Jännä juttu..

kuinka palsta on kuivahtanut viimeisen vuoden aikana.
Kommentteja aiheesta lukenut enemmän ja vähemmän, plus ihmettelyä siitä missä kukin on.

Toki on ihan ymmärrettävää että kaikilla on oma elämänsa ja elämässä sattuu kaikenlaista, mikä vähentää palstailuintoa...

Mutta missä vika? Onko syynä tämä vakkareiden joukkopako vai palstan sisällöttömys? Keskustelukulttuurin kuolema?
Löytyykö mielipiteitä aiheesta?

Mielestäni palstailu tuntuisi joillekin olevan kuin pakonomaista kouristelua. Ja siitä on ilo ja hupi kaukana. Joillakin vanhoilla vakkareilla on niin syviä juopia keskenään että sellainen mukava ja kepeä turiseminen on jo mahdotonta, osa anonyymeistä kiusaavat ihan torkeästi ja se pilaa koko ilmapiirin.

Mielestäni nuo edellämainitut eivät kuitenkaan ole ongelman ydin. Ydin on sisältö - ainakin omasta mielestäni.

Miksi siis mielestäsi palsta on kuolemassa? Missä vika?

223

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kysymys mutta en tiedä millainen oli. Nyt on vähän hassu. Kävin 15vuotta sitten ja nytkin olen käymässä 😅🙈.

      • Minäkin ollut palstalla vasta vuoden, joten ihmettelen kovasti nopeaa romahtamista. En itse kuulu vakkareihin, olen on-off palstalainen.

        Palsta on ollut kuitenkin hyvä minua kohtaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minäkin ollut palstalla vasta vuoden, joten ihmettelen kovasti nopeaa romahtamista. En itse kuulu vakkareihin, olen on-off palstalainen.

        Palsta on ollut kuitenkin hyvä minua kohtaan.

        Ymmärrän. Minulle myös muuten mutta tietokoneella pomppaa kirjoitus eri keskusteluun. Luulen että se on selain. Kännykällä toimii hyvin ☺️. Ihmisille sen sijaan ei voi mitään 😅🙈


      • nallukka41 kirjoitti:

        Ymmärrän. Minulle myös muuten mutta tietokoneella pomppaa kirjoitus eri keskusteluun. Luulen että se on selain. Kännykällä toimii hyvin ☺️. Ihmisille sen sijaan ei voi mitään 😅🙈

        Mutta juuri ne erilaiset ihmiset tekevät palstasta rikkaan.

        Funis on ihan käsittämätön verbaalinen virtuoosi, jonka tekstissä ei aluksi vaikuttaisi olevan päätä eikä häntää. Silti aivan ihana.

        Harmis on jäätävän jäyhä, silti hän on hyvin tarkkanäköinen. Aivan ihana.

        Siinä esimerkkejä ääripäistä.
        Erilaisuus ON rikkaus ja täälläisellä alustalla juuri hienointa on kun sen erilaisuuden saa kohdata.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta juuri ne erilaiset ihmiset tekevät palstasta rikkaan.

        Funis on ihan käsittämätön verbaalinen virtuoosi, jonka tekstissä ei aluksi vaikuttaisi olevan päätä eikä häntää. Silti aivan ihana.

        Harmis on jäätävän jäyhä, silti hän on hyvin tarkkanäköinen. Aivan ihana.

        Siinä esimerkkejä ääripäistä.
        Erilaisuus ON rikkaus ja täälläisellä alustalla juuri hienointa on kun sen erilaisuuden saa kohdata.

        On! Se on parasta ihmisissä 🥰. Tarkoitin palstan häiriköitä 😅🙈


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta juuri ne erilaiset ihmiset tekevät palstasta rikkaan.

        Funis on ihan käsittämätön verbaalinen virtuoosi, jonka tekstissä ei aluksi vaikuttaisi olevan päätä eikä häntää. Silti aivan ihana.

        Harmis on jäätävän jäyhä, silti hän on hyvin tarkkanäköinen. Aivan ihana.

        Siinä esimerkkejä ääripäistä.
        Erilaisuus ON rikkaus ja täälläisellä alustalla juuri hienointa on kun sen erilaisuuden saa kohdata.

        Hanki elämä.


      • nallukka41 kirjoitti:

        On! Se on parasta ihmisissä 🥰. Tarkoitin palstan häiriköitä 😅🙈

        Mutta siinäpä taas ollaan asian ytimessä.. kuka määrittelee sen kuka on häirikkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hanki elämä.

        Kiitos. Minulla on jo.. ostin Alepan alelaarista.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta juuri ne erilaiset ihmiset tekevät palstasta rikkaan.

        Funis on ihan käsittämätön verbaalinen virtuoosi, jonka tekstissä ei aluksi vaikuttaisi olevan päätä eikä häntää. Silti aivan ihana.

        Harmis on jäätävän jäyhä, silti hän on hyvin tarkkanäköinen. Aivan ihana.

        Siinä esimerkkejä ääripäistä.
        Erilaisuus ON rikkaus ja täälläisellä alustalla juuri hienointa on kun sen erilaisuuden saa kohdata.

        Harmis on joskus tarkkanäköinen, mutta joskus sen näkö harittaa päin vittua ja silloin se syyttelee syyttömästi.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on joskus tarkkanäköinen, mutta joskus sen näkö harittaa päin vittua ja silloin se syyttelee syyttömästi.

        🧞‍♂️

        Kyllä olen huomannut samaa, mutta hainkin esimerkin positiivisen kautta.
        Tarkemmin en teidän välisestä skismasta tiedä, enkä siksi ota kantaa. Jankatkaa keskenänne, mutta mielestäni jommankumman pitäisi niellä ylpeytensä ja antaa asian olla. Mutta sehän ei onnistu jos molemmat ei tee sitä. So.. i rest my case.
        Minä pidän sinusta ja minä pidän harmiksestakin, tosin jos sinun kanssa ollaan eri planeetoilta nii harmiksen kanssa ollaan eri vuosituhannelta. Ja harmis kokee tulleensa loukatuksi ihan kuten sinäkin. Mutta en halua ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä olen huomannut samaa, mutta hainkin esimerkin positiivisen kautta.
        Tarkemmin en teidän välisestä skismasta tiedä, enkä siksi ota kantaa. Jankatkaa keskenänne, mutta mielestäni jommankumman pitäisi niellä ylpeytensä ja antaa asian olla. Mutta sehän ei onnistu jos molemmat ei tee sitä. So.. i rest my case.
        Minä pidän sinusta ja minä pidän harmiksestakin, tosin jos sinun kanssa ollaan eri planeetoilta nii harmiksen kanssa ollaan eri vuosituhannelta. Ja harmis kokee tulleensa loukatuksi ihan kuten sinäkin. Mutta en halua ottaa kantaa.

        Yym, se on aina Harmis joka aloittaa jankkaamisen ja syyttelyn. Hän ei siitä yli pääse mitä joku on hänelle minusta syöttänyt. Ja kuka sille jollekin on ylipäänsä mitään syöttänyt, kun minä en ole yhteyksissä kumpaankaan syyttelijään ollut, paitsi parilla sähköpostilla, jota naispuolinen syyttelijä vaatimalla vaati.

        Ja niissäkään ei ollut sanaakaan Harmiksesta. Että ettiköön sen syyllisen sieltä Pöntön ystävistä tai Pöntöstä, joka on heidät eri suuntiin saanut lähtemään.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yym, se on aina Harmis joka aloittaa jankkaamisen ja syyttelyn. Hän ei siitä yli pääse mitä joku on hänelle minusta syöttänyt. Ja kuka sille jollekin on ylipäänsä mitään syöttänyt, kun minä en ole yhteyksissä kumpaankaan syyttelijään ollut, paitsi parilla sähköpostilla, jota naispuolinen syyttelijä vaatimalla vaati.

        Ja niissäkään ei ollut sanaakaan Harmiksesta. Että ettiköön sen syyllisen sieltä Pöntön ystävistä tai Pöntöstä, joka on heidät eri suuntiin saanut lähtemään.

        🧞‍♂️

        No viaton minä tilanteeseen olen. Ymmärrän jos kärsit syyttä syyttelystä, niin se ei ole kivaa.

        Minulla ei ole oikeasti harmainta havaintoa mistä sinä puhut, mutta olenkin nuubi. Eli en ota kantaa.

        Itsessäsi olet ihan kiva, ja minusta on mukavaa että olet palstalla, sanoi kuka mitä sanoi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta siinäpä taas ollaan asian ytimessä.. kuka määrittelee sen kuka on häirikkö?

        Ehkä sellainen joka tahtoo kiusata vaan?


      • nallukka41 kirjoitti:

        Ehkä sellainen joka tahtoo kiusata vaan?

        Sellainen on jokainen jonkun mielestä. Eli se joka tuntee tulleensa kiusatuksi määrittelee?

        Silloin mennään perse edellä puuhun.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sellainen on jokainen jonkun mielestä. Eli se joka tuntee tulleensa kiusatuksi määrittelee?

        Silloin mennään perse edellä puuhun.

        Jos nyt vaan hihittelee täällä ja se on susta hienoa niin ehkä mäkin aloitan sen. Ehkä tykkäät?


      • nallukka41 kirjoitti:

        Jos nyt vaan hihittelee täällä ja se on susta hienoa niin ehkä mäkin aloitan sen. Ehkä tykkäät?

        Ei.. en mä ny sitä .. sori jos ulosantini töksähtelee ..

        Mulla ei ny pysy paketti oikein kasassa, sain kuulla ikäviä uutisia henkilökohtaisessa elämässä vähän aikaa sitten .. ajatus ei ny kulje.

        Tarkoitin jotakin että joskus kiusaamiseksi tulkitaan sellaista mikä ei ole tarkoitettu kiusaamiseksi. Herkkänahkaisuutta ja sen semmoista..

        Ja tykkään ennemmin aidosta keskustelusta. Vuorovaikutuksesta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei.. en mä ny sitä .. sori jos ulosantini töksähtelee ..

        Mulla ei ny pysy paketti oikein kasassa, sain kuulla ikäviä uutisia henkilökohtaisessa elämässä vähän aikaa sitten .. ajatus ei ny kulje.

        Tarkoitin jotakin että joskus kiusaamiseksi tulkitaan sellaista mikä ei ole tarkoitettu kiusaamiseksi. Herkkänahkaisuutta ja sen semmoista..

        Ja tykkään ennemmin aidosta keskustelusta. Vuorovaikutuksesta.

        Ok. Kyllä täällä paksu nahka tarvitaan ☺️


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei.. en mä ny sitä .. sori jos ulosantini töksähtelee ..

        Mulla ei ny pysy paketti oikein kasassa, sain kuulla ikäviä uutisia henkilökohtaisessa elämässä vähän aikaa sitten .. ajatus ei ny kulje.

        Tarkoitin jotakin että joskus kiusaamiseksi tulkitaan sellaista mikä ei ole tarkoitettu kiusaamiseksi. Herkkänahkaisuutta ja sen semmoista..

        Ja tykkään ennemmin aidosta keskustelusta. Vuorovaikutuksesta.

        Toivottavasti ei kovin vakavaa siellä 🤔


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No viaton minä tilanteeseen olen. Ymmärrän jos kärsit syyttä syyttelystä, niin se ei ole kivaa.

        Minulla ei ole oikeasti harmainta havaintoa mistä sinä puhut, mutta olenkin nuubi. Eli en ota kantaa.

        Itsessäsi olet ihan kiva, ja minusta on mukavaa että olet palstalla, sanoi kuka mitä sanoi.

        Niin olet syytön. Avasin vaan miksi ärisen, kun ärisen Harmaalle. En tykkää syyttelystä syyttömänä.

        Kiitos.

        Kivuus kaikkoaa, kun törmään epäreiluuteen.

        🧞‍♂️


      • nallukka41 kirjoitti:

        Toivottavasti ei kovin vakavaa siellä 🤔

        Ei mitään uutta auringon alla. Äitini kaatunut ja murtanut selkänsä kahdesta kohtaa ja käsi murtunut kahdesta kohtaa. Mitään uutta, mutta harmittaa niin vietävästi hänen puolestaan. En pysty asiaan mitenkään vaikuttamaan, mutta mulla levisi pakka niin kutsutusti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet syytön. Avasin vaan miksi ärisen, kun ärisen Harmaalle. En tykkää syyttelystä syyttömänä.

        Kiitos.

        Kivuus kaikkoaa, kun törmään epäreiluuteen.

        🧞‍♂️

        Epäreiluus ei ole kivaa, mutta sellaista elämä on. Epäreilua.

        Kai sä ymmärrät että te molemmat olette loukkaantuneita toisillenne. Reilua tai ei. Mutta en puutu tähän kun en tiedä mistä oikeasti on kyse. Turha mun on hämmentää.

        Minä voin vain sanoa että pidän teistä molemmista. Eri tavalla kummastakin. Ja sitten teissä molemmissa on piirteitä joista en pidä niin paljon. Mutta hittoakos sillä on väliä mistä pidän tai en pidä. Ketään ei pitäisi kiinnostaa.

        Mutta jos vanhoilla kaartilaisilla on skismaa palstalla, saa muut hipsutella varpaisillaan..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Epäreiluus ei ole kivaa, mutta sellaista elämä on. Epäreilua.

        Kai sä ymmärrät että te molemmat olette loukkaantuneita toisillenne. Reilua tai ei. Mutta en puutu tähän kun en tiedä mistä oikeasti on kyse. Turha mun on hämmentää.

        Minä voin vain sanoa että pidän teistä molemmista. Eri tavalla kummastakin. Ja sitten teissä molemmissa on piirteitä joista en pidä niin paljon. Mutta hittoakos sillä on väliä mistä pidän tai en pidä. Ketään ei pitäisi kiinnostaa.

        Mutta jos vanhoilla kaartilaisilla on skismaa palstalla, saa muut hipsutella varpaisillaan..

        "Kai sä ymmärrät että te molemmat olette loukkaantuneita toisillenne."

        -En mä ole yhtään loukkaantunut, kun ei jatka puppujen puhumista.

        Ihan vaan selontekoa, jottei tartte ihmetellä jos Jan joskus räjähtää. Mistä mä räjähdän. :)

        Ei vaadi toimenpiteitä muilta.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kai sä ymmärrät että te molemmat olette loukkaantuneita toisillenne."

        -En mä ole yhtään loukkaantunut, kun ei jatka puppujen puhumista.

        Ihan vaan selontekoa, jottei tartte ihmetellä jos Jan joskus räjähtää. Mistä mä räjähdän. :)

        Ei vaadi toimenpiteitä muilta.

        🧞‍♂️

        Saat sä räjähtää jos siltä tuntuu. En ollut paikalla, mutta voin kuvitella että oksat pois ja aikasta räväkkää on ollut.

        Ei se muille kuulu. Minäkin ylitin jo soveliaisuuden rajat. Pahoitteluni siitä. Aidosti.


    • Meinasin itse tehdä eilen samasta aiheesta aloituksen.

      Olen miettinyt asiaa itsekin. Itse olen ollut enemmän tai vähemmän vakituisemmin täällä Sinut-palstalla jostain viime vuoden lopusta tai tän vuoden alusta asti ja jo siinä ajassa olen tehnyt saman huomion. Mielestäni vielä kesällä oli enemmän meininkiä täällä. Tämä niin sanottu kuivahtaminen tai jopa kuoleminen ei ole vain tän palstan ongelma. Esim. Musiikki-palsta on minusta myös enemmän tai vähemmän hiipunut tai ainakin tylsistynyt. Nyt siellä vain enimmäkseen kysellään laulujen sanoja tai vinkkejä jonkin soittimen virittämiseen/ostamiseen jne ja välillä myös (ihan hyviä sinänsä nuo aiheet, mutta ennen oli enemmän juttuja esim. eri bändeistä ja laulajista, ennen Sinkkuihin tuloa olin vakituisena tuolla musiikkipuolella).

      Itsekin olen vähän alkanut kyllästyä tähän palstaan ja yleensä koko Kaksneloseen. Täällä vaan samat aiheet pyörii päivästä ja viikosta toiseen ( tän Sinkut-palstan vakioaiheita on ollu jo pitempään esim. poliitikot, feminismi ja seksi, joista keskustelu ei mua kiinnosta niin paljon, että jaksaisin kauheasti kommentoida, joskus jotain, mutta liika on liikaa).

      Olen myös huomannut, että jotkut vakiolaiset ovat vähentäneet kirjoitteluaan palstalle (osa sen jälkeen, kun Mcxxl poistui keskuudesta tai ainakin poistui sillä nimimerkillä, hän oli joillekin visiin innostaja ja myös palstan juttukavereita, itsekin tykkäsin hänen kanssaan jutella).

      Joidenkin poistuminen palstalta tai kirjoittelun vähentyminen voi myös selittyä sillä, että kesä meni ja lomat ja työt alkoivat tai sitten, että on vaan aktiivisempi syksyn tullen, kun ei ole enää helteitä ja on enemmän tekemistä. Tietysti kyllästyminen palstaan voi olla myös syynä ja se, että ei jaksa päivästä ja viikosta ja jopa kuukaudesta toiseen samoja aiheita.

      • Joo, Jan on palstan yksi hengettäristä. Ite tykkään myös jutella hänen kanssaan. Vaikka ollaankin eri planeetoilta. Suora sanoissaan, se täytyy sanoa.

        Minua eniten harmittanut palstan ala-arvoinen tai alatyylinen keskustelukulttuuri. Pilkkaaminen on typerää. Jonkinmoista itsensä kohottamista muiden kustannuksella.. naurettavaa, sillä harvat meistä todella tuntevat toisiaan.

        Olen sinut huomannut toki palstalla, mutta en osaa jutella musiikista, sillä en siitä mitään tiedä. Olen täysuuno sen saralla.
        Mutta kiva kun olet täällä palstalla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo, Jan on palstan yksi hengettäristä. Ite tykkään myös jutella hänen kanssaan. Vaikka ollaankin eri planeetoilta. Suora sanoissaan, se täytyy sanoa.

        Minua eniten harmittanut palstan ala-arvoinen tai alatyylinen keskustelukulttuuri. Pilkkaaminen on typerää. Jonkinmoista itsensä kohottamista muiden kustannuksella.. naurettavaa, sillä harvat meistä todella tuntevat toisiaan.

        Olen sinut huomannut toki palstalla, mutta en osaa jutella musiikista, sillä en siitä mitään tiedä. Olen täysuuno sen saralla.
        Mutta kiva kun olet täällä palstalla.

        Nyt syksyllä olen jutellut vähemmän musiikista kuin aiemmin. Ei sitä ihan aina jaksa samasta aihepiiristä keskustella, joskus siihenkin voi kyllästyä, vaikka edelleen aihe toki kiinnostaa mua. Eikä tällä palstalla ole aina henkilöitä, joiden kanssa musiikista voisi puhua. Ja haluan myös välillä jutella muustakin, on mulla muitakin jutun aiheita ja kiinnostuksen kohteita.

        Ei musiikista juttelemisen tai jostain muusta aiheesta täydy olla mitään ihmeellistä. Juttelinhan mää kerran Mcxxl:n (ex-Janin) kanssa pukeutumisestakin, vaikka hän sanoi, ettei ole oikein hyvä siinä, mutta ihan hyvinhän se meni. Eihän sitä tartte olla asiassa mikään expertti, että siitä voi jutella. Voi vain sanoa jotain ihan tavallista. Ei tartte osata mitään ns. ammattisanastoa, en määkään osaa enkä määkään koe olevani mikään expertti niissäkään aiheissa mistä oon kiinnostonu, mää vaan juttelen niin kuin osaan ja sen perusteella mitä vaikka oon asiasta selvittäny tai joskus lukenu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt syksyllä olen jutellut vähemmän musiikista kuin aiemmin. Ei sitä ihan aina jaksa samasta aihepiiristä keskustella, joskus siihenkin voi kyllästyä, vaikka edelleen aihe toki kiinnostaa mua. Eikä tällä palstalla ole aina henkilöitä, joiden kanssa musiikista voisi puhua. Ja haluan myös välillä jutella muustakin, on mulla muitakin jutun aiheita ja kiinnostuksen kohteita.

        Ei musiikista juttelemisen tai jostain muusta aiheesta täydy olla mitään ihmeellistä. Juttelinhan mää kerran Mcxxl:n (ex-Janin) kanssa pukeutumisestakin, vaikka hän sanoi, ettei ole oikein hyvä siinä, mutta ihan hyvinhän se meni. Eihän sitä tartte olla asiassa mikään expertti, että siitä voi jutella. Voi vain sanoa jotain ihan tavallista. Ei tartte osata mitään ns. ammattisanastoa, en määkään osaa enkä määkään koe olevani mikään expertti niissäkään aiheissa mistä oon kiinnostonu, mää vaan juttelen niin kuin osaan ja sen perusteella mitä vaikka oon asiasta selvittäny tai joskus lukenu.

        Kyllähän sä musiikista tunnut tietävän kovasti paljon. Ja se on hyvä kiinnostuksen aihe. Sen tiedän että olet lyhyt kuten minäkin .. saako udella oletko minuakin lyhyempi? Minä olen 149.5 cm.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllähän sä musiikista tunnut tietävän kovasti paljon. Ja se on hyvä kiinnostuksen aihe. Sen tiedän että olet lyhyt kuten minäkin .. saako udella oletko minuakin lyhyempi? Minä olen 149.5 cm.

        150 cm jotakuinkin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllähän sä musiikista tunnut tietävän kovasti paljon. Ja se on hyvä kiinnostuksen aihe. Sen tiedän että olet lyhyt kuten minäkin .. saako udella oletko minuakin lyhyempi? Minä olen 149.5 cm.

        Niin, tiedän jotain joistain mun suosikkiartisteista ja suosikkibändeistä ja ehkä jotain joistain musiikin tyylilajeista, kun oon selvittäny ja sitten on jäänny mieleen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        150 cm jotakuinkin.

        Ollaan samiksii.. yläfemmat!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Nyt syksyllä olen jutellut vähemmän musiikista kuin aiemmin. Ei sitä ihan aina jaksa samasta aihepiiristä keskustella, joskus siihenkin voi kyllästyä, vaikka edelleen aihe toki kiinnostaa mua. Eikä tällä palstalla ole aina henkilöitä, joiden kanssa musiikista voisi puhua. Ja haluan myös välillä jutella muustakin, on mulla muitakin jutun aiheita ja kiinnostuksen kohteita.

        Ei musiikista juttelemisen tai jostain muusta aiheesta täydy olla mitään ihmeellistä. Juttelinhan mää kerran Mcxxl:n (ex-Janin) kanssa pukeutumisestakin, vaikka hän sanoi, ettei ole oikein hyvä siinä, mutta ihan hyvinhän se meni. Eihän sitä tartte olla asiassa mikään expertti, että siitä voi jutella. Voi vain sanoa jotain ihan tavallista. Ei tartte osata mitään ns. ammattisanastoa, en määkään osaa enkä määkään koe olevani mikään expertti niissäkään aiheissa mistä oon kiinnostonu, mää vaan juttelen niin kuin osaan ja sen perusteella mitä vaikka oon asiasta selvittäny tai joskus lukenu.

        Edelleen olen Jan. En vaan käytä enää ikinä nimimerkkiä. En tällä areenalla. :)

        🧞‍♂️


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ollaan samiksii.. yläfemmat!

        Jep =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Niin, tiedän jotain joistain mun suosikkiartisteista ja suosikkibändeistä ja ehkä jotain joistain musiikin tyylilajeista, kun oon selvittäny ja sitten on jäänny mieleen.

        Hyvin tietäväiseltä minun mielestäni tunnut.


      • Anonyymi

        Kukaan ei jaksa lukea wikipedia-artikkeleita palstalla.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        150 cm jotakuinkin.

        Olette mua 38 cm lyhyempiä. Ei mulla muuta. Paitsi! Palstan autioituminen johtuu siitä, kun häirikkö persufanit tulivat tännekin palstalle sekoilemaan ja haukkumaan kaikkia muita.

        Harmis on nyt jotenkuten asiallinen persu. Loput ovat enemmän tai vähemmän pilkkaavia ja vastarannan kiiskejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette mua 38 cm lyhyempiä. Ei mulla muuta. Paitsi! Palstan autioituminen johtuu siitä, kun häirikkö persufanit tulivat tännekin palstalle sekoilemaan ja haukkumaan kaikkia muita.

        Harmis on nyt jotenkuten asiallinen persu. Loput ovat enemmän tai vähemmän pilkkaavia ja vastarannan kiiskejä.

        Sinähän hujoppi olet.. heh.
        Tuossa olen kyllä osittain yhteneväistä mieltä. Politiikka ei jaksa kiinnostaa ja se poliittinen häröily on masentavaa. Jatkuva haukkuminen on niin turhaa länkytystä. Ei sitä jaksa kukaan.


    • Onhan täällä Kaksnelosessa kaikenlaisia kirjoittelijoita ja niitä haukkujiakin löytyy ja jopa sellaisia, jotka sanovat lähes mitä sylki suuhun tuo ja vielä ilman päätä ja häntää. Joskus olen lukenut täällä joillain palstoilla sellaista tekstiä, että kauhistutti. Tälläkin palstalla on joskus ollut mielestäni enemmän tai vähemmän toisia halventavaa tekstiä, esim. naisia halventavaa näkee aina välillä.

      • No just tota tarkoitan.. naisia halventavia, miehiä halventavia, palstalaisia halventavia.. kaikenlaista alatyylistä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No just tota tarkoitan.. naisia halventavia, miehiä halventavia, palstalaisia halventavia.. kaikenlaista alatyylistä.

        Sitä oon joskus ihmetelly et miks palstalaisista ja varsinkin vakiolaisista täytyy kirjoitella. Eri asia on, jos palstalaisen nimellä (nimimerkki) tehty aloitus ei ole halventava. Esim. joku oli tehny joitain päiviä sitten musta aloituksen, jossa vaan ilmoitti mulle, että Whitesnake tulee ensi vuonna konsertoimaan Suomeen ja sanoi, että lue Iltalehti (no, enpä taida mennä kuuntelemaan, vaikka kyseisestä bändistä pidänkin ja sen laulajasta David Coverdalesta). Sitä en kokenut halventavana, koska sitä ei oltu sellaisessa tarkoituksessa tehty. Eri adia on sitten sellaiset, joissa suoraan halutaan halventaa jotain palstalaista ja hänen persoonaansa tai olemistaan tällä palstalla tai ylipäätään Kaksnelosessa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sitä oon joskus ihmetelly et miks palstalaisista ja varsinkin vakiolaisista täytyy kirjoitella. Eri asia on, jos palstalaisen nimellä (nimimerkki) tehty aloitus ei ole halventava. Esim. joku oli tehny joitain päiviä sitten musta aloituksen, jossa vaan ilmoitti mulle, että Whitesnake tulee ensi vuonna konsertoimaan Suomeen ja sanoi, että lue Iltalehti (no, enpä taida mennä kuuntelemaan, vaikka kyseisestä bändistä pidänkin ja sen laulajasta David Coverdalesta). Sitä en kokenut halventavana, koska sitä ei oltu sellaisessa tarkoituksessa tehty. Eri adia on sitten sellaiset, joissa suoraan halutaan halventaa jotain palstalaista ja hänen persoonaansa tai olemistaan tällä palstalla tai ylipäätään Kaksnelosessa.

        Niin. Henkilöhyökkäyksiä tuntematonta kohtaan. En itsekään ymmärrä motiivia sellaiseen. Jopa rekisteröityneet ja nimimerkilliset ovat anonyymiteetin suojassa. Kaikissa piireissä on kähinöintiä ja se kuuluu osana sosiaalista kanssakäymistä, mutta silti sellainen jossa hyökätään kimppuun ei ole ihan järjellistä toimintaa.
        Tosin ei kerro hyvää siitäkään joka ottaa itseensä jonkun tuntemattoman aiheettoman haukun.


    • Anonyymi

      Liian pitkät viestit

    • Anonyymi

      Miksi viestini poistettiin, kun kerroin keiden vika palstan pilaantuminen on? Kaikkihan sen tietää kuitenkin eikä totuutta pidä piilotella.

      • Sinä henkilöhyökkäsit, ja muista että mielipiteesi on vain sinun mielipiteesi. Ei absoluuttinen palstatotuus.

        Tosin jos sanot asiasi asiallisesti, niin viestejäsi ei poisteta. Näin se menee.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinä henkilöhyökkäsit, ja muista että mielipiteesi on vain sinun mielipiteesi. Ei absoluuttinen palstatotuus.

        Tosin jos sanot asiasi asiallisesti, niin viestejäsi ei poisteta. Näin se menee.

        Ei siihen poistoon tarvita henkilöhyökkäystäkään, joskus se vaan poistetaan jos henkilö on erimieltä jonkun rekisteröityneen kanssa, tai vaihtoehtona ignoorataan kokonaan ulos keskustelusta.
        Ei muuten paljon huvita kirjoittaa edes mielipidettään silloin asiasta, jos kukaan ei noteeraa asiaa mitenkään... vaikka siinä olisi aivan uusia näkokohtia kyseiseen asiaan.

        Harmis ja Jan ovat aivan erityylisiä, mutt kummankin kanssa olen tullut juttuun, vaikka olen ollut erimieltä heidän kanssaan. Henkilökohtaisiin solvauksiin en ole koskaan mielestäni syyllistynyt, vaikka kuinka olen ollut erimieltäkin.
        Muistuu ainoastaan yks todella kiukkuisena tehty möläytys, kaikille jotka olivat erimieltä.
        "Kuinka helkutin tyhmiä te oikein olette, jos ette osaa erottaa asioita toisistaan!"

        Viimeisin kommettini johon ei ykskään kirjoittaja kommentoinut mitään, ei edes aloittaja.
        "Miksi insinöörit ovat kovia häiritsemään seksuaalisesti naisia työpaikalla."
        terveisin tr.. likka koska jos kirjoitan edellisen nimimerkkini... 50% varmuudella on poistossa.

        Oikeastaan ei mulle ole mitään haittaa vaikka palstailu kohdaltani loppuisi kokonaan.
        Mulla on tekemistä ihan muutakin, ja lisäksi itse hankittuja huolia yllin kyllin!
        Hyvää illanjatkoa, mä lopetan tämän ruotimisen tähän.
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen poistoon tarvita henkilöhyökkäystäkään, joskus se vaan poistetaan jos henkilö on erimieltä jonkun rekisteröityneen kanssa, tai vaihtoehtona ignoorataan kokonaan ulos keskustelusta.
        Ei muuten paljon huvita kirjoittaa edes mielipidettään silloin asiasta, jos kukaan ei noteeraa asiaa mitenkään... vaikka siinä olisi aivan uusia näkokohtia kyseiseen asiaan.

        Harmis ja Jan ovat aivan erityylisiä, mutt kummankin kanssa olen tullut juttuun, vaikka olen ollut erimieltä heidän kanssaan. Henkilökohtaisiin solvauksiin en ole koskaan mielestäni syyllistynyt, vaikka kuinka olen ollut erimieltäkin.
        Muistuu ainoastaan yks todella kiukkuisena tehty möläytys, kaikille jotka olivat erimieltä.
        "Kuinka helkutin tyhmiä te oikein olette, jos ette osaa erottaa asioita toisistaan!"

        Viimeisin kommettini johon ei ykskään kirjoittaja kommentoinut mitään, ei edes aloittaja.
        "Miksi insinöörit ovat kovia häiritsemään seksuaalisesti naisia työpaikalla."
        terveisin tr.. likka koska jos kirjoitan edellisen nimimerkkini... 50% varmuudella on poistossa.

        Oikeastaan ei mulle ole mitään haittaa vaikka palstailu kohdaltani loppuisi kokonaan.
        Mulla on tekemistä ihan muutakin, ja lisäksi itse hankittuja huolia yllin kyllin!
        Hyvää illanjatkoa, mä lopetan tämän ruotimisen tähän.
        tr..likka

        Joskus itsekään en ymmärrä poistamisen syitä. Tosiasiassa erimielisyys ei pitäisi olla riittävä syy viestin poistamiseksi.

        Sulle kanssa ❤.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinä henkilöhyökkäsit, ja muista että mielipiteesi on vain sinun mielipiteesi. Ei absoluuttinen palstatotuus.

        Tosin jos sanot asiasi asiallisesti, niin viestejäsi ei poisteta. Näin se menee.

        Ja sinä olet taas yksi palstapoliisi muiden jatkona. Tiedätkö, että tuota touhua on koittanut moni muukin ennen sua? Poistatetaan viestejä ja yritetään ukkoisäylijumalana kertoa muille, kuinka heidän SINUN mielestäsi tulisi käyttäytyä ja kommentoida.

        Tulet häviämään ja pehmeänä tyyppinä poistut palstalta paskan maku suussa alle vuodessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet taas yksi palstapoliisi muiden jatkona. Tiedätkö, että tuota touhua on koittanut moni muukin ennen sua? Poistatetaan viestejä ja yritetään ukkoisäylijumalana kertoa muille, kuinka heidän SINUN mielestäsi tulisi käyttäytyä ja kommentoida.

        Tulet häviämään ja pehmeänä tyyppinä poistut palstalta paskan maku suussa alle vuodessa.

        Jaa, en ole poistanut eläissäni viestin viestiä. Joten harhat ne on sullakin...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, en ole poistanut eläissäni viestin viestiä. Joten harhat ne on sullakin...

        Ei. Sinä vain valehtelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sinä vain valehtelet.

        En harrasta valehtelemista. En edes itselleni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joskus itsekään en ymmärrä poistamisen syitä. Tosiasiassa erimielisyys ei pitäisi olla riittävä syy viestin poistamiseksi.

        Sulle kanssa ❤.

        Kiitos kommentista ja hyvää päivänjatkoa, mä menen takaisin hellan eteen.... valmistamaan päivällistä. Jauhelihapihvejä ja härkäpapuja/ruokakauran jyviä,
        majoneesikastiketta vihersalaattia. Systeril sekä mulle; muille omat vaihtoehdot.

        Faijalle ja Emolle keitin muutaman perunan, Faija saa huomenna niitä loput paistettuna.
        Emon perunat teen haarukalla soseeksi, tilkka maitoa, ripaus suolaa = pottumuusia.
        Emolle vähän salaattia ja härkäpapuja, sauvasekoittimella melkein soseeksi.
        Faijalle paistettua sipulia n. 3 dl rasia täynnä, 1/3 osan syö varmaan nyt "salaattina".
        Harmittaa kun en tehnyt herneitä tai parsakaalia nyt, ne ovat vihreitä jotka kelpaa myös Faijalle. Salaatin lehtiä ja kiinankaalia vieroksuu, laistaa jos suinkin mahdollista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista ja hyvää päivänjatkoa, mä menen takaisin hellan eteen.... valmistamaan päivällistä. Jauhelihapihvejä ja härkäpapuja/ruokakauran jyviä,
        majoneesikastiketta vihersalaattia. Systeril sekä mulle; muille omat vaihtoehdot.

        Faijalle ja Emolle keitin muutaman perunan, Faija saa huomenna niitä loput paistettuna.
        Emon perunat teen haarukalla soseeksi, tilkka maitoa, ripaus suolaa = pottumuusia.
        Emolle vähän salaattia ja härkäpapuja, sauvasekoittimella melkein soseeksi.
        Faijalle paistettua sipulia n. 3 dl rasia täynnä, 1/3 osan syö varmaan nyt "salaattina".
        Harmittaa kun en tehnyt herneitä tai parsakaalia nyt, ne ovat vihreitä jotka kelpaa myös Faijalle. Salaatin lehtiä ja kiinankaalia vieroksuu, laistaa jos suinkin mahdollista...

        Sä olet sellainen kotitalousihme..

        Susta tulisi erinomainen emäntä taloon kuin taloon.

        Toista se on mulla. Mä teen ruoatkin puolivalmisteista. Olen laiska, tiedän sen. Keittiöhommat ei vaan innosta. Mitä helpommalla pääsen keittiössä, sen parempi. Sä taasen olet virtuoosi kyökin puolella, tai sellaisen kuvan olen sinusta saanut.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sä olet sellainen kotitalousihme..

        Susta tulisi erinomainen emäntä taloon kuin taloon.

        Toista se on mulla. Mä teen ruoatkin puolivalmisteista. Olen laiska, tiedän sen. Keittiöhommat ei vaan innosta. Mitä helpommalla pääsen keittiössä, sen parempi. Sä taasen olet virtuoosi kyökin puolella, tai sellaisen kuvan olen sinusta saanut.

        Hivenen pakko mun on tietää siitä itse jotakin, hoivaosaston sivussa pyöritän ammattilaisten avusuksella suurkeittiötä. Mulla oli ennen ruokalan yhteydessä myös lounasbaari ulkopuolisille. Koronan yltyessä me suljimme ruokasalin ulkopuolisilta kokonaan ja myimme ainoastaan pakattua lämmintä tai pakastettua ruokaa annoksittain, kotiin kuljetettuna.

        Oikeesti se pelasti meidän keittiötoimintamme, vaikka ravintolat siirtyivät "take of away"
        toimintaan, myös suuremmassa mittakaavassa. Hinta kilpailussa voitimme... ja sana kiiri.


        Mikään virtuoosi mä en ole, sanon suoraan ett häviän kirkkaasti ammattilaisille, mutt perusruuan mä kyllä saan aikaiseksi, melkein mistä tahansa ruoka-aineksesta... jotakin syötävää.
        Mutt esim. sushi buffettia en pystyisi valmistamaan. Kyllä mun sushi rajoituu siihen ett graavilohen sisään kierrän basmatiriisiä, joko valkeaa tai ruskeaa, ja se on siinä.
        Broilericurrykastiketta tehdessäni myyntiin, lisukkeena käytän usein myös basmatia.
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hivenen pakko mun on tietää siitä itse jotakin, hoivaosaston sivussa pyöritän ammattilaisten avusuksella suurkeittiötä. Mulla oli ennen ruokalan yhteydessä myös lounasbaari ulkopuolisille. Koronan yltyessä me suljimme ruokasalin ulkopuolisilta kokonaan ja myimme ainoastaan pakattua lämmintä tai pakastettua ruokaa annoksittain, kotiin kuljetettuna.

        Oikeesti se pelasti meidän keittiötoimintamme, vaikka ravintolat siirtyivät "take of away"
        toimintaan, myös suuremmassa mittakaavassa. Hinta kilpailussa voitimme... ja sana kiiri.


        Mikään virtuoosi mä en ole, sanon suoraan ett häviän kirkkaasti ammattilaisille, mutt perusruuan mä kyllä saan aikaiseksi, melkein mistä tahansa ruoka-aineksesta... jotakin syötävää.
        Mutt esim. sushi buffettia en pystyisi valmistamaan. Kyllä mun sushi rajoituu siihen ett graavilohen sisään kierrän basmatiriisiä, joko valkeaa tai ruskeaa, ja se on siinä.
        Broilericurrykastiketta tehdessäni myyntiin, lisukkeena käytän usein myös basmatia.
        tr..likka

        Eli sä olet pro. Ilmankos... tai semipro.
        Sulla monta rautaa tulessa. Muistathan pitää huolta myös itsestäsi.


    • Anonyymi

      Palsta kuivettuu kun ei ole alastomista naisista kuvia ja pimppi tissi ja peppukuvia niin luulis sinkut palstalla olevan sinkkunaisten kuvia niin kivat kuvat piristää ja saa hyvän mielen nyt täällä sinkkumiehet unohtaa miksi pitäisi naisia jahdata tai etsiä sitä neiti oikeaa kun ei näe pimppi kuvia ja kaikilla tylsää mälsää ja lopettaa palstailun kun ei ole naisista kivoja kuvia

      • Tämä ei ole mikään lasten kuvakirja vaan keskustelupalsta.. jos sellaisia kuvia kaipaat.. niitä löytyy marketin lehtihyllystä ja netistä saa pienellä maksulla vaikka ja mitä.


      • Anonyymi

      • Ei kyllä sinä ymmärsit väärin. Lasten kuvakirjalla viittasin sinun olevan lapsen tasoinen joka haluaa katsella pornokuvia..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei kyllä sinä ymmärsit väärin. Lasten kuvakirjalla viittasin sinun olevan lapsen tasoinen joka haluaa katsella pornokuvia..

        Minua kiinnostaa kuvat enemmän kuin lukeminen samoin haluan nähdä ennemmin kuin puhua ja toimia ja tehdä eikä puhua ja kirjoitella eli haluaa nähdä omin silmin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa kuvat enemmän kuin lukeminen samoin haluan nähdä ennemmin kuin puhua ja toimia ja tehdä eikä puhua ja kirjoitella eli haluaa nähdä omin silmin

        No ei se paha asia ole olla sellainen kuin olet. Mutta saattaa olla että olet väärällä alustalla. Tämä on keskustelualusta..ideana on keskustella ventovieraiden kanssa kirjoittamalla ja lukemalla muiden mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei se paha asia ole olla sellainen kuin olet. Mutta saattaa olla että olet väärällä alustalla. Tämä on keskustelualusta..ideana on keskustella ventovieraiden kanssa kirjoittamalla ja lukemalla muiden mielipiteitä.

        Onko henkilöhyökkäys enkö saa olla täällä miksi en saa olla tällä alustalla ja toiseksi naiset saa juttelu aiheita aikaan niin ilman naisia ja naisten kuvia ei olis tätäkään palstaa ja kun kuvia ei ole niin ei ole palstalla ihmisiäkään mut kas kas kun tissikuvia niin palta villiintyy ja jitustelua piisaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko henkilöhyökkäys enkö saa olla täällä miksi en saa olla tällä alustalla ja toiseksi naiset saa juttelu aiheita aikaan niin ilman naisia ja naisten kuvia ei olis tätäkään palstaa ja kun kuvia ei ole niin ei ole palstalla ihmisiäkään mut kas kas kun tissikuvia niin palta villiintyy ja jitustelua piisaa

        Eläs ny hikee. Sinähän olet palstan vakioporukkaa, nii miksi et saisi olla palstalla?

        Sanoin vaan että jos tissikuvia haluat, olet väärässä paikassa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eläs ny hikee. Sinähän olet palstan vakioporukkaa, nii miksi et saisi olla palstalla?

        Sanoin vaan että jos tissikuvia haluat, olet väärässä paikassa.

        Sano sinä kun kerran mielestäsi olen väärällä palstalla eikö sinkku saa olla sinkkusivulla


      • Anonyymi

        Heti muuten piristi ja minussa ei ole mitään katseltavaa eikä kuvani saisi juttua aikaan vaan kaikki lopettais mutta naisten kuvat saa juttua aikaan ja esim joku kuva ja perään kysymys esim kelpaisko tai onko nätti ym ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti muuten piristi ja minussa ei ole mitään katseltavaa eikä kuvani saisi juttua aikaan vaan kaikki lopettais mutta naisten kuvat saa juttua aikaan ja esim joku kuva ja perään kysymys esim kelpaisko tai onko nätti ym ym

        Sä runkkaat pornolle jo muutenkin kaikki päivät, joten on vain hyvä, että edes joku foorumi on pornosta vapaa. Mene seksi -palstalle, siellä voit keskustella toisten samanlaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti muuten piristi ja minussa ei ole mitään katseltavaa eikä kuvani saisi juttua aikaan vaan kaikki lopettais mutta naisten kuvat saa juttua aikaan ja esim joku kuva ja perään kysymys esim kelpaisko tai onko nätti ym ym

        sun kuvasi vasta saisikin juttua aikaan esim onko ihme että on sinkku ja voiko miehellä oikeasti olla noin pieni eli kuvia kehiin ja näytät esimerkkiä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Palsta kuivaq kuin runkku-ylikomiisariot ovat palsalla kuivaine pilluinen?

    • Noh itse ssiassa minulla on kädet täynnä kun on 8 lasta esim nyt imetän ja taas yksi lapsista vaatiin teen kaiken hänen kanssaa kuin luen samat kirjat ja katson hänen peliä.🤔

      Kohta se varmaan vie minut kavereiden mukaankin kun se vaatiminen on raskasta. Lupaan peliaikaa tehdystä työstä ja sit minun on vielä katsottava sitä plääh.
      Raskasta se aika on raskasta, mutta en sitten voi edes vilasta muualle.🙄Sinäänsä mikäs se mukavampaa lopulta.

      6 vuotias on tehnyt työtä puheensa eteen paljon ja se näkyy myös puheterapiassa kun edistynyt vauhdilla.

      Sinäänsä eivät katso sitä hyvänä ja itse oon vaan hoksannut, miten se kieli kehittyy. Kuin oon sanonut"meinasin jo lapsen nimen kirjoittaa oikeasti." Hups

      Kuin oon sanonut" nimi" että kun ei suostu tekemään sit olemme pitäneet päivien tauon ja kun se on myös raskasta minullekkin. Se on hyvin raskasta ja kun aika kuluu alkaa omatunto kolkuttaa ja taas täytyy tehdään hommia.

      Se on vaan edistynyt hyvin.
      Kun ei oikein suostu helpolla tekemään.

      • No se on selvä että sinulla kädet täynnä. Hurjaa pyöritystä sun huushollissa kun on 10 henkilöä. Itse en kykenisi moiseen.


      • Anonyymi

        Oletko mahdollisesti lestadiolainen vai muuten vain on noin paljon lapsia ja ihan ilman uskonnon paineita?


    • Anonyymi

      Oletko seksissä huono kuin konsernisi talousjohtqja?

      • Häh? Mitä tekemistä niillä on keskenään?
        Hyvä minä olen ja niin olet sinäkin.. heh.


    • Ei oikein energia riitä kirjoitteluun. Sitten pitäisi vielä ajatella ja selvittää aiheeseen liittyviä faktoja. Huhhuh.

      • Jaa-a. Eihän sitä aina jaksa, en minäkään. Mutta siinä olen eriävää mieltä kanssasi että aina tarvitsisi olla taustafaktat..

        Mielipide voi olla ilman niitäkin. Mutta silloin mielipide on vain mielipide. Mutu. Ja tältä pohjalta liikkuessa mielipide voi kasvaa ja elää, jopa heittää ihan häränpyllyä. Joutuu välillä myöntämään että on väärässä...


      • Ei mullakaan ole enää niin paljon energiaa tähän Kasnelosessa kommentointiin kuin aikeisemmin. Täällä kuitenkin vielä toikun.


      • Saa nähä tuleeko taas jonkun mittainen taulo mulle tähän. Mulla oli tässä jossain välissä muistaakseni melkein vuoden mittainen tauko tai ainakin puolen vuoden, jonka aikana en käynny kuin joskus päivittämässä mun profiilikuvaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa-a. Eihän sitä aina jaksa, en minäkään. Mutta siinä olen eriävää mieltä kanssasi että aina tarvitsisi olla taustafaktat..

        Mielipide voi olla ilman niitäkin. Mutta silloin mielipide on vain mielipide. Mutu. Ja tältä pohjalta liikkuessa mielipide voi kasvaa ja elää, jopa heittää ihan häränpyllyä. Joutuu välillä myöntämään että on väärässä...

        Valitettavasti ilkeässä keskustelukulttuurissa mielipiteelle vaaditaan aina perustelut.
        Joskus joutuu jopa määrittelemään käyttämänsä käsitteet. 😒


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Valitettavasti ilkeässä keskustelukulttuurissa mielipiteelle vaaditaan aina perustelut.
        Joskus joutuu jopa määrittelemään käyttämänsä käsitteet. 😒

        No niin kai. Ei kai sentään kaikki penää perusteluja...

        Minä en tuommoiseen kykenisi. Olen pikkuisen liian tyhmä semmoiseen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin kai. Ei kai sentään kaikki penää perusteluja...

        Minä en tuommoiseen kykenisi. Olen pikkuisen liian tyhmä semmoiseen.

        Perustelut ja määrittelyt ovat kaikille vaikeita.
        Yritän välttää tällaisia "älyllisiä" kukkotappeluita.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Perustelut ja määrittelyt ovat kaikille vaikeita.
        Yritän välttää tällaisia "älyllisiä" kukkotappeluita.

        Uusi nikkini tulee olemaan Mutumies ja kuvaksi sopii iso pee ja kaksoispiste.
        :P


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Uusi nikkini tulee olemaan Mutumies ja kuvaksi sopii iso pee ja kaksoispiste.
        :P

        Eikä! Olet just hyvä noin kun olet. Erinomainen. Sinunlaisiasi älykkäitä tarvitaan kompensoimaan minunlaisiani. Ja sulla ihan sairaan magee profiilikuva.


    • Anonyymi

      tällä palstalla pitkään olleet puhuu kuin keskenään niin uudet tulokkaat tuntee itsensä ulkopuoliseksi, vaikka sinänsä porukka on mukavaa kun vertaa muiden aihe piirin porukkaan,

      • Toisen ihmisen historian tunteminen antaa keskustelulle enemmän syvyyttä. Anonyymeihin on vaikeampi suhtautua, kun ei tiedä ihmisestä mitään.
        Mielestäni palstan tärkein tehtävä on toimia sosiaalisena alustana. Aihekeskustelut ovat toissijalla.

        Italo Calvino kirjoitti, että ihmisten keskustelu on kuin lintujen laulu. Niiden ainoa viesti on "Hei, minä olen täällä".


      • Kyllä minut otettiin hyvin vastaan. Olisikos ero siinä että olin rekisteröitynyt. Onko sulla ollut nimimerkkiä tai muuta tunnistetta?

        Alkuun minäkin epäröin kovin osallistua juuri samasta syystä, koin olevani ulkopuolinen. Ja olenhan minä tavallaan. Mutta enää en koe sitä ongelmalliseksi.

        Minäkin juttelisin mielelläni anojen kanssa, mutta se tyssää aina siihen, kun ei todella tiedä kenelle sitä vastaa. Eli kunnon keskustelua ei saa aikaiseksi yhtä viestiä pidemmäksi, sillä seuraava vastaus voi olla ihan toiselta anonyymiltä.

        Mulla oli yksi ano keskustelukaveri "jäävuorenhuippu" joka vaan katosi kun en osannut tunnistaa häntä. Tai sit hän sai tarpeekseen. Mutta on hankalaa saada aitoa keskustelua anon kanssa jos ei ole tunnisteita. Se on se yksi viesti ja siinä melkein se on.

        Mielestäni tämä anonyymien invaasio on yksi osasyy palstan keskustelun tason hiipumiseen. Jää jäljelle vaan rekkautuneet ja nimimerkilliset.

        Ja tällä en tarkoita sitä että anot olisivat huonompia keskustelijoita. Anojen kanssa on vain vaikeaa keskustella.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä minut otettiin hyvin vastaan. Olisikos ero siinä että olin rekisteröitynyt. Onko sulla ollut nimimerkkiä tai muuta tunnistetta?

        Alkuun minäkin epäröin kovin osallistua juuri samasta syystä, koin olevani ulkopuolinen. Ja olenhan minä tavallaan. Mutta enää en koe sitä ongelmalliseksi.

        Minäkin juttelisin mielelläni anojen kanssa, mutta se tyssää aina siihen, kun ei todella tiedä kenelle sitä vastaa. Eli kunnon keskustelua ei saa aikaiseksi yhtä viestiä pidemmäksi, sillä seuraava vastaus voi olla ihan toiselta anonyymiltä.

        Mulla oli yksi ano keskustelukaveri "jäävuorenhuippu" joka vaan katosi kun en osannut tunnistaa häntä. Tai sit hän sai tarpeekseen. Mutta on hankalaa saada aitoa keskustelua anon kanssa jos ei ole tunnisteita. Se on se yksi viesti ja siinä melkein se on.

        Mielestäni tämä anonyymien invaasio on yksi osasyy palstan keskustelun tason hiipumiseen. Jää jäljelle vaan rekkautuneet ja nimimerkilliset.

        Ja tällä en tarkoita sitä että anot olisivat huonompia keskustelijoita. Anojen kanssa on vain vaikeaa keskustella.

        Itse olen taas tehnyt sen huomion, että anonyymejä on paljon, mutta niitä rekisteröityneitä tai muulla tavoin nimimerkillä kirjoittelevia ei sitten niin paljon. Ja tämä on monella palstalla täällä. Esim. tuolla musiikkipuolella ei ole kauheasti rekisteröityneitä kirjoittelijoita tai anonyymiä, joka käyttää vakituista nimimerkkiä, josta hänen tekstinsä tunnistetaan. Itse olin siellä aikaisemmin ollessani varmaan ainoa vakituisemmin kirjoitteleva rekisteröitynyt. Joskus joku rekisteröidyllä nim.merkillä kirjoittelee siellä, mutta ei vakituisesti. Paljon sitten anonyymit, joiden kanssa ihan hyviäkin keskusteluja olen saanut aikaiseksi siellä, kuten joskus täälläkin.


    • Palstan elämä on ailahtelevaista. Sykähtelee sen mukaan mitä joku kirjoittaa ja miten se tiettynä aiksna useampaan kopsahtaa.

      Jankkaavat tyypit joko karkoittaa tai vetää puoleensa.

      Itseä ei juuri nyt tämän palstan tils tämän enempää kiinnosta, eikä oikeen mikään muukaan. Kunhan ähhäilen ja kuukailen...

      • Nykyään aika monesti, kun olen tullut tänne, niin se on ihan pieni piipahdus. Totean vaan, et aha, ei kauheesti kiinnostavaa ja menen pois.


      • No niin.. jaksamista sulle. ❤


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nykyään aika monesti, kun olen tullut tänne, niin se on ihan pieni piipahdus. Totean vaan, et aha, ei kauheesti kiinnostavaa ja menen pois.

        Sama...

        Politiikka ei nappaa, persu/viherpiipertäjäjahdit ei nappaa. Pelkkä musiikki ei nappaa ja alituinen marina pariutumisen vaikeudesta ei nappaa. Sukupuoliasiat ei nappaa, eikä pelkkä panemisen jankutus nappaa.

        Mä kuulin tuossa jostain antiikin ajan sjatteliasta tarinan: Luola-teoria.

        Ihmiset on laitettu luolaan kasvot vasten seinää. He eivät voi kääntyä. Keskellä on nuotio ja kaikenlaisia asioita viedään nuotion ja vankien välistä... he näkevät vain varjokuvan asioista, eivät muuta.

        Yksi pääsee irti ja pääsee luolan suulle. Hän näkee maailman ihanuuden... menee selittämään sitä muille vanheille, mutta nämä liki suuttuu... ei ole olemassa sellaista mitä he eivät ole nähneet. Se varjokuva on ainoa totuus ja nuu on kauheaa.

        Tälläiset palstat on hyvä esimerkki miten tärkeitä varjokuvat joillekin on...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sama...

        Politiikka ei nappaa, persu/viherpiipertäjäjahdit ei nappaa. Pelkkä musiikki ei nappaa ja alituinen marina pariutumisen vaikeudesta ei nappaa. Sukupuoliasiat ei nappaa, eikä pelkkä panemisen jankutus nappaa.

        Mä kuulin tuossa jostain antiikin ajan sjatteliasta tarinan: Luola-teoria.

        Ihmiset on laitettu luolaan kasvot vasten seinää. He eivät voi kääntyä. Keskellä on nuotio ja kaikenlaisia asioita viedään nuotion ja vankien välistä... he näkevät vain varjokuvan asioista, eivät muuta.

        Yksi pääsee irti ja pääsee luolan suulle. Hän näkee maailman ihanuuden... menee selittämään sitä muille vanheille, mutta nämä liki suuttuu... ei ole olemassa sellaista mitä he eivät ole nähneet. Se varjokuva on ainoa totuus ja nuu on kauheaa.

        Tälläiset palstat on hyvä esimerkki miten tärkeitä varjokuvat joillekin on...

        Tuo luola-teoria juttu on tuttu. Olen lukenut joskus jostain.

        Jep, ei muakaan kauheesti jutut poliitikkojen tekemisistä nappaa, eikä jutut miksi ei yli 30-vuotias enää voi saada parisuhdetta tai miks mulla ei ole parisuhdetta vaikka olen pitkä ja mulla on töitä ja rahaa jne. Sen sijaan esim. ketjut, joihin voi laittaa linkkejä musiikkikappaleista nappaavat välillä, tosin nekään ei enää niin paljon kuin ennen.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sama...

        Politiikka ei nappaa, persu/viherpiipertäjäjahdit ei nappaa. Pelkkä musiikki ei nappaa ja alituinen marina pariutumisen vaikeudesta ei nappaa. Sukupuoliasiat ei nappaa, eikä pelkkä panemisen jankutus nappaa.

        Mä kuulin tuossa jostain antiikin ajan sjatteliasta tarinan: Luola-teoria.

        Ihmiset on laitettu luolaan kasvot vasten seinää. He eivät voi kääntyä. Keskellä on nuotio ja kaikenlaisia asioita viedään nuotion ja vankien välistä... he näkevät vain varjokuvan asioista, eivät muuta.

        Yksi pääsee irti ja pääsee luolan suulle. Hän näkee maailman ihanuuden... menee selittämään sitä muille vanheille, mutta nämä liki suuttuu... ei ole olemassa sellaista mitä he eivät ole nähneet. Se varjokuva on ainoa totuus ja nuu on kauheaa.

        Tälläiset palstat on hyvä esimerkki miten tärkeitä varjokuvat joillekin on...

        Platonin luolavertaus. Jos oikein muistan luolan ulkopuolinen maailma oli metafyysinen ja Platon kutsui sitä "ideaksi". "Idea" on olemassa mutta ihminen näkee siitä vain osan heijasteen kautta.

        Nuorena tuo ajatus oli inspiroiva ja ihan tosissani mietin todellisuuden rakennetta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin.. jaksamista sulle. ❤

        No jaksanhan mä, se ei ole ikinä ollut ongelma. Ehkä toisten ihmisten höösääminen ja tuppaantuminen huonoon sikaan ärsyttää, mut sellaisii me ihmiset ollaan.... välittäviä, ei vaan osata ajatella aina...


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Platonin luolavertaus. Jos oikein muistan luolan ulkopuolinen maailma oli metafyysinen ja Platon kutsui sitä "ideaksi". "Idea" on olemassa mutta ihminen näkee siitä vain osan heijasteen kautta.

        Nuorena tuo ajatus oli inspiroiva ja ihan tosissani mietin todellisuuden rakennetta.

        Se on totta. Sitä näkymää luolan ulkopuolelta luolassaolijoille on mahdoton uskottavasti kertoa, jos ei halua nähdä kuin varjot. 😕


      • interlocutrice kirjoitti:

        No jaksanhan mä, se ei ole ikinä ollut ongelma. Ehkä toisten ihmisten höösääminen ja tuppaantuminen huonoon sikaan ärsyttää, mut sellaisii me ihmiset ollaan.... välittäviä, ei vaan osata ajatella aina...

        No hali täältä sinulle. Jätän sinut rauhaan.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No jaksanhan mä, se ei ole ikinä ollut ongelma. Ehkä toisten ihmisten höösääminen ja tuppaantuminen huonoon sikaan ärsyttää, mut sellaisii me ihmiset ollaan.... välittäviä, ei vaan osata ajatella aina...

        Hyvään sikaan ei ärsytä?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Hyvään sikaan ei ärsytä?

        Kuules kultaseni.. en ole nauranut näin kippurassa pitkiin aikoihin. Totaalinen repeäminen...


      • pujotteIija kirjoitti:

        Hyvään sikaan ei ärsytä?

        Heh...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No hali täältä sinulle. Jätän sinut rauhaan.

        Jepsis...


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Platonin luolavertaus. Jos oikein muistan luolan ulkopuolinen maailma oli metafyysinen ja Platon kutsui sitä "ideaksi". "Idea" on olemassa mutta ihminen näkee siitä vain osan heijasteen kautta.

        Nuorena tuo ajatus oli inspiroiva ja ihan tosissani mietin todellisuuden rakennetta.

        Se kannattaisi lukea. Ja myös muut Sokrates-dialogit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kannattaisi lukea. Ja myös muut Sokrates-dialogit.

        Joskus ehkä... ei nyt...


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Hyvään sikaan ei ärsytä?

        Heh heh, osui ja varmaan upposkin, ihan vitsinä!
        Mä tosta kerran jo huomautin; kuulemma iPadilla tekstailee ja peukalo ei ihan aina osu kohdilleen!
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh, osui ja varmaan upposkin, ihan vitsinä!
        Mä tosta kerran jo huomautin; kuulemma iPadilla tekstailee ja peukalo ei ihan aina osu kohdilleen!
        tr..likka

        Joo. Aika yleinen kirjoitusvirhe Dissellä. Mä jo tottunut oikolukemaan sen. Mutta nyt sattui semmoinen lause että repesin ihan totaalisesti pujottelijan huomiolle.

        Nauroin ihan kippurassa ja meinasi tulla eritteet ...

        Kuis joko sulla parempi päivä?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo. Aika yleinen kirjoitusvirhe Dissellä. Mä jo tottunut oikolukemaan sen. Mutta nyt sattui semmoinen lause että repesin ihan totaalisesti pujottelijan huomiolle.

        Nauroin ihan kippurassa ja meinasi tulla eritteet ...

        Kuis joko sulla parempi päivä?

        No ei oikeastaan... kävin lääkärissä, kun jotenkin mua vaan masentaa tämä suljettu kotipiiri ja riita Mimmistä. Hain lääkärintodistuksen ett pystyn lykkäämään tapaamista lastenvalvojan luona, vedoten masennukseen... saamani lääkärintodistuksen ja masennuslääkkeen... vuoksi. Sairauslomalle mä en aio lähteä, mä olen vielä äitiyslomalla, jos sitten uudenvuoden jälkeen aloittaisin taas työt...lähinnä toimistotyönä.

        Todistusta mä tulen käyttämään; mutt lääkkeitä en tule syömään, koska mä imetän Mimmiä.
        Kai tässä vielä jonkin aikaa sinnittelen... niin mielikin tasaantuu ajallaan, kun ei tartte tapella lapsen tapaamisoikeudestakaan. Mimmi siitä ei taatusti kärsi, alle puolivuotisena!
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei oikeastaan... kävin lääkärissä, kun jotenkin mua vaan masentaa tämä suljettu kotipiiri ja riita Mimmistä. Hain lääkärintodistuksen ett pystyn lykkäämään tapaamista lastenvalvojan luona, vedoten masennukseen... saamani lääkärintodistuksen ja masennuslääkkeen... vuoksi. Sairauslomalle mä en aio lähteä, mä olen vielä äitiyslomalla, jos sitten uudenvuoden jälkeen aloittaisin taas työt...lähinnä toimistotyönä.

        Todistusta mä tulen käyttämään; mutt lääkkeitä en tule syömään, koska mä imetän Mimmiä.
        Kai tässä vielä jonkin aikaa sinnittelen... niin mielikin tasaantuu ajallaan, kun ei tartte tapella lapsen tapaamisoikeudestakaan. Mimmi siitä ei taatusti kärsi, alle puolivuotisena!
        tr..likka

        No .. itse kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja sen pitäisi mennä ohi aikanaan. Kunhan jaksaa sinnitellä eikä tee mitään typerää.
        Toki asia on henkilökohtainen ja tilanteemme erilaisia, joten en ole mikään sinua neuvomaan.
        Jaksuhali ❤


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei oikeastaan... kävin lääkärissä, kun jotenkin mua vaan masentaa tämä suljettu kotipiiri ja riita Mimmistä. Hain lääkärintodistuksen ett pystyn lykkäämään tapaamista lastenvalvojan luona, vedoten masennukseen... saamani lääkärintodistuksen ja masennuslääkkeen... vuoksi. Sairauslomalle mä en aio lähteä, mä olen vielä äitiyslomalla, jos sitten uudenvuoden jälkeen aloittaisin taas työt...lähinnä toimistotyönä.

        Todistusta mä tulen käyttämään; mutt lääkkeitä en tule syömään, koska mä imetän Mimmiä.
        Kai tässä vielä jonkin aikaa sinnittelen... niin mielikin tasaantuu ajallaan, kun ei tartte tapella lapsen tapaamisoikeudestakaan. Mimmi siitä ei taatusti kärsi, alle puolivuotisena!
        tr..likka

        En tiedä tilanteestasi kovin tarkkaan, kun en ole seurannut palstaa, mutta sanon sen, että elä väheksy yhtään itseäsi, jos mielen vetää matalaksi.

        Nimittäin tuo synnytyksen jälkeinen eläminen ei ole aina ihan vaan sinun tahdosta kiinni, vaan sinun kroppa käy todellisen myrskyn läpi. Hormoonit heittelee ja vaikuttaa vaikka mihin.

        Olet urhea nainen, mutta sun pitää myös antaa itsellesi mahdollisuus palautua rauhassa. Saat olla itsekäskin ja ottaa rauhaa ympärille. Ja se itsekkyys on osa vanhemmuutta. Joskus pitää ”murahtaa” että saa rauhan olla lapsen kanssa ja antaa hällekin se rauha elää.

        Tsemppiä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        En tiedä tilanteestasi kovin tarkkaan, kun en ole seurannut palstaa, mutta sanon sen, että elä väheksy yhtään itseäsi, jos mielen vetää matalaksi.

        Nimittäin tuo synnytyksen jälkeinen eläminen ei ole aina ihan vaan sinun tahdosta kiinni, vaan sinun kroppa käy todellisen myrskyn läpi. Hormoonit heittelee ja vaikuttaa vaikka mihin.

        Olet urhea nainen, mutta sun pitää myös antaa itsellesi mahdollisuus palautua rauhassa. Saat olla itsekäskin ja ottaa rauhaa ympärille. Ja se itsekkyys on osa vanhemmuutta. Joskus pitää ”murahtaa” että saa rauhan olla lapsen kanssa ja antaa hällekin se rauha elää.

        Tsemppiä.

        Kiitti ymmärryksestä! Oikeastaan mulla on tänään parempi päivä aikoihin... odotan vain huomista innolla. Tein siitä huomisesta aloituksenkin tänne palstalle, pitkästä aikaa.
        Huomenna olen monta tuntia metsällä, peurajahdissa. Saas nähdä miten umpipoikki olen tarvottuani metsässä päivän, näin äkkiseltään... pitkästä aikaa.

        Tossa lähimetsässä olen käynyt hiukan koiran kanssa, marjoja hakien... melko turhaan, kesän kuivuus on näivettänyt marjasadon täällä mantereenpuolella, Turun lähistöllä. Saaristossa en ole liikkunut tänä kesänä. En ole raaskinut jättää Mimmiä, tuntia tai paria pitemmäksi aikaa. Loppukesästäkin nukkui vaunuissaan puutarhassa, jos mä olin koukkimassa jotain. Keräämässä satoa talteen tai ruokapöytään vietäväksi, hyvällä ilmalla. Sateiden tultua sai nukkua pation katoksen alla, itkuhälyttimen kanssa jos en istunut itse katoksen suojassa kuunnellen musaa.

        Riitaannuin Mimmin isän kanssa... mä halusin lapsen, mutt en sen porsastelevaa isää.
        Myönnän tehneeni itse sikamaisen tempun, harkitsematta loppuseurauksia ja nyt mä olen suoraansanoen KUSESSA, tuon takiaisen kanssa.
        Mä ajattelin ettei häntä kiinnostaisi enää yhtään lasta saada, kolme jo ennestään.
        Tein tarjouksen ett unohda meidät, et joudu maksamaan elareita, jos jätät meidät rauhaan. Ja paskat! Meni lastensuojeluun ilmottautumaan Mimmin isäksi!

        Ihan oikeesti mun romahdukseni/masennukseni johtuu, tosta ääliöstä, johon mä tavallaan olen sidottu Mimmin kanssa, n. 18 vuodeksi!
        Että mä olen osannut mennä sotkemaan asiani tässä suhteessa, muuten mulla menee jokseenkin hyvin esim. taloudellisesti.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti ymmärryksestä! Oikeastaan mulla on tänään parempi päivä aikoihin... odotan vain huomista innolla. Tein siitä huomisesta aloituksenkin tänne palstalle, pitkästä aikaa.
        Huomenna olen monta tuntia metsällä, peurajahdissa. Saas nähdä miten umpipoikki olen tarvottuani metsässä päivän, näin äkkiseltään... pitkästä aikaa.

        Tossa lähimetsässä olen käynyt hiukan koiran kanssa, marjoja hakien... melko turhaan, kesän kuivuus on näivettänyt marjasadon täällä mantereenpuolella, Turun lähistöllä. Saaristossa en ole liikkunut tänä kesänä. En ole raaskinut jättää Mimmiä, tuntia tai paria pitemmäksi aikaa. Loppukesästäkin nukkui vaunuissaan puutarhassa, jos mä olin koukkimassa jotain. Keräämässä satoa talteen tai ruokapöytään vietäväksi, hyvällä ilmalla. Sateiden tultua sai nukkua pation katoksen alla, itkuhälyttimen kanssa jos en istunut itse katoksen suojassa kuunnellen musaa.

        Riitaannuin Mimmin isän kanssa... mä halusin lapsen, mutt en sen porsastelevaa isää.
        Myönnän tehneeni itse sikamaisen tempun, harkitsematta loppuseurauksia ja nyt mä olen suoraansanoen KUSESSA, tuon takiaisen kanssa.
        Mä ajattelin ettei häntä kiinnostaisi enää yhtään lasta saada, kolme jo ennestään.
        Tein tarjouksen ett unohda meidät, et joudu maksamaan elareita, jos jätät meidät rauhaan. Ja paskat! Meni lastensuojeluun ilmottautumaan Mimmin isäksi!

        Ihan oikeesti mun romahdukseni/masennukseni johtuu, tosta ääliöstä, johon mä tavallaan olen sidottu Mimmin kanssa, n. 18 vuodeksi!
        Että mä olen osannut mennä sotkemaan asiani tässä suhteessa, muuten mulla menee jokseenkin hyvin esim. taloudellisesti.
        trollikka

        No tullut mitä tullut ja nyt on nyt.

        Ja tuo Mimmin isän toiminta voi olla mitä on, ei sille tavallaan mitään nyt voi, muuta kuin ymmärrettävä senkin käytös, vaikka sitä ei tarvitse hyväksyä.

        Kuitenkin se muuttuu ajan myötä, kun kaikelle löytyy käytäntö. Shokki se sillekin on ja varmaan vaikea suhtautua.

        Kaiva jostain sellainen viileys, suodattavuus itsestäs. Nyt ei jossittelulle ole tilaa. Nyt on vain sen pienen ihmisen arki ja sun oma jaksaminen tärkeintä ja piste. Oot jo sen rastin ottanut itselles ja pysy siinä. Eipä sun tarvitse toisaalta sen miehen hyvinvoinnista huolehtia. Itsekin hän oli Mimmin teossa mukana, eikä itse miettinyt mitä tekee... että ei se yksin sun asia ole, että Mimmi on täällä. Ja lisäksi olet antanut mahkun ottaa täysin vastuu itselle ja nyt myös mahkun tietää siitä. Eli kaiken olet jo antanut hälle, mukä annettavaa on. Nyt korkeintaan annat aikaa kiukuta tovi...kunhan et satuta itsees siinä.

        Ja anna siimaa sina kun voit.... kaikesta. 😊👌


    • Anonyymi

      James Bond on kai sitten kiireinen uudessa elokuvassaan; No Time To Diew :D
      Eikä silloin ole aikaa syödä, juoda eikä nukkuakaan :D

      • James Bondit ei kauheesti kiinnosta mua. Olen kahtonu vaan muutaman Bond-elokuvan.


    • Anonyymi

      Tulin tänne vasta ja olin poissa melkein kymmenen vuotta, niin en huomaa muutosta. Pidän tosi toimivana ja ihmettelen muutosta, että vapaasti voi kirjoittaa!

      Jossakin välillä kun kävin täällä, niin palsta oli täynnä törkyä, ilkeilyä ja kiusaa. Ainakin tätä harmis-nimistä trollattin kovasti ja muutoinkin kakka lensi. Vaikea ymmärtää miksi koet noin. Onko joku mielenkiintoinen kadonnut? Koronan hellittäminenkin vie tarvetta olla täällä. Ei ole aikaa, tai menee liikaakin aikaa kaikelle muulle.

      t.sxth

      • Olet siis paluumuuttaja. Voi lähteä palstalta, mutta palsta ei lähde ihmisestä.

        Toki koronan hellittämisellä on sijansa tässä sopassa. Omakin kalenteri täyttyy huimaa vauhtia.

        Tämä palstan hiipuminen ei ole yksin minun kokemaa, vaan yleinen mielipide. Ehkä tämä on vain ailahdus tai sitten palsta todella on tullut tiensä päähän.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olet siis paluumuuttaja. Voi lähteä palstalta, mutta palsta ei lähde ihmisestä.

        Toki koronan hellittämisellä on sijansa tässä sopassa. Omakin kalenteri täyttyy huimaa vauhtia.

        Tämä palstan hiipuminen ei ole yksin minun kokemaa, vaan yleinen mielipide. Ehkä tämä on vain ailahdus tai sitten palsta todella on tullut tiensä päähän.

        Toiset meistä on paalu-muuttajia ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiset meistä on paalu-muuttajia ;D

        Ny ei ummarra.. onko paalut jotka muuttaa vai muuttaako paalu-muuttaja paaluja? Vai paljumuuttaja..?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olet siis paluumuuttaja. Voi lähteä palstalta, mutta palsta ei lähde ihmisestä.

        Toki koronan hellittämisellä on sijansa tässä sopassa. Omakin kalenteri täyttyy huimaa vauhtia.

        Tämä palstan hiipuminen ei ole yksin minun kokemaa, vaan yleinen mielipide. Ehkä tämä on vain ailahdus tai sitten palsta todella on tullut tiensä päähän.

        Ehkä tänne jää kuitenkin jotain pysyvästi parempaa. Vaikka kohta omatkin asiat taas kutsuu taas muualle, niin ei tämä enää tuntunut paikalta, josta poistua heti paikalta.

        s.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tänne jää kuitenkin jotain pysyvästi parempaa. Vaikka kohta omatkin asiat taas kutsuu taas muualle, niin ei tämä enää tuntunut paikalta, josta poistua heti paikalta.

        s.sxth

        Sellainen on hyvä palsta josta on hyvä poistua ja palata. Kiva kun palasit. Mielestäni palstalla tarvitaan lukuisia kirjoittelijoita.


    • Äsken tulin jalkapalloa pelaamasta. Kukaan ei varmaan ihmetellyt missä olen?

      • Minä en ihmettele.. olen asentanut sinuun ihonalaisen jäljityslaitteen ja häiveteknologialla varustettu seuratalaite seuraa sinua 24/7. :D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä en ihmettele.. olen asentanut sinuun ihonalaisen jäljityslaitteen ja häiveteknologialla varustettu seuratalaite seuraa sinua 24/7. :D

        No nyt selvisi mistä jännä olo johtuu, luulin että on jotain muuta :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        No nyt selvisi mistä jännä olo johtuu, luulin että on jotain muuta :D

        Et sitten ihmettele jos illalla kuuluu huminaa pistorasian luona, kun seurantalaite lataa itseään. Sillä ei meinaa akku riittää sun aktiivisen elämäsi perässä pysymiseen. :D

        Kiipeilit tänään kuivurissa, teit huoltohommia, söit nakkiperunamuussia, kävit jalkapallotreeneissä.. kas kyllä mä tiedän! :D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Et sitten ihmettele jos illalla kuuluu huminaa pistorasian luona, kun seurantalaite lataa itseään. Sillä ei meinaa akku riittää sun aktiivisen elämäsi perässä pysymiseen. :D

        Kiipeilit tänään kuivurissa, teit huoltohommia, söit nakkiperunamuussia, kävit jalkapallotreeneissä.. kas kyllä mä tiedän! :D

        3 oikein, ja nakkiperunatkin melkein, söin perunakeittoa missä oli lenkkimakkaran palasia.


      • pujotteIija kirjoitti:

        3 oikein, ja nakkiperunatkin melkein, söin perunakeittoa missä oli lenkkimakkaran palasia.

        Kas pitääpä säätää seurantalaitteiden objektiiviä. Huomenna sulla kauppareissu johon olet jo aloittanut kauppalistan teon.. :D

        Lauantaina et kerkeä kauppaan ...


    • Anonyymi

      Minun neuvoni kaikille on tämä:

      Jos haluatte keskustella asiallisesti, välttäkää kaikkia rekisteröityjä nimimerkkejä.

      • No mielipiteensä kullakin. Olen kyllä eri mieltä asiasta kanssasi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mielipiteensä kullakin. Olen kyllä eri mieltä asiasta kanssasi.

        Minäkin olisin eri mieltä kanssani jos omistaisin rekisteröidyn nimimerkin ja olisin yhtä dorka kuin te.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olisin eri mieltä kanssani jos omistaisin rekisteröidyn nimimerkin ja olisin yhtä dorka kuin te.

        Ihan kuten vain. Minä en edes anonyyminä alentuisi haukkumaan toisia.

        Meitä on moneksi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihan kuten vain. Minä en edes anonyyminä alentuisi haukkumaan toisia.

        Meitä on moneksi.

        Sinä oletkin se hyvä ihminen ja minä en. Hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oletkin se hyvä ihminen ja minä en. Hyvä niin.

        En ole tippaakaan parempi tai huonompi kuin sinä. En sinun yläpuolellasi, enkä alapuolellasi. Olemme samanarvoisia. Vain erilaisia.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ole tippaakaan parempi tai huonompi kuin sinä. En sinun yläpuolellasi, enkä alapuolellasi. Olemme samanarvoisia. Vain erilaisia.

        Justhan sinä ylempänä sanoit, että sinä et ikinä alentuisi... :D

        Minä en alentunut. Kerroin vaan rehellisesti mitä mieltä olen teistä.

        "Mitä ylemmäksi sinä nouset, sen vähäisemmältä sinä näytät kateuden silmissä. Mutta pahiten vihataan sitä, joka lentää."

        Eli ei millään pahalla. Siltä pikkupaskalta te kaikki rekatut näytätte ylhäältä katsottuna... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Justhan sinä ylempänä sanoit, että sinä et ikinä alentuisi... :D

        Minä en alentunut. Kerroin vaan rehellisesti mitä mieltä olen teistä.

        "Mitä ylemmäksi sinä nouset, sen vähäisemmältä sinä näytät kateuden silmissä. Mutta pahiten vihataan sitä, joka lentää."

        Eli ei millään pahalla. Siltä pikkupaskalta te kaikki rekatut näytätte ylhäältä katsottuna... :)

        Jahas, tartuit sitten semantiikkaan. Ok. Pidä hyvänäsi. Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Ole onnellinen ja menesty.. niin minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justhan sinä ylempänä sanoit, että sinä et ikinä alentuisi... :D

        Minä en alentunut. Kerroin vaan rehellisesti mitä mieltä olen teistä.

        "Mitä ylemmäksi sinä nouset, sen vähäisemmältä sinä näytät kateuden silmissä. Mutta pahiten vihataan sitä, joka lentää."

        Eli ei millään pahalla. Siltä pikkupaskalta te kaikki rekatut näytätte ylhäältä katsottuna... :)

        Näiden rekattujen palstapoliisitouhu on huvittavaa. Samalla yhä useampi rekattu häipyy vähin äänin, jopa harmis lopetti rekkautumisen, vaikka sen idiootin tunnistaa joka kerta. Miksiköhän?


    • Anonyymi

      Kirjautuneita tai tunnistettavia kommentoijia on liian vähän.
      Toisaalta ihme että tällainen muumioalusta muumiokäyttäjineen edes jotenkin hengittää nykyajan somesovellusten viidakossa.

      -keinovaginamies-

      • OK, pitäiskö kuvata persettä Tinderissä? 😃


      • Mä olen ylpeästi muumio!


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä olen ylpeästi muumio!

        Huh, luin että olet ylpeästi mummo ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huh, luin että olet ylpeästi mummo ;D

        Hauska! :D

        En ole mummo vaikka voisinkin olla. Poikani on jo 25 vuotias.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hauska! :D

        En ole mummo vaikka voisinkin olla. Poikani on jo 25 vuotias.

        Sen aina hoksaa miten vanha itse on, kun joku suht ikäiseni toteaa lapsensa olevan lähemmäs 30, kun 10. :)

        No mullakin voisi olla 20-vuotias lapsi, jos ensimmäinen raskauteni ei olisi mennyt kesken.

        Mutta niitä nyt on turha miettiä. Nuo nappulat on ihanat, jotka viimetingassa sain. :')

        🧞‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen aina hoksaa miten vanha itse on, kun joku suht ikäiseni toteaa lapsensa olevan lähemmäs 30, kun 10. :)

        No mullakin voisi olla 20-vuotias lapsi, jos ensimmäinen raskauteni ei olisi mennyt kesken.

        Mutta niitä nyt on turha miettiä. Nuo nappulat on ihanat, jotka viimetingassa sain. :')

        🧞‍♂️

        Itseasiassa21v.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen aina hoksaa miten vanha itse on, kun joku suht ikäiseni toteaa lapsensa olevan lähemmäs 30, kun 10. :)

        No mullakin voisi olla 20-vuotias lapsi, jos ensimmäinen raskauteni ei olisi mennyt kesken.

        Mutta niitä nyt on turha miettiä. Nuo nappulat on ihanat, jotka viimetingassa sain. :')

        🧞‍♂️

        Meillä on kaksi vuotta ikäeroa. Olen siis sinua hieman vanhempi.

        Sitä sanotaan että sielu valitsee vanhempansa.. jonkun hömppäuskonnon mukaan. Ehkä syntymätön esikoinen halusi sinut äidikseen mutta ei silloista isäkseen. Ehkä sama sielu valitsi sinut kymmenen vuotta myöhemmin..?

        Eipä tuo kyllä lohduta.
        Mutta itse uskon että energia ei katoa, se muuttaa vain muotoaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Meillä on kaksi vuotta ikäeroa. Olen siis sinua hieman vanhempi.

        Sitä sanotaan että sielu valitsee vanhempansa.. jonkun hömppäuskonnon mukaan. Ehkä syntymätön esikoinen halusi sinut äidikseen mutta ei silloista isäkseen. Ehkä sama sielu valitsi sinut kymmenen vuotta myöhemmin..?

        Eipä tuo kyllä lohduta.
        Mutta itse uskon että energia ei katoa, se muuttaa vain muotoaan.

        Se meni ihan heti alussa kesken. Ihan alussa, ehti vain positiivisen tuloksen antaa. Ei mennyt ihan kymmentä vuotta, kun sain toisen keskenmenon eri kumppanin kanssa. Munanjohdin raskaus, possahti munanjohdin.

        Senkin jälkeen tuli vielä keskenmenoja kaksi.
        Viimeisimmät kaksi keskenmenoa nykyisen kumppanin kanssa koettu. Jonka kanssa nämä tytöt on myös lopulta saatu. :)

        4 keskenmenoa ollut.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        OK, pitäiskö kuvata persettä Tinderissä? 😃

        Enemmän saat sillä huomiota, varsinkin jos on kimakka.
        Homeisella muumioperseelläkin vois saada sääliä.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se meni ihan heti alussa kesken. Ihan alussa, ehti vain positiivisen tuloksen antaa. Ei mennyt ihan kymmentä vuotta, kun sain toisen keskenmenon eri kumppanin kanssa. Munanjohdin raskaus, possahti munanjohdin.

        Senkin jälkeen tuli vielä keskenmenoja kaksi.
        Viimeisimmät kaksi keskenmenoa nykyisen kumppanin kanssa koettu. Jonka kanssa nämä tytöt on myös lopulta saatu. :)

        4 keskenmenoa ollut.

        🧞‍♂️

        No näin just. Muumiot keskustelee 20 vuotta vanhoista asioista, ja yksi keinomuumio vaivautuu vielä vastaamaan :(

        Hyvin saadaan menoa ja meininkiä. Viikonloppuna voidaankin sitten kertoilla lastenlasten rippijuhlakattauksista :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin just. Muumiot keskustelee 20 vuotta vanhoista asioista, ja yksi keinomuumio vaivautuu vielä vastaamaan :(

        Hyvin saadaan menoa ja meininkiä. Viikonloppuna voidaankin sitten kertoilla lastenlasten rippijuhlakattauksista :)

        -keinovaginamies-

        No ne oli kipeitä asioita silloin. Siksi ne jääkin mieleen. Mutta noin muuten eipä niiden muistelu mitään auta. Elämä on.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se meni ihan heti alussa kesken. Ihan alussa, ehti vain positiivisen tuloksen antaa. Ei mennyt ihan kymmentä vuotta, kun sain toisen keskenmenon eri kumppanin kanssa. Munanjohdin raskaus, possahti munanjohdin.

        Senkin jälkeen tuli vielä keskenmenoja kaksi.
        Viimeisimmät kaksi keskenmenoa nykyisen kumppanin kanssa koettu. Jonka kanssa nämä tytöt on myös lopulta saatu. :)

        4 keskenmenoa ollut.

        🧞‍♂️

        On sulla ollut rankkaa. No iloksesi sulla ne kaksi onnistunutta.

        Kukaan ei selviä elämästä kolhuitta, mutta toi on kova kohtalo. Varsin jos kovasti lasta haluaa.

        Ja ymmärtää miksi olet sille pettävälle paskiaiselle vihainen.. ja syystä. Ymmärrän sinua taas pikkuisen paremmin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        On sulla ollut rankkaa. No iloksesi sulla ne kaksi onnistunutta.

        Kukaan ei selviä elämästä kolhuitta, mutta toi on kova kohtalo. Varsin jos kovasti lasta haluaa.

        Ja ymmärtää miksi olet sille pettävälle paskiaiselle vihainen.. ja syystä. Ymmärrän sinua taas pikkuisen paremmin.

        Kaikilla on ristinsä kannettavanaan. Kellä mitäkin. Niistä on selvitty mitä tähän mennessä on kohdattu.

        Aina vähän enemmän arpisena, mutta samalla nöyrempänä ja sitkeempänä. :)

        Joo, mä en oikein tykkää että ihmisillä leikitään ja ihmissuhteita pidetään leikkiin verrattavana, kunhan nyt jotenkin pyörittelen tyyliin. Tai loukataan tahalleen.

        Mutta siksipä mä pidän kiinni niistä missä hyvään aineksia on, vaikka ne kysyy viitsimistä ja pysyn loitolla niistä missä on pelleilyn makua.

        Hyvää viikonloppua. :)

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on ristinsä kannettavanaan. Kellä mitäkin. Niistä on selvitty mitä tähän mennessä on kohdattu.

        Aina vähän enemmän arpisena, mutta samalla nöyrempänä ja sitkeempänä. :)

        Joo, mä en oikein tykkää että ihmisillä leikitään ja ihmissuhteita pidetään leikkiin verrattavana, kunhan nyt jotenkin pyörittelen tyyliin. Tai loukataan tahalleen.

        Mutta siksipä mä pidän kiinni niistä missä hyvään aineksia on, vaikka ne kysyy viitsimistä ja pysyn loitolla niistä missä on pelleilyn makua.

        Hyvää viikonloppua. :)

        🧞‍♂️

        Hyvää viikonloppua sinullekin!


      • Anonyymi

        Tänään tulee 45 vuotta täyteen. Jännä homma, vaikka olen mieleltäni vielä nuorempi kuin oma lapsukainen. 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tulee 45 vuotta täyteen. Jännä homma, vaikka olen mieleltäni vielä nuorempi kuin oma lapsukainen. 😎

        Paljon onnea.
        Neljävitonen on vielä nuori verrattuna seiskavitoseen.
        Mutta hyvää syntymäpäivää :)


      • Juu, muumiofoorumi sikäli, että täällä on vielä chat. Joskus 4 tai 5 vuotta sitten, kun tulin tänne Kakneloseen, niin yllätyin, kun täällä oli vielä toiminnassa chat. Luulin, että se kommentointimuoto kuoli, kun tuli Facebook, Twitter yms. No, ei siellä jokaisessa chathuoneessa sitten ollut oikein meininkiä, yhdessä sitten 24/7. Yksi huone kuhisi ja ehkä joku toinen vähän, mutta muuten oli aika kuollutta meininkiä siellä. Ja niitä hörhöjä siellä sitten riitti, jotka tulivat trollailemaan sinne ja kyselemään ja kommentoimaan kaikenlaista outoa. No, jätin sitten sen paikan, kun kyllästyin ja tulin tänne keskustelupuolelle. Nyt sama kuihtuminen uhkaa joitain keskustelupalstojakin.


    • Anonyymi

      Juu, nuupahtanut on, sen kyllä huomaa. Itte olin vajaan 10 vuotta välissä pois ja palailin kevyesti viime vuonna, sitten taas muutama kuukausi taukoa. Ero viime vuotiseen on iso.

      Mutta eiköhän tämä ole tavallista kausivaihtelua, sama tapahtui viime kerrallakin, jotenkin vaan höpinät kuivui kasaan jossain 2011 tai 2012, osa vakkareista hankki elämän ja poistui paikalta enimmäkseen jne.

      Ja kyllähän tähän touhuun leipiintyy välillä, mutta mihin ei leipiintyis? Tekee hyvää toisinaan ottaa etäisyyttä asiaan kuin asiaan, oma kotikin on heti mukavampi paikka kun välillä vähän reissaa toisaalla :)

      • No taas mä torvelo unohdin kirjautua ensin ja alkaa kirjotteleen vasta sitten... Mutta minä tuossa yllä mussutan :)


      • randombypasser kirjoitti:

        No taas mä torvelo unohdin kirjautua ensin ja alkaa kirjotteleen vasta sitten... Mutta minä tuossa yllä mussutan :)

        Voi tokkiinsa olla kausivaihtelua, vai onko oikeasti palstan tie käyty loppuun. Aikalailla iäkästä porukkaa ollaan ja uutta verta tulee vähän vanhan porukan haipuessa pois.

        Ja minä itse leipiinnyn palstaan vähän väliä. Olenkin on-off palstailija. Välillä jaksaa ja toisinaan ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Paremmin jaksaisi jos kunnon keskustelunavauksia olisi enemmän.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voi tokkiinsa olla kausivaihtelua, vai onko oikeasti palstan tie käyty loppuun. Aikalailla iäkästä porukkaa ollaan ja uutta verta tulee vähän vanhan porukan haipuessa pois.

        Ja minä itse leipiinnyn palstaan vähän väliä. Olenkin on-off palstailija. Välillä jaksaa ja toisinaan ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Paremmin jaksaisi jos kunnon keskustelunavauksia olisi enemmän.

        Voihan tämä olla saattohoitoakin, mistäpä sitä tietää, mutta samaa pohdittiin ääneen sillon kymmenisen vuotta sitten. Ja vielä tämä vaan sätkyttelee letkuissa eikä suostu kupsahtamaan :)

        Kieltämättä porukan keski-ikä on loikannut sen samat kymmenisen vuotta ellei enemmänkin, niin siihen suhteutettuna tämä olisi yhden aikakauden "lasten" hiekkalaatikko vain eikä uusia lapsia tälle hiekkalaatikolle enää tule, kun on uuden ajan erilaiset ja/tai paremmat hiekkalaatikot.

        Hyviä keskustelunavauksia saisi tosiaan olla enemmän, mutta täytyy tietty ittekin nyt kattoa peiliin ja todeta ettei ole tullut paljon availtua eikä ainakaan hyviä keskustelun aiheita. Siinä mielessä tämä roikkuu muutamien harvojen varassa ja jos ne harvat harvenevat entisestään, ei täällä kohta ole mitään tolkullista keskusteltavaa :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Voihan tämä olla saattohoitoakin, mistäpä sitä tietää, mutta samaa pohdittiin ääneen sillon kymmenisen vuotta sitten. Ja vielä tämä vaan sätkyttelee letkuissa eikä suostu kupsahtamaan :)

        Kieltämättä porukan keski-ikä on loikannut sen samat kymmenisen vuotta ellei enemmänkin, niin siihen suhteutettuna tämä olisi yhden aikakauden "lasten" hiekkalaatikko vain eikä uusia lapsia tälle hiekkalaatikolle enää tule, kun on uuden ajan erilaiset ja/tai paremmat hiekkalaatikot.

        Hyviä keskustelunavauksia saisi tosiaan olla enemmän, mutta täytyy tietty ittekin nyt kattoa peiliin ja todeta ettei ole tullut paljon availtua eikä ainakaan hyviä keskustelun aiheita. Siinä mielessä tämä roikkuu muutamien harvojen varassa ja jos ne harvat harvenevat entisestään, ei täällä kohta ole mitään tolkullista keskusteltavaa :)

        Hauska vertaus. Osuit mielestäni asian ytimeen - taas kerran. Kuolevaa kansanperinnettä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hauska vertaus. Osuit mielestäni asian ytimeen - taas kerran. Kuolevaa kansanperinnettä.

        Toivottavasti osuin pahasti harhaan, mutta aika näyttää. Itsehän voin paarustaa täällä hyvin vielä 20 vuoden päästäkin, tylsistytän muut eläkeiläiset jorinoillani enkä ymmärrä mistä muumit höpöttävät enkä edes trollien kiusaamista. Tietyssä mielessä vanheneminen on armollista :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Toivottavasti osuin pahasti harhaan, mutta aika näyttää. Itsehän voin paarustaa täällä hyvin vielä 20 vuoden päästäkin, tylsistytän muut eläkeiläiset jorinoillani enkä ymmärrä mistä muumit höpöttävät enkä edes trollien kiusaamista. Tietyssä mielessä vanheneminen on armollista :)

        Minä en elä niin pitkään joten joriset sitten minunkin puolestani. Minä istun pilven reunalla ja soittelen harppua. Muistellen palsta-aikojani kaihoisasti.. :)


    • Olen harkinnut vakavasti taukoa. En löydä enää mitään mihin haluaisin kommentoida. Aiheet ovat päivästä toiseen samaa ruikutusta ja ulinaa. Naiset vs miehet sodasta nautin aikani, mutta nyt sekin on jo käynyt vanhaksi jutuksi.

      Viimeksi kun pidin 2 vuoden tauon, täällä oli lähes koko käyttäjäkunta vaihtunut ja juttu luisti iloisesti. Ja se homma kaatui sitten keskinäisiin riitoihin kuten ollaan nähty. Nämä vanhat riidat huvittavat minua suunnattomasti. Harmis jaksaa kiukutella vuodesta toiseen Janille. Vastaavasti Pönttis vieläkin ajoittain tulee minulle rutkuttamaan vanhoista jutuista. Nämä vanhat kaunat alkavat olemaan jo niin väsynyttä läppää.

      Muutenkin palsta on mujttunut väsyneeksi. Tai sitten minä olen muuttunut, eikä tämä vaan nappaa. Eli jos olen hiljaisempi kuin yleensä, en ole kuollut, vaan minua ei vaan nyt nappaa tämä paikka.

      • Tauko on ihan paikallaan silloin kun on sen aika. Ei sitä aina jaksa.

        Samaa mieltä, että aikamoista ulinaa on osa avauksista ja ei niihin halua kommentoida. Ei vaan nappaa. Se tuntuukin olevan yleinen ilmiö.

        Ei tämä palsta pakolla paremmaksi muutu. Ehkä tarvittaisiin roimasti uutta verta ja kokonaan uudet tuulet. On jo hieman tunkkainen koko palsta.


      • Itsellänikin ollut joskus taukoa täältä Kaknelosesta. Kerran oli jotain 6kk-1 v. Ja yhen kerran oli täältä Sinkut-palstalta muutaman viikon tai jotain sinne päin.

        Välillä määkin kyllästyn tähän kommentointiin täällä Kaksnelosessa. Jutut pyörii vaan samojen aiheitten ympärillä ja monesti on myös samoja, joita olen sattunut lukemaan Iltalehdestä tai Iltasanomista lähiaikoina.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tauko on ihan paikallaan silloin kun on sen aika. Ei sitä aina jaksa.

        Samaa mieltä, että aikamoista ulinaa on osa avauksista ja ei niihin halua kommentoida. Ei vaan nappaa. Se tuntuukin olevan yleinen ilmiö.

        Ei tämä palsta pakolla paremmaksi muutu. Ehkä tarvittaisiin roimasti uutta verta ja kokonaan uudet tuulet. On jo hieman tunkkainen koko palsta.

        En tiedä milloin mulle tulee tauko täältä, mutta viimeaikoina olen kirjoitellut täällä vähän vähemmän kuin ennen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En tiedä milloin mulle tulee tauko täältä, mutta viimeaikoina olen kirjoitellut täällä vähän vähemmän kuin ennen.

        Silloin kun ei nappaa, niin ei vaan nappaa. Eipä tuota ennakkoon ainakaan tiedä. Itse pidän muutaman päivän taukoja koko ajan.


    • "Miksi siis mielestäsi palsta on kuolemassa? Missä vika?"

      No siksi kun täällä on aina keskusteltu ihan vääristä asioista ja väärällä tavalla ja väärät keskustelunavaukset pilaavat kaiken ja palsta on viimeiset 15 vuotta mennyt ihan koko ajan huonommaksi. Nyt se on jo niin huono, että mitään huonompaa ei ole paitsi ehkä se mitä palsta on puolen vuoden päästä, mutta sitä emme uskalla ajatella edes painajaisissamme.

      • Heh. Hyvä tiivistelmä.
        Palstalaiset väsyvät jo omaan paskaansa.
        Ja koska käyttäjäkunta ei vaihdu, kaikki on jo sanottu.

        Vanhoja väsyttää ja uusia ei juurikaan tule.
        Muumioita palstan oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki. Nuoremmalla väellä on omat sydeeminsä ja meidänikäiset eivät tänne eksy suurin surminkaan.

        Pitäisikös järjestää pro-sinkut palsta kamppanja jossa houkuteltaisiin uusia palstalaisia.. ? Ääh...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh. Hyvä tiivistelmä.
        Palstalaiset väsyvät jo omaan paskaansa.
        Ja koska käyttäjäkunta ei vaihdu, kaikki on jo sanottu.

        Vanhoja väsyttää ja uusia ei juurikaan tule.
        Muumioita palstan oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki. Nuoremmalla väellä on omat sydeeminsä ja meidänikäiset eivät tänne eksy suurin surminkaan.

        Pitäisikös järjestää pro-sinkut palsta kamppanja jossa houkuteltaisiin uusia palstalaisia.. ? Ääh...

        Tämä palsta ja kaltaisensa välineet ovat tietenkin keski-ikäisten ja melkein keski-ikäisten ominta aluetta. Mä vaikka olen tällainen henkisesti vanhus, niin silti kuitenkin vähän epätoivoisesti yritän pysyä maailman menossa mukana. Joten mulla on kännykässä Jodel. Sieltäkin välillä vilkuilen mikä nuorempia keskutteluttaa. Sen perusteella sanon, että kyllä ei ole nuoriso yhtään vähemmän pilalla kuin keski-ikäiset!


      • scrg kirjoitti:

        Tämä palsta ja kaltaisensa välineet ovat tietenkin keski-ikäisten ja melkein keski-ikäisten ominta aluetta. Mä vaikka olen tällainen henkisesti vanhus, niin silti kuitenkin vähän epätoivoisesti yritän pysyä maailman menossa mukana. Joten mulla on kännykässä Jodel. Sieltäkin välillä vilkuilen mikä nuorempia keskutteluttaa. Sen perusteella sanon, että kyllä ei ole nuoriso yhtään vähemmän pilalla kuin keski-ikäiset!

        Mukavaa että ollaan nuorison kanssa yhtä pilalla. Yhtä tyhjän kanssa.. heh.

        Loppujen lopuksi ei keski-ikäinen niin poikkea nuoremmista .. ihmisiähän vaan ollaan. Keski-ikäisellä ehkä sitä itsetuntemusta hieman enemmän, mutta ei sekään ole niin sanottua.

        Jokainen on kuitenkin yksilö ja ikä on vain numero. Ne jotka tuijottavat kuoreen, eivät vain näe sisältöä. Heille ollaan muumioita ja kurppia, ätmejä, ytmejä tai mitä hiton jännäjuttuja. Tämä ei edes katso ikää, näitä löytyy joka ikäluokasta. Pinnallisuus on se joka tätä maailmaa ja palstaa vaivaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh. Hyvä tiivistelmä.
        Palstalaiset väsyvät jo omaan paskaansa.
        Ja koska käyttäjäkunta ei vaihdu, kaikki on jo sanottu.

        Vanhoja väsyttää ja uusia ei juurikaan tule.
        Muumioita palstan oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki. Nuoremmalla väellä on omat sydeeminsä ja meidänikäiset eivät tänne eksy suurin surminkaan.

        Pitäisikös järjestää pro-sinkut palsta kamppanja jossa houkuteltaisiin uusia palstalaisia.. ? Ääh...

        Suomi 24 joutuu kilpailemaan esim. Facebookin kanssa suosiosta tai vaikka Twitterin. Moni on noissa sosiaalisissa medioissa. Täällä Kaksnelosessa tuntuu elävin palsta olevan Julkkisjuorut. Siellä käy kuhina 24/7.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mukavaa että ollaan nuorison kanssa yhtä pilalla. Yhtä tyhjän kanssa.. heh.

        Loppujen lopuksi ei keski-ikäinen niin poikkea nuoremmista .. ihmisiähän vaan ollaan. Keski-ikäisellä ehkä sitä itsetuntemusta hieman enemmän, mutta ei sekään ole niin sanottua.

        Jokainen on kuitenkin yksilö ja ikä on vain numero. Ne jotka tuijottavat kuoreen, eivät vain näe sisältöä. Heille ollaan muumioita ja kurppia, ätmejä, ytmejä tai mitä hiton jännäjuttuja. Tämä ei edes katso ikää, näitä löytyy joka ikäluokasta. Pinnallisuus on se joka tätä maailmaa ja palstaa vaivaa.

        Monet haluaan juoruilla täällä Kaksnelosessa ja jos Julkkisjuorut-palsta ei kokonaan tyydytä juoruilemisen nälkää, niin sitten tullaan juoruilemaan muillekin palstoille. Näkeehän sen täälläkin ja joskus myös tuolla musiikkipuolella, että laitetaan aloituksia joistain julkkiksista juorumielessä, vaikka joku laulaja(musiikkiplasta, kuten vaikka Antti Tuisku tai Jari Sillanpää) tai vaikka poliitikko (tällä Sinkut-palstalla usein).


    • Muutenkin palsta pysyy kansassa jos sitä huoltaa ja täyttää ilolla🥰

      • Hyvä tuo hyvää.

        Joku muumi sanoikin jo minua liian pehmeäksi ja etten kestäisi palstalla vuottakaan...

        Olen mielelläni pehmeä - tosin uskoisin että olen pehmeän kuoren alla titaanista tehty. Se ei muuta sitä että pehmeyttä tarvittaisiin.

        Posella eteenpäin.. ihan tarpeeksi negaa saa ihan jo elämältä. Kas, kun paska on paskaa vaikka sen voissa paistaisi, mutta ei sitä tarvitse naamalle työntää.

        Kiitos valtis että sinä yrität olla pose. Se on hyvä juttu se.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä tuo hyvää.

        Joku muumi sanoikin jo minua liian pehmeäksi ja etten kestäisi palstalla vuottakaan...

        Olen mielelläni pehmeä - tosin uskoisin että olen pehmeän kuoren alla titaanista tehty. Se ei muuta sitä että pehmeyttä tarvittaisiin.

        Posella eteenpäin.. ihan tarpeeksi negaa saa ihan jo elämältä. Kas, kun paska on paskaa vaikka sen voissa paistaisi, mutta ei sitä tarvitse naamalle työntää.

        Kiitos valtis että sinä yrität olla pose. Se on hyvä juttu se.

        kiitos vaan kannatuksesta oli erityisen mukava lukea se paljon sina jaksat kyllä kirjoittaa minusta koneelle no en kai mina kimaan hirbio ole kuitenkaan en ainakaan omasta mielestani joten se sitten siita lopetan kun en jaksa kirjoittaa enkä jaksa kanssasi alkaa riitelemaankaan olet sina minua pikkuisen pibempi mutta et paljon terv seija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos vaan kannatuksesta oli erityisen mukava lukea se paljon sina jaksat kyllä kirjoittaa minusta koneelle no en kai mina kimaan hirbio ole kuitenkaan en ainakaan omasta mielestani joten se sitten siita lopetan kun en jaksa kirjoittaa enkä jaksa kanssasi alkaa riitelemaankaan olet sina minua pikkuisen pibempi mutta et paljon terv seija

        kuule sina minun on aina hauska lukea naita yritan paasta sinne kaupunkiin ensi viikolla kun noi ibiootit eivat anna mullr taaskaan sita rahaa kyllä on taas elama huisin hankalaa sanon minä aina saa tapella jotta paasee jonnekkin ehkä siellä on helpompi hoitaa asioita kuin taalla sanon mina seija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuule sina minun on aina hauska lukea naita yritan paasta sinne kaupunkiin ensi viikolla kun noi ibiootit eivat anna mullr taaskaan sita rahaa kyllä on taas elama huisin hankalaa sanon minä aina saa tapella jotta paasee jonnekkin ehkä siellä on helpompi hoitaa asioita kuin taalla sanon mina seija

        kuulehan sina sla kirjoita minulle taas mita sattuu alaka kirjoita minulle taman jalkeen enaan mitaan kerran soubat ja huopaat saat tehmä sitä aivan kaikessa rauhassa sanon sulle että hei hei ja anna minun nyt olla rauhassa kiitos meiban yhteyben pito paattyy nuy tahan joten koita vaan parjaoööa ja tee ihan mita tahansa ja miten paljon tahansa hei hei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuule sina minun on aina hauska lukea naita yritan paasta sinne kaupunkiin ensi viikolla kun noi ibiootit eivat anna mullr taaskaan sita rahaa kyllä on taas elama huisin hankalaa sanon minä aina saa tapella jotta paasee jonnekkin ehkä siellä on helpompi hoitaa asioita kuin taalla sanon mina seija

        sepä hyvä joten huomenna en kirjoita juuta enkä jaata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sepä hyvä joten huomenna en kirjoita juuta enkä jaata

        kommentoi nyt jotakin mina olisin sinut kyllä halunnut nahba mutta kerro minulle miten tama asia meni nyt nain taas


      • Anonyymi kirjoitti:

        kommentoi nyt jotakin mina olisin sinut kyllä halunnut nahba mutta kerro minulle miten tama asia meni nyt nain taas

        Pikku-pirpanaako sinä odotat. Saan kaikki viestisi myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommentoi nyt jotakin mina olisin sinut kyllä halunnut nahba mutta kerro minulle miten tama asia meni nyt nain taas

        nama eivat ole helppoja asioita kenellekkaan mutta joku jarki tahan on kyllä saatava koska tama on muuten ihan alytontä


    • Onko palsta kuolemassa? En osaa vastata. Kysyisin itseltäni, onko palsta kuolemassa minusta, kirjoittajana.

      Riippuvaisuus tästä ei enää ole niin suuri. Mutta harmittomana harrasteena tätä pitänytkin, aika karsean pitkän aikaa.

      Se mikä tänne vetää, on tietysti hyvä sisältö ja kirjoittajat. Toki sitä kaipailee poistuneita tai lomailjoita, mutta kun tämä ei ole mikään vaatimus olla paikalla. Jokaisen oma vapaa tahto ja valinta. Niinhän sitä itsekin tekee. Ja jos sisältö on mielenkiinnotonta, niin se osallistuminenkin alkaa tuntua pakkopullalta.

      • Anonyymi

        Omalta kohdalta voin vastata, en muiden.
        Miksi en enää palstaile kovinkaan paljon? Syy on yksinkertaisesti ajojahti jossa joku häiriintynyt kirjoitti toistuvasti nimimerkilläni. Asiaton härnääminen melkein jokaisessa keskustelussa.

        Tänään kävin heittelemässä frisbee golfia tyttären kanssa ja perään heti kierros minigolfia.
        Raikas ilma ja saa nauttia hyvästä seurasta. Naurettiin paljon kun hän pelasi minigolfia ensimmäistä kertaa ja huitaisi useinkin pallon päältä pelkkiä pölyjä. Tiukka peli muta tappiohan siitä minulle sitten tuli.

        Palstan tilaa en ole seuraillut mutta jos samanlainen kiusaaminen ja ajojahti on ollut päällä mitä aikaisemmin niin ei tarvitse ihmetellä jos harva jaksaa enää palstan avata?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omalta kohdalta voin vastata, en muiden.
        Miksi en enää palstaile kovinkaan paljon? Syy on yksinkertaisesti ajojahti jossa joku häiriintynyt kirjoitti toistuvasti nimimerkilläni. Asiaton härnääminen melkein jokaisessa keskustelussa.

        Tänään kävin heittelemässä frisbee golfia tyttären kanssa ja perään heti kierros minigolfia.
        Raikas ilma ja saa nauttia hyvästä seurasta. Naurettiin paljon kun hän pelasi minigolfia ensimmäistä kertaa ja huitaisi useinkin pallon päältä pelkkiä pölyjä. Tiukka peli muta tappiohan siitä minulle sitten tuli.

        Palstan tilaa en ole seuraillut mutta jos samanlainen kiusaaminen ja ajojahti on ollut päällä mitä aikaisemmin niin ei tarvitse ihmetellä jos harva jaksaa enää palstan avata?

        AV

        Kiusaminen on persiistä. Olen pahoillani (sinunkin) puolestasi. Se on tympeää seurattavaa.

        Mulla on ollut tämä sama rekki aikojen alusta. Kirjoitan aina tunnistettavasti. Ja trollit ei jaksa loputtomiin mua kiusia, kun ei ole mitään, millä kiusia.

        Kiva kun touhotat tyttäresi kanssa. Pidän sua todella hyvänä isänä. Joko hän aloitti koulun?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kiusaminen on persiistä. Olen pahoillani (sinunkin) puolestasi. Se on tympeää seurattavaa.

        Mulla on ollut tämä sama rekki aikojen alusta. Kirjoitan aina tunnistettavasti. Ja trollit ei jaksa loputtomiin mua kiusia, kun ei ole mitään, millä kiusia.

        Kiva kun touhotat tyttäresi kanssa. Pidän sua todella hyvänä isänä. Joko hän aloitti koulun?

        Esikoulun ja toimii luokan apuopena jottei pitkästy kun osaa jo lukea, laskea ja paljon muuta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoulun ja toimii luokan apuopena jottei pitkästy kun osaa jo lukea, laskea ja paljon muuta.

        AV

        Fiksu likka :)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Fiksu likka :)

        Onhan hän fiksu, tullut äitiinsä.
        Mikäpä on parempaa kuin viettää aikaa sen oman mukulan kanssa ihmetellen ja opettaen eri asioita. Elämässä on tuskin mitään muuta mikä tuntuu niin oikealta.
        Parempi on myös hävitä ne pelit, tykkää hakata isänsä peleissä kuten tänäänkin. Haluaa heti pelata uudestaan kun oli niin "kivaa":)

        Opetan ja vietän hänen kanssaan paljon aikaa mutta en muuten ole välttämättä se ihanne isä sanan perinteisessä merkityksessä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omalta kohdalta voin vastata, en muiden.
        Miksi en enää palstaile kovinkaan paljon? Syy on yksinkertaisesti ajojahti jossa joku häiriintynyt kirjoitti toistuvasti nimimerkilläni. Asiaton härnääminen melkein jokaisessa keskustelussa.

        Tänään kävin heittelemässä frisbee golfia tyttären kanssa ja perään heti kierros minigolfia.
        Raikas ilma ja saa nauttia hyvästä seurasta. Naurettiin paljon kun hän pelasi minigolfia ensimmäistä kertaa ja huitaisi useinkin pallon päältä pelkkiä pölyjä. Tiukka peli muta tappiohan siitä minulle sitten tuli.

        Palstan tilaa en ole seuraillut mutta jos samanlainen kiusaaminen ja ajojahti on ollut päällä mitä aikaisemmin niin ei tarvitse ihmetellä jos harva jaksaa enää palstan avata?

        AV

        Sivusta kommentoin. Ajojahti on aika kevyttä verrattuna menneisiin aikoihin, mutta edelleen kohdentuu tiettyihin kirjoittajiin, joissa siis lienee jotain mikä saa herhiläiset hereille, vaikken minä sitä erityistä puolta kykene näkemään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sivusta kommentoin. Ajojahti on aika kevyttä verrattuna menneisiin aikoihin, mutta edelleen kohdentuu tiettyihin kirjoittajiin, joissa siis lienee jotain mikä saa herhiläiset hereille, vaikken minä sitä erityistä puolta kykene näkemään.

        Helppo analysoida, vaino kohdistuu melko tuoreisiin kirjoittajiin jotka alkavat kirjoittaa joidenkin mielestä liian paljon. Palstan vanha dynamiikka vaarantuu joten epäilen vainoajien olevan niitä jotka ovat pitkään palstalla viihtyneet. Ja nyt sitten ihmetellään miksi palstalle ei ole tullut niitä uusia kirjoittajia jotka kovin pitkään lisivat täällä viihtyneet? Itse en sitä ihmettele. Ihmiset kun yleensä huomaavat mikä on heille hyvästä eikä siihen kuulu se jos joku jatkuvasti tuottaa tarkoituksella pahaa mieltä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppo analysoida, vaino kohdistuu melko tuoreisiin kirjoittajiin jotka alkavat kirjoittaa joidenkin mielestä liian paljon. Palstan vanha dynamiikka vaarantuu joten epäilen vainoajien olevan niitä jotka ovat pitkään palstalla viihtyneet. Ja nyt sitten ihmetellään miksi palstalle ei ole tullut niitä uusia kirjoittajia jotka kovin pitkään lisivat täällä viihtyneet? Itse en sitä ihmettele. Ihmiset kun yleensä huomaavat mikä on heille hyvästä eikä siihen kuulu se jos joku jatkuvasti tuottaa tarkoituksella pahaa mieltä.

        AV

        Jep, jotkut ei pidä siitä, jos joku kirjoittaa vähän pidermmästi tekstiä tai laittaa useamman kuin yhden tai kaksi linkkiä vaikka johonkin musiikkikappaleeseen tai joihinkin kuviin. Juttelun täällä keskustelupuolella pitäisi joidenkin mielestä olla kuin esim. chatissa. Lyhyitä vastauksia tyyliin: "Moi, miten menee?", "Ihan hyvin. Mites sulla?". Jos vähänkin pitempään kirjottelee, niin saattaa joku kommentoida, että ei tollasta jaksa lukee tai ihmettelee onko kirjoittajassa joku vika, kun ei osaa lopettaa jutteluan ja samasta jankkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppo analysoida, vaino kohdistuu melko tuoreisiin kirjoittajiin jotka alkavat kirjoittaa joidenkin mielestä liian paljon. Palstan vanha dynamiikka vaarantuu joten epäilen vainoajien olevan niitä jotka ovat pitkään palstalla viihtyneet. Ja nyt sitten ihmetellään miksi palstalle ei ole tullut niitä uusia kirjoittajia jotka kovin pitkään lisivat täällä viihtyneet? Itse en sitä ihmettele. Ihmiset kun yleensä huomaavat mikä on heille hyvästä eikä siihen kuulu se jos joku jatkuvasti tuottaa tarkoituksella pahaa mieltä.

        AV

        Noh, ei noi ihan tuoreita ole, mm. lady J on yksi kiusatuista, se menee vanhan kiusaamismuistin piikkiin. Sikälikin vanhat kiusaajahaamut lienevät aktiivisia, siinä missä vanhat palstahahmotkin. Kiusaaminen vain ei lopu väistämällä, vaan vastustamalla, mutta kaikkien ei tarvitse sitä tehdä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Noh, ei noi ihan tuoreita ole, mm. lady J on yksi kiusatuista, se menee vanhan kiusaamismuistin piikkiin. Sikälikin vanhat kiusaajahaamut lienevät aktiivisia, siinä missä vanhat palstahahmotkin. Kiusaaminen vain ei lopu väistämällä, vaan vastustamalla, mutta kaikkien ei tarvitse sitä tehdä.

        No isänä opetan omaa lasta valttelemään sellaisia ihmisiä joiden näkemys elämästä ja oikeellisuudesta sotisi kovasti sen oman näkemyksen kanssa. Miksi tulisi asettaa itsensä sellaisiin tilanteisiin jotka tuottavat pahoinvointia jos siihen ei ole tarvetta?
        Erilaisia ihmisiä tulee arvostaa mutta ei päästää vaikuttamaan omaan normaaliin elämänrytmiä jos siitä on jotain haittaa. Positiivista voimaa tuottaviin ihmisiin kannattaa tutustua.

        AV


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep, jotkut ei pidä siitä, jos joku kirjoittaa vähän pidermmästi tekstiä tai laittaa useamman kuin yhden tai kaksi linkkiä vaikka johonkin musiikkikappaleeseen tai joihinkin kuviin. Juttelun täällä keskustelupuolella pitäisi joidenkin mielestä olla kuin esim. chatissa. Lyhyitä vastauksia tyyliin: "Moi, miten menee?", "Ihan hyvin. Mites sulla?". Jos vähänkin pitempään kirjottelee, niin saattaa joku kommentoida, että ei tollasta jaksa lukee tai ihmettelee onko kirjoittajassa joku vika, kun ei osaa lopettaa jutteluan ja samasta jankkaa.

        Kyllä, en kyllä ole ymmärtänyt miksi tuollaisesta tulisi hermostua tai laittaa pahaa palautetta jos joku tykkää musiikista tai muusta topiikista.
        Ainahan juttuja voi ohittaa jos ei satu kiinnostamaan. Joku ei vain siihen pysty ja onkin tarkoitus vain heittää kommentteja jotka ovat negatiivisia. Joku henkinen aputoimi hälle tai jotain muuta voimaa elämään tuottavaa...

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No isänä opetan omaa lasta valttelemään sellaisia ihmisiä joiden näkemys elämästä ja oikeellisuudesta sotisi kovasti sen oman näkemyksen kanssa. Miksi tulisi asettaa itsensä sellaisiin tilanteisiin jotka tuottavat pahoinvointia jos siihen ei ole tarvetta?
        Erilaisia ihmisiä tulee arvostaa mutta ei päästää vaikuttamaan omaan normaaliin elämänrytmiä jos siitä on jotain haittaa. Positiivista voimaa tuottaviin ihmisiin kannattaa tutustua.

        AV

        Toki, mutta elämä harvoin tarjoilee eteen vain ihmisiä, jotka on neutraaleja tai positiivista voimaa tuottavia. Itse koen arvokkaaksi sen, että oppii/opettaa kohtamaan myös niitä, jotka eivät ehkä ole oman elämän kannalta positiivisia. Siitä oppii jotain, itsestää ainakin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Toki, mutta elämä harvoin tarjoilee eteen vain ihmisiä, jotka on neutraaleja tai positiivista voimaa tuottavia. Itse koen arvokkaaksi sen, että oppii/opettaa kohtamaan myös niitä, jotka eivät ehkä ole oman elämän kannalta positiivisia. Siitä oppii jotain, itsestää ainakin.

        Tämä oli hyvä. Ja kun ihmisiä ympärillään ei voi muuttaa, on heihin sopeuduttava. Se onkin taito kohdata negatiivisuutta ja pysyä itse vähintäänkin neutraalina.
        Sopeutumiskykyä vaaditan tässä elämässä ja sen tarve ei ainakaan vähene.

        Minä tein vanhempana sen virheen että opetin lapsestani kiltin ja rehellisen. Se on vaikea tie kuljettavaksi. Toisaalta olen taas hyvin ylpeä hänestä juuri samaisista syistä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tämä oli hyvä. Ja kun ihmisiä ympärillään ei voi muuttaa, on heihin sopeuduttava. Se onkin taito kohdata negatiivisuutta ja pysyä itse vähintäänkin neutraalina.
        Sopeutumiskykyä vaaditan tässä elämässä ja sen tarve ei ainakaan vähene.

        Minä tein vanhempana sen virheen että opetin lapsestani kiltin ja rehellisen. Se on vaikea tie kuljettavaksi. Toisaalta olen taas hyvin ylpeä hänestä juuri samaisista syistä.

        Sopeutuminen voi tapahtua myös siten ettei välitä eikä huomaa.
        Kun asuin miljoonakaupungissa en välittänyt kaduilla vastaan tulevista koska heitä oli miljoonia.
        Sopeutumiskykyä tarvitaan mutta siihen kuinka paljon voi itse omilla valinnoillaan myös vaikuttaa.

        AV


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tämä oli hyvä. Ja kun ihmisiä ympärillään ei voi muuttaa, on heihin sopeuduttava. Se onkin taito kohdata negatiivisuutta ja pysyä itse vähintäänkin neutraalina.
        Sopeutumiskykyä vaaditan tässä elämässä ja sen tarve ei ainakaan vähene.

        Minä tein vanhempana sen virheen että opetin lapsestani kiltin ja rehellisen. Se on vaikea tie kuljettavaksi. Toisaalta olen taas hyvin ylpeä hänestä juuri samaisista syistä.

        Kiltti ja rehellinen on hyvä tie, kunhan oppii kiltteyttensä rajat, ettei riko itseään vastaan. Siitä opista voi olla ylpeä syystäkin, harvoin enää sellaista saa, tai ainakin siltä tuntuu...

        Oppia käsittelemään negatiivisuutta, vaatii alleen inhimillisyyttä, muodossa tai toisessa.

        Nyt öitä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sopeutuminen voi tapahtua myös siten ettei välitä eikä huomaa.
        Kun asuin miljoonakaupungissa en välittänyt kaduilla vastaan tulevista koska heitä oli miljoonia.
        Sopeutumiskykyä tarvitaan mutta siihen kuinka paljon voi itse omilla valinnoillaan myös vaikuttaa.

        AV

        Kyllä, omat valinnat ovat avainasemassa.
        Minun kuoreni on ehkä pehmeä, mutta sisin on titaania. Juuri siksi kun se on minun valintani.

        Olen valinnut ne ihmiset joiden mielipiteen annan vaikuttaa itseeni. Joten minua saa haukkua vaikka ja kuinka, pintakerrokseni on teflonia. Ymmärrän ettei jonkun minulle merkityksettömän ihmisen mielipiteellä minusta ole tuon taivaallista väliä.

        Se on se ja sama. Yksi lysti jos joku ei minusta pidä. Ja se on valintakysymys.
        Toinen valintakysymys jolla on merkitystä on se, haluaako elämässä päästä helpolla.. mennä sieltä missä aita on matalin. Minä olen valinnut kivisen tien, mutta minun on hyvä olla. Se kai tärkeintä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiltti ja rehellinen on hyvä tie, kunhan oppii kiltteyttensä rajat, ettei riko itseään vastaan. Siitä opista voi olla ylpeä syystäkin, harvoin enää sellaista saa, tai ainakin siltä tuntuu...

        Oppia käsittelemään negatiivisuutta, vaatii alleen inhimillisyyttä, muodossa tai toisessa.

        Nyt öitä :)

        Öitä :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä, omat valinnat ovat avainasemassa.
        Minun kuoreni on ehkä pehmeä, mutta sisin on titaania. Juuri siksi kun se on minun valintani.

        Olen valinnut ne ihmiset joiden mielipiteen annan vaikuttaa itseeni. Joten minua saa haukkua vaikka ja kuinka, pintakerrokseni on teflonia. Ymmärrän ettei jonkun minulle merkityksettömän ihmisen mielipiteellä minusta ole tuon taivaallista väliä.

        Se on se ja sama. Yksi lysti jos joku ei minusta pidä. Ja se on valintakysymys.
        Toinen valintakysymys jolla on merkitystä on se, haluaako elämässä päästä helpolla.. mennä sieltä missä aita on matalin. Minä olen valinnut kivisen tien, mutta minun on hyvä olla. Se kai tärkeintä.

        Juuri näin, olemme valinneet ne jotka ovat päässeet lähelle. Se ovatko arviomme onnistuneita vai ei onkin sitten toinen kysymys.
        Voi jopa sanoa ihmisten sietävän todella paljon epäasiallisuuksia sellaisilta ihmisiltä jotka ovat jo tulleet läheisiksi.
        Palstalla heitä ei ole joten en tunne tarvetta keskusteluihin joissa vain loukataan.
        Mukavien ihmisten kanssa on aina kiva keskustella, asiasta kuin asiasta.

        AV


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tämä oli hyvä. Ja kun ihmisiä ympärillään ei voi muuttaa, on heihin sopeuduttava. Se onkin taito kohdata negatiivisuutta ja pysyä itse vähintäänkin neutraalina.
        Sopeutumiskykyä vaaditan tässä elämässä ja sen tarve ei ainakaan vähene.

        Minä tein vanhempana sen virheen että opetin lapsestani kiltin ja rehellisen. Se on vaikea tie kuljettavaksi. Toisaalta olen taas hyvin ylpeä hänestä juuri samaisista syistä.

        Minä teen saman virheen, sillä uskon kuitenkin rehellisyyteen ja "kiltteyteen". Olen kyllä sanonut, että puolensakin saa pitää.

        Kenenkään kynnysmatoksi ei tarvi ruveta ja jos ei yksin pärjää öykkäreille, minä tulen jelppimään.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, olemme valinneet ne jotka ovat päässeet lähelle. Se ovatko arviomme onnistuneita vai ei onkin sitten toinen kysymys.
        Voi jopa sanoa ihmisten sietävän todella paljon epäasiallisuuksia sellaisilta ihmisiltä jotka ovat jo tulleet läheisiksi.
        Palstalla heitä ei ole joten en tunne tarvetta keskusteluihin joissa vain loukataan.
        Mukavien ihmisten kanssa on aina kiva keskustella, asiasta kuin asiasta.

        AV

        No sinä kuulut niihin mukaviin, siksi minua pikkuisen nipisti kun kerran sanoit ettet enää halua milloinkaan jutella kanssani.

        Mutta sitten mietin että olet sinäkin vain yksi tuntematon minulle ja ei ole merkittävää vahinkoa tapahtunut. Silti kiva että vielä viitsit.

        Mutta tuo epäasiallisuus läheiseltä voi olla jopa välittämisen merkki. Kiukutellaan sille rakkaalle, jos on huono päivä.
        Täällä palstalla se kiukuttelu on vaan kiukuttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen saman virheen, sillä uskon kuitenkin rehellisyyteen ja "kiltteyteen". Olen kyllä sanonut, että puolensakin saa pitää.

        Kenenkään kynnysmatoksi ei tarvi ruveta ja jos ei yksin pärjää öykkäreille, minä tulen jelppimään.

        🧞‍♂️

        Tai kiltteyden korvaisin sanalla oikeudenmukaisuuteen. Reiluuteen.


        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen saman virheen, sillä uskon kuitenkin rehellisyyteen ja "kiltteyteen". Olen kyllä sanonut, että puolensakin saa pitää.

        Kenenkään kynnysmatoksi ei tarvi ruveta ja jos ei yksin pärjää öykkäreille, minä tulen jelppimään.

        🧞‍♂️

        No mitä sinua tiedän niin opetat myös puolustautumaan. Minulta jäi se taito opettamatta. Kaipa siksi kun en osaa sitä itsekään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mitä sinua tiedän niin opetat myös puolustautumaan. Minulta jäi se taito opettamatta. Kaipa siksi kun en osaa sitä itsekään.

        Kyllä sä osaat ainakin verbaalisesti hyvin puolustautua. :)

        Paras puolustus on rehellisyys, olkoonkin epämukava tai yllätyksetön.

        Olen kuitenkin ehdottomasti kieltänyt kiusaamisen ja satuttamisen. Mutta hätätilanne, jos joku tekee väkivaltaa eli käy kiinni, saa lyödä takaisin. Itse ei saa olla ensimmäinen joka uhkaa väkivallalla. Tai lyö.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sä osaat ainakin verbaalisesti hyvin puolustautua. :)

        Paras puolustus on rehellisyys, olkoonkin epämukava tai yllätyksetön.

        Olen kuitenkin ehdottomasti kieltänyt kiusaamisen ja satuttamisen. Mutta hätätilanne, jos joku tekee väkivaltaa eli käy kiinni, saa lyödä takaisin. Itse ei saa olla ensimmäinen joka uhkaa väkivallalla. Tai lyö.

        🧞‍♂️

        Minäpä en antanut lapselleni tuota vaihtoehtoa. En voinut. Poikani kuuluu autismin kirjoon ja kaikki että,jotta,jos,vaikka,kun lausekkeet ei päde. Asioiden piti olla mustavalkoisia. Joko saa lyödä tai ei ollenkaan. Ja en hyväksy väkivaltaa edes puolustautumiseen. Joten se oli ehdoton ei.
        Siksi toisekseen poitsu ei osannut lukea sosiaalisia tilanteita tai olla sosiaalinen lapsena. Joten kovan koulun kautta mentiin.. ja ehdoton ei kaikelle väkivallalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppo analysoida, vaino kohdistuu melko tuoreisiin kirjoittajiin jotka alkavat kirjoittaa joidenkin mielestä liian paljon. Palstan vanha dynamiikka vaarantuu joten epäilen vainoajien olevan niitä jotka ovat pitkään palstalla viihtyneet. Ja nyt sitten ihmetellään miksi palstalle ei ole tullut niitä uusia kirjoittajia jotka kovin pitkään lisivat täällä viihtyneet? Itse en sitä ihmettele. Ihmiset kun yleensä huomaavat mikä on heille hyvästä eikä siihen kuulu se jos joku jatkuvasti tuottaa tarkoituksella pahaa mieltä.

        AV

        Ö-höm, hold my beer 😃 Kohta 10 vuotta palstailua takana, mutta juurikin jonkinasteisen ajojahdin, sekä ihan yleisesti ottaen täysin onttojen vastausten vuoksi olen ollut vähän vähemmän aktiivinen viime aikoina. Palstan aiemmassa ilmapiirissä olisin saattanut kertoa jotain mielenkiintoisimpia juttuja töistäni viime viikkoina, torstaisesta lääkärikäynnistä, perjantaisesta Rellun katsastuksesta yms. mutta mitäpä sitä suotta kaivamaan verta nenästään kun kuitenkin saa kuulla olevansa täysin paskaduunissa, suunnilleen m1-lähetteen tarpeessa ja jokaikisestä käyttöautostani palstaraati oikein kaivamalla kaivaa epäkohtia innokkaammin kuin katsastusmies 🙄 Ellei sitten keskustelu käänny kollegaani Kuotesahoon, entiseen Fiestaani tai Bicky-hahmon mustamaalaamiseen. Meinasin myös eilen kirjoittaa siihen omaan racing-ketjuuni jonkinlaisen "muistokirjoituksen", tai no lähinnä legendaarisimpia ja hauskimpia juttuja Kilin-Colinista jonka kuolemasta tuli 15.päivä 14 vuotta, mutta jätin väliin.

        Nämä kaikki on vähän sellaisia aiheita, että kaveripiiriäni ei kauheasti kiinnosta enkä välttämättä kaikkea halua kertoakaan, joten aiemmin tää palsta on ollut hyvä alusta kertoa tällaisista, mutta nyt ei ole kerta kaikkiaan intoa kirjoittaa suurinpiirtein oikeim-kirjoitus sääntöjen mukaisesti pitkähköjä viestejä, vain lukeakseni että James Bond olisi pelastanut Colinin berliininmunkkeja syödessään, ja kaikki aiemmat ja nykyiset asiat elämässäni kulminoituu jonkun pirun vm. 86 Scorpion tai vm. 92 Fiestan ympärille 🙄 Ja miksi olen tykännyt kirjoittaa tänne, niin täällä jokainen voi päättää avaako ketjun, vastaako mitään, vai skippaako koko aiheen. Enemmän kiusalliseen asemaan joutuisi kaverini keille kirjoittaisin vaikkapa Whatsappin kautta yhtä pitkiä ja analyyttisiä viestejä, ja jos juttuni ei kiinnosta, niin en halua olla myöskään riesaksi kenellekään. Eikä se peukulla tai nauruemojilla kuittaaminen sekään ole erityisen rakentavaa keskustelua mielestäni 🙄 MA-teoriajutut varsinkin on sellaisia, että tämä palsta lienee yksi harvoja alustoja missä porukka suurinpiirtein tietää aihepiiristä jotain, mutta eri asia on toki se miten niihin suhtaudutaan varsinkin mun kirjoittamana.

        Mihin muuten nimimerkki Lauruska on kadonnut? 🤔 Sehän joskus kesällä suuttui ihan kunnolla jollekin trollille ja melkeinpä osittain myös mun puolestani, kun koki että muhun kohdistetut vinoilut osuivat samalla myös häneen. Muistan että jonkin aikaa kirjoitettiin melko usein samoihin ketjuihin, hän perusteli sanomisensa monesti omiin kokemuksiinsa vedoten (vähän niinku mäkin) ja harvemmin heitti mitään typeriä one-linereita. Vaan en toisaalta yhtään ihmettele jos on häipynyt hänkin. Aika samansuuntaista kohtelua kuin mä, sai välillä hänkin, eivätkä hänen niin ikään pitkähköt viestit läheskään aina poikinut mitään järkevää keskustelua. Ymmärrän ihan hyvin, että vähitellen itse kukin alkaa kyseenalaistamasn kirjoittamisen mielekkyyden jos siitä saa lähinnä kuraa niskaan tai jonkun Simpsonien Ralph-hahmon tasoisia täysin epärelevantteja kommentteja tyyliin "I'm a star wars." 😅


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minäpä en antanut lapselleni tuota vaihtoehtoa. En voinut. Poikani kuuluu autismin kirjoon ja kaikki että,jotta,jos,vaikka,kun lausekkeet ei päde. Asioiden piti olla mustavalkoisia. Joko saa lyödä tai ei ollenkaan. Ja en hyväksy väkivaltaa edes puolustautumiseen. Joten se oli ehdoton ei.
        Siksi toisekseen poitsu ei osannut lukea sosiaalisia tilanteita tai olla sosiaalinen lapsena. Joten kovan koulun kautta mentiin.. ja ehdoton ei kaikelle väkivallalle.

        Ymmärrän. Selkeet ohjeet ja säännöt.

        Minäkin aikoinaan pyrin pärjäämään ilman fyysistä puolustautumista, mutta en olisi tässä turisemassa jollen olisi käyttänyt itsekin puolustautumiseen fyysistä satuttamista. Mut olisi tapettu. Joten enää en kaihda puolustautua fyysisesti enkä kiellä sitä muiltakaan.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Selkeet ohjeet ja säännöt.

        Minäkin aikoinaan pyrin pärjäämään ilman fyysistä puolustautumista, mutta en olisi tässä turisemassa jollen olisi käyttänyt itsekin puolustautumiseen fyysistä satuttamista. Mut olisi tapettu. Joten enää en kaihda puolustautua fyysisesti enkä kiellä sitä muiltakaan.

        🧞‍♂️

        Ja se tapettu ei ole mutu, kun puhelimen johto on kiristettynä kaulan ympärillä ja hengitys salpaa.

        🧞‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tapettu ei ole mutu, kun puhelimen johto on kiristettynä kaulan ympärillä ja hengitys salpaa.

        🧞‍♂️

        Ja sitten ne seksuaaliset päällekäymiset, niissäkin on okei puolustautua. Periaatteni on, että jotta saa pitää koskemattomuutensa, ei oidä itsekkään rikkoa toisen koskemattomuutta. Kun koskemattomuutta kunnioitetaan, ei ole kellään syytä puolustautua.

        🧞‍♂️


      • p234racing kirjoitti:

        Ö-höm, hold my beer 😃 Kohta 10 vuotta palstailua takana, mutta juurikin jonkinasteisen ajojahdin, sekä ihan yleisesti ottaen täysin onttojen vastausten vuoksi olen ollut vähän vähemmän aktiivinen viime aikoina. Palstan aiemmassa ilmapiirissä olisin saattanut kertoa jotain mielenkiintoisimpia juttuja töistäni viime viikkoina, torstaisesta lääkärikäynnistä, perjantaisesta Rellun katsastuksesta yms. mutta mitäpä sitä suotta kaivamaan verta nenästään kun kuitenkin saa kuulla olevansa täysin paskaduunissa, suunnilleen m1-lähetteen tarpeessa ja jokaikisestä käyttöautostani palstaraati oikein kaivamalla kaivaa epäkohtia innokkaammin kuin katsastusmies 🙄 Ellei sitten keskustelu käänny kollegaani Kuotesahoon, entiseen Fiestaani tai Bicky-hahmon mustamaalaamiseen. Meinasin myös eilen kirjoittaa siihen omaan racing-ketjuuni jonkinlaisen "muistokirjoituksen", tai no lähinnä legendaarisimpia ja hauskimpia juttuja Kilin-Colinista jonka kuolemasta tuli 15.päivä 14 vuotta, mutta jätin väliin.

        Nämä kaikki on vähän sellaisia aiheita, että kaveripiiriäni ei kauheasti kiinnosta enkä välttämättä kaikkea halua kertoakaan, joten aiemmin tää palsta on ollut hyvä alusta kertoa tällaisista, mutta nyt ei ole kerta kaikkiaan intoa kirjoittaa suurinpiirtein oikeim-kirjoitus sääntöjen mukaisesti pitkähköjä viestejä, vain lukeakseni että James Bond olisi pelastanut Colinin berliininmunkkeja syödessään, ja kaikki aiemmat ja nykyiset asiat elämässäni kulminoituu jonkun pirun vm. 86 Scorpion tai vm. 92 Fiestan ympärille 🙄 Ja miksi olen tykännyt kirjoittaa tänne, niin täällä jokainen voi päättää avaako ketjun, vastaako mitään, vai skippaako koko aiheen. Enemmän kiusalliseen asemaan joutuisi kaverini keille kirjoittaisin vaikkapa Whatsappin kautta yhtä pitkiä ja analyyttisiä viestejä, ja jos juttuni ei kiinnosta, niin en halua olla myöskään riesaksi kenellekään. Eikä se peukulla tai nauruemojilla kuittaaminen sekään ole erityisen rakentavaa keskustelua mielestäni 🙄 MA-teoriajutut varsinkin on sellaisia, että tämä palsta lienee yksi harvoja alustoja missä porukka suurinpiirtein tietää aihepiiristä jotain, mutta eri asia on toki se miten niihin suhtaudutaan varsinkin mun kirjoittamana.

        Mihin muuten nimimerkki Lauruska on kadonnut? 🤔 Sehän joskus kesällä suuttui ihan kunnolla jollekin trollille ja melkeinpä osittain myös mun puolestani, kun koki että muhun kohdistetut vinoilut osuivat samalla myös häneen. Muistan että jonkin aikaa kirjoitettiin melko usein samoihin ketjuihin, hän perusteli sanomisensa monesti omiin kokemuksiinsa vedoten (vähän niinku mäkin) ja harvemmin heitti mitään typeriä one-linereita. Vaan en toisaalta yhtään ihmettele jos on häipynyt hänkin. Aika samansuuntaista kohtelua kuin mä, sai välillä hänkin, eivätkä hänen niin ikään pitkähköt viestit läheskään aina poikinut mitään järkevää keskustelua. Ymmärrän ihan hyvin, että vähitellen itse kukin alkaa kyseenalaistamasn kirjoittamisen mielekkyyden jos siitä saa lähinnä kuraa niskaan tai jonkun Simpsonien Ralph-hahmon tasoisia täysin epärelevantteja kommentteja tyyliin "I'm a star wars." 😅

        No heissans sullekin. Kiva kun annoit oman näkökantasi tähän keskusteluun.

        Mielestäni osasyy palstan hiipumiseen on kiusaaminen. Sitä esiintyy yhä vain. Kuten itsekin totesit, se vie mielekkyyden palstailusta.

        Minä itse en osaa keskustella autoista tai autourheilusta, joten vähemmälle jää meidän jutut. Sun ei kannattaisi vällätä noista jotka väheksyy sinua ja työtäsi. Heillä todennäköisesti itsellään huono olla ja yrittävät nostattaa omaa olemistaan väheksymällä muita.

        Ja mitä Lauruskaan tulee, on kai tauolla. Tulee aina välillä piipahtelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Selkeet ohjeet ja säännöt.

        Minäkin aikoinaan pyrin pärjäämään ilman fyysistä puolustautumista, mutta en olisi tässä turisemassa jollen olisi käyttänyt itsekin puolustautumiseen fyysistä satuttamista. Mut olisi tapettu. Joten enää en kaihda puolustautua fyysisesti enkä kiellä sitä muiltakaan.

        🧞‍♂️

        Ymmärrän.

        Minua niin harmittaa välillä elämän epäreiluus.
        Poitsulle piti opettaa että väkivalta ei ole koskaan ratkaisu ja sitten kuuden pojan kopla hakkaa poitsun koulun kellarissa.

        Siinä menee vähän kuin todellisuuspohja. Mutta elämä ei ole reilua. Se vaan on tosiasia ja sen kanssa pitää elää.

        Minä näin lapsuudessa niin paljon perheväkivaltaa, etten tavallaan kestä sitä. Mulla on nollatoleranssi sen suhteen.

        Olen myös monasti mennyt tappeluissa keskelle. Vaarantaen oman turvallisuuteni. Ihan siksi kun esimerkiksi en voi sietää että porukalla hivutetaan tai että potkitaan maassa makaavaa. Eli olen mennyt keskeyttämään ihan vieraiden tappeluita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten ne seksuaaliset päällekäymiset, niissäkin on okei puolustautua. Periaatteni on, että jotta saa pitää koskemattomuutensa, ei oidä itsekkään rikkoa toisen koskemattomuutta. Kun koskemattomuutta kunnioitetaan, ei ole kellään syytä puolustautua.

        🧞‍♂️

        Kyllä minäkin varmaan puolustautuisin väkivallalla jos vastaava tilanne olisi päällä.
        Olet oikeassa tuosta koskemattomuudesta. Jokaisella on itsemääräämisoikeus.

        Se on jännä miten hulluksi raivo saa ihmiset. Se on jotakin alkukantaista ja sokaisee kaikelta järjeltä.

        Nuorena likkana .. olinkohan 19 vanha.. oltiin kaverin kanssa yökerhossa ja joku muija päätti vetästä baarijakkaran mun perseen alta itselleen.. mä raivostuin. Päässä musteni ja mä havahduin siihen kun mä makasin sen muijan päällä ja kuristin sitä.
        Hitto mä säikähdin omaa käytöstäni. Se olikin viimeinen kerta kun olen turvautunut väkivaltaan.

        Eli jokainen meistä on kykenevä väkivaltaisuuksiin. Raivostunut ihminen on väkivaltainen.


    • "Minä tein vanhempana sen virheen että opetin lapsestani kiltin ja rehellisen. Se on vaikea tie kuljettavaksi. Toisaalta olen taas hyvin ylpeä hänestä juuri samaisista syistä."

      Hieno. Ymmärrän täysin.

      • Tässä maailmassa pärjää paremmin epärehellisyydellä, selkään puukottamalla ja esittämällä. Meno on vaan sellaista. Pinnallista oman edun tavoittelua ja minä,minä,minä itsekkyyttä.

        Siksi kai yritän taistella tuulimyllyjä vastaan. Turpiin tulee niin että tukka lähtee ja käännän sen toisen posken. Päälle sanon vielä kohteliaasti kiitos.


      • elisakettu
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tässä maailmassa pärjää paremmin epärehellisyydellä, selkään puukottamalla ja esittämällä. Meno on vaan sellaista. Pinnallista oman edun tavoittelua ja minä,minä,minä itsekkyyttä.

        Siksi kai yritän taistella tuulimyllyjä vastaan. Turpiin tulee niin että tukka lähtee ja käännän sen toisen posken. Päälle sanon vielä kohteliaasti kiitos.

        Älä ole niin kiltti. Muista identiteettisi. Sitä ei saa loukata.


      • elisakettu kirjoitti:

        Älä ole niin kiltti. Muista identiteettisi. Sitä ei saa loukata.

        Nooh.. minä kuulun kastiin liian kiltti. Tosin exä väittää minua pirulliseksi vittuilijaksi. Kaipa siksi kun emme jaa samanlaista maailmankuvaa rehellisyydestä ja totuudesta. Hän kuuluu niihin jotka valehtelevat mielummin kuin puhuvat kipeää totuutta.

        Kilttinä on hyvä olla. Omatunto on puhdas.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nooh.. minä kuulun kastiin liian kiltti. Tosin exä väittää minua pirulliseksi vittuilijaksi. Kaipa siksi kun emme jaa samanlaista maailmankuvaa rehellisyydestä ja totuudesta. Hän kuuluu niihin jotka valehtelevat mielummin kuin puhuvat kipeää totuutta.

        Kilttinä on hyvä olla. Omatunto on puhdas.

        "pirullinen vittuilija"

        :-D

        Ihana olet.


      • elisakettu kirjoitti:

        "pirullinen vittuilija"

        :-D

        Ihana olet.

        No kaipa se exä minua tuntee, oltiin yhdessä se 25 vuotta. Ja eikös skorppareita sanota kaikkia vähintäänkin pisteliäiksi.


    • Kuten tuolla aiemmin jossakin viitattiin niin tämä alkaa muistuttaa sellaista linkkien taistelutannerta. Linkeissä ei nyt mitään pahaa ole jos niillä haluaa perustella omia näkemyksiään mutta ilmapiiri on vähän ollut sellaista että niitä käytetään lyömäaseina vaikka harvempi asia on niin mustavalkoista ettei omilla kokemuksilla olisi painoarvoa.

      Varmasti vaikuttaa myös miten ihmiset täällä aikaa viettävät. Jos on muutaman päivän pois ja sitten viettää koko illan niin varmasti keskustelu on aktiivisempaa. Itse taas olen päättänyt tietyn päivittåisen aikarajan tänne jolloin se menee helposti enemmän kommentoinnin puolelle joka ei ole keskustelun kannalta ihan optimi tilanne.

      Täältä kun keskusteluista raapii sen kovan kuoren pois niin aika paljon saa myös ajattelun aiheita.

      • Samaa mieltä, linkki ja kommentti perään on vain eräänlaista laiskuutta. Ei viititä edes keskustella aiheesta, heitetään alioitus kuin luu koirille.

        Minä uskallan jopa väittää että olen kehitynyt ihmisenä palstailun myötä. Eräällä tapaa voin sanoa ihan rehellisesti että sinkut palsta muutti elämäni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Samaa mieltä, linkki ja kommentti perään on vain eräänlaista laiskuutta. Ei viititä edes keskustella aiheesta, heitetään alioitus kuin luu koirille.

        Minä uskallan jopa väittää että olen kehitynyt ihmisenä palstailun myötä. Eräällä tapaa voin sanoa ihan rehellisesti että sinkut palsta muutti elämäni.

        Ihan jees tuokin linkki/kommentti systeemi.. JOS kommentti on asiallinen tai edes sinnepäin.

        - Sheena


    • "Kenenkään kynnysmatoksi ei tarvi ruveta ja jos ei yksin pärjää öykkäreille, minä tulen jelppimään. 🧞‍♂️"

      Soitanko tarvittaessa Lepakkomiehelle vai Kissanaiselle? :P

    • Anonyymi

      Täällä on virkeämpiä kausia ja rauhallisempia kausia. Ei tää mun mielestäni ole vuosien saatossa juuri muuttunut. Kirjoittajat vähän vaihtuu välillä.

      Totta, että keskustelu olis helpompaa, jos kaikilla olis nimimerkki. Kai tuo kuittaamattomuus palvelee sitten joitain kirjoittajia paremmin, joten.. 🤷

      Palstan tasosta valittaminen on yksi vakioaihe. Et sentään lähtenyt sille tasolle, että toisten pitäis viihdyttää sua paremmin. Niin nää keskustelut yleensä menee.. 😂

      xLiner

      • Rehellisesti sanoen, halusin tehdä aloituksen, mutta en oikein tiennyt ihan mistä. Siispä tein aloituksen aiheesta, mitä olin ihmetellyt.

        Vaihtelua varmasti kausittain on, mutta minähän olen vielä nuubi, eli en voi sanoa tietäväni mitä palsta on ollut vaikkapa kolme vuotta sitten.

        Ja ihan hyvää keskustelua on ollut aiheesta ja sen sivusta.

        Ja mitä tulee siihen että toisten pitäisi viihdyttää minua, en ole sellainen.


    • Anonyymi

      Eiköhän tämä palsta kuten kaikki muukin elämässä ole sellaista aaltoliikettä, välillä enemmän juttua (myrskyäkin), välillä rauhallisempaa ja tyyntä.

      Ydinongelma täällä(kin) on muutaman henkilön keskustelutaidottomuus, puhutaan rumasti, provotaan ja öykkäröidään.

      - Sheena

      • No niin, kaikilla ei ole kommunikaatiotaitoja. Sanoisin että öykkäreillä itsellään on niin huono olla, että purkavat pahoinvointiaan muiden niskaan.
        Se on heidän tapansa kommunikoida.
        Ja heille se jossakinmäärin suotakoon, kunhan eivät ala haukkumaan ja kiusaamaan. Joku roti se pitää olla.
        Se että heillä on huono olla ei ole muiden syy, vaikka he ulkoistavatkin huonon olonsa. Jotakin peruskäytöstapoja tarvii olla, vaikka olisi kuinka huono mieli.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe