Mitä jos vain antaisin viiksikarvojen kasvaa? Tummien, oikein auringonvalossa tietyssä kulmassa säälimättömän mustien viiksikarvojen kasvaa nenän alle vaaleaan kuulaaseen kauniiseen ihoon nättiin naamaan? Olen nainen. Siitäkö elämä, onni, muiden ihmisten arvostus ja ihailu ja parisuhde sitten olisi kiinni? Siitä, että olisin minä? Niinkö on, että niin pienestä on rakkaus kiinni? Ja nätistä naamasta tulisi ruma? Miten meistä ihmisistä on tullut tällaisia, miten voi näin pieni asia ja näin pienen asian edes ja taas vatvominen olla vienyt niin jäätävän osan yhden kauniin naisen elämästä. Vittu viiksistäkö täällä kauneus ja naiseus on kiinni? Ihan törkeän monella nuorella ja vanhalla naisella kasvaa viikset, mutta harva ne näyttää. Voinko koskaan olla todella sielultani vapaa, jos elän karvannyppimiskierteessä ja pelkään yli kaiken, että en voisi joskus jossain olosuhteissa nyppiä karvojani ja ihmiset (miehet) näkisivät totuuden? Vitun persettä.
Jos vain antaisin viiksikarvojen kasvaa
12
73
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaistahan se on.
Nypi vaan viiksikarvat pois, ei se oo niin iso homma.
Sitten vaan elät tavallista elämää. - Anonyymi
Kiitos kannustuksesta, arvostan. Mutta jatkan aloitustani. Olen nyppinyt karvat pois jo vuosia. Ongelma on kuitenkin syvempi, syvemmällä tasolla filosofinen ja psykologinen. Haen elämästä oikeaa syvää vapaudentunnetta. Koen, että juuri karva-asia on yksi isoimpia vankiloitani. Jos en voi olla se, miksi luoja tai kuka lie herra-evoluutio on minut luonut, miten voin olla koskaan syvällä sielullisella tasolla vapaa? Jos tiedostan, että kauneuteni on jostain perkeleen karvoista kiinni?
- Anonyymi
Älä nyt tee kärpäsestä härkästä. Nypi ne ja elä elämääsi normaalisti.
Tai voisihan sinusta tulla uusi naisten viiksikarvojen muoti-ikoni. Kenties muut naiset seuraa sinua ja ihmisten kauneuskäsitykset muuttuu.
Mutta epäilen sitä vahvasti nyky pinnallisessa maailmassa.
- Anonyymi
En voi sietää sitä tunnetta, että tämä asia on muodostunut pakolliseksi. Minua on aina häirinnyt suunnattomasti se, että ihmiset elävät tätä elämää joka osa-alueella jonkinlaisessa näytelmässä. Se, että ihmisyyttä pitää salata joka käänteessä, kuin jotain saastaista salaisuutta. Rakastan totuutta ja ahdistun tämän maailman kulisseista.
- Anonyymi
Olen jumankauta koko aikuisikäni parisuhteessa miettinyt, usein ensimmäisenä aamulla herätessäni, kun mitä ihanin päivä on valjennut ja aurinko on paistanut kasvoilleni, että onko nyt jo joku karvan laku puskenut pintaan ja salannut tätä miesystävältäni. Olen siis kertonut aivan pimeitä juttuja päänisisältä miehelleni, kaikkia todella häpeällistä pakkoajatuksia, mutta tämän olen kokenut olevan se pisara, joka katkaisisi kamelin selän ja saisi minut näyttämään miesystäväni silmissä ikuisesti vastenmieliseltä. Hiljattain syöksin tämänkin luurangon kaapista. Kilttinä miehenä hän sanoo, että ei hätää ja näin mutta kyllä sitä häiritsisi varmasti, jos viiksivalluilemaan alkaisin. Ahdistaa ja vituttaa vuorotellen.
- Anonyymi
Hienoa saada asiallisia kommentteja. Haluan kommentoida tuota yhtä kohtaa, että mielestäni en tee kärpäsestä härkästä. Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta itse näen asian, miten asiaa yritinkin kuvailla, että tämä länsimainen karvakammo, se, että meidät on opetettu näkemään totuus rumana, kertoo jotain erittäin huonoa yhteiskunnassamme. Siis jo se, että näemme jonkun näin luonnollisen ja yleisen asian rumana, että alitajuntamme ja mielemme on muokkautunut pitämään yleistä ja terveydestä kertovaa asiaa rumana, on ongelma.
- Anonyymi
Yski ongelma on se, että näen nämä perkeleen karvat itsekin rumina. Siis miettikää, miten syvällä kulttuurinen mielenmuokkaus on? Eihän niin kuuluisi olla. Tiedän kuitenkin paljon naisia, joilla kasvaa viikset. Ei ole käsittääkseni mitenkään harvinaista ja myös suht vaalealla voi puskea tummaa karvaa. Eri asia on, jos joku vetoaa evoluutioon, että hyvät j halutut ominaisuudet jatkuvat ja sairaat yksilöt karsiutuvat pois. Karvat ovat kuitenkin ihan terveen ihmisen merkki (en puhu nyt vaikeista hormonihäiriöistä) ja jostain olen lukenut, että joskus karvaisuus naisella voi kertoa juuri terveydestä ja korkeasta libidosta. Karvat naisten naamassa eivät ole harvinaisia tai sairaita.
- Anonyymi
Ja mulla katoaa himot, jos näen elävänä kusipään. Alapääkarvat on oikein ihanat, kiitos kysymystä. Jos itsetuntoni ajattelit viedä, niin myöhsätyit. Se vietiin jo vuonna -97 kun peruskoulu alkoi ja joutui niiden hyeenojen kanssa samalle luokalle . Tosin olen jo sen verran vanhempi, että enää ei vaan jaksa kaikesta pahoittaa mieltään.
- Anonyymi
On ne kyllä ällöttävät. Ei paljon miehenpuolta pussailu nappaa kun stalinviikset kutittelee ylähuulta. Hyi stana!
- Anonyymi
Laitoin tämän aiheeseen filosofia, jotta se kärsisi nämä hyi stana kommentit pois. Kun ne on niin tylsiä, väsyttäviä ja kliseitä. Toisaalta, näin oman elämänsä tieteilijänä ja tutkijana hyvä saada tilastoa siitä, kuinka moni on hyi stana. Kunnon rehti tutkija ottaa vastaan kaikki mielipiteet.
- Anonyymi
Kärsisi on karsisi. Eli kirjoitusvirhe.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346