Voiko siis yksi maallikko olla vaikuttavampi kirkossa kuin tuhannet palkatut papit ja piispat?
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?
Miten yksi maallikko saisi ihmisiä eroamaan tai liittymään kirkkoon?
227
951
Vastaukset
Ilmeisesti evl.kirkon jäsenet ovat niin sitoutumattomia, että eron syyksi riittää kaikki muu, muttta ei kirkon luopumus omasta opistaan 😮
- Anonyymi
Itse olen eronnut kirkosta kun kirkon papit on arvostelleet räsäsen raamatullisia näkemyksiä. Minä näyn siis eropiikistä, mutta eroamiseni johtuu ateististen leipäpappien sanomisista.
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen eronnut kirkosta kun kirkon papit on arvostelleet räsäsen raamatullisia näkemyksiä. Minä näyn siis eropiikistä, mutta eroamiseni johtuu ateististen leipäpappien sanomisista.
Minä erosin 2014 kun papit ja piispat asettuivat kirkon omaa avioliitto-opetusta 😃
u.v kirjoitti:
Minä erosin 2014 kun papit ja piispat asettuivat kirkon omaa avioliitto-opetusta 😃
Minä erosin kirkosta 1993.
Oli ärsyttänyt, kun naisia ei otettu papeiksi. Vaikka tilanne muuttui, niin koin, että en tarvitse kirkkoa enää. Niin se on sitten suunnilleen mennytkin.
Päivi ei välitä, vaikka kirkon jäsenet vähenee.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla taas mitta alkoi olla täynnä siinä vaiheessa, kun puolet papeista alkoi olla naisia, joilla Raamatun mukaan ei tulisi olla edes puheoikeutta kirkossa. Lopullisesti mitta täyttyi silloin, kun Helsingissä ev.lut. kirkko ilmoitti tukevansa Pride-härdelliä. Siinä vaiheessa erosin kirkosta.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla taas mitta alkoi olla täynnä siinä vaiheessa, kun puolet papeista alkoi olla naisia, joilla Raamatun mukaan ei tulisi olla edes puheoikeutta kirkossa. Lopullisesti mitta täyttyi silloin, kun Helsingissä ev.lut. kirkko ilmoitti tukevansa Pride-härdelliä. Siinä vaiheessa erosin kirkosta.
Ymmärrän 🧐
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Oli ärsyttänyt, kun naisia ei otettu papeiksi. Vaikka tilanne muuttui, niin koin, että en tarvitse kirkkoa enää. Niin se on sitten suunnilleen mennytkin.
Päivi ei välitä, vaikka kirkon jäsenet vähenee.Päivi ei ole sanonut, ettei väittäisi, päinvastoin.
Hän ei ole eroihin syypää, vaikka syntipukkia hänestä on tehty.
Raamattuun uskominen ja sen julkituonti ei pitäisi olla minkäänlainen virhe, jota välttää siksi, että jotkut lähtevät siksi kirkosta.
Sillä ei pitäisi olla väliä eroamisen suhteen kuuluuko Räsänen itse ev.lut.kirkkoon vai ei.
Samaan miljoonien jäsenten kirkkoon kuuluu paljon muitakin, jotka uskovat saman suuntaisesti kuten Räsänen ja vaikuttavat kirkossa a suurin osa heistä ei ole herätyskristillisiä, vaan muita konservatiiveja. Ja kirkolla on sitäkin enemmän liberaalimpia jäseniä. Jos ei kestä sitä, että kirkossa on monenlaisia jäseniä, myös Räsäsen tavoin uskovia, se ei ole Räsäsen vika. Konservatiivitkaan eivät ole kovin isoina joukkoina eronneet, vaikka kirkko on toiminut oppiensa vastaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi ei ole sanonut, ettei väittäisi, päinvastoin.
Hän ei ole eroihin syypää, vaikka syntipukkia hänestä on tehty.
Raamattuun uskominen ja sen julkituonti ei pitäisi olla minkäänlainen virhe, jota välttää siksi, että jotkut lähtevät siksi kirkosta.
Sillä ei pitäisi olla väliä eroamisen suhteen kuuluuko Räsänen itse ev.lut.kirkkoon vai ei.
Samaan miljoonien jäsenten kirkkoon kuuluu paljon muitakin, jotka uskovat saman suuntaisesti kuten Räsänen ja vaikuttavat kirkossa a suurin osa heistä ei ole herätyskristillisiä, vaan muita konservatiiveja. Ja kirkolla on sitäkin enemmän liberaalimpia jäseniä. Jos ei kestä sitä, että kirkossa on monenlaisia jäseniä, myös Räsäsen tavoin uskovia, se ei ole Räsäsen vika. Konservatiivitkaan eivät ole kovin isoina joukkoina eronneet, vaikka kirkko on toiminut oppiensa vastaisesti.Korjaus: ”Päivi ei ole sanonut, ettei välittäisi”..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin nainen niin ikinä en olisi missään tekemisissä tällaisen sakin kanssa. Naisilta pääsy kielletty paitsi että maksut pitää hoitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin nainen niin ikinä en olisi missään tekemisissä tällaisen sakin kanssa. Naisilta pääsy kielletty paitsi että maksut pitää hoitaa.
Missä sellainen sakki, joka ei päästä naisia seurakuntaansa?
- Anonyymi
Kyllä. Löyhät siteet irtoavat helposti.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Päivi ei välitä, vaikka kirkon jäsenet vähenee.Itse erosin kirkosta, kun sain Jumalan armosta tulla uskoon. Kirkossa ei oltu sanottu, että pitää tehdä parannus ( tulla mielenmuutokseen ) ja vastaanottaa Jeesus omana henkilökohtaisena Vapahtajana, jos mielii päästä ikuiseen elämään Taivaan kotiin.
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Sama vuosi muistaakseni se oli 2014jKr. ja sama syy mullakin oli erolle. Kari Mäkisen vihattavat syntihyväksyvät sanat ratkaisivat eron.Kari iloitsi vääryyden voittaessa.
Kova Jässikkä Anonyymi kirjoitti:
Itse erosin kirkosta, kun sain Jumalan armosta tulla uskoon. Kirkossa ei oltu sanottu, että pitää tehdä parannus ( tulla mielenmuutokseen ) ja vastaanottaa Jeesus omana henkilökohtaisena Vapahtajana, jos mielii päästä ikuiseen elämään Taivaan kotiin.
Jos tiedät asiat muutenkin, niin et tarvitse mitään seurakuntaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sama vuosi muistaakseni se oli 2014jKr. ja sama syy mullakin oli erolle. Kari Mäkisen vihattavat syntihyväksyvät sanat ratkaisivat eron.Kari iloitsi vääryyden voittaessa.
Kova JässikkäPidät homoja vääryytenä.
Et kuulu siten mihinkään porukkaan?- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Pidät homoja vääryytenä.
Et kuulu siten mihinkään porukkaan?EVVK!
- Anonyymi
Liberaalit ovat tehneet Räsäsestä syntipukin koska eivät kestä, että koko ajan kirkossa väki vähenee.
Niinpä. Räsänen olisi Suomen vaikutusvaltaisin nainen jos pystyisi liikuttelemaan tuhansia ihmisiä kirkon ovesta ulos vain sanomalla sen minkä kirkko on sanonut jo satoja vuosia sitten 😃
Kirkosta eroaminen on runsasta ilman Räsästäkin, mutta eropiikit ovat sattuneet sen jälkeen, kun hän on avannut suutaan.
- Anonyymi
Kirkko purkaa omaa kyvyttömyyttään ja väärää opetustaan Räsäseen.
- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on runsasta ilman Räsästäkin, mutta eropiikit ovat sattuneet sen jälkeen, kun hän on avannut suutaan.
Kerro sinä mitä sellaista hän on sanonut mitä kirkko ei ole sanonut satoja vuosia?
Miksi maallikon sana on niin paljon tuhansien pappien ja piispojen sanaa painavampi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ajateltu ja ilmaistu. Noin se on.
Kirkko höpisijöineen on itse ajanut ojaan. Kiukuttelee sitten muille omaa tyhmyyttään.
Toisaalta EVL ei ole enää nimeä kantava vaan pelkkä EV on parempi. Luterilaisuus kun on alusta asti ollut uskoa puhdistava ja totuudessa pysyvä.
Koska kirkko ei tunnu etsivän totuutta eikä pysyvän edes Raamatun sanomassa, on se turhaksi tullut ja ojaan jo joutunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Toistaako historia itseään.
Markus 15:10
Hän näet ymmärsi, että ylipapit olivat pelkästä kateudesta jättäneet Jeesuksen hänen käsiinsä.
Apostolien teot 17:5
Tämä sai juutalaiset kateuden ja kiihkon valtaan. He värväsivät torilla maleksivia kelvottomia miehiä, haalivat koolle kansaa ja nostattivat kaupungissa mellakan. Sitten he ryntäsivät Jasonin talolle ja yrittivät saada Paavalin ja Silaksen käsiinsä viedäkseen heidät kansan eteen. Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä mitä sellaista hän on sanonut mitä kirkko ei ole sanonut satoja vuosia?
Miksi maallikon sana on niin paljon tuhansien pappien ja piispojen sanaa painavampi?En nyt oikein ole sillä tuulella. että jaksaisin ryhtyä kanssasi keskustelemaan, aito.lahkolainen. Herra on säätänyt sekä työn että levon.
- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
En nyt oikein ole sillä tuulella. että jaksaisin ryhtyä kanssasi keskustelemaan, aito.lahkolainen. Herra on säätänyt sekä työn että levon.
Mihin voimasi nyt hävisivät kun olet aamusta asti täällä paskaa suoltanut?
Enkä ole mikään aitolainen, joten sekin meni pieleen. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Toistaako historia itseään.
Markus 15:10
Hän näet ymmärsi, että ylipapit olivat pelkästä kateudesta jättäneet Jeesuksen hänen käsiinsä.
Apostolien teot 17:5
Tämä sai juutalaiset kateuden ja kiihkon valtaan. He värväsivät torilla maleksivia kelvottomia miehiä, haalivat koolle kansaa ja nostattivat kaupungissa mellakan. Sitten he ryntäsivät Jasonin talolle ja yrittivät saada Paavalin ja Silaksen käsiinsä viedäkseen heidät kansan eteen.Päivi on piikki piispojen omassatunnossa 😬
dano.m kirjoitti:
En nyt oikein ole sillä tuulella. että jaksaisin ryhtyä kanssasi keskustelemaan, aito.lahkolainen. Herra on säätänyt sekä työn että levon.
Olisit sanonut vaan, ettei sinulla ole vastausta😃
u.v kirjoitti:
Päivi on piikki piispojen omassatunnossa 😬
Eipä nyt liioitella Räsäsen vaikutusvaltaa.
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Eipä nyt liioitella Räsäsen vaikutusvaltaa.
Kerro sinä sitten miksi ihmiset eroavat kirkosta jos ei se olekaan väitettyä Räsäsen vaikutusta 😃
u.v kirjoitti:
Kerro sinä sitten miksi ihmiset eroavat kirkosta jos ei se olekaan väitettyä Räsäsen vaikutusta 😃
Räsänen sai aikoinaan noilla homokommenteillaan tehtyä nuo eropiikit koska ihmiset virheellisesti luulivat Räsäsen edustavan virallisesti kirkkoa .
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Räsänen sai aikoinaan noilla homokommenteillaan tehtyä nuo eropiikit koska ihmiset virheellisesti luulivat Räsäsen edustavan virallisesti kirkkoa .
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Mutta miksi jonkun maallikon mielipide painaa kirkossa enemmän kuin tuhansien pappien ja piispojen 😏❓
- Anonyymi
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Luetko edes aloitusta?
Voiko siis yksi maallikko olla vaikuttavampi kirkossa kuin tuhannet palkatut papit ja piispat?
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon? u.v kirjoitti:
Mutta miksi jonkun maallikon mielipide painaa kirkossa enemmän kuin tuhansien pappien ja piispojen 😏❓
Taatusti ei Räsäsen mielipide ja halu nakertaa kirkkoa ei paina enempää kuin kirkon pappien ja piispojen julkiset ulostulot.
Tuo asia mikä on pelkästään olemassa teikäläisten mielikuvituksessa. Ihan tuon päätellä siitä, että kirkossa ei ole tapahtunut mitään laajaa aitojen konservatiivien eroaaltoa eivätkä he myöskään ole lähteneet tukemaan Räsästä.- Anonyymi
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Kirkollisvero ja uskonpuutehan ne ovat merkittävimmät syyt. Mutta tutkimusten mukaan taustalla vaikuttaa myös näkemys siitä, että kirkko on liian vanhoillinen ja sitten kun Päivi tuo niitä näkemyksiään esiin, on se viimeinen kimmoke erota. Mutta tämähän on taas u.v:n aloitus, monesko jo samasta aiheesta? Ja "ennätti" itse ensimmäisenä vastaamaankin, ei hermo pitänyt kuin 12 minuuttia.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Luetko edes aloitusta?
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?Kirkosta eroaminen ja kirkkoon kuuluminen ovat täysin vapaaehtoista. Toki tämän päivän kirkko nimenomaan satsaa nuoriin ihmisiin yrittäen näin turvata tulevaisuutensa.
Suurin syy noihin eroamisiin on edelleen se, ettei uskonto puhuttele millään tavalla.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Taatusti ei Räsäsen mielipide ja halu nakertaa kirkkoa ei paina enempää kuin kirkon pappien ja piispojen julkiset ulostulot.
Tuo asia mikä on pelkästään olemassa teikäläisten mielikuvituksessa. Ihan tuon päätellä siitä, että kirkossa ei ole tapahtunut mitään laajaa aitojen konservatiivien eroaaltoa eivätkä he myöskään ole lähteneet tukemaan Räsästä.Miksi tuhannet papit ja piispat eivät saa ihmisä pysymään ja liittymään kirkoon JOS kerran yksi maalliko saa heidät eroamaan😏❓
Anonyymi kirjoitti:
Kirkollisvero ja uskonpuutehan ne ovat merkittävimmät syyt. Mutta tutkimusten mukaan taustalla vaikuttaa myös näkemys siitä, että kirkko on liian vanhoillinen ja sitten kun Päivi tuo niitä näkemyksiään esiin, on se viimeinen kimmoke erota. Mutta tämähän on taas u.v:n aloitus, monesko jo samasta aiheesta? Ja "ennätti" itse ensimmäisenä vastaamaankin, ei hermo pitänyt kuin 12 minuuttia.
-a-teisti-Toki u.v näiden taustalla on. Kohta varmaan esittää omalla matematiikalla yhtälön jonka mukaan kirkosta eroamiset ovat näkyneet helluntai seurakuntien jäsenmäärän kasvuna.
Toki u.v näiden taustalla on. Kohta varmaan esittää omalla matematiikalla yhtälön jonka mukaan kirkosta eroamiset ovat näkyneet helluntai seurakuntien jäsenmäärän kasvuna.
Mitä taas sekoilet 😂❓ minä kirjoitan rekatullani.
Mutta kun kysyit asiaa mistä tiedän niin kerron, että viime kesänä hellareiden fifteen leireillä kastetiin enemmän nuoria kuin pitkään aikaan.u.v kirjoitti:
Mutta miksi jonkun maallikon mielipide painaa kirkossa enemmän kuin tuhansien pappien ja piispojen 😏❓
Ei tietenkään paina. Mistä tuollaista keksit?
Kirkosta eroaminen ja kirkkoon kuuluminen ovat täysin vapaaehtoista. Toki tämän päivän kirkko nimenomaan satsaa nuoriin ihmisiin yrittäen näin turvata tulevaisuutensa.
Suurin syy noihin eroamisiin on edelleen se, ettei uskonto puhuttele millään tavalla.Se kysymys oli:
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?u.v kirjoitti:
Mitä taas sekoilet 😂❓ minä kirjoitan rekatullani.
Mutta kun kysyit asiaa mistä tiedän niin kerron, että viime kesänä hellareiden fifteen leireillä kastetiin enemmän nuoria kuin pitkään aikaan.No tuohan on helluntailaisten vastine rippikoululle, eli onko tuo, että helluntailaisten mukulat kastetaan tuolla :d
No tuohan on helluntailaisten vastine rippikoululle, eli onko tuo, että helluntailaisten mukulat kastetaan tuolla :d
Huomaatko miten halveksivasti puhut taas muista kun et kykene asialliseen keskusteluun😏❓ mitä se vaimosi sanoi kun näytit mitä täällä touhuat❓
u.v kirjoitti:
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?Eihän Päivi kirkossa ole enää millään lailla vaikuttava, eikä hän enää aiheuta eropiikkejä eli on menettänyt senkin vaikutusvaltansa.
Aiheuttaessaan sen suurimman eropiikin Päivi oli niinkin korkea viskaali kuin kirkkoasioista vastaava ministeri.Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eihän Päivi kirkossa ole enää millään lailla vaikuttava, eikä hän enää aiheuta eropiikkejä eli on menettänyt senkin vaikutusvaltansa.
Aiheuttaessaan sen suurimman eropiikin Päivi oli niinkin korkea viskaali kuin kirkkoasioista vastaava ministeri.Eli kirkosta eropiikit eivät ole Räsäsen syytä vaan kirkon omaa syytä😃❓
u.v kirjoitti:
Huomaatko miten halveksivasti puhut taas muista kun et kykene asialliseen keskusteluun😏❓ mitä se vaimosi sanoi kun näytit mitä täällä touhuat❓
Totta tuo on, että suurin osa noista leiriläisistä on helluntailaisten lapsia.
No mutta kun nyt tämän kaste asian avasit niin kirkko kastoi 2020 28 800 lasta- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eihän Päivi kirkossa ole enää millään lailla vaikuttava, eikä hän enää aiheuta eropiikkejä eli on menettänyt senkin vaikutusvaltansa.
Aiheuttaessaan sen suurimman eropiikin Päivi oli niinkin korkea viskaali kuin kirkkoasioista vastaava ministeri.Miten jonkun ministerin mielipide vaikuttaisi kirkosta eroamisiin?
Katso kirkkoa itseään vaan! Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Totta tuo on, että suurin osa noista leiriläisistä on helluntailaisten lapsia.
No mutta kun nyt tämän kaste asian avasit niin kirkko kastoi 2020 28 800 lastaJoka on todella paljon vähemmän kuin edellisinä vuosina. Helsingissä kastetaan evl.kirkkoon enää alle 50%.
u.v kirjoitti:
Joka on todella paljon vähemmän kuin edellisinä vuosina. Helsingissä kastetaan evl.kirkkoon enää alle 50%.
Voit tietenkin olla ihan mielettömän onnellinen tuosta mutta , ei helluntailaiset silti vielä pärjää kaste ahkeruudessa.
Voit tietenkin olla ihan mielettömän onnellinen tuosta mutta , ei helluntailaiset silti vielä pärjää kaste ahkeruudessa.
Ei se minun onneni vaikuta vaan on tosiasia.
Valtion kirkolle ei pärjää kukaan kunnes verotusoikeus ja suhde valtioon katkaistaan.- Anonyymi
Opissa pärjää 6-0.
u.v kirjoitti:
Ei se minun onneni vaikuta vaan on tosiasia.
Valtion kirkolle ei pärjää kukaan kunnes verotusoikeus ja suhde valtioon katkaistaan.No tuotahan ei tule tapahtumaan koska asia ei ole ihan niin yksinkertainen kuin sinä sen ajattelet olevan.
Toisaalta tuollaisten toiveunien typeryys on siinä, että samalla tulette ampuneeksi itseänne jalkaan sillä on paljolti kirkon ansiota, että uskonto on vielä sellaisessa asemassa kuin se on.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No tuotahan ei tule tapahtumaan koska asia ei ole ihan niin yksinkertainen kuin sinä sen ajattelet olevan.
Toisaalta tuollaisten toiveunien typeryys on siinä, että samalla tulette ampuneeksi itseänne jalkaan sillä on paljolti kirkon ansiota, että uskonto on vielä sellaisessa asemassa kuin se on.Kerro toki mikä ongelma on kirkon erottamisesta valtiosta 😁
Anonyymi kirjoitti:
Opissa pärjää 6-0.
Ei nyt sentään. Mitään suurta imuvoimaa ei näytä olevan lähes avoimella homovihalla eikä liioin kannatusta saa vaatimus pakkosynnyttämisestä.
Jos ihan suoraan sanotaan niin ei noilla teeseillä ainakaan nuorisoa saada innostuman joukkokasteille.Anonyymi kirjoitti:
Miksi maallikon sana on niin paljon tuhansien pappien ja piispojen sanaa painavampi?Kirkko on puhunut minun elämäni aikana ihan muuta kuin mitä kuulee Päivin suusta.
Päivi ei kuulu kirkon piiriin.u.v kirjoitti:
Päivi on piikki piispojen omassatunnossa 😬
Päivi ei varmaan ole piikki kenellekään.
Sinä se luulet kaikenlaista.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Ei nyt sentään. Mitään suurta imuvoimaa ei näytä olevan lähes avoimella homovihalla eikä liioin kannatusta saa vaatimus pakkosynnyttämisestä.
Jos ihan suoraan sanotaan niin ei noilla teeseillä ainakaan nuorisoa saada innostuman joukkokasteille.Homoviha 🤣 tämä kortti sinulta onkin vielä käyttämättä.
Mutta onneksi sinä olet täynnä rakkautta hellareita ja kaikkia aitouskovia kohtaan.
Miten se kirkon erottaminen valtiosta on ongelma❓u.v kirjoitti:
Kerro toki mikä ongelma on kirkon erottamisesta valtiosta 😁
Sinulle on selitetty tuota asiaa moneen kertaan.
Sinänsä tuolla ei ole mitään merkitystä helluntailaisuuden suhteen ja toisaalta teillähän maksetaan siellä kymmenyksiä. Mikäli kirkon virallinen asema muuttuisi ei se kuitenkaan lisäisi helluntailaisten määrää ja jos kirkolla olisi mahdollisuus realisoida suojeltuja kirkkojaan niin harva helluntai seurakunta niitä kykenisi ostamaan.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Sinulle on selitetty tuota asiaa moneen kertaan.
Sinänsä tuolla ei ole mitään merkitystä helluntailaisuuden suhteen ja toisaalta teillähän maksetaan siellä kymmenyksiä. Mikäli kirkon virallinen asema muuttuisi ei se kuitenkaan lisäisi helluntailaisten määrää ja jos kirkolla olisi mahdollisuus realisoida suojeltuja kirkkojaan niin harva helluntai seurakunta niitä kykenisi ostamaan.Aha, että nyt sitten moneen kertaan selitetty-kortti 🤣
Sinuna miettisin mitä tällä väität niin ei taas tule näitä noloja tilanteita sinulle.u.v kirjoitti:
Eli kirkosta eropiikit eivät ole Räsäsen syytä vaan kirkon omaa syytä😃❓
Mitkä eropiikit?
u.v kirjoitti:
Aha, että nyt sitten moneen kertaan selitetty-kortti 🤣
Sinuna miettisin mitä tällä väität niin ei taas tule näitä noloja tilanteita sinulle.No tottahan tuo on. Jokainen palstalainen on kohdallasi joutunut kohtaamaan sen tosiasian, ettei kannettu vesi kaivossa pysy.
Anonyymi kirjoitti:
Miten jonkun ministerin mielipide vaikuttaisi kirkosta eroamisiin?
Katso kirkkoa itseään vaan!Kirkosta on erottu tasaisesti 100 vuotta. Siitä lähtien kun sai erota.
Päivin puheet homoseksuaalisista sai välillä ihmiset eroamaan enemmän. Koettiin uskonto liian ahdasmieliseksiEi tuossa mielikuvitusta tarvitse käyttää tuo on ihan yleistä tietoa palstalla.
Varmaan kuvittelit pääseväsi läväyttämään tuolla alkoholistiperhe jutulla sillä sinähän tykkäät nimenomaan käydä henkilöön. Valitettavasti täytyy kertoa sinulle, että tuota kesti vain hetken aikaa ja sen jälkeen on mennyt oikein mukavasti. En joutunut edes koulussa rinnakkaisluokalle ja kaikki muukin on mennyt ykkösellä sisään.Ei sitten niin ollenkaan. Sinussa sen sijaan voi havaita niin vahvoja defenssimekanismeja kuten tosiasioiden kieltäminen , että taustalla on pakko olla joko pahaa traumaa tai sitten kyse on jo ihan psyykkisen terveyden ongelmasta.
Sinähän itse tällä tielle lähdit ja nyt sitten raukkamaisesti uhriudut kun et pärjännytkään.
Sinähän itse tällä tielle lähdit ja nyt sitten raukkamaisesti uhriudut kun et pärjännytkään.
Et sinä minusta uhria saa vaikka kuinka yrittäisit 😁
Alat heti hirveän rumban ja valheet kun et pysty vastaamaan mitä ongelmallista on kirkon ja valtion erottamisessa. 🤔
Älä kuule väitä jos et osaa perustella, eikös niin. Minun sukupolveni ei ole katsos tottunut tollaseen pappojen peleihin.- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
"Kirkosta eroaminen on runsasta ilman ..."
Olen kylläkin kirkosta eronnut, mutta Räsäsellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Päinvastoin, Räsänen on mielestäni esimerkillinen Raamatun tulkitsija, joka ottaa huomioon myös väärillä urilla liikkuvien ihmisten tarpeet ja tulkitsee Raamatun sanomaa oikealla tavalla.
Oma kirkosta eroamiseni johtuu naispappeudesta, homoliittojen laillistamisesta ja pride-kouhotuksen hyysäämisestä, jotka kaikki ovat mielestäni Raamatun vastaisia asioita. dano.m kirjoitti:
Etkö tiedä, että fariseukset yms. ovat aina pilkanneet Jeesuksen todellisia opetuslapsia lahkolaisiksi.
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Jos Luteril. Kirkolla on oppi hukassa ja synti hyväksytään, niin oikeat kristityt lähtevät sieltä pois.
Anonyymi kirjoitti:
"Kirkosta eroaminen on runsasta ilman ..."
Olen kylläkin kirkosta eronnut, mutta Räsäsellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Päinvastoin, Räsänen on mielestäni esimerkillinen Raamatun tulkitsija, joka ottaa huomioon myös väärillä urilla liikkuvien ihmisten tarpeet ja tulkitsee Raamatun sanomaa oikealla tavalla.
Oma kirkosta eroamiseni johtuu naispappeudesta, homoliittojen laillistamisesta ja pride-kouhotuksen hyysäämisestä, jotka kaikki ovat mielestäni Raamatun vastaisia asioita.Heterojen vihkiminen kirkossa avioliittoon on ollut aina Raamatun vastaista.
Välva kirjoitti:
Jos Luteril. Kirkolla on oppi hukassa ja synti hyväksytään, niin oikeat kristityt lähtevät sieltä pois.
Tuo on "uhkaus" jota olette toistelleet jo vuosia mutta yhä edelleenkään sitä ei ole tapahtunut. Kirkon aidot konservatiivit ovat kirkossa yhtä tiukasti kuin paavi vatikaanissa.
Eivätkö he myöskään ole lähteneet Räsästä tukemaan. Turha on laittaa tähän esikoislestadiolaisten lehtikirjoitusta, heidän liikkeeseen kuuluu noin 12 000 jäsentä ja yhteistä tuolla porukalla on, että he hyvin harvoin kuuluvat kirkkoon. Kaiken lisäksi tuo kirkosta erkaneminen on tapahtunut jo ennen Räsäsen myyräntyötä.- Anonyymi
Torre on osallistunut ketjun aiheen keskusteluun, sinä et, joten voisitko itse poistua sotkemasta tätä ketjua.
- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
Mutta nekään eivät johdu Räsäsestä. Ihmiset ovat vaan päättäneet toimia niin, kun Räsänen sanoo jotain, mitä ei itse jaeta tai ymmärretä oikein. Siitä tuli tapa ja tyhmyys tiivistyy joukoissa. Kukaan ei ole laittanut eitä kirjoittamaan niin typeriä eroamisperusteita asettaen yhtä kirkon jäsentä ja vaikuttajaa syntipukiksi.
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Miksei pantakaula Leena Huovisen näkemykset saaneet jäämään kirkkoon?
- Anonyymi
Miksi Räsästä on sitten syytetty kirkosta eroamisista?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Kirkko on puhunut minun elämäni aikana ihan muuta kuin mitä kuulee Päivin suusta.
Päivi ei kuulu kirkon piiriin.mä en kuuntele ollenkaan näitä fundamentalisteja, tärkeä että saa osallistua sunnuntai-Jumalanpalvelukseen, ja sakramentit.
arkena on arkisen elämän asiat.
Jeesuskin kävi "tapansa mukaan sapattina Pyhäkössä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä kirkko instituutiona voi purkaa yhtään mitään henkilöön? Millä tavalla tämä tulee konkreettisesti esille?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nekään eivät johdu Räsäsestä. Ihmiset ovat vaan päättäneet toimia niin, kun Räsänen sanoo jotain, mitä ei itse jaeta tai ymmärretä oikein. Siitä tuli tapa ja tyhmyys tiivistyy joukoissa. Kukaan ei ole laittanut eitä kirjoittamaan niin typeriä eroamisperusteita asettaen yhtä kirkon jäsentä ja vaikuttajaa syntipukiksi.
On ymmärretty oikein.
Päivin uskonto on liian ahdasmielinen. Katsokaa vaikka Talebania.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
On ymmärretty oikein.
Päivin uskonto on liian ahdasmielinen. Katsokaa vaikka Talebania.Ei ole ymmärretty oikein. Yhtenä esimerkkinä Päivin kansanlähetyspäivillä pitämänsä puheen yhtä osaa, joka oli suoraan Raamatusta, kuten monet muutkin Räsäsen sanomiset, joita on luultu Päivin Raamatusta erillään olevaksi ajatteluksi.
Jos ei hyväksy sitä, että Raamattu menee harvoissa tilanteissa lain yläpuolelle, niin ääriesimerkkinä Natsi-Saksassakin olisi pitänyt totella sen aikaista lakia.
Taleban ei liity Päivin uskontoon millään tasolla. Vihapuhut vain uskovista. Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ymmärretty oikein. Yhtenä esimerkkinä Päivin kansanlähetyspäivillä pitämänsä puheen yhtä osaa, joka oli suoraan Raamatusta, kuten monet muutkin Räsäsen sanomiset, joita on luultu Päivin Raamatusta erillään olevaksi ajatteluksi.
Jos ei hyväksy sitä, että Raamattu menee harvoissa tilanteissa lain yläpuolelle, niin ääriesimerkkinä Natsi-Saksassakin olisi pitänyt totella sen aikaista lakia.
Taleban ei liity Päivin uskontoon millään tasolla. Vihapuhut vain uskovista.Päivi olisi halutessaan voinut esittää Raamattua, niin ei olisi joutunut syytteeseen.
Mutta Päivi valitsi toisin. Äärilaidat, kuten Taleban ja Räsänen, ovat näkyvä osa uskontoja.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tämä on maailman älyttömin palsta.
Voisi lopettaa koko touhun.Sinä voisit lopetaa vastaamisen sinua hännystävälle vajakille.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Päivi olisi halutessaan voinut esittää Raamattua, niin ei olisi joutunut syytteeseen.
Mutta Päivi valitsi toisin. Äärilaidat, kuten Taleban ja Räsänen, ovat näkyvä osa uskontoja.Toiviainen olisi voinut valita toisin, toimia objektiivisemmin ja olla hyödyntämättä lain porsaanreikiä ja jättää syytteet nostamatta.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Päivi olisi halutessaan voinut esittää Raamattua, niin ei olisi joutunut syytteeseen.
Mutta Päivi valitsi toisin. Äärilaidat, kuten Taleban ja Räsänen, ovat näkyvä osa uskontoja.Päivi on tuonut esiin Raamatun sanaa kaikkien muiden syytteiden kohdalla, paitsi tutkimustiedon osalta, jonka osalta on sanonut olevansa avoin uudemmalle tutkimustiedolle.
Päivi ei ole valinnut mitään, vaan on puhunut uskonasioista samalla tavalla kuin ennenkin, ei sen pahemmin, eikä näe nykylain perusteella syyllistyneensä mihinkään rikokseen. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Mutta Päivi valitsi toisin. Äärilaidat, kuten Taleban ja Räsänen, ovat näkyvä osa uskontoja.Sivistymätöntä ja täysin turhaa puhua jostain väkivaltaisesta Talibanista kristittyjen uskovien yhteydessä. Heistä ovat samaa mieltä niin liberaalit kuin konservatiivit Suomessa.
Pidätkö siitäkin, että homoseksuaalit ja pedofiilit rinnastetaan toisiinsa seksuaalisina vähemmistöinä? Ja etenkin homoseksuaalit ja pedofiliaa laittomasti harjoittavat, kuten uskovien ja talibanien kohdalla rinnastat? - Anonyymi
Nykyään Räsäsellä ei ole mokomaa vaikutusta kaikki tietävät hänen olevan etupäässä lahkolaisia. Kirkosta erotaan varmasti suurimmaksi osaksi siitä syystä , ettei koeta uskonnollisuutta , eikä noin ollen haluta maksaa myöskään veroja.Räsänenhän se juurikin pitää kirkon opista kiinni, mutta kirkko ei itse enää noudata itseään.
Anonyymi kirjoitti:
Räsänenhän se juurikin pitää kirkon opista kiinni, mutta kirkko ei itse enää noudata itseään.
Viidesläisyys on lahko-oppia.
Anonyymi kirjoitti:
Päivi on tuonut esiin Raamatun sanaa kaikkien muiden syytteiden kohdalla, paitsi tutkimustiedon osalta, jonka osalta on sanonut olevansa avoin uudemmalle tutkimustiedolle.
Päivi ei ole valinnut mitään, vaan on puhunut uskonasioista samalla tavalla kuin ennenkin, ei sen pahemmin, eikä näe nykylain perusteella syyllistyneensä mihinkään rikokseen.Harvempi syytetty näkee syyllistyneensä rikokseen. Jari Aarniokin on mielestään syytön kaikkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Toiviainen olisi voinut valita toisin, toimia objektiivisemmin ja olla hyödyntämättä lain porsaanreikiä ja jättää syytteet nostamatta.
Valtio ei hyödynnä lain porsaanreikiä. Rikolliset hyödyntävät.
Porsaanreikä tarkoittaa sellaista lain puutetta, jota hyödyntäen ilmeisen rikoksen tekijä voi selvitä ilman tuomiota.Anonyymi kirjoitti:
Miksi Räsästä on sitten syytetty kirkosta eroamisista?
Koska hän kirkkoministerinä ollessaan aiheutti kommenteillaan kymmeniä tuhansia eroja. Se posti päättyi muistaakseni 2015 eli kauan sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ymmärretty oikein. Yhtenä esimerkkinä Päivin kansanlähetyspäivillä pitämänsä puheen yhtä osaa, joka oli suoraan Raamatusta, kuten monet muutkin Räsäsen sanomiset, joita on luultu Päivin Raamatusta erillään olevaksi ajatteluksi.
Taleban ei liity Päivin uskontoon millään tasolla. Vihapuhut vain uskovista.Vapaassa demokratiassa pyhät kirjoitukset eivät voi mennä lain yläpuolelle.
Koska hän kirkkoministerinä ollessaan aiheutti kommenteillaan kymmeniä tuhansia eroja. Se posti päättyi muistaakseni 2015 eli kauan sitten.
Tarkennan sen verran, että Homoillan aikaan hän ei vielä ollut ministeri, vaan kristillisen puolueen puheenjohtaja. Ymmärrys siitä että Päivi edustaa viidesläistä lahkoa eikä niinkään kirkkoa oli myös tuolloin paljon harsomaisempi kuin nyt.
Anonyymi kirjoitti:
mä en kuuntele ollenkaan näitä fundamentalisteja, tärkeä että saa osallistua sunnuntai-Jumalanpalvelukseen, ja sakramentit.
arkena on arkisen elämän asiat.
Jeesuskin kävi "tapansa mukaan sapattina Pyhäkössä"Lut. Kirkon hyviin puoliin kuuluu sunnuntai-Jumalanpalvelukset ja yleensä Jumalanpalvelukset ja kaikki hengelliset palvelutehtävät.
Kirkkoon kuuluu suuri määrä Uudestisyntyneitä kristityjjä, mutta pelkkä kirkoon kuuluminen ei itsestään kerro sitä.
Kirkon tai seurakunnan nimike ei riitä, vaan henkilökohtainen usko ja kasvaminen hengelliseen pyhitykseen.
Hepr.3:
12. Varokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.
13. Kehottakaa sen sijaan toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan "tänä päivänä", ettei kukaan teistä synnin pettämänä paatuisi.
14. Mehän olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme loppuun asti vahvoina siinä luottamuksessa, joka meillä alussa oli.
15. Kun siis sanotaan:
"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne, niin kuin kapinoidessanne teitte",
16. ketkä sitten suututtivat hänet, vaikka kuulivat? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet pois Egyptistä?
17. Keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat tehneet syntiä ja joiden ruumiit kaatuivat autiomaahan?
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19. Näemme siis, että epäuskon tähden he eivät voineet päästä siihen lepoon.Anonyymi kirjoitti:
Toiviainen olisi voinut valita toisin, toimia objektiivisemmin ja olla hyödyntämättä lain porsaanreikiä ja jättää syytteet nostamatta.
Kyllä syyte on paikallaan.
Itse olin odottanut vuosia saako Päivi ilman mitään rangaistusta puhua homoseksuaalisista kaikkea älytöntä. Kun ei puhu muista mitään.- Anonyymi
^Päivihän.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Kyllä syyte on paikallaan.
Itse olin odottanut vuosia saako Päivi ilman mitään rangaistusta puhua homoseksuaalisista kaikkea älytöntä. Kun ei puhu muista mitään.Et ole kuunnellut muita puheita? Kiinnostut hänen puheistaan, vain kun ne koskevat homoja? Vasta kävi Elämän puolesta -tapahtumassakin puhumassa, eikä siellä puhuttu homoista mitään. Homot syyllistyvät niihin abortteihinkin huomattavasti vähemmän, kuin muut.
Anonyymi kirjoitti:
Et ole kuunnellut muita puheita? Kiinnostut hänen puheistaan, vain kun ne koskevat homoja? Vasta kävi Elämän puolesta -tapahtumassakin puhumassa, eikä siellä puhuttu homoista mitään. Homot syyllistyvät niihin abortteihinkin huomattavasti vähemmän, kuin muut.
No abortti on toinen aihe. En nyt hoksaa keitä Päivi siinä syyttää.
Minua alkoi 2012 kiinnostaa Päivin puheet homoseksuaalisista. Niitä onkin riittänyt.Anonyymi kirjoitti:
Sivistymätöntä ja täysin turhaa puhua jostain väkivaltaisesta Talibanista kristittyjen uskovien yhteydessä. Heistä ovat samaa mieltä niin liberaalit kuin konservatiivit Suomessa.
Pidätkö siitäkin, että homoseksuaalit ja pedofiilit rinnastetaan toisiinsa seksuaalisina vähemmistöinä? Ja etenkin homoseksuaalit ja pedofiliaa laittomasti harjoittavat, kuten uskovien ja talibanien kohdalla rinnastat?Asun kaupungissa, jossa on maailman suurin osa ulkomaalaisia: 46 prosenttia 110 valtiosta.
Hyvin se menee.
Homot rinnastetaan tällä palstalla kaikkeen mahdolliseen ikävään asiaan. Niin tekevät varmaan sekä äärikristiyt, että Taleban ja Hitler.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei pantakaula Leena Huovisen näkemykset saaneet jäämään kirkkoon?
Kuka on Leena Huovinen? Huomiota saavat ja mielikuvia luovat ne, jotka pitävät eniten ääntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetko edes aloitusta?
Miksei nämä tuhannet papit ja piispat pysty torppaamaan kirkosta eroja ja saada ihmiset liittymään kirkkoon?Siksi että oli pappeja tuhat tai miljoona ei muua sitä faktaa että uskonnot on huuhaata ja kaikki järkevät ihmiset haluavat eroon sellaisesta.
- Anonyymi
Mitkä eropiikit?
Fingerporin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että oli pappeja tuhat tai miljoona ei muua sitä faktaa että uskonnot on huuhaata ja kaikki järkevät ihmiset haluavat eroon sellaisesta.
Mikähän selittää sen, että uskovissakin on hyvin viisaita ja älykkäitä ihmisiä? Kristityissä ja muissa.
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Kerro toki mikä ongelma on kirkon erottamisesta valtiosta 😁
Miksi yritykset maksavat yhteisöverona kirkollisveroa?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi yritykset maksavat yhteisöverona kirkollisveroa?
Sitä sinun pitää kysyä kirkon ha valtion edustajilta 🧐
- Anonyymi
Kirkko ei kärsi enää omaa oppiaan kun on niin kova halu mielistellä maailmaa.
Kirkko on anekauppias. Kirkollisvero kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa. Kuinka voi jonkun pingviiniksi pukeutuneen kirjanoppineen suorittama vauva kaste mitään merkitä. Matt.5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Psa. 49:8 Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. 9 Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta,
- Anonyymi
Merkitseekö upotuskaste?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkitseekö upotuskaste?
Upotuskasteella kastetiin Raamatussa.
Anonyymi kirjoitti:
Upotuskasteella kastetiin Raamatussa.
Eikö kummallakaan osapuolella ollut housuja, mutta sitä ette jostain syystä halua matkia.
- Anonyymi
Genktaaleja on syytä ajatella 24/7.
Nyt se muuttui, että "sinulla ei ole".
Maalaisjärjellä ja tiedolla pärjää hyvin. Olemalla perussuomalainen uskova on heikoilla.Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eikö kummallakaan osapuolella ollut housuja, mutta sitä ette jostain syystä halua matkia.
Eikö po. Eikä.
Anonyymi kirjoitti:
Merkitseekö upotuskaste?
Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 1.Pietari.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kauttakioski21 kirjoitti:
Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 1.Pietari.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kauttaMutta hyvä, että tulella.
- Anonyymi
Ei Räsänen mikään maallikko ole uskonasioissa. Räsänen edustaa KD-puoluetta ja on kovasti tunkemassa itseään esiin ja on saanut samalla myös KD.n kannatuksenkin alas.
- Anonyymi
Kirkossa Räsänen on täysin maallikko. Vai pidätkö kirkkoa puoluepoliittisena?
- Anonyymi
Papit ja piispat ovat täysin voimattomia yhden maallikon takia.
Anonyymi kirjoitti:
Papit ja piispat ovat täysin voimattomia yhden maallikon takia.
Siis kenen? Päivillä ei ole enää juurikaan merkitystä kirkolle, ja se mahtaa rassata häntä.
- Anonyymi
Uskonto on pahin tappaja maailmassa
- Anonyymi
Googlaa kommunismin uhrit!
- Anonyymi
Kirkon työntekijöillä ei ole yliluonnollisia taikavoimia, joilla saisivat pidettyä jäsenistössä sellaiset, joilla on halu ja mahdollisuus erota.
Uskovaisuus ei näy somessa, eikä muutenkaan julkisuudessa positiivisena ja tarpeellisena ilmiönä, joten lähtemään kypsyy jatkuvasti uutta porukkaa. Kirkon ovat valmiita jättämään varsinkin sellaiset sinne vanhempien toimesta liitetyt, joille uskovaisuus ja sen varaan rakentuneet yhteisöt eivät ole onnistuneet muodostumaan tärkeiksi. Eli se kuuluisa reipas enemmistö.
Silloin tällöin jokin kohu liipaisee kerralla isomman porukan lähtemään. Eikä tietenkään tarvitse olla kirkossa töissä pystyäkseen virittämään kohun, joka herättelee niitä lähtökuopissa odottelevia.
-liitonarkki
P.S. Kaikki ylle kirjoittamani edustaa vain omia käsityksiäni asioiden tilasta. Minulla ei ole antaa todisteita siitä, etteikö kirkon työntekijöillä sittenkin olisi yliluonnollisia kykyjä. - Anonyymi
Fanaattisten fundamentalistien ristiretki tuottaa tulosta. Pienet marginaaliset konservatiiviryhmät pyrkivät ajamaan omia oppejaan kirkon linjaksi. Valtaosa kirkkoonkuuluvista taas toivoo kirkon elävän ajassa eikä 1500-luvulla. Kun näitä fanaatikkoja istuu kirkkovaltuustoissa lyömässä kapuloita rattaisiin, niin sen seurauksena kirkko on itsensä ja näiden marginaaliryhmien vanki. 2000-luvun kirkkoa yritetään pakottaa pysymään 1500-luvun muotissa. Kirkko tulee kuitenkin lopulta uudistumaan uusien liberaalimpien sukupolvien myötä ja fundamentalistit saavat väistyä. Vasta silloin kirkko voi elää ajassa sekä kansan piirissä ottaen huomioon, mitä seurakunta ajattelee.
- Anonyymi
Ja mitä sillä on sitenmerkitystä ihmisen ja Jumalan suhteen?
alkaako Jumalakin lopulta lipilaariksi ja hylkää koko olemuksensa? - Anonyymi
Siis onko kyse siitä että kirkko riistää taivaan portin avaimet Jumalalta ja laitta aoman piispansa istumaan Jumalan istuimella, niinklö se menee ?
Ja Jumalalla ei sitten ole mitään työkaluja pitää kiinni suvereenista Jumalauudestaan, niinkö?
Eli kattila ottaa vallan tehtaasta joka on sen rakentanut, oon teillä hienot suunnitelmat. - Anonyymi
Kirkon linja kelpaa fundiksille mutta ei lipilaareille. Lipilaarit vaativat kirkkoa vihkimään homoja!
Anonyymi kirjoitti:
Kirkon linja kelpaa fundiksille mutta ei lipilaareille. Lipilaarit vaativat kirkkoa vihkimään homoja!
Miksi ei vihittäisi? Ihmisiä tässä kaikki on, vaikka toiset ihmiset eivät halua kaikille avioliittoa
- Anonyymi
"Fanaattisten fundamentalistien ristiretki tuottaa tulosta. Pienet marginaaliset konservatiiviryhmät pyrkivät ajamaan omia oppejaan kirkon linjaksi. "
Mutta aina kun tulee todellinen kriisi ihmisen elämässä, niin täysin liberaalit tai ateistitkin aina ymmärtävät kääntyä sen todellisen uskovaisen puoleen erehtymättä kertaakaan. Liberaali pappi kelpaa vain viihteeseen tai puhumaan lööperiä ties mistä. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
He ajattelevat, että kaikki ollaan ihmisiä, eikä avioliittoa voi näin jyrkästi rajata.
Olet haukkunut tällä palstalla yleisesti ottaen uskovia kovin sanoin.
Anonyymi kirjoitti:
Olet haukkunut tällä palstalla yleisesti ottaen uskovia kovin sanoin.
Lähinnä puutun tolloihin kirjoituksiin
Uskovat voisivat opetella kirjoittamaan järkeviä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis onko kyse siitä että kirkko riistää taivaan portin avaimet Jumalalta ja laitta aoman piispansa istumaan Jumalan istuimella, niinklö se menee ?
Ja Jumalalla ei sitten ole mitään työkaluja pitää kiinni suvereenista Jumalauudestaan, niinkö?
Eli kattila ottaa vallan tehtaasta joka on sen rakentanut, oon teillä hienot suunnitelmat.Yhdenlaista Raamatun tulkintaa. Totean vain, että näin se tulee menemään. Sukupolvi toisensa jälkeen ihminen vapautuu ajattelussaan eikä enää kannata ajatusta, jossa joku sivullinen tulee sanelemaan/syöttämään omaa näkemystään samalla tuomiten toiset heidän tavoistaan sekä periaatteistaan elää. Raamattulla on yhtä monta tulkintatapaa kuin on tulkitsijaakin. Kenellä on munaa mennä sanomaan olevansa se, joka on oikeassa? Kuka uskaltaa ylentää itsensä ja nostaa itsensä jalustalle?
Anonyymi kirjoitti:
"Fanaattisten fundamentalistien ristiretki tuottaa tulosta. Pienet marginaaliset konservatiiviryhmät pyrkivät ajamaan omia oppejaan kirkon linjaksi. "
Mutta aina kun tulee todellinen kriisi ihmisen elämässä, niin täysin liberaalit tai ateistitkin aina ymmärtävät kääntyä sen todellisen uskovaisen puoleen erehtymättä kertaakaan. Liberaali pappi kelpaa vain viihteeseen tai puhumaan lööperiä ties mistä.Vihaamasi kirkon työntekijät auttavat kymmeniä tuhansia ihmisiä vuosittain, eivätkä he todellakaan ole mitään helluntaiänkyröitä. Erehtymättä kertaakaan.
- Anonyymi
ArtoTTT
Jopa maallistunut media on tainnut ymmärtää kuka on uskovainen ja kuka laulaa maailman kuorossa.- Anonyymi
"Jopa maallistunut media on tainnut ymmärtää kuka on uskovainen ja kuka laulaa maailman kuorossa."
Täysin jumalattomat ihmisetkin ymmärtävät erottaa uskovaisen liberaalista tai uskovaista teeskentelevän ihmisen. Mummomuori on hyvä esimerkki tästä erotuskyvystä. Ihmeellinen asia, että uskomaton ihminenkin tämän tiedostaa siis AIVAN VARMASTI. Todistaa omalta osaltaan Jumalan olemassaolon ja voiman. - Anonyymi
Mutta mitä Jeesus ajattelisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jopa maallistunut media on tainnut ymmärtää kuka on uskovainen ja kuka laulaa maailman kuorossa."
Täysin jumalattomat ihmisetkin ymmärtävät erottaa uskovaisen liberaalista tai uskovaista teeskentelevän ihmisen. Mummomuori on hyvä esimerkki tästä erotuskyvystä. Ihmeellinen asia, että uskomaton ihminenkin tämän tiedostaa siis AIVAN VARMASTI. Todistaa omalta osaltaan Jumalan olemassaolon ja voiman.Oletko koskaan nähnyt muiden kuin ateistien komppaavan mummoa?
- Anonyymi
Juuri näin.
Jos kerran Päivi Räsäsen vaikutusvalta selitetään suuremmaksi kuin piispojen ja pappien, kuten aito.lahkolainen aloituksessaan olettaa, miksi Räsänen ei sitten saa tahtoaan läpi?
Miksi edelleen rauhallinen meno saa verrattomasti suurempaa kannatusta, kuin genitaaliteologia, homojen, ehkäisyn aborttien ja naispappeuden vastus?
Miksi piispat, papit ja kirkkokansa edelleen voivat noudattaa rauhallista linjaa?Jos henkilö saa tehtyä haittaa, mutta ei saa tahtoaan läpi, katsotaanko hänen vaikutusvaltansa suuremmaksi kuin niiden, jotka estävät haittaa? Ei kai?
Jotenkin tulee mieleen, että aito.lahkolainen ensin keksii unen ja sitten vaatii selityksen unelleen.
- Anonyymi
Päivillä on näköjään valtava vaikutus ihmisiin ja käyttää sitä taitavasti, kun pitää homoasiaa tapeetilla ja panee ihmiset miettimään ja ottamaan kantaa. Ja hehän ottavat.
- Anonyymi
Se ei kerro mitään hänen pahuudestaan, että ääripää-Raija haluaa syyttää mielestään väärin ajattelevia ja uskovia ja kuvitella luovansa sillä parempaa yhteiskuntaa. Syytöstenkin pitää olla vääristeltyjä, kun ei tosiasiassa tapahtuneet asiat kelpaa.
- Anonyymi
Sekoitat oikeuteen joutumisen keskenään tuomion saamisen ja toimivan lainsäädännön kanssa. Oikeuteen ovat joutuneet hyvin erilaiset ihmiset ja mahdollinen tuomiokaan ei ole kaikissa tapauksissa läheskään kiistaton. Päättämässä ovat lakeja tulkitsevat ihmiset, joiden toivoisi toimivan objektiiviisesti työssään, mutta aina niin ei valitettavasti ole, kuten on nähty.
Ei se puhumalla synny se vaikutusvalta, aito lahkolainen. Se mitataan vain yhdellä tavalla. Tutkitaan, onko genitaaliteologian linja voittanut kirkossa.
- Anonyymi
Päivin valta on näköjään suurempi kuin liberaalipappien yhteensä, vain Kanala saa huomioita mutta ei hänkään opettamisesta vaan pelleilystä.
Anonyymi kirjoitti:
Sekoitat oikeuteen joutumisen keskenään tuomion saamisen ja toimivan lainsäädännön kanssa. Oikeuteen ovat joutuneet hyvin erilaiset ihmiset ja mahdollinen tuomiokaan ei ole kaikissa tapauksissa läheskään kiistaton. Päättämässä ovat lakeja tulkitsevat ihmiset, joiden toivoisi toimivan objektiiviisesti työssään, mutta aina niin ei valitettavasti ole, kuten on nähty.
No joo. Pelkkä pahuus ja ilkeys ja mustamaalaamiset ei tarvitse johtaa tuomioon.
Mutta Päivin kohdalla se voi olla todennäköistä. Mene ja tiedä.- Anonyymi
On fundiksilla sitten kovasti tinaa kaulassa, jotta voi toisen ihmisen tuomita. Pelkäättekö tosissaan noin rajusti, että oma korttitalo saattaisi romahtaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei kerro mitään hänen pahuudestaan, että ääripää-Raija haluaa syyttää mielestään väärin ajattelevia ja uskovia ja kuvitella luovansa sillä parempaa yhteiskuntaa. Syytöstenkin pitää olla vääristeltyjä, kun ei tosiasiassa tapahtuneet asiat kelpaa.
Toiviainen tekee työtä, johon laki hänet velvoittaa. Jos Räsäsestä on tehty ilmoitus, tulee Toiviaisen toimia sen mukaisesti. Ja ilmeisesti Toiviainen on tulkitessaan Suomen Lakia katsonut, että syytekynnys on ylittynyt. Siinä on ihan turha vedota mihinkään käskyihin tai muihin uskonnollisiin kirjoituksiin, koska oikeuslaitoksessa ne eivät ole relevantteja. Joillekin oikeuslaitos joutuu opettamaan ne käytöstavat, mitkä normaalisti lapsena opitaan. Siitä taas päättää tuomari, ei valtakunnansyyttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiviainen tekee työtä, johon laki hänet velvoittaa. Jos Räsäsestä on tehty ilmoitus, tulee Toiviaisen toimia sen mukaisesti. Ja ilmeisesti Toiviainen on tulkitessaan Suomen Lakia katsonut, että syytekynnys on ylittynyt. Siinä on ihan turha vedota mihinkään käskyihin tai muihin uskonnollisiin kirjoituksiin, koska oikeuslaitoksessa ne eivät ole relevantteja. Joillekin oikeuslaitos joutuu opettamaan ne käytöstavat, mitkä normaalisti lapsena opitaan. Siitä taas päättää tuomari, ei valtakunnansyyttäjä.
Ohitat täysin sen, että on mahdollista, ettei Toiviainen toimi objektiivisesti tehtävässään. Syytteisiin ovat joutuneet erityisesti konservatiivit.
Ja haluat unohtaa sen, että Suomessa on säädetty uskonnonvapauslaki, joka antaa luvan uskoa kristinuskon opettamalla tavalla ja julistaa sitä. Sitä ei ole kirjattu lakiin turhaan, vaan erityisesti tällaisia tapauksia varten. Toiviaisenkin mukaan tässä punnitaan eri vapauksia, myös uskonnonvapautta ja näiden vapauksien suhdetta toisiinsa ja kiihotuspykälän sisältävien vähemmistöjen, tässä tapauksessa seksuaalivähemmistöihin kuuluvien oikeuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse et ole näköjään opetellut käytöstapoja, kun esität noin törkeän väitteen, että tuomari olisi joku erehtymätön jumala. Räsästäkin tulisi pystyä kunnioittamaan enemmän ihmisenä, vaikkei hänen kanssaan samaa mieltä olisi. Sivistynyt ihminen tietää, että ihmisiä on tuomittu kautta historian myös väärin perustein.
Tuomari ei ole mikään jumala, vaan erehtyväinen ihminen.
Kun laissa huomataan porsaanreikä, se pyritään tietysti korjaamaan.
Totalitarismi ei kuulu sivistysvaltioon. Totalitaristit eivät ole myöskään mitään jumalia, vaan ihmisiä, ei sen parempia kuin muut, vaikka niin kuvittelevat.
Tottakai uskonnnvapaus ja Raamattu tulee myös kyseeseen, kun syytteet koskevat Raamattuun pohjautuvaa vakaumusta ja Raamatun tekstejä, joihin on vapaus uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Velvoittiko laki” myös syyttäjää tahallisesti vääristelemään Räsäsen esittämiä lauseita, niin ettei suorat sitaatit niistä kelvanneet ja oikean asiayhteyden huomiointi...? Esim Stillerin ohjelmassa Räsänen ilmaisi selvästi ajattelevansa päinvastoin siitä mitä Stiller toi esiin ja josta tuli kuitenkin syyte.. siis päinvastaisista ajatuksista mitä Räsäsellä oli.. onko siis syyttäjä tehtäviensä tasalla.. mielestäni siihen on helppo vastaus.
Ja kaikkea tätä ennen syyttäjä oli mukamas perehtynyt pidemmän aikaa aineistoihin..
vaikka vaikuttaa vahvasti siltä jo syytemuotojen perusteella, kuin Räsänen ei olisi käynyt pitkissä poliisikuulusteluissa lainkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On fundiksilla sitten kovasti tinaa kaulassa, jotta voi toisen ihmisen tuomita. Pelkäättekö tosissaan noin rajusti, että oma korttitalo saattaisi romahtaa?
Ei heidän tarvitse edes pelätä, se on fakta, mutta se kaataa samalla myös koko kirkon korttitalon.
- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
Ei se puhumalla synny se vaikutusvalta, aito lahkolainen. Se mitataan vain yhdellä tavalla. Tutkitaan, onko genitaaliteologian linja voittanut kirkossa.
Ei puhumalla, vaan totuudella. Kristinuskossa Jeesus on uhrina ja liittona taholle, jota eläessään vastusti, joten tämä kaataa myös teologien korttitalon.
Anonyymi kirjoitti:
Päivin valta on näköjään suurempi kuin liberaalipappien yhteensä, vain Kanala saa huomioita mutta ei hänkään opettamisesta vaan pelleilystä.
Huomion saaminen ja valta eivät todellakaan ole sama asia. Tällä hetkellä Päivin huomio on korkealla mutta valta alempana kuin ehkä koskaan tällä vuosituhannella. Ja 2023 on seuraava iso virtsapylväs.
Anonyymi kirjoitti:
Itse et ole näköjään opetellut käytöstapoja, kun esität noin törkeän väitteen, että tuomari olisi joku erehtymätön jumala. Räsästäkin tulisi pystyä kunnioittamaan enemmän ihmisenä, vaikkei hänen kanssaan samaa mieltä olisi. Sivistynyt ihminen tietää, että ihmisiä on tuomittu kautta historian myös väärin perustein.
Tuomari ei ole mikään jumala, vaan erehtyväinen ihminen.
Kun laissa huomataan porsaanreikä, se pyritään tietysti korjaamaan.
Totalitarismi ei kuulu sivistysvaltioon. Totalitaristit eivät ole myöskään mitään jumalia, vaan ihmisiä, ei sen parempia kuin muut, vaikka niin kuvittelevat.
Tottakai uskonnnvapaus ja Raamattu tulee myös kyseeseen, kun syytteet koskevat Raamattuun pohjautuvaa vakaumusta ja Raamatun tekstejä, joihin on vapaus uskoa.>Tuomari ei ole mikään jumala, vaan erehtyväinen ihminen.
Siksi oikeusasteita onkin useita ja vaativimmissa jutuissa myös tuomareita heti käräjillä.
Jos tuomarien lakien perusteella jakama oikeus ei kelpaa, mitä ehdotat tilalle? Tähän kysymykseen tuntuu olevan tavattoman vaikea saada vastausta.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
No joo. Pelkkä pahuus ja ilkeys ja mustamaalaamiset ei tarvitse johtaa tuomioon.
Mutta Päivin kohdalla se voi olla todennäköistä. Mene ja tiedä.Kyllä kannattas jokaisen miettiä mitkä oli ne asiat, jotka saivat menneitten sukupolvien ihmiset perustamaan asuinalueelleen seurakunnan ja sitten vielä seurakunnalle kirkon ja muut siihen kuuluvat rakennukset ja kokoontumistilat. Jokainen ymmärtää, että se on vaatinut lujaa uskoa Jumalaan, kaiken Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan ainoaan Poikaan. Se on vaatinut sen ajan ihmisiltä myös todella paljon ahkeruutta, rohkeutta ja omastaan luopumista. Eivät nämä uskolliset hoitaneet ainoastaan oman seurakunnan asioita. Vaan he lähettivät lisäksi työntekijöitä viemään sanomaa Kristuksesta aina maan ääriin saakka ja perustamaan sinne minne menivätkin,uusia seurakuntia..
Kysymys kuuluukin, onko menneitten seurakuntalaisten usko Jeesukseen ja ne teot jotka usko on heissä vaikuttanut. Ohjenuora ja heidän osoittama raamatullinen tien viitta, jota meidän jälkipolvien tulee kulkea? Vai hyljätäänkö seurakunnan perustajien luja, perustus ja kuljetaanko nyt keksittyä liperaali oppia noudattaen sinne tänne monella tiellä kuka mitenkin mutkitellen?Tälläisen tien kulkijat ovat hyljänneet kulmakiven, eli Jumalan sanan, joka kuitenkin on kulmakiveksi tullut. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kannattas jokaisen miettiä mitkä oli ne asiat, jotka saivat menneitten sukupolvien ihmiset perustamaan asuinalueelleen seurakunnan ja sitten vielä seurakunnalle kirkon ja muut siihen kuuluvat rakennukset ja kokoontumistilat. Jokainen ymmärtää, että se on vaatinut lujaa uskoa Jumalaan, kaiken Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan ainoaan Poikaan. Se on vaatinut sen ajan ihmisiltä myös todella paljon ahkeruutta, rohkeutta ja omastaan luopumista. Eivät nämä uskolliset hoitaneet ainoastaan oman seurakunnan asioita. Vaan he lähettivät lisäksi työntekijöitä viemään sanomaa Kristuksesta aina maan ääriin saakka ja perustamaan sinne minne menivätkin,uusia seurakuntia..
Kysymys kuuluukin, onko menneitten seurakuntalaisten usko Jeesukseen ja ne teot jotka usko on heissä vaikuttanut. Ohjenuora ja heidän osoittama raamatullinen tien viitta, jota meidän jälkipolvien tulee kulkea? Vai hyljätäänkö seurakunnan perustajien luja, perustus ja kuljetaanko nyt keksittyä liperaali oppia noudattaen sinne tänne monella tiellä kuka mitenkin mutkitellen?Tälläisen tien kulkijat ovat hyljänneet kulmakiven, eli Jumalan sanan, joka kuitenkin on kulmakiveksi tullut.Suomeen kristinusko tuotiin väkisin. Ei kukaan vapaaehtoisesti alkanut uskomaan.
Huomion saaminen ja valta eivät todellakaan ole sama asia. Tällä hetkellä Päivin huomio on korkealla mutta valta alempana kuin ehkä koskaan tällä vuosituhannella. Ja 2023 on seuraava iso virtsapylväs.
Kaatuuko Päivi omaan mahdottomuuteensa? Se on suuri kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kannattas jokaisen miettiä mitkä oli ne asiat, jotka saivat menneitten sukupolvien ihmiset perustamaan asuinalueelleen seurakunnan ja sitten vielä seurakunnalle kirkon ja muut siihen kuuluvat rakennukset ja kokoontumistilat. Jokainen ymmärtää, että se on vaatinut lujaa uskoa Jumalaan, kaiken Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan ainoaan Poikaan. Se on vaatinut sen ajan ihmisiltä myös todella paljon ahkeruutta, rohkeutta ja omastaan luopumista. Eivät nämä uskolliset hoitaneet ainoastaan oman seurakunnan asioita. Vaan he lähettivät lisäksi työntekijöitä viemään sanomaa Kristuksesta aina maan ääriin saakka ja perustamaan sinne minne menivätkin,uusia seurakuntia..
Kysymys kuuluukin, onko menneitten seurakuntalaisten usko Jeesukseen ja ne teot jotka usko on heissä vaikuttanut. Ohjenuora ja heidän osoittama raamatullinen tien viitta, jota meidän jälkipolvien tulee kulkea? Vai hyljätäänkö seurakunnan perustajien luja, perustus ja kuljetaanko nyt keksittyä liperaali oppia noudattaen sinne tänne monella tiellä kuka mitenkin mutkitellen?Tälläisen tien kulkijat ovat hyljänneet kulmakiven, eli Jumalan sanan, joka kuitenkin on kulmakiveksi tullut.<<se on vaatinut lujaa uskoa Jumalaan, kaiken Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan ainoaan Poikaan.<<
Ensinnäkin monijumaluutta ei pitänyt kristinuskossa edes olla niin, että Jumalalla olisi ollut poikakin. Mutta tänä päivänähän samaisella Jahve-Jumalalla on todettu olevan jo vaimokin. Onko siis teologiassa jo päätetty, oliko Jumala-pojan äiti todella Asera, toisella kielellä Astarte vai joku muu jumaluus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<se on vaatinut lujaa uskoa Jumalaan, kaiken Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan ainoaan Poikaan.<<
Ensinnäkin monijumaluutta ei pitänyt kristinuskossa edes olla niin, että Jumalalla olisi ollut poikakin. Mutta tänä päivänähän samaisella Jahve-Jumalalla on todettu olevan jo vaimokin. Onko siis teologiassa jo päätetty, oliko Jumala-pojan äiti todella Asera, toisella kielellä Astarte vai joku muu jumaluus?<<14.5.2015 TEKIJÄ ESKOLATOLOGI9
Oliko Jahvella vaimo?
Oliko Israelin Jumala naimisissa?
– Kuntillet cAjrudin piirtokirjoitus ja kysymys ”aserasta”
Viime aikojen kuuma kysymys Vanhan testamentin arkeologiassa on ollut kiista eräiden autiomaasta löydettyjen piirtokirjoitusten tulkinnasta. Uskonnolliseen toimintaan liittyvissä tekstinkappaleissa puhutaan Jahvesta ja hänen ”Aserastaan” tai ainakin jostain aserasta. Ruukunkappaleiden viesti on kiinnostava. Uskoiko joku kuningasten ajan ihminen 800-700 -luvulla, että Jahve olisi itse asiassa kuulunut jumalpanteoniin, jossa oli muitakin jumalia? Oliko Israelin Herralla vaimo? Arkeologian piirissä vaikuttava minimalismin suuntaus on innostunut ajatuksesta ja esittää, että Israelin uskonto oli alun perin monijumalaista.<<
Lähde: Dosentin kammiosta, Eskola - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Suomeen kristinusko tuotiin väkisin. Ei kukaan vapaaehtoisesti alkanut uskomaan.
Oltiinko muissa pohjoismaissa ja monessa muussakin maassa, sitten sen verran herkkäuskoisempia, kun täällä meillä Suomessa, että ei ollenkaan tarvinnut ollenkaan pakottamalla päntätä uskoa päähän. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Suomesta on seurakunnat lähettäneet työntekijöitä iät ja ajat Afrikkaan ja muihin maihin. Joihin Suomesta tulleet lähetit on perustanut terveysasemia, sairaaloita, kouluja, lastenkoteja ja seurakuntia, ei pakottamalla vaan ihan vapaaehtoisesti. Ovat paikalliset ihmiset apua tulleet hakemaan ja sitä myös saaneet. Niin ajallisissa tarpeissa kuin hengellisissäkin. Anonyymi kirjoitti:
Oltiinko muissa pohjoismaissa ja monessa muussakin maassa, sitten sen verran herkkäuskoisempia, kun täällä meillä Suomessa, että ei ollenkaan tarvinnut ollenkaan pakottamalla päntätä uskoa päähän. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Suomesta on seurakunnat lähettäneet työntekijöitä iät ja ajat Afrikkaan ja muihin maihin. Joihin Suomesta tulleet lähetit on perustanut terveysasemia, sairaaloita, kouluja, lastenkoteja ja seurakuntia, ei pakottamalla vaan ihan vapaaehtoisesti. Ovat paikalliset ihmiset apua tulleet hakemaan ja sitä myös saaneet. Niin ajallisissa tarpeissa kuin hengellisissäkin.Luulisi Jumalan itse hoitavan niin, että hän on kaikille tiedossa. Kuten Raamatussa. Ei siellä kukaan tehnyt lähetystyötä.
Suomeen kristinusko tuki väkisin, kuten myös Etelä-Amerikkaan. Ja apua voi antaa vaikka kiinalainen.torre5 kirjoitti:
Luulisi Jumalan itse hoitavan niin, että hän on kaikille tiedossa. Kuten Raamatussa. Ei siellä kukaan tehnyt lähetystyötä.
Suomeen kristinusko tuki väkisin, kuten myös Etelä-Amerikkaan. Ja apua voi antaa vaikka kiinalainen.Ja Punaisen Ristin perusti ateisti. Alkaa etomaan tuo uskovien omahyväisyys.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Luulisi Jumalan itse hoitavan niin, että hän on kaikille tiedossa. Kuten Raamatussa. Ei siellä kukaan tehnyt lähetystyötä.
Suomeen kristinusko tuki väkisin, kuten myös Etelä-Amerikkaan. Ja apua voi antaa vaikka kiinalainen.Jumala joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Antoi lähetyskäskyn. "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa ilosanomaa kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan hän pelastuu, mutta joka ei usko hänet tuomitaan kadotukseen." Siis tätä käskyä seurakunnat ovat toteuttaneet ja tulevat tietysti toteuttamaan ihan viime hetkeen asti.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ja Punaisen Ristin perusti ateisti. Alkaa etomaan tuo uskovien omahyväisyys.
Kyllä punaisen ristin perustajat oli Kristittyjä ihmisiä, niin Sveitsiläinen alkuperäinen perustaja, kun sitten Armfelt joka Suomeen perusti saman järjestön 1870 luvulla. Risti on alkuperäinen symboli Jeesuksesta. Hän kuoli kaikkien ihmisten edestä. Samoin punainen Risti toteuttaa Jeesuksen tahtoa, kaikkia ihmisiä on autettava, ihmiseen katsomatta. Jopa vihollista. Jeesushan käski rukoilemaan niidenkin puolesta jotka teitä vihaavat.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Ja Punaisen Ristin perusti ateisti. Alkaa etomaan tuo uskovien omahyväisyys.
Punaisen Ristin perusti sveitsiläinen kristitty liikemies Henry Dunant.
- Anonyymi
oliskohan että tajuttu että kirkot ja ylipäätään uskonto on täyttä huuhaata?elävä olento on katoavainen eikä ole valinta kuka menee ns.taivaaseen ja kuka helvettiin.
- Anonyymi
Kirkon opissa on vain yksi tie Raamatun mukaan, ja se ei ole taivas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkon opissa on vain yksi tie Raamatun mukaan, ja se ei ole taivas.
Kyllä raamatun opissa on kaksi tietä mitä kulkea. Jumala joka oli Kristuksessa, sanoo evangeliumeissa."MINÄ olen tie totuus ja elämä, joka Minua seuraa, hän ei hukkaan joudu."
On tosi leveä tie jota pitkin voi mennä veipotella ja mutkitella miten mieleen juolahtaa. Siitä tiestä lähtee sitten toinenkin tie, jossa lukee JEESUS TIE . Se on kapea, mutta se on armon tie ja se turvallinen tie, joka vie perille, sinne jonne miljoonat ja taas miljoonat ovat jo päässeet ja tänäänkin jälleen monet pääsevät perille Jeesukse ja omaistensa luokse.
- Anonyymi
Voi jos puhuu tarpeeksi typeriä kuten Päivi. Vaikka hän ei olekaan kirkon virallinen edustaja, niin hän kiinnitti ihmisten huomion kirkon viralliseen linjaan, joka ei sekään tyydyttänyt/tyydytä monia kirkkoon kuuluneita/kuuluvia. Seurauksena lisääntyneet erot kirkon jäsenyydestä.
Jos kirkko hyväksyisi varauksetta homoliitot, ja kohtelisi samaa sukupuolta olevia pareja niin kuin heteropareja, niin silloin voisi pitää kirkon kannalta epäreiluna erota kirkosta Päivin sanomisten takia. - Anonyymi
Täällä on valtavasti mielipiteitä, että asia ei ole mennyt kuten on halunnut. Mitä olette tehneet sen hyväksi?
- Anonyymi
Avaimet piiloutua leikki minne kadonnut ?????? Tiedät missä asun eli odotan ???????? Otettu ???????? Sinä et tykkää et minun kaverit osallistuu myös tähän leikkiin. Otetaanko minun kaverit mukaan leikkimään sinä et sitä varman halua. Eli odotan ?????¿??????????????????
- Anonyymi
Ekämme hulluja aikoja. Samalla tavalla rokottamattomia koronapotilaita kannattaisi hoitaa Suomi24-palstalla palsta-ammattilaisten toimesta.
- Anonyymi
Yli 95% kirkon jäsenistä on maallikoiden eli vanhempiensa kirkkoon liittämiä. Eroamiset ovat yleensä oma päätös.
- Anonyymi
kiitos siitä vanhemmilleni:)
- Anonyymi
Monilla eroamisen syy on varmasti raha, ja se on ihan pätevä syy. Jollain syynä voi olla se, että ei vain halua olla jäsen sellaisessa organisaatiossa, miltä ei koe saavansa mitään. Jollain syynä voi olla se, että kirkko on liian vanhanaikainen ja se ei nykyihmisen vinkkelistä katsottuna palvele mitään. Kelkkaa ei enää käännetä toiseeen suuntaan, tuleva suunta on aina vaan enemmän alaspäin. Se kannattaa hyväksyä.
- Anonyymi
"saavansa mitään"
uskohan on kirjaimellisesti uskoa, evankeliumiin, itse taas löytänyt nimenomaan uskon / evankeliumin / sakramentit,
"sydämen usko", se on loppujen lopuksi niin yksinkertainen, että se ei enää kiinnosta ihmisiä , jotkut haluaa, etsi sen lisäksi, "merkkejä, ihmeitä, tunnustekoja", niistä raamatussakin Jeesus sanoo:
"etsivät ihmeitä ja tunnusmerkkejä" ja niitähän erilaisissa lahkoissa tarjolla !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"saavansa mitään"
uskohan on kirjaimellisesti uskoa, evankeliumiin, itse taas löytänyt nimenomaan uskon / evankeliumin / sakramentit,
"sydämen usko", se on loppujen lopuksi niin yksinkertainen, että se ei enää kiinnosta ihmisiä , jotkut haluaa, etsi sen lisäksi, "merkkejä, ihmeitä, tunnustekoja", niistä raamatussakin Jeesus sanoo:
"etsivät ihmeitä ja tunnusmerkkejä" ja niitähän erilaisissa lahkoissa tarjolla !!Usko on sitä nimenomaista ei mitään. Siitä ei hyödy mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"saavansa mitään"
"etsivät ihmeitä ja tunnusmerkkejä" ja niitähän erilaisissa lahkoissa tarjolla !!Mikähän kumma siinä on, että nuo 'ihmeet', 'merkit 'ja 'tunnusteot' seuraavat minua etsimättäkin koko ajan, vaikka täälläkin lyön uskovaisia Raamatulla päähän. Luulisi niiden kiertävän kaukaa tällaisen antikristityn?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän kumma siinä on, että nuo 'ihmeet', 'merkit 'ja 'tunnusteot' seuraavat minua etsimättäkin koko ajan, vaikka täälläkin lyön uskovaisia Raamatulla päähän. Luulisi niiden kiertävän kaukaa tällaisen antikristityn?!
Se nyt ainakin on varmaa, että joku ihmisen 'etsinnässä' on mennyt pieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Usko on sitä nimenomaista ei mitään. Siitä ei hyödy mitään.
Mikä sinulle olisi hyötymistä? 🙄
u.v kirjoitti:
Mikä sinulle olisi hyötymistä? 🙄
Varmaan esimerkiksi mielenrauha, jota teistä saa etsiä suurennuslasilla eikä silti löydä.
Varmaan esimerkiksi mielenrauha, jota teistä saa etsiä suurennuslasilla eikä silti löydä.
Eiköhän sinulla ole ihan omassa rauhassasi sitä etsimistä riittämiin kun et vielä kahteenkymmeneen vuoteen sitä ole täältä löytänyt 😃
- Anonyymi
Kirkko teki sen ihan itse.
Meillä kirkko , seurakunta , pappi,.. mitä noita nyt on, hoiti hautajaiset nii-in hienosti, että jo toistakymmentä ihmistä on eronnut kirkosta. Ja lisää on eroamassa.- Anonyymi
No mitä hautajaisissa sitten tapahtui?
- Anonyymi
Veikkaan ettei valtaosa eronneista edes käy kirkossa, jonka takia papeilla ja piispoilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.
Toki kun joku on lapsena pakotettu kirkkoon, eikä ole ikinä miettinyt asiaa enemmän, ja sitten näkee jonkun U.V. denailismin ja täydellisen tietämättömyyden mistään, niin se on vakuuttava varoitus miten koko uskonto on vaarallista.- Anonyymi
Kirkko tulee jakautumaan kahtia kuten kävi kuningas Salomon aikainen suurvaltio Israel. Kun Salomon poika Rehabeam otti papeiksi Leeviläisten sijaan kansasta kuka vaan siihen virkaan halusi, siis ei ollut enää väliä vakaumuksesta. Kuningas Rehabeam johti liberaalisti kansaansa ja oikeen kehoitti kansalaisia ejumalien palvelemiseen ja itsekin palveli niitä käsin tehtyjä Jumalia. Juuda ei moiseen huuhaahan lähtenyt mukaan ja niin kansakunta meni kahtia, mitä siitä seuras, se kannattaa lukea raamatusta. Samoin tulee käymään kirkon ja. muidenkin hengellisten yhteisöjen, ja on käynytkin jo, ainakin osittain. Sillä on valtava määrä seurakuntalaisia, jotka haluavat pitää raamattua hengellisen elämän kulmakivenä ja kunnioittaa niitä menneitä sukupolvia, joille myös samat asiat olivat tärkeitä ihan loppuun asti. Jumala on sama, eilen tänään ja iankaikkisesti. Niin on ihminenkin ollut luomisesta asti ja tulee aina olemaan , hän on syntinen ja tarvitsee Jumalaa ikuista elämäänsä varten. Jumalaa, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko tulee jakautumaan kahtia kuten kävi kuningas Salomon aikainen suurvaltio Israel. Kun Salomon poika Rehabeam otti papeiksi Leeviläisten sijaan kansasta kuka vaan siihen virkaan halusi, siis ei ollut enää väliä vakaumuksesta. Kuningas Rehabeam johti liberaalisti kansaansa ja oikeen kehoitti kansalaisia ejumalien palvelemiseen ja itsekin palveli niitä käsin tehtyjä Jumalia. Juuda ei moiseen huuhaahan lähtenyt mukaan ja niin kansakunta meni kahtia, mitä siitä seuras, se kannattaa lukea raamatusta. Samoin tulee käymään kirkon ja. muidenkin hengellisten yhteisöjen, ja on käynytkin jo, ainakin osittain. Sillä on valtava määrä seurakuntalaisia, jotka haluavat pitää raamattua hengellisen elämän kulmakivenä ja kunnioittaa niitä menneitä sukupolvia, joille myös samat asiat olivat tärkeitä ihan loppuun asti. Jumala on sama, eilen tänään ja iankaikkisesti. Niin on ihminenkin ollut luomisesta asti ja tulee aina olemaan , hän on syntinen ja tarvitsee Jumalaa ikuista elämäänsä varten. Jumalaa, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Kyllä se on hyvä, jos papiksi haluaa
Missä se Jumala muuten nykyään on?- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Missä se Jumala muuten nykyään on?Jumala on kaikkialla. Ei hän ole missään tilassa, sillä ei hän mahdu taivaisiin eikä taivasten taivaisiin, eikä galakseihin, ei vaikka niitä oli miljardeista miljardeihin. Vaikka Jumala, joka oli Kristuksessa ja joka on luonut maat ja meret ja taivaat ja kaikki mitä niissä on. Niin silti Hän haluaa päästä ja tulla ihmis poloisen sydämeen asumaan, ja vapauttamaan hänet synnin kahleista. Siis Jumala on siellä missä on ihminen. Ihminen on Pyhän Hengen temppeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on kaikkialla. Ei hän ole missään tilassa, sillä ei hän mahdu taivaisiin eikä taivasten taivaisiin, eikä galakseihin, ei vaikka niitä oli miljardeista miljardeihin. Vaikka Jumala, joka oli Kristuksessa ja joka on luonut maat ja meret ja taivaat ja kaikki mitä niissä on. Niin silti Hän haluaa päästä ja tulla ihmis poloisen sydämeen asumaan, ja vapauttamaan hänet synnin kahleista. Siis Jumala on siellä missä on ihminen. Ihminen on Pyhän Hengen temppeli.
Jestas, Jumala ei ollut missään ja sitten olikin Kristuksessa, ja simsalabim, kidutettiin hengiltä uhrilahjana saatanalle ja katosi. Saatana varasti poloisen nimen, ryhtyi Jumalaksi uskovan sydämeen, jolloin uskova muuttuikin läpeensä syntiseksi.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Missä se Jumala muuten nykyään on?Uskonnon mukaan nykyään on vain Saatana Jumalana, koska tosi Jumala uhrattiin Kristus-hahmona ja kirottiin Paavalin sanoin ristille. Ja se mikä uhrataan lakkaa kokonaan olemasta. Se on uhrikultin ja uhraamisen peruslogiikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akanat karsitaan hyvistä ja heitetään tuleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akanat karsitaan hyvistä ja heitetään tuleen.
Se on järkyttävää.
- Anonyymi
No se on helppoa, kuin heinänteko, valehtelee ja kunnolla, populalismia, kuin Timo Soini.
- Anonyymi
Itse teet juuri noin! Häpeä!
- Anonyymi
Kukaan ei ole pysynyt vastaamaan.
- Anonyymi
Pysynyt vastaamassa siis.
- Anonyymi
Räsäsestä on tehty syntipukki vaikka syy on kirkon liberaalien.
- Anonyymi
"edustaako Räsänen kansaa "
Räsänen on k an s a n - edustaja ??
- Anonyymi
Epämiellyttävästi käyttäytyvään törmätessä on loogista ajatella, että en halua kuulua noihin porukoihin. Tässä mielessä jokainen on viiteryhmänsä käyntikortti. Etenkin niille, joilla ei muuta kokemusta ole.
No Räsänen alkaa olla auttamattomasti "last season " tavaraa , että änkyröillä onkin edessään nyt kovapaikka kun pitäisi jostain kehittää uusi mummo manttelinperijäksi.
- Anonyymi
Ei kristinusko koskaan ole yhtä ihmistä kaivannut. Mutta teille kommareille henkilöpalvonta on tärkeää.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kristinusko koskaan ole yhtä ihmistä kaivannut. Mutta teille kommareille henkilöpalvonta on tärkeää.
Juuri noin, kommunistit ovat ihmiskeskeisiä ja palvovat ihmiset jumalanaan.
- Anonyymi
u.v kirjoitti:
Juuri noin, kommunistit ovat ihmiskeskeisiä ja palvovat ihmiset jumalanaan.
Tämä on totta.
Ei löydy. Pitäisi olla hiukan karismaa kans, eikä kenelläkään ole paitsi Päivillä. Eikä hänelläkään enää riittävästi.
- Anonyymi
Näin jatkamme!
Räsänen taitaa olla sitten vaikutusvaltaisempi kuin kaikki kirkon papit ja piispat yhteensä 😁
- Anonyymi
Pakko se uskoa on.
- Anonyymi
Ps. 109
4 Rakkauteni palkaksi he minua vainoavat, mutta minä ainoastaan rukoilen.
5 He kostavat minulle hyvän pahalla ja rakkauteni vihalla.
Jaak. 4
4 Te uskottomat! Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi.
Rakkaus maailmaan Jumalan sijaan sai ihmiset eroamaan kirkosta, kun yksi maallikko välitti vain Jumalan sanaa. Syyttivät maallikkoa, mutta se viha kohdistui samalla myös Jumalaan. - Anonyymi
Jos on kyse Räsäsestä, niin ei se mikään maallikko ole. Se on oikein kansanedustaja ja saanut jo KD:n kannatuksenkin tippumaan kolmeen prosenttiin. Ei tuollaiseen saavutukseen tavallinen maallikko pysty.
- Anonyymi
Räsänen ei ole kirkon pappi, eikä muukaan työntekijä.
- Anonyymi
1999 Kallis Äänet 111 835 = 4,17% 10 edustajaa
2003 Kallis Äänet 148 987 = 5,34% 7 edustajaa
2007 Päivi Äänet 134 790 = 4,86% 7 edustajaa
2011 Päivi Äänet 118 453 = 4,03%. 6 edustajaa
2015 Päivi Äänet 105 022 = 3,54%. 5 edustajaa
Ääniä oli määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän vuonna 2007 Räsäsen ollessa puheenjohtajana, kuin Bjarnen ollessa puheenjohtaja ensimmäisissä eduskuntavaaleissa vuonna 1999, silti 3 paikkaa vähemmän - sama edustajamäärä 7, kuin Bjarnen ollessa puheenjohtajana toisissa vaaleissa v. 2003, vaikka äänimäärä niin prosentuaalisesti kuin muuten oli suurempi, kuin vuonna 1999, jolloin tuli 10 paikkaa.
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia, on yritetty selittää, mutta asiaan tarkemmin perehtymättömät ja politiikkaa vähemmän seuraavat eivät osaa ottaa kaikkia asioita huomioon. 10 paikkaa tulivat mahdollisiksi useiden vaaliliittojen myötä. Myöhemmin vaaliliittojen teko eduskuntavaaleja varten tuli vaikeammaksi, etenkin nykyisten eduskuntapuolueiden kanssa. Äänimäärillä ja prosenttiosuuksilla äänistä ei sinänsä tee juuri mitään, jos puolueen (ja sen kanssa vaaliliitossa olevan puolueen) kokonaisäänimäärä ei tietyllä alueella ylitä tiettyä äänirajaa, jolloin ehdokas menee läpi. Äänestysalueilla, joissa kyseinen puolue ei ole vuosiin saanut riittävästi ääniä, laskee osan äänestysinto ja haluaa äänestää isompaa puoluetta, jolloin äänillä voi vaikuttaa paremmin, kun useammat toimii niin.
Vaalimatematiikka suosii isoja puolueita ja sen muuttaminen on isojen päättävien puolueiden uhrauksesta kiinni.
PS:n nousu suureksi puolueeksi ei olisi onnistunut, ellei muut puolueet olisi menettäneet ääniä. Etenkin KD konservatiivipuolueena menettää ääniä toiselle konservatiivipuolueelle. Vaikuttamisen mahdollisuudet nähdään siellä isompana. Myös muut puolueet ovat menettäneet konservatiivien ääniä PS:lle. Seuraavissa eduskuntavaaleissa on yhä suurempi toive saada PS isoimmaksi puolueeksi, kun on nähty mitä tuhoa vasemmistohallitus saa aikaan. Saa nähdä mitä se vaikuttaa KD:n äänimääriin.
Muissakin puolueissa on kristillisdemokraattisia arvoja jakavia poliitikkoja, jotka sopisivat KD:henkin tai ovat jo KD:ssä jo olleet. Anonyymi kirjoitti:
1999 Kallis Äänet 111 835 = 4,17% 10 edustajaa
2003 Kallis Äänet 148 987 = 5,34% 7 edustajaa
2007 Päivi Äänet 134 790 = 4,86% 7 edustajaa
2011 Päivi Äänet 118 453 = 4,03%. 6 edustajaa
2015 Päivi Äänet 105 022 = 3,54%. 5 edustajaa
Ääniä oli määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän vuonna 2007 Räsäsen ollessa puheenjohtajana, kuin Bjarnen ollessa puheenjohtaja ensimmäisissä eduskuntavaaleissa vuonna 1999, silti 3 paikkaa vähemmän - sama edustajamäärä 7, kuin Bjarnen ollessa puheenjohtajana toisissa vaaleissa v. 2003, vaikka äänimäärä niin prosentuaalisesti kuin muuten oli suurempi, kuin vuonna 1999, jolloin tuli 10 paikkaa.
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia, on yritetty selittää, mutta asiaan tarkemmin perehtymättömät ja politiikkaa vähemmän seuraavat eivät osaa ottaa kaikkia asioita huomioon. 10 paikkaa tulivat mahdollisiksi useiden vaaliliittojen myötä. Myöhemmin vaaliliittojen teko eduskuntavaaleja varten tuli vaikeammaksi, etenkin nykyisten eduskuntapuolueiden kanssa. Äänimäärillä ja prosenttiosuuksilla äänistä ei sinänsä tee juuri mitään, jos puolueen (ja sen kanssa vaaliliitossa olevan puolueen) kokonaisäänimäärä ei tietyllä alueella ylitä tiettyä äänirajaa, jolloin ehdokas menee läpi. Äänestysalueilla, joissa kyseinen puolue ei ole vuosiin saanut riittävästi ääniä, laskee osan äänestysinto ja haluaa äänestää isompaa puoluetta, jolloin äänillä voi vaikuttaa paremmin, kun useammat toimii niin.
Vaalimatematiikka suosii isoja puolueita ja sen muuttaminen on isojen päättävien puolueiden uhrauksesta kiinni.
PS:n nousu suureksi puolueeksi ei olisi onnistunut, ellei muut puolueet olisi menettäneet ääniä. Etenkin KD konservatiivipuolueena menettää ääniä toiselle konservatiivipuolueelle. Vaikuttamisen mahdollisuudet nähdään siellä isompana. Myös muut puolueet ovat menettäneet konservatiivien ääniä PS:lle. Seuraavissa eduskuntavaaleissa on yhä suurempi toive saada PS isoimmaksi puolueeksi, kun on nähty mitä tuhoa vasemmistohallitus saa aikaan. Saa nähdä mitä se vaikuttaa KD:n äänimääriin.
Muissakin puolueissa on kristillisdemokraattisia arvoja jakavia poliitikkoja, jotka sopisivat KD:henkin tai ovat jo KD:ssä jo olleet.>Seuraavissa eduskuntavaaleissa on yhä suurempi toive saada PS isoimmaksi puolueeksi, kun on nähty mitä tuhoa vasemmistohallitus saa aikaan.
Ei vaan pienempi. Tilaisuutenne oli 2019 ja hukkasitte sen äärimmäisen niukasti. Tuskin toistuu.
- Anonyymi
Kirkko elää samassa saastaisessa mediassa kuin muukin yhteiskunta ei tule uutiset tunnelataukseltaan negatiivisia, lähes poikkeuksetta. Koska ne muu ihmiset on koukussa niihin. Murhat, sodat abortit, ryöstöt, raiskaukset, mitä kylmäverisempi sen parempi, tämänkaltainen tunnelataus tulee, tämä rasittaa terveitä aivoja, jotkin tunteen empatiaa, tai jotai oikeudenmukaisuutta, missä nyt rahalla ostetaan oikeus.
Haaveilijat saa hörhön maineen, jotka unelmoi oikeudenmukaisesta ja terveestä maailmasta.
Maapallo on saastutettu kaaokseen, ekosysteemit sekaisin, samoin mielen ilmasto, himoa ja halu ja ahneutta täynnä. Kirkkoon pihalla kuin lumiukko, se ei tunne mieltä eikä naista, kaikki laimenee ja sekoitetaan saatat ja sopat samaan kuppiin; - maista ja nauti,- millään ei ole mitää väliä, - se on vapautta kun ei ole mitää rajoituksia.
Ei ihme kun Jumala ja saatana on tasa arvoisessa asemassa, saatana on nyt vahvempi se käyttää rahaa. Jumala antaa vain armon ja rauhan.
Kaikki toivo jää korvien väliin, kirkko kulkee onnensa ohitse, kun ei tunne kirjoituksia ja armon voimaa, joka iankaikkisesta tulee. Ainoastaan henki tekee eläväksi ja elävöittää kuolleen, - kirkonkin terveeseen henkeen.
Ensin haaveiltiin ja sitten tehtiin teoriat ja sitten käytäntö, sitten testattiin ja
kehitetiin. Nyt täytyy tulla täyskäännös kaikilla tasoilla, alkaen korvien välistä, - yläpään. - Anonyymi
Räsänen kuulemma saa. 😂
Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä617168Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1384985Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.253424Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai453206HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki132810Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1562197- 1082016
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m392015- 931689
- 1171606