Elämisen tarkoitus, runo

Anonyymi

Miksi edes elämme täällä?
Mikä tarkoituksemme on?
Maapallo äärettömän avaruuden osana.
Ja ihminen, vain pelkkiä atomeita, molekyylejä?
Ja uskon nähneeni suudelman huulillani.

Olen täällä.
Hiukkasradalla energiaa.

Ja jos ei olekaan aikaa?
Maailmat toisiinsa nivoutuneet,
aikakaudet limittäin eläen tässä hetkessä.

Jos olenkin jo kuollut ? Jos olenkin elävä ?
Eläen vain aina samaa elämää.

LS

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskonto etsii elämän tarkoitusta.
      Ennen ihminen näki tähtiä ja ajatteli Jumalan taivaan sijaitsevan tähden tuolla puolen. Näkyvillä silmillä katsottuna se olisi lähempänä kuin nykyinen käsityksemme avaruudesta. Entä jos Jumala kuitenkin on vielä lähempänä meitä.
      Ja Hän onkin ihmisessä, kaikessa missä on elämää.

      LS

    • Anonyymi

      Jeesuksia Emmauksen teillä.

      "Olen Jeesus", hihkaisi iäkäs nainen parantolassa.
      Kuinka oikeassa hän olikaan.
      'Kyllä, sinä olet Jeesus".

      Olemme Jeesuksia kaikki, yhdessä.

      Joku tahtoo räjäyttää maailman ydinpommilla.
      Toinen kerää paperiseteleitä miljardin oravannahan sijaan.

      Eräs Jeesus kertoo tekevänsä laupeuden töitä.
      Toinen mukiloi lähimmäisen,
      ja jätti keskelle tietä makaamaan.
      Kumpikin ajatteli mielessään varmasti,
      olevansa hyviä Jeesuksia.

      Ja kumpikin vain ihminen.

      Millainen Jeesus sinä olet?

      LS

    • Anonyymi

      Olemme antaneet manipuloida aivojamme.
      Manipuloijat ovat ihmisiä, hekin.

      He ovat mielipide vaikuttajia, somevaikuttajia, televisiobrändejä, poliitikkoja, kuuluisuuksia. Jokainen lähimmäisemmekin pyrkii aivojemme manipulointiin.
      Silloinkin, kun eivät sitä näe.
      Opimme sen jo lapsena.
      Lapsikin vetää vanhempansa pikkusormensa ympärille ja paras menestyy.

      En ajatellut alkaa oman elämäni elämäntapaintiaaniksi.
      Joten täällä ollaan vielä.

      LS

    • Anonyymi

      > Mikä tarkoituksemme on?

      Oppia tuntemaan hyvä ja paha ja tulla vanhurskaaksi.

      • Anonyymi

        Niin, koska ihminen oppi tuntemaan mikä on hyvää ja mikä pahaa (moraali), niin syntyi myös lait. Syntiajattelu pohjaa siihen että tiedetään hyvän ja pahan välinen ero.

        Mutta jos mietitään tällaista asiaa, että...
        Jossain päin sademetsiä on ollut joskus heimoja, joilla ei ollut tietoa syntiajattelusta, he ovat silti eläneet luonnostaan harmoniassa. Länsimaalaiset tosin ovat tuhonneet nekin sivilisaatiot löytämällä ne.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska ihminen oppi tuntemaan mikä on hyvää ja mikä pahaa (moraali), niin syntyi myös lait. Syntiajattelu pohjaa siihen että tiedetään hyvän ja pahan välinen ero.

        Mutta jos mietitään tällaista asiaa, että...
        Jossain päin sademetsiä on ollut joskus heimoja, joilla ei ollut tietoa syntiajattelusta, he ovat silti eläneet luonnostaan harmoniassa. Länsimaalaiset tosin ovat tuhonneet nekin sivilisaatiot löytämällä ne.

        LS

        Tai korjaan...syntiajattelussa ei välttämättä tiedetä oikeasti eroa, vaan ihminen on luonut sääntöjä, mitä pitää pahana ja moraalisesti arveluttavana. Joskus tansseissa käyntiä on pidetty syntinä tai naisten itsensä ehostamista. Liekö ne kovin vakavia asioita ovat itsessään. Jumalaa tuskin kiinnostaa kuinka paljon jollain on luomiväriä jne..

        LS


      • Anonyymi

        Ei ollut tarkoituksemme oppia tuntemaan pahaa.
        Vain: oppia tuntemaan Jumala.

        Mitä tarkoitusta meillä oli ennen syntiinlankeemusta?
        Oli ehkä jokin suurempikin tarkoitus, mutta petimme sen / E & A pettivät sen.

        Syntiinlankeemuksemme jälkeen: koko elämämme tarkoitus on vain kuulla ja vastata Jumalan kutsuun, pelastua tästä tuomitusta elämästämme takaisin Jumalan luo, Taivasten Paratiisiin.

        Kukin itse, mutta maanpäällä, kertomalla myös muille tästä tilanteestamme sekä pelastuksen mahdollisuudesta.


    • Anonyymi

      Nainen, tuo kaiken pahan alku ja juuri. Kädet ovat kahleet ja sydän paula. Miehelle. Nainen, olento, joka ei osaa elää vailla miestä, mutta ei osaa elää miehen kanssakaan. Jos mies on mukava, rehellinen ja tavallinen suomalainen mies? Ei ei, semmoinen ei kelpaa muuta kuin lasten siittämiseen. Kaiken suoritettuaan nainen suorittaa hänelle henkisen lobotomian. Ei, et saa enää koskea, et maistaa, et katsoa. Sinua, miehenä, ei ole enää olemassakaan. Sinusta on tullut kotiorja, jota kelpaa moittia lapsille, kertoa heidän pieneen mieleensä kauheita tarinoita, rupisia riimejä. Valemuistoja. Heidän isästään. Äiti on hyvä, äidin suvulla on hyvät geenit. Kaikki paha ja ongelmat johtuvat isästä ja isän suvun paskoista geeneistä.

      Jäljelle jää mies, joka oli ennen mies. Kuin SYP joka oli ennen PYP

      • Anonyymi

        Miksi olet katkera, tuntemattomalle?

        LS


      • Anonyymi

        Minä osaan kyllä elää yksinkin ja vielä paremmin kuin jonkun miehen kanssa.

        Tätä suhteen lajia on tullut kokeiltua muutamaankin kertaan, kunnes luovuin uskosta mieheen (oikeastaan miehet itse veivät tämän uskoni heihin) ja (parisuhde- / avioliitto- kannalta katsoen) päätin kulkea tieni yksin.

        Näin olen kulkenut jo (herttinen!) peräti 15 vuoden ajan. Ulko-ovessani on silti aina kettinki ja turvalukko päällä. Ja enkelit vartioina.

        Ihmisiin ei pidä luottaa. (Erääseen aikaan nukuin jopa puukko tyynyn alla.)

        Kiittäen kysymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä osaan kyllä elää yksinkin ja vielä paremmin kuin jonkun miehen kanssa.

        Tätä suhteen lajia on tullut kokeiltua muutamaankin kertaan, kunnes luovuin uskosta mieheen (oikeastaan miehet itse veivät tämän uskoni heihin) ja (parisuhde- / avioliitto- kannalta katsoen) päätin kulkea tieni yksin.

        Näin olen kulkenut jo (herttinen!) peräti 15 vuoden ajan. Ulko-ovessani on silti aina kettinki ja turvalukko päällä. Ja enkelit vartioina.

        Ihmisiin ei pidä luottaa. (Erääseen aikaan nukuin jopa puukko tyynyn alla.)

        Kiittäen kysymästä.

        Sinulla soffiina on käynyt vain kammottava mäihä. Toisaalta voisi kysyä: miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? No siksi, kun jännämies on aina jännämies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla soffiina on käynyt vain kammottava mäihä. Toisaalta voisi kysyä: miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? No siksi, kun jännämies on aina jännämies.

        En kai missään kohdin kirjoittanut olleeni rakastunut näihin renttuihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla soffiina on käynyt vain kammottava mäihä. Toisaalta voisi kysyä: miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? No siksi, kun jännämies on aina jännämies.

        Taidat olla itse niitä jännämiehiä? Ja siksi tunnet heidän tapansa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai missään kohdin kirjoittanut olleeni rakastunut näihin renttuihin?

        Ehkä et, mutta heidän vaikutuspiiriinsä kuitenkin ajauduit. Seura tekee kaltaisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä et, mutta heidän vaikutuspiiriinsä kuitenkin ajauduit. Seura tekee kaltaisekseen.

        Ahaa.

        Onko sinut muuten tuonittu raiskauksesta, ehkä useammastakin?
        Ethän sinä, mut ku ne huorat itse sitä tahtovat!

        Kirjoitatko vankilasta? Onko merinäköala, vai pelkkää punatiili-/ harmaata muuria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa.

        Onko sinut muuten tuonittu raiskauksesta, ehkä useammastakin?
        Ethän sinä, mut ku ne huorat itse sitä tahtovat!

        Kirjoitatko vankilasta? Onko merinäköala, vai pelkkää punatiili-/ harmaata muuria?

        Olet sinä vaan aikamoinen raivotar. Ei ehdi kissaa sanoa kun jo mennään pää punaisella. Minä en ole raiskaaja, enkä koskaan käytä syyntakeetonta naista hyväkseni. Siinä olet tosin oikeassa, että naisellakin on, tai pitäisi olla, omaakin vastuuta kun miesten kanssa asioi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä et, mutta heidän vaikutuspiiriinsä kuitenkin ajauduit. Seura tekee kaltaisekseen.

        Mitä te kumpikin touhuatte? Ette te toisianne tunne edes?

        Ei keskustella naisista, miehistä ja heidän välisistä suhteista, vai onko ihan pakko?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te kumpikin touhuatte? Ette te toisianne tunne edes?

        Ei keskustella naisista, miehistä ja heidän välisistä suhteista, vai onko ihan pakko?

        LS

        Kyllä me tunnemme. Mekin tunnemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me tunnemme. Mekin tunnemme.

        Ai tunnet soffiinan ja minut? En usko. En itse tunne soffiinaa. Tiedän vain jotain mitä on itsestään täällä kertonut, mutten voi sanoa oikeasti tuntevani. Se vaatii enemmän aikaa. Tältä palstalta en usko ketään oikeasti tuntevani.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tunnet soffiinan ja minut? En usko. En itse tunne soffiinaa. Tiedän vain jotain mitä on itsestään täällä kertonut, mutten voi sanoa oikeasti tuntevani. Se vaatii enemmän aikaa. Tältä palstalta en usko ketään oikeasti tuntevani.

        LS

        Kun täällä viettää liikaa aikaa oppii tuntemaan kyllä. Paremmin kuin elävässä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun täällä viettää liikaa aikaa oppii tuntemaan kyllä. Paremmin kuin elävässä elämässä.

        Hyvinpä minutkin tunnet. Et oikeasti yhtään, luulet sen mitä täällä olen kirjoittanut riittävän siihen, että voit minua arvioida tai tuomita.
        Ei mene läpi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä minutkin tunnet. Et oikeasti yhtään, luulet sen mitä täällä olen kirjoittanut riittävän siihen, että voit minua arvioida tai tuomita.
        Ei mene läpi.

        LS

        Arviointi onnistuu kyllä, sen sijaan tuomio, en minä sinua tuomitse, koska en halua eikä se minulle kuulukaan. Oletpahan vain aika lutunen tapaus sinäkin. Kaikkinesi hölmöilynesi. Kun sanon näin, tiedän että rakastat minua sen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arviointi onnistuu kyllä, sen sijaan tuomio, en minä sinua tuomitse, koska en halua eikä se minulle kuulukaan. Oletpahan vain aika lutunen tapaus sinäkin. Kaikkinesi hölmöilynesi. Kun sanon näin, tiedän että rakastat minua sen vuoksi.

        No tuskin se saa minua sinuun niinkään kiintymään. Minua ei hurmata sanoilla, olen oppinut, että lipevä kieli, todellisuus muuta.


        LS


    • Anonyymi

      Moni asia on vain illuusio.
      Illuusio omassa päässämme.
      Se mitä olen luullut rakkaudeksi,
      ei ole ollut rakkautta.
      Se mitä olen luullut elämäksi,
      ei ole ollut elämää.

      Olen kulkenut hulluuden rajalla.

      Vanhat ystävät ovat menneet menojaan.
      Uusiakaan tuskin jään kaipaamaan.
      En odota olevani toivottu vieras,
      en odota olevani kauan kaivattu tuttu.

      Salaisuus:
      minä olen vikavalu,
      joka opettelee elämään kuten muutkin ihmiset.
      En pysty huijaamaan muita kuin itseäni.

      Kunpa sydämeni olisi tehty teräksestä.
      Jostain elottomasta materiaalista.

      Asetan itseni alttiiksi elämälle.

      LS

      • Anonyymi

        Voimia ja rohkeutta toivotan!
        Elämä todellakin on osoittautunut... hmmm. Niin, miksikä?

        Langenneen ihmiskunnan taistelutantereeksi, jossa, maallisesti katsoen: hyvyydellä ei pärjää.

        Tämä ei tarkoita, että pitäisi "tehdä parannus" pahuuteen. On vain tiedostettava, että nk. "herrat" näillä kahdella ulottuvuudella ovat eri. Joten ei pidä myöskään hämmästyä, jos / kun nk. hyvillä / peräti hurskailla ihmisillä pyyhkii huonosti ja jumalattomilla sen sijaan rulettaa. Tätä huokailua onkin Raamattu puolillaan.

        Tämä on myös hyvä vinkki muutoinkin nk. "oikean" ja "väärän" pohdinnoissa: nk. lopulta vääryydeksi todettavalla asialla on jumalattomien joukossa yleensä jo heti alkumetreillä ollut se suurempi kannatus. Kantsuu vaan katsoa asioiden vaakakuppia ja pohtia, olisiko milloin missäkin asiassa, suureen massaan nähden, nk. toisinajattelu se viisaampi vaihtoehto.

        Ehkä kuitenkin Taivaissa hyvyyden yritelmät jossain määrin noteerataan...? Hyvillä teoilla ei pelastusta ansaita, eikä pahoilla teoilla sitä menetetä, mutta kait hyvyyden asenne, noin sinänsä, kuitenkin jotain todistaa?

        Soffiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia ja rohkeutta toivotan!
        Elämä todellakin on osoittautunut... hmmm. Niin, miksikä?

        Langenneen ihmiskunnan taistelutantereeksi, jossa, maallisesti katsoen: hyvyydellä ei pärjää.

        Tämä ei tarkoita, että pitäisi "tehdä parannus" pahuuteen. On vain tiedostettava, että nk. "herrat" näillä kahdella ulottuvuudella ovat eri. Joten ei pidä myöskään hämmästyä, jos / kun nk. hyvillä / peräti hurskailla ihmisillä pyyhkii huonosti ja jumalattomilla sen sijaan rulettaa. Tätä huokailua onkin Raamattu puolillaan.

        Tämä on myös hyvä vinkki muutoinkin nk. "oikean" ja "väärän" pohdinnoissa: nk. lopulta vääryydeksi todettavalla asialla on jumalattomien joukossa yleensä jo heti alkumetreillä ollut se suurempi kannatus. Kantsuu vaan katsoa asioiden vaakakuppia ja pohtia, olisiko milloin missäkin asiassa, suureen massaan nähden, nk. toisinajattelu se viisaampi vaihtoehto.

        Ehkä kuitenkin Taivaissa hyvyyden yritelmät jossain määrin noteerataan...? Hyvillä teoilla ei pelastusta ansaita, eikä pahoilla teoilla sitä menetetä, mutta kait hyvyyden asenne, noin sinänsä, kuitenkin jotain todistaa?

        Soffiina

        Jumala on minulle se ystävä, joka ymmärtää, välittää, pitää huolta, rakastaa.

        Jos Jumalalla on valta. Miksi Hän vain katsoisi sivusta, eikä auttaisi?

        Jos en voi luottaa ja turvata Jumalaan. Mihin voisin?

        Minulla on tällä hetkellä ahdistus, joka johtuu jännittämisestä. Tällaisilla hetkillä ajattelen, että minun tulee luottaa Jumalaan, että kaikki menee Hänen tahtonsa mukaan. Ei ole muuta mihin turvata. Jos ajattelen ettei se Jumala kuitenkaan koskaan minulle mitään anna...menettäisin uskoni Jumalan hyvyyteen minua kohtaan.

        LS

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on minulle se ystävä, joka ymmärtää, välittää, pitää huolta, rakastaa.

        Jos Jumalalla on valta. Miksi Hän vain katsoisi sivusta, eikä auttaisi?

        Jos en voi luottaa ja turvata Jumalaan. Mihin voisin?

        Minulla on tällä hetkellä ahdistus, joka johtuu jännittämisestä. Tällaisilla hetkillä ajattelen, että minun tulee luottaa Jumalaan, että kaikki menee Hänen tahtonsa mukaan. Ei ole muuta mihin turvata. Jos ajattelen ettei se Jumala kuitenkaan koskaan minulle mitään anna...menettäisin uskoni Jumalan hyvyyteen minua kohtaan.

        LS

        LS

        Oikein ajattelet. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ajattelet. 🙂

        Joku täällä kirjoitti, että rakkaus on lain päämäärä. Joka sanoma hukkui muiden vihamielisten noottien taakse. Sitä ei noteerattu.
        Menin minäkin eteenpäin. Siitä kirjoituksesta kuin myös haudattuani neljä vuotta sitten mieheni... Eteenpäin. Itkin kuitenkin kirkossa kun lesboksi tietämäni nuori tyttö lauloi:"annan sut pois vaikka sattuu."
        Niin.. Jos rakkaus on lainpäämäärä, elämän tarkoitus... Miksi? Miksi rakkaus? Ja onkohan jotakin muutakin, yhtä tärkeää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe