Huomentaa!!!

Anonyymi

Mukavaa huomenta kaikille siviilisäädystä ja uskontoon, sekä politikointiin katsomatta.

Onko teillä ihmispoloilla mitään suunitelmia tälle päivälle? Itsellänihän ei ole ollut sen onnettomuuden jälkeen. Kunhan vain aamuisin herään ja totean, että jaahas, vieläkin hengissä. Laittaisi kahvit uuttautumaan.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin olen jo suunitellut ja hommannut joululahjatarvikkeita ja luultavasti unohdan kuitenkin jotain. Se nyt on vain aivovammaisen normielämää.😁

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En meinannut puuhata mitään ihmeellistä. Aion nukkua päivän ja sitten lähden kaverien kanssa vähän kartsalla käymään.

      • Anonyymi

        Kavereiden... Ei sitä nyt aina tarvitsisi leuhkimaan ruveta, kun toinen iloisena yrittää toivottaa hyvää huomenta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kavereiden... Ei sitä nyt aina tarvitsisi leuhkimaan ruveta, kun toinen iloisena yrittää toivottaa hyvää huomenta.

        Sinulla on silti ollut enemmän naisia kuin minulla :)


    • Huomenta! :)

      -3.5 astetta pakkasta. Ensimmäiset pakkaset tuntuu aina kylmille. Menee läpi vaatteiden.

      Täytyy tänään kietaista pressu kasvikopin ympärille, jos se vähän suojaisi muovikoppia talven olosuhteilta. Onhan täällä tekemistä enemmän, kun jaksaa luetella. Teen energian ja inspiksen mukaan.

      • Anonyymi

        Minun kasvukoppi on hevi-osastolla ja siellä erikseen työntekijät pitämässä tuoreudesta huolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun kasvukoppi on hevi-osastolla ja siellä erikseen työntekijät pitämässä tuoreudesta huolta.

        On se mullakin talvikauden. :D


    • Anonyymi

      Samoin, hyvää huomenta jokaiselle. Etsitään lämpöisempää päälle. Ikkunan takana on harmaa sumu levittäytynyt, syksy on tullut.

    • Anonyymi

      Huomentapäivää! Aamuaskareet tehty, pyykkikone jyllää jo, ja muksu syötetty! Mimmi torkuu nyt pappan sylissä keinutuolissa, elämäänsä tyytyväisenä.
      Mulla on alkamassa show talvikurpisoiden kanssa; appelsiinikurpitsa hilloa, etikkaista kurpitsaa kuutioina ruuan kanssa syötäväksi ja kurpitsa sosetta pakastettavaksi.

      Kurpitsasosetta käytän usein makeiden piirakoiden kanssa.
      Pullataikina t. rahkavoitaikina, päälle kurpitsahilloa ja omenan viipaleita tai karviaisia tai vaikka valkoisia herukoita. Makean hillokkeen päälle kirpeitä marjoja ja hyvää tulee.

      Mulla on kaks isoa kurpitsaa, joista toisen mä valmistan tänään talvea varten.
      Tällä viikolla vielä sitt sen toisenkin... en raski tehdä siitä koristetta patiolle, kuten Faija ehdotti. Viime vuonna tein sellaisen pienemmän Halloween koristeeksi, Kaiversin sen sisustan ja poistin siemenet joukosta, sisustan keitin soseeksi.
      Ihan mieletön homma, toista kertaa en siihen enää ryhdy, en ainakaan näin suurten kurpitsojen kanssa.

      Pitää aloittaa työt, eikä pölistä täällä. Hyvää päivänjatkoa kaikille palstalaisille!
      tr..likka

    • Kirjastossa tänään käytävä siivousta joka päivä ja pyykkäystä joka päivä. mies nyt tiskaa. Takkia kun ei ole niin kerrospukeutuminen alkoi itsellä paita, villapaita, huppari, leggarit ja puuvillahousut.

      • Kyllähän aamulla kerkes imettää kun heräsi. Mies nyt joka aamu kahvin sänkyy tuo.🥰 esikouluun vein lapsen puurokin on jo jäähtynyt kaikki syö omilla ajoilla.
        Aletaan lukemaan kirjaa ja aliasta pelataa vaikkei ihan säännöillä kun 2vuotias ei osaa.
        Hampaatkin kohta pessää kun pesen viidet hampaat.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllähän aamulla kerkes imettää kun heräsi. Mies nyt joka aamu kahvin sänkyy tuo.🥰 esikouluun vein lapsen puurokin on jo jäähtynyt kaikki syö omilla ajoilla.
        Aletaan lukemaan kirjaa ja aliasta pelataa vaikkei ihan säännöillä kun 2vuotias ei osaa.
        Hampaatkin kohta pessää kun pesen viidet hampaat.

        Eikun neljät kun se yksi meni jo esikouluun. 5 kirjaa luettu.💎


      • valtakunta kirjoitti:

        Eikun neljät kun se yksi meni jo esikouluun. 5 kirjaa luettu.💎

        Vauvakin kuunteli kirjan, se on konttaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Vauvakin kuunteli kirjan, se on konttaa.

        Miksi luin viisi lastenkirjaa.meillä on 3 vuotias vaativa kuuntelija.🤔


      • Nyt syövät puuroa.🥰


      • Nyt tuntuu päiväkin meni jo ohi kohta pitää hakea eskarilainen täytyy valmistuu lähtemiseen.
        Lukemista ja harjoituksia kun hän tulee tai ramasee ja pahasti jos jää harjoittelematta.
        Sitten pitäisi yksi koululaisista viedä harrastukseen ja taas läksyt ja kokeeseen painostaa lukemaan.

        Henkistä kapasiteettia tuntuu paljon tarvitsevan viikon loput ovat kuin ovat lomaa kirjaimellisesti.


      • Noniin käytiin kirjastossa nyt on lainassa 177 kirjaa pahus yritin jo vähentää lainasin enemmän kun vein. 133 lainaa pitää vielä palauttaa kun pitää vielä lukea niitä kerran.


      • Tikkakin nähtiin samalla. Video pätkän otin kun kiersi sit piloon puun taakse varmaan huomasi kun kuvasin.
        Muuten nyt 2lk lukee vuorostaan 3v🥰 on kiva kun sisaruksista on paljon tukea.


      • Muutenkin teki hyvää kävellä 2 km pikkuisten.
        Loppu 2v jaksaminen onneksi oli rattaat mukana.
        Mitä enemmän kävelee sen parempi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tikkakin nähtiin samalla. Video pätkän otin kun kiersi sit piloon puun taakse varmaan huomasi kun kuvasin.
        Muuten nyt 2lk lukee vuorostaan 3v🥰 on kiva kun sisaruksista on paljon tukea.

        Noh huh
        2lk kuulemma luki 3 kirjaa ja luin 3 kirjaa. Tänään on sitten luettu ja kunnolla ja vaatii vielä😵‍💫
        Sanoin lepään hieman.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh huh
        2lk kuulemma luki 3 kirjaa ja luin 3 kirjaa. Tänään on sitten luettu ja kunnolla ja vaatii vielä😵‍💫
        Sanoin lepään hieman.

        Pistin nyt pikkukakkosen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pistin nyt pikkukakkosen.

        Kokeisiin harjoiteltiin tuska oli kun jokainen kiukutteli siivoisin ja kaikki vaati aikaa ja syliä tarvittii huudatettiin pienempää vain kiusaamalla koska en antanut aikaa.
        . En antanut koska sovittuja asioita ei tehty ja 3 päivää luvattu ja tekemättä jätetty.

        Sovin kokeista
        10€ /10arvosanasta
        5€ / 9 arvosanasta...
        Ei siinä ollut kovasti vetoa mutta tekivät kuitenkin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Muutenkin teki hyvää kävellä 2 km pikkuisten.
        Loppu 2v jaksaminen onneksi oli rattaat mukana.
        Mitä enemmän kävelee sen parempi.

        Tossa se tikka on
        https://aijaa.com/WTJzdw

        Palokärki on äänen perusteella. Eihän tuota läheltä nähnyt.
        https://www.lintujen-äänet.net/tikat/


      • valtakunta kirjoitti:

        Tossa se tikka on
        https://aijaa.com/WTJzdw

        Palokärki on äänen perusteella. Eihän tuota läheltä nähnyt.
        https://www.lintujen-äänet.net/tikat/

        Se on pieni lyhyt videon sain. Eli pahus.6 v nyt pystykin juoksemaan puunjuureen katsomaan 3 vuotias pelkää puita, joten yritettiin nähdä kauempaa.


    • JeroP

      Miks aina on pakkasta.

      • Anonyymi

        Turussa ei vielä pakkasta virallisesti ole ollut, mutt auton ikkuna oli kuulemma krapattava kelmun kaltaisesta hileestä aamulla ennen töihin lähtöä. Työkaverini kertoi mulle tuosta, kun juteltiin firman asioista. Ilman informaatiota en mä olis mistään ns. kartalla.
        Menen virallisesti töihin vasta ens vuoden puolella, ja silloinkin vain puolipäiväiseen toimistotyöhön, toisen puoliskon yritän tehdä kotoa käsin etänä.

        Mä kyllä odotan talvea innolla, jos saataisiin vaikka lumipeite tännekin, ikuisen vesisateen tilalle. Luonnon lumilla olis kiva hiihtää täälläkin, pitkästä aikaa. Turusta tosin ei ole pitkää matkaa Paimion Paippiin; hiihtotunneliin. Siis jos on edes käytössä enää ensvuonna.

        Hirvensalossa on laskettelumäki, tykittävät lumet heti kun on tarpeeksi viileät ilmat, muttei sekään vastaa sitä mitä mä haluaisin.
        Slalomin harrastajille lähinnä tarkoitettu pienimuotoinen harjoittelurinne. Siellä sitt sompailee kaiken karvasta porukkaa, joilla ei ole tietoakaan miten mäessä pitäis ottaa huomioon toisetkin laskettelijat.

        Mieluummin menen mukulien mukana pulkkamäkeen, nekin osaa olla mäessä toisten kanssa törmäilemättä ylen palttisesti toisiinsa.

        Satamalan Ellivuori Ski Center, onneksi vain 1½ /h ajomatkan päässä, sen palveluita tulee aina silloin tällöin käytettyä.
        tr..likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turussa ei vielä pakkasta virallisesti ole ollut, mutt auton ikkuna oli kuulemma krapattava kelmun kaltaisesta hileestä aamulla ennen töihin lähtöä. Työkaverini kertoi mulle tuosta, kun juteltiin firman asioista. Ilman informaatiota en mä olis mistään ns. kartalla.
        Menen virallisesti töihin vasta ens vuoden puolella, ja silloinkin vain puolipäiväiseen toimistotyöhön, toisen puoliskon yritän tehdä kotoa käsin etänä.

        Mä kyllä odotan talvea innolla, jos saataisiin vaikka lumipeite tännekin, ikuisen vesisateen tilalle. Luonnon lumilla olis kiva hiihtää täälläkin, pitkästä aikaa. Turusta tosin ei ole pitkää matkaa Paimion Paippiin; hiihtotunneliin. Siis jos on edes käytössä enää ensvuonna.

        Hirvensalossa on laskettelumäki, tykittävät lumet heti kun on tarpeeksi viileät ilmat, muttei sekään vastaa sitä mitä mä haluaisin.
        Slalomin harrastajille lähinnä tarkoitettu pienimuotoinen harjoittelurinne. Siellä sitt sompailee kaiken karvasta porukkaa, joilla ei ole tietoakaan miten mäessä pitäis ottaa huomioon toisetkin laskettelijat.

        Mieluummin menen mukulien mukana pulkkamäkeen, nekin osaa olla mäessä toisten kanssa törmäilemättä ylen palttisesti toisiinsa.

        Satamalan Ellivuori Ski Center, onneksi vain 1½ /h ajomatkan päässä, sen palveluita tulee aina silloin tällöin käytettyä.
        tr..likka

        Joo, kyllä mäkin oon hiihelly ja lasketellu. Sillon kun mun veli oli vielä hengissä, mutta ei yksin oo viittiny. semmosessa käytiin kun sappee, ja joskus himoksessa. Mutta muuten en tykkää lumesta ja se haittaa mun töitä.

        Sanoitte PAIMIO, mutta siellähän on se parantola, jota en ikinä luonnossa nähny ja jos näkisin niin tulisin varmaan hulluks. On se niin hieno ja upee. Nyt menneenä kesänä kävin lappeenrannassa tiuruniemessä ja se parantola oli kans hieno, ja ne upeet maisemat sieltä ylimmältä hyllyltä, että tulin sielläkin hulluks, ainakin vähäs aikaa. Ikävää kun ne itä suomalaiset on sen särkeny.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Joo, kyllä mäkin oon hiihelly ja lasketellu. Sillon kun mun veli oli vielä hengissä, mutta ei yksin oo viittiny. semmosessa käytiin kun sappee, ja joskus himoksessa. Mutta muuten en tykkää lumesta ja se haittaa mun töitä.

        Sanoitte PAIMIO, mutta siellähän on se parantola, jota en ikinä luonnossa nähny ja jos näkisin niin tulisin varmaan hulluks. On se niin hieno ja upee. Nyt menneenä kesänä kävin lappeenrannassa tiuruniemessä ja se parantola oli kans hieno, ja ne upeet maisemat sieltä ylimmältä hyllyltä, että tulin sielläkin hulluks, ainakin vähäs aikaa. Ikävää kun ne itä suomalaiset on sen särkeny.

        Onhan Paimion sairaala upea, ulkoapäin katsottuna ja siltäkin kaunis, mutt erittäin epäkäytöllinen nykyaikaan. Siellä pitäisi tehdä suuret sisäremontit jotta se vastaisi ajanmukaisia vaatimuksia. Esim. vessoja on liian vähän potilasmäärään suhteutettuna.
        Käytävän päässä on yhteisvessa... kymmenelle potilaalle ja kylpyhuone, poyilashuoneessa on vain käsienpesuallas ja peili seinässä. Se niistä huoneiden saniteetti varusteista.

        Tosin siellä ei ole ollut potilaitakaan enää vuosiin, mä olen käynyt siellä tutustumiskäynnillä ja kerroin nyt niistä puutteista jotka siellä havaitsin.

        Aulasta ylimmäiseen kerrokseen vievät portaat ovat vinyylipintaisia ruutuja ja kirkkaankeltaiset, todella upeat! Ne portaat menee myös kellarikerrokseen, siellä on joskus vuosikymmeniä sitten toiminut pieni kioski kanttiinina, josta sai ostaa karkkeja ja limsaa, keksejä ja rajoitetusti luettavaa kuten TurunSanomia päivittäin.
        Linja-auto tuonut Turusta aamuisin Sanomalehdet sairaalan aulaan puhelinvaihteen hoitajalle, josta kanttiinin hoitaja on ne aamuisin töihin tullessaan noutanut myytäväksi. Linja-auton päätepysäkki on ollut aikoinaan sairaalan pihassa, kertoi opas meille.

        tr..likka


    • Haluaisin lämpimän kylvyn, mutta ei ole ammetta, eikä sellaista kaveria, jonka ammeeseen hinkuisin.

    • Anonyymi

      Mulle riitti kuuma suihku, kun tulin juoksulenkiltä koiran kanssa. Aina välillä piti jäädä paikalleen hetkeksi, ett koira sai haistella paikkoja ja kirjoittaa viestejään toisille.
      Mulle tuli kylmä siinä seistessäni, mutt kai parhaan ystävänsä kirjeenvaihtoa piti hieman ymmärtää. Onneks Pojulta loppui vissiin "muste" ja lukemisetkin jäi vähemmäksi, niin osa lenkistä kotiin päin vedettiin sen minkä mä jaloistani pääsin.

      Pitäis nyt illalla pestä Poju, irtonaisen karvan systeri siitä jo harjas ja kampas pois.
      Vielä on hyvä aika pestä koiran turkki, kun pakkasia ei ole. Myöhään illalla, kun koiran pesee ja kuivaa suuremmaksi osaksi, niin kosteus häviää yön aikana ja aamulla puhdas kuiva koira pääsee pihalle... sireenipensaan lannoitukseen.

      Kurpitsahillot ja soseet tuli tehtyä! soseen olen saanut jo pakastimeen, hillot ovat vielä työpöydällä jäähtymässä, ennen kuin viedään maakellariin mökille, suurin osa.
      Viileä kaappiin jää vain hieman päivittäiseen käyttöön. Viikottain kuitenkin joku mökillä käy, niin täydennyksen saantini on aikast hyvä.
      trollikka

    • Anonyymi

      Ei ollut tälle päivälle muuta kuin töitä. Tänään just mietin, että tähän jos lopettaisin, niin kuka tekisi työni. Ja siihen totesin, että tekijöitä kyllä riittäisi. Vähän leikittelin ajatuksella, että jos en enää jatkaisi. Sanoisin itseni irti tai sairastuisin. Mutta miten minä ihmispolo sitten pienen pääni täyttäisin, jollen turhilla ajatuksilla, sen sijaan että omaa elämää oikeasti miettisin. Työ alle on niin helppo peittää kaikki tyhjä..

      Sun suunnittelu on niin rakastettavaa ja lämmintä. Huomioit sun läheiset. Siinä ne oikeasti kaikkein tärkeimmät.

      t.sxth

    • Anonyymi

      Arvaapa Valtqkunta pajonko itselleni tulivat maksamaan nuo rokotteet vaikka itsekin varasin ajatkin, ja rokottet ilmaisia silti ja tonin.

      Varaudu noin 2000eur käteiseen jos et saa ilmais4eksi tarjottuja arvioisin.

    • Anonyymi

      Siitä se iloinen elämäkin alkaa kun omena, appelsiini ja puuro naamaan jo heti aamiaieksi ja 3 kuppia kahvia aivan yllättäenkin naamaan.

      Muta harmittavasti jäi katsomatta Ray Bradburynin joku jännä pätkä ja kahvit sekä kananmunatkin jäivät paistamatta, ja proteiinit syömättä, noijn vahingossa...,

      • Anonyymi

        William S. Burroughsin Alaston lounas, psykedeelinen pätkä nyt YLEllä, sopii palstan yökyöpelille.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvää eilipäivää sinulle myöskin.

    • Anonyymi

      Jos käyttäisi kofeiinitabletteja, voisi nukkua ½ tuntia pidempään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe