https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009539350.html
Naisilla on tiukat listat eikä joustoa yhtään. Ei siis taida kelvata naisille mikään palstan sinkkumies.
Sari 33 v ei jousta kriteereistä
190
1510
Vastaukset
- Anonyymi
Aika paljon pelkästää ulkonäköön vaikuttavia ia kriteerejä naisilla. Ei ihme kun miehet ei naisille kelpaa koska naisten mielestä ollaan niin rumia ja liian lyhyitäkin.
Niin, mutta toisaalta tuolla sanotaan:
"Vastaajat toivoivat ihan kaikenlaisia kumppaneita, eikä mikään tietty ulkonäön piirre korostunut vastauksissa."
Mikä jälleen kerran muistuttaa, että jokaisella on oma makunsa. On joskus tullut ihmeteltyä joidenkin kavereiden ulkonäkömakua miesten suhteen, mutta toisaalta ovat hekin joskus vastaavasti ihmetelleet omaa makuani.- Anonyymi
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Niin, mutta toisaalta tuolla sanotaan:
"Vastaajat toivoivat ihan kaikenlaisia kumppaneita, eikä mikään tietty ulkonäön piirre korostunut vastauksissa."
Mikä jälleen kerran muistuttaa, että jokaisella on oma makunsa. On joskus tullut ihmeteltyä joidenkin kavereiden ulkonäkömakua miesten suhteen, mutta toisaalta ovat hekin joskus vastaavasti ihmetelleet omaa makuani.Eikä tietty ulkonäön piirre koristunut.
Olihan siellä että pitää olla pitkä ja silmien väristä puhuttiin ja sitten rotevaa ja kaikkea. Aika paljon ulkonäköön liittyviä kriteereitä oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tietty ulkonäön piirre koristunut.
Olihan siellä että pitää olla pitkä ja silmien väristä puhuttiin ja sitten rotevaa ja kaikkea. Aika paljon ulkonäköön liittyviä kriteereitä oli.Vaan useat ihmiset eivät maininneet samaa ominaisuutta. Yksi tykkäsi sinisistä ja toinen ruskeista silmistä, yksi tykkäsi rotevasta ja toinen hoikasta, jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tietty ulkonäön piirre koristunut.
Olihan siellä että pitää olla pitkä ja silmien väristä puhuttiin ja sitten rotevaa ja kaikkea. Aika paljon ulkonäköön liittyviä kriteereitä oli.Just ja duunarit ei myöskään kelpaa, ainakin pitää olla insinööri.
Itse en kyllä ole ainakaan suvaitseva, vaan ehdottomasti olen paheksuva.
Maailmassa on todella paljon korjattavaa ja paheksuminen on siihen liittyvä hyödyllinen ilmiö.- Anonyymi
Kun maailmassa on kaikki enemmän tai vähemmän vinksin vonksin, tai ainakin heikun keikun, niin sen kaiken jatkuva paheksuminen käy nopeasti yksilölle hyvin raskaaksi. Ehkä toisinaan voi olla hyödyllisempää koittaa olla suorastaan hyväksyvä, vaikka se aivoon ottaisikin.
Anonyymi kirjoitti:
Kun maailmassa on kaikki enemmän tai vähemmän vinksin vonksin, tai ainakin heikun keikun, niin sen kaiken jatkuva paheksuminen käy nopeasti yksilölle hyvin raskaaksi. Ehkä toisinaan voi olla hyödyllisempää koittaa olla suorastaan hyväksyvä, vaikka se aivoon ottaisikin.
Olen ohittanut tuon ongelman olemalla yleispaheksuva ja se kattaa yhdellä kertaa niin suuren aihealueen, ettei siitä ole itse suurtakaan vaivaa.
Viimeaikoina olen yleispaheksunut poliittisia puolueita ja poliitikkoja sekä EU:n toimintaa.
- Anonyymi
Siitä pitää mistä pitää ja eipä sille mitään mahda, jos ei muusta pidä. Minäkin kyllä ajattelen aika oudoksi noin ulkonäöllisiin asiohin fiksoitumisen, mutta sehän on silti hänen oma asiansa (ja ehkä ongelmansa). Moni pitää minunkin kriteereitäni outoina, että makuasioita.
- Anonyymi
Kyse on ihmisestä jonka kanssa parhaassa tapauksessa viettää sen suurimman osan ajasta elämässään. Ei ole tarvetta laskea kriteereitä jos ne ovat kuitenkin realistisia suhteessa omaan tasoon
- Anonyymi
Tu ono ihan kaheli kuvitelma, että ihmisen maku olisi jotenkin suorassa yhteydessä hänen omiin ominaisuuksiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tu ono ihan kaheli kuvitelma, että ihmisen maku olisi jotenkin suorassa yhteydessä hänen omiin ominaisuuksiinsa.
Ei ole siitä kyse vaan realistisesta mahdollisuudesta omien kriteerien ja halujen toteutumiseen, kaikkea saa haluta mutta kaikkea ei kaikki saa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole siitä kyse vaan realistisesta mahdollisuudesta omien kriteerien ja halujen toteutumiseen, kaikkea saa haluta mutta kaikkea ei kaikki saa
Realismilla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa mistä pitää ja mistä ei pidä. Jo ei jostain asiasta pidä, niin siinä realistinen pohdinta on typeryyttä. Tai saa ihminen tietysti itse valita olla tyytymätön parisuhteessaan, jos tahtoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Realismilla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa mistä pitää ja mistä ei pidä. Jo ei jostain asiasta pidä, niin siinä realistinen pohdinta on typeryyttä. Tai saa ihminen tietysti itse valita olla tyytymätön parisuhteessaan, jos tahtoo.
Nimenomaan parisuhteessa ei kannata olla jos on tyytymätön mihinkään. Siksi se partneri valitaan tarkoin kriteerein mutta realistisin sellaisin, ymmärsitkö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan parisuhteessa ei kannata olla jos on tyytymätön mihinkään. Siksi se partneri valitaan tarkoin kriteerein mutta realistisin sellaisin, ymmärsitkö
Ei, vaan sillä realismilla ei ol mitään tekoa tuon asian kanssa. Itseään ei voi pakottaa pitämään jostakin ja jos sellaisen kanssa parisuhteeseen lähtee, koska se olisi realistista, niin on vain tyytymätön. Ymmärsitkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan sillä realismilla ei ol mitään tekoa tuon asian kanssa. Itseään ei voi pakottaa pitämään jostakin ja jos sellaisen kanssa parisuhteeseen lähtee, koska se olisi realistista, niin on vain tyytymätön. Ymmärsitkö?
Oman kokemuksen mukaan näin se menee. Realismia on suojella itseään ja siksi on nuo kriteerit. Ei kukaan jaksa alituisia sydän suruja. Tarpeeksi, kun joutuu suree niin ei kykenekkään parisuhteeseen.
Monia suruja surrut.
- Anonyymi
Jaa, jokainen voi luoda kriteerejä, jos ei osu niin sitten vaan eteenpäin, huoh!
- Anonyymi
Jutuss on pieni osa kriteereistä sillä naiset ei kehdanneet kaikkea sanoa. Oikeesti kun etsivät jotain kumppania niin pitää olla pitkä ja komea ja varakas, hiennoa uto ja pitää haluta matkustella joka kuukausi. Aika vähän luonnetta kuvataan yleensä naisten kriteereissä koska se ei juuri merkkaa mitään. Sitten naiset ihmettelee että mie son hullu ja mielenvikainen.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009543980.html
Tuossa jutussa muutaman treffien jälkeen mies ja nainen alkoivat seurustella. Ihmettelen vaan naisen kriteeriä tuossa.- Anonyymi
pitkä ... en pidä lainkaan pitkistä
komea ... näh, liiallinen komeus on huono juttu
varakas ... liika raha ja omaisuus aiheuttaa vain ongelmia
hieno auto ... negatiivinen juttu
matkustelua joka kuukausi ... tuohan olisi painajainen
Olen nainen, eli naiset eivät kaipaa noita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitkä ... en pidä lainkaan pitkistä
komea ... näh, liiallinen komeus on huono juttu
varakas ... liika raha ja omaisuus aiheuttaa vain ongelmia
hieno auto ... negatiivinen juttu
matkustelua joka kuukausi ... tuohan olisi painajainen
Olen nainen, eli naiset eivät kaipaa noita.Minä olen 160 cm nainen, mulle kelpaa hyvin 170 cm mies, ja mulla on auto ja hyvä työ , ei tarvii olla varakas, mutta työssä käyvä ja osata käyttää rahaa .
Matkustelu on kivaa , mutta se tehdään sitten , kun kummallekin sopii ja saa työstä lomaa.
Kuten tästäkin jutusta näkee niin kaikki on niin yksilöllistä. Toinen haluaa toisenlaisen ja toinen toisenlaisen, toisella on enemmän kriteereitä ja toisella vähemmän, joillain ne liittyvät enemmän ulkonäköön joillain enemmän luonteeseen ja arvoihin. Mutta selvää on että jokaiselle voi löytyä ihminen joka juuri hänet haluaa kunhan itse antaa asioille mahdollisuuden tapahtua joten ei palstan sinkuilla miehillä tai naisilla ole mitään hätää.🙂.
- Anonyymi
Näinpä. Listoja lukiessa, niin pärjäisin kivasti luonteeni puolesta, löytyy paljon toivottuja ominaisuuksia, mutta ulkonäkö ja varallisuus tiputtaisi heti jonon perään. 😅
Cool❄️ Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. Listoja lukiessa, niin pärjäisin kivasti luonteeni puolesta, löytyy paljon toivottuja ominaisuuksia, mutta ulkonäkö ja varallisuus tiputtaisi heti jonon perään. 😅
Cool❄️Sama juttu ainakin näin ite arvioidessa. Joku toinenhan varmaan voi asiat toisinkin nähdä tietysti.😄.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Sama juttu ainakin näin ite arvioidessa. Joku toinenhan varmaan voi asiat toisinkin nähdä tietysti.😄.
Listat näin lukien näyttää usein pelottavilta, tulee tunne jo alkuun että eih, turha olis edes yrittää. Aina on vääränlainen jostain. 😜
Listat näin lukien näyttää usein pelottavilta, tulee tunne jo alkuun että eih, turha olis edes yrittää. Aina on vääränlainen jostain. 😜
Cool❄️Joo mutta ne on vaan niitä listoja ja todellisuus on aivan eriasia onneksi vaikka tuttu on tuo tunne mullekin. Aina löytyy jotain missä mennään metsään että rytiisee vaan.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo mutta ne on vaan niitä listoja ja todellisuus on aivan eriasia onneksi vaikka tuttu on tuo tunne mullekin. Aina löytyy jotain missä mennään metsään että rytiisee vaan.🙂.
Juu. Ennen oli helpompaa pariutuminen, meni kaffille, tutustuttiin jutellen/kirjoitellen eikä mitään listoja heitetty eteen. Laitappa rastia ruutuun. 😜
Toki järjen ääni pitäs näkyä niinkin, että tietää ilman listojakin kenen kanssa homma etenee kivasti ja tuntuu hyvälle.
Juu. Ennen oli helpompaa pariutuminen, meni kaffille, tutustuttiin jutellen/kirjoitellen eikä mitään listoja heitetty eteen. Laitappa rastia ruutuun. 😜
Toki järjen ääni pitäs näkyä niinkin, että tietää ilman listojakin kenen kanssa homma etenee kivasti ja tuntuu hyvälle.
Cool❄️Kyllä...omista tunteista ja fiiliksistä ja siitä kuinka toisen seurassa viihtyy ja millainen olo silloin on niin siitähän sen tietää ei mistään listoista ja siitä että osuuko nyt kaikki kohdat listassa kohdilleen.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä...omista tunteista ja fiiliksistä ja siitä kuinka toisen seurassa viihtyy ja millainen olo silloin on niin siitähän sen tietää ei mistään listoista ja siitä että osuuko nyt kaikki kohdat listassa kohdilleen.🙂.
Juuri näin minustakin. 👍
Cool❄️
Se on sitten vähän kuin autokaupoilla. Värit, mallit ja ominaisuudet. Toisilla sitä on varaa valita mitä tahtoo. Autokaupassakin.
- Anonyymi
Autokaupassa noin, mutta ihmissuhteissa kukaan ei saa aina mitä tahtoo.
Anonyymi kirjoitti:
Autokaupassa noin, mutta ihmissuhteissa kukaan ei saa aina mitä tahtoo.
Minusta hassuja tuollaiset tiukat kriteerit ja listat. Sitten kun tuotaisiin se ulkonäkökriteereihin sopiva ihminen siihen nenän eteen, niin sittenkö tapahtuu ihastuminen tuosta vain? Veikkaan että ei välttämättä. Ihminen on muutakin kuin ulkonäkö.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minusta hassuja tuollaiset tiukat kriteerit ja listat. Sitten kun tuotaisiin se ulkonäkökriteereihin sopiva ihminen siihen nenän eteen, niin sittenkö tapahtuu ihastuminen tuosta vain? Veikkaan että ei välttämättä. Ihminen on muutakin kuin ulkonäkö.
Maailmassa nyt on paljon muitakin, kuin vain ulkonäköön liittyviä kriteerejä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Tämä on aika paksua kun se tulee sinulta.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on aika paksua kun se tulee sinulta.
Ulkonäkö, on se mihin ensin kiinnitän huomion ja sitten tulee luonne ja muut seikat. Ja ihastuminen voi tapahtua sen tietyn kohdalla ihan odottamatta. Ennen kuin on edes kunnolla nähnyt millainen toinen edes on. Näin itselleni kävi.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ulkonäkö, on se mihin ensin kiinnitän huomion ja sitten tulee luonne ja muut seikat. Ja ihastuminen voi tapahtua sen tietyn kohdalla ihan odottamatta. Ennen kuin on edes kunnolla nähnyt millainen toinen edes on. Näin itselleni kävi.
Heivaa sitten ne tiukkaakin tiukemmat kriteerit mäkeen jos ne on hassuja. Vai onko ne hassuja vain silloin kun niitä on naisilla?
Anonyymi kirjoitti:
Heivaa sitten ne tiukkaakin tiukemmat kriteerit mäkeen jos ne on hassuja. Vai onko ne hassuja vain silloin kun niitä on naisilla?
Ehkä olet käsittänyt vähän väärin, miten tiukat kriteerit minulla on. On ne miehilläkin hassuja, jos ne on noin tiukat, että silmätkin pitää olla tietyn väriset. Eikö tuo nyt ole aika hassua jo?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ehkä olet käsittänyt vähän väärin, miten tiukat kriteerit minulla on. On ne miehilläkin hassuja, jos ne on noin tiukat, että silmätkin pitää olla tietyn väriset. Eikö tuo nyt ole aika hassua jo?
Tuo silmienväri on sellainen kriteeri, joka järjellä sitä ajatellessa tuntuu tyhmältä kriteeriltä. Sitten se kuitenkin voin käytännössä ollakin sellainen asia, jolla on väliä. Mä itse en esimerkiksi ole ikinä etsinyt seuraa silmien väriä miettin, mutta käytännössä en ole koskaan ihastunut ruskeasilmäisiin miehiin. En ole koskaan nähnyt sellaisia ruskeita silmiä, joihin "jäisin kiinni".
Anonyymi kirjoitti:
Tuo silmienväri on sellainen kriteeri, joka järjellä sitä ajatellessa tuntuu tyhmältä kriteeriltä. Sitten se kuitenkin voin käytännössä ollakin sellainen asia, jolla on väliä. Mä itse en esimerkiksi ole ikinä etsinyt seuraa silmien väriä miettin, mutta käytännössä en ole koskaan ihastunut ruskeasilmäisiin miehiin. En ole koskaan nähnyt sellaisia ruskeita silmiä, joihin "jäisin kiinni".
Hmm... Ja minä taas olen ihastunut ja miettinyt silmien väriä vasta sitten, että minkähän väriset nekin on? Kun ei sillä värillä ollut katseen kiinnijäämiseen vaikutusta. Kerran kyllä olen katsonut kauniisiin ruskeisiin silmiin myös. Että uskon että niihinkin voi ihastua, siis ihan tietynlaisiin silmiin pelkästään. Minä en ole varsinaisesti koskaan etsinyt seuraa. Ne on vaan tulleet, kuin puskista eteeni. Siksi kai sinkkuna nyt ollutkin pitkään.
Anonyymi kirjoitti:
No mä olen ollut sekä sini-/vihreä- että ruskeasilmäisten kanssa, mutta ei niissä ruskeissa silmissä kyllä koskaan ole sitä samaa syvyyttä kuin upeissa sinisissä silmissä - jotenkin niihin ruskeisiin "ei pysty" katsomaan yhtä syvälle kuin sinisiin.
No mä olen ollut sekä sini-/vihreä- että ruskeasilmäisten kanssa, mutta ei niissä ruskeissa silmissä kyllä koskaan ole sitä samaa syvyyttä kuin upeissa sinisissä silmissä - jotenkin niihin ruskeisiin "ei pysty" katsomaan yhtä syvälle kuin sinisiin.
Enpä ole koskaan ennen kuullut vastaavaa. Sellaiset jäänsiniset silmät on kyllä aika lumoavat. En sano, että yksikään väri silmissä olis huono, taikka vähemmän viehättävä. Kokonaisuus ratkaisee.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Hmm... Ja minä taas olen ihastunut ja miettinyt silmien väriä vasta sitten, että minkähän väriset nekin on? Kun ei sillä värillä ollut katseen kiinnijäämiseen vaikutusta. Kerran kyllä olen katsonut kauniisiin ruskeisiin silmiin myös. Että uskon että niihinkin voi ihastua, siis ihan tietynlaisiin silmiin pelkästään. Minä en ole varsinaisesti koskaan etsinyt seuraa. Ne on vaan tulleet, kuin puskista eteeni. Siksi kai sinkkuna nyt ollutkin pitkään.
Juurihan sanoin, että en ole koskaan etsinyt seuraa silmien väriä miettien. Enkä tarkoita tuolla mitään nettideittejä tmv. vaan nimenomaan sitä, että jos junkun kanssa olen jutustellut, niin en mä hänen silmiensä väriä ole miettinyt. En vain ole koskaan elämässäni ihastunut ruskeasilmäiseen mieheen. Olen kyllä ihan tykännyt ja yrittänytkin tykästyä enemmän, mutta ei ole koskaan tullut eteen ruskeita silmiä, joita uppoaisin tuijottamaan. Mikä tuossa oli niin vaikeaa ymmärtää? Minulle se on asia, jonka olen pikkuhiljaa oppinut itse itsestäni tajuamaan.
Enkä minä puhu kenestäkään muusta kuin itsestäni. En ota kantaa sinuun tai keneenkään muuhun ja siihen voitteko te ihastua ruskeisiin silmiin. Itsestäni en enää nykyään usko, sen olevan mahdollista. - Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei tuossa jutussa ainakaan mitään silmien väristä ollut. Melko löyhät ja vähäiset ulkonäkökriteerit siinä tuli esiin. Pidäthän sinäkin vaaleista pitkistä hiuksista naisella, miten se eroaa silmien väristä?
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sanoin, että en ole koskaan etsinyt seuraa silmien väriä miettien. Enkä tarkoita tuolla mitään nettideittejä tmv. vaan nimenomaan sitä, että jos junkun kanssa olen jutustellut, niin en mä hänen silmiensä väriä ole miettinyt. En vain ole koskaan elämässäni ihastunut ruskeasilmäiseen mieheen. Olen kyllä ihan tykännyt ja yrittänytkin tykästyä enemmän, mutta ei ole koskaan tullut eteen ruskeita silmiä, joita uppoaisin tuijottamaan. Mikä tuossa oli niin vaikeaa ymmärtää? Minulle se on asia, jonka olen pikkuhiljaa oppinut itse itsestäni tajuamaan.
Enkä minä puhu kenestäkään muusta kuin itsestäni. En ota kantaa sinuun tai keneenkään muuhun ja siihen voitteko te ihastua ruskeisiin silmiin. Itsestäni en enää nykyään usko, sen olevan mahdollista.No sori. Kyllä minä nyt tuon ymmärsin.
- Anonyymi
No siis vähän sama juttu minulla. Mulla itsellänihän on ruskeat silmät, hyvin tummat ruskeat silmät ja ei mun silmistäni näe värivivahteita ei mitään. Ne ovat vain lähes musta pinta. Ainoa mitä olen kuullut, niin "välähtävät" kun suutun. Tietä sitten mitä hittoa sekin tarkoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa jutussa ainakaan mitään silmien väristä ollut. Melko löyhät ja vähäiset ulkonäkökriteerit siinä tuli esiin. Pidäthän sinäkin vaaleista pitkistä hiuksista naisella, miten se eroaa silmien väristä?
Minä pidän myös lyhyistä, tummista, mustista hiuksista. Ei se ole hiuksistakaan kiinni. Mutta tietysti tässä kun olin ihastuneena juuri tietynlaiseen ja huomasin vaan siinä, että juuri tietynlaisiin sitä usein ihastuu. Onko se kriteeri sitten? On kai psykologit sitä mieltä, että mies ihastuu yleensä äitinsä näköisiin naisiin ja nainen isänsäänsä muistuttaviin miehiin. Tai jotain sellaista osin tiedostamatonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis vähän sama juttu minulla. Mulla itsellänihän on ruskeat silmät, hyvin tummat ruskeat silmät ja ei mun silmistäni näe värivivahteita ei mitään. Ne ovat vain lähes musta pinta. Ainoa mitä olen kuullut, niin "välähtävät" kun suutun. Tietä sitten mitä hittoa sekin tarkoittaa.
Sellaiset silmät kuin Johnny Deppillä? Hänellä on ihan maailman upeimmat silmät mitä olen ikinä nähny :)
-Sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaiset silmät kuin Johnny Deppillä? Hänellä on ihan maailman upeimmat silmät mitä olen ikinä nähny :)
-SivustaNo en ole koskaan hänen silmiään katsellut, mutta voi olla. Ruskeat silmät, jotka ovat pikemmin mustat. Sellaiset silmät, joita kukaan ei oikein yhdistä "sinisilmäisten blodien" Suomeen, vaan pikemmin vaikka johonkin Intiaan tmv.
Anonyymi kirjoitti:
No en ole koskaan hänen silmiään katsellut, mutta voi olla. Ruskeat silmät, jotka ovat pikemmin mustat. Sellaiset silmät, joita kukaan ei oikein yhdistä "sinisilmäisten blodien" Suomeen, vaan pikemmin vaikka johonkin Intiaan tmv.
Japanilaisilla on sellaiset lähes mustat silmät ja kyllä minä tykkään, että siellä on paljon nättejä tyttöjä. :) Mustat tukatkin heillä. Eli, ei minulla ole sellaisia supertiukkoja kriteereitä, kuin olen antanut ymmärtää.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Japanilaisilla on sellaiset lähes mustat silmät ja kyllä minä tykkään, että siellä on paljon nättejä tyttöjä. :) Mustat tukatkin heillä. Eli, ei minulla ole sellaisia supertiukkoja kriteereitä, kuin olen antanut ymmärtää.
Pitää olla vain nuori, kaunis ja treenattu kroppa (hyvä persus ja pienet tissit).
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla vain nuori, kaunis ja treenattu kroppa (hyvä persus ja pienet tissit).
No, mielellään nuori (nuorempi kuin itse olen), kaunis (riittää kun on omasta mielestäni kaunis), treenattu kroppa on plussaa jos treenaa, kun itsekin tykkään treenata. Lihavuus ei viehätä siinä mielessä. Enkä ole ihan 100 prosenttisen tyytyväinen omaankaan kroppaan. Hyvä peba tietenkin kiihottaa ja tissit saa olla isot taikka pienet, taikka käteen sopivat, ei suurta väliä sillä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Toisilla noin ja toisilla ei. Itselläni tuo on tosiaan asia, jonka mä olen tässä vuosien varrella itsestäni tajunnut - että silmien värillä on loppupeleissä mulle merkitystä. Ja siis minä en pidä myöskään tuollaisista sinun edellä puhumistasi "jäänsinisistä" silmistä. Mä en lähde edes sanomaan niitä tuntemuksia, jotka mulle sellaisista silmistä tulevat, sillä tiedän sen olevan ihan omien korvieni välissä. Ei silmien väri ihmisestä mitään kerro, mutta sellaisiin silmiin katsominen nyt vaan on minusta suorastaan vastenmielistä.
Anonyymi kirjoitti:
Toisilla noin ja toisilla ei. Itselläni tuo on tosiaan asia, jonka mä olen tässä vuosien varrella itsestäni tajunnut - että silmien värillä on loppupeleissä mulle merkitystä. Ja siis minä en pidä myöskään tuollaisista sinun edellä puhumistasi "jäänsinisistä" silmistä. Mä en lähde edes sanomaan niitä tuntemuksia, jotka mulle sellaisista silmistä tulevat, sillä tiedän sen olevan ihan omien korvieni välissä. Ei silmien väri ihmisestä mitään kerro, mutta sellaisiin silmiin katsominen nyt vaan on minusta suorastaan vastenmielistä.
Ymmärrän pointin tuossa. Onhan ne aika shokkeeraavat. Mutta samaan aikaan niissä on jotain jännittävää. Ruskea on taas enemmän sellainen lämmin sävy ja antaa ehkä empaattisemman vaikutelman.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ymmärrän pointin tuossa. Onhan ne aika shokkeeraavat. Mutta samaan aikaan niissä on jotain jännittävää. Ruskea on taas enemmän sellainen lämmin sävy ja antaa ehkä empaattisemman vaikutelman.
Kuule mustasusi ihminen ei voi vaikuttaa minkä väriset silmät saa syntyessään. Jos vanhemmilla ei ole ruskeat silmät niin harvoin kuule lapsellakaan on ruskeat silmät.
Anonyymi kirjoitti:
Kuule mustasusi ihminen ei voi vaikuttaa minkä väriset silmät saa syntyessään. Jos vanhemmilla ei ole ruskeat silmät niin harvoin kuule lapsellakaan on ruskeat silmät.
Aivan kuin en nyt tuota tietäisi? Mistä tämä kommentti?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Aivan kuin en nyt tuota tietäisi? Mistä tämä kommentti?
Koska sä tykkäät tummista silmistä. Ja lapsi ei voi itse päättää minkä väriset silmät saa syntyessään. Susta siis muun väriset kuin ruskeat silmät ei ole kauniit. Ymmärrätkö ettei sikiö kohdussa voi valita silmien väriä vaan se on sidoksissa geeneihin. Onko sun vanhemmilla tai suvussa ruskeasilmäisiä? Meidän suvussa ei niitä paljoa ole.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Eivät ne minua shokeeraa lainkaan. Ne ovat vastemieliset. Kuten sanottu, niin en mä lähde kirjoittamaan auki niitä mielikuvia, joita minulle tulee ihmisestä, jolla on sellaiset silmät. Ne ovat mun omia tuntemuksiani ja siis minun selkäpiitäni karmii ja minulle tulee kokemus tunnekylmyydestä. Ja ei, en oletan tuon kertovan mistään muusta kuin minusta.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ja minulle ruskeatkaan silmät eivät anna empaattista vaikutelmaa. Ei vaikka omanikin ovat ruskeat ja tiedän mitä itse olen. Silti tumma läpinäkymätön pinta ei minusta ole lämmin, vaan "epäluotettava".
Anonyymi kirjoitti:
Koska sä tykkäät tummista silmistä. Ja lapsi ei voi itse päättää minkä väriset silmät saa syntyessään. Susta siis muun väriset kuin ruskeat silmät ei ole kauniit. Ymmärrätkö ettei sikiö kohdussa voi valita silmien väriä vaan se on sidoksissa geeneihin. Onko sun vanhemmilla tai suvussa ruskeasilmäisiä? Meidän suvussa ei niitä paljoa ole.
Mitä ihmettä. Minun ihastuksellani, on siniset silmät. Minä tarkoitin sitä tuossa, ettei minulle ole väliä, minkä väriset silmät ovat. Käytin esimerkkinä japsityttöjä. Sitä että voisin ihastua sellaiseenkin ihan hyvin. En ole selvillä kaikista silmien väreistä suvussani. Mutta itselläni on vihreät, joissa on vähän rukeita laikkuja.
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulle ruskeatkaan silmät eivät anna empaattista vaikutelmaa. Ei vaikka omanikin ovat ruskeat ja tiedän mitä itse olen. Silti tumma läpinäkymätön pinta ei minusta ole lämmin, vaan "epäluotettava".
Niin, no kaikessa on kysymys omista tulkinnoista. Niihin vaikuttaa koko eletty elämä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Mitä ihmettä. Minun ihastuksellani, on siniset silmät. Minä tarkoitin sitä tuossa, ettei minulle ole väliä, minkä väriset silmät ovat. Käytin esimerkkinä japsityttöjä. Sitä että voisin ihastua sellaiseenkin ihan hyvin. En ole selvillä kaikista silmien väreistä suvussani. Mutta itselläni on vihreät, joissa on vähän rukeita laikkuja.
Niin netalla on siniset silmät koska on blondi. Ei kukaan aasialainen teini suhun ihastu. Ei ole sitä pelkoa sulla.Eikä kyllä minkään muunkaan väriset silmät omaava teini ihastu suhun.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Niin, no kaikessa on kysymys omista tulkinnoista. Niihin vaikuttaa koko eletty elämä.
Ei minulla ole elämssäni takana mitään perustetta tunteelleni. Ihan oma päävika, mutta turha sillä on muita kiduttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mun ystävällä on ruskeat silmät ja on mitä ihanin ihminen.Hän on kiltti,ystävällinen,lämminsydämellinen ,mukava mies.No tuo oli sun mielipide mutta kaikki ruskeasilmäiset ei ole kusipäitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mun ystävällä on ruskeat silmät ja on mitä ihanin ihminen.Hän on kiltti,ystävällinen,lämminsydämellinen ,mukava mies.No tuo oli sun mielipide mutta kaikki ruskeasilmäiset ei ole kusipäitä.
Et sitten lukenut mitä kirjoitin tuolla aiemmin? Ja sori, en todellakaan ala kirjoittaa jokaista tekstiä aina vaan uudelleen yhteen, vain jotta yhdistämiseen kykenemättömät osaisivat ne yhteen liittää. Sen tosin voin tähän todeta, että sinä ainakaan et ole älyn jättiläinen.
Anonyymi kirjoitti:
Niin netalla on siniset silmät koska on blondi. Ei kukaan aasialainen teini suhun ihastu. Ei ole sitä pelkoa sulla.Eikä kyllä minkään muunkaan väriset silmät omaava teini ihastu suhun.
Minä puhuinkin omasta ihastumisestani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten lukenut mitä kirjoitin tuolla aiemmin? Ja sori, en todellakaan ala kirjoittaa jokaista tekstiä aina vaan uudelleen yhteen, vain jotta yhdistämiseen kykenemättömät osaisivat ne yhteen liittää. Sen tosin voin tähän todeta, että sinä ainakaan et ole älyn jättiläinen.
No sori kun kommentoin tuohon viestiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sori kun kommentoin tuohon viestiin.No siinäkin on sana "vaikutelmaa" ja epäluotettavuus on lainausmerkeissä, eli järjenkäyttö sallittua, jos sitä luetunymmärtämiskykyä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinäkin on sana "vaikutelmaa" ja epäluotettavuus on lainausmerkeissä, eli järjenkäyttö sallittua, jos sitä luetunymmärtämiskykyä löytyy.
Sori nyt vaan mutta en näe lainausmerkkejä sanan vaikutelmaa ympärillä. Missä ne lainausmerkit on kun minä en näe niitä vaikutelmaa sanan ympärillä. Voisitko kertoa missä ne ovat?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Minä puhuinkin omasta ihastumisestani.
Hälytyskellot soivat kun puhut vastakkaisesta sukupuolesta tyttöinä japsitytöt jne. Luulen että olet ihminen joka kannattaa laittaa seurantaan ja intuitioni osuu aina oikeaan
Anonyymi kirjoitti:
Hälytyskellot soivat kun puhut vastakkaisesta sukupuolesta tyttöinä japsitytöt jne. Luulen että olet ihminen joka kannattaa laittaa seurantaan ja intuitioni osuu aina oikeaan
Sinä ja sinun hälytyskellot ja intuitiosi... Jos minä puhun tytöistä, se tarkoittaa nuoria naisia. Koska olen kuitenkin jo 50v ja minulle parikymppinen menee tytöstä. Tulikohan se nyt selväksi sinullekin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori nyt vaan mutta en näe lainausmerkkejä sanan vaikutelmaa ympärillä. Missä ne lainausmerkit on kun minä en näe niitä vaikutelmaa sanan ympärillä. Voisitko kertoa missä ne ovat?
En sanonutkaan niitä olevan siinä ensimmäisessä viestisä sanan vaikutelma ympärillä, vaan lainasin samnan vaikutelma siitä ensimmäisestä viestistä. Jos siinä alunperin olisi ollut lainausmerkit, niin silloinhan ei olisi ollutkaan aidosti kysymys vaikutelmasta.
Tuon "epäluotettavuuden" kohdalla myönnän, lainausmerkit ovat huono tehokeino kuvaaman sitä, että aina ei ole saatavilla täydellistä sanaa tai kyse on juuri tuollaisesta epäaidosta tunteesta tai jos kyse on sarkasmista tmv. Tuo on kuitenkin usein käytetty jrino näyttää, että tässä nyt ei tarkoiteta ihan kirjaimellisesti ja valtaosa ihmisistä tuon muodon kyllä erinomaisen hyvin tajuaa. Koska kirjoittaessa ei ole mahdollista käyttää äänensävyjä, niin erilaisia keinoja ilmaista yleensä äänellä ilmaistavia asioita tarvitaan ja lainausmerkit toimivat pääosin hyvin.
Sarin listasta: hyvin hoidetut kynnet.
Sen tiedän, että miehellä pitää olla kauniit kädet, pitkät sormet ja kauniit kynnet, mutta kynsiä pitäisi vielä hoitaa? Riittääkö leikkaus ja viilaus, vai pitääkö lakata?- Anonyymi
Sitä lienee pitää kysyä Sarilta. Minusta kynsien lakkaaminen ei liity mitenkään niiden hoitamiseen.
- Anonyymi
Kynsien hoitamisella tarkoitetaan kynsien leikkaamista ja viilaamista, kynsinauhoista huolehtimista ja kynnen alusen puhtaana pitämistä. Lakkaus ei siihen kuulu.
Anonyymi kirjoitti:
Kynsien hoitamisella tarkoitetaan kynsien leikkaamista ja viilaamista, kynsinauhoista huolehtimista ja kynnen alusen puhtaana pitämistä. Lakkaus ei siihen kuulu.
Kynsinauhojen kunto on jäänyt tarkistamatta, kun ollaan jätkien kanssa lähdetty
ryyppäämään.Gattino kirjoitti:
Kynsinauhojen kunto on jäänyt tarkistamatta, kun ollaan jätkien kanssa lähdetty
ryyppäämään.Kannattaa ehkä alkaa kiinnittämään siihen huomiota jatkossa. :)
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Kannattaa ehkä alkaa kiinnittämään siihen huomiota jatkossa. :)
Ehdottomasti kannattaa, vaikkakaan ei se kaikille naisille tärkeää ole. Vaain ihan oman itsekin takia kannattaa. Rikkinäiset kynsinauhat ovat ihan terveysriskikin, kun sieltä voi päästä sisään monenlaista pöpöä.
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa, vaikkakaan ei se kaikille naisille tärkeää ole. Vaain ihan oman itsekin takia kannattaa. Rikkinäiset kynsinauhat ovat ihan terveysriskikin, kun sieltä voi päästä sisään monenlaista pöpöä.
Totta tuo kyllä. Voisin kuvitella, että kaikenlaisia koneita rassaavilla miehillä ne menevät helposti huonoon kuntoon.
mustasusi kirjoitti:
Totta tuo kyllä. Voisin kuvitella, että kaikenlaisia koneita rassaavilla miehillä ne menevät helposti huonoon kuntoon.
Vaihdon auton akun. kädet mustuivat, eikä lika ja rasva lähtenyt vaikka kuinka harjasin käsiä saippuavedessä.
Niillä käsillä ei sitten päässyt enää vaimon "konepellin" alle.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Vaihdon auton akun. kädet mustuivat, eikä lika ja rasva lähtenyt vaikka kuinka harjasin käsiä saippuavedessä.
Niillä käsillä ei sitten päässyt enää vaimon "konepellin" alle.Juu, ei todellakaan olisi asiaa. 🙂. Tosin eipä mun tyyppiseni miehet ylipäänsä autoja rassaile, että ei ole tullut tuollaista ongelmaa eteen
Mies tekee samanlaisen listan, niin jo lentää sonta tuulettimeen. :D
No olihan tuolla joukossa myös miesten listoja, tuo Sarin lista oli vain yksi esimerkki.
No olihan tuolla joukossa myös miesten listoja, tuo Sarin lista oli vain yksi esimerkki.
Ok... En lukenut sitten kunnolla...
- Anonyymi
Miehethän tekevät listoja ja sellaiset ovat nimenomaan hyvä juttu. Palstalla on aika usein keskusteluja, joissa naiset nimenomaan peräänkuuluttavat, että miehellä tulisi olla paremmin käsitys siitä mitä hän etsii. Mikään en oikeastaan ole pahempi turn off, kuin mies, joka ei edes tiedä mitä etsii ja jolle tuntuu kelpaavan ihan kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehethän tekevät listoja ja sellaiset ovat nimenomaan hyvä juttu. Palstalla on aika usein keskusteluja, joissa naiset nimenomaan peräänkuuluttavat, että miehellä tulisi olla paremmin käsitys siitä mitä hän etsii. Mikään en oikeastaan ole pahempi turn off, kuin mies, joka ei edes tiedä mitä etsii ja jolle tuntuu kelpaavan ihan kaikki.
Miehille ei kelpaa kaikki. Monet etsivät juuri sellaisia naisia, joita eivät ainakaan saa. Kuten esimerkiksi ulkomaalaisia kansainvälistä mainetta saavuttaneita malleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehille ei kelpaa kaikki. Monet etsivät juuri sellaisia naisia, joita eivät ainakaan saa. Kuten esimerkiksi ulkomaalaisia kansainvälistä mainetta saavuttaneita malleja.
Kyllä niitäkin miehiä on, joille kelpaa mikä vaan. Sitten on niitä miehiä, jotka eivät osaa/halua kertoa mitä etsivät. Kaikki nuo miestyypit ovat (minusta) vastenmielisiä.
Anonyymi kirjoitti:
No ymmärrän tuonkin kyllä. En minäkään ymmärrä sellaisia, joille käy ns kaikki. Sellainen ei oikeasti tiedä mitä haluaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on minusta vähän väärää tulkintaa... Tuodaanpa sellainen tuohon viereen ja voin sanoa, että aika harva tulisi sellaisen kanssa toimeen kuitenkaan.
- Anonyymi
Ainahan niistä voi joustaa, mutta ei ne pitemmän päälle kanna. Ja samalla tavalla voi olla joustamaton jossain kriteereissä, eikä nekään lopulta paljastu sellaisiksi mitä on toivonut. Kummassakin tapauksessa jää se pienellä präntätty huomaamatta.
Jollei yhtään jousta, niin takuulla ei löydy sitä mister oikeaa. Ei siinä, olen itsekin aika nirso. Mutta en kehtaa tuollaisia listoja tehdä.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Jollei yhtään jousta, niin takuulla ei löydy sitä mister oikeaa. Ei siinä, olen itsekin aika nirso. Mutta en kehtaa tuollaisia listoja tehdä.
Tuohan nyt riippuu täysin niistä kriteereistä. Toisinaan ne oikeanlaiset löytyvät paremmin kiristämällä kriteerejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan nyt riippuu täysin niistä kriteereistä. Toisinaan ne oikeanlaiset löytyvät paremmin kiristämällä kriteerejä.
Jos on ehdottomat kriteerit, voi jäädä se oikea huomaamatta. Jos on taas liian joustava, kelpaa melkein kuka vaan. En tiedä, että onko kumpikaan vaihtoehdoista hyvä.
Minulle hyvä kriteeri on ollut se, että jos heti kättelyssä joutuu tekemään kompromisseja, jotta voisi olla toisen kanssa, on se vaihtoehto huono. Se on tuhoon tuomittu jo heti alussa. Jos taas kompromissien tarvetta alussa ei ole, voi käydä ihan miten päin vaan. Ei näitä voi ikinä etukäteen tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ehdottomat kriteerit, voi jäädä se oikea huomaamatta. Jos on taas liian joustava, kelpaa melkein kuka vaan. En tiedä, että onko kumpikaan vaihtoehdoista hyvä.
Minulle hyvä kriteeri on ollut se, että jos heti kättelyssä joutuu tekemään kompromisseja, jotta voisi olla toisen kanssa, on se vaihtoehto huono. Se on tuhoon tuomittu jo heti alussa. Jos taas kompromissien tarvetta alussa ei ole, voi käydä ihan miten päin vaan. Ei näitä voi ikinä etukäteen tietää.Mitään "se oikeaa" ei ole olemassakaan. Maailmassa on useita oikeiksi määriteltävissä olevia. Ja tuokin riippuu täysin taas niistä kriteereistä. On kriteereitä, joiden on aika hassu olla ehdottomia (vaikka hiusten väri) ja sitten on kriteerejä joiden on ihan syytä olla ehdottomia (kuten samankaltaiset toiveet elämältä).
Anonyymi kirjoitti:
Joo, toki noinkin. Jos elämäntavat ja arvot ei natsaa yhtään jne. Ja ulkonäkö etoo, enemmän kuin viehättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään "se oikeaa" ei ole olemassakaan. Maailmassa on useita oikeiksi määriteltävissä olevia. Ja tuokin riippuu täysin taas niistä kriteereistä. On kriteereitä, joiden on aika hassu olla ehdottomia (vaikka hiusten väri) ja sitten on kriteerejä joiden on ihan syytä olla ehdottomia (kuten samankaltaiset toiveet elämältä).
Minulle jokainen on ollut "se oikea" kunnes on lakannut olemasta. Tai minä olen lakannut olemasta "se oikea".
Tarkoitin vaan sitä, että mistä tietää jo heti alussa ettei tule toimimaan. Jos joutuu heti alussa kompromissien suohon ja neuvottelutilanteisiin, ei tule toimimaan. Meistä jokainen on mitä on ja se ei pohjimmiltaan miksikään muuksi tule ikinä muuttumaan. Paitsi, että liiallisten kompromissien kanssa jompi kumpi tulee onnettomaksi suhteessa. Tai jopa kummatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle jokainen on ollut "se oikea" kunnes on lakannut olemasta. Tai minä olen lakannut olemasta "se oikea".
Tarkoitin vaan sitä, että mistä tietää jo heti alussa ettei tule toimimaan. Jos joutuu heti alussa kompromissien suohon ja neuvottelutilanteisiin, ei tule toimimaan. Meistä jokainen on mitä on ja se ei pohjimmiltaan miksikään muuksi tule ikinä muuttumaan. Paitsi, että liiallisten kompromissien kanssa jompi kumpi tulee onnettomaksi suhteessa. Tai jopa kummatkin.Juuri tuon takia niillä kriteereillä on väliä ja välillä vain kriteerejä kiristämällä voi löytää oikeanlaista seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuon takia niillä kriteereillä on väliä ja välillä vain kriteerejä kiristämällä voi löytää oikeanlaista seuraa.
Minä en ole niitä mitenkään kiristänyt. Enkä löysännyt. Ei minulla ole mitään lukkoon lyötyjä kriteerejä. Jokainen "se oikea" on ollut täysin erilainen kuin edellinen. En oikeasti osaisi kuvailla yksityiskohtaisesti minkälainen jonkun pitäisi olla.
Ei tosin tarkoita sitä, että ei olisi jotain tiettyjä piirteitä, mitkä minua viehättää. Onhan niitä. Mutta niitä on aika paljon. Jos alkaisin miettimään niitä liikaa ja luettelemaan, siihen se loppuelämä sitten menisikin... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole niitä mitenkään kiristänyt. Enkä löysännyt. Ei minulla ole mitään lukkoon lyötyjä kriteerejä. Jokainen "se oikea" on ollut täysin erilainen kuin edellinen. En oikeasti osaisi kuvailla yksityiskohtaisesti minkälainen jonkun pitäisi olla.
Ei tosin tarkoita sitä, että ei olisi jotain tiettyjä piirteitä, mitkä minua viehättää. Onhan niitä. Mutta niitä on aika paljon. Jos alkaisin miettimään niitä liikaa ja luettelemaan, siihen se loppuelämä sitten menisikin... :)No kuka ihme nyt sinusta on puhunut ja sinun kriteereistäsi. Sinä et kuulu tuohon "toisinaa ja välillä" kohtaan ja turha sitä on sen kummemmin analysoida. Ei kai se itse asia sillä mihinkään muutu osuuko se nyt juuri sinuun vai ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tosin tarkoita sitä, että ei olisi jotain tiettyjä piirteitä, mitkä minua viehättää. Onhan niitä. Mutta niitä on aika paljon. Jos alkaisin miettimään niitä liikaa ja luettelemaan, siihen se loppuelämä sitten menisikin... :)Minä taas pystyn hyvin helposti sanomaan muutaman asian mitä toisen on pakko olla, jotta on olemassa minkäänlaista mahdollisuutta, että häneen ihastuisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuka ihme nyt sinusta on puhunut ja sinun kriteereistäsi. Sinä et kuulu tuohon "toisinaa ja välillä" kohtaan ja turha sitä on sen kummemmin analysoida. Ei kai se itse asia sillä mihinkään muutu osuuko se nyt juuri sinuun vai ei?
Kriteerit ja kriteerittömyys koskee kaikkia. Minä kerroin oman mielipiteeni omista kokemuksistani mikä toimii ja mikä ei. Millä on mahdollisuudet ja millä ei. En minä ketään kiellä laatimasta kriteerejä tai joustamasta niistä. Ei ole minulta pois. En ole enää tarpeeksi nuori tietääkseen ne kriteerit, mitkä toisen täytyy täyttää. Mutta riittävän vanha tietääkseni kenelle tai minkälaiselle antaa mahdollisuus siinä samalla kun sellaisen saisin itsekin. Siitä eteenpäin näyttäisi aika mitä siitä tulisi tai jäisi tulematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriteerit ja kriteerittömyys koskee kaikkia. Minä kerroin oman mielipiteeni omista kokemuksistani mikä toimii ja mikä ei. Millä on mahdollisuudet ja millä ei. En minä ketään kiellä laatimasta kriteerejä tai joustamasta niistä. Ei ole minulta pois. En ole enää tarpeeksi nuori tietääkseen ne kriteerit, mitkä toisen täytyy täyttää. Mutta riittävän vanha tietääkseni kenelle tai minkälaiselle antaa mahdollisuus siinä samalla kun sellaisen saisin itsekin. Siitä eteenpäin näyttäisi aika mitä siitä tulisi tai jäisi tulematta.
Kriteereitä on monenlaisia ja se on niistä kriteereistä kiinni kannattaako joustaa vai ei. Lisäksi omat realiteettinsa on järkevää hyväksyä, että jos nyt ei jokin asia nappaa, niin turha sen kanssa on taistella. Sellainen tuottaa vain onnettomia yrityksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas pystyn hyvin helposti sanomaan muutaman asian mitä toisen on pakko olla, jotta on olemassa minkäänlaista mahdollisuutta, että häneen ihastuisin.
Jos minä pystyisin samaan, niitä sopivia olisi hurumykke. Mutta aika harvassa ne on olleet, jos ei niitä hetken hupeja lasketa, joita tuli nuorempana harrastettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä pystyisin samaan, niitä sopivia olisi hurumykke. Mutta aika harvassa ne on olleet, jos ei niitä hetken hupeja lasketa, joita tuli nuorempana harrastettua.
Mutta yhden voin sanoa, mitä toisen ei pidä olla.
Jos joku aktiivisesti hakee kumppania, sellainen ei ole minulle. Koska minä en hae. En ole ikinä hakenut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriteereitä on monenlaisia ja se on niistä kriteereistä kiinni kannattaako joustaa vai ei. Lisäksi omat realiteettinsa on järkevää hyväksyä, että jos nyt ei jokin asia nappaa, niin turha sen kanssa on taistella. Sellainen tuottaa vain onnettomia yrityksiä.
Kirjoitin jo alemmas yhden, mikä häiritsee toisessa jo heti kättelyssä. Eli sen, että jos haistan jonkun hakevan aktiivisesti kumppania, niin sellainen ei ole minulle. Koska minä en hae enkä ole ikinä hakenut. Parhaat suhteet ovat "vaan tapahtuneet" omalla painolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin jo alemmas yhden, mikä häiritsee toisessa jo heti kättelyssä. Eli sen, että jos haistan jonkun hakevan aktiivisesti kumppania, niin sellainen ei ole minulle. Koska minä en hae enkä ole ikinä hakenut. Parhaat suhteet ovat "vaan tapahtuneet" omalla painolla.
No minua tua taas ei varsinaisesti häiritse. Se häiritsee, jos tuo yhdistyy sellaiseen kriteerittömyyteen, että kaikki käy ja mitä vaan voi kokeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minulla ne kriteerit pudottavat jo itsessään pois ehdottoman valtaosan ihmisistä. Veihätyn esimerkiksi vain tietynlaisesta huumorintajusta ja tietynlaisesta älystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minulla ne kriteerit pudottavat jo itsessään pois ehdottoman valtaosan ihmisistä. Veihätyn esimerkiksi vain tietynlaisesta huumorintajusta ja tietynlaisesta älystä.
Minä taas näen niin, että ihmisellä joko on huumorintajua ja älyä tai sitten ei ole. Minun silmissä ne kulkevat käsikädessä. Jos on älyä, ymmärtää mikä on huumoria ja mikä ei. Jos on huumorintajua, ymmärtää että kaikkea ei tarvi ottaa vakavasti. Ja yhteen ne sitoo tilannetaju.
Mutta miksi minä suljen aika nopeasti pois ne aktiivisesti kumppania hakevat on juuri se, että heillä on ne kriteerit. He pettyvät aika pahasti silloin, kun huomaavat että toinen on paljon muutakin kuin ne kriteerit ja jotain sellaista mihin he eivät voi vaikuttaa. Ja mihin eivät voi vaikuttaa, sitä eivät voi lopulta hyväksyäkään. Minä pidän sellaisista, joihin ei tarvi vaikuttaa millään tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas näen niin, että ihmisellä joko on huumorintajua ja älyä tai sitten ei ole. Minun silmissä ne kulkevat käsikädessä. Jos on älyä, ymmärtää mikä on huumoria ja mikä ei. Jos on huumorintajua, ymmärtää että kaikkea ei tarvi ottaa vakavasti. Ja yhteen ne sitoo tilannetaju.
Mutta miksi minä suljen aika nopeasti pois ne aktiivisesti kumppania hakevat on juuri se, että heillä on ne kriteerit. He pettyvät aika pahasti silloin, kun huomaavat että toinen on paljon muutakin kuin ne kriteerit ja jotain sellaista mihin he eivät voi vaikuttaa. Ja mihin eivät voi vaikuttaa, sitä eivät voi lopulta hyväksyäkään. Minä pidän sellaisista, joihin ei tarvi vaikuttaa millään tavalla.Todellisuudessa molempia noita kuitenkin on monenlaisia ja minua eivät puhuttele kuin tietynlaiset. Loput ovat yhdentekeviä pariutumismielessä. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tuttavana, kaverina, ystävänikin ihan ok, mutta parisuhteessa ei toimi muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi minä suljen aika nopeasti pois ne aktiivisesti kumppania hakevat on juuri se, että heillä on ne kriteerit. He pettyvät aika pahasti silloin, kun huomaavat että toinen on paljon muutakin kuin ne kriteerit ja jotain sellaista mihin he eivät voi vaikuttaa. Ja mihin eivät voi vaikuttaa, sitä eivät voi lopulta hyväksyäkään. Minä pidän sellaisista, joihin ei tarvi vaikuttaa millään tavalla.Minä en kyllä ole koskaan etsinyt aktiivisesti seuraa, mutta kriteerit minulla on ollut aina. Tasan samat kriteerit aina, sisäänrakennettuina ja täysin ja totaalisen ohittamattomina ja syväkoodattuina. Ne vaan ovat ja muu ei kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa molempia noita kuitenkin on monenlaisia ja minua eivät puhuttele kuin tietynlaiset. Loput ovat yhdentekeviä pariutumismielessä. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tuttavana, kaverina, ystävänikin ihan ok, mutta parisuhteessa ei toimi muu.
Pitkässä parisuhteessa ehkä tärkeintä on keskustelutaito tai -kyky. Koska sitä siinä tehdään ylivoimaisesti eniten. Jos ei ole hyvää keskusteluyhteyttä, ei ole mitään mahdollisuutta hyvään suhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi minä suljen aika nopeasti pois ne aktiivisesti kumppania hakevat on juuri se, että heillä on ne kriteerit. He pettyvät aika pahasti silloin, kun huomaavat että toinen on paljon muutakin kuin ne kriteerit ja jotain sellaista mihin he eivät voi vaikuttaa. Ja mihin eivät voi vaikuttaa, sitä eivät voi lopulta hyväksyäkään. Minä pidän sellaisista, joihin ei tarvi vaikuttaa millään tavalla.Ja minuun ei kyllä tarvitse vaikuttaa millään tavalla. Sitä on oikeastaan jopa turha yrittää, koska ei se onnistu. Mä olen tuttavapiirissäni ihan "tunnettu" siitä, että muhun ei vain yksinkertaisesti pysty tekemään vaikutusta, vaikka mitä tekisi. Niitä minun kiinnostukseni herättäviä juttuja kun on aikalailla mahdoton feikata. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkässä parisuhteessa ehkä tärkeintä on keskustelutaito tai -kyky. Koska sitä siinä tehdään ylivoimaisesti eniten. Jos ei ole hyvää keskusteluyhteyttä, ei ole mitään mahdollisuutta hyvään suhteeseen.
Ja nuo tosiaan vaativat sen tietynlaisen älyn ja jopa sen huumorintajun, jotta voivat toimia. Siis minun kanssani tietenkin. Yleisesti en ota kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minuun ei kyllä tarvitse vaikuttaa millään tavalla. Sitä on oikeastaan jopa turha yrittää, koska ei se onnistu. Mä olen tuttavapiirissäni ihan "tunnettu" siitä, että muhun ei vain yksinkertaisesti pysty tekemään vaikutusta, vaikka mitä tekisi. Niitä minun kiinnostukseni herättäviä juttuja kun on aikalailla mahdoton feikata. 🙂
Minä en tarkoittanut sellaista vaikuttamista. Tarkoitin sellaista vaikuttamista, missä toinen yrittää vaikuttaa toiseen saadakseen siitä kriteerit täyttävä. Sellaista, missä toisessa on enemmän kuin ne kriteerit, mitkä haluttaisi joko poistaa tai muuttaa.
Minä en ole ikinä halunnut muuttaa(vaikuttaa) ketään. Mutta aika moni on halunnut muuttaa minut poistamalla minusta ne ylimääräiset piirteet, jotka ei kuulu kriteereihin.
Ongelmaksi muodostuu lähes aina se, että nähdään vaan osa eikä kaikkea mitä aika pikkuhiljaa tuo esille. Ja myös se, että usein nähdään toinen, muttei omaa itseään. Mutta kuitenkin sen pitäisi mennä näin, että ensiksi katsoo itseensä ja vasta sen jälkeen toista. Ok, siinä on toinen aika ehdoton kriteeri minulla. Ennen kun arvostelet minua, arvostele itsesi. Ja sen jälkeen kysy itseltäsi, että onko sinulla varaa arvostella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kyllä ole koskaan etsinyt aktiivisesti seuraa, mutta kriteerit minulla on ollut aina. Tasan samat kriteerit aina, sisäänrakennettuina ja täysin ja totaalisen ohittamattomina ja syväkoodattuina. Ne vaan ovat ja muu ei kiinnosta.
Sinulla on siihen oikeus :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tarkoittanut sellaista vaikuttamista. Tarkoitin sellaista vaikuttamista, missä toinen yrittää vaikuttaa toiseen saadakseen siitä kriteerit täyttävä. Sellaista, missä toisessa on enemmän kuin ne kriteerit, mitkä haluttaisi joko poistaa tai muuttaa.
Minä en ole ikinä halunnut muuttaa(vaikuttaa) ketään. Mutta aika moni on halunnut muuttaa minut poistamalla minusta ne ylimääräiset piirteet, jotka ei kuulu kriteereihin.
Ongelmaksi muodostuu lähes aina se, että nähdään vaan osa eikä kaikkea mitä aika pikkuhiljaa tuo esille. Ja myös se, että usein nähdään toinen, muttei omaa itseään. Mutta kuitenkin sen pitäisi mennä näin, että ensiksi katsoo itseensä ja vasta sen jälkeen toista. Ok, siinä on toinen aika ehdoton kriteeri minulla. Ennen kun arvostelet minua, arvostele itsesi. Ja sen jälkeen kysy itseltäsi, että onko sinulla varaa arvostella?No juuri sitä minäkin tarkoitin. Ei mahdollista vaikuttaa ja yrittää täyttää kriteerejä. Ne joko täyttyvät tai eivät täyty ja se on binääristä, joko olemassa tai ei olemassa. Näin ollen myöskään minä en yritä ketään muuttaa, kun ei se onnistu ja sitä on turha edes yrittää. Sitä joko on tai ei ole. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juuri sitä minäkin tarkoitin. Ei mahdollista vaikuttaa ja yrittää täyttää kriteerejä. Ne joko täyttyvät tai eivät täyty ja se on binääristä, joko olemassa tai ei olemassa. Näin ollen myöskään minä en yritä ketään muuttaa, kun ei se onnistu ja sitä on turha edes yrittää. Sitä joko on tai ei ole. 🙂
Siis potentiaalia joko on tai ei ole. Kiinnostus joko herää tai ei herää. Ei se tietenkään itsessään vielä mitään takaa, mutta on ehdoton edellytys sille, että mitään voisi edes mahdollisesti olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmaksi muodostuu lähes aina se, että nähdään vaan osa eikä kaikkea mitä aika pikkuhiljaa tuo esille. Ja myös se, että usein nähdään toinen, muttei omaa itseään. Mutta kuitenkin sen pitäisi mennä näin, että ensiksi katsoo itseensä ja vasta sen jälkeen toista. Ok, siinä on toinen aika ehdoton kriteeri minulla. Ennen kun arvostelet minua, arvostele itsesi. Ja sen jälkeen kysy itseltäsi, että onko sinulla varaa arvostella?Miksi kriteerit olisivat arvostelemista? En kai minä arvostele koiraakaan siitä, jos se on vaikka chihuahua, vaikken sellaista ikinä itselleni ottaisi? On olemassa ominaisuuksia, joita arvosta ja joita en arvosta, mutta en minä ketään ominaisuuksistaan arvostele. Ihminen on mitä on ja se siitä. Teot ovat ainoat, joita saatan arvostella, mutta en arvostele valtaosaa niistäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo tosiaan vaativat sen tietynlaisen älyn ja jopa sen huumorintajun, jotta voivat toimia. Siis minun kanssani tietenkin. Yleisesti en ota kantaa.
Hyvä seksi voi kantaa suhdetta ehkä sen puoli vuotta. Mutta ilman hyvää keskusteluyhteyttä loppuu suhde ja myös se hyvä seksi. Siihen kyllästyy. Kumpaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juuri sitä minäkin tarkoitin. Ei mahdollista vaikuttaa ja yrittää täyttää kriteerejä. Ne joko täyttyvät tai eivät täyty ja se on binääristä, joko olemassa tai ei olemassa. Näin ollen myöskään minä en yritä ketään muuttaa, kun ei se onnistu ja sitä on turha edes yrittää. Sitä joko on tai ei ole. 🙂
Onko joku binäärinen sukupuoli yksi ehdottomista kriteereistä? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä seksi voi kantaa suhdetta ehkä sen puoli vuotta. Mutta ilman hyvää keskusteluyhteyttä loppuu suhde ja myös se hyvä seksi. Siihen kyllästyy. Kumpaankin.
En ole puhunut seksistä, mutta hyvä kun kerroit miten sinulla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku binäärinen sukupuoli yksi ehdottomista kriteereistä? :D
Riippuu miten sen määrittää. Olen ehdoton hetero, kyllä. Sinällään ihmisen syntymäsukupuolella nyt ei varsinaista väliä ole, mutta vain miehen fysiikka voi kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis potentiaalia joko on tai ei ole. Kiinnostus joko herää tai ei herää. Ei se tietenkään itsessään vielä mitään takaa, mutta on ehdoton edellytys sille, että mitään voisi edes mahdollisesti olla.
Minähän tein jokunen aika sitten aloituksen siitä, että minkälainen ihminen on kiinnostava. Minkälainen herättää mielenkiinnon. Kerroin siinä niin hyvin kuin pystyin minkälaiset on minua aina kiehtoneet. Arvoitukset, sellaiset joista en saa heti selvää. Ja mitä enemmän vie aikaa se selvän saaminen toisesta, sen kiinnostavampi sellainen on. Tosin nyt näin vanhempana en tarvi enää montaakaan tuntia toisen seurassa nähdäkseen sen minkälainen joku on. Sen takia minun syvempää mielenkiintoa on hyvin vaikea herättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kriteerit olisivat arvostelemista? En kai minä arvostele koiraakaan siitä, jos se on vaikka chihuahua, vaikken sellaista ikinä itselleni ottaisi? On olemassa ominaisuuksia, joita arvosta ja joita en arvosta, mutta en minä ketään ominaisuuksistaan arvostele. Ihminen on mitä on ja se siitä. Teot ovat ainoat, joita saatan arvostella, mutta en arvostele valtaosaa niistäkään.
Voithan sinä arvostella koiraa. Jos et ihan suoranaisesti fyysisesti pahoinpitele sitä, tekee koira kaikkensa sinua miellyttääkseen. Kaikki ihmiset ei tosin näin toimi, vaikka jotkut onkin sellaisia. Jopa täällä palstalla. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän tein jokunen aika sitten aloituksen siitä, että minkälainen ihminen on kiinnostava. Minkälainen herättää mielenkiinnon. Kerroin siinä niin hyvin kuin pystyin minkälaiset on minua aina kiehtoneet. Arvoitukset, sellaiset joista en saa heti selvää. Ja mitä enemmän vie aikaa se selvän saaminen toisesta, sen kiinnostavampi sellainen on. Tosin nyt näin vanhempana en tarvi enää montaakaan tuntia toisen seurassa nähdäkseen sen minkälainen joku on. Sen takia minun syvempää mielenkiintoa on hyvin vaikea herättää.
Minua taas eivät arvoitukset kiinnosta. Ei jaksa kiinnostaa ottaa selvää jostain ihmismysteeristä. Olkoon mystinen jonkun muun kanssa. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voithan sinä arvostella koiraa. Jos et ihan suoranaisesti fyysisesti pahoinpitele sitä, tekee koira kaikkensa sinua miellyttääkseen. Kaikki ihmiset ei tosin näin toimi, vaikka jotkut onkin sellaisia. Jopa täällä palstalla. :D
Tietysti voi. Johonkin sellaiseen kai koiranäyttelytkin perustuvat. Vaan puhuin ihan eri asiasta.
Sinällään tuo ei tosin pidä paikkaansa, että koira tekisi kaikkensa miellyttääkseen. Riippuu täysin rodusta. Osaa koirista ei kiinnosta hittojakaan miellyttää ihmistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua taas eivät arvoitukset kiinnosta. Ei jaksa kiinnostaa ottaa selvää jostain ihmismysteeristä. Olkoon mystinen jonkun muun kanssa. 🙂
Eikä siinä mitään väärää ole. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai missään mieltymyksiin liittyvässä ole varsinaisesti mitään väärää. Tykätä saa ihan mistä vaan, vaikkakaan kaikkea ei ole oikein toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tietty arvoituksellisuus toisessa pitää uteliaisuuden ja jännityksen yllä. Sillä saa minun parhaat ja pahimmat puolet esiin. Jos ne nyt sattuu kiinnostamaan ja myös kestää ne. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tietty arvoituksellisuus toisessa pitää uteliaisuuden ja jännityksen yllä. Sillä saa minun parhaat ja pahimmat puolet esiin. Jos ne nyt sattuu kiinnostamaan ja myös kestää ne. :)
Minussa se taas tappaa tunteet ja saa minut häipymään. Ei voisi vähempää kiinnostaa arvailla. Mitä selvempi ja "tylsempi" niin sitä parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sellainen olento, joka omistautuu kokonaan, ymmärtää ja arvostaa täysin, ihailee ja seuraa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sellainen olento, joka omistautuu kokonaan, ymmärtää ja arvostaa täysin, ihailee ja seuraa"
Omistautuminen hyvä. Ymmärtäminen hyvä.
Mutta arvostus ja ihailu täytyy ansaita. Jos ei teoissa ole mitään arvostettavaa ja ihailtavaa, sitä ei pidä tehdä. Jos on, sen voi osoittaa hyväksynnällä.
Kaiken tämän ymmärtäminen kertoo siitä, että hyväksyy toisen sellaisena kuin toinen on.
Mutta pakko selventää asiaa ihan varmuuden vuoksi. En ole käymässä täällä kenenkään kanssa neuvotteluja minkäänlaisista naima- ja suhdekaupoista. Olen vaan ilmaisemassa mielipiteitäni, en muuta. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistautuminen hyvä. Ymmärtäminen hyvä.
Mutta arvostus ja ihailu täytyy ansaita. Jos ei teoissa ole mitään arvostettavaa ja ihailtavaa, sitä ei pidä tehdä. Jos on, sen voi osoittaa hyväksynnällä.
Kaiken tämän ymmärtäminen kertoo siitä, että hyväksyy toisen sellaisena kuin toinen on.
Mutta pakko selventää asiaa ihan varmuuden vuoksi. En ole käymässä täällä kenenkään kanssa neuvotteluja minkäänlaisista naima- ja suhdekaupoista. Olen vaan ilmaisemassa mielipiteitäni, en muuta. :)Minä, jonka kanssa aiemmin juttelit, en tuota lainausta kirjoittanut. Tämä siis ihan vaan selvennykseksi. Ja juu, ainakaan minun kanssani ei ole pelkoa, että ottaisin jonaisn suhde- tmv. phdintoina. Mä en ota täällaisessa paikassa kenenkään juttuja noin. En vaikka niissä suoraankin jotain suhteita pohdittaisiin. Minulle tämä ei ole sellainen paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, jonka kanssa aiemmin juttelit, en tuota lainausta kirjoittanut. Tämä siis ihan vaan selvennykseksi. Ja juu, ainakaan minun kanssani ei ole pelkoa, että ottaisin jonaisn suhde- tmv. phdintoina. Mä en ota täällaisessa paikassa kenenkään juttuja noin. En vaikka niissä suoraankin jotain suhteita pohdittaisiin. Minulle tämä ei ole sellainen paikka.
En mä nyt niin dorkakaan ole, että kuvittelisin jokaisen anonyymin viestin olevan yhdeltä ja samalta kirjoittajalta. Ja tunnistaisin sen aina joksikin entiseksi rekatuksi. Anonyymit ovat anonyymeja ja se on hyvä niin. Enkä kuvitellutkaan sinun ajattelevan mitään sellaista. Mutta sillä toisella on voinut ollakin jotain neuvotteluja ja tai itsensä markkinointeja mielessä. Saatan minä erehtyäkin, ei olisi ensimmäinen kerta... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä nyt niin dorkakaan ole, että kuvittelisin jokaisen anonyymin viestin olevan yhdeltä ja samalta kirjoittajalta. Ja tunnistaisin sen aina joksikin entiseksi rekatuksi. Anonyymit ovat anonyymeja ja se on hyvä niin. Enkä kuvitellutkaan sinun ajattelevan mitään sellaista. Mutta sillä toisella on voinut ollakin jotain neuvotteluja ja tai itsensä markkinointeja mielessä. Saatan minä erehtyäkin, ei olisi ensimmäinen kerta... :)
No voi herranjestas, että ollaan herkillä. Unohda sitten koko viesti niin pääse ahdistamaan. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi herranjestas, että ollaan herkillä. Unohda sitten koko viesti niin pääse ahdistamaan. 😁
En ollut näköjään kovin pahasti väärässä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollut näköjään kovin pahasti väärässä :)
Näytit olevan. Pahemmin ei olisi voinut pieleen mennä. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytit olevan. Pahemmin ei olisi voinut pieleen mennä. 😁
Reaktio/vastareaktio. Aika identtistä sen kanssa mitä sain siinä tekemässäni aloituksessa minkälainen ihminen on kiinnostava.
Kaksi eri kirjoittajaa, kaksi eri reaktiota, kahdessa eri aloituksessa. Toinen oli minun tekemäni, tämä ei ole. Sama aihe, eli suhteet ja minkälaiset ihmiset kiinnostaa. Samanlaiset vastaukset sinulta ja siltä toiselta. Toisella on omanlaisensa mielenmaisema ja sinulla sellainen harmaan massaan hukkuva, missä ei ole mitään arvoituksellista, vaikka sellaista yrität rakentaakin.
Ainakin kahden anonyymin kirjoittajan tapauksessa samat reaktiot ja samat vastareaktiot. Ja mahdollisesti yksi kolmaskin osallistunut yhdellä viestillä tähän. Eli ei mitään arvoituksellisuutta yhdessäkään. Sillä, kenellä on omanlaisensa mielenmaisema eikä edes yritä tehdä vaikutusta, olisi parhaat mahdollisuudet. Muut on on ennalta-arvattavia leluja, joihin kyllästyy aika nopeasti.
Mutta niin kuin sanoin. En ole käymässä täällä minkäänlaisia neuvotteluja. Ainoastaan vaihtamassa mielipiteitä. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reaktio/vastareaktio. Aika identtistä sen kanssa mitä sain siinä tekemässäni aloituksessa minkälainen ihminen on kiinnostava.
Kaksi eri kirjoittajaa, kaksi eri reaktiota, kahdessa eri aloituksessa. Toinen oli minun tekemäni, tämä ei ole. Sama aihe, eli suhteet ja minkälaiset ihmiset kiinnostaa. Samanlaiset vastaukset sinulta ja siltä toiselta. Toisella on omanlaisensa mielenmaisema ja sinulla sellainen harmaan massaan hukkuva, missä ei ole mitään arvoituksellista, vaikka sellaista yrität rakentaakin.
Ainakin kahden anonyymin kirjoittajan tapauksessa samat reaktiot ja samat vastareaktiot. Ja mahdollisesti yksi kolmaskin osallistunut yhdellä viestillä tähän. Eli ei mitään arvoituksellisuutta yhdessäkään. Sillä, kenellä on omanlaisensa mielenmaisema eikä edes yritä tehdä vaikutusta, olisi parhaat mahdollisuudet. Muut on on ennalta-arvattavia leluja, joihin kyllästyy aika nopeasti.
Mutta niin kuin sanoin. En ole käymässä täällä minkäänlaisia neuvotteluja. Ainoastaan vaihtamassa mielipiteitä. :)Nyt alan ymmärtämään sitä yksinäisyyden tunnetta.
-sivusta- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumorintajusta puheenollen, käy vilkaisemassa tänne. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17837431/ajatuksia-kainalokarvoista----
Jos saat naurut, niin minun mielestäni sinä ymmärrät huumoria. Jos et saa, olet mielestäni tosikko. Mutta se onkin minun henkilökohtainen mielipide ja kriteeri huumorintajusta. Ei mikään yleispätevä määritelmä. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumorintajusta puheenollen, käy vilkaisemassa tänne. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17837431/ajatuksia-kainalokarvoista----
Jos saat naurut, niin minun mielestäni sinä ymmärrät huumoria. Jos et saa, olet mielestäni tosikko. Mutta se onkin minun henkilökohtainen mielipide ja kriteeri huumorintajusta. Ei mikään yleispätevä määritelmä. :)Juu kyllä minä sinulle nauroin jo silloin alunperin kun sinulle tuossa ketjussa vastailin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niin kuin sanoin. En ole käymässä täällä minkäänlaisia neuvotteluja. Ainoastaan vaihtamassa mielipiteitä. :)Aika monesti eri ihmisiltä saa hyvin samankaltaisia reaktioita, kun heitä kohtelee itse samalla tavalla. Sinäkin käyttäydyt tässä ketjussa täysin samalla tavalla kuin tuossa kainalokarvaketjussa. Tuota sinun tuossa mainitsemaasi ketjua en ole nähnyt, eli en ota siihen kantaa muuten, kuin että erikoista olla massaan hukkuva kaivatessaan tylsyyttä, kun valtaosa maailman kaipaa todistetusti juuri tuota mystiikkaa ja mysteeriä. En olekaan vielä tavannut yhtään ihmisiä, joka pitäisi tylsyydentavoitteluani tavanomaisena, siitä sinulle täydet pisteet ehdottomasta erikoislaatuisuudesta, vaikkakin hyvin oudosta sellaisesta. Mystiikasta et saa pisteitä edes näyttelijäntyön kannalta, koska olet täydellisen ennalta arvattava ja johdateltavissa kirjoittamaan juuri sen mitä haluan sinun kirjoittavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kyllä minä sinulle nauroin jo silloin alunperin kun sinulle tuossa ketjussa vastailin.
No hyvä. Et ainakaan ole huumorintajuton. Liian moni ihminen ottaa itsensä liian vakavasti. Ja täysin ilman syytä. Sellaiset on heti kättelyssä aika nounou. Keskuteluyhteyttä ei synny. :)
- Anonyymi
En minäkään joustaisi vain sen takia että saisin jonkun.
-Palstahessu - Anonyymi
Sarin naamaa ei näytetä koska kaikki näkis miten nirsoja tavis naiset ovat.
- Anonyymi
Ja miehet ihmettelee etteivät pääse treffeille edes kerran vuodessa. Syy on niissä naisten listoissa jotka ovat pitkiä kuin nälkävuosi.
Eihän se ole laisinkaan huono asia, jos todella tietää mitä haluaa ja on varma että vapailta markkinoilta sellaisiakin henkilöitä taatusti löytyy riittävissä määrin. Usein vain tuntuu, että nuo tarkat listoittajat tekevät listansa siten, että joko vapailla markkinoilla on hyvin niukasti ehdot täyttäviä otuksia tai sitten asuvat sellaisella markkina-alueella, jossa tarjontaa ylipäänsä on niukasti. Mutta eipä sekään sinällään haittaa, winner takes it all.
- Anonyymi
Mies: Haluan normaalipainoisen naisen.
Feministit: Patriarkaalinen naistenalistaja sika!!!
Nainen: Haluan pitkän ja sporttisen miehen... Plus pitkä lista muita vaatimuksia.
Feministit: Ihanan voimaantunut nainen.
:D
- KonnaKettu - Anonyymi
Jos ei kelpaa sinkkumies, niin en pärjäisi sen paremmin sinkkunaisena. Luonteenpiirteet osuu monessa kohtaa hyvinkin jopa, toki huumori on aina laaja käsite, mitä kukin sietää jne. Mutta kaikenlainen varallisuus ja törsäilevä elämäntyyli karsisi minut välittömästi listoilta poiskin jopa, samoin ulkonäkö.
Ja ynnäsin nyt listat heteroina pitämieni kriteereistä. Niitten perusteella noway.
Lepakkolistoilla luulen, että kävis aivan yhtä huonosti. 🙂
Cool❄️ - Anonyymi
Oli siellä "HALLITTU rahankäyttö ja talous kunnossa. Sari, 59"
Joten rahankäytön hallitsevana, joskaan en törsäilevänä bongasin tämän. 👍
Monesti mitä listoja lukee, tulee tunne että pitäisi olla paljon rahaa ja kuluttaa sitä ihan vitusti kaikkeen älyttömään. Tämä nyt on mutu. Jos ei ole hassaaja, joutuu mustalle listalle tiukkapipona?
Cool❄️- Anonyymi
Ainakin minulle tuo "tiukkapipoisuus" riippuu ihan siitä miten tuon ilmaisee ja miten se ilmenee, siis tuo ettei hassaa. Itse en paljoa kuluta, mutta ei mulla ole tarvetta korosta sitä. Sellaisen kokisin rasittavaksi, jos aina ääneen laskettaisiin joka senttiä. Sen sijaan, jos se tulee luonnostaan niin se on ihan ok ja jo se ei tarkoita sellaista jatkuvaa "neuvottelemista" siitä, että voinko ostaa haluamaani juustoa tmv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minulle tuo "tiukkapipoisuus" riippuu ihan siitä miten tuon ilmaisee ja miten se ilmenee, siis tuo ettei hassaa. Itse en paljoa kuluta, mutta ei mulla ole tarvetta korosta sitä. Sellaisen kokisin rasittavaksi, jos aina ääneen laskettaisiin joka senttiä. Sen sijaan, jos se tulee luonnostaan niin se on ihan ok ja jo se ei tarkoita sellaista jatkuvaa "neuvottelemista" siitä, että voinko ostaa haluamaani juustoa tmv.
No mä en ole missään määrin nipottaja. Mutta katson kyllä mihin rahani laitan, jos se ei ole välttämätöntä niin helposti jää ostamatta. Ruoka on välttämätöntä ja sen suhteen en ole pihikään.
Lähinnä kaikenlaiset turhat rätit ja lumput, materia on sellasta missä äkkiä nyrpistän nokkaani, onko ihan pakko?
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mä en ole missään määrin nipottaja. Mutta katson kyllä mihin rahani laitan, jos se ei ole välttämätöntä niin helposti jää ostamatta. Ruoka on välttämätöntä ja sen suhteen en ole pihikään.
Lähinnä kaikenlaiset turhat rätit ja lumput, materia on sellasta missä äkkiä nyrpistän nokkaani, onko ihan pakko?
Cool❄️Ja jatkuva ravintolaruokailu, kakut, paakkelssit, alkoholi niistä sanoisin kyllä onko aivan pakko tuhlata niihin jatkuvasti.
Joskus ok, viikottain ei helvetissä ellei ole Roope Ankka.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cool❄️En mä tarkoittanutkaan sinua, vaan puhuin yleisellä tasolla, että minkä itse koen nipotukseksi. Mä itse ajattelen, että kukin tehköön omillaan mitä haluaa. en varsinaisesti koe asialliseksi puuttua toisen hankintoihin, jos ei mielipidettä kysytä. Kun yhteiset kulut on hoidettu niin minulle ei kuulu mitä toinen lopuillaan tekee. Alkoholissa minu vituttaa lähinnä niiden juomisen lopputulema, mutta jos hankkii vaikka tonnin viskipullon omilla rahoillaan ja juo siitä pienen siivun silloin tällöin, niin yksi lysti minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jatkuva ravintolaruokailu, kakut, paakkelssit, alkoholi niistä sanoisin kyllä onko aivan pakko tuhlata niihin jatkuvasti.
Joskus ok, viikottain ei helvetissä ellei ole Roope Ankka.
Cool❄️Tietysti tässä tulee myös se, että kyllä kumppani saa omiaan tuhlata, kunhan ei minun tuhlaa mielitekoihinsa ja heräteistoksiinsa surutta ja sumeilematta. Mä kyllä teen stopin äkkiä sellasesta mun lompakolla kyläilystä järjettömyyksiin.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti tässä tulee myös se, että kyllä kumppani saa omiaan tuhlata, kunhan ei minun tuhlaa mielitekoihinsa ja heräteistoksiinsa surutta ja sumeilematta. Mä kyllä teen stopin äkkiä sellasesta mun lompakolla kyläilystä järjettömyyksiin.
Cool❄️No mun ei tarvitse edes tehdä loppua, kun ei kenelläkään tule koskaan mun lompakolleni pääsyä olemaan. Ei ole ollut, eikä tule olemaan. Jokainen saa tuhlata, mitä on itse tienannut. Minä saatan kyllä hyvinkin myös siihen toiseen tuhlata, mutta ihan omalla päätökselläni.😛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mun ei tarvitse edes tehdä loppua, kun ei kenelläkään tule koskaan mun lompakolleni pääsyä olemaan. Ei ole ollut, eikä tule olemaan. Jokainen saa tuhlata, mitä on itse tienannut. Minä saatan kyllä hyvinkin myös siihen toiseen tuhlata, mutta ihan omalla päätökselläni.😛
No just näin. Sama. Voin omasta halustani törsätä toiseen, tehnyt niin monet kerrat ja puhutaan tuhansista euroista.
Mutta jotenkin kavahdan ihmisiä, jotka pitää automaationa, että kuluttaa toisen rahoja surutta kuin omiaan ja vielä kiukkuaa, jos se ei käy.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No just näin. Sama. Voin omasta halustani törsätä toiseen, tehnyt niin monet kerrat ja puhutaan tuhansista euroista.
Mutta jotenkin kavahdan ihmisiä, jotka pitää automaationa, että kuluttaa toisen rahoja surutta kuin omiaan ja vielä kiukkuaa, jos se ei käy.
Cool❄️Mulla ei ole kokemusta tollasista ihmisistä, kun en ikinä erehtyisi kimppaan sellaisen kanssa. Nämä mun kokemukseni ovat pikemmin sitä tasoa, että repesin ihan ääneen nauramaan tossa joku viikko takaperin, kun eksäni alkoi ihan ylättäen jutella yhdestä hankinnastaan mulle, että "mitä mieltä olet" ja "kai mulla nyt kerran vuodessa on sellaseen varaa" ja "en mä ole vuoteen ostanut itelleni mitään". Mies, jonka kanssa en ole ollut yhdessä 5:een vuoteen, mutta ollaan siis hyvissä väleissä ja muksun asioiden takia tulee juteltua melko usein. Hän alkaa kysellä minulta jostain muutaman satasen ostoksesta, työssäkäyvä ihminen. Anteeksi, mutta mitä tämä mulle kuuluu 😂. Joo, etköhän sä voi aivan vapaasti sen hankkia.
Vaan siis oikeasti, en mä ole ikinä tajunnut niitäkään, jotka menevät tollasten toisen rahojen tuhlaajien kanssa yhteen ja sitten valittavat siitä toiminnasta. Itsehän he ne tyypit valitsevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole kokemusta tollasista ihmisistä, kun en ikinä erehtyisi kimppaan sellaisen kanssa. Nämä mun kokemukseni ovat pikemmin sitä tasoa, että repesin ihan ääneen nauramaan tossa joku viikko takaperin, kun eksäni alkoi ihan ylättäen jutella yhdestä hankinnastaan mulle, että "mitä mieltä olet" ja "kai mulla nyt kerran vuodessa on sellaseen varaa" ja "en mä ole vuoteen ostanut itelleni mitään". Mies, jonka kanssa en ole ollut yhdessä 5:een vuoteen, mutta ollaan siis hyvissä väleissä ja muksun asioiden takia tulee juteltua melko usein. Hän alkaa kysellä minulta jostain muutaman satasen ostoksesta, työssäkäyvä ihminen. Anteeksi, mutta mitä tämä mulle kuuluu 😂. Joo, etköhän sä voi aivan vapaasti sen hankkia.
Vaan siis oikeasti, en mä ole ikinä tajunnut niitäkään, jotka menevät tollasten toisen rahojen tuhlaajien kanssa yhteen ja sitten valittavat siitä toiminnasta. Itsehän he ne tyypit valitsevat.Mä olen ollut pari kertaa sellaisen miehen kanssa kimpassa, joka mielellään käytti mun rahoja, muttei omiaan minun hyväksi.
Toisen heistä vuoksi ostin omakotitalonkin. 😄
Se oli kuitenkin munansurkastuttaja, sen jälkeen kyseinen miekkonen alkoikin sekoilla urakalla. 🤷🏼♂️
Nainen ostaa talon, ei kaikille miehille ole kiva juttu, edes vaikka saisi asua siinä.
Niinpä hän kertoili kylillä, että se on hänen, vaikkei ollut penniäkään siihen sijoittanut, mokoma paskahousu.
Mutjoo, en minäkään enää menis yhteen, edes samaan kämppään kenenkään kanssa. Helpointa niin, kumpikin elää tulijensa mukaan.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut pari kertaa sellaisen miehen kanssa kimpassa, joka mielellään käytti mun rahoja, muttei omiaan minun hyväksi.
Se oli kuitenkin munansurkastuttaja, sen jälkeen kyseinen miekkonen alkoikin sekoilla urakalla. 🤷🏼♂️
Nainen ostaa talon, ei kaikille miehille ole kiva juttu, edes vaikka saisi asua siinä.
Niinpä hän kertoili kylillä, että se on hänen, vaikkei ollut penniäkään siihen sijoittanut, mokoma paskahousu.
Mutjoo, en minäkään enää menis yhteen, edes samaan kämppään kenenkään kanssa. Helpointa niin, kumpikin elää tulijensa mukaan.
Cool❄️Mun kohdalla nuori rakkauteni oli sokea ja halusin hyvää heille tarjota, koska pystyin, mutta tulin hyväksikäytetyksi. Kantapääoppi.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut pari kertaa sellaisen miehen kanssa kimpassa, joka mielellään käytti mun rahoja, muttei omiaan minun hyväksi.
Cool❄️Nuorena sitä varmasti moni tekee huonojakin valintoja, mutta fiksu sitten oppii niistä. Varsinkin jos ei ole kasvatettu olemaan tarkkana tolla tavalla, niin eihän näitä ehkä tule ajatelleeksi. Ja juu, kyllähän se edelleen on monelle miehelle kova paikka, jos nainen maksaa ja nainen ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorena sitä varmasti moni tekee huonojakin valintoja, mutta fiksu sitten oppii niistä. Varsinkin jos ei ole kasvatettu olemaan tarkkana tolla tavalla, niin eihän näitä ehkä tule ajatelleeksi. Ja juu, kyllähän se edelleen on monelle miehelle kova paikka, jos nainen maksaa ja nainen ostaa.
Jep, joo näin siinä pääsi käymään. Parinkympin alussa olin ja sinisilmäinen muutenkin, kuin biologisesti.
On kyllä, en ymmärrä miksi. Kun itse oon astellut aina ettei sillä väliä oo kuka ostaa, kuka tekee. Sukupuolen mukaan siis ihan sama.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, joo näin siinä pääsi käymään. Parinkympin alussa olin ja sinisilmäinen muutenkin, kuin biologisesti.
On kyllä, en ymmärrä miksi. Kun itse oon astellut aina ettei sillä väliä oo kuka ostaa, kuka tekee. Sukupuolen mukaan siis ihan sama.
Cool❄️Vaan onpa mullakin ollut vaikeuksia asettua miehen taloon. Ensimmäinen kumppani, jonka huushollissa asun. Kun on asunut omissa huusholleissa, niin on ollut oma lupakin.
Jotenkin nään, että tämä on eka ja viimeinen kumppani kenen huushollissa asuisin. Jotenkin se kun koti on oma, on myös vapaammin omassa valtuudessa tehä mitä mielii.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan onpa mullakin ollut vaikeuksia asettua miehen taloon. Ensimmäinen kumppani, jonka huushollissa asun. Kun on asunut omissa huusholleissa, niin on ollut oma lupakin.
Jotenkin nään, että tämä on eka ja viimeinen kumppani kenen huushollissa asuisin. Jotenkin se kun koti on oma, on myös vapaammin omassa valtuudessa tehä mitä mielii.
Cool❄️Ettekö te kuitenkin muuttaneet siihen yhdessä? Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Mä ajattelen, että siinä on jo perustavanlaatuisesti jotain dynamiikassa pielessä, jos toisesta tuntuu, että toisesta tuntuu kuin asuisi toisen huushollissa. Itselleni on tärkeää, että minun kotini on sille toiselle myös koti (jos toinen siis mun kämppääni muuttaa). Siellä on ihan täydet valtuudet puuhata ja tehdä. Vaikka se olisi yhteisessäkin omistuksessa se asunto, niin kyllähn silloinkin toisen kanssa ne asiat sovitaan. Toisaalta mä olen niin joustava yksilö, että jos ei ihan pähkähulluja ideoita saa (kuten nyt jotkut Väliksen ideat, että naulataan matot kattoon), niin ei mua häiritse. Varmasti hetken nieleskelisin, jos toinen keksisi maalata jonkun seinän viininpunaiseksi tmv. (tällaisiin ratkaisuihin olen muutamienkin poikamiesten kämpissä törmännyt), mutta kyllä mä siihenkin tottuisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö te kuitenkin muuttaneet siihen yhdessä? Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Mä ajattelen, että siinä on jo perustavanlaatuisesti jotain dynamiikassa pielessä, jos toisesta tuntuu, että toisesta tuntuu kuin asuisi toisen huushollissa. Itselleni on tärkeää, että minun kotini on sille toiselle myös koti (jos toinen siis mun kämppääni muuttaa). Siellä on ihan täydet valtuudet puuhata ja tehdä. Vaikka se olisi yhteisessäkin omistuksessa se asunto, niin kyllähn silloinkin toisen kanssa ne asiat sovitaan. Toisaalta mä olen niin joustava yksilö, että jos ei ihan pähkähulluja ideoita saa (kuten nyt jotkut Väliksen ideat, että naulataan matot kattoon), niin ei mua häiritse. Varmasti hetken nieleskelisin, jos toinen keksisi maalata jonkun seinän viininpunaiseksi tmv. (tällaisiin ratkaisuihin olen muutamienkin poikamiesten kämpissä törmännyt), mutta kyllä mä siihenkin tottuisin.Muutettiin yhdessä, silti kesti aikaa asettumisessa. Olo oli pitkään, kuin olisin vaan kylässä täällä. Ja tiedän siihen liittyvän sen miten kumppanini suhtautui mun ideoihin ja toiveisiin tyrmäävästi pitkään.
Bossina. Se jotenkin pahensi oloani ja vaikeutti kotiutumista. Mäkään kun en mitään hullua sentään touhua. Hän vaan ei koe kodikkuutta kuten minä.
Että jotenkin voisi sisustaa tai tehdä pihaakin.
Nyt on joustoa jo löytynyt. Mutta en mä silleen osaa täällä olla ihan vapautuneesti, se kotiutuminen kärsi alkuun, niin ei se oikein helposti enää onnistukkaan paljon myöhemmin.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutettiin yhdessä, silti kesti aikaa asettumisessa. Olo oli pitkään, kuin olisin vaan kylässä täällä. Ja tiedän siihen liittyvän sen miten kumppanini suhtautui mun ideoihin ja toiveisiin tyrmäävästi pitkään.
Bossina. Se jotenkin pahensi oloani ja vaikeutti kotiutumista. Mäkään kun en mitään hullua sentään touhua. Hän vaan ei koe kodikkuutta kuten minä.
Että jotenkin voisi sisustaa tai tehdä pihaakin.
Nyt on joustoa jo löytynyt. Mutta en mä silleen osaa täällä olla ihan vapautuneesti, se kotiutuminen kärsi alkuun, niin ei se oikein helposti enää onnistukkaan paljon myöhemmin.
Cool❄️Tuohan se ongelma tuntuu monesti olevan. Ainakin mitä ystävien juttuja on kuunnellut, niin monen tuntuu olevan tosi vaikea antaa toisen ihan aidosti olla kuin kotonaan. Sekin on totta, että aluksi on hyvin vaikeaa itsekään olla toisen asunnossa kuin kotonaan. Sitä jotenkin tuntee tonkivansa kaappeja, vaikka vaan etsisi kahvinpaketin paikkaa keittiössä. Sitten jos toinen vielä oikein erikseen rajoittaa sitä kotiutumista, eikä tue sitä, että tee ihan miten haluat, niin se kotiutuminen voi pysähtyä kokonaan. Jos toinen muuttaa asuntoon, joka on jo ollut toisen koti, niin siihen pitäisi osata kiinnittää oikein erikseen huomiota, että toineen saa siitä paikasta myös omantuntuisensa (tietenkin ilman, että toisen tunne kodista kärsii). Tuskin kenelläkään aidosti jokainen asia kodissaan olisi sellainen, etteikö siitä voisi luopua tai etteikö sitä voisi jotenkin muuttaa.
Jäin muuten miettimään noiden kaappien kanssa, että onkohan pariskunnilla yleensä jotakin sellaisia kaappeja tai laatikostoja tms. jotka olisivat jotenkin toisen yksityisaluetta? Eli siis jotain sellaisia paikkoja, joihin toisen ei sopisi mennä härkkimään ja joka tuntuisi yksityisyyden loukkaamiselta.
- Anonyymi
Useinhan ne naisten unelmamiehet onkin jotain jännämiehiä vaikka naiset kuinka kuvittelee että komea mies on hyvä mies.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009539350.html Tuli mieleen tuota Ilta saninomien juttua lukiessa, että kuinkahan moni noista on muussakin elämässä sellaisia, että yrittävät käsikirjoittaa tai kontrolloida asioita. Ei elämää voi etukäteen käsikirjoittaa tai ainakaan liian paljon.
Tuossa jutussa yksi nainen sanoi, että listaa siksi ylös asioita, että välttyisi sydänsuruilta. Mutta jos hän ei löydäkään koskaan listaamiensa toiveiden ja ominaisuuksien mukaista kumppania. Mitä sitten? Sitten pettymys voi olla vielä suurempi.
On itselänikin asioita, joita arvostan ihmisissä (noin ylipäätään ihmisissä, en pelkästään parisuhdemielessä), mutta en ole listannut niitä ylös mihinkään taulukkoon tai vaikka puhelimen muistioon.- Anonyymi
Mäkin vähän ihmettelin tuota taulukkoa ja puhelimen muistia. Mietin vaan, että ovatko nuo kovinkaan tärkeitä kriteerejä, jos ne voivat päästä unohtumaan. Minussa ainakin ne olemassaolevat kriteerit ovat niin tiukasti olemassa, että eivät ne pääse unohtumaan, eikä niitä tarvitse pohtia. Kyllä mä kysyttäessä kykenen niitä kirjaamaan ylös, mutta ei minun tarvitse sitä itseni takia tehdä.
- Anonyymi
Eipä tavis naiset jousta ja siksi sadat tuhannet tavis miehet onkin sinkkuja. Sain kerran pakit oikeesti lihavalta naiselta. Se sanoi että minun pitäisi olla vähän laihempi. Painoin 90 kg ja nainen varmaan 85 kg.
- Anonyymi
Miksi edes pokailit jotain naista, jota kerta pidit lihavana?
- Anonyymi
Lähinnä lasten tekemiä listoja . Saahan sitä vaatia mitä vaan . Eri asia sitten mitä saa. Kyllä hekin vielä oppivat että oikeassa elämässä yksikään asia ei toteudu mitä on toivonut . Ei ainakaan juuri sellaisena kuin on toivonut .
- Anonyymi
Kyllä minulle on tärkeää, että miehellä ei ole kotona asuvia lapsia / luottotiedot kunnossa / käy töissä / omistaa auton / ei asu paskalähiössä / pituus yli 175cm.
Muusta voin joustaa. Ihan hyvin on seuraa löytynyt.
- Anonyymi
Kun luin Sarin vaatimukset, mies olisi Mika Aaltola tai joku muu joka on mennyt yhdelle ainoalle naiselle jo kahden- ja kolmenkympin välissä. Kyllä Sari saa etsiä.
Tämä oli hauska, MUKAVAN näköinen. Ei lättäjalat. Petri, 53 - Anonyymi
Jännämies saa naisia. Kannattaa olla jännämies. Tavis nainen ei anna pakkeja pitkälle komealle jännämiehelle.
- Anonyymi
Eikun hakemaan ranta rakasta ulkomaita tuoda tuliainen mukanaan
- Anonyymi
Miksi edes pitäisi joustaa?
Monet ovat mieluummin yksin kuin jonkun sellaisen kanssa, josta ei pidä. - Anonyymi
En minäkään miehenä jousta. Yhdelläkään itseäni ylipainoisemmalla lihavalla ei ole mitään asiaa lähelleni. Olen yksin loppuelämän ennemmin kuin koskaan huolisin lihavaa naista.
- Anonyymi
kyllä nainen saa sisltöä elämäänsä hoivailemalla jännämiestä ja uskottelemalla että huomenna se muuttuu !
ja jos niin ihmeellisesti kävisikin, se on sen suhteen loppu koska ei ole sitä jännämiestä enää noin se menee.
kyllä nainen aina jomman kumman silmän haluaa mustaksi! - Anonyymi
yhtenä yönä valvoin aamutunneille kauhunsekaisin tuntein ajatellesani että joku ylipainoinen naisimmeinen asuisi saman katon alla, ja jopa samassa kammarissa huh...vieläkin viluttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yhtenä yönä valvoin aamutunneille kauhunsekaisin tuntein ajatellesani että joku ylipainoinen naisimmeinen asuisi saman katon alla, ja jopa samassa kammarissa huh...vieläkin viluttaa.
mahtaisiko miten monen naisen sydän kestää sellaista että mies tulisi kotiin ihan selvinpäin siisti olemus eikä ainuttakaan tatuointia edes takapuolen osiossa ja alkaisi tekemään kotitöitä !
rakastan tiskata astioita vaikka joudun hiukan kumartumaan ollessani 195 senttiä pitkä varustettuna sinisillä silmillä ja vaaleilla hiuksilla!?
pelkään että jokin kohtaus siitä seuraisi.
- Anonyymi
No, en tiedä kannattaako tehdä noin mitä Tarja on tehnyt. Tietysti terapian kannalta voi olla hyvästä, kuka haluaa olla terapiapotilaan seuraava puoliso? Toisaalta voisi se olla antoisaakin, jos se normaali minä toisi naiselle odotusten ja toivomusten täyttymyksen.
"Tein listan osana terapiaa. Yritän opettaa itselleni, että olen hyvien ja ihanien asioiden arvoinen – ja saan odottaa ja toivoa niitä myös toiselta ihmiseltä, Tarja, 48, perustelee"
AV- Anonyymi
Jos otetaan huomioon paljonko Suomessa on masennuspotilaita, niin terapiassa käyminen voi myös olla ihan vaan positiivinen asia. Ainakin yksilö on itse tajunnut tarvitsevansa terapiaa, eli voi olla ihan sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos otetaan huomioon paljonko Suomessa on masennuspotilaita, niin terapiassa käyminen voi myös olla ihan vaan positiivinen asia. Ainakin yksilö on itse tajunnut tarvitsevansa terapiaa, eli voi olla ihan sekaisin.
Olisipa mukavaa olla se tohtori jolla on oma potilas 24/7.
Jos hoito ei onnistu, voisi syyttää vain itseään:)
AV
- Anonyymi
Kummasti vaatimukset katoaa ja pöksyt tippuu jalasta rumemmallekkin kun pakka kunnossa , mutta kuka semmosta viitsisi alkaa elättämään sitten kun moraalia ei löydy nimeksikään , pelkkää teatteria koittavat ylläpitää.
- Anonyymi
Toisilla katoaa ja tippuu, toisilla taas ei.
- Anonyymi
Kyllä nuo naiset ovat nähty. Lihavia ja nirsoja.
- Anonyymi
No jo on kun ei lättäjalkakaan kelpaa, ajatteleeko tuo tunteidensa kuolevan kun näkee ensi kertaa latuskaiset räpylät. Ja mies oli tuo kranttu.
- Anonyymi
anna kitistä, tuo on muutenkin ihan ikäloppu lapsien saannin kannalta, jos siis ottaa huomioon sen että pitäis tutustua ja luoda side ihmiseen... ei tuommoinen nainen ole enää kykenevä luomaan aitoa sidettä, se on tehny ne siteet jo kymmenien misten kanssa.
- Anonyymi
kuka haluaa olla se mies joka kelpaa kun ei muutakaan enää saa, mutta 15v sitten ei olisi katsonutkaan päin. kuvottavaa...
- Anonyymi
Rehellinen, maailman tapahtumia seuraava, osaa keskustella, pitää huolta läheisistään, on käytännöllinen, vastuullinen tekemisistään, hauska ja huumorintajuinen.
Siinäpä ne tärkeimmät ominaisuudet; ja tuskin kellään on noita kaikkia samassa paketissa, mutt ainakin jotain noista, jotta mä edes kiinnostuisin miehestä.
Miehen ammatti on yks hailee, kunhan jotain tekee, vaikka omatoimisesti kalastaisi.
Työttömyys ei ole mikään este tutustumiselle, tosin ei mikään suosituskaan parisuhteelle. Eiköhän niitä töitäkin löydy, tarpeen vaatiessa asia kyllä järjestyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690