Ryhmätyössä on voimaa

Anonyymi-ap

Onkohan ryhmätyön hyötyjä ja haittoja tutkittu tieteellisesti tai tietysti on. Kuitenkin ajattelin kirjottaa juuri tänne viimeisimmästä kokemuksesta. Olen yrittäjä ja teen kaikkea mediaan liittyvää, kiteytettynä ääntä, videoo, tekstä ja grafiikkaa jne. Kyseessä oli pienehkö projekti. Ennalta arvioin, että se on viikossa taputeltu. Vastapuolella oli 5 hlö tiimi ja käytäntö oli, että kaikki info lähtee kaikille mm. luonnokset. Nyt homma valmistui ja aikaa meni n. 5 kk. Koko ajan olin päivittäin enemmän tai vähemmän kiinni tässä mikrohankkeessa. Ihan kaikkea työtä en kehdannut laskuttaa nimittäin tuotos oli osaltani määrällisesti aika vaatimaton.

Oma toimintatapana on nopea ja suoraviivainen ja pyrin minimoimaan kovin laajan piirin vuoropuhelun prosessin aikana. Vasta valmiimpia tuotoksia esitellään laajemmin. Nyt se ei onnistunut ja jokaisella oli sormet pelissä koko ajan.

No, ehkä tämäkin kokemus tuli tarpeeseen.

9

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ryhmällä pitäisi olla aina johtaja joka valvoisi, että homma etenee kuin juna. Se on kyllä toimittajalle kamala paikka jos hankkeessa on paljon liikkuvia osia ja kaikki on kesken ja koko ajan kertyy lisää.

    • Anonyymi

      Kun komitea on tekevinään töitä niin persiilleenhän se aina menee.

    • Anonyymi

      Olen juuri opiskelemassa aiheesta padagogisissa opinnoissa. Koeta etsiä kirja "Siedätystä johtamisallergiaan" käsiisi. Varmaan sekä aikuispedagogiikassa että kauppatieteessä on tutkittu aihetta.

      Oman käsityksen mukaan ryhmätyössä on helpompaa jos ryhmä on sellainen, että siinä kukin henkilö pärjää itsenäisesti suurimman osan ajasta ja ryhmä on valmis auttamaan jos joku jää jumiin ja uskaltaa kysyä. Myös kompromissien tekemisen taito on oltava kunnossa.

    • Anonyymi

      Aika hurjalta kuulostaa, jos arvioit tekemiseen kuluvan viikon ja meneekin 5 kk. Iise en tuollaisessa tapauksessa ottaisi asiakasprojekteja vaan koettaisin tehdä omia projekteja harjoittelumielessä. Sitten kun ne alkaisi sujua aikataulussa, mainostaisin osaamistani asiakkaille.

      • Anonyymi

        Sä olet ihan asian ytimessä 🤪


    • Anonyymi

      Ryhmän moraali on tunnetusti sillä tasolla, mikä on ryhmäläisen matalin. Näin se on työryhmässäkin.

    • Anonyymi

      Joukossa tyhmyys tiivistyy. Se on havaittu kanaparven kotkotuksista moneen kertaan.

      • Anonyymi

        Onko Jouko samaa mieltä?


    • Anonyymi

      Tarvitaan vain yksi Esko Niinimäki niin mikä tahansa ryhmä on toimintakyvytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe