Miksi muuten pitäisi olla mies?

Munat roikkuu jalkovälissäni, Sekö tekee mut mieheksi?

Se määrittää sukupuolen...

Ja se mistä kiinnostun seksuaalisesti, taas kertooettä olrn hetero... kun kiihotun naisista esim.

Mutta homoillakin voi olla munat ja tykätä miehistä? Ei noi määritä mitä on olla mies?

Pitääkö minun samaistua kaikkeen, mitä munia jalkovälissään roikottavat edustaa? Miksi pitäisi sanoa olevansa mies? Oikeastaan tässä maailmassa jos etsitään pahin paskiainen for ever.... niin löydetään mies.

Miksi minun pitäisi olla mies? Keksiikö joku hyvän syyn? Anyone?

253

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sinusta nyt ei miestä tee enää mikään. Miesoletetusta ehkä voit käydä.

      -harmiseikirj-

      • Vastaa kysymykseen.... Miksi pitäisi olla mies?

        Itsekin valitat vsikka mistä miehenä olemisesta... oot vaikka kuinka kiltti ja kunnollinen, mutta naiset ei ymmärrä ja ne on mitä ovat...

        Ei toi sinunkaan ”mieheys” myy...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Vastaa kysymykseen.... Miksi pitäisi olla mies?

        Itsekin valitat vsikka mistä miehenä olemisesta... oot vaikka kuinka kiltti ja kunnollinen, mutta naiset ei ymmärrä ja ne on mitä ovat...

        Ei toi sinunkaan ”mieheys” myy...

        Ei myykään mutta parempi olla mies kuin aisuri.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Veit jalat suustani


      • Anonyymi

        Mies on HERRA!


      • Anonyymi

        Tuo on taas pelkkää ilkeilyä.

        - Sheena


      • Ja silti Disse on siittänyt lapsiakin. Ja montako sinulla on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei myykään mutta parempi olla mies kuin aisuri.

        -harmiseikirj-

        Heh... sinun ”mieheys” juurikin saa minut voimaan pahoin olla mies myös.

        Jos vaan jotenkin voisin, irtaantuisin kaltaisuudestasi välittömästi, mutta en voi...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Heh... sinun ”mieheys” juurikin saa minut voimaan pahoin olla mies myös.

        Jos vaan jotenkin voisin, irtaantuisin kaltaisuudestasi välittömästi, mutta en voi...

        Mikset voi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset voi?

        Näytän mieheltä ja en ala sitä muutttamaan.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Näytän mieheltä ja en ala sitä muutttamaan.

        Mäkin näytän naiselta, mutta ei tee pätkääkään tiukkaa irtautua osan naisista kaltaisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin näytän naiselta, mutta ei tee pätkääkään tiukkaa irtautua osan naisista kaltaisuudesta.

        No joo, mutta siis miesten vuoksi pimeän aikaan ulkona liikkuminen on kyseenalaista, että kyse vähän eri asiasta silleen. 🙄


    • Anonyymi

      Naisen näkökulmasta munat eivät miestä tee vaan rehti selkäranka.

      • Anonyymi

        Näin on joo ajatuksen tasolla kyllä, mutta eka havainnoilla ei jos sekunnin näkee ihmisen…


      • Vahvistat vain sitä mitä juurikin mietin. Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Vahvistat vain sitä mitä juurikin mietin. Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva.

        Ratkaisu on tässä. Nyt vaan sanot kaikille, että olet yksinkertaisesti talviunilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisu on tässä. Nyt vaan sanot kaikille, että olet yksinkertaisesti talviunilla.

        Heh... ratkaisu ei tule, että en puhu ajatuksistani ääneen. Ne ei katoa. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Vahvistat vain sitä mitä juurikin mietin. Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva.

        "Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva."

        Paitsi ettei ole välttämättä ollenkaan selkeä. Jokatapauksessa kaikilla on aikatavalla erilainen kuva mieheydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva."

        Paitsi ettei ole välttämättä ollenkaan selkeä. Jokatapauksessa kaikilla on aikatavalla erilainen kuva mieheydestä.

        Joo. Ja harva antaa sen olla mitä vaan...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Vahvistat vain sitä mitä juurikin mietin. Jokaisella on mieheydestä selkeä kuva.

        Näin on. Minä ulkoisesti viihdyn perinteisesti suht naisellisena naisena, mutta koen että minussa on enemmän maskuliinisiksi määriteltyjä piirteitä, kuin monissa miehissä. Minussa on positiivista uhrautumista ja taistelukykyä heikompien puolesta💪.


    • Anonyymi

      Se! Olet ärjyvä leijona niiden ansiosta! :D

      • Mä olen joskus ollut innoissani, kun oin horoskoopiltani leijona. 😄

        Mutta mietippä miten mulkku oikeesti urosleijons on. 🤔
        Kunnon kusipää!

        Ei mun juttu...


    • Anonyymi

      Ööö…hhöh? Mutta…olethan mies? Silloin on mies kun syntyä putkahtaa mieheksi? En minäkään ole fretti kun en sellaiseksi syntynyt. Hmm…

      Hassua.

      En osaa sanoa mitään muuta tuota, joo…?

      • En mä voikaan valita... ei tässä siitä ole kysymys... vaan siitä, että miksi minun pitäisi olla vaikkapa tyytyväinen, että satun olemaan mies?

        Mun mielestä jos olet mies, on sulla käynyt elämän lotossa hiton p.ska tuuri. Edustat sellaista mikä saa kaikki muut pääosin tuntemaan pahaa oloa. Ei sillä sun tekemisellä ole siihen kokonaiskuvaan merkitystä.

        Vertasin miestä käärmeeseen jo. Käärmeestä ei tule kivaa otusta vaikka miten kampanjoitaisiin sen puolesta...🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        En mä voikaan valita... ei tässä siitä ole kysymys... vaan siitä, että miksi minun pitäisi olla vaikkapa tyytyväinen, että satun olemaan mies?

        Mun mielestä jos olet mies, on sulla käynyt elämän lotossa hiton p.ska tuuri. Edustat sellaista mikä saa kaikki muut pääosin tuntemaan pahaa oloa. Ei sillä sun tekemisellä ole siihen kokonaiskuvaan merkitystä.

        Vertasin miestä käärmeeseen jo. Käärmeestä ei tule kivaa otusta vaikka miten kampanjoitaisiin sen puolesta...🤔

        Sori mut jotenkin kauheeta tekstiä. Mun kokemus miehistä ja poikalapsista on on lämmin ja huomattavasti enemmän positiivinen kuin mitään muuta. Mun elämässä olleet miehet ovat pitäneet lapsistaan hyvää huolta antaneet suojaa ja turvaa.

        Ihmiset on ihmisiä, enkä halua soveltaa miehiin eläin maailmasta vertauksia. Ja jos joku eläin pitäisi valita, niin katso pingviini isijä, ne lämmittää hautoo sen vauva pingviinin munan.

        Kaikesta hyvästä huolimatta, en voisi ajatella suhdetta mieheen… mutta siihen onkin mun kohdalla sitten ihan eri syyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori mut jotenkin kauheeta tekstiä. Mun kokemus miehistä ja poikalapsista on on lämmin ja huomattavasti enemmän positiivinen kuin mitään muuta. Mun elämässä olleet miehet ovat pitäneet lapsistaan hyvää huolta antaneet suojaa ja turvaa.

        Ihmiset on ihmisiä, enkä halua soveltaa miehiin eläin maailmasta vertauksia. Ja jos joku eläin pitäisi valita, niin katso pingviini isijä, ne lämmittää hautoo sen vauva pingviinin munan.

        Kaikesta hyvästä huolimatta, en voisi ajatella suhdetta mieheen… mutta siihen onkin mun kohdalla sitten ihan eri syyt.

        Lisään vielä… kyllä olen useammin kuullut naisia verrattavan käärmeeseen: kiero manipuloiva jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä… kyllä olen useammin kuullut naisia verrattavan käärmeeseen: kiero manipuloiva jne.

        Juuri eilen soitin eräälle naiselle, puhuttiin tästä vähän sivusta. Se oli käynyt tuttavapariskunnan luona viettämässä iltaa ja yöllä isäntä oli puoliväkisin kömpinyt viereen. Oli kuulemma ihan oikeesti pitänyt ajaa pois... miettii yhä mitä sen vaimo sanois jos tietäis...

        Ukko oli ollut ihmeessään, että eikö sinkkunainen olekaan puutteessa... pikkuisen yksinkertainen äijä...

        Siskolta ja monelta muulta naiselta kuulen samanlaisia juttuja. Ja ihan lapsistaan välittävistä isistäkin voi tulle munansa vietävä tonttu.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Juuri eilen soitin eräälle naiselle, puhuttiin tästä vähän sivusta. Se oli käynyt tuttavapariskunnan luona viettämässä iltaa ja yöllä isäntä oli puoliväkisin kömpinyt viereen. Oli kuulemma ihan oikeesti pitänyt ajaa pois... miettii yhä mitä sen vaimo sanois jos tietäis...

        Ukko oli ollut ihmeessään, että eikö sinkkunainen olekaan puutteessa... pikkuisen yksinkertainen äijä...

        Siskolta ja monelta muulta naiselta kuulen samanlaisia juttuja. Ja ihan lapsistaan välittävistä isistäkin voi tulle munansa vietävä tonttu.

        Harmi juttu, että noita tyhmiä miehiä on! Naisissa ei kai ole tonttuja, mutta ehkä jotain muita saattaa olla…nainen osaa olla siveämmin ei siveä🤔

        Mitä enemmän katsot tonttuja, sitä enemmän niitä ympärilläsi näet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmi juttu, että noita tyhmiä miehiä on! Naisissa ei kai ole tonttuja, mutta ehkä jotain muita saattaa olla…nainen osaa olla siveämmin ei siveä🤔

        Mitä enemmän katsot tonttuja, sitä enemmän niitä ympärilläsi näet.

        Jotenkin vielä noin yleisesti huvittaa, että sinkkunaista pidetään uhkana. Harvoin häntä pyydetään pariskuntien seuraan. Sinkkumies kyllä kelpaa.

        Jotenkin miehiä pidetään vastuuttomina, vieteltävinä höyhäkkeinä.

        Tuttavanaisenikin sanoi tunteneensa syyllisyyttä, vaikka ei tehnyt mitään.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Jotenkin vielä noin yleisesti huvittaa, että sinkkunaista pidetään uhkana. Harvoin häntä pyydetään pariskuntien seuraan. Sinkkumies kyllä kelpaa.

        Jotenkin miehiä pidetään vastuuttomina, vieteltävinä höyhäkkeinä.

        Tuttavanaisenikin sanoi tunteneensa syyllisyyttä, vaikka ei tehnyt mitään.

        Kellä on petollisuus mielessä on. Miehet on siinä vaan kömpelöimpiä/suoraviivaisempia.

        Molemmista sukupuolista löytyy rehellisiä ja omaneduntavoittelijoita.

        Kuka syyllistyy, syyllistyy. Tossa tapauksessa se kuulostaa siltä, että syytön kantoi törpön häpeän ja se on väärin.


    • Anonyymi

      Siksi, koska haluat naisen! Nyt sen keksin! Ja nainen kun näkee ja vainuaa miehen, nainen kipaisee miehen luo!

      Jos olisit esim. kananmuna, et olisi puhuva ajatteleva mies, joka tavoittelee naista vaan olisit tyytyväinen, että joku kana istuu siinä päällä ja hautoo?

      Uskon kyllä, että ihan viimein haluat olla se mies. Joo, näinhän se menee!

      • Voidin olla nainen ja homoseksuaalikin...

        Nykyäänhän ihmisiä voi muokata.

        Munat pois ja tissiä tilalle. Iso homma, ja en ehkä olisi nainen, mut en mieskään. Ainakaan ulkoisesti.

        Mutta tässäkään ei päästy vastaukseen siinä kysymyksessä, että miksi minun pitäisi olla mies? Mä tiedän kyllä, että mitä haluisin, että mies olisi, että voisin sitä haluta, mutta minun pitäisi oikeastaan muuttaa muiden odotukset siitä, mitä mies on, tai voi olla. 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Voidin olla nainen ja homoseksuaalikin...

        Nykyäänhän ihmisiä voi muokata.

        Munat pois ja tissiä tilalle. Iso homma, ja en ehkä olisi nainen, mut en mieskään. Ainakaan ulkoisesti.

        Mutta tässäkään ei päästy vastaukseen siinä kysymyksessä, että miksi minun pitäisi olla mies? Mä tiedän kyllä, että mitä haluisin, että mies olisi, että voisin sitä haluta, mutta minun pitäisi oikeastaan muuttaa muiden odotukset siitä, mitä mies on, tai voi olla. 🤔

        Että niinku täh?? Mä putosin jo kärryiltä. Yritin.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Voidin olla nainen ja homoseksuaalikin...

        Nykyäänhän ihmisiä voi muokata.

        Munat pois ja tissiä tilalle. Iso homma, ja en ehkä olisi nainen, mut en mieskään. Ainakaan ulkoisesti.

        Mutta tässäkään ei päästy vastaukseen siinä kysymyksessä, että miksi minun pitäisi olla mies? Mä tiedän kyllä, että mitä haluisin, että mies olisi, että voisin sitä haluta, mutta minun pitäisi oikeastaan muuttaa muiden odotukset siitä, mitä mies on, tai voi olla. 🤔

        No mä ainakin tiedän etten halua olla tiskiharja tai kananmuna tms. Haluan olla minä, nainen.

        Siihen pystyy vain itse vastaamaan. Koetko mitään hienoa siinä, että olet syntynyt sellaiseksi mitä peilistä näet? Jos koet, niin sitten olet jollain tapaa mieskin. Listaa hyvät asiat.

        Mä koen, että on kivaa naisena ja elämä soljuu luontevasti. Ja jos on luontevaa niin se on oikea tapa elää ja katsella tätä maailmaa.

        Mistä herää tuo kysymyksesi, ”miksi pitää olla mies”, liittyykö mietintään pahaa oloa vai onko se vain muuten vain kysymys?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä ainakin tiedän etten halua olla tiskiharja tai kananmuna tms. Haluan olla minä, nainen.

        Siihen pystyy vain itse vastaamaan. Koetko mitään hienoa siinä, että olet syntynyt sellaiseksi mitä peilistä näet? Jos koet, niin sitten olet jollain tapaa mieskin. Listaa hyvät asiat.

        Mä koen, että on kivaa naisena ja elämä soljuu luontevasti. Ja jos on luontevaa niin se on oikea tapa elää ja katsella tätä maailmaa.

        Mistä herää tuo kysymyksesi, ”miksi pitää olla mies”, liittyykö mietintään pahaa oloa vai onko se vain muuten vain kysymys?

        No mä en voi tietää mitä on olls muu kuin mies...

        Mutta mä mietinkin lähinnä sitä, että itselläkään ei ole kovin hyvä kokonaiskuva miehestä noin yleisesti. On tosi p.skoja miehiä ja sitten jos olet hyvä, joudut todistamaan sen. Olen uhka naisille ja muille miehille.

        Jos voisin vaan valita, en kyllä ois mies. Paska rasti.

        Jos vertais eläinkuntaan ja miten ihmiset sen näkee/kokee, niin mies olisi käärme. En haluis olla käärmekään.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No mä en voi tietää mitä on olls muu kuin mies...

        Mutta mä mietinkin lähinnä sitä, että itselläkään ei ole kovin hyvä kokonaiskuva miehestä noin yleisesti. On tosi p.skoja miehiä ja sitten jos olet hyvä, joudut todistamaan sen. Olen uhka naisille ja muille miehille.

        Jos voisin vaan valita, en kyllä ois mies. Paska rasti.

        Jos vertais eläinkuntaan ja miten ihmiset sen näkee/kokee, niin mies olisi käärme. En haluis olla käärmekään.

        Sittenhän sinä tiedät, että olet mies.

        Älä vertaile mitä muut tekevät. Oleminen lähtee tietysti siitä!


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Voidin olla nainen ja homoseksuaalikin...

        Nykyäänhän ihmisiä voi muokata.

        Munat pois ja tissiä tilalle. Iso homma, ja en ehkä olisi nainen, mut en mieskään. Ainakaan ulkoisesti.

        Mutta tässäkään ei päästy vastaukseen siinä kysymyksessä, että miksi minun pitäisi olla mies? Mä tiedän kyllä, että mitä haluisin, että mies olisi, että voisin sitä haluta, mutta minun pitäisi oikeastaan muuttaa muiden odotukset siitä, mitä mies on, tai voi olla. 🤔

        Feminiiniset ja maskuliiniset ominaisuudet on määritelty.

        Kaikki on tarjolla ja voit omaksua ihan mitkä parhaalta tuntuu… se on nykyään onneksi hyväksyttyä ja hyvä suunta.

        Mun isä esim, on hellä, taiteellinen ja lämmin pullaa leipova isä, mutta samalla pelkäämätön pohjalainen puukkojunkkari, joka oli ensimmäisellä puolustusvoimien leirillä alle kolmevuotiaana 2vk.


    • Anonyymi

      No mutta mikä muukaan sitten voisit olla? Ilmanraikastin, kärpässieni, nainen? Olet se mikä tuntuu, että olet. Tuntuuko sinusta mieheltä? Jos vähänkään tuntuu, niin kyllä sinä sitten olet se mies.

      • No sanpppa mikä on se mies?

        No guuglataan...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taavi-25-lahti-sahkopotkulaudalla-baarista-kotiin-sitten-kaikki-pimeni-mies-haluaa-nayttaa-mita-onnettomuus-teki-hanen-paalleen/8266534

        Ja lisää...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-anastusta-vuoden-sisaan-parikymppinen-mies-jai-taas-kiinni-hameenlinnassa/8266890#gs.dbusnn

        Ja sit jalkaudun ulos... mitä näen? Juopon? Onko hän mies vai nainen suurella todennäköisyydellä. Kuka ajaa autolla mun yli, suurella todennäköisyydellä? Kuka tappaa mut tai raiskaa... suurella todennäköisyydellä.

        Niin miksi minun pitäisi olla mies? Haluta olla mies? Oikeastaan voisin olla vaikka ky.pä vaan. Munanroikottaja... mitä vaan muuta.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sanpppa mikä on se mies?

        No guuglataan...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taavi-25-lahti-sahkopotkulaudalla-baarista-kotiin-sitten-kaikki-pimeni-mies-haluaa-nayttaa-mita-onnettomuus-teki-hanen-paalleen/8266534

        Ja lisää...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-anastusta-vuoden-sisaan-parikymppinen-mies-jai-taas-kiinni-hameenlinnassa/8266890#gs.dbusnn

        Ja sit jalkaudun ulos... mitä näen? Juopon? Onko hän mies vai nainen suurella todennäköisyydellä. Kuka ajaa autolla mun yli, suurella todennäköisyydellä? Kuka tappaa mut tai raiskaa... suurella todennäköisyydellä.

        Niin miksi minun pitäisi olla mies? Haluta olla mies? Oikeastaan voisin olla vaikka ky.pä vaan. Munanroikottaja... mitä vaan muuta.

        Höpötipöpöti. Mikäs sulla nyt taas on? Oletko unohtanut, et olet mies ja ihan kiva sellainen? Tietysti olet se persoona mikä olet, mutta ulospäin myös hauska mies eikä siinä ole mitään tai mitä sitten mitä muut miehet touhuavat! Eihän se höpsö sun syyksi mene! Ennen kaikkea siksi kai ihmisiä kutsutaan joksikin, että toinen ihminen pystyy ottamaan sen toisen vastaan jotenkin? Määreitä tarvitaan, että me elävät ja ajattelevat voidaan suhteuttaa kaikkea tätä olevaa tuntemiemme asioiden kautta.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sanpppa mikä on se mies?

        No guuglataan...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taavi-25-lahti-sahkopotkulaudalla-baarista-kotiin-sitten-kaikki-pimeni-mies-haluaa-nayttaa-mita-onnettomuus-teki-hanen-paalleen/8266534

        Ja lisää...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-anastusta-vuoden-sisaan-parikymppinen-mies-jai-taas-kiinni-hameenlinnassa/8266890#gs.dbusnn

        Ja sit jalkaudun ulos... mitä näen? Juopon? Onko hän mies vai nainen suurella todennäköisyydellä. Kuka ajaa autolla mun yli, suurella todennäköisyydellä? Kuka tappaa mut tai raiskaa... suurella todennäköisyydellä.

        Niin miksi minun pitäisi olla mies? Haluta olla mies? Oikeastaan voisin olla vaikka ky.pä vaan. Munanroikottaja... mitä vaan muuta.

        Minäpä kysyn, mikä sinä haluaisit olla? Sitten kai sitä on, mitä haluaa olla? Onko sille jotain estettä? Mikä herättää tämän ap:n pohdinnan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä kysyn, mikä sinä haluaisit olla? Sitten kai sitä on, mitä haluaa olla? Onko sille jotain estettä? Mikä herättää tämän ap:n pohdinnan?

        Krapula aiheuttaa pohdinnan...

        Ja haluan olla vaan minä. Mutta vastaantuleville mä oon mies. Jos olisin mitä vaan muuta, niin se ois jees. Mutta edustan jotain mikä on hyvässä ja pahassa aina jotain, eikä sitä kysytä edes minulta.

        Väännetään asioita mihin tahaansa, niin mies on aina keskiössä. En minä voi olla vain henkilö. Jos en näyttäisi miheltä, voisin olla mitä vaan...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Krapula aiheuttaa pohdinnan...

        Ja haluan olla vaan minä. Mutta vastaantuleville mä oon mies. Jos olisin mitä vaan muuta, niin se ois jees. Mutta edustan jotain mikä on hyvässä ja pahassa aina jotain, eikä sitä kysytä edes minulta.

        Väännetään asioita mihin tahaansa, niin mies on aina keskiössä. En minä voi olla vain henkilö. Jos en näyttäisi miheltä, voisin olla mitä vaan...

        Laitetaanko sulle tällä hetkellä liikaa hoidettavaa, vastuuta?

        Oletko levon tarpeessa? Et halua olla se keskipilari, tukipilari kaikelle?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Krapula aiheuttaa pohdinnan...

        Ja haluan olla vaan minä. Mutta vastaantuleville mä oon mies. Jos olisin mitä vaan muuta, niin se ois jees. Mutta edustan jotain mikä on hyvässä ja pahassa aina jotain, eikä sitä kysytä edes minulta.

        Väännetään asioita mihin tahaansa, niin mies on aina keskiössä. En minä voi olla vain henkilö. Jos en näyttäisi miheltä, voisin olla mitä vaan...

        Nyt pääsin jollain tapaa kärryille takaisin. Tilanne on synnyttänyt sulle tunteen.

        Ota aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaanko sulle tällä hetkellä liikaa hoidettavaa, vastuuta?

        Oletko levon tarpeessa? Et halua olla se keskipilari, tukipilari kaikelle?

        Dissellä vaan aina krapuloissa iso pyörä heittää sen verran että pitää harjoittaa noita pohdintoja. Voisihan se vaan ilmoittaa itsensä virallisiin yhteyksiin muunsukupuoliseksi mutta kun pitää saada jängätä muka filosofina niin mieluummin sitten aivopieruilee täällä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dissellä vaan aina krapuloissa iso pyörä heittää sen verran että pitää harjoittaa noita pohdintoja. Voisihan se vaan ilmoittaa itsensä virallisiin yhteyksiin muunsukupuoliseksi mutta kun pitää saada jängätä muka filosofina niin mieluummin sitten aivopieruilee täällä.

        -harmiseikirj-

        Nooh…eihän tässä kukaan oikein pyhänä jaksa…
        Jokainen väsähtää syksyllä…

        Olipa selvinpäin tai pikkuisen tokkurassa.. z


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpötipöpöti. Mikäs sulla nyt taas on? Oletko unohtanut, et olet mies ja ihan kiva sellainen? Tietysti olet se persoona mikä olet, mutta ulospäin myös hauska mies eikä siinä ole mitään tai mitä sitten mitä muut miehet touhuavat! Eihän se höpsö sun syyksi mene! Ennen kaikkea siksi kai ihmisiä kutsutaan joksikin, että toinen ihminen pystyy ottamaan sen toisen vastaan jotenkin? Määreitä tarvitaan, että me elävät ja ajattelevat voidaan suhteuttaa kaikkea tätä olevaa tuntemiemme asioiden kautta.

        Mietippäs mitä kaikkea oon tehnyt senkin eteen, että sinä sanot noin?

        Minus itseäkin ahdistaa miehet. Tiedän monta huikeaa miestä ja tiedän, että heitä on monenlaisia, mutta ensisijaisesti he ovat vain miehiä...

        Esimerkiksi en suhtaudu naisiin samalla tavalla. En koe uhkaksi...miehen koen. Miehen pitää ansaita luottamus. Naisen ei..jopa siis omalla kohdalla.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mietippäs mitä kaikkea oon tehnyt senkin eteen, että sinä sanot noin?

        Minus itseäkin ahdistaa miehet. Tiedän monta huikeaa miestä ja tiedän, että heitä on monenlaisia, mutta ensisijaisesti he ovat vain miehiä...

        Esimerkiksi en suhtaudu naisiin samalla tavalla. En koe uhkaksi...miehen koen. Miehen pitää ansaita luottamus. Naisen ei..jopa siis omalla kohdalla.

        "Miehen pitää ansaita luottamus. Naisen ei..jopa siis omalla kohdalla."

        Tuohan johtuu vain sinun omasta vajavaisesta käsityskyvystä ymmärtää että nainen voi olla jopa pahempi ja petollisempi sinua kohtaan kuin yksikään mies. Onhan se tuo sinun lapsenomainen käsitys kyllä palstalla tullutkin selväksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miehen pitää ansaita luottamus. Naisen ei..jopa siis omalla kohdalla."

        Tuohan johtuu vain sinun omasta vajavaisesta käsityskyvystä ymmärtää että nainen voi olla jopa pahempi ja petollisempi sinua kohtaan kuin yksikään mies. Onhan se tuo sinun lapsenomainen käsitys kyllä palstalla tullutkin selväksi.

        -harmiseikirj-

        Hei. Minun lasten äiti käytti minua hyväkseen...en mä mikään pösilö ole.

        Mutta jos mä käännän koko baletin toisinpäin,... pelkäisin mua enemmän kuin exää...

        Kummanko laittaisit itse pesemään teinityttöä? Isän vai äidin? Ei pitäisi yhtään miettiä, mutta jokainen pysähtyy ja miettii... jopa mä, vaikkei pitäisi.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mietippäs mitä kaikkea oon tehnyt senkin eteen, että sinä sanot noin?

        Minus itseäkin ahdistaa miehet. Tiedän monta huikeaa miestä ja tiedän, että heitä on monenlaisia, mutta ensisijaisesti he ovat vain miehiä...

        Esimerkiksi en suhtaudu naisiin samalla tavalla. En koe uhkaksi...miehen koen. Miehen pitää ansaita luottamus. Naisen ei..jopa siis omalla kohdalla.

        No kyllähän minuakin naisena ahdistaa muutkin naiset, (varsinkin itseni vanhemmat kiukkuiset tädit!) miehet ja naiset eri tapaa. No yleensäkin ihmiset jos ne ovat typeriä kanoja tai eivät käytä aivojaan. KAIKKIEN pitää ansaita luottamus. Luottamuksen saannissa ei nainen miehestä poikkea. Ja ei se sinun olemustasi miehenä vähennä vaikka toinen mies olisi ”uhka”, älä nyt siihen vaan vertaile omaa elämää. Höh höh nyt. Ja ekaa mietintää/kysymystä en ymmärtänyt ollenkaan? Minä sanon miten ja miksi? Mitä?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hei. Minun lasten äiti käytti minua hyväkseen...en mä mikään pösilö ole.

        Mutta jos mä käännän koko baletin toisinpäin,... pelkäisin mua enemmän kuin exää...

        Kummanko laittaisit itse pesemään teinityttöä? Isän vai äidin? Ei pitäisi yhtään miettiä, mutta jokainen pysähtyy ja miettii... jopa mä, vaikkei pitäisi.

        (paletti P:llä, spekuloida K:lla. :)


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sanpppa mikä on se mies?

        No guuglataan...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taavi-25-lahti-sahkopotkulaudalla-baarista-kotiin-sitten-kaikki-pimeni-mies-haluaa-nayttaa-mita-onnettomuus-teki-hanen-paalleen/8266534

        Ja lisää...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-anastusta-vuoden-sisaan-parikymppinen-mies-jai-taas-kiinni-hameenlinnassa/8266890#gs.dbusnn

        Ja sit jalkaudun ulos... mitä näen? Juopon? Onko hän mies vai nainen suurella todennäköisyydellä. Kuka ajaa autolla mun yli, suurella todennäköisyydellä? Kuka tappaa mut tai raiskaa... suurella todennäköisyydellä.

        Niin miksi minun pitäisi olla mies? Haluta olla mies? Oikeastaan voisin olla vaikka ky.pä vaan. Munanroikottaja... mitä vaan muuta.

        Tsiisus Disse, onko sullakaan kaikki muumit ihan kotona? Tähän asti tätä ketjua luin, kaikki lähes täysin mieletöntä pohdintaa. Mulla alkaa särkeä jo päätä, tämä päättömyys.

        Helppoahan tuo on parannella tilannetta, käyt prosessin läpi... hukkaat jotain pois ja hankit tisseihis silikooni täytteet, niin eiköhän se ole siinä.
        Tosin ahdistusta sekin saattaa aiheuttaa, näytti sitten miten näyttävälle naiselle kroppansa puolesta... psyyke ei aina pysy mukana noissa kuvioissa kuitenkaan. Olen kuullut.
        Hyvää päivänjatkoa, jos noin voi edes tänään toivottaa!
        tr.. likka


      • Anonyymi kirjoitti:

        (paletti P:llä, spekuloida K:lla. :)

        Paljastat ittes, hönö, vaikket allekirjoita tai vastaan nikilläs...

        Ja tietysti jokainen joutuu ansaitsemaan arvostuksen ja kunnioituksen...

        Mutta minua väsyttää oikeasti olla mies. Täällähän voisin esittää mitä vaan muuta, piiloutua mieheydestäni, mutta en irl.

        Osaan kyllä olla lasten kanssa leikkipuistossa ja keskittyä heihin...uimahallissa jne... mutta minuun suhtaudutaan aina miehenä, ei minään muuna. Enkä tee edes itse poikkeusta...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Paljastat ittes, hönö, vaikket allekirjoita tai vastaan nikilläs...

        Ja tietysti jokainen joutuu ansaitsemaan arvostuksen ja kunnioituksen...

        Mutta minua väsyttää oikeasti olla mies. Täällähän voisin esittää mitä vaan muuta, piiloutua mieheydestäni, mutta en irl.

        Osaan kyllä olla lasten kanssa leikkipuistossa ja keskittyä heihin...uimahallissa jne... mutta minuun suhtaudutaan aina miehenä, ei minään muuna. Enkä tee edes itse poikkeusta...

        Eläpä kutsu minua tönöksi! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä kutsu minua tönöksi! :)

        Siis hönöksi 👆

        Enkä minä ole piilossa. Varpaani näkyvät


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis hönöksi 👆

        Enkä minä ole piilossa. Varpaani näkyvät

        Äppäppää... tönöä tarkoitinkin... 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä kutsu minua tönöksi! :)

        Tönööö!!!

        Tönö sointuu paremmin kuin Wuppis. 😬👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sanpppa mikä on se mies?

        No guuglataan...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taavi-25-lahti-sahkopotkulaudalla-baarista-kotiin-sitten-kaikki-pimeni-mies-haluaa-nayttaa-mita-onnettomuus-teki-hanen-paalleen/8266534

        Ja lisää...

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-anastusta-vuoden-sisaan-parikymppinen-mies-jai-taas-kiinni-hameenlinnassa/8266890#gs.dbusnn

        Ja sit jalkaudun ulos... mitä näen? Juopon? Onko hän mies vai nainen suurella todennäköisyydellä. Kuka ajaa autolla mun yli, suurella todennäköisyydellä? Kuka tappaa mut tai raiskaa... suurella todennäköisyydellä.

        Niin miksi minun pitäisi olla mies? Haluta olla mies? Oikeastaan voisin olla vaikka ky.pä vaan. Munanroikottaja... mitä vaan muuta.

        En tiedä provosoitaisi vai mitä, mut mun sydän särkyy siitä miten rumasti puhut miehistä.

        Tieteelliset faktat nyt vaan on ne, että miehillä hormooni toiminta edesauttaa riskinottoa jne. Tiesitkö, että poikalapsia syntyy aina enemmän, mutta kuolee alle viisivuotiaana enemmän, niin että sukupuolijakauma määrällisesti tasoittuu suht samoihin lukuihin.

        Tyttökromosominen sikiö selviytyy helpommin raskaidenaikaisista poikkeustiloista ja keskosuudesta. Tässä on biologiset taustat. Poika on tavallaan jo geneettisesti haavoittuvampi. Vankila tilastoista voisi tehdä sen lyhyen päätelmän, että miesten psyykkinen tila on myös helpommin särkyvä, tytöt on sitkeitä.

        Kumpikin sukupuoli on hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän minuakin naisena ahdistaa muutkin naiset, (varsinkin itseni vanhemmat kiukkuiset tädit!) miehet ja naiset eri tapaa. No yleensäkin ihmiset jos ne ovat typeriä kanoja tai eivät käytä aivojaan. KAIKKIEN pitää ansaita luottamus. Luottamuksen saannissa ei nainen miehestä poikkea. Ja ei se sinun olemustasi miehenä vähennä vaikka toinen mies olisi ”uhka”, älä nyt siihen vaan vertaile omaa elämää. Höh höh nyt. Ja ekaa mietintää/kysymystä en ymmärtänyt ollenkaan? Minä sanon miten ja miksi? Mitä?

        Mulla myös nainen ja mies samalla viivalla. Kumpikin saa mun luottamuksen kättelyssä, mutta sen voi menettää. Lähtökohtana luotan kaikkiin suomalaisiin ihmisiin, koska olen itse lojaali ja luotettava.


    • Anonyymi

      No eihän sun tarvitse olla mies.

      Jos koet olevasi sukupuoleltasi sellainen, niin saat olla, muttei mikään pakko. Ole vaan Disse 👍

      Mun käsitykseni sukupuolista on tosi värikäs. Arjessa voin olla mitä vaan, mutta virallisissa papereissa lukee "nainen". Kyllä se mulle käy, siellä paperissa. Muuten taas.. ihan sama.

      xLiner

      • Helppoa. Suutele naista tai miestä, niin se on ok. Eikö?

        Mene alasti miehen tai naisen kansssa saunaan, niin se on ok...

        Mutta mitä itse mietit, kun lauteille kömpii joko nainen tai mies? Onko kyse kummassakin ihmisestä?

        Ei minua epäillytä se mitä oon. Tiedän hyvin mitä oon. Mutta muille minä olen mies. En ihminrn, vaan mies.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Helppoa. Suutele naista tai miestä, niin se on ok. Eikö?

        Mene alasti miehen tai naisen kansssa saunaan, niin se on ok...

        Mutta mitä itse mietit, kun lauteille kömpii joko nainen tai mies? Onko kyse kummassakin ihmisestä?

        Ei minua epäillytä se mitä oon. Tiedän hyvin mitä oon. Mutta muille minä olen mies. En ihminrn, vaan mies.

        Höps, henkilö!

        Nainen ja mies ovat ihmisiä. Enemmän se persoona vaikuttaa, kenet huolin saunakaveriksi.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höps, henkilö!

        Nainen ja mies ovat ihmisiä. Enemmän se persoona vaikuttaa, kenet huolin saunakaveriksi.

        xLiner

        Sähän voit kirjoittaa tänne mitä lystäät, mutta kun aihe on muu, säkin vedät perustelut miehen ja naisen välille ihan eritavalla.

        Elä nyt jeesustele... ei tarvitse. En mä oo hajoomassa, vaikka oisin kuin krapulassa. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Sähän voit kirjoittaa tänne mitä lystäät, mutta kun aihe on muu, säkin vedät perustelut miehen ja naisen välille ihan eritavalla.

        Elä nyt jeesustele... ei tarvitse. En mä oo hajoomassa, vaikka oisin kuin krapulassa. 😀

        Jeesustelu on sun hommasi ☝️ ( onks wuu lomalla?)

        Onhan miehen ja naisen kropissa eroja. Testosteroni vaikuttaa käytökseenkin...

        Ja harvemmin täälläkään naiset vinkuu p*llun puutetta.

        Sukupuoli ja sen " velvoitteet" on kuitenkin sun omassa päässäsi. Itse määrittelet mikä sopii sulle. Muut saa ajatella mitä tykkäävät.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesustelu on sun hommasi ☝️ ( onks wuu lomalla?)

        Onhan miehen ja naisen kropissa eroja. Testosteroni vaikuttaa käytökseenkin...

        Ja harvemmin täälläkään naiset vinkuu p*llun puutetta.

        Sukupuoli ja sen " velvoitteet" on kuitenkin sun omassa päässäsi. Itse määrittelet mikä sopii sulle. Muut saa ajatella mitä tykkäävät.

        xLiner

        Wuppis taitaa nikiltäön pitää vapaata, mutta heiluu muuten yhä anona, mm tässä ketjussa. 😄

        Selittelet kuin palstapojat konsanaan. Lisää vielä geenit, niin pääset kyniksen tasolle. 😂

        Kuules hulkkiseni... minulla virtaa hormoonit ihan siinä missä kellä muullakin kaksjalkaisella. Nyt jos tuohon ilmestyis nainen, mikä sanois persuus paljaana, että kehtaisitko vähän pökkästä, niin vaikeaa ois olla pökkäisemättä. Krapulassa panettaa...

        Mutta ihan sama... se juuri oletetaan... itsekin niin teen... juurihan tuon ylläolevan kirjoitin. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesustelu on sun hommasi ☝️ ( onks wuu lomalla?)

        Onhan miehen ja naisen kropissa eroja. Testosteroni vaikuttaa käytökseenkin...

        Ja harvemmin täälläkään naiset vinkuu p*llun puutetta.

        Sukupuoli ja sen " velvoitteet" on kuitenkin sun omassa päässäsi. Itse määrittelet mikä sopii sulle. Muut saa ajatella mitä tykkäävät.

        xLiner

        ”Ja harvemmin täälläkään naiset vinkuu p*llun puutetta.”

        Minä yhdyn jokaiseen p*llun puute viestiin, jota palstalta luen… okei en ehkä jokaiseen persoonattomaan ”kunhan olis reikä” tyyppiseen lausahdukseen😅 …samaa kaipuuta voi tuntea nainenkin toista naista kohtaan, vaikka ulosanti ei olisi niin suora.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja harvemmin täälläkään naiset vinkuu p*llun puutetta.”

        Minä yhdyn jokaiseen p*llun puute viestiin, jota palstalta luen… okei en ehkä jokaiseen persoonattomaan ”kunhan olis reikä” tyyppiseen lausahdukseen😅 …samaa kaipuuta voi tuntea nainenkin toista naista kohtaan, vaikka ulosanti ei olisi niin suora.

        Suatana on suoraan sanonut että mieli tekee pill*a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suatana on suoraan sanonut että mieli tekee pill*a.

        Suatanalle suoruus suotakoon😄


    • Anonyymi

      Voithan sä olla vaikka kärpäslätkä.

      • Anonyymi

        No ei voi kyllä mun mielestä :(


    • Anonyymi

      :DDDDD

    • Anonyymi

      Sinulla on vähän ristiriitainen tuo aloitus. Nauratti nuo kysymykset. Onhan ne homotkin yhtälailla miehiä. Kyllä sen biologisen miehuuden (kromosomit ja sukupuolielimet) määrittelee se syntymäsukupuoli niin heteroilla kuin homoilla. Yhtälailla miehiä molemmat. Sitten mies toki voi olla feminiininen sisäisesti, vaikka onkin mies.

      Ei tietenkään pidää samaistua kaikkeen. Sinähän edustat vain itseäsi, et muita miehiä. Muut miehet itse vastaa siitä, mitä edustaa ja minkä kuvan miehen sukupuolesta antaa. Ihan sama sitten naisilla. Naisissa ja miehissä on hyvässä ja pahassa sukupuolensa edustajia. Ei toisten samaa sukupuolta olevien törppäilyistä ja virheistä tule tietenkään vastuuta kantaa. Jokainen kantaa vastuun omista asioistaan ja virheistään yksilötasolla ei sukupuolitasolla.

      • Anonyymi

        ...ja saahan aloittaja tosiaan olla vaikka naismainen mies, jos haluaa. Tosin minun on kovin vaikea kuvitella Disseä esim. hameessa ja korkokengissä. :DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja saahan aloittaja tosiaan olla vaikka naismainen mies, jos haluaa. Tosin minun on kovin vaikea kuvitella Disseä esim. hameessa ja korkokengissä. :DDDDD

        Vaatteet on vain vaatteita, niillä ei ole sukupuolta.


    • Anonyymi

      Oman sukupuolen määrittely kuuluu oman kokemuksen piiriin. Eli olet mies, jos koet olevasi mies 🤷‍♀️.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Sana kuin nälkä. Se tuntuu kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana kuin nälkä. Se tuntuu kyllä.

        Sama*


    • Anonyymi

      Olet vaan oma itsesi ja se on ok.

    • Anonyymi

      Kovin syvällisesti en osaa asiaa pohtia, kun en mies ole. Vaan itselleni ainakin on ensisijaisesti tärkeintä olla ihminen ja naiseus on sitten toissijainen ominaisuus. Olen mielummin "hyvä ihminen" kuin "hyvä nainen" (what ever that is).

      Ja siis jokainenhan määrittää lopulta itse mitä se mieheys/miehisyys ja naiseus/naisellisuus on.

      • Niin, ei minunkaan tarvitse yrittää mitään muuttaa. Olen mies ja sillä siisti...

        Mutta aloitus on vähän....hmmm... hypoteettinen.

        Miksi minun pitäisi olla mies? Olen isä, ylpeä siitä. Poika, olen ylpeä siitäkin. Olen työssäni hyvä, ystäville olen tärkeä, mutta oikeastaan sukupuolestani en osaa olla ylpeä... suoraan sanottuna hävettää olla mies... ja se ei tietty ole ihan jees...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Niin, ei minunkaan tarvitse yrittää mitään muuttaa. Olen mies ja sillä siisti...

        Mutta aloitus on vähän....hmmm... hypoteettinen.

        Miksi minun pitäisi olla mies? Olen isä, ylpeä siitä. Poika, olen ylpeä siitäkin. Olen työssäni hyvä, ystäville olen tärkeä, mutta oikeastaan sukupuolestani en osaa olla ylpeä... suoraan sanottuna hävettää olla mies... ja se ei tietty ole ihan jees...

        No siis tavallaan juuri noin. En mä ajattele olevani nainen. Siis tiedän toki olevani, mutta se on täysin epäolennaista mun elämäni kannalta.

        Sama asia seksuaalisuuden kohdalla. Olen heteronainen, pidän siis miehistä ja olen tietoinen siitä. Vaan en mä sitä ikinä sen kummemmin pohdi. Tykkään kenestä tykkää, eikä mun tarvitse sitä sen syvemmin pohtia. Se "heterous" on lopulta myös varsin epäolennaista. En mä kaikista miehistä kuitenkaan tykkää.


    • Anonyymi

      Elä ylänappi auki! (paidasta).

    • Minä olen kaksijakoinen. Toisaalta olen örmy mies, mutta sitten välillä sellainen höpsäntuu. Kumpikin puoli on minua itseäni. Tekeekö jompikumpi piirre minusta sitten vähemmän miehen? Vai onko sittenkin niin, että olen tarpeeksi mies ollakseni kumpaakin.

      • No sinullekin on tärkeää, kirjoituksiesi perusteella, kuka ja mikä on mies. Tulee mieleen kynis, sekin vaahtosi siitä...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No sinullekin on tärkeää, kirjoituksiesi perusteella, kuka ja mikä on mies. Tulee mieleen kynis, sekin vaahtosi siitä...

        Luet valikoiden. Minä olen neitimies. Siis niin mies, että uskallan välillä olla neitikin ihan rehellisesti.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Luet valikoiden. Minä olen neitimies. Siis niin mies, että uskallan välillä olla neitikin ihan rehellisesti.

        Luen ihmisistä sen mitä he eivät juuri silloin sano ääneen.
        Ja lopulta olen ollut oikeassa kuka on millainen.

        Miehiä en ole täällä tavannut, mutta en usko, että ihmisyys on kiinni sukupuolesta.

        Tosin, ehkä löydän täältä miehen, jonka haluan tavata ja katsoa mitä hän on oikeasti? 🤷‍♂️


      • interlocutrice kirjoitti:

        Luen ihmisistä sen mitä he eivät juuri silloin sano ääneen.
        Ja lopulta olen ollut oikeassa kuka on millainen.

        Miehiä en ole täällä tavannut, mutta en usko, että ihmisyys on kiinni sukupuolesta.

        Tosin, ehkä löydän täältä miehen, jonka haluan tavata ja katsoa mitä hän on oikeasti? 🤷‍♂️

        Mitä sinä luet minusta rivien välistä? Epäilen tosin vahvasti ihmistuntemustasi. Minä kun olen luonteeltani sellainen runopoika. Antaa kaikkien kukkien kukkia -tyyppi. Kaukana machomiehestä. Taidat olettaa että kaikkien ei-machomiesten pitäisi olla samanlaisia hölösuita kuin itse olet. Ei hiljainen juro olemus tarkoita, että yrittäisi leikkiä jotain miesten miestä. Minä vain olen hiljainen runopoika.

        Ja minun kanssani tuota rivien välistä lukutaitoa tarvitaan. Saatan monesti sanoa mitä en tarkoita. Tarkoituksella kärjistän ja heitän läppää. Joskus sanon juuri päinvastaista kuin mitä oikeasti ajattelen. Monelle ei läppäni aukea. Muutenkin olen täällä aikalailla palstahahmona esiintynyt jo melkein 10 vuotta. Nyt vasta ihan viimeaikoina olen täysin omalla persoonallani ollut täällä. Osa on nähnyt hahmoni taakse jo paljon aikaisemmin. Pystytkö sinä tekemään sitä? Onhan se aika paljon minulta vaadittu, että näin pitkän palstalla olon jälkeen edes ehdottaa toiselle sellaista.

        Olen kärsinyt vuosien aikana pahoista mielenterveyden ongelmista. Ne ovat vaikuttaneet paljon palstalla olooni. Palsta on ikään kuin antanut minulle kanavan olla hullu, kun oikeassa maailmassa tähän ei ole ollut mahdollisuutta. On pitänyt näytellä normaalia. Nyt kun olen viimeisen vuoden aikana saanut mielenterveyteni kuntoon ja muutenkin elämäni järjestykseen, en koe enää Palstakamua ajankohtaisena hahmona. Ehkä sekin on vaikuttanut palstailuintooni. Tämä nimimerkki edustaa jotain mitä olin joskus, mutta ei ole ajankohtainen enää.

        Tuskin oli minulle tarkoitettu tuo viimeinen, mutta ite en halua tavata palstalta ketään. Minusta palsta saa pysyä täysin todellisuudesta irrallisena ulottuvuutena. Vaikka en voi kieltää, etteikö ajatuksena olisi kutkuttava saada nähdä ihmisiä nimimerkkien takana.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mitä sinä luet minusta rivien välistä? Epäilen tosin vahvasti ihmistuntemustasi. Minä kun olen luonteeltani sellainen runopoika. Antaa kaikkien kukkien kukkia -tyyppi. Kaukana machomiehestä. Taidat olettaa että kaikkien ei-machomiesten pitäisi olla samanlaisia hölösuita kuin itse olet. Ei hiljainen juro olemus tarkoita, että yrittäisi leikkiä jotain miesten miestä. Minä vain olen hiljainen runopoika.

        Ja minun kanssani tuota rivien välistä lukutaitoa tarvitaan. Saatan monesti sanoa mitä en tarkoita. Tarkoituksella kärjistän ja heitän läppää. Joskus sanon juuri päinvastaista kuin mitä oikeasti ajattelen. Monelle ei läppäni aukea. Muutenkin olen täällä aikalailla palstahahmona esiintynyt jo melkein 10 vuotta. Nyt vasta ihan viimeaikoina olen täysin omalla persoonallani ollut täällä. Osa on nähnyt hahmoni taakse jo paljon aikaisemmin. Pystytkö sinä tekemään sitä? Onhan se aika paljon minulta vaadittu, että näin pitkän palstalla olon jälkeen edes ehdottaa toiselle sellaista.

        Olen kärsinyt vuosien aikana pahoista mielenterveyden ongelmista. Ne ovat vaikuttaneet paljon palstalla olooni. Palsta on ikään kuin antanut minulle kanavan olla hullu, kun oikeassa maailmassa tähän ei ole ollut mahdollisuutta. On pitänyt näytellä normaalia. Nyt kun olen viimeisen vuoden aikana saanut mielenterveyteni kuntoon ja muutenkin elämäni järjestykseen, en koe enää Palstakamua ajankohtaisena hahmona. Ehkä sekin on vaikuttanut palstailuintooni. Tämä nimimerkki edustaa jotain mitä olin joskus, mutta ei ole ajankohtainen enää.

        Tuskin oli minulle tarkoitettu tuo viimeinen, mutta ite en halua tavata palstalta ketään. Minusta palsta saa pysyä täysin todellisuudesta irrallisena ulottuvuutena. Vaikka en voi kieltää, etteikö ajatuksena olisi kutkuttava saada nähdä ihmisiä nimimerkkien takana.

        Hyvä kirjoitus. Paneuduit siihen. Hienoa. 😊👌

        Minäkin räväytän joskus. Sain vaikka sinut kirjoittamaan tuon kaiken. 😀

        En minä kaikkea näe kirjoittajasta. Mutta toisaalta en ole yllättynyt kertaakaan, kun jonkun olen tavannut. Ihmisiä kaikki. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus. Paneuduit siihen. Hienoa. 😊👌

        Minäkin räväytän joskus. Sain vaikka sinut kirjoittamaan tuon kaiken. 😀

        En minä kaikkea näe kirjoittajasta. Mutta toisaalta en ole yllättynyt kertaakaan, kun jonkun olen tavannut. Ihmisiä kaikki. 😁

        Haha. Se kaikki kumpusi vaan minusta. Joskus tekee hyvää ulostaa vaan kaikki paperille. Nuo ovat ajatuksia mitä olen palstan suhteen pohtinut. Sekin mietityttää, että osaanko vaan olla oma itseni palstalla? Taidan tehdä uuden nimimerkin ja alkaa omaksi pieneksi itsekseni, vaikka se opettelua vaatiikin. Olen aina mieltänyt itseni kirjaimeksi "P". Jospa sen ympärille saisin rakennettua nimimerkin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Haha. Se kaikki kumpusi vaan minusta. Joskus tekee hyvää ulostaa vaan kaikki paperille. Nuo ovat ajatuksia mitä olen palstan suhteen pohtinut. Sekin mietityttää, että osaanko vaan olla oma itseni palstalla? Taidan tehdä uuden nimimerkin ja alkaa omaksi pieneksi itsekseni, vaikka se opettelua vaatiikin. Olen aina mieltänyt itseni kirjaimeksi "P". Jospa sen ympärille saisin rakennettua nimimerkin.

        Uusi alku on täällä mahdolllista, mutta harvoin omsn persoona niin muuttuu, ettei sitä joku kaivais esiin...oon huomannut. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Uusi alku on täällä mahdolllista, mutta harvoin omsn persoona niin muuttuu, ettei sitä joku kaivais esiin...oon huomannut. 😬

        Sepä se, kun en ole täällä ollut täysin omana itsenäni. Enemmänkin kärjistettynä hahmona, joka on kyllä pohjautunut itseeni.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Sepä se, kun en ole täällä ollut täysin omana itsenäni. Enemmänkin kärjistettynä hahmona, joka on kyllä pohjautunut itseeni.

        Mä en edes osaa sanoa mitä täällä oon? Kaikki lähtee kuitenkin minusta...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä en edes osaa sanoa mitä täällä oon? Kaikki lähtee kuitenkin minusta...

        Näinhän se on. Jotakin nämä kirjoitukset aina kertovat meistä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Näinhän se on. Jotakin nämä kirjoitukset aina kertovat meistä.

        Jep. Ja vaikka kaikkeen ei kaikki vastaa, niin aina voi lukea silti. Kannattaa muistaa sekin...


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Mitä sinä luet minusta rivien välistä? Epäilen tosin vahvasti ihmistuntemustasi. Minä kun olen luonteeltani sellainen runopoika. Antaa kaikkien kukkien kukkia -tyyppi. Kaukana machomiehestä. Taidat olettaa että kaikkien ei-machomiesten pitäisi olla samanlaisia hölösuita kuin itse olet. Ei hiljainen juro olemus tarkoita, että yrittäisi leikkiä jotain miesten miestä. Minä vain olen hiljainen runopoika.

        Ja minun kanssani tuota rivien välistä lukutaitoa tarvitaan. Saatan monesti sanoa mitä en tarkoita. Tarkoituksella kärjistän ja heitän läppää. Joskus sanon juuri päinvastaista kuin mitä oikeasti ajattelen. Monelle ei läppäni aukea. Muutenkin olen täällä aikalailla palstahahmona esiintynyt jo melkein 10 vuotta. Nyt vasta ihan viimeaikoina olen täysin omalla persoonallani ollut täällä. Osa on nähnyt hahmoni taakse jo paljon aikaisemmin. Pystytkö sinä tekemään sitä? Onhan se aika paljon minulta vaadittu, että näin pitkän palstalla olon jälkeen edes ehdottaa toiselle sellaista.

        Olen kärsinyt vuosien aikana pahoista mielenterveyden ongelmista. Ne ovat vaikuttaneet paljon palstalla olooni. Palsta on ikään kuin antanut minulle kanavan olla hullu, kun oikeassa maailmassa tähän ei ole ollut mahdollisuutta. On pitänyt näytellä normaalia. Nyt kun olen viimeisen vuoden aikana saanut mielenterveyteni kuntoon ja muutenkin elämäni järjestykseen, en koe enää Palstakamua ajankohtaisena hahmona. Ehkä sekin on vaikuttanut palstailuintooni. Tämä nimimerkki edustaa jotain mitä olin joskus, mutta ei ole ajankohtainen enää.

        Tuskin oli minulle tarkoitettu tuo viimeinen, mutta ite en halua tavata palstalta ketään. Minusta palsta saa pysyä täysin todellisuudesta irrallisena ulottuvuutena. Vaikka en voi kieltää, etteikö ajatuksena olisi kutkuttava saada nähdä ihmisiä nimimerkkien takana.

        ”Palsta on ikään kuin antanut minulle kanavan olla hullu, kun oikeassa maailmassa tähän ei ole ollut mahdollisuutta.”

        Hulluus on joskus lähempänä viisautta, kuin sitä miten sana hulluus määritellään. Voisiko tuon sanan korvata sanalla rehellinen/autenttinen. En tunne sun palsta persoonaa, mutta teksti oli hyvä!

        Olet risteyksessä. Teetkö itsellesi autenttisen nettipersoonan joksi olet kasvanut vai oletko kasvanut ulos keskustelupalstalta? Mikä estää kokeilla ensin ensimmäistä? Rohjeta tulla esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Palsta on ikään kuin antanut minulle kanavan olla hullu, kun oikeassa maailmassa tähän ei ole ollut mahdollisuutta.”

        Hulluus on joskus lähempänä viisautta, kuin sitä miten sana hulluus määritellään. Voisiko tuon sanan korvata sanalla rehellinen/autenttinen. En tunne sun palsta persoonaa, mutta teksti oli hyvä!

        Olet risteyksessä. Teetkö itsellesi autenttisen nettipersoonan joksi olet kasvanut vai oletko kasvanut ulos keskustelupalstalta? Mikä estää kokeilla ensin ensimmäistä? Rohjeta tulla esille.

        Hyviä mietteitä. Piti ihan lukea kahteen kertaan ajatuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Hyviä mietteitä. Piti ihan lukea kahteen kertaan ajatuksen kanssa.

        Kiva kuulla😊. Päädyitkö johonkin ratkaisuun, vai jäitkö vielä pohtimaan?

        Must olis kiva luoda joku profiili, mut en halua menettää sitä millä olen aikaisemmin kirjoittanut muualla kuin sinkuissa, vaikka en sillä halua täällä kirjoitella. On liian henkilökohtainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla😊. Päädyitkö johonkin ratkaisuun, vai jäitkö vielä pohtimaan?

        Must olis kiva luoda joku profiili, mut en halua menettää sitä millä olen aikaisemmin kirjoittanut muualla kuin sinkuissa, vaikka en sillä halua täällä kirjoitella. On liian henkilökohtainen.

        Ajattelin jatkaa tällaisena epäaktiivisena henkilönä. Ja kirjoittelen sitten omana itsenäni ja hylkään entisen palstahahmoni.


    • Oikeastaan viihdyn sekä miehen että naisen roolissa ja tykkään kuvitella olevani kissa.

      • Jaaha.... sovitaan, et oot karku tästä edespäin.... wuppis halus sulle lempinimen... sinä se siis. Karku. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Jaaha.... sovitaan, et oot karku tästä edespäin.... wuppis halus sulle lempinimen... sinä se siis. Karku. 😁

        Carl "Karku" Gustaf.
        Onpas erikoinen nimi, mutta on nimessä kyllä jotain persoonaan liittyvää luonnetta.
        Vakkari olen vasta sitten, kun muut ottavat nimen käyttöön. :)


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Carl "Karku" Gustaf.
        Onpas erikoinen nimi, mutta on nimessä kyllä jotain persoonaan liittyvää luonnetta.
        Vakkari olen vasta sitten, kun muut ottavat nimen käyttöön. :)

        Kukas sinä olet? Mukava saada uutta verta. Tervetuloa palstalle. Ite olen tällainen kuoleva nimimerkki. Palstailuinto on kadoksissa.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Carl "Karku" Gustaf.
        Onpas erikoinen nimi, mutta on nimessä kyllä jotain persoonaan liittyvää luonnetta.
        Vakkari olen vasta sitten, kun muut ottavat nimen käyttöön. :)

        Piti oikein lisätä nimi profiiliin.

        CARL (KARKU) GUSTAF, varttia vaille vakkari.

        Tästä se lähtee, sosiaalinen nousu, kohti varajeesuksen vakanssia.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Piti oikein lisätä nimi profiiliin.

        CARL (KARKU) GUSTAF, varttia vaille vakkari.

        Tästä se lähtee, sosiaalinen nousu, kohti varajeesuksen vakanssia.

        Loppu onkin sinusta itsestäs kiinni. Varsinkin sosiaalinen nousu. Siihen ei täällä moni miesoletettu kykene. Tee ihmeessä poikkeus.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kukas sinä olet? Mukava saada uutta verta. Tervetuloa palstalle. Ite olen tällainen kuoleva nimimerkki. Palstailuinto on kadoksissa.

        Oon kirjoitellu tänne toista vuotta eikä kukaan ole huomannut mitään :D
        Taidan olla mitätön nobody :P

        Lähdetään perusasioista: Mies, ikä 50 , hetero, naimisissa...


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Oon kirjoitellu tänne toista vuotta eikä kukaan ole huomannut mitään :D
        Taidan olla mitätön nobody :P

        Lähdetään perusasioista: Mies, ikä 50 , hetero, naimisissa...

        Täällä pitää tuoda pöytään jotain. Jotkut provoaa, jotkut taas ”miettii ääneen”. Kuulun jälkimmäiseen...

        Ja pitääkö tavoite olla kuuluisin? Voihan olla sosiaalinen kuuluisuus vaikka ei olisi erottuva? 🤔

        Elisa Kettu, eli Ellunen käy palstalla harvakseltaan, mutta silloin kun hän täällä on, hänet huomaa. Sosiaalinen kuuluisuus ilman näkyvyyttä. 😁


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kukas sinä olet? Mukava saada uutta verta. Tervetuloa palstalle. Ite olen tällainen kuoleva nimimerkki. Palstailuinto on kadoksissa.

        Etkä ole mikään kuoleva nimimerkki!

        Oot ketun kaveri.

        Into ja into.... niinhän se on kaikilla, välistä,,, mutta eihän me näitä jätetä. Eihän?


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Piti oikein lisätä nimi profiiliin.

        CARL (KARKU) GUSTAF, varttia vaille vakkari.

        Tästä se lähtee, sosiaalinen nousu, kohti varajeesuksen vakanssia.

        Mä en niin tykänny tuosta diksukan antamasta lempinimestä. Annan sulle uuden, kunhan keksin sopivan.

        Karku. Lähtee karkuun, juoksee karkuun... tälläisiä mielikuvia.

        Luulen että sua ei noteerattu siksi, että niin moni on epäillyt sua pertiksi.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Loppu onkin sinusta itsestäs kiinni. Varsinkin sosiaalinen nousu. Siihen ei täällä moni miesoletettu kykene. Tee ihmeessä poikkeus.

        Olen kokenut City.fi-palstalla aitoa sosiaalista vuorovaikutusta. Palsta lopetettiin 2013 ja olen sen jälkeen ollut koditon.
        S24 voi olla hyvä alusta keskustelulle ja läpänheitolle, jos vain muistaisimme, että olemme kaikki oikeasti aikuisia.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Olen kokenut City.fi-palstalla aitoa sosiaalista vuorovaikutusta. Palsta lopetettiin 2013 ja olen sen jälkeen ollut koditon.
        S24 voi olla hyvä alusta keskustelulle ja läpänheitolle, jos vain muistaisimme, että olemme kaikki oikeasti aikuisia.

        Joo, ei tietoa city-palstasta... ja tämäkin palsta on sekoa välillä... aikuismainen käytös on välillä kaukana ja leikkimielistä lapsellista iloittelua karsastetaan... mutta mehän tämä tehdään. Tekniikan ja ylläpidon antamien mahdollisuuksien mukaan. 😊

        Kaikenlaista vipeltäjää tänne sopii. Mutta ei täällä oikeasti ole sääntöjä. Joko kestät tai katost vähin äänin.... mutta tervetuloa, eläkä vähällä anna periks. 😄


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä en niin tykänny tuosta diksukan antamasta lempinimestä. Annan sulle uuden, kunhan keksin sopivan.

        Karku. Lähtee karkuun, juoksee karkuun... tälläisiä mielikuvia.

        Luulen että sua ei noteerattu siksi, että niin moni on epäillyt sua pertiksi.

        Mun jutut kuuluu yleensä :P-luokkaan, mutta ei se vielä ole trollausta. :P


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Oon kirjoitellu tänne toista vuotta eikä kukaan ole huomannut mitään :D
        Taidan olla mitätön nobody :P

        Lähdetään perusasioista: Mies, ikä 50 , hetero, naimisissa...

        Onnea. Olet liian normaali tässä sekametelisopassa. No nyt ainakin viimeistään muistan sinut jatkossa :D


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Mun jutut kuuluu yleensä :P-luokkaan, mutta ei se vielä ole trollausta. :P

        Mistäs olet tuon mirrin kuvan napannut? Sun se ei ole (tiedän jo).

        Mullon on epäillys siitä, että olet kirjoittanut muullakin nimimerkillä. Wuppis-pahus epäili samaa. Ei se mua haittaa, mutta uteliaisuuttani kyselen.

        Tai oikeastaan, ikäänkuin olisit sulattomo useammasta. Mielenkiintoista.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, ei tietoa city-palstasta... ja tämäkin palsta on sekoa välillä... aikuismainen käytös on välillä kaukana ja leikkimielistä lapsellista iloittelua karsastetaan... mutta mehän tämä tehdään. Tekniikan ja ylläpidon antamien mahdollisuuksien mukaan. 😊

        Kaikenlaista vipeltäjää tänne sopii. Mutta ei täällä oikeasti ole sääntöjä. Joko kestät tai katost vähin äänin.... mutta tervetuloa, eläkä vähällä anna periks. 😄

        "tervetuloa, eläkä vähällä anna periks. 😄"

        Kiitoksia, minua on aika vähän kiusattu, mutta joitakin meistä vainotaan ilkeästi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Etkä ole mikään kuoleva nimimerkki!

        Oot ketun kaveri.

        Into ja into.... niinhän se on kaikilla, välistä,,, mutta eihän me näitä jätetä. Eihän?

        Aina yhtä valloittava elisakettu. Sinun pitäisi käydä palstalla useammin :3.

        Into hukassa... Sitä tuntuu olevan muillakin ilmassa. Jonkinlainen jaettu palstasykoosi kaiketi. Välillä meinasin jo kokonaan luopua palstasta. Mutta se ajatus sitten sai taas minut kurkistamaan tänne. Kaipaan nimimerkkejä. Monet palstalla säilyneistä ihmisistä ovat anomuumeja nykyään. Ja minulla on joku itsetutkiskelu päällä. En tiedä mihin tämä tie vie minut. Ainakin hyvää kohti :)


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        "tervetuloa, eläkä vähällä anna periks. 😄"

        Kiitoksia, minua on aika vähän kiusattu, mutta joitakin meistä vainotaan ilkeästi.

        Vieläkö täällä on vainoja? Aivoni on kai oppinut ne suodattamaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aina yhtä valloittava elisakettu. Sinun pitäisi käydä palstalla useammin :3.

        Into hukassa... Sitä tuntuu olevan muillakin ilmassa. Jonkinlainen jaettu palstasykoosi kaiketi. Välillä meinasin jo kokonaan luopua palstasta. Mutta se ajatus sitten sai taas minut kurkistamaan tänne. Kaipaan nimimerkkejä. Monet palstalla säilyneistä ihmisistä ovat anomuumeja nykyään. Ja minulla on joku itsetutkiskelu päällä. En tiedä mihin tämä tie vie minut. Ainakin hyvää kohti :)

        PS. Olen kyllästynyt näihin jännämies yms. keskusteluihin. Sekin syö intoa palstailla.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aina yhtä valloittava elisakettu. Sinun pitäisi käydä palstalla useammin :3.

        Into hukassa... Sitä tuntuu olevan muillakin ilmassa. Jonkinlainen jaettu palstasykoosi kaiketi. Välillä meinasin jo kokonaan luopua palstasta. Mutta se ajatus sitten sai taas minut kurkistamaan tänne. Kaipaan nimimerkkejä. Monet palstalla säilyneistä ihmisistä ovat anomuumeja nykyään. Ja minulla on joku itsetutkiskelu päällä. En tiedä mihin tämä tie vie minut. Ainakin hyvää kohti :)

        Joo, mä oon niin ihana :-D

        Mulla ei oikein aika riitä. Enkä osaa kirjoittaa mitään. Ja olen tullut pohjattoman laiskaksi. yritän lueskella edes välillä, että pysyy jotenkin kartalla mitä kuuluu ihmisille.

        Mut kyllä miekin kaipailemaan tunnistettavia. Kuten mikä tää kantaremmi aina ollut. On hyviä anonyymeja, mutta jotenkin... heitä ei näe niin yksilöinä ja se ärsyttää.

        Missä sun väliaikavaimowuppiskin sekoilee? Ei ole näkynyt teidän kahden välisiä pokluuneja. Ai että ne on on herkkuja luettavia.

        *kutittaa kamun pulleaa masua* Ja tuota nimimerkkiä et kuoleta mihkään. Se on ihana.

        Itsetutkiskelu? Kuule, palsta auttaa. Kyllä minä tiedän :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Mistäs olet tuon mirrin kuvan napannut? Sun se ei ole (tiedän jo).

        Mullon on epäillys siitä, että olet kirjoittanut muullakin nimimerkillä. Wuppis-pahus epäili samaa. Ei se mua haittaa, mutta uteliaisuuttani kyselen.

        Tai oikeastaan, ikäänkuin olisit sulattomo useammasta. Mielenkiintoista.

        Kissa on Pinterest-sivustolta. Sieltä löytyy ilmaisia hienoja kuvia joka lähtöön.

        Olin täällä vuoden ajan nimimerkillä Tammi. Tuolloin lähinnä kiukuttelin perussuomalaisille.
        Sitten väsähdin ja pidin puolen vuoden tauon.


      • elisakettu kirjoitti:

        Joo, mä oon niin ihana :-D

        Mulla ei oikein aika riitä. Enkä osaa kirjoittaa mitään. Ja olen tullut pohjattoman laiskaksi. yritän lueskella edes välillä, että pysyy jotenkin kartalla mitä kuuluu ihmisille.

        Mut kyllä miekin kaipailemaan tunnistettavia. Kuten mikä tää kantaremmi aina ollut. On hyviä anonyymeja, mutta jotenkin... heitä ei näe niin yksilöinä ja se ärsyttää.

        Missä sun väliaikavaimowuppiskin sekoilee? Ei ole näkynyt teidän kahden välisiä pokluuneja. Ai että ne on on herkkuja luettavia.

        *kutittaa kamun pulleaa masua* Ja tuota nimimerkkiä et kuoleta mihkään. Se on ihana.

        Itsetutkiskelu? Kuule, palsta auttaa. Kyllä minä tiedän :)

        Mitä sinä niin paljon olet hommia mennyt haalimaan?

        Meillä oli Wuppiksen kanssa vuosisadan sota. Wuppis taisi siitä ihan oikeasti pahoittaa mielensä. Olin aina unelmoinut voitosta, mutta se maistuikin karvaalta. Sen jälkeen en ole Wuppista edes yrittänyt haastaa, eikä hänkään minua. Jonkun asiallisen viestin olen hälle laittanut, mutta hän ei liiemmin ole vastaillut. Jotain taisi särkyä välillämme. Mutta näin muuten en ole häntä edes oikein täällä nähnyt. En tiedä missä hän nykyään vipeltää mennä. En kuitenkaan usko että hiljaisuuden takana olisi kuitenkaan tuo meidän riitamme??? Mutta uusia palstasotia ei kuitenkaan enää ole tulossa meidän välillämme. Niiden aika on ohi. En tiedä onko hyvä vai huono juttu. Muutenkaan en jaksa enää kenenkään kanssa palstalla tapella. Lähinnä chillailen tätä nykyä.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Kissa on Pinterest-sivustolta. Sieltä löytyy ilmaisia hienoja kuvia joka lähtöön.

        Olin täällä vuoden ajan nimimerkillä Tammi. Tuolloin lähinnä kiukuttelin perussuomalaisille.
        Sitten väsähdin ja pidin puolen vuoden tauon.

        Meitä on useampikin elukka täällä kirjoittelemassa. Haa, pitää sanoakin Diselle, että ala elukaksi. Älä ole mies, vaan ylpeesti elukka. Kai tuo jonkun kuormajuhdan kuvan kaivaa tuon nimimerkkinsä tueksi.

        Mjoo. Monen tekee mieli kiukutella, mutta siihen väsähtää, todellakin. Ehkä mullakin on jäänyt palstailu siksi vähemmälle.

        Epäkohtiakaan ei ole helppo nostaa esille, kun aina erimieliset törmäävät toisiinsa kirjoittajina.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vieläkö täällä on vainoja? Aivoni on kai oppinut ne suodattamaan.

        Suotanaa on aika raskaasti arvosteltu, ahdasmielisiä uskonsävyttämiä solvauksia.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        Suotanaa on aika raskaasti arvosteltu, ahdasmielisiä uskonsävyttämiä solvauksia.

        Ai se paskamyrky vaan jatkuu vaan. Ajattelin jo niiden kyllästyneen ajojahtiin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mitä sinä niin paljon olet hommia mennyt haalimaan?

        Meillä oli Wuppiksen kanssa vuosisadan sota. Wuppis taisi siitä ihan oikeasti pahoittaa mielensä. Olin aina unelmoinut voitosta, mutta se maistuikin karvaalta. Sen jälkeen en ole Wuppista edes yrittänyt haastaa, eikä hänkään minua. Jonkun asiallisen viestin olen hälle laittanut, mutta hän ei liiemmin ole vastaillut. Jotain taisi särkyä välillämme. Mutta näin muuten en ole häntä edes oikein täällä nähnyt. En tiedä missä hän nykyään vipeltää mennä. En kuitenkaan usko että hiljaisuuden takana olisi kuitenkaan tuo meidän riitamme??? Mutta uusia palstasotia ei kuitenkaan enää ole tulossa meidän välillämme. Niiden aika on ohi. En tiedä onko hyvä vai huono juttu. Muutenkaan en jaksa enää kenenkään kanssa palstalla tapella. Lähinnä chillailen tätä nykyä.

        No työ on muuttunut aina vain raskaammaksi. Olen jatkuvasti väsy. Ja on näitä maallisia juttuja joita pitää hoitaa eri paikkakunnilla.

        Sota? Ei kai? Te olette mainioita yhdessä. Harmi että välinne ovat viilenneet, ehkä se korjaantuu, ajan mittaan? Näin toivon. Ei ole oikein mieltä olla kenenkään kanssa pitkän linjan palstakinassa.

        Wuppiksellakin saattaa olla muuta elämässä. Toivottavasti aktivoituu. Ja moni muu kanssa.

        Mutta se mitä tuossa aiemmin sanoit jännämiesjutuista niin tuskin ne houkuttavat uusiakaan palstalaisia ja entisiä vielä vähempi.


      • elisakettu kirjoitti:

        No työ on muuttunut aina vain raskaammaksi. Olen jatkuvasti väsy. Ja on näitä maallisia juttuja joita pitää hoitaa eri paikkakunnilla.

        Sota? Ei kai? Te olette mainioita yhdessä. Harmi että välinne ovat viilenneet, ehkä se korjaantuu, ajan mittaan? Näin toivon. Ei ole oikein mieltä olla kenenkään kanssa pitkän linjan palstakinassa.

        Wuppiksellakin saattaa olla muuta elämässä. Toivottavasti aktivoituu. Ja moni muu kanssa.

        Mutta se mitä tuossa aiemmin sanoit jännämiesjutuista niin tuskin ne houkuttavat uusiakaan palstalaisia ja entisiä vielä vähempi.

        Ethän polta vain itseäsi loppuun? Olet tainnut tuota väsyä kertoa jo pidemmän aikaa. Alkaa jo huolestuttamaan.

        Varmaan sattui Wuppiksen hiljentyminen vain ajallisesti samaan syssyyn tuon sodan kanssa. Tuskin kuitenkaan nyt niin tärkeä olen, että vaikuttaisin hänen palstalla oloonsa :D


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        "tervetuloa, eläkä vähällä anna periks. 😄"

        Kiitoksia, minua on aika vähän kiusattu, mutta joitakin meistä vainotaan ilkeästi.

        Odota vaan...


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ethän polta vain itseäsi loppuun? Olet tainnut tuota väsyä kertoa jo pidemmän aikaa. Alkaa jo huolestuttamaan.

        Varmaan sattui Wuppiksen hiljentyminen vain ajallisesti samaan syssyyn tuon sodan kanssa. Tuskin kuitenkaan nyt niin tärkeä olen, että vaikuttaisin hänen palstalla oloonsa :D

        Mulla on yksi uupumus takana. Osaan varoa kyllä.

        No, kuten tiedämme, elämässä sattuu ja tapahtuu. Voisihan olla niin, että olisi välillä vaikka muutama rauhallinenkin vuosi. Se jo sinänsä auttaisi. Työn kuormittavuuteen en ehkä voi vaikuttaa, mutta voin ainakin päättää, mitä vapaa-ajallani teen. Tai olla tekemättä. Se sinänsä helpottaa. Ei ole pieniä lapsia tai ikäihmisiä hoidettavina, kuten monilla ympärilläni.

        No palsta on yksikin stressin poistolääke. Ei kuormita:)


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla on yksi uupumus takana. Osaan varoa kyllä.

        No, kuten tiedämme, elämässä sattuu ja tapahtuu. Voisihan olla niin, että olisi välillä vaikka muutama rauhallinenkin vuosi. Se jo sinänsä auttaisi. Työn kuormittavuuteen en ehkä voi vaikuttaa, mutta voin ainakin päättää, mitä vapaa-ajallani teen. Tai olla tekemättä. Se sinänsä helpottaa. Ei ole pieniä lapsia tai ikäihmisiä hoidettavina, kuten monilla ympärilläni.

        No palsta on yksikin stressin poistolääke. Ei kuormita:)

        Oletko joku yksityisyrittäjä tms? Entä jos vaan alkaisit perseilemään töissä?


      • interlocutrice kirjoitti:

        Täällä pitää tuoda pöytään jotain. Jotkut provoaa, jotkut taas ”miettii ääneen”. Kuulun jälkimmäiseen...

        Ja pitääkö tavoite olla kuuluisin? Voihan olla sosiaalinen kuuluisuus vaikka ei olisi erottuva? 🤔

        Elisa Kettu, eli Ellunen käy palstalla harvakseltaan, mutta silloin kun hän täällä on, hänet huomaa. Sosiaalinen kuuluisuus ilman näkyvyyttä. 😁

        Mittee se Dexderi siellä louskuttaa?

        Sosiaalinen kuuluisuus. Kaikkea sitä.... :-D

        Etkö Diksukka vielä tajunnut kuka tuo KurkoKustaa on?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mittee se Dexderi siellä louskuttaa?

        Sosiaalinen kuuluisuus. Kaikkea sitä.... :-D

        Etkö Diksukka vielä tajunnut kuka tuo KurkoKustaa on?

        Karkuko? En mä lähde spekuloimaan sellaisia.... ei tarvetta. 😀


      • Palstakamu kirjoitti:

        Oletko joku yksityisyrittäjä tms? Entä jos vaan alkaisit perseilemään töissä?

        Perseily ei kuulu luonteeseeni. Hoidan työni hyvin, jopa erinomaisesti, jos siihen on mahkut.

        Yrittäjäksi en taas koskaan alkaisi. Siinähän joutuu olemaan naimisissa sen työn kanssa 24/7.

        Otan lomaa välillä. Ja irrottelen silloin jutuilla, jotka saa mut nauramaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Perseily ei kuulu luonteeseeni. Hoidan työni hyvin, jopa erinomaisesti, jos siihen on mahkut.

        Yrittäjäksi en taas koskaan alkaisi. Siinähän joutuu olemaan naimisissa sen työn kanssa 24/7.

        Otan lomaa välillä. Ja irrottelen silloin jutuilla, jotka saa mut nauramaan.

        Hmph. Niin kai sitten. Mutta muista myös ajatella omia voimiakin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Hmph. Niin kai sitten. Mutta muista myös ajatella omia voimiakin.

        Minä muistan. Kiitos.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Etkä ole mikään kuoleva nimimerkki!

        Oot ketun kaveri.

        Into ja into.... niinhän se on kaikilla, välistä,,, mutta eihän me näitä jätetä. Eihän?

        Palstakamun potkupuku on jäänyt pieneksi😊…ei kait siinä muuta.

        Palstakamulle: Se kuva minkä olet omasta mielestäsi pastalaisille antanut, estää sua olemasta se joksi olet kasvanut. Älä joillakin (ehkä monilla) ei ole sinusta mitään kuvaa. Jokainen sun kirjoitus voi olla uuden sinun puhtaalle pöydälle kirjoitettu ajatus👍


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Suotanaa on aika raskaasti arvosteltu, ahdasmielisiä uskonsävyttämiä solvauksia.

        Suatanaa on kiva seurata (Jeesuksen lisäksi😀), kosta on yksi eniten omalla persoonalle esillä oleva. Olen uskis ja usein, jos törmään häntä ryöpyttäviin anonyymeihin ärsyynnyn ja puolustan. Luulen, että ne jotka uskaltaa tulla itsenään esille kiusataan eniten. Vai mitä mieltä olette, te pidempään palstailleet?


      • Anonyymi

        Minä kuvittelen olevani kissaihminen, mutta sitten herään, kun huomaan läähättäväni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suatanaa on kiva seurata (Jeesuksen lisäksi😀), kosta on yksi eniten omalla persoonalle esillä oleva. Olen uskis ja usein, jos törmään häntä ryöpyttäviin anonyymeihin ärsyynnyn ja puolustan. Luulen, että ne jotka uskaltaa tulla itsenään esille kiusataan eniten. Vai mitä mieltä olette, te pidempään palstailleet?

        "Luulen, että ne jotka uskaltaa tulla itsenään esille kiusataan eniten."

        Näin se tuntuu olevan. Mitä enemmän itsestään kertoo arkisia asioita, sen enemmän tulee trollille tarttumapintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suatanaa on kiva seurata (Jeesuksen lisäksi😀), kosta on yksi eniten omalla persoonalle esillä oleva. Olen uskis ja usein, jos törmään häntä ryöpyttäviin anonyymeihin ärsyynnyn ja puolustan. Luulen, että ne jotka uskaltaa tulla itsenään esille kiusataan eniten. Vai mitä mieltä olette, te pidempään palstailleet?

        "Suatanaa on kiva seurata (Jeesuksen lisäksi😀)"

        Aika harvoin uskis heittää noin rentoa huumoria. :D
        Yleensä Suotanan nimi jo aiheuttaa levottomuutta uskovaisten joukossa.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "Luulen, että ne jotka uskaltaa tulla itsenään esille kiusataan eniten."

        Näin se tuntuu olevan. Mitä enemmän itsestään kertoo arkisia asioita, sen enemmän tulee trollille tarttumapintaa.

        Itsekseni nauroin joskus sun jollekin kommentille ja sille, että sun profiili näyttää ja kuulostaa uutisankkurilta😄.

        Olet virallisen suomenruotsalaisen uutisankkuri kissa roolin takana turvassa. Kissa nimeltä Carl-Gustaf, mistä se tuli sun mieleen, kun lähdit profiilia luomaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekseni nauroin joskus sun jollekin kommentille ja sille, että sun profiili näyttää ja kuulostaa uutisankkurilta😄.

        Olet virallisen suomenruotsalaisen uutisankkuri kissa roolin takana turvassa. Kissa nimeltä Carl-Gustaf, mistä se tuli sun mieleen, kun lähdit profiilia luomaan?

        Profiilikuvat ovat vaihtuneet moneen kertaan, koska yksikään niistä ei vastannut sitä kuvaa, minkä haluan itsestäni antaa. Tuossa kissassa yhdistyvät arvokkuus, tomeruus ja sovinnollisuus. Se on myös sopivasti vitsikäs kertomaan, että kirjoittajalla on ajoittain kieli poskessa. :P

        Ja tosiaan, kuka tällaista höpö-nöpö-söpö-kisua haluaisi kiusata. :)


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "Suatanaa on kiva seurata (Jeesuksen lisäksi😀)"

        Aika harvoin uskis heittää noin rentoa huumoria. :D
        Yleensä Suotanan nimi jo aiheuttaa levottomuutta uskovaisten joukossa.

        Lutherin kirjoitukset, sekä monet piispojen kirjat tuli kahlattua läpi kaksi vuotta sitten melko tarkasti ennen kirkkokunnan vaihtoa. Uskon niin kuin Luther, että pahakin on lopulta hyvyyden valjaissa. Toisaalta länsimaisessa lintukodossa helppo näin on huudella, uskomusta saa siis vapaasti haastaa😉

        Levottomuutta eniten maailmassa aiheuttaa uskossaan levottomat sisaret ja veljet😅.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin kirjoitukset, sekä monet piispojen kirjat tuli kahlattua läpi kaksi vuotta sitten melko tarkasti ennen kirkkokunnan vaihtoa. Uskon niin kuin Luther, että pahakin on lopulta hyvyyden valjaissa. Toisaalta länsimaisessa lintukodossa helppo näin on huudella, uskomusta saa siis vapaasti haastaa😉

        Levottomuutta eniten maailmassa aiheuttaa uskossaan levottomat sisaret ja veljet😅.

        "Levottomuutta eniten maailmassa aiheuttaa uskossaan levottomat sisaret ja veljet😅."

        Niinpä, ja siinä samassa menee uskovaisten maine hyvinä ihmisinä.
        Ennen palstalle tuloa mielikuvani uskovaisista oli valoisampi, nyt siihen on tullut synkkiä keskiaikaisia kaikuja.
        Ihan hyvä, että olet rento uskis, se tasapainottaa tilannetta. :)

        Ihmisillä saa olla erilaisia uskomuksia, kunhan he eivät loukkaa niillä kenenkään olemassaoloa.

        Itse olen ateisti, joka on kiinnostúnut zeniläisestä ajattelusta.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "Levottomuutta eniten maailmassa aiheuttaa uskossaan levottomat sisaret ja veljet😅."

        Niinpä, ja siinä samassa menee uskovaisten maine hyvinä ihmisinä.
        Ennen palstalle tuloa mielikuvani uskovaisista oli valoisampi, nyt siihen on tullut synkkiä keskiaikaisia kaikuja.
        Ihan hyvä, että olet rento uskis, se tasapainottaa tilannetta. :)

        Ihmisillä saa olla erilaisia uskomuksia, kunhan he eivät loukkaa niillä kenenkään olemassaoloa.

        Itse olen ateisti, joka on kiinnostúnut zeniläisestä ajattelusta.

        Ehkäpä ääripäät korostuu tälläisillä foorumeilla ja se herättää minussa häpeää, mutta myös sääliä siitä, että joillakin on niin hirveä ahdistus päällä, että ryöpyttää ketä vaan.

        ”Ihmisillä saa olla erilaisia uskomuksia, kunhan he eivät loukkaa niillä kenenkään olemassaoloa.” Tässä kohtaa monella uskovalla heittää yli ja ahdistus menee toisten kunnioittamisen ohi…se on syvältä!


    • Mmm, miehille asetetaan tiettyjä odotuksia ja käsityksiä mitä on olla mies. Ja ymmärrän ettei niitä ole helppo päältään pois karsia, koska muut niitä ylläpitää ja sinulta vartoo.

      Tiiän ehkä tunteen, kun tiedän odotukset naisia kohtaan. Nekin on sellaisia vaikeita pois päältä riisuttavia ja tulee muilta nekin odotukset.

      Vasta kun lakkaa piittaamasta mitä muut odottaa, vapautuu ikeestä.

      Ja tuo miesten päälle lyöty leima, negatiivinen leima niin minä ymmärrän sen kyllä mistä se tulee. Se tulee siitä miten miehet törttöilee, mutta kuutenkin olette yksilöitä eikä yksilön tarvi kantaa tollon yksilön syyllinen viittaa.

      Edelleen naiset rakastaa teitä hyviä reiluja miehiä. Ja ne joilla on traumoja, ne karsastaa niiden vuoksi miehiä, ei varsinaisesti niinkään sinun vuoksi ellet anna aihetta.

      Näin näkisin. Ole ihminen. Piut paut muiden asetuksista, tiedät ittes ja muut saa tottua sinuun sellaisena kun olet. Roolit romukoppaan. Sanit vaan, että en minä ole tuollanen, jos joku väittää jotain ja koittaa laittaa miehen niskaan siksi, että sattuu olemaan kikkulit ja mies. :)

      • En etsi ratkaisua, vaan mietin tuntoja. 😊

        Mä oon itseni kanssa ihan sujut. Tää ei tavallaan liity edes minuun...ei minulla ole ongelmia siinä, että tulen ymmärretyksi hyvänä ihmisenä. Saan siitä kyllä hyvää palautetta. Ja voin olla mä.

        Mutta mietin tosissaankin ihan sitä, että miksi minun pitäisi olla tyytyväinen, että minut nähdään/koetaan miehenä? Minusta ihmisenä mä oon huikea, mutta aika rasti on olla just mies. 🤔

        Mieluusti mä nauttisin esimerkiksi pomon palkkaa, mut en haluis olla sen housuissa....kässäätkö?


      • interlocutrice kirjoitti:

        En etsi ratkaisua, vaan mietin tuntoja. 😊

        Mä oon itseni kanssa ihan sujut. Tää ei tavallaan liity edes minuun...ei minulla ole ongelmia siinä, että tulen ymmärretyksi hyvänä ihmisenä. Saan siitä kyllä hyvää palautetta. Ja voin olla mä.

        Mutta mietin tosissaankin ihan sitä, että miksi minun pitäisi olla tyytyväinen, että minut nähdään/koetaan miehenä? Minusta ihmisenä mä oon huikea, mutta aika rasti on olla just mies. 🤔

        Mieluusti mä nauttisin esimerkiksi pomon palkkaa, mut en haluis olla sen housuissa....kässäätkö?

        Okei, mä ymmärsin väärin. :)

        No minusta sille miehenä näkemiselle ei tartte antaa paljonkaan painoarvoa, sille pikemminkin että oot ihminen josta tykätään.

        Jos mies sana kokee inflaation, sille ehkä antaa liikaa merkitystä?

        Man muuten on tarkoittanut ihmistä alkujaan, niin miestä kun naistakin. Sitten joku keksi kohdistaa sen tarkoittamaan kikkulillisia.

        Meen vohveleita paistamaan. Palataan. :)


      • Suatana kirjoitti:

        Okei, mä ymmärsin väärin. :)

        No minusta sille miehenä näkemiselle ei tartte antaa paljonkaan painoarvoa, sille pikemminkin että oot ihminen josta tykätään.

        Jos mies sana kokee inflaation, sille ehkä antaa liikaa merkitystä?

        Man muuten on tarkoittanut ihmistä alkujaan, niin miestä kun naistakin. Sitten joku keksi kohdistaa sen tarkoittamaan kikkulillisia.

        Meen vohveleita paistamaan. Palataan. :)

        Nam, vohveleita =)


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        En etsi ratkaisua, vaan mietin tuntoja. 😊

        Mä oon itseni kanssa ihan sujut. Tää ei tavallaan liity edes minuun...ei minulla ole ongelmia siinä, että tulen ymmärretyksi hyvänä ihmisenä. Saan siitä kyllä hyvää palautetta. Ja voin olla mä.

        Mutta mietin tosissaankin ihan sitä, että miksi minun pitäisi olla tyytyväinen, että minut nähdään/koetaan miehenä? Minusta ihmisenä mä oon huikea, mutta aika rasti on olla just mies. 🤔

        Mieluusti mä nauttisin esimerkiksi pomon palkkaa, mut en haluis olla sen housuissa....kässäätkö?

        "miksi minun pitäisi olla tyytyväinen, että minut nähdään/koetaan miehenä? "

        Kyllä se on aika etuoikeus olla cis ihminen. Mietipä olisitko tyytyväinen, jos kokisit olevasi nainen (kroppa vain miehen). Sanoisit kaikille "olen nainen" ja heistä (miehistä ainakin) 99% prosenttia vastaisi "älä puhu hölmöjä mies" "olet reilu mies, älä muuta väitä" "vi**u muka akka, haha" tms.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        "miksi minun pitäisi olla tyytyväinen, että minut nähdään/koetaan miehenä? "

        Kyllä se on aika etuoikeus olla cis ihminen. Mietipä olisitko tyytyväinen, jos kokisit olevasi nainen (kroppa vain miehen). Sanoisit kaikille "olen nainen" ja heistä (miehistä ainakin) 99% prosenttia vastaisi "älä puhu hölmöjä mies" "olet reilu mies, älä muuta väitä" "vi**u muka akka, haha" tms.

        - Sheena

        Koen nyttenkin ”omien” väheksyntää. Ei tuo ole mitään uutta.
        Minulta ollaan leikkaamassa munia ja tyrkytetään hametta.

        Vahvistaa vaan alkuperäistä kysymystä...

        Niin ja etuoikeus ei tarkoita aina sitä, että olisi onnekas.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nam, vohveleita =)

        Hyvin teki kauppansa. Kaikki meni. :)


    • Ei ainoa oikea tapa olla mies ole olla karski äijä tai vastaavasti raamikas pukumies, kuin suoraan muotikatalogista tai Wall streetin bisnesmaailmasta.

      Sitäpaitsi kaikki ihmiset ovat yksilöitä, persoonia sukupuolesta riippumatta ja jokainen voi luoda oman kuvansa siitä mitä on olla mies/nainen tai siltä väliltä (jos ei tunne olevansa kumpikaan biologisin perustein määriteltävä sukupuoli).

      Enhän itsekään, vaikka olen nainen, niin 100% valitsse esim. mun kaikkia mielivärejä sen perusteella, että olen nainen tai vaikka valitse täällä kaksnelosessa ketjuja ja palstoja mun sukupuolen perusteella. Jos näin olisi ja mentäisiin traditionaalisten sukupuolistereotypiotten mukaan, niin sittenhän mun pitäis tykätä pelkästään hempeistä väreistä kuten pastelleista ja vastata vaan ketjuihin, jotka käsittelee esim. ruuanlaittoa, kodinhoitoa, pukeutumista, ihmsissuhdeasioita jne. Tuollainen liian tiukka sukupuoliroolittaminen on sitäpaitsi tyhmää. Silloinhan unohdetaan kokonaan ihmiseen persoona/luonteenpiirteet ja se mistä hän on aidosti kiinnostunut. Toki nainen voi olla hyvin naisellinen/tyttömäinen tai tyttö ja tykätä kaikesta naisellisestä (itsekin pidän myös naisellisemmistakin jutuista kuten vaikka kukista ja vaaleanpunaisestakin jonkun verran), mutta se ei ole se kokonaiskuva mikä mää olen.

      • Hyvin kirjoitettu.

        Me arkkityypitetään nämä henkilöt - naiset ja miehet-. Sitten kun he eivät vastaakaan sitä omaa mielikuvaa millainen naisen tai miehen pitäisi olla, alamme syyllistämään heitä poikkeavina.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu.

        Me arkkityypitetään nämä henkilöt - naiset ja miehet-. Sitten kun he eivät vastaakaan sitä omaa mielikuvaa millainen naisen tai miehen pitäisi olla, alamme syyllistämään heitä poikkeavina.

        Näin juuri. Täällä Kaksnelosse ja myös tällä Sinkut-palstalla näkee, että monet valittaa miksei naiset ole naisellisia ja miehet miehekkäitä (monet eivät kuitenkaan tarkemmin määrittele millä tavalla naisten tulisi olla naisellisia ja miesten miehekkäitä, sillä naisellisuutta ja miehekkyytä voi ilmentää monella eri tavalla, voi olla supernaisellinen tai supermiehekäs, casuaalimpi, tyttömäisen naisellinen, poikamaisen miehekäs jne). ja niitä vähemmän naisellisia naisia haukutaan ties miksi ja miehiä, jotka ei ole raamikkaita ja salilla bodatun näköisiä haukutaan epämiehiksi ja varsinkin, jos näyttävät edes jonkun verran tunteitaan muuta pehmeämpää käytöstä.

        Tässä yhtenä päivänä joku oli tehnyt ketjun nuoresta miehestä, joka tykkäsi sekoitella pukutumisessaan miesten ja naisten vaatteita ja käyttää korujakin kuten korvakoruja. Ketjussa oli juurikin tuollaisia kommnettejä tyylin, että hän on epämies yms.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu.

        Me arkkityypitetään nämä henkilöt - naiset ja miehet-. Sitten kun he eivät vastaakaan sitä omaa mielikuvaa millainen naisen tai miehen pitäisi olla, alamme syyllistämään heitä poikkeavina.

        Sitäpaitsi naisellisuus ja miehekkyys lähtee ennen kaikkea käytöksestä ja on usein melko synnynnäistä (toki opetallakin voi, mutta väkisin ei pidä, jos ei ole luontevaa ja tunnu sille) ja riippuu pitkälti yksilöistä ja myös yksilön omasta mausta, siitä mistä tykkää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sitäpaitsi naisellisuus ja miehekkyys lähtee ennen kaikkea käytöksestä ja on usein melko synnynnäistä (toki opetallakin voi, mutta väkisin ei pidä, jos ei ole luontevaa ja tunnu sille) ja riippuu pitkälti yksilöistä ja myös yksilön omasta mausta, siitä mistä tykkää.

        Mun mielestä on vain raikasta kun ihmiset uskaltavat näyttää erilaisilta. Oman tyylin löytäminen vaan tehdään pirun vaikeaksi kun aina tyrkytetään sitä jakkupukua (yök) tai jotain homeista rimpsumekkoa.

        Onneksi ei ole pakko totella :)


      • Anonyymi

        Vielä mennään NIIN paljon sukupuolistereotypioiden mukaan että jotta. Ihminen on keksinyt vaikka ja mitä uudistuksia ja keksintöjä, mutta sukupuolistereotypioista pidetään vahvasti kiinni. Maapallon varmaan pelätään räjähtävän kappaleiksi, jos suomalainen mies sanoo tykkäävänsä vaaleanpunaisesta ja kannustaa poikaansa balettiharrastuksessa.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä mennään NIIN paljon sukupuolistereotypioiden mukaan että jotta. Ihminen on keksinyt vaikka ja mitä uudistuksia ja keksintöjä, mutta sukupuolistereotypioista pidetään vahvasti kiinni. Maapallon varmaan pelätään räjähtävän kappaleiksi, jos suomalainen mies sanoo tykkäävänsä vaaleanpunaisesta ja kannustaa poikaansa balettiharrastuksessa.

        - Sheena

        Ehkä sitten, kun suomalaisesta naisestakin se on ok? 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ehkä sitten, kun suomalaisesta naisestakin se on ok? 🤷‍♂️

        Ei ole ok, ei tosiaan. Parempaan ja monipuolisempaan suuntaan ollaan menossa -mutta kovin hitaasti. Ehkä menee vielä muutama sata vuosi päästä stereoptypioista eroon. Tai ainakin vuosikymmeniä. Mistä sitä tietää millaisia poikia tällä hetkellä on kasvamassa. Silmä lepäsi, kun atk-henkilö, miesoletettu teki telkkarissa ristipistotyötä. Rohkeaa, huhhuh 😎. Niin ja tuttu nuori mies virkkasi, kun tehtiin tilkkupeitto sukulaisen vauvalle.

        Ilmassa on jo sellaistakin tuntua, että on normaalia miehelle esim. hoitaa vauvaansa. Ei nosteta enää jalustalle eikä mies saa sädekehää päänsä ympärille, kuten oli vielä 90-luvulla.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ok, ei tosiaan. Parempaan ja monipuolisempaan suuntaan ollaan menossa -mutta kovin hitaasti. Ehkä menee vielä muutama sata vuosi päästä stereoptypioista eroon. Tai ainakin vuosikymmeniä. Mistä sitä tietää millaisia poikia tällä hetkellä on kasvamassa. Silmä lepäsi, kun atk-henkilö, miesoletettu teki telkkarissa ristipistotyötä. Rohkeaa, huhhuh 😎. Niin ja tuttu nuori mies virkkasi, kun tehtiin tilkkupeitto sukulaisen vauvalle.

        Ilmassa on jo sellaistakin tuntua, että on normaalia miehelle esim. hoitaa vauvaansa. Ei nosteta enää jalustalle eikä mies saa sädekehää päänsä ympärille, kuten oli vielä 90-luvulla.

        - Sheena

        No minulle noi pilkahdukset ei vielä kerro paljoa. Vaikka kyllä mä uskon ihan samaan kuin sä. 😊

        Tästä vaan ei puhuta näin... ei yleisesti.

        Kaikki puhe jää johonkin epäoleelliseen... puhutaan miesten roolin suppeudesta, mutta ei siitä mitä se vaikuttaa mihinkin..


        Minuahan ei haittaa se, että toiset miehet vähättelee, koittaa alistaa, naisetkin tekee samoin...no problem.... osaan kyllä toimia. Mutta väsyttää vaan törmätä siihen joka psikassa... varmaan jotain homoakin väsyttää selittää omalaatuisuutensa....


      • interlocutrice kirjoitti:

        No minulle noi pilkahdukset ei vielä kerro paljoa. Vaikka kyllä mä uskon ihan samaan kuin sä. 😊

        Tästä vaan ei puhuta näin... ei yleisesti.

        Kaikki puhe jää johonkin epäoleelliseen... puhutaan miesten roolin suppeudesta, mutta ei siitä mitä se vaikuttaa mihinkin..


        Minuahan ei haittaa se, että toiset miehet vähättelee, koittaa alistaa, naisetkin tekee samoin...no problem.... osaan kyllä toimia. Mutta väsyttää vaan törmätä siihen joka psikassa... varmaan jotain homoakin väsyttää selittää omalaatuisuutensa....

        Ei sua tartte vähätellä eikä mitään muutakaan. Sää olet yks tän palstan valopilkuista.


    • Anonyymi

      En hiffannut aloitusta. Henkinen muodonmuutosko pitäisi olla päämäärä vai miessukupuolen kyseenalaistaminen/ syyllistäminen vai mikä/mitä? Ap:lla lienee krapula? - cu-

      • Krapula joo ja sen siirtäminen tuonnemmaks kyseessä. 😄👌

        Mitään muutospaineita ei ole. On vaan kysymys, ajatus ja mietteitä....joutavalla jotakin...


    • Aika moni tuntui menevän metsään sun aloituksen kanssa. Ehkä heillä ei ole ollut sukupuolipainotteisesti harmia koskaan, kun ovat naisia tai miehiä.

      Monihan ajattelee mieluusti, että on etu syntyä naiseksi tai mieheksi. Mun mielestä se ei välttis ole niin, Sukupuoli ei ole se, mikä kertoo yksilöstä yhtään mitään.

      Yksilö - minuus. Olen elisa. Olen aika kyllästynyt kuulemaan tyttö sitä ja tyttö tätä-juttuja. Ne kun ovat vain eräänlainen epämääräinen osoitus että olen olemassa, mutta en ihmisenä. Voin olla kuka tahansa, välttämätön mutta välinpitämättömästi suhtauduttava jollekin. Ei ole minuutta, yksilöä. Prkl, mä olen elisa. Enkä mikään helkkarin tyttö tai tytär kenellekään. En minäkään ole niin moukka, että menisin autokatsastajalle (usein mies) sanomaan, että panes vähän vauhtia poika siihen hommaan, olisi menoa tänään vielä.

      Norpalle jo mainitsin nämä arkkityypit. Plastallakin mieluusti viljellään itsekuviteltuina olentoina naisia tai miehiä, millaisia heidän tulisi olla tai millaisiksi heidät mielletään. Taas jälleen kerran; vain yksilöllä on merkitystä, millainen henkilö oikeasti on, ihmisenä. Ei sukupuolena.

      Ymmärrän miksi et halua olla mies. En minäkään halua olla mikään helkkarin tyttö.

      • Huokaus.... onnkes oot Ellu. 😀 Oot jäljillä...

        Mä mietin tuossa jo niin pitkälle tätä hommaa, että meni kurkkimaan eläinkuntaa. Mietitkö mitä urokset on vaikka mehiläisyhteiskunnassa? Onko siellä isää, kuten me ihmiset se koetaan? Hoitaaks ne juttuja?

        Ne panee paksuks kuningataren ja sit niistä tulee ruokaa. Hei, siistiä... 😂

        Jos mä tapan jonkun, tai raiskaan, se on liki itsestäänselvyys...Mutta jos ruokin lastani yöllä, kun teen töitäkin päiväällä, olen sankari. Ja miks näin?
        Kun olen mies...

        Ehkä nainen pääsee lähimmäksi tätä fiilistä, kun peruuttaa täysperävaunurekan parkkiin? 🤔
        Enkä mä tiedä? Ei oo kokemusta....


      • interlocutrice kirjoitti:

        Huokaus.... onnkes oot Ellu. 😀 Oot jäljillä...

        Mä mietin tuossa jo niin pitkälle tätä hommaa, että meni kurkkimaan eläinkuntaa. Mietitkö mitä urokset on vaikka mehiläisyhteiskunnassa? Onko siellä isää, kuten me ihmiset se koetaan? Hoitaaks ne juttuja?

        Ne panee paksuks kuningataren ja sit niistä tulee ruokaa. Hei, siistiä... 😂

        Jos mä tapan jonkun, tai raiskaan, se on liki itsestäänselvyys...Mutta jos ruokin lastani yöllä, kun teen töitäkin päiväällä, olen sankari. Ja miks näin?
        Kun olen mies...

        Ehkä nainen pääsee lähimmäksi tätä fiilistä, kun peruuttaa täysperävaunurekan parkkiin? 🤔
        Enkä mä tiedä? Ei oo kokemusta....

        Me vain ollaan yksilöinä suuntauduttu itselle mieluisiin tai välttämättömiin asioihin. Ei se homma tee meistä naisia tai miehiä. Mikään homma ei tee. Mun mielestä sankariksikin tullaan teoilla, mutta ei sukuuolella. Sikis sinäkin olet sankari, kun olet hoitanut omaa lastasi. Vaikka äidin tekemänä sitä pidetään isestäänselvyytenä. Ei muuten kannattaisi. Se ei todellakaan ole itsestäänselvyys kaikille naisille.

        Ennenaikaan olin kova laittamaan ruokaa ja leipomaan. Nykýisin ei sitten niin metriäkkään, inhottaa koko homma. Ei ole aikaa ja jos väsyttää, niin teen mieluummin jotain tärkeämpää. Onneksi on puoliso joka tykkää laitella. Vaikka hän on mies, ei kuvittele sen olevan pois millään lailla minuudesta. Aina on kuulemma tykännyt ruuanlaitosta. Ja syömisestä :)

        :-D Ajatteles jos ihmisuroskin pullauttaessaan siemenet naisen sisään tulisi syödyksi. Roiskin maiskis, siinä meni diksu. Vielä helpompaa kuin simitin HHH-kokkaukset. Jos nyt joku vinkuu miksi noin pitäisi tehdä, niin juuri siksi, kun mehiläispiirissäkin toimitaan näin. Kun MIEHEN tehtävä on tulla syödyksi ja NAISEN synnyttää jälkeläisiä. Huom. mutta vain yhden naisen. Parittajia (ja syötyjä) voi toki olla useampikin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Me vain ollaan yksilöinä suuntauduttu itselle mieluisiin tai välttämättömiin asioihin. Ei se homma tee meistä naisia tai miehiä. Mikään homma ei tee. Mun mielestä sankariksikin tullaan teoilla, mutta ei sukuuolella. Sikis sinäkin olet sankari, kun olet hoitanut omaa lastasi. Vaikka äidin tekemänä sitä pidetään isestäänselvyytenä. Ei muuten kannattaisi. Se ei todellakaan ole itsestäänselvyys kaikille naisille.

        Ennenaikaan olin kova laittamaan ruokaa ja leipomaan. Nykýisin ei sitten niin metriäkkään, inhottaa koko homma. Ei ole aikaa ja jos väsyttää, niin teen mieluummin jotain tärkeämpää. Onneksi on puoliso joka tykkää laitella. Vaikka hän on mies, ei kuvittele sen olevan pois millään lailla minuudesta. Aina on kuulemma tykännyt ruuanlaitosta. Ja syömisestä :)

        :-D Ajatteles jos ihmisuroskin pullauttaessaan siemenet naisen sisään tulisi syödyksi. Roiskin maiskis, siinä meni diksu. Vielä helpompaa kuin simitin HHH-kokkaukset. Jos nyt joku vinkuu miksi noin pitäisi tehdä, niin juuri siksi, kun mehiläispiirissäkin toimitaan näin. Kun MIEHEN tehtävä on tulla syödyksi ja NAISEN synnyttää jälkeläisiä. Huom. mutta vain yhden naisen. Parittajia (ja syötyjä) voi toki olla useampikin.

        Ois voinut exäkin vetästä mut huikopalakseen, niin ei tarttis krapuloissaan pähkiä nyt! 😂

        Joo, tää koko härdellihän on totta. Tätä hiton elämää. Eikä se muutu. Ja näillä mennään. 😊

        Minusta on vaan välillä hyvä räväyttää tiedätkö totuutta tiskiin. Osaan ehkä miettiä asioita monelta kantilta, mutta täällä unohtuu välillä se mitä ei näy ilmeisenä. Ja irl.

        Voiskohan pitää sapattivuoden miehenä olemisessa? 😄 Ois kiva ajatus teorian tasolla... täällähän se vois onnistuu. Uus nikki ja vaikka vaihtais palstaa....kukaan ei tuntis ja ois vaan joku tyyppi. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ois voinut exäkin vetästä mut huikopalakseen, niin ei tarttis krapuloissaan pähkiä nyt! 😂

        Joo, tää koko härdellihän on totta. Tätä hiton elämää. Eikä se muutu. Ja näillä mennään. 😊

        Minusta on vaan välillä hyvä räväyttää tiedätkö totuutta tiskiin. Osaan ehkä miettiä asioita monelta kantilta, mutta täällä unohtuu välillä se mitä ei näy ilmeisenä. Ja irl.

        Voiskohan pitää sapattivuoden miehenä olemisessa? 😄 Ois kiva ajatus teorian tasolla... täällähän se vois onnistuu. Uus nikki ja vaikka vaihtais palstaa....kukaan ei tuntis ja ois vaan joku tyyppi. 😄

        Ai niin se syöjätär!

        Musta on kiva kun pohdit asioita monelta kantilta. Et ole jämähtänyt vielä sammaleeksi suon reunalle. Jäkäliä kun riittää näilläkin kukkuloilla.

        Sun idea ei toimi. Aina ihmisiä alkaa kiinnostamaan sukupuoli. Mistähän johtuisi? Ehkä siitä että halutaan raamittaa tuo ja tuo johonkin kehyksiin. Mutta useimmat vaan erehtyy aina siitä kuvasta, minkä toisesta haluavat maalata.

        Ja olet liian mielenkiintoinen kirjoittaja ollaksesi piilossa. Mä luulen että täällä on porukka jo niin väsähtäneitä toisiinsa, etteivät niinkään kiinnostu, mutta uusi henkilö huomataan aina. Meni minne meni.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ai niin se syöjätär!

        Musta on kiva kun pohdit asioita monelta kantilta. Et ole jämähtänyt vielä sammaleeksi suon reunalle. Jäkäliä kun riittää näilläkin kukkuloilla.

        Sun idea ei toimi. Aina ihmisiä alkaa kiinnostamaan sukupuoli. Mistähän johtuisi? Ehkä siitä että halutaan raamittaa tuo ja tuo johonkin kehyksiin. Mutta useimmat vaan erehtyy aina siitä kuvasta, minkä toisesta haluavat maalata.

        Ja olet liian mielenkiintoinen kirjoittaja ollaksesi piilossa. Mä luulen että täällä on porukka jo niin väsähtäneitä toisiinsa, etteivät niinkään kiinnostu, mutta uusi henkilö huomataan aina. Meni minne meni.

        Sorppa kun kesti vastata... immeiset mättää viestejä vellikellon täyteen. 😬

        Mua jotenkin havahdutti linerin kirjoitus...sehän on pistänyt aikoinaan mulle tosi raakana kaikkee, säälimättä. Nyt se seposti jotain hormooneista ja lässyn lässyn..

        Naisoletettu, joka ei armahda ketään rupeaa lässyttämään kuin kynis...wtf?

        Entäpäs jos sanon että miehen muuttuminen tarvisee naisen armahduksen sille? Tiedätkö mitä se on kun miehet eivät olekaan sitä enää mitä nyt? Sen verta fiksu olet, että tajuat, ettei kaikki olekaan niin ilmeistä, miltä näyttää. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sorppa kun kesti vastata... immeiset mättää viestejä vellikellon täyteen. 😬

        Mua jotenkin havahdutti linerin kirjoitus...sehän on pistänyt aikoinaan mulle tosi raakana kaikkee, säälimättä. Nyt se seposti jotain hormooneista ja lässyn lässyn..

        Naisoletettu, joka ei armahda ketään rupeaa lässyttämään kuin kynis...wtf?

        Entäpäs jos sanon että miehen muuttuminen tarvisee naisen armahduksen sille? Tiedätkö mitä se on kun miehet eivät olekaan sitä enää mitä nyt? Sen verta fiksu olet, että tajuat, ettei kaikki olekaan niin ilmeistä, miltä näyttää. 🤔

        Immeiset mättää viestejä kun aihe (-heet) puhuttaa. Ei mitään kiirusta, eikä velvoitetta ystävähyvä.

        Ei Lineri lässytä. Kyllä siinä oli asiaakin. Käsittääkseni hän käski määritellä sinut itse mikä olet tai jopa huomauttaa siitä, että toimit juuri niin ja ulkoistat syyn. Tai jotain. Kirjoittajat määrittelvät tuota sun kysymystä niin polveilevalla tavalla.

        No ainakin kohdallani olisit oikeassa. Kyllä miehen muuttuminen tarvitsee siunaukseni. Valitettavsti asia on niin, vaikka se ei saisi olla. Vaikka hän vastaa itsestään ja omasta kehostaan, mielestään ja elämästään.... Ei kyllä mä haluaisin että asiasta neuvotellaan minun kanssani. Siis jos on kysymyksessä ihminen, jolla on mulle merkitystä. Kumppania nyt ehkä tarkoitan. Koska omat tai toisten lapsetkin saisi pitää itsemäärämisoikeutensa ollakseen mitä ovat.

        Olen nähnyt muutoksia. Olen nähnyt, että ihminen on jotain muuta kuin oletukseni hänestä on ollut. Joskus se on ollut sietämätöntä nieleskellä, joskus siitä ei toivu koskaan. Joskus sen hyväksyy, kuitenkin.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Huokaus.... onnkes oot Ellu. 😀 Oot jäljillä...

        Mä mietin tuossa jo niin pitkälle tätä hommaa, että meni kurkkimaan eläinkuntaa. Mietitkö mitä urokset on vaikka mehiläisyhteiskunnassa? Onko siellä isää, kuten me ihmiset se koetaan? Hoitaaks ne juttuja?

        Ne panee paksuks kuningataren ja sit niistä tulee ruokaa. Hei, siistiä... 😂

        Jos mä tapan jonkun, tai raiskaan, se on liki itsestäänselvyys...Mutta jos ruokin lastani yöllä, kun teen töitäkin päiväällä, olen sankari. Ja miks näin?
        Kun olen mies...

        Ehkä nainen pääsee lähimmäksi tätä fiilistä, kun peruuttaa täysperävaunurekan parkkiin? 🤔
        Enkä mä tiedä? Ei oo kokemusta....

        Sullakin on nähtävästi se sininen potkupuku käynyt pieneksi.

        Voisiko olla ennen kaikkea kysymys siitä, että kaipaat olla välillä jonkun kainalossa/ suojassa/ hoivissa tai antaa sitä feminiini laatikon huomioo muille ja sun omaan miehenrooli boksiin ei niin, hyvin mahdu se odotus millainen mies itse vaadit itseltäsi olemaan. Pystyvä/ jaksava/ kaiken kestävä suojamuuri.


      • elisakettu kirjoitti:

        Immeiset mättää viestejä kun aihe (-heet) puhuttaa. Ei mitään kiirusta, eikä velvoitetta ystävähyvä.

        Ei Lineri lässytä. Kyllä siinä oli asiaakin. Käsittääkseni hän käski määritellä sinut itse mikä olet tai jopa huomauttaa siitä, että toimit juuri niin ja ulkoistat syyn. Tai jotain. Kirjoittajat määrittelvät tuota sun kysymystä niin polveilevalla tavalla.

        No ainakin kohdallani olisit oikeassa. Kyllä miehen muuttuminen tarvitsee siunaukseni. Valitettavsti asia on niin, vaikka se ei saisi olla. Vaikka hän vastaa itsestään ja omasta kehostaan, mielestään ja elämästään.... Ei kyllä mä haluaisin että asiasta neuvotellaan minun kanssani. Siis jos on kysymyksessä ihminen, jolla on mulle merkitystä. Kumppania nyt ehkä tarkoitan. Koska omat tai toisten lapsetkin saisi pitää itsemäärämisoikeutensa ollakseen mitä ovat.

        Olen nähnyt muutoksia. Olen nähnyt, että ihminen on jotain muuta kuin oletukseni hänestä on ollut. Joskus se on ollut sietämätöntä nieleskellä, joskus siitä ei toivu koskaan. Joskus sen hyväksyy, kuitenkin.

        Lineriä mä kuuntelen... jos se edes minut hätkähtämään, se on jo jotain se., hän on turvallinen, suora ja reilu. ☺️

        Mä juttelin erään naisen kanssa samasta asiasta pitkään. Hän kertoi psljon samaa naisena olemisesta, kuin mitä mietin miehenä olemisesta tässä ketjussa. Ja hän osaa sanoa myös suoraan.

        Asiat muuttuu... mieheys js mitä se sisältää myös. Mut nyt mennään näillä. Haluttimpa tai ei. Mutta olipa kiva se puhelu....😉
        Aika muksa nainen....😛


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullakin on nähtävästi se sininen potkupuku käynyt pieneksi.

        Voisiko olla ennen kaikkea kysymys siitä, että kaipaat olla välillä jonkun kainalossa/ suojassa/ hoivissa tai antaa sitä feminiini laatikon huomioo muille ja sun omaan miehenrooli boksiin ei niin, hyvin mahdu se odotus millainen mies itse vaadit itseltäsi olemaan. Pystyvä/ jaksava/ kaiken kestävä suojamuuri.

        Siis kyllä mä mielelläni painan pääni toisen syliin ja olen edes hetken heikko, se ei minun mieheyteen vaikuta, koska oikeastaan olisin valmis viskaamaan koko mieheyden romukoppaan.

        Mutta monesti koin, että heikkous miehellä saattaa pelottaa naisia... siinä menee pasmat sekaisin. Se peruskallio nythkyttää sylissä, niin oma kuva saattaa poksahtaa. Oon kyllä huomannut.

        Onneks kaikille ei ole sellaista mieskuvaa. ☺️


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Siis kyllä mä mielelläni painan pääni toisen syliin ja olen edes hetken heikko, se ei minun mieheyteen vaikuta, koska oikeastaan olisin valmis viskaamaan koko mieheyden romukoppaan.

        Mutta monesti koin, että heikkous miehellä saattaa pelottaa naisia... siinä menee pasmat sekaisin. Se peruskallio nythkyttää sylissä, niin oma kuva saattaa poksahtaa. Oon kyllä huomannut.

        Onneks kaikille ei ole sellaista mieskuvaa. ☺️

        Ai sulla tuli mieleen sana heikko. Ymmärrän mitä tarkoitat ja ehkä kuitenkin idea ajatuksesta on meillä sama.

        Mä mietin sanaa vastaanottokyky, miellän sen feminiiniseksi piirteeksi ja se tekee miehestä miellyttävän/ helposti lähestyttävän. Toki vastaanottava mies siinä samalla paljastaa herkkyytensä, mutta viisas puoliso ei lyö suojattomalla hetkellä.

        Usein suhteissa ajaudutaan valtataisteluun, silloin nais/mies roolit on vaikeuttaa systeemiä. 🤔 …siinä mielessä olis helpointa olla vaan ihminen ihmiselle.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Siis kyllä mä mielelläni painan pääni toisen syliin ja olen edes hetken heikko, se ei minun mieheyteen vaikuta, koska oikeastaan olisin valmis viskaamaan koko mieheyden romukoppaan.

        Mutta monesti koin, että heikkous miehellä saattaa pelottaa naisia... siinä menee pasmat sekaisin. Se peruskallio nythkyttää sylissä, niin oma kuva saattaa poksahtaa. Oon kyllä huomannut.

        Onneks kaikille ei ole sellaista mieskuvaa. ☺️

        Aikuiseksi kasvanut nainen ottaa suhteessa mielellään vastavuoroisesti vahvan tuen antajan roolin ja muutenkin nauttii tasapainoisesta suhteesta, jossa roolit on aikuisuudessa. Aikuinen nainen ottaa miehen itkun isona luottamuksen osoituksena ja tasavertaisen suhteen merkkinä. Nainen joka säikähtää miehen itkua, on jäänyt keskenkasvuiseksi ja yrittää projisoida miehelle isän roolia. (Sellaisessa suhteessa ei nyt mikään muukaan toimi.)

        Epäilen, että voisiko kuitenkin sun suurempi ongelma olla se, että itse vaadit itseltäsi jotain mitä luulet muiden (naisten) odottavan tai sit sulla on ollut vaan keskenkasvuisia emotionaalisesti tytön tasolle jääneitä naisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sulla tuli mieleen sana heikko. Ymmärrän mitä tarkoitat ja ehkä kuitenkin idea ajatuksesta on meillä sama.

        Mä mietin sanaa vastaanottokyky, miellän sen feminiiniseksi piirteeksi ja se tekee miehestä miellyttävän/ helposti lähestyttävän. Toki vastaanottava mies siinä samalla paljastaa herkkyytensä, mutta viisas puoliso ei lyö suojattomalla hetkellä.

        Usein suhteissa ajaudutaan valtataisteluun, silloin nais/mies roolit on vaikeuttaa systeemiä. 🤔 …siinä mielessä olis helpointa olla vaan ihminen ihmiselle.

        Ennemmin sina ihminen ihmiselle. Helpompi niin aina. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikuiseksi kasvanut nainen ottaa suhteessa mielellään vastavuoroisesti vahvan tuen antajan roolin ja muutenkin nauttii tasapainoisesta suhteesta, jossa roolit on aikuisuudessa. Aikuinen nainen ottaa miehen itkun isona luottamuksen osoituksena ja tasavertaisen suhteen merkkinä. Nainen joka säikähtää miehen itkua, on jäänyt keskenkasvuiseksi ja yrittää projisoida miehelle isän roolia. (Sellaisessa suhteessa ei nyt mikään muukaan toimi.)

        Epäilen, että voisiko kuitenkin sun suurempi ongelma olla se, että itse vaadit itseltäsi jotain mitä luulet muiden (naisten) odottavan tai sit sulla on ollut vaan keskenkasvuisia emotionaalisesti tytön tasolle jääneitä naisia.

        En mä tiedä onko mitään ongelmaa. Kunhan mietiskelen vaan. Mutta ehkä olen törmännyt keskenkasvuisiin.


    • Anonyymi

      Mies täytyy olla jotta voi rakastella naisia. En keksi muita hyviä syitä miksi olisin mies. Jos olisin nainen niin en haluaisi olla miesten kanssa vaan olisin lesbo.

      • Mäkin joskus mietin, että mikä ajaa penetraatioon? Rakasteluhan on muutakin...

        Lie joku luonnon sanelema vitsaus miehelle... ???🤔

        Jos miettii tuotakin, niin miehelle ”saaminen” lopettaa touhun ainakin hetkeks...naiselle se taas ei tapauskohtaisesti käy niin. 🤔

        Joo, luonnon järjestämä vitsaus...


      • Anonyymi

        No tuo jos mikä on miehillä aivan hullun hommaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuo jos mikä on miehillä aivan hullun hommaa

        Ja meidän miesten ”vika”? 🤔

        Mielelläni mä muuttaisin tuota. 😬
        Kolme syytä!
        1. Sperma.... hitonmoista sitkua turhaan...
        2. Voi ”saada” vain kerran ja sittenkin vain ajan päästä, kun on ”tsaaantunut”. (Turhauttavaa)
        3. Kuka hitto keksi, että ois kolme syytä? Eiköhän noi kaksi riitä! 😀


      • Tervetuloa kerhoon, sitten kun olet nainen.


    • Anonyymi

      "Miksi muuten pitäisi olla mies?"

      on taas niin ääliöimäistä toistensa komppaamista koko ketju että pitää ääliöille koettaa kertoa vaikka eihän ne tajua kuitenkaan. Siksi pitäisi olla mies että joidenkin pitää, jos suurin osa miehiksi syntyneitä ei halua olla enää miehiä se johtaa sivilisaation ja kulttuurin tuhoon, ihan samoin kuin silloin kun naiset eivät halua olla enää naisia ja sehän onkin jo hyvin pitkälle nähtävissä euroopassa, naiset ei halua hoitaa tehtväänsä synnyttäjinä ja väkiluku aina vaan laskee, jos ja kun myös miehet eivät halua olla miehiä miten käy jos/kun vihamielinen valloittaja tunkeutuu maahan? no sehän vain marssii sinne kun kukaan ei ole puolustamassa rajoja jos kaikki miesoletetutkin on vain päättäneet olla naisia ja huolehtia takalinjoilla haavoittuneista.

      Historiassahan on vaikka miten paljon esimerkkkejä sivisaatioiden tuhoista, suuri ja mahtava rooman valtakuntakin tuhoutui kun kaikki halusivat vaan juhlia ja irstailla, ketään ei huvittanut enää pitää yhteiskunnan perusrakenteita yllä. Ihan samoin käy euroopalllekin, varmaan jo aika piankin ja vahvempi kulttuuri jossa on vielä arvoja ja selkeät roolit sukupuolilla tulee nousemaan valtaan eikä siihen mene kuin muutama sata vuotta.

      Teistä "miksi pitäisi olla mitäkin -valittajista tulee mieleen rokotedenialistit, nekään ei halua toimia yhteiseksi hyväksi vaan tahtovat toimia niin kuin on itselle mukavaa ja vaivatonta, muut tehköön kaikki uhraukset ja vaikeat asiat ja ihan sitä samaahan tekin odotatte, että teillä olisi kaikki kivat jutut ja muilla ikävät, ja että vielä saisitte hyväksyntää ja ylsitystä vastuutanne pakenevina vötkylöinä. Tokihan yhteiskunta kestää pienen marginaalin teitä erikoistyyppejä, mutta jos siitä tulee vallitseva malli romahdus voi olla nopeaakin.

      -harmiseikirj-

      • Ja mitä sinä olet sitten tehnyt ”miehenä”?

        Jos ei valittamista palstalla huomioda?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ja mitä sinä olet sitten tehnyt ”miehenä”?

        Jos ei valittamista palstalla huomioda?

        Olen käynyt armeijan ja pitänyt miehisiä arvoja arvossa, kuten tietenkin myös naisellisia arvoja arvostan. Yksilöhän ei hirveästi voi kokonaisuuteen vaikuttaa, mutta omalta osaltaan voi pitää itsensä miehenä eikä kaivaa yhteiskunnan perusarvoja rikki.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        En ota rokotetta oman terveyden menettämisen pelon takia. Siihen ei liity salaliittoteoriat eikä mukavuudenhalu vaan aito pelko tutkimattomasta tuotteesta. 🌸

        Minulla on oikeus päättää mitä minuun laitetaan vaikka uhkaisitte roviolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota rokotetta oman terveyden menettämisen pelon takia. Siihen ei liity salaliittoteoriat eikä mukavuudenhalu vaan aito pelko tutkimattomasta tuotteesta. 🌸

        Minulla on oikeus päättää mitä minuun laitetaan vaikka uhkaisitte roviolla.

        Olen ollut eturintamassa töissä koko pandemian ajan kun toiset ovat tehneet ”suojassa” etänä töitä. Mitä tässä on mennyt? Kohta kaksi vuotta joka päivä ihmisten keskellä lähikontaktissa - ilman rokotetta 🌸


      • Anonyymi

        Että alkaa tympiä tuo syyttely! Tunkekaa rokotepiikki omaan prseeseenne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että alkaa tympiä tuo syyttely! Tunkekaa rokotepiikki omaan prseeseenne!

        V…ttu nyt meni hermo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V…ttu nyt meni hermo

        (enkä ollut minä vaikka olinkin!)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt armeijan ja pitänyt miehisiä arvoja arvossa, kuten tietenkin myös naisellisia arvoja arvostan. Yksilöhän ei hirveästi voi kokonaisuuteen vaikuttaa, mutta omalta osaltaan voi pitää itsensä miehenä eikä kaivaa yhteiskunnan perusarvoja rikki.

        -harmiseikirj-

        Minäkin olen käynyt armeijan, olin jopa saapumiseräni paras sissi. Arvostan sterotyyppisiäkin miehellisiä ja naisellisia arvoja kumpienkin suorittamina, koska niiden takana olevat arvot ovat suorittajien sukupuoleen nähden tärkeämpiä, kuin sukupuoli.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt armeijan, olin jopa saapumiseräni paras sissi. Arvostan sterotyyppisiäkin miehellisiä ja naisellisia arvoja kumpienkin suorittamina, koska niiden takana olevat arvot ovat suorittajien sukupuoleen nähden tärkeämpiä, kuin sukupuoli.

        Ja ihminen on yhtä tärkeä ilman rokotettakin!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut eturintamassa töissä koko pandemian ajan kun toiset ovat tehneet ”suojassa” etänä töitä. Mitä tässä on mennyt? Kohta kaksi vuotta joka päivä ihmisten keskellä lähikontaktissa - ilman rokotetta 🌸

        Hupsu! 😄

        Tunnistan sut kipakkuudestas. 😬


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hupsu! 😄

        Tunnistan sut kipakkuudestas. 😬

        Tervepä vuan terve. Ehdin suutahtaa! No niin nyt menen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ihminen on yhtä tärkeä ilman rokotettakin!!!!!!

        No on. 😊

        En mä ymmärräkään miks pakotetaan tai syyllistetään ottamaan. Ihmisen pitäisi saada itse punnita oikein se homma. 🤔

        Olisi kiva, kun ihmisille, ne jotka eivät ota rokotetta, tulisi joku ja puhuisi, kyselisi ja vastaisi.... ei uhkailisi ja huutaisi. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota rokotetta oman terveyden menettämisen pelon takia. Siihen ei liity salaliittoteoriat eikä mukavuudenhalu vaan aito pelko tutkimattomasta tuotteesta. 🌸

        Minulla on oikeus päättää mitä minuun laitetaan vaikka uhkaisitte roviolla.

        Niin eli oman mukavuuden takia olet potentiaalinen levittäjä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ihminen on yhtä tärkeä ilman rokotettakin!!!!!!

        Ei tässä kukaan ole tärkeysjärjestyksiä ollut edes asettamassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli oman mukavuuden takia olet potentiaalinen levittäjä.

        -harmiseikirj-

        Mukavuuden? Kuules -elämän!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tervepä vuan terve. Ehdin suutahtaa! No niin nyt menen.

        Lyhestä virsi kaunis. 😁

        Heipähei! ☺️👋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli oman mukavuuden takia olet potentiaalinen levittäjä.

        -harmiseikirj-

        Mikset sinä voi olla välillä vaikka porkkana ettet koko ajan päkätä siitä rokotteesta? Minä en halua sitä piikkiä 🌸

        Kaataisitko sinä viinaakin toisen kurkkuun jos se ei haluaisi juoda?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No on. 😊

        En mä ymmärräkään miks pakotetaan tai syyllistetään ottamaan. Ihmisen pitäisi saada itse punnita oikein se homma. 🤔

        Olisi kiva, kun ihmisille, ne jotka eivät ota rokotetta, tulisi joku ja puhuisi, kyselisi ja vastaisi.... ei uhkailisi ja huutaisi. 😊

        Joo. Rauhassa saa lähestyä. Aina voi tulevaisuudessa neuvotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sinä voi olla välillä vaikka porkkana ettet koko ajan päkätä siitä rokotteesta? Minä en halua sitä piikkiä 🌸

        Kaataisitko sinä viinaakin toisen kurkkuun jos se ei haluaisi juoda?

        Viina on vähän eri juttu, jos sitä jättää juomatta tuskin vaarantaa muita ihmisiä.Enkä minä päkätä, sanonpahan vaan :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Lyhestä virsi kaunis. 😁

        Heipähei! ☺️👋

        Nopea virsi 😊👋🏼


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Rauhassa saa lähestyä. Aina voi tulevaisuudessa neuvotella.

        Kaikille ei riitä ”perus” perusteluksi. 😊

        Mä vähäsen veikkaan, että näitä ”koronoja” tulee sina vaan lisää ja pahempia. Rokotukset toimii ehkä vielä, mutta jollain tätä populaatiota on karsittava. Luonto hoitaa, vaikka ihminen keplottelee...

        Noh, mä en mieti pitemmälle... koitan hoitaa tään oman sjan täällä kivasti. Otin rokotteet. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nopea virsi 😊👋🏼

        Tokkopa...😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kaikille ei riitä ”perus” perusteluksi. 😊

        Mä vähäsen veikkaan, että näitä ”koronoja” tulee sina vaan lisää ja pahempia. Rokotukset toimii ehkä vielä, mutta jollain tätä populaatiota on karsittava. Luonto hoitaa, vaikka ihminen keplottelee...

        Noh, mä en mieti pitemmälle... koitan hoitaa tään oman sjan täällä kivasti. Otin rokotteet. 😀

        Nyt aletaan olemaan samalla ajatuksentasolla, sun aloitustasi en pystynyt mitenkään ymmärtämään. Luin jonkin matkaa sitä alustavaa keskustelua, tais olla jonkinlaista sisäsyntyistä "huumoria" teillä ne pohdinnat?
        Hitaampi älyisenä mä ainoastaan turhauduin... koko pohdintaanne, joka ei tulisi johtamaan mihinkään ratkaisuun.

        Yksinkertaisesti kromosomit ratkaisee sukupuolen! Ihan sama kumpaa sukupuolta olet, itse sä päätät mitä arvoja arvostat ja noudatat elämässäsi.

        Hetken aikaa pelkäsin ett porukka alkaa miettimään sukupuolen vaihdosta, sekin mahdollisuus on nykymaailmassa mahdollista, valitettavasti.
        Ulkoinen olemus saattaa muuttua, mutt useinkaan ihmisen psyyke ei sitä pitkässä juoksussa henkisesti kestä. Monet ensihuuman mentyä ohitse; katuvat sitä mitä kaikkea loppujenlopuksi tuli menetettyä; sukalaisia, perheensä, lapsensa, ystävänsä, työnsä jne.

        Kyllä niitä ikäviä esim. elämästä löytää, jos vaan uskaltaa katsoa totuutta silmiin.
        Mulla tulee mieleen lähinnä nuo ns. uskossa olevat... ja uskostaan eronneet tai erotetut.
        Tilanne sillä saralla lähes samanlainen, ei ole helppoa olla ilman henkistä tukijoukkoaan.
        Ihmisen pitää olla todella vahva yksilö, joka pärjää vaikka erakkona erämaassa.

        Disse ja Harmis kuitenkin ovat lähellä toistensa mielipiteitä... pääasiassa, vain pieniä mielipide eroja on havaittavissa... Pitäiskö lisästä suolaa vai sokeria, eli yks tykkää äidistä toinen tyttärestä, mutt periaatteessa kumpikin naisesta.
        Tuli ryöpytettyä taas toista osapuolta, en pyydä anteeksi... koska se oli rehellinen mielipiteeni siinä kohtaa tätä tämän päiväistä pohdintaa!

        Hyvää yötä jokaiselle palstaa lukevalle!
        tr.. likka


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt armeijan, olin jopa saapumiseräni paras sissi. Arvostan sterotyyppisiäkin miehellisiä ja naisellisia arvoja kumpienkin suorittamina, koska niiden takana olevat arvot ovat suorittajien sukupuoleen nähden tärkeämpiä, kuin sukupuoli.

        Wau, mun isoisä oli hullun rohkea lääkintä mies ja sai valkoisenristinritar tunnustuksen sodassa. Olen ollut hänen urhoollisuudesta ylpeä ja naisena aina harmitellut, että lasten saaminen nuorena esti mun armeija haaveen toteuttamisen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wau, mun isoisä oli hullun rohkea lääkintä mies ja sai valkoisenristinritar tunnustuksen sodassa. Olen ollut hänen urhoollisuudesta ylpeä ja naisena aina harmitellut, että lasten saaminen nuorena esti mun armeija haaveen toteuttamisen .

        Intti oli kiva. Sai leikkiä ja urheilla valtion piikkiin. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt aletaan olemaan samalla ajatuksentasolla, sun aloitustasi en pystynyt mitenkään ymmärtämään. Luin jonkin matkaa sitä alustavaa keskustelua, tais olla jonkinlaista sisäsyntyistä "huumoria" teillä ne pohdinnat?
        Hitaampi älyisenä mä ainoastaan turhauduin... koko pohdintaanne, joka ei tulisi johtamaan mihinkään ratkaisuun.

        Yksinkertaisesti kromosomit ratkaisee sukupuolen! Ihan sama kumpaa sukupuolta olet, itse sä päätät mitä arvoja arvostat ja noudatat elämässäsi.

        Hetken aikaa pelkäsin ett porukka alkaa miettimään sukupuolen vaihdosta, sekin mahdollisuus on nykymaailmassa mahdollista, valitettavasti.
        Ulkoinen olemus saattaa muuttua, mutt useinkaan ihmisen psyyke ei sitä pitkässä juoksussa henkisesti kestä. Monet ensihuuman mentyä ohitse; katuvat sitä mitä kaikkea loppujenlopuksi tuli menetettyä; sukalaisia, perheensä, lapsensa, ystävänsä, työnsä jne.

        Kyllä niitä ikäviä esim. elämästä löytää, jos vaan uskaltaa katsoa totuutta silmiin.
        Mulla tulee mieleen lähinnä nuo ns. uskossa olevat... ja uskostaan eronneet tai erotetut.
        Tilanne sillä saralla lähes samanlainen, ei ole helppoa olla ilman henkistä tukijoukkoaan.
        Ihmisen pitää olla todella vahva yksilö, joka pärjää vaikka erakkona erämaassa.

        Disse ja Harmis kuitenkin ovat lähellä toistensa mielipiteitä... pääasiassa, vain pieniä mielipide eroja on havaittavissa... Pitäiskö lisästä suolaa vai sokeria, eli yks tykkää äidistä toinen tyttärestä, mutt periaatteessa kumpikin naisesta.
        Tuli ryöpytettyä taas toista osapuolta, en pyydä anteeksi... koska se oli rehellinen mielipiteeni siinä kohtaa tätä tämän päiväistä pohdintaa!

        Hyvää yötä jokaiselle palstaa lukevalle!
        tr.. likka

        No itseasiassa kun nyt tähän kirjoitit, niin tuli mieleen heti, että suakin miehet on koetelleet paljon, isästä lähtien. Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen...

        Siis sellainen tilannehan täällä maailmassa nyt on. Vielä... ehkä myöhemmin ei ole samanlainen tilanne.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Intti oli kiva. Sai leikkiä ja urheilla valtion piikkiin. 😄

        Mun isän puolen suku oli ilmavoimille töis ja kuri oli sen mukaista. Ihme, että kaikki luova ja taiteellinen kuitenkin sallittiin.

        En tiedä kuinka paljon armeija haave oli sen synnyttämä, että mulle lapsena annettiin perheessä prinsessa rooli. Nuorena naisena olisin halunnut haastaa sitä roolia itsessäni. Nautin tyttönä mekoista yms ja Tykkään nykyäänkin olla ns. naisellinen nainen, mutta olisin halunnut saada sen kokemuksen pystyvyyden tunteesta ja omasta voimasta vahvemmin, se miten sitkeästi ja hyvin olisin haaveissani metsässä pärjännyt😅, olisi varmasti ollut itsetuntoa vahvistava tekijä.

        Laittakaa tytöt pelaamaan jalkapalloa ja kannustakaa käymään armeija⚽️👍


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No itseasiassa kun nyt tähän kirjoitit, niin tuli mieleen heti, että suakin miehet on koetelleet paljon, isästä lähtien. Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen...

        Siis sellainen tilannehan täällä maailmassa nyt on. Vielä... ehkä myöhemmin ei ole samanlainen tilanne.

        "Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen..."
        Nyt kyllä arvelus meni lepikkoon! Ihan samalla varovaisuudella/epäilyllä mä suhtaudun kumpaankin sukupuoleen, kunnes oon tarpeeksi tutustunut... päätän lopulta mihin katekoriaan hän kuuluu mun lähipiirissä, tai välimatkan päässä.
        Johtuen juuri siitä ett olen kokenut kaikenlaista, elämäni aikana.

        Tänään muuten aurinko paistoi pitkästä aikaa mun elämään.
        Faija heräs tänä aamuna, sielt yksityishuoneestaan ja mä menin katsomaan häntä.
        Makas siellä sängyssään letkuissa ja antureissa... koneita hyllyllä, ja "tolpassa". Katosta roikkui viel nosturi ja säätölaite. Huoneessa pari tuolia, jossa toisessa oli vihreä nostoliina.
        Erillinen pieni wc ja yhdistetty suihkuhuone... jonne pääsi myös nostolaitteella.

        Osastosydän ykkösen; erikoistarkkailuhuone oli seinän takana ja hoitaja aina tarkkailemassa monitorejaan, eli ei paremmassa hoidosta olis voinut ees haaveilla.
        Yksityislääkäri tuli katsomaan ja kertoi ett hänet siirretään kahdenhengen huoneeseen, koska tervehtyminen on alkanut ja huone tarvitaan toiselle potilaalle, joka tuodaan leikkaussalista, heräämön kautta tähän tarkkailuhuoneeseen.

        Me puidaan vielä se "petos", sitten kun äijä on paremmassa kunnossa, kiukuttelemaan takaisin; kun mä kerron hänelle... olevani vastuussa monesta ihmisestä, ja pystyn pitämään huolta myös itsestäni... hänen, emon ja pikkusysterin lisäksi. Jos yhteiselo menee turhan vaikeeksi... Se olen minä ja Mimmi jotka muutetaan, samaan taloon kuin hoivakoti, tai johonkin aivan lähelle.

        Mä sain hakea Mimmin klo 14 jälkeen kotiin, soitin taxin ja kuljettaja haki meidät... kantoi vielä Mimmin turvakaukalonkin autoonsa kiinnitti sen, mä vaan itkin onnesta.
        Syötin Mimmin äskettäin ja vaihdoin vaipat, nukutin hänet sänkyyni ja nyt systeri makoilee mun pedilläni. Hänen sormensa on Mimmin nyrkissä, sen aikaa kun mä textailen tänne ja käyn viel suihkussa.

        Kirjoitin taas romaanin, joten taas joku saa kohtauksen!
        On se piru vaikeeta hypätä vaan yli jaarituksen, jos se ei pätkääkään kiinnosta!
        Terveisiä kaikille... tr.. likka 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun isän puolen suku oli ilmavoimille töis ja kuri oli sen mukaista. Ihme, että kaikki luova ja taiteellinen kuitenkin sallittiin.

        En tiedä kuinka paljon armeija haave oli sen synnyttämä, että mulle lapsena annettiin perheessä prinsessa rooli. Nuorena naisena olisin halunnut haastaa sitä roolia itsessäni. Nautin tyttönä mekoista yms ja Tykkään nykyäänkin olla ns. naisellinen nainen, mutta olisin halunnut saada sen kokemuksen pystyvyyden tunteesta ja omasta voimasta vahvemmin, se miten sitkeästi ja hyvin olisin haaveissani metsässä pärjännyt😅, olisi varmasti ollut itsetuntoa vahvistava tekijä.

        Laittakaa tytöt pelaamaan jalkapalloa ja kannustakaa käymään armeija⚽️👍

        Naiset joukkueurheilijoina osaa olla kyllä todella huippuja, tykkään. (Naisjoukkuetta valmentanut) 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen..."
        Nyt kyllä arvelus meni lepikkoon! Ihan samalla varovaisuudella/epäilyllä mä suhtaudun kumpaankin sukupuoleen, kunnes oon tarpeeksi tutustunut... päätän lopulta mihin katekoriaan hän kuuluu mun lähipiirissä, tai välimatkan päässä.
        Johtuen juuri siitä ett olen kokenut kaikenlaista, elämäni aikana.

        Tänään muuten aurinko paistoi pitkästä aikaa mun elämään.
        Faija heräs tänä aamuna, sielt yksityishuoneestaan ja mä menin katsomaan häntä.
        Makas siellä sängyssään letkuissa ja antureissa... koneita hyllyllä, ja "tolpassa". Katosta roikkui viel nosturi ja säätölaite. Huoneessa pari tuolia, jossa toisessa oli vihreä nostoliina.
        Erillinen pieni wc ja yhdistetty suihkuhuone... jonne pääsi myös nostolaitteella.

        Osastosydän ykkösen; erikoistarkkailuhuone oli seinän takana ja hoitaja aina tarkkailemassa monitorejaan, eli ei paremmassa hoidosta olis voinut ees haaveilla.
        Yksityislääkäri tuli katsomaan ja kertoi ett hänet siirretään kahdenhengen huoneeseen, koska tervehtyminen on alkanut ja huone tarvitaan toiselle potilaalle, joka tuodaan leikkaussalista, heräämön kautta tähän tarkkailuhuoneeseen.

        Me puidaan vielä se "petos", sitten kun äijä on paremmassa kunnossa, kiukuttelemaan takaisin; kun mä kerron hänelle... olevani vastuussa monesta ihmisestä, ja pystyn pitämään huolta myös itsestäni... hänen, emon ja pikkusysterin lisäksi. Jos yhteiselo menee turhan vaikeeksi... Se olen minä ja Mimmi jotka muutetaan, samaan taloon kuin hoivakoti, tai johonkin aivan lähelle.

        Mä sain hakea Mimmin klo 14 jälkeen kotiin, soitin taxin ja kuljettaja haki meidät... kantoi vielä Mimmin turvakaukalonkin autoonsa kiinnitti sen, mä vaan itkin onnesta.
        Syötin Mimmin äskettäin ja vaihdoin vaipat, nukutin hänet sänkyyni ja nyt systeri makoilee mun pedilläni. Hänen sormensa on Mimmin nyrkissä, sen aikaa kun mä textailen tänne ja käyn viel suihkussa.

        Kirjoitin taas romaanin, joten taas joku saa kohtauksen!
        On se piru vaikeeta hypätä vaan yli jaarituksen, jos se ei pätkääkään kiinnosta!
        Terveisiä kaikille... tr.. likka 😊

        Jaarittele vaan. 😊

        Mukava lukea, että aurinko paistaa ja hommat selkiytyy. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen..."
        Nyt kyllä arvelus meni lepikkoon! Ihan samalla varovaisuudella/epäilyllä mä suhtaudun kumpaankin sukupuoleen, kunnes oon tarpeeksi tutustunut... päätän lopulta mihin katekoriaan hän kuuluu mun lähipiirissä, tai välimatkan päässä.
        Johtuen juuri siitä ett olen kokenut kaikenlaista, elämäni aikana.

        Tänään muuten aurinko paistoi pitkästä aikaa mun elämään.
        Faija heräs tänä aamuna, sielt yksityishuoneestaan ja mä menin katsomaan häntä.
        Makas siellä sängyssään letkuissa ja antureissa... koneita hyllyllä, ja "tolpassa". Katosta roikkui viel nosturi ja säätölaite. Huoneessa pari tuolia, jossa toisessa oli vihreä nostoliina.
        Erillinen pieni wc ja yhdistetty suihkuhuone... jonne pääsi myös nostolaitteella.

        Osastosydän ykkösen; erikoistarkkailuhuone oli seinän takana ja hoitaja aina tarkkailemassa monitorejaan, eli ei paremmassa hoidosta olis voinut ees haaveilla.
        Yksityislääkäri tuli katsomaan ja kertoi ett hänet siirretään kahdenhengen huoneeseen, koska tervehtyminen on alkanut ja huone tarvitaan toiselle potilaalle, joka tuodaan leikkaussalista, heräämön kautta tähän tarkkailuhuoneeseen.

        Me puidaan vielä se "petos", sitten kun äijä on paremmassa kunnossa, kiukuttelemaan takaisin; kun mä kerron hänelle... olevani vastuussa monesta ihmisestä, ja pystyn pitämään huolta myös itsestäni... hänen, emon ja pikkusysterin lisäksi. Jos yhteiselo menee turhan vaikeeksi... Se olen minä ja Mimmi jotka muutetaan, samaan taloon kuin hoivakoti, tai johonkin aivan lähelle.

        Mä sain hakea Mimmin klo 14 jälkeen kotiin, soitin taxin ja kuljettaja haki meidät... kantoi vielä Mimmin turvakaukalonkin autoonsa kiinnitti sen, mä vaan itkin onnesta.
        Syötin Mimmin äskettäin ja vaihdoin vaipat, nukutin hänet sänkyyni ja nyt systeri makoilee mun pedilläni. Hänen sormensa on Mimmin nyrkissä, sen aikaa kun mä textailen tänne ja käyn viel suihkussa.

        Kirjoitin taas romaanin, joten taas joku saa kohtauksen!
        On se piru vaikeeta hypätä vaan yli jaarituksen, jos se ei pätkääkään kiinnosta!
        Terveisiä kaikille... tr.. likka 😊

        Näitä on kiva lukea😊 mietinkin eilen miten sairastaminen on mennyt, mut en kehdannut kysyä kun olen vain tällainen anonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos siihen sun eteen napsahtaisin, niin kyllä sulla varoituskellot sois. Toinen olisi, jos olisin nainen..."
        Nyt kyllä arvelus meni lepikkoon! Ihan samalla varovaisuudella/epäilyllä mä suhtaudun kumpaankin sukupuoleen, kunnes oon tarpeeksi tutustunut... päätän lopulta mihin katekoriaan hän kuuluu mun lähipiirissä, tai välimatkan päässä.
        Johtuen juuri siitä ett olen kokenut kaikenlaista, elämäni aikana.

        Tänään muuten aurinko paistoi pitkästä aikaa mun elämään.
        Faija heräs tänä aamuna, sielt yksityishuoneestaan ja mä menin katsomaan häntä.
        Makas siellä sängyssään letkuissa ja antureissa... koneita hyllyllä, ja "tolpassa". Katosta roikkui viel nosturi ja säätölaite. Huoneessa pari tuolia, jossa toisessa oli vihreä nostoliina.
        Erillinen pieni wc ja yhdistetty suihkuhuone... jonne pääsi myös nostolaitteella.

        Osastosydän ykkösen; erikoistarkkailuhuone oli seinän takana ja hoitaja aina tarkkailemassa monitorejaan, eli ei paremmassa hoidosta olis voinut ees haaveilla.
        Yksityislääkäri tuli katsomaan ja kertoi ett hänet siirretään kahdenhengen huoneeseen, koska tervehtyminen on alkanut ja huone tarvitaan toiselle potilaalle, joka tuodaan leikkaussalista, heräämön kautta tähän tarkkailuhuoneeseen.

        Me puidaan vielä se "petos", sitten kun äijä on paremmassa kunnossa, kiukuttelemaan takaisin; kun mä kerron hänelle... olevani vastuussa monesta ihmisestä, ja pystyn pitämään huolta myös itsestäni... hänen, emon ja pikkusysterin lisäksi. Jos yhteiselo menee turhan vaikeeksi... Se olen minä ja Mimmi jotka muutetaan, samaan taloon kuin hoivakoti, tai johonkin aivan lähelle.

        Mä sain hakea Mimmin klo 14 jälkeen kotiin, soitin taxin ja kuljettaja haki meidät... kantoi vielä Mimmin turvakaukalonkin autoonsa kiinnitti sen, mä vaan itkin onnesta.
        Syötin Mimmin äskettäin ja vaihdoin vaipat, nukutin hänet sänkyyni ja nyt systeri makoilee mun pedilläni. Hänen sormensa on Mimmin nyrkissä, sen aikaa kun mä textailen tänne ja käyn viel suihkussa.

        Kirjoitin taas romaanin, joten taas joku saa kohtauksen!
        On se piru vaikeeta hypätä vaan yli jaarituksen, jos se ei pätkääkään kiinnosta!
        Terveisiä kaikille... tr.. likka 😊

        Voisitko olla parisuhteessa naisen kanssa?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Jaarittele vaan. 😊

        Mukava lukea, että aurinko paistaa ja hommat selkiytyy. 😊

        Niin, Syötin Mimmin juuri vaihdoin vaipat jne. Neiti nukahti melkein heti, tyytyväisenä.
        Faija on vielä viikon verran hoidossa ja mä taidan häipyä täältä ennen hänen paluutaan.
        Mulla on ollut lähes puolenvuoden piina päällä, kahden äijän yhteistyön jäljiltä.
        Nyt on paikka antaa opetus heille, kummaltakin tytär kadoksissa... heidän vehkeilyjensä takia. Miettikööt nyt syitä ja seurauksia... mulla on hyvä mahdollisuus lähteä lätkimään...

        Mimmi mukanani. Kaiken lisäksi mulla on siihen täysioikeus yksinhuoltajana, kunhan pidän tyttärestäni hyvää huolta. Olen täysi-ikäinen ja saan omasta tahdostani kadota, läheisiltänikin, eikä mua tulla viranomaisten puolelta etsimään. Muistelkaas vaan sitä 13v. kateissa ollutta miestä, joka sattumalta löydettiin. Poliisin mukaan henkilö saa kadota, jos tapaukseen ei liity rikosta... ei tule seurauksiakaan. Joten...

        Mä pakkailen meidän kahden tavaroita ja vaatteita, etenkin talvivaatteita mukaamme.
        Ja ihan ihmisasumuksen kaikilla mukavuuksilla, omalla makkarilla oon sopinut saada käyttöömme, erään perheen luona. Perheessä on omatkin lapset, joten Mimmillä on seurattavaa, jos mä käyn vaikka kalastamassa järvellä, oppaan seurassa. Mimmillä on silloin tottunut lastenhoitaja, oppinut omiensa lapsiensa parissa.
        Saavat myös jonkinlaisen korvauksen, suojapaikan suomisesta meille kahdelle.

        Tämä kirjoittelu loppuu nyt tähän... ihan omasta tahdostani. Jutellaan joskus ens vuoden puolella ehkä, jos palaan kotipuoleen, kun pitäisi aloittaa tosiaan työtkin vakituisesti puolipäiväisesti ainakin.
        Emo on tietoinen mun lähdöstä, mutt ei tiedä minne, ei ainakaan voi kertoa vaikka haluaisikin. Mikko tietää minne menen, jos jotain ikävää täälläpäin sattuisi ja hänellä on uus kännynumeronikin. Minua ei potkita seurauksitta ei edes oma isä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Syötin Mimmin juuri vaihdoin vaipat jne. Neiti nukahti melkein heti, tyytyväisenä.
        Faija on vielä viikon verran hoidossa ja mä taidan häipyä täältä ennen hänen paluutaan.
        Mulla on ollut lähes puolenvuoden piina päällä, kahden äijän yhteistyön jäljiltä.
        Nyt on paikka antaa opetus heille, kummaltakin tytär kadoksissa... heidän vehkeilyjensä takia. Miettikööt nyt syitä ja seurauksia... mulla on hyvä mahdollisuus lähteä lätkimään...

        Mimmi mukanani. Kaiken lisäksi mulla on siihen täysioikeus yksinhuoltajana, kunhan pidän tyttärestäni hyvää huolta. Olen täysi-ikäinen ja saan omasta tahdostani kadota, läheisiltänikin, eikä mua tulla viranomaisten puolelta etsimään. Muistelkaas vaan sitä 13v. kateissa ollutta miestä, joka sattumalta löydettiin. Poliisin mukaan henkilö saa kadota, jos tapaukseen ei liity rikosta... ei tule seurauksiakaan. Joten...

        Mä pakkailen meidän kahden tavaroita ja vaatteita, etenkin talvivaatteita mukaamme.
        Ja ihan ihmisasumuksen kaikilla mukavuuksilla, omalla makkarilla oon sopinut saada käyttöömme, erään perheen luona. Perheessä on omatkin lapset, joten Mimmillä on seurattavaa, jos mä käyn vaikka kalastamassa järvellä, oppaan seurassa. Mimmillä on silloin tottunut lastenhoitaja, oppinut omiensa lapsiensa parissa.
        Saavat myös jonkinlaisen korvauksen, suojapaikan suomisesta meille kahdelle.

        Tämä kirjoittelu loppuu nyt tähän... ihan omasta tahdostani. Jutellaan joskus ens vuoden puolella ehkä, jos palaan kotipuoleen, kun pitäisi aloittaa tosiaan työtkin vakituisesti puolipäiväisesti ainakin.
        Emo on tietoinen mun lähdöstä, mutt ei tiedä minne, ei ainakaan voi kertoa vaikka haluaisikin. Mikko tietää minne menen, jos jotain ikävää täälläpäin sattuisi ja hänellä on uus kännynumeronikin. Minua ei potkita seurauksitta ei edes oma isä.

        No pääsin lukemaan tämän viestin vasta nyt, jostain syystä? Luulin, että koko keskustelu oli poistettu...

        Reagoit kovasti omiin tunteisiisi. Varmaan reagointi vaikuttaa muihin, mutta eniten itsees kuitenkin. Mimmin hankintatapa oli yksi esimerkki. Ja jatkat vähän vastaavalla tavalla.

        Dramaattista pitää aina tehdä. Se on sun tapasi.

        Mutta mitäpä siihen sen kummempia tuumimaan... sinun elämäsi. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No pääsin lukemaan tämän viestin vasta nyt, jostain syystä? Luulin, että koko keskustelu oli poistettu...

        Reagoit kovasti omiin tunteisiisi. Varmaan reagointi vaikuttaa muihin, mutta eniten itsees kuitenkin. Mimmin hankintatapa oli yksi esimerkki. Ja jatkat vähän vastaavalla tavalla.

        Dramaattista pitää aina tehdä. Se on sun tapasi.

        Mutta mitäpä siihen sen kummempia tuumimaan... sinun elämäsi. 😊

        Ei se nyt ihan vaan sinun elämäsi ole! Äiti näyttää lapselle mikä on elämä. Onko se pakenemista ja draamaa vai mitä?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No pääsin lukemaan tämän viestin vasta nyt, jostain syystä? Luulin, että koko keskustelu oli poistettu...

        Reagoit kovasti omiin tunteisiisi. Varmaan reagointi vaikuttaa muihin, mutta eniten itsees kuitenkin. Mimmin hankintatapa oli yksi esimerkki. Ja jatkat vähän vastaavalla tavalla.

        Dramaattista pitää aina tehdä. Se on sun tapasi.

        Mutta mitäpä siihen sen kummempia tuumimaan... sinun elämäsi. 😊

        Mulla laukut pakattuna ja taxi tilattu. Systerin lähetin Pojun kanssa lenkille, pois kotoa siksi aikaa kun mä lähden. Juntuska jää Emon kassa, odottamaan Faijan kotiutumista puolenpäivän jälkeen, ja systerin paluuta lenkiltä. Niin tulee perheeni jatkossakin toimeen täällä, vaikka mä olisin poissa miten pitkään tahansa. Emo palkkasi Juntuskan; aamusta klo 8- 16 asti... joka arkipäivän, kk- palkalla.

        "Dramaattista pitää aina tehdä. Se on sun tapasi."

        Jep, draama kuningatar poistuu nyt näyttämöltä! Eipä sun tarvitse sitä tuumia...
        Tuumisit sen sijaan; onko naisella oikeus syöttää sitä samaa paskaa takaisin; mitä lehmänkauppoja tehneet äijät teki! Vai pitäisikö vaan kiltisti hyväksyä miesten aivoitukset? Pirulauta me ei eletä ainakaan vielä islamilaisessa yhteiskunnassa,...ja mulla on oikeuteni; pätkäistä takaisin päin näköä!

        Ps. Harmaaritari on enemmän suorempi ajatuksissaan mitä sinä. Kyllähän hänkin paheksui mun lapsenhankintaani. Mutt puolusti lähinnä Mimmin oikeuksia tuntea isänsä, oli se sitten minkälainen hampuusi tahansa.
        Pidä sä kuule lippus korkealla, niin teen minäkin... lupaa kysymättä!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla laukut pakattuna ja taxi tilattu. Systerin lähetin Pojun kanssa lenkille, pois kotoa siksi aikaa kun mä lähden. Juntuska jää Emon kassa, odottamaan Faijan kotiutumista puolenpäivän jälkeen, ja systerin paluuta lenkiltä. Niin tulee perheeni jatkossakin toimeen täällä, vaikka mä olisin poissa miten pitkään tahansa. Emo palkkasi Juntuskan; aamusta klo 8- 16 asti... joka arkipäivän, kk- palkalla.

        "Dramaattista pitää aina tehdä. Se on sun tapasi."

        Jep, draama kuningatar poistuu nyt näyttämöltä! Eipä sun tarvitse sitä tuumia...
        Tuumisit sen sijaan; onko naisella oikeus syöttää sitä samaa paskaa takaisin; mitä lehmänkauppoja tehneet äijät teki! Vai pitäisikö vaan kiltisti hyväksyä miesten aivoitukset? Pirulauta me ei eletä ainakaan vielä islamilaisessa yhteiskunnassa,...ja mulla on oikeuteni; pätkäistä takaisin päin näköä!

        Ps. Harmaaritari on enemmän suorempi ajatuksissaan mitä sinä. Kyllähän hänkin paheksui mun lapsenhankintaani. Mutt puolusti lähinnä Mimmin oikeuksia tuntea isänsä, oli se sitten minkälainen hampuusi tahansa.
        Pidä sä kuule lippus korkealla, niin teen minäkin... lupaa kysymättä!
        trollikka

        Lähinnä mietin vaan, että jälkeenpäin oot katunut jotain draamailujasi ja sitten tavallaan joudut itse eniten kärsimään niistä tempauksista.

        No lähempänä sun arvomaailma taitaa olla Harmiksen arvomaailmaa. Ja en mä sinun lapsenhankintaa arvostele, vaan sitä, että se on ollut kosto, kuten tääkin tempaus.

        Kaiken lisäksi siinä osuu syyttömiinkin ja oikeat kohteet ei edes tajua miksi teet näin. (Luultavasti)
        Mutta pidänhän mä lippua korkeella. Vois keksiä jotain kahdenkeskistä neitin kanssa. Lähtisköhän se keilaamaan, jahka tuolta kömpii ylös. 😁


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt tätä kysymystä:"Miksi minun pitäisi olla mies? Keksiikö joku hyvän syyn? Anyone?"

      Miksi sinun pitäisi olla ihminen? Varmaan olet sellaiseksi syntynyt.
      Muutoinkin aloituksen kysymys oli erikoinen, miehiä kun on monenlaisia, ainut mikä yhdistää on kohdussa saatu sukupuoli joka sattuu olemaan urospuolinen. Mitäpä tuota liikaa ajattelemaan, on tyytyväinen siihen kuka itse on, vaikka olisi täysi eläin.

      AV

      • Mietin kysymystä, en etsi ratkaisua.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mietin kysymystä, en etsi ratkaisua.

        Ymmärtääkseni olet aikaansaanut pari muksua, ollut suhteessa ja elänyt siinä, kuten mies elää? Tuliko sinulla jo niinä aikoina tämä kysymys mieleen vai onko tämä eka kerta? - cu-


      • Anonyymi

        Kyllä mies ja nais roolien vaatimukset ja laatikot ovat olleet satoja vuosia ahtaat. Aikaa menee, että saadaan patriarkaattinen yhteiskunta rakenne edes jonkinlaiseen tasapainoon.

        Ihmisenä elämisen rooli on 50% kevyempi kuin miehen tai naisen roolin veto, mutta paras rooli on hullun rooli, se vapauttaa 98% vaatimuksista olla jotakin, 2% menee siihen, että pysyy roolissaan 😉.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni olet aikaansaanut pari muksua, ollut suhteessa ja elänyt siinä, kuten mies elää? Tuliko sinulla jo niinä aikoina tämä kysymys mieleen vai onko tämä eka kerta? - cu-

        Ihan eka kerta eilen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mies ja nais roolien vaatimukset ja laatikot ovat olleet satoja vuosia ahtaat. Aikaa menee, että saadaan patriarkaattinen yhteiskunta rakenne edes jonkinlaiseen tasapainoon.

        Ihmisenä elämisen rooli on 50% kevyempi kuin miehen tai naisen roolin veto, mutta paras rooli on hullun rooli, se vapauttaa 98% vaatimuksista olla jotakin, 2% menee siihen, että pysyy roolissaan 😉.

        Eikö savolaisena automaattisesti kuuluta tuohon hullu-laatikkoon? 😂


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eikö savolaisena automaattisesti kuuluta tuohon hullu-laatikkoon? 😂

        Vai savolainen, no ilmeisesti teillä sellainen etuoikeus on😀. Muista se niin ei hädän päivää, mutta mikä pelastaisi meidät muut? 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai savolainen, no ilmeisesti teillä sellainen etuoikeus on😀. Muista se niin ei hädän päivää, mutta mikä pelastaisi meidät muut? 😄

        Käy täällä, hulluus tarttuu. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Käy täällä, hulluus tarttuu. 😁

        Juu ehdottomasti siellä on se viimeinen silaus mikä Tampereella syntyneeltä turkulaiselta puuttuu, että toivottu hulluuden taso saavutettu😊👍


      • Anonyymi

        Ja ihan sama, millä nimimerkillä kirjoittelee, vai mitä? 😄
        trollikka


    • Anonyymi

      No syitä joiden vuoksi vois olla kivaa olla mies
      -tietty teknisten asioiden ymmärrys, kätevyys, korjaustaito
      -pärjäävyys mitattuna selviytymisenä omin avuin jossain hornantuutissa, esim yksin vaeltamista kuitenkin harvempi nainen harrastaa.
      -fyysinen voima, kroppa pystyy enempään
      -erilainen luovuus kuin naisen
      nämä toki ehkä stereotyyppisiä ja mikseivät yhtä lailla naisenkin opittavissa, mutta noin niinku keskimäärin miehissä enemmän tätä. Ja parhaissa sitten tietenki enemmänki.

      • No näppäryys ja luovuus on ihmisestä kiinni, ei niinkään sukupuolesta.
        Tiedän monta näppärää naista. ☺️


    • Anonyymi

      Transsun paikalle haetaan koiraa näyttelemään. Ja haukkumaan.

    • Anonyymi

      Oukkei. Sä näytät käyvän tuota problematiikkaa, onko oikein että olet etuoikeutettu naisiin nähden ollessasi mies?

      Et koe olevasi etuoikeutettu, mutta kuitenkin olet. Niin se vaan on, ja se johtuu kulttuurista, et homm menee niin. Ja se on ollut aina. Harva sitä miettii, vielä vähäisempi määrä huomaa, ja tuskin kukaan mies taistelee sitä vastaan. En ehkä minä ainakaan, jos olisin mies. Luulen.

      t.sxth

      • Siis lähtökohtaisesti tulisin paremmin kohdatuksi ihmisenä, jos en olisi mies.

        Miehiin yhdistetään vaikka mitä ennakkoasenteita, toisaalta ei syyttä, mutta se tympii.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miehellä on vähintään yksi y-kromosomi, naisella ei yhtään. Kysymyksesi on siinä mielessä yhtä älytön kuin elämän tarkoituksen tivaaminen. Se vain on niin, eikä muuta syytä miehenä olemiseen tarvita kuin tuo yksi hassu kromosomi.

      "Miksi minun pitäisi olla mies? Keksiikö joku hyvän syyn? Anyone?"

      Synnyit jo y-kromosomin kanssa joten aikalailla myöhäistä itkeä. Ihminen lisääntyy suvullisesti, eikä se ole mielipide kysymys vaan tosiasia, joka sinunlaistenkin pitää vain hyväksyä.

      • Anonyymi

        Tulit sitten lyömään faktat pöytään. Asia on näin. hyväksy. Olikos muuta? Keskustelupalsta voidaan sulkea, tämä yksi tuli meille kaikille kertomaan miten asiat on.


    • Anonyymi

      Kaikki ihmiset toki on arvokkaita ja ketään ei saa halveksia. Kannattaa vain itse yrittää olla mahdollisimman hyvä ja kohtelias. Kannattaa ajatella hyväntahtoisesti ja pyrkiä eroon vääristä tai turhista ajatuksista. Voi ajatella vain hyviä ja kehittäviä ajatuksia, elää terveellisesti, harrastaa liikuntaa jne. Kyllä kai ihminen on aika pitkälle loppujen lopuksi sitä, miksi on syntynyt. Tai siihen voi ainakin luottaa.

      Toki homoseksuaaleja voi tulla vastaan ja heitäkin täytyy kunnioittaa. Heillähän on aika vaikeaa, kun ajattelee, että heillä on suurempi todennäköisyys ihastua heteroon samansukupuoliseen ihmiseen, koska heitä vain on paljon enemmän. He eivät kuitenkaan saa vastakaikua näiltä ja joutuvatkin sitten valitsemaan ihastumisen kohteensa melko pienestä porukasta, joilla kaikilla on myös tuo sama ominaisuus, seksuaalinen kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan. Voi olla myös, että moni oikein hyvä tavallinen ystävyyssuhde jäät heidän elämässään täysin toteutumatta, koska heillä on tuo tietynlainen ominaisuus.

      Jos tarkemmin ajattelee, niin eihän mies tai nainen tarvitse seksuaalisessa mielessä samaa sukupuolta olevalta mitään, koska hänessä itsessään on kaikki se, mitä miehenä tai naisena olemiseen tarvitaan. Mies tarvitsee ehkä sitä, mitä hänellä itsellään ei ole ja sama tietysti naisella. Toki tavallinen ystävyys ja toveruus on tärkeää samansukupuolistenkin kesken.

      Mutta niin kuin sanottu, kaikkia täytyy heidän erityispiirteistään huolimatta tai ehkä juuri niiden takia kunnioittaa ja kohdella hyvin. Toki heidänkin täytyy tietysti kohdella muita hyvin. Ei saa mennä heti ihan ketä vaan flirttailemaan, koska sekin voi aiheuttaa pahaa mieltä. Tsemppiä!

      • "Jos tarkemmin ajattelee, niin eihän mies tai nainen tarvitse seksuaalisessa mielessä samaa sukupuolta olevalta mitään, koska hänessä itsessään on kaikki se, mitä miehenä tai naisena olemiseen tarvitaan."

        -Mahdatko viitata lisääntymiseen, joka toki on todellinen fakta eri sukupuoliset tarvitsevat toistensa sukusoluja lisääntyäkseen, ainakin vielä vaikka tiede on tätäkin asiaa jo näpelöinyt?

        Noin muuten tuo tarve saman sukupuoliseen ei selitykkään sillä mitä sinussa on tai ei ole, vaan sillä mihin tunnet seksuaalista vetoa.


      • Suatana kirjoitti:

        "Jos tarkemmin ajattelee, niin eihän mies tai nainen tarvitse seksuaalisessa mielessä samaa sukupuolta olevalta mitään, koska hänessä itsessään on kaikki se, mitä miehenä tai naisena olemiseen tarvitaan."

        -Mahdatko viitata lisääntymiseen, joka toki on todellinen fakta eri sukupuoliset tarvitsevat toistensa sukusoluja lisääntyäkseen, ainakin vielä vaikka tiede on tätäkin asiaa jo näpelöinyt?

        Noin muuten tuo tarve saman sukupuoliseen ei selitykkään sillä mitä sinussa on tai ei ole, vaan sillä mihin tunnet seksuaalista vetoa.

        En näe mitään syytä miksi haluaisin miestä, koska hänellä on jotain mitä mulla ei ole?

        Se ei ole mikään peruste yhtään millekkään, paitsi lisääntymisen kannalta.

        Joku uskonnollinen mies täydentää naisen taas on mulle ihan tosiaan uskomusta. En anna painoarvoa tuollaisen hypetykselle. Se on niin makuasia. Itse mielummin ajattelen, että kun toinen ihminen täydentää toisen ihmisen inhimillisiä tarpeita on löytynyt sopiva pari.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Jos tarkemmin ajattelee, niin eihän mies tai nainen tarvitse seksuaalisessa mielessä samaa sukupuolta olevalta mitään, koska hänessä itsessään on kaikki se, mitä miehenä tai naisena olemiseen tarvitaan."

        -Mahdatko viitata lisääntymiseen, joka toki on todellinen fakta eri sukupuoliset tarvitsevat toistensa sukusoluja lisääntyäkseen, ainakin vielä vaikka tiede on tätäkin asiaa jo näpelöinyt?

        Noin muuten tuo tarve saman sukupuoliseen ei selitykkään sillä mitä sinussa on tai ei ole, vaan sillä mihin tunnet seksuaalista vetoa.

        Ok, kiitos kommentista. Ajattelin vain, että ihmisessä on molemmat puolet kyllä, mutta aika pieni vähemmistö samansukupuolisista keskenään kuitenkaan seksuaaliseen suhteeseen pyrkii. Jos on homoseksuaali, on suurempi todennäköisyys, että hän ihastuu heteroon aluksi, koska varsinaisia homoseksuaaleja on kuitenkin niin paljon vähemmän. Tämäkin voi aiheuttaa jo lähtökohtaisesti ahdistusta hänessä, koska hän ei tietenkään saa vastakaikua heterolta. Sitten tämä homoseksuaalinen ihminen hakeutuu samankaltaisten ihmisten joukkoon aktiivisesti ja joutuu tyytymään aika pieniin piireihin loppujen lopuksi, mistä ei välttämättä kovin helposti sopivaa kumppania löydy. Mutta niin kuin sanottu, kaikkia ihmisiä täytyy kunnioittaa. En tarkoittanut millään tavalla alentaa. Ja tunnustan myös, että ehkä en täydellisesti tietenkään ymmärräkään tämän vähemmistön edustajien ajatuksia ja tuntemuksia. Aika itsetietoista porukkaa tuntuu kuitenkin nykyään olevan, mikä tietysti on toisaalta hyväkin asia. Ajattelin vain, että heidänkin on syytä muistaa juuri kunnioittaa myös heteroja, ettei esim. aleta vaikka jossakin harrasteporukassa iskuyrityksiin, vaan hakeudutaan sitten sellaisille foorumeille, joissa samankaltaiset ihmiset keskustelevat ja hakevat samoja asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, kiitos kommentista. Ajattelin vain, että ihmisessä on molemmat puolet kyllä, mutta aika pieni vähemmistö samansukupuolisista keskenään kuitenkaan seksuaaliseen suhteeseen pyrkii. Jos on homoseksuaali, on suurempi todennäköisyys, että hän ihastuu heteroon aluksi, koska varsinaisia homoseksuaaleja on kuitenkin niin paljon vähemmän. Tämäkin voi aiheuttaa jo lähtökohtaisesti ahdistusta hänessä, koska hän ei tietenkään saa vastakaikua heterolta. Sitten tämä homoseksuaalinen ihminen hakeutuu samankaltaisten ihmisten joukkoon aktiivisesti ja joutuu tyytymään aika pieniin piireihin loppujen lopuksi, mistä ei välttämättä kovin helposti sopivaa kumppania löydy. Mutta niin kuin sanottu, kaikkia ihmisiä täytyy kunnioittaa. En tarkoittanut millään tavalla alentaa. Ja tunnustan myös, että ehkä en täydellisesti tietenkään ymmärräkään tämän vähemmistön edustajien ajatuksia ja tuntemuksia. Aika itsetietoista porukkaa tuntuu kuitenkin nykyään olevan, mikä tietysti on toisaalta hyväkin asia. Ajattelin vain, että heidänkin on syytä muistaa juuri kunnioittaa myös heteroja, ettei esim. aleta vaikka jossakin harrasteporukassa iskuyrityksiin, vaan hakeudutaan sitten sellaisille foorumeille, joissa samankaltaiset ihmiset keskustelevat ja hakevat samoja asioita.

        Okei. :)

        Joo, heh kyllähän sitä ihastuu kehen ihastuu, vaikka heteroonkin. Sille ei vaan voi mitään, kuka viehättää ja tuntuu rintapielessä ihanalta ihmiseltä. Ei kysy lupaa, ei säätyä, kun hurmaantuu jostakin ihmisestä.

        Elämä on välillä pettymyksiäkin, sillekkään ei mitään voi.

        Täytyy vaan järkeillä itsensä niistä ulos ja eteenpäin.

        Tokihan kunnioitus kuuluu ihmisten saada ihmisyyden vuoksi, eikä seksuaalisen suuntautumisen.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Okei. :)

        Joo, heh kyllähän sitä ihastuu kehen ihastuu, vaikka heteroonkin. Sille ei vaan voi mitään, kuka viehättää ja tuntuu rintapielessä ihanalta ihmiseltä. Ei kysy lupaa, ei säätyä, kun hurmaantuu jostakin ihmisestä.

        Elämä on välillä pettymyksiäkin, sillekkään ei mitään voi.

        Täytyy vaan järkeillä itsensä niistä ulos ja eteenpäin.

        Tokihan kunnioitus kuuluu ihmisten saada ihmisyyden vuoksi, eikä seksuaalisen suuntautumisen.

        Kommentoinpa tähän että lähse 20% suomalaisista kuuluu johonkin seksuaalivähemmistöön. Joko julkisesti tai salaa.

        Yli 4 500 suomalaista elää rekisteröidyssä parisuhteessa samansukupuolisen kanssa
        Vain harva yli 60-vuotias on rekisteröinyt suhteensa
        Suomessa on 400 "virallista" sateenkaariperhettä
        Joka kolmannella rekisteröidyllä naisparilla on lapsia
        Sateenkaariperheissä on vähemmän ja nuorempia lapsia kuin muissa perheissä
        Joka kolmas kotimainen adoptio on perheen sisäinen

        Aavistuksen värikkäämpi kuva suomalaisista perheistä :)

        Lähde Tilastokeskus
        Ei meitä niin vähän ole. Pelottaako?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoinpa tähän että lähse 20% suomalaisista kuuluu johonkin seksuaalivähemmistöön. Joko julkisesti tai salaa.

        Yli 4 500 suomalaista elää rekisteröidyssä parisuhteessa samansukupuolisen kanssa
        Vain harva yli 60-vuotias on rekisteröinyt suhteensa
        Suomessa on 400 "virallista" sateenkaariperhettä
        Joka kolmannella rekisteröidyllä naisparilla on lapsia
        Sateenkaariperheissä on vähemmän ja nuorempia lapsia kuin muissa perheissä
        Joka kolmas kotimainen adoptio on perheen sisäinen

        Aavistuksen värikkäämpi kuva suomalaisista perheistä :)

        Lähde Tilastokeskus
        Ei meitä niin vähän ole. Pelottaako?

        Okei. Tilastotietoa. Mua ei pelota. Ihan olen relax ja fine by me. :)

        Muista en osaa sanoa miten tämän tiedon vastaanottavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoinpa tähän että lähse 20% suomalaisista kuuluu johonkin seksuaalivähemmistöön. Joko julkisesti tai salaa.

        Yli 4 500 suomalaista elää rekisteröidyssä parisuhteessa samansukupuolisen kanssa
        Vain harva yli 60-vuotias on rekisteröinyt suhteensa
        Suomessa on 400 "virallista" sateenkaariperhettä
        Joka kolmannella rekisteröidyllä naisparilla on lapsia
        Sateenkaariperheissä on vähemmän ja nuorempia lapsia kuin muissa perheissä
        Joka kolmas kotimainen adoptio on perheen sisäinen

        Aavistuksen värikkäämpi kuva suomalaisista perheistä :)

        Lähde Tilastokeskus
        Ei meitä niin vähän ole. Pelottaako?

        Minulla on suurempia lukuja tiedossa, virallisia sateenkaariperheitä yli 800. Oli mitä oli, niin virallisesta luvusta puuttuu suuri osa sateenkaariperheistä, sillä iso osa heistä tilastoituu yksinhuoltajaksi. Sekä "Perheeksi ei myöskään tilastoida vakituisessa parisuhteessa elävää paria, jolla ei ole yhteistä virallista osoitetta eikä samaa sukupuolta olevien avoliittoon perustuvia perheitä." Heitäkin lienee aika monta.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Jos tarkemmin ajattelee, niin eihän mies tai nainen tarvitse seksuaalisessa mielessä samaa sukupuolta olevalta mitään, koska hänessä itsessään on kaikki se, mitä miehenä tai naisena olemiseen tarvitaan."

        -Mahdatko viitata lisääntymiseen, joka toki on todellinen fakta eri sukupuoliset tarvitsevat toistensa sukusoluja lisääntyäkseen, ainakin vielä vaikka tiede on tätäkin asiaa jo näpelöinyt?

        Noin muuten tuo tarve saman sukupuoliseen ei selitykkään sillä mitä sinussa on tai ei ole, vaan sillä mihin tunnet seksuaalista vetoa.

        Sori, en ehkä vastannut kysymykseesi, vaikka jo ehdinkin vastata. Eli tarkoitan tottakai myös emotionaalisia ja psykologis-sosiaalisiakin puolia. En tietenkään ajattele ihmisiä vain pienen osa-alueen kautta. Voimia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, en ehkä vastannut kysymykseesi, vaikka jo ehdinkin vastata. Eli tarkoitan tottakai myös emotionaalisia ja psykologis-sosiaalisiakin puolia. En tietenkään ajattele ihmisiä vain pienen osa-alueen kautta. Voimia!

        Voimia mihinkä? :)


    • Anonyymi

      Se että sinulla roikkuu pallit jalkovälissä ei todista mitään, edes sitä että ne olisivat omasi. Voivathan ne paukuttaa pakaroihisi samaan tahtiin kun ulkoministeri penetroituu kakkoseesi? Nyt tarkkuutta kysymyksen asetteluun.

    • "Miksi minun pitäisi olla mies? Keksiikö joku hyvän syyn? Anyone?"

      –yle: "Nuoret miehet ovat fysiologialtaan ihanteellisia luovuttajia todella monessa asiassa. " Kelpaat hyvin varaosaksi. (ikä olettamaa en huomioinut)

      Tuossa äsken vilkaisin uutista Espanjasta jossa ilmeisesti kohta menestyneitä dekkareita poltetaan kadulla kun paljastui että niitä ei kirjoittanutkaan nainen vaan kolme miestä. Eli toinen syy on sellainen että jos oikeasti tunnet olevasi mies niin älä ala sukupuolella käymään kauppaa ja hankkimaan etuuksia.

    • Anonyymi
      • Ennen joulua purkautuu munuaisjonot?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe