Kuinka se näkyy nyt ja jälkeen pariutumisemme?
Vuosikymmeten ero välillämme
55
53
Vastaukset
- Anonyymi
Ikäeroa 50 vuotta
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17806508z
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
vuosisatojen ikä ero kuin jossain avaruussarjaszsakin Deep Space Nine... välillä muka-kuoklee ja välillä on mies ja välillä nainaen DAX
Isot ikerot alkaa näkyä ja tuntua konkreettisesti siinä kohtaa, kun toinen on selkeesti jo vanhus vanhuksen vaivoineen ja toinen vielä virkeä ja viriili.
Ainahan nuorempi ei ole alunperinkään se terveempi tai virkeämpi ja viriilimpi, mutta ikääntyminen vaikuttaa lopulta kaikkiin ja tahti hidastuu.- Anonyymi
Kannattaa ottaa oman ikäinen kumppaniksi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ottaa oman ikäinen kumppaniksi
No ei sekään takaa, että molemmat vanhenee ja rapistuu samaan tahtiin. Tai pysyy hengissäkään yhtä pitkään. Lähinnä nyt nykyään itsekkäässä maailmassa voisi miettiä, että ottaako ollenkaan kumppania, jollei ole haluja pitää huolta hänestä myös vanhana tai sairaana. Kun hän apuasi tarvitsee.
Minusta ei kannata ottaa kumppania, jos heti tekee mieli häipyä, kun lunta sataa porstuaan ja täytyy laittaa oikeesti ittensä likoon, eikä vain nautiskella helpoista ajoista.G-LoveR kirjoitti:
No ei sekään takaa, että molemmat vanhenee ja rapistuu samaan tahtiin. Tai pysyy hengissäkään yhtä pitkään. Lähinnä nyt nykyään itsekkäässä maailmassa voisi miettiä, että ottaako ollenkaan kumppania, jollei ole haluja pitää huolta hänestä myös vanhana tai sairaana. Kun hän apuasi tarvitsee.
Minusta ei kannata ottaa kumppania, jos heti tekee mieli häipyä, kun lunta sataa porstuaan ja täytyy laittaa oikeesti ittensä likoon, eikä vain nautiskella helpoista ajoista.Tai minulle kumppanuus tarkoittaa rinnalla elämistä ja pysymistä säällä kuin säällä. Kaikenlainen rusinat pullasta peli on jotain muuta kuin kumppanuutta.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Minusta ei kannata ottaa kumppania, jos heti tekee mieli häipyä, kun lunta sataa porstuaan ja täytyy laittaa oikeesti ittensä likoon, eikä vain nautiskella helpoista ajoista.Kyllä kumpikin vanhenee samaan aikaan kun on saman ikäisiä
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kumpikin vanhenee samaan aikaan kun on saman ikäisiä
Kronologisesti joo, muttei fyysisesti välttämättä eikä psyykkisesti.
Toinen voi olla jo nelikymppisenä ihan nunnuka kuin vanhus, toisen vielä kuuskymppisenä porskuttavan elämäniloa ja energiaa täynnä.G-LoveR kirjoitti:
Toinen voi olla jo nelikymppisenä ihan nunnuka kuin vanhus, toisen vielä kuuskymppisenä porskuttavan elämäniloa ja energiaa täynnä.Tiedän ikäisiäni, jotka on jo ihan mummoutuneita kaikinpuolin. Ja minua se hirvittää. En ikäänny samaan tahtiin naamastani enkä luonteeltani.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Toinen voi olla jo nelikymppisenä ihan nunnuka kuin vanhus, toisen vielä kuuskymppisenä porskuttavan elämäniloa ja energiaa täynnä.Kumpikin on nelikymppisenä nunnukoita samana vuonna syntyneet tai muutaman vuoden ikä ero eli kumpikin on 40v vanha
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikin on nelikymppisenä nunnukoita samana vuonna syntyneet tai muutaman vuoden ikä ero eli kumpikin on 40v vanha
Et ymmärtänyt vertaustani? Toinen oli jo 40v nunnuka, kun 20 vuotta myöhemmin 60v toinen ei ole vieläkään nunnuka.
G-LoveR kirjoitti:
Et ymmärtänyt vertaustani? Toinen oli jo 40v nunnuka, kun 20 vuotta myöhemmin 60v toinen ei ole vieläkään nunnuka.
Näkee mun vanhemmisakin eron. Ikäero on vajaa 4 vuotta äitini hyväksi. Isä on vielä virkee yli seittemänkymppinen, ajelee itte autolla, kyykkypyörällä, traktorilla tekee pihatyöt, lumityöt kun maaseudulla asuu. Rakentaa yksin autotallinrakennuksia, korjaa omakotitalon inside to outside, pärjää yksinään kaikessa kuten nuorenakin miehenä. Vähän hitaampi toki jo. Muttei töttöröö.
Äiti taas on ihan caput, liikkuminen vaikeeta, kaikki tekeminen ottaa jo koville ja istuu kuin muori päivät vaikkei oo edes seittemääkymmentä. Ei pärjää yksinään.- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
No se on synnynnäinen juttu toinen on syntymästään asti nunnukka syrjäänvetäytyvä peloisa arka ja toinen eloisa rohkea eläväinen voimakas urhea kumpikin kuolemaansa asti mut kumpikin on fyysisesti yhtä vanha
Anonyymi kirjoitti:
No se on synnynnäinen juttu toinen on syntymästään asti nunnukka syrjäänvetäytyvä peloisa arka ja toinen eloisa rohkea eläväinen voimakas urhea kumpikin kuolemaansa asti mut kumpikin on fyysisesti yhtä vanha
Kyllä siihen luonne vaikuttaa, mutta myös geenit. Elämäntavat.
G-LoveR kirjoitti:
Näkee mun vanhemmisakin eron. Ikäero on vajaa 4 vuotta äitini hyväksi. Isä on vielä virkee yli seittemänkymppinen, ajelee itte autolla, kyykkypyörällä, traktorilla tekee pihatyöt, lumityöt kun maaseudulla asuu. Rakentaa yksin autotallinrakennuksia, korjaa omakotitalon inside to outside, pärjää yksinään kaikessa kuten nuorenakin miehenä. Vähän hitaampi toki jo. Muttei töttöröö.
Äiti taas on ihan caput, liikkuminen vaikeeta, kaikki tekeminen ottaa jo koville ja istuu kuin muori päivät vaikkei oo edes seittemääkymmentä. Ei pärjää yksinään.Minusta aika järkkyä, jos kuusikymppisenä on jo niin caput ja älyilykin tökkii, ettei pärjää ominpäin. En saatana halua olla mikään muumio sen ikäisenä.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Kyllä siihen luonne vaikuttaa, mutta myös geenit. Elämäntavat.
Geenit vaikuttaa ei muut
Anonyymi kirjoitti:
Geenit vaikuttaa ei muut
Elämäntavat on isossa osassa elämää, millainen se lopulta on. Nuorena saa armoa, vanhana se sitten näkyy miten tuli eleltyä.
Ikäiseni mies kulkee rollan kanssa kylillä ja näyttää sata vuotiaalta ukolta, ryyppäs ittensä siihin kuntoon. Mahtoiko kannattaa?G-LoveR kirjoitti:
Tai minulle kumppanuus tarkoittaa rinnalla elämistä ja pysymistä säällä kuin säällä. Kaikenlainen rusinat pullasta peli on jotain muuta kuin kumppanuutta.
Taas puhut täällä hyvin viisaita ystäväni.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Taas puhut täällä hyvin viisaita ystäväni.🙂.
Viisasta tiiä, mutta silleen minä asian päässäni ajattelen. 🙂
G-LoveR kirjoitti:
Viisasta tiiä, mutta silleen minä asian päässäni ajattelen. 🙂
Viisaalle se musta tuntuu ja kuulostaa. No ehkä siksi että ite ajattelen aikalailla samoin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Viisaalle se musta tuntuu ja kuulostaa. No ehkä siksi että ite ajattelen aikalailla samoin.🙂.
No näinhän se menee, omanlaiset ajatukset tuntuu hyville. Toki joskus kyllä jonkun muun ajatukset avaa silmät vielä paremmalle, mitä itse ajatteli. 😊
G-LoveR kirjoitti:
No näinhän se menee, omanlaiset ajatukset tuntuu hyville. Toki joskus kyllä jonkun muun ajatukset avaa silmät vielä paremmalle, mitä itse ajatteli. 😊
Kyllä...joskus asioihin voi saada toisilta aivan uusia näkökulmia mitä ei ite oo tajunnut ollenkaan ajatella ja nähnyt ja kokee varsinaisia valaistumisen hetkiä että näinhän se onkin vaikka en sitä vain ymmärtänyt ole aikaisemmin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä...joskus asioihin voi saada toisilta aivan uusia näkökulmia mitä ei ite oo tajunnut ollenkaan ajatella ja nähnyt ja kokee varsinaisia valaistumisen hetkiä että näinhän se onkin vaikka en sitä vain ymmärtänyt ole aikaisemmin.🙂.
Juu. Ne on kyllä nekin hienoja hetkiä, kun aukee ihan uus maailma jonkun käsittämisen myötä. Ei siihin kyllästy ikinä, että oppii ja oivaltaa uutta muilta ihmisiltä. ☺️
G-LoveR kirjoitti:
Juu. Ne on kyllä nekin hienoja hetkiä, kun aukee ihan uus maailma jonkun käsittämisen myötä. Ei siihin kyllästy ikinä, että oppii ja oivaltaa uutta muilta ihmisiltä. ☺️
Ei kyllä joo kyllästy...ja se avartaa tosiaan paljon omaa ajattelua ja tapaa nähdä asioita aina kun jotain uutta ymmärtää itsestä, maailmasta, toisista ihmisistä tai oikeastaan ihan mistä tahansa.😊.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei kyllä joo kyllästy...ja se avartaa tosiaan paljon omaa ajattelua ja tapaa nähdä asioita aina kun jotain uutta ymmärtää itsestä, maailmasta, toisista ihmisistä tai oikeastaan ihan mistä tahansa.😊.
Näin on. 👍
- Anonyymi
Aina ei, varsinkin jos on nainen. Viriili tarkoittaa mieskuntoista.
Anonyymi kirjoitti:
Aina ei, varsinkin jos on nainen. Viriili tarkoittaa mieskuntoista.
Tai seksuaalisesti aktiivista, mikä ei mieskuntoon liity suoraan mitenkään tai määrittele sukupuolta.
- Anonyymi
Kyllä vanhuus ei tule yksin, nykyisin ei jaksa lauetakaan nopeasti.
Aikaa menee jokaiseen hommaan enemmän, vaikka aikaa on jäljellä vähemmän.
AV En ole ihan varma pitäisikö otsikossa lukea vuosikymmenen vai vuosikymmenten 🤔
Mieheni oli 11 vuotta minua vanhempi. Olihan meillä toki eroja, mutta kaikki ne oikeastaan täydensivät suhdetta. Hän oli seksuaalisesti aktiivinen, jopa halukkaampi kuin minä ja se on jo aika paljon.
- Musiikkimaku meillä oli hieman erilainen, hän piti 70-luvun musiikista, kun minä taas enemmän kasarista. Minä olen kuitenkin musiikin suhteen oikeasti tosi kaikkiruokainen, joten sekään ei tuntunut miltään. - Kävi hän sitten viimeisenä kesänä katsomassa myös esim. Maustetyttöjä, vaikka minä en ehtinytkään (eikä minua niin paljon kiinnostanut), joten kyllä hänkin innostui vielä myös uudesta (nuorten naisten esittämästä 😁) musiikista.
Eli ei tuo yksi vuosikymmen vielä paljonkaan näkynyt parisuhteessa.
Häntä viehätti minun nuoremmuuteni ja minä pidin hänen kokeneisuudestaan.- Anonyymi
Saman ikäiset parhaimmat kumppanit
Anonyymi kirjoitti:
Saman ikäiset parhaimmat kumppanit
On siinä tiettyjä etuja, mutta oikeasti se on tosi yksilöllistä. Toinen voi vaikka alkaa sairastella jo kovin nuorena, mikä tekee parisuhteeseen paljon enemmän eroa ja tietynlaista haastettakin kuin ikäero.
Saa olla kiitollinen, jos pääsee eläkeikään täysin tervenä.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
On siinä tiettyjä etuja, mutta oikeasti se on tosi yksilöllistä. Toinen voi vaikka alkaa sairastella jo kovin nuorena, mikä tekee parisuhteeseen paljon enemmän eroa ja tietynlaista haastettakin kuin ikäero.
Saa olla kiitollinen, jos pääsee eläkeikään täysin tervenä.Siltikin saman ikäiset on parhaimmat ja kumpikin jää samoihin aikoihin eläkkeelle ja samat vanhuuden oireet samaan aikaan
Anonyymi kirjoitti:
Siltikin saman ikäiset on parhaimmat ja kumpikin jää samoihin aikoihin eläkkeelle ja samat vanhuuden oireet samaan aikaan
Sekin on niin suhteellista. Silloin olisi pitänyt valita myös toisen ammatti jne. Mieheni pääsi 55-vuotiaana, täysin palvelleena eläkkeelle.
Pitääkö opettajien pariutua vain opettajien kanssa, että molemmilla on yhtä pitkät lomat?
Minusta ikäerolla ei ole kovin suurta merkitystä, vaikka toki minäkin kiinnitän huomiota, jos parilla on ikäeroa vaikka 30 vuotta tai enemmän. Se on kuitenkin täysin sen parin yksityisasia. - Minulla ei ole oikeutta sanoa kuinka kenenkään olisi paras parisuhteensa suunnitella.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Sekin on niin suhteellista. Silloin olisi pitänyt valita myös toisen ammatti jne. Mieheni pääsi 55-vuotiaana, täysin palvelleena eläkkeelle.
Pitääkö opettajien pariutua vain opettajien kanssa, että molemmilla on yhtä pitkät lomat?
Minusta ikäerolla ei ole kovin suurta merkitystä, vaikka toki minäkin kiinnitän huomiota, jos parilla on ikäeroa vaikka 30 vuotta tai enemmän. Se on kuitenkin täysin sen parin yksityisasia. - Minulla ei ole oikeutta sanoa kuinka kenenkään olisi paras parisuhteensa suunnitella.Yleensä kummallakin on sama eläke ikä eikö armeijastakin jäädä 45v eläkkeelle mut suurin osa 63v
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kummallakin on sama eläke ikä eikö armeijastakin jäädä 45v eläkkeelle mut suurin osa 63v
Eri ammateissa on ollut erilaisia sopimuksia silloin kun niissä tehtävissä on aloittanut. Nykynuoret ovatkin varmaan tasapäisempiä eläkeiän suhteen.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Eri ammateissa on ollut erilaisia sopimuksia silloin kun niissä tehtävissä on aloittanut. Nykynuoret ovatkin varmaan tasapäisempiä eläkeiän suhteen.
En ole perehtynyt eläke asioihin kun ei ajankohtainen ja pääsenkö koskaan eläkkeelle mut nyt tupakille
Anonyymi kirjoitti:
En ole perehtynyt eläke asioihin kun ei ajankohtainen ja pääsenkö koskaan eläkkeelle mut nyt tupakille
Vähennä sitä tupakkaa, niin voit päästä terveempänä eläkkeelle ☝️
- Anonyymi
Mies 60, minä 49.
Mies on ihan loppu, kun on raatanut raskaassa työssä vuosikymmenet. Välillä yrittäjänä vuosikausia ilman lomaa.
Ei hän ole vuosikausiin tehnyt vapaa-ajalla muuta kuin katsonut telkkaria. Häntä ei kiinnosta mikään.
Väsymys purkautuu ainaisena vihamielisyytenä minua kohtaan.
Mies on todella suosittu ja mukavan miehen maineessa. Mua karehditaan siitä, että olen hänet saanut.
Voi v****.
Tulispa joku kotiin katsomaan, millainen hän on neljän seinän sisällä. - Anonyymi
jotenkin niin huvittavia uudetkin avaruuzsarjat, kosxka hauskoja hahmojakin vauva-
Ypdalom The Mandalorian...
niimpä niin - Anonyymi
kyllä todellakin itxeä jännittää aina hammaslääeiwen tapaamiswet vaikka siis yleensä naisia, jännittää paljon aina.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_local_anesthetics - Anonyymi
Ei ikä mikään ehdoton ehdoton tekijä ole, kunhan molemmat ovat selvästi aikuisia. Kumppanini ovat aina olleet jonkin verran vanhempia, mutta nyt kun olen itse 40plus niin huomaan, että monet yli 10 vuotta vanhemmat miehet tuntuvat olevan hieman eri sukupolvea. En osaa selittää tarkemmin, mutta moni 55plus mies vaikuttaa elävän sellaista "odotellaan tässä eläkeikää"-elämää ja se on kaukana omasta arjestani. Eivät kaikki miehet, mutta moni. Paras ehkä olisi kun kumppani löytyisi +- 7 vuotta haarukasta, mutta eihän se rakkaus ikää tietenkään katso, jos oikea tyyppi osuu kohdalle.
- Anonyymi
Tuossa kohtaa se ikäero ehkä eniten tuntuukin, 40+ on vielä nuori, mutta 50+ on kaikin puolin raihnaisempi, ulkonäkökin alkaa tuossa iässä rapistua huimaa vauhtia kun sitä 4-kymppisestä ei vielä huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kohtaa se ikäero ehkä eniten tuntuukin, 40 on vielä nuori, mutta 50 on kaikin puolin raihnaisempi, ulkonäkökin alkaa tuossa iässä rapistua huimaa vauhtia kun sitä 4-kymppisestä ei vielä huomaa.
Voi olla, että jonkinlainen taitekohta alkaa tapahtua siinä 50 ikävuoden kohdalla ainakin, jollei aktiivisesti pidä huolta itsestään. Ei minua nyt mitkään naururypyt, harmaat hiukset tai pieni masu haittaa, kaikkihan me ikäännymme ja on ihan ok, että se näkyy. Enhän minä itsekään mikään parikymppinen enää ole. Enemmänkin kyse on asenteesta ja elämäntyylistä.
- Anonyymi
Viis kuus vuotta vielä puumaksi tee
Mun mielestä ikäerolla ei juurikaan merkitystä ole tai ei oo ainakaan itselle. Sellainen 10v-15v ikäero ei vielä missään tunnu ollenkaan. Sitten jos eroa on useita vuosikymmeniä niin sitten se saattaa jo vaikuttaakin mutta pääasia on todellakin itselle se millainen se ihminen on ihmisenä ei ikä, ulkonäkö, varallisuus tai mikään muukaan sellainen.🙂.
- Anonyymi
Nuorena sitä oli nätti, epävarma ja innokas, nyt ei aina niin nätti, mutta itsevarmempi ja harkitsevampi, melkein asiassa kuin asiassa.
- Anonyymi
Kaikki on tuurista kiinni. Oli ikäeroa tai ei, niin mielestä ja tuurista kaikki riippuu. Kukaan ei tiedä, minkä ikäisenä terveys tai henki menee, mutta jos mieli on virkeä, nuorekas ja fysiikka ei petä, ei ikäerolla ole väliä.
- Anonyymi
Ei todellakaan pelkästään tuurista kiinni. Omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen on parisuhteen ja toki muidenkin suhteiden kannalta kaiken a ja o. Jotkut luulevat kenties, että omaa terveyttä hoidetaan alkoholilla, päihteillä yleensä, ja tekemällä muita riippuvuusasioita.
Syömiseen liittyy usein riippuvuustekijä, eli mässäily jossain muodossa. Kun lihoo, tulee sairastumista diabetekseen, verenpainetautiin, ja kolesterolikin kohoaa, maksa rasvoittuu. Mikä pahinta mässäilyn ei tarvitse olla mitään ylentöntä, pelkästään normaali ruokaa liikaa/liian usein lihottaa. Ruoka on erilainen riippuvuus siksi että olemme kaikki riippuvaisia siitä, ihminen ei elä, pärjää ilman ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan pelkästään tuurista kiinni. Omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen on parisuhteen ja toki muidenkin suhteiden kannalta kaiken a ja o. Jotkut luulevat kenties, että omaa terveyttä hoidetaan alkoholilla, päihteillä yleensä, ja tekemällä muita riippuvuusasioita.
Syömiseen liittyy usein riippuvuustekijä, eli mässäily jossain muodossa. Kun lihoo, tulee sairastumista diabetekseen, verenpainetautiin, ja kolesterolikin kohoaa, maksa rasvoittuu. Mikä pahinta mässäilyn ei tarvitse olla mitään ylentöntä, pelkästään normaali ruokaa liikaa/liian usein lihottaa. Ruoka on erilainen riippuvuus siksi että olemme kaikki riippuvaisia siitä, ihminen ei elä, pärjää ilman ruokaa.Voitko päättää vaikkapa siitä, että sairastutko syöpään ruokavalioistasi huolimatta, kuoletko onnettomuudessa vai sairaskohtauksessa!? Et voi. Tuurista ne asiat on kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko päättää vaikkapa siitä, että sairastutko syöpään ruokavalioistasi huolimatta, kuoletko onnettomuudessa vai sairaskohtauksessa!? Et voi. Tuurista ne asiat on kiinni.
Kaikeen ei tietenkään voi vaikuttaa. Silti kaikki ei ole tuurista kiinni, vaan juurikin terveydestään huolehtimisesta ja tietty vähän geeneistäkin.
- Anonyymi
Riippuu parin iästä. 20v ja 40v ikäisillä menee todennäköisesti muutama vuosi ehkä jopa pari vuosikymmentäkin ihan ok, jos lapsia ei ole tai niitä on yksi, joka syntynyt suhteen alkupuolella.
Itse olen vuositolkulla seurannut yhden 20v ikäeroista suhdetta, jossa mies siis nyt 60v ja nainen 40v raskaana, ensimmäinen lapsi naiselle. Miehellä entuudestaan parikymppiset lapset. Kovin on väsyneen ja vanhan näköinen miehestä tullut, hän näyttää 70-vuotiaalta. Onnekseen hänellä on rahaa, joten ei varmasti osallistu lapsensa hoitoon nytkään, kuten ei 20 vuotta sittenkään ex-liitossaan. - Anonyymi
Ihmisillä on aikaa miettiä näitäkin asioita. Ehkäpä se on hyväkin niin. Hyvää kevättä
Kunhan on täysi-ikäisiä niin enemmän ehkä vaikuttaa elämäntilanne ja tulevaisuuden suunnitelmat. Mitä nuoremmista on kyse niin sitä enemmän painottuu jälkimmäiseen.
Jos toinen on 30-v ja miettii jo perheen perustamista toisen ollessa 20-v opiskelijauransa alussa niin siinä on aika paljon sovittamista. Samat keskustelut toki käydään vaikka ollaan saman ikäisiä mutta ikäeron ollessa suuri toiselta saattaa tuntua että aika loppuu.
40-v on sellaine mielenkiintoinen taitekohta. Siinä vaiheessa ihminen ehkä pysähtyy, katsoo ympärilleen ja kokee valtaisan pettymyksen sen suhteen mitä nuoruuden haaveisiin ja toiveisiin tulee. Nuorena ajattelee olevansa ainutlaatuinen lumihiutale mutta tuossa vaiheessa huomaa vain olevansa osa lumimyrskyä ja kevään tullessa sitten sulaa unohduksiin.
Tuossa vaiheessa voi vielä tehdä liikkeitä kuten vaihtaa asuntoa, työpaikkaa tai kumppania jos tuntuu ettei silläkään saralla ole onnellinen. Jos tuossa vaiheessa kumppani on sen kymmenen vuotta vanhempi niin esim muutto työn perässä on vaikeampaa.
Joku tuolla kirjoitteli miehistä jotka odottavat eläkkeelle pääsyä. Itse tunnen useammankin ja näillä takana fyysistä työtä reilu 30-vuotta ja suurin osa vielä vuorotöissä. Työn kuormittavuutta ja työsuojelun tasoa kun miettii heidän työuransa alusta niin en yhtään ihmettele että on kulumaa ja pientä vaivaa ja esim kuulon alenemaa, puhumattakaan mitä kaikkea ovat keuhkoihinsa vetäneet vaikka eivät olisi edes tupakoineet.
Sitten on se toinen ryhmä johon todennäköisesti itsekkin tulen kuulumaan eli viimeiseen asti töissä. Käytännössä siis miehet joiden elämän sisältö ja arjen rytmin muodostaa työ. Jos kumppania tai lapsia on koskaan ollutkaan niin ovat jo lähteneet ja kun työssäkäyntikin loppuu niin loppuelämä menee siinä että kuuntelee miten orkesteri soittaa laivan kannella ja vain odottelee paatin uppoamista- Anonyymi
Minulle näkyy hyvin outoina tapahtumina! Joiden vaikutus on minusta riippumattomista syistä, lähtemätön ja tuhoava!
En käsittänyt tätä viestiä ikäero kysymyksenä, vaan kuluneen erossa olo ajan kysymyksenä.
Pariutuminen kanssani, olen nainen ja jos mies ryhtyy elämään kanssani?
Siitä minkälainen minusta tulee sitten, on raamatussa kuvaus..
.minun omat valinnat on johtaneet tähän tilanteeseen, tietävät puhua...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1739933Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523275Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483041- 632764
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012135- 1142093
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641576Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121326Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221286