Naiseudesta ja sen mahdottomasta ideaalista tytölle

Anonyymi

"Keksin" mistä nykyajan ihmisen identiteettisekoilu voisi johtua...

Aloitetaan lapsuudesta.

Lapselle on elintärkeää säilyttää elävä suhde hoivaajaansa pysyäkseen itse psyykkisesti "elossa", joku on joskus sanonut näin. Mutta mutta. Hoivaajat ovat nykyisin aivan kujallansa oman identiteetin, vanhemmuuden ja tunteiden kanssa. Kehitys on jatkunut jo jonkin aikaa. Ihmisen taakaksi voi tulla, ettei hänellä ole vanhempaa, johon turvassa kiintyä ja mihin nojata. Lapsi joutuu kasvaessa opettelemaan pikavauhtia itsenäistymistä ja löytämään vain itsestään sitä vahvuutta, joka normaalisti pienen lapsen tulisi sisäistää osana toimivaa vanhemmuutta ja eritoten, rakkauden ja kiintymyksen kohteena olemista.

Sitten syvemmälle aiheeseen. Äiti on monelle lapselle ensisijainen tai ensimmäinen hoivaaja mihin hän kiintyy. Jos äitiys onkin hukassa em. syistä, entä sitten kuinka lapsen käy? Biologisessa syntymässä naisen ruumiiseen syntynyt ihminen ei haluaisikaan itsestään selvästi kasvaa nuoruudessa naiseksi, koska ei uskalla samaistua paljon pahaa tuottaneeseen äitiin. Kuvaannollisesti, äidin kohtu tuottaa mätiä perunoita. Vähintäänkin nuoren ihmisen seksuaali-identiteettikehitys joutuu sisäiseen kamppailuun. Isä ts. mies, on selkeämpi, vähemmän uhkaava ja siten mahdollisempi samaistumiskohde. Äärimmillään tyttö haluaa tulla mieheksi. Tämä kehitys voi johtaa kivuliaaseen kehon muokkaukseen vastaamaan tytön sisäistä ideaalia.

Jätän tarkoituksella pois asioita, jotka voitte itse kuvitella. Tarkoitus ei ole selittää asiaa liikaa, vaan antaa yksi idea jota pohtia.

Ja vielä, koska äiti on edelleen ns. olemassa (lapsuuden äiti, äiti maa jne.) naiseutta ja naista, feminismiä "tulee puolustaa". Jos transnainen kääntäisi selkänsä naiseudelle kokonaan, merkitsisi se hänenkin tuhoaan. Siksi nykyfeminismi ja muut yhteiskuntakulttuurin ääri-ilmiöt.

Teoria on yksinkertainen, mutta ei mahdoton.

Kiitos ja anteeks. Hyvää viikonloppua!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kello vasta kuusi ja nyt jo noin kännissä.

    • Anonyymi

      Jaa-a. En tiedä kelpaako minun kommenttini feminismin edustajana, koska feminismini aitoutta on toistuvasti kyseenalaistettu. Olen kertoman mukaan aivan liian paljon tasa-arvoa kannattava henkilö feministiksi.

      Kerron nyt kuitenkin.

      Äitini on edelleen yksi minulle rakkaimmista ihmisistä. Hän on aina ollut. Hän on mielestäni ollut paras äiti maailmassa, koska hän on rakastanut minua juuri niin paljon kuin äidin kuuluu lastaan rakastaa eli aivan käsittämättömän paljon. Minulle on aina ollut selvää, että oma hyvinvointini on ollut äidille tärkeintä. On ollut ihanaa syntyä näin karuun maailmaan niin ihanasta ihmisestä kuin mitä äitini on! 💖👵🏻💖 Jos maaäiti olisi yhtä huolehtivainen kuin oma äitini, ihmiskunnalla ei olisi huolen häivää. Maaäiti tarvitsee kuitenkin meidän huolenpitoamme enemmän kuin me hänen.

      Äitini on terveellä tavalla feminiininen ihminen, koska hän on aina hallinnut sekä yhteyden muihin ihmisiin (mielen ja tunteiden tasolla) että oman erillisyytensä merkityksen. Hän on puolustanut heikommassa asemassa olevaa ja muutenkin osoittanut, että minkäänlainen kynnysmattoilu ei ole naiselle soveliasta.

      Nyt kun tarkemmin ajattelen, äitini ei ole koskaan antanut sukupuolensa estää mitään, mitä hän on halunnut tehdä. En ole minäkään antanut. Luonnollisesti äiti valitsi rinnalleen miehen, jonka maskuliinisuus on rakentavaa, ei koskaan toksista.

      Ehkä sen vuoksi minulle on muodostunut positiivinen kuva sekä naiseudesta että mieheydestä. Olen hyvin pienestä lapsesta asti oppinut, ettei sukupuolella ole kovin suurta merkitystä. Perheenjäsenten kuuluu tukea toisiaan ja antaa toistensa olla juuri sellaisia kuin nämä luonnostaan ovat. Minä olen saanut aina olla juuri sellainen kuin olen.

      Terveisiä rakkaalle äidille. 🤩

      🦄

    • Otsikon perusteella luulin et täs olis ollu ehkä ihan järkevääkin pohdintoa naiseudesta, naisen roolista ja (länsimaisesta) naisihanteesta,
      Mut ei..
      Semmosta soopaa etten oikeen ees tiiä mihin tarttuis ensimmäisenä

      • Anonyymi

        Tuossahan näkyy vanhoilliskristillinen propaganda: miehet sotimaan, naiset synnyttämään ja jäämään kotiin miehen vallan alle.

        🦄


      • m.wurst
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan näkyy vanhoilliskristillinen propaganda: miehet sotimaan, naiset synnyttämään ja jäämään kotiin miehen vallan alle.

        🦄

        Joo, ja aikoinaan jo esivanhemmille raamatulla päähän lyöty oppi binäärisestä ja heteronormatiivisesta maailmanjärjestyksestä, koska minkätahansahan siitä poikkeavan Täytyy olla jostain kiintymyssuhdemallista (taimistämilloinkin) johtuva häiriötila..🤔


    • Anonyymi

      Minkä ihmeen takia kukaan nainen edes pohtii jotain "naiseuden ideaalia"? Mä olen ihan vain oma itseni, pohtimatta mitään muiden määrittämiä "ideaaleja". Minä olen täydellisen ideaali oma itseni, kun olen oma itseni.

      • Anonyymi

        No yleensä nuo ovatkin juuri miesten pohdintoja. Jotkut miehet ovat huolissaan siitä, että naiseus menee pilalle, kun naiset eivät ole enää samanlaisia kuin 50-luvulla.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yleensä nuo ovatkin juuri miesten pohdintoja. Jotkut miehet ovat huolissaan siitä, että naiseus menee pilalle, kun naiset eivät ole enää samanlaisia kuin 50-luvulla.

        🦄

        Kyllä, meneehän ne pilalle, kun eivät enää esitä miesten mieliksi (vaikka ei siitä teatterista edes iso osa miehistäkään tykkää), vaan ovat omia itsejään.


    • Anonyymi

      Kiitos tästä! Juurikin näin itse ajattelisin asioista.

    • Anonyymi

      Juu, ei tästä gradua kannata sinunkaan kirjoittaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1817
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      232
      1464
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      795
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    7. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      62
      731
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      707
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    10. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      694
    Aihe