Mitä ovat "pullistelijat" ? Tsiiigataanpas....

Anonyymi-ap

Suomi24 Kristinusko: evlut, hell,, lest., advent.....

A) Olipa eräs tyyppi,
------------------------

- joka teki otsikolla *Raamatun tärkeimpiä kysymyksiä* aloituksen.
• Anonyymi-ap 2022-11-01 23:33:23
• "Paavali ei missään kohtaa Raamattua sano suoraan yhtä tiettyä asiaa. Hän ei koskaan totea sitä. Myöskään Jumala ei sano sitä pojastaan. Eikä Jeesus itsekään väitä mitään sellaista. Edes Pyhä Henki ei sitä sano. No mitä sitten?
" https://keskustelu.suomi24.fi/t/17619495/raamatun-tarkeimpia-kysymyksia

B) Kun aloituksen oppeja

Tyyppi alkoi nostattaa Itseään sellaiselle Korokkeelle, etteivät monetkaan - olleet koskaan nähneet tuon lajian Ylpeyttä! Hän istutti itsensä Jumalan rinnalle. Yhtä tietäväiseksi? Yhtä päteväksi? Samalle tasolle? (Koska kun väittää tuntevansa Jumalan IHAN TÄYSIN -- tarkoittaa, että katsoo olevansa Jumalan kanssa samalla tasolla?)

C) Tässä hänen omia tekstejään:
---------------------------------------------

Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)

• "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."

• "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

• "Mitä enemmän olen oppinut tuntemaa Jumalaa sellaisena kuin hän todellisuudessa on.."

• " En haluaisikaan enää uskoa niin kuin uskoin muutamia vuosia sitten silloin kun uskoin niin kuin kristityt keskimäärin edelleenkin uskovat."

• Anonyymi 2022-11-02 09:38:57 "En ole tutkinut suomenkielisen Raamatun "ilmoituksia" enää vuosiin. Siihen kun ei voi luottaa. Tutkin alkukielisiä tekstejä."

• Anonyymi 2022-11-04 17:27:30 "Raamattu on täynnä tällaisia käännöskukkasia, joissa teksti on muokattu tradition mukaan."

Kun hän em:lla (huijauksillakin) koetti pönkittää asemaansa . . .
- ja kun edellenkään eivät kaikki ryhtyneet sanomaan aamenta hänen sepustuksilleen, eivätkä tahtoneet kumartaa häntä
- Suurena ja Kaikkitietävänä Raamatun- Käännös- Guruna (?)

- hän otti ns. nokkiinsa. Sen voi ymmärtää?

Kun korottaa itsensä sellaiseksi "osaajaksi" - joka on hylännyt suomenkielisen Raamatun, ja seikkailee "alkukielisten tekstien" maailmassa? - Niin toki se ottaa luontoon, kun kaikki eivät lähde tällaiseen Uutuus-kampanjaan mukaan?
- Kun korottaa itsensä korkealle, ja sitten huomaa itsensä pudotetuksi tavallisten syntisten ja epätäydellisten tallaajien tasolle - takaisin? Hupsista keikkaa! Niin kyllähän se riepoo - sellainen?

(Raamattu kyllä opettaa - ihan suomenkielisessä tekstissä:
• "Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. " Matteus 23:12.
Mutta ehkäpä tämä "Kielenkäännös-Virheiden-Erikois-Expertti" luki jotakin "käännöstä" jossa käsketään kehua ja korottaa Itseä? Tiedä häntä?)

D) "Pullistelijat"?
---------------------

Sitten asia eteni tutulla loogisella tavalla? Kyllä. Kun hän putosi asettamaltaan korokkeelta,
- alkoi kitinä ja kapina ja selitykset niin ja näin. Hän koettaa pitää pystyssä omaa Ylintä Istuintaan? Tietysti? Eiväthän hänen silmissään muut "ymmärrä niinkuin ymmärtää tulee"?

Tässä hänen omat sanansa:
• "Joten kun nämä itse edes olen saanut ymmärtää Herran armosta, niin eipä ole vaikeaa arvoida aloittajan kaltaisia ylpeitä pullistelijoita, jotka eivät vielä ymmärrä, niin kuin ymmärtää tulee:"

Pullistelijat?

Siis kaikki muut ovat "pullistelijoita"? Kaikki ne, jotka eivät sano aamenta hänen Suurelle Oppineisuudelleen? Mutta?

Edelleenkin on suuri joukko niitä, jotka eivät koskaan tule sanomaan aamenta. Eivät kumarra ihmisviisauden epäjumalaa.
Eivät kumarra ihmisiä, jotka Itse Kehumalla ja korottamalla koettavat eksyttää totisia uskovia. Pois vilpittömästä uskosta. Joka on noussut Raamatun Sanasta. Ihan suomenkielisen Raamatun opetuksista...

Tämän kirjoitti se, joka sai tittelin "pullistelija"....

(aloitus jatkuu...)

45

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitus jatkuu: Puollistelijat?

Raamatun (käännösvirheiden) kauppamiehet liikkeellä!

Kuten kautta (kristikunnan) historian, liikenteessä ovat aina olleet sellaiset tyypit, joiden motiivit on koettaa romuttaa ihmisten uskoa, ja /tai koettaa estää ihmisiä uskomasta Jumalaaan, Jeesukseen, Pyhän Hengen voimaan! Näitä on nähty; historia kertoo ihan jo 100-200 jKr alkaen! ( mm. gnostilaisuus)

Ei siis mikään uutuusasia, että sellaisten yritystä näkyy myös täällä? Joku nosti itsensä niin korkealle korokkeelle, että kirjoitti:
      Anonyymi 2022-11-03 16:23:12 (= Alla olevat lauseet samasta kommenttikirjoituksesta)
      • "Kun olen oppinut tuntemaan Jumalan sellaisena kuin hän oikeasti on niin.."
      • "Minä ymmärrän Jumalan ihan täysin. Hänessä ei ole minulle mitään mysteeriä eikä epäselvää."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17622209/se-loytyi--mies-joka-quottuntee-jumalan-ihan-taysinquot----tottako

Kärpäsestä härkänen!

Sellainen tyyppi on kuin ikkunanpesijä, jolla on Iso Ikkuna edessään!

Hän ei huomaa sitä Isoa Ikkunaa ?

Hän huomaa vain kärpäsen kakkoja ikkunassa?
      Hän sihtaa niitä kärpäsen kakkoja, mustia pisteitä lasissa, ja - ja- kadottaa suhteellisuustajun?

Lopuksi hän lausuu: Ei ole Mitään Isoa Ikkunaa!
      On vain mustia kärpäsen kakkoja... löysin niitä tosi paljon?

- Se, joka tilasi Ikkunan Pesun - lausui:
      - Kuules nyt viisastelija? Tässä on edelleen ISO ikkuna, eikä vain näkemiäsi kärpäsen kakkoja.
      - Mene matkoisi. Jos et osaa erottaa Isoa Lasi-ikkunaa ja kärpäsen kakkoja toisistaan, et ole sopiva hommaan!
      - Kun hankit oikeat silmälasit, taikka peset nämä nykyiset, kykenet erottamaan Isot Asiat, ja pienet asiat.

- Kärpäsen kakat eivät ole uhka Isolle Ikkunalle!
      - Kaikissa ikkunoissa voi olla kärpäsen kakkoja, mutta eivät ne silti ole Pelkkiä kärpäsen kakkoja!
      --------------------------------------------------------------

Siis?
      * Raamattu ei ole mikään pelkkä kärpäsen kakkoja vilisevä kirja.
      * Se ei ole pelkkiä käännösvirheitä!

Kukaan normitason ihminen ei rupea tekemään "kärpäsestä härkästä"!

Vuosisatojen ajan ovat suomalaiset löytäneet uskon Jumalaan ja Jeesukseen suomalaisten käännösten puitteissa.

Raamatun väännösten agentit! Jumalan Henki paljastaa valheopettajat!

• Anonyymi

Mistäs ne pullistelijat syntyvät?

Aivan siitä, että ja koska, sekä kun tässä ajassa on esirippu olemassa.
      Luomakunta, jota tiede esim. tutkii, sille on annettu lupa katselle esirippua ja kun tätä raapii, tulee erinäköisiä tuloksia, joita selitellään.
      Myös antiemitismi on tavallaan myös määrätty esirippu.
      Sen etupuolella raavitaan monenlaista asiaa, päätelmää, opetusta jne. Eli esiripun määrätyllä puolen on sen näköiset näytelmät esissä. Ei tämä sen kummoisempaa ole.
      Pyhää on vaikea aina katsella, kun Pyhän ja Kaikkeinpyhimmän välissä on tämä edelleen esirippu.

• Anonyymi

Riittää, että Jeesus on Tie ja Totuus ja Elämä - ja Hänen kauttaa on tie auki kaikkeinpyhimpään, Isän Jumalan valtakunnan lapseksi. ( Heb 10:19-20)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittää, että Jeesus on Tie ja Totuus ja Elämä - ja Hänen kauttaa on tie auki kaikkeinpyhimpään, Isän Jumalan valtakunnan lapseksi. ( Heb 10:19-20)

Ajattelitko, että tämä Ylipappi Jeesus, on niin laveateinen uskonto, että tämä kaikkeinpyhin on avoin, kelle vaan?
        Onhan esiripun tälläpuolen kaikenkarvaista opetusta, että vaikka Ylippappia, eli Jeesusta pitäisi puhutella vain rukoilemalla Mariaa, esiintuomaan meitin asioita!
        ts. Jumalan ja ihmisen väliin tuleekin välikäsiä. Siinhän juuri raavitaan tätä esirippua, jonka olemme itse rakentaneet eteemme.
        Eri kirkkokunnilta voi hyvin kysyä, että mikä esirippu on kelläkin ko. välissä, ennenkuin kaikkein Pyhin on näkyvillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelitko, että tämä Ylipappi Jeesus, on niin laveateinen uskonto, että tämä kaikkeinpyhin on avoin, kelle vaan?
        Onhan esiripun tälläpuolen kaikenkarvaista opetusta, että vaikka Ylippappia, eli Jeesusta pitäisi puhutella vain rukoilemalla Mariaa, esiintuomaan meitin asioita!
        ts. Jumalan ja ihmisen väliin tuleekin välikäsiä. Siinhän juuri raavitaan tätä esirippua, jonka olemme itse rakentaneet eteemme.
        Eri kirkkokunnilta voi hyvin kysyä, että mikä esirippu on kelläkin ko. välissä, ennenkuin kaikkein Pyhin on näkyvillä.

Senverran lisään, että pyhäköstämme on monta salaista rakennussuunnitelmaa kaikkeinpyhimpään. Siinä puhutaan kuin palvellaan Mestaria - näin ja näin.
        On sitten kultaista ja kuparisia astioita alttarilla, sekä patsaita ja merkityksiä, on päiviä ja pyhiä jne.
        Esiriputkin on kirjailtu monin langoin, jossa vanhurskaskin lankeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senverran lisään, että pyhäköstämme on monta salaista rakennussuunnitelmaa kaikkeinpyhimpään. Siinä puhutaan kuin palvellaan Mestaria - näin ja näin.
        On sitten kultaista ja kuparisia astioita alttarilla, sekä patsaita ja merkityksiä, on päiviä ja pyhiä jne.
        Esiriputkin on kirjailtu monin langoin, jossa vanhurskaskin lankeaa.

( Oppina sovitus) Kultaisen vasikan synnin vuoksi, siinäkin riittäisi haastamista ja miksi on tämä kultainen vasikka, pohdinnassa Egpytin monijamalien haikaileminen, sekä väsyminen odottamaan, mitä Herralla olisi ollut neuvoja ja ohjeita,. elämäksi. Siinäkin alkaa vasikan kultaamisessa monet pähkäilyt - ja tietenkin palaan ajatukseen ,sen synnin sovitukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Oppina sovitus) Kultaisen vasikan synnin vuoksi, siinäkin riittäisi haastamista ja miksi on tämä kultainen vasikka, pohdinnassa Egpytin monijamalien haikaileminen, sekä väsyminen odottamaan, mitä Herralla olisi ollut neuvoja ja ohjeita,. elämäksi. Siinäkin alkaa vasikan kultaamisessa monet pähkäilyt - ja tietenkin palaan ajatukseen ,sen synnin sovitukseksi.

Tässä meitin pakanallisessa uskonnollisessa menossa voidaan katsella Ilmestyskirjan tuomioita, jossa uskonnollinen haureus, saa mitan. Eli järjestäytynyt epäjumalanvalvonta on yhtenäisyyden tekojen summaa.
        Ei siinä välttämättä tarkoiteta, että Jumalan nimi olisi tuntematon, että puhuttaisiin ateismista, mutta puhutaan valheellisuudesta. Valhehan on myös väliverhomaista peittoa totuudelle. Esim. valkeavalhe, ehkä tavallaan sillä halutaa väliverhona hieman rakkadella peittää vika - olkoo syy se tai tuo. Mutta, aina on kyse kuitenkin henkilökohtaisesta suhteesta, jossa itse valheella käy dialogiaa uskon kanssa. Ehkä valhe on henkistä, tai tunneperäistä, syistä tai sepistä.
        Epäjumalanpalvonta on siten tavallaan uskoa, se ei ole uskon puutetta, vaan kohdeuskontoa, vaikka se kultainen vasikka.
        Mutta, se todellisuus on Jumalan tahdon ulkopuolista uskoa.

• Anonyymi

En ole ottanut nokkiini. Miten siitä voisi ottaa nokkiinsa, että esittää Jumalan sanan niin kuin se mahdollisimman tarkasti uusimmissa käännöksissä sanotaan. En tietenkään, sillä miten siitä voisin ottaa nokkiini, että kun esitän faktoja, niin joku niistä närkästyy.

Mutta sinä jatkat valehtelemista. Ilmi selvästi Pyhä henki ei ohjaa sinua kirjoituksissasi, koska et pysty edes erottamaan kuka minkäkin kirjoituksen on postannut. Osoitit sen jo aiemmissa aloituksissasi ja teit sen taaskin. Yhdistelet eri kirjoittajien tekstejä ja kokoat niistä haluamasi näköisen hahmon. Se en ole minä eikä kukaan muukaan palstan kirjoittista vaan sinun oma mielikuvitushahmosi. Ja sitten laitat tämän hahmosi suuhun omaa sanojasi selittäen niitä vielä omilla keksinnöilläsi. 🥱

Se, että jatkat valheidesi toistamista, ei tee niistä totta. Minua se ei liikuta, sillä tiedän kaltaisesi. Mutta siltä varalta, että joku muukin oikeasti sattuisi lukeman näitä tarinoutasi, kirjoitin tämän oikaisun.

Minä todellakin rupesin tuntemaan Jumalan enempi sellaisena kuin hän oikeasti on, kun jätin kristinuskon traditiot sivuun ja rupesin opiskelemaan Raamatun historiaa, sen ajan kulttuureita, kieliä, arkeologiaa ja Raamatun alkukieliä. Jumala ei ole minulle mysteeri. Ymmärrän myös sen, ettet sinä voi tätä tajuta, koska kristinuskon traditiot sumentavat ymmärrystäsi.

Ole siunattu!

• Anonyymi

Kovasti olet ottanut nokkiisi, näköjään?

Ei kukaan normitason hengellinen uskova ryhdy aamenta sanomaan, vaikka joku Itseään Korottava anonyymi kehuskelee näinkin:

"että esittää Jumalan sanan niin kuin se mahdollisimman tarkasti uusimmissa käännöksissä sanotaan. En tietenkään, sillä miten siitä voisin ottaa nokkiini, että kun esitän faktoja, niin joku niistä närkästyy."

Mitään "faktoja" ei ole tuotu esille. Uusimmat käännökset voivat olla "väännöksiä".
        Pahempia kuin jotkut harvemmat alkuperäiset.

Hauskaa että edelleen kehuskelet ja korotat itseäsi näin:

"Minä todellakin rupesin tuntemaan Jumalan enempi sellaisena kuin hän oikeasti on, kun jätin kristinuskon traditiot sivuun ja rupesin opiskelemaan Raamatun historiaa, sen ajan kulttuureita, kieliä, arkeologiaa ja Raamatun alkukieliä. Jumala ei ole minulle mysteeri. "

Näin on taas uusi todistus, että pidät itseäsi - no?
        Pullisteluksi tuollaista yleisesti sanotaan!

JK. Toisetkin ovat oppineet tuntemaan Jumalaa -- mutta eivät tee siitä dogmia!
        Koska? Pyhä Henki ei korota ihmisiä..

"Hän on minut kirkastava" sanoi Jeesus Pyhän Hengen toiminnasta!
        Joh 16:14

• Anonyymi

Minä-minä-minä... ".Minä todellakin rupesin tuntemaan Jumalan enempi sellaisena kuin hän oikeasti ...

Miten Jeesus neuvoi paljastamaan "totisen Herran seuraajan"? Kas näin:

"Joka OMIAAN puhuu, se pyytää OMAA kunninaansa."
        "Mutta joka pyytää LÄHETTÄJÄNSÄ kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä."

( Joh 7:18)

"Se joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen.." Joh 7.18

Herramme Jeesuksen em. sanat (= koetteluväline) paljastaa selkeästi sen, että
        tämä "Jumalan täysin tunteva mies" - on OMALLA ASIALLAAN!

Hän ei näytä korottavan Herraa, ei anna KUNNIAA Jumalalle.

Vaan kaiken aikaa kehustelee itseään, suurta oppineisuuttaan. ylivertaista asemaa!

Näin on karu totuus hänen omista kirjoituksistaan ja sanoistaan nähtävä.

Hän on "paisunut".
        Raamattu opettaa: "Tieto paisuttaa mutta rakkaus rakentaa":.

Mutta te kaikki Herramme Jeesuksen lampaat, jotka rakastatte Häntä YLI kaiken- pysykää lujina uskossa, älkäkä antako itsensä korottavien "oppimestareiden" eksyttää itseänne!

Olkaa siunatut!

• Anonyymi

Raamatun Sana todistaa sinut tähän kategoriaan:

"Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,

- niin hän on PAISUNUT eikä ymmärrä mitään,
        vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä.." ( 1 Tim 6:3-4

Ylpeytesi on sokaissut sinut. Ylpeydessäsi halveksit toisia, jotka uskovat Herraan.

Mutta? Herra on ottava sinut kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovasti olet ottanut nokkiisi, näköjään?

Ei kukaan normitason hengellinen uskova ryhdy aamenta sanomaan, vaikka joku Itseään Korottava anonyymi kehuskelee näinkin:

"että esittää Jumalan sanan niin kuin se mahdollisimman tarkasti uusimmissa käännöksissä sanotaan. En tietenkään, sillä miten siitä voisin ottaa nokkiini, että kun esitän faktoja, niin joku niistä närkästyy."

Mitään "faktoja" ei ole tuotu esille. Uusimmat käännökset voivat olla "väännöksiä".
        Pahempia kuin jotkut harvemmat alkuperäiset.

Hauskaa että edelleen kehuskelet ja korotat itseäsi näin:

"Minä todellakin rupesin tuntemaan Jumalan enempi sellaisena kuin hän oikeasti on, kun jätin kristinuskon traditiot sivuun ja rupesin opiskelemaan Raamatun historiaa, sen ajan kulttuureita, kieliä, arkeologiaa ja Raamatun alkukieliä. Jumala ei ole minulle mysteeri. "

Näin on taas uusi todistus, että pidät itseäsi - no?
        Pullisteluksi tuollaista yleisesti sanotaan!

JK. Toisetkin ovat oppineet tuntemaan Jumalaa -- mutta eivät tee siitä dogmia!
        Koska? Pyhä Henki ei korota ihmisiä..

"Hän on minut kirkastava" sanoi Jeesus Pyhän Hengen toiminnasta!
        Joh 16:14

Noo...vääntele vain lisää sanojani. See if I care....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo...vääntele vain lisää sanojani. See if I care....

Omista sanoistasi vastaat. Ne näkyy täällä netissä kaiken aikaa.

Ei niitä edes tarvitse väännellä. ... (eikä olekaan väännelty...)

Ne ovat TODISTEENA sinua vastaan.

JUmalan edessä.

MItä kirjoitit, sen kirjoititi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omista sanoistasi vastaat. Ne näkyy täällä netissä kaiken aikaa.

Ei niitä edes tarvitse väännellä. ... (eikä olekaan väännelty...)

Ne ovat TODISTEENA sinua vastaan.

JUmalan edessä.

MItä kirjoitit, sen kirjoititi!

Sinun mielikuvituksessasi....

• Ei mitään uutta auringon alla. Toiset pullistelee, toiset haukkuu varjoja.

• Anonyymi

Loputtomasti SAMAA JANKKAAMISTA !

Täytynee itsekin toistaa :

Aloittaja arvostelee toista / toisia asiasta, johon hän ihan itse syyllistyy !

Aloittajan sydämen asenne näet kerrotaan tässä:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Eli eivät ne sanat ihan oikeasti ratkaise, vaan se sydämen asenne !

Aloittaja siis itse on ylpeä ja paisnunut ja on sanakiistojen kipeä ja kuvittelee selvästikin itse kaiken jo oikein tietävänsä, vaikka ei tiedä.

Tässä kerrotaan lisää aloittajan sydämen asenteesta ja sen vaikutuksista:

Jaakobin kirje 3
      14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
      15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
      16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Tätähän se aloittajan oma toiminta on oikeasti eli riidan haastoa ja muiden vikojen ja virheiden kovaan ännäeen kuuluttamista ja loputonta jankkaamista !

Ei siitä seuraa mitään hyvää !

Aloittajan sydämen asenne on aivan sama kuin mikä oli jo fariseuksilla ja kirjanoppineillakin, eli muiden syntejä ja vikoja tutkitaan suurennuslasilla / hyttysverkolla, mutta itsellä on käytössä seula, josta menee läpi jopa kamelikin !

Aloittajalla on siis käytössään ns. "kahdet punnukset" !

Eli yhdet muille ja toiset itselle, siis tuohan on kuva, joka tulee siitä, kun kauppiaat käyttivät eri painoisia punnuksia ostaessa tavaraa ja sitten myydessään, ja siten huijasivat kaupanteossa !

No, aloittaja kyllä huijaa vain itse itseään omalla toiminnallaan, sillä Jumalan tuomioita hän ei pääse pakoon, sillä aloittajalle Sana sanoo selvääkin selvemmin:

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Room. 2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

Jaak. 4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

Eli kun aloittaja siis tuomitsee muita siitä, että he muka tuntevat Jumalan täysin, niin siihen aivan samaan hän itse syyllistyy, kun harhoissaan kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin kuin muut ihmiset / uskovat !

Ylpeys ja paisuneisuus ovat pahoja ja ikäviä asioita, sillä tuollainen aloittajan harjoittama "kukkoilu" aiheuttaa vain riitoja ja harmeja !

Eli tämä aloittajan oma sydämen asenne:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Tee hyvä ihminen parannus ja lopeta tämä "kukkoilusi" ja nöyrry Herrasi eteen pyytämään toimiasi anteeksi ajoissa, ettei sinulle pahemmin kävisi !

• Anonyymi

Ihan hyvin kirjoitettu. Kiitos. En viitsinyt itse lähteä häntä analysoimaan. Aloittaja ei ole sen arvoinen. Kyllä kaikki näkevät hänen kirjoituksissaan millainen hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvin kirjoitettu. Kiitos. En viitsinyt itse lähteä häntä analysoimaan. Aloittaja ei ole sen arvoinen. Kyllä kaikki näkevät hänen kirjoituksissaan millainen hän on.

Eivät kaikki näe, ikävä kyllä.

Tällä riitelijällä on omat lakeijansa, jotka seuraavat häntä sokeasti, eivätkä näe tai ehkää paremmin on sanoa, eivät halua nähdä tämän riitelijän vääriä toimia !

Niin ja aloittaja itse on niin pahasti paisunut ja ylpistynyt, että on umpisokea omille väärille toimilleen !

Niin ja sitähän se "tieto" tekee, eli paisuttaa, mutta Rakkaus taas rakentaa.

1. Kor. 8:1 ... niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Aloittajan toiminnassa ja kirjoittelussa ei ole mitään rekentavaa, vaan se aiheuttaa vain riitoja ja ongelmia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kiva kuulla se, että sinä ainakin näet tälläisen touhun vääräksi.

Peukkua !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa lukutaitoisista ja hengellisistä lukijoista NÄKEE, että aloittaja on tyyppi, joka ei kumartele ihmisiä! Eikä alistu ...

• Anonyymi

Sorry? Et siis tunne Sanaa`
        1) "Koetelkaa kaikki.." ( 1 Tess 5.21)

Koettelu on KÄsky.

Se on iahan eri asia kuin "tuomitseminen"...

Koeta opetellea Raamatun Sanaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä riitelijällä on omat lakeijansa, jotka seuraavat häntä sokeasti, eivätkä näe tai ehkää paremmin on sanoa, eivät halua nähdä tämän riitelijän vääriä toimia !

Niin ja aloittaja itse on niin pahasti paisunut ja ylpistynyt, että on umpisokea omille väärille toimilleen !

1. Kor. 8:1 ... niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Aloittajan toiminnassa ja kirjoittelussa ei ole mitään rekentavaa, vaan se aiheuttaa vain riitoja ja ongelmia !

Oma on asiasi jos riitelet??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KYllä kaikki lukutaitoiset ja hengelliset uskovat näkevät. Joo.
        Kyseessä ei ole mikään oman-onnen-onkija?
        Ja seköös niin harmittaa??

• Anonyymi

Loputtomasti SAMAA JANKKAAMISTA !

Omituista että ITSE jankkaat?

JK. "kukkoilua" yleensä harjoittavat "kukot"?

• Anonyymi

!... nöyrry Herrasi eteen pyytämään toimiasi anteeksi ajoissa, ettei sinulle pahemmin kävisi!

Aloittajalla ei mitään hätää!

Älä ole huolissasi!

Mutta ole huolissasi itsestäsi? MIksi?

Jo et ymmärrä, Herra voi näyttää sen`.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa lukutaitoisista ja hengellisistä lukijoista NÄKEE, että aloittaja on tyyppi, joka ei kumartele ihmisiä! Eikä alistu ...

Totta !

Eikä kumarra edes Jumalaa vaan on avoimessa kapinassa Hänen kanssaan !

Sitä se ylpeys ja paisuneisuus teettää !

Ei ole aloittajalla edes Jumalanpelkoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma on asiasi jos riitelet??

Siis mielestäsi Raamatun Totuuden kertominen on riitelyä ?

Oletko ihan tosissasi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tällä riitelijällä on omat lakeijansa, jotka seuraavat häntä sokeasti, eivätkä näe tai ehkää paremmin on sanoa, eivät halua nähdä tämän riitelijän vääriä toimia !"

Etkö ole huomannut, että hän itse kommentoi omia kirjoituksiaan muka muina henkilöinä saaden ketjunsa näyttämään siltä, kuin hänellä olisi muka kannattajia? Ne kommentit on helppoa tunnistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

!... nöyrry Herrasi eteen pyytämään toimiasi anteeksi ajoissa, ettei sinulle pahemmin kävisi!

Aloittajalla ei mitään hätää!

Älä ole huolissasi!

Mutta ole huolissasi itsestäsi? MIksi?

Jo et ymmärrä, Herra voi näyttää sen`.

Voi, mitä itseriittoista pullistelua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mielestäsi Raamatun Totuuden kertominen on riitelyä ?

Oletko ihan tosissasi ?

Mutta ethän sinä kerro mitään totuutta. Et Raamatusta eikä niistä, joiden kanssa sinä riitelet/joita pilkkaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ethän sinä kerro mitään totuutta. Et Raamatusta eikä niistä, joiden kanssa sinä riitelet/joita pilkkaat.

Jos eivät Raamatun selkeät sanat, joita kaikissa aloituksissa on, ellei kelpaa oma on häpeänne.

Älä sitten riitele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta !

Eikä kumarra edes Jumalaa vaan on avoimessa kapinassa Hänen kanssaan !

Sitä se ylpeys ja paisuneisuus teettää !

Ei ole aloittajalla edes Jumalanpelkoa !

Jumalan kunnioittaminen ja kumartaminen
        ja hyvässä suhteessa Jumalan kanssa oleminen?

Ja jumalanpelko?

Tuon kaiken tietä'ä vain JUmala!

Amen.

Kunnia, kiitos ja ylitys olkoon Kaikkivaltiaan Isän Jeesuksen Kristuksen nimessä!

Hän yksin on vanhurskas ja täydellinen.

Siksi HÄNTÄ kumartavat ne jotka Häntä rakastavat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan kunnioittaminen ja kumartaminen
        ja hyvässä suhteessa Jumalan kanssa oleminen?

Ja jumalanpelko?

Tuon kaiken tietä'ä vain JUmala!

Amen.

Kunnia, kiitos ja ylitys olkoon Kaikkivaltiaan Isän Jeesuksen Kristuksen nimessä!

Hän yksin on vanhurskas ja täydellinen.

Siksi HÄNTÄ kumartavat ne jotka Häntä rakastavat...

Kyllä sen näkee todella selvästi !

Sitä ei aloittaja kykene millään peittelemään.

Mutta jos sinä et näe, niin sokea sinun pitää silloin olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tällä riitelijällä on omat lakeijansa, jotka seuraavat häntä sokeasti, eivätkä näe tai ehkää paremmin on sanoa, eivät halua nähdä tämän riitelijän vääriä toimia !"

Etkö ole huomannut, että hän itse kommentoi omia kirjoituksiaan muka muina henkilöinä saaden ketjunsa näyttämään siltä, kuin hänellä olisi muka kannattajia? Ne kommentit on helppoa tunnistaa.

Olen kyllä huomannut tuon aloittajan touhun !

Hän kirjoittaa siis itsestään kolmannessa persoonassa !

Mutta sitähän nämä tämmöiset kierot eksyttäjät tekevät paljon, ei ole mitään uutta auringon alla !

Mutta on hänellä myös lakeijoita / seuraajia.

Tuollainen Jumalan tahdon vastainen naisen asemasta kirjoittelu on todella yleistä ja tuon harhaopetuksen laajeneminen on suurta.

Sillä nyt on menossa se suuri luopumus, jossa siis uskovat luopuvat Jumalan Sanasta auktoriteettina ja tulee ilmi se, miten he ovat mielistyneet vääryyteen !

2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä huomannut tuon aloittajan touhun !

Hän kirjoittaa siis itsestään kolmannessa persoonassa !

Mutta sitähän nämä tämmöiset kierot eksyttäjät tekevät paljon, ei ole mitään uutta auringon alla !

Mutta on hänellä myös lakeijoita / seuraajia.

Tuollainen Jumalan tahdon vastainen naisen asemasta kirjoittelu on todella yleistä ja tuon harhaopetuksen laajeneminen on suurta.

Sillä nyt on menossa se suuri luopumus, jossa siis uskovat luopuvat Jumalan Sanasta auktoriteettina ja tulee ilmi se, miten he ovat mielistyneet vääryyteen !

2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

smile:))

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kyllä näin TÄRKEÄSTÄ asiasta, kuin suomenkielisen Raamatun luotettavauudesta (yleensä) on syytä pitää kapelia. Aloittaja edusta rohkeaa ja selkeää linjaa!

• Anonyymi

Sinut tunnistaa niin helposti näistä kommenteistasi. Itse en kehtaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut tunnistaa niin helposti näistä kommenteistasi. Itse en kehtaisi.

Älä ole IHAN varma!!

• Anonyymi

Kaikille Raamattu ei ole tärkeä. Siis uskoville.
      On raha ja joka lajin uskonnolliset tarjoukset.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Se joka tuon kirjoitti, vastaa tekstistään. Tämän ketjun aloittaja ei vastaa toisen kirjoittajan postauksista.

• Anonyymi

Aloittaja on Annaliisa Hiekkanen.

• Hämäävää kun ei tiedä milloin aloittaja puhuu puskasta.toisinaan hän tekee kirjakielellä lukuisia aloituksia..milloin kenenkin vioista.itseään hän tuntuu pitävän itseään jonain sotasankarina jumalansa kanssa.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Hämäävää kun ei tiedä milloin aloittaja puhuu puskasta.toisinaan hän tekee kirjakielellä lukuisia aloituksia..milloin kenenkin vioista.itseään hän tuntuu pitävän itseään jonain sotasankarina jumalansa kanssa.

Niin ja ap tuomitsee itse itsensä omilla sanoillaan.

Hän näet itse kieltää paljon selvää Raamatun Totuutta.

Siis kyse on naisen alamaisuudesta, johon hän ei sostu, vaan sotii siten Jumalan tahtoa vastaan.

Eli tuomitessaan muita Raamatun mitätöinnistä, hän tuomitsee omilla sanoillaan itse itsensä.

Miten siinä käy Jumalan edessä?

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Room. 2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

Surkuhupaisaa tässä ja nyt on ap:n oma sokeus, sillä hän itse kehuskelee ja pullistelee näin:

" Se joka tuon kirjoitti, vastaa tekstistään. Tämän ketjun aloittaja ei vastaa toisen kirjoittajan postauksista. "

Hän siis vastaa omista kirjoituksistaan, joten Jumalan tuomiota hän odottelee siten siis.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10430
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3575
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3331
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      211
      2255
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2043
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1466
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe