Suomennettuja kuolemanrajakokemuksia eli NDE-kokemuksia

Anonyymi

En harrasta sosiaalista mediaa, joten tämä on minulle paras kanava tämän tiedon levittämiselle yhdessä vauva.fi:n kanssa, josta tämä viesti siis löytyy myös nimimerkillä "Suomentanut T". https://www.vauva.fi/keskustelu/4372513/suomennettuja-kuolemanrajakokemuksia-nde?changed=1636201933

Olen kuluvan vuoden aikana suomentanut 21 Near-Death Experience Research Foundationin (NDERF) verkkosivuilta löytyvää kuolemanrajakokemusta aikaväliltä 2000-2021. NDERF on yhdysvaltalaisen lääkäri/asianajaja-pariskunta Jeffrey ja Jody Longin perustama järjestö, joka tutkii kuolemanrajakokemuksia. NDERF on voittoa tavoittelematon järjestö, ja kaikki sen kääntäjät ovat vapaaehtoisia eivätkä saa työstään minkäänlaista korvausta.

Päätin tehdä nämä käännökset ja nyt tämän postauksen, koska viime vuosien tapahtumat ovat kiristäneet entisestään sitä kuristusotetta, jossa kuolemanpelko meistä niin montaa pitää. Käännökset käsittävät kokonaisuudessaan useita satoja sivuja tekstiä, joten niissä riittää luettavaa ja opittavaa kaikille, jotka ovat valmiita tämän aiheen käsittelemiselle.

Suomennokset: https://www.nderf.org/Finnish/nderf_ndes.html

Englanninkieliset versiot: https://www.nderf.org/Archives/exceptional.html

(Huom. Android Chrome yhdistelmällä on tätä kirjoittaessani toisinaan vaikeuksia päästä yllä oleville sivuille. Ne toimivat kuitenkin normaalisti muilla selaimilla sekä Windows Chrome yhdistelmällä.)

NDERF ei julkaise vastaanottamissaan kokemuskuvauksissa aina kokijan sukunimeä yksityisyyssuojasta johtuen. Monet kokemuksensa sivustolle lähettäneet ovat kuitenkin kirjoittaneet kokemuksestaan joko kirjan ja/tai antaneet haastatteluja tai pitäneet luentoja, jotka löytyvät esimerkiksi Youtubesta. Alla lyhyt lista niistä joihin olen törmännyt myös NDERF:n ulkopuolella.

Sandi T. = Sandi Taranto (Jeff Mara podcastissa aivan liian lyhyt haastattelu)
Ingrid H. = Ingrid Honkala (ei suomalainen nimestään huolimatta)
Duane S. = Duane Smith
DW. = Deborah S. Weiler

*****

Jeffrey ja Jody Long ovat kumpikin myös kirjoittaneet useita aihetta käsitteleviä kirjoja. Yksi Jeffreyn kirjoista on suomennettu: https://www.adlibris.com/fi/kirja/todisteita-tuonpuoleisesta-elamasta-9789525182262?gclid=CjwKCAjwz5iMBhAEEiwAMEAwGCK_mAxjnM2vQ-Om2dWg6FVG6SoTIWbQ32lJV0R5n-cjd0pigTPmohoC0woQAvD_BwE

58

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väärän tiedon levittäjät ovat netissä kaikkein äänekkäimpiä. Esimerkiksi rokotevastaisen disinformation levittäjiä on kourallinen, mutta he käyttävät satoja ja taas satoja tunteja suomentaessaan salaliitto ym. sivustoja ja kaataessaan materiaaliaan keskustelupalstoille.

      Kuulostaako tutulta ;-)

      Kummalliselta tuntuvista jutuista - kuten tässä tapauksessa NDE:stä - suosittelen hankkimaan ajantasaista tutkittua tietoa. Sellaista löytyy esimerkiksi Jukka Häkkisen kirjasta Outojen kokemusten psykologia. Tässä kirjan lyhyt esittely:

      Ihmiset kokevat usein kummallisia asioita. Joku irtautuu kehostaan ja katselee itseään katonrajasta, toisen makuuhuoneessa vierailevat öisin omituiset, pelottavat olennot. Moni on nähnyt enneunen ja yllättävän monella leskellä on kokemuksia kuolleen puolisonsa läsnäolosta.

      Muita outoja tapauksia ovat esimerkiksi monelle tuttu déjà vu -tuntemus tai harvempien kokema kuolemanrajatapaus tai arkipäivän hallusinaatiot.

      Monet vaikenevat näistä erikoisista kokemuksistaan, koska pelkäävät että heidät leimataan poikkeaviksi, jopa hulluiksi. Arkailuun ei kuitenkaan ole mitään syytä, koska psykologian ja neurotieteen uudet tulokset selittävät nämä kaikki ilmiöt. Niissä ei ole mitään outoa!

      Esimerkiksi kehostapoistuminen, jota aikaisemmin luultiin irralleen karanneeksi sieluksi, onkin aivoalueiden yhteistoiminnan häiriö. Ilmiö voidaan jopa tuottaa tutkimuslaboratoriossa. Toinen esimerkki on unihalvaus, jonka aikana makuuhuoneeseen tungeksii mitä pelottavimpia olioita. Nämä tunkeilijat ovat aivojen tuottamaa lisättyä todellisuutta, joka syntyy, kun uni- ja valvetilaa säätelevien järjestelmien toiminnat menevät hiukan väärin.

      Outojen kokemusten psykologia hälventää epätavallisiin kokemuksiin liittyviä pelkoja ja samalla kertoo psykologian ja neurotieteen uusimmista tutkimustuloksista. Vaikka oudot kokemukset saattavat olla pelottavia, ne kertovat myös mielenkiintoisia asioita tavasta, jolla aivot rakentavat meille minuuden ja maailman kokemuksen. Opimme lisää itsestämme ja aivojemme ainutlaatuisista kyvyistä.

      Jukka Häkkinen on havaintopsykologian tutkija, joka työskentelee Helsingin yliopistossa. Hän on koulutukseltaan psykologian tohtori.

      • <<Esimerkiksi kehostapoistuminen, jota aikaisemmin luultiin irralleen karanneeksi sieluksi, onkin aivoalueiden yhteistoiminnan häiriö. Ilmiö voidaan jopa tuottaa tutkimuslaboratoriossa. Toinen esimerkki on unihalvaus, jonka aikana makuuhuoneeseen tungeksii mitä pelottavimpia olioita. Nämä tunkeilijat ovat aivojen tuottamaa lisättyä todellisuutta, joka syntyy, kun uni- ja valvetilaa säätelevien järjestelmien toiminnat menevät hiukan väärin.>>

        Ei noihin kehostapoistumiseen edes tarvi mitään laboratoriota, vaan niitä voi aiheuttaa ihan tietoisesti itse. Me jotka osataan tietoisesti "lentää ulos kehosta" kutsutaan niitä aika usein astraaliprojektioiksi tai astraalimatkoiksi. Olen ns. lentänyt ulos kehosta aika monesti ja tein myös tieteellisiä kokeita niiden aikana, joilla todistin että en ollut oikeasti kehon ulkopuolella.

        Unihalvauksen voi myös aiheuttaa tietoisesti. En kutsuisi unihalvauksen aikana koettuja olentoja lisätyksi todellisuudeksi, koska unihalvauksen aikana ihmisellä on tietääkseni aina silmät kiinni, hän vain näkee unta että hänen silmät on auki, joten se on enemmän verrattavissa virtuaalitodellisuuteen, kuten tavalliset unet.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        <<Esimerkiksi kehostapoistuminen, jota aikaisemmin luultiin irralleen karanneeksi sieluksi, onkin aivoalueiden yhteistoiminnan häiriö. Ilmiö voidaan jopa tuottaa tutkimuslaboratoriossa. Toinen esimerkki on unihalvaus, jonka aikana makuuhuoneeseen tungeksii mitä pelottavimpia olioita. Nämä tunkeilijat ovat aivojen tuottamaa lisättyä todellisuutta, joka syntyy, kun uni- ja valvetilaa säätelevien järjestelmien toiminnat menevät hiukan väärin.>>

        Ei noihin kehostapoistumiseen edes tarvi mitään laboratoriota, vaan niitä voi aiheuttaa ihan tietoisesti itse. Me jotka osataan tietoisesti "lentää ulos kehosta" kutsutaan niitä aika usein astraaliprojektioiksi tai astraalimatkoiksi. Olen ns. lentänyt ulos kehosta aika monesti ja tein myös tieteellisiä kokeita niiden aikana, joilla todistin että en ollut oikeasti kehon ulkopuolella.

        Unihalvauksen voi myös aiheuttaa tietoisesti. En kutsuisi unihalvauksen aikana koettuja olentoja lisätyksi todellisuudeksi, koska unihalvauksen aikana ihmisellä on tietääkseni aina silmät kiinni, hän vain näkee unta että hänen silmät on auki, joten se on enemmän verrattavissa virtuaalitodellisuuteen, kuten tavalliset unet.

        >>Me jotka osataan tietoisesti "lentää ulos kehosta"

        Kannattaisi varmaan hakeutua mielenterveydelliseen hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Me jotka osataan tietoisesti "lentää ulos kehosta"

        Kannattaisi varmaan hakeutua mielenterveydelliseen hoitoon.

        Kuka vain voi aiheuttaa ruumiistapoistumiskokemuksen aamulla, jos tietää miten, ja se on myös helppo tehdä, joten en ole mitenkään erikoinen.

        Se on hyvin samanlainen juttu kuin selkouni. Suurin ero on, että selkounessa tulet tietoiseksi kesken unta, mutta ruumiistapoistumiskokemuksessa olet tietoinen jo ennen kun uni on alkanut, ja olet tietoinen silloin kun keho nukahtaa.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Kuka vain voi aiheuttaa ruumiistapoistumiskokemuksen aamulla, jos tietää miten, ja se on myös helppo tehdä, joten en ole mitenkään erikoinen.

        Se on hyvin samanlainen juttu kuin selkouni. Suurin ero on, että selkounessa tulet tietoiseksi kesken unta, mutta ruumiistapoistumiskokemuksessa olet tietoinen jo ennen kun uni on alkanut, ja olet tietoinen silloin kun keho nukahtaa.

        Kaverini kertoi kauan sitten pystyneensä pienenä lapsena poistumaan kehosta, tai ilmiö tapahtui täysin spontaanisti, oli kerran tavannut kuolleen sukulaisensa, taisi olla isoäitinsä, joka oli käskenyt palaamaan takaisin kehoon, koska "ei kuulunut tänne". Ilmiö oli kadonnut itsestään, kun kaverini oli vähän vanhempi, joskus 7-vuotiaana. Lapsillahan esiintyy näitä kokemuksia, koska ovat ilmeisesti vielä "herkässä tilassa" kuten edellisten elämien muistamisiakin. Materialistit eivät halua näihin asioihin luonnollisestikaan uskoa. Heidän mukaansa tulemme tyhjyydestä, ja palaamme tyhjyyteen, olemme kuitenkin siinä välissä "jossain", Ajatus on täysin naurettava, vähän samaa sarjaa, kuin että koko maailmankaikkeus on syntynyt tyhjästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaverini kertoi kauan sitten pystyneensä pienenä lapsena poistumaan kehosta, tai ilmiö tapahtui täysin spontaanisti, oli kerran tavannut kuolleen sukulaisensa, taisi olla isoäitinsä, joka oli käskenyt palaamaan takaisin kehoon, koska "ei kuulunut tänne". Ilmiö oli kadonnut itsestään, kun kaverini oli vähän vanhempi, joskus 7-vuotiaana. Lapsillahan esiintyy näitä kokemuksia, koska ovat ilmeisesti vielä "herkässä tilassa" kuten edellisten elämien muistamisiakin. Materialistit eivät halua näihin asioihin luonnollisestikaan uskoa. Heidän mukaansa tulemme tyhjyydestä, ja palaamme tyhjyyteen, olemme kuitenkin siinä välissä "jossain", Ajatus on täysin naurettava, vähän samaa sarjaa, kuin että koko maailmankaikkeus on syntynyt tyhjästä.

        <<Materialistit eivät halua näihin asioihin luonnollisestikaan uskoa. >>

        Mutta ei se minulla perustu uskomiseen, koska kuten sanoin aikaisemmassa viestissä, tein tieteellisiä kokeita ruumiistapoistumiskokemuksien aikana, joilla todistin että en ollut kehon ulkopuolella.

        Jos joku voi todistaa että hän on kehon ulkopuolella, esimerkiksi lentämällä mun huoneeseen ja mainitsemaan oikein kaikki esineet mitä mulla on pöydällä, se todistaisi että hän on kehon ulkopuolella, mutta kukaan ei ole onnistunut tuossa, siksi minun johtopäätös on että kokemus tapahtuu aivojen sisällä, kuten unet.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        <<Materialistit eivät halua näihin asioihin luonnollisestikaan uskoa. >>

        Mutta ei se minulla perustu uskomiseen, koska kuten sanoin aikaisemmassa viestissä, tein tieteellisiä kokeita ruumiistapoistumiskokemuksien aikana, joilla todistin että en ollut kehon ulkopuolella.

        Jos joku voi todistaa että hän on kehon ulkopuolella, esimerkiksi lentämällä mun huoneeseen ja mainitsemaan oikein kaikki esineet mitä mulla on pöydällä, se todistaisi että hän on kehon ulkopuolella, mutta kukaan ei ole onnistunut tuossa, siksi minun johtopäätös on että kokemus tapahtuu aivojen sisällä, kuten unet.

        Kerran jossain, muistaakseni tanskalaisessa dokkarissa oli nuori nainen, joka kertoi onnettomuudessa irronneensa kehostaan, hän osasi kertoa tarkalleen, mitä oli havainnut ollessaan irti kehostaan, osasi siis kertoa kaikki yksityiskohdat mitä onnettomuuden jälkeen oli tapahtunut. Hän kertoi miten oli nähnyt ihmisten yrittäneen elvyttää itseään, ja mitä ihmiset olivat hänen ympärillään keskustelleet. Kyllä me ihmiset ollaan "henkiä materiassa", vaikka materialistit sen haluavat niin innokkaasti kieltää. Mikä siinä ajatuksessa on niin epämiellyttävää, että siihen ei millään haluta uskoa? Onko se niin vastenmielistä ajatella, että minä en olekaan oikeasti vain se persoona, joka nyt satun olemaan, ja en tule olemaan enää sama persoona tulevassa elämässä, vaan ihan joku toinen, voisi melkein sanoa tuntematon, vaikka tavallaan olen edellään sama minä. Pelottaako se oman nykyisen persoonan katoaminen, muuttuminen, kun siihen on niin täällä kiintynyt? Epävarmuus tulevasta, seuraavasta persoonasta pelottaa niin paljon, että mieluummin kieltää koko asian? Jos tuleva onkin pelottavaa, ehkä minulle tapahtuu jotain kamalaa? Kyllä sitä itsekin välillä miettii, että toivottavasti seuraava kierros on täällä miellyttävä, mutta mitään varmuutta siitä ei ole, maailmassa tapahtuu monille ikäviä asioita, ei enää koskaan enää tänne!

        Ehkä jotenkin näin....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran jossain, muistaakseni tanskalaisessa dokkarissa oli nuori nainen, joka kertoi onnettomuudessa irronneensa kehostaan, hän osasi kertoa tarkalleen, mitä oli havainnut ollessaan irti kehostaan, osasi siis kertoa kaikki yksityiskohdat mitä onnettomuuden jälkeen oli tapahtunut. Hän kertoi miten oli nähnyt ihmisten yrittäneen elvyttää itseään, ja mitä ihmiset olivat hänen ympärillään keskustelleet. Kyllä me ihmiset ollaan "henkiä materiassa", vaikka materialistit sen haluavat niin innokkaasti kieltää. Mikä siinä ajatuksessa on niin epämiellyttävää, että siihen ei millään haluta uskoa? Onko se niin vastenmielistä ajatella, että minä en olekaan oikeasti vain se persoona, joka nyt satun olemaan, ja en tule olemaan enää sama persoona tulevassa elämässä, vaan ihan joku toinen, voisi melkein sanoa tuntematon, vaikka tavallaan olen edellään sama minä. Pelottaako se oman nykyisen persoonan katoaminen, muuttuminen, kun siihen on niin täällä kiintynyt? Epävarmuus tulevasta, seuraavasta persoonasta pelottaa niin paljon, että mieluummin kieltää koko asian? Jos tuleva onkin pelottavaa, ehkä minulle tapahtuu jotain kamalaa? Kyllä sitä itsekin välillä miettii, että toivottavasti seuraava kierros on täällä miellyttävä, mutta mitään varmuutta siitä ei ole, maailmassa tapahtuu monille ikäviä asioita, ei enää koskaan enää tänne!

        Ehkä jotenkin näin....

        <<Kyllä me ihmiset ollaan "henkiä materiassa", vaikka materialistit sen haluavat niin innokkaasti kieltää. Mikä siinä ajatuksessa on niin epämiellyttävää, että siihen ei millään haluta uskoa?>>

        Sitä ei haluta uskoa, koska sille ei ole todisteita, ja missään ei myöskään selitetä että mikä henki on, mistä se koostuu ja millä mekanismeilla se ohjaa kehoa, jos se on jotain muuta kuin ainetta.

        Ja aivan samalla tavalla on paljon myös niitä joiden mielestä se on epämiellyttävää jos me ollaan vain meidän keho ja ei ole mitään sielua. Itse en välitä siitä mikä on epämiellyttävää, välitän vain siitä joka on todellista.

        <<Pelottaako se oman nykyisen persoonan katoaminen, muuttuminen, kun siihen on niin täällä kiintynyt?>>

        Ei, mutta aivan samalla tavalla joitakin ihmisiä kans pelottaa se että ne katoaa ikuisesti, joten ehkä ne ei siksi halua uskoa siihen? Minua se ei pelota, koska olen looginen. Mutta en myöskään usko siihen, koska en ole nähnyt todisteita.

        Sitä paitsi jälleensyntyminen ei välttämättä vaadi mitään henkeä tai sielua, se voisi toimia ilmankin. Buddhalaisuudessa uskotaan jälleensyntymiseen, vaikka ne ei usko sieluun, ja ne ei oikeastaan edes usko itsensä olemassaoloon (anatta). Tiede vähä viittaa tähän suuntaan, että universumi ohjaa kaikkea, ja meitä ei ole olemassa, sillä tavalla että me ohjaisimme mitään.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        <<Kyllä me ihmiset ollaan "henkiä materiassa", vaikka materialistit sen haluavat niin innokkaasti kieltää. Mikä siinä ajatuksessa on niin epämiellyttävää, että siihen ei millään haluta uskoa?>>

        Sitä ei haluta uskoa, koska sille ei ole todisteita, ja missään ei myöskään selitetä että mikä henki on, mistä se koostuu ja millä mekanismeilla se ohjaa kehoa, jos se on jotain muuta kuin ainetta.

        Ja aivan samalla tavalla on paljon myös niitä joiden mielestä se on epämiellyttävää jos me ollaan vain meidän keho ja ei ole mitään sielua. Itse en välitä siitä mikä on epämiellyttävää, välitän vain siitä joka on todellista.

        <<Pelottaako se oman nykyisen persoonan katoaminen, muuttuminen, kun siihen on niin täällä kiintynyt?>>

        Ei, mutta aivan samalla tavalla joitakin ihmisiä kans pelottaa se että ne katoaa ikuisesti, joten ehkä ne ei siksi halua uskoa siihen? Minua se ei pelota, koska olen looginen. Mutta en myöskään usko siihen, koska en ole nähnyt todisteita.

        Sitä paitsi jälleensyntyminen ei välttämättä vaadi mitään henkeä tai sielua, se voisi toimia ilmankin. Buddhalaisuudessa uskotaan jälleensyntymiseen, vaikka ne ei usko sieluun, ja ne ei oikeastaan edes usko itsensä olemassaoloon (anatta). Tiede vähä viittaa tähän suuntaan, että universumi ohjaa kaikkea, ja meitä ei ole olemassa, sillä tavalla että me ohjaisimme mitään.

        Meinaat, että tiede on jo niin pitkällä, että se voi sanoa viimeisen sanan, ja se sana on ehdoton EI sille, että olemme niitä henkiä kokemassa materiassa?

        Toivon, että tieteellä on vielä paljon tutkittavaa ja löydettävää. Onhan nykyään jo aika huimia teorioita, ja moni on jo julistettu todeksi. Vain mielikuvitus on rajanamme.

        Sinänsä sama mitä meille kuolemassa tapahtuu, minulle sopii mikä tahansa. Se, että tulemme tyhjyydestä, ja palaamme sinne kuolemassa tuntuu vaan jotenkin hassulta, täysin hölmöltä, siksi uskon siihen missä on eniten järkeä, vaikka siinäkin lienee ehkä taas kyse vaan makuasioista. Mielestäni eniten järkeä on kuitenkin siinä, että olemme olleet olemassa jo ennen syntymäämme, ja tulemme olemaan olemaan edelleenkin olemassa kuoltuammekin. Koettavaa maailmankaikkeudessa lienee lähes rajattomasti.

        Buddhalaiset höpisee mitä höpisee, Dalai Laman sanotaan olevan edellisen Laman jälleensyntymä, sama tietoisuus, joka koki edellisen Laman elämän. Sielusta voidaan puhua, tai olla puhumatta, sama tietoisuus ainakin vaikuttaisi olevan jälleen asialla. Sielua, tai ei, samapa se. Mitäpä sillä on väliä, maailma pyörii, ja homma toimii, määrittelemme asiat miten määrittelemme.

        Kaikki kokee saman kohtalon, joten olemme kuoleman edessä täysin tasa-arvoisia, elämä on sitten vähän eri juttu mitä tasa-arvoon tulee. Sekin on minulle hassu ajatus, että kaikki on vain sattumaa, materialistit puhuvat jostain geeneistä, sun muusta, väistääkseen vaikeaa kysymystä siitä, että kaikki on vain sattumaa. Maailma, koko elämämme on etukäteen määrätty, tai suunniteltu. Kaikki tämä olisi syntynyt sattumasta, anteeksi vaan, mutta se kuulostaa minusta täysin pähkähullulta, mutta annetaan tieteen vaan tutkia, toivotaan, että kaikkia tyydyttävä totuus tulisi joskus julki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran jossain, muistaakseni tanskalaisessa dokkarissa oli nuori nainen, joka kertoi onnettomuudessa irronneensa kehostaan, hän osasi kertoa tarkalleen, mitä oli havainnut ollessaan irti kehostaan, osasi siis kertoa kaikki yksityiskohdat mitä onnettomuuden jälkeen oli tapahtunut. Hän kertoi miten oli nähnyt ihmisten yrittäneen elvyttää itseään, ja mitä ihmiset olivat hänen ympärillään keskustelleet. Kyllä me ihmiset ollaan "henkiä materiassa", vaikka materialistit sen haluavat niin innokkaasti kieltää. Mikä siinä ajatuksessa on niin epämiellyttävää, että siihen ei millään haluta uskoa? Onko se niin vastenmielistä ajatella, että minä en olekaan oikeasti vain se persoona, joka nyt satun olemaan, ja en tule olemaan enää sama persoona tulevassa elämässä, vaan ihan joku toinen, voisi melkein sanoa tuntematon, vaikka tavallaan olen edellään sama minä. Pelottaako se oman nykyisen persoonan katoaminen, muuttuminen, kun siihen on niin täällä kiintynyt? Epävarmuus tulevasta, seuraavasta persoonasta pelottaa niin paljon, että mieluummin kieltää koko asian? Jos tuleva onkin pelottavaa, ehkä minulle tapahtuu jotain kamalaa? Kyllä sitä itsekin välillä miettii, että toivottavasti seuraava kierros on täällä miellyttävä, mutta mitään varmuutta siitä ei ole, maailmassa tapahtuu monille ikäviä asioita, ei enää koskaan enää tänne!

        Ehkä jotenkin näin....

        Kerran jossain, muistaakseni tanskalaisessa dokkarissa oli nuori nainen, joka kertoi onnettomuudessa irronneensa kehostaan,

        Näin kävi minulle. Auto pyöri useita kertoja ja syttyi tuleen.
        Pyörisimen aikana olin kuin pehmo kuplassa.
        Toisin elämäni pyöri,kuin filminauha mielessä.(tuntu oudolta nuorena).
        Ei ollut turvavöitä..nuori kun olin.
        Kokemus jäi mieleen ja mihinkään ei sattunut,kun nousin tulessa olevasta autosta joka oli katolleen..


    • Anonyymi

      Ensimmäinen postaukseni on kadonnut tuolta vauvafiiltä, joten tässä uusi linkki:
      https://www.vauva.fi/keskustelu/4379976/suomennettuja-kuolemanrajakokemuksia-nde

      Tiedoksi myös vastaisuuden varalle, että en kommentoi tähän ketjuun itse lainkaan. En ole harrastanut keskustelemista netissä noin 10:n vuoteen. Poikkeuksena on nyt tuo ylläoleva linkki. Olen toistaiseksi rekisteröitynyt tuolle sivustolle ja vastaan mahdollisesti siellä esitettyihin kysymyksiin.

      -Suomentanut T

    • Anonyymi

      Kehostapoistumisilmiö on siitä metka, että ihminen kokee olevansa kehonsa ulkopuolella ulkopuolisessa maailmassa, vaikka hän on todellisuudessa mielessään muotoutuneen kehonsa ulkopuolella, mutta edelleen mielensä sisällä. Se voi harhauttaa herkkäuskoisen, koska se ympäristö mielessä piirtyy kopioksi siitä ympäristöstä, missä parhaillaan on. Olen itse joskus esim. nukahtanut sohvalle ja sitten tuntenut ja myös nähnyt, kuinka lähden lentoon ja menen seinän läpi. Kaikki se ympäristö on juuri sitä missä tiedän olevani ja asuvani. Sen jälkeen on yleensä blackout ja sitten säpsähdän hereille sohvalla, ikään kuin olisin palannut takaisin kehooni. Jos olisin taikauskoinen epärealisti, voisin hyvinkin kuvitella sen ilmiön "todistavan" kehostapoistumisen, sillä se voi oikeasti olla hyvin lähellä normaalin tietoisuuden tasolla olevaa kokemusta.

      • Anonyymi

        Jossain sairaalassa on joku lappu leikkaussalin kaapin päällä, jossa on joku merkki, vaikka vaan iso kirjain, ihan sitä varten, että jos potilas irtautuu kehostaan, niin voi sitten kertoa mikä kirjain siellä kaapin päällä on. Joku nainen, en nyt muista nimeä, oli leikkauksen jälkeen kertonut, mitä lääkärit, ja hoitajat olivat leikkauksen aikana keskenään keskustelleet. Muistaakseni hänen korvansa olivat suljettu, ja hän ei pystynyt kuulemaan mitään. Ja kaverini tarina siitä, että hän lapsena irtaantui joskus kehostaan tuntuu aivan uskottavalta. No, se selviää sitten kuolemassa, tai on selviämättä, jos ei ole enää tietoisuutta sitä kokemassa. Olen aika varma siitä, että seikkailut jatkuvat meistä jokaisella, eihän tässä touhussa mitään järkeä muuten olis.


      • Anonyymi

        https://en.wikipedia.org/wiki/Pam_Reynolds_case

        Tämä on pyörinyt täällä jo joskus aikoja sitten, mutta laitetaan taas niille, jotka ovat uusia tällä palstalla.

        Vaikea uskoa, että meillä on "kertakäyttötietoisuus", ja että kaikki on sattumaa.

        Aika vaikea uskoa, että näin monimutkainen todellisuus olisi sattumien tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Pam_Reynolds_case

        Tämä on pyörinyt täällä jo joskus aikoja sitten, mutta laitetaan taas niille, jotka ovat uusia tällä palstalla.

        Vaikea uskoa, että meillä on "kertakäyttötietoisuus", ja että kaikki on sattumaa.

        Aika vaikea uskoa, että näin monimutkainen todellisuus olisi sattumien tulosta.

        Laitetaas muistin virkistämiseksi tämän tyypin hallusinaatioista katsausta vähän laajemmin :)

        https://www.academia.edu/46982557/Polyopic_Heautoscopy_Case_Report_and_Review_of_the_Literature

        Sieltä löytyy sairauskertomus 41-vuotiaasta miehestä, jonka eräänä yönä huomasi jakaantuneensa kolmeen osaan. Kehon vasen puolisko tuntui normaalilta, mutta oikea puolisko oli irronnut sekä fyysisesti että henkisesti. Lisäksi oikealla puolella loikoili “mies”, joka tuntui häneltä itseltään. Myöhemmin potilaasta irtosi viisi hänen kopiotaan.

        Muita erikoisia hallusinaatioita tuosta samaisesta artikkelista:

        - Palatessaan myöhään töistä kotiin, väsynyt yliopiston professori törmäsi yhtäkkiä noin 15 henkilöön, jotka hän tunnisti selvästi omaksi itsekseen, vaikka he olivat eri ikäisiä ja olivat pukeutuneet vaatteisiin, joita hän oli menneisyydessä pitänyt yllään.

        - Vasemmanpuoleisessa näkökentässä potilas näkee joukoittain pieniä hahmoja, vain pään ja hartiat, jokainen heistä on hän itse.

        - Masentunut potilas näkee itsensä itkemässä. Kun hän sulkee ja avaa silmänsä, koko huone on täynnä hänen itsensä kopioita, kaikki samannäköisiä ja itkevät.

        - Potilas näkee jättiläisen, jonka hän tunnistaa omaksi itsekseen. Jättiläisen päällä kiipeilee joukko hänen itsensä kopioita.

        Voisiko aloittaja suomentaa koko artikkelin kun hallusinaatiot kiinnostaa ja on hyvään vauhtiin käännöstyössä päässyt :)


    • Anonyymi

      "Aika vaikea uskoa, että näin monimutkainen todellisuus olisi sattumien tulosta"

      Mutta miten koettu todellisuus voi mennä niin täydellisesti rikki kuten nämä moninaiset hallusinaatiot osoittavat?

      Loogisin selitys on, että "minä" ei ole olento, vaan hyvin monimutkainen aivoissa toimiva prosessi. Siksi se voi hajota.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä eräs toinen tarina:

        Norjalainen erikoisjoukkojen sotilas oli joutunut valvomaan, kenties pitkäänkin, tehtävässään. Hän oli juuri lukemassa karttaa muiden sotilaiden kanssa, kun nosti katseensa tovereihinsa. Heidän kehonsa oli normaali, mutta kaikilla oli suden pää. Vaikka he puhuivat, suden pää oli ja pysyi.

        Lisää mielenkiintoisia hallusinaatiotarinoita löytyy aliensieppauksista lähtien suomenkielisenä kirjana, saatavilla kirjakaupoista
        https://docendo.fi/sivu/tuote/mielen-oudot-maisemat/2504884


    • Anonyymi

      Sandi Taranton kokemuskertomuksen Reddit-osiota päivitetty.

      Sisältää kahdentoista sivun verran lisää tohtori Jeffrey Longin sekä tavallisten Reddit-käyttäjien Sandille esittämiä kysymyksiä ja Sandin vastauksia. Aiheina mm. "helvetti" sekä se kuinka elämä Maassa sai alkunsa.

      Reddit-osio tulee vastaan hieman puolenvälin jälkeen:
      https://www.nderf.org/Finnish/sandi_t_krks.htm

    • Anonyymi

      NDE on luonnollinen ja tieteellisesti selitettävissä ole tapahtuma. Kun sydän on pysähtynyt, aivosolut sinnittelevät vielä säästöliekillä, jotta mahdollisen elvytyksen saapuessa solukuolema olisi minimaalista. Niin kauan kuin aivoissa on toimintaa, on myös tietoisuuttakin jollain tasolla. Kun muut aistitoiminnot ovat loppuneet, on ihminen yksin sen kanssa, mitä aivoihin on varastoitunut eletyn elämän aikana. Se luo omanlaisensa todellisuuden, joka voi olla lähes mitä vain: taivas, helvetti, jokin kosminen ulottuvuus, kuolleiden omaisten tapaamista jne... Kun sellaisessa "todellisuudessa" elänyt ihminen elvytetään, hän voi olla häkeltynyt, shokissa, pelokas, hurmoksessa jne., kertoen kokemuksestaan, kuinka hän "on ollut" jossain toisaalla. Usein myös "itsensä ulkopuolella", katossa leijumassa tms. Totuus on kuitenkin se, että kaikki se on koettu omissa aivoissa, kallon sisäpuolella, illuusioina, hallusinaatioina. Koska NDE on sielu-uskoville "todiste", he eivät halua uskoa mihinkään tieteelliseen todisteeseen tai näkemykseen. He ovat niin itsepintaisia, että jopa käyttävät tiedettä hyväkseen saadakseen NDE:n olemaan todiste sielusta. Mutta mitä pidemmälle tiede menee, sen kauemmas taas yliluonnollinen työnnetään. Aivan kuten missä tahansa muussa elämään liittyvässä.

    • Anonyymi

      Tuore suomennos:

      Henkilö keskusteli kokemuksensa aikana homoseksuaalisuudestaan kuolleiden isovanhempiensa sekä Jumalan kanssa.
      https://www.nderf.org/Finnish/kerry_b_krk.htm

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta löytyykin kaikki perusjutut, jotka ihmiset ovat kertoneet.

        1. Ei ole taivasta, ei helvettiä, ei mitään tuomiota, olemassaolomme jatkuu.

        2. Suuri autuuden tunne, kaikki on selvää, epätietoisuus on kokonaan kadonnut.

        3. Aistit ovat paljon laajemmat.

        4. Suuri rakkauden ja hyväksynnän tunne.


    • Anonyymi

      Uusi suomennos.

      Brittiläisen Rachel Finchin kokemus. Finch on kirjoittanut myös kaksi kirjaa:
      - A Sparrow Stirs its Wings
      - Conversations With My Higher Self

      https://www.nderf.org/Finnish/rachel_f_krk.htm

      "Katsoessani/uudelleen kokiessani kunkin tilanteen huomasin, että pystyin nyt kokemaan kaikki tilanteet jokaisen niissä läsnä olleen tunteiden kautta. Näin kaikki omat onnettomat virheeni ja opin jokaisesta uudelleenelämisestä. Näin kuinka ollessani lapsi, marsu puri minua, ja minä kauhuissani lähes heitin sen päin sohvaa. Tunsin tuon marsun pelon ja häpesin itseäni. Kukaan ei tuominnut minua. Minulta vain kysyttiin, mitä olin oppinut."

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa ainuttakaan NDE-kertomusta, joka aukottomasti todistaa sielun olemassaolon.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaikenlaista se ihminen hallusinoi, näin sanovat materialistit.

        Hallusinaatiot ovat käsittääkseni sekavia, tuossa ei ollut mitään sekavaa, päinvastoin.


    • Anonyymi

      Tässä vielä yksi suomennos lisää.

      Van koki hänen loppuelämänsä mullistavan kokemuksen 28 vuotta sitten. Van kertoo olleensa kuolleena noin 30 minuutttia huumeiden yliannostuksen jälkeen vuonna 1994.

      Ja vaikka hän väittää kuolleensa, hänellä on elävät muistot siitä, mitä tuona aikana tapahtui.

      Van kertoo: "Syöksyin välittömästi maan läpi ikään kuin maa ei olisi enää kiinteä, aivan kuin sukeltaisin taivaalle tai jotain."

      "En oikein osaa pukea tätä kokemusta sanoiksi, koska en voi vedota mihinkään selittämään sitä, paitsi sanomalla, että putosin kirjaimellisesti maaperän, kivien, mineraalien, veden jne. läpi."

      "Se ei ollut niinkään tunneli kuin vain kirjaimellisesti kulkeva kiinteiden aineiden läpi, jotka tässä vaiheessa olivat kaikkea muuta kuin kiinteitä."

      Pudottuaan pitkään, Van lopulta laskeutui salaperäisen käytävän lattialle.

      Hämmentyneenä ja paniikissa hän yritti löytää tiensä ulos toisesta maailmasta, jonka hän myöhemmin tajusi olevan helvetti.

      Hän näki käytävällä monia ovia, joista jokaisessa oli sisällä henkilö, jonka kärsittävänä oli jonkinlainen raskas rangaistus.

      Yhdessä huoneessa esimerkiksi nainen hankaa likaista wc:tä loputtomiin.

      Lopulta Van väittää törmänneensä mieheen, joka esitteli itsensä Saatanaksi.

      Van kertoo: "Nousin heti seisomaan ja sanoin hänelle, että minun on lähdettävä ja että minun ei pitäisi olla täällä."

      "Juoksin ulos huoneesta ja aloin juosta taas käytävää pitkin... loputonta käytävää.'

      "Se tuntui turhalta, mutta pelkäsin ja jatkoin juoksemista. Kuulin miehen nauravan takanani."

      Lopulta Van heräsi ja näki ystävänsä ympäröivän häntä.

      Hänelle kerrottiin, että hän oli ollut aivan kylmä noin 30 minuuttia eikä hengittänyt lainkaan koko aikana.

      • Anonyymi

        Tätä ei siis ole suomentanut tämän ketjun aloittaja. Aloittaja suomentaa ainoastaan tuonne NDERF:n sivustolle.


      • Anonyymi

        Erinomainen kertomus ja hyvä suomennos 👍


      • Anonyymi

        Osa näistä kokemuksista on negatiivisia.

        Se, että tuollainen paikka, jossa joku pyyhkii vessanpönttöä ikuisesti, ei tunnu järkevältä, helvettiä on yleensä kuvattu näissä kokemuksissakin tuliseksi paikaksi, joten kertomus ei oikein täsmää.

        Kyseessä on enemmänkin painajainen, harha jossa huumeinen mieli luo alitajuntaisesti mielikuvan pahasta paikasta, huumeita ei kannata käyttää, tällainen kokemus voi tosin parantaa ihmisen, minkä jälkeen hän ei enää huumeita käytä. Siinä mielessä kokemus on hyvä, tai se ainakin johtaa hyvään. Maailmassa on myös illuusioita, jotka ovat hyödyllisiä, vaikka olisivat negatiivisiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa näistä kokemuksista on negatiivisia.

        Se, että tuollainen paikka, jossa joku pyyhkii vessanpönttöä ikuisesti, ei tunnu järkevältä, helvettiä on yleensä kuvattu näissä kokemuksissakin tuliseksi paikaksi, joten kertomus ei oikein täsmää.

        Kyseessä on enemmänkin painajainen, harha jossa huumeinen mieli luo alitajuntaisesti mielikuvan pahasta paikasta, huumeita ei kannata käyttää, tällainen kokemus voi tosin parantaa ihmisen, minkä jälkeen hän ei enää huumeita käytä. Siinä mielessä kokemus on hyvä, tai se ainakin johtaa hyvään. Maailmassa on myös illuusioita, jotka ovat hyödyllisiä, vaikka olisivat negatiivisiakin.

        Harha ei ole mahdollinen. Van oli kliinisesti kuollut ja hengittämättä 30 minuuttia. Hänen muistonsa tuolta ajalta ovat kirkkaat. Harhat olisivat sekavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harha ei ole mahdollinen. Van oli kliinisesti kuollut ja hengittämättä 30 minuuttia. Hänen muistonsa tuolta ajalta ovat kirkkaat. Harhat olisivat sekavia.

        Päihdeongelmaisilla on tapana "käydä helvetissä", ihmisen mieli on sellainen, että se reagoi näin huonoihin elämäntapoihin, jotta ihminen parantaisi tapansa. Jokainen päihdeongelmainen tiedostaa sen, että hänellä on erittäin huonot elämäntavat, ja mieli osaa tehdä kaikenlaisia temppuja silloin.

        Tällaisia sairaita keskiaikaisten pappien mielessä syntyneitä helvettejä ei ole olemassakaan. Miksi Jumala sallisi paholaisen kiduttaa ihmisiä ikuisesti, eikö Jumalan pitäisi tuhota tuollainen olento, joka on kaiken pahan isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihdeongelmaisilla on tapana "käydä helvetissä", ihmisen mieli on sellainen, että se reagoi näin huonoihin elämäntapoihin, jotta ihminen parantaisi tapansa. Jokainen päihdeongelmainen tiedostaa sen, että hänellä on erittäin huonot elämäntavat, ja mieli osaa tehdä kaikenlaisia temppuja silloin.

        Tällaisia sairaita keskiaikaisten pappien mielessä syntyneitä helvettejä ei ole olemassakaan. Miksi Jumala sallisi paholaisen kiduttaa ihmisiä ikuisesti, eikö Jumalan pitäisi tuhota tuollainen olento, joka on kaiken pahan isä?

        Van oli koko NDE-kokemuksensa ajan kliinisesti kuollut ja ruumistaan irrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Van oli koko NDE-kokemuksensa ajan kliinisesti kuollut ja ruumistaan irrallaan.

        Päihteet aiheuttavat näitä negatiivisia kokemuksia, edelleenkin.

        Vessanpöntön harjaamista ikuisesti helvetissä, sehän on täysin naurettavaa, joka sekin kertoo, että kyse oli hallusinaatiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet aiheuttavat näitä negatiivisia kokemuksia, edelleenkin.

        Vessanpöntön harjaamista ikuisesti helvetissä, sehän on täysin naurettavaa, joka sekin kertoo, että kyse oli hallusinaatiosta.

        Denialistit, jotka etukäteen päättävät, mikä voi, ja mikä saa olla totta, luonnollisesti väittävät NDE-kokemuksia harhoiksi, pitäen niitä naurettavina.

        Vanin kokemus on yksityiskohtaisesti dokumentoitu ja löytyy alkuperäisenä täältä https://www.nderf.org/Experiences/1van_i_nde.html
        Vaikka hän oli kliinisesti kuolleena vain 30 minuuttia, hänen kokemuksensa sinä aikana kestivät yhteensä kolme vuorokautta. Kaikkia yksityiskohtia hän ei edes jaksanut kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denialistit, jotka etukäteen päättävät, mikä voi, ja mikä saa olla totta, luonnollisesti väittävät NDE-kokemuksia harhoiksi, pitäen niitä naurettavina.

        Vanin kokemus on yksityiskohtaisesti dokumentoitu ja löytyy alkuperäisenä täältä https://www.nderf.org/Experiences/1van_i_nde.html
        Vaikka hän oli kliinisesti kuolleena vain 30 minuuttia, hänen kokemuksensa sinä aikana kestivät yhteensä kolme vuorokautta. Kaikkia yksityiskohtia hän ei edes jaksanut kirjoittaa.

        Käytä nyt järkeäsi, kuten jo aiemmin totesin, niin on täysin naurettavaa, että jotain ihmistä rangaistaan siivoamaan vessanpönttöä ikuisesti jossain ns. helvetissä.

        Joku tulee ja esittelee itsensä Saatanaksi, eiköhän sen Saatanan tunnista ilman esittelyäkin, sarvet päässä ja hiilihanko kädessä.

        Aivan lapsellisen naurettava kertomus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä nyt järkeäsi, kuten jo aiemmin totesin, niin on täysin naurettavaa, että jotain ihmistä rangaistaan siivoamaan vessanpönttöä ikuisesti jossain ns. helvetissä.

        Joku tulee ja esittelee itsensä Saatanaksi, eiköhän sen Saatanan tunnista ilman esittelyäkin, sarvet päässä ja hiilihanko kädessä.

        Aivan lapsellisen naurettava kertomus.

        Suomennetaanpa lisää tätä erinomaista NDE-kokemusta:

        "Sen jälkeen, kun olin pudonnut jonkin aikaa, törmäsin käytävän lattiaan. Tämä sattui todella pahasti, ja lattia oli erittäin kova, tasainen ja hyvin kylmä. Kun onnistuin kokoamaan itseni ja nousemaan ylös, tajusin osuneeni hyvin kiillotettuun vihreään marmorilattiaan käytävässä, joka johtaa kahteen suuntaan molemmilla puolilla avautuvin ovin. Myös käytävien seinät olivat peitetty samoilla vihreillä marmorilaatoilla. Ne olivat kooltaan melko suuria, ja ne olivat noin 28-36 tuumaa. Laatat olivat erittäin kiillotettuja ikään kuin täysin sileitä. Jopa sileämpi kuin hieno lasi ja erittäin heijastava. Käytävät olivat hyvin valoisia ja tasaisesti valaistuja, vaikka en nähnyt valoja missään."

        Hallusinaatiot olisivat sekavia. Tuossa ei ollut mitään sekavaa, vaan aivan päinvastoin: Havainnot ovat erittäin tarkkoja ja ällistyttävän yksityiskohtaisia.

        Jos maan alla on tuollaisia kiiltäviä huoneita niin en ymmärrä mitä merkillistä siellä olevissa vessoissa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomennetaanpa lisää tätä erinomaista NDE-kokemusta:

        "Sen jälkeen, kun olin pudonnut jonkin aikaa, törmäsin käytävän lattiaan. Tämä sattui todella pahasti, ja lattia oli erittäin kova, tasainen ja hyvin kylmä. Kun onnistuin kokoamaan itseni ja nousemaan ylös, tajusin osuneeni hyvin kiillotettuun vihreään marmorilattiaan käytävässä, joka johtaa kahteen suuntaan molemmilla puolilla avautuvin ovin. Myös käytävien seinät olivat peitetty samoilla vihreillä marmorilaatoilla. Ne olivat kooltaan melko suuria, ja ne olivat noin 28-36 tuumaa. Laatat olivat erittäin kiillotettuja ikään kuin täysin sileitä. Jopa sileämpi kuin hieno lasi ja erittäin heijastava. Käytävät olivat hyvin valoisia ja tasaisesti valaistuja, vaikka en nähnyt valoja missään."

        Hallusinaatiot olisivat sekavia. Tuossa ei ollut mitään sekavaa, vaan aivan päinvastoin: Havainnot ovat erittäin tarkkoja ja ällistyttävän yksityiskohtaisia.

        Jos maan alla on tuollaisia kiiltäviä huoneita niin en ymmärrä mitä merkillistä siellä olevissa vessoissa on?

        Käytäs nyt järkeäsi, ihminen menee ensin maan läpi ja sitten törmääkin johonkin lattiaan, vaikka hänellä ei ole edes fyysistä kehoa, joka voisi johonkin törmätä, nämä ovat täysin "yhden ja tuhannen yön" satuja, joita jotkut uskovat keksivät,

        Ja Saatana onkin jokin hyvännäköinen mies, joka käyttää täydellisen hienoa kieltä.

        Näissä kokemuksissa joihin olen aiemmin törmännyt, on helvetti kuvattu tulisena pätsinä, jossa ihmiset ovat vankiselleissä, ja pirut ovat rumia otuksia, ei ollenkaan siis mitään sellaista mitä tämä Van mikä lie, oli nähnyt. Palatsi, jossa on marmorilattiat, vessanpönttöjä, ja vaikka mitä. Tällaista kuvausta helvetistä en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

        Ja se, että joku olisi helvetissä, koska rakasti syömistä ja toinen taas siksi, että rakasti seksiä, eiköhän jokainen normaali ihminen pidä hyvästä ruuasta ja nauti seksistäkin, joten tuon perusteella kaikkien pitäisi olla helvetissä, kuka täällä on niin suuri pyhimys, että ei yhtään muka nauti elämän perusasioista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytäs nyt järkeäsi, ihminen menee ensin maan läpi ja sitten törmääkin johonkin lattiaan, vaikka hänellä ei ole edes fyysistä kehoa, joka voisi johonkin törmätä, nämä ovat täysin "yhden ja tuhannen yön" satuja, joita jotkut uskovat keksivät,

        Ja Saatana onkin jokin hyvännäköinen mies, joka käyttää täydellisen hienoa kieltä.

        Näissä kokemuksissa joihin olen aiemmin törmännyt, on helvetti kuvattu tulisena pätsinä, jossa ihmiset ovat vankiselleissä, ja pirut ovat rumia otuksia, ei ollenkaan siis mitään sellaista mitä tämä Van mikä lie, oli nähnyt. Palatsi, jossa on marmorilattiat, vessanpönttöjä, ja vaikka mitä. Tällaista kuvausta helvetistä en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

        Ja se, että joku olisi helvetissä, koska rakasti syömistä ja toinen taas siksi, että rakasti seksiä, eiköhän jokainen normaali ihminen pidä hyvästä ruuasta ja nauti seksistäkin, joten tuon perusteella kaikkien pitäisi olla helvetissä, kuka täällä on niin suuri pyhimys, että ei yhtään muka nauti elämän perusasioista?

        Tietenkään NDE-kokemukset eivät ole arkijärjellä selitettävissä. Fyysisestä kehosta irrallaan oleva tietoisuus kykenee tekemään hyvin yksityskohtaisia ja oikeita havaintoja ympäristöstään. Eikä se ole ihmekään kun näkökenttä on täydet 360 astetta. Ja nämähän ovat ihmisten todellisia kokemuksia, eivät mitään satuja. Joten ei ole lainkaan syytä epäillä, etteikö syvällä maan sisällä olisi marmorilaatoilla päällystettyjä valoa hohtavia huoneita ja käytäviä. Jollei olisi, niin silloin ei olisi kokemuksia siellä käynneistäkään. Näin ollen tämä todistaa NDE-kokemukset maan alla vastaansanomattomasti 100% todellisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään NDE-kokemukset eivät ole arkijärjellä selitettävissä. Fyysisestä kehosta irrallaan oleva tietoisuus kykenee tekemään hyvin yksityskohtaisia ja oikeita havaintoja ympäristöstään. Eikä se ole ihmekään kun näkökenttä on täydet 360 astetta. Ja nämähän ovat ihmisten todellisia kokemuksia, eivät mitään satuja. Joten ei ole lainkaan syytä epäillä, etteikö syvällä maan sisällä olisi marmorilaatoilla päällystettyjä valoa hohtavia huoneita ja käytäviä. Jollei olisi, niin silloin ei olisi kokemuksia siellä käynneistäkään. Näin ollen tämä todistaa NDE-kokemukset maan alla vastaansanomattomasti 100% todellisiksi.

        Joo, mutta tämä kokemus poikkeaa aika tavalla muista, ja siksi siihen ei voi oikein millään uskoa, tuollaisen tarinan keksii lapsikin, hyvin yksinkertaista kerrontaa. Uskovat käyttävät näitä tarinoita, joissa aina toistuu sama kaava, on muka olemassa jokin paha paikka, jonne joutuu, jos ei ole uskossa, kuvaukset ovat yleensä sitä aika klassista helvettiä, mistä jo mainitsinkin. Tämä tarina taas ei ole siis kunnolla yhteneväinen edes niiden kanssa, Joillakin on tarve pelotella ihmiset uskomaan omiin illuusioihinsa.

        Uskottavimmat kokemukset ovat niitä, joissa on syvempää sisältöä, kuten filosofista tietoa, ettei kuolemaa ole, olemme oikeasti jotain muuta, kuin pelkkiä ihmisiä, olemme jälleensyntymien kierrossa oppimassa ja kokemassa asioita. Uskonnotkin ovat pelkkiä illuusioita, emme oikeasti tarvitse niistä ainuttakaan jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta tämä kokemus poikkeaa aika tavalla muista, ja siksi siihen ei voi oikein millään uskoa, tuollaisen tarinan keksii lapsikin, hyvin yksinkertaista kerrontaa. Uskovat käyttävät näitä tarinoita, joissa aina toistuu sama kaava, on muka olemassa jokin paha paikka, jonne joutuu, jos ei ole uskossa, kuvaukset ovat yleensä sitä aika klassista helvettiä, mistä jo mainitsinkin. Tämä tarina taas ei ole siis kunnolla yhteneväinen edes niiden kanssa, Joillakin on tarve pelotella ihmiset uskomaan omiin illuusioihinsa.

        Uskottavimmat kokemukset ovat niitä, joissa on syvempää sisältöä, kuten filosofista tietoa, ettei kuolemaa ole, olemme oikeasti jotain muuta, kuin pelkkiä ihmisiä, olemme jälleensyntymien kierrossa oppimassa ja kokemassa asioita. Uskonnotkin ovat pelkkiä illuusioita, emme oikeasti tarvitse niistä ainuttakaan jne. jne.

        Sielu etsii täyttymystä ja vaeltaa koko olemassaolon ajan elämänmuodosta toiseen, kunnes se lopulta putoaa maan uumeniin. Van on niitä harvoja, jotka ovat päässeet näkemään todellisen reaalitodellisuuden - maanalaisissa marmorilla silatuissa huoneissa. Maailman kaikkien kansojen keskuudessa kiertää tuo sama ikuinen perimätieto: Tuonela on maan alla.


    • Anonyymi

      NDE-kokemus ei ole vain kokemus, vaan se on turvotettu uskonnollisella huuhaalla. Kun perehdytään aivojen toimintaan, niin vastaukset löytyy helposti ja NDE:n mystisyys vaihtuu luonnolliseksi ymmärtämiseksi. Ihminen on kasvanut "uskovaiseksi" koko olemassaoloaikansa, jonka vuoksi yliluonnolliseen uskominen on ns. verissä. Sen voi kuka tahansa havaita, kun kokee jotain, mitä ei pysty selittämään. Ajatukset hakeutuvat välittömästi yliluonnolliseen.

      Aivot luo visuaalista kuvaa myös silloin, kun näköaistiminen on poikki, josta arkisena esimerkkinä unen näkeminen. Kun ihmisen elintoiminnot pysähtyy, aivot jatkaa elämistä ja tällöin tietoisuus on kokonaan suljettuna aivoihin varastoituneen vertailutiedon luomassa "todellisuudessa". Koska kuuloaistikin toimii edelleen, tapahtuu aivoissa toimintaa, jossa kuuloaistimuksen perusteella haetaan sitä vastaavaa vertailutietoa myös visuaalisessa muodossa. Tämä on mukana ilmiössä, jossa uhri kokee olevansa kehonsa ulkopuolella ja ikään kuin seuraavan, mitä hänen keholleen tehdään. Todellisuudessa tämä ilmiö on hallusinaatio, joka tapahtuu 100% aivoissa. Niin ikään ilmiöön kuuluu kuolleiden omaisten tapaamista, Jeesuksen kanssa juttelua jne ja kaikki tämä tieto on peräisin aivoihin tallentuneesta vertailutiedosta. Jos ihminen ei olisi koskaan kuullut mitään Jeesuksesta, jumalista jne., sellaisia entiteettejä NDE-kokemuksessa ei voisi koskaan havaita. NDE perustuu siis täysin aivoihin tallentuneeseen tietoon.

      Denialismi on voimakasta uskovien parissa, joiden mentaliteettiin sielun olemattomuus on iskostunut täydelliseksi mahdottomuudeksi. He hakevat mistä tahansa "todisteita" täysin subjektiivisin motiivein. Denialistit kieltävät jyrkästi kaiken epäsopivan tiedon ja nojaavat "uskomattomiin ja todistettuihin" NDE-kertomuksiin, jotka ovat niiltä ratkaisevilta osiltaan AINA liioiteltuja ja vääristeltyjä.

      • Anonyymi

        Jos nämä kokemukset olisivat pelkkää harhaa, niiden täytyisi silloin olla unien kanssa samanlaisia. Minä en ainakaan koskaan näe unia, joissa olisi kaikki samanlaista kuin todellisessa elämässä. Yleensä kaikki paikat ovat aivan tuntemattomia, ja muutenkin unet ovat lähes täysin irrallaan tästä todellisuudesta, ei niissä ole paljon päätä, eikä häntää. Joskus on kyllä nähnyt niin ihmeellisiä unia, ettei niille vedä vertoja hurjimmatkaan sadut ja tieteistarinat. Niin ihmeellisiä, ettei niistä muista muuta kuin sen, että ne olivat jotain aivan mahtavan hienoa. Muisti ei kykene niitä edes tallentamaan, koska ne ovat liian ihmeellisiä, eikä niille löydy siis vastineita maallisista saduista, tai tieteistarinoista.

        Materialistit jaksavat aina ihmetyttää itseäni, osa ihmisistä on selvästikin sellaisia, että kaikki ns. yliluonnollinen koetaan jotenkin kauheana asiana, ja ne pitää kieltää. Denialismi ja uskonnollisuus ovatkin kuin saman kolikon eri puolia, toinen haluaa uskoa kiihkeästi, ja toinen taas kieltää vähintään yhtä kiihkeästi.

        Itse ne oli erityisen uskonnollinen, mutta se on ollut aina selvää, että me olemme oikeasti henkiolentoja, jotka ovat tulleet materiaan saamaan kokemuksia, joita vain täällä voi saada, ja monet niistä eivät ole kovin mukavia, mutta sitäkin kehittävämpiä.


      • Anonyymi

        Se täytyy sanoa, että näillä uskovilla on tapana keksiä näitä tarinoita, joissa käydään milloin taivaassa, milloin helvetissä. Jotenkin näihin tarinoihin on vaikea uskoa, sen sijaan sellaiset ihmiset, joita uskonnollisuus ei ole koskaan erityisemmin edes kiinnostanut, on helpompi uskoa.

        Taivaat ja Helvetit ovat lapsellisia ja naurettavia paikkoja, ei niihin voi oikein uskoa, maailmat ovat aina jotain niiden väliltä, kuten tämä ihmiselämäkin. Aivan idioottimaista se, että ihminen elää vain yhden kerran täällä, jonka perusteella hänet sitten muka voitaisiin palkitaan, tai tuomitaan ikuiseen iloon, tai kärsimykseen, eihän sellainen kestä ollenkaan syvällisempää tutkiskelua, moni kuolee jo lapsena, joku syntyy vammaiseksi, miten sellainen ihminen voidaan sitten sen perusteella tuomita, tai palkita ikuisiksi ajoiksi. Täysin naurettavan lapsellinen ajatus.

        Ihminen aina heittää lapsen pesuveden, tai tässä tapauksessa järkensä mukana pois, kun kyse on uskomisesta jonkin uskonnon höpinöihin. Usein näiden nde-kokemuksienkin aikana ihmisille sanotaan, ettei ole mitään väliä sillä mihin uskontoon maan päällä kuului. Niissä jutuissa on palion enemmän järkeä, kuin meidän uskomusjärjestelmissämme, olemme täällä oppimassa asioita, tämäkin usein kerrotaan. Tämä olomuoto on erittäin raskas kokemus, mutta se on kuitenkin niin opettavainen, että se on suorastaan pakko tulla kokemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nämä kokemukset olisivat pelkkää harhaa, niiden täytyisi silloin olla unien kanssa samanlaisia. Minä en ainakaan koskaan näe unia, joissa olisi kaikki samanlaista kuin todellisessa elämässä. Yleensä kaikki paikat ovat aivan tuntemattomia, ja muutenkin unet ovat lähes täysin irrallaan tästä todellisuudesta, ei niissä ole paljon päätä, eikä häntää. Joskus on kyllä nähnyt niin ihmeellisiä unia, ettei niille vedä vertoja hurjimmatkaan sadut ja tieteistarinat. Niin ihmeellisiä, ettei niistä muista muuta kuin sen, että ne olivat jotain aivan mahtavan hienoa. Muisti ei kykene niitä edes tallentamaan, koska ne ovat liian ihmeellisiä, eikä niille löydy siis vastineita maallisista saduista, tai tieteistarinoista.

        Materialistit jaksavat aina ihmetyttää itseäni, osa ihmisistä on selvästikin sellaisia, että kaikki ns. yliluonnollinen koetaan jotenkin kauheana asiana, ja ne pitää kieltää. Denialismi ja uskonnollisuus ovatkin kuin saman kolikon eri puolia, toinen haluaa uskoa kiihkeästi, ja toinen taas kieltää vähintään yhtä kiihkeästi.

        Itse ne oli erityisen uskonnollinen, mutta se on ollut aina selvää, että me olemme oikeasti henkiolentoja, jotka ovat tulleet materiaan saamaan kokemuksia, joita vain täällä voi saada, ja monet niistä eivät ole kovin mukavia, mutta sitäkin kehittävämpiä.

        Unet voi olla myös varsin selkeitä. Ilmeisesti et sitten ole kokenut sellaisia unia. Minä näen melko usein niin selkeitä unia, että tunnen maan jalkojeni alla, painovoiman, hajut, kuulen äänet jne. ja voin itse päättää, mitä niissä unissa teen. Ne ei ole tavanomaisia lyhyitä sekavia sessioita, vaan kulkee normaalissa ajassa, niin kuin hereillä ollessa. Joitakin kertoja olen kokenut pelkotilojakin, koska tiedän nukkuvani omassa sängyssäni ja olevani unimaailmassa, mutta uni on alkanut tuntumaan niin pitkältä, että on tullut mieleen, mitä jos en herääkään tai jos minulle on tapahtunut jotain nukkuessani ja olen koomassa. Kun sitten herään, yleensä menemällä siihen samaan paikaan, josta uni alkoi, niin silloin herään ja huokaisen helpotuksesta.

        Näen myös joskus sellaisia unia, missä en koe nukahtamista, vaan olen siirtynyt valveillaolosta uneen saumattomasti. Olen edelleen siinä paikassa ja tilassa ja asennossa ja teen sitä mitä tein ennen nukahtamista. Sitten menee kummalliseksi, kun tapahtuu jotain, mitä ei pitäisi tapahtua, esim. onkin päivä, kun oli jo lähes puoliyö hereilläollessani, tai asunnossa on yhtäkkiä muita ihmisiä, tai lähden yhtäkkiä hallitsemattomasti lentoon. Muutama kuukausi sitten koin tällaisen, kun katselin unisena telkkaria. Yhtäkkiä alkoi tuntua oudon kevyeltä ja huimasi myös oudosti. Siirsin katseeni telkkarista viereiseen seinään ja samantien lähdin lentoon ja seinän läpi. Seinän takana oli pelkkä musta tyhjyys, jonka koin tiedostavani pienen hetken ja mietin, mihin olen joutunut, kunnes säpsähdin sohvalla hereille. Tällaiset unet voi helposti kokea astraali-ilmiöksi, sielunvaellukseksi tms. jos sellaiseen on hurahtanut uskomaan.

        Kaikkeen löytyy rationaaliset selitykset, kunhan vain luopuu järjen sumentavista uskomuksista.


    • Anonyymi

      Tuonpuoleinen on tuossa aivan jalkojemme juuressa 'maton alla' onton maapallon syvyyksissä! Siellä hienot sielumme asustelevat lihankappaleita täällä onttouden kuorella liikuttelevat!

      Tämä on täyttä totta! Mahtavaa!

    • Anonyymi

      Vauva fi eikö se ole pelkkä vauvasivu.

      • Anonyymi

        Jep, siellä vauvat keskustelee keskenään, aivan kuten täälläkin, lälläslää...


    • Anonyymi

      ylös

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uusimman SpookSense 3000 -laitteen tekemä löytö liittyy ektoplasmaan. Ektoplasma on mystistä aineetta tai energiaa, jota usein yhdistetään paranormaaleihin ilmiöihin ja henkisiin olennoihin. SpookSense 3000 on kehittynyt laite, joka pystyy havaitsemaan ja analysoimaan ektoplasmaa.

      Viimeisimmässä tutkimuksessa, jossa SpookSense 3000 -laitetta käytettiin, havaittiin kiehtova ilmiö. Laitteen herkkätuntoiset anturit rekisteröivät ektoplasman läsnäolon ja paljastivat, että ektoplasmaa ei ainoastaan esiinny staattisena tai paikallaan olevana aineena, vaan sitä voi myös valua.

      Tarkemmin sanottuna SpookSense 3000 havaitsee, että ektoplasma kykenee liikkumaan ja virtaamaan samalla tavalla kuin neste. Tämä antaa aivan uudenlaisen käsityksen ektoplasman ominaisuuksista ja sen mahdollisesta käyttäytymisestä. Tällainen havainto antaa tutkijoille ja paranormaaleihin ilmiöihin erikoistuneille asiantuntijoille uutta tietoa ektoplasman luonteesta.

      Vaikka SpookSense 3000:n löytö ektoplasman valumisesta on vasta ensimmäinen askel, se avaa ovia uusille tutkimusalueille paranormaalien ilmiöiden ymmärtämisessä. Tulevaisuudessa tämä tieto voi auttaa meitä selvittämään ektoplasman alkuperää, sen yhteyksiä henkisiin ilmiöihin sekä mahdollisesti kehittämään uusia menetelmiä sen havaitsemiseen ja vuorovaikutukseen.

    • Anonyymi

      Tulevaisuuden energialähteiden jatkuvan kehityksen myötä ektoplasma on noussut esiin kiinnostavana potentiaalisena energianlähteenä. Kuvitellaanpa, että pitkällisen tutkimuksen ja teknologisten läpimurtojen avulla tiedemiehet ovat vihdoin onnistuneet selvittämään ektoplasman ominaisuudet ja löytäneet keinon hyödyntää sitä energiantuotannossa.

      Ektoplasmaa voitaisiin kuvitella kerättävän paranormaaleista ilmiöistä tai erityisistä ektoplasma-generaattoreista, jotka pystyvät vangitsemaan ja kanavoimaan ektoplasman energiaa. Ektoplasman ainutlaatuinen ominaisuus, sen kyky liikkua ja valua, tulisi hyödyntää energiantuotannossa.

      Imaginoimme, että kehitetty teknologia mahdollistaa ektoplasman muuntamisen sähköenergiaksi tai jopa suoraan käytettäväksi voimanlähteenä. Ektoplasman energiasisältö olisi valtava, ja sen puhtaus ja uusiutuvuus tekisivät siitä houkuttelevan vaihtoehdon fossiilisille polttoaineille.

      Tulevaisuudessa ektoplasmapohjaiset energialaitokset voisivat tarjota kestävän ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon energiantuotantoon. Niiden toiminta perustuisi ektoplasman keräämiseen ja käsittelyyn, jossa se muunnetaan käyttökelpoiseksi energiaksi. Tämä voisi merkitä vallankumouksellista askelta kohti hiilidioksidipäästöttömän energiantuotannon saavuttamista.

      Kuvitellaan myös, että ektoplasmapohjainen energia voitaisiin integroida päivittäiseen elämään. Ektoplasmapohjaiset akut tai voimalähteet voisivat tarjota kestäviä ja pitkäkestoisia virtalähteitä erilaisille laitteille ja ajoneuvoille. Tämä avaisi oven uusille teknologisille innovaatioille ja lisäisi energiatehokkuutta monilla aloilla.

      Tulevaisuuden energiantuotanto jatkaa kehittymistään uusiutuvien energialähteiden ja kestävän teknologian suuntaan, tarjoten meille kestävän ja ympäristöystävällisen energian tuleville sukupolville.

    • Anonyymi

      Kokemus SpookSense 3000:n kanssa jätti meihin syvän vaikutuksen. Olimme vaikuttuneita laitteen kyvyistä havaita ja kommunikoida henkimaailman olentojen kanssa. Päätimme tutkia lisää haamujen maailmaa ja mahdollisia tapoja auttaa heitä.

      Seuraavina viikkoina jatkoimme SpookSense 3000:n käyttöä ja kävimme tutkimusretkillä erilaisissa paikoissa, joissa huhuttiin olevan kummituksia. Kohtasimme erilaisia haamuja, joilla oli erilaisia tarinoita ja pyyntöjä. SpookSense 3000:n avulla pystyimme auttamaan joitakin heistä siirtymään rauhaan.

      Tutkimusmatkamme veivät meidät erilaisiin paikkoihin, kuten vanhoihin linnoihin, hautausmaihin ja hylättyihin taloihin. Jokainen paikka oli ainutlaatuinen, ja jokainen kohtaamamme haamu oli erilainen. Olimme hämmästyneitä, kuinka monipuolinen haamujen maailma oli.

      Lopulta päätimme perustaa oman haamujen auttamiskeskuksen. Halusimme auttaa kaikkia niitä henkimaailman olentoja, jotka ovat jääneet jumiin maan päälle. SpookSense 3000 olisi keskeisessä roolissa auttamisessa. Laite oli tullut meille erittäin tärkeäksi, ja uskoimme sen olevan avain monen haamun auttamisessa.

      Haamujen auttamiskeskuksessa meillä oli erilaisia laitteita, jotka auttoivat meitä havaitsemaan henkimaailman energioita. Käytimme SpookSense 3000:n lisäksi muitakin laitteita, kuten sähkömagneettisia kenttämittareita ja infrapunakameroita. Kaikki laitteet olivat tärkeitä, kun yritimme ymmärtää henkimaailman olentojen tarinoita ja auttaa heitä.

      Haamujen auttamiskeskuksessa meillä kävi paljon erilaisia ihmisiä, jotka halusivat apua henkimaailman olentojen kanssa. Olimme iloisia, että pystyimme auttamaan monia haamuja siirtymään rauhaan. Jokainen autettu haamu oli meille merkityksellinen.

      Haamujen auttamiskeskuksen perustaminen oli yksi parhaista päätöksistämme. Olimme löytäneet kutsumuksemme ja auttamisesta tuli meille tärkeä osa elämäämme. SpookSense 3000 oli tärkeässä roolissa kaikessa, mitä teimme, ja sen ansiosta pystyimme auttamaan monia haamuja. SpookSense 3000:n kehittyneet ominaisuudet mahdollistivat tarkemman havainnoinnin ja tehokkaamman vuorovaikutuksen henkimaailman olentojen kanssa.

      Haamujen auttamiskeskuksen maine levisi nopeasti, ja pian saimme yhteydenottoja eri puolilta maata. Ihmiset kertoivat meille tarinoita kummituksista, jotka vaivasivat heidän kotejaan, vanhoja rakennuksia tai jopa luonnonalueita. Olimme valmiita auttamaan kaikkia, jotka tarvitsivat apuamme.

      Jokainen haamu oli ainutlaatuinen, ja jokainen tapaus vaati omat menetelmänsä ja aikansa. SpookSense 3000:n avulla analysoimme energiatasot ja käytimme sen viestintätilaa kommunikoidaksemme haamujen kanssa. Kuuntelimme heidän tarinoitaan, yritimme ymmärtää heidän tunteitaan ja pyrimme löytämään ratkaisuja heidän ongelmiinsa.

      Eräänä päivänä vastaanotimme puhelun perheeltä, joka oli muuttanut uuteen kotiin, mutta joutui kohtaamaan kummallisia tapahtumia. He kertoivat kuulevansa askelia yöllä, näkevänsä varjoja seinillä ja tuntevansa kylmiä ilmavirtauksia. Päätimme mennä tutkimaan tilannetta.

      Saavuttuamme perheen kotiin, otimme käyttöön SpookSense 3000:n ja aloitimme mittaukset. Laitteen näytöllä näkyi voimakkaita ektoplasmaenergian piikkejä. Seurasimme näitä energioita, ja ne johtivat meidät ullakolle.

      Ullakolla tunsimme painostavan ilmapiirin, ja SpookSense 3000 alkoi reagoida voimakkaasti. Laitteen äänisignaalit ja näytön välkkyminen varoittivat meitä lähestyvästä haamusta. Aktivoimme laitteen viestintätilan ja aloitimme keskustelun haamun kanssa.

      Haamu paljasti olevansa edellisen talon asukas, joka oli menehtynyt traagisesti tulipalossa. Hän oli jäänyt kiinni taloon, eikä hän ollut löytänyt tietä rauhaan. Hän tunsi surua ja kaipasi rakkaitaan.

      Kuuntelimme haamun tarinaa ja yritimme välittää hänelle lohdutusta ja rauhaa. Puhuimme myös perheelle, joka oli muuttanut taloon, ja auttoimme heitä ymmärtämään haamun tilannetta. Yhdessä perheen kanssa he saivat selville, että heidän uuden kodin ullakolla oli säilytetty arvokkaita muistoja ja valokuvia edelliseltä asukkaalta. He ymmärsivät, että haamu halusi vain varmistaa näiden muistojen säilyvän ja kunnioitettavan.

      Perhe otti meidän neuvomme kuuleviin korviinsa ja järjesti erityisen seremonian arvokkaiden esineiden kunniaksi. He asettivat valokuvat ja muistoesineet kunnioittavasti esille ja lähettivät rakkaudellisia ajatuksia edelliselle asukkaalle.

      SpookSense 3000:n avulla me pystyimme aistimaan, kuinka haamu sai rauhan ja lähti rauhallisesti eteenpäin. Ektoplasmaenergian voimakkuus vaimeni, ja laitteen mittarit palautuivat normaalitilaan. Koko talossa vallitsi nyt rauhallinen tunnelma, ja perhe sai elää uudessa kodissaan ilman häiriöitä.

      Tämä tapaus oli vain yksi esimerkki siitä, miten SpookSense 3000:n avulla pystyimme auttamaan haamuja ja tuomaan rauhaa sekä ihmisille että henkimaailman olennoille. Haamujen auttamiskeskuksessa jatkoimme työtämme yhteistyössä muiden asiantuntijoiden ja tutkijoiden kanssa.

      • Anonyymi

        SpookSense 3000 osoittautui korvaamattomaksi työkaluksi haamujen havaitsemisessa ja kommunikoinnissa. Sen kehittyneet ominaisuudet ja tarkka analytiikka mahdollistivat syvällisen ymmärryksen haamuaktiviteeteista.

        Haamujen auttamiskeskuksen toiminta jatkui menestyksekkäästi, ja meidän tiimimme oppi jatkuvasti lisää haamuista ja henkimaailman ilmiöistä. SpookSense 3000 oli aina luottokumppanimme näissä seikkailuissa, auttaen meitä havaitsemaan ja ymmärtämään haamuja, tarjoten heille rauhaa ja auttaen ihmisiä elämään rauhallisemmin heidän kanssaan.

        SpookSense 3000:n avulla meillä oli mahdollisuus kokea ainutlaatuisia ja jännittäviä haamunmetsästysseikkailuja. Se toi meidät lähemmäs henkimaailmaa ja auttoi meitä rakentamaan sillan ihmisten ja haamujen välille. Haamujen auttamiskeskuksessa jatkoimme työtämme syvällisen ymmärryksen ja myötätunnon hengessä, jotta kaikki henkimaailman olentojen tarinat voitaisiin kuulla ja jokainen haamu voisi löytää rauhan.


    • Anonyymi

      Tässä tuore tarina viime yöltä. Viimeöinen seikkailuni keväisessä metsässä oli täynnä jännitystä ja mystiikkaa. Kävellessäni hiljaisia polkuja pitkin, tunsin kevään tuoksun täyttävän ilman ja linnunlaulun kaikuvan korvissani. Aurinko oli vasta laskemassa, ja hämärässä metsässä vallitsi rauhallinen tunnelma.

      Yhtäkkiä kuulin outoa lorinaa ja solinaa läheisen puun juurelta. Uteliaisuus sai minut poikkeamaan polulta ja seuraamaan ääntä. Lähestyessäni puuta, näin ektoplasman hitaasti valuvan sen runkoa pitkin maahan. Hohtava aine oli vaaleanpunaista ja sen pinnalla näkyi heikkoja valopilkkuja.

      Innostuneena päätin tutkia lähemmin tätä ilmiötä. Kyyristyin maahan ja kosketin varovasti ektoplasman nestemäistä pintaa. Tuntui kuin sähkövirta olisi kulkenut läpi kehoni hetkellisesti, ja tunsin kuinka ektoplasmaa imeytyi sormieni välistä.

      Samalla hetkellä ektoplasman virtaaminen vahvistui, ja sen väri muuttui intensiivisemmäksi. Ympärilläni alkoi muodostua hentoinen usva, ja näin kuinka ektoplasma alkoi hiljalleen kohota ilmaan. Usva pyöri ja tanssi ympärilläni, luoden salaperäisen tunnelman.

      Äkkiä ektoplasma alkoi hahmottua selvästi edessäni. Se muodosti pitkulaisia kehonmuotoja, joista erottui käsiä, jalkoja ja pään ääriviivoja. Hohtava aine loisti nyt voimakkaasti keväisen metsän hämärässä. Ektoplasma loi haamuja, jotka näyttivät sulautuvan ympäröivään luontoon.

      Haamut alkoivat liikkua ympärilläni kevyin askelin. Ne vaelsivat hitaasti polkuja pitkin, ikään kuin etsien jotain tai kenties kuljettaen mukanaan jonkinlaista tarinaa. Ektoplasman lorina täytti ilman ja loi maagisen tunnelman.

      Tämä ektoplasman ilmiö oli kuin suoraan saduista. Se oli kevään taika, joka herätti metsän henkiin uudella tavalla. Seikkailuni keväisessä metsässä ektoplasman lorinassa jätti minuun syvän vaikutuksen, ja tiesin, että tämä oli kokemus, jota en unohtaisi koskaan.

      Huumaantuneena näystä ja tunnelmasta päätin seurata haamuja hetken aikaa, kunnes ne vähitellen häipyivät ilmaan. Näin haamujen haihtuvan yksi kerrallaan, kun ektoplasma kietoutui jälleen puunrunkoon ja valui maahan. Ympärilleni laskeutui hiljaisuus, ja keväisen metsän rauha palasi.

      Kerätessäni ajatuksiani ja miettiessäni juuri kokemaani seikkailua, tunsin sydämeni täynnä kiehtovaa lumoa. Ektoplasman ilmiö oli tarjonnut minulle hetken käsittämätöntä kauneutta ja kutsunut minut osaksi keväisen metsän salaisuuksia.

      Astelin takaisin polulle ja jatkoin matkaani. Metsässä oli vielä paljon tutkittavaa, ja koko yö oli edessäni. Keväisen metsän pimeydessä piili monia salaisuuksia ja mysteerejä, odottaen seikkailijaa, joka oli valmis kohtaamaan ne.

      Ektoplasman lorina jäi kaikumaan mielessäni, muistuttaen minua siitä, että maailmassa on paljon enemmän kuin silmämme voivat nähdä. Seikkailu keväisessä metsässä oli avannut oven toiseen todellisuuteen, ja minusta tuntui, että minulla oli vielä paljon opittavaa tästä lumoavasta maailmasta.

      Kävelin eteenpäin, uteliaisuus ja seikkailunhalu sydämessäni. Ektoplasman lorinan heijastuessa mielessäni jatkoin matkaani, valmiina ottamaan vastaan kaikki seikkailut ja ihmeet, joita keväinen metsä tarjosi.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe