Jos kuutioisi lenkkimakkaran ja laittaisi ne pakasteranskalaisten kanssa uuniin?
Veikkaisin että makkaranpalat palaisi ja ranskalaiset jää raa'aksi?
Eihän rasvakeitin maksa kuin muutaman kympin, mutta se rasva (öljy) on sitten kertakäyttöistä. Halvempaa on käydä makkaraperunat grilliltä tuossa mielessä, mutta kun haluaisi tehdä ne itse.
Kannattaisiko makkaraperunat sulattaa ensin esim. mikroaaltouunissa, jolloin ne kypsyisivät nopeammin? Pintarapeus tulisi sitten oikeassa uunissa.
Onko joku "kotikokki" onnistunut haasteessa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Onnistuisiko makkaraperunat uunissa ilman rasvakeitintä?
14
335
Vastaukset
- Anonyymi
Laitat ensin ranskalaiset esilämmitettyyn uuniin 15 minuutiksi ja vasta sen jälkeen lisäät makkaranpalat.
- Anonyymi
Miksi ranskalaisia? Osta koko pottuja viipaloi ne ja laita suolaa, mausteita, öljyä päälle ja uuniin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ranskalaisia? Osta koko pottuja viipaloi ne ja laita suolaa, mausteita, öljyä päälle ja uuniin.
Taitaa olla perunoista lohkot paljon parempia ja halvempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni normaalit perunat vaativat noin kolme varttia uunissa oloa, että pehmenisivät tarpeeksi. Eivät ole sillä tavalla "pikaruokaa". Voishan ne tietysti etukäteen keittää, viipaloida ja pakastaa myöhempää käyttöä varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni normaalit perunat vaativat noin kolme varttia uunissa oloa, että pehmenisivät tarpeeksi. Eivät ole sillä tavalla "pikaruokaa". Voishan ne tietysti etukäteen keittää, viipaloida ja pakastaa myöhempää käyttöä varten.
Lohkoperunat uunissa kestää vähintäänkin sen 50 minuuttia tulla päältä rapeiksi sisältä pehmeiksi siis jos tekee ihan perinteisellä menetelmällä, että ensin itse kuorii perunat ja laittaa suolan ja öljyää ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohkoperunat uunissa kestää vähintäänkin sen 50 minuuttia tulla päältä rapeiksi sisältä pehmeiksi siis jos tekee ihan perinteisellä menetelmällä, että ensin itse kuorii perunat ja laittaa suolan ja öljyää ne.
Minä olen tehnyt monta kymmentä vuotta ja ei niihin mene kuin 20min
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ohje, lohkoa perunat minkä näköisiksi ja kokoisiksi paloiksi vain halutaan kunhan ovat samankokoisia ja kuorineen uuniin. Ennen uuniin laittoa niihin suolaa ja muita mausteita jos haluaa. Öljyssä voi pyöritellä myös jos halutaan. 20min. uunissa korkeassa lämpötilassa. Uunin täytyy olla valmiiksi kuuma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas sulla pika uuni tai sitten syöt osittain raakoja perunoita. No makuasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas sulla pika uuni tai sitten syöt osittain raakoja perunoita. No makuasia.
Tietysti tarkistat onko pehmeitä. Jos ei 20min riitä niin pidä vähän kauemmin. Riippuu vähän uunin tehokkuudesta. Sama ohje käy kaikille juureksille.
- Anonyymi
Ei ne miksikään pala uunin pelillä.Laitat kaiki vaan samalle pellille.Piste. Kamala haju kun rasvassa ihmiset paistaa ryynimakaraa tai tavallista makaraa ja tulettaa sen hajut parvekkelle.Laistukset kiinni.Siiheen viellä tupakan hajut ja vanhan kahvin lämmitys hajut.Eteivät saa edes tuletusikkunoita auki.
- Anonyymi
Kyllä ne onnistuu, enkä muutenkaan laittaisi rasvakeitintä uuniin.
- Anonyymi
Ilmagrillissä onistuu ilman rasvaa, nuggetitkin tulee pakasteesta paljon paremmat kuin mitenkään muuten.
- Anonyymi
Laita aer frairweiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389