Hypomaanisuus ja sen ratkaisu

Näin kuinka ihminen keksii peitetarinan ja menettää oman ymmärryksensä siihen, että se ei ole todellisuutta. Sitten hän jatkaa silmät punaisena tuntikausia ja ajatukset poukkoilevat uusiin fantasiatarinoihin. Kun hän palaa mielialakierron toiseen päähän, hän ei tarkoita samaa asiaa enää samalla lailla eikä muista tarinaa. Kun huomautan hänelle, hän yrittää kaikin voimin kieltää sen.

11

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarina myös ei ole osa hänen elämäänsä vaan hän on juuri tavannut toisen ihmisen, jolle se sopii. Siis assosioi sen muilta

      • Voisiko joku ammattilainen kertoa, miten selvitän tätä ongelmaa lääkkeettömästi?


    • Anonyymi

      Oletko jutellut ollin tai aphn kanssa?

      • Keksitkö päästäsi nämä henkilöt?


    • Anonyymi

      Voitko antaa esimerkin tästä tilanteesta? Mikä oli konteksti?
      Jos ihminen valehtelee tahallaan suojellaakseen jotakin agendaansa niin eikai siihen mitään hoitokeinoa ole.

      • Suhteeni tähän kaveriin on se, että hän on pelkkää mielialaa (moody), ei hitustakaan rationaalista syytä. Ja minä kritisoin häntä äärimmäisillä syillä ja henkilökohtaisesti. Järkytin hänet.

        Nyt hän sanoi,hän voisi yrittää ymmärtää sitä, että puhun niin. Tiedän, että siinä järkytyksessä ja peitetarinassa on kyse vähän kaikesta läjäyttämästäni painolastista kaikki kerrallaan, henkilökohtaisista tunteista myös. Ei pelkästään siitä yhdestä asiasta, jonka hän otti peitetarinaksi. Hänen peitetarinansa perustui tunnetilaan.

        Minulla on tarve olla _täysin_ rehellinen uusia ystäviä kohtaan, koska en muuten pysty kunnioittamaan toisia tai luottamaan muihin. Sanon hyvät ja pahat asiat ja odotan hyväksyntää.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Suhteeni tähän kaveriin on se, että hän on pelkkää mielialaa (moody), ei hitustakaan rationaalista syytä. Ja minä kritisoin häntä äärimmäisillä syillä ja henkilökohtaisesti. Järkytin hänet.

        Nyt hän sanoi,hän voisi yrittää ymmärtää sitä, että puhun niin. Tiedän, että siinä järkytyksessä ja peitetarinassa on kyse vähän kaikesta läjäyttämästäni painolastista kaikki kerrallaan, henkilökohtaisista tunteista myös. Ei pelkästään siitä yhdestä asiasta, jonka hän otti peitetarinaksi. Hänen peitetarinansa perustui tunnetilaan.

        Minulla on tarve olla _täysin_ rehellinen uusia ystäviä kohtaan, koska en muuten pysty kunnioittamaan toisia tai luottamaan muihin. Sanon hyvät ja pahat asiat ja odotan hyväksyntää.

        Jos puhut liian suoraan toisen heikkouksista, tuhoat hänet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhut liian suoraan toisen heikkouksista, tuhoat hänet.

        Ok!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhut liian suoraan toisen heikkouksista, tuhoat hänet.

        Ai niin kuin lastensuojelutoimiston sosiaalityöntekijät?


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ai niin kuin lastensuojelutoimiston sosiaalityöntekijät?

        Kyllä.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ai niin kuin lastensuojelutoimiston sosiaalityöntekijät?

        Preeme, miten menee nykyään sen lastensuojeluhomman kanssa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe