Kuka sen takaa, Palkkaturvako? Ja milloin paha sen palkan saa, kerran kuukaudessako? Tienaako pahuudella hyvin, onko palkkataso kohdillaan? Entäpä korotukset, onko liitto hoitanut asiansa ja pitänyt jäsentensä puolia? Verotetaanko niitä tuloja, tuottaako pahan palkka yhteiskunnalle hyötyä?
Ja entäs sitten hyvä, mitä hyvä saa? Onko hyvä vain orjatyövoimaa? Jatkuvaa duunia ilman palkkaa?
Paha saa palkkansa. Saako ihan varmasti?
30
358
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä ja paha saa kumpikin 10 Suvelan rupiaa 🧕🏼
Inflaatio söi Suvelan ruplan jo vuonna 1989, joten sen voi unohtaa, sen arvo on vähäisempi kuin hiekotussoran keväisellä jalkakäytävällä.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Inflaatio söi Suvelan ruplan jo vuonna 1989, joten sen voi unohtaa, sen arvo on vähäisempi kuin hiekotussoran keväisellä jalkakäytävällä.
Rupia on eri raha kuin rupla.
No ei ainakaan tuon yhden naapurimaan ei niin mieluisan johtajan tarvitse kysellä mitä tänään syötäisiin, joten kai hänellä ihan hyvin menee.
Ja sitten noin muuten saako paha palkansa? No, ainakin yleensä saduissa paha aina saa. Ja kyllä varmaan oikeassakin elämässä jossain vaiheessa. Että kyllä hyvät teot jossain vaiheessa paremmin palkitaan kuin pahat.- Anonyymi
Paha saa omalla tavallaan palkkansa jo siinä, että joutuu elämään oman sisäisen minuutensa ja ajatustensa kanssa 24/7. En usko että kukaan syntyy pahaksi, tai haluaisi olla paha. Kaikki on olosuhteiden ja kasvatuksen muovaamaa.
Hyvä taas saa palkkansa omantunnon puhtaudella, hyvillä yöunilla ja stressittömällä elämällä, mikä omalta osaltaan myös pidentää sitä. Toisin sanoen kaikki palautuu aina itselle ennemmin tai myöhemmin, teki hyvää tai pahaa- Anonyymi
Sitä niittää mitä kylvää näinhän se menee
- Anonyymi
Ja jos ei ole kylvänyt?
Yhtään mitään? Sitten ei varmaan elämässä juuri mitään tapahdukaan
- Anonyymi
Jumala tuomitsee
- Anonyymi
No tämä paha nainen saa ainakin liian vähän palkkaa. Juuri neuvottelin palkankorotuksesta, saa nähdä mikä on lopputulema.. 🙄
Liitosta ei ole henkilökohtaisesti ollut minulle koskaan mitään hyötyä. Olen vuosikausia maksanut ~50€/kk siitä hyvästä, että joku neuvottelee jollekin muulle hyvät ehdot 😄- Anonyymi
Mutta oletko paha? Vai toivotko sitä vain?
Toivon vain 😄 Olen aivan liian kiltti, siksi varmaan olen palkkakuopassakin. Tiesitkö, että naiset mielletään kuulemma vaikeiksi pyytäessään palkankorotusta, kun taas miehet tietävät arvonsa. Kaikenlaista kieroutunutta sitä ihmiskunnassa onkin..
Anonyymi kirjoitti:
Toivon vain 😄 Olen aivan liian kiltti, siksi varmaan olen palkkakuopassakin. Tiesitkö, että naiset mielletään kuulemma vaikeiksi pyytäessään palkankorotusta, kun taas miehet tietävät arvonsa. Kaikenlaista kieroutunutta sitä ihmiskunnassa onkin..
Tiesin tuon. En itsekään varsinaisesti ikinä ole pyytänyt palkankorotusta, vaan käynyt kertomassa että jatkossa palvelukseni maksavat aiempaa enemmän, ottaa tai jättää.
Pikkaisen tuhma kuitenkin, toisinaan? 😁- Anonyymi
Tiesin tuon. En itsekään varsinaisesti ikinä ole pyytänyt palkankorotusta, vaan käynyt kertomassa että jatkossa palvelukseni maksavat aiempaa enemmän, ottaa tai jättää.
Pikkaisen tuhma kuitenkin, toisinaan? 😁Nii-in, miehet kuulemma tekevätkin noin. Enkä edes pyydä mitään mahdottomia. 4200€/kk olisi tavoitteena, siihen tähdätään!
Ajoittainen tuhmuus rajoittuu vain tietyille elämän osa-alueille 😉 Anonyymi kirjoitti:
Nii-in, miehet kuulemma tekevätkin noin. Enkä edes pyydä mitään mahdottomia. 4200€/kk olisi tavoitteena, siihen tähdätään!
Ajoittainen tuhmuus rajoittuu vain tietyille elämän osa-alueille 😉Kiva palkka, peittoaa omani heittämällä 😂
Tuhmuutta on hyvä olla ainakin yhdellä elämän saralla tarjolla 🤗- Anonyymi
Kiva palkka, peittoaa omani heittämällä 😂
Tuhmuutta on hyvä olla ainakin yhdellä elämän saralla tarjolla 🤗No sinkkuäidille tuokaan ei meinaa riittää, kun teini vie kaiken 😂
Kyllä, liian kiltti ei tietyillä elämän osa-alueilla saa olla.. On paljon antoisampaa olla vähän tuhma 😁
Miten sun kanssa jutut aina valahtaa tuhmuuksiin? 😂 Anonyymi kirjoitti:
No sinkkuäidille tuokaan ei meinaa riittää, kun teini vie kaiken 😂
Kyllä, liian kiltti ei tietyillä elämän osa-alueilla saa olla.. On paljon antoisampaa olla vähän tuhma 😁
Miten sun kanssa jutut aina valahtaa tuhmuuksiin? 😂No eihän se teini vie, ellei anna viedä, eikö?
Mihin tuhmuuksiin? Enhän minä mitään, vaan muut, yleensä juuri ne muut, ne läheisyyttä vailla olevat sinkkuyh:t 😂- Anonyymi
No eihän se teini vie, ellei anna viedä, eikö?
Mihin tuhmuuksiin? Enhän minä mitään, vaan muut, yleensä juuri ne muut, ne läheisyyttä vailla olevat sinkkuyh:t 😂Oi kyllä vaan vie, ainakin kilpaurheileva sellainen 😱 Sen takia olenkin kiltisti venyttänyt kukkaroa, kun teini itse ei vaadi mitään kalliita merkkijuttuja tms ja urheilu on toiselle henki ja elämä, niin eihän sitä äidin sydän muuta voi kuin heltyä käyttämään roposensa toisen unelman tavoitteluun.
Vihjaatko, että sinkkuäidit olisivat jotenkin alttiimpia hellyyspulalle? 😂 Pois sellaiset ainakin minusta 🙈😁 Anonyymi kirjoitti:
Oi kyllä vaan vie, ainakin kilpaurheileva sellainen 😱 Sen takia olenkin kiltisti venyttänyt kukkaroa, kun teini itse ei vaadi mitään kalliita merkkijuttuja tms ja urheilu on toiselle henki ja elämä, niin eihän sitä äidin sydän muuta voi kuin heltyä käyttämään roposensa toisen unelman tavoitteluun.
Vihjaatko, että sinkkuäidit olisivat jotenkin alttiimpia hellyyspulalle? 😂 Pois sellaiset ainakin minusta 🙈😁Ai semmoin teini, onhan se lutunen ja hyvä niin, että on aktiiviharrastus minne rahat hulahtaa, kaikki on siis aika kivasti siinä mielessä.
Nooo, tiiä siitä, tuntuvat sinkkuyt:t sukuelimiiin katselematta olevan hellyyttä vailla, niin ei turhaan yksipuolisteta asiaa vain naisia koskevaksi. Sormella sinne joka vain naisia muistelee 😂- Anonyymi
Ai semmoin teini, onhan se lutunen ja hyvä niin, että on aktiiviharrastus minne rahat hulahtaa, kaikki on siis aika kivasti siinä mielessä.
Nooo, tiiä siitä, tuntuvat sinkkuyt:t sukuelimiiin katselematta olevan hellyyttä vailla, niin ei turhaan yksipuolisteta asiaa vain naisia koskevaksi. Sormella sinne joka vain naisia muistelee 😂Onhan se lutunen isosta koostaan huolimatta 🥰 Hyvään tarkoitukseen menee rahat ja mielelläni mahdollistan lapselle rakkaan harrastuksen 😊
Tuo olikin ihan uusi sanonta 😂 Ja myönnetään nyt sitten, että hellyys ei olisi pahitteeksi ja sitä voisi kyllä olla merkittävästi enemmän. Mahtaako sitä kuitenkaan enää edes ottaa vastaan.. Juoksen varmaan karkuun ensimmäisestä hipaisusta 😄 Anonyymi kirjoitti:
Onhan se lutunen isosta koostaan huolimatta 🥰 Hyvään tarkoitukseen menee rahat ja mielelläni mahdollistan lapselle rakkaan harrastuksen 😊
Tuo olikin ihan uusi sanonta 😂 Ja myönnetään nyt sitten, että hellyys ei olisi pahitteeksi ja sitä voisi kyllä olla merkittävästi enemmän. Mahtaako sitä kuitenkaan enää edes ottaa vastaan.. Juoksen varmaan karkuun ensimmäisestä hipaisusta 😄No sehän on hyvä, kyllä lasten harrasteita on paikallaan tukea minkä voi, ovat kuin rahaa pankkiin laittaisi. Hitaasti kasvavat korkoa, vaan aikanaan se näkyy taatusti, tavalla tahi toisella.
Niiin... Tuota noin, joo... Kaikkea sitä suustaan päästääkin... Voin toki näyttää miten? 😁
Aika usein juurikin naiset ovat palstalla hellyyden ja läheisyyden kaipuussa, vaikka eivät sitä yleensä suoraan sanokaan. Ja eiköhän miehetkin ole, käyttävät vain erilaisia tapoja sen saamiseen/osoittamiseen. Toinen ihminen ja iholle on se unelma, olettaisin.- Anonyymi
No sehän on hyvä, kyllä lasten harrasteita on paikallaan tukea minkä voi, ovat kuin rahaa pankkiin laittaisi. Hitaasti kasvavat korkoa, vaan aikanaan se näkyy taatusti, tavalla tahi toisella.
Niiin... Tuota noin, joo... Kaikkea sitä suustaan päästääkin... Voin toki näyttää miten? 😁
Aika usein juurikin naiset ovat palstalla hellyyden ja läheisyyden kaipuussa, vaikka eivät sitä yleensä suoraan sanokaan. Ja eiköhän miehetkin ole, käyttävät vain erilaisia tapoja sen saamiseen/osoittamiseen. Toinen ihminen ja iholle on se unelma, olettaisin.Mielekkäät harrastukset ovat hyväksi lapsille. Näen positiivisen vaikutuksen teiniin jo nykyisellään. Esim. teini on paljon levottomampi treenitauon aikana ja pitkän loman jälkeen suorastaan odotan, että arki palaa ja saadaan rytmi takaisin treenien muodossa 😊 Ja toki muitakin positiivisia vaikutuksia, samanhenkiset kaverit, terveet elämäntavat, oppii tekemään työtä tavoitteidensa eteen jne. En keksi muuta negatiivista kuin rahanmeno ja ikuinen pyykkirumba 😄
En tiedä haluanko nähdä tuota sanontaa esitettynä 🤣🙈
Minä pystyn kyllä ihan suoraan sanomaan, että olen hellyyden tarpeessa ja olen sen aikaisemminkin sanonut. Muutaman kerran jopa hieman epätoivoiseen sävyyn ja mietin Citriksen kanssa jopa fwb-suhteen hankkimista 😄 Anonyymi kirjoitti:
Mielekkäät harrastukset ovat hyväksi lapsille. Näen positiivisen vaikutuksen teiniin jo nykyisellään. Esim. teini on paljon levottomampi treenitauon aikana ja pitkän loman jälkeen suorastaan odotan, että arki palaa ja saadaan rytmi takaisin treenien muodossa 😊 Ja toki muitakin positiivisia vaikutuksia, samanhenkiset kaverit, terveet elämäntavat, oppii tekemään työtä tavoitteidensa eteen jne. En keksi muuta negatiivista kuin rahanmeno ja ikuinen pyykkirumba 😄
En tiedä haluanko nähdä tuota sanontaa esitettynä 🤣🙈
Minä pystyn kyllä ihan suoraan sanomaan, että olen hellyyden tarpeessa ja olen sen aikaisemminkin sanonut. Muutaman kerran jopa hieman epätoivoiseen sävyyn ja mietin Citriksen kanssa jopa fwb-suhteen hankkimista 😄Kyllähän se rutiinien taukoaminen väistämättä näkyy, oli kyse sitten teinistä tai aikuisesta, ei sille mitään voi. Tavoitteellisuus on ehkä yksi niitä parhaita puolia mitä siinä on, että oppii itse tekemään töitä kohentuakseen harrasteessa, oppii kiertoteitse ylipäänsä tekemään töitä tavoitteiden eteen, se on määrättömän arvokasta. Ja siihen kyllä kannattaa polttaa rahaa 😂
Haluat, mutta vain siltä tietyltä ihmiseltä, kuten pitääkin 😁
Lady sitrushedelmä on kovin älykäs ja miellyttävä henkilö, olemme myös tuosta hellyyden tarpeesta puhuneet livenä, puhunemme pian taasen, mutta totean vain, että sitä vajetta on ja se koskee myös meitä miehiä, isosti 😁
- Anonyymi
Meillä oli töissä nuori maalari ja vanha maalari. Ja se nuori maalari kävi töissä vähän miten sattuu. Ja sillon oli vielä me palkkalaput jotka jaettiin työmaalla. Ja se nyori maalari ihmetteli palkkansa pienuutta, kun ei se tietenkään niiltä tunneilta palkkaa saanu kun oli poissa. Niin se vanha maalari menetti totaalisesti hermonsa ja piti aika saarnan sille nuoremmalle. Ja suuruksissaqn sano lopussa, että paha saa palkkansa. Niin sitten se huomas että nyt tuli vähän hassusti sanottua. Ja näki selvästi, että oli pokassa pitelemistä, vaikka yritti näyttää tuimalta. Ei voinu muuta sanoo, että tässä tapauksessa ei saanu ees palkkaansa.
- Anonyymi
Kaikki saavat ansionsa mukaan.
...
https://www.youtube.com/watch?v=Y3GV6Wo4VlA Ei valitettavasti saa. Se on vain lastenkirjasta:
”Tää opetus nyt mielees paina / On paha pahan palkka aina.” 🙂 Lapsille siis yritetään opettaa, ettei saa olla tuhma. - Valitettavasti moni aikuinen on jo unohtanut tuonkin opetuksen.. Sanotaan myös, ettei parta pahoille kasva ja sekään ei pidä paikkaansa.
Joku Anonyymi oli jättänyt minullekin tänään pitkän kirjoituksen palstalla tapahtuneista murhista ja raiskauksista juttua tuohon perjantain musaketjuun. Mielenkiintoista..🙄
Minun palkkani ei kyllä riitä mihinkään. - Kukahan niitäkin neuvottelee..
Hyvästäkään en sitten tiedä, mutta sanotaan sentään, että Kiltit tytöt pääsevät taivaaseen, tuhmat minne vaan 😄Eli kannattaa olla tuhma tyttö, vaan ei ehkä paha? Hiukan tuhmuutta sinä kyllä tarvitsisitkin 😂
Parta kasva... No ei se kyllä liian tehokkaasti sitä tee, onkohan se tuhmuuden merkki? Hyi minua 😂
Onhan tuo aina tullut, nykyään kahdesti kuussa. Sanoisin että palkkataso on kohdillaan. Se mahdoliistaa tällaisen peruselämän jossa heti aamulla herätessä tietää että edessä on taas eilisen uusinta. Samoin se antaa valinan mahdollisuutta siihen ottaako ylitöitä vai arvostaako vapaa-aikaa.
Liitot, sekä työnantajien- että työntekijöiden, toimivat hyvin. Kyllä meillä työolosuhteita ja järjestelmiä kehitetään ja sopimuksiin on lopulta aina päädytty. Itse olen joskus omakin liittoa kovistanut toimenpiteisiin joilla laittomat lakot saadaan pois. Välillä toki tuntuu kuin Iiris Suomelaa kuuntelisi. Ensin tehdään hyvä uudistus jonka jälkeen tullaan kertomaan että te ette osaa tehdä omassa elämässänne oikeita ratkaisuja.
Välillä kun keskusteluja seuraa jää tunne että tällainen paha persvakoduunari tekee yhteiskunnalle saman minkä asuntovelallinen Nordealle. Muuta ei jää kuin hiekkaa lattialle. Toki kun sitten tilinauhaa katsoo kohdasta vähennykset niin aika pitkä lista siellä on erilaisia kohteita.
Mitä hyviksiin ja parempaan väkeen tulee niin he saaavat ehkä hieman pienemmän palkan , päivärahoja ja matkakulukorvauksia,enemmän ilmaisia lounaita tai kahvituksia sekä suoraa tai epäsuoraa tukea yhteiskunnalta.
Tähän ryhmään ei kuulu sitten ruotsinkielinen purjehduskenkäkansa joka saa toki nuo edellämainitut mutta suuremman palkan.Siis juma... Ja kiitos!!! Olipa hieno ja oivaltava kommentti minun moniulotteiseen palkka-aihehupailuuni. Ja saat kaikki aloittajan hallussa olevat bonuspisteet tuosta viimeisestä lauseesta 😁
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001