Tunnetko olevasi aikuinen?
Aikuistuminen
41
237
Vastaukset
- Anonyymi
Aikuistumisen ensiaskeleet6 oba siinä kun elää ja oppii elämään ilman naiskave54ia ja ilman minään rahaa, siiä se rakkaus syntypi.
- Anonyymi
Minä olen oppinut elämään yksin ja liian itsenäistä elämää. Itse en ole ollut mielisairaalassa, mutta psykologit pyrkivät itsenäistämään mielisairaita ja järjestävät yksinasujia mielenterveyskuntoutujien. Pärjään myös ilman miestä, koska minulla ei ole esimerkiksi aviomiestä. Elämä kohtaloni ei ole siltikään oma valintani. T: S
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen oppinut elämään yksin ja liian itsenäistä elämää. Itse en ole ollut mielisairaalassa, mutta psykologit pyrkivät itsenäistämään mielisairaita ja järjestävät yksinasujia mielenterveyskuntoutujien. Pärjään myös ilman miestä, koska minulla ei ole esimerkiksi aviomiestä. Elämä kohtaloni ei ole siltikään oma valintani. T: S
Ei S!!
- Anonyymi
Riippuu mitä tarkoitat aikuistumisella. Kyllä mä aikuinen olen, aikuinen ja vastuullinen ihminen. Vaan, jos aikuisuudella tarkoitetaan sitä kuvitelmaa, joka esim. itselläni parikymppisenä aikuisuudesta oli, niin siitä olen jos kasvanut ohitse. Aion olla ihan oma höpsö ja pöhkö ja joskus varsin ärsyttäväkin lapsellinen oma itseni, niin pitkään kun pää toimii.
Mjoo. Aikuinen, mutten aikava.
PALSTANVALTAAJA: "Mjoo. Aikuinen, mutten aikava."
Joo, minäkin tunnen itseni aikuiseksi, mutta mitä tarkoittaa sanomasi "aikava"?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
PALSTANVALTAAJA: "Mjoo. Aikuinen, mutten aikava."
Joo, minäkin tunnen itseni aikuiseksi, mutta mitä tarkoittaa sanomasi "aikava"?Mä en ole kuulemma aikava. Ymmärrän sen niin, että olen ikäistäni nuoremman oloinen, kun en kaiketi aina käyttäydy ikäisteni tapaan, aikavasti? :)
Jostain syystä minut mielletään alle 40v eikä liki 50v, jota kuitenkin olen jo 4 vuoden päästä. En näytä viisikymppiselle, enkä käyttäydy kuin viisikymppiset. 🤷🏼♂️
Mielestäni olen kuitenkin ikäiseni.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Mä en ole kuulemma aikava. Ymmärrän sen niin, että olen ikäistäni nuoremman oloinen, kun en kaiketi aina käyttäydy ikäisteni tapaan, aikavasti? :)
Jostain syystä minut mielletään alle 40v eikä liki 50v, jota kuitenkin olen jo 4 vuoden päästä. En näytä viisikymppiselle, enkä käyttäydy kuin viisikymppiset. 🤷🏼♂️
Mielestäni olen kuitenkin ikäiseni.Näin äsken sammakon, kun kapsutin avomaakurkkujen lehtiä. Sieltä se loikkasi ja vinkaisi, en osunut sammakkoon. Ilmeisesti pelästy ja vinkaisi siksi. Oli se vaan söpö sammakko. 🐸
Kiva pieni pomputtelija. 💙- Anonyymi
Piä jo se turpasi kiinni, äläkä yritä esiintyä toisena! Sinä et ole s, vaan o mies!
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Näin äsken sammakon, kun kapsutin avomaakurkkujen lehtiä. Sieltä se loikkasi ja vinkaisi, en osunut sammakkoon. Ilmeisesti pelästy ja vinkaisi siksi. Oli se vaan söpö sammakko. 🐸
Kiva pieni pomputtelija. 💙Ite näin sammakkoja viimeks joskus 2000-luvun alkupuolella ja rupikonnia joskus 1990-luvulla.
Norppa83 kirjoitti:
Ite näin sammakkoja viimeks joskus 2000-luvun alkupuolella ja rupikonnia joskus 1990-luvulla.
En ole minäkään nähny hetkeen. Laitan tästä tyypistä kuvan. Tää on vähän harmahtava kaveri.
https://aijaa.com/v6AxunAnonyymi kirjoitti:
Piä jo se turpasi kiinni, äläkä yritä esiintyä toisena! Sinä et ole s, vaan o mies!
Mitäs sä oikeen räyhäät?
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Mä en ole kuulemma aikava. Ymmärrän sen niin, että olen ikäistäni nuoremman oloinen, kun en kaiketi aina käyttäydy ikäisteni tapaan, aikavasti? :)
Mielestäni olen kuitenkin ikäiseni.Kiitos "aikava":n selvittämisestä. Ehkä olet ikäistäsi nuoremmanoloinen? Hyvät viikonloput ja hyvää yötä! :)
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiitos "aikava":n selvittämisestä. Ehkä olet ikäistäsi nuoremmanoloinen? Hyvät viikonloput ja hyvää yötä! :)
Ollos hjyvä. Niin nuo ihmiset irl pruukaa minusta väittämään. Jopa oma kumppani sanoo, että helposti vois ajatella, että meidän iät on just toisinpäin. Et mä olisin se nuorempi ja hän se vuosia vanhempi. Ehkä me tasapainotetaan siksi sitten toisiamme ikäerosta huolimatta. :)
Samoin.
- Anonyymi
Niin kai, en mitenkään vahvasti. Olen pyrkinyt säilyttämään lapsenmielisyyden.
- Sheena Joskus 7v sitten työkaverit arvioivat henkistä ikääni, 75% päätyi lukemaan 15v. Ei ehkä edes imartelevaa. 😁 En kiukkua kuten teini, en ole tuuli viiri, mutta osaan olla eläväinen ja luova luonnnon lapsi. 😂
Jos tilanne vaatii olen perussovinnainen ja hyvin käyttäytyvä keski-ikäinen. 🙄Koen olevani aikuinen ja omien lasten mielestä olen aikuinen rasittavuuteen asti.- Anonyymi
Vähän sama juttu. Henkinen ikäni tosin on siinä jossain kymmenvuotiaan kohdalla. Ei ole vielä iskenyt murkkuikä päälle, mutta lapsen uteliaisuus on jäljellä. Vaan lieneeko tosiaan kovin imartelevaa. Oikea ikähän on siis 40.
Anonyymi kirjoitti:
Vähän sama juttu. Henkinen ikäni tosin on siinä jossain kymmenvuotiaan kohdalla. Ei ole vielä iskenyt murkkuikä päälle, mutta lapsen uteliaisuus on jäljellä. Vaan lieneeko tosiaan kovin imartelevaa. Oikea ikähän on siis 40.
Lapsen mielisyys on vaan hyväksi. Toivottavasti murrosikä ei iske, mikään ei ole rasittavampaa kuin keski-ikäinen murkku. 😬 15v tytöt on jo pahimman murkkuilun takana usein ja onhan siitä on 7v. 😁 Olen siis sen mukana jo 22v, jos olen kasvanut henkisesti arvion jälkeen lineaarisesti kronologisen ikäni mukaan. 🤣
Pieni ristiriita on kuitenkin 22v ja kronologisen iän välillä.
Tarpeeksi, että voin päättää omista asioistani ja kantaa vastuuta niistä asioista, joista vastuuta on, esim. laskujen maksu. Mutta jos aikuisuuteen kuuluu jatkuva kangistuneisiin kaavoihin mukautuminen tai se, ettei ole enää utelias asioiden suhteen, esim. ettei ole kiinnostunut eri asioista, niin sitten en taida olla niin aikuinen =)
Tosin täytyy myöntää, että joskus olen hieman kaavoihini kangistunut, koska katson esim. samoja elokuvia monta kertaa uudelleen (toki katson ja olen katsonut myös sellaisia, joita en ole ennen nähnyt) tai asioin niissä muutamassa samassa ruokakaupassa, jotka olen ihan hyviksi havainnut tai joihin on helppo mennä asioimaan (joskus saatan tehdä poikkeuksenkin ja S-kaupan tai Lidlin sijasta käynkin vaikka jossain K-kaupassa).- Anonyymi
Mä vaan tallaan ristikan raittia kossupulloon sekoitan spraittia
- Anonyymi
Joku ylilääkärikin voisi joskus aikustuaa...
Kaupassa justiin oli kuin "by your command", jättimäinen ukkelile josdtai kkk:ltä vshvbimsdds 4et e
Kuin hullu ottsas siboy kuin lyä bentleystäkin saibot pihalle... Mieleni on mitä tahansa 5-50 vuotiaan välillä. Itsekontrolli on kuitenkin niin raju, että harvoin ilmennän tätä nuorekasta puoltani kodin ulkopuolella.
Tässä lapsenmielisyydessä on se hyvä puoli, että näkee useissa ihmisissä heidän sisäisen lapsensa. Elämässä on muitakin leikkejä kuin nämä tylsät roolileikit.- Anonyymi
Lapsuudesta suoraan vanhuuteen, aikuisuus taitaa jäädä väliin.
Aivovamma kai vaivaa jos on tuntenut olevansa ikinuori kunnes huomaisi olevansa jo vanha. Mihin ne vuodet ovatkaan vierineet, aika menee ja tikittää huimaa vauhtia.
AV- Anonyymi
Aivovamma mulle saattaa tulla.
- Anonyymi
Mielestäni tälläisiä kysymyksiä kysyvät ne, jotka ovat vielä nuoria aikuisia joilla on liikaa aikaa pohtia tällaisia asioita.
En tarvitse aikuista ihmistä tuomaan turvaa, sen verran olen aikuinen, mutta muuten tavan kikkailija...
- Anonyymi
Osittain kyllä tai jopa erittäinkin, mutta tuo mieli alkaa olla olla liian laukkaavainen tähän ryppyiseen kuosiin 😁, papan täytyy jarrutella itseään kokoajan
- Anonyymi
Mua usein sanotaan lapselliseksi, enkä oikeestaan koe olevani aikuinen. Joskus saatan tehdä jotain äkkinäistä. esim. kiivetä nosturiin. Mutta kohta täytän 50 ja aattelin aikuistua. Ens keväänä aloitan avoimessa kasvatustieteen perusopinnot ja aattelin saada vielä aineopinnotkin suoritettua ennen kuin täytän 50. Ja sitten mä oonkin aikuisempi kuin te muut.
- Anonyymi
En jaksa lukea muiden vastauksia. vastaan vaan etten todellakaa tunne olevani, vaikka ikä niin edellyttäisi. Olen erittäin "lapsellinen" ja spontaani ihminen, joka näyttää tunteensa ja reaktionsa täysin peittelemättä. Siksi minusta kai tykätäänkin. :o
- Anonyymi
En edes halua olla aikuinen. Viiskymppinen nuorukainen.
- Anonyymi
Aikuinen alikolun välkkärillä hiekkalaattikolla koen olevani. Kaikkee sitä joutuukin..
- Anonyymi
Minä olen niin epäaikuinen, että huomaan itseäni huomattavan nuorempien ihastuvan itseeni...
Se ei ole aina niin mukavaa, koska asioilla tapaa olla niin monta puolta. :o - Anonyymi
Yritin aikuistua syksyllä -91, mutta eihän se tällä luonteella onnistu. Vastaan siis en tunne.
-Palstahessu- Anonyymi
Oliko ns. "miesten koulu" ?. Jos saa kysyä, ilman että mekot alkaa vaahtoon tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko ns. "miesten koulu" ?. Jos saa kysyä, ilman että mekot alkaa vaahtoon tietenkin.
Ei ollut, se sirkus läpi käytiin 80-luvun loppupuolella.
-Palstahessu
- Anonyymi
Kyllä tunnen.
Kyllä, tunnen olevani aikuinen. Olen sinut sen kanssa.
Aikuistuin jo hyvin nuorena ja näin keski-ikäisenä olen jo hyväksynyt sen asian, että olen aikuinen.- Anonyymi
Pitäisi yrittää "aikuistua", koska se lisää vakuuttavuutta. Tällainen ikuinen "pelle" ei aina välttämättä anna kovin vakuuttavaa kuvaa itsestään, vaikka äO olisi muita paljonkin korkeampi.
Toisaalta, minä tykkään olla vähän "hassu". Kyllä ja ei, samanaikaisesti ja samojen tapahtumien myötä. Mullahan oli aika paljon vastuuta kaikesta jo nuorena (raha-asiat, yrittäjyys, äitini sairastelu yms.) joten siinä joutui olemaan aika paljon tekemisissä vakavien ja oikeiden asioiden kanssa, kuten verotusjutut, omaishoitajuus, aivosyöpä/kuolema ylipäätään, ja sitten kuukausi äitini hautajaisten jälkeen kuolema meinasi vierailla toistekin, mutta kusi housuihinsa nähtyäni veriarvoni. 🙄
Mutta toisaalta, nyt kun asun yksin niin kaikki on paljon vapaampaa, ja loppujen lopuksi varsin pienillä muutoksilla kotini näyttää mummolan sijasta poikamieskämpältä. Jos huvittaa pelata aamulla ennen työpäivää, niin so what, sitten pelataan ja työjutut hoidetaan aukioloaikojen puitteissa. Tai jos aiemmin tuli kilsoja joku 12-15tkm vuodessa ihan vain siksi että piti päivittäin tehdä "tikusta asiaa" , ottaa jonkinlainen hengähdystauko elämästä, ja haahuilla Bilteman hyllyjen välissä. Nyt tulee kai joku 5000km vuodessa ja hiljattain laskin, että nykyhinnoilla ja autoni kulutuksella polttoainekuluja tulee noin tonnin verran vuodessa, kun vuoden 2019 kilsoilla ja Hiasen kulutuksella veroilla kulut olisi yli neljä tonnia.
Unirytmiini ja rutiineihini vaikuttaa nykyisin toki se, etten enää juo, mutta silloin piti niin ikään elää hieman luontaisen rytmin vastaisesti, että päivän päätteeksi oli edes jokunen tunti omaa aikaa. Mähän nukuin silloin paljon pidempään, ja jos nykyisin herään usein noin klo 6, niin olen ihan tykästynyt hitaisiin aamuihin ilman ylenpalttisia velvollisuuksia joka suuntaan. 🙄
Tottakai ruokani osaan laittaa, ja hoitaa muut kodin askareet kuten ennenkin, mutta täytyy sanoa että joillekin ikäisilleni naisille se on tullut yllätyksenä ja vähän turn-offina kun olen maininnut että aloin asumaan yksin 27-ikäisenä. Ja se on ihan fakta, että mä elän aika erilaista elämänvaihetta ja "eri todellisuudessa" kuin monet ikäiseni naiset, eikä sille nyt ainakaan enää mitään mahda. Enkä mä edes muuttaisi esim. 18-kesäisenä omilleni, jos nyt saisin uudestaan päättää ja kääntää kelloa. Jos oli velvollisuuksia ja vastuuta, niin oli myöskin halvat asumiskulut ja yrityksen toimitilat, ja on verrattaen halpaa edelleen. Suositut pintaliitäjät, fitness-naiset, oman elämänsä supermallit jne. eivät vain yksinkertaisesti ole kiinnostuneita mun online-autopeliharrastuksista, työstäni, maaseudun arjesta yms. ja sikäli kun itse olen edes kovinkaan kiinnostunut tutustumaan yhäreihin, niin tavallaan kyllä ymmärrän vähän varauksellisen suhtautumisen heidänkin suunnaltaan. Esim. kesällä 2019 kun tietääkseni seukkasin reilut pari kuukautta "lapsellisen" naisen kanssa, niin tunteet taisi lopulta olla aika yksipuolisia, niistä oli lähes mahdotonta puhua, vastaukset oli ihmeellistä kiemurtelua jne. joten lopulta laitoin poikki ihan oman mielenterveyteni vuoksi. Mutta jos esimerkiksi kerran hän kirjaimellisesti talutti mut sänkyynsä, tiesi osapuilleen millaista työni on verrattuna hänen 3-vuorotyöhön ja lapsiperhearjen rytmittämiseen, katsoi suurinpiirtein ammattilaisen silmin lääkkeidenkäyttöäni ja silloista juomistani, varmasti pohti mielenterveysjuttujani jne. niin en mä tosiaankaan tiedä olisinko pidemmän päälle ollut oikea mies tutustumaan hänen lapseensa ja olemaan tiiviimmin yhdessä.
Ironisinta tässä on joka tapauksessa se, että mulla on loppujen lopuksi todella paljon vapaa-aikaa ja joustavat työajat verrattuna moniin muihin, mutta silti siinä piilevä potentiaali jää lähes aina hyödyntämättä, tai naiset eivät vain näe sitä samalla tavalla kuin mä. Ehkä aikuisuuden (ja suosion) merkki on se, että päivät on buukattu jo viikkoja etukäteen täyteen työjuttuja, lasten harrastuksia, padelia, kuntosalia yms. eikä niin että eletään hetkessä ja osataan ottaa chillisti ennen ja jälkeen työasioiden. 🙄- Anonyymi
En vielä, mutta aikuistun varmaan hetkenä minä hyvänsä. 👵
- Anonyymi
Kyllä. Mutta minussa on myös sellaista lapsenomaisuutta, mikä saa elämään hetkessä ja näkemään kauneutta luonnon ihmeissä ja elämän pienissä hetkissä, lumihiutaleissa, että olen saanut syntyä tähän maailmaan. Osaamatta ajatella, mitä muut minusta ajattelevat on hyvä ominaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1246399Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604082Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503355Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4872883Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2801889Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341576- 871436
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741379Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141363