Kun olette surullisia, surumielisiä? Sad, sadness. Mulla on tänään jotenkin surullinen fiilis ja mieliala, en tiedä miksi. Musiikkikaan ei piristä, ulkoilu ei tehonnut, edes aamupala ei helppaa. Höh ja mööh. :(
Millä piristätte itseenne,
353
1790
Vastaukset
Meditointi auttaa. 😸
En osaa tänään jotenkin rauhoittua meditoimaan. Mulla on kyllä päivittäin sellaisia yksin vetäytymisen hetkiä, kun uppoan omaan sisäiseen maailmaani ja suljen ulkopuolisen maailman ulos. :)
Tarvitsen sitä hetkeä.MCMLXXVI kirjoitti:
Mitkä on sun meditointi rituaalit? :)
Ei mitään erityisiä, en esim ( enää) välitä asennosta.. Hengityksen kautta rauhoitan itseni. Eri tyylejä on sitten monia, esim. Mä tykkään kundaliinimeditaatiosta. En ole varma onko sillä nimellä, mutta siinä käydään läpi chakrakeskukset.
Wwuwuw kirjoitti:
Ei mitään erityisiä, en esim ( enää) välitä asennosta.. Hengityksen kautta rauhoitan itseni. Eri tyylejä on sitten monia, esim. Mä tykkään kundaliinimeditaatiosta. En ole varma onko sillä nimellä, mutta siinä käydään läpi chakrakeskukset.
Ihan outoa. :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ei mitään meditointia, menet sanan kuuloon seurakuntaan. Ei tarvitse välttämättä mennä aamupäivän jumalanpalvelukseen, monissa paikoissa järjestetään iltamessujakin. Tuomasmessu on esim. hyvin musiikkipitoinen messu ja todella suosittu. Kirkot on iltaisin usein täynnä tuomasmessupäivinä. Tietysti etänäkin voi osallistua, jos ei pääse paikalle. Messut on myös tarkoitettu kaikenlaisille ja kaikenlaisilla tavoilla ajatteleville. Kaikki saavat tulla! Itse olen menossa 11.00 alkavaan kokoukseen tuohon lähelle. Kuuntelen myös paljon netistä: https://www.uskotv.fi/. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Joskus tietysti hyväkin musiikki voi nostattaa, jos siinä on jotain syvempää. Tämän valitsin sinulle tähän. Aivan ihana artisti, olen käynyt konsertissaan. :)
https://www.youtube.com/watch?v=SbU5AgKfz7Q - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Älä mene noihin kundaliinihössötyksiin tai jos olet jo mennyt, jätä taaksesi. Tiesitkö, että kundaliini tarkoittaa käärmevoimaa eikä kysymyksessä todellakaan ole Jumala eikä Pyhä Henki. Sinullekin suosittelen ihan reippaasti vaan seurakuntaan menoa. Voit yllättyä! Toivon, että Jumala sinuakin kutsuu ja koskettaa. :)
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään meditointia, menet sanan kuuloon seurakuntaan. Ei tarvitse välttämättä mennä aamupäivän jumalanpalvelukseen, monissa paikoissa järjestetään iltamessujakin. Tuomasmessu on esim. hyvin musiikkipitoinen messu ja todella suosittu. Kirkot on iltaisin usein täynnä tuomasmessupäivinä. Tietysti etänäkin voi osallistua, jos ei pääse paikalle. Messut on myös tarkoitettu kaikenlaisille ja kaikenlaisilla tavoilla ajatteleville. Kaikki saavat tulla! Itse olen menossa 11.00 alkavaan kokoukseen tuohon lähelle. Kuuntelen myös paljon netistä: https://www.uskotv.fi/. :)
Evvk, kiitos vaan. No Jesus for me. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselleni pieni hartaushetki voi olla myös joku lyhyt hartausohjelma. Katson usein Yle Areenalta Pisara -ohjelmaa, se on lyhyt ja puhutteleva. Siitä saa aina jotain. :)
https://areena.yle.fi/1-3206917 Anonyymi kirjoitti:
Joskus tietysti hyväkin musiikki voi nostattaa, jos siinä on jotain syvempää. Tämän valitsin sinulle tähän. Aivan ihana artisti, olen käynyt konsertissaan. :)
https://www.youtube.com/watch?v=SbU5AgKfz7QKiitos. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tuomasmessussa siellä voi kierrellä rukousosion aikana kirkossa eri alttareilla, joissa on kaikkea kivaa: voi jättää rukouspyyntöjä, siellä voi tiputtaa rukouskiviä, sytyttää tuohuksia, katsella kuvia, laulaa toisten mukana. Tuo on hyvin inspiroiva ja "rikas" messu hengellisesti ja henkisestikin: koskettaa monia aisteja. :)
MCMLXXVI kirjoitti:
Eri juttu jos olis tämmönen meno..
https://youtu.be/YZw0NtuL1CoAnonyymi kirjoitti:
Älä mene noihin kundaliinihössötyksiin tai jos olet jo mennyt, jätä taaksesi. Tiesitkö, että kundaliini tarkoittaa käärmevoimaa eikä kysymyksessä todellakaan ole Jumala eikä Pyhä Henki. Sinullekin suosittelen ihan reippaasti vaan seurakuntaan menoa. Voit yllättyä! Toivon, että Jumala sinuakin kutsuu ja koskettaa. :)
Miksi uskovaiset ovat niin kovia tuomitsemaan muita?
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
No onpa sulla asenne. Jesse on kaikille tarkoitettu ja kiinnostunut kaikista, sinustakin. Mietipä sitä. Moni ihan turhaan Jesseä pelkää tai pelkää, mitä siitä seuraa, jos alkaa Jessen seura ja seuraaminen kiinnostamaan. Jeevelissä ei oo mitään pelättävää. Sitähän sä kysyit tai aattelit?! ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa sulla asenne. Jesse on kaikille tarkoitettu ja kiinnostunut kaikista, sinustakin. Mietipä sitä. Moni ihan turhaan Jesseä pelkää tai pelkää, mitä siitä seuraa, jos alkaa Jessen seura ja seuraaminen kiinnostamaan. Jeevelissä ei oo mitään pelättävää. Sitähän sä kysyit tai aattelit?! ;)
P.S. Tämä typykkä alkaa lähtemään nyt "Jumalan kekkereihin". Toivottavasti menette muutkin. Jos ette menekään, katsokaa tuota usko-tv:ä. ;) :)
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Miksi uskovaiset ovat niin kovia tuomitsemaan muita?
Ei se ole tuomitsemista vaan varoitus. Noihin juttuihin liittyy todellinen vaara. Haluan, että pääset aitoon yhteyteen Jumalan kanssa ja se ei tule kundaliinihössötysten kautta. Tsaukki, minä menen nyt!
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole tuomitsemista vaan varoitus. Noihin juttuihin liittyy todellinen vaara. Haluan, että pääset aitoon yhteyteen Jumalan kanssa ja se ei tule kundaliinihössötysten kautta. Tsaukki, minä menen nyt!
Kyllä tuo on tuomitsemista. Ahdasmielistä.
Wwuwuw kirjoitti:
Meditointiin voi myös halutessaan lisätä oman uskontonsa tunnuksia. Mielikuvistahan siinä on kyse, pätee myös näihin chakroihin.
Wwuwuw kirjoitti:
Eri juttu jos olis tämmönen meno..
https://youtu.be/YZw0NtuL1CoHeh, menohan oli vallaton. Gospel on kyllä ihan jees. Yksi naapuri täällä harrastaa näitä gospelkuoro lauluja. :)
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnot ja Jeesus ei ole mulle ja mua varten. En ole silleen hengellinen ihminen. :)
Jos joku luoja pitää olla, se olkoon universumi, Maaemo, äiti maa.Anonyymi kirjoitti:
P.S. Tämä typykkä alkaa lähtemään nyt "Jumalan kekkereihin". Toivottavasti menette muutkin. Jos ette menekään, katsokaa tuota usko-tv:ä. ;) :)
Pidä hauskaa. :)
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, menohan oli vallaton. Gospel on kyllä ihan jees. Yksi naapuri täällä harrastaa näitä gospelkuoro lauluja. :)
Hassunnäköstä tamppaamista.. kuntoilua tuokin.
Wwuwuw kirjoitti:
Todellakin. Mutta fiilis oli hurmoksellisen näköistä.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Uskonnot ja Jeesus ei ole mulle ja mua varten. En ole silleen hengellinen ihminen. :)
Jos joku luoja pitää olla, se olkoon universumi, Maaemo, äiti maa.Yhteys Maahan palautuu myös tallustelemalla paljain jaloin nurmikolla, kalliolla. Kokeile jos mahdollista. Liika tv, netin tuijottaminen saa energiat keskittymään aivotoimintoihin, kun ihminen on fyysinen kokonaisuus. Yhteys maahan tasapainottaa. Kävely hautuumaalla toimii kaupungissa jos ei ole kivaa metsikköä. Voi vaikka nykäistä rikkaruohot jonkun hoitamatta jääneen haudan kukkapenkistä - lähimmäisenrakkautta.
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys Maahan palautuu myös tallustelemalla paljain jaloin nurmikolla, kalliolla. Kokeile jos mahdollista. Liika tv, netin tuijottaminen saa energiat keskittymään aivotoimintoihin, kun ihminen on fyysinen kokonaisuus. Yhteys maahan tasapainottaa. Kävely hautuumaalla toimii kaupungissa jos ei ole kivaa metsikköä. Voi vaikka nykäistä rikkaruohot jonkun hoitamatta jääneen haudan kukkapenkistä - lähimmäisenrakkautta.
Tallustelen päivittäin omalla pihalla, puutarhassa paljain jaloin. Vietän ison osan aikaa ulkona päivästä. Jopa netissä ollessani.
Mulle hautuumaat on jotenkin nykyään, ei tee mieli mennä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tuomasmessussa siellä voi kierrellä rukousosion aikana kirkossa eri alttareilla, joissa on kaikkea kivaa: voi jättää rukouspyyntöjä, siellä voi tiputtaa rukouskiviä, sytyttää tuohuksia, katsella kuvia, laulaa toisten mukana. Tuo on hyvin inspiroiva ja "rikas" messu hengellisesti ja henkisestikin: koskettaa monia aisteja. :)
Tuovan kuulostaa jo ihan joltain pakanalliselta menolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä pysyä kaidalla tiellä ja poissa rikoksista. Etenkin tietoliikennerikoksista.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Itse näen varoittamisen merkkinä huolesta ja välittämisestä. Toivon myös, että jokainen ihminen pääsee aitoon ja turvalliseen yhteyteen Jumalan kanssa, jolla ei ole mitään tekemistä kundaliinivoimien kanssa. Ei ollut tarkoitus loukata mutta parempi, että on suora tuossa asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse näen varoittamisen merkkinä huolesta ja välittämisestä. Toivon myös, että jokainen ihminen pääsee aitoon ja turvalliseen yhteyteen Jumalan kanssa, jolla ei ole mitään tekemistä kundaliinivoimien kanssa. Ei ollut tarkoitus loukata mutta parempi, että on suora tuossa asiassa.
Mutta ei yhteyteen toisen älypuhelimen kanssa. Olisi syytä pysyä vain yhteyksissä omissa laitteissaan.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Meditointiin voi myös halutessaan lisätä oman uskontonsa tunnuksia. Mielikuvistahan siinä on kyse, pätee myös näihin chakroihin.
En itse usko chakroihin. Uskon kyllä, että ihminen on fyysis-psyykkis-sosiaalis-hengellinen kokonaisuus ja meillä on mahdollisuus olla yliluonnollisen kanssa tekemistä. Ajattelen, uskon ja kokemuksesta myös tiedän, että hengellinen todellisuus on kaksijakoinen. Siihen liittyy paljon eksytystä ja myös joihinkin asioihin liittyy valkeutena esiintymistä, vaikka kysymyksessä ei ole valkeus. Moni on kiinnostunut henkisyydestä ja etenkin uushenkisyydestä Suomessakin. Siihen kuuluu myös nuo kundaliinit ja muut. Suosittelen pysymään erossa noista asioista.
Tietysti rukouskin on kuuntelua. Mietiskely voi olla omien asioidenkin mietiskelyä ja itsereflektiota ilman mitään hengellistä sisältöä. Nuo on ihan turvallisia. Jos mietiskelyyn lisää uushenkisiä elementtejä ollaan jo harhapoluilla hengellisessä mielessä ja siellä on helppo eksyä. En suosittele. - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, menohan oli vallaton. Gospel on kyllä ihan jees. Yksi naapuri täällä harrastaa näitä gospelkuoro lauluja. :)
Gospelissa on voima. Tässä hieman samaa kategoriaa mutta maltillisempi. Itse kyllä tykkään. Olen myös laulanut useissa hengellisissä kuoroissa elämäni aikana.
https://www.youtube.com/watch?v=-EaCVnGvNSw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gospelissa on voima. Tässä hieman samaa kategoriaa mutta maltillisempi. Itse kyllä tykkään. Olen myös laulanut useissa hengellisissä kuoroissa elämäni aikana.
https://www.youtube.com/watch?v=-EaCVnGvNSwGospelit ei kuulu Suomeen eikä oikeaan kirkkoon.
Anonyymi kirjoitti:
En itse usko chakroihin. Uskon kyllä, että ihminen on fyysis-psyykkis-sosiaalis-hengellinen kokonaisuus ja meillä on mahdollisuus olla yliluonnollisen kanssa tekemistä. Ajattelen, uskon ja kokemuksesta myös tiedän, että hengellinen todellisuus on kaksijakoinen. Siihen liittyy paljon eksytystä ja myös joihinkin asioihin liittyy valkeutena esiintymistä, vaikka kysymyksessä ei ole valkeus. Moni on kiinnostunut henkisyydestä ja etenkin uushenkisyydestä Suomessakin. Siihen kuuluu myös nuo kundaliinit ja muut. Suosittelen pysymään erossa noista asioista.
Tietysti rukouskin on kuuntelua. Mietiskely voi olla omien asioidenkin mietiskelyä ja itsereflektiota ilman mitään hengellistä sisältöä. Nuo on ihan turvallisia. Jos mietiskelyyn lisää uushenkisiä elementtejä ollaan jo harhapoluilla hengellisessä mielessä ja siellä on helppo eksyä. En suosittele.Kuten sanoin, pidän chakroja apuvälineenä meditaatiossa, siis mielikuvina, en minäkään siis usko mihinkään konkreettisiin chakroihin. Ihmisten keksintöä nekin.
Minä taas varoittaisin hurahtamasta mihinkään uskontoon, niin paljon pahaa ovat saaneet aikaan, edelleenkin esim homoseksuaalien tuomitsijoina.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Jos joku luoja pitää olla, se olkoon universumi, Maaemo, äiti maa.Minä olen sitä mieltä, että Jeesus tuli ja on kaikkia varten. Suren sitä, että kaikki ihmiset eivät tunne henkilökohtaisesti Jumalaa ja monilla on väärä kuva juurikin siitä Luojasta ja kuka Hän oikeasti on. Ei kannata koskaan sanoa ei tuossa asiassa. Henkilökohtainen usko Jeesukseen lisää elämän mielekkyyttä ja sillä on iankaikkisuusperspektiivi silloin. Tietysti uskosta osattomalle Jeesus on kaukainen historiallinen henkilö vailla henkilökohtaista merkitystä, ymmärrän senkin. En itsekään ole aina ollut uskossa enkä uskonut Jeesukseen henk.koht.
Uskovana eläminen ei tarkoita sitä, että elämä kävisi tylsäksi ja rajoitetuksi. Elämään tulee turvaa ja Jumalan läsnäolo ja silti voi pitää hauskaa. Jumalahan haluaa tulla todeksi kaikille ja Hän muutenkin on kaiken hyvyyden lähde, johon kannattaa turvata. Toki Jumala kunnioittaa jokaisen ihmisen toivetta, ei Hän väkipakolla kenenkään elämään tunge. Hän on kuitenkin tarjolla kaikille. Ei kannata jättää sitä korttia käyttämättä. ;) - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kummelissa oli kunnon tamppaajat! ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Oo8GLFNWljM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys Maahan palautuu myös tallustelemalla paljain jaloin nurmikolla, kalliolla. Kokeile jos mahdollista. Liika tv, netin tuijottaminen saa energiat keskittymään aivotoimintoihin, kun ihminen on fyysinen kokonaisuus. Yhteys maahan tasapainottaa. Kävely hautuumaalla toimii kaupungissa jos ei ole kivaa metsikköä. Voi vaikka nykäistä rikkaruohot jonkun hoitamatta jääneen haudan kukkapenkistä - lähimmäisenrakkautta.
Tuotakin ihminen tarvitsee: luonnonrauhaa ja käyskentelyä luonnossa. Metsät, puistot, rannat on hyviä paikkoja tuohon. Ehkä liikaakin kaupungeissa, varsinkin suurkaupungeissa, ihmiset ovat etääntyneet luonnosta.
- Anonyymi
Mitä kovempi kalteri, sitä kovempi usko.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Tallustelen päivittäin omalla pihalla, puutarhassa paljain jaloin. Vietän ison osan aikaa ulkona päivästä. Jopa netissä ollessani.
Mulle hautuumaat on jotenkin nykyään, ei tee mieli mennä.En ole tuo, johon viittaat, mutta itse taas pidän hautausmaista. Siellä on historian havinaa, rauhallista, pikkulintuja ja hyvin uteliaita oravia. Siellä tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt. Itse tykkään mennä usein vaan istumaan sinne samalla kun käyn sukulaisten haudoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuovan kuulostaa jo ihan joltain pakanalliselta menolta.
Mikä kohta tuossa? Tuomasmessussa on sivualttareita ja ne on usein koristeltu. Ei siellä mitään kuvia tai muutakaan palvota. Lähetystyöstä voi olla vaikka kuvia, seurakunnan lähetyskentiltä. Rukouskiven voi pudottaa maljaan, kun jättää rukouspyynnön. Tuossa ei elollista palvota missään määrin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä pysyä kaidalla tiellä ja poissa rikoksista. Etenkin tietoliikennerikoksista.
En ymmärrä viestiäsi. Itse olen kyllä täysin lainkuuliainen ihminen ollut aina. Onko sinulla itselläsi osuutta tuollaisiin tekoihin?
Anonyymi kirjoitti:
Kummelissa oli kunnon tamppaajat! ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Oo8GLFNWljMKädetkin huitoo samaan tyyliin.. ☺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei yhteyteen toisen älypuhelimen kanssa. Olisi syytä pysyä vain yhteyksissä omissa laitteissaan.
En tiedä, oletko psyykkisesti sairas vai miksi lähettelet tuollaisia viestejä minulle. Minulla ei ole mitään osaa ja arpaa tuollaiseen. Ihan omalta läppäriltäni tässä kirjoitan niin kuin aina tälle palstalle ja olen itse joutunut tietomurtojen kohteeksi ensimmäistä kertaa joitakin vuosia sitten. Oma tietotekninen osaaminen tai osaamattomuus ei riitä tuollaiseen. Jos sinä syyttelet harhaisesti, voit julkisella palstalla syyllistyä rikokseen. Tuo on jo harmaalla alueella tuo sinun viestisi. Jos olet joutunut tuollaisen kohteeksi, voit yrittää pyytää apua poliisilta. Ei ne tosin sielläkään tunnu tietävän tietomurroista paljon. En itse ainakaan saanut aikanaan apua.
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuo, johon viittaat, mutta itse taas pidän hautausmaista. Siellä on historian havinaa, rauhallista, pikkulintuja ja hyvin uteliaita oravia. Siellä tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt. Itse tykkään mennä usein vaan istumaan sinne samalla kun käyn sukulaisten haudoilla.
Minäkin tykkään. Lapsena kun matkattiin mummon lapsuudenkotiin kesäisin, ( jonka mummo osti itselleen aikuisena) niin mummo halusi aina pysähtyä matkan varrella oleviin kirkkoihin ja hautuumaille.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole sama henkilö kuin aloittaja ja nyt sinä perättömästi mustamaalaat sekä aloittajaa että minua, jotka olemme erillisiä henkilöitä. Ilmoitan tuon viestisi nyt ylläpidolle. Tuo on sairasta ja perätöntä mustamaalausta julkisella palstalla. Ymmärrätkö, että tuollainen täyttää rikoksen tunnusmerkit? Ymmärrätkö ollenkaan, mitä kirjoitat? Perättömän ilmoituksenkin tekeminen poliisillekin on rikos mutta jos olet joutunut tietomurtojen kohteeksi, pyydä poliisilta apua. Vie laitteesi sinne tutkittavaksi. Älä harhaisesti syyttele muita palstalla. Jos kyseessä on psykoottisuus omalla kohdallasi, ota yhteyttä akuuttipsykiatrian puolelle omassa kotipaikassasi.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kuten sanoin, pidän chakroja apuvälineenä meditaatiossa, siis mielikuvina, en minäkään siis usko mihinkään konkreettisiin chakroihin. Ihmisten keksintöä nekin.
Minä taas varoittaisin hurahtamasta mihinkään uskontoon, niin paljon pahaa ovat saaneet aikaan, edelleenkin esim homoseksuaalien tuomitsijoina.Varmasti kaikkien uskotojen ja Jumalan nimissä on tehty pahaa. Ihminen on läpikotaisin epätäydellinen ja syntinen loppuun saakka, niin myös seurakunnat seurakuntalaisineen. Se on vaan ihmisen luonto. Minulle kristinuskossa on kyse pelastuksesta ja totuudesta, ei hurahtamisesta eikä ensisijaisesti edes uskonnollisista tavoista. Usko on hengittämistä hengellisessä mielessä.
- Anonyymi
Haukut väärää puuta ja vaikutat oikeasti todella sairaalle. Perättömästä mustamaalauksesta julkisella palstalla voi syyllistyä törkeään kunnianloukkaukseen ja saada kaksi vuotta vankeusrangaistusta. Hankithan itsellesi apua!
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Minäkin tykkään. Lapsena kun matkattiin mummon lapsuudenkotiin kesäisin, ( jonka mummo osti itselleen aikuisena) niin mummo halusi aina pysähtyä matkan varrella oleviin kirkkoihin ja hautuumaille.
Tuo toinen anonyymiviestittelijä tuossa välissä vaikuttaa syvästi sairaalle, kun ahdistelee minua, toista anonyymia, viesteillään ja mustamaalaa perättömästi. En ymmärrä. Onko ahdistellut muitakin tänä päivänä palstalla? Tiedätkö, kuka henkilö kyseessä?
Se on tärkeää etenkin vanhoille ihmisille käydä sukulaisten haudoilla. Suomessa on paljon kivoja tiekirkkoja, joihin pysähtyä ja jotka pitävät erityisesti kesällä ovet auki. Itse tykkään kulkea hautausmailla, koska siellä on kaunista ja hiljaista. Kesäisin hautausmaat on kauniita. Tietysti talvellakin hautausmaa kynttilämerineen on kaunis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo toinen anonyymiviestittelijä tuossa välissä vaikuttaa syvästi sairaalle, kun ahdistelee minua, toista anonyymia, viesteillään ja mustamaalaa perättömästi. En ymmärrä. Onko ahdistellut muitakin tänä päivänä palstalla? Tiedätkö, kuka henkilö kyseessä?
Se on tärkeää etenkin vanhoille ihmisille käydä sukulaisten haudoilla. Suomessa on paljon kivoja tiekirkkoja, joihin pysähtyä ja jotka pitävät erityisesti kesällä ovet auki. Itse tykkään kulkea hautausmailla, koska siellä on kaunista ja hiljaista. Kesäisin hautausmaat on kauniita. Tietysti talvellakin hautausmaa kynttilämerineen on kaunis.Pieni lisäys. Laitoin tuosta kirjoittajasta jo ylläpidolle viestin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tärkeää etenkin vanhoille ihmisille käydä sukulaisten haudoilla. Suomessa on paljon kivoja tiekirkkoja, joihin pysähtyä ja jotka pitävät erityisesti kesällä ovet auki. Itse tykkään kulkea hautausmailla, koska siellä on kaunista ja hiljaista. Kesäisin hautausmaat on kauniita. Tietysti talvellakin hautausmaa kynttilämerineen on kaunis.Ahdistelijat saadaan selville jotka sotkeutuvat toisten älylaitteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistelijat saadaan selville jotka sotkeutuvat toisten älylaitteisiin.
Itselläni ei ole mitään intressiä eikä osaamista tehdä tuollaista, ei pienintäkään. En ole koskaan syyllistynyt elämässäni rikoksen tunnusmerkit täyttäviin tekoihin. Tällä palstalla on kyllä ollut puhetta ja yleisesti ollut tiedossa, että täällä pyörii hakkereita, jotka hakkeroi ja ilmeisesti ip-osoitteitakin on epäilty seuraavan. Itsekin epäilen, että minuun on kodistunut sellaista alkaen 2018, kun tulin palstalle ensimmäisen kerran, koska henk.koht. tietojani leviteltiin ja olin siitä yhteydessä palstan ylläpitoon.
Muistutan vielä, että jos sinä perättömästi syyttömiä syytät, sinä syyllistyt julkisella palstalla törkeään kunnianloukkaukseen, mikä on vakava rikos. Jos sinä viet tutkintaan syyttömiä ihmisiä, sinä myös saatat saada siitä perättömän ilmiannon merkinnän rekisteriisi. Itse ainakin teen sen ilmoituksen, jos minuun kohdistuu tuollaista. On hyvä, että poliisi seuraa tätä palstaa ja että hakkerointi ja palstakiusaaminen saadaan kitkettyä pois. Palstalla ei voi kirjoitella, jos ei kunnioita Suomen lakia eikä palstan sääntöjä. Perätön syyttelykin on palstan sääntöjen ja Suomen lain vastaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kohta tuossa? Tuomasmessussa on sivualttareita ja ne on usein koristeltu. Ei siellä mitään kuvia tai muutakaan palvota. Lähetystyöstä voi olla vaikka kuvia, seurakunnan lähetyskentiltä. Rukouskiven voi pudottaa maljaan, kun jättää rukouspyynnön. Tuossa ei elollista palvota missään määrin.
No just toi kaikenlainen tilpehöörien kans pelailu, eikö sen uskonpuhdistuksen tarkoitus ollu aikoinaan poistaa kaikki turha krumeluuri siitä ihmisen ja Jumalan yhteyden välistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Risto pysyy nyt ”varmasti” kaidalla polulla kehoituksesi jälkeen, mutta kerrotko vielä, että ketä naista epäilet rikoksista ja millaisista? Tietoliikennerikkomus ei ole mikään kevyt asia ja perusteeksi sellaisesta epäilemiseen tarvitset muutakin kuin känkkäränkän hyvien arvoisten johdosta tai onnistuneista kepillä jään kokeilemisista. Maailma on aika reaktiivinen pelikenttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni lisäys. Laitoin tuosta kirjoittajasta jo ylläpidolle viestin.
Sittenhän asia on kunnossa ja etenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistelijat saadaan selville jotka sotkeutuvat toisten älylaitteisiin.
Spekulatiivisesti puhuen, sellaiset on yksinkertaisesti saastaista ali-ihmisyyttä edustavaa sakkia.
- Anonyymi
Kysy Sofialta....ovat nyt Tallinnassa Stefun kanssa piristäytymässä🤭
- Anonyymi
Ulkoilemalla kuuntelemassa toisten ihmis-olioiden ajatelmia ja suunnitelmia.
Kaupungissa on paljon ihmisiä, harvoin törmää samaan ihmiseen.
Jos jää juttuamaan jotain pientäkin tuntemattomien kanssa, piristää.
Ällös mökötä ja hypi paikoillasi. - Anonyymi
Näin kesäisin on kiva lähteä vääntämään kahvaa jos ketuttaa tai masentaa. Takarengas kun alkaa viskoa pikkukiviä kurvissa, niin jo vain elämä taas hymyilee :)
Yt.
T.Heh, se kyllä piristää takuuvarmasti. :D
Harmi kun multa nyt uupuu tuollanen mahdollisuus, tiedän sen toimivan kuten kuvailet. :)- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Suakin näkee. Valitsin sut taannoin palstan kilteimmäksi mieheksi, mitäs siihen sanot?
Kiva. Kiitos. Äänestystulos oli varmaan yksimielinen, vain wuwwin ääni laskettiin. :)
Yt.
T. Anonyymi kirjoitti:
Kiva. Kiitos. Äänestystulos oli varmaan yksimielinen, vain wuwwin ääni laskettiin. :)
Yt.
T.Joku muukin äänesti sua☝️
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Joku muukin äänesti sua☝️
Pitää varmaan nyt keksiä joku kohteliaisuus takaisin. Lähden kohta ajelemaan, niin kyllä siellä jotain mieleen pälkähtää.
Yt.
T. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää varmaan nyt keksiä joku kohteliaisuus takaisin. Lähden kohta ajelemaan, niin kyllä siellä jotain mieleen pälkähtää.
Yt.
T.Äläkä nyt ota tätä niin ettenkö olisi hetikin jotain kehuttavaa keksinyt :)
Yt.
T. Anonyymi kirjoitti:
Yt.
T.Ääh, eikä tarvi. Hö.
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä nyt ota tätä niin ettenkö olisi hetikin jotain kehuttavaa keksinyt :)
Yt.
T.Kiellän keksimästä mitään. ☝️
- Anonyymi
En välttämättä mitenkään, sehän menee joka tapauksessa ohi itsestään. Annan itseni vain tuntea sen, joskus jopa lietson sitä.
Juu, mäkin joskus nautin siitä jopa hankin sen melankolisella musiikilla, mutta nyt.. Nyt mä en nauti siitä tunteesta, se tuntuu ikävältä.
Jos haluaa märöttää yksin, niin joku leffa, sarja nettflixistä, ajulua jonnekin, kirja?
Sitten yks minun suosikki on lähtee käymään jonkun luona kahvilla tms.
Ja yks hyvä on tehdä joku ihan pikkuhomma, mikä ei tuu mieleen muuten... narseva ulko-ovi. Sit takaoveen myös öljyä. Astianpesukoneen sihdit putsaa, lavuaarin vesilukot. Sit kummasti mieli pirustyy, kun tulee edes jotain tehtyä valmiiks, ratkaistua pikku ongelma. 😊- Anonyymi
Tuo on kyllä kanssa hyvä. Joku pikkuhomma jonka saa varmasti loppuun asti tehtyä.
Yt.
T. Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä kanssa hyvä. Joku pikkuhomma jonka saa varmasti loppuun asti tehtyä.
Yt.
T.Joo. Joku lonksuva kaapinovi kuntoon, lieden putsaus. Jääkaapin putsaus.
Rännin putsaus on muuten huisan hauskaa ja näkyvää hommaa. Usein ei kovin vaikeaakaan. Näkee heti miten paljon paremmin vesi kulkee. 😄👌Tuota extemporee touhuilua, huoltoa säätöä mä harrastan päivittäin. Ei tuu vaan mainittua, mutta joka päivä jotain. Ihan ohimennen ja jonkun muun asian lomassa.
Jotenkin kaipaan jotain, en vaan oikein tiedä mitä.MCMLXXVI kirjoitti:
Tuota extemporee touhuilua, huoltoa säätöä mä harrastan päivittäin. Ei tuu vaan mainittua, mutta joka päivä jotain. Ihan ohimennen ja jonkun muun asian lomassa.
Jotenkin kaipaan jotain, en vaan oikein tiedä mitä.Hksi on myös sekin, että hyväksyy tuon olon. 😊
Ei aina tartte olla pirteä ja hyvällä päällä. Joskus saa olla mörököllikkä ja jurputtaa ja potkia tennissukkamytty seinälle. 😊
Kuuluu osans elämään. 😊
Huomenna on jo toinen päivä, tänään saat olla surullinen ja down. 😊interlocutrice kirjoitti:
Hksi on myös sekin, että hyväksyy tuon olon. 😊
Ei aina tartte olla pirteä ja hyvällä päällä. Joskus saa olla mörököllikkä ja jurputtaa ja potkia tennissukkamytty seinälle. 😊
Kuuluu osans elämään. 😊
Huomenna on jo toinen päivä, tänään saat olla surullinen ja down. 😊Mitähän toi hksi-sana tarkoittaa? 😂
interlocutrice kirjoitti:
Hksi on myös sekin, että hyväksyy tuon olon. 😊
Kuuluu osans elämään. 😊
Huomenna on jo toinen päivä, tänään saat olla surullinen ja down. 😊Hmmm, ei jurpituta yhtään. Lähinnä on vaan niin haikea, surullinen olo. Feeling so small. :)
- Anonyymi
Joo. Joku lonksuva kaapinovi kuntoon, lieden putsaus. Jääkaapin putsaus.
Rännin putsaus on muuten huisan hauskaa ja näkyvää hommaa. Usein ei kovin vaikeaakaan. Näkee heti miten paljon paremmin vesi kulkee. 😄👌Kohtahan se aika taas on. Pääsee urheilemaan tuonne korkeille ja liukkaille syysräystäille.
Yt.
T. MCMLXXVI kirjoitti:
Hmmm, ei jurpituta yhtään. Lähinnä on vaan niin haikea, surullinen olo. Feeling so small. :)
No siis sekin on ihan ok fiilis.... sekin kantsii elää läpi. 😊
Anonyymi kirjoitti:
Kohtahan se aika taas on. Pääsee urheilemaan tuonne korkeille ja liukkaille syysräystäille.
Yt.
T.No näinpä... onneks mulla ei kovin paljoa mitään tule ränneihin, kun ei ole puita lähellä. 😊
Mutta tänään vois vaikka viritellä letkut ja painepesurilla kurauttaa puhtaaks ne. 😄interlocutrice kirjoitti:
No siis sekin on ihan ok fiilis.... sekin kantsii elää läpi. 😊
Joo. Se vaan tänään tuntuu rasittavalle.
No näinpä... onneks mulla ei kovin paljoa mitään tule ränneihin, kun ei ole puita lähellä. 😊
Mutta tänään vois vaikka viritellä letkut ja painepesurilla kurauttaa puhtaaks ne. 😄Sulla on sentäs painepesuri. Meikäläinen kuuraa ne aina sangolla ja harjalla, on äpläämistä tikkailla. :D
Vesipisteen paikka on ulkoseinässä, mutta vesiputkivedot puuttuu, ettei edes vesiletkusta ole jelppiä.MCMLXXVI kirjoitti:
Joo. Se vaan tänään tuntuu rasittavalle.
No itse huomasin, että oli jossainvaiheessa vsikea sietää kaikenlsisia fiiliksiä. Just jotain negatiivisen oloisia varsinkin... Ekaks ne piti opetella kokemaan itse, sitten vielä hyväksyä se, että joku muukin voi/saa kokea samaa. Eikä mun pidä mennä piristämään tai alkaa keksiä jotain muuta sen fiiliksen syrjäyttävää. 🤔
MCMLXXVI kirjoitti:
Sulla on sentäs painepesuri. Meikäläinen kuuraa ne aina sangolla ja harjalla, on äpläämistä tikkailla. :D
Vesipisteen paikka on ulkoseinässä, mutta vesiputkivedot puuttuu, ettei edes vesiletkusta ole jelppiä.No joskus mäkin mätin käsineen ja sankolla huruutin vettä sinne. 😀
Itseasiassa mietin, että pitäiskö lähteekin putsaamaan rännit? Ja sitten vois tuolta autotallin vintiltä tonkia yhden antennikaapelin ja pujottaa sen tuuletusaukon kautta vinttihuoneen yli tuplana... sais siten korjattua pari ulkokautta vetoa. 🤔
Selkälihaksetkin saattais vertyä. Illalla ois säbää sisällä tiedossa. 😁interlocutrice kirjoitti:
No itse huomasin, että oli jossainvaiheessa vsikea sietää kaikenlsisia fiiliksiä. Just jotain negatiivisen oloisia varsinkin... Ekaks ne piti opetella kokemaan itse, sitten vielä hyväksyä se, että joku muukin voi/saa kokea samaa. Eikä mun pidä mennä piristämään tai alkaa keksiä jotain muuta sen fiiliksen syrjäyttävää. 🤔
Juu, itsehän se pitää löytää ulos kehästä. Vähän silti piristää jo lukea millä muut piristää itseään. :)
No joskus mäkin mätin käsineen ja sankolla huruutin vettä sinne. 😀
Itseasiassa mietin, että pitäiskö lähteekin putsaamaan rännit? Ja sitten vois tuolta autotallin vintiltä tonkia yhden antennikaapelin ja pujottaa sen tuuletusaukon kautta vinttihuoneen yli tuplana... sais siten korjattua pari ulkokautta vetoa. 🤔
Selkälihaksetkin saattais vertyä. Illalla ois säbää sisällä tiedossa. 😁Otat nyt alkulämmittelyt säpään. :'D
MCMLXXVI kirjoitti:
Juu, itsehän se pitää löytää ulos kehästä. Vähän silti piristää jo lukea millä muut piristää itseään. :)
No aikapitkälle pääsee, kun miettii vähän taaksepäin... hyvin harvoin sitä yhteen fiilikseen on kiinnijäänyt. 😬
Kävin jo kaivelee pesurin ja viritin pitemmän letkun hanaan kiinni, niin eikö alkanut mättämään vettä...🤨interlocutrice kirjoitti:
No aikapitkälle pääsee, kun miettii vähän taaksepäin... hyvin harvoin sitä yhteen fiilikseen on kiinnijäänyt. 😬
Kävin jo kaivelee pesurin ja viritin pitemmän letkun hanaan kiinni, niin eikö alkanut mättämään vettä...🤨Jeps. :)
MCMLXXVI kirjoitti:
Otat nyt alkulämmittelyt säpään. :'D
No aion putsata noi rännit, kun kerran keksin... sntennijohto saa nyt odottaa. 😀
Ei noita montaa ränniä ole.... käyn seuraavaks irrottaa tikkaat peräkärristä. 😄MCMLXXVI kirjoitti:
Jeps. :)
Rännit putsattu. 💪😀
Nyt vaan vehkeet kelaa pois pihalta ja käy itse suihkussa. 😁
Vähän pöllähti päälle moska. 😝interlocutrice kirjoitti:
Rännit putsattu. 💪😀
Nyt vaan vehkeet kelaa pois pihalta ja käy itse suihkussa. 😁
Vähän pöllähti päälle moska. 😝Jee, täällä sataa. :D
MCMLXXVI kirjoitti:
Jee, täällä sataa. :D
No täällä taas ei tiedä mitä tekis? Välillä paistaa aurinko, välillä sataa? 🤷♂️
Mutta nyt ei tarvii rännejä vuoteen taas miettiä. Pitäis vaan miettiä, mitä kaikkee hommais mökille huomiseks ja meinasin jäädä sinne maallekin joksikinaikaa. Ajattelin vaihtaa latalaan ne uudet pellit. Tarvii pakata kärriin takas noi tikkaat, sitten otan keväällä hilatut laudat myös siihen kyytiin. Työkaluja pitäis nostella autoon ja tehdä tänne ruokaa, eli käydä kaupassa. Mökille taidan ostaa menomatkalla mitä ostan... ei riitä pää kaikkeen. Sit vielä se säbäkin....
Onneks maalla ei tartte miettiä syömisiä... tekee vaan hommia. Mutsi häärää ruokien kanssa...interlocutrice kirjoitti:
Mutta nyt ei tarvii rännejä vuoteen taas miettiä. Pitäis vaan miettiä, mitä kaikkee hommais mökille huomiseks ja meinasin jäädä sinne maallekin joksikinaikaa. Ajattelin vaihtaa latalaan ne uudet pellit. Tarvii pakata kärriin takas noi tikkaat, sitten otan keväällä hilatut laudat myös siihen kyytiin. Työkaluja pitäis nostella autoon ja tehdä tänne ruokaa, eli käydä kaupassa. Mökille taidan ostaa menomatkalla mitä ostan... ei riitä pää kaikkeen. Sit vielä se säbäkin....
Onneks maalla ei tartte miettiä syömisiä... tekee vaan hommia. Mutsi häärää ruokien kanssa...Siinä on ohjelmaa taas hetkeksi. Kyllä se nyt taitaa syksy tulla, hyvä tehdäkin rästihommat talven alta pois. Luulen, että luntakin taas piisaa jahka alas sataa.
MCMLXXVI kirjoitti:
Siinä on ohjelmaa taas hetkeksi. Kyllä se nyt taitaa syksy tulla, hyvä tehdäkin rästihommat talven alta pois. Luulen, että luntakin taas piisaa jahka alas sataa.
Mä taas luulen, että tulee vähäluminen talvi. Pihlajassa paljon marjoja. Pihlaja kun ei kahta kanna. Lunta ja marjoja. 😬
Mä taas luulen, että tulee vähäluminen talvi. Pihlajassa paljon marjoja. Pihlaja kun ei kahta kanna. Lunta ja marjoja. 😬
Niinkö päin se olikin. Muistin väärin.
- Anonyymi
Onneks maalla ei tartte miettiä syömisiä... tekee vaan hommia. Mutsi häärää ruokien kanssa...Sano äiteelles, että tekee muurinpohjalettuja. Ne on hyviä mansikkahillon kanssa! Sinulla on ihana äiti, kun laittaa ruokaa. :)
Anonyymi kirjoitti:
Sano äiteelles, että tekee muurinpohjalettuja. Ne on hyviä mansikkahillon kanssa! Sinulla on ihana äiti, kun laittaa ruokaa. :)
No katsotaans... kunhan ei nälkä iske ja sais tehtyä hommia. Täällä kotona ois kanssa vaikka mitä, mutta on sitä ruuanlaittoakin ja tiskammista sekä muuta niin helkutisti, ettei juuri muuhun aikaa jääkkään. 🙄
- Anonyymi
No katsotaans... kunhan ei nälkä iske ja sais tehtyä hommia. Täällä kotona ois kanssa vaikka mitä, mutta on sitä ruuanlaittoakin ja tiskammista sekä muuta niin helkutisti, ettei juuri muuhun aikaa jääkkään. 🙄
Joo, kotihommat vie aina aikansa. Mulla tänään pyykkipäivä. Kone laulaa vielä reilun tunnin.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kotihommat vie aina aikansa. Mulla tänään pyykkipäivä. Kone laulaa vielä reilun tunnin.
No jotenkin itsellä on sellainen tapa ollut, että teen aivan kaiken itse. Ruuasta jakopäänhihnan vaihtoon, mutta ei yksi ukko kaikkea kerkee...
Sitäpaitsi oon vielä hiton jäätäpäinen, että tietyt asiat hoituu... kovin herkästi en osta valmista ruokaa tai eineksiä ja pyykitkin pitää olla hyvin pesty ja lakanat jopa msnkeloitu. Sitten löytyy pari eri osoitetta missä on taloja, aittaa, navettaa ja ties kuinka paljon pihaa, sekä hillitön polttopuusouvi. Rakkineita löytyy autosta noittorikelkkaan, sekä veneestä traktoriin jajaja...
Pihat pitää olla kunnossa ja vähän kaikki... sitten vielä muistaa urheilla js pitää hauskaa...
Työtä teen 48 tuntis viikkoon ja nukkuakin koitan, niin... no... joo... pikkuisen liikaa...mutta ehkä tässävuoden kahden päästä tulee muutosta? 😁- Anonyymi
No jotenkin itsellä on sellainen tapa ollut, että teen aivan kaiken itse. Ruuasta jakopäänhihnan vaihtoon, mutta ei yksi ukko kaikkea kerkee...
Sitäpaitsi oon vielä hiton jäätäpäinen, että tietyt asiat hoituu... kovin herkästi en osta valmista ruokaa tai eineksiä ja pyykitkin pitää olla hyvin pesty ja lakanat jopa msnkeloitu. Sitten löytyy pari eri osoitetta missä on taloja, aittaa, navettaa ja ties kuinka paljon pihaa, sekä hillitön polttopuusouvi. Rakkineita löytyy autosta noittorikelkkaan, sekä veneestä traktoriin jajaja...
Pihat pitää olla kunnossa ja vähän kaikki... sitten vielä muistaa urheilla js pitää hauskaa...
Työtä teen 48 tuntis viikkoon ja nukkuakin koitan, niin... no... joo... pikkuisen liikaa...mutta ehkä tässävuoden kahden päästä tulee muutosta? 😁Teet aika pitkää työviikkoa, jos säännöllisesti tuota teet. Toisaalta toiset jaksaa enemmän kuin toiset ja ovat luonnollisesti energisempiä. Siihen energisyyteen ja tehokkuuteen toki vaikuttaa moni asia. Toivottavasti sinulla jää kaiken kiireen ja touhun keskellä myös aikaa neitokaisille, jos sellainen sattuu elämässäsi olemaan. Naiset saattaa nimittäin suuttua, jos niille ei anna (tarpeeksi) aikaa. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Teet aika pitkää työviikkoa, jos säännöllisesti tuota teet. Toisaalta toiset jaksaa enemmän kuin toiset ja ovat luonnollisesti energisempiä. Siihen energisyyteen ja tehokkuuteen toki vaikuttaa moni asia. Toivottavasti sinulla jää kaiken kiireen ja touhun keskellä myös aikaa neitokaisille, jos sellainen sattuu elämässäsi olemaan. Naiset saattaa nimittäin suuttua, jos niille ei anna (tarpeeksi) aikaa. ;)
Tänään vietin työksmun kaa....
Ja tuli mieleen...
https://youtu.be/MBZ_Pb2XYiU
Hophop...
- Anonyymi
Viinalla. Olut ja viinikin käy.
Tuleeko krapula? Mä en juo krapulan takia, kun se tulee jo juodessa ja en tykkää siitäkään kun on holtti pois kun Huupposen munasta.
- Anonyymi
Voi mennä onkiman kalloja, minkälaisia kaloja tulee? Jos tulee suuria kaloja, niitä voi silloin paistella ja syödä.
Mutta jos koukkuun tarttuukin isompi kalla, kallo, pääkallo, ihmisen pääkalle nousee vedestä.
Nuoriso harrastelee ainakin täälläpäin onkimista, hauskuuden takia, mopoautoilla onkimaqan kalloja.No tässä ei ole onkipaikkaa ihan lähellä. Landella olis kyllä järvi mistä tulee kuhaa. Kyllä mä tykkään onkimisestakin, veneellä soutelusta järvellä. Ei lainkaan huono tapa relata. :)
- Anonyymi
Minulle paras keino on lähteä yksin luontoon.
Kulkea siellä rauhassa, katsella ja kuunnella. Ei mitään kiirettä, voi vaikka istua hetken ja kuunnella rauhaa.
Varsinkin alkukesästä kun linnut laulaa, sitä musiikkia on hyvä kuunnella.
Seurailla perhosia ja pörriäisiä, havainnoida ja nähdä miten monimuotoinen luonto on.
On tutkittu ja tunnustettu että varsinkin metsällä on suuri vaikutus ihmisen hyvinvoinnille. Kaikkea ei vielä tiedetä, mutta selvää näytttöä on.
Toinen missä rakastan olla, on meren ranta. Kuljen yksin rantaa pitkin, katselen merta ja lokkeja ja muita vesilintuja. Se rauhoittaa valtavasti.
Kotoani on lyhyt matka rantaan ja siellä tulee oltuakin tämän tästä.
Vielä yksi asia on ottaa kissa syliin. Silitellä ja kuunnella ja tuntea kun se kehrää. Lämpö ja rauha. Tai hakea ystävän koira lenkille. Se on taattu piristysruiske!Kaikki nuo on asioita, joista minäkin pidän. Ihan kaikki. Välillä vaan tulee näitä päiviä, kun tuntuu ettei mikään tepsi.
Minkälainen vipeltäjä naapurin koira on? Vilkas viliskantti? :D
- Anonyymi
Jos haluan parantaa oikein huonoa fiilistä, lähden kävelemään metsään. Reppu mukaan, niin ei tule heti kiire pois. Haistelen, maistelen, kuuntelen, tunnustelen... Ilma metsässä on erilaista kuin muualla. Kävelen reippaasti, rauhallisemmin, pysähtelen, miltä milloinkin tuntuu.
Mutta ihmisen kaipuuseen? En tiedä. Siihen kai auttaa vain toinen ihminen?
xLinerMetsäretki toimii kyllä. Yym joo. Ihmisen kaipuuseen saattaa olla vain se yksi lääke, ihminen. Yritän kompensoida. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Metsäretki toimii kyllä. Yym joo. Ihmisen kaipuuseen saattaa olla vain se yksi lääke, ihminen. Yritän kompensoida. :)
Oletko tavannut sitä ihmistä, jota palstalla ilmeisesti ikävöit? Onko se ollut joku palstaihastus vai oliko siinä jotain muutakin?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tavannut sitä ihmistä, jota palstalla ilmeisesti ikävöit? Onko se ollut joku palstaihastus vai oliko siinä jotain muutakin?
Hmm.
Ehkä kuitenkin käännän puheenaiheen siihen, että toivoisin parisuhteeni olevan läheisempi mitä se on ja tasaisesti pitkin matkaa.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hmm.
Ehkä kuitenkin käännän puheenaiheen siihen, että toivoisin parisuhteeni olevan läheisempi mitä se on ja tasaisesti pitkin matkaa.Omaa parisuhdettaankin voi onneksi työstää. Jos olisin itse parisuhteessa, vaatisin mieheltä varmaan säännöllisiä parisuhdepalaverejä. Olisin varmaan innoissani mukana avioliittoleireillä ja -tapahtumissa. Olen käynyt jopa sinkkuna sellaisissa Ilta rakkaudelle -tapahtumissa, jotka ovat suunnattu aviopareille... :D
Anonyymi kirjoitti:
Omaa parisuhdettaankin voi onneksi työstää. Jos olisin itse parisuhteessa, vaatisin mieheltä varmaan säännöllisiä parisuhdepalaverejä. Olisin varmaan innoissani mukana avioliittoleireillä ja -tapahtumissa. Olen käynyt jopa sinkkuna sellaisissa Ilta rakkaudelle -tapahtumissa, jotka ovat suunnattu aviopareille... :D
Voi, mutta takes two to tango. Ja hirmu innokas ei ole, ottaa asenteen että möröttää. Yksin ei paljon mikään muutu.
Oho. :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Voi, mutta takes two to tango. Ja hirmu innokas ei ole, ottaa asenteen että möröttää. Yksin ei paljon mikään muutu.
Oho. :)Ihan totta. Miten saataisiin Suomen miehet innostumaan parisuhteestaan? Nuo Ilta rakkaudelle -tapahtumat on ihania. Kerran kauan sitten, siellä oli musisoimassa jopa Maarit ja Sami Hurmerinta. Taisi olla Turussa 2004 tai 2005. Olin tosi nuori silloin. Oli siellä muitakin sinkkuja. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta. Miten saataisiin Suomen miehet innostumaan parisuhteestaan? Nuo Ilta rakkaudelle -tapahtumat on ihania. Kerran kauan sitten, siellä oli musisoimassa jopa Maarit ja Sami Hurmerinta. Taisi olla Turussa 2004 tai 2005. Olin tosi nuori silloin. Oli siellä muitakin sinkkuja. ;)
On kai niitäkin, mitkä on innostuneita. En vaan enää keksi mitään millä päästä lähemmäs, millä säilyttää se läheisyys.
Tuntuu välillä, että taistelen vuoria vastaan ja yritän kynnet veressä ja silti putoan aina alas uudestaan.MCMLXXVI kirjoitti:
On kai niitäkin, mitkä on innostuneita. En vaan enää keksi mitään millä päästä lähemmäs, millä säilyttää se läheisyys.
Tuntuu välillä, että taistelen vuoria vastaan ja yritän kynnet veressä ja silti putoan aina alas uudestaan.Rasittavaa on olla on-off. Välillä yhteys on olemassa ja välillä tuntuu kuin olisin täysin blokattu. Ei nää, ei kuule, ei kiinnitä mitään huomiota mitenkään missään.
Epäuskoista miten voi olla samassa talossa niin, että kävelee ohikin kuin näkymättömästä? Ei reakoi yhtään mitenkään, ei eleelläkään.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Rasittavaa on olla on-off. Välillä yhteys on olemassa ja välillä tuntuu kuin olisin täysin blokattu. Ei nää, ei kuule, ei kiinnitä mitään huomiota mitenkään missään.
Epäuskoista miten voi olla samassa talossa niin, että kävelee ohikin kuin näkymättömästä? Ei reakoi yhtään mitenkään, ei eleelläkään.Kannattaa ehkä keskustella, jos vaan pystyy. Jos kysyy suoraan, mikä on.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ehkä keskustella, jos vaan pystyy. Jos kysyy suoraan, mikä on.
Olen tehnyt tuota, mut kun ei hän ota vastaan. Muuli.
Mä kyllä kehtaan puhua läpi suoraan, siitä ei ole kyse. Mutta ei vaan joko jaksa, välitä tai sisäistä. Hetken voi olla höpöhöpö ja halipusi, sitten taas evvk.MCMLXXVI kirjoitti:
Mä kyllä kehtaan puhua läpi suoraan, siitä ei ole kyse. Mutta ei vaan joko jaksa, välitä tai sisäistä. Hetken voi olla höpöhöpö ja halipusi, sitten taas evvk.Luulen, että hän olis eronnut minusta jo, jollei lapsia olis. On niin kyllästyneen ja väsyneen oloinen. Mielenkiinnoton. Joku kipinä välillä käy, mutta tulppa on melkekin pimee ja kärkiväli liian suuri.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mä kyllä kehtaan puhua läpi suoraan, siitä ei ole kyse. Mutta ei vaan joko jaksa, välitä tai sisäistä. Hetken voi olla höpöhöpö ja halipusi, sitten taas evvk.Ok. Haastavaa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Luulen, että hän olis eronnut minusta jo, jollei lapsia olis. On niin kyllästyneen ja väsyneen oloinen. Mielenkiinnoton. Joku kipinä välillä käy, mutta tulppa on melkekin pimee ja kärkiväli liian suuri.
Todella ikävä tilanne. Toivon koko sydämestäni, että tilanne ratkeaa ja helpotus tulee molemmille. Jokaisella on itsensä kanssa tekemistä ja vielä jos on parisuhteessa, siinä on ne omat juttunsa.
Anonyymi kirjoitti:
Todella ikävä tilanne. Toivon koko sydämestäni, että tilanne ratkeaa ja helpotus tulee molemmille. Jokaisella on itsensä kanssa tekemistä ja vielä jos on parisuhteessa, siinä on ne omat juttunsa.
Kiitos. :)
Kyllä ne looulta aina jotenkin ratkeaa, mutta miten se jää nähtäväksi. Se on selvä, että lasten takia kumpikin yrittää enemmän ja koittaa pitää kiinni toisistaan, vaikka irtikin vois päästä toisessa tilanteessa.
Kuitenkin meillä on joku sanaton side, mikä saa meidät pitämään yhtä ja välillä meillä on oikein mukavaakin yhdessä. :)
Hetkittäin.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kiitos. :)
Kyllä ne looulta aina jotenkin ratkeaa, mutta miten se jää nähtäväksi. Se on selvä, että lasten takia kumpikin yrittää enemmän ja koittaa pitää kiinni toisistaan, vaikka irtikin vois päästä toisessa tilanteessa.
Kuitenkin meillä on joku sanaton side, mikä saa meidät pitämään yhtä ja välillä meillä on oikein mukavaakin yhdessä. :)
Hetkittäin.Toivotaan, että ne hetket kasvaa ja rakkaus sen myötä. Sitä toivon koko sydämestäni sinulle/teille ja sellaista kokonaisvaltaista hyvinvointia itsellesikin ja kaikille muillekin tällä palstalla kirjoittaville.
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan, että ne hetket kasvaa ja rakkaus sen myötä. Sitä toivon koko sydämestäni sinulle/teille ja sellaista kokonaisvaltaista hyvinvointia itsellesikin ja kaikille muillekin tällä palstalla kirjoittaville.
Minäkin toivon, että tämä on väliaikainen etääntyminen ja löydetään takas toistemme luokse. Jotenkin en ole valmis luovuttamaan, vaikka sisäinen ristiriitakin käy jatkuvasti pyrkimässä niskan päälle. Se seksuaalisuuteni siis naisia kohtaan. Haluan sitä ja haluan tätä, haluni on valtava mutta järkeni tappelee tämän perheen ja rakkauden puolesta.
- Anonyymi
National Geographic kanavalla oli kun meni kalastamaan barracuda kaloja isoja jonnekin Ugandaan, joku heimo joka on asunut sillä ikiaikoja, varoitti että ne ovat isot barracudat vaarallisia monimetrisiä voi olla ja hyppäävät kalastajankin kimppuun hampaineen.
Joku juttu tallentui videollekin niillä, hittö hyppää hampaineen kalastajan kimppuuun ja joku vaappu: aiva purtu murskaksi kun tuollainen vähän haukannut. Minulla huonoa päivää ei pelasta mikään. Ainoastaan tieto siitä että huominen on parempi auttaa. Ja aina se on ollut.
- Anonyymi
Vettä sataa kaatamalla,uikkarit päälle ja pihalle .,Jos on madollisuus niin nakuna sateeseen,piristää varmasti.
Heh, tulis valkotakkiset hakemaan. :D
Maalla tuo onnistuisi, ainakin jossain kohtaa pihaa mistä ei näy kylille.
Teetkö useinkin tanssia sateessa? :)
- Anonyymi
Sadetanssiaq tanssimaan pihalle ja ulvomaaqn kuin intiaani sateenvarjon kanssa.
- Anonyymi
Käytän kodeiinia ja piriä. Niillä hoituu tilapäinen väsymys nopeasti.
Kyllähän tuo Harmaaritari piristää minua kummasti täällä.
🥰Mitä itseäsi piristää minua se on iso voimavara ystävät ja pikkuiset ja läheiset. jotka voimaanuttaa eikä syö pureskele eikä satuta.
- Anonyymi
Vielä kun hän saisi sinut luottamaan rokotteisiinkin.
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kun hän saisi sinut luottamaan rokotteisiinkin.
Koronarokote ei ole turvallinen vaihtoehto rajoitukset on aina turvallisempi vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Kovin pitkä ketju. Mutta tietenkin viinaa juomalla velatkin muuttuvat saataviksi.
- Anonyymi
Ukkosen mörinä herätti itseni taaskin ylöllä, mutta tähän paikkaan ei salamaukkeli, eli Flash Gorgon helposti iske, eikä haittaakaan vaikka iskisi kuin vasaralla päähän salama.,
Hyvä kulkuneuvo olisi kyllä tuollainen, voisi ajella metsien läpi puita kaataen ja lentokoneita huvikseen ilmasta ammuskellen ja autojen päältä huvikseen jyräten, vaikka jos ruisleipä loppuisi, niin nopein reitti suoraan metsän ja mäkien läpi.
Panssarivaunu; https://en.wikipedia.org/wiki/M1_Abrams
Luuserit eli autoilijat jäävät vain elle metallikuutio niistä tulee :D - Anonyymi
Minua piristää aika paljonkin pyöräily nimenomaan, noh niin olen ollut hommeleissa ja huoltanut kaikenlaisia erilaisia polkypyöriä, mitta niin:
Ulkoilu piristää ja joskus liiankin paljon virkistää. - Anonyymi
Hölmö kysymys. Tietenkin Suippumadonlakeilla. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suippumadonlakki
Sataa ja on synkkää. Mielikö maassa? Istu alas ja märehdi. Anna haikeuden hiipiä sisääsi.. anna surumielisyyden nostattaa kyynel silmäkulmaasi.
Mieti mennyttä, tätä päivää .. tulevaa. Surumielisin silmin.
Olet inhimillinen olento. Syvästi tunteva. Anna itsellesi lupa olla haikea ja surumielinen. Ne ovat kauniita ja vahvoja tunteita, joita ei kannata väheksyä tai paeta. Huomenna heräät uuteen päivään virkeänä ja uusin tuulin. Eilisen murheet unohtuneet. Ollakseen onnellinen, ihmisen täytyy surra. Olisit iloinen että olet kykenevä tuntemaan ja surumielisyys on kaunis tunne. Yksi kauneimmista, jos mielipidettäni kysytään.
Joten hyvää haikeaa päivää sinulle.. nauti siitä niin kauan kuin sitä kestää.Surumielinen. Takotsuboa vissiin yritän kehittää. :)
Sulla on ihastuttavan maanläheinen ja elämänmakuinen ajatusmaailma, tunteellinen. Pidän sinusta.
Kiitos, taidan mennä hiippailemaan tihkusateeseen, jos märkä paita ja kengät vaikka virkistäisi.MCMLXXVI kirjoitti:
Surumielinen. Takotsuboa vissiin yritän kehittää. :)
Sulla on ihastuttavan maanläheinen ja elämänmakuinen ajatusmaailma, tunteellinen. Pidän sinusta.
Kiitos, taidan mennä hiippailemaan tihkusateeseen, jos märkä paita ja kengät vaikka virkistäisi.Hey beibe,
https://youtu.be/iCkhUiULgKc
et sinäkään hullumpi ole...Pikku-pirpana kirjoitti:
Hey beibe,
https://youtu.be/iCkhUiULgKc
et sinäkään hullumpi ole...Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia: halaukset, hymyt, ystävät, suukot, perhe, uni, rakkaus, nauru ja hyvät muistot ... :)
MCMLXXVI kirjoitti:
Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia: halaukset, hymyt, ystävät, suukot, perhe, uni, rakkaus, nauru ja hyvät muistot ... :)
Joo, ja niiden arvostaminen on taitolaji.
Vieläkö häilyt surullisuuden rajamailla..?Pikku-pirpana kirjoitti:
Joo, ja niiden arvostaminen on taitolaji.
Vieläkö häilyt surullisuuden rajamailla..?Niinhän se on. Vielä kaihertaa, kuin mato omenassa. Ehkä huomenna on taas toisenlainen päivä.
MCMLXXVI kirjoitti:
Niinhän se on. Vielä kaihertaa, kuin mato omenassa. Ehkä huomenna on taas toisenlainen päivä.
Oletko ajatellut, että kysyisit itseltäsi mikä vaivaa?
Mulla on mutu, että sä tiedätkin jo mikä sinua vaivaa, mutta ehkä et silti ole valmis kohtaamaan sitä. Olet jo jäsennellyt asiaa pidemmän aikaa ja sinä itse olet esteenäsi ja yrität piiloitella asialta. Kuurupiiloa itsesi kanssa.
Saan semmoisen fiilingin, että olet ristiaallokossa ja pyristelet kaikin voimin kotisatamaa kohden, mikä aiheuttaa surumielisyyttä. Taidat kuitenkin haluta pohjimmiltasi seilata kohti ulappaa ja "suurta tuntematonta" löytääksesi oman aution merirosvosaaresi.
Se vain että ulappa on aava, etkä saa takeita onnellisesta lopusta. Ja aarresaaret ovat vain tarua.
Nooh, se oli vaan mun mutu.
Sä tiedät kyllä itse mistä on kyse.Pikku-pirpana kirjoitti:
Oletko ajatellut, että kysyisit itseltäsi mikä vaivaa?
Mulla on mutu, että sä tiedätkin jo mikä sinua vaivaa, mutta ehkä et silti ole valmis kohtaamaan sitä. Olet jo jäsennellyt asiaa pidemmän aikaa ja sinä itse olet esteenäsi ja yrität piiloitella asialta. Kuurupiiloa itsesi kanssa.
Saan semmoisen fiilingin, että olet ristiaallokossa ja pyristelet kaikin voimin kotisatamaa kohden, mikä aiheuttaa surumielisyyttä. Taidat kuitenkin haluta pohjimmiltasi seilata kohti ulappaa ja "suurta tuntematonta" löytääksesi oman aution merirosvosaaresi.
Se vain että ulappa on aava, etkä saa takeita onnellisesta lopusta. Ja aarresaaret ovat vain tarua.
Nooh, se oli vaan mun mutu.
Sä tiedät kyllä itse mistä on kyse.No bulls eye. Napakymppi. Tuosta on kyse.
- Anonyymi
Ota kovat vauhdit trampoliinissa.
Mä olen tällä viikolla tehnyt jotain niin älytöntä, että ensin kaikkia itketti, mutta lopulta nauratti niin ettei rakko meinannut pitää, koska minä itse ja loputkin tajusivat kuinka älytöntä voi sattua kun sattuu eikä enää voi muuta kuin nauraa, ja lopulta ystäväni nauroivat vedet silmissä ja minäkin niin että vatsaan sattui.
Kukaan ei osannut enää itkeä vaan ajatella, että mitä v itun kaikkea se ihmiselämä sisältääkin! Joskus vaan tekee jotain mitä tajuaa vasta viikon päästä.- Anonyymi
Mitä enemmmän ymmärsimme kökköä asiaa, sitä enemmän tuli nauru. ”Ei tiedä itkeäkö vai nauraa” sanonta meinaa kai just tätä?
- Anonyymi
No ehkä joku lohturuoka ja fiilikseen sopiva elokuva. Alavireisenä liikuntakin vähän pakkopullaa, joskus voi ottaa rennommin. Ihan hyvä merkki mielialojen vaihtelu sinänsä, että tunteiden koko kirjoa käyttää. Apatia tai pysyvä alavireisyys, dystymia, jolloin elämä tuntuu jatkuvalta kivireen vetämiseltä, on sekin mahdollinen olotila. Sen verran masennusta lievempi, ettei toimintakyky täysin katoa. Joten voi jatkua vuosikausia.
- Anonyymi
No ei! Noilla lihoo barbababaksi!
- Anonyymi
Jyrkkä ei lohturuualle ☝ Siten vain lihoo. Ja kun lihoo, on vielä surullisempi ja biorytmit menee muutenkin sekaisin.
- Sheena Söin kananuudelia, vichyä perään. Hetken lohduttaa vatsassa. Nojuu, kyllä mulla tunnetilat vaihtuu, ei nyt yhtenään mutta väliin.
- Anonyymi
Laita parfyymiä.
- Anonyymi
Mene katsomaan muurahaispesää miten kiirettä niillä siellä pitää.
- Anonyymi
Mitä nyt kitiset?
- Anonyymi
Ihmistä ikävöi
- Anonyymi
Leivo, vaikka yksinkertainen omenapiirakka, näin syksyn kunniaksi.
Leipomissa saa levollisen olon ja omenapiirakan tuoksu kodissa saa hyvänmielen myös muille. Hyvän kahvin, teen tai vaikkapa maidon kera, lämmin piirakka maistuu kaikille!
Terveisin; trollikka- Anonyymi
Keskitytään vain hengittämiseen
Sisäänhengitys pitää meidät hengissä, saadaan happea
Elintärkeä
Uloshengitys paaaaaljon pidempi
Keskitytään vain siihen
Siitä paras lopputulos
Voi vaikka laskea kerrat
Asento vaikka maaten, silmät kiinni tai katsoo ” tyhjyyteen ”
- Anonyymi
En oikeastaan millään 🤷♀️ Jos olen surullinen/surumielinen, niin sitten vain olen, tunteet vaihtuu ihan varmasti jossain vaiheessa. Sellaisia ne tunteet on, niitä tulee ja menee. Kun on surullinen kerralla oikein kunnolla, niin on helpompi päästää tunteesta irti ja antaa tilaa muille tunteille.
- Sheena - Anonyymi
Turhaa vinkunaa.
- Anonyymi
Lillis2020 ikävä?
Esim. musiikki, kirjottaminen (esim. ajatusten kirjottaminen ylös vaikka päiväkirjaan), luonto, joku kirja tai lehti, tee-tai kahvikupillinen, lämmin suihku tai saunaan meneminen, lepääminen/nukkuminen, sillon kun vielä telkkari, niin jonkun elokuvan kahtominen. Ja joskus myös itkeminen voi helpottaa. jos on jotain surua ja murhetta.
Kahvii ja suklaajäätelöö.
MCMLXXVI kirjoitti:
Ihan kohta. Suklaapuikko ja kaffi. :)
Mä söin oikein suklaatöttöröö. :9
Carl-Gustaf kirjoitti:
Mä söin oikein suklaatöttöröö. :9
Nami. Vähän enemmän maiskutettavaa. :P
- Anonyymi
Voitteko lukea tämän koko aloituksen ja alla olevat viestit. Tuossa välissä yksi anonyymikirjoittelija alkoi ahdistelemaan ja perättömästi mustamaalaamaan minua. Hän yhdistelee myös eri kirjoittajia toisiinsa. Tiedättekö, kuka henkilö kyseessä? Onko tänään ahdistellut muitakin. Laitoin ylläpidolle viestin noista viesteistä.
Välillä mullekin joku syytää ties mitä syytöksiä, että olisin syyllinen ties mihin. Sivuutan tyypin kokonaan, ei jaksa turhaa huuhaamista.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Välillä mullekin joku syytää ties mitä syytöksiä, että olisin syyllinen ties mihin. Sivuutan tyypin kokonaan, ei jaksa turhaa huuhaamista.
Se luulee, että minä ja sinä olemme sama henkilö ja että maalaan tauluja (en edes osaa maalata, en ole kuvataiteellinen). Onkohan tämä se, joka etsii anonyymiviestien alta yhtä ja samaa kirjoittajaa? Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että tälläkin palstalla liikkuu ihan ihme rymyporukkaa mutta tuo harhainen tunnistelu ja yhdistely tuolla on jo todella vakavaa. Tuo ihminen pitäisi saada hoitoon.
Anonyymi kirjoitti:
Se luulee, että minä ja sinä olemme sama henkilö ja että maalaan tauluja (en edes osaa maalata, en ole kuvataiteellinen). Onkohan tämä se, joka etsii anonyymiviestien alta yhtä ja samaa kirjoittajaa? Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että tälläkin palstalla liikkuu ihan ihme rymyporukkaa mutta tuo harhainen tunnistelu ja yhdistely tuolla on jo todella vakavaa. Tuo ihminen pitäisi saada hoitoon.
En tiedä kuka on. Luulotautinen kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkinnassa olette joka tapauksessa. Sittenpä näette.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
En tiedä kuka on. Luulotautinen kuitenkin.
Tuskinpa nimittelet enää kun totuudet on esillä. Ei tarvitse luulotella kenenkään. Vain hätä pistää teillä nimittelemään muita. Ketju on taltioitu.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa nimittelet enää kun totuudet on esillä. Ei tarvitse luulotella kenenkään. Vain hätä pistää teillä nimittelemään muita. Ketju on taltioitu.
Mulla on puhdas omatunto. Saa tutkia. Muttei saa värittää ja syyttää syyttömiä, kuten sinä teet.
Miks vitussa mua kiinnostas kenenkään älylaitteet? Etenkään jonkun palstalaisen? Herätys nyt. Ja millähän superkyvyillä mä ne tutkisin?- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mulla on puhdas omatunto. Saa tutkia. Muttei saa värittää ja syyttää syyttömiä, kuten sinä teet.
Miks vitussa mua kiinnostas kenenkään älylaitteet? Etenkään jonkun palstalaisen? Herätys nyt. Ja millähän superkyvyillä mä ne tutkisin?Senhän selvittävät sen osaavat. Syytön on syytön. Syyllinen kyllä kaivetaan. S24 on kuuluisa tietomurroista. Näyttöä kertyy nykyajan laitteisiin mitä hakkeritkaan eivät tajua suojata ronkkiessaan älypuhelimia.
Anonyymi kirjoitti:
Senhän selvittävät sen osaavat. Syytön on syytön. Syyllinen kyllä kaivetaan. S24 on kuuluisa tietomurroista. Näyttöä kertyy nykyajan laitteisiin mitä hakkeritkaan eivät tajua suojata ronkkiessaan älypuhelimia.
No se on hakkerien ongelma, ei minun. Mun järki ei hakkerointiin riitä, jos riittäs mä olisin miljonääri. Enkä perseaukinen suomi24 käyttäjä. Ja ihan vitun kaukana täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuo edellinen, johon viittaat, mutta olen tuo toinen, jota harhaisesti syyttelet. Sinä perättömästi syytät ja mustamaalaat syyttömiä ihmisiä julkisella palstalla, joka voi täyttää törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkit. Mahdatko oikeasti harhoissasi ymmärtää, kuinka vakavasta asiasta on kysymys? Mahdatko ymmärtää, mitkä ne seuraukset itsellesi on? Saat ihan rauhassa taltioida ketjuja ja ilmoitella syyttömiä poliisille mutta itse teen ainakin perättömästä ilmiannosta ilmoituksen, jos minulle tulee sinun vuoksesi neutraaleista viesteistä mitään, jotka ei millään tavalla koske sinua. Itse muuten tallennan jokaisen postaamani viestin palstalle. Kannattaisi sinunkin tehdä niin.
En tunne sinua enkä tiedä, kuka olet. En tiedä taustaasi. En tiedä, oletko oikeasti syvästi sairas tuollaisia viestejäsi kirjoitellessa. Kuitenkin perätön syyttely ja mustamaalaus on joko häiriintyneen ihmisen kiusaamista ja/tai merkki psykoottisuudesta. En tiedä taustaasi, joten en voi tarkasti ottaa kantaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senhän selvittävät sen osaavat. Syytön on syytön. Syyllinen kyllä kaivetaan. S24 on kuuluisa tietomurroista. Näyttöä kertyy nykyajan laitteisiin mitä hakkeritkaan eivät tajua suojata ronkkiessaan älypuhelimia.
Minä olen tuo toinen, jota sinä syyttelet, tuo anonyymikirjoittaja. Minä olen itsekin joutunut tietomurtojen kohteeksi ensimmäistä kertaa loppuvuodesta 2017 ja se kiusaaminen tuotiin tälle palstalle 2018. Silloin olin joskus 2018 yhteydessä palstan ylläpitoon asiasta ensimmäisen kerran. Itse selvitän itseeni kohdistuvat teot, ne ei kuulu palstalla revittäviksi ja riepoteltaviksi enempää. Olen ollut myös minuun kohdistuneista tietomurroista yhteydessä sekä kyberturvallisuuskeskukseen että tietomurtoja tutkivaan yrityksiin jne.
Se, mikä tässä sinun harhaisessa syyttelyssäsi on erittäin vakavaa minun kohdalla, on, että sinä syytät uhria ja lainkuuliaista ihmistä, mikä on jo vakavan törkeä teko ja vielä julkisella palstalla. Sinä vastaat joka ikisen viestin sisällöstä, jonka olet tälle palstalle kirjoittanut, ihan joka ikisestä harhaisesta syytöksestäsi. Muista se!
- Anonyymi
Ei kukaan vielä ole seksiä sanonut? Itselläni teki tänään se hyvän mielen. Ei kyllä mikään kovin surullinen lähtöjäänkään mutta ehkä vähän sellainen huolimieli. Niin, tiedättekö sen dildometsä-uutisen?, niin ei siellä mutta vastaavassa paikassa pikapanot. Ei se ehkä niin hohdokasta mutta parempi kuin ei mitään.
- Anonyymi
Niin, se oli kaapissa olevien ukkomiesten salainen homostelupaikka. Sulla samat kuviot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se oli kaapissa olevien ukkomiesten salainen homostelupaikka. Sulla samat kuviot?
En ole ukkomies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ukkomies.
Mutta kaveri oli.
- Anonyymi
Mä syön jotain hyvää, katson jonkun leffan tai kuuntelen hyvää musaa. Eihän se surullisuus aina noin vain häviä ja haittaako jos välillä antaa itselleen luvan olla surullinen, sekin on yks tunteista. Ehkä sää vaikuttaa mielialaan, kun sataa pitkään, taivas on harmaa, monestikin mielikin on harmaa. Kohta kesä on ohi, osa linnuista muuttaa etelään jne... Uutisetkin masentaa, puhutaan luonnonkatasrofeista siellä sun täällä, koronaa tulee tuutin täydeltä ja sotauutisiakin ja uutisia onnettomuuksista tuolla maailmalla.
Juu, minusta vaan tuntuu et olen nykyään aika usein surumielinen ja itkeskelen usein. Jotenkin haikee.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Juu, minusta vaan tuntuu et olen nykyään aika usein surumielinen ja itkeskelen usein. Jotenkin haikee.
Ehkä ikä tekee myös jotenkin oloa haikeeksi. Itsellä tullut joku masennus tai ikäkriisi viime vuonna tapahtuneen vanhemman sisaruksen yhtäkkisen poismenon myötä, sattui muutama muukin omaa ikäluokkaa olevan sukulaisen poismeno tulemaan tuon jälkeen. Kaikki on muuttunut peruuttomasti, mikään ei ole kuin ennen. Ehkä joku ihmissuhde tullut tiensä päähän, sekin vetää surulliseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ikä tekee myös jotenkin oloa haikeeksi. Itsellä tullut joku masennus tai ikäkriisi viime vuonna tapahtuneen vanhemman sisaruksen yhtäkkisen poismenon myötä, sattui muutama muukin omaa ikäluokkaa olevan sukulaisen poismeno tulemaan tuon jälkeen. Kaikki on muuttunut peruuttomasti, mikään ei ole kuin ennen. Ehkä joku ihmissuhde tullut tiensä päähän, sekin vetää surulliseksi.
Mjoo, ihmissuhteiden haasteet taitaa olla päällimmäisenä ja joku kaipuu asioihin, joita en voi saavuttaa. En ainakaan tekemättä ratkaisuja, joita en ole valmis tekemään.
Sellainen puun ja kuoren välissä tilanne. Ja terveys kaularangan ja päänsäryn kestäessä toista vuotta jo tekee oman osunsa, meinaa kiukuttaa loputon kipuilu, eikö mun elömä ole muuta kun lapsesta asti kipua kivun perään.
Ja olen tajunnut, että mun unelmat ei ikinä toteudu tässä suhteessa, joka sekin vituttaa ja ärsyttää.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mjoo, ihmissuhteiden haasteet taitaa olla päällimmäisenä ja joku kaipuu asioihin, joita en voi saavuttaa. En ainakaan tekemättä ratkaisuja, joita en ole valmis tekemään.
Sellainen puun ja kuoren välissä tilanne. Ja terveys kaularangan ja päänsäryn kestäessä toista vuotta jo tekee oman osunsa, meinaa kiukuttaa loputon kipuilu, eikö mun elömä ole muuta kun lapsesta asti kipua kivun perään.
Ja olen tajunnut, että mun unelmat ei ikinä toteudu tässä suhteessa, joka sekin vituttaa ja ärsyttää.Voi pientä. Toivottavasti syy noihin kipuihin on selvillä tai selviää ja saat tuohon avun. Laitan rukouslistalle! :)
Anonyymi kirjoitti:
Voi pientä. Toivottavasti syy noihin kipuihin on selvillä tai selviää ja saat tuohon avun. Laitan rukouslistalle! :)
On ne selvillä, niiden hoito vaan on fysiatrian hitauden takana.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
On ne selvillä, niiden hoito vaan on fysiatrian hitauden takana.
Ok. En tiedä, käykö OMT noihin mutta moni on saanut siitä apua fysioterapeuteilta, jotka ovat erityisesti käyneet tuon OMT:n erikoistumisen.
https://www.fysios.fi/palvelut/omt-fysioterapia Anonyymi kirjoitti:
Ok. En tiedä, käykö OMT noihin mutta moni on saanut siitä apua fysioterapeuteilta, jotka ovat erityisesti käyneet tuon OMT:n erikoistumisen.
https://www.fysios.fi/palvelut/omt-fysioterapiaKövin jonkun aikaa, mutta fysiatri käski looettaa. Oireet ei parantunu, vaan paheni.
Mulle pitäs tulla kutsu ja kartoitus mitä tehdään mm. työn suhteen. Tuntuu vaan kestävän iäisyyden.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kövin jonkun aikaa, mutta fysiatri käski looettaa. Oireet ei parantunu, vaan paheni.
Mulle pitäs tulla kutsu ja kartoitus mitä tehdään mm. työn suhteen. Tuntuu vaan kestävän iäisyyden.Joo, toivottavasti asiat etenee. Ei ole kiva odotella, jos kyse on omasta tai lähimmäisen terveydestä. Minä itse varmaan soittelisin sinne ja ihmettelisin, miksi kestää.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, toivottavasti asiat etenee. Ei ole kiva odotella, jos kyse on omasta tai lähimmäisen terveydestä. Minä itse varmaan soittelisin sinne ja ihmettelisin, miksi kestää.
Täytyy varmaan minunkin soittaa, kun neurokirurgi laittoi lähetteen jo heinäkuun alussa ja vielä ei mitään.
Kulumat ja ahtauma, protruusio. Niille ei voi tehdä mitään. Eli joku lihasten möyhennys tulee taas eteen.MCMLXXVI kirjoitti:
Täytyy varmaan minunkin soittaa, kun neurokirurgi laittoi lähetteen jo heinäkuun alussa ja vielä ei mitään.
Kulumat ja ahtauma, protruusio. Niille ei voi tehdä mitään. Eli joku lihasten möyhennys tulee taas eteen.Olkapäässä on lievää kulumaa ja väärässä asennossa olkapäässä labrum articularis, olkapää on koukkuna eteenpäin.
MCMLXXVI kirjoitti:
Olkapäässä on lievää kulumaa ja väärässä asennossa olkapäässä labrum articularis, olkapää on koukkuna eteenpäin.
Siis joku rengas olkapäässä. Työntynyt eteen päin.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Siis joku rengas olkapäässä. Työntynyt eteen päin.
Voi ei. En osaa edes kuvitella, kun ei ole itsellä tuollaista. Ei varmaan ainakaan kovin fyysistä työtä kannata tehdä, mikä liikaa rasittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Voi ei. En osaa edes kuvitella, kun ei ole itsellä tuollaista. Ei varmaan ainakaan kovin fyysistä työtä kannata tehdä, mikä liikaa rasittaa.
Se pitäisi kuulemma kuntouttaa. Kiertäjäkalvosinkin renkkaa samassa käpälässä. Juu ja mun ammatit kaikki 3 on fyysistä työtä. Olemalla jää työt tekemättä.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Se pitäisi kuulemma kuntouttaa. Kiertäjäkalvosinkin renkkaa samassa käpälässä. Juu ja mun ammatit kaikki 3 on fyysistä työtä. Olemalla jää työt tekemättä.
Toivottavasti on kuntoutettavissa. Jos ei, voi olla sitten ammatinvaihto johonkin kevyempään. Sinusta on varmasti vaikka mihin. Voisit olla hyvä keskusteluauttaja, kun olet käynyt itse niin paljon läpi. Siinä tietysti erilainen kuormittavuus.
Ymmärrän, että tuollainen stressaa varmasti. Toisaalta itselleen voi antaa luvan levätä kunnolla ja olla vaan, joskus on sellaisiakin aikoja elämässä. Toivon, että kaikkiin noihin vaivoihin löytyy apu ja helpotus. Muistan rukouksissa. :) Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti on kuntoutettavissa. Jos ei, voi olla sitten ammatinvaihto johonkin kevyempään. Sinusta on varmasti vaikka mihin. Voisit olla hyvä keskusteluauttaja, kun olet käynyt itse niin paljon läpi. Siinä tietysti erilainen kuormittavuus.
Ymmärrän, että tuollainen stressaa varmasti. Toisaalta itselleen voi antaa luvan levätä kunnolla ja olla vaan, joskus on sellaisiakin aikoja elämässä. Toivon, että kaikkiin noihin vaivoihin löytyy apu ja helpotus. Muistan rukouksissa. :)Toivottavasti. Vasta opiskelin uuden ammatin ja se on fyysisesti raskain niistä kolmesta, ehkä ei ollut pitkä ilo.
Heh, on mulle monta kertaa sanottu että mun pitäis opiskella joksikin terapeutiksi. Mutta olen ottanut sen vitsinä. :)
Nuorena olin kaverieni "terapeutti", yhden itsaritytönkin tukihenkilönä pari vuotta. Hän ei tehnyt itsaria, mutta kuulemma olisi tehnyt ellen olis ollut tukena. Niin hän väitti, tiedä sitten. Silloin sain hymytyttöpatsaan 6 luokalla, perusteet aina muille ystävällinen ja auttaa kaikkia koulukavereita.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Toivottavasti. Vasta opiskelin uuden ammatin ja se on fyysisesti raskain niistä kolmesta, ehkä ei ollut pitkä ilo.
Heh, on mulle monta kertaa sanottu että mun pitäis opiskella joksikin terapeutiksi. Mutta olen ottanut sen vitsinä. :)
Nuorena olin kaverieni "terapeutti", yhden itsaritytönkin tukihenkilönä pari vuotta. Hän ei tehnyt itsaria, mutta kuulemma olisi tehnyt ellen olis ollut tukena. Niin hän väitti, tiedä sitten. Silloin sain hymytyttöpatsaan 6 luokalla, perusteet aina muille ystävällinen ja auttaa kaikkia koulukavereita.Sopisit hyvin mt-puolelle töihin. Siellä on pulaa. Lähihoitajana voi erikoistua sille puolelle, samoin sairaanhoitajana. Sitten jos jaksaa, voi opiskella tietysti lääkäriksi ja erikoistua psykiatrian erikoislääkäriksi tai opiskella suoraan psykologiksi. Lähihoitajana voi toimia mielisairaanhoitajana ja sairaanhoitajaopinnoilla psykiatrisena sairaanhoitajana. Työssä on oma kuormituksensa mutta todella tärkeää ja työtä riittää. Etenkin nuorisopuolella tarvitaan.
Tietysti erityisterapeuttejakin on:psykoterapeutti, seksuaaliterapeutti, perheterapeutti. Itseänikin kiinnostaa psykoterapian ja seksuaaliterapeutin koulutukset (psykoterapian koulutus maksaa paljon ja pitää kustantaa itse, sitä yritetään saada maksuttomaksi aloitteella). Olen kiinnostunut myös lääketieteestä ollut vuosikausia. Tukisi nykyistä koulutustanikin kokonaisvaltaisesta ihmisen ymmärtämisestä ja hoitamisesta. Lääkis on tietty pitkä tie mutta en ole vieläkään siitä unelmasta täysin luopunut ja minullahan on aikaa. - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Toivottavasti. Vasta opiskelin uuden ammatin ja se on fyysisesti raskain niistä kolmesta, ehkä ei ollut pitkä ilo.
Nuorena olin kaverieni "terapeutti", yhden itsaritytönkin tukihenkilönä pari vuotta. Hän ei tehnyt itsaria, mutta kuulemma olisi tehnyt ellen olis ollut tukena. Niin hän väitti, tiedä sitten. Silloin sain hymytyttöpatsaan 6 luokalla, perusteet aina muille ystävällinen ja auttaa kaikkia koulukavereita.Sinusta välittyy sellainen, että olet kuuntelija ja keskustelija ja se ei näytä rasittavan sinua. Jotkut on "luotu" kuunteluauttajiksi. Ehkä se voisi olla sellainen, jota voisi miettiä ja siinä sitä fyysistä rasittavuutta ei ole. Siinä voi myös koko loppuelämän itseään kehittää ja oppia uutta. :)
Anonyymi kirjoitti:
Sopisit hyvin mt-puolelle töihin. Siellä on pulaa. Lähihoitajana voi erikoistua sille puolelle, samoin sairaanhoitajana. Sitten jos jaksaa, voi opiskella tietysti lääkäriksi ja erikoistua psykiatrian erikoislääkäriksi tai opiskella suoraan psykologiksi. Lähihoitajana voi toimia mielisairaanhoitajana ja sairaanhoitajaopinnoilla psykiatrisena sairaanhoitajana. Työssä on oma kuormituksensa mutta todella tärkeää ja työtä riittää. Etenkin nuorisopuolella tarvitaan.
Tietysti erityisterapeuttejakin on:psykoterapeutti, seksuaaliterapeutti, perheterapeutti. Itseänikin kiinnostaa psykoterapian ja seksuaaliterapeutin koulutukset (psykoterapian koulutus maksaa paljon ja pitää kustantaa itse, sitä yritetään saada maksuttomaksi aloitteella). Olen kiinnostunut myös lääketieteestä ollut vuosikausia. Tukisi nykyistä koulutustanikin kokonaisvaltaisesta ihmisen ymmärtämisestä ja hoitamisesta. Lääkis on tietty pitkä tie mutta en ole vieläkään siitä unelmasta täysin luopunut ja minullahan on aikaa.Opiskele ihmeessä, jos noin koet. Kannattaa.
Olen ollut mielenterveys- ja päihdekuntoutujien parissa töissä. Vanhuspuolella. Ja päihdepuolella kuntoutuspuolella sitten opiskeluaikana.
Ihan jees, mutta lapsuudessa ja nuorena parisuhteessa se läheisen alkoholismi otti koville. Joten en ehkä sitä työtä jaksaisi.
Ja mummo on ollut skitso, jo vuosikymmeniä ennen minun syntymää. Ja pari exää on kärsineet mielenterveysongelmista, vakavista. Joten ei sekään houkuta. Henkilökohtaisessa elämässä ylikuormitettu, overload.
Lapset ja nuoret menis. Ihaninta olis olla vauvojen parissa, pikkulasten ylipäänsä. Päiväkotielämää 13 vuotta takana.
Jotain muuta. :)MCMLXXVI kirjoitti:
Opiskele ihmeessä, jos noin koet. Kannattaa.
Olen ollut mielenterveys- ja päihdekuntoutujien parissa töissä. Vanhuspuolella. Ja päihdepuolella kuntoutuspuolella sitten opiskeluaikana.
Ihan jees, mutta lapsuudessa ja nuorena parisuhteessa se läheisen alkoholismi otti koville. Joten en ehkä sitä työtä jaksaisi.
Ja mummo on ollut skitso, jo vuosikymmeniä ennen minun syntymää. Ja pari exää on kärsineet mielenterveysongelmista, vakavista. Joten ei sekään houkuta. Henkilökohtaisessa elämässä ylikuormitettu, overload.
Lapset ja nuoret menis. Ihaninta olis olla vauvojen parissa, pikkulasten ylipäänsä. Päiväkotielämää 13 vuotta takana.
Jotain muuta. :)Olis joku vauvala, voisin asua siellä. 💙
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta välittyy sellainen, että olet kuuntelija ja keskustelija ja se ei näytä rasittavan sinua. Jotkut on "luotu" kuunteluauttajiksi. Ehkä se voisi olla sellainen, jota voisi miettiä ja siinä sitä fyysistä rasittavuutta ei ole. Siinä voi myös koko loppuelämän itseään kehittää ja oppia uutta. :)
Hmm, nojoo. Sitä sanoi psykologikin jo kun lähihoitajaksi opiskelemaan hain. Ja sitten vielä opintojen ohessa monesti kannusti opiskelemaan psykologiaakin pidemmälle. Filosofiasta tykkäsin silloin hiukan enemmän. :)
Mutta vaikka mun vahvuus on herkkyys aistia ja lukea ihmisiä, se on myös taakka ja kuormittaa mua. Nykyään osaan jo sulkea ulos paljon, etten ota itseeni ja empatisoi kipeäksi itseeni.
Katsotaan nyt mihin tässä vielä päätyy. :)
Jos mulla olis kumppani joka tykkäis ja jaksais jutella mistä vaan, niin tulis kyllä puhuttua. Nykyään olen melkein mutisti. :DMCMLXXVI kirjoitti:
Olis joku vauvala, voisin asua siellä. 💙
Mietin joskus esiintyjäksikin ryhtymistä. Että kiertäisin lapsille esiintymässä, käsinukein tai pellenä. :'D
Mä olen aika teatraalinen ja eläydyn niin halutessani. Ja koomikon vikaakin on.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Opiskele ihmeessä, jos noin koet. Kannattaa.
Jotain muuta. :)Kiitos. Ok, ymmärrän. Psykan puolella on toki oma kuormittavuutensa. Terapiakoulutuksia on monenlaisia. Taideterapeutti on "kevyempi" tms, jossa jonkun avulla tarjotaan väyliä käsitellä asioita. En tiedä, millainen se koulutus tarkalleen on.
Terveydenhoitajana ja koulukuraattorinahan voi olla lasten ja nuorten kanssa. Tietysti sitten on lastentarhanopettajat ja -hoitajat. Lastentarhanopettajan työ ei ole niin fyysistä ja koulutus kestää vain kolme vuotta, se on kanditutkinto. Monet sosionomitkin työskentelee lastentarhanopettajina. Se on esikouluopetusta ja lastenhoidon organisoimista alueella ja tarhan johtamista niin kuin varmaan tiedät. Tietysti kätilökin on yksi vaihtoehto mutta siihen ne testit on aika vaativat ja pitää olla paineensietokyky. Kyllähän niitä ammatteja löytyy. Sitten on tietysti nuoriso-ohjaajankin koulutus, jolla voi tehdä kaikenlaista työtä. - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hmm, nojoo. Sitä sanoi psykologikin jo kun lähihoitajaksi opiskelemaan hain. Ja sitten vielä opintojen ohessa monesti kannusti opiskelemaan psykologiaakin pidemmälle. Filosofiasta tykkäsin silloin hiukan enemmän. :)
Mutta vaikka mun vahvuus on herkkyys aistia ja lukea ihmisiä, se on myös taakka ja kuormittaa mua. Nykyään osaan jo sulkea ulos paljon, etten ota itseeni ja empatisoi kipeäksi itseeni.
Katsotaan nyt mihin tässä vielä päätyy. :)
Jos mulla olis kumppani joka tykkäis ja jaksais jutella mistä vaan, niin tulis kyllä puhuttua. Nykyään olen melkein mutisti. :DYmmärrän tuon, että se on kaksipiippuinen juttu ja monesti työt kantaa kotiin tuolla alalla. Sitten jossain vaiheessa työelämää moni tajuaa, että ei vaan voi tehdä kuin oman osansa ja osaa rajata sen. Oma perhekin siellä kotona odottaa ja omat jutut. Ihminen ei ole vain työtä ja toisia varten. Sillä levolla on aika suuri merkitys ja läheisillä ja niillä voimaannuttavilla asioita, että työelämää ylipäätään jaksaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Ok, ymmärrän. Psykan puolella on toki oma kuormittavuutensa. Terapiakoulutuksia on monenlaisia. Taideterapeutti on "kevyempi" tms, jossa jonkun avulla tarjotaan väyliä käsitellä asioita. En tiedä, millainen se koulutus tarkalleen on.
Terveydenhoitajana ja koulukuraattorinahan voi olla lasten ja nuorten kanssa. Tietysti sitten on lastentarhanopettajat ja -hoitajat. Lastentarhanopettajan työ ei ole niin fyysistä ja koulutus kestää vain kolme vuotta, se on kanditutkinto. Monet sosionomitkin työskentelee lastentarhanopettajina. Se on esikouluopetusta ja lastenhoidon organisoimista alueella ja tarhan johtamista niin kuin varmaan tiedät. Tietysti kätilökin on yksi vaihtoehto mutta siihen ne testit on aika vaativat ja pitää olla paineensietokyky. Kyllähän niitä ammatteja löytyy. Sitten on tietysti nuoriso-ohjaajankin koulutus, jolla voi tehdä kaikenlaista työtä.Juu, päiväkotityö on tuttua a:sta ö:hön. Olen tehnyt siellä jopa open hommia eskareille.
Johonkin kuvankäsittelyyn olis kiva saada koulutus. Tehdä graafista työtä, ehkä.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mietin joskus esiintyjäksikin ryhtymistä. Että kiertäisin lapsille esiintymässä, käsinukein tai pellenä. :'D
Mä olen aika teatraalinen ja eläydyn niin halutessani. Ja koomikon vikaakin on.;O :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Juu, päiväkotityö on tuttua a:sta ö:hön. Olen tehnyt siellä jopa open hommia eskareille.
Johonkin kuvankäsittelyyn olis kiva saada koulutus. Tehdä graafista työtä, ehkä.Se olisi varmaan sitten graafinen suunnittelija. Niiden työtilanteesta en tiedä. Osa työllistää myös itsensä. Tradenomin tutkinto on muuten myös todella monipuolinen, sillä pääsee vaikka mihin.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Juu, päiväkotityö on tuttua a:sta ö:hön. Olen tehnyt siellä jopa open hommia eskareille.
Johonkin kuvankäsittelyyn olis kiva saada koulutus. Tehdä graafista työtä, ehkä.Minua on itseäni alkanut kiinnostamaan blogit ja sosiaalinen media. En ole missään tällä hetkellä mutta nuo on kaikissa töissä niin arkipäivää ja blogi on jotenkin hyvä väylä tuoda osaamista ja ajatuksiaan esille. Ajattelin ihan jotain peruskurssi noista. En tiedä, olisiko yliopistolla joku vai jossain työnväenopistolla. Oletko itse miten tuttu noiden kanssa tai käynyt tuohon liittyviä kursseja?
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi varmaan sitten graafinen suunnittelija. Niiden työtilanteesta en tiedä. Osa työllistää myös itsensä. Tradenomin tutkinto on muuten myös todella monipuolinen, sillä pääsee vaikka mihin.
Sehän se on, graafinen suunnittelija. Tradenomikaan hullumpi olis.
Anonyymi kirjoitti:
Minua on itseäni alkanut kiinnostamaan blogit ja sosiaalinen media. En ole missään tällä hetkellä mutta nuo on kaikissa töissä niin arkipäivää ja blogi on jotenkin hyvä väylä tuoda osaamista ja ajatuksiaan esille. Ajattelin ihan jotain peruskurssi noista. En tiedä, olisiko yliopistolla joku vai jossain työnväenopistolla. Oletko itse miten tuttu noiden kanssa tai käynyt tuohon liittyviä kursseja?
Mulla ei ole hajuakaan blokeista. Joitain olen seurannut joskus, mutta muuta en siitä ymmärrä.
Itseoppinut kuvankäsittelyyn. Ohjelmathan ne tekee oikeestaan. :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mulla ei ole hajuakaan blokeista. Joitain olen seurannut joskus, mutta muuta en siitä ymmärrä.
Itseoppinut kuvankäsittelyyn. Ohjelmathan ne tekee oikeestaan. :)Joo, kyllä siinä kuitenkin taiteellista silmää tarvitaan. :)
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllä siinä kuitenkin taiteellista silmää tarvitaan. :)
Hahmotuskykyä. Ja mittasuhteetkin on ihan hyvä hallita. :)
Taiteellista silmää suunnitteluun ehdottomasti, että lopputulos on toimiva.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hahmotuskykyä. Ja mittasuhteetkin on ihan hyvä hallita. :)
Taiteellista silmää suunnitteluun ehdottomasti, että lopputulos on toimiva.Joo, se on sitä avaruudellista hahmotuskykyä. Ihan sama tiloja sisustaessa, piirtäessä jne. Avaruudellista lahjakkuutta! ;D ;) Joo, värien ja muotojen hallinta myös tärkeää.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se on sitä avaruudellista hahmotuskykyä. Ihan sama tiloja sisustaessa, piirtäessä jne. Avaruudellista lahjakkuutta! ;D ;) Joo, värien ja muotojen hallinta myös tärkeää.
Mahtavaa!:)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mahtavaa!:)
;D :)
Anonyymi kirjoitti:
;D :)
Nyt ei ollut tätä hymiötä, ;O
Se on vähän pervo tai sitten mä olen.. xD- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Nyt ei ollut tätä hymiötä, ;O
Se on vähän pervo tai sitten mä olen.. xDSe on tulkinta- ja kontekstikysymys. Sitähän sä kysyit?! ;) ;O
https://www.youtube.com/watch?v=i4yYT7Y7FY0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tulkinta- ja kontekstikysymys. Sitähän sä kysyit?! ;) ;O
https://www.youtube.com/watch?v=i4yYT7Y7FY0P.S. Naurattaa...
Anonyymi kirjoitti:
Se on tulkinta- ja kontekstikysymys. Sitähän sä kysyit?! ;) ;O
https://www.youtube.com/watch?v=i4yYT7Y7FY0Jep. Tuli mieleen tikkarijutut. :P
https://youtu.be/67R6E6vnK8E
Ja viheltely... ;D
https://youtu.be/cSnkWzZ7ZAA- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Niihän siinä tahtoo aina köydä, kun suu on ;O tai ;P''
Sitäkin, sitäkin. Tuo voi olla myös hämmennys kera silmäniskun. Alkoi tässä muuten naurattamaan tuo eka linkkisi. Ei huanooohhh! ;O ;D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Jep. Tuli mieleen tikkarijutut. :P
https://youtu.be/67R6E6vnK8E
Ja viheltely... ;D
https://youtu.be/cSnkWzZ7ZAATässä samaan kategoriaan menevä kappale vastineena. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=VFR6LtEKBVY Anonyymi kirjoitti:
Sitäkin, sitäkin. Tuo voi olla myös hämmennys kera silmäniskun. Alkoi tässä muuten naurattamaan tuo eka linkkisi. Ei huanooohhh! ;O ;D
Niihän mä sanoin, et pervous voi johtua minustakin. :S
Hämmennys, tosiaan.
Heh, tikkunekku biisi pistää villiks polkkiksen. :'DAnonyymi kirjoitti:
Tässä samaan kategoriaan menevä kappale vastineena. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=VFR6LtEKBVYSuorasukaisempi vastine. :)
https://youtu.be/FgjzLYnQc4w- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Niihän mä sanoin, et pervous voi johtua minustakin. :S
Hämmennys, tosiaan.
Heh, tikkunekku biisi pistää villiks polkkiksen. :'DEhkä se jää mysteeriksi, kenestä ja missä kontekstissa. Joskus kaikkea ei kannata eikä tarvitsekaan aukiselittää. ;)
MCMLXXVI kirjoitti:
Suorasukaisempi vastine. :)
https://youtu.be/FgjzLYnQc4wTytöillekin. :D
https://youtu.be/2uaAPyyEEaA- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
https://youtu.be/FgjzLYnQc4wTsiiizzzzz!!! Jollakin siellä nyt lievästi sanottuna vähän tuhmanpuoleiset jutut! Olipa köykäisesti ilmaistu! ;) ;O ;OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
https://youtu.be/FgjzLYnQc4wLaitan tämän vielä vastineena tuosta. ;) ;O
https://www.youtube.com/watch?v=KTfXUXqtkQw Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se jää mysteeriksi, kenestä ja missä kontekstissa. Joskus kaikkea ei kannata eikä tarvitsekaan aukiselittää. ;)
Noniih. Näihän se on. :)
Anonyymi kirjoitti:
Tsiiizzzzz!!! Jollakin siellä nyt lievästi sanottuna vähän tuhmanpuoleiset jutut! Olipa köykäisesti ilmaistu! ;) ;O ;OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Taitaa kuuppa alkaa mulla pehmetä. Koitan hilliintyä, en villiintyä. ;"D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Taitaa kuuppa alkaa mulla pehmetä. Koitan hilliintyä, en villiintyä. ;"D
:) ;)
Anonyymi kirjoitti:
Laitan tämän vielä vastineena tuosta. ;) ;O
https://www.youtube.com/watch?v=KTfXUXqtkQwHeh, nono nythän irtoo kohta lapasesta. :'D
https://youtu.be/Qq3_5YQOX98- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, nono nythän irtoo kohta lapasesta. :'D
https://youtu.be/Qq3_5YQOX98Kyllähän tuossa tuo asia tulee tietysti ihan suoraan ilmaistu mutta köyhänpuoleinen tuo kappale musiikkianniltaan. Hirvee! Sitähän sä kysyit tai tarkoitit?! ;D ;D ;D ;O
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Lol. Pussycat mjau, lick and lurp. xD
En onneksi saanut sitä auki, siinä pyysi varmistamaan iän kirjautumalla. Tuli siitä otsikosta kyllä selville, mistä on kysymys. Juuri tuosta. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuossa tuo asia tulee tietysti ihan suoraan ilmaistu mutta köyhänpuoleinen tuo kappale musiikkianniltaan. Hirvee! Sitähän sä kysyit tai tarkoitit?! ;D ;D ;D ;O
Nojoo, ei ole sävellyksellä brassailtu, hahaah. :D
Anonyymi kirjoitti:
En onneksi saanut sitä auki, siinä pyysi varmistamaan iän kirjautumalla. Tuli siitä otsikosta kyllä selville, mistä on kysymys. Juuri tuosta. ;)
Heh, pitäisköhän mun vähän rauhoittua? :)
Siitähän siinä oli kyse joo, massun massun ja nam nam. :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, nono nythän irtoo kohta lapasesta. :'D
https://youtu.be/Qq3_5YQOX98Tässä on vähän enemmän yritystä musiikillisesti. Ei tätä kuitenkaan voi hirveästi kehua. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=x4J-qVUwv_s - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, pitäisköhän mun vähän rauhoittua? :)
Siitähän siinä oli kyse joo, massun massun ja nam nam. :)No sitähän sä kysyit! Ja mulla ei ole tässä kohtaan sulle sitä vastausta, eh. Oih, no hauskaa oli MUSIIKIN kanssa... ;O
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on vähän enemmän yritystä musiikillisesti. Ei tätä kuitenkaan voi hirveästi kehua. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=x4J-qVUwv_sHuh huh. :'D
Palstan kauhukakarat. :S
Tämä on aika hyväkin, oikeesti.
https://youtu.be/YPIbULzCcCg- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Huh huh. :'D
Palstan kauhukakarat. :S
Tämä on aika hyväkin, oikeesti.
https://youtu.be/YPIbULzCcCgJep! Joo, tuo on ihan kiva kappale. Tuo on ihan kuunneltava.
Kiitos seurasta. Minulla on huomenna aikainen nousu ja viimeiset vaatteet vielä pyykistä ripustettava kuivumaan. Rauhallista iltaa ja kauniita unia! ;O ;) Anonyymi kirjoitti:
Jep! Joo, tuo on ihan kiva kappale. Tuo on ihan kuunneltava.
Kiitos seurasta. Minulla on huomenna aikainen nousu ja viimeiset vaatteet vielä pyykistä ripustettava kuivumaan. Rauhallista iltaa ja kauniita unia! ;O ;)Kiitos itselles. Jeps. Hyvää yötä ja lupsakoita unia. :)
- Anonyymi
Tietystikin saa olla masentunut ja surullinenkin välillä, noh itseäni huvittavat aina toisten ihmisten kohtaamiset kadulla, koska en ole pelokas pelkuri auto-peltikopin sisällä istuja.
Mitähän elokuvia.... voisi sadepäivänä katsella varmaankin joku Justice League, jossa on se hahmo Steppenwolf ja BOOM-ääni sillä kun tulee... ehkä vanhemmista tuollainen hai-elokubva: Tintorera.
Kammottaa oikeastikin kuin ukkosmyrsky tulee ääni Steppenwolf saapuu maan pinnalle... - Anonyymi
Mene ulos, kaiva maakuoppa, laske sinne vettä, pulahda sekaan ja kuvittele olevasi espanjassa. - cu-
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
No nyt kyllä satais, tarvis vaan se kuoppa kaivaa ja röh.
Ja mutta höh :( eikö uunipeltimunajutska auttanut? - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Ja mutta höh :( eikö uunipeltimunajutska auttanut? - cu-
Just vasta tein ja tyrkkäsin uuniin. Katsotaan auttaako. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Just vasta tein ja tyrkkäsin uuniin. Katsotaan auttaako. :)
Auttoiko/helpottiko/ahmitko/naatiskelitko vai paloiko peltiin fiilisten kylkiäisinä. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Auttoiko/helpottiko/ahmitko/naatiskelitko vai paloiko peltiin fiilisten kylkiäisinä. - cu-
Auttoi. Sitkeä jälkiuunileipä kera uunimunakkaan slaissi, kyllä kelpaa. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Auttoi. Sitkeä jälkiuunileipä kera uunimunakkaan slaissi, kyllä kelpaa. :)
Jaahas... tuotatuota... juu... *lipoo huulia* juu.. En halua nyt vaikuttaa itsekkäältä mutta sovitaanko, ettäää... Josss... Nyt satut vilkaisemaan ikkunasta vaikka puurajan yläpuolelle ja yhtäkkiä näet siellä tunnistamattoman lentävän uf.. esineen ja sovitaan vielä, että jähmetyt sixaikaa, että ehdin näin mielikuvitusvirtuaalisesti pitkän käden avulla ottaa luvatta käyttöön slaissin munajutskaa ja ääh.. *repäisee lähtiessään pikaisesti palasen leivästä* ja sitten ollaan, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :D *mumsmumsmässytys* *mitään enn oo oddanu* slurps *hywää! * - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas... tuotatuota... juu... *lipoo huulia* juu.. En halua nyt vaikuttaa itsekkäältä mutta sovitaanko, ettäää... Josss... Nyt satut vilkaisemaan ikkunasta vaikka puurajan yläpuolelle ja yhtäkkiä näet siellä tunnistamattoman lentävän uf.. esineen ja sovitaan vielä, että jähmetyt sixaikaa, että ehdin näin mielikuvitusvirtuaalisesti pitkän käden avulla ottaa luvatta käyttöön slaissin munajutskaa ja ääh.. *repäisee lähtiessään pikaisesti palasen leivästä* ja sitten ollaan, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :D *mumsmumsmässytys* *mitään enn oo oddanu* slurps *hywää! * - cu-
Hahhaa, ryökäle vie mun munat pelliltä ja ruisleivät. :D
Oletkos siinä...- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hahhaa, ryökäle vie mun munat pelliltä ja ruisleivät. :D
Oletkos siinä...Mitämitä??! *katselee vauhkona joka suuntaan* mit.. joo aahh.. Klumps, äähh :) oi että :) siis joo, hyvä että maistui, siis sinne.. *punastuu pikkaisen, mmm* ja tähän voikin sitten toivotella rauhallista yötä :) - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Mitämitä??! *katselee vauhkona joka suuntaan* mit.. joo aahh.. Klumps, äähh :) oi että :) siis joo, hyvä että maistui, siis sinne.. *punastuu pikkaisen, mmm* ja tähän voikin sitten toivotella rauhallista yötä :) - cu-
Heh, hauska oot. :'D
Hyvää yötä cu, nukuhan makoisasti. :P
- Anonyymi
Onkiminen on varmastikin hauska ja melko-ilmainen harraste mitä kaloja tulee :D
Luultavasti kuitenkaan jostain lammelta onkiessä ei koukkuun iske joku tiikerihai. - Anonyymi
Ahven onkiessakin jos tarttuu lammella koukkuun oho se olikin joku barracuda joka ahmaisi pääsi suuhunsa tai joku tiikeririhai?
Olavi Virta "Tiikerihai"
https://www.youtube.com/watch?v=BeUMUBCj1Bk
Heart "Barracuda"
https://www.youtube.com/watch?v=PeMvMNpvB5M
- Anonyymi
Panen muijaani niin piristyn
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Varmasti, vaikka monesti sen jälkeen tulee raukean uninen olo.
Tuijotus, työntö ja kuorsaus niinkö se sulla menee? Ei kuulosta kovin hekumalliselra naisen kannalta.
Anonyymi kirjoitti:
Tuijotus, työntö ja kuorsaus niinkö se sulla menee? Ei kuulosta kovin hekumalliselra naisen kannalta.
Tjaa, en ole päässyt kokeilemaan miten se mulla menee. Sattuneesta syystä. Itseni kuitenkin sen verran hyvin tuntien väitän, että olen aika hyvä rakastaja ellen jopa erinomainen. Miksi näin? Otan toisen tarpeet huomioon ja mielelläni huolehdin, että ne täyttyy ja mielihyvä on saavutettu. :)
Jos en jotain osaa naps vaan, opettelen niin kauan että osaan.
Joskus joitain palstan ja ylipäätään tän Kaksnelosen juttuja lukiessa ei ole ihme, jos alkaa masentaa tai tulee surulliseks tai jopa vihaiseks. Tuossa äskenkin totesin asian (tosin hieman naureskellen, sillä samalla, kun teksti saattaa olla masentavaa, se saattaa tuntua myös koomiselta).
- Anonyymi
Mullakin on ollut viime aikoina usein tuollainen olo, ettei mikään oikein nappaa. Olen yrittänyt oppia hyväksymään sen ja ajattelemaan, ettei aina voikaan olla sellainen happyhappyjoyjoy-fiilis. Kun sen alakuloisen tai apaattisen olon hyväksyy, ja toteaa että ok, nyt on tämmöinen paskempi hetki, niin olen huomannut että niistä kököistä fiiliksistä pääsee nopeammin eroon. Jos ne negatiiviset fiilikset yrittää vain kieltää tai työntää väkisin syrjään, niin ne pysyy kummittelemassa siellä taustalla hamaan tappiin.
Nykyään tuntuu että pitäisi olla ainakin ulospäin sellainen iloinen ja reipas ja tehokas 24/7/365, tai muuten ajatellaan että olet jotenkin epäonnistunut tai elämänhallinnassa on ongelmia tms. Paskanmarjat. Sellainen on aika vaarallinen ja kuormittava ajatusmalli. Varsinkin työelämässä tuntuu, että siellä ei saisi olla ihminen omine heikkouksineen enää ollenkaan, vaan olisi parempi vaikka valehdella että kaikki on aina ok ja elämä täydellistä, vaikka harvemmin se ihan niin menee oikeasti.Asiaa. Ehkä näitä päiviä on, että osaisi nauttia niistä mukavista päivistä? :)
No kyllä mä osaankin ja sinäkin osaat. Ihmisiähän me ollaa, eikä koneita. Eiks jeh?
Nyt on käytävä ulkona. Kasvikopilla. :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Asiaa. Ehkä näitä päiviä on, että osaisi nauttia niistä mukavista päivistä? :)
No kyllä mä osaankin ja sinäkin osaat. Ihmisiähän me ollaa, eikä koneita. Eiks jeh?
Nyt on käytävä ulkona. Kasvikopilla. :)Juuri noin. Eihän niissä kivoissa hetkissä olisi mitään erityistä, jos elämä koostuisi pelkästään niistä. Silloin tarvitsisi saada jotakin todella poikkeuksellista mielihyvää, jotta se tuntuisi taas joltakin.
Millainen kasvikoppi sulla on? Mullakin oli joskus vuosia sitten, kun asuin maalla. Siellä oli välillä ihan hauska kasvatella kaikenlaista. Ihan joka vuosi en tosin laittanut.
Täällä nyt iltakahvit, vähän siivoilua ja sitten laitan huomisen ruoat jääkaappiin tekeytymään. Luojan kiitos ensi viikko on vielä lomaa. Pitäisi keksiä jotakin hauskaa tekemistä. Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Eihän niissä kivoissa hetkissä olisi mitään erityistä, jos elämä koostuisi pelkästään niistä. Silloin tarvitsisi saada jotakin todella poikkeuksellista mielihyvää, jotta se tuntuisi taas joltakin.
Millainen kasvikoppi sulla on? Mullakin oli joskus vuosia sitten, kun asuin maalla. Siellä oli välillä ihan hauska kasvatella kaikenlaista. Ihan joka vuosi en tosin laittanut.
Täällä nyt iltakahvit, vähän siivoilua ja sitten laitan huomisen ruoat jääkaappiin tekeytymään. Luojan kiitos ensi viikko on vielä lomaa. Pitäisi keksiä jotakin hauskaa tekemistä.Juurikin niin. Koko kirjo ja skaala fiiliksiä, sitähän se elämäkin on.
"Millainen kasvikoppi sulla on?"
-Simppeli muovia, kupoli mallia ja metallikehikko mikä oli tosi helppo kasata.
Heh, lomalla lorvitaan. ;]
Voi tulla aika pitkäksi, jos vaan lorvii kotona.MCMLXXVI kirjoitti:
Juurikin niin. Koko kirjo ja skaala fiiliksiä, sitähän se elämäkin on.
"Millainen kasvikoppi sulla on?"
-Simppeli muovia, kupoli mallia ja metallikehikko mikä oli tosi helppo kasata.
Heh, lomalla lorvitaan. ;]
Voi tulla aika pitkäksi, jos vaan lorvii kotona.Kupoli tai kaari pikemminkin.
https://www.taloon.com/media/catalog/product/cache/248c588ab43a5f6d57c2bd9e9a22c459/k/a/kalvokasvihuone-ab-polar-pro-6-m2-1.jpg
- Anonyymi
Mulla on useita eri ns. piristysruiskeita fiiliksen parantamiseksi.
Musisoinnin eri muodot ja kirjoittaminen luonnossa. Ulkoillessa tulee ihan eri olotila. Siinä yhdistyy sanailut eri lailla yhteen, kuin että istuisi sisätilassa naputtelemassa. Ulkona pystyy samalla "liikehtimään" eikä tule kramppeja. Tosin ajatukset tuppaavat karkaamaan väliin että itseäkki hirvittää:)
Talvella kannatan kotijoogaa, auttaa ihan sikana moneen mielialaan.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mihin ne ajatukset sitten karkailee? :)
Sikana kotijoogaa ajatus, sai nauramaan. :'' DEi tänne kaikkea voi kertoa, mutta väliin levottomuuden puolelle eksyvät aikuisen oikeesti.
Onneksi ajatukset eivät ole kaikkien luettavissa. Kasvojen peruslukemakin on hallinnassa, joten turvassa olen:)
Jooga on loistava liikuntamuoto. Se jos mikä koukuttaa sateella ja talvipakkasilla. Musta ei olisi ryhmäliikuntoihin jossain sisäliikuntahallissa. Siellä jos missä lehahtaisi tuo sikahiki niskaan, joten kotona sikailu on vaarattomampaa. Anonyymi kirjoitti:
Ei tänne kaikkea voi kertoa, mutta väliin levottomuuden puolelle eksyvät aikuisen oikeesti.
Onneksi ajatukset eivät ole kaikkien luettavissa. Kasvojen peruslukemakin on hallinnassa, joten turvassa olen:)
Jooga on loistava liikuntamuoto. Se jos mikä koukuttaa sateella ja talvipakkasilla. Musta ei olisi ryhmäliikuntoihin jossain sisäliikuntahallissa. Siellä jos missä lehahtaisi tuo sikahiki niskaan, joten kotona sikailu on vaarattomampaa.Hyvä kuulla (lukea), että on muitakin joilla joskus ajatukset laukkaa levottomasti, ihan kesken kaiken (tärkeän). :)
Pitäiskö kaivaa jooga opas esiin ja koittaa. Ei muakaan kyllä ryhmäliikunta kiinnosta yhtään, paitsi pariliikuntana jumppaaminen, vaakamambo ja tsatsatsaa, ehkä pikainen rumbakin. ;D
Sikahiki.. Ahhaa. Tänään on sanat hallussa teillä ihmiset. :D- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä kuulla (lukea), että on muitakin joilla joskus ajatukset laukkaa levottomasti, ihan kesken kaiken (tärkeän). :)
Pitäiskö kaivaa jooga opas esiin ja koittaa. Ei muakaan kyllä ryhmäliikunta kiinnosta yhtään, paitsi pariliikuntana jumppaaminen, vaakamambo ja tsatsatsaa, ehkä pikainen rumbakin. ;D
Sikahiki.. Ahhaa. Tänään on sanat hallussa teillä ihmiset. :DOn meitä paljonkin jotka liikutaan kuin "lentävä hollantilainen", mutta osataan kulkea kultaista keskitietä niin halutessamme. Vaikutat vastaavanlaiselta vertaukselta.
Ota ihmeessä joogis aluksi ajatuksen tasolle, siitä on lyhyt matka niin noh, mihin se sut mahtaa viedäkään.
Joo joo, omakohtaisen kokemuksen rintaäänellä, jooga taipuu mihin vaan ja missä vaan:)
- Anonyymi
Täälläpäin on todella järviä ja lampia, niiin mukava on nuorisolle mennä kokeilemaan onkimaan kaloja mitähän tulee, jos ei tule mitään vaihtaa paikkaa vähän jos heti ei tiikerihai hyökkää koukkuun.
- Anonyymi
Joku fyysinen käsillä tekeminen, joka vie mukanaan, neulonta, maalaus, soittaminen, puutarhatyöt, ruuanlaittokin, korjaustyöt, värityskirjat, palapelit, marjanpoiminta...Endorfiinia ja serotoniinia erittyy käsillä tehdessä, stressi ja ahdistus vähenee. Parantaa myös aivojen neuroplastisuutta. Oltava itselle merkitykselllistä, kipinän sytyttävää. Kelly Lambert, Lifting depression, a neuroscientist´s hands-on approach to activating your brain`s healing power.
- Anonyymi
Hikiliikunnassa erittyy endorfiineja, vaikka se lähteminen kuinka etoo, jälkeenpäin fiilis on hyvä, myös se henkinen itsensä ylittäminen siinä mukana. Että sai otettua itteensä niskasta kiinni. Elämä ei loppujen lopuksi ole muuta kuin noita pieniä arjen päätöksiä, lähteekö, tekeekö, sanooko...
- Anonyymi
Miksi moottoripyöräilitä aina riikkvat lakia eli ole sitä lain määräämää 1,2cm pintaa renkaissa?
- Anonyymi
Mutta niin, voi kokeilla mennä onkimaan jollain koukulla minkälaisia kaloja saattaa tulla, särkihän on yleensä turkulaiset herkkukala, pikkusärki, herkkukala.
Mutta jos koukkuun iskee joku tiikerihai ja tuohoaa kononaan kaiken voimillaan ja syö ihmisetkin ahneuksissaan... - Anonyymi
Ei taida enää masentaa isosti päätellen noista viimeisimmistä jutuista😉😁
Heh, ei enää masentanut joo. Meinasi jopa karata villiintymisen puolelle. ;D
Kiitos kuuluu ketjun keskustelijoille, you make my day much more better.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, ei enää masentanut joo. Meinasi jopa karata villiintymisen puolelle. ;D
Kiitos kuuluu ketjun keskustelijoille, you make my day much more better.Kerropa mies piristymisen mekanismeistasi tuolle tapaukselle.
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa mies piristymisen mekanismeistasi tuolle tapaukselle.
En ymmärrä lausettasi?
- Anonyymi
Kalastelu voisi olla aivan hauskaa jos tulee isojakin kaloja sitten onkiessa joita voisi sitten paistaa ja syödä.
- Anonyymi
työn tekeminen ja urheileminen tappaa ja tekee sairaaksi.... itsellä noniin yhtään en saisi liikuttaa toista polvea, antaisi sen parantua noin viikko vielä, kunnes tuollainen joku viiltävä kipu jossain asennossa siitä loppuu.
- Anonyymi
Kun kiinnostaisi ulkoilla todellakin paljon mutta pitäisi antaa olla tuon jalan nyt levossa, harmittaa...
- Anonyymi
Jos menet uimaan ja luulet että joku kala puraisi, joku jättihauki vaikka niin varpaaseen kala toteaa äkkiä: liian suuri saalis en jaksa syödä tätä en ole tiikerihai.
- Anonyymi
Antaa vain ajan kulua
Tunne muuttuu
- Anonyymi
Ennen soitin jollekin ystävälle ja puhuttiin niitä näitä se vei ajatukset muualle. Nykyään en mitenkään .
- Anonyymi
enpä minäkään vanhoille kavereille juurikaan soittele, need to know basis only jostain asioista.
- Anonyymi
Jos olet uimassa ja joku hauki puraisee varpaaseen, olet ilmeisen haluttava olio sitten, itseäni huvittaisi tuollainen juttu.
Tai joku hajuste houkuttanut kalaa ahmaisemaan, mutta niin Suomen järvissä ei ole kovin vaarallisia ihmissyöjä-kaloja. Syön karkkia....
Joskus töitten jälkeen mieli hyppii ylös ja alas.
Sosiaalisessa tilanteessa en huomaa enää mitään pahaa oloa.
Nykyään olen melkeinpä läpsinyt poskille ettei syödä mitään sokerista pahaan oloon.
Oikeanlainen musiikki piristää tai eksyt kattomaan YouTubea.Karkki maistuis nyt. Joskus päikkäritkin piristää mielialaa.
Niin, lohtusyöminen äkkiä lihottaa. Mut ei aina jaksa lihomistakaan miettiä.MCMLXXVI kirjoitti:
Karkki maistuis nyt. Joskus päikkäritkin piristää mielialaa.
Niin, lohtusyöminen äkkiä lihottaa. Mut ei aina jaksa lihomistakaan miettiä.Olen vähentänyt syömistä...joku kuri sentäs.
Itse laihtunu no 12kg.
Jos ei sokeria niin mitähän pahaan oloon?
Terapeutti? Joka vie tuhkatkin lompakosta...
Oletko kokeillut suklaata? Minut surullisesta olotilasta saa monesti parempaan suklaa. Joskus käytin kahta siideriä myös parantaakseni olotilaa. Alkoholin ja suklaan suhteen on kyllä pidettävä kohtuus - ei älyttömiä määriä ja säännöllisesti. Isosti käytettynä suklaa lisää lihomista ja alkoholin kohdalla voi syntyä alkoholismi?
MCMLXXVI kirjoitti:
Suklaa toimii mälsää fiilikseen, surumieliseen en ole huomannut tepsivän oikein minkään.
MCMLXXVI: "Suklaa toimii mälsää fiilikseen, surumieliseen en ole huomannut tepsivän oikein minkään."
Minä olin kerran vajaan vuorokauden putkassa (elämäni ainoan kerran). Siellä kuljin ympyrää ja hoin uskovaisena "Isä meidän"-rukousta. Se auttoi surumieliseen olotilaan. Rukoilun myötä koin turvautuvani Jumalaan ja luotin hänen johdatukseen. Olin joutunut yllättäin putkaan minne en koskaan luullut joutuvani. Olin tosi surullinen asian laidasta, mutta rukoilu auttoi. Usko, toivo ja rakkaus Jumalaan liittyen auttoi.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
MCMLXXVI: "Suklaa toimii mälsää fiilikseen, surumieliseen en ole huomannut tepsivän oikein minkään."
Minä olin kerran vajaan vuorokauden putkassa (elämäni ainoan kerran). Siellä kuljin ympyrää ja hoin uskovaisena "Isä meidän"-rukousta. Se auttoi surumieliseen olotilaan. Rukoilun myötä koin turvautuvani Jumalaan ja luotin hänen johdatukseen. Olin joutunut yllättäin putkaan minne en koskaan luullut joutuvani. Olin tosi surullinen asian laidasta, mutta rukoilu auttoi. Usko, toivo ja rakkaus Jumalaan liittyen auttoi.Oho. No mutta pieni koppi ja yllättävä tilanne vai?
MCMLXXVI kirjoitti:
Oho. No mutta pieni koppi ja yllättävä tilanne vai?
"Oho. No mutta pieni koppi ja yllättävä tilanne vai?"
Ei se niin pieni ollut, kun pystyi kävelemään ympyrää siellä. Tilanne oli yllättävä, mutta pointina minulla se, että siinä tilanteessa rukoilu auttoi. Uskoin ja toivoin pääseväni silloin siitä tilanteesta pikaisemmin pois. Usko Jumalaan auttoi ja häneen turvautuminen. Karl Marx on sanonut, että uskonto kansalle on oopiumia. Siinä hän vähättelee, sillä se on enemmän joskus?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Oho. No mutta pieni koppi ja yllättävä tilanne vai?"
Ei se niin pieni ollut, kun pystyi kävelemään ympyrää siellä. Tilanne oli yllättävä, mutta pointina minulla se, että siinä tilanteessa rukoilu auttoi. Uskoin ja toivoin pääseväni silloin siitä tilanteesta pikaisemmin pois. Usko Jumalaan auttoi ja häneen turvautuminen. Karl Marx on sanonut, että uskonto kansalle on oopiumia. Siinä hän vähättelee, sillä se on enemmän joskus?Okei. No minulta puuttuu tyystin jumaluskon tarve ja uskontojen tarve, en ehkä ymmärrä mitä tuo oopium tai enemmän konkreettisesti merkitsee uskovalle. Mutta vissiin paljon.
MCMLXXVI kirjoitti:
Okei. No minulta puuttuu tyystin jumaluskon tarve ja uskontojen tarve, en ehkä ymmärrä mitä tuo oopium tai enemmän konkreettisesti merkitsee uskovalle. Mutta vissiin paljon.
Joo, ehkä tämä keskusteluaihe ei sovi "sinkut"-palstalle vaan täällä pitäisi olla tunteet ja suhteet esillä. Jätetään tämä keskustelun aihe, sillä se ei sovi palstalle. Hyvää illan jatkoa, sillä itse alan katsomaan uutisia. Hyviä öitä! :)
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, ehkä tämä keskusteluaihe ei sovi "sinkut"-palstalle vaan täällä pitäisi olla tunteet ja suhteet esillä. Jätetään tämä keskustelun aihe, sillä se ei sovi palstalle. Hyvää illan jatkoa, sillä itse alan katsomaan uutisia. Hyviä öitä! :)
Juu. Mullakin iltapuhteita lasten kanssa. Hyvät illat ja yöt. :)
- Anonyymi
Paras keino surumielisyyden poistamiseen on rääkätä omaa kehoaan paljon hikeä tuottavalla urheilusuorituksella ja juoda tuon jälkeen tyytyväisenä yksi iso 3 asteinen huurteinen ettei kunto liian hyväksi kohoa. Kaksi puolta, urheilu tuottaa hyvän olon hormonia ja alkoholi pienessä määrin nautittuna nostattaa itsetuntoa. Yhdessä nämä mielialaa kohottavat kokemukset tuottavat suorastaan liitävän olon jossa ajatukset(hyvät ja huonot menneestä) eivät kerkeä perässä.
AVJoskus toimii mullakin. Esim. nyrkkeilysäkin mätkiminen on nostanut mielialaa, mutta nyt kun sitäkään ei ole yli vuoteen saanut poksia, niin ei helppiä.
Tässä piristettä päivään. "Hakuna matata" (Leijonakuningas-elokuvasta).
https://www.youtube.com/watch?v=BAoCYwefq1AHyvä. 👍
Tässä vastine, terveiset kasvikopista joka on myös kuin...
https://youtu.be/0CNPR2qNzxk
.. viidakko... :DMCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä. 👍
.. viidakko... :DGuns n roses ei ole mun suosikkeja. Olen yrittänyt kuunnella useamman kerran, mutta ei kauheasti nappaa. Welcome to the junglea olen kuitenkin joskus kuunnellut.
MCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä. 👍
.. viidakko... :DTäytyy kuitenkin sanoa, että tää Gunnareiden biisi on kova.
MCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä. 👍
.. viidakko... :DTää oli silloin, kun Axl Rose oli vielä vedossa ja paremmassa kuosissakin. No, jokainen vanhentuu ja aika yleensä edes vähän muuttaa ihmisen ulkomuotoa.
Norppa83 kirjoitti:
Guns n roses ei ole mun suosikkeja. Olen yrittänyt kuunnella useamman kerran, mutta ei kauheasti nappaa. Welcome to the junglea olen kuitenkin joskus kuunnellut.
No ei minunkaan suosikkeja, mutta tuosta ko. olen tykännyt. Serkkutyttöni, joka oli nuorena varsinainen raggari tuota huudatti, siedätyin. :)
Hän oli Gunnari fani henkeen ja vereen. En tiedä onko yhä, taitaa hengelliset kappaleet soida paremminkin nykyään.MCMLXXVI kirjoitti:
Hyvä. 👍
.. viidakko... :DJep, Axl Rose rokkaa kuin Timon ja Pumba. Vai Timon ja Pumba rokkaavat kuin Axl Rose.
Norppa83 kirjoitti:
Tää oli silloin, kun Axl Rose oli vielä vedossa ja paremmassa kuosissakin. No, jokainen vanhentuu ja aika yleensä edes vähän muuttaa ihmisen ulkomuotoa.
Toki. Omakin peilikuva on aivan erilainen, mitä 20 vuotta sitten, 25 ikäisenä.
Norppa83 kirjoitti:
Jep, Axl Rose rokkaa kuin Timon ja Pumba. Vai Timon ja Pumba rokkaavat kuin Axl Rose.
Timon on ainakin kuin Axl Rose. :'D
- Anonyymi
Kalat ja hampaat oli aika hauska onkohan noissa tämänpäiväisissä jännitysjutuissa kaloja ja pepsodenttia kaloja ja hampaita, en muista onko.
- Anonyymi
Kauniit sairaanhoitajat piristävät pistämällä rokotepiikkejä.
- Anonyymi
Erittäinkin hyvä motiivi sitten ottaa rokote koska siellä on kauniita sairaanhoitajia.
- Anonyymi
Tuollainen voisi olla tytöille hassua jos onkeen napsahtaisi joku oikein suuri kala, saisisi iltapalan koko perhe siitä :D
- Anonyymi
Vedän käteen hanskat ja ajattelen naapurin tiinaa
- Anonyymi
Masturbaatio.
- Anonyymi
Kuvittamalla mieltä keksimälllä mielikuvituksestakin uusia jänniä harrasteita, huuliltalukemisen opiskelu olisi itselläni mitä voisin kokeilla opiskella seuraavaksi.
Sitten olisi kiikareilla hauska katsella mitä ihmiset jossain kaukana höpöttelevät. - Anonyymi
Huulilta lukemistahan kyllä varmaan oppii jos alkaa kulkemaan napit korvissa tai kuulosuojaimet päässä jatkuvasti.
- Anonyymi
Yleensä tulee syötyä vähän liikaa kaikkea karkkia, sipsiä jne. ja sitten lihoo ja kierre vaan kasvaa. Välillä kylläkin tuntuu ettei mikään auta alakuloon, ei edes ne kuuluisat mielialalääkeet. Ei niitäkään haluaisi lopun elämää syödä kun on elämässä muutakin. Ihmisten näkeminen, tapahtumissa käyminen ja kaikki positiiviset asiat auttaa, mutta mitäs teet kun nyt on koronakin :/
Korona monilla teke eelämästä kauheaa. Mulla taas korona on siinä määrin siunaus, että voin sen turvin sanoa, että emmä nyt pääse. Minä kun nautin yksin olosta siinä määrin paljon, ettei oikeen kauheesti kaipaa ihmisiin. :)
- Anonyymi
Ota lemmikkieläimeksi kissa eli jaguaari ja akvaario jossa kasvatat pikkuista tiikerihaita.
Jossain hommissakin kun ollut, kaikenlaisissa kesätöissäkin, makedonialaiset jotkut, oli aivan hyvä työkumppani joku mies sillä tavoin, maahantullut jotenkin vaimonsa kanssa.... niin no kyllä rasismi unohtui tuonkin kanssa työskennellessä, aivan hyvää yhteistyötä pystyin tekemään, ennakkoluulot tipahtivat kyllä.
Vaikka niin yli 30v kaupunkilainen ja joskus ollut klanin kova kannattaja, oli niin hauskaa työskennellä, hassuja sattumiakin oli joitain sitten hommeleissa hänen kanssaan.Mulla on jo kolme nahkamarakattia, puoliso ja lapset. Niiden hoitamiseen menee aivan tarpeeksi aikaa. :)
- Anonyymi
Sad = surullinen
Sadness = surullisuus
Ärsyttää kun ei osata kirjoittaa tai suomentaa oikein.
Kannattaisi pysyä kotimaisessa kielessä eikä yrittää edes vähää vierasta
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854788- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 351851
- 461803
- 271792
- 571704
- 181621
- 191617