Paljoko ryyppäätte?

Anonyymi-ap

Itsehän suurkuluttaja alkoholistina laskin huvikseni keskimääräisen kulutuksen.

Viin... kiljua teen noin 300 litraa vuodessa. Siinä absoluuttinen alkoholi on n.12% eli 36 litraa.

Siihen tulee vielä kaljat päälle. Karkea arvioni onkin, että 1-2dl joka ikinen päivä absoluuttista etanolia.

Paheksujat paheksuu, mutta onkohan tuossa selitys, etten lääkärien hämmästykseksi kuollut onnettomuudessa ja toivuinpa vieläpä halvauksesta?

>simiti<

Jk. Entinen naisystäväni ryhtyi absolutistiksi nuoruuden sekoilujen takia. Hän kuoli sitten viisikymppisenä.

Jkk. Eli viinaa kannattaa... Ei sitä pitää juoda.

>simiti<

21

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Viinan kanssa ollut paljon ongelmia. Olin pitkään täysin raitiskin. Nykyään juon 2x kuussa 8 tölkkiä olutta. Täysin raitis kumppani pitää kurissa, jotta en juo enempää.

• Anonyymi

En voi sanoa ryyppääväni yhtään. Lasillisen voin silloin tällöin juoda. Edellisen join kesällä. Kännissä olin viimeksi vappuna 9 vuotta sitten.

• Anonyymi

Join keskimäärin viiden päivän välein punkkupullon. Jos otin muita alkoholeja, 5-7 annoksen kertamäärä pysyi samana. Sen tarvitsin ollakseni sopivasti humalassa. Aamulla ei ollut krapulaa, työkuntoinen eikä rahaakaan mennyt paljon. Korona-aikana lopetin, kun ajattelin että ehkä lähtee käsistä pelkkää tympeyttä ja hiljaisuutta sietäessä. Eikä tuntunut iloa tuovankaan yksinäisyydessä. En tiedä aloitanko joskus uudestaan, nyt ei tunnu siltä.

• Anonyymi

en ole avannut korkkia viiteenkymmeneen vuoteen !

enkä avaa edelleenkään. mikään minun tarvitsemani ei asusta pullossa.

• Anonyymi

Viinaa pitää juoda jos naisseuraa haluaa. Mitä useammin juo, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kumppanin löytää.

t. viinamies

• Anonyymi

Voi, miten väärässä sinä viinamies oletkaan noissa kirjoituksissasi.
        Liian monella naisella ja miehellä on Suomessa alkoholiongelma ja tämä estää sen kumppanin löytymisen kokonaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi, miten väärässä sinä viinamies oletkaan noissa kirjoituksissasi.
        Liian monella naisella ja miehellä on Suomessa alkoholiongelma ja tämä estää sen kumppanin löytymisen kokonaan.

Jos ei juo viinaa, ei kumppania löydä. Kumppani tavataan silloin kun ollaan yökerhossa tai bileissä juomassa. Joku harrastuksissa tai lenkkipolulla tapaaminen on vain haihattelua jota ei tapahdu oikeassa elämässä.

t. viinamies

• Anonyymi

Toisinpäin.

• Anonyymi

3-4 saunaksljaa/lonkkua ja ehkä pari shottia viinaa menee peruslauantaina. Joskus jätän senkin väliin, jos olen väsynyt.

Sitten kun on paremmat bileet, niin menee väkeviä tai viiniä ja jotain ehkä lonkkua lisäksi ja juhlitaan aamuyöhön, mutta tämä vain muutaman kerran vuodessa.

Ei se mikään mahdottomuus ole, että rakastuisin täysin absolutistiin, mutta parempi tajuta pitää suunsa kiinni minun juomistavoista, kun en itse näe niissä mitään ongelmaa.

• Anonyymi

No hyytymiä ei ainakaan esiinny tuolla liuotushoidolla, setä joskus aikoinaan jahtas maton alta luikertelevia käärmeitä, pahimmillaan epilepsia tyyppisiä kohtauksia, eli vajaa 80 kymppiseksi

• Anonyymi

Viinaa maistoin joskus 25 vuotta sitten. ei ollut hyvää. Juon olutta joskus mutta ei ole ongelma.

• Anonyymi

Juon aina yksin, en tiedä että missä kotona juovia tapaisi sillä tässä kerrostalossa on todella hiljaista.

• Minäkin ryyppään tuon 1-2 / päivä mutta yksikkö on cl eikä dl. Tai ehkä se on noin yksi sormustimellinen.

• Anonyymi

Viineissä, oluessa, siiderissä, lonkerossa, likööreissä ja alkoholeissa on metanolia.
      Eihän viineistä, eikä oluista tislata metanolia pois, vaan sitä on niissä aina pieniä määriä mukana.

Meikäläinen ei alkoholia juurikaan juo, varsinkaan mitään vodkaa.
      Kerran olen vodkaa maistanut ja maistui niin pahalle, ettei sitä pysty juomaan.
      Ostin Disaronno likööriä, laitan sitä tiramisuun.
      Pullo on avaamatta, en aio sitä ryypätä, käytän jälkiruokiin antamaan makua.

Joskus 10 vuotta sitten ostin Malibu kookoslikööriä vai onko se kookosrommia, mutta maistui ihan hyvälle.
      En sitä paljon juonut kerralla, olisko ollut 0,2 dl kerrallaan.
      Kyllähän alkoholistiksi on helppo tulla, alkoholijuomat valmistetaan karkin makuisiksi, jolloin ne maistuvat hyvälle.

• Anonyymi

Ai niin Disaronno! Se on ihanaa. Suoraan snapsilasista, noin pullollinen vuodessa.

🦄

• Anonyymi

Ehkä 5 pulloa punkkua vuodessa. (Tämä on siis oma osuuteni sisältäen myös jaetut pullot.)

Joku satunnainen (1 kpl) kuoharipullo esim. jonain juhlapyhänä.

Muutamia lasillisia juomasekoituksia vuodessa. Ehkä 5 mietoa juomaa vuodessa. Ne ovat niin kaloripitoisia, ettei niitä kestä juoda ilman, että energiansaanti menee pepulleen.

En juo paljon omalla rahallani. Jos joku muu taho maksaa kaiken, voin nauttia tarvittaessa enemmänkin alkoholia kerralla.

Jos juo liikaa, seuraava päivä ei ole tehokas ja se ei käy päinsä. Parempi ettei juo.

🦄

• Anonyymi

Juon aina kun siltä tuntuu, mikä tarkoittaa käytännössä noin kuukauden välein lasin tai pari viiniä tai ehkä siiderin. Kesäisin juon hieman tiheämpään, kun tulee enemmän oltua terasseilla ja nähtyä enemmän ystäviä. Nautin harvoin alkoholia yksin eikä minulla ole kotona tällä hetkellä kuin pullo punaviiniä, minkä säästänen jouluun. Humallun muutaman kerran vuodessa, siihen riittää 3-4 annosta. Tämän yli juon äärimmäisen harvoin.

Vanhempani ovat/olivat alkoholisteja ja olen menettänyt heistä toisen alkoholin aiheuttamiin sairauksiin. Alkoholi tuhoaa ihmisen aika tehokkaasti, jos sille antaa vallan.

• Join runsaan 10 vuotta, josta kuutisen viimeistä vuotta keskimäärin 17 pulloa olutta päivässä, enin mitä maksa pystyy polttamaan. En ollut yleensä humalassa, sillä TOLERANSSI eli tottumus jatkuvaan, erittäin korkeaan verenalkoholin määrään oli jo tehnyt tehtävänsä.

Suurin osa ihmisistä luulee, että alkoholisti on usein humalassa. Kun ihminen tuoksuu alkoholille, mutta ei ole humalassa, luullaan että hän on ottanut, mutta vain vähän, koska ei ole humalassa, mutta päätelmä on aivan väärä.

Toleranssi aiheuttaa RIIPPUVUUDEN, eli verenalkoholi pitää koko ajan olla korkealla. Muuten tulevat vaikeat VIEROITUSOIREET. 🌹👀

• Anonyymi

Tiedän ihmisiä, joiden on pakko juoda, jotta elimistö tuntee itsensä normaaliksi. Siksi kannatankin 2-3 kertaa/kk kunnolla ryyppäämistä mielummin, kuin joka päivä jonkin verran.

Muistaakseni on tutkittukin, että kunnon känni silloin tällöin on terveellisempää, kuin pienissä häissä koko ajan.

Viimeksi, kun maksa-arvot mitattiin (olin vielä työelämässä) tuumasi lääkäri, ettei minulle taida alkoholi maistua...

Hieman hölmistyin ja tuumasin, että olen minä joskus maistanut. Samalla reissulla lääkäri totesi diapeteksen ja kysyi, että mitä alkoa otan jos otan. Kerroin juovani keskiolutta.

Hän kysyi, että käytänkö väkeviä? Kerroin pitäväni rommista, mutta harvoin tulee haettua. Hän tuumasi: "nyt kuule vaihdat sen kaljan rommiin ja sitten lantringiksi light colaa."

Onhan se toki diapeteksen kannalta terveellisempää kuin kalja.

>simiti<

• Anonyymi

Heh. Lähes kaikki vastaajat ovat lähes absolutisteja. Kynis sentään on rehellinen. En minäkään juo edes joka viikko, mutta sitten kun otan, niin otan kunnolla.

Sitä pelätään ja paheksutaan kaikissa 4:ssä pohjalaisalueilla, ihan Vaasasta Ouluun.

Kerran ennenwanhaan menin humalassa kauppaan hakemaan lisää kaljaa. Tuttu myyjä vain tuumasi: "ei Timppa, ei tänään." Noh, lompsin sitten paikalliseen kapakkaan. Siellä myytiin.

Nyt on kyllä kieltämättä hieman vetämätön olo eilisen maistelun takia. Lisäksi ulkonakin sataa vettä ja on kylmä.

>simiti<

• Anonyymi

Meneehän sitä kaljaa noin 15 litraa viikossa, eli ehkä 800 litraa vuodessa.

Puhtaana alkoholina se kai on noin 40 litraa vuodessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3849
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3225
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2837
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2530
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2470
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2397
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2344
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe