Ei kannata syödä punaista lihaa lainkaan. https://www.is.fi/terveys/art-2000007928388.html
Punainen liha ei ole ihmisruokaa
30
<50
Vastaukset
No ainakin vatsaoireet helpottui hyvin pian, kun lopetin punaisen lihan syömisen. Kanaa, kalkkunaa, kalaa, katkarapuja tulee syötyä. Hyvin maittaa ja niilläkin pärjää.
Kinkkuleikkeleen saatan joskus napata leivälle tai pari siivua metukkaa. Leipääkin syön harvoin, en aina edes kerta viikkoon.- Anonyymi
Artikkelissa ihmetytti lihankorvikkeiden (eines-kasvispihvit jne) käyttöön kehottaminen - kun samaan juttuun saatiin mahdutettua kuitenkin muistutus siitä että prosessoitujen tuotteiden syöminen on epäterveellistä.
Ovatko prosessoidut kasviseinekset eri tavalla käsitelty, kuin lihaeinekset?- Anonyymi
Ei. Eivät ole. Samaa paskaa syömme, oli se sitten vegaanista tai metsästäjän pihviä.
- Anonyymi
Pyh. Lihapiirakka on lähes kasvisruokaa
- Anonyymi
Syön ihan mitä haluan ja koska vaan.
Kaikki on vaarallista jopa hengittäminen oletko kuullut sitä.- Anonyymi
Hei persu anonisti. Lopeta hengittäminen koska puhallat CO2 ulos.
- Anonyymi
Olisi tuollaisessakin kaupunkitytöt pelottelevat maaseutupoikia.
- Anonyymi
Palturia! Ihminen on sekasyöjä, ja eläinperäiset tuotteet ovat ympäristöystävällisiä ja terveellisiä! Sen lisäksi maistuvat hyvälle!
- Anonyymi
Lihapullissa mitä ostin... Nooh, olivat einespyöryköitä uudessa paketissa. Lihaan verrattavia tuotteita oli 30%. Itse lihaa oli 7%
Tätä te vajaat persut haluatte lyhytnäköisyydessänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihapullissa mitä ostin... Nooh, olivat einespyöryköitä uudessa paketissa. Lihaan verrattavia tuotteita oli 30%. Itse lihaa oli 7%
Tätä te vajaat persut haluatte lyhytnäköisyydessänne.Tuohan on kasvisintoilijoiden mukaan terveellistä. Mutta aloite koski lihaa eikä eineksiä.
- Anonyymi
Joo, en syö punaista lihaa. Sen sijaan hyvin kypsennettynä kaikki liha käy, erityisesti grillatut pihvit.
Punainen liha on ollut ihmissuvun pääruoka jo kaksi miljoonaa vuotta. Ihmissuku, Homo-suku, kehittyi lihaa syömällä, näin sanoo tiede. Homo erectuksesta tuli Homo sapiens punaisen lihan ansiosta, nimenomaan punaisen lihan, savanneilla eivät kalat uineet, joetkin olivat kuivillaan suuren osan vuodesta. Vain liha tarjosi alkuihmisille terpeeksi ravintoa niin että aivot saattoivat kasvaa ja kehittyä. Kasviksia syötiin vain höysteeksi ja hätätilassa. Näin sanoo tiede. Oletko tieteen kieltäjä? Häh?
- Anonyymi
Ei todellakaan ole ollut.
- Anonyymi
Te persuvajakit ette ainakaan ole oppineet jaksottamaan sanomaanne. Sen takia te vajakit luette vain otsikot.
Siinä nähdään persujen juntti-idioittamuus. Pilluakaan ei nuo äärioikeiston helppoheikit tule koskaan saamaan.
- Anonyymi
Älä mussuta siinä. Vähänkin historiasta perillä oleva tietää, että ihmiset on olleet ekana pelkkiä lihansyöjiä! Velliperseet on ruvenneet viljelemään kun eivät ole kyenneet saalistamaan eivätkä kalastamaan! Kasvisten ja matojen syönti on ulkomaan propagandaa että saadaan tänne vielä enemmän muistisairaita. Paljon opiskelleena voin sanoa että pysyviä muistijälkiä ei synny hyvin ilman eläinproteiinia!
- Anonyymi
😆😆😆
- Anonyymi
Salaatti on pupujen jänisten ruokzza.
- Anonyymi
No huh! Onneksi lihan syömisellä ja riistaeläinten metsästyksellä ei ollut mitään vaikutusta siihen, että ihmisestä kehittyi yhtä älykäs kuin se nyt on.
- Anonyymi
Kyse on ollut vain ylimääräisen proteiinin saamisesta. Jos pelkkä lihan syöminen ja metsästys tekisi lajista älykkäämmän, niin .miksei niin ole käynyt muille lihansyöjille?
- Anonyymi
Nuo jutut on täyttä paskaa. Olen syönyt lihaa yli 30 vuotta ja terveyteni on todella hyvä. Kunto on hyvä ja kolesteroli hyvä.
- Anonyymi
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa "riski" ja nyt ei puhuta sun läskeistä?
- Anonyymi
Itselläni en pystynyt menemään vaikka teki mieli erästä jokea katsomaan pyöräillessä, enkä pysty vieläkään seuraavalla reissulla kun teki mieli käydä mutta liian nopea vauhti en pystynyt, seuraavalla kerralla kun siellä
Tulen keksimisen jälkeen punainen liha onkin ollut usein ensin tapana kypsentää, ettei olisi niin punaista turvallisempaa. Juutalaiset ja musulmaanit esim. eivät syö sikaa, koska eivät ole älynneet kypsentää sitä ensin.
Jos joku haluaa elää 150-vuotiaaksi, niin syököön vaikka pieniä kiviä, jos luulee niiden avulla terveyttänsä edistävän.- Anonyymi
Kappas itte Sergeihän se siinä. Tiedätkö tai osaatko kertoa onko sillä Putinilla ollut viime vuosina sitä "punaista lihaa" appeenansa kun tuo niin kovasti on retostellut novitsokilla sekä sputnikilla.
Ihminen toimii sillä, mikä suuhun hyvältä maistaa ja kroppa tykkää.
Samoin se eläin luonnossakin tekee...
Viekääpä puoli kiloa kasvismargariinia ja sitten saman verran voita metsään... kumpiko häviää ja kumpaa vaan sorkitaan...- Anonyymi
Cannibal Ferox -elokuva, mitenkähän tuonkin luokittivat hirviö-elokuva.
- Anonyymi
Todellakin lihan pitää olla kypsää . Anonyymikin sen ymmärsi , hienoa .
Mää en varmuuden vuoksi ota kantaa imisravintoon, eikä mun tarviikaan, ku mää oon kyöpeli. Mun herkkua on palvigryynimakkarat ja possun savupekoli pottumuussin kera ja jälkiruuaks jätski ja hillo. Kyl musta olo on ollu niinku ihan tukeva.
- Anonyymi
Vähän inhottavaa kun en saisi liikuttaa ollenkaan jalkaa, mutta paranee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186309
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04671- 573400
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282917Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342622Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452430Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381600
- 1931511