Miten monta kertaa voi rakastua?

143

3152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskaa. ☝️

      Rakkaus on ehtymätön luonnonvara.

      • Uusiutuvaa energiaa, sano.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Uusiutuvaa energiaa, sano.

        Rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuvat?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuvat?

        Rakkauden muodot ovat lukemattomat...kunhan varallisuus tuohon vain riittänee...


      • Anonyymi

        Pikemminkin aivojen keino turvata geenien siirtyminen seuraavaan sukupolveen.


    • Anonyymi

      Tämä todistaa, että naiset käyttävät rakastumiset jännämiehiin, ja avioituvat sitten betaelättäjän kanssa jota eivät edes rakasta.

      • Minusta oli aika jänniä määritelmiä. Olen itsekin rakastunut kolmesti ja en kyllä kokenut mitenkään ekan kanssa noin ja tokan kanssa näin.

        Eka rakastuminenkin oli 21 iässä. Toka 28 ja kolmas 35 iässä.

        Eka oli epätoivoinen sekava monimutkainen suhde (2), toka oli satumainen (1) ja kolmas kypsä (3).


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Minusta oli aika jänniä määritelmiä. Olen itsekin rakastunut kolmesti ja en kyllä kokenut mitenkään ekan kanssa noin ja tokan kanssa näin.

        Eka rakastuminenkin oli 21 iässä. Toka 28 ja kolmas 35 iässä.

        Eka oli epätoivoinen sekava monimutkainen suhde (2), toka oli satumainen (1) ja kolmas kypsä (3).

        Ja tuon jutun mukaan ei vissiin enää rakastu, kun 3 on jo täynnä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Minusta oli aika jänniä määritelmiä. Olen itsekin rakastunut kolmesti ja en kyllä kokenut mitenkään ekan kanssa noin ja tokan kanssa näin.

        Eka rakastuminenkin oli 21 iässä. Toka 28 ja kolmas 35 iässä.

        Eka oli epätoivoinen sekava monimutkainen suhde (2), toka oli satumainen (1) ja kolmas kypsä (3).

        Olet ihan kypsä nosserakkaaseen? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihan kypsä nosserakkaaseen? :)

        Heh, välillä joo. Sillä tavalla kypsä, että ei olis maailmanloppu, vaikka joskus erottaiskin. Voin tässä suhteessa olla ja elää, viihtyäkin jopa mutta mitään pakottavaa ikuisesti yhdessä ajatuksia ei enää ole.

        Free to come, free to go. Kumpikin käy. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Minusta oli aika jänniä määritelmiä. Olen itsekin rakastunut kolmesti ja en kyllä kokenut mitenkään ekan kanssa noin ja tokan kanssa näin.

        Eka rakastuminenkin oli 21 iässä. Toka 28 ja kolmas 35 iässä.

        Eka oli epätoivoinen sekava monimutkainen suhde (2), toka oli satumainen (1) ja kolmas kypsä (3).

        Eli lillis oli vain leikkikalu


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, välillä joo. Sillä tavalla kypsä, että ei olis maailmanloppu, vaikka joskus erottaiskin. Voin tässä suhteessa olla ja elää, viihtyäkin jopa mutta mitään pakottavaa ikuisesti yhdessä ajatuksia ei enää ole.

        Free to come, free to go. Kumpikin käy. :)

        Taasen juttelet itsesi kaa, vain eri hahmot!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli lillis oli vain leikkikalu

        Ei tunneta niin hyvin, että voisi olla edes leikkikalu.

        Hänessä on jotain mystistä viehätystä ja vetovoimaa mikä saa pauloihinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taasen juttelet itsesi kaa, vain eri hahmot!

        No ei kyllä jouda.


      • Palstakamu
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja tuon jutun mukaan ei vissiin enää rakastu, kun 3 on jo täynnä.

        En usko rakkauden olevan ikuista. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat maailmalla, vielä sulla tulee eukko olemaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En usko rakkauden olevan ikuista. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat maailmalla, vielä sulla tulee eukko olemaan.

        Semmonen ennustus? :D

        Never know. Mä olen aika laiska vaihtamaan kumppaneita, jos asiat ei ihan huonosti ole, ettei enää siedä mitenkään olla aloillaan.


    • Anonyymi

      Mutta jod menee nukkumssnn niin ei ole kovin hengenvaarallinen henkilö enää.

    • Anonyymi
      • Töytyy säveltää uusia? :)


    • Anonyymi

      Tähän sopii laura voutilaisen kerran laulu eli kerran ihminen kokee rakkauden

      • Kerran vaan?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kerran vaan?

        Vain kerran se on Aitoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain kerran se on Aitoa.

        Okei. Haluisin uskoa, että se on aitoa aina.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kerran vaan?

        Oon kattonu temppareita en tiedä onko se rakkautta siellä naisen jalat leviää äkkiä uuden miehen kohdatessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon kattonu temppareita en tiedä onko se rakkautta siellä naisen jalat leviää äkkiä uuden miehen kohdatessa

        No väitän ettei ole rakkautta.


    • Anonyymi

      No nuo vaiheet voi käydä läpi siinä yhdessä ja samassakin suhteessa.

      • Juu jossain määrin.


    • Anonyymi

      Olen ollut rakastunut kolme kertaa ja viimeisin on hyvin kauan tuntemani ihminen. Ensimmäinen oli samassa lukiossa ja seurustelimme muutaman kuukauden ajan. Toisen kanssa olin yhdessä kymmeniä vuosia ja viimeisimmän kanssa asia ei ole edistynyt ollenkaan. Aika näyttää miten käy.

      • Oletko kärsivällinen?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Oletko kärsivällinen?

        Kaipaan hyvin kauan tuntemaani ihmistä ja odotan, että joskus kohtaamme ja haluan selvittää välittääkö hän minusta niin paljon, että meistä tulisi kumppanit toisillemme loppuelämän ajaksi. Ihastumisia on ollut, mutta ne ovat aina olleet ohimeneviä, eikä minulla ole ollut mitään tarvetta tutua heihin yhteenkään. Ehkä on niin, että tämä tietty ihminen on vaikuttanut minuun hyvin syvästi jo siitä lähtien, kun näin unen hänestä seisomassa mustan keskellä. Herättyäni minulle tuli sellainen tunne, että hän on vapaa seurustelemaan. Vasta kuukausien päästä sain tiedon että niin todella oli, koska puoliso oli menehtynyt. Siitä lähtien kun tapasin hänet uudelleen yli kymmenen vuoden jälkeen ja halasin häntä, hän on kulkenut mukana sydämessäni. Itse pilasin mahdollisuuden selvittää tilanteen välittääkö hän minusta. Siksi varmaan ihastuin toiseen ihmiseen, mutta en koskaan ole halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja ihastuminen loppui jo vuosia sitten. En moneen vuoteen halunnut katsoa valokuvaa kauan tuntemastani ihmisestä, koska surin sitä mitä aikaisemmin oli tapahtunut, mutta otin kuvan esille muutama kuukausi sitten ja katson sitä joka päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaan hyvin kauan tuntemaani ihmistä ja odotan, että joskus kohtaamme ja haluan selvittää välittääkö hän minusta niin paljon, että meistä tulisi kumppanit toisillemme loppuelämän ajaksi. Ihastumisia on ollut, mutta ne ovat aina olleet ohimeneviä, eikä minulla ole ollut mitään tarvetta tutua heihin yhteenkään. Ehkä on niin, että tämä tietty ihminen on vaikuttanut minuun hyvin syvästi jo siitä lähtien, kun näin unen hänestä seisomassa mustan keskellä. Herättyäni minulle tuli sellainen tunne, että hän on vapaa seurustelemaan. Vasta kuukausien päästä sain tiedon että niin todella oli, koska puoliso oli menehtynyt. Siitä lähtien kun tapasin hänet uudelleen yli kymmenen vuoden jälkeen ja halasin häntä, hän on kulkenut mukana sydämessäni. Itse pilasin mahdollisuuden selvittää tilanteen välittääkö hän minusta. Siksi varmaan ihastuin toiseen ihmiseen, mutta en koskaan ole halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja ihastuminen loppui jo vuosia sitten. En moneen vuoteen halunnut katsoa valokuvaa kauan tuntemastani ihmisestä, koska surin sitä mitä aikaisemmin oli tapahtunut, mutta otin kuvan esille muutama kuukausi sitten ja katson sitä joka päivä.

        Aikamoinen tarina taustalla. Enkä meinaa tarinalla mitään höpöilyä, vaan mielenkiintoinen. Kaipaus voi olla käsittämättömän syvää, vaikka ihmistä tuntisikin vähän vain.

        Joku näkymätön lanka sitoo.

        Sinua kalvaa?


    • Anonyymi

      Monta, mutta se yksi kerta on lopulta se oikea.

    • Anonyymi

      Arvioisin numeromäärällä että rakastua voi arviolta noin 23456 kertaa elämänsä aikana.

      • Mahdotonta! :0


    • Määrällisesti on jo täynä mutta laadullisesti tuo monimutkainen suhde puuttuu.

      Ehkä oma ongelma on ollut siinä että tavallisena ja arkisena miehenä en ole noissa kypsissä suhteissa osannut ohjastaa parisuhdetta tuollaisiin "satumainen rakkaustarina"-jaksoihin jotka olisivat varmasti kantaneet suhteita paremmin eteenpäin.

      • Satumaisuus lienee tunnetta satumaisuudesta. Helppo suhde missä asiat soljuu kuin itsekseen on kokolailla satumaista.

        Yhteistyö sujuu. Ainakin aikansa. :)


    • Anonyymi

      No eipä kyllä osuunut omaan elämääni tuo tarina. Enkä kyllä uskokaan moiseen. Eivät ole oman elämäni rakkaustarinat noudattaneet tuota kaavaa. Välillä olen tosin pohtinut, että olenko mä edes vielä juurikaan rakastunut. No juu kyllä se aivokemian häiriö nimeltään "rakastuminen" on tullut koettua, vaan mitä muuta, sitten lopulta.

      Se nuoruuden rakkaus osuu ehkä tuohon esitettyyn kaavaan. En mä tiedä oliko se elämää suurempi rakkaustarina. Aika on tuonut siihen ja etäisyyttä ja realiteetteja. Tai olisi se voinut kestääkin, jos kuolema ei olisi tullut väliin. Sitä vastaan on mahdoton taistella.

      Ne kaksi seuraavaa, olivatko ne molemmat noita "monimutkaisia suhteita". Itse koen ne nykyään lähinnä laastareiksi särkyneelle sydämelle ja elämälle. Toinen kesti kyllä hyvin kauan, mutta laastarointia se silti oli. En kestänyt olla yksin ja käsitellä niitä tunteita, jotka olisi pitänyt käsitellä. Noiden suhteiden monimutkaisuus oli minun korvieni välissä, kun kuvittelin rakastavani.

      Tämä neljäs oli varmaan minulle se monimutkainen parisuhde. Monin tavoin ihan helkkarin vaikea, mutta toisaalta edelleen jotenkin lähes täydellinen. Miten voi jonkun kanssa sopia kaikki niin täydellisesti yhteen, mutta silti homma ei vaan toimi. En mä taida koskaan olla rakastunut kenenkään niin totaalisesti, kuin häneen. En edes siihen ensirakkauteeni. Sekin tunne kalpenee tämän viimeisen rinnalla. Tämä on varmaa se, josta minä en ehkä ikinä pääse yli.

      • Anonyymi

        Oletko rakastunut vaikeuteen ja ”sekasotkuun”? Mihin tarvitset sitä elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko rakastunut vaikeuteen ja ”sekasotkuun”? Mihin tarvitset sitä elämässäsi?

        Väärä tulkinta, vaikkakin ihan ymmärrettävä, kun ei tiedä yhtään yksityiskohtaa. Asian on pikemmin ihan päinvastoin. Olin pitkään rakastunut vääränlaiseen helppouteen ja yksinkertaisuuteen. Eli siis siihen, että kun täyttää elämänä niillä jutuilla, jotka ovat helposti siinä edessä saatavilla, niin ei tarvitse käsitellä omia vaikeita ja hankalia tunteitaan.

        Vaan ei surua ja menetystä pakoon pääse, vaikka kuinka yrittää. Ennemmin tai myöhemmin ne löytää edestään ja kun ne viimein joutuu käsittelemään niin saattakin huomata miten väärillä asioilla sitä on paetessaan elämänsä täyttänyt.


      • Anonyymi

        Mä en rakasta muutaku omia lapsia mun kohdalle ei ole koskaan osunut miestä jota olisin rakastanut


    • En ole koskaan rakastunut, joten en osaa sanoa. Jotenkin epäilen etten koskaan tule rakastumaankaan.

      • Rakkaus taitaa vaatia tietynlaisen mielentilan ja tunnetilan. Mulla se rakastuminen tulee siinä kohtaa, kun huomaan etten enää halua olla ilman rakkauteni kohdetta.

        Ja huomaan tekeväni kaikkeni yhteisen hyvän eteen ja vuoksi. Annan anteeksi enemmän kuin kellekkään muulle ja energisöidyn rakkaani läheisyydestä. Ne joihin en ole rakastunut, en mä paljon ole halukas omia suunnitelmiani silloin muuttamaan heidän vuokseen, toisin kun rakastettujen mukaan ja perään mä lähden epäröimättä, vaikka kyse olis vain toisen unelmasta, ettei mun.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Rakkaus taitaa vaatia tietynlaisen mielentilan ja tunnetilan. Mulla se rakastuminen tulee siinä kohtaa, kun huomaan etten enää halua olla ilman rakkauteni kohdetta.

        Ja huomaan tekeväni kaikkeni yhteisen hyvän eteen ja vuoksi. Annan anteeksi enemmän kuin kellekkään muulle ja energisöidyn rakkaani läheisyydestä. Ne joihin en ole rakastunut, en mä paljon ole halukas omia suunnitelmiani silloin muuttamaan heidän vuokseen, toisin kun rakastettujen mukaan ja perään mä lähden epäröimättä, vaikka kyse olis vain toisen unelmasta, ettei mun.

        Rakastuneena ja rakastavana, sitä haluaa maksimoida ja edistää rakastettunsa hyvä oloa, olla tukena ja tsemppaamassa unelmissa eteenpäin.

        Yht äkkiä toinen ihminen on asia jonka ympärillä pyörii mielellään ja kuljettaa elämää haluttuun suuntaan. Yhdessä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Rakkaus taitaa vaatia tietynlaisen mielentilan ja tunnetilan. Mulla se rakastuminen tulee siinä kohtaa, kun huomaan etten enää halua olla ilman rakkauteni kohdetta.

        Ja huomaan tekeväni kaikkeni yhteisen hyvän eteen ja vuoksi. Annan anteeksi enemmän kuin kellekkään muulle ja energisöidyn rakkaani läheisyydestä. Ne joihin en ole rakastunut, en mä paljon ole halukas omia suunnitelmiani silloin muuttamaan heidän vuokseen, toisin kun rakastettujen mukaan ja perään mä lähden epäröimättä, vaikka kyse olis vain toisen unelmasta, ettei mun.

        Minulla on jutut jääneet ihastuksen tasolle. En ole koskaan tuntenut romanttisessa mielessä syvää rakkautta toista kohtaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on jutut jääneet ihastuksen tasolle. En ole koskaan tuntenut romanttisessa mielessä syvää rakkautta toista kohtaan.

        Ok. Ehkä olet säästynyt pahemmilta sydänsuruiltakin? :)

        Rakkaus osaa myös satuttaa hyvin syvästi, kun se menee myttyyn.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ok. Ehkä olet säästynyt pahemmilta sydänsuruiltakin? :)

        Rakkaus osaa myös satuttaa hyvin syvästi, kun se menee myttyyn.

        Niin varmaan. Mutta sitten ei tapahdu mitään positiivistakaan sillä rintamalla...


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin varmaan. Mutta sitten ei tapahdu mitään positiivistakaan sillä rintamalla...

        Nojoo, sekin on totta. Mikäli tunteita kaipaa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Niin varmaan. Mutta sitten ei tapahdu mitään positiivistakaan sillä rintamalla...

        Siitä huolimatta elämä voi olla elämisen arvoista. Ei rakkaus ja parisuhde ole kaiken tae.
        Ihminen voi elää kamalissa suhteissa koko ikänsä ja luulee sen olevan pakollista tai viihtyvänsä huonossa suhteessa. Kuka mitäkin kaipaa, haluaa tai ajautuu.
        Kyllä voi olla hyviä muitain ihmissuhteita, jotka tekevät elämästä miellyttävää ja anteliasta.
        Yksinkin voi viihtyä ihan omasta tahdostakin. Pääasia, että on onnellinen.


    • Anonyymi

      Jaa-a...

      Ei oikein nyt irtoa ajatustakaan rakkaudelle. Voisi mieluummin ehkä ajatella vaikka toista maailman sotaa, vähän semmonen fiilis.

      Mut nyt on kiva kuva sulla, jotenkin istuu yhteen sun "ääneen"👌💛

      • Sotaa? :E

        Kiitti, näppäsin 3.8 Tiistaina tuoreen kuvan. Pikkusen piilossa kuitenkin pysyen. :)


    • Anonyymi

      Ei pystyh 👆

    • Anonyymi

      Kaiketi tulisesti kerran vain.

      🔥⚡💎

    • Anonyymi

      Se päivä tulee ❤️

      • Joko odotat kovasti? :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Joko odotat kovasti? :)

        Kovasti en.

        Tulee kun on tullakseen.


    • Anonyymi

      En ole rakastunut kertaakaan.
      Seurustellut olen, mutta kehenkään en ole ole ollut rakastunut. Tykännyt, kyllä, koska muuten en voisi toisen kanssa olla seurustelusuhteessa.
      Oikein mukavia miehiä on ollut suurin osa. Pari törttöä sopii joukkoon mutta jääneet lyhytaikaisiksi.
      Ilmeisesti osaan vaiston varaisesti valita miehiä jotka eivät myöskään rakastu, koska en koskaan ole tuntenut mitään ihmeellistä rakkauden tunnetta kenenkään taholta.
      Toisaalta en haekaan mitään liian vakavaa, koska haluan säilyttää vapauteni ja yksin asuminen on ehdoton edellytys. Näillä on menty enkä koe jääneeni mistään vaille.
      Näin on ollut hyvä.
      Tiedän että osaan ja pystyn rakastamaan, esim. kissaani ja eläimiä yleensä rakastan hurjasti. Rakastan luontoa, rakastan elämää. Minulla on yksi erittäin tärkeä ja voi sanoa rakas ystävä jonka kanssa tunnettu alta 2-vuotiaista.
      Omiin läheisiin olen tietysti syvästi kiintynyt, enemmän kuin yhteenkään seurustelukumppaniin. Jos valita olisi pitänyt kummasta luovun, valinta olisi ollut helppo.
      En tiedä miksi en pysty tuntamaan rakkautta ketään miestä kohtaan seurustelusuhteessa. Ehkä siitä että en luota yhteenkään mieheen, enkä pääse mitenkään samalle aaltopituudelle ajatuksissa ja arvoissa ja elämänkatsomuksessa kenenkään kanssa. Kaikki on enemmänkin pinnallista ja mitään syvempää en kenenkään kanssa jaa.
      Enkä halua jakaa. Joten ei kannata tulla tuputtamaan mitään teorioita ja neuvoja ja varoituksia, elämäni on hyvää, aikuisena osaan ottaa siitä vastuun ja samoin päätöksistäni.
      Olen hyvinkin sinut itseni kanssa ja tiedän mitä tahdon.

      • Ehkäpä sekin on valinta? Keitä ihmisiä valikoi rakastaa? Joku valikoi ystävät, joku puolisot?

        Mäkin kyllä välitän ystävistäni, mutta yksi sellainen ystävä vain joka on läheisin. Pitkäikäisin ystävyyssuhde.

        Mä olen jotenkin sellainen, että voin tykätä monista, mutta rakastaa harvoja. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkäpä sekin on valinta? Keitä ihmisiä valikoi rakastaa? Joku valikoi ystävät, joku puolisot?

        Mäkin kyllä välitän ystävistäni, mutta yksi sellainen ystävä vain joka on läheisin. Pitkäikäisin ystävyyssuhde.

        Mä olen jotenkin sellainen, että voin tykätä monista, mutta rakastaa harvoja. :)

        Ja omista seurustelukumppaneista 4 seitsemästä on olleet eri asteisia ihastuksia. Melko neutraaleja. Joku vain päätös, kokeillaan nyt mitä tästä tulee vaikkei tunteita ollutkaan. Ei tullut mitään hienoa ja muisteltavaa.

        Kyllä ne tunteet kuitenkin parisuhteessa on mulle a ja o. :)

        Ilman niitä en jaksa panostaa, en kumminkaan päin. Tunteetonta kohtaan enkä tunteetta.


    • No periaatteessa on mennyt jo yli, mutta sitten kaksi on tähänmennessä ollut ylitse muiden ja tuntuvat selkeästi sellaisilta, että siinä on ollut jotain, mihin olen itse lähtenyt ihan toisin mukaan.

      Nyt kolmas selkeästi odotuttaa.... että voi tuossa joku perä ollakin?

      Tyyliin, että ensin keikahdetaan toiseen laitaan, sit toiseen ja kolmannella kerralla pyritään pysymään pystyssä. Loogista. 😁

      En kyllä lukenut juttua...mitä lie siellä perustelleet? 🤔

      • Minuu kyl epäilyttää toi 3, kun jotkut tuntuu olevan aina niin rakastuneita vaikka kumppanit vaihtus tuhkatiuhaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Minuu kyl epäilyttää toi 3, kun jotkut tuntuu olevan aina niin rakastuneita vaikka kumppanit vaihtus tuhkatiuhaan.

        Mä luulen, että toi kolme liittyy siihen, että tulee sinuiks itsensä kanssa..

        Sitä hakee sit viimeiseks sen sopivan rauhassa. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä luulen, että toi kolme liittyy siihen, että tulee sinuiks itsensä kanssa..

        Sitä hakee sit viimeiseks sen sopivan rauhassa. 🤔

        Ehkä. 🤷🏼‍♂️


    • Anonyymi

      Liian suoraviivaista ja rajoittunutta tuolla tavalla.

      • Hiukan kyllä outo koko juttu, kaavamaisesti nivottu.


    • Anonyymi

      Kokonaiset NOLLA kertaa. Kolme käyttämättä, hienoa :-D Tuskin tapahtuu, mutta eipä siinä jos, eikä siinäkään, jos ei. Ei ole tärkein asia maailmassa, eikä taida saada pronssiakaan.

      • Sulla on sitten vielä kortissa varaa. :D


    • Anonyymi

      Täähän oli hyvä linkki, kiitos

      • Ole hyvä. Pitikö paikkansa? :)


    • Anonyymi

      Äidinrakkaus on ensirakkaus ja toiset jää siihen.

      • No se on niin erilaista rakkautta. :)


      • Anonyymi

        Tässä haettiin eroottista rakkautta (Cosmopolitanissa lähes aina siitä kyse). Kaikenlaista muutakin rakkautta on.

        "1. EROS
        Eros, rakkauden ja hedelmällisyyden jumala edustaa seksuaalista intohimoa. Se nähdään joskus jopa hieman pelottavana, sillä se saa naiset ja miehet menettämään kontrollinsa ja tekemään hulluja asioita mustasukkaisuuden nimissä. Eros on suurta jännitystä ja huumaa, vahvoja ja väkeviä tunteita. Intiimiä yhdessä oloa, romantiikkaa ja kiihkeyttä.

        2. PHILIA
        Philia edustaa lämminhenkistä rakkautta ystäviäsi ja perhettäsi kohtaan. Philia on lempeää vanhemmuutta. Se on uskollisuutta omaa ryhmääsi kohtaan. Philia voi olla myös veljesrakkautta armeijakavereitasi, yhteenkuuluvuutta työyhteisöäsi, empaattisuutta äitikavereitasi tai auttamisen halua opiskelukavereitasi kohtaan. Se on yhteenkuuluvaisuuden ja turvallisuuden tunnetta.

        3. LUDUS
        Ludus on leikkisää, kiusoittelevaa ja viettelevää rakkautta. Ludusta on paljon lapsen ja vanhemman suhteessa, se on iloa ja keveyttä. Sitä on puolison kanssa juksatessa, pienissä harmittomissa flirttikatseissa vieraiden kanssa, lemmikin kanssa leikkiessä. Tarvitsemme kaikki pakoa arjen huolista ja askareista. Ludus tuo esille sisäistä lastamme, luovuutta, mielikuvitusta ja huumoria.

        4. PRAGMA
        Pragma on kestävää, kärsivällistä ja hyväksyvää rakkautta. Pragma on realistisia odotuksia kumppanilta, valmius tehdä kompromisseja yhteisen hyvän vuoksi. Se on pitkän ja kestävän liiton salaisuus. Se on isovanhempien rakkautta lapsenlapsiaan kohtaan.

        5. AGAPE
        Agape on rakkauden korkein muoto. Agape on lahja jonka saamme kun synnymme. Se on pyyteetöntä rakkautta kaikille eläville olennoille tässä maailmassa. Se on hyväntekeväisyyttä, se on naapurirakkautta, se on empatiaa ja auttamisen halua ilman rajoja. Agapella saat sitä mitä annat – kaikki rakkaus tulee sinulle takaisin.

        6. PHILAUTIA
        Philautia on tervettä itserakkautta sillä ymmärryksellä, että et voi rakastaa muita ennen kuin rakastat itseäsi. Kun teet rakkauden tekoja itsellesi, on sinulla mistä jakaa muillekin. Kun hyväksyt itsesi, voit hyväksyä muutkin. Kun osaat antaa anteeksi itsellesi, osaat antaa anteeksi myös muille."

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ensimmäistä ja ainoaa rakkautta mennään, tosin kohde on vaihtunut noin 10-15 kertaa. Ihastumisia ollut sitten muutamia kymmeneniä, mm. Jennifer Lopez.

      • Hah hah. Rima on korkeella. ;D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hah hah. Rima on korkeella. ;D

        Ei sen puoleen minunkin ihastukset, etenkin naiset on Lopez luokassa. :)


    • Anonyymi

      Rakastua voi useamminkin. Eikä rakastumisten tarvitse olla yhtä noita kaikkia mainittuja versioita (satumainen rakkaustarina - monimutkainen suhde - kypsä suhde). Voi olla esim. kaksi satumaista tarinaa tai neljä monimutkaista suhdetta. Yleensä kuitenkin etenkin pitkään jatkunut suhde on vähän noita kaikkia tai ainakin osia niistä.

      Itse en ole realistina tuntenut ikinä eläväni kuin sadussa. Vielä vähemmän olen antanut painoa sille, miltä suhde näyttää ulospäin ja ongelmia näen mieluummin vähän liiankin kanssa kuin olen näkemättä niitä. Tosin jokin mitä ei pidä ongelmana ollenkaan, saattaa osoittautua ongelmallisemmaksi kuin mikään varsinainen ongelma 🤔. Tai no, onhan se oikeastaan satumaista, että on saanut rakastaa niin paljon.

      - Sheena

      • Varmasti voikin joo. Ja karkeitahan nuo linkin arviot oli, toki niihin saa kyllä ängettyä suhteensa, jos kovin änkee. Mutta oli minusta hiukan liian kantikas lokerointi.

        Kuten sanoit, kaikkea tuota ja muutakin mahtuu mukaan. Osia niistä.

        Minusta joskus tuntuu, että olen liiankin mukautuva ja siksi tylsän helppo kumppaniksi.


    • Jotkut rakastuu useampia kertoja elämänsä aikana, jotkut vaan yhen tai kaks. Ja jotkut rakstuu tai ihastuu helposti ja jotkut taas ei niin helposti.

    • Tämäkin on niin yksilöllinen asia, ettei sitä voi täsmälleen määritellä, että miten monta kertaa elämänsä aikana ihminen rakstuu tai ihastuu.

    • Anonyymi

      Tuollaista voi tapahtua milloin tahansa ja mitenmonesti sillä rakkaus on tunne jota ei juurikaan hallita .

      • Yym, minusta tuntuu että ihastumista on vaikeampi hallita.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Yym, minusta tuntuu että ihastumista on vaikeampi hallita.

        Tunnetta ei voi hallita eikä ole tarviskaan. Sen sijaan voi hyvinkin hallita sitä mitä tunteella tekee.

        Parisuhteeseen pitää olla paljon muitakin tunteita kuin "vain" rakkauden tunnetta.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetta ei voi hallita eikä ole tarviskaan. Sen sijaan voi hyvinkin hallita sitä mitä tunteella tekee.

        Parisuhteeseen pitää olla paljon muitakin tunteita kuin "vain" rakkauden tunnetta.

        - Sheena

        Joskus sekin on vaikeeta.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Joskus sekin on vaikeeta.

        Joskus oikein järkyttävän vaikeeta. Siinä sitten karttuu elämänkokemus runsaasti 🤷‍♀️.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus oikein järkyttävän vaikeeta. Siinä sitten karttuu elämänkokemus runsaasti 🤷‍♀️.

        - Sheena

        Kasvattaa pitkäjänteisyyttä. :)


    • Jaa-a, mitenkähän mahtaa olla. Jo kouluaikoina tapasin rakastua useimpiin naisopettajiin ja muutamiin tyttöihinkin meidän luokalla. Jos ne lasketaan mukaan, olen rakastunut öbaut parisen kymmentä kertaa jo ennen kuin pääsin edes ylä-asteelle.

      • Oliko ne kuiten ihastumisia? :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Oliko ne kuiten ihastumisia? :)

        Kyllä se alle 15-vuotiaan mielestä oli täyttä rakkautta.


      • rytmimunat kirjoitti:

        Kyllä se alle 15-vuotiaan mielestä oli täyttä rakkautta.

        Nojoo, ymmärrän. :)


    • Anonyymi

      Rakastuminen elämänsä naiseen tuntuu upealta.....joka kerta!

    • Kyllä minä rakkaudesta jotain tiedän, mutta mielestäni "eroottinen rakkaus" on sama asia kuin "panetus".

      Olen päätellyt, että rakastua voi vain kerran. Jos rakkauteen pettyy, ihminen aloittaa seuraavan parisuhteen kyynisemmin, ilman suuria tunteita.
      Mutta eipä ole asiasta kokemusta.

      • "Jos rakkauteen pettyy, ihminen aloittaa seuraavan parisuhteen kyynisemmin, ilman suuria tunteita."

        -Omakohtainen kokemukseni taas on päinvastainen. Kun näen yksilön olevan toisenlainen, kun yksilön johon petyin niin ei mulla ole mitään syytä lähteä kyynistyneenä uuteen suhteeseen. Päinvastoin. :)


      • Anonyymi

        Se vaan, ettei panetus ole eroottista rakkautta lähelläkään.

        - Sheena


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Jos rakkauteen pettyy, ihminen aloittaa seuraavan parisuhteen kyynisemmin, ilman suuria tunteita."

        -Omakohtainen kokemukseni taas on päinvastainen. Kun näen yksilön olevan toisenlainen, kun yksilön johon petyin niin ei mulla ole mitään syytä lähteä kyynistyneenä uuteen suhteeseen. Päinvastoin. :)

        Yksilöthän sen suhteen tekee. Ja yksilöt sen myös pilaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Yksilöthän sen suhteen tekee. Ja yksilöt sen myös pilaa.

        Itse opin rakastamaan vasta kolmekymppisenä, joten en ole kokenut yhtään pettymystä.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Itse opin rakastamaan vasta kolmekymppisenä, joten en ole kokenut yhtään pettymystä.

        Okei. Mä olen kokenut pettymyksiä, myös pettynyt itseeni.

        Toisaalta jos ei ole odotuksia, ei varmaan pahemmin petykkään. Vaan miten moni lähtee suhteeseen ilman mitään odotuksia?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. Mä olen kokenut pettymyksiä, myös pettynyt itseeni.

        Toisaalta jos ei ole odotuksia, ei varmaan pahemmin petykkään. Vaan miten moni lähtee suhteeseen ilman mitään odotuksia?

        Kaikilla on jonkunlaisia pettymyksiä. Ne kuuluu elämään, mutta ei estä rakastamasta.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on jonkunlaisia pettymyksiä. Ne kuuluu elämään, mutta ei estä rakastamasta.

        - Sheena

        Juu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan, ettei panetus ole eroottista rakkautta lähelläkään.

        - Sheena

        No joo, onhan se eroottista rakkautta, jos kuuntelee käsillä naisen vartaloa. Tykkään siitä.

        Mutta en innostu näistä naisten eroottisista fantasioista, jotka ovat kuin Emmanuelle-leffoista.
        Ehkä mun ukkoutumisvaihe on alkanut.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. Mä olen kokenut pettymyksiä, myös pettynyt itseeni.

        Toisaalta jos ei ole odotuksia, ei varmaan pahemmin petykkään. Vaan miten moni lähtee suhteeseen ilman mitään odotuksia?

        Mitä olen katsellut nelikymppisiä uuspareja, en ole nähnyt rakkauden leiskumista.
        Monet ovat yhdessä mukavuussyistä, eivätkä välttämättä muuta edes yhteen.

        Mutta jokainen ihminen on todellakin yksilö, enkä pidä mahdottomana, että kokisit uuden rakkauden ja olisit tyytyväinen elämääsi.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Mitä olen katsellut nelikymppisiä uuspareja, en ole nähnyt rakkauden leiskumista.
        Monet ovat yhdessä mukavuussyistä, eivätkä välttämättä muuta edes yhteen.

        Mutta jokainen ihminen on todellakin yksilö, enkä pidä mahdottomana, että kokisit uuden rakkauden ja olisit tyytyväinen elämääsi.

        Ehkä se rakkaus leiskuu kotona suljettujen ovien takana? :D

        Yym, mä en kyllä pysty, kykene peittelemään tunteitani missään, jos olen rakastunut. En kykene esittämään tyyntä ja eleetöntä, kun olen haljeta tunteistani. Ikuinen kakara siinä määrin? :)


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Mitä olen katsellut nelikymppisiä uuspareja, en ole nähnyt rakkauden leiskumista.
        Monet ovat yhdessä mukavuussyistä, eivätkä välttämättä muuta edes yhteen.

        Mutta jokainen ihminen on todellakin yksilö, enkä pidä mahdottomana, että kokisit uuden rakkauden ja olisit tyytyväinen elämääsi.

        ...Ja jos se uusi kohde on vielä nainen, aloitat aivan uudenlaisen suhteen tyhjältä pöydältä ilman menneisyyden mörköjä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkä se rakkaus leiskuu kotona suljettujen ovien takana? :D

        Yym, mä en kyllä pysty, kykene peittelemään tunteitani missään, jos olen rakastunut. En kykene esittämään tyyntä ja eleetöntä, kun olen haljeta tunteistani. Ikuinen kakara siinä määrin? :)

        En minäkään välttämättä muuttais enää kenenkään kanssa yhteen. Ihan jo siksi, että mulla on lapsia joiden elintilaan en välttämättä uusperhettä halua muodostaa.

        Ja iän myötä huomaan kaipaavani yhä enemmän omaa tilaa, jossa latailla akkuja. Olla miten tykkään, vaikka päällä seisten. Ilman, että joku ojentaa vieressä, ei noin kun näin. :)


      • MCMLXXVI
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        ...Ja jos se uusi kohde on vielä nainen, aloitat aivan uudenlaisen suhteen tyhjältä pöydältä ilman menneisyyden mörköjä.

        Niin, no se jää nähtäväksi. Mitä tulevaisuus ottaa, mitä antaa, mihin päädyn ja kenen kanssa. Hetken mielijohteesta en kuitenkaan hyppää tuntemattomaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkä se rakkaus leiskuu kotona suljettujen ovien takana? :D

        Yym, mä en kyllä pysty, kykene peittelemään tunteitani missään, jos olen rakastunut. En kykene esittämään tyyntä ja eleetöntä, kun olen haljeta tunteistani. Ikuinen kakara siinä määrin? :)

        Olet sä ainakin leikkisä. Arvostan sitä.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Olet sä ainakin leikkisä. Arvostan sitä.

        Vähän ehkä lapsenmielinen. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin, no se jää nähtäväksi. Mitä tulevaisuus ottaa, mitä antaa, mihin päädyn ja kenen kanssa. Hetken mielijohteesta en kuitenkaan hyppää tuntemattomaan.

        Pitää löytää nainen ;O;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää löytää nainen ;O;)

        Niin, ei sekään välttämättä helposti löydy, vaikka kuin olis haku päällä. Sellanen mistä tykkään ja joka tykkää takaskin päin. Voi ollakin haasteellista, jop vain.


    • Minä olen rakastunut kaksi kertaa, joten ihanasti se kolmas kerta on edessä! :) Ihastunut olen monta kertaa! :)

      • Kolmatta ootellen? :)

        Meneekö sitten pää ihan pyörälle ja saa siivet selkään? :D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kolmatta ootellen? :)

        Meneekö sitten pää ihan pyörälle ja saa siivet selkään? :D

        MCMLXXVI: "Meneekö sitten pää ihan pyörälle ja saa siivet selkään? :D"

        Varmaan niin käy, vaikka rehellisesti sanottuna tekisi nyt lähestyä sitä toista rakastumisen kohdetta. Ensimmäinen hylätty vaihtoehtona, mutta sen toisen kanssa haluaisin ainakin jutella. Epäilen, että sitä kolmatta ei ehkä tulekkaan, mutta on tässä vielä monta vuosikymmentä aikaa rakastua kolmannen kerran! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Meneekö sitten pää ihan pyörälle ja saa siivet selkään? :D"

        Varmaan niin käy, vaikka rehellisesti sanottuna tekisi nyt lähestyä sitä toista rakastumisen kohdetta. Ensimmäinen hylätty vaihtoehtona, mutta sen toisen kanssa haluaisin ainakin jutella. Epäilen, että sitä kolmatta ei ehkä tulekkaan, mutta on tässä vielä monta vuosikymmentä aikaa rakastua kolmannen kerran! :)

        No mikä pidättelee? :)

        Olet sinkku, go for it, jos sille tuntuu jotta joku kiinnostaa. Yks elämä ja sekin on oikeastaan aika lyhyt hassattavaksi ootteluun. :)


    • Anonyymi

      Odottelen vedenpaisumusta, silloin oljenkorret omassa jemmassa tulevat tarpeeseen.

      -keinovaginamies-

      • Jäätikkö sulaa lupaavaan tahtiin. ;]


    • Anonyymi

      Jotkut rakastuu kerran elämänsä aikana, jotkut monta kertaa ja jotkut ei koskaan. Ei kai tohon mitään sääntöä ole.

      • Ei kai. 🤷🏼‍♂️


    • Anonyymi

      Mihin se rakkaus loppuu, jos montakertaa rakastetaan?

      • Kuolemaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kuolemaan.

        Loppuuko se siihenkään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loppuuko se siihenkään?

        Loppuu, kun kaikki rakastajatkin ovat kuolleet. Toki elävät jatkaa rakastamista.

        Onhan ihmisissäkin tunnekuolleita. Jotka ei kykene rakastamaan.


    • Anonyymi

      Itse aina rakastun semmoiseen joka halaa, pussaa eikä polta tupakkaa.
      Jokaiseen semmoseen olen rakastunut, pitävät mua vain tylsänä ja joko eivät tahdo tavata toista kertaa tai eivät sano tahtovansa. Toivoisi että eivät halaisi vain siksi että toinen tahtoo, vaan siksi että itse tahtovat.
      Suhteet olleet vain kuukausia, en ole rakastanut useimpia.
      Harmi kyllä näin keski-ikäisenä ne naiset joita baareissa vaikuttavat kaikki polttavan. Eikä ne välitä halaamisista vaan menevät suoraan asiaan. Parempi semmonenkin varmasti kuin naisetta olla mutta ei se vaan mulle sovi.

      Nyt koronan vuoksi en ole etsinytkään, ei huvita riskeerata terveyttä baarissa käymällä. Tinderiä tms. en kehtaa käyttää, pitäisi tavata ensin ja käytännössä se tapaamispaikka on baari. Yökerhoissa en ole käynyt pariinkymmeneen vuoteen niin vähäsen kehno on ollut onni tapaamisten suhteen.

      Saisivat koronan tukahduttaa (tukahdutusstrategia.fi ja eroonkoronasta.fi) niin uskaltaisi riskiryhmäläisetkin baareissa käydä, mutta huijaavat vaan ihmisiä kaikenmoisilla rokotuksilla ja koronapasseilla.
      Hyväkuntoisetkin tuttavat lopettaneet baareilut koronan vuoksi, kauanko vielä meinaavat jatkaa tuota epidemian tahallista levittämistä tartuntatautilakia ja perustuslakia rikkoen. Ihmisoikeussopimuksenkin mukaan olisi oikeus elämään, nämä poliitikot sitten levittävät tahallaan virusta.

      • Korona haittaa vähän kaikkien sosiaalisia kontakteja. Toivotaan, että pian helpottaisi.


    • Anonyymi

      Oletko rakastunut naiseen?

      😘

      • Heh, en ole rakastunut naiseen. Pari kertaa kyllä ihastunut ihan mojovasti, ehkä pahemmin kun yhteenkään mieheen. Kaiketi niin pahasti, että rakastumiselta ei olis voinut välttyä, jos jotain onnistunutta irl kanssakäymistä olis ollut.

        Mutta ihastumiseen on jäänyt. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, en ole rakastunut naiseen. Pari kertaa kyllä ihastunut ihan mojovasti, ehkä pahemmin kun yhteenkään mieheen. Kaiketi niin pahasti, että rakastumiselta ei olis voinut välttyä, jos jotain onnistunutta irl kanssakäymistä olis ollut.

        Mutta ihastumiseen on jäänyt. :)

        Mikä esti onnistuneen _in realin_?

        😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä esti onnistuneen _in realin_?

        😳

        No varmaankin järki? Loppujen lopuksi. Ei välttämättä omakaan järkeni, vaan toisen ensisijaisesti.

        Mä olen ihastunut näihin naisiin varattuna (ärsyttävää), itseasiassa ihan kaikkiin naisiin joihin olen ylipäänsä enemmän ihastunut tai viehtynyt. Niin, siinä on sellainen tekijä kun uskollisuus, mikä jarruttaa hienosti intoa sählätä suhteitaan solmuun ja satuttaa ketään. Sitten vielä vastapuolen innottomuus, mikä jarruttaa sujuvasti sekin. :)

        Olen mä hilkulla ollut karata naisen matkaan. Se oli hyvin hyvin pienestä hetkestä kiinni, kun houkutus oli melkein isompi, kun omatunto ja järki. Ehkä joku ihme on pelastanut mut syrjähypyiltä? :)

        Parhaiten toimii, kun ei hengaile varattuna heidän kanssa, joiden läsnäolossa vaara ja houkutus piilee. Pitää sopivasti välimatkaa.
        Ainoo ärsyttävä asia on, että miksi ne ihastuttavat olennot tulee eteen silloin, kun on jo varattu eikä silloin kun on sinkku?

        Jotain kohtalon ivaa? Vitsailua mun kustannuksella? :D


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        No varmaankin järki? Loppujen lopuksi. Ei välttämättä omakaan järkeni, vaan toisen ensisijaisesti.

        Mä olen ihastunut näihin naisiin varattuna (ärsyttävää), itseasiassa ihan kaikkiin naisiin joihin olen ylipäänsä enemmän ihastunut tai viehtynyt. Niin, siinä on sellainen tekijä kun uskollisuus, mikä jarruttaa hienosti intoa sählätä suhteitaan solmuun ja satuttaa ketään. Sitten vielä vastapuolen innottomuus, mikä jarruttaa sujuvasti sekin. :)

        Olen mä hilkulla ollut karata naisen matkaan. Se oli hyvin hyvin pienestä hetkestä kiinni, kun houkutus oli melkein isompi, kun omatunto ja järki. Ehkä joku ihme on pelastanut mut syrjähypyiltä? :)

        Parhaiten toimii, kun ei hengaile varattuna heidän kanssa, joiden läsnäolossa vaara ja houkutus piilee. Pitää sopivasti välimatkaa.
        Ainoo ärsyttävä asia on, että miksi ne ihastuttavat olennot tulee eteen silloin, kun on jo varattu eikä silloin kun on sinkku?

        Jotain kohtalon ivaa? Vitsailua mun kustannuksella? :D

        Johanna Kurkela ♥️ Rakkauslaulu


    • Anonyymi

      Hahhahah. Psykologit. Freudin mukaan on normaalia haluta nussia äitiään; kumma miten minulla ei ole ollut tuollaisia haluja.

    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut rakastunut.

      • Anonyymi

        Kadehdin sinua.


      • Vielä ehtii.


    • Anonyymi

      Tulisen luonteeni vuoksi ihastuin todella helposti ja myös kyllästyin mutta rakastunut en. Nykyinen mieheni oli heti tavattaessa jotain aivan erillaista. Yhteistä elämää lähes 20vuotta ja yhä vain tunnen suurta rakkautta intohimoa häntä kohtaan.
      Mieleeni usein tulee tuo Raamatun vihkivala...
      Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii

      • Löysit sen oikean. :)


    • Anonyymi

      kerran

    • Anonyymi

      Hyvä vaihe elämässä kun voi vaan rakastaa ihan kaikkea elämää mitenkään sitä erittelemättä. Joskus luulin , että voi rakastaa vain yhtä ihmistä kerrallaan, mutta se ei pidä paikkansa. Nyt voi olla monta rautaa tulessa. Ja kaikki yhtä aitoa. Vähän erilaisia juttuja mutta kaikki täydentää kokonaisuutta. En jaksaisi olla vain yhden ihmisen kanssa.

    • Anonyymi

      Olen 43 ja jos rehellisiä ollaan, niin en ole ollut koskaan rakastunut, lapsi silti on alkuvuosien huolettomilta ajoilta.
      Vaikka kuinka yritän miettiä jotain ihanaista naista elämäni varrella, niin yksinkertaisesti en edes pysty ajattelemaan heitä mitenkään vakavasti otettavana järjellä/rakastumismielessä.
      Eikä sellainen ihmeitä vaadi, ihan vaan tavallinen nainen, mutta ilmeisesti sellaista ei vaan ole...
      Ehkä sellainenkin vielä vastaan tulee, mutta olen lakannut hakemasta jo ajat sitten.

      • Silloin ne just eteen talsiikin, kun ei etsiskele. Ei etsimällä mitään löydä. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Silloin ne just eteen talsiikin, kun ei etsiskele. Ei etsimällä mitään löydä. :)

        Olet tässä asiassa niin oikeassa, että ilmeisesti olet nainen. Toki suurin osa miehistäkin on ymmärtänyt tuon saman asian, he vain eivät osaa sanoittaa sitä. Ehkä Juice olisi osannut, jos olisi elänyt tarpeeksi vanhaksi aikuistuakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tässä asiassa niin oikeassa, että ilmeisesti olet nainen. Toki suurin osa miehistäkin on ymmärtänyt tuon saman asian, he vain eivät osaa sanoittaa sitä. Ehkä Juice olisi osannut, jos olisi elänyt tarpeeksi vanhaksi aikuistuakseen.

        Koettu juttu. Kantapää oppi.


    • Anonyymi

      Olen narsisti, en pysty rakastumaan.

      • Anonyymi

        En parane rakastamalla. Saamani rakkaus vain ruokkii narsismiani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En parane rakastamalla. Saamani rakkaus vain ruokkii narsismiani.

        Metkaa.


    • Anonyymi

      Olen rakastunut kerran elämässäni. Se tapahtui vaimon kuoleman jälkeen. Muutama vuosi sitten tämä rakkauteni sairastui, ja siinä se oli. Pari suhdetta oli sen jälkeen, mutta ei rakastumista. Nyt tapasin naisen, johon voisin rakastua, mutta en ole varma naisen tunteista (ihminen ei koskaan ymmärrä naisen ajatuksia). Tapaamme kuitenkin ensi viikolla, joten toivon parasta ja pelkään suhteen loppumista. Jos suhde loppuu, tuskin tulee enää kolmatta mahdollisuutta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1805
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      86
      1072
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      943
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      192
      802
    Aihe