Kun suomalainen sanoo, että häntä vituttaa, kaikki tietävät, mistä on kyse.

Muissa kielissä ei ole vastaavaa sanaa. Esimerkiksi englannin annoyed ja pissed off tai ruotsin irritera tai att vara förbaskad eivät pääse käsiksi täysin samaan tunnetilaan. Tästä syystä vitutusta on kuvailtu suomalaisten kansallistunteeksi: sen sanotaan olevan meillä verenperimässä.


Hauska juttu vitutuksesta ja sen erityislaatuisuudesta:
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009532749.html


"Vitutuksen syyt
Oikeastaan mikä tahansa voi vituttaa.
Päiväkirjojen perusteella yksi asia nousee kuitenkin muiden ylitse: eniten meitä vituttavat muut ihmiset. "

"Moni päiväkirjaa pitänyt harmitteli, että vitutusta tuli purettua läheisiin, kuten kumppaniin tai lapsiin.
– Vaikka kaikki tunteet on lupa tuntea, ei kaikenlainen käytös kuitenkaan ole sopivaa. Oman vitutuksen jatkuva purkaminen muihin ihmisiin voi kertoa tunnetaitojen puutteesta, Linda Litmanen kertoi aiemmin Me Naisille. "

"Vihan ja kiukun tunnetta on tutkittu paljon. Nummenmaan mukaan näyttää siltä, että vitutus tuntuu kehossa melko samalla tavalla.
– Tutkimuksessamme selvisi, että vitutus tuntuu useimmiten ylävartalon, hengityselinten ja sydämen, pään, raajojen ja vatsan alueella. "

58

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eniten vituttaa.. kaikki 🙂

      Minua onneksi hyvin harvoin vituttaa, mutta on sitäkin tapahtunut. - Joskus hengessä: "tee työtä, jolla on tarkoitus".

      Sunnuntainakin vain vähän harmitti, kun tein äkkiä keittoa ja heitin sinne kaikki loput juurekset, mitä kotoa löytyi ja mistä kehtasin vielä ruokaa tehdä. Mukaan lukien loput väriporkkanapussista.. - Siis oransseja, keltaisia ja violetteja. - Ja juu, arvasitkin varmaan, että siitä tuli sellaista köyhän miehen borssikeittoa, ainakin väriltään 😅
      No, yksin kun syö, niin ei kai sillä värillä ole niin väliä.. 🤣

    • Minun vitutuskiintiö täyttyy kun katselen kaupallisia TV-kanavia. Ihmisille olen antanut luvan hölmöillä.

      • Tuo on muuten totta liiankin usein. Ilmankos katselen aika vähän tösöä 🤣


    • Anonyymi

      Vituttaa tietyt sukulaiset, kaveritkin vituttaa nykyään tai eipä mulla niitä enää juurikaan ole kun on tuullut purettua vitutustaan heihinkin liikaa. Vituttaa sekin kun ole naistakaan vuosiin saanut. Siihen kaikki mielenterveysongelmat, päihdeongelmat ja läheisten kuolemat päälle. Juu, on tää elämä vitunmoista paskaa. Revi tästä nyt sitten huumoria. Taidan kohta hypätä sen kirotun ratikan alle.

      Kilttimies89

      • Eli pitkälti voisi muotoilla niin, että muut ihmiset vituttaa?


    • Anonyymi

      Mua ei ole vituttanut kunnolla pitkään aikaan. Viime vuonna vielä lähes jatkuvasti. Kannatti vaihtaa työpaikkaa.

      Tällä hetkellä tunnen kai lähinnä kiitollisuutta, vaikka olo onkin murheellinen. 20-vuotias mamman sylihurina lähti autuaammille hiirenmetsästysmaille. Siinä on totuttelemista.

      xLiner

      • Anonyymi

        Muistin nähneeni joskus kuvan, jossa kroppaan oli merkitty vitutuksen aiheuttamat tuntemukset. En löytänyt sitä nyt, mutta jossain Ylen ohjelmassa mietittiin miten läheistä sukua vitutus on sisulle. Perisuomalaisia kumpikin.

        xLiner


      • Otan osaa sun kissaystävän poismenon johdosta. Perheenjäseniä ja tosi tärkeitä ja läheisiä heistäkin tulee varsinkin jos elävät noinkin pitkään kuin sun ystäväsi. No pitkään sait hänen seurastaan nauttia ja monia lämpimiä hyviä muistoja jäi yhteisestä ajasta.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Otan osaa sun kissaystävän poismenon johdosta. Perheenjäseniä ja tosi tärkeitä ja läheisiä heistäkin tulee varsinkin jos elävät noinkin pitkään kuin sun ystäväsi. No pitkään sait hänen seurastaan nauttia ja monia lämpimiä hyviä muistoja jäi yhteisestä ajasta.🙂.

        Kiitos.

        Kissat voivat olla pitkäikäisiä. Mulla on jo useamman vuoden ollut hiljaisessa haussa pari pentua isojen kissojen kaveriksi ja oppiin. Täytyy nyt varmaan ottaa ääni mukaan hakuun. Nyt on isosti tilaa.

        xLiner


      • Anonyymi

        Energiat ihan konkreettisesti kanavoituu sukuelinchakraan, kun alkaa v.tuttaan.

        Olen tuntenut tämännä useasti, eräs sukulaisämmä on varsinainen mestari aiheuttamaan tuon tajunnantason muuntumisen.

        Erityisen epämiellyttävän tunteesta tekee, että kyseinen vanha, naispuolinen sukulainen herättää tuommoisia tuntemuksia tahallaan sukupuolialueella, koska olen täysin hetero ja kyseisen henkilön vastenmielinen, elinikäinen limerenssi itseäni kohtaan ällöttää minua muutenkin. Jotkut vaan eivät osaa eivätkä halua pitää rajojaan.

        Otan osaa lemmikkisi vuoksi. Ymmärrän tuntemuksesi, oman lemmikkini kuolema oli pahinta, mitä minulle on koskaan tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin nähneeni joskus kuvan, jossa kroppaan oli merkitty vitutuksen aiheuttamat tuntemukset. En löytänyt sitä nyt, mutta jossain Ylen ohjelmassa mietittiin miten läheistä sukua vitutus on sisulle. Perisuomalaisia kumpikin.

        xLiner

        Epäilen, että sisu lähtee juurichakrasta, eli peräaukkochakrasta josta seuraava on sukuelinchakra ja siksi ovat lähellä toisiaan.


      • Oi voi, otan osaa suruusi ❤️😭
        Yksi laumastani poistui joulun alla ja aivan liian nuorena.

        Työpaikkahan oli yksi listatuista kärkivituttajista artikkelissa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistin nähneeni joskus kuvan, jossa kroppaan oli merkitty vitutuksen aiheuttamat tuntemukset. En löytänyt sitä nyt, mutta jossain Ylen ohjelmassa mietittiin miten läheistä sukua vitutus on sisulle. Perisuomalaisia kumpikin.

        xLiner

        Muistan minäkin sen kuvan ja muistan tuon Ylen ohjelmankin. Muistaakseni siinä ohjelmassa yksi vahva teoria oli se, että vitutus ja sisu ovat sukulaisia, ja osin siksikin leimallisia vain suomalaisille.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Oi voi, otan osaa suruusi ❤️😭
        Yksi laumastani poistui joulun alla ja aivan liian nuorena.

        Työpaikkahan oli yksi listatuista kärkivituttajista artikkelissa...

        Kiitti. Meillä on kans lauma. Mä olen se laumanjäsen, jolla on lompakko. Kyllähän noiden kanssa sellainen suhde rakentuu tietyllä tasolla, ettei ehkä ihmisen kanssa ikinä.

        Uskon, että mua vituttaa aika harvoin. Ihan muiden märmätykseen ja kiukutteluun vertaan. Ihme asioista ihmiset ottaa hermot...

        xLiner


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Oi voi, otan osaa suruusi ❤️😭
        Yksi laumastani poistui joulun alla ja aivan liian nuorena.

        Työpaikkahan oli yksi listatuista kärkivituttajista artikkelissa...

        Ja tietysti osanotto sullekin. Rankkoja juttuja.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti. Meillä on kans lauma. Mä olen se laumanjäsen, jolla on lompakko. Kyllähän noiden kanssa sellainen suhde rakentuu tietyllä tasolla, ettei ehkä ihmisen kanssa ikinä.

        Uskon, että mua vituttaa aika harvoin. Ihan muiden märmätykseen ja kiukutteluun vertaan. Ihme asioista ihmiset ottaa hermot...

        xLiner

        Ai, sä olet saanut siis ylennyksen? Mä olen oman laumani lompakollinen huoltaja/palvelija, renki jota ei voi päästää isännäksi, koska eihän siitä tunnetusti hyvä heiluisi 🤣

        Niin muodostuu, se on mielenkiintoista. Eilenkin vänkäsin iltaruoasta tuon monokromaattisen prinsessa kanssa verbaalisesti. Monta minuuttia väiteltiin. Hyvällä syyllä voi kysyä, kumpi on pöljempi, minä vai minä 😁

        Ihmiset vetää herneen käkättimeen vaikka nopeasti kasvavasta ruohosta, jos ei parempaakaan ole sillä hetkellä tarjolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietysti osanotto sullekin. Rankkoja juttuja.

        xLiner

        Kiitokset 🤗

        On, on ne aina, vaikka prosessiin itseensä on jo tottunut. Vielä olis sen pikkuisen tuhkat levittelemättä mökille lempipaikkoihinsa, taitaa joutua hiukan itkemään sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.

        Kissat voivat olla pitkäikäisiä. Mulla on jo useamman vuoden ollut hiljaisessa haussa pari pentua isojen kissojen kaveriksi ja oppiin. Täytyy nyt varmaan ottaa ääni mukaan hakuun. Nyt on isosti tilaa.

        xLiner

        Toivottavasti löytyy pari ihanaa pikkukisua sulle ja isommille kissoille uusiksi kavereiksi.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiat ihan konkreettisesti kanavoituu sukuelinchakraan, kun alkaa v.tuttaan.

        Olen tuntenut tämännä useasti, eräs sukulaisämmä on varsinainen mestari aiheuttamaan tuon tajunnantason muuntumisen.

        Erityisen epämiellyttävän tunteesta tekee, että kyseinen vanha, naispuolinen sukulainen herättää tuommoisia tuntemuksia tahallaan sukupuolialueella, koska olen täysin hetero ja kyseisen henkilön vastenmielinen, elinikäinen limerenssi itseäni kohtaan ällöttää minua muutenkin. Jotkut vaan eivät osaa eivätkä halua pitää rajojaan.

        Otan osaa lemmikkisi vuoksi. Ymmärrän tuntemuksesi, oman lemmikkini kuolema oli pahinta, mitä minulle on koskaan tapahtunut.

        Mä en noista chakroista ymmärrä mitään 😁.

        Lemmikin kanssa on aivan eri taajuudella kuin yhdenkään ihmisen. Ei sitä menetystä ymmärrä, ellei ole omalle kohdalle osunut. Olen haudannut elämän varrella paljon läheisiä ihmisiä, mutta tämä kisu vei palan sieluani mennessään.

        Oli se eläinlääkärillekin kova paikka... Tärkeää työtä tekevät.

        xLiner


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ai, sä olet saanut siis ylennyksen? Mä olen oman laumani lompakollinen huoltaja/palvelija, renki jota ei voi päästää isännäksi, koska eihän siitä tunnetusti hyvä heiluisi 🤣

        Niin muodostuu, se on mielenkiintoista. Eilenkin vänkäsin iltaruoasta tuon monokromaattisen prinsessa kanssa verbaalisesti. Monta minuuttia väiteltiin. Hyvällä syyllä voi kysyä, kumpi on pöljempi, minä vai minä 😁

        Ihmiset vetää herneen käkättimeen vaikka nopeasti kasvavasta ruohosta, jos ei parempaakaan ole sillä hetkellä tarjolla.

        Tässä nyt vasta ihmetellään uutta maailman järjestystä. Pikkutyttö oli meidän pomo, ja hyvä olikin. Kovasti sitä etsitään ja huudellaan, ja koitetaan muakin saada etsimään...

        Turhaa vänkäät kissan kanssa, häviät joka kerta vaikket sitä aina huomaisikaan 😂 No kyllä meilläkin neuvotellaan, jos jotain vahingollista ollaan tekemässä, mutta muuten.. palvelija passaa kaiken pyydettävän pyytäjän eteen 😌

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt vasta ihmetellään uutta maailman järjestystä. Pikkutyttö oli meidän pomo, ja hyvä olikin. Kovasti sitä etsitään ja huudellaan, ja koitetaan muakin saada etsimään...

        Turhaa vänkäät kissan kanssa, häviät joka kerta vaikket sitä aina huomaisikaan 😂 No kyllä meilläkin neuvotellaan, jos jotain vahingollista ollaan tekemässä, mutta muuten.. palvelija passaa kaiken pyydettävän pyytäjän eteen 😌

        xLiner

        Täällä tuo kolli vieläkin hakee kadonnutta tytsiään välillä ja joka aamu käy tarkistamassa että onko tytsin ruokakuppi paikallaan, jos sais sieltä jämät. Ei ole kumpaakaan...

        Niin, mä voitan kyllä sen taistelun, mutta häviän sodan, joka jumalan päivä, aina uudestaan ja uudestaan, olen huomannut 😂

        On ne kummallisia, penteleet, pirun taitavia kietomaan ihmisen häntänsä ympärille 😎


    • Vitutuskin vituttaa silloin kun vitusti vituttaa. Voimakkuus ja syyt mitkä voi olla aivan mitä tahansa maan ja taivaan välillä vaihtelee ja joskus ei edes syytäkään ole on vain vitutus. Onneksi nykyään se todellinen kunnollinen vitutus on todella harvinaista ainakin itellä ja oon huomannut oman asenteen ja asennoitumisen elämään ja asioihin paljon asiaan vaikuttavan. Inhottavin puoli vitutuksessa on omasta mielestä juuri se että jos sitä tulee purettua vitutukseen täysin viattomiin ja syyttömiin läheisiin tärkeisiin ihmisiin. Onneksi osaan nykyään myös pyytää anteeksi jos huomaan näin tehneeni ja jotakin väärin kohdelleeni vitutuspäissäni.🙂.

      • Anonyymi

        Niin minäkin, mutta usein se on liian myöhäistä kun maito on jo kaatunut.


      • Vitutus liittyy olennaisesti stressiin ja ahdistukseen, niitä on sitten helppo purkaa vitutuksen kautta ulkopuolisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin, mutta usein se on liian myöhäistä kun maito on jo kaatunut.

        Voihan se olla joo mutta parempi se on silti anteeksi pyytää kuin jättää se tekemättä vaikka se myöhässä tuliskin.🙂.


      • randombypasser kirjoitti:

        Vitutus liittyy olennaisesti stressiin ja ahdistukseen, niitä on sitten helppo purkaa vitutuksen kautta ulkopuolisiin.

        Näinhän se on ja sitä voi tehdä aivan huomaamattaankin vaikka ei tarkoittaisi niin tehdä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näinhän se on ja sitä voi tehdä aivan huomaamattaankin vaikka ei tarkoittaisi niin tehdä.🙂.

        Niin, harvemmin sitä on tarkoitus ärhennellä muille, mutta se käy liian helposti kun mutterit on kireellä.


      • Anonyymi

        Silloin kun sulla ei ole todellista syytä vitutukseen; kyseessä on masennus, eli mielialahäiriö.
        Tuttu juttu mulle; niin omakohtaisesti, kuin myös joidenkin hoidettavien kohdalla.
        Lääkityskään ei näin keväisin aina auta.
        Kaamoksen jälkeen lisääntynyt auringonvalo ilmeisesti laukaisee sen tai jostain kokemani mielipaha -> ainakin mun tapauksessani.

        Muilla hyvinkin saattaa olla syyt ja seuraukset erilaisia. Mulla nyt on lievä autismi, joka hankaloittaa mun elämääni olennaisesti. En ole vieläkään oppinut pitämään omat mielipiteeni; ominani, niin sanotusti, turparullalla.

        Mä kyllä esitän oman mielipiteeni liiankin avoimesti; eli joku saattaa kokea sen hyökkäyksenä itseään kohtaan. No, siinäpähän nuolkoot omia haavojaan; mä olen ensin kokenut sen hyökkäys asenteen, kohdistuneen minuun. Mä en jää kädet suorina sivulle odottamaan
        jatkoa - kyllä mä teen automaattisesti; vastaiskun, kannatti tai ei!
        Siihen näes oppii ajan kanssa, puolustamaan omaa linnoitustaan; joskus ylimitoitustikin.

        No, se anteeksi pyytäminen, silloin kun ajatukset menee ristiin... ja omistaan pitäisi luopua!
        Ei oikein, mun kohdalla onnistu. Mä en yleensä pakita; tuli mitä tuli, mä seison sanojeni takana. On siitä tullut muutama laskukin elämäni aikana maksettua, siis rahallisesti.
        *********


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, harvemmin sitä on tarkoitus ärhennellä muille, mutta se käy liian helposti kun mutterit on kireellä.

        Jep. Ikäväkyllä niin käy mutta onneks anteeksi pyyntö edes vähän tilannetta korjaa jos sen vain tajuaa tehdä.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun sulla ei ole todellista syytä vitutukseen; kyseessä on masennus, eli mielialahäiriö.
        Tuttu juttu mulle; niin omakohtaisesti, kuin myös joidenkin hoidettavien kohdalla.
        Lääkityskään ei näin keväisin aina auta.
        Kaamoksen jälkeen lisääntynyt auringonvalo ilmeisesti laukaisee sen tai jostain kokemani mielipaha -> ainakin mun tapauksessani.

        Muilla hyvinkin saattaa olla syyt ja seuraukset erilaisia. Mulla nyt on lievä autismi, joka hankaloittaa mun elämääni olennaisesti. En ole vieläkään oppinut pitämään omat mielipiteeni; ominani, niin sanotusti, turparullalla.

        Mä kyllä esitän oman mielipiteeni liiankin avoimesti; eli joku saattaa kokea sen hyökkäyksenä itseään kohtaan. No, siinäpähän nuolkoot omia haavojaan; mä olen ensin kokenut sen hyökkäys asenteen, kohdistuneen minuun. Mä en jää kädet suorina sivulle odottamaan
        jatkoa - kyllä mä teen automaattisesti; vastaiskun, kannatti tai ei!
        Siihen näes oppii ajan kanssa, puolustamaan omaa linnoitustaan; joskus ylimitoitustikin.

        No, se anteeksi pyytäminen, silloin kun ajatukset menee ristiin... ja omistaan pitäisi luopua!
        Ei oikein, mun kohdalla onnistu. Mä en yleensä pakita; tuli mitä tuli, mä seison sanojeni takana. On siitä tullut muutama laskukin elämäni aikana maksettua, siis rahallisesti.
        *********

        Edellinen vastaus kyllä oli tarkoitettu Mikkojuhanille 2023-04-27 06:29:19 textiin!
        *********


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen vastaus kyllä oli tarkoitettu Mikkojuhanille 2023-04-27 06:29:19 textiin!
        *********

        Näin oletinkin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näinhän se on ja sitä voi tehdä aivan huomaamattaankin vaikka ei tarkoittaisi niin tehdä.🙂.

        Mikko, sulle vastattiin pitkän kaavan mukaan, kato tuosta tän viestin yläpuolelta 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun sulla ei ole todellista syytä vitutukseen; kyseessä on masennus, eli mielialahäiriö.
        Tuttu juttu mulle; niin omakohtaisesti, kuin myös joidenkin hoidettavien kohdalla.
        Lääkityskään ei näin keväisin aina auta.
        Kaamoksen jälkeen lisääntynyt auringonvalo ilmeisesti laukaisee sen tai jostain kokemani mielipaha -> ainakin mun tapauksessani.

        Muilla hyvinkin saattaa olla syyt ja seuraukset erilaisia. Mulla nyt on lievä autismi, joka hankaloittaa mun elämääni olennaisesti. En ole vieläkään oppinut pitämään omat mielipiteeni; ominani, niin sanotusti, turparullalla.

        Mä kyllä esitän oman mielipiteeni liiankin avoimesti; eli joku saattaa kokea sen hyökkäyksenä itseään kohtaan. No, siinäpähän nuolkoot omia haavojaan; mä olen ensin kokenut sen hyökkäys asenteen, kohdistuneen minuun. Mä en jää kädet suorina sivulle odottamaan
        jatkoa - kyllä mä teen automaattisesti; vastaiskun, kannatti tai ei!
        Siihen näes oppii ajan kanssa, puolustamaan omaa linnoitustaan; joskus ylimitoitustikin.

        No, se anteeksi pyytäminen, silloin kun ajatukset menee ristiin... ja omistaan pitäisi luopua!
        Ei oikein, mun kohdalla onnistu. Mä en yleensä pakita; tuli mitä tuli, mä seison sanojeni takana. On siitä tullut muutama laskukin elämäni aikana maksettua, siis rahallisesti.
        *********

        Jep. Joo jos se on paha se vitutus ja jatkuvaa eikä sille mitään varsinaista syytä ole niin se voi jo masennuksen puolelle kääntyä. Toisaalta joskus vaan on sellasia päiviä että vaan vituttaa ja selkeää syytä ei ole ja se menee ihan päivässä ohi niin sitä en vielä masennukseksi laske. Itellä on joskus kaamosmasennus todettu aikanaan ja luonnonvalon määrä vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen helposti. Syksyt ja taivet on aina hankalinta aikaa ja kevättalvella sit rupee helpottaan kun valoisuus lisääntyy mutta kun sen tiedostaa ja tietää niin siihen osaa nykyään suhtautua oikein. Sekin tietenkin auttaa ja helpottaa asiaa että elämässä on nykyään asiat hyvin ja paljon paremmin kuin joskus oli.

        Kyllä mäkin seison aina sen takana mitä sanon mutta jos huomaan että oon jotain huomaamattani epäreilusti kohdellut tai loukannut vain siksi että oon ite ollut huonolla päällä ja äkäinen jostakin syystä niin osaan kyllä anteeksikin pyytää. Mun mielestä juuri se on vastuunottamista omista sanoistaan ja teoistaan että huomaa ja osaa myös pahoitella jos on itse virheen tehnyt ja joku joutunut siitä ilman omaa syytään kärsimään. En nyt tietenkään tarkoita ettetkö myös sä niin tekisi.🙂.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mikko, sulle vastattiin pitkän kaavan mukaan, kato tuosta tän viestin yläpuolelta 👍

        Jep. Joo mä huomasin.👍🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Voihan se olla joo mutta parempi se on silti anteeksi pyytää kuin jättää se tekemättä vaikka se myöhässä tuliskin.🙂.

        Totta. Silti sitä vaan tekee aina uudestaan samat häijyt temput. Aina vaan tulee se hetki kun itsehillintä loppuu ihan omaehtoisesti ja veri lentää vertauskuvainnollisesti.

        Vaikka tulee se kauhea syyllisyys ja huomaa, että toiselle tulee paha mieli.

        Munkin läheinen on maailman kiltein ihminen ja rakastaa minua eikä ikinä tee mitään pahaa ja silti kidutan ja rääkkään häntä säännöllisesti vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Silti sitä vaan tekee aina uudestaan samat häijyt temput. Aina vaan tulee se hetki kun itsehillintä loppuu ihan omaehtoisesti ja veri lentää vertauskuvainnollisesti.

        Vaikka tulee se kauhea syyllisyys ja huomaa, että toiselle tulee paha mieli.

        Munkin läheinen on maailman kiltein ihminen ja rakastaa minua eikä ikinä tee mitään pahaa ja silti kidutan ja rääkkään häntä säännöllisesti vuodesta toiseen.

        Niin no positiivista on että asian tiedostat ja sitä kadut ja se sua vaivaa mikä tarkoittaa sitä että sä voit asialle jotain yrittää tehdä ja opetella toimimaan fiksummin ja toisin niissä tilanteissa kun huomaat itsestäs että nyt meinaan taas näin toimia ja tehdä. Yrität vaikka lähteä hetkeksi johonkin muualle tilanteesta tai saada itselles jotain muuta ajateltavaa tai tekemistä. Yksi juttu mitä voisit myös tehdä on puhua läheiselle rehellisesti ja avoimesti asiasta ja kertoa että se sua vaivaa ja kovasti yrität asialle jotain tehdä. Voit ehkä pyytää häntä myös auttamaan ja huomauttamaan sulle jos hänestä tuntuu siltä että oot näin tekemässä. Äläkä lannistu jos muutosta ei heti tapahdu se on pitkä prosessi yrittää muuttaa tapojaan ja pääasia on että et anna periksi vaan sitkeästi jatkat yrittämistä niin kyllä sä sitten jossain vaiheessa huomaat muutostakin tapahtuneen aivan varmasti ja se taas antaa lisää motivaatiota. Onnea yritykseen jos sitä meinaat koittaa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin no positiivista on että asian tiedostat ja sitä kadut ja se sua vaivaa mikä tarkoittaa sitä että sä voit asialle jotain yrittää tehdä ja opetella toimimaan fiksummin ja toisin niissä tilanteissa kun huomaat itsestäs että nyt meinaan taas näin toimia ja tehdä. Yrität vaikka lähteä hetkeksi johonkin muualle tilanteesta tai saada itselles jotain muuta ajateltavaa tai tekemistä. Yksi juttu mitä voisit myös tehdä on puhua läheiselle rehellisesti ja avoimesti asiasta ja kertoa että se sua vaivaa ja kovasti yrität asialle jotain tehdä. Voit ehkä pyytää häntä myös auttamaan ja huomauttamaan sulle jos hänestä tuntuu siltä että oot näin tekemässä. Äläkä lannistu jos muutosta ei heti tapahdu se on pitkä prosessi yrittää muuttaa tapojaan ja pääasia on että et anna periksi vaan sitkeästi jatkat yrittämistä niin kyllä sä sitten jossain vaiheessa huomaat muutostakin tapahtuneen aivan varmasti ja se taas antaa lisää motivaatiota. Onnea yritykseen jos sitä meinaat koittaa.🙂.

        Kyllä taistelen Jeesus mielessä sydämeni häijyyttä vastaan!

        Mutta sitten jos kauan patoan henkistä murhanhimoa, niin seuraukset ovat infernaaliset ja kohtaus sen mukainen eli vielä pahempi.

        Jotkut meistä vaan ovat Helvetin kätyreitä ja Tsingis kaaneja, ei sille mitään voi.

        Minunkin KAIKKI ihmissuhteet tätä yhtä lukuunottamatta ovat tuhkaa, henkistä väkivaltaa, julmuutta, kyyneleitä ja raivoa ja kun katson menneisyyteen, niin siellä on poltettu ruoho mistä olen kulkenut ja sen tien varrella valittavia, itkeviä ja murjottuja uhreja vertavuotavine sydänhaavoineen.

        Ja silti minun kiltti ystävä minua rakastaa, mieti sitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taistelen Jeesus mielessä sydämeni häijyyttä vastaan!

        Mutta sitten jos kauan patoan henkistä murhanhimoa, niin seuraukset ovat infernaaliset ja kohtaus sen mukainen eli vielä pahempi.

        Jotkut meistä vaan ovat Helvetin kätyreitä ja Tsingis kaaneja, ei sille mitään voi.

        Minunkin KAIKKI ihmissuhteet tätä yhtä lukuunottamatta ovat tuhkaa, henkistä väkivaltaa, julmuutta, kyyneleitä ja raivoa ja kun katson menneisyyteen, niin siellä on poltettu ruoho mistä olen kulkenut ja sen tien varrella valittavia, itkeviä ja murjottuja uhreja vertavuotavine sydänhaavoineen.

        Ja silti minun kiltti ystävä minua rakastaa, mieti sitä!

        No tohon jeesus hommaan mä olen huono ottaan kantaa kun en mistään uskonnoista pidä vaan mun mielestä ne on kamalimpia ja tuhoisimpia asioita mitä ihminen on keksinyt ja kehittänyt varsinkin kristinusko mutta onhan niisä tietysti joitain hyviäkin puolia en sitä kiellä. Sun pitäis opetella purkamaan ja käsittelemään niitä tunteita joillakin positiivisilla tavoilla ettei niin kävisi. Onnellinen kyllä olet kun niin hienon ja ymmärtäväisen ystävän oot elämääsi saanut. Menneisyydestä on turha murehtia kun sitä ei voi muuttaa siitä voi vain oppia. Tulevaisuudesta taas ei tiedä mutta siihen voi yrittää vaikuttaa nykyhetken valinnoilla. Toivottavasti ystäväsi tuella sunkin tulevaisuus olis valoisa ja onnellinen.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tohon jeesus hommaan mä olen huono ottaan kantaa kun en mistään uskonnoista pidä vaan mun mielestä ne on kamalimpia ja tuhoisimpia asioita mitä ihminen on keksinyt ja kehittänyt varsinkin kristinusko mutta onhan niisä tietysti joitain hyviäkin puolia en sitä kiellä. Sun pitäis opetella purkamaan ja käsittelemään niitä tunteita joillakin positiivisilla tavoilla ettei niin kävisi. Onnellinen kyllä olet kun niin hienon ja ymmärtäväisen ystävän oot elämääsi saanut. Menneisyydestä on turha murehtia kun sitä ei voi muuttaa siitä voi vain oppia. Tulevaisuudesta taas ei tiedä mutta siihen voi yrittää vaikuttaa nykyhetken valinnoilla. Toivottavasti ystäväsi tuella sunkin tulevaisuus olis valoisa ja onnellinen.🙂.

        No, ehkä Helvetissä aurinko porottaa, kuten kohta tääläkin..

        Niin, ystäväni on kallein aarteeni maailmassa ja kyllä minä häntä arvostan ja rakastan pienellä ja kuivalla rusinasydämelläni. Minulla on muitakin arvoaarteita, lemmikki ja kaksoisliekki ja kun nyt sitä ajattelen, niin onhan niitä muitakin ystäviä. Nuo tuonpuoleiset ystävät ovat vaan niin hiljaa..

        Mitä luulisit Jeesuksen sanovan siitä, mitä hänen nimissään on tehty, vaikket nyt uskonnoista sen enempää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ehkä Helvetissä aurinko porottaa, kuten kohta tääläkin..

        Niin, ystäväni on kallein aarteeni maailmassa ja kyllä minä häntä arvostan ja rakastan pienellä ja kuivalla rusinasydämelläni. Minulla on muitakin arvoaarteita, lemmikki ja kaksoisliekki ja kun nyt sitä ajattelen, niin onhan niitä muitakin ystäviä. Nuo tuonpuoleiset ystävät ovat vaan niin hiljaa..

        Mitä luulisit Jeesuksen sanovan siitä, mitä hänen nimissään on tehty, vaikket nyt uskonnoista sen enempää?

        No oli se sitten ihan tavallinen mutta karismaattinen ja sen käsityksen mitä historiasta ja historillisista lähteistä oon ymmärtänyt niin suhteellisen sydämellinen ja hyvä tyyppi tai jumalanpoika niin tuskinpa se todellakaan hyvää tykkäis ja pitäis siitä kuinka kristinuskon nimissä ja vuoksi on tehty ja aiheutettu niin paljon kärsimystä ja kuolemaa. Saattais siltä jopa pari rumaa sanaa päästä siitä kertoessaan. Näin mä luulisin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No oli se sitten ihan tavallinen mutta karismaattinen ja sen käsityksen mitä historiasta ja historillisista lähteistä oon ymmärtänyt niin suhteellisen sydämellinen ja hyvä tyyppi tai jumalanpoika niin tuskinpa se todellakaan hyvää tykkäis ja pitäis siitä kuinka kristinuskon nimissä ja vuoksi on tehty ja aiheutettu niin paljon kärsimystä ja kuolemaa. Saattais siltä jopa pari rumaa sanaa päästä siitä kertoessaan. Näin mä luulisin.🙂.

        Kyllä varmasti tulisi pari rumaa sanaa!

        Vieläkin on muistissa minkä raivarin Jeesus sai kun fariseukset myi tilpehööriä temppelin edessä.

        Ja Jeesus oli ihminen ja "Jumalan lapsi", kuten kaikki täälä on Korkeimman Voiman aikaansaannosta, selvähän se. Jeesuksen sanomisia pitää vähän ymmärtää.

        Jeesus oli sydämen demokraatti ja Jumalan tahto on, että ihmiskunta elää sovussa eikä tuhoa itseään ja muita pahuudessaan vaan kaikki ovat yhtä arvokkaita ja elämä on turvallista ja onnellista.

        Kauniita unia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmasti tulisi pari rumaa sanaa!

        Vieläkin on muistissa minkä raivarin Jeesus sai kun fariseukset myi tilpehööriä temppelin edessä.

        Ja Jeesus oli ihminen ja "Jumalan lapsi", kuten kaikki täälä on Korkeimman Voiman aikaansaannosta, selvähän se. Jeesuksen sanomisia pitää vähän ymmärtää.

        Jeesus oli sydämen demokraatti ja Jumalan tahto on, että ihmiskunta elää sovussa eikä tuhoa itseään ja muita pahuudessaan vaan kaikki ovat yhtä arvokkaita ja elämä on turvallista ja onnellista.

        Kauniita unia!

        Samoin nuku hyvin ja uneksi kauniita unia.🙂.


    • Anonyymi

      "Vituttaa", se on hyvä sana. Riittää yksi "vituttaa", ei muuta tarvita. Suomen kielessä ja murteissa on hyviä ja hienoja sanoja, joiden merkitystä monet mielensäpahoittajat ei edes ymmärrä, kun ovat niin tyhmiä bimboja ja luulevat, että on vihapuhetta, kun Mannerheimintiellä ei tajuta, että maassa on paikkoja, joissa puhutaan murteita. Mitäs ÄMMÄT tähän sanoo?

      • Anonyymi

        Sanon, että ämmä on haukkumasana, mutta akka ei ole. Kerran jopa yksi ämmä uhkasi oikeustoimilla, kun sanoin häntä ukkonsa akaksi.

        Ämmän oma asianajaja siitä närkästyi ja ojensi typerää ämmää.


    • Kyllä. Oikeastaan vitutuksen ainoa mahdollinen lähde ovat muut ihmiset. Siksi mielestäni aika paljonkin kannattaa uhrata mahdollisuuksia sen vuoksi, että voi ympäröidä itsensä sellaisilla ihmisillä, jotka eivät vituta.

      • No kyllähän ihan yllättävä rankkasade voi vituttaa enemmän kuin kaikki idiootit ympärillään? Mutta lienet pääosin oikeassa, en äkkiseltään koska viimeksi vituttaessa syy olisi ollut jotain mihin liittyy toisen ihmisen toiminta tai toimimattomuus.


    • Anonyymi

      Yksi ero on, että suomalainen kutsuu "kusipääksi", kun taas muualla ilmaisu on ihan päinvastamainen "asshole".

      Näillä ilmaisuilla on todella suuri ero. Kusipään temput on jotain muuta kun persreiän. Ero voi toki olla myös kulttuuriero mikä ilmenee käytöksessä.

      Silti viihdealan laiskat kääntäjät tätä eivät halua huomioida:(

    • Ei minulla mitä vitutta ,Mutta toivon 1 kk P,Korea johtaja tulee Suomi johtajaksi sitten kaikki tulee siisti hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    • Anonyymi

      Minä osaan hyvin piilotella

    • Anonyymi

      Nyt kun aloin asiaa oikein miettiä, niin tosiaan, lähes aina vitutukseni perimmäinen syy on muut ihmiset. Kävin äsken kaupassa, mua vitutti se kun jotkut ihmiset katsoo pitempään ja sitten kun ne tunkee joka paikkaan.
      Mulla on ihmisläheinen ammatti, mutta yleensä mua ei töissä vituta, paitsi silloin, kun asiakas käyttäytyy mua kohtaan vittumaisesti.
      Joskus mua vituttaa oma saamattomuuteni ja kas, kukas sen takana on? Ihminen :D

      • Niin, ihminen vituttaa, vittumainen otus kun on. Kysy vaikka luonnolta 😁


      • Anonyymi

        miks jotkut kattoo sua pitempää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks jotkut kattoo sua pitempää ?

        Syitä voi olla monia. Joillakin ihmisillä on sellainen ärsyttävä tapa kyylätä, ettei siihen välttämättä ole varsinaista syytä. Toki mähän olen kyllä aika hyvännäköinen nuori nainen, siinä yksi syy... joo mut kaikenkaikkiaan niin aivan saatanan ärsyttävää.


    • Kyllähän niitä asioita löytyy mitkä voi ärsyttää, esim. se jos joutuu pitkään seisomaan kassajonossa, se jos ei löydä jotain laukusta mitä etsii, esim. puhelin, jos sataa eikä ole sateenvarjoa mukana (lähtiessä ei satanut) tai jos paistaa aurinko eikä ole aurinkolaseja mukana (lähtiessä ei paistanut aurinko), jos on liian kuuma ja hiostaa, jos on nukkunut huonosti, jos tietokone toimii liian hitaasti, jos lempihuiviin on tullut reikä, jos oma lempiolut tai joku muu lempijuttu jota on tykännyt syödä tai juoda on lopetettu kaupasta tai sillä hetkellä just muuten vaan loppu hyllystä, jos joku lempivaate on mennyt pilalle pesukoneessa tai muuten.

      Useasti suhtaudun asioihin niin, että hetken saatan harmitella ja velloa ärsytyksessä, joskus jopa itkeä, mutta sitten kun helpottaa niin keep calm and carry on. Ja jos esim. sää ärsyttää, niin sitä ärsytystähän voi purkaa juttelemalla jonkun kanssa säästä, esim. jonkun kaverin tai muun tutun tai purkamalla sitä ärsytystä vaikka tänne palstalle (ja itsehän melko useasti juttelen säästä tai mietin sääasioita, yks top aiheista ympäri vuoden ja ihmekös tuo, kun on 4 vuodenaikaakin ja muuttuvat sääolosuhteet).

      Ärsytystä voi nyös helpottaa puhumisen lisäksi esim. kupillinen kahvia tai teetä, joskus vaikka tölkki olutta, musiikki, huumori, ulos luontoon meneminen, asioiden ylös kirjoittaminen tai ihan vain se, että nukkuu yön yli ja ajattelee asiaa uudestaan vasta sitten (yleensä suraavana päivänä se vitutus on helpottanut, jos ei aikaisemmin).

      • Anonyymi

        Kai tajuat, että vaikka joudut seisomaan kassajonossa, niin kyse on vaan parista minuutista korkeintaan?

        Sama, kun odottaa julkisia ja juna on kaksi minuuttia myöhässä...tai kun myöhästyy ratikasta ja seuraava menee vasta 9 minuutin päästä.

        Ei sillä liene mitään merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      365
      2293
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      445
      2252
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      94
      2074
    4. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      1850
    5. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      81
      1747
    6. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1338
    7. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1275
    8. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      53
      1206
    9. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      191
      1155
    10. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      135
      1078
    Aihe