sinkkuna ja opeteltua taas pitämään itsestä. Huonon kokemuksen takia olin varma etten enää parisuhteeseen lähde kun oli niin paljon parempi olla yksin.

      Harrastuksen kautta tutustui mukavaan mieheen, jonka kanssa tuttavuus lopulta syveni suhteeksi. Onneksi uskalsi avata sydämen ja ottaa vielä riskin, nykyinen mies ei ole koskaan sanallakaan arvostellut ulkonäköä eikä varsinkaan vertaillut muihin.

      Jos en tähän mieheen olisi tutustunut niin melko varmasti olisi tullut oltua loppuikä yksin. Sen verran kova työ oli karistaa eksän aiheuttamat epävarmuudet ja arvottomuuden tunteet.

      • Anonyymi

        On ikävä kuulla tuollaisesta arvostelusta ja vertailusta. Sellainen on varmasti vahingoittavaa lähisuhteessa. Hienoa kuulla, että olet löytänyt arvoisesi kumppanin.

        Minun suhteissani ei pääsääntöisesti ole ollut ulkonäköön liittyvää arvostelua puolin eikä toisin. Ei oikeastaan hyvässä eikä pahassa. En ole ollut kovin ulkonäkökeskeisten henkilöiden seurassa osaksi ehkä vastapainona työelämälleni muotialalla. Ihmissuhteissa minulle tärkeää ovat olleet yhteiset mielenkiinnon kohteet ja tavoitteet. Vain yksi mies yritti arvostella kertyneitä kilojani yhdessä vaiheessa, mutta jätin nämä kommentit huomiotta. Koin silloin nuorena aikuisena, että itse päätän omasta kehostani, eikä muilla ole oikeutta arvostella sitä. Jos joku kerta haluaa olla kanssani, niin saa hyväksyä minut sellaisenaan, siis mitä sillä hetkellä satun olemaan. Ja samoin toisin päin.

        Toki itselläni on tavoitteita huolehtia omasta terveydestäni yms, mutta esimerkiksi terveyspuhetta käytetään monesti myös arvottavasti. Toisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista huolehtiminen on taas kultaista ja sellaista olenkin saanutkin osakseni :) Ja totta on myös se, että kyllä oikein jaetut kohteliaisuudet (myös ulkonäköön liittyvät) tuntuvat hyviltä erityisesti rakkaan osoittamana <3 Ja kyllähän rakkaalleen haluaa hyvää mieltä tuoda <3


    • Anonyymi

      Elämä sinkkuna on tuskaa ja rankkaa.. sille ei voi mitään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuska tekee autuaaksi.https://www.youtube.com/watch?v=hVLAKdmjbDA

        Ei tee, tee asialle jotain. Tuska ei tee mitään hyvää. Hyvä olo tekee hyvää kaikille, ympärillä oleville, koko maailmalle.


    • Anonyymi

      Olen valinnut sinkkuuden kristittynä.
      Erakkona olen vapautunut monesta pahasta.
      Ei minua kiinnosta muoti, maailman meno, toisten ajatukset jne.

    • Anonyymi

      Eikait parisuhde ole mikään itsetunnon kohotus keino. Ymmärrän että et halua elämäsi enää miestä jos huonoja kokemuksia . Mutta enemmän kertoo kyllä miehistä joita olet tapaillut jos saavat sinut noin tuntemaan. Kyllä ihminen joka sinua rakastaa haluaa olosi hyväksi.
      Ja ehkä itselläsi myös peiliin ja paikka jos ulkonäkö on se mitä arvostat eniten sitä että jonkun tehtävä olisi saada olisi kauniiksi. Itsestään se lähtee. Tietenkin on kauniita ihmisiä joita miehet ja naiset katsovat.Mutta mitä vanhemmaksi tulee luonne ja arvot on se mikä sitoo ihmiset yhteen. Kuinka itse sitten toimit suhteessa katseletko heti muita miehiä ja arviot omaan kumppaniin? Mutta olen sitä mieltä että sinkkuna voi olla hyvää elämää ja ihmisen täytyy elää sellaista elämää mikä tekee onnelliseksi. Kuitenkin tekstisi huokuu epävarmuutta ja sitä että olet vielä eksyksissä itsesi kanssa etkä edes avoin rakkaudelle. Joka kuitenkin vaatii sen että täytyy uskaltaa heittäytyä sellaisenaan.

      • Anonyymi

        Olen aloittajan kaltainen, olen avoin rakkaudelle enkä ole eksyksissä itseni kanssa...jos mulle tulee aloittajan kuvailema fiilis suhteessa, se kertoo mulle etten ole oikean ihmisen kanssa. Silloin ei ole kyse aidosta rakkaudesta. Voihan sitä silti tapailla, mutta rakkautta se ei ole. Senkin kokeneena tiedän.


    • Anonyymi

      Sinkkuna lähinnä pakko täs olla kun eu kelpaa naisille.. ehkä joskus kelpaa.

      • Anonyymi

        Joopajoo. Olin pitkään naimisissa ja myöhemmin vähän aikaa kihloissa. Huomasin onneksi ajoissa etten enää avioon halua enkä minkäänlaiseen suhteeseen. Miksi tahtoisin,kun elän viimeinkin elämäni parasta aikaa.täyttä vapautta. Voihan tietty asiat joskus muuttua ,kun koskaan ei saisi sanoa ei koskaan,mutta kyllä nyt on hyvä näin. Pienintäkään kaipuuta suhteeseen ei ole,vaikka nytkin sellainen olisi heti mahdollista jos niin tahtoisin. En ole valmis suhteeseen.On liian hyvä näin.


    • Anonyymi

      Samaa kans miettinyt, epäilen osaanko edes olla naiselle kumppani? Luotanko toiseen, tämä luottamus ollut koetuksella niin monta kertaa. Helpommalla pääsen olemalla sinkku. Sellaista naista tuskin löytyy, kenen kanssa elämästä voisin nauttia? Tällä tuntemuksella elän tällä hetkellä.

    • Allu ja Alisa...

      ; )

    • Anonyymi

      Hyvä noin , jääpähän yksi mies kiusaamatta .

    • Anonyymi

      Nirso nainen päättää olla sinkku, se ei ole keneltäkään pois. Nainen murehtii ulkonäköä joten sitten ei varmaan kelpuuta niitä samantasoisia miehiä vaan etsii jotain prinssiä. Ei aina kaikki voi mennä ulkonäkö edellä. Sen kun nainen tajuaisi niin olisi helpompaa tutustua niihin tavis miehiin.

      • Anonyymi

        Ei naiset halua tavis miestä..paskaahan se on kun ei kelpaa.


    • Anonyymi

      Saisi olla jonkinlainen merkki ihmisessä joka itse tietää olevansa vaikea tapaus parisuhteessa niin normaalia helppoa parisuhdetta hakeva osaa väistää ne.
      Korvamerkitty erottuis heti.

      • Anonyymi

        Ku asiat olisikin noin yksinkertaisia, vaikea tapaus voi olla toiselle helppo tapaus? Riippuu ihmisten luonteesta, miten kemiat kohtaa lopulta.


      • Kyllähän he joskus sen itse ääneen sanovatkin, jopa asiat joissa ovat hankalia. Jos nyt lukee palstaakin, niin jo kriteereistä pystyy lukemalla näkemään mitkä asiat voi olla varsin hankalia toiselle ja tehdä vaikeeta tutustumisesta.

        Kaikki tunnelukot, traumat, ennakkoluulot, asenteet, arvot jne. Valitsee vaan niistä vähemmän hankalat..


      • J-a-n kirjoitti:

        Kyllähän he joskus sen itse ääneen sanovatkin, jopa asiat joissa ovat hankalia. Jos nyt lukee palstaakin, niin jo kriteereistä pystyy lukemalla näkemään mitkä asiat voi olla varsin hankalia toiselle ja tehdä vaikeeta tutustumisesta.

        Kaikki tunnelukot, traumat, ennakkoluulot, asenteet, arvot jne. Valitsee vaan niistä vähemmän hankalat..

        Jos nyt vaikka toinen kertoo, ettei helposti luota ihmisiin, niin voi olla haaste luoda luottamussuhde. Tai joku on vaikka ollut pahoinpitelyn uhri, sanotaan nyt että lyöty.

        Hän voi sanoakin, että kavahtaa nooeita liikkeitä, kosketusta ehkä muitakin tiettyjä asioita mitkä nostaa pintaan vanhan koetun ahdistuksena.

        Ihmiset kyllä kertoo hyvin selvästi asioita, joista voi kuuntelemalla jo ymmärtää, että näissä asioissa voikin olla haastetta tämän ihmisen kanssa. Mutta fiksu ottaa niistä myös onkeensa ja pyrkii ottamaan huomioon ne niin, ettei aiheuta toiselle tilanteita missä seinät nousee eteen.

        Tarpeeksi kipeetä on joku asia, niin kukaan ei kykene pääsemään hankalista esteistä yli, ali, ohi eikä läpi. Sitten ei auta kun nostaa kädet ylös, no can do.


    • Anonyymi

      Sanoisin, että terve mies katselee aina naisia! Ajatteleva ja omaa naistaan huomioiva mies tekee sen niin, että ei vaikuta moukalta. Kaikessa voi tietenkin mennä liiallisuuksiin: jos mies käyttää koko vapaa-aikansa netissä ja livessä naisten tuijotteluun, niin eihän se enää tervettä ole.

      • Anonyymi

        Katsoa saa, muttei koskea on hyvä periaate, mut senkin toiset voivat kokea loukkaavana?


      • Anonyymi

        Miksi pitää katsella jos olevinaan oma nainen on riittävästi? Täyttä p..... sanon minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää katsella jos olevinaan oma nainen on riittävästi? Täyttä p..... sanon minä.

        Ihan täyttä shoossia on!


    • Anonyymi

      Toissa yönä näin unta missä punatukkainen nainen pyrki kadulla seuraani. Käänsin selkäni ja lausuin kolme kertaa: "Minä valitsen yksinäisyyden."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe