Kun te teinit vouhkaatte, että yli 40 vuotias on vanha kääkkä ja käppyrä, niin odottakaapa, kun itse olette yli 40 vuotiaita.
Tulette toteamaan, että mieli voi olla nuori, vaikka keho vanhenee, niin mieli voi pysyä hyvinkin nuorena, vaikka et olekaan enää nuori ulkoisesti.
Kyllä te silloin havahdutte, kun teitäkin sitten vanhaksi kääkäksi haukutaan.
Kun täyttää 30v niin tulee mieleen laulu "olen kolmekymppinen" ja ensimmäisen kerran tuntuu, että llaanko sitä jo näin vanhoja.
Siitä se vauhti alkaa vaan kiitymään eli päivät ja viikot menee, ettei huomaakaan.
Nuoruudessa kesäkin tuntui jatkuvan ikuisesti ja sai todeta, että eikö kesä lopu koskaan.
Vanhetessa huomaatte, että kesä meni, ettei sitä ehtinyt huomata.
Vähän ikänäkemystä
60
340
Vastaukset
Noin se menee. Mutta se on nuorien toisaalta turha sitä miettiä. He elävät elämänsä raikkainta ja hauskinta aikaa. On seksiä, säätöö ja suhteita. Ei niitä sitten enää vanhana ole. Voi vaan muistella mitä oli, tai mitä olisi voinut olla ja se siitä. Nauttikaan kun voitte. Mutta turhaa se vanhojen haukkuminenkin on myös. Tulette itsekin vanhoiksi. Tuurilla säilytte mieleltänne nuorina vanhassa kropassa, kuten minäkin olen säilynyt. Se ei ole välttämättä kovin kivaa aina.
- Anonyymi
Se tuntuu turhalta. Totuus!
- Anonyymi
Katkeruus ja kyynisyys ei ole nuorelle mielelle tyypillistä. Se, että tykkää parikymppisisyä ei tee mieleltä nuoreksi, mieleltä nuoreksi tekee aktiivisuus, meneväisyys, kyky tehdä kaikkea ennakkoluulottomasti, naivi usko itseensä, osalla mustavalkoisuus jne.
- Anonyymi
Mitä selität, ei ikä vie seksiä suhteita ja säätöä. Itse asiassa ne on vaan tasokkaampia koska nuoret ei nyt kamalan hyviä ole seksissä eikä rakkaudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä selität, ei ikä vie seksiä suhteita ja säätöä. Itse asiassa ne on vaan tasokkaampia koska nuoret ei nyt kamalan hyviä ole seksissä eikä rakkaudessa.
Ei se varmaan kaikilla vie. Mutta puhun vaan omasta puolestani, kun ei ole mitään elämää. Ei vaan ole. :(
Kun on varttuneempi, niin se elämän kevät ja kesäkin menivät jo... Mutta elämän ehtoo, se syksy, on pirun kaunista aikaa, ehkä parasta jopa.
- Anonyymi
No justiinsa ny on.
Älä opeta vanhempaas. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Se on parasta kun pääsee sinne arkkuun makaamaan. Ei tartte enää kärvistellä ilman seksiä.
Niin munkin mielestä. Tää on tylsää.
T: Nainen Anonyymi kirjoitti:
Niin munkin mielestä. Tää on tylsää.
T: NainenNiin on... Vuosikymmeniä olla ilman.
- Anonyymi
Mikään ei oo parempaa kuin vanheneminen. Tämä naisen näkemys. Päivä päivältä tulen onnellisemmaksi.
Mikään ei ole niin surullista kuin nähdä Frederik laulamassa "oon kolmekymppinen".
- Anonyymi
Juuri näin, 61 v.
- Anonyymi
Oon pannut montaa 40 v naista. Kyllä se 40 v naisen pillukin tuntuu hyvältä.
Muistan, kun isoveli täytti 22v ja minusta se oli jo vanha pieru.. Tuntui, ettei minusta koskaan voi tulla niin vanhaa kääkkää 🤣
randombypasser kirjoitti:
Helppohan se on tuolleen 25:sena huudella 😂
Kyä näin o 🤣
25 v ja muutama hassu suvi päälle 😉Xena-183 kirjoitti:
Kyä näin o 🤣
25 v ja muutama hassu suvi päälle 😉Suvi sinne ja toinen tänne (tai no laita parit samalla...), kuka niitä laskee 😉
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Kyä näin o 🤣
25 v ja muutama hassu suvi päälle 😉Onko kurppaikä naisen parasta aikaa?
Anonyymi kirjoitti:
Onko kurppaikä naisen parasta aikaa?
Tiedän sen sitten vasta arkussa, mutta täytyy sanoa, että ei tämä hassumpaa ole.😉
Tuossa 40:n jälkeen on aika alkanut tulla hauskemmaksi ja aina vaan paranee. 👍- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Tiedän sen sitten vasta arkussa, mutta täytyy sanoa, että ei tämä hassumpaa ole.😉
Tuossa 40:n jälkeen on aika alkanut tulla hauskemmaksi ja aina vaan paranee. 👍Onko hukkaviiva jo kellahtanut kumolleen?
- Anonyymi
Olen ollu 20 vuotiaana sukulaisten 50 vuotis syntymäpäivillä ja tunne oli, että kylläpäs ovat vanhoja ja varmaan ajattelevat vanhoja asioita, kuten äkeitä ja hevosrekiä ja justeerilla tukkipuun kaatoa.
Nyt kun on itse 50v, niin ei ajattele mitään vanhoja asioita, vaan pelaa pelikonsolilla lähes päivät päästään, enkä työasioita ajattele olenkaan.
Ihminen on oman kehonsa vanki, keho vanhenee, vaikkei mieli vanhenisi, vai olenko poikkeus joku alien????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollu 20 vuotiaana sukulaisten 50 vuotis syntymäpäivillä ja tunne oli, että kylläpäs ovat vanhoja ja varmaan ajattelevat vanhoja asioita, kuten äkeitä ja hevosrekiä ja justeerilla tukkipuun kaatoa.
Nyt kun on itse 50v, niin ei ajattele mitään vanhoja asioita, vaan pelaa pelikonsolilla lähes päivät päästään, enkä työasioita ajattele olenkaan.
Ihminen on oman kehonsa vanki, keho vanhenee, vaikkei mieli vanhenisi, vai olenko poikkeus joku alien?????Eri galaxilta kenties
- Anonyymi
Myönnän, että 45 kohdalla oli jonkinlainen rajapyykki, kun alkoi tajuta vanhenevansa. Ja se jopa tuntuu sille myös.
Naama valahtaa, kaula valahtaa, kädet ryppyyntyy... Huh huh. 😌
🦃Koo kookoo..
Cool❄️ - Anonyymi
Kenties jos elämässä ei esim.40 v.Ole työtä ,ei ystäviä,ei viriketä alkaa tujotaa itseään peilistä ja peilin kuva vääristyy.Olit minkä ikäinen tahansa numerot ei pitäisi määritää sinua. Toki itsekin teininä 5 vuotta vanhempi veli oli vanhus.Iän myötä ikä mielipiteet katoaa.Kaikessa on kuitenkin kyse Oma asenne.
Joo 20v. Tuli kauhisteltua 40vuotiaita🤭 nyt näin kohta nelikymppisenä, totean että hah kroppa muuttuu.. mutta pilkettä löytyy kumminkin silmäkulmasta.. ihana olla näin ”vanha” ihan eri tavalla itsevarmuutta jne. Osaa nauttia introverttina omasta seurasta🤪 ei siis kiirettä pariutua🤭
- Anonyymi
Juu, kroppa vanhenee ja kangistuu, kohta ei varmaan pääse enää sängystä ylös, kun on aamulla niin kankea, että menee aikaa, että vertyy.
Saattekos muuten istuessa jalan nostettua reiden päälle. että näette jalkaterän pohajn ja voitte leikata varpaankynnet siinä, ettei tarvi kumartua ja leikata varpaankynsiä maanpinnalla kurottamalla kynsisaksia maantasolle, meikäläinen on vielä senverran notkea, että onnistuu ja 50v on ikää jo. Anonyymi kirjoitti:
Juu, kroppa vanhenee ja kangistuu, kohta ei varmaan pääse enää sängystä ylös, kun on aamulla niin kankea, että menee aikaa, että vertyy.
Saattekos muuten istuessa jalan nostettua reiden päälle. että näette jalkaterän pohajn ja voitte leikata varpaankynnet siinä, ettei tarvi kumartua ja leikata varpaankynsiä maanpinnalla kurottamalla kynsisaksia maantasolle, meikäläinen on vielä senverran notkea, että onnistuu ja 50v on ikää jo.Tottahan toki vielä luonnistuu moinen😊 täytyy vaan muistaa venytellä, että riittää notkeutta myös vanhemmalla iällä.
- Anonyymi
Miten huonokuntoista porukkaa täälä on, 4-kymppisenä ei vielä pitäisi tuntua missään!
Anonyymi kirjoitti:
Miten huonokuntoista porukkaa täälä on, 4-kymppisenä ei vielä pitäisi tuntua missään!
On varmasti hyvin paljon kiinni siitä, missä kunnossa 40 kybäset on.🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattekos muuten istuessa jalan nostettua reiden päälle. että näette jalkaterän pohajn ja voitte leikata varpaankynnet siinä, ettei tarvi kumartua ja leikata varpaankynsiä maanpinnalla kurottamalla kynsisaksia maantasolle, meikäläinen on vielä senverran notkea, että onnistuu ja 50v on ikää jo.Siis tähän? Eihän tuo nyt ole temppu eikä mikään saada jalkaa reiden päälle ja leikata siinä varpaankynnet 🤔 Eihän se vaadi edes mitään erityistä notkeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattekos muuten istuessa jalan nostettua reiden päälle. että näette jalkaterän pohajn ja voitte leikata varpaankynnet siinä, ettei tarvi kumartua ja leikata varpaankynsiä maanpinnalla kurottamalla kynsisaksia maantasolle, meikäläinen on vielä senverran notkea, että onnistuu ja 50v on ikää jo.Mä urheilen paljon enemmän nyt vanhana kuin parikymppisenä. Parikymppisenä olin toki normaalipainoinen mutta lähinnä kieriskelin narsismissa. Enää en ole narsistinen ja rakastan liikuntaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mä urheilen paljon enemmän nyt vanhana kuin parikymppisenä. Parikymppisenä olin toki normaalipainoinen mutta lähinnä kieriskelin narsismissa. Enää en ole narsistinen ja rakastan liikuntaa.
Joo niin minäkin. Nyt näin ”vanhana”🤪 liikun enemmän. Minkä ikäinen olet?
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Joo niin minäkin. Nyt näin ”vanhana”🤪 liikun enemmän. Minkä ikäinen olet?
45 vyotta
Jos oiskin mahdollisuutta saada 20 v kroppa ja tämä +40 pään sisältö, niin voiskin saada ja paljon kaikkea aikaiseksi, mutta 20 v sitä töytäili turhia ja nyt ei kehtais tehdä enää niitä välttämättömiäkään, kun on 20 vuotiaana töytäillyt liikaa. 🤣
Keski-iän kynnyksellä, menin ravintolassa vahingossa naisten vessaan.
Vastaan tuli kaunis tyttö, kauniisti hymyilen, sanomaan:
"setä taisi nyt tulla väärään vessaan"
SETÄ!!!
Vielä hetki sitten, peilin edessä ,harjasin hiuspehkoani huulet törröllä, kuvitellen olevani kuuminta hottia.- Anonyymi
Mua on kerran elämässä taidettu sanoatädiksi, joku pikkulapsi sanoi. Loukkaannuin koska tädit on vanhoja!
Anonyymi kirjoitti:
Mua on kerran elämässä taidettu sanoatädiksi, joku pikkulapsi sanoi. Loukkaannuin koska tädit on vanhoja!
Minä leikittelin sanomalla vaimoa tädiksi. Vaimo suuttui !😲
Yleensä kestämme hyvin molemminpuolisen leikkimielisen "nimittelyn".Anonyymi kirjoitti:
Mä oon ollut mummo, kun hain lapsia päiväkodista😅😂🤣🙈
Haaveilija39 kirjoitti:
Mä oon ollut mummo, kun hain lapsia päiväkodista😅😂🤣🙈
🤣Päiväkotilaiset on niitä pahimpia.
Itselläni on usein pitkät hiukset ja kävellessäni päiväkodin ohi, minulle huudettiin aidan takaa " setä, setä hei, vai onks setä täti", sitten kuului räkäistä naurua.Gattino kirjoitti:
🤣Päiväkotilaiset on niitä pahimpia.
Itselläni on usein pitkät hiukset ja kävellessäni päiväkodin ohi, minulle huudettiin aidan takaa " setä, setä hei, vai onks setä täti", sitten kuului räkäistä naurua.Ihania lapsia😍😂😂 ne on vielä niin suoria sanomisissaan.
Kerran junassa lapseni kysyi mummoltaan, miksi nuo ihmiset ovat mustia.? Kauhea tuijotus, kun ei ollut aikaisemmin livenä nähnyt..Haaveilija39 kirjoitti:
Ihania lapsia😍😂😂 ne on vielä niin suoria sanomisissaan.
Kerran junassa lapseni kysyi mummoltaan, miksi nuo ihmiset ovat mustia.? Kauhea tuijotus, kun ei ollut aikaisemmin livenä nähnyt..Musta iho varmaan kummastuttaa pientä lasta 😀
Se tuntuu aiheuttavan aikuisillekin hämmennystä, jotkut eivät totu siihen ikinä. 🙂
Mitä enemmän vuosia ihmiselle tulee, niin päivä kerrallaan eläminen tulee tärkeämmäksi. Lapsena sitä eli hetkessä eikä sitä edes ajatellut, että eli hetkessä. Kesät oli ikuisuuden mittaisia ja ellei äiti olisi muistuttanut, että huomenna alkaa koulu, niin kesä olisi jatkunut niin pitkälle kun tulee ensilumi =D
- Anonyymi
Ja, sen jälkeen kun mies epäröi yhteistä alastonta uintia tuntemattoman naisen kanssa kesäyössä festareiden jälkitohinoissa, tuntee jo itsensä vanhaksi:)
Missä on se tunteella eläminen ja milloin normit saavatkaan ihmisestä vallan katsoen tapahtuman epäsoveliaaksi?
Ihminen ei enää elä täysillä, normit ovat sekoittaneet pään, rajanneet sen mikä olisi soveliasta.
Tuosta myös tietää sen, että on jo vanha:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Ja, sen jälkeen kun mies epäröi yhteistä alastonta uintia tuntemattoman naisen kanssa kesäyössä festareiden jälkitohinoissa, tuntee jo itsensä vanhaksi:)
Missä on se tunteella eläminen ja milloin normit saavatkaan ihmisestä vallan katsoen tapahtuman epäsoveliaaksi?
Ihminen ei enää elä täysillä, normit ovat sekoittaneet pään, rajanneet sen mikä olisi soveliasta.
AVSiitä tietää, ettei ole enää ihan nuori, kun esim. muistelee vanhoja kuten lapsuuttaan, lauseet alkaa joskus "silloin kun minä olin nuori", ei enää tunnista kaikkia nykyajan laulajia ja näyttelijöitä (varsinkaan nuoremmasta päästä olevia), alkaa puhua vaivoistaan.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Siitä tietää, ettei ole enää ihan nuori, kun esim. muistelee vanhoja kuten lapsuuttaan, lauseet alkaa joskus "silloin kun minä olin nuori", ei enää tunnista kaikkia nykyajan laulajia ja näyttelijöitä (varsinkaan nuoremmasta päästä olevia), alkaa puhua vaivoistaan.
Mjaa, onneksi me miehet emme niistä vaivoista puhu.
Vaivat kaivertuvat hautakiven kirjoituksiin, tai ihmisiin, jotka niitä tekstejä siihen kiveen hahmottelevat:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVKyllä mä oon vielä rohkeampi kuin nuorena enkä häpeä kroppaani mistå tunnen joka sentin. Nuorena on niin kovin epävarma ja mitä vanhemmaksi tulee, sen itsevarmemmaksi muuttuu.
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä oon vielä rohkeampi kuin nuorena enkä häpeä kroppaani mistå tunnen joka sentin. Nuorena on niin kovin epävarma ja mitä vanhemmaksi tulee, sen itsevarmemmaksi muuttuu.
-nainenKysymys onkin siitä mitä siitä uimisesta seuraisi, joskus ei halua...uintia enempää.
On muita rajoitteita.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys onkin siitä mitä siitä uimisesta seuraisi, joskus ei halua...uintia enempää.
On muita rajoitteita.
AVHyvää yötä kaikille.
https://www.youtube.com/watch?v=HcE7rNkRyxo
AV Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä kaikille.
AVNyt löytyi yks nykyajan biisi, josta tykkään. Laitoin talteen. Harvemmin löytyy 2000-luvulta kappaleita, joista tykkään ja varsinkin lähempää 2020-lukua. Aikaisemmin esim. Ariana Granden "No tears left to cry" (2018) ja Ed Sheeranin "Perfect" (2017) sekä Bruno Marsin "The lazy song" (2010). Myös joitain 2000-luvun bändejä kuten rockbändit Jet, Greta Van Fleet ja Dirty honey (näistä tykkään myös).
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä kaikille.
AVTää oli entuudestaan tuttu.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä oon vielä rohkeampi kuin nuorena enkä häpeä kroppaani mistå tunnen joka sentin. Nuorena on niin kovin epävarma ja mitä vanhemmaksi tulee, sen itsevarmemmaksi muuttuu.
-nainenKomppaan kyllä tätä🙌🏻
- Anonyymi
Se mielikuva mikä mulla oli parikymppisenä 40 vuotiaista eli kalju ja silmälasit (koskee siis miehiä) niin ihan samalla tavalla kävi mulle itellekin. Mutta naiset pysyy kyllä nuorempina. Ne ei tuu kaljuks, eikä kaikille tule silmälaseja. Mutta sitä mä en ymmärrä miks joku alko täällä raivoo mulle, kun mä kirjotin tosta kaljusta ja silmälasista. No olinhan mä aika monta viestiä siitä kirjottanu, mutta toi ihan oikeesti ärsyttää kun kaljuus ja rillit on aina tiellä. Tosin en mä oikeestaan oo enää nelikymppinen, kun seuraavaan vuosikymmeneen on aikaa enää vuosi. Ja 50 vuotiaasta mulle tulee mieleen vaan iso maha. Että aika hurjaa jos mä vuodessa noin paljon lihon.
JeroPAnteeks, kun mua alko naurattaa toi "ja 50-vuotiaasta mulle tulee mieleen vaan iso maha. Että aika hurjaa, jos mä vuodessa noin paljon lihon". =D =D
Olen 50. En ole kalju. Harmaata on hiuksissa, mutta tukkaa on. Maha ei ole enää iso, kun laihdutin 20kg ja treenaan edelleen paljon. Silmälaseja en tarvitse. Kuntoa riittää.
- Anonyymi
Toivottavasti olette järkeviä, mutta pelkään pahoin että älykkyyosamääränne (ÄO) on niin matala, että ette tajua selvää puhetta.
Taustaa: vanhentuminen johtuu AINA elimistössä olevasta mikrobimassasta, ja suolistossa oleva massa on suurin ongelma, koska sitä tihkuu verenkiertoon iän mukana suolistonseinämän läpi, ja sitä mukaa kudoksiin. Aikaisia oireita voi olla esim. ihottumat, allergiat, myöhemmät oireet esim. kaikenlaisia autoimmuunitauteja ja mielenterveydellisiä ongelmia. Krapula on myös yksi oire mikrobeista, sillä alkoholi aiheuttaa sen että suoli rupeaa vuotamaan enemmän mikrobeja verenkiertoon.
Kasvikunnassa, kaikki kasvit joutuvat suojautumaan mikrobeja vastaan, mutta suojaustaso vaihtelee PALJON. Puut lahoavat lopulta metsään, mutta puissa virtaava aine on antimikrobista!
Koivut elävät vain noin 100 vuotiaiksi, niiden mahla ei ole kovin tehokasta, jos sitä maistaa, aika laimeaa tavaraa. Sen sijaan männyissä oleva pihka on jo ytyisämpää tavaraa, sen hajustakin jo tuntee, ja siitä valmistetaan pihkasalvaa, jota voi käyttää haavanhoitoon. Männyt voivat elää yli 600 vuotiaiksi. Mutta jotkut puut voivat elää tuhansia vuosia! Esim. ginko biloba, sen puun osista voi valmistaa vaikka hyönteismyrkkyä. Sitä puun uutetta myydään myös luontaistuotekaupoissa.
Yksi tehokkaampia antimikrobiaaleja on kuitenkin oreganoöljy ja valkosipuli, niitä kun syö säännöllisesti, niin on heti paremmat mahdollisuudet selviytyä.
Vanhukset kuolevat usein keuhkokuumeeseen, koska mikrobeja kertyy paljon keuhkoihin iän mukana.Tuohan oli mielenkiintoista luettavaa. Onko tämä ihan faktatietoa? En ole aiemmin kuullut tästä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tuohan oli mielenkiintoista luettavaa. Onko tämä ihan faktatietoa? En ole aiemmin kuullut tästä.
Niin mistä? Että mikrobit aiheuttavat vanhentumista ja sairauksia? Se on itsestäänselvää. Itse kun tutkimuksia osaan lukea ja kuunnella helposti, niin onhan tästä ollut kauan sitten luentoja:
https://m.youtube.com/watch?v=YRBvYcckoWE
https://m.youtube.com/watch?v=qyoCRdX7-Yk
En tiedä mitä tälle vuosikymmeniä sitten aloitetulle projektille kuuluu nykyään. Voi olla, että sairaudet ovat olleet niin vaikeita monilla että ovat menehtyneet vuosien antibioottiterapiasta huolimatta. Se kertoo vain siitä sitten, että ajoissa on oltava liikenteessä, silloin kun itse vielä on suhteellisen terve. Ennaltaehkäisevä hoito on helpointa tietysti, mikrobikuorma alas jo 30-vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin324640Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302267Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141770Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71698- 821482
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401382- 641116
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2301045Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101014Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70981