Mikä on Jumalan nimi?

Anonyymi

"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu!"

Mikä on Jumalan nimi? Miten se lausutaan?

En voi pelastua, ellen tiedä sitä, mikä on Jumalan nimi, koska en voi huutaa sitä avukseni, ellen tiedä, mikä se on.

Voisiko joku auttaa minua tässä pelastuksen tuovassa tai kadottavassa ongelmassa?

20

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamattu sanoo, ettei ole muuta nimeä meille annettu, jossa voisimme pelastua, kuin Jeesus nimi. Jeesuksen kautta ainoastaan voi pelastua ja pelastuu uskomalla häneen

• Anonyymi

...Paavali sanoi itsemurhan partaalla olevalle vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja sinun perhekuntasi". Hän ei sanonut, että ehkä pelastut tai saatat pelastua, vaan sinä täysin varmasti pelastut. Tästä kiitos Jumalalla.

• Anonyymi

Miten tuo teloitettu essealaismunkki voisi jonkun pelastaa. Kuollut mikä kuollut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Paavali sanoi itsemurhan partaalla olevalle vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja sinun perhekuntasi". Hän ei sanonut, että ehkä pelastut tai saatat pelastua, vaan sinä täysin varmasti pelastut. Tästä kiitos Jumalalla.

Paavalihan oli skitsofreniaa sairastava hourailija. Hänen kirjoituksensa kannatta jättää lukematta sairaita kun ovat.

• Anonyymi

Paavali käski rukoilemaan (huutamaan) Jehovan nimeä avuksi ja samalla opetti, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa alkutekstissä Herra on Jehova.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

Darby Bible: Jole 2:32 And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalihan oli skitsofreniaa sairastava hourailija. Hänen kirjoituksensa kannatta jättää lukematta sairaita kun ovat.

Sinä se olet perkkeleen houruna, kun et tajua asisoista yhtikäs mitään.
        Olet kuin ööööö- aapisessa. Luuletko olevasi viisas, muussa kuin omassa minuudessasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali käski rukoilemaan (huutamaan) Jehovan nimeä avuksi ja samalla opetti, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa alkutekstissä Herra on Jehova.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---

Darby Bible: Jole 2:32 And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:

Et ymmärrä, mitä Jumalan vastaus Moosekselle on:
        2. Moos. 3:14
        Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

eli Jumalan JHVH, on tietty "salaisuus" eli
        kun on kyseessä Nimi: Jeesus, se on
        JHVH pelastaa nyt.
        JHVH parantaa nyt.

tietyssä mielessä, Jumalan Nimi ei ole vain JHVH vaan sen osa, jota toinen osa määrittelee.
        eli pelastaa, parantaa, kostaa tahi lohduttaa.

eli samalla tavalla kuin esim sana. 'vesi'
        nyt voi olla esim
        vesipullo
        vesiputous
        vesikelkka.

ja vielä kerran sitten
        JHVH on pelastaja
        JHVH on parantaja

joten voi tutkia esim, nimeä Joosua tahi Joshua, hebreankielellä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä, mitä Jumalan vastaus Moosekselle on:
        2. Moos. 3:14
        Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

eli Jumalan JHVH, on tietty "salaisuus" eli
        kun on kyseessä Nimi: Jeesus, se on
        JHVH pelastaa nyt.
        JHVH parantaa nyt.

tietyssä mielessä, Jumalan Nimi ei ole vain JHVH vaan sen osa, jota toinen osa määrittelee.
        eli pelastaa, parantaa, kostaa tahi lohduttaa.

eli samalla tavalla kuin esim sana. 'vesi'
        nyt voi olla esim
        vesipullo
        vesiputous
        vesikelkka.

ja vielä kerran sitten
        JHVH on pelastaja
        JHVH on parantaja

joten voi tutkia esim, nimeä Joosua tahi Joshua, hebreankielellä!

Älä yritä selitellä. Kyllä kaikki sen tietää, että Jeesuksen hebrealainen nimi Jeshua sisältää nimen Jehova ja sanan pelastaa. Kuitenkin Raamatussa on käsky rukoilla Jehovan nimeä avuksi ja Paavalin mukaan Jeesus on Jehova.

---

• Anonyymi

Testaa kaupunnilla

• Anonyymi

Isä, Jumala Kaikkivaltias,
      Antoi OMAN NIMENSÄ POJALLEEN:

JEESUS

Matt. 1:21
      Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

Luuk. 1:31
      Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

Joh. 17:6
      Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Joh. 17:26
      Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Nyt Isän, Nimi On siis Jeesus.

• Anonyymi

Jumalan nimi ei ole Jeesus Raamatussa. Mikä se sitten on?

• Anonyymi

Jumalan nimi on Jeesus. "Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut".
        Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus sanoi "MINÄ OLEN!" Etkö ole lukenut?

• Niitä on iso määrä.

Jahve
      Allah
      Sebaot
      Baal
      Eel
      Istar
      Ashera
      Gaia
      Astarte
      Venus
      Afrodite
      Apollon
      Zeus
      Artemis
      Jne

• Anonyymi

Mutta Jumalan nimi on toisten nimien yläpuolella ja kaikkein korkein: Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta Jumalan nimi on toisten nimien yläpuolella ja kaikkein korkein: Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

Korkein, eli siis Metatron 😏

• Anonyymi

Jokainen voi keksiä jumalan nimen ja olemuksen ihan itse ja on yhtä oikeassa kuin kaikki muutkin. Miljoonien kanssa on tietysti kivempaa samota samaan suuntaan harhassa.

Liiterissä on kauniisti veistetty leppäpölkky. Olkoon se sitten vaikka Pertti. Täytyykin lähteä rukoilemaan siltä ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa.

• Anonyymi

---

• Anonyymi

MINÄ OLEN. Eli Hän on mikä HÄN ON!
      Hänen nimessään pelastut, eikä siihen tarvii sinun kultaisen vasikan kuvatusta.

• Anonyymi

Ja kun et välitä hahmosta pätkääkään niin pelastut ainakin hyväksikäytöltä. Muusta kun ei sitten näyttöä olekkaan.

Raamatun tarinat, pelastusoppi mukaanlukien ovat yhtä totta kuin raamatun maakeskeinen maailmankuva. Mietippä sitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2483
    2. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      58
      2389
    3. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1441
    4. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1427
    5. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1151
    6. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      1110
    7. Ei ole yhtään

Helppoa olla sinuun rakastunut
      Ikävä
      102
      992
    8. Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä

Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"
      Maailman menoa
      193
      954
    9. Mua kyl se

Sun unettomuus vähän huolestuttaa. Mikä siihen auttais?
      Ikävä
      78
      828
    10. Työnantajan kustannus palkasta

Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako
      Pyhäjärvi
      136
      719
    Aihe