Etsin reseptiä usein pizzerioissa tarjottavalle kaalisalaatille.
(Jossa kaalta, öljyä, etikkaa, pippuria, joskus paprikaakin.. ja hunaja? - jonka annetaan muhia..)
ONko salaatilla joku ihan oma erisnimi jollakin kielellä? Olen yrittänyt italiankin kielisiltä sivuilta etsiä!
Haluaisin tehdä kyseistä salaattia, ja mahdollisesti vain sekoittamalla em. ainekset voisi saada ihan ok. salaattia, mutta salaattia on järkevää tehdä vähän isompi satsi, niin olisi alun alkaen mukavaa, että mittasuhteetkin olisivat kuta kuinkin oikein..
Kaalisalaatti (etikkainen, "pizzasalaatti")
3
3358
Vastaukset
- Kizu
Olisiko tämä salaatti cole slaw..? Se on kai (ainakin Amerikassa) yleisempi majoneesipohjaisena, mutta olen kirkkaitakin resptejä nähnyt.
Nopeasti googlaamalla löysin vain majoneesipohjaisia reseptejä, mutta myös toisaalta tällaisen kaalisalaatin:
http://www.martat.fi/keskustelu/ruokanurkka/?x11362=40192 - nunneli
yhdenlainen ohje: puoli kiloa kaalta raastettuna ja säilyke paprikaa noin desi.. raasta kaali ja keitä vettä jonka sitten kaadat kaalen päälle ja annat olla sen siinä noin 5 minsaa. sekoita paprika joukkoon ja valmista öljy kastike: puoli desiä vettä ja öljyä, puoli teelusikallista sokeria ja suolaa ja mustapippuria maun mukaan.
olen myös valmistanut salaattia sinappi majoneesilla ja hyvää on!!! - tulevapressa86
Tämmösen äiti opetti, kun oli rahat loppu opiskelijaraukalla...
2 kg kaalta
muita aineita esim. paprikaa
Liemi:
1 l vettä
1 lasi sokeria (lasi todellakin)
1 lasi ruokaöljyä (---''---)
1 lasi etikkaa (---''---)
1 rkl suolaa
pippuria maun mukaan
Eli sekoita liemen ainekset keskenään, ja lämmitä (ei keitetä). Lämmin liemi salaatin ja muiden 'kasvisten' päälle, sekoita hyvin. Ja sen jälkeen 12 h painon alla pöydällä, sitten 12 h jääkaapissa edelleen painon alla.
Mitä kauemmin pystyy piettämään painon alla, niin sitä parempi. Ite yleensä alkaa jo parin tunnin sisällä 'maistelemaan'... Ja mielestäni tämä on just sitä pizzasalaattia... xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574