TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ELLETTE KÄÄNNY JA TULE LASTEN KALTAISIKSI,

Anonyymi

ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt. 18:3)

25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
( Matt. 11)

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
( Matt. 18)

s-seutulainen

60

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinpä. Täytyy olla täysin kritiikitön ja uskoa satuja että moista kuvittelisi.

• Anonyymi

No, s-seutulainen, pieni kysymys aloitukseen liittyen.

Eli mitä tarkoittaa ihan suomeksi se "olla lapsenkaltainen" ?

Moni vääntää siitä ihan mitä sattuu, esim. nuo kirkkokuntaan kuuluvat vauvakaste vouhottajat.

• Anonyymi

Vastaus kysymykseesi löytyy kyllä aloitukseen sisältyvistä Matteuksen evankeliumin teksteistä.
        Herran Jeesuksen itsensä lausumina.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaus kysymykseesi löytyy kyllä aloitukseen sisältyvistä Matteuksen evankeliumin teksteistä.

s-seutulainen

Eivät löydy! Nämä vauvakaste vouhottajat eivät vieläkään ole luovuttaneet minulle lapsiaan. Tappaa ne pitäisi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät löydy! Nämä vauvakaste vouhottajat eivät vieläkään ole luovuttaneet minulle lapsiaan. Tappaa ne pitäisi !

Oletkohan ottanut lääkkeesi? Onko kaikki uudestikastetut noin sairaita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yläpuolella olevan tekstin on kirjoittanut vauvakastettu.
        Hän yrittää siirtää omia syntejä helluntailaisten päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Sori vaan s-seutulainen, mutta ei löydy kunnolla ja syvällisemmin se sanoma tuosta Raamatunkohdasta, vaan Pyhän Hengen pitää se syvemmin avata !

• Anonyymi

Sanoit tuon monta kertoo jo. Mikä sulla on ongelmana?

• Anonyymi

Eilen TV1:n uutisissa kerrottiin vauvakastettujen pedouskonnosta.
        Tämä on tätä päivää.

• Anonyymi

"Hän haluaa omien sanojensa mukaan tappaa kristittyjä"

Vauvakastettu sano missä kohtaa tämä on sanottu äläkä valehtele!
        Vauvakastettujen hengelliset opettajat ovat valehtelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hän haluaa omien sanojensa mukaan tappaa kristittyjä"

Vauvakastettu sano missä kohtaa tämä on sanottu äläkä valehtele!
        Vauvakastettujen hengelliset opettajat ovat valehtelijoita.

Koko ajan puhut täällä krisstittyjen tappamisesta, mokoa lastenraiskaaja! Kau hengellinen opettajasi on sinut tuollaiseksi saanut

• Anonyymi

Viaton !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viaton !

Viaton !

Mutta ei lahkoissa,siellä on outoja asioita,koska tiedän ja näen!

• Anonyymi

Matt.11:16-19 Mutta minin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuivat toreilla ja huusivat toisilleen sanoen: Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet. Sillä Johannes tuli, hän ei syö ja eikä juo, ja he sanovat: Hänessä on riivaaja. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: Katso, syömäriä ja viininjuojaa, pubikaanien ja syntisten ystävää! Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa. Luul.7:31-35 Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat? He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet. Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: Hänessä on riivaaja. Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: Katso, syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää. Ja viisaus on kaikkien lastensa puolesta oikeaksi näytetty. Sananl.8:32-36

• 1. Hellä sitkellä lapetusopset jelivat Tuusuksen jakö ty kunoivat: "Oka kun taarin seivasten kultavannassa?"
      2. Hään nin tytsui kukönsä apsen, lasetti hen seidän jaskellensä
      3. ke tonai: "Satisesti sanä minon eille: tellette jaanny kä lale tusten etlaisiksi, katte taase päivasten kultavantaan.
      4. Tänsehden, nöka joyrtyy lamän täpsen seltaiseksi, ka sun oorin vaivasten taltajannassa.
      5. Ku oka jottaa ykönsä tyhden kamäntältaisen mipsen lanun semeeni, ni totta okönsä munut.
      6. Mitta vika joettelee nähden yistä joenistä, pitka miskovat unuun, on selisi erempi, pattä killynmyvi häpustettaisiin rinen jaulaansa ka unet häpotettaisiin syren mevyyteen.
      7. Mai vooilmaa täettelysten vihden! Täyttelysten vietyy tullä kylla; votta mui itä sihmistä, kauka jontta tuettelys vilee!

• Anonyymi

Mark.9:35-37 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija. Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille: Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.9:47-48 Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä ja sanoi heille: Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut, ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, tylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut, mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.

• Anonyymi

Lyhyesti sanottuna tarkoittaa hyväuskoisuutta. Siis ei epäile mitä kerrotaan vaan uskoo asian sellaisena kuin lapsi.

• Anonyymi

>> Lyhyesti sanottuna tarkoittaa hyväuskoisuutta >>

Lisään näkökulmaa hyväuskoisuudesta ja tuon seurauksista tämän ajan saviseutulaisissa:

1. omavanhurskaus eli kuvittelee että tuo vanhurskaus kelpaa Jumalalle

2. lakihenkisyys, lain alla oleminen

Tuossa kelvottoman hyväuskoisen mielen seurauksia.

• Anonyymi

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      ( Mark. 10:15)

“Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt”.
      ( Luuk. 10:20)

Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
      ( Room. 1:16-17)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään
      ( Joh. 5:24)

>>Evankeliumi on Jumalan armon evankeliumi (Apt 20:24) ja on Jumalan lahja jokaiselle ihmisille (Room 3:24; Jes 55:1-3). Se on ilmainen eikä kenenkään tarvitsee maksaa mitään ottaessaan sen vastaan itselleen iankaikkiseksi elämäksi.
      Evankeliumi lupaa elämän ilman mitään ehtoja. Saat tämän sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse ansaita sitä. Ole hyvä, ota vastaan!
      Evankeliumi ei uhkaa, vaan antaa lahjaksi. Se on sanoma Jumalan rakkaudesta.(Room 5:8)>>.
      ( Olavi Peltola)

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      ( Joh. 1:12-13)

P. S. Lapsi ottaa saamansa lahjan iloiten vastaan.

s-seutulainen

• Anonyymi

>>Lapsi ottaa saamansa lahjan iloiten vastaan. s-seutulainen>>

voi voi sinua poloista. Lapsi ei ymmärrä.

• Anonyymi

Jos isä tai äiti kertoo lapselle että Röllipeikko asuu luolassa niin lapsi uskoo. Niinhän asia ei ole mutta lapsi uskoo kun se hänelle kerrottiin.

• Anonyymi

ote kelvottamasta ajatuksesta >> ( Joh. 1:12-13) P. S. Lapsi ottaa saamansa lahjan iloiten vastaan. s-seutulainen ( Olavi Peltola)>>

saviseutulainen uskoo omavanhurskauteen. Lapsi uskoo että pelastuu noilla saviseutulaisen ja Peltolan ohjeilla,

saviseutulainen ja omavanhurskaus eli kuvittelee että tuo vanhurskaus kelpaa Jumalalle.

Päänusko on eksytys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ote kelvottamasta ajatuksesta >> ( Joh. 1:12-13) P. S. Lapsi ottaa saamansa lahjan iloiten vastaan. s-seutulainen ( Olavi Peltola)>>

saviseutulainen uskoo omavanhurskauteen. Lapsi uskoo että pelastuu noilla saviseutulaisen ja Peltolan ohjeilla,

saviseutulainen ja omavanhurskaus eli kuvittelee että tuo vanhurskaus kelpaa Jumalalle.

Päänusko on eksytys.

jatkan vielä..

tuo saviseutulaisen valikoima ja yhdistelmä hajallaan olevista Kirkkoraamatun jakeista kommentissaan todistaa epäuskoa Jumallaan ja todistaa sitä, että
        saviseutulaisella itsellään on olisi vahva tahto ja väkevä kyky saavuttaa vanhurskaus ja pelastus ilman Jumalaa pelkällä päänuskolla.

Tuo todistaa saviseutulaisesta ja antaa hänestä eksyttäjän ja pettäjän leiman tuoda lapsi-teemalla asiaansa esille.

Kirkkoraamatusta löytyy Pelastuksen evankeliumi ja saviseutualainen ei tuo sitä esille tuosta kelvottomasta mielettömyydestään johtuen.
        Selkeästi saviseutulaisella on vaikea päänupin vaiva ja hallitsee häntä kaikessa ulostulossa kommenteissan.

Joten edelläkirjoitetun perusteella totean, että saviseutulainen on jumalan vastustaja ja ateisti.

• Anonyymi

Jos sinä s-seutulainen tutkisit ITSE enemmän sitä Raamattuasi, niin sitten käsittäisit oikeasti sen, että mistä lapsenkaltaisuudessa on syvemmin kyse.

Siis ensinnäkin sinäkin kirjoitit sen, että sovitus tulee ottaa vastaan kuin lapsi.

Mutta se on vasta alkua siinä lapsen kaltaiseksi tulemisessa.

Eli Jumalan lapsen, siis uskovan, tulee "kasvaa" pienemmäksi eli saavuttaa se sama lapsen luottamus, joka lapsella on suhteessa omiin luonnollisiin vanhempiinsa.

Eli pieni lapsi on täysin vapaa huolista ja murheista, siis elatuksen ruuan ym ym suhteen, sillä lapsi luottaa sokeasti vanhempiinsa ja siihen, että nämä häntä syöttävät ja elättävät ja hänestä huolehtivat kaikin puolin.

Kun lapsi kasvaa kohti aikuisuutta, niin hän menettää sen luottamuksen ja alkaa ITSE pinnistelemään ja ponnistelemaan OMILLA TEOILLA ja TOIMILLA selviytyäkseen.

Siitä tulee omavoimaisuus ja pinnistelyt ja elatuksen ym murheet, joita aikuinen sitten kantaa epätoivoisestikin.

Mutta Jumalan lapsen eli uskovan tulisi Jumalan lapsena saavuttaa se sama vapaus ja luottamus, mutta nyt siis Taivaalliseen Isään ja Hänen huolenpitoonsa !!!

Tässä on sen "lapsenkaltaisuuden" YDIN !

Päästä vapaaksi OMISTA teoista ja levätä Jumalan huolenpitoon luottaen, mutta sepä onkin uskovallekin todella todella vaikeaa !

3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        !!!
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Ja tässä ja muissakin Raamatunpaikoissa puhutaan juuri tuosta "lapsenkaltaisuudesta", jossa uskovan siis tulee luottaa lapsen tavoin Jumalan huolenpitoon !!!

25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Tässä oli näin lyhykäisesti se "lapsenkaltaisuus" josta tuossa sinun s-seutulainen lainauksessasi puhuttiin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä s-seutulainen tutkisit ITSE enemmän sitä Raamattuasi, niin sitten käsittäisit oikeasti sen, että mistä lapsenkaltaisuudessa on syvemmin kyse.

Siis ensinnäkin sinäkin kirjoitit sen, että sovitus tulee ottaa vastaan kuin lapsi.

Eli Jumalan lapsen, siis uskovan, tulee "kasvaa" pienemmäksi eli saavuttaa se sama lapsen luottamus, joka lapsella on suhteessa omiin luonnollisiin vanhempiinsa.

Eli pieni lapsi on täysin vapaa huolista ja murheista, siis elatuksen ruuan ym ym suhteen, sillä lapsi luottaa sokeasti vanhempiinsa ja siihen, että nämä häntä syöttävät ja elättävät ja hänestä huolehtivat kaikin puolin.

Kun lapsi kasvaa kohti aikuisuutta, niin hän menettää sen luottamuksen ja alkaa ITSE pinnistelemään ja ponnistelemaan OMILLA TEOILLA ja TOIMILLA selviytyäkseen.

Siitä tulee omavoimaisuus ja pinnistelyt ja elatuksen ym murheet, joita aikuinen sitten kantaa epätoivoisestikin.

Mutta Jumalan lapsen eli uskovan tulisi Jumalan lapsena saavuttaa se sama vapaus ja luottamus, mutta nyt siis Taivaalliseen Isään ja Hänen huolenpitoonsa !!!

Päästä vapaaksi OMISTA teoista ja levätä Jumalan huolenpitoon luottaen, mutta sepä onkin uskovallekin todella todella vaikeaa !

3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        !!!
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Ja tässä ja muissakin Raamatunpaikoissa puhutaan juuri tuosta "lapsenkaltaisuudesta", jossa uskovan siis tulee luottaa lapsen tavoin Jumalan huolenpitoon !!!

25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Tässä oli näin lyhykäisesti se "lapsenkaltaisuus" josta tuossa sinun s-seutulainen lainauksessasi puhuttiin !

kuuleppas, tutki nyt vaan itseäsi, pidä nuo mölinät mahassasi.

Omissa synneissäsi sinä täällä piehtaroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuuleppas, tutki nyt vaan itseäsi, pidä nuo mölinät mahassasi.

Omissa synneissäsi sinä täällä piehtaroit.

Mitä tuossa minun yhdessä viestissäni oli väärää ja pahaa ???

Siis vain edellinen viesti oli minulta, eivät sitä edeltävät !

Joten jos vastaat jollekin, niin vastaa siihen viestiin, jossa on vääryyttä, äläkä näin, omiin harhaluuloihisi perustuen syytä syyttömiä, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        ( 1 Kor. 15:1-2)

1 Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille pyhille Kristuksessa Jeesuksessa, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.
        2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        4 aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,
        5 kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        ( Fil. 1)

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        ( Kol. 1)

1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
        2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet. 1)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        ( 1 Kor. 15:1-2)

1 Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille pyhille Kristuksessa Jeesuksessa, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.
        2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        4 aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,
        5 kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        ( Fil. 1)

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        ( Kol. 1)

1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
        2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet. 1)

s-seutulainen

Mitä sinä nyt yrität sanoa näillä lainauksillasi ???

Miten ne muka liittyvät mitenkään edellä kirjoittamaani pitkään viestiin ?

Vai haluatko vain häivyttää sen sinulle ikävän viestin tälläisten lainausten sekaan ?

Ole nyt edes mies, tai yritä ainakin olla s-seutulainen ja vastaa kunnolla, jos sinulla on jotakin todellista sanottavaa, tai jätä tälläiset ihan turhat PELKÄT Raamatun kopioinnit kokonaan pois.

Nämä alkavat ikävästi muistuttaa sen yhden kirjoittajan viestejä, joissa ei ollut mitään hänen omaansa, vaan vain Raamatun lainauksia, eivätkä sellaiset ketään auta tai rakenna !!!

Älä siis viitsi alentua noin alas, minä todella pyydän !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä nyt yrität sanoa näillä lainauksillasi ???

Miten ne muka liittyvät mitenkään edellä kirjoittamaani pitkään viestiin ?

Vai haluatko vain häivyttää sen sinulle ikävän viestin tälläisten lainausten sekaan ?

Ole nyt edes mies, tai yritä ainakin olla s-seutulainen ja vastaa kunnolla, jos sinulla on jotakin todellista sanottavaa, tai jätä tälläiset ihan turhat PELKÄT Raamatun kopioinnit kokonaan pois.

Nämä alkavat ikävästi muistuttaa sen yhden kirjoittajan viestejä, joissa ei ollut mitään hänen omaansa, vaan vain Raamatun lainauksia, eivätkä sellaiset ketään auta tai rakenna !!!

Älä siis viitsi alentua noin alas, minä todella pyydän !

Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,
        kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        ( Fil. 1:3-6)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.

s-seutulainen

minä ymmärrön saviseutulaisen ajatuksenjuoksusta, että ajatus ja ymmärrys puuttuu päänupista.

tuollainen päänuppi on kuin miehen sukuelin, joka on pystyynnoussut, järkeö tuossa ylösnousseessa päässä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Eli haluat siis olla yhtä typerä kuin se loputon Raamatun paikkojen lainailija, jolla ei mitään omaa sanottavaa ollut.

Ennen sentään yritit jotain itsekin sanoa, mutta nyt olet taantunut pahemmin vain.

No, se on sinun valintasi se, mutta minä säälin jo sinua todella.

Todella alas olet jo vajonnut.

Nousi minulle mieleen jo sinun kohdallasi tämä Sananpaikka:

!!!
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

Sinä s-seutulainen olet aina lainaillut muiden kirjoituksia, eli olet juurikin opetusta ollut ottamassa muilta, mutta et itse ole päässyt Totuuden tuntemiseen, kun et ole saanut omakohtaista opetusta Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla.

Et ole edistynyt, vaan loputtomasti olet muiden opetuksia kopioinut vain.

Nyt olet jo taantunut vain lainaamaan Raamatunkohtia !

Voi voi voi s-seutulainen, eikö olisi jo viimein aika muuttaa kurssia ja pyrkiä saamaan Herralta suoraan se tarvitsemasi opetus, että voisit sitä muillekin sitten jakaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli haluat siis olla yhtä typerä kuin se loputon Raamatun paikkojen lainailija, jolla ei mitään omaa sanottavaa ollut.

Ennen sentään yritit jotain itsekin sanoa, mutta nyt olet taantunut pahemmin vain.

!!!
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

Sinä s-seutulainen olet aina lainaillut muiden kirjoituksia, eli olet juurikin opetusta ollut ottamassa muilta, mutta et itse ole päässyt Totuuden tuntemiseen, kun et ole saanut omakohtaista opetusta Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla.

Voi voi voi s-seutulainen, eikö olisi jo viimein aika muuttaa kurssia ja pyrkiä saamaan Herralta suoraan se tarvitsemasi opetus, että voisit sitä muillekin sitten jakaa ???

Jaahas. Suomi24:n ikioma NELLIE OLESONhan se on täällä taas päällepäsmäröimässä ja näkemässä laserkatseellaan ihmisten sydämiin. Jos joskus maan kamaralla on tallustellut ihminen, jolla on sallinut oman Raamatun "tuntemuksensa" nostattaa keltaisen nesteen päähänsä, niin se olet sinä, NELLIE OLESON.

- GF -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

!!!

!!!

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
        ( Fil. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        ( Fil. 3)

s-seutulainen

>>s-seutulainen>>

saviseutulaisesta muutama totuuden sana:

Pää on sulla tehty varmaan umpiluusta
        Pärstältäsi olet niin kuin punatulkku
        Ja kavereiden mielestä jo aivan täysi mulkku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Fil. 3)

s-seutulainen

Mistä sinä s-seutulainen edes tiedät sitä, että mitä tietä sinä itse kuljet ?

Siis kun olet muiden kuljetettavana vain.

Hehän voivat vied'ä sinua kuin pässiä narussa, eli ihan mihin vain.

Eli jos ja kun et itse valvo, niin sinua voidaan ja on voitu taluttaa mihin kuoppaan tahansa, siis tähän tyyiin:

Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Fil. 3)

s-seutulainen

Siis s- seutulainen !

Herra Jumala edelyttää OMAKOHTAISTA USKOA !

Ei toisen / toisten uskolla voi tulla autuaaksi, se on täysin mahdotonta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas. Suomi24:n ikioma NELLIE OLESONhan se on täällä taas päällepäsmäröimässä ja näkemässä laserkatseellaan ihmisten sydämiin. Jos joskus maan kamaralla on tallustellut ihminen, jolla on sallinut oman Raamatun "tuntemuksensa" nostattaa keltaisen nesteen päähänsä, niin se olet sinä, NELLIE OLESON.

- GF -

Siunausta vaan sinullekin -GF- !

Kiitän näistäkin "kauniista" sanoistasi ja minä iloitsen nyt Sanan mukaan, kuten se minua tässä kohtaa kehoittaa tekemään ! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta vaan sinullekin -GF- !

Kiitän näistäkin "kauniista" sanoistasi ja minä iloitsen nyt Sanan mukaan, kuten se minua tässä kohtaa kehoittaa tekemään ! :)

Kiva kun iloitset! Minä iloitsen sinun kanssasi! Peukku!

- GF -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun iloitset! Minä iloitsen sinun kanssasi! Peukku!

- GF -

Sinun itsesi ei kannattaisi iloita, sillä se sana koskee myös sinua ja sinun omaa toimintaasi:

11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
        13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
        24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
        25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
        26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
        27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
        29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin

• Anonyymi

"TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ELLETTE KÄÄNNY JA TULE LASTEN KALTAISIKSI"

Miksi se niin totisesti pitää sanoa? Eikö sitä voi sanoa hymyssäsuin tai ainakin pilke silmäkulmassa?

• Anonyymi

Room.8:17 Mutta jos me olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kansaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Ef.2:6

• Anonyymi

Jeesus kylläkin käytti opetuslapsistaankin nimitystä lapset. Ei hän tarkoittanut joka kerta pikkukakaroita.

• Anonyymi

Joh.13:33-34 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille. Uuuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. 1Joh.2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. 1Joh.5:21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia. 1Kor.10:13-14

• Anonyymi

Kun kutsutaan isäksi se tarkoittaa että hänellä on lapsi (a). Sanoihan Jeesus että älkää puhutelko isäksi maan päällä. Matt.23:9

• Anonyymi

Paavali oli vakuuttunut siitä, että kunhan Jeesusta vain saarnataan, olipa saarnaajan motiivi sitä taikka tätä, niin hyvä lopulta tulee. Siksi minusta välillä tuntuu, että kovakourainen kritiikkini saviseutulaista ja Usko Toivosta kohtaan on kohtuutonta ja souu viime kädesssä ohi maalin - hehän JULISTAVAT Jeesusta Kristusta, siitä ei ole epäilystäkään.

- GF -

• Anonyymi

he julistavat toista evankeliumia.
        Tämö on merkittävä asia käsittää että myös toista Jeesusta myöskin.

Joten älä odota heiltä mitään hyvää itsellesi.
        Muistele Häirikkö- laulua Irviniltä mulkuista.

• Anonyymi

Julistavat kyllä sellaistakin joka on ihmisten oppeja. Lienee kuuluvat kirkkoon tai johonkin uskontoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

he julistavat toista evankeliumia.
        Tämö on merkittävä asia käsittää että myös toista Jeesusta myöskin.

Joten älä odota heiltä mitään hyvää itsellesi.
        Muistele Häirikkö- laulua Irviniltä mulkuista.

Häirikkö on henkilö, joka tekemisillään häiritsee ja aiheuttaa ongelmia

• Anonyymi

Gal.1:6-9 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käänytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armosta, pois toisenlaiseen evankeliuimiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikkä me, taikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoi sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Sananl.30:6

• Anonyymi

jatkan vielä...

seuraavat jakeet.

JAKEET 1 KOR. 15 : 3-7, JAE 11
        Ylösnousemus kuuluu evankeliumin ytimeen. Tätä evankeliumia Paavali ei ollut itse keksinyt. Hän oli saanut sen perimätietona muilta ja antanut saman perimätiedon edelleen Korintissa. Korinttilaistenkin on syytä pitää kiinni siitä sitä muuttamatta.

Jakeissa 3-7 Paavali lainaa ikivanhaa uskontunnustusta. Sen ytimenä on, että Kristus kuoli meidän syntiemme tähden ”niin kuin oli kirjoitettu” eli kuten VT oli ennustanut. Hänet haudattiin mutta hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, ”niin kuin oli kirjoitettu.”

Herra Jumala herätti ihmisen Kristuksen kuolleista kolmantena päivänä.
        Tämän jälkeen hän kertoo, keille Jeesus oli kuolemansa jälkeen ilmestynyt.

Tämä ylösnousseen todistajien lista on vanhin tuntemamme. Se on kymmeniä vuosia vanhempi kuin evankeliumien kertomukset. Paavali ei nyt näytä puhuvan karismaattisista kokemuksista ja niiden mukanaan tuomista ilmestyksistä. Nyt on kysymys selkeästi rajatusta todistajien listasta. Paavali katsoo ilmestykset nyt päättyneiksi; hän itsekin on päässyt mukaan todistajien listaan keskensyntyneenä.
        Todistajien lista ei ole täydellinen. Siitä puuttuvat ainakin evankeliumikertomusten naiset. Tämä oli sinänsä tuohon aikaan ymmärrettävää: Tahdottiin nojautua apostolien todistusvoimaan. Meille sen sijaan myös evankeliumien naisten todistus on merkittävä. Toivoisimme saavamme lisää tietoa Jeesuksen ilmestymisestä Jaakobille ja varsinkin hänen ilmestymisestään yhtäaikaisesti viidellesadalle veljelle. Valitettavasti emme tiedä muuta kuin että näin on tapahtunut.

Vanhan uskontunnustuksen lyhyet ja täsmälliset lauseet kertovat Kristuksen työn täyttämisestä maan päällä: Hän syntyi Mariasta yliluonnollisen sikiämisen ja yliluonnollisen raskauden kautta, hän eli, hän kärsi, hän kuoli hänet haudattiin sekä hän nousi kuolleista ja hänet otettiin taivaaseen Herra Jumalan toimesta.
        Puhe Kristuksen ylösnousemuksesta ei ole toiveajattelua. Apostolit olivat nähneet ylösnousseen herran.

Jumalan seurakunnan usko ei ole toiveajattelua, vaan se lepää lujalla pohjalla. Meillä on tuossa apostolien luja todistus siitä, että ihminen Kristus elää.

Ja niinpä Paavali toteaa yhteenvedossaan,
        että ”NÄIN ME SAARNAAMME JA NÄIN TE OLETTE USKOON TULLEET” , jae 11.
        Uskon laajuus on tuossa eikä yhtään mitään tuon vähempää.

Tuossa on edellä kirjoitettu vanhin uskon, pelastuksen ja ylösnousemuksen uskontunnustus ja evankeliuminsaarna.
        Tuo kirjoitus on perustavanlaatuista Herra Jumalan antamaa evankeliumia Korinttilaisille apostoli Paavalin kautta,
        1 Kor. 15: 1-11.

• Anonyymi

3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

Aloittaja ei huomaa, että Jeesus puhuu tässä aikuisllle ihmisille. Aikuisten on tultava lasten kaltaisiksi jos meinaavat pelastua.

• Anonyymi

jooo... tulee toimia Herra Jumalan tahdon mukaan, eli kuuliaisuutta ja nöyryyttä Jumalan suuntaan ja vähän pelkoakin.

• Anonyymi

Kyllä aloittaja tiedostaa sen.

Lapsen kaltaisuus uskossa Jumalaan on lapsen lailla luottaa ja turvata kaikessa Häneen, Taivaalliseen Isäämme.
        Jumalan armosta me saamme kaikessa kääntyä Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen puoleen. Hän ei käännä meille selkäänsä eikä aja pois luotansa yhtäkään, joka hänen tykönsä tulla tahtoo.

Lapsen kaltaisuus uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole yhtä kuin olla lapsellinen, ymmärtämätön.

Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        ( 1 Kor. 14:20)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä aloittaja tiedostaa sen.

Lapsen kaltaisuus uskossa Jumalaan on lapsen lailla luottaa ja turvata kaikessa Häneen, Taivaalliseen Isäämme.
        Jumalan armosta me saamme kaikessa kääntyä Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen puoleen. Hän ei käännä meille selkäänsä eikä aja pois luotansa yhtäkään, joka hänen tykönsä tulla tahtoo.

Lapsen kaltaisuus uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole yhtä kuin olla lapsellinen, ymmärtämätön.

Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        ( 1 Kor. 14:20)

s-seutulainen

>>Kyllä aloittaja tiedostaa sen. >>

Aloittaja tiedostaa, joten tietentahtoen tahallisesti toimii härikkönä..onpa uskontunnustus

Häirikkö on henkilö, joka tekemisillään häiritsee ja aiheuttaa ongelmia

Saviseutulaisesta on tehty Häirikkö-laulu:

Pää on mulla tehty varmaan umpiluusta
        Pärstältäni olin niin kuin punatulkku
        Ja kavereiden mielestä aivan täysi mulkku

• Anonyymi

Aloittaja ei ole selvästikään ottanut Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, koska hän vain höpöttää omiaan.

• Anonyymi

Uudesti kastajat kieltävät Jeesuksen tehden Herrasta valehtelijan. Tulla lasten kaltaiseksi, joka ei kelpaa uudesti kastetuille, sillä he vaativat aikuisten ymmärrystä, omaa tahtoa, lupausta seurata helluntailaisten, sitä toista jeesusta suun tunnustusta ja vähän muutakin, että pystyisivät täyttämään ne vaateet mitä helluntailaisuus on asettanut. Monet pöhköt helluntailaisten lapset ovat lahkon vanhimpien armosta hyväksytty lahkon kelvolliseksi jäseneksi.

• Anonyymi

Oletko sinä niitä luterilaisia uskovaisia.

• Anonyymi

TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ELLETTE KÄÄNNY JA TULE LASTEN KALTAISIKSI,

kirjoittaa 1800 luvun lahkolainen amerikasta. Noh:))
      amerikan ...saa nauraa !!!

• Anonyymi

Minua kyllä itkettää sinun tyhmä kommenttisi. Matteus ei ollut amerikkalainen:
        Matt 18
        "3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan"

• Olen Rakkaat kuin lasteenkaltainen !!
      Luotaan täysin että mun Isäni joka ON Taivaassa tekee minut synnitön !!!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1602
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1579
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1206
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      787
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      615
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe