Mitä muuta kun synti? Joka vie niin paljon ihmisiä helvettiin kuin syntiä ? Miljard. tänä vuonna ??

Riittääkö miljard ?
Oletko paennneet turvaan kun ,Tuomiopäivä kumminkin tulee jokaiselle. ???

1. Joh. 4:17

Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

60

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>>sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.<<

      Tässä puhutaan Jumalan teosta uskovassa ja uskovalle.
      Jumala on vanhurskas ja pyhä. Jotta Hän voisi olla
      ihmisen kanssa yhteydessä ikuisesti, Hän teki ihmisestä
      samanlaisen kuin Hän itse on; vanhurskaan ja pyhän.
      Uskon on näin ollen vanhurskas ja pyhä.

      Tässä ei ole ollenkaan kyse ihmisen suoritustasosta
      kuinka hyvä ihminen on itsessään. Siinä puhutaan
      Jumalan sinulle ja minulle hankkimasta ja lahjoittamasta
      vanhurskaudesta, joka tulee meihin uskon kautta
      Jeesukseen Kristukseen.

      Room 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään
      VANHURSKAAKSI LAIN TEOISTA; sillä lain kautta tulee synnin
      tunto. 3:21 Mutta nyt JUMALAN VANHURSKAUS, josta laki ja
      profeetat todistavat, on ilmoitettu ILMAN LAKIA,
      3:22 se JUMALAN VANHURSKAUS, joka USKON KAUTTA
      JEESUKSEEN KRISTUKSEEN tulee KAIKKIIN ja KAIKILLE,
      JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta. 3:23 Sillä kaikki
      ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      3:24 ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan
      sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi USKON KAUTTA
      HÄNEN VEREENSÄ, osoittaaksensa vanhurskauttaan,
      koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa
      vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että HÄN ITSE ON VANHURSKAS
      ja VANHURSKAUTTAA SEN, JOLLA ON USKO JEESUKSEEN.
      3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois.
      Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
      3:28 Niin päätämme siis, että IHMINEN VANHURSKAUTETAAN
      USKON KAUTTA, ILMAN LAIN TEKOJA.
      3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala?
      Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
      3:30 koskapa Jumala on yksi, joka VANHURSKAUTTAA
      ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat USKON KAUTTA.

      2 Kor 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme
      teki synniksi, että me HÄNESSÄ tulisimme JUMALAN VANHURSKAUDEKSI.

      • >>sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.<<

        OLiko Jeesus synnitön vai oliko Hän skitsofreeninen niinkuin sinä saviseutulainen tarjoat että olisimme samanlaisia kuin Hän sun opin kautta.

        Meillä ei ole sama Jeesusta mitä sinulla on ja sinun kirkkoisien jeesusta ..
        Sinä ja ne ovat vääristelleet Pyhä Raamatun oppi ja sanoma meille.

        Joko vaellat niinkuin Kristus vaelsit tai sitten niinkuin saviseutulaisen jeesusta jolla on sarvet päässä ja on skitso.
        1. Joh. 2:6

        Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

        Ota nyt sun alkukielet ja pyhki takapuolen, seuraava kerta kun käyt kakalla, niin ne ovat hyödyllisiä sulle.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        >>sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.<<

        OLiko Jeesus synnitön vai oliko Hän skitsofreeninen niinkuin sinä saviseutulainen tarjoat että olisimme samanlaisia kuin Hän sun opin kautta.

        Meillä ei ole sama Jeesusta mitä sinulla on ja sinun kirkkoisien jeesusta ..
        Sinä ja ne ovat vääristelleet Pyhä Raamatun oppi ja sanoma meille.

        Joko vaellat niinkuin Kristus vaelsit tai sitten niinkuin saviseutulaisen jeesusta jolla on sarvet päässä ja on skitso.
        1. Joh. 2:6

        Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

        Ota nyt sun alkukielet ja pyhki takapuolen, seuraava kerta kun käyt kakalla, niin ne ovat hyödyllisiä sulle.

        >>sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.<<

        Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeus?
        Itse sinä siteeraat Raamattua mutta et käsitä sanomaa????
        Lue Room 3:20-30 ja 2 Kor 5:21 ajatuksen kanssa ja
        OPISKELE SANAA!!!!.


    • Anonyymi

      Raamatun alkukielissä ei esiinny lainkaan helvettiä. Se on pakanallisuudesta Rooman kirkon välityksellä Raamattuun väkisin väännetty käsite.

      Joka väittää Jumalan tuomitsevan ihmisiä helvettiin, PILKKAA JUMALAA JA JEESUKSEN RISTINKUOLEMAA.

    • Anonyymi

      Uuden elämän vaikuttavana voimana on Pyhä Henki ja Jumalan sana.


      Uuden elämän aikaansaaja

      Olemme sekä uuden elämän syntymisessä että sen vahvistumisessa täydellisen riippuvaiset Jumalasta. Vain Jumala voi vaikuttaa meissä pyhitystä (1. Tess. 5:23-24). Itse voimme hyvin rajoitetussa määrin muuttaa käytöstämme ja asenteitamme. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä hengellisen elämän kanssa.

      Sisäinen taistelu

      Uskovassa ihmisessä on jäljellä "vanha turmeltunut luonto", "vanha ihminen", mutta samanaikaisesti hän on uusi luomus (2. Kr. 5:17). Hänessä vaikuttaa "sisäinen ihminen", "uusi ihminen" (Gal. 5:17; Rm. 7:22-23). Hänessä asuu Pyhä Henki (Rm. 8:9,11,14).

      Kasvaminen Kristuksen kaltaisuuteen on jatkuvaa taistelua vanhan ja uuden ihmisemme välillä, "lihan" ja Hengen (Gal. 5:17. Lihalla tarkoitetaan koko ihmisen persoonaa ja olemusta sen syntisessä, Jumalalle vieraassa tilassa.). "Kun tämä taistelu lakkaa, turmeltunut luontomme on päässyt vallalle ja ihminen on luopunut armosta" (Pieper).

      Uuden ihmisensä puolesta ihminen yhtyy mielellään Jumalan lakiin (Rm. 7:22; 1. Jh. 5:3), mutta turmeltunut luontomme vastustaa aina Jumalaa ja hänen tahtoaan (jopa hyvillä teoillaan, jotka mitätöivät armon).

      Uuden ihmisemme vahvistuminen

      Uuden elämän vaikuttavana voimana on Pyhä Henki ja Jumalan sana.

      Uusi ihminen syntyy ja vahvistuu vain evankeliumista, jonka Pyhä Henki tekee eläväksi.

      Uuden elämän vahvistuminen on olennaisesti kasvamista Jeesuksen armossa ja tuntemisessa (2. Pt. 3:18, 2. Kr. 3:18). Yhä syvenevä armon tunteminen edellyttää myös yhä syvenevää synnintuntoa.

      Uusi elämä, uusi ihminen ja evankeliumi kuuluvat yhteen.

      Vain evankeliumi on voima syntiä vastaan. "Synti ei ole enää hallitseva teitä, koska ette ole lain alla, vaan armon alla." (Rm. 6:14.)

      Mitä Kristus-keskeisempää elämämme on, sitä suuremmassa määrin uusi elämä meissä on vahvistunut.

      Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen

      Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)

      Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.

      Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.

      Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

      Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).

      Kristitty ja hyvät teot

      Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa Hengen hedelmää (jota voidaan nimittää myös uskon hedelmäksi), ennen muuta rakkautta ja sen mukaisia tekoja (Gal. 5:22). Rakkaus näkyy aina teoissa. Rakkaus ei voi jäädä toimettomaksi (2. Pt. 1:8).

      Ilman uskoa voidaan puhua vain " lain teoista" tai "kuolleista teoista" (Rm. 3:20; Hepr. 9:14; Mt. 25:31-46). Raamatun mukaiset hyvät teot syntyvät vain uskosta Jeesukseen.

      Olemme kuitenkin loppuun asti "ansiottomia palvelijoita" (Lk. 17:10). Palkan saamme Jumalan armosta.

      Pyhitystä voi tapahtua vain vähitellen

      Vanhurskauttaminen on kertakaikkinen tapahtuma. Pyhityksessä on asteita (2. Kr. 3:18)

      Pyhityksemme tulee täydelliseksi vasta Jumalan luona taivaassa (1. Jh. 3:2).

      ( Lainaus: Liisi Jokiranta/"Uusi elämä Jeesuksessa")

      s-seutulainen

      • Joojoo.aina samaa vänkäämistä tässäkin ketjussa.onko herra suviseutu tarkistanut että liisit ja Paavot on antaneet luvan kelle vaan kopioida tekstejään? Jos ei kyseessä on rikos.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Joojoo.aina samaa vänkäämistä tässäkin ketjussa.onko herra suviseutu tarkistanut että liisit ja Paavot on antaneet luvan kelle vaan kopioida tekstejään? Jos ei kyseessä on rikos.

        Nää Paavot ja Liisit varmasti toivovat, että uskovat levittäisivät heidän oppejaan mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein ja mahdollisimman laajalle.
        On täysin mahdotonta, että joku Sanaa opettava tahtoisi rajoittaa opetustaan
        pieneen porukkaan. Eikö olis kaikkein parasta jos koko maailma saisi
        kuulla/lukea opetustamme?

        Niin että ei mitään vaaraa, että joku joutuisi hengellisen opetuksen levittämisestä
        oikeuteen, ei ainakaan opetuksen kirjoittajan/puhujan taholta. Älä kuule sie
        ole ollenkaan tästä huolissasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nää Paavot ja Liisit varmasti toivovat, että uskovat levittäisivät heidän oppejaan mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein ja mahdollisimman laajalle.
        On täysin mahdotonta, että joku Sanaa opettava tahtoisi rajoittaa opetustaan
        pieneen porukkaan. Eikö olis kaikkein parasta jos koko maailma saisi
        kuulla/lukea opetustamme?

        Niin että ei mitään vaaraa, että joku joutuisi hengellisen opetuksen levittämisestä
        oikeuteen, ei ainakaan opetuksen kirjoittajan/puhujan taholta. Älä kuule sie
        ole ollenkaan tästä huolissasi.

        Aivan oikein rakas Aura. Aina vaan sama skitsofreeninen oppi että uskova tulis jäädä mahdollisimman sairas jakomielitautinen sekä pyhä että saastainen . Ei missään Pyhä Raamattu tukee tällainen oppi mitä saviseutulainen rakastaa ja perkele myös maailman kanssa joka kirkko tyontää ja on työntänyt menestyksellisesti vapaitten suuntien sydämiin.

        Tämä on aivan sairasta tekstiä mitä hän kirjoittaa ja tarjoa pimeydestä >>
        >> Uskovassa ihmisessä on jäljellä "vanha turmeltunut luonto", "vanha ihminen", mutta samanaikaisesti hän on uusi luomus.<<

        SYNNISSÄ jääminen tarkoittaa >>
        Room. 6:23

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        OLET SAAMASSA PALKKA SUN SAARNAMISESTA saviseutulainen. Jos et ala tehdä parannusta synneistä ajoissa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nää Paavot ja Liisit varmasti toivovat, että uskovat levittäisivät heidän oppejaan mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein ja mahdollisimman laajalle.
        On täysin mahdotonta, että joku Sanaa opettava tahtoisi rajoittaa opetustaan
        pieneen porukkaan. Eikö olis kaikkein parasta jos koko maailma saisi
        kuulla/lukea opetustamme?

        Niin että ei mitään vaaraa, että joku joutuisi hengellisen opetuksen levittämisestä
        oikeuteen, ei ainakaan opetuksen kirjoittajan/puhujan taholta. Älä kuule sie
        ole ollenkaan tästä huolissasi.

        On lainvastaista kopioida suoraan kirjojen tekstejä tänne.jos taas kuvaisit omin sanoin sitä mitä olet lukenut asia olisi toinen. Mä vaan tiedän suomen lain.


      • Savis kirjoitti:

        Aivan oikein rakas Aura. Aina vaan sama skitsofreeninen oppi että uskova tulis jäädä mahdollisimman sairas jakomielitautinen sekä pyhä että saastainen . Ei missään Pyhä Raamattu tukee tällainen oppi mitä saviseutulainen rakastaa ja perkele myös maailman kanssa joka kirkko tyontää ja on työntänyt menestyksellisesti vapaitten suuntien sydämiin.

        Tämä on aivan sairasta tekstiä mitä hän kirjoittaa ja tarjoa pimeydestä >>
        >> Uskovassa ihmisessä on jäljellä "vanha turmeltunut luonto", "vanha ihminen", mutta samanaikaisesti hän on uusi luomus.<<

        SYNNISSÄ jääminen tarkoittaa >>
        Room. 6:23

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        OLET SAAMASSA PALKKA SUN SAARNAMISESTA saviseutulainen. Jos et ala tehdä parannusta synneistä ajoissa..

        Savis ymmärrän sun pointtisi.miten on mahdollista uskoa oppi jossa ollaan samaan aikaan sekä saastaisia että pyhiä?on se melko skitsofreenistä tosiaan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        On lainvastaista kopioida suoraan kirjojen tekstejä tänne.jos taas kuvaisit omin sanoin sitä mitä olet lukenut asia olisi toinen. Mä vaan tiedän suomen lain.

        On ja ei. Monessa lähteessä on lupa- kopioida ja voi olla maininta, että lähde on silloin mainittava. Kokokieltoa ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aivan oikein rakas Aura. Aina vaan sama skitsofreeninen oppi että uskova tulis jäädä mahdollisimman sairas jakomielitautinen sekä pyhä että saastainen . Ei missään Pyhä Raamattu tukee tällainen oppi mitä saviseutulainen rakastaa ja perkele myös maailman kanssa joka kirkko tyontää ja on työntänyt menestyksellisesti vapaitten suuntien sydämiin.

        Tämä on aivan sairasta tekstiä mitä hän kirjoittaa ja tarjoa pimeydestä >>
        >> Uskovassa ihmisessä on jäljellä "vanha turmeltunut luonto", "vanha ihminen", mutta samanaikaisesti hän on uusi luomus.<<

        SYNNISSÄ jääminen tarkoittaa >>
        Room. 6:23

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        OLET SAAMASSA PALKKA SUN SAARNAMISESTA saviseutulainen. Jos et ala tehdä parannusta synneistä ajoissa..

        Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:

        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aivan oikein rakas Aura. Aina vaan sama skitsofreeninen oppi että uskova tulis jäädä mahdollisimman sairas jakomielitautinen sekä pyhä että saastainen . Ei missään Pyhä Raamattu tukee tällainen oppi mitä saviseutulainen rakastaa ja perkele myös maailman kanssa joka kirkko tyontää ja on työntänyt menestyksellisesti vapaitten suuntien sydämiin.

        Tämä on aivan sairasta tekstiä mitä hän kirjoittaa ja tarjoa pimeydestä >>
        >> Uskovassa ihmisessä on jäljellä "vanha turmeltunut luonto", "vanha ihminen", mutta samanaikaisesti hän on uusi luomus.<<

        SYNNISSÄ jääminen tarkoittaa >>
        Room. 6:23

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        OLET SAAMASSA PALKKA SUN SAARNAMISESTA saviseutulainen. Jos et ala tehdä parannusta synneistä ajoissa..

        Sinun kielenkäyttö on syntiä.
        Saviseutulainen ei käytä omaa kieltä vaan toisen.
        Siksi hän on syytön.


    • Anonyymi

      Helvetistä on monta käsitettä.
      Mutta, Jumala aikoo tappaa syntiä tekevän sielun. Tarkoittaa sitä, että luomakunta saatetaan siihen tilaan, missä se kuuluu olla.
      Eli Elämänantaja - ottaa luvallaan antamansa elämän pois.
      Sen saatavuus on kirjattu Pojalle, ja Poika antaa sen kelle tahtoo.
      Iankaikkinen ELÄMÄ on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa.

      Kaikki siten luodaan Uudeksi, ja entinen on senjälkeen kadonnut.

      Kadotus siten on iankaikkinen, sieltä ei nousta pois, kun on saatettu tulen kautta tuhkaksi - eli tomuksi. Tuli jota nimetään "Helvetin tuli" on työkalu lopullisen luomistyön saattamisen päätökseen.

      Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.
      (Mal 3:17-18)

      """tuleva päivä, h-hetki""

      Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
      (Mal 4:1-3)

      Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

      Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
      (Mal 4:4-6)

      • Anonyymi

        2Pi 3:1-18)

        Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

        Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.

        " Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

        Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

        Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

        Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

        Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;

        ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. (2Pi 3:1-18)


      • Anonyymi

        Tämä on sitä samaa pakanallisuutta kuin kidutushelvettikin hieman säyseämmässä muodossa. Pakanallisuutta yhtä kaikki; Jumala on mielipuoli tuhoava Thor.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2Pi 3:1-18)

        Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

        Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.

        " Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

        Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

        Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

        Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

        Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;

        ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. (2Pi 3:1-18)

        >>> Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. <<<

        Mutta eihän meidän tarvi olla sama Tahtoa kuin Jeesus joka kehotti parannusta synneistä . Vaan voi ihan vapaasti jatkaa tekemään syntiä ja mennä helvettiin. Siis miten vaan , joko tai helvettiin on vapaus valita.


      • >> Helvetistä on monta käsitettä. <<

        ON monta käsitettää mitä harhaan johtajat työntää että saisivat jatkaa synnintiellä ettei joutuu helvettiin . Ovela temppu on jatkaa synnissä ja poistaa helvettiin. Koska jos tulee synnintunto ja ei ole helvetti olemassa voi iloisesti jatkaa himoissa. Tätä tavoitellaan yrittämällä poistaa helvetti. Ei onnistuu voin kertoa.

        Ilm. 21
        Jaessa 8 kuvataan helvetti >>
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."


    • Anonyymi

      Synti ja synti! Eläkää kuin viimeistä päivää,juokaa ja naikaa niin paljon kun kerkeette.

      • Jaa ? Synnin palkka on kuolema.


    • Anonyymi

      Missään kohtaa Raamatussa ei puhuta SYNTIEN sovituksesta vaan siitä, että Jumala OLI Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa jättämällä lukematta meille meidän rikkomuksemme eli POISTAMALLA MAAILMAN SYNNIN. Tämä tapahtui JEESUKSEN ANTAESSA HENKENSÄ, ei kenenkään "tehdessä parannusta". Metanoia tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että alkaa pitää evankeliumia eli iloista UUTISTA totena.

      Kaiken maailman omaa uskontoaan palvovat Savikset eivät voi tätä ymmärtää.

      Kuinka kukaan, joka ON JO SOVITETTU, voi "antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa"? Jae 2 Kor. 5:20 on kammottava väännös alkukielisestä jakeesta. Sovitettu ihminen ei voi tehdä MITÄÄN MUUTA KUIN TUNNUSTAA/MYÖNTÄÄ OLEVANSA SOVITETTU - sen enempää sovitettu ihminen ei voi tehdä. Jakeen 20 umpikiero suomennos vääristää jakeen 19 merkityksen, JOKA ON TÄYSIN YKSISELITTEINEN.

      • Nyt ei ollut kysymys sovituksesta joka tapahtui kun Jeesus kuoli Ristillä ja me Hänen kanssa koko maailman kanssa ja myös avaruus ja enkelit ja enkelivallat.
        Mutta vain ne jotka uskovat siihen Ristinkuoleman Voimaan ja siitä Veren Voima joka pelastaa eikä pyrki alkukielellä tehdä uusi Pyhä Raamattu itselle joka ei sitten enää ole Pyhä.
        Kyse on löytää Syntien Poistaja Jeesus Kristus. Ja Vapauttaja. Joka Poistaa synnit ja Vapauttaa Synnistä ihminen aivan Vapaiksi kuin Jeesus kertoi että Uskova ON kun on löytänyt Hänet. Oletko löytänyt ??


      • Anonyymi

        Huomaatko, että sovitus, vanhurskautus, pyhitys, lunastus, ikuinen elämä ja Jumalan armo sekä rakkaus ja syntien anteeksi saaminen on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa?

        Ihmisen on oltava sisällä Jeesuksessa, jotta hänellä olisi nämä kaikki, ja hän olisi sovitettu. Vasta Jumalassa, Hänen yhteydessään, elävä ihminen on sovitettu. Sinun on siis päästävä jotensakin sisälle Jeesukseen Kristukseen, ja Jeesuksen on päästävä sisälle sinuun. Muussa tapauksessa sinulla ei ole mitään edellä mainittuja asioita.

        Sinä et itse voi tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen.
        Jumala asettaa sinut sisälle Jeesukseen kun sinä
        tulet Jeesuksen luokse ja uskot Häneen. Ja kun sinä
        otat Hänet vastaan omaan sydämeesi, Hän tulee
        sinuun. Silloin sinulla on nämä kaikki.

        Ilman Jeesusta Kristusta sydämessäsi sinulla ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko, että sovitus, vanhurskautus, pyhitys, lunastus, ikuinen elämä ja Jumalan armo sekä rakkaus ja syntien anteeksi saaminen on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa?

        Ihmisen on oltava sisällä Jeesuksessa, jotta hänellä olisi nämä kaikki, ja hän olisi sovitettu. Vasta Jumalassa, Hänen yhteydessään, elävä ihminen on sovitettu. Sinun on siis päästävä jotensakin sisälle Jeesukseen Kristukseen, ja Jeesuksen on päästävä sisälle sinuun. Muussa tapauksessa sinulla ei ole mitään edellä mainittuja asioita.

        Sinä et itse voi tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen.
        Jumala asettaa sinut sisälle Jeesukseen kun sinä
        tulet Jeesuksen luokse ja uskot Häneen. Ja kun sinä
        otat Hänet vastaan omaan sydämeesi, Hän tulee
        sinuun. Silloin sinulla on nämä kaikki.

        Ilman Jeesusta Kristusta sydämessäsi sinulla ei ole mitään.

        >>>"sisällä Jeesuksessa"

        "KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet."
        Gal: 3: 27

        "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa "
        Room: 8: 1
        "ovat" > "kastettu > olette Kristuksen päällenne pukeneet" Gal: 3:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko, että sovitus, vanhurskautus, pyhitys, lunastus, ikuinen elämä ja Jumalan armo sekä rakkaus ja syntien anteeksi saaminen on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa?

        Ihmisen on oltava sisällä Jeesuksessa, jotta hänellä olisi nämä kaikki, ja hän olisi sovitettu. Vasta Jumalassa, Hänen yhteydessään, elävä ihminen on sovitettu. Sinun on siis päästävä jotensakin sisälle Jeesukseen Kristukseen, ja Jeesuksen on päästävä sisälle sinuun. Muussa tapauksessa sinulla ei ole mitään edellä mainittuja asioita.

        Sinä et itse voi tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen.
        Jumala asettaa sinut sisälle Jeesukseen kun sinä
        tulet Jeesuksen luokse ja uskot Häneen. Ja kun sinä
        otat Hänet vastaan omaan sydämeesi, Hän tulee
        sinuun. Silloin sinulla on nämä kaikki.

        Ilman Jeesusta Kristusta sydämessäsi sinulla ei ole mitään.

        Koetapa tuottaa teksti, joka sisältäisi VIELÄ enemmän ristiriitoja kuin tuo yllä oleva. Veikkaan, että vaikeaksi käy. :D :D :D


      • Anonyymi

        >>Missään kohtaa Raamatussa ei puhuta SYNTIEN sovituksesta... >>

        Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.
        ( 1 Joh. 2:2 FINRK)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Missään kohtaa Raamatussa ei puhuta SYNTIEN sovituksesta... >>

        Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.
        ( 1 Joh. 2:2 FINRK)

        s-seutulainen

        ...

        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        ( 1 Joh. 2:1-2 KR 33/38)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetapa tuottaa teksti, joka sisältäisi VIELÄ enemmän ristiriitoja kuin tuo yllä oleva. Veikkaan, että vaikeaksi käy. :D :D :D

        Jos Raamatussa, tai Raamattuun perustuvassa hengellisessä opissa,
        on mielestäsi ristiriitoja, sinä et vielä ole tullut Jumalan opettamaksi.
        Silloin sinä et käsitä Raamatun ilmoituksia koska ne ymmärretään
        vain Jumalan Hengen opettamina ja Hänen avaamalla ymmärryksellä.
        Ja sinulla on suuria ongelmia Jumalan tuntemisessasi.

        Ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä Jumalasta, Jumalan Sanasta
        ja Hengestä ja saada sitten Pyhä Henki Opettajaksi. Silloin Raamatun
        ilmoitukset avautuvat uskovalle. Oman ymmärryksen, järjen, kautta
        Raamatun Sana ei avaudu ihmiselle. Kukaan ei ole niin järkevä, että
        oman järkensä kautta tulisi tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.
        Kenenkään ihmisen älykkyys ei myöskään ole niin pieni, ettei
        hän voisi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.

        Ihminen tulee tuntemaan Jumalan Jumalan itsensä ilmoittamana
        ja opettamana. Kenelle Jumala ilmoittaa itsensä ja ketä Hän opettaa,
        Jeesus on kertonut Joh 14. luvussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"sisällä Jeesuksessa"

        "KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet."
        Gal: 3: 27

        "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa "
        Room: 8: 1
        "ovat" > "kastettu > olette Kristuksen päällenne pukeneet" Gal: 3:

        Nämä kaikki Kristukseen kastetut ja Kristuksen päälleen pukeneet ihmiset olivat ja ovat uskoon tulleita ihmisiä. Syntistä ei alkuseurakunta kastanut eikä syntinen pue Kristusta päälleen koska Kristus ei suostu tulemaan syntiselle puvuksi. Alkuseurakunta kastoi vain uskoontulleita uskovia.

        Kristuksessa Jeesuksessa ovat vain ne ihmiset, jotka ovat tulleet uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jumala asettaa Kristukseen uskoon tulleen ihmisen sisälle Kristukseen Jeesukseen. Hänessä jokainen ihminen pelastuu. Jeesuksen ulkopuolella olevat ihmiset joutuvat kadotukseen.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452160376
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/450458921


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kaikki Kristukseen kastetut ja Kristuksen päälleen pukeneet ihmiset olivat ja ovat uskoon tulleita ihmisiä. Syntistä ei alkuseurakunta kastanut eikä syntinen pue Kristusta päälleen koska Kristus ei suostu tulemaan syntiselle puvuksi. Alkuseurakunta kastoi vain uskoontulleita uskovia.

        Kristuksessa Jeesuksessa ovat vain ne ihmiset, jotka ovat tulleet uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jumala asettaa Kristukseen uskoon tulleen ihmisen sisälle Kristukseen Jeesukseen. Hänessä jokainen ihminen pelastuu. Jeesuksen ulkopuolella olevat ihmiset joutuvat kadotukseen.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452160376
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/450458921

        kaste on ainoastaan syntiselle,

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
        Apt: 2
        "synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20

        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10


      • Anonyymi kirjoitti:

        kaste on ainoastaan syntiselle,

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
        Apt: 2
        "synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20

        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        Ei synti kauan asunut senjälkeen kun Veri pesi synnin Pois Kuoleman kautta mitä Ristillä tapahtui eikä syntiä enää Paavali tarvinnut tehdä oman tahdon vasta kun Hänet ostettiin vapaiksi kalliilla Verellä. Huh ettei tätä tajuta vaan halua väkisin mennä synnin takia helvettiin.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei synti kauan asunut senjälkeen kun Veri pesi synnin Pois Kuoleman kautta mitä Ristillä tapahtui eikä syntiä enää Paavali tarvinnut tehdä oman tahdon vasta kun Hänet ostettiin vapaiksi kalliilla Verellä. Huh ettei tätä tajuta vaan halua väkisin mennä synnin takia helvettiin.

        >>>"Paavalin tarvinnut tejdä"<<<

        "niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti , joka minussa asuu" Room: 7: 17
        "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti,
        joka minussa asuu." Room: 7:20


        synnittömiä ei ole kukaan , vaan ainoastaan : "armahdettuja syntisiä"
        "se on Jumalan suuri lahja" Ef: 2:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Paavalin tarvinnut tejdä"<<<

        "niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti , joka minussa asuu" Room: 7: 17
        "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti,
        joka minussa asuu." Room: 7:20


        synnittömiä ei ole kukaan , vaan ainoastaan : "armahdettuja syntisiä"
        "se on Jumalan suuri lahja" Ef: 2:

        >>>synnittömiä ei ole kukaan , vaan ainoastaan : "armahdettuja syntisiä"<<<

        Onko painopiste sanassa "syntisiä"? Onpa tietenki!
        Silloin se on harjaanjohtava väite ja vale.

        Raamatussa on ainoastaan pyhiä uskovia Kristuksessa Jeesuksessa
        ja syntisiä ihmisiä.

        1. Vanhurskas ja pyhä ihminen on uudestisyntynyt uskova.
        2. Syntinen on uskosta osaton ihminen.

        Kun syntinen ihminen armahdetaan, hän ei enää ole syntinen.
        Jumala teki hänestä kokonaan uuden ihmisen. Tämä uusi ihminen
        on Jumalasta syntynyt. Jumalasta ei tule ihmiseen syntiä.

        Uskova on Raamatun ilmoituksen mukaan synnistä vapautettu.
        Kun ihminen on vangittu ja tuomittu vankilaan ja istuu vankilassa,
        hän on vanki ja häntä puhutellaan vankina.

        Kun vanki on kärsinyt rangaistuksensa ja on vapautettu vankilasta,
        häntä ei enää kukaan puhuttele eikä kohtele vankina. Hän on
        vapaudessa jotakin muuta. Vapaudessa on epäoikeudenmukaista
        ja väärin puhutelle häntä vankina.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste on ainoastaan syntiselle,

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
        Apt: 2
        "synti, joka minussa asuu" Room: 7: 20

        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10

        >>>"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3: 10<<<

        Jäikö jatko pois ihan vain vahingossa? Lue jatkokin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Paavalin tarvinnut tejdä"<<<

        "niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti , joka minussa asuu" Room: 7: 17
        "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti,
        joka minussa asuu." Room: 7:20


        synnittömiä ei ole kukaan , vaan ainoastaan : "armahdettuja syntisiä"
        "se on Jumalan suuri lahja" Ef: 2:

        Ristinkuolema on suurin lahja ihmiskunnalle. Jos joku on kuollut on kirjoitettu. Niin kysyn vaan ,, onko lihasi niin sitkeä , ettei se kuolee , vaikka kaikki muu kuolee sinussa ja sinun katta Kristuksessa . Koska synti asuu lihassa. Jos olemme kuolleita Kristuksessa ja tuo me ,, olemme kuolleita niin meinatko että sussa liha nousee ylös Kristuksessa synnin kanssa ja alkaa porskuttaa ja jällen tehdä syntiä. Mistä saat siihen uutta Risti sille syntisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristinkuolema on suurin lahja ihmiskunnalle. Jos joku on kuollut on kirjoitettu. Niin kysyn vaan ,, onko lihasi niin sitkeä , ettei se kuolee , vaikka kaikki muu kuolee sinussa ja sinun katta Kristuksessa . Koska synti asuu lihassa. Jos olemme kuolleita Kristuksessa ja tuo me ,, olemme kuolleita niin meinatko että sussa liha nousee ylös Kristuksessa synnin kanssa ja alkaa porskuttaa ja jällen tehdä syntiä. Mistä saat siihen uutta Risti sille syntisi?

        "Mutta tämän minä sanon veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa,
        eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta" 1 Kor: 15: 50

        erottakaa ny edes hengelliset maallisista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...

        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        ( 1 Joh. 2:1-2 KR 33/38)

        s-seutulainen

        Eli tarkoitat että Jeesuksessa Kristuksessa SYNNIT sovitettiin eli saatettiin sovintoon Jumalan kanssa? Oletko hieman idiootti?
        Opettele edes sen verran Raamattua, että ymmärrät, ettei tuossa kohtaa ole alkukielellä kyse samasta käsitteestä kuin 2 KOr. 5:ssä, Room, 5:ssä ja Kol. :ssä. Moukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamatussa, tai Raamattuun perustuvassa hengellisessä opissa,
        on mielestäsi ristiriitoja, sinä et vielä ole tullut Jumalan opettamaksi.
        Silloin sinä et käsitä Raamatun ilmoituksia koska ne ymmärretään
        vain Jumalan Hengen opettamina ja Hänen avaamalla ymmärryksellä.
        Ja sinulla on suuria ongelmia Jumalan tuntemisessasi.

        Ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä Jumalasta, Jumalan Sanasta
        ja Hengestä ja saada sitten Pyhä Henki Opettajaksi. Silloin Raamatun
        ilmoitukset avautuvat uskovalle. Oman ymmärryksen, järjen, kautta
        Raamatun Sana ei avaudu ihmiselle. Kukaan ei ole niin järkevä, että
        oman järkensä kautta tulisi tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.
        Kenenkään ihmisen älykkyys ei myöskään ole niin pieni, ettei
        hän voisi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.

        Ihminen tulee tuntemaan Jumalan Jumalan itsensä ilmoittamana
        ja opettamana. Kenelle Jumala ilmoittaa itsensä ja ketä Hän opettaa,
        Jeesus on kertonut Joh 14. luvussa.

        Tuo on tyypillistä fundamentalistista hevonpaskaa, jolla oikeutetaan oma ihmistekoinen oppi. Sinä vain kuorrutat tuon idioottioppisi tuollaisilla tyhjänpäiväisillä, farisealaisilla typeryyksillä, koska kaltaisesi omahyväisen hengellisen moukan täytyy saada olla moukka.


    • Tähän täytyy taas kerran sanoa Amen >>> Anonyymi kirjoitti:

      Jos Raamatussa, tai Raamattuun perustuvassa hengellisessä opissa,
      on mielestäsi ristiriitoja, sinä et vielä ole tullut Jumalan opettamaksi.
      Silloin sinä et käsitä Raamatun ilmoituksia koska ne ymmärretään
      vain Jumalan Hengen opettamina ja Hänen avaamalla ymmärryksellä.
      Ja sinulla on suuria ongelmia Jumalan tuntemisessasi.

      Ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä Jumalasta, Jumalan Sanasta
      ja Hengestä ja saada sitten Pyhä Henki Opettajaksi. Silloin Raamatun
      ilmoitukset avautuvat uskovalle. Oman ymmärryksen, järjen, kautta
      Raamatun Sana ei avaudu ihmiselle. Kukaan ei ole niin järkevä, että
      oman järkensä kautta tulisi tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.
      Kenenkään ihmisen älykkyys ei myöskään ole niin pieni, ettei
      hän voisi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen Sanaansa.

      Ihminen tulee tuntemaan Jumalan Jumalan itsensä ilmoittamana
      ja opettamana. Kenelle Jumala ilmoittaa itsensä ja ketä Hän opettaa,
      Jeesus on kertonut Joh 14. luvussa.<<<

    • Anonyymi

      Ex muija sanoi mulle jotta painu helvettiin täältä. No menin ja punkkasin viikon hotellissa että semmoinen helvetti oli.

      • Kyllä rakas opit millainen Helvetti on jos et te parannus synneistä ennen sitä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä rakas opit millainen Helvetti on jos et te parannus synneistä ennen sitä.

        sinä ja sun helvettis,

        "Kun minut ylennetään maasta, minä vedän KAIKKI tyköni" Joh: 12: 32
        "Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton, sinun kättesi puhtauden takia hän pelastuu"
        Job: 22: 30

        kukaan ei omilla töillään , teoillaan voi lisätä "pelastustaan" , joka on
        Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Teidän omat tekonne on kuin saastainen vaate minun edessäni"


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä rakas opit millainen Helvetti on jos et te parannus synneistä ennen sitä.

        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
        ( Apt. 26)


        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        s-seutulainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        sinä ja sun helvettis,

        "Kun minut ylennetään maasta, minä vedän KAIKKI tyköni" Joh: 12: 32
        "Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton, sinun kättesi puhtauden takia hän pelastuu"
        Job: 22: 30

        kukaan ei omilla töillään , teoillaan voi lisätä "pelastustaan" , joka on
        Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Teidän omat tekonne on kuin saastainen vaate minun edessäni"

        Jaa että ylenettään niin että vetää sinun kaikkiin mukaan saatanakin että se muuttu helvetti ja saatanan valakuntaa. Just jo , kyllä saatana on ylpeä sinusta..


      • Anonyymi kirjoitti:

        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
        ( Apt. 26)


        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        s-seutulainen

        Et saa kaikki syntiset sukulaiset mukaan ilman Uskoa Jeesukseen joka Pois ottaa heidän synnit. Jos synnit jää niin he joutuvat helvettiin..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Jaa että ylenettään niin että vetää sinun kaikkiin mukaan saatanakin että se muuttu helvetti ja saatanan valakuntaa. Just jo , kyllä saatana on ylpeä sinusta..

        KIELLÄT siis Jeesuksen sanan:

        "Kun minut ylennetään maasta, minä vedän KAIKKI tyköni." Joh: 12: 32


      • Anonyymi kirjoitti:

        KIELLÄT siis Jeesuksen sanan:

        "Kun minut ylennetään maasta, minä vedän KAIKKI tyköni." Joh: 12: 32

        Kiellän sinun väännös tästä Pyhä Raamatun paikkasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
        ( Apt. 26)


        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        s-seutulainen

        Niin se s-seutulainen on, että jeesustellaan tämä jeesus lampaaksi. Ei hän tuomaroi ja kaikki pääsevät taivaaseen. Ei Jumala ole kiivas - taputellaan vain kaikki synnit anteeksi ja se on siinä. Eli kaikki meitinlaiset on sovitettu ja toisenlaiset sitten ovat helvetissä.

        tämä näin tiivisteltynä niistä opeista, joilla ihmiset mittaavat toistensa tonttia "taivaissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se s-seutulainen on, että jeesustellaan tämä jeesus lampaaksi. Ei hän tuomaroi ja kaikki pääsevät taivaaseen. Ei Jumala ole kiivas - taputellaan vain kaikki synnit anteeksi ja se on siinä. Eli kaikki meitinlaiset on sovitettu ja toisenlaiset sitten ovat helvetissä.

        tämä näin tiivisteltynä niistä opeista, joilla ihmiset mittaavat toistensa tonttia "taivaissa"

        Otetaan typistetty ; ) "peukalopaikka ja jokainen sitten seisoo kuin tikku ukko kravatti suorassa, kun pari jaetta mittaa nutun kokoa.

        mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        (Rom 2:8-11)

        Taisi tullakin kolme peukalopaikka jaetta ja "Saarnataan" se juhlallisesti, että porukka vapisee pelosta.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kiellän sinun väännös tästä Pyhä Raamatun paikkasta..

        "Ja kun minut ylennetään maasta, minä vedän kaikki tyköni" Joh: 12: 32

        ei ole kenenkään omia eikä väärennettyä ,
        vaan niin on "kirjoitettu" julkisessa yleisessä raamatussa v. 1933 ,
        yleisen kirkolliskokouksen käytäntöön ottama suomennus.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Et saa kaikki syntiset sukulaiset mukaan ilman Uskoa Jeesukseen joka Pois ottaa heidän synnit. Jos synnit jää niin he joutuvat helvettiin..

        Etkö osaa lukea!?

        "että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
        !!!

        "ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
        !!!

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Aikamonin joukko tulee olemaan pelastumattomien joukossa niitä, jotka petoa kumartavat. Pedosta kun tulisi saada voitto, no voiton saaminen ei aina niin helppoa ole.

      1234567---

      • Aivan ! Ja lisä eksytetään väärällä hengellä. Tä uuskarismaattinen henki on ahkera , sitä täytyy myöntää..


      • Anonyymi

        SE tarina 1234567 - pedosta - ja maalattu sunnuntai - on pakanallinen tapa ottaa hyvätiedonpuun hedelmä - valtajakkara ja alkaa isännöimään omin lupineen.
        Kannattaa antaa tuomiot sinne, mihin ne kuuluvat.
        Ei adventisti päsmää toisten niskaa päivä- tuomioita, sillä voipi olla, että jää hokaamatta se malkaisuus omasta silmästä ja heittää väärää kohdetta kivellä - omin luvin.


      • Anonyymi

        Ei varsinkaan, kun sunnuntaista puhutaan. Mutta kerran vuodessa joulu pelastaa.
        Jouluna mennään katsomaan Jeesus- lasta, hellan letta, kun se on söpö ja eihän tuollainen lapsi, jossa lapsenuskolla katsotaan, ketään tuomita ja lapsen suusta saarnataan joulusanomat, niin adventtikirkossa, ja muuallakin .... tjaa -taitaa jahvettilaiset vetää siinä henkeä.

        Katsellaan vauvakirjoja vuosittain. Näinhän se kerran vuodessa synninpäästötkin on, ylipapin kautta puhuttuna. Oliko se sitä Jom Kippuria, ihmisyyden juhla. Eli kertoo ihmisen epätäydellisyydestä. Siksiköhän Jumala pisti kalenteriin vuotuisen anteeksiannon päivän.
        Eikös siinä ikimuistella jokainen meistä, koska odotetaan, että me teemme syntiä, niin pitäähän se kerran vuodessa päästääkin kondikseen.
        Tavallaan sehän on meitin joulupäivä, lahjapäivä, hyvin pakattu anteeksiannon kääreeseen.
        Jaa- se sapatti taisi adventisteilla pilata joulun, vaikka he sitä viettävät.

        Mutta, mutta. vuosijuhla on kertomus ihmisen epätäydellisyydestä, sellaiseksihan meidät on tehty. Jaa- olisiko syy siihen se, ettei kovin aleta rehentelmään ja olemaan rinta rottingilla.
        Meinaan, kaikki ovat syntiä tehneet .... siis ymmärryksen ja aikuuden tilassa. Älytönhän ei käsitä , mitä teköö... ö-llä kirjoitettuna.

        ts. epätäydellisyydessä on meissä parantamisen varaa, vai mitä? Ja kun parantamisen paikka, silloin on oppimisen paikka ja mihin?
        Otetaans esimerkki. Yksi täällä paukuttaa koko ajan sitä erästä nimeä, mikä se taas oli?
        Ei se ollut toropainen, vaan - hmmm. Parhami. - sehän se oli. Piti käydä selaamassa, kun ei niin muistanut vaikka sitä on paljon toisteltu

        Mutta, epätäydellisyydessä esimerkki on tämä parhamikirjoittaja. Hänellä on parantamisen varaa ja paikka, oppia johonkin. Kaikki on syntiä tehneet... ja vuosittainen muistutus, että on itsekin kirjoitellessaan tätä jatkuvaa parhamivirttään on siinäkin itse epäonnistunut.
        Ei ole parhamijuttelija itse täydellinen, ei ole. Kun on epätäydellinen, ei hän voi tulla toimeen ilman tätä panettelu helluntaihenkeään , sitä kohtaa.
        Kuis silloin hän suunsa laittaa, jos helluntalaisuutta ei olisi. Ketä panettelisi?
        Kun sitekästi on epätäydellinen, niin jostainhan se kivitettävä on löydyttävä, koska juuri tällaisessa tämä maailman epätäydellisyys tulee julki.

        Kun riittävästi parhamoi, se esimerkkinä on erinomainen - maailma on epätäydellisyyden lain alaisuuden vallassa, ---ilman mitä??? ---- rakkautta.

        Ei näy veljesrakkaus ja siksi synti elää hyvin maailmassa ja uskonnollisuudessa.

        Olenko väärässä? Eli otetaan hyvin vastaan jouluinen Jom Kippurointi... viesti siinä on selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varsinkaan, kun sunnuntaista puhutaan. Mutta kerran vuodessa joulu pelastaa.
        Jouluna mennään katsomaan Jeesus- lasta, hellan letta, kun se on söpö ja eihän tuollainen lapsi, jossa lapsenuskolla katsotaan, ketään tuomita ja lapsen suusta saarnataan joulusanomat, niin adventtikirkossa, ja muuallakin .... tjaa -taitaa jahvettilaiset vetää siinä henkeä.

        Katsellaan vauvakirjoja vuosittain. Näinhän se kerran vuodessa synninpäästötkin on, ylipapin kautta puhuttuna. Oliko se sitä Jom Kippuria, ihmisyyden juhla. Eli kertoo ihmisen epätäydellisyydestä. Siksiköhän Jumala pisti kalenteriin vuotuisen anteeksiannon päivän.
        Eikös siinä ikimuistella jokainen meistä, koska odotetaan, että me teemme syntiä, niin pitäähän se kerran vuodessa päästääkin kondikseen.
        Tavallaan sehän on meitin joulupäivä, lahjapäivä, hyvin pakattu anteeksiannon kääreeseen.
        Jaa- se sapatti taisi adventisteilla pilata joulun, vaikka he sitä viettävät.

        Mutta, mutta. vuosijuhla on kertomus ihmisen epätäydellisyydestä, sellaiseksihan meidät on tehty. Jaa- olisiko syy siihen se, ettei kovin aleta rehentelmään ja olemaan rinta rottingilla.
        Meinaan, kaikki ovat syntiä tehneet .... siis ymmärryksen ja aikuuden tilassa. Älytönhän ei käsitä , mitä teköö... ö-llä kirjoitettuna.

        ts. epätäydellisyydessä on meissä parantamisen varaa, vai mitä? Ja kun parantamisen paikka, silloin on oppimisen paikka ja mihin?
        Otetaans esimerkki. Yksi täällä paukuttaa koko ajan sitä erästä nimeä, mikä se taas oli?
        Ei se ollut toropainen, vaan - hmmm. Parhami. - sehän se oli. Piti käydä selaamassa, kun ei niin muistanut vaikka sitä on paljon toisteltu

        Mutta, epätäydellisyydessä esimerkki on tämä parhamikirjoittaja. Hänellä on parantamisen varaa ja paikka, oppia johonkin. Kaikki on syntiä tehneet... ja vuosittainen muistutus, että on itsekin kirjoitellessaan tätä jatkuvaa parhamivirttään on siinäkin itse epäonnistunut.
        Ei ole parhamijuttelija itse täydellinen, ei ole. Kun on epätäydellinen, ei hän voi tulla toimeen ilman tätä panettelu helluntaihenkeään , sitä kohtaa.
        Kuis silloin hän suunsa laittaa, jos helluntalaisuutta ei olisi. Ketä panettelisi?
        Kun sitekästi on epätäydellinen, niin jostainhan se kivitettävä on löydyttävä, koska juuri tällaisessa tämä maailman epätäydellisyys tulee julki.

        Kun riittävästi parhamoi, se esimerkkinä on erinomainen - maailma on epätäydellisyyden lain alaisuuden vallassa, ---ilman mitä??? ---- rakkautta.

        Ei näy veljesrakkaus ja siksi synti elää hyvin maailmassa ja uskonnollisuudessa.

        Olenko väärässä? Eli otetaan hyvin vastaan jouluinen Jom Kippurointi... viesti siinä on selvä.

        Olet väärässä ! Sä kysyit ja vastasin >> Väärässä olet. Jeesus tuli tekemään sinut Täydelliseksi , Hänen Kuoleman kautta. Ei Täydellisyydessä enää silloin ole syntiä , etkä pysty enää varasta , tai valehdella , niinkuin epätäydelliset tekevät. Piste.


    • Anonyymi

      Helvettiin ei ketään tältä vie kukaan ja mihinkään, koska kirjoitukset sen sanovat.
      Mutta, ajallinen helvetti - esim. sota - se on tässä hetkessä.
      Suomalaisilla nuorilla huume- on helvetti, ja vaikka perheväkivasta on helvetillistä.

      Mutta, se puhe raamatunhelvetistä, se ei ole tässä ja nyt vielä ajankohtainen.
      Kaikki ajallaan ja h-hetkessä.

      • VALEHTELET ,,Vie >>>

        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."


    • Anonyymi

      Aloittaja se vaan luottaa pelastuksen / kadotuksen kohdalla ihmistekoihin ja uskaltaa opettaa tuota eksyttävää oppiaan vieläpä muillekin.

      Itsevanhurskautuksien anabaptismissa Jeesuksen virka on olla vain joko palkanmaksaja tai pyöveli. Tämä ei ole kristinoppia.

      Tämä taas on kristinopin koko sanoma: Jeesus on syntisten sovittaja, armahtaja, pelastaja, vanhurskauttaja, Herra.

      "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman." Jos ihminen kuvittelee voivansa itse vanhurskauttaa itsensä, tässä ei Jumalaa "tarvita", eikä Jumala häntä tunne, ei tunnusta.

      • Luotaan että Jeesus antaa oman Voimansa että tulee synnintuntoa uskoville ja sinulle joka ajaa uskova Ristinkuolemaan tai karkuun , jonka hän itse valitsee mennäkseen iankaikkiseen helvettiin..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe