Muisteletteko ruumita?

Anonyymi

Itselläni on puoliso kuollut ja vaikka mies olenkin, niin joskus tulee herkkiä tunteita. Suruajan (3pv) jälkeen siiryin jahtaamaan uusia naisia. Mutta silti tulee välillä kaiho mieli.

Nyt minulla on tunteenpurkaus ja haluan jakaa teidän kanssa sen. Tämä Kanadan mimmin laulu kuvastaa sitä: https://www.youtube.com/watch?v=A1KASdI8gpU

15

77

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei hän mikään pelkkä ruumis ole. Hän on henki. Ruumistaa irronnut. Elämä on energiaa. Kuolemista ja syntymistä uudelleen. 🧡

• Anonyymi

Aika kolkko sanamuoto käyttää rakkaasta ihmisestä pelkkä ruumis. Kuollut on tietenkin kuollut mutta... Suru aika taitaa kestää kauemmin kuin kolme päivä vuosia.

• Ruumista en muistele, kuoleena hänet kyllä näin lattialla. Mutta muistelen hänen elämää, meidän yhteisiä hetkiä mummon kanssa. Välillä kaipaan häntä kovasti.

Enkä kertaakaan onnistu muistelemaan häntä ilman kyyneliä, nytkään. Rakastin häntä kuin hän olisi toinen äiti, isoäiti hän olikin. Rakastan edelleen.

• Yhtä kuollutta exää joskus muistan, mutten muistele.

• Anonyymi

Enpä oikeastaan. Siitä on jo niin kauan ja lähes koko elämäni on tapahtunut sen kaiken jälkeen.

Ensimmäinen poikaystäväni kuoli, kun olin 18. Olimme olleet yhdessä pari vuotta. Asuimme eri paikkakunnalla, hän suunnitteli muuttoa luokseni ja me suunnittelimme yhteistä elämää. Vaan kuten sanottu, niin elämää on nyt takana yli toinen mokoma tuohon hetkeen verrattuna. Joskus voi käydä mielessä miten elämä olisi voinut mennä, mutta en mä voi sanoa edes kaipaavani häntä. Se kaikki on jotenkin kuin eri elämästä.

• Anonyymi

En mä läheisiäni ruumiina muistele vaikka yhtä kävin hyvästelemässä poismenon jälkeen. En pystynyt muuta hänestä silloin muuta muistamaan kuin hänen viimeiset, tuskaa täynnä olleet päivät saattohoidossa ja sen etten voinut olla hänen vierellään loppuun asti, hoidin silloin toista läheistä kotona, ei ollut ketään, joka olisi hänen perään katsonut ett olisin toisen vieressä voinut olla. Muistan nykyään hänestä ne hyvät ajat ja myös nekin päivät jolloin vielä häntä kotona hoidin. Veljestäni muistan ne lapsuus-ja nuoruusajat, surullinen olen siitä miten elämä oli rankkaa hänen osallaan, häntäkin ikävöin ja muistelen muiden läheisteni lisäksi😢

• Anonyymi

Ihana olet. 🧡

• Anonyymi

Kuolleita muistan päivittäin. Kaikki ovat hengessä mukana edelleen, sydämessä, ajatuksissa, muistoissa.

- Sheena

• Anonyymi

Ei nyt ihan päivittäin tule poisnukkuneet mieleen, mutt aika ajoittain, jokin nostaa aina muistoja pintaan. Mulle niitä tärkeitä ihmisiä, lähisukulaisista isovanhempiani ja veljeäni, tulee muisteltua. Suurin suruja ikävä on jo laantunut, mutt kyyneleet silti saattaa silmiin nousta, jos ääneen muistellaan heitä.
        Mun isoisäni oli mulle tärkeämpi ihminen lapsena mitä isäni, pappa osasi kohdella mua oikein, vaati tiettyjä asioita multakin, en ollut hänelle se sopeutumaton "tapaus".
        Keikutti usein jaloillaan, teki mulle lautakeinun männyn oksaan, opetti uimaan ja onkimaan.

Veli puolestaan puolusti mua ihan kaikessa, koska olin vallaton kuopus erheitä tuli tehtyä.
        Isoäitini leipoi viikottain pullaa ja sain kaakaota pullan kanssa, joka lauantai... asuttiin samalla tontilla, kahdessa talossa yhteinen piha ja puutarha jossa mä elelin perheeni ja isovanhempieni kanssa.

• Anonyymi
    • Tosta puolison menettämisestä en voi sanoo mitään, kun en koskaan oo seurustellu. Mutta eiks puoliso oo kuitenki ihan vieras ihminen, ei mitään sukua siis. Että verrattuna siihen kun multa on veli kuollu, niin ollaan kuitenkin oltu samaa perimää ja ollu yhteiset kokemukset ja jotenkin osattiin lukee toistemme ajatuksii, mentiin niin saumattomasti yhteen. Että voishan tietenkin olla että just nyt maapallon toisella puolen tekee kuolemaa joku joka ois ollu mulle täydellinen pari, mutta siitä mä en tiedä mitään. Että tämmösiä ajatuksia tai ajatuskia vaan.

• Anonyymi

Aina kun juopottelen niin väkisinkin muistelen kuolleita. Sukulaisia, naapurin mummoja ja pappoja ja jossain määrin myös julkkiksia. Hetkessä eläminen jooga-asennossa voi olla hyvästä mutta ei se sielun syvimpiä sopukoita paljoa kosketa.

• Timo halunnee järkyttää, mutta et säkään ruumista muistele, vaan ihmistä.

Ja selkeästi on vaikeaa päästää irti.... toisaalta kun ei tarvitsekaan, jos niin osaa miettiä jutun. Itseltä ei ole kuollut kukaan viereltä, mutta pois elämästä on lähtenyt ja pysyy pois. Silti mitään ei tarvitse koittaa kuopata, saa ne tuntua yhä. Itselle. 😊

• Ukkia ja enoa muistelen rakkaudella ja lämmöllä pääosin. Sitten on vittumaisia sukulaisia jotka joutivatkin jo kuolemaan tai joiden kuolemaa odotan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7723
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4087
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      48
      3650
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      3187
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2742
    6. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2674
    7. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      39
      2653
    8. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2623
    9. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      140
      2588
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2539
    Aihe