Tänään paistoin yhden. Aion seuraavassa korvata piimän maustamattomalla jogurtilla, ja siirapin juoksevalla hunajalla. Saa nähdä meneekö plörinäksi.
Tästähän näkee useita tuunauksia; on omenahilloa tai puolukkasurvosta mukana jne..
Vehnäjauhon voisi muuttaa grahamiksi.
Löytyykö saaristolaisleipien leipojia
4
324
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi "tuunata" jo valmiiksi hyvää ja perinteistä reseptiä, voit itse sen tehdä mutta pidä se omana tietonasi, jos näitä perinnereseptejä aletaan muuttamaan niin silloin ei enään saisi puhua tuotteesta alkuperäisellä nimellä, esimerkiksi tuo sinun tekeleesi nimi tulisi olla graham-hunajaleipä.
- Anonyymi
Vaatimuksesi on perusteltu silloin, kun tuotetta myydään Saaristolaisleivän nimellä jossain myyjäisissä jne.
Jotkut laittavat Saaristoleipiin tosiaan vaikka puolukkasurvosta tai omenasosetta.
EI olla niin tiukkanutturaisia!:)
Olen kyllä valmistanut saaristolaisleipää, mutta hapanjuuresta. Jos kiinnostaa ja hapanjuurella leipominen muutenkin niin voin kyllä neuvoa siinä taidossa ihan kokemuksella...
Saa sekä hapanta että täyteläistä aikaiseksi mutta riippuu paljon valmistustavasta ja kuinka kuiva tai kostea juuri on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379