Olen ateisti ja iloinen siitä, että en usko Jumalaan tai jumaliin. Olen onnellinen. Minulla ei ole vähäisintäkään syytä tai tarvetta uskoa Jumalaanne, joka on tutkimusten ja historian tiedon mukaan alkuperältään Israelin heimojumala, ei mikään maailman luoja ja ainoa elävä Jumala. Sehän soti Israelin rinnalla muita kansoja ja niiden jumalia vastaan, mutta ei pärjännyt raudoitetuille sotavaunuille...
Rukoilkaa nyt kuitenkin puolestani kestävästi hengessä, että pelastuisin ikuiselta kärsimykseltä helvetin tulessa. Eihän sellainen voi olla mitenkään rakastavan taivaallisen Isän tahto, että joutuisin kadotukseen? Rukoilkaa siis herkeämättä, että uskoisin evankeliumin, jota pidän ristiriitaisena ja valheisiin perustuvana huijauksena, järjettömyytenä, sillä varmasti tulen uskoon, kun monet sitä hengessä palavasti rukoilevat ja herkeämättä anomuksia Isälle esittävät?
Jeesustakin saa rukoilla ja Pyhää Henkeä, vaikka niin ei Raamatussa kehoteta tekemään. :) Marialtakin saa pyytää esirukouksia, jos niin kokee hyväksi tehdä. Pääasia on se, että käytätte paljon aikaa rukoiluun... :)
Rukoilkaa että pelastuisin
50
88
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoituksesta ei ota Eemelikään selvää. Haluat pelastua, et halua pelastua. Onko vielä promilleja ?
- Anonyymi
Hirveä krapula
- Anonyymi
Jumala tietää tilanteesi ilman rukoilemistakin.
Ole siunattu! Niinku vissiin oletkin. - Anonyymi
Jumala. Pelasta tuo aloituksensa tehnyt ateisti. Laita asialle Itsesi Isä, Poikasi ja / tai Pyhä Henkesi, mielellään kaikki kolme persoonasi, jotta aloittaja saisi sellaisen uskon ja uudestisyntymän, että ei muuta kuin lattialla istuen autuaana visertäisi kiitostasi ja ylistystä. Tässä tärkeimmät. Aamen.
- Anonyymi
Onneksi usko perustuu ihmisen vapaaseen tahtoon eikä Jumala pakota ketään uskomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi usko perustuu ihmisen vapaaseen tahtoon eikä Jumala pakota ketään uskomaan.
Ihmisellä ei syntiinlankeemuksen jälkeen ole ollut vapaata tahtoa.
Vapaa tahto tässä synnintilassa edustaa ihmisen herruutta, Jumalan vastaisuutta.
Tämän julistaminen on helluntailaisuuden pääoppi: pelagiolaisuus ja tämän voi sen tuhansista harhaopettajista ja Kristuksen herruuden vastaisista vihahyökkäyksistä havaitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillinen, aito usko ei ole ihmisen oma valinta, vaan perustuu yksin Kristuksen tekoon.
Asia hellareilla on tietenkin toinen, mutta ei heidän uskokaan ole kristittyjen kanssa sama. - Anonyymi
No, mitäs aloittajalle kuuluu? Kysyy alkuperäinen vastaaja (27.3. klo 12:32)
Onko tullut kumma olo? Tapahtunut outoja? Esim. "niinku Jumala olis pelastanu auton alle jäämästä", tmv mystistä? Tullu muutoin levoton olo, "ihan kummia ajatuksia"?
Altiyan Childs, australialainen muusikko, X-factorin voittaja, ent. satanisti:
https://7news.com.au/the-morning-show/altiyan-childs-reveals-where-it-all-went-wrong-after-the-x-factor-and-how-he-turned-his-life-around-c-1372122 :
>>Päivitetty 08.10.2020
Elämää muuttava hetki
Nyt, vuosikymmenen kuluttua, hän valmistautuu astumaan takaisin lavalle.
Ja Altiyan sanoo olevansa hyvin eri paikassa nyt - osittain johtuen kuolemanläheisestä kokemuksesta, jonka hänellä oli ystävän kanssa.
"Minulla oli oma kokemukseni Jumalasta - hän pelasti minut eräänä yönä moottoritiellä", Childs sanoi.
”Olin tulossa kotiin keikolta ja silloinen ystäväni ajoi autoa ja nukahdin.
"Ja sitten kuulin äänen sisältä ja ulkoa, ja se kuiskasi: 'Herää.'
"Kun avasin silmäni, minua kohti tuli tiiliseinä 100 km/h nopeudella - ja katsoin oikealleni, ja kuljettajani oli nukkumassa, makaavana ratille.
"Jokin vain tarttui minuun ja veti käteni varovasti oikealle, ja minä työnsin ohjauspyörää, ja me vain kulkimme seinää vasten ja menimme takaisin moottoritielle.
"Minun ei pitäisi olla täällä.
"Olen siis todella käynyt sotaa - paremman termin puuttuessa - syntiä vastaan.
”Olen rakentanut kodin Jeesuksen Kristuksen olkapäälle.
"Elämäni on niin puhdasta kuin vain voi olla."<<
Itselläni myös on ollut hiukan vastaavanlainen kokemus, kahdesti, jolloin enkeli ravisteli minua hereille, kun nukahdin tupakka kädessä. Ym.
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mitäs aloittajalle kuuluu? Kysyy alkuperäinen vastaaja (27.3. klo 12:32)
Onko tullut kumma olo? Tapahtunut outoja? Esim. "niinku Jumala olis pelastanu auton alle jäämästä", tmv mystistä? Tullu muutoin levoton olo, "ihan kummia ajatuksia"?
Altiyan Childs, australialainen muusikko, X-factorin voittaja, ent. satanisti:
https://7news.com.au/the-morning-show/altiyan-childs-reveals-where-it-all-went-wrong-after-the-x-factor-and-how-he-turned-his-life-around-c-1372122 :
>>Päivitetty 08.10.2020
Elämää muuttava hetki
Nyt, vuosikymmenen kuluttua, hän valmistautuu astumaan takaisin lavalle.
Ja Altiyan sanoo olevansa hyvin eri paikassa nyt - osittain johtuen kuolemanläheisestä kokemuksesta, jonka hänellä oli ystävän kanssa.
"Minulla oli oma kokemukseni Jumalasta - hän pelasti minut eräänä yönä moottoritiellä", Childs sanoi.
”Olin tulossa kotiin keikolta ja silloinen ystäväni ajoi autoa ja nukahdin.
"Ja sitten kuulin äänen sisältä ja ulkoa, ja se kuiskasi: 'Herää.'
"Kun avasin silmäni, minua kohti tuli tiiliseinä 100 km/h nopeudella - ja katsoin oikealleni, ja kuljettajani oli nukkumassa, makaavana ratille.
"Jokin vain tarttui minuun ja veti käteni varovasti oikealle, ja minä työnsin ohjauspyörää, ja me vain kulkimme seinää vasten ja menimme takaisin moottoritielle.
"Minun ei pitäisi olla täällä.
"Olen siis todella käynyt sotaa - paremman termin puuttuessa - syntiä vastaan.
”Olen rakentanut kodin Jeesuksen Kristuksen olkapäälle.
"Elämäni on niin puhdasta kuin vain voi olla."<<
Itselläni myös on ollut hiukan vastaavanlainen kokemus, kahdesti, jolloin enkeli ravisteli minua hereille, kun nukahdin tupakka kädessä. Ym.
*Ei voi kuin hymyillä. Mitään ihmeellistä ei ole minulle tapahtunut ja Jumalanne tuntuu yhtä mielisairaalta ihmisten keksinnöltä kuin aiemminkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi kuin hymyillä. Mitään ihmeellistä ei ole minulle tapahtunut ja Jumalanne tuntuu yhtä mielisairaalta ihmisten keksinnöltä kuin aiemminkin.
No, tiedustelit asiaa.
Jumala vastasi.
Mutta et kuullut / välittänyt.
- Anonyymi
Ei pärjännyt raudoitetuille sota vaunuille tarkoitatko nyt ukrainan sotaa?
Putin ei ole Jumalan mies eikä varmastikaan jos Jumala on hänelle sanonut että sotaa ei kannata aloittaa niin hän ei ole siitä välittänyt.
Jeesus varmasti jollainlailla sinua kutsuu niin että saat uskoa häneen ja pelastua.- Anonyymi
Millä tavoin Putin liittyy aloitukseen?
Te eräät itse jatkuvasti korotatte Putinin nimeä.
Joka ketjuun vedätte hänet.
Onko hän herranne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin Putin liittyy aloitukseen?
Te eräät itse jatkuvasti korotatte Putinin nimeä.
Joka ketjuun vedätte hänet.
Onko hän herranne?Eikös aloittaja sotavainuista kirjoittanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös aloittaja sotavainuista kirjoittanut?
Niin minä sen ymmärsin voin olla kyllä väärässäkin tuossa sotavaunu asiassa.
Aloittaja voisi kertoa mitä hän sillä tarkoitti.
- Anonyymi
Omapa on valintasi, jos kieltäydyt uskomasta ja vastaanottamasta pelastusta, vaikka selvästikin jo olet evankeliumin kuullut ja sen jopa ymmärtänyt, jos kerran helvettiin joutumisen mahdollisuus on sinulle valjennut.
Tosin sellainen valinta on hyvin huono valinta, jos tuossa päätöksessäsi pysyt. Mutta uskomaan sinua ei pakota edes se Jumala, johon et halua uskoa. Mutta seurauksetkin ovat sitten valintojesi mukaiset, koska pelastusta ei ole ilman häntä.
Raamatun oman todistuksen mukaan Israelin Jumala ei myöskään ole mikään Israelin ja juutalaisen kansan heimojumala, vaan maailmankaikkeuden Luoja ja ainut Jumala, jota on olemassa:
"Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
koskapa Jumala on yksi"
"sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia"
Mitä tulee tuohon rukoukseen, niin useat uskovat rukoilevat päivittäin kaikkien ihmisten pelastumisen puolesta. Siihen joukkoon sinäkin siis sisällyt. Me kuitenkin voimme vain rukoilla ja kertoa evankeliumia ym., mitä raamatussa lukee. Sinun tehtäväsi on uskossa ottaa sana vastaan. Jos uskominen ei onnistu, ano, että Jumala sinulle uskoa ja pelastuksen antaisi.
Rakastavan taivaallisen Isän tahto on, että saisit synnit anteeksi, uskomalla hänen Poikaansa ja ristin sovitustyöhön. Siinä ilmenee Jumalan rakkaus ihmiskuntaa kohtaan, raamatun mukaan, että hän lähetti Poikansa maailmaan, jotta ihmiset hänen kauttaan pelastuisivat Jumalan tulevilta tuomioilta.
Sellaista rakastavaa taivaallista Isää, joka katsoisi syntien sovittamattomuutta sormiensa läpi, ei ole olemassakaan kristinuskon mukaan.- Anonyymi
" ...vaan maailmankaikkeuden Luoja ja ainut Jumala, jota on olemassa:"
Heh, niin surkeasti olet Raamattuusi perehtynyt, ettet edes tiedä, ettei jumalasi väittänyt, että muita jumalia ei ollut olemassa. Jumalista hän puhui 'me' muodossa.
Mutta jumalasi oli niin itsekeskeinen ja huonon omantunnon omaava, ettei hän voinut sietää, että joku palvoisi muita jumalia, joten sen hä yritti kieltää.
Mutta sille kiellolle monet antoivat piupaut! Ja kuinka ollakaan, maailmassa menee silti paremmin kuin ikinä (Venäjän järjettömyydestä riippumatta).
Emme tarvitse uskoa, uskontoa eikä kirkkoakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, niin surkeasti olet Raamattuusi perehtynyt, ettet edes tiedä, ettei jumalasi väittänyt, että muita jumalia ei ollut olemassa. Jumalista hän puhui 'me' muodossa.
Mutta jumalasi oli niin itsekeskeinen ja huonon omantunnon omaava, ettei hän voinut sietää, että joku palvoisi muita jumalia, joten sen hä yritti kieltää.
Mutta sille kiellolle monet antoivat piupaut! Ja kuinka ollakaan, maailmassa menee silti paremmin kuin ikinä (Venäjän järjettömyydestä riippumatta).
Emme tarvitse uskoa, uskontoa eikä kirkkoakaan.Sinulla tässä puuttuu raamatuntuntemusta, myös jumalat-sanasta. Kuin myös Jumalasta itsestään. Luulet tajuavasi ei-uskovana noin vain lonkalta 1400 sivua raamattua...?
Ja uskoa todellakin tarvitaan. Raamatun mukaan se on suorastaan edellytys.
Uskontoa ja kirkkoa ei niinkään tarvita, ne ovat ihmisten tekeleitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme tarvitse uskoa, uskontoa eikä kirkkoakaan.Todellista Jumalaa ei ole kuin yksi raamatun mukaan.
Ja kettuuntuminen on ihan normaali reaktio Jumalaan silloin, kun ihminen ei ole vielä pelastunut ja kun synti hallitsee.
- Anonyymi
Joh.5:24-29 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
- Anonyymi
Se onkin aika monimutkainen prosessa tulla uskoon. Pitää pystyä seulomaan harhaopit ettei siltikin joudu helvettiin vaikka on uskovinaan. Joskin juuri se onkin osa uskonelämän rikkautta, että oppii tunnistamaan henget, onko ne Jumalasta vai onko kyse ihmisopista tai ihmisen näyttelemisestä. Eihän sen hienompaa elämää voi olla kuin tuntea ihmisten kautta Jumalan Henki.
Ellei tähän ole valmiutta, niin kaikki jorina on vain ajanhukkaa ja elämänsä pilaamista.- Anonyymi
>> Se onkin aika monimutkainen prosessa tulla uskoon. Pitää pystyä seulomaan harhaopit ettei siltikin joudu helvettiin vaikka on uskovinaan. <<
Jumala kyllä saattaa ihmisen kyllä ihan oikeaan uskoon, jos välineenä on raamatun sana.
Harhaan voi mennä vain, jos uskoo uskoontulonsa ja uskonelämänsä pelkästään ihmisten käsiin ja opetuksiin. Tai luottaa omann ymmärrykseensä.
Rukous ja raamattu ja kääntyminen suoraan Jumalan puoleen pitävät Jeesus-tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Se onkin aika monimutkainen prosessa tulla uskoon. Pitää pystyä seulomaan harhaopit ettei siltikin joudu helvettiin vaikka on uskovinaan. <<
Jumala kyllä saattaa ihmisen kyllä ihan oikeaan uskoon, jos välineenä on raamatun sana.
Harhaan voi mennä vain, jos uskoo uskoontulonsa ja uskonelämänsä pelkästään ihmisten käsiin ja opetuksiin. Tai luottaa omann ymmärrykseensä.
Rukous ja raamattu ja kääntyminen suoraan Jumalan puoleen pitävät Jeesus-tiellä.Miten voit luottaa Raamattuun, ihmisten kirjoittama sekin on?
- Anonyymi
Ei ihminen voi uskoa ilman vuorovaikutusta muihin ihmisiin. Tai silloin hän ei millään tavalla toteuta uskoaan. Juuri siitä se tulee usko, että miten Jumalan Henki on muuttanut minut suhteessa muihin ihmisiin ja mitä heistä hengessäni koen. Se on aivan tyystin eri kokemus kuin mitä silloin kuin ei usko. Ei silloin itseasiassa tajua toisista ihmistä yhtään mitään. Vain korkeintaan heidän teeskentelynsä.
Eikä mikään ole sen mielenkiintoisempaa elämässä kuin liikkua Jumalan Hengen voimassa ihmisten keskuudessa. Se voittaa mennen tullen kännit ja muut kemialiset tilat, jotka ovat vain typeryyttä siihen verrattuna.
Ja samalla tavalla kuin Hengessä tuntee, että maalliset ihmiset menevät vain väärillä kierroksilla, niin sitä Hengessä tuntee jos uskova menee vinoraiteita vaikka kuinka on mielestään olevinaan sanan mukainen.
Eihän elämässä voi mitään hienompaa asiaa olla. Kaikki muu on fuskia.- Anonyymi
Puhut jo uskonvaelluksen ajasta, et uskoontulosta. Ja tottakai Jumala ihmisiä käyttää, niin uskoontulossa kuin uskonelämän aikanankin. Sanoin, ettei pelkästään ihmisten varaan pidä laittaa mitään.
- Anonyymi
Ketjun aloittaja, sinä irvailet ja kuvittelet niin, että kukaan ai voi saada sinua uskoon.
No, ihmisille se onkin mahdotonta, eika mikään käännytystyö ei edes pakko käännytys siinä auta.
Mutta jos ja kun Jumala synnyttää sinussa ns. synnintunnon, niin se onkin sitten ihan toista !
Moni ateisti on sen sydämessä syntyneen synnintunnon vuoksi juossut etsimään vapahdusta ja pelastusta siitä tuskasta ja syyllisyydestä.
Minä en siis uskovana ala rukoilemaan turhia rukouksia ja tuhlaamaan siten arvokasta aikaani, vaan minä anon nyt vain niin, että:
Tapahtukoon Jumalan Hyvä Tahto sinunkin kohdallasi, kuten se on tapahtunut minun omalla kohdallani, se väkevä sinnintunto minutkin sai hakemaan apua ja pelastusta.
Siis ei Jeesuskaan tullut kutsumaan terveitä vaan sairaita.
Siis Jeesus ei tullut käännyttämään ketään, eikä kutsumaan terveitä, eli omavanhurskaita tai sinulle ehkä selvempää on sanoa omavoimaisia / itseensä luottavia.
Niiden sijaan Jeesus tuli siis sairaita varten, eli syntisiä, jotka eivät luottaneet itseensä, vaan tiesivät tarvitsevansa apua ja tukea ja vapahdusta syntitaakastaan ja vapautusta pahoista teoistaan ja väärästä elämästään.
Mutta minä nyt siis vain rukoilin siis:
Tapahtukoon Jumalan Hyvä Tahto sinunkin kohdallasi !- Anonyymi
Ihminen joka ei halua itse kantaa vastuuta tekemisistään etsii ”vapahdusta ja pelastusta” jotta voisi ulkoistaa vastuun itsestään Jeesukselle ja sitten kuvitella että kaikki muuttuisi yhtäkkiä tekemättömäksi.
- Anonyymi
Room. 10:
8. ........
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."
12. Ei tässä ole eroa juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra. Hän on rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. - Anonyymi
Yleensä ajatellaan että synnintunto saa ihmisen tulemaan uskoon. Harvoin ihminen kuitenkaan syntejään niin ajattelee. Ellei sitten ole istumassa elinkautista.
Jumalaa ryhtyy kaipaamaan kun elämä vain tuntuu typerältä. Kun se hieno syntielämä ei sitten annakaan niin mitenkään erityisen hienoa oloa ihmisen sieluun, vaan enemmänkin sekavuutta, ristiriitoja ja ahdistusta. Hetken voi teeskennellä että on olevinaan niin hienoa ja kivaa, mutta oikeasti mieli on synkeä ja ilonaiheet vähissä. Silloin on tietenkin aika tutustua kemialliseen todellisuuteen, mutta se tie ei vie kuin tuhoon.
Se sitä usko antaa on vapaus. Ei se ole kieltoja, kieltäymyksiä, kilvoittelua ja epäröintiä sen ja tämän asian suhteen, vaan todellinen vapaus elää sielun rikkaudessa ja Hengen voimassa. Siis silloin kun Jumala sen suo. Itse sitä ei ihminen voi tehdä. Tai voi näytellä palavaa, mutta lopputulos on aivan sama kuin maallisessakin teeskentelyssä.- Anonyymi
Miksi sinä kirjoitat aivan päinvastaisesti, kuin mitä Raamattu sanoo ja opettaa ?
Tämä on täysin Raamatun vastainen kirjoitus:
-------------------------------
"Se sitä usko antaa on vapaus. Ei se ole kieltoja, kieltäymyksiä, kilvoittelua ja epäröintiä sen ja tämän asian suhteen, vaan todellinen vapaus elää sielun rikkaudessa ja Hengen voimassa. Siis silloin kun Jumala sen suo. Itse sitä ei ihminen voi tehdä. Tai voi näytellä palavaa, mutta lopputulos on aivan sama kuin maallisessakin teeskentelyssä
---------------------------
Raamattu kun kehoittaa kilvoittelemaan ja kieltäytymään, mutta sinä kumoat kaiken sen, joten miksi näin ?
Onko tuo nyt sitä liberaalitoelogiaa puhtaimmillaan, jossa jatketaan entistä elämää vapaasti, ilman minkäänlaista pyhittymistä ?
- Anonyymi
>> Yleensä ajatellaan että synnintunto saa ihmisen tulemaan uskoon. Harvoin ihminen kuitenkaan syntejään niin ajattelee. Ellei sitten ole istumassa elinkautista. <<
Synnintunto ei ole useinkaan mitään tuollaista, kun ihminen niin sanotusti tulee synnintuntoon.
Se on etupäässä sitä, että ymmärtää yleisellä tasolla olevansa kaikkea muuta kuin hyvä ihminen. Ja että ymmärtää tarvitsevansa Vapahtajaa tähän ongelmaansa.
Siinä on sitten valtavasti eroja, kuinka vahvasti mitkäkin syntinsä kokee sillä hetkellä.
Ja todellakin raamatun mukaan "Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen" eli se on juuri sitä, että ihminen tiedostaa ja murehtii sitä, mikä on ihmisenä.
Tänä aikanahan monella on nimenomaan niin kutsuttu hyvyysongelma Jumalan edessä. Eli uskotaan hyvien tekojen tekevän meistä hyviä Jumalankin silmissä, vaikka on synnit tunnustamatta ja pesemättä Jeesuksen veressä. - Anonyymi
Aloittajalle sanoisin että katso You tubesta mitä entinen ateisti Lääkäri Pekka Reinikainen sanoo. Hyvää jatkoa sinulle !
- Anonyymi
Höpö höpö huru-ukko ja valehtelee ummet lammet tieteellisen tutkimuksen tuloksia vastaan.
- Anonyymi
Usko ei ole joka miehen, eikä sana hyödytä, jos se ei uskossa sulaudu. Jumala ei myöskään loputtomasti ihmistä "vaivaa" pelastusasialla, koputellen sydämessä ja avaten kiinnostusta ja ymmärrystä sanaansa kohtaan, jos ihminen toistuvasti kieltäytyy kaikista hänen yrityksistään. Hän on antanut ihmiselle myös valinnanvapauden, eikä hän voi sitäkään lupaustaan sivuuttaa, jos joku jatkuvasti haraa vastaan, eikä kertakaikkiaan halua tulla pelastetuksi. Silloin ihminen lopulta ns. paatuu, eikä Jumala ja raamatun asiat häntä enää sen jälkeen edes vedä puoleensa. Eikä Jumala enää toimi hänen pelastumisekseen.
Harkitse siis uskonasioita tarkkaan ja valitse viisaasti. Jumalan armo on kyllä pitkämielinen, koska hän ei tahdo, että kukaan hukkuisi. Mutta se armo ei silti ole loputon ja sellainen, jolle voisi ainiaan viitata kintaalla ja sitten pelastua, kun se itselle jonain päivänä sopii.- Anonyymi
Kaikkea paskaa ja uskovien propagandaa sinäkin poloinen vielä uskot. :)
- Anonyymi
Ja tottakai rukoilemme. Jumala ei jätä ketään ilman esirukoilijoita.
- Anonyymi
Hih hei! Rukoilkaa vielä enemmän ja kauemmin ja hengessä palavammin! :)
- Anonyymi
Aloittajan kirjoitus on pilkallinen ja provosoiva. Eikä todellisesta Jumalan rakkaiden kasvojen etsimistä ole havaittavissa. On varma, että uskovien voimallinen rukous saa aikaan sinun uskoon tulosi, koska tarkoitus on Jumalan tahdon mukainen, niin se alkaa vakuttaa ja Jeesus ryhtyy mestarillisesti ja yksilöllisesti vetämään sinua puoleensa. Ehkä et pidä Jeesuksen kutsutavoista. Saatat murtua kuin saviruukku, mutta Jeesus tallentaa kaikki palat ja alkaa eheyttämisesi. Tulet huomaamaan ihmeellisiä asioita. Opit henkeäsi haukkoen, ihmettelemään Jeesuksen rakkauden suuruutta. Myös pilkkaamasi Pyhä Henki alkaa näyttää sinulle Jeesuksen sovitustyön merkitystä. Kun tajuat ilosanoman, ala silloin kiittää ja ylistää Taivaan Isääsi, Jeesusta, syntiesi sovittajaa ja opastajaasi Pyhää Henkeä, Voit riemuiten tanssia ja hihkua sydämmesi täydeltä, sillä olet pelastettu. Sinulla ei ole mitään kadotustuomiota enää.
- Anonyymi
Jos uskovien voimallinen rukous saa aikaan minun uskoontuloni, niin eikö sitten kaikkien muidenkin uskoontulon?
Miksi uskovaiset eivät rukoile riittävästi ja tarpeeksi palavasti hengessä kaikkien puolesta, kun niin harvat tulevat uskoon ja pysyvät Kristuksessa?
- Anonyymi
Todistettavasti uskoon tulon paras puoli onkin siinä, että pääsee kinaamaan uskonasioista. Ei siinä synnintunnot, pelastus, helvetti tai mikään mukaan paina, vaan se että pääsee sanomaan sen mitä se usko oikein on ja miten se homma pitää hoitaa.
- Anonyymi
Valitettavasti se on tuotakin. Jos uskovat tekisivät sitä, mitä raamattu käskee, ei olisi sellaistakaan ongelmaa. Jokaisella meistä on peiliin katsomista.
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti se on tuotakin. Jos uskovat tekisivät sitä, mitä raamattu käskee, ei olisi sellaistakaan ongelmaa. Jokaisella meistä on peiliin katsomista.
En rukoile, vaikka sinä pilkallisesti ns. Pyydät. Mikä oli motiivisi tulla palstalle paitsi kiusaaminen?
Ne luonnonlait joihin uskot on Jumalan luomia.
- Anonyymi
Rukoilen puolestasi pyyntösi mukaan ja kaikkien puolesta, joilla on vaikeuksia olla pilkkaamatta toisinuskomattomia tai - uskovia. Itsellänikin lohkee ikäviä juttuja tämän tästä, joten rukoiltavaa piisaa.
- Anonyymi
> Rukoilkaa nyt kuitenkin puolestani kestävästi hengessä, että pelastuisin ikuiselta kärsimykseltä helvetin tulessa. Eihän sellainen voi olla mitenkään rakastavan taivaallisen Isän tahto
Sinulla ei ole omien sanojen mukaan tarvetta Jumalalle. Miksi siis rukoilisin?
Huom. olisi hyvä myös ymmärtää, ikuinen elämä on Raamatussa luvattu vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
Jos et halua olla vanhurskas, en näe syytä pakottaa sinua siihen.- Anonyymi
Eikös se Jumala herätä sen tarpeen ja miksipä ei herättäisi, jos oikein kovasti ja hengessä palavasti kuitenkin rukoilisit?
Etkö tiedä sitä, että helluntailaiset rukoilevat jatkuvasti niiden läheisten puolesta, joilla ei ole mitään tarvetta tai halua uskoa? :)
- Anonyymi
Rukoilen.
- Anonyymi
Aloittaja on älykäs. Ateistiksi tässä suhteessa varsin älykäs: vaikkei itse usko, ottaa huomioon mahdollisuuden, että Jumala sittenkin on olemassa ja mahdollisuuden nk. iankaikkisesta elämästä, jonka kohdalla saattaa käydä nk. joko hyvin tai huonosti.
Hän varmasti lukee näitä viestejä tarkasti ja kukinhan kirjoittaa täällä omasta uskostaan. Ihmiset siis ovat erilaisia, vaikka Jumala on Yksi. Pelastavaa uskoa on yksi. On opinkohtia, joilla ei pelastuksen näkökulmasta ole niinkään väliä, ne ikään kuin tukevat itse pääuskoa, jos vain se on oikea. Mikä tahansa uskominen ei auta.
Tämmöinen, kristillisen uskon "materiaalipankki", Ev.lut.kirkko:
https://livekirkko.fi/materiaalipankki/herransiunaus/?gclid=EAIaIQobChMIo-XZ6-_q9gIVy8SyCh3vlQGpEAAYASAAEgKKUfD_BwE
Tuossa nyt jotain, alkajaisiksi. (Älä välitä rahanpyynnöistä, mee niiden ohi). Oik. ylhäällä on "kolmen viivan" valikko. Kovasti rukoilevat Ukrainan puolesta. Ehdotan rukousta myös Venäjän maan ja kansan puolesta. Suomenkin puolesta voi rukoilla, vaikkakin tässä kohdin oma uskoni on heikko.
Kristinusko määräytyy alkukirkon ensimmäisten kirkolliskokousten oppimääritysten mukaan:
- Mitä on kristillinen usko? Se on uskoa Yhteen Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. He, jotka eivät tätä tunnusta, eivät ole kristinuskoisia (vaikka itse niin väittäisivät). Jumala on siis Yksi, mutta eräällä tavoin kolmipersoonainen: Hän ilmaisee Itsensä kolmessa eri persoonassa.
- Kristinusko / kristitty tunnustaa pelastuksen saatavan ainoastaan uskon kautta Jeesuksen laajaan sovitustyöhön. Joka poistaa tai lisää tähän mitään, esim. omia ihmistekoja "Jeesuksen auttamiseksi pelastustyössään", ei ole kristitty, eikä todellisuudessa usko Jeesukseen. Jeesus On Herra.
- Kristityt tunnustavat vain yhden kasteen. Useasti kastettu ei ole kristitty, vaan edustaa jotain muuta uskontoa. Jumalan täydellinen teko ei ole ihmisen vahvistettavissa.
"Pienoisevankeliumi":
Pienoisevankeliumi tiivistää kristinuskon keskeisen sanoman yhteen lauseeseen:
- Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoon, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.
(Joh. 3:16)
Johanneksen evankeliumi (KR 33/38):
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1648542736890
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.
Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen. ✨ - Anonyymi
Höpötykset ovat aina höpötyksiä ja kirjoitukset vain kirjoituksia.
Jos ei ole aivan raukkis, niin voi kokeilla onko sitä yliluonnolista Jumalan voimaa olemassa vai ei. Ei rukoile mitään ylimaallisia tapahtuvaksi, eikä varsinkaan tee siitä numeroa eikä ääneen muiden edessä, koska Jeesus käski mennä omaan rauhaan ja rukoilla siellä. Rukoilee vain itselleen vapautusta. Rukoilee että saisi kokea Pyhän Hengen vapauttavan voiman, rauhan, ilon ja ymmärryksen.
Voi olla ettei Jumala näin itsekeskeistä rukousta kuule, mutta mitään siinä ei menetä jos kokeilee siten että onko Jumala todella olemassa, voiko olla mitenkään mahdollista että meidän sisimpäämme vaikuttaa voima jota emme tunne. Jos mitään vastausta ei tule, niin silloin voi hyvillä mielen todeta että satukirjasta olikin kyse ja jatkaa omaa hölmöilyään. - Anonyymi
Tuomarien kirja:
1:19 Ja Herra oli Juudan kanssa, niin että hän sai haltuunsa vuoriston; sillä hän ei kyennyt karkoittamaan niitä, jotka asuivat tasangolla, koska heillä oli raudoitettuja sotavaunuja.
Israelin heimojumala ei pärjännyt raudoitetuille sotavaunuille, eikä Israel voittanut kaikkia vihollisiaan, vaikka Jumala itse soti sen rinnalla ja puolesta.
On teillä siinä mahtava Jumala, sano... :)
Ei saa edes ketään uskomaan, vaikka tahtoisi... vitun idiootti ei tajua sitä, että uskoon riittäisi se, että näyttäytyy, niin kuin teki Israelin 74 vanhimmalle, ja Jeesus voisi myös näyttäytyä, niin kuin näyttäytyi väitteiden mukaan kuolleista heräämisen jälkeen jopa yli 500 "todistajalle" ja Paavalille myös. :)
Eihän sitä sitten tarvitsisi edes uskoa, jos omin silmin näkisi... LOL
Muilta sitten sopii tietenkin uskoa vaatia, kun on ensin itse nähnyt ja omin korvin kuullut... ;) - Anonyymi
Luukkaan evankeliumi 12:49
"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!"
Johanneksen evankeliumi 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Jumala tahtoo toisaalta että maailma syttyisi tuleen kaiken jumalattomuuden takia mitä täällä tehdään. Kuitenkin hänen tahtonsa on pelastaa ne jotka uskovat Jeesukseen. Kuten Jeesus/Jumala asian itse ilmaisi:"Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä ystäviensä edestä." Jos et usko etkä halua uskoa evankeliumia niin ei sinulle ole pelastusta.- Anonyymi
...
Itse jouduin pyytämään Jumalalta halua uskoa. Ja hän antoi minulle sen. Niitä varten jotka ovat tosissaan: pyytäkää Jeesusta antamaan teille uskoa ja vaikka sitä haluakin uskoa. Ihminen on ateisti vain koska ei halua uskoa Jeesukseen ja helvettiin. Järki syitä löytää puolesta ja vastaan niin paljon kuin haluaa löytää ja etsiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158