Suomessa ei vaan aurinko paista!

Anonyymi-ap

Ruotsissa kyllä paistaa. Samoilla leveysasteilla mitä suomi. Miten ihmeessä täällä on jatkuvasti taivas pilvessä? Muualla scandinaviassa ja varsinkin euroopassa paistaa aurinko. Suomessa ei ja jos paistaa yhtenä päivänä korkeintaan kuukaudessa en ymmärrä.

5

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

suomalaiset eivät ansaitse auringon paistamista

• Anonyymi

Olet oikeassa. Tässä jokunen vuosi sitten koin kesän ainoan lämpimän aurinkoisen päivän käväistessä Tukholmassa. Suomi on todella säiden suhteen persereikä.

• Anonyymi

Paistaa täällä nytkin. Mitä helvettiä oikein valitat? Maantieto ei selkeästi ole sinun vahvin osa-alueesi, kun et ymmärrä muutamaa perusasiaa. Tosin en kerro niitä, saat ihan itse miettiä & keksiä ne.

• Anonyymi

suomi ei voi järjellä jummartaa mutta sitä pitää elää

• Pääsiäisen tienoilla paistoi jotain 2 viikkoo putkeen aurinko ja aloin jo aatteleen, että tulis välillä pilvistä =D Nytkin on välillä paistanu ja välillä tullu pieniä sadekuuroja. Marraskuusta johonkin helmikuuhun täällä Suomessa ei kauheasti aurinko pilkahda, paitsi ehkä joskus päivällä muutaman tunnin, muuten on pimeää. Kesällä taas valoisaa on vielä lähes keskiyölläkin eikä aurinko laske kovin pitkäks aikaa.

Ihmisten mielestä myöhään syksyllä ja talvella on liian pimeää ja kesällä ja etenkin alkukesästä on liian valoisaa. Aurinko laskee talvella liian aikaisin ja kesällä nousee liian aikaisin eikä voi nukkua kunnolla, kun aurinko tai muuten valoisuus, jos pilvistä häiritsee. Itse yritän nähdä asioissa myös positiivisia puolia. Ulkona voi olla pidempään, jos haluaa, kun on valoisaa ja syksyllä ja talvella on hämärässä tunnelmallista ja on hyvä polttaa tuikkuja tuikkukipoissa eikä joka ikinen roska näy lattialla niin kuin kevään ja kesän valossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2775
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      431
      2329
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2185
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2050
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      138
      1723
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1246
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1164
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe