Palsta muuttunut kummaksi

Anonyymi-ap

Palsta on muuttunut. Ihmiset eivät osallistu enää samalla tavoin ja vakiporukkaa on kadonnut. Tämä kirjoittaminen tänne ei ole enää kovin mielekästä. Itselläni on tarve keskusteluun ja jos sitä ei synny niin ei tästä mitään saa.

Vaikka st:n ja ja borealliksen yms kanssa jutut olivat usein mitä olivatkaan, niin kuitenkin siinä oli jotain välittämistä, mitä palstalla ei enää löydy.


LS

252

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kaatopaikoilta yleensä löydä arvotavaraa.. . .

      • Anonyymi

        Ilmeisesti tuo koskee myös itseäsi?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo koskee myös itseäsi?

        LS

        Mikä nyt mättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä nyt mättää?

        Ei mikään mätä 🙂

        LS


      • Anonyymi

        Toisen roju voi olla toisen aarre ja kaatopaikalle kun päätyy päivittäin paljon arvokasta ja käyttökelpoista tavaraa.


    • Anonyymi

      Nettikeskusteluja etsivät yleensäkin voivat pettyä?
      Oikeassa elämässä kannattaa etsiä rakentavia keskusteluita.https://keskustelu.suomi24.fi/t/6344462/nettikeskustelu-naisen-kanssa

      • Anonyymi

        Kait keskustelun tulisi olla luontevaa? Että se on luontaisesti mukavaa. Miehetkin voivat jättää kysymyksiin vastaamatta, kait kyse ei ole sukupuolesta... ja jossain vaiheessa oppii, ettei kannata kysellä, kun ei saa koskaan vastauksia.

        LS


    • Anonyymi

      Itselläni on tarve keskusteluun ja jos sitä ei synny niin ei tästä mitään saa.

      • Anonyymi

        Niin...jos ei ole keskustelua keskustelupalstalla niin se on lähinnä yksin kirjoittamista tai "julistamista" kuten pamfleteilla....luulisi sen olevan keskustelupalstoilla ihan normaalia...että olisi toiveena keskustelut.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...jos ei ole keskustelua keskustelupalstalla niin se on lähinnä yksin kirjoittamista tai "julistamista" kuten pamfleteilla....luulisi sen olevan keskustelupalstoilla ihan normaalia...että olisi toiveena keskustelut.

        LS

        Ni hyvänen aika!
        Tarvii vain vilkaista jotta näkee kymmeniä ja kymmeniä otsikoita!!
        Ja niissä erilaisia keskusteluja....

        Luulisi mieluisia otsikoita olevan???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ni hyvänen aika!
        Tarvii vain vilkaista jotta näkee kymmeniä ja kymmeniä otsikoita!!
        Ja niissä erilaisia keskusteluja....

        Luulisi mieluisia otsikoita olevan???

        Ei kiinnosta sellainen vääntäminen, joka ei ole oikeasti keskustelua, enemmänkin kilpalaulantaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sellainen vääntäminen, joka ei ole oikeasti keskustelua, enemmänkin kilpalaulantaa.

        LS

        No jos ei kiinnosta, niin mitä ihmettä sellainen on?
        Nythän sä saat keskustella, älä ala vääntämään!

        R-K-.S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei kiinnosta, niin mitä ihmettä sellainen on?
        Nythän sä saat keskustella, älä ala vääntämään!

        R-K-.S

        Ei tarvii säälistä keskustella vai mitä?
        Se ei ole kovin palkitsevaa.

        LS


    • Anonyymi

      Riittäähän täällä luterilaisia, jotka alinomaa ovat valmiita hellareitten kilpahaukkumiseen.

      • Anonyymi

        Niinpä?

        Aloituksen ajatus on kovin outo?
        Kun kattoo kymmeniä ja kymmeniä aloituksia, niin liki kaikissa näkyy keskustelua, eli kommentteja? Eikö aiheet kelpaa? Vai tahtisiko aloittaja jutella ihan henk.koht. jostain?
        Kyllä mieluisensa palstan saa, jo -kun avaa itse nettiin jonkun blogin tai sellasen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä?

        Aloituksen ajatus on kovin outo?
        Kun kattoo kymmeniä ja kymmeniä aloituksia, niin liki kaikissa näkyy keskustelua, eli kommentteja? Eikö aiheet kelpaa? Vai tahtisiko aloittaja jutella ihan henk.koht. jostain?
        Kyllä mieluisensa palstan saa, jo -kun avaa itse nettiin jonkun blogin tai sellasen?

        Ylläpito on tehnyt helluntailaisuus palstan sydämensä saastan sodomia-parham-hurmahenki tunkioksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on tehnyt helluntailaisuus palstan sydämensä saastan sodomia-parham-hurmahenki tunkioksi.

        Ylläpito ei liity mitenkään väitteisiisi.


    • Anonyymi

      No kun täällä vaan arvostellaan ja haukutaan toisia uskovia.

      • Anonyymi

        Se on ihan totta. Tää on kuin luonnevikaisten koirien kennel!


      • Anonyymi

        Ei kun täällä saa vain hellareita haukkua "luvan kanssa". Näkeehän sen, kun tänne laittaa jotain, mikä ei hauku hellareita, vaan kristisoi heidän haukkujiaan, niin ne kommentit poistetaan heti.


      • Anonyymi

        Siispä ei kannata kutsua itseään uskovaksi. Jeesuskaan ei tehnyt niin.


    • Anonyymi

      Aloitus vaikuttaa turhautuneelta. ...

      • Anonyymi

        Ei aloitus voi olla turhautunut. Se on vain aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloitus voi olla turhautunut. Se on vain aloitus.

        Aloitus sisältää turhautuneen sisällön. Aloittajan turhautuneen postauksen.


    • Anonyymi

      onx täälä ollut joku vakiporukkakin? Kuin eriseura, kuppikunta?

      No haukkumista on kyllä ollu mennen tullen!!
      Hellarit haukkuu luterilaisia, luterilaiset hellareita...
      Kaikki haukkuu, kuka mitäkin.

      • Anonyymi

        On täällä ollut sellaisia persoonia, nyt johonkin kadonneet. Lähinnä nykyään kastekeskusteluita tai muita mielenkiinnottomia juttuja palstalla.

        Auroran oli hyvä tyyppi, vaikka hänen juttunsa välillä menivät ehkä pikkuisen ylitse...mutta et täällä ole enää markkulievosta tai monia muitakaan...jotenkin tähän palstaan on menettänyt jonkin ",kosketuksen" ja tämä on tullut mielenkiinnottamaksi.. toki se voi jotain sapattikeskustelijaa kiinnostaa...mutta niin kait kyse voi olla myös omasta kokemuksestani ja joku toinen löytää täältä jotain...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä ollut sellaisia persoonia, nyt johonkin kadonneet. Lähinnä nykyään kastekeskusteluita tai muita mielenkiinnottomia juttuja palstalla.

        Auroran oli hyvä tyyppi, vaikka hänen juttunsa välillä menivät ehkä pikkuisen ylitse...mutta et täällä ole enää markkulievosta tai monia muitakaan...jotenkin tähän palstaan on menettänyt jonkin ",kosketuksen" ja tämä on tullut mielenkiinnottamaksi.. toki se voi jotain sapattikeskustelijaa kiinnostaa...mutta niin kait kyse voi olla myös omasta kokemuksestani ja joku toinen löytää täältä jotain...

        LS

        Anna ihmisten elä elämäänsä poistua halutessaan palstalta. He eivät ole alunalkaenkaan olleet kiinnostuneita jankkaamaan kanssasi. Ei kai kukaan täällä vuosikausia viitsi olla! Parempi että palstalla vaihtuu keskustelijat, eivätkä samat pesiydy tänne. Hus sinäkin jo muualle!!

        Hyvä, että ovat löytäneet muuta elämäänäsä kuin jankata täällä sinun ja jonkun huru-ukon kanssa. Vai etkös loydä kuuntelijoita muualta...?


    • Anonyymi

      Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

      • Anonyymi

        Kait ylläpidolla on muutakin tekemistä kuin olla helluntailaisuuspalstalla. Ylläpito taitaa olla lähinnä algoritmi, mikä poistaa, kun kirjoitus sisältää tiettyjä aineksia.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait ylläpidolla on muutakin tekemistä kuin olla helluntailaisuuspalstalla. Ylläpito taitaa olla lähinnä algoritmi, mikä poistaa, kun kirjoitus sisältää tiettyjä aineksia.

        LS

        Eineksiä....mmmmm....olutta!


    • Anonyymi

      Herjaamisella on hintansa, katso siis kuin rakennat.

    • Anonyymi

      Ylläpito poistaa kaikki kommentit, joissa kerrotaan hellareita haukkuvista kommentoijista, mutta antaa luvan haukkua hellareita täällä kaiket päivät.

      Jos tämä palsta ei joudu tutkittavaksi jonain päivänä, pyörryn hämmästyksestä.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään poista. Olet vainoharhainen. Montako ylläpidon robottia tunnet henkilökohtaisesti?


    • Anonyymi

      Jotenkin ihmiset ovat tosi kylmän ja kovan oloisia palstalla.

      LS

      • Anonyymi

        Voito kehua siis itseäsi`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voito kehua siis itseäsi`?

        Voin sanoa etten ole ihmisenä kylmä ja kova, ihan terveellä itsetunnolla.

        LS


    • Anonyymi

      Juorupalsta tämä on pahimmasta päästä. Sääntöjä ei noudateta ollenkaan. Ylläpito herätys. Kirjoituksiin nimi ja paikkunta kuten muuallakin. Kirjoituksilla ei muuten mitään arvoa.

      • Anonyymi

        "Ylläpito herätys"

        Ylläpito on botti!


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on Herra. Suomi24 ei tarjoa palstaa uskoville. Uskova kristitty voi olla jonkun kirkon jäsen tai sitten ei. Täällä ei ole paikkaa uudestisyntyneille kristityille. Siksi uskovat yrittävät keskustella joko tällä tai luterialisten palstalla.

      Ehdottaisin, että jotta pitkistä törkykommentteja pullistelevista ketjuista löytäisi toisten uskovien tekstit, olisi hyvä aloittaa kommenttinsa ylistämällä Jeesusta. Rienaajat tuskin saavat itsensä pakotettua tekemään niin. Voisimme jättää heidän kirjoituksensa lukematta.

      • Anonyymi

        Eräässä pienessä pitäjässä oli eräs ryhmittymä, jotka kokouksissaan huusivat joka väliin Jeesus Kristus on Herra tai aamen...minun korviini se oli outoa, eikä sopinut tyylilleni, joka arvostaa rauhallisuutta...aina puheiden välissä, joku isoon ääneen huusi jossain..kukin tavallaan...no sitä ryhmittymä ei ole ollut enää aikoihin ja kerran uteliaisuutta no kävin katsomassa, toiste en mennyt.

        Kaikki ei sovi kaikille ja voi tuntua luonnottomalta jos oikeaa uskoa mitataan sillä, huutaako tai kirjoittaako joka väliin Jeesus on Herra...tai kirjoittaako herra tai Herra jne...

        LS


      • Anonyymi

        Kerran yhdet ihmiset palstoilla halusivat testata uskoani ja minun olisi pitänyt jokin asia sanoa tai tunnustaa jokin lihasta tulleeksi juttu...en minä mitään tunnusta kun alistetaan ja kyykytetään...ihan natsimeininkiä sellaiset...sisäisesti sellainen alistaminen järkytti ja oli henkistä kiusaamista. No kun en sitten tunnustanut mitään niin en kait heidän arvionsa mukaan ollut uskova.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä pienessä pitäjässä oli eräs ryhmittymä, jotka kokouksissaan huusivat joka väliin Jeesus Kristus on Herra tai aamen...minun korviini se oli outoa, eikä sopinut tyylilleni, joka arvostaa rauhallisuutta...aina puheiden välissä, joku isoon ääneen huusi jossain..kukin tavallaan...no sitä ryhmittymä ei ole ollut enää aikoihin ja kerran uteliaisuutta no kävin katsomassa, toiste en mennyt.

        Kaikki ei sovi kaikille ja voi tuntua luonnottomalta jos oikeaa uskoa mitataan sillä, huutaako tai kirjoittaako joka väliin Jeesus on Herra...tai kirjoittaako herra tai Herra jne...

        LS

        Jeesus on Herra. Juuri sinunlaisesi kommentit osaan jättää lukematta, jos uskovat alkaisivat tosiaan ylistää Herraa kommenttiensa alussa.


    • Anonyymi

      Täällä on ollut niin paljon sapatista kirjoittelevia, jospa he ovat huomanneet totuuden ja sanat ovat loppuneet.

    • Anonyymi

      Palstan ovat kuokkineet eräät tai eräs sekopää joka postaa kerta toisensa jälkeen samat saastaiset aloituksensa. Muistelee joitain sata vuotta sitten vaikuttaneita, ja niistäkin horinoista on suurin osa tuulesta temmattuja valheita. Lisäksi jatkaa omia ketjujaan kun ketään ei kiinnosta. Täällä oli tosiaan joskus ihan oikeaakin keskustelua. Rienaajat ja herjaajat ovat pilanneet kaiken täällä.

      • Anonyymi

        Siis joskus muinoin tämähän on ollut aivan mahtava palsta...ja se väri...oli uskovia, oli ateisteja jne...mutta niistä ajoista on jo kauan...ihmiset vain kyllästyvät tähän..min täältä varmaan poisnukkuneitakin. Toki oli ristiriitojakin, mutta jokin mitäänsanomattomuus vaivaa tätä palstaa nykyään.

        LS


    • Anonyymi

      :) Ai muinoin?

      • Anonyymi

        Juu se on niin vanhaa settiä, että muinoin sana ei ole liioiteltua. Vuonna jotain ennen 2010 lukua täällä on ollut sellainen yhteisöllinen "henki"...vielä kymmenen vuotta sitten oli ihan ok kirjoituksia...mutta nyt...tämä ei yllä samoille tasoille lainkaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se on niin vanhaa settiä, että muinoin sana ei ole liioiteltua. Vuonna jotain ennen 2010 lukua täällä on ollut sellainen yhteisöllinen "henki"...vielä kymmenen vuotta sitten oli ihan ok kirjoituksia...mutta nyt...tämä ei yllä samoille tasoille lainkaan.

        LS

        Ei tämä ole mikään Jumalan suloinen henki-kammari koskaan ollut.

        Eikä laadukaskaan. Muistetaan kyllä.
        Parhaiten muistuu riitelyt ja haukkumiset...


    • Anonyymi

      Tämän palstan ovat jo aikoja sitten tehneet pelkäksi saastaksi tietyt kommentoijat, jotka keskittyvät hellareitten haukkumiseen.

      Ensin täältä lähtivät ei-uskovat kommentoijat, jotka hakivat täältä vastauksia uskonasioihin ja Raamattuun.

      Lopulta täältä lähtivät myös uskovat, jotka ovat täällä ennen vastaneet ei-uskoville.

      Jäljelle jäivät palstarakit - ja minunlaiseni, jotka käyvät aina ajoittain katsomassa, jos vaikka rakit olisivat jo häipyneet. Mutta ei näy loppua.

      • Anonyymi

        Mutta tämähän on Suomi24-palsta! Sen kuuluukin olla juuri tällainen.


    • Anonyymi

      Ei täällä keskustella, vaan taistellaan hurmahenkiä vastaan. Se on joillekin elämäntehtävä.

      Ei virkistäydytä yhteisestä uskosta, vaan uskon tarkoitus on vain aiheuttaa mielipahaa ja olla mielipuolista.

      • Anonyymi

        >> Ei täällä keskustella, vaan taistellaan hurmahenkiä vastaan. Se on joillekin elämäntehtävä. <<

        Luulevatko palstarakit, että hurmahenget ja eksytykset voitetaan sylkemällä helluntailaisia vasten nettipalstalla.......? Kaiken lisäksi palstalla, jossa helluntailaiset itse eivät juurikaan edes käy, koska täällä on luterilaisia.


      • Anonyymi

        Raamattu ei tunne sanaa hurmahenki.


    • Anonyymi

      Ei tämä ole mikään seurakunta, eikä Herran huone!
      Joka sellaista kuvitteli -- on aika herätä!

      • Anonyymi

        Ei olekaan mikään seurakunta, mutta itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. En sitä palstalta etsi tai odota täältä sitä tukea saavani...tiedän todellisuuden, mutta luultavasti kaipaan jotain...eikä se tule silläkään, että lähtisi uskovien tilaisuuksiin.

        Kukaan ei jaksaisi valittamistani tosin...olen aika huono avautumaan todellisessa elämässä, minun on vaikea luoda todellisia ihmissuhteita...en luota oikeasti sillä tasolla ihmisiin, että ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja ymmärtäisivät.

        Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan mikään seurakunta, mutta itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. En sitä palstalta etsi tai odota täältä sitä tukea saavani...tiedän todellisuuden, mutta luultavasti kaipaan jotain...eikä se tule silläkään, että lähtisi uskovien tilaisuuksiin.

        Kukaan ei jaksaisi valittamistani tosin...olen aika huono avautumaan todellisessa elämässä, minun on vaikea luoda todellisia ihmissuhteita...en luota oikeasti sillä tasolla ihmisiin, että ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja ymmärtäisivät.

        Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta.

        LS

        Ikävää että olet noin sivussa, syrjäytynyt kai?
        Palsta on mikä on, mutta oletko itsekin vääristynyt, kaukana elämän todellisuudesta?´


        Todettava on, että on melkoinen joukko totisia uskovia, jotka eivät etsi raadollisesta maailmasta ITSELLEEN jotakin?

        Vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan mikään seurakunta, mutta itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. En sitä palstalta etsi tai odota täältä sitä tukea saavani...tiedän todellisuuden, mutta luultavasti kaipaan jotain...eikä se tule silläkään, että lähtisi uskovien tilaisuuksiin.

        Kukaan ei jaksaisi valittamistani tosin...olen aika huono avautumaan todellisessa elämässä, minun on vaikea luoda todellisia ihmissuhteita...en luota oikeasti sillä tasolla ihmisiin, että ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja ymmärtäisivät.

        Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta.

        LS

        >> itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. <<

        Kyllä varmaan sellaisen löydät. Ehkä sinun kannattaa jutustella siellä seurakunnassa kuten täälläkin, niin tulet tutuksi seurakuntalaisille.

        Itse olen jo luopunut siitä ajatuksesta, että minulla olisi uskova ystävä, johon voisin luottaa ja jonka kanssa viihtyisin ja olisin tasaveroinen. Kokemukset ovat olleet huonoja, enkä enää halua uskovia liian lähelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. <<

        Kyllä varmaan sellaisen löydät. Ehkä sinun kannattaa jutustella siellä seurakunnassa kuten täälläkin, niin tulet tutuksi seurakuntalaisille.

        Itse olen jo luopunut siitä ajatuksesta, että minulla olisi uskova ystävä, johon voisin luottaa ja jonka kanssa viihtyisin ja olisin tasaveroinen. Kokemukset ovat olleet huonoja, enkä enää halua uskovia liian lähelle.

        En todellisesti enää odota ystävyyttä. Ei sen tarvitsisi olla uskova, mutta ehkä jotenkin hengellisyyttä ymmärtävä ja avoin eri asioille ja jotenkin samantyylinen elämänkatsomus.

        Minulla on kaiken kaikkiaan huonoja kokemuksia ystävyyksistä....jo lapsuuden ystäväni päätti että vaihtaa parempiin ystäviin, kun niitä sai kun hän alkoi saamaan suosiota. Jossain ystävyyksissä on ollut törkeän hyväksikäytön makua ja en ole suostunut asioihin mitä on pyydetty..koskaan tekemättä minun hyväkseni mitään, on vain odotettu erinäisiä palveluja...toki on kouluaikoina ollut myös ihan ok ihmisiä ympärillä, mutta ne on rajoittuneet tehtävien tekemisiin, eikä yhteydenpitoa ole jatkettu myöhemmin. Minulta puuttuu sellaisia syvällisiä ystävyyssuhteita, joissa voisi asioita jakaa. En ole sillä tavoin yksinäinen, ettei ihmisiä näkyisi missään, onhan minulla perhe elämässäni.

        Olen toki osannut olla myös joskus paska ystävä itsekin. Asiat ovat menneet kuitenkin niin, että mitään todellisia ystävyyssuhteita en ole kyennyt luomaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan mikään seurakunta, mutta itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. En sitä palstalta etsi tai odota täältä sitä tukea saavani...tiedän todellisuuden, mutta luultavasti kaipaan jotain...eikä se tule silläkään, että lähtisi uskovien tilaisuuksiin.

        Kukaan ei jaksaisi valittamistani tosin...olen aika huono avautumaan todellisessa elämässä, minun on vaikea luoda todellisia ihmissuhteita...en luota oikeasti sillä tasolla ihmisiin, että ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja ymmärtäisivät.

        Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta.

        LS

        Voivoi...Eikös kukaan nyt tartukaan itsesäälissään pyöriskelevän, huominohakusien narsistin koukkuun..:::)) Sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa kenellekään piiperö


    • Anonyymi

      Minä rukoilen rauhaa kaikille jotka täällä kirjoitelevat, kuuluivat he sitten mihin suuntaan tahansa. Hyvää päivän jatkoa kaikille !

      terv, yksi veli.

      • Anonyymi

        Kiitos samoin. Hyvän ja esimerkillisen tavan olet omaksunut.


    • Anonyymi

      Hurmahenkien vastustaminen on suuntaus numero yksi. Mihinkään muuhun ei riitä ymmärrystä eikä lohdutusta. Ja samalla tietenkin lahkolaisten. He koko maailman villitsijät eivät ansaitse rukouksia eikä sääliä, vaan jumlan tuomion ja herjaa herjan päälle.

      Niillä mennään eikä muuta voida.

      • Anonyymi

        Vastustaminen on numero yksi, joo se on huomattu. Herjaaminen ja nimittely on numero kaksi, joo sekin on huomattu. Sinunlaisesi jankkaaavat kyspäät pilaa kaiken hyvän ja kohtuullisen.


    • Anonyymi

      Kohtuullisen hyvin se herjaaminen onkin mennyt. Joskin raamatullisuus on aika tavalla vielä hakusessa kun eivät kaikki Raamatun kohdat oikein istu yksiin herjojen kanssa. Siinä on vähän petraamista että herjat tietäisivät paikkansa kuten vihollisen luodit.

      Mutta harjoitus tekee mesterin. Ei kannata aivan vähästä luovuttaa, vaan kehittää vain herjaamisen taitoja ja Raamatulla päähän mätkimistä.

      Kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Mutta ei herjaamisesta kannata lannistua jos kaikki eivät vielä sano aamen kun heittää parhaansa mukaan herjaa. Pitää vain sinnikkästi jatkaa valitsemallaan tiellä, niin kyllä se palkitaan ja viimeistään matkan päättyessä saa voittoseppeleen siitä että on jaksanut vaikeuksen keskellä herjata. Ei ole lannistunut eikä langennut mihinkään hyvään, vaan on pitänyt oman linjansa ja herjannut vain herjaamaasta päästyään.

    • Anonyymi

      Jos pienestä vastustuksesta lannistuu herjaamisen osalta, niin silloin ei ole todellinen uskon soturi, vaan luopio. Silloin on pettänyt uskon jos yhtään antaa periksi herjaamisesta ja vahingossa yhdenkin hyvän sanan menee lausumaan. Ei saa väsyä uskossa, vaan taistella hyvä kilvoittelu sen suhteen että muut saavat kuulla kunniansa millaisia ovat. Ei niitä palkita, jota vain sanovat niin tekevänsä, vaan ne, jotka niin todella tekevät.

    • Anonyymi

      Ja jos herjaaminen alkaa mennä penkin alle, niin aina voi rukoilla Jumalalta voimaa siihen.

    • Juu.muistan kaksi naista:pakanain huuto ja tode.muuta hyvää heissä ei ollut kuin nimimerkit. Vittuilivat kun olin psyykkisesti sairas, ja oikea lääkitys vielä hakusessa.
      En ymmärtänyt heidän sienireseptihuumoriaan.ilmeisesti puhuivat huumesienistä sitä koskaan mainitsematta.
      Olin/olen uskonnonuhri.nielin kaiken mitä helluntailaiset mulle syöttivät. "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa."oli minulle rakas raamatunlause.
      En lopulta tiennyt kuka olin, ja 10 vuoden ajan ramppasin sairaalassa, ja kirjoitin tälle palstalle.
      Silloin oli se toisenlainen profiilisysteemi käytössä.sain paljon vieraskirjaan viestejä.jpku palstalla mainitsikin minulla olevan suosituin profiili.
      En vieläkään tajua miksi poistin ne sadat ja sadat viestit. Niissä oli hyviäkin.
      Se kai oli kun itse tajusin olevani uskonnonuhri ja minulle suoraan siitä puhuttiin että olen mielisairas.

      • Anonyymi

        Muistan, että sinua kohtaan on väärää kohtelua esiintynyt, myös puskasta huutelijoilta, en muistanut nimimerkillisten sitä noin suunnitelmallisesti tehneen, mutta eihän kaikki sivusta seuraaville näy samalla tavoin, kun itse kokee asiat, se on silloin paljon lähempänä itseä. Mutta muistan esimerkiksi alkoholismista tai vastaavasta sinua röykytetyn.

        Näillä palstoilla on monin tavoin syrjäytyneitä, ja jälki ei ole kaunista, jos ihmisillä on omia rikkonaisuuksia, joita eivät monikaan itsessään koskaan tiedosta. Tavallaan itsetutkiskelu vaatii ymmärrystä ja jos sitä ei ole itseään kohtaan harjoittanut, ei sitä voi muitakaan kohtaan olla. Usein elämässä käy niin, että sinä saisi toisaalta itse pyydellä anteeksi silloinkin, kun ei ole itse yksin vikapää, kukaan toinen sitä ei tee samoin...

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan, että sinua kohtaan on väärää kohtelua esiintynyt, myös puskasta huutelijoilta, en muistanut nimimerkillisten sitä noin suunnitelmallisesti tehneen, mutta eihän kaikki sivusta seuraaville näy samalla tavoin, kun itse kokee asiat, se on silloin paljon lähempänä itseä. Mutta muistan esimerkiksi alkoholismista tai vastaavasta sinua röykytetyn.

        Näillä palstoilla on monin tavoin syrjäytyneitä, ja jälki ei ole kaunista, jos ihmisillä on omia rikkonaisuuksia, joita eivät monikaan itsessään koskaan tiedosta. Tavallaan itsetutkiskelu vaatii ymmärrystä ja jos sitä ei ole itseään kohtaan harjoittanut, ei sitä voi muitakaan kohtaan olla. Usein elämässä käy niin, että sinä saisi toisaalta itse pyydellä anteeksi silloinkin, kun ei ole itse yksin vikapää, kukaan toinen sitä ei tee samoin...

        LS

        Mä en tajua sitä vihaa mikä kohdistuu oikeasti harhaisiin ihmisiin.ei niihin satoihin mukaharhaisiin jollaisiksi toisia erioppisia uskon veljiä ja sisaria haukutaan.alentaen samalla mtdiagnoosin saaneet...pilkankin ymmärrän, mutta en raivoa.
        Tällä palstalla sain kohdata sitä,samoin exieni taholta ymmärrän.ja minä yritin vain ymmärtää heitä.
        Se viha siis hidasti mun toipumista.ja lisäsi juomista.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en tajua sitä vihaa mikä kohdistuu oikeasti harhaisiin ihmisiin.ei niihin satoihin mukaharhaisiin jollaisiksi toisia erioppisia uskon veljiä ja sisaria haukutaan.alentaen samalla mtdiagnoosin saaneet...pilkankin ymmärrän, mutta en raivoa.
        Tällä palstalla sain kohdata sitä,samoin exieni taholta ymmärrän.ja minä yritin vain ymmärtää heitä.
        Se viha siis hidasti mun toipumista.ja lisäsi juomista.

        Ps.zory yksi ylim.ymmärrän sana:-(


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en tajua sitä vihaa mikä kohdistuu oikeasti harhaisiin ihmisiin.ei niihin satoihin mukaharhaisiin jollaisiksi toisia erioppisia uskon veljiä ja sisaria haukutaan.alentaen samalla mtdiagnoosin saaneet...pilkankin ymmärrän, mutta en raivoa.
        Tällä palstalla sain kohdata sitä,samoin exieni taholta ymmärrän.ja minä yritin vain ymmärtää heitä.
        Se viha siis hidasti mun toipumista.ja lisäsi juomista.

        Lähes jokaisella tai monilla on jonkinlaista mielenhäiriötä elämänsä aikana, on se diagnosoitu tai ei....kiusaajilla on myös omat ongelmansa, eikä he loppuviimein ole parempia vaikka antaisivat itse niin ymmärtää tai niin uskoisivat olevan.

        Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisella tai monilla on jonkinlaista mielenhäiriötä elämänsä aikana, on se diagnosoitu tai ei....kiusaajilla on myös omat ongelmansa, eikä he loppuviimein ole parempia vaikka antaisivat itse niin ymmärtää tai niin uskoisivat olevan.

        Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä.

        LS

        Siis olin varsin rikkonainen uskossa ollessanikin, ei ne mihinkään lähteneet. Usko on kuitenkin johdattanut tutkimaan itseäni, ja siitä on ollut apua itseni löytämisessä.

        Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni"..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olin varsin rikkonainen uskossa ollessanikin, ei ne mihinkään lähteneet. Usko on kuitenkin johdattanut tutkimaan itseäni, ja siitä on ollut apua itseni löytämisessä.

        Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni"..

        LS

        Etkö siis enää ole uskossa ?

        " Siis olin varsin rikkonainen uskossa ollessanikin "

        Tämä on kyllä ihan outoa huttua taas kerran sinulta:

        " Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni".. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö siis enää ole uskossa ?

        " Siis olin varsin rikkonainen uskossa ollessanikin "

        Tämä on kyllä ihan outoa huttua taas kerran sinulta:

        " Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni".. "

        En ole velvollinen jokaista kirjoittamaani asiaa selventämään...se on tosi ärsyttävää...en voi mitään jos vastaanottaja katsoo jokaista kirjoitusta suurennuslasin alla.

        Siis olen ollut myös uskossa ollessani varsin rikkonainen, kuten myös ennen sitä...sellaiset asiat ei välttämättä muutu uskoontulon kautta...

        Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis olin varsin rikkonainen uskossa ollessanikin, ei ne mihinkään lähteneet. Usko on kuitenkin johdattanut tutkimaan itseäni, ja siitä on ollut apua itseni löytämisessä.

        Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni"..

        LS

        Niin on.se on tosi yleistä ja siksi uskallankin näistä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole velvollinen jokaista kirjoittamaani asiaa selventämään...se on tosi ärsyttävää...en voi mitään jos vastaanottaja katsoo jokaista kirjoitusta suurennuslasin alla.

        Siis olen ollut myös uskossa ollessani varsin rikkonainen, kuten myös ennen sitä...sellaiset asiat ei välttämättä muutu uskoontulon kautta...

        Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan.

        LS

        Minähän vain kysyin tuota asiaa.

        Ei ole minun vikani ja syyni se, jos ja kun sinä itse kirjoitat epäselvästi.

        Toisen siis ei tarvitse olla mikään ajatustenlukija, ja lupa pitää siten olla kysyä, jos on epäselvää.

        Joten tälläinen kirjoittelu on täysin asiatonta:

        " Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vain kysyin tuota asiaa.

        Ei ole minun vikani ja syyni se, jos ja kun sinä itse kirjoitat epäselvästi.

        Toisen siis ei tarvitse olla mikään ajatustenlukija, ja lupa pitää siten olla kysyä, jos on epäselvää.

        Joten tälläinen kirjoittelu on täysin asiatonta:

        " Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan. "

        Jos tulee palstalle kirjoittamaan omista ongelmista.
        rikkonaisuuksista, ja ettei ole yhtään uskonystävää,,, jne

        pitää muistaa, että on ITSE ongelmiaan tänen esittänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee palstalle kirjoittamaan omista ongelmista.
        rikkonaisuuksista, ja ettei ole yhtään uskonystävää,,, jne

        pitää muistaa, että on ITSE ongelmiaan tänen esittänyt!

        Koen jotenkin tapasi vihamielisenä...se onko se sitä todellisesti, ken tietää...mutta on myös sinun vastuulla kommunikoida niin, että se ei tule ikäänkuin hyökkäävänä. Toki minäkin voin pyrkiä ymmärtämään. Kuitenkin mielestäni poimit kirjoituksia minulta ja halusit esittää uskoani kohtaan epäilyksiä ja vastalauseita..kyllä sellainen mielestäni jotenkin tulee esiin, jostain sanoit oudoksi hutuksikin....niin sen koin ja koen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee palstalle kirjoittamaan omista ongelmista.
        rikkonaisuuksista, ja ettei ole yhtään uskonystävää,,, jne

        pitää muistaa, että on ITSE ongelmiaan tänen esittänyt!

        Saan tänne ongelmianikin tuoda.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen jotenkin tapasi vihamielisenä...se onko se sitä todellisesti, ken tietää...mutta on myös sinun vastuulla kommunikoida niin, että se ei tule ikäänkuin hyökkäävänä. Toki minäkin voin pyrkiä ymmärtämään. Kuitenkin mielestäni poimit kirjoituksia minulta ja halusit esittää uskoani kohtaan epäilyksiä ja vastalauseita..kyllä sellainen mielestäni jotenkin tulee esiin, jostain sanoit oudoksi hutuksikin....niin sen koin ja koen.

        LS

        Tuollainen vainoharhaisuus on sinun omaa ongelmaasi.

        Yritä itse suhtautua neutraalisti toisten kirjoituksiin, ilman noita omia kuvitelmiasi toisesta ja toisen motiiveista / asenteista.

        Muuten kanssasi on todella raskasta keskustella, kun tuot tuollasia omia kuvitelmia / pelkojasi mukaan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen vainoharhaisuus on sinun omaa ongelmaasi.

        Yritä itse suhtautua neutraalisti toisten kirjoituksiin, ilman noita omia kuvitelmiasi toisesta ja toisen motiiveista / asenteista.

        Muuten kanssasi on todella raskasta keskustella, kun tuot tuollasia omia kuvitelmia / pelkojasi mukaan väärin.

        Ok. Se ei vaan onnistu sitten meidän kahden kesken kirjoittelu. Itse kirjoitit että minun tapani nähdä asioita on huttua. Sinä et näe omassa toiminnassaan ongelmaa, joten meidän ei tarvinne sitten edes keskustella...keskustelen mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sihtaa sitä mitä kirjoitan tai sanon suurennuslasilla negatiivisesti. Uskon että löytyy keskustelijoita jotka eivät koe tarvetta arvostella koko ajan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Se ei vaan onnistu sitten meidän kahden kesken kirjoittelu. Itse kirjoitit että minun tapani nähdä asioita on huttua. Sinä et näe omassa toiminnassaan ongelmaa, joten meidän ei tarvinne sitten edes keskustella...keskustelen mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sihtaa sitä mitä kirjoitan tai sanon suurennuslasilla negatiivisesti. Uskon että löytyy keskustelijoita jotka eivät koe tarvetta arvostella koko ajan.

        LS

        Se osa kirjoituksestani oli minun mielestäni huttua, se ei ollut mitenkään Raamatun mukaista.

        " " Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni".. "

        Tälläinen näkemys on pahassa ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Jeesus on puhdas, pyhä, synnitön, oikeamielinen....

        Sinä et mitään tuosta ole sisimmässäsi, vai oletko muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Se ei vaan onnistu sitten meidän kahden kesken kirjoittelu. Itse kirjoitit että minun tapani nähdä asioita on huttua. Sinä et näe omassa toiminnassaan ongelmaa, joten meidän ei tarvinne sitten edes keskustella...keskustelen mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sihtaa sitä mitä kirjoitan tai sanon suurennuslasilla negatiivisesti. Uskon että löytyy keskustelijoita jotka eivät koe tarvetta arvostella koko ajan.

        LS

        Eikä tuon asian ymmärtämiseen todellakaan tarvita mitään suurennuslasia.

        Eikä sitä suurennuslasilla tarvitse todellakaan etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se osa kirjoituksestani oli minun mielestäni huttua, se ei ollut mitenkään Raamatun mukaista.

        " " Jeesus, on samalla myös se mikä, "minä itse olen sisimmässäni".. "

        Tälläinen näkemys on pahassa ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Jeesus on puhdas, pyhä, synnitön, oikeamielinen....

        Sinä et mitään tuosta ole sisimmässäsi, vai oletko muka?

        Uskon niin, että se todellinen minuus on Jumalan luomaa ja viatonta ja periaatteessa se on löydettävissä vain matkalla sisimpään. Jeesus itse kertoi kirjoituksissa kaiken lähtevän sydämestä, tarkoittaen ihmisen sisintä. Henki ei ole mikään spookijuttu asia, vaan ihmisessä taistelee hyvä ja paha, kyse on siitä, minkä antaa voittaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen vainoharhaisuus on sinun omaa ongelmaasi.

        Yritä itse suhtautua neutraalisti toisten kirjoituksiin, ilman noita omia kuvitelmiasi toisesta ja toisen motiiveista / asenteista.

        Muuten kanssasi on todella raskasta keskustella, kun tuot tuollasia omia kuvitelmia / pelkojasi mukaan väärin.

        Aloittaja purkaa omia henk.koht.ongelmiaaan, vaikea sellaisen kanssa on asiallista keskustelua käyvdä.

        Hyvä valinta aloittajalle oli mennä palstalle: Uskonnon uhrit. Siellä ois vertaistukea, kun tää palsta ei oo mikään terapiapaikkaa!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686483/uskonnon-uhrit-ry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Se ei vaan onnistu sitten meidän kahden kesken kirjoittelu. Itse kirjoitit että minun tapani nähdä asioita on huttua. Sinä et näe omassa toiminnassaan ongelmaa, joten meidän ei tarvinne sitten edes keskustella...keskustelen mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sihtaa sitä mitä kirjoitan tai sanon suurennuslasilla negatiivisesti. Uskon että löytyy keskustelijoita jotka eivät koe tarvetta arvostella koko ajan.

        LS

        Aloittajan LS aloitus jo oli negatiivinen:
        Palsta on muuttunut kummaksi.....
        Ei sit pidä ihmetellä, eikä vikistä?

        Ehkä kyseessä on pelkkä riitelyn -ja väittelyn tarve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan LS aloitus jo oli negatiivinen:
        Palsta on muuttunut kummaksi.....
        Ei sit pidä ihmetellä, eikä vikistä?

        Ehkä kyseessä on pelkkä riitelyn -ja väittelyn tarve?

        Asia selvä. Kiitos kommentista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja purkaa omia henk.koht.ongelmiaaan, vaikea sellaisen kanssa on asiallista keskustelua käyvdä.

        Hyvä valinta aloittajalle oli mennä palstalle: Uskonnon uhrit. Siellä ois vertaistukea, kun tää palsta ei oo mikään terapiapaikkaa!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17686483/uskonnon-uhrit-ry

        Täällä tehdään uskonnon uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon niin, että se todellinen minuus on Jumalan luomaa ja viatonta ja periaatteessa se on löydettävissä vain matkalla sisimpään. Jeesus itse kertoi kirjoituksissa kaiken lähtevän sydämestä, tarkoittaen ihmisen sisintä. Henki ei ole mikään spookijuttu asia, vaan ihmisessä taistelee hyvä ja paha, kyse on siitä, minkä antaa voittaa.

        LS

        Sori vaan, mutta se nyt on niin oikeesti, että sinusta itsestäsi et löydä Jeesusta / Jumalaa.

        Voit löytää vain itse itsesi ja sen, miksi Jumala on sinut luonut, mutta Jumalaa et itsestäsi löydä.

        Se, että kaikki lähtee sydämestä, tarkoittaa sitä, että:

        Matt. 12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat

        Eli ihmisen sydämen tila näkyy hänen toimintansa / tekojensa kautta ilmi.

        Eli tarkoitus on pyhittyä / puhdistua / vapautua kaikesta pahasta ihmisessä itsessään, Pyhän Hengen pyhitystyön kautta / avulla.

        Mutta sen pyhitystyön tuloksena tulee tietoisuus siitä, että ihminen itsessään on vain kurja ja köyhä ja alaston...

        Se siis vie tietoisuuteen vain ihmisen omasta kyvyttömyydestä ja totaalisesta köyhyydestä monella tavalla ja tasolla, joten Jumalaa siinä ei löydetä, vaan vain se totaalisen vajavainen / köyhä ja kurja ja alaston ihminen kaikessa tyhjyyessään.

        Silloin vasta löytyy kaiken antaja ja lahjoittaja, eli Jumala, joka on siis aivan vastakkainen ihmiseen itseensä verrattuna.

        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Eli kun on saanut silmävoidetta, sitä näkee vasta tuon edellä luetellun kurjuuden ja köyhyyden...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta se nyt on niin oikeesti, että sinusta itsestäsi et löydä Jeesusta / Jumalaa.

        Voit löytää vain itse itsesi ja sen, miksi Jumala on sinut luonut, mutta Jumalaa et itsestäsi löydä.

        Se, että kaikki lähtee sydämestä, tarkoittaa sitä, että:

        Matt. 12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat

        Eli ihmisen sydämen tila näkyy hänen toimintansa / tekojensa kautta ilmi.

        Eli tarkoitus on pyhittyä / puhdistua / vapautua kaikesta pahasta ihmisessä itsessään, Pyhän Hengen pyhitystyön kautta / avulla.

        Mutta sen pyhitystyön tuloksena tulee tietoisuus siitä, että ihminen itsessään on vain kurja ja köyhä ja alaston...

        Se siis vie tietoisuuteen vain ihmisen omasta kyvyttömyydestä ja totaalisesta köyhyydestä monella tavalla ja tasolla, joten Jumalaa siinä ei löydetä, vaan vain se totaalisen vajavainen / köyhä ja kurja ja alaston ihminen kaikessa tyhjyyessään.

        Silloin vasta löytyy kaiken antaja ja lahjoittaja, eli Jumala, joka on siis aivan vastakkainen ihmiseen itseensä verrattuna.

        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Eli kun on saanut silmävoidetta, sitä näkee vasta tuon edellä luetellun kurjuuden ja köyhyyden...

        Vr62, mistä sen jo arvasinkin.

        En tarvitse sinun opetustasi. En ole opetustasi vailla.

        Se millainen opettaja, sellainen opetuslapsi...kun sokea taluttaa siis sokeaa ja tulee vastaan kuoppa, kun taluttaa taluttaa, kumpikin putoaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vr62, mistä sen jo arvasinkin.

        En tarvitse sinun opetustasi. En ole opetustasi vailla.

        Se millainen opettaja, sellainen opetuslapsi...kun sokea taluttaa siis sokeaa ja tulee vastaan kuoppa, kun taluttaa taluttaa, kumpikin putoaa.

        LS

        Voi voi !

        " En tarvitse sinun opetustasi. En ole opetustasi vailla. "

        Tämä kertoo paljon sinun omasta sydämen asenteestasi.

        Toki se on tullut selväksi jo aiemminkin ja tässäkin ketjussa, eli et ota mitään vastaan, mitä toiset sinulle kertovat, vaan tyrmäät laajalti lähes kaiken, mikä ei maistu sinulle ja siksi et kehity / pyhity / vapaudu noista omista ongelmistasi.

        Mutta sehän on vain sinun oma ongelmasi, vaikkakin se vaikuttaa paljon lähimmäisiisi, kun aiheutat omilla väärillä toimillasi ongelmia ihmissuhteisiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vr62, mistä sen jo arvasinkin.

        En tarvitse sinun opetustasi. En ole opetustasi vailla.

        Se millainen opettaja, sellainen opetuslapsi...kun sokea taluttaa siis sokeaa ja tulee vastaan kuoppa, kun taluttaa taluttaa, kumpikin putoaa.

        LS

        Niin ja sitten sinä vielä ihmettelet sitä, että sinulla ei ole kavereita.

        Siis et ole itse mikään helppo ihminen, oman kasvamattomuutesi ja kypsymättömyytesi ja siten piikikkyytesi vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten sinä vielä ihmettelet sitä, että sinulla ei ole kavereita.

        Siis et ole itse mikään helppo ihminen, oman kasvamattomuutesi ja kypsymättömyytesi ja siten piikikkyytesi vuoksi.

        Saatan olla suorasanainen, en pidä sitä huonona asiana. Toki kaikissa on vikansa, mutta en ole niistäkään sinulle tilivelvollinen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten sinä vielä ihmettelet sitä, että sinulla ei ole kavereita.

        Siis et ole itse mikään helppo ihminen, oman kasvamattomuutesi ja kypsymättömyytesi ja siten piikikkyytesi vuoksi.

        Uskon muuten olevani tosi hyvä ystävä, jos toinen myös osoittaa olevansa järkevä ja oikeasti myötätuntoinen jne eli ystävyydestä odotan enemmän kuin pinnallisuutta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon muuten olevani tosi hyvä ystävä, jos toinen myös osoittaa olevansa järkevä ja oikeasti myötätuntoinen jne eli ystävyydestä odotan enemmän kuin pinnallisuutta.

        LS

        Ja se ettei ole ystäviä ei välttämättä johdu kapeakatsontaisesti siitä, että kaikki vika olisi ollut aina minussa ihmissuhteissani...sitä saa yrittää minuun iskostaa ja mieltäni manipuloida sillä, mutta ei onnistu. Toki olen voinut jotain joskus itsekin pilata toiminnalla on, en kaikkea ja kaikkia ihmissuhteitani.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten sinä vielä ihmettelet sitä, että sinulla ei ole kavereita.

        Siis et ole itse mikään helppo ihminen, oman kasvamattomuutesi ja kypsymättömyytesi ja siten piikikkyytesi vuoksi.

        Vielä sanon siitä, että et oikeasti tunne minua reaalielämässä...olen vähemmän monimutkaisemman oloinen varmastikin livenä..mutta moni muukin kirjoittaja on varmasti livenä ehkä järkevämmän oloinen kuin palstalla.

        Henki nimimerkille tuleekin annettua kiitosta siitä, että hän mitä luultavimmin on sekä täällä ja livenä, yhtä järkevä ihminen. Eli ei tuo tänne mitään ongelmiaan ja on tasapainoisen oloinen ihmisenä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ettei ole ystäviä ei välttämättä johdu kapeakatsontaisesti siitä, että kaikki vika olisi ollut aina minussa ihmissuhteissani...sitä saa yrittää minuun iskostaa ja mieltäni manipuloida sillä, mutta ei onnistu. Toki olen voinut jotain joskus itsekin pilata toiminnalla on, en kaikkea ja kaikkia ihmissuhteitani.

        LS

        Kannattaa tunnustaa synnit, ja pyytää Herralta anteeksi, miten on ihmisiä kohdellut? Jos on pilannut jotakin, siitä tulee oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes jokaisella tai monilla on jonkinlaista mielenhäiriötä elämänsä aikana, on se diagnosoitu tai ei....kiusaajilla on myös omat ongelmansa, eikä he loppuviimein ole parempia vaikka antaisivat itse niin ymmärtää tai niin uskoisivat olevan.

        Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä.

        LS

        "Lähes jokaisella tai monilla on jonkinlaista mielenhäiriötä elämänsä aikana, on se diagnosoitu tai ei..."

        Väite ei ole mikään tilastofakta.
        Ei jokaisella eikä edes monilla ole mielenhäiriöitä. Mutta kaikilla on toki erilaiaisia kriisejä, tunne-elämässä, ihmissuhteissa, jne.

        Häiriöt luokitellaan erikseen. On normaalia olla väliin alakuloinen, väliin pirteä, väliin energinen. Ne eivät kuulu mielenhäiriön diagnosointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole velvollinen jokaista kirjoittamaani asiaa selventämään...se on tosi ärsyttävää...en voi mitään jos vastaanottaja katsoo jokaista kirjoitusta suurennuslasin alla.

        Siis olen ollut myös uskossa ollessani varsin rikkonainen, kuten myös ennen sitä...sellaiset asiat ei välttämättä muutu uskoontulon kautta...

        Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan.

        LS

        Kyllä sulla kuules on!
        Kun kirjoitat ja kerrot kaiken aikaa MINÄ _ MINÄ-- niin vastaa kun joku kysyy?

        Äläkä edes yritä kieltää toisia kirjoittamasta.

        Kuka teki aloituksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vain kysyin tuota asiaa.

        Ei ole minun vikani ja syyni se, jos ja kun sinä itse kirjoitat epäselvästi.

        Toisen siis ei tarvitse olla mikään ajatustenlukija, ja lupa pitää siten olla kysyä, jos on epäselvää.

        Joten tälläinen kirjoittelu on täysin asiatonta:

        " Äläkä enää vastaa mitään, jos et halua ymmärtää, kiitos. Minulla ei ole mitään velvollisuuksia ketään palstailijaa kohtaan. "

        Samaa mieltä. Pitää nöyrästi vastata eikä kiukutella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen jotenkin tapasi vihamielisenä...se onko se sitä todellisesti, ken tietää...mutta on myös sinun vastuulla kommunikoida niin, että se ei tule ikäänkuin hyökkäävänä. Toki minäkin voin pyrkiä ymmärtämään. Kuitenkin mielestäni poimit kirjoituksia minulta ja halusit esittää uskoani kohtaan epäilyksiä ja vastalauseita..kyllä sellainen mielestäni jotenkin tulee esiin, jostain sanoit oudoksi hutuksikin....niin sen koin ja koen.

        LS

        Sinä itse LS olet hyökkäävä!
        Vaadit toisilta, mutta itse kiukuttelet, sanot: en ole velvollinen vastaamaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Se ei vaan onnistu sitten meidän kahden kesken kirjoittelu. Itse kirjoitit että minun tapani nähdä asioita on huttua. Sinä et näe omassa toiminnassaan ongelmaa, joten meidän ei tarvinne sitten edes keskustella...keskustelen mieluiten sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sihtaa sitä mitä kirjoitan tai sanon suurennuslasilla negatiivisesti. Uskon että löytyy keskustelijoita jotka eivät koe tarvetta arvostella koko ajan.

        LS

        Et sinä LS nyt oikein keskustele kenenkään kanssa!

        Mikään ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vr62, mistä sen jo arvasinkin.

        En tarvitse sinun opetustasi. En ole opetustasi vailla.

        Se millainen opettaja, sellainen opetuslapsi...kun sokea taluttaa siis sokeaa ja tulee vastaan kuoppa, kun taluttaa taluttaa, kumpikin putoaa.

        LS

        Tuossa näkyy se ylpeys ja koppavuus, joak on LS:n ominaisuus.

        Naurettavaa. Ensin tahtoo keskustella, sitten mätkii toisia päin naamaa.

        Miksi yleensä tulee tällaiselle palstalle?

        Riidanhaluko siinä on, ja itsensä nostatus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sulla kuules on!
        Kun kirjoitat ja kerrot kaiken aikaa MINÄ _ MINÄ-- niin vastaa kun joku kysyy?

        Äläkä edes yritä kieltää toisia kirjoittamasta.

        Kuka teki aloituksen?

        Ihan näin sivusta seuraajana totean, että jos jostain kommentoinnista ärsyynnyn, niin tällaisista "Niin ja sitten sinä vielä ihmettelet sitä, että sinulla ei ole kavereita.
        Siis et ole itse mikään helppo ihminen, oman kasvamattomuutesi ja kypsymättömyytesi ja siten piikikkyytesi vuoksi. " tyyppisistä teksteistä.
        Ei mitään rationaalista argumenttia, ei mitään fakta perusteita väitteille, pelkkää tunnepitoista ölinää, jonka ainoa tarkoitus on loukata ja vähätellä toista ties mistä syystä, ilman minkään tason ymmärtämystä kommentoidun henkilön taustoista tai persoonallisuudesta yleensäkään. Asiaa ei valitettavasti muuta se, että aloittajan vastaukset ovat olleet maltillisia ja järkeviä, hyvin perusteltuja ja ymmärrettäviä. "Älä vastaa hullulle hänen hulluutensa mukaan", varoittaa tosin raamattu, eli toisin sanoen: heikkolahjaisten kanssa on mahdotonta keskustella.
        Tämäntapaiset vajavaiset ja ilkeämieliset kommentoijat taitavat olla juuri suurin syy sille, miksi kukaan vähänkään järkevää keskustelua kaipaava ei enää näille palstoille juuri hakeudu tai täältä hengelliseen nälkäänsä vastauksia saa -selkeästi mielenterveysongelmaisia ja ilmeisesti vähä-älyisiä on täällä kuin myös seurakunnissa jo liikaa.
        Jos aloittaja haluaa kertoa omista subjektiivisista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan sen suhteen, miten kokee esim. helluntaipalstan nykytilanteen tai jos hän haluaa kertoa siitä, että häntä on kohdeltu huonosti elämässään niin uskovien kuin ei-uskovien taholta, mikä sinä olet hänen kokemustaan lyttäämään tai kyseenalaistamaan? Tunnetko aloittajan elämän paremmin kuin hän itse?
        Siis kysyn vielä: MIKÄ sinä olet sellaista tekemään? Sen kaltaiset "uskovaiset" ulisijat ovat naurettavia ja selvästi alhaisella äo:lla varustettuja mistään mitään omakohtaisesti ymmärtämättömiä, aivopestyjä ja olankohautuksella ohitettavia (pahoittelut seuraavasta sanavalinnasta, paremmin kuvaavaa on vaikea löytää) imbesillejä täysin sosiaalisesta asemastaan riippumatta.
        Jätä sinä, uskontoosi täysin indoktrinoitu aivopesun uhri, aloittaja ja hänenlaisensa pohdiskelijat rauhaan ja mene itseesi-siinä on varmasti sinulle aivan kylliksi ajatustyötä, äläkä suotta hukkaa vähäistä kapasiteettiasi sellaisen kommentointiin, mistä et selvästikään mitään ymmärrä.


    • Anonyymi

      Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on rikollisten hallussa ja alusta rikoksiin.
      Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan. Yleensä kansanryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden määrittämää kansanryhmää.

    • Anonyymi

      Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

    • Anonyymi

      HETKINEN!

      Täällä on tasan vakiporukka trollaamassa helluntailaisia, ja muitakin uskovaisia!

      • Anonyymi

        Raamattu Sanoo:

        "Älä kysy miksi asiat olivat ennen paremmin kuin nyt,sillä et sinä sitä viisauttasi kysy".


    • Anonyymi

      Riitely ja herjaaminen ovat uusi normaali.

    • Anonyymi

      ihminen voi tehdä psykoosistaankin hyveen.

      • Sä kuittaat tolla lauseella 10vuotta ihmiselämää.sen verran minulta kului sairaaloissa jne.juuri kirjoitin että en voi käsittää tota vihaa ja halveksuntaa jota psyk.kuntoutuja joutuu liian usein kokemaan.miksi?sinä tiedät.
        Enkö mä saisi hyväksyä mennyttä, en pärjää ilman lääkkeitä mutta onneksi lääkkeet on.
        Se on kuin mikä tahansa sairaus.hoidettavissa lääkkeillä.ainakin minun kohdalla.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sä kuittaat tolla lauseella 10vuotta ihmiselämää.sen verran minulta kului sairaaloissa jne.juuri kirjoitin että en voi käsittää tota vihaa ja halveksuntaa jota psyk.kuntoutuja joutuu liian usein kokemaan.miksi?sinä tiedät.
        Enkö mä saisi hyväksyä mennyttä, en pärjää ilman lääkkeitä mutta onneksi lääkkeet on.
        Se on kuin mikä tahansa sairaus.hoidettavissa lääkkeillä.ainakin minun kohdalla.

        Joillain psyykkisillä ongelmilla on yhteytensä myös joihinkin fyysisiin, esim. aineenvaihduntaongelmiin (mm. serotoniini ja dopamiini), joihin osaksi auttaa lääkitys.

        Menneisyytensähän on kunkin pakko hyväksyä, mutta on paljon asioita joiden kohdalla voisi potea myös autuasta muistinmenetystä: nk. lukitut muistot. Karmeaa on tosin myös herätä näistä lukituista muistoista. Olen itse aikoinaan läpikäynyt myös tietyn, pitkäjaksoisen takaumahelvetin. Silloin opin, että Helvetissä ei pidä ainakaan jäädä tuleen seisomaan: on kuljettava eteenpäin, vaikka polttaa, hapuillen etsien ulospääsyä.

        Ja kun aikaa kuluu pitkästi, voi elämäänsä taaksepäin katsoen ymmärtää, että koko elettyyn elämään nähden, ne olivatkin monet vain lyhyiden ajanjaksojen asioita, valtaosa elämää on sittenkin, ainakin ulkoisesti ollut ihan muuta, vaikka tuolloiset vaikeudet aiheuttivatkin pitkäaikaiset traumat sekä tietyt seurauksensa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sä kuittaat tolla lauseella 10vuotta ihmiselämää.sen verran minulta kului sairaaloissa jne.juuri kirjoitin että en voi käsittää tota vihaa ja halveksuntaa jota psyk.kuntoutuja joutuu liian usein kokemaan.miksi?sinä tiedät.
        Enkö mä saisi hyväksyä mennyttä, en pärjää ilman lääkkeitä mutta onneksi lääkkeet on.
        Se on kuin mikä tahansa sairaus.hoidettavissa lääkkeillä.ainakin minun kohdalla.

        Tuo mihin vastasit...niin sehän oli tarkoitettu loukkaamaan tai niin tulkitsen asian.

        Minusta mielenterveysasiat ovat olleet ja ovat tietyllä tapaa vieläkin aikalailla tabuja vieläkin yhteiskunnassamme, eikä se että mieli järkkyisi, tekisi kenestäkään huonompaa ihmistä.

        Siitäkinhän sen toisaalta huomaa, että mielensairautta voidaan käyttää lyömäaseena tälläkin palstalla.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillain psyykkisillä ongelmilla on yhteytensä myös joihinkin fyysisiin, esim. aineenvaihduntaongelmiin (mm. serotoniini ja dopamiini), joihin osaksi auttaa lääkitys.

        Menneisyytensähän on kunkin pakko hyväksyä, mutta on paljon asioita joiden kohdalla voisi potea myös autuasta muistinmenetystä: nk. lukitut muistot. Karmeaa on tosin myös herätä näistä lukituista muistoista. Olen itse aikoinaan läpikäynyt myös tietyn, pitkäjaksoisen takaumahelvetin. Silloin opin, että Helvetissä ei pidä ainakaan jäädä tuleen seisomaan: on kuljettava eteenpäin, vaikka polttaa, hapuillen etsien ulospääsyä.

        Ja kun aikaa kuluu pitkästi, voi elämäänsä taaksepäin katsoen ymmärtää, että koko elettyyn elämään nähden, ne olivatkin monet vain lyhyiden ajanjaksojen asioita, valtaosa elämää on sittenkin, ainakin ulkoisesti ollut ihan muuta, vaikka tuolloiset vaikeudet aiheuttivatkin pitkäaikaiset traumat sekä tietyt seurauksensa.

        Niin. Suurimmaksi osaksi munkin elämä on ollut tervettä ja hyvää elämää. Mun kulissit oli kunnossa kun sairastuin ..hieno auto, omakotitalo, kolme lasta ja avioliitto.
        Mä halusin pitää nuo kulissit ne olivat suoja mutta mieheni jätti mut sanomalla myöhemmin että ilman Jeesustasi oltaisiin vieläkin yhdessä....
        Lapsilleni hän puhui että äiti on hullu...
        Hän siis koki että se "jeesukseni"oli mun mielikuvitustani vain.
        Asiat jäi kyllä multa käsittelemättä siltä osin mutta luovuin Jumalasta.kirjoitin tällä palstalla paljon itsestäni. Se oli tärkeää sillä ihan oikeasti en eron jälkeen tiennyt kuka olin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mihin vastasit...niin sehän oli tarkoitettu loukkaamaan tai niin tulkitsen asian.

        Minusta mielenterveysasiat ovat olleet ja ovat tietyllä tapaa vieläkin aikalailla tabuja vieläkin yhteiskunnassamme, eikä se että mieli järkkyisi, tekisi kenestäkään huonompaa ihmistä.

        Siitäkinhän sen toisaalta huomaa, että mielensairautta voidaan käyttää lyömäaseena tälläkin palstalla.

        LS

        Juu,en suosittele tätä palstaa kenellekään ns.itsensä hoitamiseen. Ei toimi nimittäin.
        Täällä kohtaa sen vihan mikä monilla on eri heikkouksia kohtaan.
        Moni psykopaatti johtaa seurakuntaa...otetaan nyt esimerkiksi late Johansson.sellaisille psykopaateille kyllä osoitetaan hyväksyntää. Mitään heikkouksia ei saisi olla.miten tervettä se taas on?minullakin oli sairastumiseni aikoihin srk johdossa henkilö joka kehui kuinka jo suunnitteli murhaa,kun herra hänet pelasti.ja siihen ihmiset huusivat aamenta...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu,en suosittele tätä palstaa kenellekään ns.itsensä hoitamiseen. Ei toimi nimittäin.
        Täällä kohtaa sen vihan mikä monilla on eri heikkouksia kohtaan.
        Moni psykopaatti johtaa seurakuntaa...otetaan nyt esimerkiksi late Johansson.sellaisille psykopaateille kyllä osoitetaan hyväksyntää. Mitään heikkouksia ei saisi olla.miten tervettä se taas on?minullakin oli sairastumiseni aikoihin srk johdossa henkilö joka kehui kuinka jo suunnitteli murhaa,kun herra hänet pelasti.ja siihen ihmiset huusivat aamenta...

        Eilen mietin samankaltaisia asioita, mitä kirjoitit edellä...pohdin niitä asioita ennen nukkumaan menoa, koin huonoa äitiyttä, koin epäonnistuneeni äitinä menneiden juttujen vuoksi ja ehkä tällaisen palstailunkin.. ja...sydämeeni laskettiin kuva yhdestä lapsestani, josta olen kantanut huolta viimeaikoina ehkä enemmänkin...ja sydämessäni tuntui suurta rakkautta...

        Uskon, että elämässä ei kuitenkaan ole sattumia, ei huonoillakaan asioilla, ja asiat aina ovat tarkoitettu järjestyvän.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eilen mietin samankaltaisia asioita, mitä kirjoitit edellä...pohdin niitä asioita ennen nukkumaan menoa, koin huonoa äitiyttä, koin epäonnistuneeni äitinä menneiden juttujen vuoksi ja ehkä tällaisen palstailunkin.. ja...sydämeeni laskettiin kuva yhdestä lapsestani, josta olen kantanut huolta viimeaikoina ehkä enemmänkin...ja sydämessäni tuntui suurta rakkautta...

        Uskon, että elämässä ei kuitenkaan ole sattumia, ei huonoillakaan asioilla, ja asiat aina ovat tarkoitettu järjestyvän.

        LS

        Ehkäpä on hyvä välillä pysähtyä miettimään millainen on vanhempana.niin sitä sitten kasvaa ja kehittyy siinä tosi tärkeässä roolissaan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ehkäpä on hyvä välillä pysähtyä miettimään millainen on vanhempana.niin sitä sitten kasvaa ja kehittyy siinä tosi tärkeässä roolissaan.

        Tässä oli viisautta !

        Lapset opettavat paljon !

        Siinä joutuu itse tutkimaan itseään ja arvojaan ja omaa toimintaansa vanhempana ja aikuisena.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu,en suosittele tätä palstaa kenellekään ns.itsensä hoitamiseen. Ei toimi nimittäin.
        Täällä kohtaa sen vihan mikä monilla on eri heikkouksia kohtaan.
        Moni psykopaatti johtaa seurakuntaa...otetaan nyt esimerkiksi late Johansson.sellaisille psykopaateille kyllä osoitetaan hyväksyntää. Mitään heikkouksia ei saisi olla.miten tervettä se taas on?minullakin oli sairastumiseni aikoihin srk johdossa henkilö joka kehui kuinka jo suunnitteli murhaa,kun herra hänet pelasti.ja siihen ihmiset huusivat aamenta...

        Siis johtaako se Late Johansson jotain helluntaiseurakuntaa? Mitä seurakuntaa, missä?

        En ole koskaan hänen puheitaan kuullut.
        En myöskään tunne hänen diagnoosejaan.

        Eihän psykopatian sinänsä pitäisi olla este, jos nimittäin julistaa Jumalan sanaa, eikä omaa sanaansa. Tietysti tällainen persoonallisuudenhäiriö, jos sellainen on, voi ilmetä joinain käytöshäiriöinä.

        Jos henkilö on aidosti uudestisyntynyt ja katuu tekojaan, kyllä ent. murhaajakin periaatteessa kelpaa Jeesuksen evankeliumin levittäjäksi. Ja vaikka seurakunnan johtajaksikin.

        Tietenkin, jos aitoa parannusta rikollisesta elämäntavasta ja toiminnasta ei ole, niin silloin tietenkään ei kelpaa. Mutta varkaita ja murhaajiakin on monenlaisia, "eri asteisia", kaikkialla ympärillämme, emme vain välttämättä tunne heitä.

        Me emme tiedä mitä kaikkea syntiä ja rikosta ne ehkä ulospäin "hurskaimmilta" näytvätkin lähimmäisemme ovat todellisuudessa, salassa / "menneisyydessään" tehneet.

        Ja: entä me, kukin itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis johtaako se Late Johansson jotain helluntaiseurakuntaa? Mitä seurakuntaa, missä?

        En ole koskaan hänen puheitaan kuullut.
        En myöskään tunne hänen diagnoosejaan.

        Eihän psykopatian sinänsä pitäisi olla este, jos nimittäin julistaa Jumalan sanaa, eikä omaa sanaansa. Tietysti tällainen persoonallisuudenhäiriö, jos sellainen on, voi ilmetä joinain käytöshäiriöinä.

        Jos henkilö on aidosti uudestisyntynyt ja katuu tekojaan, kyllä ent. murhaajakin periaatteessa kelpaa Jeesuksen evankeliumin levittäjäksi. Ja vaikka seurakunnan johtajaksikin.

        Tietenkin, jos aitoa parannusta rikollisesta elämäntavasta ja toiminnasta ei ole, niin silloin tietenkään ei kelpaa. Mutta varkaita ja murhaajiakin on monenlaisia, "eri asteisia", kaikkialla ympärillämme, emme vain välttämättä tunne heitä.

        Me emme tiedä mitä kaikkea syntiä ja rikosta ne ehkä ulospäin "hurskaimmilta" näytvätkin lähimmäisemme ovat todellisuudessa, salassa / "menneisyydessään" tehneet.

        Ja: entä me, kukin itse?

        Kuuntelin päälle minuutin ja jo n. 10-15 sekunnissa tulin tulokseen, että on aidosti uudestisyntynyt ja muuttunut mies:

        https://youtu.be/47ovSgbmZjU

        Olen itse näitä tuhansia elämäntarinoita kuullut, jo pelkästään käymällä AA:ssa ja omakin elämäni on ollut värityksiltään melkoinen, jos ainakin kohtalainen.

        Siunausta Latelle. 🙏


    • Anonyymi

      Mikä on totta, mikä pelkkiä sanoja?


      Anonyymi 2022-12-31 21:23:59

      Aloittaja LS kirjoitti:

      "Uskon muuten olevani tosi hyvä ystävä, jos toinen myös osoittaa olevansa järkevä ja oikeasti myötätuntoinen jne eli ystävyydestä odotan enemmän kuin pinnallisuutta."

      Kuitenkin hän itse kirjoitti aiemmin:


      Anonyymi 2022-12-30 16:34:36

      "Ei olekaan mikään seurakunta, mutta itselläni ei ole yhtään uskovaa ihmistä edes ystävänä, olisi ihana, jos olisi joku luotettava ystävä. En sitä palstalta etsi tai odota täältä sitä tukea saavani...tiedän todellisuuden, mutta luultavasti kaipaan jotain...eikä se tule silläkään, että lähtisi uskovien tilaisuuksiin.

      Kukaan ei jaksaisi valittamistani tosin...olen aika huono avautumaan todellisessa elämässä, minun on vaikea luoda todellisia ihmissuhteita...en luota oikeasti sillä tasolla ihmisiin, että ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja ymmärtäisivät.

      Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta."


      ELI?

      Toki ihmisten ristiriidat on ihan vakio? Mutta....
      Todellakaan tällainen palsta ei voilla mikään ihana paratiisin jatke, jossa olisi päänsilitystä ja sympatiaa ja empatiaa?

      Joka sellaista odottaa, saa pettyä mennen tullen?

      Mutta, joka ei itsekeskeisesti ODOTA kaiken aikaa, kuin lapsi tuttipulloa...
      vaan - on aikuisen tasolla, realistisesti, voi jopa oppiakin jotakin...

      • Anonyymi

        Sanotaan vaikka sitten että tiedät kaiken ja näet kaiken ja olet kaikessa oikeassa mitä minusta keksit ajatella ja kirjoittaa. Onko hyvä niin?

        LS


      • Anonyymi

        Outoa on hakea nettipalstalta juttuseuraa, jos ei ole oikeassa elämässä yhtä ainoaa ihmistä?

        Pitäisi ensin kasvaa terveelle tasolle oikeassa elämässä? Mut jos on liian korkea kynnys, ja vain odottaa tosilta? Sitä ja tätä? Ja kuvittelee että olisi joitakin täydellisiä ihmisiä? Sellainen persoona saa aina pettyä....

        Ja kun LS kirjoittaa itse näin:

        "Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta."

        - on vielä enemmän outoa, että MITÄ ihminen hakee paikast,a josta itse lausuu:

        " palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta..."

        Niin? Mitä ja miksi?

        Eikö ole jopa riskaapelia? Kun kerran näkee, että palsta on muuttunut kummaksi, se on vääristynyt?

        Eikö silloin ole kuin heikoilla-jäillä-kulkija, joak ajattelee: otanpa riskin!
        Ja se riski on - täällä - että tilaa itselleen uusia ongelmia, pettymyksiä, turhautumista.

        Maksaako sellainen vaivan?

        Viisasta voisi olla Etsiä Herra Kaikesta Sydämestä ( jos on tosiuskova) -ja rukoilla johdatusta Oikeassa elämässä . kyllä Herralla on varaa antaa tosiystäviäkin (Tiedetään!)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan vaikka sitten että tiedät kaiken ja näet kaiken ja olet kaikessa oikeassa mitä minusta keksit ajatella ja kirjoittaa. Onko hyvä niin?

        LS

        Omia kirjoituksiasihan nuo ovat olleet? Ja järkevä ihminen (jollaisia ihannoit) - lukee tekstjeä ja ajattelee, ja käyttää järkeään ja muuta osaamistaan, liittyen ihmissuhdeasioihinkin.

        Onko ihan pakko siis tuputtaa ITSEÄÄN tänne? Siis ihmisenä? Jos avoimesti kirjoittaa omista asioistaan - sisi henk-koht... niin pitää jo etukäteen ottaa huomioon, että postaukset liikkuvat samalla viivalla?

        Ei tarvitse ede "keksiä". Omat sanasi todistavat itsestäsi.

        Nyt olet piikikäs, mutta se kai kuulunee profiiliisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa on hakea nettipalstalta juttuseuraa, jos ei ole oikeassa elämässä yhtä ainoaa ihmistä?

        Pitäisi ensin kasvaa terveelle tasolle oikeassa elämässä? Mut jos on liian korkea kynnys, ja vain odottaa tosilta? Sitä ja tätä? Ja kuvittelee että olisi joitakin täydellisiä ihmisiä? Sellainen persoona saa aina pettyä....

        Ja kun LS kirjoittaa itse näin:

        "Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta."

        - on vielä enemmän outoa, että MITÄ ihminen hakee paikast,a josta itse lausuu:

        " palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta..."

        Niin? Mitä ja miksi?

        Eikö ole jopa riskaapelia? Kun kerran näkee, että palsta on muuttunut kummaksi, se on vääristynyt?

        Eikö silloin ole kuin heikoilla-jäillä-kulkija, joak ajattelee: otanpa riskin!
        Ja se riski on - täällä - että tilaa itselleen uusia ongelmia, pettymyksiä, turhautumista.

        Maksaako sellainen vaivan?

        Viisasta voisi olla Etsiä Herra Kaikesta Sydämestä ( jos on tosiuskova) -ja rukoilla johdatusta Oikeassa elämässä . kyllä Herralla on varaa antaa tosiystäviäkin (Tiedetään!)

        En hae oikeasti palstalta ystäviä, en millään muotoa ajattele, että teistä kuten esim sinusta olisi ystäväksi minulle. Esim joutuisin koko ajan vain kuuntelemaan kaikki virheeni sinulta. En etsi sellaisia ystäviä. Vaan jollakin tavalla puran tänne kaipuuta syvällisten ihmissuhteiden puuttumista. Onhan minulla siihen jotkin kriteerit toki ja ne on hyvä pitääkin ettei joudu vain marionettinukeksi. Pitäähän samat arvot ystävyydessä olla jollain tasolla. Ymmärrän toki etten ole itsekään virheetön.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan vaikka sitten että tiedät kaiken ja näet kaiken ja olet kaikessa oikeassa mitä minusta keksit ajatella ja kirjoittaa. Onko hyvä niin?

        LS

        Kun LS sisi kirjoittaa jukisella palstalla ITSESTÄÄN ja elämästään erilaisia ongelmia, niin loogisesti hänen tulee ottaa huomioon, että sellaiseen voi tulla palautetta?
        On epärationaalista ruveta sitten valittamaan, jos - kun - reagoidaan?

        Jokaisen tulee ottaa huomioon "keskustelun" raaamit? Ne, jotka S24 yläpito on rajannut. Keskustelun ydin ovat ASIAT; aiheet. Eivät (tällä palstalla) mitkään henk-koht. pulmat.
        Niille ongelmille on muita palstoja, jopa Suomi24 foorumeilla. Mielenterveys, jne.

        LS itse kirjoittaa:

        "Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä."

        Tuo teksti valaisee, että ongelmia oli? Ennen uskoon tuloa? Ja kaikki muut tekstit (LS) kertovat samaa lajia. Jos - kun - toiset näkevät objektiivisesti - että missä mennään, mistä kekä puristaa?
        - Niin silloin ei pidä ottaa liiaksi nokkiinsa? Koska?

        Kun itse itsensä näyttämölle tuo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun LS sisi kirjoittaa jukisella palstalla ITSESTÄÄN ja elämästään erilaisia ongelmia, niin loogisesti hänen tulee ottaa huomioon, että sellaiseen voi tulla palautetta?
        On epärationaalista ruveta sitten valittamaan, jos - kun - reagoidaan?

        Jokaisen tulee ottaa huomioon "keskustelun" raaamit? Ne, jotka S24 yläpito on rajannut. Keskustelun ydin ovat ASIAT; aiheet. Eivät (tällä palstalla) mitkään henk-koht. pulmat.
        Niille ongelmille on muita palstoja, jopa Suomi24 foorumeilla. Mielenterveys, jne.

        LS itse kirjoittaa:

        "Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä."

        Tuo teksti valaisee, että ongelmia oli? Ennen uskoon tuloa? Ja kaikki muut tekstit (LS) kertovat samaa lajia. Jos - kun - toiset näkevät objektiivisesti - että missä mennään, mistä kekä puristaa?
        - Niin silloin ei pidä ottaa liiaksi nokkiinsa? Koska?

        Kun itse itsensä näyttämölle tuo?

        Asia selvä. Kiitos rohkaisevista sanoistasi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun LS sisi kirjoittaa jukisella palstalla ITSESTÄÄN ja elämästään erilaisia ongelmia, niin loogisesti hänen tulee ottaa huomioon, että sellaiseen voi tulla palautetta?
        On epärationaalista ruveta sitten valittamaan, jos - kun - reagoidaan?

        Jokaisen tulee ottaa huomioon "keskustelun" raaamit? Ne, jotka S24 yläpito on rajannut. Keskustelun ydin ovat ASIAT; aiheet. Eivät (tällä palstalla) mitkään henk-koht. pulmat.
        Niille ongelmille on muita palstoja, jopa Suomi24 foorumeilla. Mielenterveys, jne.

        LS itse kirjoittaa:

        "Kun tulin uskoon, se oli sellaisen kiusaamisepisodin jälkeen ja se oli vaikuttanut tasapainoisuuteeni...tai jo lapsuudesta lähtöisin olevat jutut, ne kaikki asiat oli kasaantuneet ennen uskoontuloa...en ole ollut aina itsekään niin tasapainoinen kuin olisin voinut olla...on kuitenkin annettava itselleen anteeksi, että voi jatkaa elämää puhtaalta pöydältä. Ei voi jäädä märehtimään mennyttä."

        Tuo teksti valaisee, että ongelmia oli? Ennen uskoon tuloa? Ja kaikki muut tekstit (LS) kertovat samaa lajia. Jos - kun - toiset näkevät objektiivisesti - että missä mennään, mistä kekä puristaa?
        - Niin silloin ei pidä ottaa liiaksi nokkiinsa? Koska?

        Kun itse itsensä näyttämölle tuo?

        PS. Harva ihminen elää tasaisen elämän joka piirtyisi vaakasuoraan viivana, jos siitä tehtäisiin hieno kuvio. En pyri edes väittämään etteikö minulla olisi ollut ongelmiakin itseni kanssa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hae oikeasti palstalta ystäviä, en millään muotoa ajattele, että teistä kuten esim sinusta olisi ystäväksi minulle. Esim joutuisin koko ajan vain kuuntelemaan kaikki virheeni sinulta. En etsi sellaisia ystäviä. Vaan jollakin tavalla puran tänne kaipuuta syvällisten ihmissuhteiden puuttumista. Onhan minulla siihen jotkin kriteerit toki ja ne on hyvä pitääkin ettei joudu vain marionettinukeksi. Pitäähän samat arvot ystävyydessä olla jollain tasolla. Ymmärrän toki etten ole itsekään virheetön.

        LS

        No mitä ihmettä sitten haet?

        Ensin sanot, että etsit ystäviä, haet juttuseuraa, joak ei pintaliitoa?

        Siinä kirjoitat totta, että "puran tänne kaipuuta syvällisten ihmissuhteiden puuttumisesta"

        Se nyt näkyy kilometrien päähän.

        Mutta kun "purat" omia asioitasi tänne? Globaalin julkiselle palstalle? Niin ota sitten nöyrästi vastuukin. Siitä, että kaikki eivät ole päänsilittäjiä, yes, yes, amen - ihmisiä?

        Älä ede ajattele, saati pelkää - että joku tahtoisi ystäväksi? En ainakaan itse edes ajattele sellaista.

        Mutta jos aiot rakentavia ihmissuhteita, ystävyyttä - silloin pitää ottaa huomioon aitous:
        Muuten se jää "pintaliitoiseksi". Syvälliseen ihmissuhteeseen KUULUU koko paketti.
        Plussat ja miinukset. Julkisivu, sisustaso. . .

        Silti? Totean vielä, että TÄMÄ paikka, tällaiset palstat eivät ole paikkoja, joissa kokeilla ihmissuhteiden edistystä? Päin vastoin. Voivat olla vaurioittavia jopa vaarallisia alustoja?

        Voivat vian lisätä vanhojen tunnetasojen kertausta? Voivat antaa uutta masennuksen aihetta? - Joo, joo - ainahan kaikki vain kiusaavat ja kiusaavat... Niinkö?

        Mutta? Kukin valitsee, päättää, ja kantaa seuraamukset. On absurdia sitten valittaa ihmisille taikka Herralle, että kun ne taas olivat niin kurjia, kiusasivatkin, haukkuivat, ja, jne... Olivat kuin natsimeininkiä - taas!

        Ote tekstistä LS:

        "en minä mitään tunnusta kun alistetaan ja kyykytetään...ihan natsimeininkiä sellaiset...sisäisesti sellainen alistaminen järkytti ja oli henkistä kiusaamista. "


        Niin? Kannattaako siis yhä uudelleen uhriutua? Asettaa itsensä nettijulkiselle areenalle? Ja sitten koettaa asettaa marttyyrinkehää päänsä päälle?

        - Voi minua raukkaa! Näin ne aina minua sortaa ja kiusaa....

        Vaikka tämä tuntuisi kurjalta, on sanottava, ettei Herra käske ketään tällaiseen rooliin?
        Asettamaan ITSEÄÄN kaiken kansan eteen? Herra hoitaa omiaan, käskee mennä kammioon rukoilemaan. Henkisesti haavoittuneet eivät kuulu "toreille" ja turuille.

        Tämä on Herran ilmoitus.

        " Herra parantaa ne, joilla on särykynt sydän ja sitoo heidän haavansa."
        Ps 34: 19,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selvä. Kiitos rohkaisevista sanoistasi.

        LS

        Ei kannattaisi koettaa piikitellä? Herra näkee sydämen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ihmettä sitten haet?

        Ensin sanot, että etsit ystäviä, haet juttuseuraa, joak ei pintaliitoa?

        Siinä kirjoitat totta, että "puran tänne kaipuuta syvällisten ihmissuhteiden puuttumisesta"

        Se nyt näkyy kilometrien päähän.

        Mutta kun "purat" omia asioitasi tänne? Globaalin julkiselle palstalle? Niin ota sitten nöyrästi vastuukin. Siitä, että kaikki eivät ole päänsilittäjiä, yes, yes, amen - ihmisiä?

        Älä ede ajattele, saati pelkää - että joku tahtoisi ystäväksi? En ainakaan itse edes ajattele sellaista.

        Mutta jos aiot rakentavia ihmissuhteita, ystävyyttä - silloin pitää ottaa huomioon aitous:
        Muuten se jää "pintaliitoiseksi". Syvälliseen ihmissuhteeseen KUULUU koko paketti.
        Plussat ja miinukset. Julkisivu, sisustaso. . .

        Silti? Totean vielä, että TÄMÄ paikka, tällaiset palstat eivät ole paikkoja, joissa kokeilla ihmissuhteiden edistystä? Päin vastoin. Voivat olla vaurioittavia jopa vaarallisia alustoja?

        Voivat vian lisätä vanhojen tunnetasojen kertausta? Voivat antaa uutta masennuksen aihetta? - Joo, joo - ainahan kaikki vain kiusaavat ja kiusaavat... Niinkö?

        Mutta? Kukin valitsee, päättää, ja kantaa seuraamukset. On absurdia sitten valittaa ihmisille taikka Herralle, että kun ne taas olivat niin kurjia, kiusasivatkin, haukkuivat, ja, jne... Olivat kuin natsimeininkiä - taas!

        Ote tekstistä LS:

        "en minä mitään tunnusta kun alistetaan ja kyykytetään...ihan natsimeininkiä sellaiset...sisäisesti sellainen alistaminen järkytti ja oli henkistä kiusaamista. "


        Niin? Kannattaako siis yhä uudelleen uhriutua? Asettaa itsensä nettijulkiselle areenalle? Ja sitten koettaa asettaa marttyyrinkehää päänsä päälle?

        - Voi minua raukkaa! Näin ne aina minua sortaa ja kiusaa....

        Vaikka tämä tuntuisi kurjalta, on sanottava, ettei Herra käske ketään tällaiseen rooliin?
        Asettamaan ITSEÄÄN kaiken kansan eteen? Herra hoitaa omiaan, käskee mennä kammioon rukoilemaan. Henkisesti haavoittuneet eivät kuulu "toreille" ja turuille.

        Tämä on Herran ilmoitus.

        " Herra parantaa ne, joilla on särykynt sydän ja sitoo heidän haavansa."
        Ps 34: 19,

        Ei minulla ole niistä asioista enää traumoja. Monesti kun tänne kirjoittaa, huomaa myös oivaltaneensa jotain tai niin koen. Esimerkiksi tuo ettei minua enää kyykytetä näillä palstoilla, pitää paikkaansa, ei arvioitavana oleminen sinulle tunnu mitenkään sellaiselta, että minun kuuluisi sinua uskoa, että oikeasti tietäisit mikä kuka ja millainen on kehitystasoni, vaikka sanotkin sen näkeväsi..silti. Kunhan vain kirjoitin sen minkä olen aikaisemmin elämässäni todennut, että kiusaaminen voi mennä natsimeininkiin ja silloin kun sitä tehtiin, niin olen ollut niin traumoissani, että niiden ihmisten olisi pitänyt tukea eikä syyttää...Toki ymmärrän että ovat vain ihmisiä olleet hekin...nyt tänä päivänä kestän syytöksetkin ja arvioinnit...en vain ymmärrä miksi se keskustelun taso halutaan pitää sellaisena? Jokaisen oma valinta sekin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ihmettä sitten haet?

        Ensin sanot, että etsit ystäviä, haet juttuseuraa, joak ei pintaliitoa?

        Siinä kirjoitat totta, että "puran tänne kaipuuta syvällisten ihmissuhteiden puuttumisesta"

        Se nyt näkyy kilometrien päähän.

        Mutta kun "purat" omia asioitasi tänne? Globaalin julkiselle palstalle? Niin ota sitten nöyrästi vastuukin. Siitä, että kaikki eivät ole päänsilittäjiä, yes, yes, amen - ihmisiä?

        Älä ede ajattele, saati pelkää - että joku tahtoisi ystäväksi? En ainakaan itse edes ajattele sellaista.

        Mutta jos aiot rakentavia ihmissuhteita, ystävyyttä - silloin pitää ottaa huomioon aitous:
        Muuten se jää "pintaliitoiseksi". Syvälliseen ihmissuhteeseen KUULUU koko paketti.
        Plussat ja miinukset. Julkisivu, sisustaso. . .

        Silti? Totean vielä, että TÄMÄ paikka, tällaiset palstat eivät ole paikkoja, joissa kokeilla ihmissuhteiden edistystä? Päin vastoin. Voivat olla vaurioittavia jopa vaarallisia alustoja?

        Voivat vian lisätä vanhojen tunnetasojen kertausta? Voivat antaa uutta masennuksen aihetta? - Joo, joo - ainahan kaikki vain kiusaavat ja kiusaavat... Niinkö?

        Mutta? Kukin valitsee, päättää, ja kantaa seuraamukset. On absurdia sitten valittaa ihmisille taikka Herralle, että kun ne taas olivat niin kurjia, kiusasivatkin, haukkuivat, ja, jne... Olivat kuin natsimeininkiä - taas!

        Ote tekstistä LS:

        "en minä mitään tunnusta kun alistetaan ja kyykytetään...ihan natsimeininkiä sellaiset...sisäisesti sellainen alistaminen järkytti ja oli henkistä kiusaamista. "


        Niin? Kannattaako siis yhä uudelleen uhriutua? Asettaa itsensä nettijulkiselle areenalle? Ja sitten koettaa asettaa marttyyrinkehää päänsä päälle?

        - Voi minua raukkaa! Näin ne aina minua sortaa ja kiusaa....

        Vaikka tämä tuntuisi kurjalta, on sanottava, ettei Herra käske ketään tällaiseen rooliin?
        Asettamaan ITSEÄÄN kaiken kansan eteen? Herra hoitaa omiaan, käskee mennä kammioon rukoilemaan. Henkisesti haavoittuneet eivät kuulu "toreille" ja turuille.

        Tämä on Herran ilmoitus.

        " Herra parantaa ne, joilla on särykynt sydän ja sitoo heidän haavansa."
        Ps 34: 19,

        Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile.

        LS

        Siis voi minua raukkaa tyyppi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi koettaa piikitellä? Herra näkee sydämen?

        Niin sanotaan näkevän, no Hänpä ne sitten punnitsee, jätätkö sen Hänelle? 🤔😉

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole niistä asioista enää traumoja. Monesti kun tänne kirjoittaa, huomaa myös oivaltaneensa jotain tai niin koen. Esimerkiksi tuo ettei minua enää kyykytetä näillä palstoilla, pitää paikkaansa, ei arvioitavana oleminen sinulle tunnu mitenkään sellaiselta, että minun kuuluisi sinua uskoa, että oikeasti tietäisit mikä kuka ja millainen on kehitystasoni, vaikka sanotkin sen näkeväsi..silti. Kunhan vain kirjoitin sen minkä olen aikaisemmin elämässäni todennut, että kiusaaminen voi mennä natsimeininkiin ja silloin kun sitä tehtiin, niin olen ollut niin traumoissani, että niiden ihmisten olisi pitänyt tukea eikä syyttää...Toki ymmärrän että ovat vain ihmisiä olleet hekin...nyt tänä päivänä kestän syytöksetkin ja arvioinnit...en vain ymmärrä miksi se keskustelun taso halutaan pitää sellaisena? Jokaisen oma valinta sekin.

        LS

        Kannat edelleen noiden traumojen jäänteitä. Omat sanasi ja kertomuksesi sen todistavat.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu, sanoi Jeesus. Ja Hän on Totuus.

        Minulla ei ole mitään hinkua, uskotko minua vain vai et? Jokainen uskoo mitä ja ketä uskookin, itse luotan Pääasiassa Herraan Jeesukseen. Ja ihmisten puheet punnitsen.
        Kiitos Herralke, että HÄnen hyvinä lahjoinaan on on mysö Uskollisia Ystäviä! Puhutaan, jaetaan, kunnellaan, iloitaan ja itketään.... kannetaan kuormia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile.

        LS

        Et ole ainoa, jota uskovatkaan miehet eivät ohjaile, ei palstoilla eikä muutenkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile.

        LS

        Minä en "näe" mitään, en ole noita enkä selvännäkijä.
        Omat sanasi kertovat hyvin paljon millainen persoona olet...

        Siksi - toistan vielä -että viisas ei tällaisilla palstoilla esittele "itseään". koska aina tulee väärinkäityksiä, niistä sitten pahaa oloa.

        Eikö ole viisasta kelvata vain Herralle! Olkoon ihmiset mitä mieltä vain?

        Maailmassa on noin 8 miljardia ihmistä. Yhden ihmisen mielipide on vähemmän kuin 8 miljardin hyttysen ininä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannat edelleen noiden traumojen jäänteitä. Omat sanasi ja kertomuksesi sen todistavat.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu, sanoi Jeesus. Ja Hän on Totuus.

        Minulla ei ole mitään hinkua, uskotko minua vain vai et? Jokainen uskoo mitä ja ketä uskookin, itse luotan Pääasiassa Herraan Jeesukseen. Ja ihmisten puheet punnitsen.
        Kiitos Herralke, että HÄnen hyvinä lahjoinaan on on mysö Uskollisia Ystäviä! Puhutaan, jaetaan, kunnellaan, iloitaan ja itketään.... kannetaan kuormia!

        En anna yksittäisten tuntemattomien palstailijouden mielipiteelle liian suurta arvoa elämääni.

        Toki jos koen että oikeasti osuu ja uppoaa ja löytäisin itsetutkiskeluun uutta ulottuvuutta...mutta en nyt koe, että yksikään nuoli, olisi osunut sydämeen vielä, kauttasi..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en "näe" mitään, en ole noita enkä selvännäkijä.
        Omat sanasi kertovat hyvin paljon millainen persoona olet...

        Siksi - toistan vielä -että viisas ei tällaisilla palstoilla esittele "itseään". koska aina tulee väärinkäityksiä, niistä sitten pahaa oloa.

        Eikö ole viisasta kelvata vain Herralle! Olkoon ihmiset mitä mieltä vain?

        Maailmassa on noin 8 miljardia ihmistä. Yhden ihmisen mielipide on vähemmän kuin 8 miljardin hyttysen ininä!

        Käsittääkseni sinä itse omia avujasi olet esitellyt tässäkin ketjussa, jos olet tuo alempi kirjoittaja, joka sanojensa mukaan toimii Herran suuressa työssä ojentaen naisparkoja, jotta löytäisivät vain sen oikean tien.

        Mutta turhaanpa näistä kirjoittelen. Jos olen ikävä persoona mielestäsi, olkoon niin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En anna yksittäisten tuntemattomien palstailijouden mielipiteelle liian suurta arvoa elämääni.

        Toki jos koen että oikeasti osuu ja uppoaa ja löytäisin itsetutkiskeluun uutta ulottuvuutta...mutta en nyt koe, että yksikään nuoli, olisi osunut sydämeen vielä, kauttasi..

        LS

        Olet tosiaan traumoissasi, vielä?
        Kun eto osaa erottaa, a) sanoja, ja b) nuolia.
        Et siis tajua sen vertaa, että kaikki eivät alkuunkaan ole "nuolia ampumassa"!

        Mutta tämä on se traumasi? Paljon nuolia on aikoinaan osunut,. Ja olet tehnuyt niin kovan ulkokuoren ja panssarin, että MIKÄÄN ei pääsisi läpi?

        Siksi olet yksin. Et luota, et uskalla olla avoin. Pelkäät "nuolia" - vaikka niitä ei olisikaan?

        Siksi olet yksin. Etsit ihmissuhteita.

        Pintakuoresi on niin kova, että karkotat kaikki hyvääkin tarkoittavat ihmiset pois!

        Ikävää...

        Mutta nyt ainakin eräs toiveesi täyttyi? Sait keskustella. Itsestäsi, Itsesi ympärillä. Itsekeskeisesti. Oma minä keskipisteenä.

        Onnea vain.

        JK: IKävä sanoa, että noilla asenteilla ei KOSKAAN tule löytämään etsimääsi.

        Mutta? Herra voi murtaa kovan kuoresi, niin että alat arvostaa ihan tavallisia ja raadollisia ihmisiä. Etkä odota täydellisiä, jotka kuin siipiä vailla enkeleitä.
        Jos sellaisia Oman Makusi ja Illuusioidesi mukaisia ihmisi odotat, saat odottaa... hm...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En anna yksittäisten tuntemattomien palstailijouden mielipiteelle liian suurta arvoa elämääni.

        Toki jos koen että oikeasti osuu ja uppoaa ja löytäisin itsetutkiskeluun uutta ulottuvuutta...mutta en nyt koe, että yksikään nuoli, olisi osunut sydämeen vielä, kauttasi..

        LS

        "...mutta en nyt koe, että yksikään nuoli, olisi osunut sydämeen vielä, kauttasi.."


        JK: Tosi paha ihmissuhdetrauma on, jos luulee että vain nuolia olisi tulossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni sinä itse omia avujasi olet esitellyt tässäkin ketjussa, jos olet tuo alempi kirjoittaja, joka sanojensa mukaan toimii Herran suuressa työssä ojentaen naisparkoja, jotta löytäisivät vain sen oikean tien.

        Mutta turhaanpa näistä kirjoittelen. Jos olen ikävä persoona mielestäsi, olkoon niin.

        LS

        Et ole nyt selvillä vesillä. Mutta selvää on, että aloituksesi "keskuteluun" on olltu vain OMAN MINÄSI ympärillä pyörimisen tarvetta.

        Etkä tietenkään voikaan tietää KUKA mitäkin kirjoittaa?


        " joka sanojensa mukaan toimii Herran suuressa työssä ojentaen naisparkoja, jotta löytäisivät vain sen oikean tien."

        "Tuon kirjoittaja ei olltu mies...)

        Mutta olet selvästi kateellinen ja katkera, jos KUN joku tekee työtä. eikä vain valita omaa kohtaloaan, kuinka kiusattiin, kuin ei ole yhtään ystävää...

        Tarvitset apua!

        Herralta nyt ensin, mutta myös sielunhoidollista ja/tai terapeuttista apua ja tukea!

        Mutta? Veikkaanpa että ylpeytesi toruu KAIKEN!

        Mikään eikä kukaan kelpaa sinulle. Silti valitat.

        Olet kuin simpukka kovan kuoresi sisäällä. Tai kuin kilpikonna. Konna sisällä, kilpi päällä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tosiaan traumoissasi, vielä?
        Kun eto osaa erottaa, a) sanoja, ja b) nuolia.
        Et siis tajua sen vertaa, että kaikki eivät alkuunkaan ole "nuolia ampumassa"!

        Mutta tämä on se traumasi? Paljon nuolia on aikoinaan osunut,. Ja olet tehnuyt niin kovan ulkokuoren ja panssarin, että MIKÄÄN ei pääsisi läpi?

        Siksi olet yksin. Et luota, et uskalla olla avoin. Pelkäät "nuolia" - vaikka niitä ei olisikaan?

        Siksi olet yksin. Etsit ihmissuhteita.

        Pintakuoresi on niin kova, että karkotat kaikki hyvääkin tarkoittavat ihmiset pois!

        Ikävää...

        Mutta nyt ainakin eräs toiveesi täyttyi? Sait keskustella. Itsestäsi, Itsesi ympärillä. Itsekeskeisesti. Oma minä keskipisteenä.

        Onnea vain.

        JK: IKävä sanoa, että noilla asenteilla ei KOSKAAN tule löytämään etsimääsi.

        Mutta? Herra voi murtaa kovan kuoresi, niin että alat arvostaa ihan tavallisia ja raadollisia ihmisiä. Etkä odota täydellisiä, jotka kuin siipiä vailla enkeleitä.
        Jos sellaisia Oman Makusi ja Illuusioidesi mukaisia ihmisi odotat, saat odottaa... hm...

        En odota, että ihminen olisi täysin enkeli, toki toivon ihmissuhteilta, että löytyisi molemminpuolista kunnioitusta.

        Olet siinä oikeassa, että varon ehkä päästämästä niskanpäälle, kun huomaan kaltaisiasi kirjoittajia, jotka kokevat olevansa Herran lähettiläitä ja perustelevat kaiken inhimillisen toimintansa Jumalan palvelijana olemisella, kokevat siis kaikki sanansa oikeutetuksi. Tiedän, että silloin on varottava.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. Harva ihminen elää tasaisen elämän joka piirtyisi vaakasuoraan viivana, jos siitä tehtäisiin hieno kuvio. En pyri edes väittämään etteikö minulla olisi ollut ongelmiakin itseni kanssa.

        LS

        Sinulla näyttää (Teksteistäsi päätellen) Olleen kovin paljon ongelmia. Ja on edelleen. Olet meneniden ongelmiesi siteissä. Et vapaa. Ongelmia juuri itsesi kanssa. Joista osoittelet sormella sinne ja tänne.... Niin ne eivät parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni sinä itse omia avujasi olet esitellyt tässäkin ketjussa, jos olet tuo alempi kirjoittaja, joka sanojensa mukaan toimii Herran suuressa työssä ojentaen naisparkoja, jotta löytäisivät vain sen oikean tien.

        Mutta turhaanpa näistä kirjoittelen. Jos olen ikävä persoona mielestäsi, olkoon niin.

        LS

        No kuka mitäkiN!

        Sinä LS olet ITSEÄSI kaiken aikaa esitellyt! Alusta asti.

        Älä ole kateellinen niille, jotka ovat toimineet kymmeniä vuosia Herran palvelustehtävissä ja ja ovat oppineet ja Herra on kouluttanut.

        Mikä mättää ettet siedä ketään, joka saisi olla aidosti mitä on? Toimia vapaasti, kirjoittaa?

        Miksi IHMEESSÄ sitten tulet tällaiselle palstalle itseäsi esittämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka mitäkiN!

        Sinä LS olet ITSEÄSI kaiken aikaa esitellyt! Alusta asti.

        Älä ole kateellinen niille, jotka ovat toimineet kymmeniä vuosia Herran palvelustehtävissä ja ja ovat oppineet ja Herra on kouluttanut.

        Mikä mättää ettet siedä ketään, joka saisi olla aidosti mitä on? Toimia vapaasti, kirjoittaa?

        Miksi IHMEESSÄ sitten tulet tällaiselle palstalle itseäsi esittämään!

        Ei minun tarvitse olla kanssasi samaa mieltä siitä, millainen toiminta on Jumalan aikaansaamaa, että onko se kaikki mitä tässä ketjussa tuot, nyt hengellisesti kovinkaan Jumalan olemusta pelaavaa.. toki inhimillisesti katsoen, toimit miten toimit.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En odota, että ihminen olisi täysin enkeli, toki toivon ihmissuhteilta, että löytyisi molemminpuolista kunnioitusta.

        Olet siinä oikeassa, että varon ehkä päästämästä niskanpäälle, kun huomaan kaltaisiasi kirjoittajia, jotka kokevat olevansa Herran lähettiläitä ja perustelevat kaiken inhimillisen toimintansa Jumalan palvelijana olemisella, kokevat siis kaikki sanansa oikeutetuksi. Tiedän, että silloin on varottava.

        LS

        No, jospa aloittaisit itsestäsi:
        "Mitä toivot toisten tekevän teille, thekää te samoin heille.",

        Kirjoitat:

        ", että löytyisi molemminpuolista kunnioitusta."

        MIksi sinä et kunnioita toisia? Halveksit ja koetat mitätöidä toisten osaamisen?
        Et kunnioita siis tippaakaan sitä, että Herralla on monia palvelijoita, jotka oikeasti ovat tehneet töitä Hänen valtkunnassaan? Ja ovat samalal oppineet. Ihmiselämästä, ongelmista, niiden parantumisesta.

        Olet todella pahoissa traumoissa. Paljastuu joka kirjoituksessasi lisää.

        Jos et kerran kestä olla tällaisella palstalla - keskustelemassa - niin älä koeta vierittää ongelmiasi toisten syyksi.

        Sat toki varoa, koska pelkäät. Se kuuluu oireistoosi.

        Mutta siksi vielä uudelleen on todettava: tällainen itsensä-paljastelun-tuottaminen
        julkisesti ei ole hyvä asia. Tule ihan mieleen sadomasokismi? Jossa ihminen itse oikein hakee ongelmia, ja sitten saa taas syyn moittia toisia:
        .. No kun ei ne ymmärtäneet, ei ymmärtänee...

        Et kuitenkaan näytä kestävän niitä kirjottajia, jotka ovat tasapainossa, hallitsevat elämänsä, joita Herra johtaa! Osoitat kiukkua ja kateellisuutta, Vähättelet toisten osaamista. Et kestä. Itsetuntosi on edelleen romuna...

        Mutta? Kun mikään ei kelpaa, niin ok.

        Ehkä Herra puhuu sinulle kuin Bileamille muinoin: Mykkä aasi avasi suun ja puhui!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse olla kanssasi samaa mieltä siitä, millainen toiminta on Jumalan aikaansaamaa, että onko se kaikki mitä tässä ketjussa tuot, nyt hengellisesti kovinkaan Jumalan olemusta pelaavaa.. toki inhimillisesti katsoen, toimit miten toimit.

        LS

        Ei sinun mielipidettä ole kysyttykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinäkin näet väärin...en ole mikään voi minua raikkaan tyyppi..olen upea ja ihana Nainen, jota ei uskovat miehet palstoilla ohjaile.

        LS

        Palsta o pilalla ls.n takia. Alkää viitsikö kommentoida mitään hänen juttuihinsa. Narsistinen riidankylväjä. Ei varmaan ole yhtään ystävää, haikailee nyt jotain palstalta väistyneitä kommentoijia.


    • Anonyymi

      Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

    • Anonyymi

      Aloitukseen:

      Aloittaja LS kaipasi aloituksessaan "keskustelua"? Peräänkuulutti sitä.

      Nyt hän on saanut keskustella.

      Jos se ei ole ollut toiveiden ja haaveiden ja unelmien ja odotusten mukaista?

      - niin on ainakin ollut keskustelua...

      • Anonyymi

        Kiva kun keskustelit. Olet varmaan päivän työhösi tyytyväinen? 🙂

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun keskustelit. Olet varmaan päivän työhösi tyytyväinen? 🙂

        LS

        Ny sinä kirjotoitat ilkeyttä? Sekin kait kuuluu sisimpääsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun keskustelit. Olet varmaan päivän työhösi tyytyväinen? 🙂

        LS

        Kaikki eivät ole aiemmin sanaakaan "keskustellet" kanssasi.
        Mutta kun huutelet kehään "keskustelua" niin koeta pysyä toiveissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun keskustelit. Olet varmaan päivän työhösi tyytyväinen? 🙂

        LS

        Normaali keskustelu on erilaisten näkökantojen ja mielipiteiden yhteinen pöytä.
        Mikään henkilökohtainen "tyytyväsisyys" ei ole kriteeri eikä tavoite.
        Mitä Herra tuumii?


    • Anonyymi

      Vihamiehiähän uskovat hakevat. Siihen löytyy hyviä aiheita, kaste, siat, helvetti, hurmos yms.

      Vain ateisteilla on ystäviä ja hauskaa keskenään.

      • Anonyymi

        Yksi syy palstan näivettymiseen on joidenkin adventistien raivokas postailu sapatin pyhittämiseksi. Eivät he osaa kirjoittaa muusta kuin sapatista. Miksi eivät pysy omalla sivullaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi syy palstan näivettymiseen on joidenkin adventistien raivokas postailu sapatin pyhittämiseksi. Eivät he osaa kirjoittaa muusta kuin sapatista. Miksi eivät pysy omalla sivullaan?

        Tämä on totta.
        Mitään evankeliumia, hengellisyyttä he eivät koskaan tarjoa.

        Heillä ei ole muuta jumalaa ja herraa kuin yksi, laiskojen ja hengellisten loisten epäjumalista: sapatti. Päivä, jolloin Jumala lepäsi ja Kristus oli kuollut.

        Jumala kylläkin teki töitä ne kuusi muuta päivää ja duuni olikin melkoinen: koko valtava evankeliumi: luomistyö.

        Tätä Jumalan luomistyön aikaa sapatistit tietenkään eivät kunnioita, sillä heissä ei ole samaa, luovaa, eläväksitekevää henkeä. Pelkkä kuolemaa.

        Jeesus oli ja On Tie, Totuus ja Elämä. Kaikki Hänessä ELÄÄ! Siksi itse hengessään kuolleet sapatistit tappoivat Hänet.


    • Anonyymi

      Jopa lahkolaiset antavat toisensa alttiiksi. Valmiina.

    • Anonyymi

      Eräs tapaus...

      Kauan, kauan sitten tapahtui, että erilaisia ihmisiä pyöri reviirilläni. Ystäviksi ei montakaan voinut luokittaa. Pikemminkin joksikin hännystelijöiksi, julkkis kun olin.

      Joistakin Herran Henki osoitti selvästi, mitä lajia he olivat? Kun sitten eräs (uskova) tuli aina vain uudestaan ja uudestaan puheille, ja aina sama valitusvirsi: kun se mies on niin kamala, kun se on niin kauhea.... ja ne siskot ja anoppi on kuin piru ilman sarvia, ja omat lapsetkin ovat viittä vaille paholaisen sikiöitä? Eikä yhtä ainoaa uskovaa, joka ymmärtäisi, tukisi? Ei yhtään ystävää!

      --Vai niin? Minä kuuntelin ja kuuntelin. Yhä uudelleen. Luulin että olin jalokin uskova, empaattisella sydämellä kannoin sisaren kuormaa!? Jotta hän jaksaisi tuon kurjan elämänsä keskellä! Koetin Kristuksen rakkauden kärsivällisyydellä...

      Sitten. Pyhä Henki valaisi (näytti) todelliset faktat? "Katkeruuden juuri". Hebrealaskirjeen 12:15.

      Tuohon "tautiin" ei auttanut empaattisuuden lääke. Herra sanoi: se pitää kiskoa juurineen pois!
      Sitä ei huoli ruokkia ainaisella säälimisellä, taikka osanotolla! Okei.

      Kun sitten taas tämä uskova tuli saman vaivansa kanssa, sama kamala paketti, samat ongelmat.

      Sanoin: sinun pitää tehdä parannus katkeruudestasi, vihasta ja kaunasta. Sinun tulee antaa anteeksi, jopa 70 x 7 joka päivä! Jeesuksen nimessä sanot: Annan anteeksi sille ja sille (ihmisten nimet!).

      Oijoi-joi sitä parkumista! - Sinä tässä kamala uskova olet! Etkö yhtään tue ja puolusta minua niitä kiusaajia ja kiusaajan paholaisia vastaan! Onko sulla yhtään Jumalan rakkautta? Ne MUUTHAn mulle on olleet pahoja! Minä olen uhri! Pahan uhri!

      - Kuules sisar. Olen kuunnellut sinua jo monta vuotta. Aina samat valitusvirret. Aina samat syytökset TOISISTA. Se on ollut Jumalan kärsivällistä rakkautta. Nyt tuli muutos.

      Jumalan rakkaus on totuutta. Ja totuus käskee sinun tekemään parannuksen. Katkeruuden juuri on kaivettava ulos ja ylös.... Kun pääset vapaaksi, Jeesuksen Kristuksen vapauteen, elämä muuttuu!

      - Voi miten kylmä ja rakkaudeton uskova olet!

      - Älä tule enää kertaakaan kotiini saastuttamaan katkerilla jutuillasi!

      (Myöhemmin - alkusuuttumuksen perästä -tuo sisar oli vihdoin päässyt sopusointuun, valoon ja Totuuden tielle. .. Hän oli rukoillut niinkuin Jeesus opetti:

      "Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

      • Anonyymi

        Se oli sitten tuokin yksi näkökanta asiaan.

        Kerron minäkin tosi tarinan. Menin paikalliseen seurakuntaan. Pastori puhui ulkomaanmatkoistaan ja siitä kuinka paljon vaimolleen oli rahaa antanut matkalla, oli ostanut kalliin sormuksenkin muistaakseni, seurakunnalle kun oli kuulemma paljon annettu rahaa myös...tosi tarina, mutta en voi tokikaan vaikuttaa siihen, että aika yms voivat vääristää muistoja....se on siis ihan jokaiselle muistolle mahdollinen ominaisuus...pienen varauksen jätän asiaan kuitenkin...ja ehkä sinunkin pitäisi pieni varaus jättää sille, että sinun sanomisillasi olisi ollut noin suuri arvo?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitten tuokin yksi näkökanta asiaan.

        Kerron minäkin tosi tarinan. Menin paikalliseen seurakuntaan. Pastori puhui ulkomaanmatkoistaan ja siitä kuinka paljon vaimolleen oli rahaa antanut matkalla, oli ostanut kalliin sormuksenkin muistaakseni, seurakunnalle kun oli kuulemma paljon annettu rahaa myös...tosi tarina, mutta en voi tokikaan vaikuttaa siihen, että aika yms voivat vääristää muistoja....se on siis ihan jokaiselle muistolle mahdollinen ominaisuus...pienen varauksen jätän asiaan kuitenkin...ja ehkä sinunkin pitäisi pieni varaus jättää sille, että sinun sanomisillasi olisi ollut noin suuri arvo?

        LS

        Kenenkään sanomisilla ei ole muuta painoarvoa kuin että jos Herra jotakin vaikuttaa?
        Muuten se on kuin vesi hanhen selässä! Valuu pois.

        Mutta kaikessa nöyryydessa voin todeta ( ja on muitakin sanojia) että em:ssa tapauksessa Herra itse puuttui asiaan.

        Eikä ollut suinkaan eka kerta, eikä eka ihminen, jonka kohtaamisessa on ollut ns. "pientä askaretta"... :) Eihän Herra juurikaan lähetä enkeleitä asialle, vaan antaa puhaa meille savi-ihmisille? Joskus pitää olla kuin kirurgi, tarttua hengellisen kasvun paiseeseen, joskus kuin patologi, joka joutuu tsiigaamaan toisen sisuskaluja (kun Henki paljastaa..)
        Kaikki tehtävät eivät ole mitään hallelujakuoron säveliä!

        No, nää ei oo mitään hauskoja palveluksia, niistä saa kiukutteluakin naamalleen!
        Mutta - mutta --- sitten kun on iloisempia tehtäviä palveluita, eri sorttia niin balanssi säilyy!

        Ethän vain liene kateellinen, jos joku pieni rääpäle Herraa tottelee?

        Kyllä siinä voi kurja olo tulla, jos srks:ssa kehuskellaan bisneksillä. Ja toiset näkee puutetta. Mutta silloin Sana auttaa, monetkin sanat, Ps 37 mm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään sanomisilla ei ole muuta painoarvoa kuin että jos Herra jotakin vaikuttaa?
        Muuten se on kuin vesi hanhen selässä! Valuu pois.

        Mutta kaikessa nöyryydessa voin todeta ( ja on muitakin sanojia) että em:ssa tapauksessa Herra itse puuttui asiaan.

        Eikä ollut suinkaan eka kerta, eikä eka ihminen, jonka kohtaamisessa on ollut ns. "pientä askaretta"... :) Eihän Herra juurikaan lähetä enkeleitä asialle, vaan antaa puhaa meille savi-ihmisille? Joskus pitää olla kuin kirurgi, tarttua hengellisen kasvun paiseeseen, joskus kuin patologi, joka joutuu tsiigaamaan toisen sisuskaluja (kun Henki paljastaa..)
        Kaikki tehtävät eivät ole mitään hallelujakuoron säveliä!

        No, nää ei oo mitään hauskoja palveluksia, niistä saa kiukutteluakin naamalleen!
        Mutta - mutta --- sitten kun on iloisempia tehtäviä palveluita, eri sorttia niin balanssi säilyy!

        Ethän vain liene kateellinen, jos joku pieni rääpäle Herraa tottelee?

        Kyllä siinä voi kurja olo tulla, jos srks:ssa kehuskellaan bisneksillä. Ja toiset näkee puutetta. Mutta silloin Sana auttaa, monetkin sanat, Ps 37 mm.

        En ole kateellinen...minulla ei ole tuonkaltaiseen työnkuvaan kiinnostusta... mutta täytyy sanoa, että kyllä siinä on yhdelle miehelle annettu työnsarkaa...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitten tuokin yksi näkökanta asiaan.

        Kerron minäkin tosi tarinan. Menin paikalliseen seurakuntaan. Pastori puhui ulkomaanmatkoistaan ja siitä kuinka paljon vaimolleen oli rahaa antanut matkalla, oli ostanut kalliin sormuksenkin muistaakseni, seurakunnalle kun oli kuulemma paljon annettu rahaa myös...tosi tarina, mutta en voi tokikaan vaikuttaa siihen, että aika yms voivat vääristää muistoja....se on siis ihan jokaiselle muistolle mahdollinen ominaisuus...pienen varauksen jätän asiaan kuitenkin...ja ehkä sinunkin pitäisi pieni varaus jättää sille, että sinun sanomisillasi olisi ollut noin suuri arvo?

        LS

        Näitä rahoillaan ( = toisten uhreilla) kehuskelevia menestysteologian saarnamiehiä on menne tullen. Siksi kaikki eivä edes availe sellaisten porukoiden ovia!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kateellinen...minulla ei ole tuonkaltaiseen työnkuvaan kiinnostusta... mutta täytyy sanoa, että kyllä siinä on yhdelle miehelle annettu työnsarkaa...

        LS

        Jumala kutsuu, valitsee ja kouluttaa, Oli mies tai nainen. Oli kiinnostusta tai ei? Meidä on kutsuttu palvelemaan, Herraa ja toisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kutsuu, valitsee ja kouluttaa, Oli mies tai nainen. Oli kiinnostusta tai ei? Meidä on kutsuttu palvelemaan, Herraa ja toisia ihmisiä.

        Koen toisin...näen että Jumala saa aikaan sen, että ihmisellä on kiinnostus johonkin, Jumalan ei tarvitse väkivalloin taivuttaa tai pakottaa, uskon sinun olevan toista mieltä asiasta...elikkä se inhimilliseksikin koettu kiinnostus johonkin esim auttamistyöhön, voi olla todellisesti Jumalan aikaansaamaa.

        LS


      • Anonyymi

        EM kirjoittaja ei ole mies...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen toisin...näen että Jumala saa aikaan sen, että ihmisellä on kiinnostus johonkin, Jumalan ei tarvitse väkivalloin taivuttaa tai pakottaa, uskon sinun olevan toista mieltä asiasta...elikkä se inhimilliseksikin koettu kiinnostus johonkin esim auttamistyöhön, voi olla todellisesti Jumalan aikaansaamaa.

        LS

        Jumala vaikuttaa kiinnostusta, jos haluaa palvella.
        Sitten Jumala antaa lahjojakin,, eikä niitä saa laittaa vakan alle!
        Palvelua nousee siitä, että rakastaa Jeesusta, ja Hänen lunastamiaan ihmisiä!

        Kiitos Jumalan, monet ovat palvelleet kymmeniä vuosiakin, ihan vapaasta , ilosta että Jeesus pelasti!

        Kun antaa Herralel KAIKKI - kaiken mitä Hän on uskonut - Hän voi sitä käyttää!

        Raamattu sanoo: Jumala on se teissä joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen!

        Kunnia Herralle.


    • Anonyymi

      Sekin on jo jotain jos ihmiset edes keskustelevat oli sävy mikä tahansa kuin se, että joku aivan samoja herjoja suoltaa tarkoituksena vain tuoda asiaa esille eikä millään tavalla keskustella tai halua rakentaa mitään. Tarkoitus on vain rikkoa ja särkeä. Se on yksi esimerkki siitä ettei olla uskon asialla vaikka jotain raamatunlauseita ehkä saatetaan lainata herjojen tueksi.

      • Anonyymi

        Tietynlaiset keskustelut, eivät ansaitsisi yhtään lukijaa edes...esim kun otsikossa lukee s -synagoga tai hekuma, portto, antikristus, tempausta odotellessa tai muu vastaava klisee...niin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietynlaiset keskustelut, eivät ansaitsisi yhtään lukijaa edes...esim kun otsikossa lukee s -synagoga tai hekuma, portto, antikristus, tempausta odotellessa tai muu vastaava klisee...niin...

        LS

        Tämä on nyt ymmäretty. Aloittaja LS - tahtoo että vain HÄNESTÄ keskustellaan.
        Hän on se keskipiste. Hänen aiheensa on TÄRKEÄ - hän itse!

        Mutta hyvä kun hän se itse sanoi....


    • Anonyymi

      "Käsittääkseni sinä itse omia avujasi olet esitellyt tässäkin ketjussa,"

      _______________________

      LS kirjoittaa edellä=

      Onko tuo LS tosiaan niin kireä ja kateutta täynnä, ettei siedä jos toiset kirjoittavat vapaasti asioita?

      Pitäisikö vain kuunnella ja lukea HÄNEN surkeita valituksiaan... olla kuin jokin faniporukka joka taputtaa käsiään!!!

      Niin kai?

      • Anonyymi

        Kyllä. Aloittaja LS paljastaa sanoillaan ja asenteillaan kateutta, katkeruutta, kaunaa ja joka lajin kielteisyyttä. Menneisyytensä vanki. Mikään kelpaa? Mutta? antaa olla...


    • Keskusteluun näyttäisi osallistuvan huomattava määrä uskovia psykologeja, joilla on ammattitaitoa kertoa mitä toinen ajattelee, mitä hän täältä hakee, minkä vanki kukin on, minkä väristä nenäliinaa tulee käyttää surun kyynelten pyyhkimiseen tms. Voisiko joku näistä laillistetuista ammattilaisista laittaa tänne omat yhteystiedot, jotta tavallinen kuolevainenkin voisi purkaa sydäntään vastaanoton pehmeän luotettavalla sohvalla?!

      • Anonyymi

        Jospa Heni esittäisi minkä väristä nenäliinaa käyttää?
        Ja missä Henki ottaa vastaa avun tarvitsijoita.


        Aloituksen aihe kuitenkin on, että eräs LS koettaa saada juttuseuraa?
        Koeta olla juttukaverina tälle naiselle - LS

        JK: ammattilaiset eivät kalastele tällaisissa paikoissa...Eivätkä mainosta, joska se on kielletty Suomi24 säännöissä---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa Heni esittäisi minkä väristä nenäliinaa käyttää?
        Ja missä Henki ottaa vastaa avun tarvitsijoita.


        Aloituksen aihe kuitenkin on, että eräs LS koettaa saada juttuseuraa?
        Koeta olla juttukaverina tälle naiselle - LS

        JK: ammattilaiset eivät kalastele tällaisissa paikoissa...Eivätkä mainosta, joska se on kielletty Suomi24 säännöissä---

        Oot sä yks kyltymätön irmeli. Etkö saanut tarpeeksi, kun viimeksi kohdattiin?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Oot sä yks kyltymätön irmeli. Etkö saanut tarpeeksi, kun viimeksi kohdattiin?

        Tässä nyt näkyy hyvin se, mitä tämä Henki nikki oikeasti on.

        Eli täys feikki, joka vain estittää täällä uskovaa, vaikka sitä ei oikeasti ole.

        Mutta sitäkään LS ei käsitä / ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt näkyy hyvin se, mitä tämä Henki nikki oikeasti on.

        Eli täys feikki, joka vain estittää täällä uskovaa, vaikka sitä ei oikeasti ole.

        Mutta sitäkään LS ei käsitä / ymmärrä.

        Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt näkyy hyvin se, mitä tämä Henki nikki oikeasti on.

        Eli täys feikki, joka vain estittää täällä uskovaa, vaikka sitä ei oikeasti ole.

        Mutta sitäkään LS ei käsitä / ymmärrä.

        Ss LS kehui tuolla taannoin että HENKI oli niin hyvä keskustelija....

        Mutta, tuolla Henki -hengellä taitaa olla joitain irmeleitä ja murmeleita, ja mitä lie


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kun rottaa potkaisee, se yrittää purra, sanoi aikanaan Hannu Karpo. Osuvasti sanottu.

        Henki. Juttelepas aloitukseen aiheesta sille LS_ naiselle...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ss LS kehui tuolla taannoin että HENKI oli niin hyvä keskustelija....

        Mutta, tuolla Henki -hengellä taitaa olla joitain irmeleitä ja murmeleita, ja mitä lie

        Jos olisin yhtään pervompi, kettutytöt olisivat kimpussani 🤣


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos olisin yhtään pervompi, kettutytöt olisivat kimpussani 🤣

        Pervous riittää jo. Tiedetään.


      • Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pervous riittää jo. Tiedetään.

        Sinäkö sen päätät, mitä ihmiset saa tai ei saa tehdä ja ajatella?


      • Henki kirjoitti:

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

        Näköjään välistä on poistettu viesti, mutta ei näy tuttua ja turvallista ilmoitusta: "Tästä on poistettu..."


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

        Itsehän sanoit, että jos olisit pervompi, se sisältää jo sen, että olet pervo, mutta et ihan niin pervo kuin....

        Lue ja mieti itse sitä, mitä kirjoitat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sanoit, että jos olisit pervompi, se sisältää jo sen, että olet pervo, mutta et ihan niin pervo kuin....

        Lue ja mieti itse sitä, mitä kirjoitat.

        Joillakin on synnynnäinen tarve leikata ja liittää eri viestejä yhteen yrittäen vääristää todellisuutta. Millaisia mielikuvia tulee sanasta "sarkasmi" vai lyökö tyhjää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sanoit, että jos olisit pervompi, se sisältää jo sen, että olet pervo, mutta et ihan niin pervo kuin....

        Lue ja mieti itse sitä, mitä kirjoitat.

        Finaali.

        Tämä aloittaja LS kehui tässä ketjussa näin:


        "Henki nimimerkille tuleekin annettua kiitosta siitä, että hän mitä luultavimmin on sekä täällä ja livenä, yhtä järkevä ihminen. Eli ei tuo tänne mitään ongelmiaan ja on tasapainoisen oloinen ihmisenä." LS
        ----------------------------------------------------------------------------

        Eli päätelkäämme niin, että tää LS ja Henki osaavat selä palstalla että livenä kekustella?

        Koska hän julkisesti antaa kiitosta nikki Hengelle, niin heillä sympatiseeraa hyvin?

        Ehkä siksi, että tämä nikki Henki kirjoitti olevansa per-vo -- joten? Hm?

        Me kaikki toiset kommentoijat olimme ja olemme täysin arvottomia ja mitättömiä ja täysiä tumpeloita? Nimimerkki LS kun tiesi ja osasi ja ymmärsi kaiken. Ihan itse.

        Kunhan vain tahtoi nostaa omaa itseään.....

        Be well


      • Anonyymi

        Mukava "nähdä" Henki -nimmariakin palstailemassa. 🙂

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukava "nähdä" Henki -nimmariakin palstailemassa. 🙂

        LS

        Kuin myös. Ajattelin käväistä pikaisesti tarkistamassa vuoden vanhat vastaukset, mutta kumma kyllä osa niistä on jo poistunut iäksi unholaan. Sitä sanotaan, että nopeat syövät hitaat. Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut. Toisaalta en ole aivan varma, onko sekään kovin järkevää.

        Olisi kiva tietää, mitä uudenvuoden lupauksia palstalaiset ovat tehneet. Itselläni lupaukset eivät tahtoneet kestää, siksi en juuri niitä enää tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finaali.

        Tämä aloittaja LS kehui tässä ketjussa näin:


        "Henki nimimerkille tuleekin annettua kiitosta siitä, että hän mitä luultavimmin on sekä täällä ja livenä, yhtä järkevä ihminen. Eli ei tuo tänne mitään ongelmiaan ja on tasapainoisen oloinen ihmisenä." LS
        ----------------------------------------------------------------------------

        Eli päätelkäämme niin, että tää LS ja Henki osaavat selä palstalla että livenä kekustella?

        Koska hän julkisesti antaa kiitosta nikki Hengelle, niin heillä sympatiseeraa hyvin?

        Ehkä siksi, että tämä nikki Henki kirjoitti olevansa per-vo -- joten? Hm?

        Me kaikki toiset kommentoijat olimme ja olemme täysin arvottomia ja mitättömiä ja täysiä tumpeloita? Nimimerkki LS kun tiesi ja osasi ja ymmärsi kaiken. Ihan itse.

        Kunhan vain tahtoi nostaa omaa itseään.....

        Be well

        Arvostan Henki nimmarissa esim sitä, että hän suhtautuu minuun asiallisesti...ainakin minua on hyvin kohdellut ja jos joku kirjoittaja on edukseen, niin toki siitä voin antaa hyvää palautetta, se ei ole minulle ongelma...uskon tosissani että on asiallinen ihan muutenkin...ei tarkoitukseni ole itsestäni vain kirjoittaa...voin kirjoittaa oikeastaan monista asioista, mutta mihinkään juupaseipäs juttuihin ja turhiin vääntöihin ei jaksaisi lähteä mukaan ja niitä on paljon tällä palstalla....

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finaali.

        Tämä aloittaja LS kehui tässä ketjussa näin:


        "Henki nimimerkille tuleekin annettua kiitosta siitä, että hän mitä luultavimmin on sekä täällä ja livenä, yhtä järkevä ihminen. Eli ei tuo tänne mitään ongelmiaan ja on tasapainoisen oloinen ihmisenä." LS
        ----------------------------------------------------------------------------

        Eli päätelkäämme niin, että tää LS ja Henki osaavat selä palstalla että livenä kekustella?

        Koska hän julkisesti antaa kiitosta nikki Hengelle, niin heillä sympatiseeraa hyvin?

        Ehkä siksi, että tämä nikki Henki kirjoitti olevansa per-vo -- joten? Hm?

        Me kaikki toiset kommentoijat olimme ja olemme täysin arvottomia ja mitättömiä ja täysiä tumpeloita? Nimimerkki LS kun tiesi ja osasi ja ymmärsi kaiken. Ihan itse.

        Kunhan vain tahtoi nostaa omaa itseään.....

        Be well

        Niin, tuo LS:n kommentti Henki nikistä, kertoo paljon hänen omasta kyvystään arvioida ihmisiä.

        Siis juuri Henki nikki on täys feikki ja esittää uskovaa täällä, vaikka ei todellakaan sitä ole,

        Mutta sitähän se LS:n kohdalla on ollut ja tulee olemaan, eli hän haluaa vain hymistelijöitä ja miellyttäjiä, siis itseään kohtaan, muulla ei ole väliä.

        Joten arviointi ja sen perusteet ovat ihan pielessä LS:llä !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuin myös. Ajattelin käväistä pikaisesti tarkistamassa vuoden vanhat vastaukset, mutta kumma kyllä osa niistä on jo poistunut iäksi unholaan. Sitä sanotaan, että nopeat syövät hitaat. Täytyy kait olla jatkossa entistä nopeampi, jotta saisi kiinni kaikki palstalle ilmestyneet aivopierut. Toisaalta en ole aivan varma, onko sekään kovin järkevää.

        Olisi kiva tietää, mitä uudenvuoden lupauksia palstalaiset ovat tehneet. Itselläni lupaukset eivät tahtoneet kestää, siksi en juuri niitä enää tee.

        Minulla varmaankin tämä elämäntaparemontti ja siihen liittyvät jutut, että ei menisi pilalle hyvin alkanut terveempi elämä. En antaisi periksi. Toivoisin, että ruoka ei hallitsi ajatteluani liian voimakkaasti, syönkö mitä tai olenko syömättä...että voisi jotenkin enemmän huomaamatta päästä tavoitteeseen, koska se voisi olla kestävämpää kuin se, että koko ajan miettii,mitä on syönyt...ja etten liikaa jännittäisi asioita ja luottaisi itseeni, että pärjään ja osaan...

        Mitä lupauksia tai toiveita tai odotuksia sinulla on uudelle vuodelle?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla varmaankin tämä elämäntaparemontti ja siihen liittyvät jutut, että ei menisi pilalle hyvin alkanut terveempi elämä. En antaisi periksi. Toivoisin, että ruoka ei hallitsi ajatteluani liian voimakkaasti, syönkö mitä tai olenko syömättä...että voisi jotenkin enemmän huomaamatta päästä tavoitteeseen, koska se voisi olla kestävämpää kuin se, että koko ajan miettii,mitä on syönyt...ja etten liikaa jännittäisi asioita ja luottaisi itseeni, että pärjään ja osaan...

        Mitä lupauksia tai toiveita tai odotuksia sinulla on uudelle vuodelle?

        LS

        En tee uudenvuoden lupauksia, ne eivät tahdo kestää. Tulevan otan vastaan sellaisena kuin se on - luonnossa ei ole huonoa säätä. Positiivisella asenteella siis mennään, tai ainakin yritetään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En tee uudenvuoden lupauksia, ne eivät tahdo kestää. Tulevan otan vastaan sellaisena kuin se on - luonnossa ei ole huonoa säätä. Positiivisella asenteella siis mennään, tai ainakin yritetään.

        Minulla tuli kyllä muutama ärräpurra päivällä, luonnonolojen vuoksi, oli liukasta ja polvi ei kestä mitään sutimisia..hyvä kuitenkin, että menet eteenpäin positiivisesti...se on hyvä asenne se.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tuli kyllä muutama ärräpurra päivällä, luonnonolojen vuoksi, oli liukasta ja polvi ei kestä mitään sutimisia..hyvä kuitenkin, että menet eteenpäin positiivisesti...se on hyvä asenne se.

        LS

        Ulkona liikkuessa kannattaa olla tosi varovainen. Toivottavasti vesikelit ovat tällä erää ohi, pikkupakkanen on enemmän kuin tervetullut. Onneksi mennään jo kohti kevättä. Kaupungin ylle jämähtänyt painava pimeys ei enää rusenna sielua. Talvipäivänseisauksella tuntuu olevan maaginen vaikutus. Toisaalta se on yksi harmaa päivä muiden joukossa, mutta toisaalta mieli iloitsee kun tietää, että pehmeä auringonvalo alkaa hiljalleen taittamaan talven pimeyden.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ulkona liikkuessa kannattaa olla tosi varovainen. Toivottavasti vesikelit ovat tällä erää ohi, pikkupakkanen on enemmän kuin tervetullut. Onneksi mennään jo kohti kevättä. Kaupungin ylle jämähtänyt painava pimeys ei enää rusenna sielua. Talvipäivänseisauksella tuntuu olevan maaginen vaikutus. Toisaalta se on yksi harmaa päivä muiden joukossa, mutta toisaalta mieli iloitsee kun tietää, että pehmeä auringonvalo alkaa hiljalleen taittamaan talven pimeyden.

        Miten sinulla meni uuden vuoden "juhlinta", ostitko raketteja?

        Minusta tämä tammi- maaliskuu, on jotenkin pitkä ajanjakso, ei tunnu loppuvan sitten millään. Kesä meneekin sitten äkkiä ohi ja ollaankin jo syksyssä...ehkä se kylmyys ja lumen kanssa räpiköinti, ajokelit on haasteisia.. mutta ennenkuin huomaakaan, on tosiaan taas vuosi kulunut.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla meni uuden vuoden "juhlinta", ostitko raketteja?

        Minusta tämä tammi- maaliskuu, on jotenkin pitkä ajanjakso, ei tunnu loppuvan sitten millään. Kesä meneekin sitten äkkiä ohi ja ollaankin jo syksyssä...ehkä se kylmyys ja lumen kanssa räpiköinti, ajokelit on haasteisia.. mutta ennenkuin huomaakaan, on tosiaan taas vuosi kulunut.


        LS

        Kuten sanottua, yhtä diiadaaaa vain, ei mitään todellista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, yhtä diiadaaaa vain, ei mitään todellista asiaa.

        Ketä luulisi haittaavan, jos vähän jutustelee "kevyempien aiheiden puitteissa". Oletko hieman tosikko? Vai mikä on sinun ongelmasi? Olet jotenkin kovin äksy.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä luulisi haittaavan, jos vähän jutustelee "kevyempien aiheiden puitteissa". Oletko hieman tosikko? Vai mikä on sinun ongelmasi? Olet jotenkin kovin äksy.

        LS

        Älä projisoi ongelmiasi minuun LS !

        En ole äksy, se on taas sinun oman pääsi harhaista tuotosta vain.

        Eikä minulla siis ole ongelmia, vaikka sinulla itselläsi niitä onkin, emme siis ole samanlaisia, eli älä siis luule niin, että jos ja kun sinulla on ongelmia, niin minullakin niitä olisi.

        Sinä siis kaiken aikaa siirrät omia ongelmiasi ja rikkinäisyyksiäsi muiden kannettavaksi ja syyksi, vaikka ongelma on pääosin sinussa itsessäsi ja omassa rikkinäisyydessäsi ja kasvamattomuudessasi ja pyhittymättömyydessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä projisoi ongelmiasi minuun LS !

        En ole äksy, se on taas sinun oman pääsi harhaista tuotosta vain.

        Eikä minulla siis ole ongelmia, vaikka sinulla itselläsi niitä onkin, emme siis ole samanlaisia, eli älä siis luule niin, että jos ja kun sinulla on ongelmia, niin minullakin niitä olisi.

        Sinä siis kaiken aikaa siirrät omia ongelmiasi ja rikkinäisyyksiäsi muiden kannettavaksi ja syyksi, vaikka ongelma on pääosin sinussa itsessäsi ja omassa rikkinäisyydessäsi ja kasvamattomuudessasi ja pyhittymättömyydessäsi.

        Mielestäni, tuomion voi jättää yksin Jumalalle tässäkin asiassa, enempää asiaa ei tarvitse meidän kahden kesken asiaa puida.

        Menen nyt nukkumaan, hyvää yötä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla meni uuden vuoden "juhlinta", ostitko raketteja?

        Minusta tämä tammi- maaliskuu, on jotenkin pitkä ajanjakso, ei tunnu loppuvan sitten millään. Kesä meneekin sitten äkkiä ohi ja ollaankin jo syksyssä...ehkä se kylmyys ja lumen kanssa räpiköinti, ajokelit on haasteisia.. mutta ennenkuin huomaakaan, on tosiaan taas vuosi kulunut.


        LS

        En hirveästi juhlinut tänä vuonna, maltillisesti meni uuden vuoden yö. Tuntuu, ettei enää kaipaa turhaa jännitystä. On niitä raketteja tullut ammuttua vuosien varrella aivan tarpeeksi, ehkä liikaakin. Toisinaan aika tuntuu lentävän kuin siivillä, ei tahdo riittää mihinkään. Toisaalta jos työ on mielekästä, niin silloin tavallaan ei ollakaan töissä. Tehdään vain sitä, mistä oikeati tykätään. Onneksi on pian loppiainen 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, yhtä diiadaaaa vain, ei mitään todellista asiaa.

        Jos haluaa yhteiseen pöytään, kuuluu käyttäytyä aikuisten lailla ja jättää lapselliset purkaukset pois.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En hirveästi juhlinut tänä vuonna, maltillisesti meni uuden vuoden yö. Tuntuu, ettei enää kaipaa turhaa jännitystä. On niitä raketteja tullut ammuttua vuosien varrella aivan tarpeeksi, ehkä liikaakin. Toisinaan aika tuntuu lentävän kuin siivillä, ei tahdo riittää mihinkään. Toisaalta jos työ on mielekästä, niin silloin tavallaan ei ollakaan töissä. Tehdään vain sitä, mistä oikeati tykätään. Onneksi on pian loppiainen 😄

        Kuulostaa mielenkiintoiselta työltä...ehkä se yhdistää monia tämän ajan ihmisiä, että työ ei ole enää työn teon vuoksi kunnia-asia, vaan halutaan tehdä oikeasti myös mieltä palkitsevaa työtä...

        Miksi uskonto ja hengellisyys kiinnostaa sinua?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa mielenkiintoiselta työltä...ehkä se yhdistää monia tämän ajan ihmisiä, että työ ei ole enää työn teon vuoksi kunnia-asia, vaan halutaan tehdä oikeasti myös mieltä palkitsevaa työtä...

        Miksi uskonto ja hengellisyys kiinnostaa sinua?

        LS

        Ken tietää. Ehkä siksi, että ihmisen sisin on yhtä aikaa sekä arvoituksellinen, että läpinäkyvä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ken tietää. Ehkä siksi, että ihmisen sisin on yhtä aikaa sekä arvoituksellinen, että läpinäkyvä.

        Itse koen ehkä asian niin, että ehkä hengellisyys ja usko johonkin korkeampaan, on jo niin iso osa identiteettiä, että on vaikea nähdä, ettei sitä olisi elämässä.

        LS


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa eräässä kommentissa näin:

      "Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta."

      LS

      SIksi on perin kummaa se, että hän ylipäätään tulee tällaiselle vääristyneeksi leimaamalleen palstalle, ja vielä itseään mennen tullen esitellen?

      Jo tosiaan etsii kavereita, ystväviä - niin miten luulee sellaisia löytävänä kun nimeää palstan:
      "kaukana elämän todellisuudesta"...

      Ambivalenttista!

    • Anonyymi

      Onhan se tietenkin huono kinastella jos kukaan ei kinaa vastaan. Siksi ei tietenkään voi olla täysin päätön kun väittää jotain tai kertoo sen olevan Jumalasta. Tai asia voi olla ja monesti onkin järkeä vailla, mutta se pitäisi pystyä esittämään siten, että esittäjä hallitsee jollain tavoin sitä mitä mihin on pyrkimässä.

      • Anonyymi

        Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.


      • Anonyymi

        Tulee sellainen näkmeys, että tämä aloittaja LS on niin pettynyt tän palstan antiin, että purkaa vain pahaa oloaaan. Se näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

        Ei ylläpito jaksa askarrella tällaisella takapihalla! Sillä on kymmeniä tuhansia viestejä, palstoja niin ja näin. Lopettakaa parnoidiset luulot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee sellainen näkmeys, että tämä aloittaja LS on niin pettynyt tän palstan antiin, että purkaa vain pahaa oloaaan. Se näkyy.

        Sellaista se on ollut vuosikausia. Vanhat ketut eivät enää ansaan lankea.


    • Anonyymi

      "Tämä palsta on kyllä aika vääristynyt ja kaukana elämän todellisuudesta."

      LS

      ---------------------------------------------------------------------------------

      Kukapa sen paremmin osaisi sanoa kuin aloittaj itse, siis LS.

    • Anonyymi

      Minä taas ilahdun kun porukat vaihtuu. Ei inspiroi samojen kanssa jutella

      • Anonyymi

        Juu, mutta palsta on nykyään aika mielenkiinnoton...toki se on minun näkemykseni, ei välttämättä kaikkien mielestä asia ole niin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta palsta on nykyään aika mielenkiinnoton...toki se on minun näkemykseni, ei välttämättä kaikkien mielestä asia ole niin.

        LS

        Niinpä, kun aiheena et ole kaiken aikaa SINÄ ITSE !

        Ja sinun omat diia daaa jutut, joilla ei ole mitään tekemistä tämän palstan otsakkeen kanssa.

        Mene jonnekkin kaltaistesi joukkoon, jotka keskustelevat vain samanlaista diibadaabbaa omasta elämästään ja hekevat kanssasi vain hyväksyntää ja huomiota ja sääliä ja myötätuntoa itseäsi kohtaan, vain ja ainoastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, kun aiheena et ole kaiken aikaa SINÄ ITSE !

        Ja sinun omat diia daaa jutut, joilla ei ole mitään tekemistä tämän palstan otsakkeen kanssa.

        Mene jonnekkin kaltaistesi joukkoon, jotka keskustelevat vain samanlaista diibadaabbaa omasta elämästään ja hekevat kanssasi vain hyväksyntää ja huomiota ja sääliä ja myötätuntoa itseäsi kohtaan, vain ja ainoastaan.

        Pitääkin sitten täällä olla ihan sinun iloksesi vähän pidemmän aikaa vielä , kun kerran juttujani kaipaillaan enemmän. 🙂

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkin sitten täällä olla ihan sinun iloksesi vähän pidemmän aikaa vielä , kun kerran juttujani kaipaillaan enemmän. 🙂

        LS

        Tässä taas näkyy vain sinun oma nurja asenteesi, jatkat samaan malliin loputtomasti vain.

        Ja ylpeilet sillä vielä, kuten tässä sanotaankin.

        Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa,
        !!!
        heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas näkyy vain sinun oma nurja asenteesi, jatkat samaan malliin loputtomasti vain.

        Ja ylpeilet sillä vielä, kuten tässä sanotaankin.

        Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa,
        !!!
        heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
        !!!

        Niinhän se LS tuolla edellä kirjoitti, että häntä vaivaa RUUAN HIMO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se LS tuolla edellä kirjoitti, että häntä vaivaa RUUAN HIMO!

        Olen laihduttanut noin kolmisen kuukautta ja varmaan jatkuva ruuan himo johtuu osittain siitä, että kokoajan kieltäytyy perusasioistakin, koska se että laihtuu oikeasti, tarkoittaa sitä, että pitää tulla tuntuva energiavaje, tässä iässä laihtuminen on työläämpää kuin nuorempana..esimerkiksi en ole syönyt vielä tälle päivää mitään. Olen vähän sellainen laihduttajanakin, että olen äärimmäisyyksien ihminen...toki se ei poista sitä, että ruoka ei olisi mielessä, tietenkin on tällaisessa tilanteessa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laihduttanut noin kolmisen kuukautta ja varmaan jatkuva ruuan himo johtuu osittain siitä, että kokoajan kieltäytyy perusasioistakin, koska se että laihtuu oikeasti, tarkoittaa sitä, että pitää tulla tuntuva energiavaje, tässä iässä laihtuminen on työläämpää kuin nuorempana..esimerkiksi en ole syönyt vielä tälle päivää mitään. Olen vähän sellainen laihduttajanakin, että olen äärimmäisyyksien ihminen...toki se ei poista sitä, että ruoka ei olisi mielessä, tietenkin on tällaisessa tilanteessa.

        LS

        Ja auroralle...minähän toimin itse siis vastoin hyviä neuvojani...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se LS tuolla edellä kirjoitti, että häntä vaivaa RUUAN HIMO!

        Mutta kyllä, olen ruoka-addikti tietyllä tapaa. Ruoka on hallinnut elämääni jo ala-aste iästä lähtien monella tapaa, silloin laihdutin ensimmäistä kertaa...joten se varmaan kertoo paljon....kuitenkaan laihtua ei voi ilman laihduttamista, tuskin laihdun silleen ihan "siinä kaiken sivussa"...en pidä tapaani toimia silti välttämättä järkevänä tapana laihduttaa...en vain osaa simuloida omia aivoja sellaiseen moodiin, että jaksaisi tehdä niin kauaskantoisia prosessia, että se
        ylimääräisen poistaminen veisi esim viisi vuotta tai kymmenen...nytkään tämä ei vuodessa ole edes valmista....toki ymmärrän että laihtuminen ei tarkoita, että voi koskaan syödä samoin kuten ennen sitä, miten tähän on jouduttu...


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se LS tuolla edellä kirjoitti, että häntä vaivaa RUUAN HIMO!

        Eli olet oikeassa, ruuanhimo vaivaa. Mutta tämä ei ole sellainen asia, jota en haluaisi valita toisin. Mieluummin eläisin normaalia elämää tässäkin suhteessa.

        LS


    • Anonyymi

      Otsikkohan on me urpot, joten sopivaa keskustelua.

      • Anonyymi

        No ei tämän palstan taso muutenkaan päätä huimaa 🙂 jos nyt yhden tällaisen urpon kirjoitukset on samalla palstalla, niin luulisi ettei tarvii keikka mopolla siinä ja brassailla, et löytyisi mukamas jotain parempaakin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tämän palstan taso muutenkaan päätä huimaa 🙂 jos nyt yhden tällaisen urpon kirjoitukset on samalla palstalla, niin luulisi ettei tarvii keikka mopolla siinä ja brassailla, et löytyisi mukamas jotain parempaakin.

        LS

        Tälle palstalle on pesiytynyt muutama luterilainen kasteenpalvoja, joka kopio noita samoja juttuja parhameista ja muutama adventisti, joka ihannoi sapatinpalvontaa.
        He postaavat samoja kirjoituksia viikosta toiseen eivätkä osaa keskustella tai perustella väitteitään, vaan sokeasti kuin härkä puskevat omia ideoitaan. Sellaisten kanssa ei voi keskustella.
        Menisivät omille palstoilleen riehumaan ja esittämään typeriä ajatuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle palstalle on pesiytynyt muutama luterilainen kasteenpalvoja, joka kopio noita samoja juttuja parhameista ja muutama adventisti, joka ihannoi sapatinpalvontaa.
        He postaavat samoja kirjoituksia viikosta toiseen eivätkä osaa keskustella tai perustella väitteitään, vaan sokeasti kuin härkä puskevat omia ideoitaan. Sellaisten kanssa ei voi keskustella.
        Menisivät omille palstoilleen riehumaan ja esittämään typeriä ajatuksiaan.

        Palstasta on tehty parham-sodomia-hurmahenki-sapatti tunkio.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Millainen tää palsta oli silloin kuin se oli Ei-Kummallinen?

      • Anonyymi

        Niin no en tiedä miten on arvioinut menneitä, kunhan muistelin, että tämä olisi ollut varsin vilkas palsta ja mielenkiintoisempi. Aurorab oli yksi kantava voima palstalla, hänkin enää joutaa kirjoittamaan varsin vähän nykyään, joka on toisaalta hyvä hänelle varmasti sinänsä....täällä oli ehkä ennen enemmän vakkarikirjoittajia...uskoisin niin?

        LS


      • Anonyymi

        Ekivaari on esimerkiksi myös jäänyt mieleen. Olihan niitä monenmoista persoonaa täällä.

        LS


      • Anonyymi

        Varmaan silloin ennen tapahtui paljon ylilyöntejä, oli myös monenmoista "jääräpäätä", ihmiset kohtelivat huonostikin toisiaan, en tarkoita että olisi ollut mutkatonta...ehkä palstakulttuuri on muuttumassa, se oli silloin uskovillekin uutta...hyvä niin, että jos ovat toki muualla viettämässä aikaa kuin palstalla...jotkut ovat tokiinsa jo mullan alla....

        LS


      • Anonyymi

        Ajat vain muuttuvat...mutta mielestäni ihan voi muistella kirjoittajia, hekin ja monet ovat tänne jälkensä jättäneet, niin hyvässä kuin pahassakin...kaikesta jää jälki...ei vain binaarisiin muistikeskuksiin, vaan tänne kaikkeuteen...ajassa mitattuna, ne jäljet eivät ole edes nanosekuntteja....avaruuden ikää ja ihmisen ikää kun mietitään...mutta kuitenkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat vain muuttuvat...mutta mielestäni ihan voi muistella kirjoittajia, hekin ja monet ovat tänne jälkensä jättäneet, niin hyvässä kuin pahassakin...kaikesta jää jälki...ei vain binaarisiin muistikeskuksiin, vaan tänne kaikkeuteen...ajassa mitattuna, ne jäljet eivät ole edes nanosekuntteja....avaruuden ikää ja ihmisen ikää kun mietitään...mutta kuitenkin.

        LS

        Koeta hakea ja saada apua oikeasta paikasta. Nikki HENKIkään ei voi sua syvemmin paapoa.


    • Anonyymi

      Pitää vain muistaa että kyse on lumetodellisuudesta.

      • Anonyymi

        No täälläkin ihmiset kirjoittavat toisilleen, että tiedä siitä lumetodellisuudesta sitten? Että mitä se lume sitten on täällä. Toki ihmiset eivät tosielämässä toimi samoin välttämättä kuin täällä toimivat ja monet ihmiset käyttäytyvät huonosti palstoilla...sosiaalinen paine reaalielämässä vaikuttaa paljon ihmisten käyttäytymiseen...näissä kuvioissa kait voi ikäänkuin "salaa" näyttää sellaisia puolia itsestään, mitä ei muuten näyttäisi. En minäkään samalla tavoin täysin täällä ole kuin muutoin olisin....esim täällä voi tulla ajatus sellaisesta ihmisestä, joka lörpöttelee ihmisille kaikki asiansa, mutta en uskalla välttämättä reaalielämässä liikaa paljastella itsestäni...saatan ahdistua jos koen puhuneeni yli suuni.

        LS
        ..


    • Anonyymi

      Kirjoitettu teksti on vain kirjoitettua tekstiä ja on aivan eri asia taivastella ihmisten keskellä.

    • Anonyymi

      Tämän Aloituksen tekijällä on täällä (LS) edelleen oikeus omassa ketjussaan kirjoittaa mitä ikinä tahtoo! Vaikka maailman tappiin saakka.

    • Anonyymi

      Jo Paavali tuhansia vuosia sitten kirjoitti siitä miten kirjoitettu sana eroaa elävästä elämästä.

      Hän kirjoitti ettei olisi siten kuten sanovat että hänen kirjeensä ovat kyllä mahtavat ja pontevat, mutta länsäollessaan hän on heikko eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.

      Jo tuhansia vuosia sitten on osattu iskeä asian ytimeen.

      • Anonyymi

        Ehkä kuitenkin pitäisi kaikkineen pyrkiä sellaiseen elämisen taitoon, jonka "takana voi seistä"...ettei pelkästään kirjoituksissa tai vain tosielämässä...mutta että kaikkineen elämä olisi tasapainossa ja sitä pystyisi katsomaan niin, ettei mieli syytä asioista, mutta niin että pyrkii oikeudenmukaisuuteen niin itseä kuin muitakin kohtaan...huom sanassa pyrkimys

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin pitäisi kaikkineen pyrkiä sellaiseen elämisen taitoon, jonka "takana voi seistä"...ettei pelkästään kirjoituksissa tai vain tosielämässä...mutta että kaikkineen elämä olisi tasapainossa ja sitä pystyisi katsomaan niin, ettei mieli syytä asioista, mutta niin että pyrkii oikeudenmukaisuuteen niin itseä kuin muitakin kohtaan...huom sanassa pyrkimys

        LS

        "ettei mieli syytä asioista, mutta niin että pyrkii oikeudenmukaisuuteen niin itseä kuin muitakin kohtaan..."


    • Anonyymi

      Mukavaa lueskella pitkästä aikaa foorumia. Olihan siinä monta keskustelua.
      tomumaja.

      • Anonyymi

        Kiva, kun käyt lueskelemassa.

        Miten menee muutoin sinulla?

        LS


    • Anonyymi

      Onnex palsta kovasti parani, kun tää LS sen ensin kummaksi totesi?

    • Anonyymi

      Taas LS aloitti sen kiukuttelun ja riitelyn. Toisessa ketjussa. Pelkojensa poterossa..

    • Anonyymi

      Voi kun olisi pysynyt poissa palstalta. Ärsyttävä narsisti. Monet varmaan säälistä vastailevat hänen postauksiinsa, kun niiiin valittaa kaikesta.

    • Anonyymi

      Analyysi. Ehkäpä se oli vain ohi mennyt ajatus. Mitä luultavammin palsta ei ole muuttunut miksikään, vaikka ihmiset vaihtuvatkin.

      Olikohan silloin kuten nytkin olemassa paljon aggressiota ja oikeassaolemisen tarvetta? Ehkäpä. Eli mikään ei olisi sitten muuttunutkaan.

      Sinänsä vanhojen kirjoitusten ylösnostossa en näe järkeä useimmiten...mutta oli järkyttävää nähdä kuinka oli vuosien takaisessa kirjoituksessa palstan sheriffinä toiminut vastoin Suomen lakia ja syrji sukupuolivähemmistöjen oikeuksia palstalla ja ilmeisesti siihen ei puututtu edes Suomi24n taholta eli henkilö sai toimia ylläpitäjänä.

      LS

      • Joo, mä huomasin saman aloituksen.ritariolevainen/mohikaani27. Silloin heperustivat uskovat homot ja lesbot-palstan.mutta kukaan ei mennyt sinne.muistan kuinka asiasta riideltiin palstalla perusteellisesti.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joo, mä huomasin saman aloituksen.ritariolevainen/mohikaani27. Silloin heperustivat uskovat homot ja lesbot-palstan.mutta kukaan ei mennyt sinne.muistan kuinka asiasta riideltiin palstalla perusteellisesti.

        Kyseessähän on räikeä perustuslain rikkominen tapahtunut. Ketään ei saa syrjiä esim, uskonnon, sukupuolen, eikä sukupuolisen suuntautuneisuuden mukaan.

        Ihan oikein, että ihmiset eivät suostuneet. Samalla tavoin palstan miehet voisivat ehdottaa, että perustetaan naisille oma palstansa nimeltään, "uskovat naiset".

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessähän on räikeä perustuslain rikkominen tapahtunut. Ketään ei saa syrjiä esim, uskonnon, sukupuolen, eikä sukupuolisen suuntautuneisuuden mukaan.

        Ihan oikein, että ihmiset eivät suostuneet. Samalla tavoin palstan miehet voisivat ehdottaa, että perustetaan naisille oma palstansa nimeltään, "uskovat naiset".

        LS

        Luin joutessani koko ketjun.toi oli tilanne edelleen palstalla v.2005,kun aloin seurustelemaan Teemun kanssa ja sain netin...:-).poikalapsen ympärillä kävi iso kohu.ajattelin jopa 2010 kun tapahtui se joukkopako kirkosta että nää nettikeskustelut osaltaan vaikutti siihen tunnekuohuun joka suomen läpi meni.ihmiset olivat totaalisen kyllästyneitä toista sortaviin uskovaisiin.
        Tänään tilanne on eri.moni homopari onmennyt naimisiin ja vahvin ehdokas seuraavaksi suomen presidentiksi on Haavisto.


    • Anonyymi

      Kummaksi on muuttunut: Aito.lainen ei muista enää kaikkia nimimerkkejään, hymiöt ja peukutuksetkin ovat vähentyneet siinä samalla huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe