LauantaiViza5 - Miten hyvin tunnet Aku Ankan?

Ja tuosta:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009064179.html

Leikkisä lauantaivisailu IS-visoja rakastavan palstakaverini kakkiksen iloksi.

Ja sehän meni mukavasti, vaan onpa noita akkareita aikanaan tullut luettua kuin piru raamattua.

Sinulta löytyy aimo annos Aku Ankka -tietoa!
Vastasit oikein 11 kysymykseen

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • No hyvä tulos se on 8:kin.

        Ei ole fysiikka minun hommiani, 9 tipsahti, tosin ne kaikki tiesin, arvaukset meni vihkoon :)


    • Anonyymi

      Iltapaskan botti taas vauhdissa 🥱🥱

      • Kato kakkis itte 😁


    • Anonyymi

      11 oikein. Olen lukenut akuja 30 vuotta. Keräsin aku ankkoja 25 vuotta.

      • Loistava tulos! Olet sinä melkoisen pinkan niitä ehtinyt aikanaan kerätä...


    • scrg

      Ankkalinna 11/12

      Tuossa oli jo oikeaan osunut arvaus mukana. Aktiivisempana lukuaikanani Ankkalinnassa ei juuri ollut vakiintuneita parisuhteita eikä ainakaan isiä tai äitejä ja lapsihahmot vain olivat tulleet jostakin ja tarpeen mukaan myös katosivat.

      Harmikseni linkittämästä fysiikan kokeesta sain täydet. Ankkalinnassa on omia fysiikan lakeja. Puhelimen luuri soidessaan pomppii kannattimiltaan ja vielä vähän korkeammalle ja äkäisemmin jos soittaja on Roope. Myös Pellen keksinnöt usein perustuvat enemmän fysiikan lakien soveltamiseen kuin noudattamiseen.

      • Hyvä tulos ja huipputulos fysiikan himmelistä :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvä tulos ja huipputulos fysiikan himmelistä :)

        Don Rosaa edeltävä Ankkalinna oli täydellisesti hallinnassa. Karhukoplan huppareiden numerot olisi ollut semmoinen haastava kysymys. Siis esim. 176-167. Akun rekkari oli liian helppo. Oman auton numero voi unohtua, mutta ei Akun.

        Koulufysiikassa ei näillä kysymyksillä olisi vielä pärjännyt. Kaikissa tehtävissä piti aina myös laskea jotakin. Tällaisia laskuharjoituksia voisi suositella poliitikoillekin. Että jos on periaatteessa hienoja ja hyviä tavoitteita, niin mitä ne tarkoittavat lukuina, koska vain niitä voi mitata.


      • scrg kirjoitti:

        Don Rosaa edeltävä Ankkalinna oli täydellisesti hallinnassa. Karhukoplan huppareiden numerot olisi ollut semmoinen haastava kysymys. Siis esim. 176-167. Akun rekkari oli liian helppo. Oman auton numero voi unohtua, mutta ei Akun.

        Koulufysiikassa ei näillä kysymyksillä olisi vielä pärjännyt. Kaikissa tehtävissä piti aina myös laskea jotakin. Tällaisia laskuharjoituksia voisi suositella poliitikoillekin. Että jos on periaatteessa hienoja ja hyviä tavoitteita, niin mitä ne tarkoittavat lukuina, koska vain niitä voi mitata.

        Mmmm, samaa mieltä tuosta poliitikko-osuudesta, ei todellakaan haittaisi :)


    • Ehkä olen joskus muutaman Akkarin lukenut (lue: ahminut). Oikeasti, ne kuului mun lapsuuden suosikkeihin. Oli viikon paras päivä, kun Akkari putosi postilaatikkoon. Sieltä on jäänyt tärkeitä asioita mieleen.

      "Kääk, kuten Aku sanoisi! Upeasti tiedetty!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      Hauska visa. Thänks! :)

      • Ohhoh, loistotulos 😳


    • Anonyymi

      Sinulta löytyy aimo annos Aku Ankka -tietoa!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      Iloisesti yllättänyt tuloksesta. Aika monta vuosikymmentä sitten luin Aku Ankkoja.

      - Sheena

      • Hieno tulos, akkarit ovat syöpyneet selkärankaasi :)


    • 12/12 heleppo
      Ku oon aikoinaan oppinut lukemaan Aku Ankka -lehtien parissa,

      • No huh, olipa kova tulos!
        Niin olen minäkin, mutta siitä on kyllä pirun pitkä aika...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe