Energiaa keskikokoinen täyssähköauto kuluttaa noin 15–25 kWh/100 km, eli voisimme käyttää Suomen kylmissä oloissa vaikkapa keskiarvona tuota 20 kWh/100 km. Minimiarvolla energiankulutukseksi tulee 300 000 km * 20 kWh/100 km=60 000 kWh. Akkujen osalta hinnaksi tulisi siis jopa 35 000 €/60 000 kWh=0,58 €/kWh.
Uudet akut maksavat 10.000 - 15.000 e.
Onko järkee vai ei. Pieni Suomiko pelastamaan koko maapallon ???
Lisää ydinvoimaa tarvitaan sähköuskovaisille.
Sähkön Hinta Nousee Liikaa.
37
1316
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköstä on ylitarjontaa ja se pitää sähkön hinnan alhaisena myös jatkossa.
Sähköauton 100km maksaa alle kaksi euroa kun bensa-autolla matka maksaa kympin.- Anonyymi
Sähköstä ei tokikaan ole ylitarjontaa, päinvastoin.
Päästökaupan iso kustannus koituu kuluttajan maksettavaksi.
Pörssisähkön hinta on nyt vuodessa noussut 40 %.
Vihreillä on tyypillistä kertoa muunneltua totuutta,
fiktiota, ei faktaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköstä ei tokikaan ole ylitarjontaa, päinvastoin.
Päästökaupan iso kustannus koituu kuluttajan maksettavaksi.
Pörssisähkön hinta on nyt vuodessa noussut 40 %.
Vihreillä on tyypillistä kertoa muunneltua totuutta,
fiktiota, ei faktaa.Saksassa sähkön hinta on ollut välillä jopa negatiivinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa sähkön hinta on ollut välillä jopa negatiivinen.
Vanhaa tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa sähkön hinta on ollut välillä jopa negatiivinen.
Hetkellisiä negatiivisia piikkejä on ollut historiassa kesällä, mutta nykyään kun pyrkivät pois kivihiilestä ja ydinvoimasta ollaan Saksassa hieman pulassa ja kysyntä on tarjontaa suurempaa.
Sähköautojen pakkomyynti kunnille jne. on vain rahastusta jolla ei ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa, Näillä myynneillä kerätään vain rahaa Suomen 1% rikkaimpien taskuihin... ja tämä kerätään pääosin veronmaksajilta. todella härskiä rahastusta... ihan mielenkiinnosta eri mittakaavassa Suomen sähköautojen pakkomyynti vs. esimerkiksi saastuneet joet maailmassa, antaa vähän esimerkkiä:
1. Ganges River
2. Citarum River
3. Yellow River
4. Sarno River
5. Buringanga River
6. Marilao River
7. Mississippi River
8. Jordan River
9. Mantaza-Riachuelo River
10. Yamuna River
11. Yangtze River
12. River Nile
13. Murray-Darling River
14. Indus River
15. Passaic River
16. River Danube
17. River Plate
18. River Salween
19. Rio Grande- Anonyymi
Onhan idioottimainen juttu, onnea vedit viikon pohjat.
- Anonyymi
Ihan lähiaikoina saadaan se uusi iso pannu käyntiin ja sieltä tulee sähköä mukavaan tahtiin.
Tuo "keskiarvona 20Kw kulutus" on kovin yläkanttiin, ei se kulutus nouse heti helteiden päätyttyä ja keskiarvo keleillä ei tarvita edes ilmastointia tai juurikaan lämmitystä.- Anonyymi
"Uuden pannun" käynnistyksen jälkeenkin Suomi joutuu tuomaan sähköä esim. Venäjältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uuden pannun" käynnistyksen jälkeenkin Suomi joutuu tuomaan sähköä esim. Venäjältä.
Jos vielä sen venäläisen pannun jälkeen rakennettaisiin pannu olisimme ehkä voiton puolella jo..
- Anonyymi
"Akkujen osalta hinnaksi tulisi siis jopa 35 000 €/60 000 kWh=0,58 €/kWh.
Uudet akut maksavat 10.000 - 15.000 e."
Täh. Mistä tuo 35 000 € tuli? Auton hinta uutena? Mutta sanot silti "akkujen osalta"?! Ja 300 000 km? Hatusta vedetty?
"Uudet akut maksavat 10.000 - 15.000 e."
Niin, ja uusi moottori maksaa samaa suuruusluokkaa? Samalla tavalla kuin akku vaihdetaan pikkuvian vuoksi (sinun mielestä), koko moottorikin vaihdetaan kun vaikkapa hihna menee, niinkö?
"Lisää ydinvoimaa tarvitaan sähköuskovaisille."
Miksi ydinvoimaa tarvittaisiin lisää? Koko Suomen sähköistäminen vie 60% YHDEN ydinvoimalan tuotannosta tai noin 10% koko Suomen sähköntuotannosta. En ottanut huomioon sähkön käytön putoamista esim. sen seurauksena, että öljynjalostuksen sähkönkäyttö putoaa dramaattisesti, enkä sähkön käytön yleistä alaspäin menevää trendiä.- Anonyymi
Onneksi Suomi on vapaa maa ?
Stadissa ajakaa vaikka uusimmalla sähköbiilillä tai vossikalla, mutta
landella antakaa ajaa köyhälistön käytetyillä polttiksilla, kun ei ole
ylimääräistä rahhoo eikä bussilinjoja.
Valtion sähköautotuki on mieletön varainsiirto. rikkaille,
köyhä ei koskaan osta uutta autoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Suomi on vapaa maa ?
Stadissa ajakaa vaikka uusimmalla sähköbiilillä tai vossikalla, mutta
landella antakaa ajaa köyhälistön käytetyillä polttiksilla, kun ei ole
ylimääräistä rahhoo eikä bussilinjoja.
Valtion sähköautotuki on mieletön varainsiirto. rikkaille,
köyhä ei koskaan osta uutta autoaMistä köyhälle tulisi käytetyt autot jos rikkaat eivät ostaisi uusia autoja?
Ei käytettyjä autoja taivaasta putoa.
Köyhälle on hyvä juttu että sähköautoja tuetaan. Mitä enemmän nyt ostetaan sähköautoja niin sitä enemmän niitä on tarjolla köyhille 10 vuoden päästä. Pääsee sittenköyhäkin ajamaan kahden euron kustannuksilla per sata kilsaa. Siitä tulee silloin tänne monta kuittauluviestiä tänne niille onnettomille toisille köyhille joille ei käytettyjä sähköautoja riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Suomi on vapaa maa ?
Stadissa ajakaa vaikka uusimmalla sähköbiilillä tai vossikalla, mutta
landella antakaa ajaa köyhälistön käytetyillä polttiksilla, kun ei ole
ylimääräistä rahhoo eikä bussilinjoja.
Valtion sähköautotuki on mieletön varainsiirto. rikkaille,
köyhä ei koskaan osta uutta autoaTäyssähköauton takakonttiin aggregaatti, bensaa ja telttailuvälineet.
Sopivalla paikalla sitten leiri niiksi 20 tunniksi kun aggegaatti lataa ajoakun.
Lisää hyviä pitkän kaavan ruokaravintoloita …..latausasemia….landelle.
- Anonyymi
vihersumutus?
- Anonyymi
Kansainvälinen energiajärjestö IEA varoittaa, että sähkön kysyntä kasvaa nyt nopeammin kuin uusiutuvan sähkön tuotantoa saadaan lisättyä. Järjestö arvioi, että sähkönkulutus kasvaa tänä vuonna noin viisi prosenttia, kun koronakriisi viime vuonna laski sitä yhdellä prosentilla.
IEAn mukaan kasvavasta kysynnästä vain noin puolet saadaan tyydytettyä uusiutuvalla energialla tänä ja ensi vuonna. Hiilivoiman käytön ennakoidaan nousevan yli koronakriisiä edeltäneen tason tänä vuonna ja saavuttavan ensi vuonna ennätystason. Samalla myös hiilidioksidipäästöt uhkaavat nousta ennätystasolle.- Anonyymi
Lisää ydinvoimaa ja vesivoimaa.
Laitoksiin päivityksiä.
- Anonyymi
Kelkka saattaa vielä kääntyä. Saksassa sähköntuotantoon käytetään niin paljon ruskohiiltä, että siellä biokaasuauto on selvästi puhtaampi vaihtoehto kuin sähköauto. Puolan kaltaisissa maissa dieselautokin on puhtaampi vaihtoehto kuin sähköauto.
Winquist vertaa autojen nykytilannetta takavuosien suhtautumiseen ydinvoimaloihin.
– Oli aika, jolloin ydinvoimaa katsottiin tosi pahasti, ja kaikkien maiden tuli pyrkiä siitä eroon. Se ei johtanut kovin hyviin ratkaisuihin.- Anonyymi
Teslan huoltoa on hankalaa saada kiinni puhelimella, Jani Ruippo kertoo. ”Jos haluan puhua jonkun kanssa huollossa, niin pitää mennä paikan päälle nykimään hihasta.” KUVA: NIKLAS MELTIO
Jose Riikonen HS
- Anonyymi
Teslan huoltoon kuukaudenkin jonot vaikka suomessa ei ole edes niitä niin paljon. Mitään sijaisautoa ei saa ellei itse vuokraa. Toinen on tuo sähkön hinta.Nythän uutisissa huudetaan jotta nousee 25-40% koska Nord pol loppuu ja koko EU:n alue tulee meidänkin sähköä' havittelemaan.Italiassa noussut jo 60% sähkö ja lisää tulee nousemaan ja samaa tännekkin tulossa joten sähkölämmitys kallistuu rajusti kun samaan aikaan tietenkin siirtomaksut nousee senb 15% vuodessa minkä laki antaa myöden.
- Anonyymi
Jes.
- Anonyymi
Akkujen hinnatkin vaihtelevat alle 10 000 eurosta 35 000 euroon.
Akkujen hinnat laskevat varmasti edelleen ja todellinen vaihtohinta löytää tasonsa siinä vaiheessa, kun akkutakuut päättyvät ajoneuvojen iän ollessa yli kahdeksan vuotta. Myös ei-merkkikohtaiset korjauspalvelut ovat yleistymässä ja nämä saattavat tulevaisuudessa puolittaa akkukennojen uusinnan hinnan verrattuna varaosahintaan.- Anonyymi
Kun akkukotelon huoltoluukut avattiin sieltä tuli useita desilitroja hiekan sekaista vettä. Kotelo oli taipunut törmäyksessä eikä se ollut enää vesitiivis.
Maahantuojan mielestä kyse ei ollut takuuehtojen mukaisesta virheestä, eikä se kuulunut takuunantajan vastuulle. Maahantuoja neuvoi kuluttajaa tekemään vakuutusyhtiölle vahinkoilmoituksen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun akkukotelon huoltoluukut avattiin sieltä tuli useita desilitroja hiekan sekaista vettä. Kotelo oli taipunut törmäyksessä eikä se ollut enää vesitiivis.
Maahantuojan mielestä kyse ei ollut takuuehtojen mukaisesta virheestä, eikä se kuulunut takuunantajan vastuulle. Maahantuoja neuvoi kuluttajaa tekemään vakuutusyhtiölle vahinkoilmoituksen" kotelo taipunut törmäyksessä " Miten tuommoinen menisi takuuseen ? Kasko korvaa tietenkin. Eikö ole edes perusasiat hallinnassa ?
- Anonyymi
Lisää ydinvoimaa ja vesivoimaa.
- Anonyymi
Ei riitä 15kwh suomessa.
Sähköauto imaisee niin paljon sähköä 100-200km ajoilla että isoa taloa pitää lämpimänä ja vedet pitkän aikaa useilla kymmenillä kilowattitunneilla.
Eurot kyllä kilisee.
Toinen on se että akku menettää varauskykyään pikkuhiljaa ja sekin jyrkkenee latauksia ja käytön mukaan. Uusinta on edessä jossakin vaiheessa vaikka auto on tip top uudenveroinen kunnoltaan. On kyllä raaka-aineinen tuhlausta lopettaa iso kulkuneuvo jossa on erikoisesta metallista runko, alusta, lasit, sisäosien penkit ja verhoilut, mittaristot, kaikki rakennettu. - Anonyymi
Sähköä tiittää vain rikkaille.
Sähköautoja menee vai rikkaille.
Valtion verohelpotus vain rikkaille.- Anonyymi
Vihreät tekevät elämämme sietämättömän kalliiksi.
Joka tavalla.
Varokaa Vihreitä vaaleissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreät tekevät elämämme sietämättömän kalliiksi.
Joka tavalla.
Varokaa Vihreitä vaaleissa.Lisää ydinvoimaa ja
säätövesivoimaa.
Mitä pikimmiten ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää ydinvoimaa ja
säätövesivoimaa.
Mitä pikimmiten !Sähkö pomppuilee kuin bieru nahkahousuissa.
Jopa valtamerilaivat ajautuvat väärälle kaistalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö pomppuilee kuin bieru nahkahousuissa.
Jopa valtamerilaivat ajautuvat väärälle kaistalle.Venäjän sähkö pelastaa Suomen ???
Norjan sähkö Saksaan !
Missä tuulisähkö lymyää väliajat—pakkaskaudet—-
ei missään….ropelli ei pyöri.
- Anonyymi
Eipä tuo vielä sähköautonkuluja kauheasti nosta ja kun bensakin nousee ja diesel.
- Anonyymi
Entä dieselin hinnan nousu?
Kumpi nousee suhteessa toisiinsa enemmän?
Sähkön hinta laskee taas kevään ja kesän tullessa, sanoo asiasta tietävät.- Anonyymi
Valtava sähkön hinta kumoaa ilmastouskovaisten fiktiot.
Fakta on, että polttomoottorit toimivat vielä vuosisadan loppuun asti.
Vuonna 1970 sanottiin, että Suomessa voi 30 vuoden päästä viljellä riisiä,
ja lumiraja menee Rovaniemellä.
Kuinka on käynyt ???
- Anonyymi
Vedyn valmistaminen tarvitsee noin 55Kw sähköä per kilo plus paineistus, jakelu ja siirto energia päälle (noin 100km ajoa), joten vetyautoilu tulee lisäämään paljon enemmän sähkökriisejä tulevaisuudessa kuin sähköautot (20kw = 100km).
Muutenkin hintalappu vetyverkostolle Suomessa tulee olemaan helposti yli 10 MILJARDIA ja se EHKÄ riittää vain Etelä-Suomen tarpeisiin. Ja iso riski että akkutekniikka menee ohitse ja kallis vetyverkosto jää käyttämättä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17272076/alle-01-ostaa-todellisuudessa-vetyauton-suomessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka- - Anonyymi
Ja veroina maksamme sitten sen vetyverkoston rakentamisen. Sähköautojen pikalatausverkosto tulisi paljon halvemmaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17291777/maksatko-veroja-mielummin-enemman-latausverkoston-vai-vetyverkoston-rakentamisesta- Anonyymi
Nyt joutuu hankkimaan dieselgeneraattorit sähköä valmistamaan.
Hetimmiten lisää ydinvoimaa ja vesivoimaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879