Kaikki ovat mut pettäneet

Anonyymi-ap

Online peli yhteisö oli viimeinen paikka ja nyt sielläkin..

Nimetkääpä yksi ihminen joka ei olisi pettänyt minua - aivan ette pysty.

Ei ihme että asiat epäonnistuu koska mitään ei voi tehdä ilman että joku voisi vetää maton alta.

140

1081

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Nyt kyllä puhuttiin musta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä puhuttiin musta.

        Eiköhän se vie asianomaisen viestiin linkki. Oppisi hyväksymää erilaisen elämän.


      • Anonyymi

        Kaikkihan sen nyt ymmärtää, että tässä(kin) on kyse sinun ätmin toisesta palstahahmosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen nyt ymmärtää, että tässä(kin) on kyse sinun ätmin toisesta palstahahmosta

        Kiva kun sinulla pieni maailma, kaikki on yksi ja sama.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kiva kun sinulla pieni maailma, kaikki on yksi ja sama.

        No tämä keskustelupalsta nyt ainakin on aika monoliittinen konstruktio, että maailmaan nyt sitten niin tiiä alkaa rinnastaa


      • Anonyymi

        Älä nyt siitä ainakaan välitä.

        Teki raukkamaisimman asian, mitä nainen voi ikinä tehdä -hankkiutui tietoisesti raskaaksi ilman miehen suostumusta.

        100% varmuudella valehtelee, ettei vaadi äijältä rahaa. Ei se äijä siellä muuten puoliväkisin pyörisi.

        Häpeäksi kaikille naisille.

        Koronaa ei voi koskaan pelätä liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt siitä ainakaan välitä.

        Teki raukkamaisimman asian, mitä nainen voi ikinä tehdä -hankkiutui tietoisesti raskaaksi ilman miehen suostumusta.

        100% varmuudella valehtelee, ettei vaadi äijältä rahaa. Ei se äijä siellä muuten puoliväkisin pyörisi.

        Häpeäksi kaikille naisille.

        Koronaa ei voi koskaan pelätä liikaa.

        Kiitos sinulle kovasti empaattisesta eleestä lämmittää kovin.
        Korona ei sovi minulle olen allerginen sille myös ihmisille jotka eivät käytä FFP2 yhteiskuntakin säästäisi kovin ja terveydenhuollon kapasiteettia jos kaikki suojelisi muita FFP2, ilmahygienialla sekä käsihygienialla.

        Ei tarvitsisi siirellä lapsisydänpotilaita

        Jostain syystä ihmiset eivät ymmärrä syyseurauksia. On todella silmille tappavaa nähdä katsoa joka ihminen menehtyy yhtä-äkkiä silmien edessä kuin Tommi Parkkonenkin. Kyselenkin miten jaksaa ja iski huoli.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1644398835215527936?s=20


        Ei ole oikein kuolla kulkutautii jos kaikki olisi suojellu häntäkin eikä vähätellyt maskien käyttöä.
        Enkä mitään lohdustikaa osannut sanoa lopuksi.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1652956788323409923?s=20


      • valtakunta kirjoitti:

        Kiitos sinulle kovasti empaattisesta eleestä lämmittää kovin.
        Korona ei sovi minulle olen allerginen sille myös ihmisille jotka eivät käytä FFP2 yhteiskuntakin säästäisi kovin ja terveydenhuollon kapasiteettia jos kaikki suojelisi muita FFP2, ilmahygienialla sekä käsihygienialla.

        Ei tarvitsisi siirellä lapsisydänpotilaita

        Jostain syystä ihmiset eivät ymmärrä syyseurauksia. On todella silmille tappavaa nähdä katsoa joka ihminen menehtyy yhtä-äkkiä silmien edessä kuin Tommi Parkkonenkin. Kyselenkin miten jaksaa ja iski huoli.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1644398835215527936?s=20


        Ei ole oikein kuolla kulkutautii jos kaikki olisi suojellu häntäkin eikä vähätellyt maskien käyttöä.
        Enkä mitään lohdustikaa osannut sanoa lopuksi.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1652956788323409923?s=20

        Myös suojeltaisiin nämäkin itsemurhaan tehneet nuoret.
        Tilaa olisi enemmän kun pidettäis huolta ettei kuolla kulkutautiin ja vie paikkoja sairastuta ihmisiä pois töistä kuntoutukset junnaa.
        https://twitter.com/ktanhuan/status/1651834281990168577?s=20
        Pystytään takaan iäkkäille hoito eikä hajoittaa työterveyttä.
        Jostain syystä FFP2,ilma- ja käsihygienia ovat liian raskaat että kärsivät niistä yli 5,5 miljoonaa ihmistä.

        Joskus heikoista huolehtiminen on joillekin hyvin vaikeaa. Sydämeni pakahtuu.


      • valtakunta kirjoitti:

        Myös suojeltaisiin nämäkin itsemurhaan tehneet nuoret.
        Tilaa olisi enemmän kun pidettäis huolta ettei kuolla kulkutautiin ja vie paikkoja sairastuta ihmisiä pois töistä kuntoutukset junnaa.
        https://twitter.com/ktanhuan/status/1651834281990168577?s=20
        Pystytään takaan iäkkäille hoito eikä hajoittaa työterveyttä.
        Jostain syystä FFP2,ilma- ja käsihygienia ovat liian raskaat että kärsivät niistä yli 5,5 miljoonaa ihmistä.

        Joskus heikoista huolehtiminen on joillekin hyvin vaikeaa. Sydämeni pakahtuu.

        Minusta tuntuu minut on pettänyt 5,5 miljoonaa ihmistä naureskellen minullr. Vähättelemällä haukkumalla henkilöitä ihan kuullut twitterissä, joita ihan silmätysten nähnyt. Tyhmäksi haukkuvat maskipäitä. Minusta tuntuu nurinkuriselta en suojele vain itseäni vaan myös ympärillä olevia.
        Onko ihmiset taantuneet. Ihmiset ovatkin muuta mitä oletin..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt siitä ainakaan välitä.

        Teki raukkamaisimman asian, mitä nainen voi ikinä tehdä -hankkiutui tietoisesti raskaaksi ilman miehen suostumusta.

        100% varmuudella valehtelee, ettei vaadi äijältä rahaa. Ei se äijä siellä muuten puoliväkisin pyörisi.

        Häpeäksi kaikille naisille.

        Koronaa ei voi koskaan pelätä liikaa.

        Käytä ystäväni FFP2 yleisissä sisätiloissa vaikka ahdistaakin kun muut ei käytä, vaikka hymyillään silmillä pieni ele. välitetään enemmän toisista. Voin sanoa se llämmittää mieltä kun näemme enemmän ihmisiä jotka käyttävät.


      • valtakunta kirjoitti:

        Käytä ystäväni FFP2 yleisissä sisätiloissa vaikka ahdistaakin kun muut ei käytä, vaikka hymyillään silmillä pieni ele. välitetään enemmän toisista. Voin sanoa se llämmittää mieltä kun näemme enemmän ihmisiä jotka käyttävät.

        Minulle se turvallisuutta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulle se turvallisuutta.

        Siis luo turvallisuutta eikä alistuta massapainostuksen alla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kiitos sinulle kovasti empaattisesta eleestä lämmittää kovin.
        Korona ei sovi minulle olen allerginen sille myös ihmisille jotka eivät käytä FFP2 yhteiskuntakin säästäisi kovin ja terveydenhuollon kapasiteettia jos kaikki suojelisi muita FFP2, ilmahygienialla sekä käsihygienialla.

        Ei tarvitsisi siirellä lapsisydänpotilaita

        Jostain syystä ihmiset eivät ymmärrä syyseurauksia. On todella silmille tappavaa nähdä katsoa joka ihminen menehtyy yhtä-äkkiä silmien edessä kuin Tommi Parkkonenkin. Kyselenkin miten jaksaa ja iski huoli.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1644398835215527936?s=20


        Ei ole oikein kuolla kulkutautii jos kaikki olisi suojellu häntäkin eikä vähätellyt maskien käyttöä.
        Enkä mitään lohdustikaa osannut sanoa lopuksi.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1652956788323409923?s=20

        Pettymystä on liiaksi maailmassa mutta sinä edes pelastat yhden ihmisen sillä ja takaat muidenkin terveyden myös voi uv-laiteella puhdistaa FFP2 nopeasti.


      • En tiedä ton ketjun keskusteluista ja trollikka nyt on suorasanainen ilman mitään suodatinta ja töksäyttelee välillä asioita sen vuoksi ihmisille mutta paha ihminen hän ei todellakaan ole vaan oikeasti sydämellinen, mukava, rehellinen ja velvollisuudentuntoinen tai sellainen kuva mulle on tullut. Eikä hän ainakaan mua ole ikinä väärin tai huonosti kohdellut vaikka ollaan erimieltäkin oltu asioista ja on saattanut suorasanaisesti mielipiteensä kertoa.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kiitos sinulle kovasti empaattisesta eleestä lämmittää kovin.
        Korona ei sovi minulle olen allerginen sille myös ihmisille jotka eivät käytä FFP2 yhteiskuntakin säästäisi kovin ja terveydenhuollon kapasiteettia jos kaikki suojelisi muita FFP2, ilmahygienialla sekä käsihygienialla.

        Ei tarvitsisi siirellä lapsisydänpotilaita

        Jostain syystä ihmiset eivät ymmärrä syyseurauksia. On todella silmille tappavaa nähdä katsoa joka ihminen menehtyy yhtä-äkkiä silmien edessä kuin Tommi Parkkonenkin. Kyselenkin miten jaksaa ja iski huoli.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1644398835215527936?s=20


        Ei ole oikein kuolla kulkutautii jos kaikki olisi suojellu häntäkin eikä vähätellyt maskien käyttöä.
        Enkä mitään lohdustikaa osannut sanoa lopuksi.

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1652956788323409923?s=20

        Korona on vakava juttu eikä mikään leikin asia ja maskit varsinkin ffp2 maskit tärkeitä ja hyödyllisiä varsinkin korkeanriskin paikoissa ja käsihygienia(muuallakin) myös mikä on muutenkin hyväksi ei vaan koronaa ajatellen. Mutta ei voi myöskään olettaa ja vaatia että kaikki ikuisesti jokapaikassa kulkisi maskit naamalla kun osa ei edes niitä ihan aidoista syistä johtuen voi käyttää toki he ovat vähemmistö ihmisistä. Ja vähättely ja haukkuminen suojautumisesta jos niin haluaa tehdä on väärin. Kuitenkin on sanottava että nyt kun tilanne on hieman helpompi vaikka joissain paikoissa korona jyllääkin yhä ja tietoa siitä on enemmän niin pitää osata myös palailla kriisitilasta normaalimpaan elämään. Tässäkin pätee se fakta että mitkään ääripäät ei ole hyvä juttu. Ei koronan ja suojatoimien totaali kiistäminen ja vähättely kuin sitten taas yli viety liioittelu ja kammo niin että se estäisi normaalin elämän ja elämässä asioista nauttimisen. Kaikki toimet pitäisi aina osata suhteuttaa oikein vallitsevan tilanteen mukaan niin isossa(esim. tautitilanne) kuin pienessäkin(esim. paikka/tilaisuus mihin on menossa) kaavassa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En tiedä ton ketjun keskusteluista ja trollikka nyt on suorasanainen ilman mitään suodatinta ja töksäyttelee välillä asioita sen vuoksi ihmisille mutta paha ihminen hän ei todellakaan ole vaan oikeasti sydämellinen, mukava, rehellinen ja velvollisuudentuntoinen tai sellainen kuva mulle on tullut. Eikä hän ainakaan mua ole ikinä väärin tai huonosti kohdellut vaikka ollaan erimieltäkin oltu asioista ja on saattanut suorasanaisesti mielipiteensä kertoa.🙂.

        Sehän kiusasi minua palstalla kauan kun Harmaanritariin ihastunut ihan kuin olisin ollut tukkeena kun minun ystäväni oli Harmaaanritarin ihastus oli ihana ihminen. Myös menetin aiemman ystäväni hänen takiaa kun alkoi mustakipeänä pyörii kimpussani olin vaan ota se nyt vaan ja häivyin pois.

        En tuollaisen ihmisen joka aika tekee tuollain kun iskee kipeä Harmaaritaria kohtaa en kyllä ole ansainnut tuota.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Myös suojeltaisiin nämäkin itsemurhaan tehneet nuoret.
        Tilaa olisi enemmän kun pidettäis huolta ettei kuolla kulkutautiin ja vie paikkoja sairastuta ihmisiä pois töistä kuntoutukset junnaa.
        https://twitter.com/ktanhuan/status/1651834281990168577?s=20
        Pystytään takaan iäkkäille hoito eikä hajoittaa työterveyttä.
        Jostain syystä FFP2,ilma- ja käsihygienia ovat liian raskaat että kärsivät niistä yli 5,5 miljoonaa ihmistä.

        Joskus heikoista huolehtiminen on joillekin hyvin vaikeaa. Sydämeni pakahtuu.

        MIlloin olet viimeksi kuormittanut työterveyttä?


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Korona on vakava juttu eikä mikään leikin asia ja maskit varsinkin ffp2 maskit tärkeitä ja hyödyllisiä varsinkin korkeanriskin paikoissa ja käsihygienia(muuallakin) myös mikä on muutenkin hyväksi ei vaan koronaa ajatellen. Mutta ei voi myöskään olettaa ja vaatia että kaikki ikuisesti jokapaikassa kulkisi maskit naamalla kun osa ei edes niitä ihan aidoista syistä johtuen voi käyttää toki he ovat vähemmistö ihmisistä. Ja vähättely ja haukkuminen suojautumisesta jos niin haluaa tehdä on väärin. Kuitenkin on sanottava että nyt kun tilanne on hieman helpompi vaikka joissain paikoissa korona jyllääkin yhä ja tietoa siitä on enemmän niin pitää osata myös palailla kriisitilasta normaalimpaan elämään. Tässäkin pätee se fakta että mitkään ääripäät ei ole hyvä juttu. Ei koronan ja suojatoimien totaali kiistäminen ja vähättely kuin sitten taas yli viety liioittelu ja kammo niin että se estäisi normaalin elämän ja elämässä asioista nauttimisen. Kaikki toimet pitäisi aina osata suhteuttaa oikein vallitsevan tilanteen mukaan niin isossa(esim. tautitilanne) kuin pienessäkin(esim. paikka/tilaisuus mihin on menossa) kaavassa.🙂.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17688192/miksi-kuvittelet-olevasi-jotenkin-uniikki#comment-118299051

        Kyllä se on selvä ettei kaikki pysty käyttää eihän jari pippurinen pysty suojautumaan vaan me suojellaan hänet jos enää hengissä on. Heikkoja suojellaan käyttämällä ja katkastaa turhat leviämiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MIlloin olet viimeksi kuormittanut työterveyttä?

        Äitiyttä ei arvosteta työnä se ikävä totuus vaikka se työtä on. Kyllä minun pitää työkuntoinen olla jos pistän päiväkotiin lapset se menee jo sen kalliiksi kunnalle verta kunta säästää kun minut pitämällä kotona työterveenä säästän monet rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt siitä ainakaan välitä.

        Teki raukkamaisimman asian, mitä nainen voi ikinä tehdä -hankkiutui tietoisesti raskaaksi ilman miehen suostumusta.

        100% varmuudella valehtelee, ettei vaadi äijältä rahaa. Ei se äijä siellä muuten puoliväkisin pyörisi.

        Häpeäksi kaikille naisille.

        Koronaa ei voi koskaan pelätä liikaa.

        Raiskasiko Trollikka sen ukon? 😲 Mä ymmärsin että ihan yhteistuumin yhtyivät.

        Viimeistään yläluokilla opetetaan koulussa miten lapsia tehdään. Jos ei ihan holhouksen alainen ole, jokainen mies tietää tuon: aina voi tulla raskaaksi, kun tiukkaa pippelin pimppiin. Ainoa varma ehkäisykeino on olla panematta.

        xLiner


      • valtakunta kirjoitti:

        Sehän kiusasi minua palstalla kauan kun Harmaanritariin ihastunut ihan kuin olisin ollut tukkeena kun minun ystäväni oli Harmaaanritarin ihastus oli ihana ihminen. Myös menetin aiemman ystäväni hänen takiaa kun alkoi mustakipeänä pyörii kimpussani olin vaan ota se nyt vaan ja häivyin pois.

        En tuollaisen ihmisen joka aika tekee tuollain kun iskee kipeä Harmaaritaria kohtaa en kyllä ole ansainnut tuota.

        En tiedä millaiset sun välisi hänen kanssaan on mutta mua on kohdellut aina hyvin ja reilusti vaikka ehkä suorasanaisesti asioita onkin sanonut joskus. Enkä kyllä hänen oo sinä aikana mitä tänne oon kirjoittanut mikä tosin ei hirveän pitkä ole ole nähnyt hänen ketään kiusaavan.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17688192/miksi-kuvittelet-olevasi-jotenkin-uniikki#comment-118299051

        Kyllä se on selvä ettei kaikki pysty käyttää eihän jari pippurinen pysty suojautumaan vaan me suojellaan hänet jos enää hengissä on. Heikkoja suojellaan käyttämällä ja katkastaa turhat leviämiset.

        Tottakai heikkoja pitää suojella mutta ei muutaman heikomman ihmisen suojeleminen voi vaikuttaa kaikkien muiden ihmisten elämään radikaalisti. Ja tiedän aivan hyvin muiden suojelemisen tarpeen tartunnoilta koska lähipiiriin kuuluu ihminen kenen immuunipuolustus on heikentynyt sairauden ja sen lääkityksen vuoksi. Kaikki toimet pitää olla järkeviä ja kuten sanottua valkitsevaan tilanteeseen ja olosuhteisiin suhteutettuja.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En tiedä millaiset sun välisi hänen kanssaan on mutta mua on kohdellut aina hyvin ja reilusti vaikka ehkä suorasanaisesti asioita onkin sanonut joskus. Enkä kyllä hänen oo sinä aikana mitä tänne oon kirjoittanut mikä tosin ei hirveän pitkä ole ole nähnyt hänen ketään kiusaavan.🙂.

        Se on hyvä viimeksi sain hänelle pistetyä takaisin kiinni hänet teoistaan kiusaamisesta. Joukkopotkimiseen henkisestä on kova liittymään X-liner kanssa arvioimaan esim mitä kehun niin haukkumaan äitiyttäni kasvattajana.

        Tahallista aliarviointia.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai heikkoja pitää suojella mutta ei muutaman heikomman ihmisen suojeleminen voi vaikuttaa kaikkien muiden ihmisten elämään radikaalisti. Ja tiedän aivan hyvin muiden suojelemisen tarpeen tartunnoilta koska lähipiiriin kuuluu ihminen kenen immuunipuolustus on heikentynyt sairauden ja sen lääkityksen vuoksi. Kaikki toimet pitää olla järkeviä ja kuten sanottua valkitsevaan tilanteeseen ja olosuhteisiin suhteutettuja.🙂.

        Kyllä se yleinen FFP2 suositus on erittäin tärkeä yleisiin sisätiloihin. Ilmahygienia on erittäin tärkeä kuin käsihygienia.
        https://twitter.com/valtakunta1/status/1653670843942043651?s=20


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se yleinen FFP2 suositus on erittäin tärkeä yleisiin sisätiloihin. Ilmahygienia on erittäin tärkeä kuin käsihygienia.
        https://twitter.com/valtakunta1/status/1653670843942043651?s=20

        Ei niitä nyt aivan jokapaikassa tarvitse käyttää vaan juuri korkeanriskinpaikat missä tartuntariski on kohonnut.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä puhuttiin musta.

        Valtakunta haluaa puhua VAIN itsestään. Valtakunta välittää VAIN itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta haluaa puhua VAIN itsestään. Valtakunta välittää VAIN itsestään.

        Lapsensakin hylkää kylmästi, jos ne eivät tee niin kuin valtakunta haluaa. Omalla kuolemallaan lapsia pelottelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsensakin hylkää kylmästi, jos ne eivät tee niin kuin valtakunta haluaa. Omalla kuolemallaan lapsia pelottelee.

        Aivan kamala äiti valtakunta. Lapsetkin tehnyt vain siksi, että pitää itsensä heillä hengissä, ei mitään muuta syytä elää kuin lapset. Lapsiraukat.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kamala äiti valtakunta. Lapsetkin tehnyt vain siksi, että pitää itsensä heillä hengissä, ei mitään muuta syytä elää kuin lapset. Lapsiraukat.

        Eihän minulla mitään syytä ole elää.🥰 ne on vain minun elämän valoni.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se on yleiset sisätilat missä on myös riskiryhmät välttämättömät
        Siellä se trollikka vaan jatkaa taitaa olla jotain jäänyt oppimatta. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17839963/minusta-tuntuu-joku-tahtoo-minun-olevan-taalla-kun-tyrkkasi-minut-tanne#comment-120679892

        Kyllä mäkin näkisin ne rokotteet tärkeimmäksi ja ensisijaiseksi sekä parhaimmaksi keinoksi kun ne nyt on tieteellisesti toimiviksi ja turvallisiksi hyvin jo monesti todistettu. Yleisissä tiloissa ne ffp2 maskit on riskiryhmäläisille varmasti välttämättömiä mutta ei muille.

        Mä en tosiaan sun ja trollikan historiasta mitään tiedä enkä arvioi ihmisiä jonkun yhden ainoan keskustelun perusteella vaan sen miten he mua itseäni kohtelevat ja muita noin yleisesti ottaen. Ja kuten sanottu mua hän on kohdellut aina reilusti, hyvin ja oikein. Sekä olen saanut hänestä keskusteluissa sellaisen kuvan kuin kerroin eikä tää nyt mitenkään muuta mun mielipidettä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä mäkin näkisin ne rokotteet tärkeimmäksi ja ensisijaiseksi sekä parhaimmaksi keinoksi kun ne nyt on tieteellisesti toimiviksi ja turvallisiksi hyvin jo monesti todistettu. Yleisissä tiloissa ne ffp2 maskit on riskiryhmäläisille varmasti välttämättömiä mutta ei muille.

        Mä en tosiaan sun ja trollikan historiasta mitään tiedä enkä arvioi ihmisiä jonkun yhden ainoan keskustelun perusteella vaan sen miten he mua itseäni kohtelevat ja muita noin yleisesti ottaen. Ja kuten sanottu mua hän on kohdellut aina reilusti, hyvin ja oikein. Sekä olen saanut hänestä keskusteluissa sellaisen kuvan kuin kerroin eikä tää nyt mitenkään muuta mun mielipidettä.🙂.

        Ei ne toimi kun niitä ei päivitetä ja minä taas saan haittavaikutuksen. En voi käyttää. Minulle tulee huimaus josta kärsin vieläkin koko raskaus huimasi veren painen heitellyt.

        Seuraa vaan trollikkaa, ei minun tarvitse edes puhua hänelle raivoaa vaan yksinää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei ne toimi kun niitä ei päivitetä ja minä taas saan haittavaikutuksen. En voi käyttää. Minulle tulee huimaus josta kärsin vieläkin koko raskaus huimasi veren painen heitellyt.

        Seuraa vaan trollikkaa, ei minun tarvitse edes puhua hänelle raivoaa vaan yksinää.

        Kyllä ne nyt vaan todistetusti on toiminut ja toimii eikä sitä kehitystä ole lopetettu se on vaan hidastunut kriisin helpottaessa mikä suurimmaksi osaksi on juuri rokotteiden ansiota. Joillekin ikäväkyllä tulee haittavaikutuksia mikä mahdollisesti jopa käytön estää kuten aivan minkä muun tahansa lääkkeen/rokotteen kohdalla mutta he ovat onneksi pieni vähemmistö eikä koko maailma voi vain heidän ehdoillaan pyöriä vaan kyllä sen sopeutumisen täytyy tapahtua toisinpäin vaikka eihän se aina tietysti reilulta tunnu ja se on täysin ymmärrettävää ja ikävää mutta elämä ei monessa muussakaan asiassa aina ole niin reilua.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ne nyt vaan todistetusti on toiminut ja toimii eikä sitä kehitystä ole lopetettu se on vaan hidastunut kriisin helpottaessa mikä suurimmaksi osaksi on juuri rokotteiden ansiota. Joillekin ikäväkyllä tulee haittavaikutuksia mikä mahdollisesti jopa käytön estää kuten aivan minkä muun tahansa lääkkeen/rokotteen kohdalla mutta he ovat onneksi pieni vähemmistö eikä koko maailma voi vain heidän ehdoillaan pyöriä vaan kyllä sen sopeutumisen täytyy tapahtua toisinpäin vaikka eihän se aina tietysti reilulta tunnu ja se on täysin ymmärrettävää ja ikävää mutta elämä ei monessa muussakaan asiassa aina ole niin reilua.🙂.

        Heikkojen puolustaminen on tuossa, moniko noista pystyy selviytymään FFP2 käytöstä.? Tämä on sen verta empaattinen tehtävä asettua heidän jalkoihinsa? . Sen vuoksi määrällä on merkitystä.

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/vakavan-koronavirustaudin-riskiryhmat


      • valtakunta kirjoitti:

        Heikkojen puolustaminen on tuossa, moniko noista pystyy selviytymään FFP2 käytöstä.? Tämä on sen verta empaattinen tehtävä asettua heidän jalkoihinsa? . Sen vuoksi määrällä on merkitystä.

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/vakavan-koronavirustaudin-riskiryhmat

        Kuten sanottua heikkoja pitää puolustaa ja auttaa mutta on myös ymmärrettävä asioiden realiteetit ettei se maailma voi vain heidän ehdoillaan ja vain heitä ajatellen toimia se olisi väärin huomattavasti niin paljon suurempaa joukkoa kohtaan joilla on myös oikeutensa normaaliin elämään kun eivät he ole millään tavalla syyllisiä niiden heikompien tilanteeseen tai vastuullisia omaa elämäänsä ja onnellisuuttaan heidän vuokseen uhraamaan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kuten sanottua heikkoja pitää puolustaa ja auttaa mutta on myös ymmärrettävä asioiden realiteetit ettei se maailma voi vain heidän ehdoillaan ja vain heitä ajatellen toimia se olisi väärin huomattavasti niin paljon suurempaa joukkoa kohtaan joilla on myös oikeutensa normaaliin elämään kun eivät he ole millään tavalla syyllisiä niiden heikompien tilanteeseen tai vastuullisia omaa elämäänsä ja onnellisuuttaan heidän vuokseen uhraamaan.🙂.

        Kuvittelet menettäväsi onnellisuuden miten?
        Köyttämällä FFP2, ilmahygieniaa ja käsihygieniaa


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kuten sanottua heikkoja pitää puolustaa ja auttaa mutta on myös ymmärrettävä asioiden realiteetit ettei se maailma voi vain heidän ehdoillaan ja vain heitä ajatellen toimia se olisi väärin huomattavasti niin paljon suurempaa joukkoa kohtaan joilla on myös oikeutensa normaaliin elämään kun eivät he ole millään tavalla syyllisiä niiden heikompien tilanteeseen tai vastuullisia omaa elämäänsä ja onnellisuuttaan heidän vuokseen uhraamaan.🙂.

        Oletko onnellinen kun läheisesi kuolee koska korona koko kehon sairaus. https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/aivot-ottavat-koronasta-osumaa/



      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kuten sanottua heikkoja pitää puolustaa ja auttaa mutta on myös ymmärrettävä asioiden realiteetit ettei se maailma voi vain heidän ehdoillaan ja vain heitä ajatellen toimia se olisi väärin huomattavasti niin paljon suurempaa joukkoa kohtaan joilla on myös oikeutensa normaaliin elämään kun eivät he ole millään tavalla syyllisiä niiden heikompien tilanteeseen tai vastuullisia omaa elämäänsä ja onnellisuuttaan heidän vuokseen uhraamaan.🙂.

        Nämä on kysymyksiä miten reagoit että löheisesi kuolee kulkutautiin? moraalisia kysymyksiä humaanisia? Uskon että annat trollikalle anteeksi mutta minun
        ei tarvitse antaa. Uskon että teille tulee hyvä elämä yhdessä.

        ”Epätodellisuuden tunne, syyllisyys, viha tai syyllisen etsiminen ovat tavallisia tunteita ja ilmiöitä, joita läheisen menettäneet käyvät mielessään läpi.”


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kuten sanottua heikkoja pitää puolustaa ja auttaa mutta on myös ymmärrettävä asioiden realiteetit ettei se maailma voi vain heidän ehdoillaan ja vain heitä ajatellen toimia se olisi väärin huomattavasti niin paljon suurempaa joukkoa kohtaan joilla on myös oikeutensa normaaliin elämään kun eivät he ole millään tavalla syyllisiä niiden heikompien tilanteeseen tai vastuullisia omaa elämäänsä ja onnellisuuttaan heidän vuokseen uhraamaan.🙂.

        Uskotko Mikko kyseinen ilmiö tavallinen ja kuinka moni on hiilaamassa kuntouttajalla kun nytkin on jo loppu rahat.
        https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5361196/kela-tarvitsee-lisarahoitusta-lasten-ja-nuorten-neuropsykiatrisen-kuntoutuksen-turvaamiseksi

        Yhteiskunta on kaatunut
        ”Lasten ja nuorten neuropsykiatrisen kuntoutuksen tarve on kasvanut voimakkaasti. Tämä tarkoittaa, että Kelan harkinnanvaraisiin kuntoutuspalveluihin saamat määrärahat eivät riitä kaikille kuntoutusta tarvitseville. Ilman lisärahoitusta määrärahat uhkaavat loppua kesken jo syksyllä 2023.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuvittelet menettäväsi onnellisuuden miten?
        Köyttämällä FFP2, ilmahygieniaa ja käsihygieniaa

        En mä kuvittele menettäväni mitään mutta ihmisillä on oikeus valita käyttävätkö he maskia vai eivät tälläisessa nykyisessä tilanteessa missä asiantuntijat eivätkä viranomaiset sitä tarpeelliseksi näe tai muitakaan toimia. Sitten jos viranomaiset ja asiantuntijat tutkittuuntietoon nojaten tilanteen sitä vaatiessa vakavan harkinnan jälkeen sen tarpeelliseksi näkisivät silloin ohjeita pitää tietenkin noudattaa.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Oletko onnellinen kun läheisesi kuolee koska korona koko kehon sairaus. https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/aivot-ottavat-koronasta-osumaa/

        Tuo nyt on aivan totaalisen typerä kysymys ja mun läheinen on aivan täysin samaa mieltä asioista ja koronaan suhtautumisesta mun kanssani. Hän käyttää maskia silloin korkeammanriskin paikoissa kun kokee sen tarpeelliseksi kuten mäkin kuten suurissa tiiviissä ihmisjoukoissa ja sairaaloissa tms. paikoissa mutta muuten eletään ihan normaalisti kumpikin.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Nämä on kysymyksiä miten reagoit että löheisesi kuolee kulkutautiin? moraalisia kysymyksiä humaanisia? Uskon että annat trollikalle anteeksi mutta minun
        ei tarvitse antaa. Uskon että teille tulee hyvä elämä yhdessä.

        ”Epätodellisuuden tunne, syyllisyys, viha tai syyllisen etsiminen ovat tavallisia tunteita ja ilmiöitä, joita läheisen menettäneet käyvät mielessään läpi.”

        Tottakai ne on aivan tavallisia ja normaaleja tunteita ja ne pitääkin asiasta yli pääsemiseksi läpi käydä mutta onko ne yhtään mitenkään perusteltuja tai aiheellisia js todellisuuteen perustuvia on toinen juttu ja riippuu aina tapauksesta ja sen olosuhteista misdä läheinen on menehtynyt. Surun ja suremisen keskellä tunteet voivat joskus myös olla aivan täysin järjettömiäkin ja todellisuuteen perustumattomia.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Uskotko Mikko kyseinen ilmiö tavallinen ja kuinka moni on hiilaamassa kuntouttajalla kun nytkin on jo loppu rahat.
        https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5361196/kela-tarvitsee-lisarahoitusta-lasten-ja-nuorten-neuropsykiatrisen-kuntoutuksen-turvaamiseksi

        Yhteiskunta on kaatunut
        ”Lasten ja nuorten neuropsykiatrisen kuntoutuksen tarve on kasvanut voimakkaasti. Tämä tarkoittaa, että Kelan harkinnanvaraisiin kuntoutuspalveluihin saamat määrärahat eivät riitä kaikille kuntoutusta tarvitseville. Ilman lisärahoitusta määrärahat uhkaavat loppua kesken jo syksyllä 2023.

        Tuo on ihan totta että on lisääntynyt ja tarvitaan lisää rahoitusta ja asia on iso ongelma mutta mä nyt en nää mitään yhteyttä tällä niihin asioihin mistä on puhuttu vaan tää on täysin eriasia. Ei tuota voi millään tasolla verrata vaatimukseen siitä että aivan kaikkien pitäisi aivan kaikkialla kulkea aina ffp2 maskit naamalla koska on olemassa heitä ketkä koronan riskiryhmiin kuuluu.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä kuvittele menettäväni mitään mutta ihmisillä on oikeus valita käyttävätkö he maskia vai eivät tälläisessa nykyisessä tilanteessa missä asiantuntijat eivätkä viranomaiset sitä tarpeelliseksi näe tai muitakaan toimia. Sitten jos viranomaiset ja asiantuntijat tutkittuuntietoon nojaten tilanteen sitä vaatiessa vakavan harkinnan jälkeen sen tarpeelliseksi näkisivät silloin ohjeita pitää tietenkin noudattaa.🙂.

        Ok . Se riittää sitten ymmärrä jos ei ole mitä menettää mahdollista riskiryhmäläisiä esim vanhempia. Eli läheistä riskiryhmää. Ei varmaan ole mikään hoppu.

        Olen edes iloinen puolestasi että käytät edes sairaalassa ja tiiviissä ihmisjoukoussa. Näissä en näe kovin. En valista enempää.
        Suositus vaan minä halua yleisiin sisätiloihin.

        Olen iloinen kun näen ffp2 käyttäjän silloin tulee turvallinen oli.

        Jos tulee korona ja menetät terveyttä suosin suojeleen.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tuo on ihan totta että on lisääntynyt ja tarvitaan lisää rahoitusta ja asia on iso ongelma mutta mä nyt en nää mitään yhteyttä tällä niihin asioihin mistä on puhuttu vaan tää on täysin eriasia. Ei tuota voi millään tasolla verrata vaatimukseen siitä että aivan kaikkien pitäisi aivan kaikkialla kulkea aina ffp2 maskit naamalla koska on olemassa heitä ketkä koronan riskiryhmiin kuuluu.🙂.

        Kyllä rahojen vähyys on ongelma että lapsia kuolee käsiinkin.
        https://twitter.com/ktanhuan/status/1651834281990168577?s=20

        Yhteiskunta on hajonnut. Varmaan kohta sanotte ette tee lapsia se ei ole ihme.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tuo on ihan totta että on lisääntynyt ja tarvitaan lisää rahoitusta ja asia on iso ongelma mutta mä nyt en nää mitään yhteyttä tällä niihin asioihin mistä on puhuttu vaan tää on täysin eriasia. Ei tuota voi millään tasolla verrata vaatimukseen siitä että aivan kaikkien pitäisi aivan kaikkialla kulkea aina ffp2 maskit naamalla koska on olemassa heitä ketkä koronan riskiryhmiin kuuluu.🙂.

        Muistutan että nuo sairauden on osa kansansairauksia sen vuoksi olen hyvin huolissani suurin osa on terve keuhkoinentoivottavasti. Lapset ei pysty suojautuu ihan pienet ne kantaa kotio sairaudet.

        https://thl.fi/fi/web/kansantaudit/yleistietoa-kansantaudeista

        Yksi korona oli liikaa harmittaa kovin ettei ihmiset siltikään.

        https://twitter.com/hobfit1/status/1653059508942393346?s=20

        Tommin Parkkonen kuoli koronaa mutta minua se harmittaa enemmän kuin teitä. Turha kuolema.
        https://twitter.com/valtakunta1/status/1652956788323409923?s=20


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai ne on aivan tavallisia ja normaaleja tunteita ja ne pitääkin asiasta yli pääsemiseksi läpi käydä mutta onko ne yhtään mitenkään perusteltuja tai aiheellisia js todellisuuteen perustuvia on toinen juttu ja riippuu aina tapauksesta ja sen olosuhteista misdä läheinen on menehtynyt. Surun ja suremisen keskellä tunteet voivat joskus myös olla aivan täysin järjettömiäkin ja todellisuuteen perustumattomia.🙂.

        Voin sanoa sukulaiseni sai läheiseni sai paniikkikohtauksen kun isoisä kuoli koronaaa ja setä kuoli koronan jälkitautiin viime vuonna heinäkuussa. Sekä myös sai keskenmenon n. 20vko eli on haastava ja myös miehensä isä menehty syöpään. Eli joo. Eikä se sairaus ole kaunis pyrin ehkäisemään myös näkemästä kuolemia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ok . Se riittää sitten ymmärrä jos ei ole mitä menettää mahdollista riskiryhmäläisiä esim vanhempia. Eli läheistä riskiryhmää. Ei varmaan ole mikään hoppu.

        Olen edes iloinen puolestasi että käytät edes sairaalassa ja tiiviissä ihmisjoukoussa. Näissä en näe kovin. En valista enempää.
        Suositus vaan minä halua yleisiin sisätiloihin.

        Olen iloinen kun näen ffp2 käyttäjän silloin tulee turvallinen oli.

        Jos tulee korona ja menetät terveyttä suosin suojeleen.

        No läheinen on riskiryhmää ja ajattelee itse aivan samoin kuin mä mutta sullakin on tietenkin oikeus omaan mielipiteesees ja täysi oikeus tehdä kuten parhaaksi näet.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä rahojen vähyys on ongelma että lapsia kuolee käsiinkin.
        https://twitter.com/ktanhuan/status/1651834281990168577?s=20

        Yhteiskunta on hajonnut. Varmaan kohta sanotte ette tee lapsia se ei ole ihme.

        Siinä mielessä oot oikeassa ettei kyllä hirveästi tee mieli tuoda ketään viatonta lasta tällaiseen maailmaan mutta ainahan se mieli voi muuttua jos oikean naisen tapaisi kenen kanssa sitä haluaisi.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Siinä mielessä oot oikeassa ettei kyllä hirveästi tee mieli tuoda ketään viatonta lasta tällaiseen maailmaan mutta ainahan se mieli voi muuttua jos oikean naisen tapaisi kenen kanssa sitä haluaisi.🙂.

        Itse uskoin kaikkien olevan samanlaisia kuin minä välittää kaikista kun kaikilla on hyvä olla, niin itsellänikin on hyvä olla. sen vuoksi totuus iskeytynyt todella kovin kasvoilla ja katson ympärille ja olen surullinen koska näen totuuden kukaan ei halua suojella läheisiään.

        Sen vuoksi on surullista joudun karsimaan ihmiset turvallisuuden mukaan minua harmittaa todella äitini puolesta joku tuo hänelle kulkutaudin ja kuolee siihen.

        Sen vuoksi se saa olla henkisesti kuollut minulle hylkää ihmiset turvallisuuden ja välittämisen mukaan koska minun perheeni pitää olla turvallinen kaikille. Koska kukaan muu ei suojele meitä eikä välitä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Voin sanoa sukulaiseni sai läheiseni sai paniikkikohtauksen kun isoisä kuoli koronaaa ja setä kuoli koronan jälkitautiin viime vuonna heinäkuussa. Sekä myös sai keskenmenon n. 20vko eli on haastava ja myös miehensä isä menehty syöpään. Eli joo. Eikä se sairaus ole kaunis pyrin ehkäisemään myös näkemästä kuolemia.

        Kaikki ei pysty käyttämään FFP2.

        Vanhemmiten ihmisellä on suurempi riski sairastua ja kuolla, todennäköisyys kasvaa. Syövän suurin riskitekijä on ikä. Ikävä juttu kun sukulaisesi?läheisesi sai keskenmenon. Kai sai selvyyden mistä johtui.

        Jokaisella on halu huolehtia itsestään ja läheisistään. Mutta jotain rajaa sentään, kohtuutonta vaatia että jokainen käyttäisi FFP2. Jos jollakin on niin pelko tartunnoista niin käyttäköön itse, ja lisäksi on vapaus valita missä liikkuu. Ei ole pakko mennä julkisille paikoille.

        Mulle FFP2 ei käy kun haittaa normaalia hengitystä eikä mulla ei ole velvollisuutta selitellä sitä kenellekään. Sen sijaan katson missä ja milloin liikun. Käsihygienian ja muunkin hygienian taso tapissa. Pysyn omasta vapaasta tahdostani poissa ihmistungoksista ja ruuhkabusseista.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Itse uskoin kaikkien olevan samanlaisia kuin minä välittää kaikista kun kaikilla on hyvä olla, niin itsellänikin on hyvä olla. sen vuoksi totuus iskeytynyt todella kovin kasvoilla ja katson ympärille ja olen surullinen koska näen totuuden kukaan ei halua suojella läheisiään.

        Sen vuoksi on surullista joudun karsimaan ihmiset turvallisuuden mukaan minua harmittaa todella äitini puolesta joku tuo hänelle kulkutaudin ja kuolee siihen.

        Sen vuoksi se saa olla henkisesti kuollut minulle hylkää ihmiset turvallisuuden ja välittämisen mukaan koska minun perheeni pitää olla turvallinen kaikille. Koska kukaan muu ei suojele meitä eikä välitä.

        "Koska kukaan muu ei suojele meitä eikä välitä"

        Pitäisikö muiden elää teidän ehtojen mukaan ettet vaan sairastu? Ei se ole välinpitämättömyyttä vaan et voi vaatia että muiden pitäisi tehdä rajoituksia omaan elämäänsä teidän takianne.
        Kurjaa, mutta sinä yksin olet vastuussa että pysytte terveenä vaikka se rajoittaisi elämänne neljän seinän sisälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei pysty käyttämään FFP2.

        Vanhemmiten ihmisellä on suurempi riski sairastua ja kuolla, todennäköisyys kasvaa. Syövän suurin riskitekijä on ikä. Ikävä juttu kun sukulaisesi?läheisesi sai keskenmenon. Kai sai selvyyden mistä johtui.

        Jokaisella on halu huolehtia itsestään ja läheisistään. Mutta jotain rajaa sentään, kohtuutonta vaatia että jokainen käyttäisi FFP2. Jos jollakin on niin pelko tartunnoista niin käyttäköön itse, ja lisäksi on vapaus valita missä liikkuu. Ei ole pakko mennä julkisille paikoille.

        Mulle FFP2 ei käy kun haittaa normaalia hengitystä eikä mulla ei ole velvollisuutta selitellä sitä kenellekään. Sen sijaan katson missä ja milloin liikun. Käsihygienian ja muunkin hygienian taso tapissa. Pysyn omasta vapaasta tahdostani poissa ihmistungoksista ja ruuhkabusseista.

        Jos sinulla ei ole syytä selitellä se on todennäköisesti pelko ahtaudesta.

        Suurin osa on tervekeuhkoisia ja vahva suositus olisi paikallaan. Et sinä kuole siihen jos muut käyttää ympärillä. Sinä voit sanoa ihan suoraa ettei sinun tarvitse sitä vaikka suositus olisi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole syytä selitellä se on todennäköisesti pelko ahtaudesta.

        Suurin osa on tervekeuhkoisia ja vahva suositus olisi paikallaan. Et sinä kuole siihen jos muut käyttää ympärillä. Sinä voit sanoa ihan suoraa ettei sinun tarvitse sitä vaikka suositus olisi.

        Mikä ihmeen pelko ahtaudesta? Mulla on astma, ja olen koronan riskiryhmään kuuluva.

        En kuolekaan, mutta en vaadi kanssaihmisiäkään käyttämään.

        Jokaisella oma vapaus tehdä omat valinnat. Ei se tee heistä lampaita tai idiootteja kuten eräässä ketjussa nimittelit.

        Sä arvostelet ja nimittelet muita, mutta et kestä yhtän kritiikkiä sua kohtaan. Se on susta mustamaalaamista ja henkilöhyökkäystä. Kuten trollikan ihmetellessä sun koronakäyttäytymistä ja perheellesi tekemiä rajoituksia.

        NImimerkkisi on osuva ja kuvaa täydellisesti sun itsekästä ajattelutapaa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ne nyt vaan todistetusti on toiminut ja toimii eikä sitä kehitystä ole lopetettu se on vaan hidastunut kriisin helpottaessa mikä suurimmaksi osaksi on juuri rokotteiden ansiota. Joillekin ikäväkyllä tulee haittavaikutuksia mikä mahdollisesti jopa käytön estää kuten aivan minkä muun tahansa lääkkeen/rokotteen kohdalla mutta he ovat onneksi pieni vähemmistö eikä koko maailma voi vain heidän ehdoillaan pyöriä vaan kyllä sen sopeutumisen täytyy tapahtua toisinpäin vaikka eihän se aina tietysti reilulta tunnu ja se on täysin ymmärrettävää ja ikävää mutta elämä ei monessa muussakaan asiassa aina ole niin reilua.🙂.

        Ihan turha yrittää kääntää tämän Rosen, nykyisin Valtakuntana; tunnettua kirjoittajaa.
        Mä olen yrittänyt vaikka millä keinoin herättää hänet, panikoimasta liikaa koronasta!

        Valtakunnalla on pakkomielle asiaan, ei me toiset sille asialle mitään voida!
        Psykiatrista apua hän tarvitsisi ja sitä taas on mahdoton hänelle saada. Siis pakkohoito, ainoa konsti, kun tuo ei itse koe olevansa avuntarpeessa.
        No, lääkärit eivät korviaan lotkauta, joidenkin nettikirjoitusten perusteella; onko joku avuntarpeessa vai ei. Kyseessä; kun saattaa olla pelkkä huomion haku! ... minusta sekin viittaisi jo narsismiin, mutt mä en ole senkään alan ammattilainen, edes tunnistamaan sairautta vaikka epäilyksiä olisikin.

        Mä muistan Rosen joskus vuosien takaa ML- palstalta, ihan erilaisena naisena yhden lapsen äitinä, sitt toisen ja kolmannenkin...
        Vaihdoin palstaa Sinkkuihin, ja nyt Rose/ valtakunta kirjoittaa täällä; 8 lapsen mielivaltaisena äitinä. Jonka taloudessa käytetään kotonakin FFP2 hengityssuodattimia; tai muutetaan lastenkotiin! Näin hän asiasta on kirjoittanut!
        Katkaissut välinsä omaan äitiinsäkin, joka kävi heillä häntä auttamassa, mutt ei
        suostunut käyttämään hengityssuojaa yötä-päivää, kuten valtakunta vaati!

        Annoin hänelle tiukkaa palautetta, hänen käytöksestään... halusin hänen ajattelevan asiaa toiseltakin kantilta! Luultavasti ainoastaan ärsytin häntä vaan lisää!
        Mä luovutan, turhaa minun on hänen kanssaan yrittää edes keskustella, saati sitten rähistä totuuksia. Kyllä hänen puolisollaan on jonkinlainen vastuu tuosta valtakunnan harjoittamasta terrorista kotioloissa, joten hakekoon hän apua siihen ammattiauttajilta;
        kuten lastensuojelusta... sitä kautta varmaan aukeaisi muutakin apua koko perheelle, jos ja kun, tajuavat tilanteen vakavuuden.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha yrittää kääntää tämän Rosen, nykyisin Valtakuntana; tunnettua kirjoittajaa.
        Mä olen yrittänyt vaikka millä keinoin herättää hänet, panikoimasta liikaa koronasta!

        Valtakunnalla on pakkomielle asiaan, ei me toiset sille asialle mitään voida!
        Psykiatrista apua hän tarvitsisi ja sitä taas on mahdoton hänelle saada. Siis pakkohoito, ainoa konsti, kun tuo ei itse koe olevansa avuntarpeessa.
        No, lääkärit eivät korviaan lotkauta, joidenkin nettikirjoitusten perusteella; onko joku avuntarpeessa vai ei. Kyseessä; kun saattaa olla pelkkä huomion haku! ... minusta sekin viittaisi jo narsismiin, mutt mä en ole senkään alan ammattilainen, edes tunnistamaan sairautta vaikka epäilyksiä olisikin.

        Mä muistan Rosen joskus vuosien takaa ML- palstalta, ihan erilaisena naisena yhden lapsen äitinä, sitt toisen ja kolmannenkin...
        Vaihdoin palstaa Sinkkuihin, ja nyt Rose/ valtakunta kirjoittaa täällä; 8 lapsen mielivaltaisena äitinä. Jonka taloudessa käytetään kotonakin FFP2 hengityssuodattimia; tai muutetaan lastenkotiin! Näin hän asiasta on kirjoittanut!
        Katkaissut välinsä omaan äitiinsäkin, joka kävi heillä häntä auttamassa, mutt ei
        suostunut käyttämään hengityssuojaa yötä-päivää, kuten valtakunta vaati!

        Annoin hänelle tiukkaa palautetta, hänen käytöksestään... halusin hänen ajattelevan asiaa toiseltakin kantilta! Luultavasti ainoastaan ärsytin häntä vaan lisää!
        Mä luovutan, turhaa minun on hänen kanssaan yrittää edes keskustella, saati sitten rähistä totuuksia. Kyllä hänen puolisollaan on jonkinlainen vastuu tuosta valtakunnan harjoittamasta terrorista kotioloissa, joten hakekoon hän apua siihen ammattiauttajilta;
        kuten lastensuojelusta... sitä kautta varmaan aukeaisi muutakin apua koko perheelle, jos ja kun, tajuavat tilanteen vakavuuden.
        trollikka

        Aivan totta. Valtakunta on ollut liian kauan kotona että hänen on vaikea nähdä muiden mielipiteitä tai muuta ajattelutapaa. vaikka se olisi toimivampi.

        Toivon mukaan valtakunta tai hänen miehensä älyävät hakea apua, myös lapsiarkeen.
        Äiti joka on valmis hylkäämään lapsensa oman terveytensä takia on narsisti. Yleensä vanhempi ,tai ainakaan äiti ei luovu lapsestaan, ei edes oman terveytensä uhalla.

        Valtakunnan ukon on oltava melkoinen nahjus jos antaa valtakunnan tanssittaa koko perhettä pillinsä mukaan.

        Valtakunnan kertoman perusteella koko perhe on syrjäytynyt ja pahasti vastoin yhteiskunnan pelisääntöjä. Aina on muissa vika.

        Selkeä esimerkki tuo uhriutuminen; voisin kuolla, elän vain lasten takia, lähtisin mutta mies ei halua. Narsku nauttii kun saa perheen huolestumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha yrittää kääntää tämän Rosen, nykyisin Valtakuntana; tunnettua kirjoittajaa.
        Mä olen yrittänyt vaikka millä keinoin herättää hänet, panikoimasta liikaa koronasta!

        Valtakunnalla on pakkomielle asiaan, ei me toiset sille asialle mitään voida!
        Psykiatrista apua hän tarvitsisi ja sitä taas on mahdoton hänelle saada. Siis pakkohoito, ainoa konsti, kun tuo ei itse koe olevansa avuntarpeessa.
        No, lääkärit eivät korviaan lotkauta, joidenkin nettikirjoitusten perusteella; onko joku avuntarpeessa vai ei. Kyseessä; kun saattaa olla pelkkä huomion haku! ... minusta sekin viittaisi jo narsismiin, mutt mä en ole senkään alan ammattilainen, edes tunnistamaan sairautta vaikka epäilyksiä olisikin.

        Mä muistan Rosen joskus vuosien takaa ML- palstalta, ihan erilaisena naisena yhden lapsen äitinä, sitt toisen ja kolmannenkin...
        Vaihdoin palstaa Sinkkuihin, ja nyt Rose/ valtakunta kirjoittaa täällä; 8 lapsen mielivaltaisena äitinä. Jonka taloudessa käytetään kotonakin FFP2 hengityssuodattimia; tai muutetaan lastenkotiin! Näin hän asiasta on kirjoittanut!
        Katkaissut välinsä omaan äitiinsäkin, joka kävi heillä häntä auttamassa, mutt ei
        suostunut käyttämään hengityssuojaa yötä-päivää, kuten valtakunta vaati!

        Annoin hänelle tiukkaa palautetta, hänen käytöksestään... halusin hänen ajattelevan asiaa toiseltakin kantilta! Luultavasti ainoastaan ärsytin häntä vaan lisää!
        Mä luovutan, turhaa minun on hänen kanssaan yrittää edes keskustella, saati sitten rähistä totuuksia. Kyllä hänen puolisollaan on jonkinlainen vastuu tuosta valtakunnan harjoittamasta terrorista kotioloissa, joten hakekoon hän apua siihen ammattiauttajilta;
        kuten lastensuojelusta... sitä kautta varmaan aukeaisi muutakin apua koko perheelle, jos ja kun, tajuavat tilanteen vakavuuden.
        trollikka

        Bep. I mulla ollu tarkoruksena hänen päärään kääntää kyllä kunhan keeroin oman näkemykseni asiaan. Enkä tosiaan häntä ollenkaan tunne. Ei tuo kyllä mitenkään järkevältä käytökseltä kuulosta tai reilulta muita kohtaan ollenkaan. Siinä oot oikeassa että se on hänen perheensä asia reagoida jos johonkin sairauteen viittääviä oireita ilmenee me muut ei sille mitään mahdeta vaikka jotain jostain syystä epäiltäisiin. Ja joo lekureilla on aika suuri puuttumiskynnys jos ei aiheuta suoranaisesti uhkaa itselleen tai muille vaikka joissakin tapauksissa niin ei ehkä pitäisi olla se on ikäväkyllä nähty joskus todella ikävinä tapahtumina. Korona on vakava ja vaarallinen juttu mutta kyllä senkin kanssa pitää realiteetit säilyttää.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Bep. I mulla ollu tarkoruksena hänen päärään kääntää kyllä kunhan keeroin oman näkemykseni asiaan. Enkä tosiaan häntä ollenkaan tunne. Ei tuo kyllä mitenkään järkevältä käytökseltä kuulosta tai reilulta muita kohtaan ollenkaan. Siinä oot oikeassa että se on hänen perheensä asia reagoida jos johonkin sairauteen viittääviä oireita ilmenee me muut ei sille mitään mahdeta vaikka jotain jostain syystä epäiltäisiin. Ja joo lekureilla on aika suuri puuttumiskynnys jos ei aiheuta suoranaisesti uhkaa itselleen tai muille vaikka joissakin tapauksissa niin ei ehkä pitäisi olla se on ikäväkyllä nähty joskus todella ikävinä tapahtumina. Korona on vakava ja vaarallinen juttu mutta kyllä senkin kanssa pitää realiteetit säilyttää.🙂.

        Siis. Jep. Ei mulla tarkotuksena ollut hänen päätään kääntää...piti kommentin alkaa.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Korona on vakava juttu eikä mikään leikin asia ja maskit varsinkin ffp2 maskit tärkeitä ja hyödyllisiä varsinkin korkeanriskin paikoissa ja käsihygienia(muuallakin) myös mikä on muutenkin hyväksi ei vaan koronaa ajatellen. Mutta ei voi myöskään olettaa ja vaatia että kaikki ikuisesti jokapaikassa kulkisi maskit naamalla kun osa ei edes niitä ihan aidoista syistä johtuen voi käyttää toki he ovat vähemmistö ihmisistä. Ja vähättely ja haukkuminen suojautumisesta jos niin haluaa tehdä on väärin. Kuitenkin on sanottava että nyt kun tilanne on hieman helpompi vaikka joissain paikoissa korona jyllääkin yhä ja tietoa siitä on enemmän niin pitää osata myös palailla kriisitilasta normaalimpaan elämään. Tässäkin pätee se fakta että mitkään ääripäät ei ole hyvä juttu. Ei koronan ja suojatoimien totaali kiistäminen ja vähättely kuin sitten taas yli viety liioittelu ja kammo niin että se estäisi normaalin elämän ja elämässä asioista nauttimisen. Kaikki toimet pitäisi aina osata suhteuttaa oikein vallitsevan tilanteen mukaan niin isossa(esim. tautitilanne) kuin pienessäkin(esim. paikka/tilaisuus mihin on menossa) kaavassa.🙂.

        Ei maskia saa niin tiiviisti kasvoille, etteikö kasvojen ja maskin välistä virus pääsisi.
        Maskihan pitäisi olla täysin kasvojen peitävä, joka paikasta, ettei virus pääsisi maskin sisään,
        Jos haluaa täysin tiiviin maskin, niin silloin täytyy olla samanlainen varustus, kuten laboratoriossa, jossa hengenvaarallisten virusten kanssa työskennellään.
        Ei siellä ole maksia, vaan sellainen kupu pään ympärillä.
        Moottori pumppaa ilmaa suodattimien läpi ja kuvun sisällä on ylipaine, ettei laboratorion ilmaa pääse kuvun sisään.
        Tiivis FFP3 maskin käytöstä tulee pidemmällä ajalla terveydelle haitallinen.
        Alkaa ahdistamaan, hengittäminen on työlästä, alkaa tukehduttamaan, ei ole terveellinen käyttää maskia loputtomiin.

        Nyt rokotetut ovat tilanteessa, kuten ei rokotetut, koska viimeisestä rokotteesa on kulunut niin kauan aikaa, ettei se enää tehoa, kun tehoste rokotehan piti ottaa puolen vuoden välein, koska rokotteen teho laskee ja lakkaa kokonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei maskia saa niin tiiviisti kasvoille, etteikö kasvojen ja maskin välistä virus pääsisi.
        Maskihan pitäisi olla täysin kasvojen peitävä, joka paikasta, ettei virus pääsisi maskin sisään,
        Jos haluaa täysin tiiviin maskin, niin silloin täytyy olla samanlainen varustus, kuten laboratoriossa, jossa hengenvaarallisten virusten kanssa työskennellään.
        Ei siellä ole maksia, vaan sellainen kupu pään ympärillä.
        Moottori pumppaa ilmaa suodattimien läpi ja kuvun sisällä on ylipaine, ettei laboratorion ilmaa pääse kuvun sisään.
        Tiivis FFP3 maskin käytöstä tulee pidemmällä ajalla terveydelle haitallinen.
        Alkaa ahdistamaan, hengittäminen on työlästä, alkaa tukehduttamaan, ei ole terveellinen käyttää maskia loputtomiin.

        Nyt rokotetut ovat tilanteessa, kuten ei rokotetut, koska viimeisestä rokotteesa on kulunut niin kauan aikaa, ettei se enää tehoa, kun tehoste rokotehan piti ottaa puolen vuoden välein, koska rokotteen teho laskee ja lakkaa kokonaan.

        Kyllä ne ff2 maskit tutkimusten mukaan vaan suojaa reippaasti yli 95% tehokkuudella tartunnoilta. Who muuten tiedotti tänään että pandemia on päättynyt tässä tietoa tämänhetken tilanteesta myös hieman rokotteista.🙂. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/084d04d2-64e9-4676-b23b-759cf621bddb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maskia saa niin tiiviisti kasvoille, etteikö kasvojen ja maskin välistä virus pääsisi.
        Maskihan pitäisi olla täysin kasvojen peitävä, joka paikasta, ettei virus pääsisi maskin sisään,
        Jos haluaa täysin tiiviin maskin, niin silloin täytyy olla samanlainen varustus, kuten laboratoriossa, jossa hengenvaarallisten virusten kanssa työskennellään.
        Ei siellä ole maksia, vaan sellainen kupu pään ympärillä.
        Moottori pumppaa ilmaa suodattimien läpi ja kuvun sisällä on ylipaine, ettei laboratorion ilmaa pääse kuvun sisään.
        Tiivis FFP3 maskin käytöstä tulee pidemmällä ajalla terveydelle haitallinen.
        Alkaa ahdistamaan, hengittäminen on työlästä, alkaa tukehduttamaan, ei ole terveellinen käyttää maskia loputtomiin.

        Nyt rokotetut ovat tilanteessa, kuten ei rokotetut, koska viimeisestä rokotteesa on kulunut niin kauan aikaa, ettei se enää tehoa, kun tehoste rokotehan piti ottaa puolen vuoden välein, koska rokotteen teho laskee ja lakkaa kokonaan.

        Kaasunaamari ja happipullo selkään, sukeltajan varusteet valtikselle, ettei tarvitse koronaa säikähtää. Tai kyllähän koronaa voi säikähtää, mutt jumalattomaan pelkoon ei pidä antaa tunteen kasvaa. Se pelkokin on jo sairaus tavallaan, kuten yleensäkin bakteerikammoisuus.
        Rose on täysin muuttunut ihminen, sen 10 vuoden aikana, kun ei olla kirjoiteltu enää.
        Ennen iloinen, huoleton Rose on kadonnut kokonaan, ainoa mistä mä silloin vähän ihmettelin oli hänen rahattomuutensa, josta alvariinsa valitti.

        Kuitenkaan töihin hän ei halunnut mennä ja mies aloitti silloin opiskelut -> tähtäsi kuulemma hyvään virkaan, jottei puutetta heillä tarvitsisi kärsiä. Elävät yhä ilmeisesti tukirahojen varassa. No 8 lapsen lapsilisät ovat kuukaudessa jo 1227 € asumistuet, kotihoidontuki alle 2 vuotiaasta tai äitysraha ... kyllä noita tukia on saatavilla suomalaisillekin suurlapsisille perheille. Mä en ole kateellinen. Kyllä meillä on varaa elättää muutama suomalainenkin suurperhe, vaikka kokonaan tukivaroilla.

        Lisäten ett ulkoministeri Haavisto, on hakenut ulkomaille lähteneitä ns. suomenkansalaisia, pakolaisleireiltä takaisin Suomeen. Lennot ja lahjukset "sikäläisille matkustamisen järjestäjille" maksoivat varmaan maltaita ja nyt asuttaminen Kelan varoilla, lasten psyykkiseen hoitoon saattaminen ym. maksaa... Eivätkä ole syntyperältään edes suomalaisia, niin tummaihoisia, ja uskonnoltaan muslimeita. Saattaa kuulostaa rasistiselta, mutt mä en ymmärrä ett suomenkansalaisuuden saanut muun maan entinen kansalainen saa tehdä kalliitakin virheitä, ja sen jälkeen vedota eriarvoisuuteensa naisena pakolaisleirillä + lastensa turvallisuuteen.

        Täällä kuntien pitämissä vanhainkodeissa, lasketaan montako vaippaa vrk: ssa yksi ihminen saa käyttää... Haavisto ravasi pakolaisleireillä hakemassa myös nämä hylkiö äidit tänne. Mä olisin niiden lasten hakemisen vielä ymmärtänyt; mutt siihen mulla olisi humanitäärisyys loppunut! Tai mistä mä tiedän, jos ministerinä olisin tehnyt samoja ratkaisuja; äideistä ja lapsista! Eihän ministeri niitä kustannuksia omasta lompakostaan maksa. Tuli ne maksamaan mitä tahansa, saman veroprosentin hän ministerin-
        palkkiostaan maksoi, vaikka olisi miten kalliita ratkaisuja tehnyt!
        Varmaan helpotti sitä solidaarisuutta.

        Yks asia on varmaa, jos mä lähden jonnekin ulkomaille ja joudun lapseni kanssa siellä hankaluuksiin, ei yksikään ulkoministeri hae mua sieltä, tai edes mun lastani. Mä olen suomalainen veronmaksaja ja yrittäjä, joten mun on tultava toimeen omillani tai lainattava omaisiltani, tuttaviltani, tai pankilta, loppupeleissä mentävä konkurssiin.
        trollikka


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ne ff2 maskit tutkimusten mukaan vaan suojaa reippaasti yli 95% tehokkuudella tartunnoilta. Who muuten tiedotti tänään että pandemia on päättynyt tässä tietoa tämänhetken tilanteesta myös hieman rokotteista.🙂. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/084d04d2-64e9-4676-b23b-759cf621bddb

        Mikko joko ymmärrät tuon ihmisen mustamaalauksen määrän rakennat mielipiteesi siitä mitä se kertoo minusta.
        En tiedä muistatko edes mitä minä sanoin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ne ff2 maskit tutkimusten mukaan vaan suojaa reippaasti yli 95% tehokkuudella tartunnoilta. Who muuten tiedotti tänään että pandemia on päättynyt tässä tietoa tämänhetken tilanteesta myös hieman rokotteista.🙂. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/084d04d2-64e9-4676-b23b-759cf621bddb

        Ainiin kuin sanoin vuosia sit kiusaajani käyttää ”valtista” nimeä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mikko joko ymmärrät tuon ihmisen mustamaalauksen määrän rakennat mielipiteesi siitä mitä se kertoo minusta.
        En tiedä muistatko edes mitä minä sanoin.

        En mä ole rakentanut mielipidettäni susta muuhun kuin siihen mitä oot itse kirjoittanut ja kommentoinut. En mä tunne sua juurikaan vielä niin ei mulla hirveän vahvaa mielipidettä voi olla. Mä kommentoin vain sitä että mitä mieltä olen asiasta jos asiat menevät kuten hän kertoo ja jos olet näin sanonut mitä kerrottiin niin silloin olen tuota mieltä. Ei mulla ole myöskään sen isompaa syytä häntä epäillä kun ei hän koskaan mulle ole valehdellut. Ja kieltämättä ottamatta nyt mitenkään kantaa hänen kertomiinsa asioihin niin susta on saanut sen kuvan että pelkäät todella paljon koronaa ja ylireagoit sen aiheuttamiin uhkiin munkin mielestäni vaikka se vakava ja vaarallinen asia onkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä ole rakentanut mielipidettäni susta muuhun kuin siihen mitä oot itse kirjoittanut ja kommentoinut. En mä tunne sua juurikaan vielä niin ei mulla hirveän vahvaa mielipidettä voi olla. Mä kommentoin vain sitä että mitä mieltä olen asiasta jos asiat menevät kuten hän kertoo ja jos olet näin sanonut mitä kerrottiin niin silloin olen tuota mieltä. Ei mulla ole myöskään sen isompaa syytä häntä epäillä kun ei hän koskaan mulle ole valehdellut. Ja kieltämättä ottamatta nyt mitenkään kantaa hänen kertomiinsa asioihin niin susta on saanut sen kuvan että pelkäät todella paljon koronaa ja ylireagoit sen aiheuttamiin uhkiin munkin mielestäni vaikka se vakava ja vaarallinen asia onkin.🙂.

        Olenko minä valehdellut sinulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen pelko ahtaudesta? Mulla on astma, ja olen koronan riskiryhmään kuuluva.

        En kuolekaan, mutta en vaadi kanssaihmisiäkään käyttämään.

        Jokaisella oma vapaus tehdä omat valinnat. Ei se tee heistä lampaita tai idiootteja kuten eräässä ketjussa nimittelit.

        Sä arvostelet ja nimittelet muita, mutta et kestä yhtän kritiikkiä sua kohtaan. Se on susta mustamaalaamista ja henkilöhyökkäystä. Kuten trollikan ihmetellessä sun koronakäyttäytymistä ja perheellesi tekemiä rajoituksia.

        NImimerkkisi on osuva ja kuvaa täydellisesti sun itsekästä ajattelutapaa.

        Eli et ole terve keuhkoinen kun vastasit juurikin teitä suojelen jotka ei pysty.
        ” Mulla on astma, ja olen koronan riskiryhmään kuuluva. ”
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120675265


      • valtakunta kirjoitti:

        Olenko minä valehdellut sinulle?

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Mutta silloin kun kerron omasta elämästäni ja kerron hänen valehtelevan minusta, luotat häneen paremmin koska se puhuu totta eli tietää elämästäni paremmin kuin minä joka elän sitä. Mietippä vähän tarkemmin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Kyllähän se valehtee jos väittää minua narskuksi kun kerron suojelevani muita. Uskotko että uskaltaisin ottaa yhteyttä esim poliisiin jos olisin narsku?

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1654167769464569856?s=20

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1654199272101892116?s=20


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Mknusta saat sinä luottaa häneen mutta minuun ei tarvitse luottaa nolaat itsesi sitten jos ei sinulle ikinä valehtele.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120714452


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Kyllä minä olen rehellinen hänen on vain tarkoitus minua mustamaalata. Äitiäniä en koskaan pyytänyt nukkumaan meillä vaan auttamaan meillä, on vain 2km ajomatka jonka vielä haen.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Mutta oli ilman maskia meillä silloin vaikka lupasi olla FFP2 kun synnytin, en pyytänyt jäämään yöksi kun mies tuli nukkui joten sillä kertaa jo yksi hailee kun oli ilman maskiakin mutta olisi päässyt kotio jos olisi ollut puolen yön aikaan hereillä FFP2 kera.. Mies oli yksin lasten kanssa ja se meni kotio sisareni kyydissä. Mies myös haki minut lapsien kanssa vei rullatuolilla ja minun sylissäni on vauva kantokopassa. Pikkuset käveli vieressä. Joo mietippä sitä sitten uskotko minun mieheni olisi ollut minun kanssa 20vuotta ja tehnyt 9lasta kanssani


      • valtakunta kirjoitti:

        Mutta silloin kun kerron omasta elämästäni ja kerron hänen valehtelevan minusta, luotat häneen paremmin koska se puhuu totta eli tietää elämästäni paremmin kuin minä joka elän sitä. Mietippä vähän tarkemmin.

        Luotan häneen ja hänen sanomisiin yksinkertaisesti koska tunnen hänet eihän se tarkoita tietysti etteikö hän voisi mulle valehdella mutta ei tarkoita sekään että elät omaa elämääsi ettet voisi siitä valehdella sitä on hyvin vaikea sanoa kun en sua tunne. Mutta en nyt kuitenkaan tahtoisi tässä asiassa juurikaan ottaa kantaa suuntaan tai toiseen kun en asiasta yhtään mitään tiedä tai teidän väleihinne tai siihen valehteleeko jompikumpi vai kumpikaan.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole syytä selitellä se on todennäköisesti pelko ahtaudesta.

        Suurin osa on tervekeuhkoisia ja vahva suositus olisi paikallaan. Et sinä kuole siihen jos muut käyttää ympärillä. Sinä voit sanoa ihan suoraa ettei sinun tarvitse sitä vaikka suositus olisi.

        Suomalaisista suurin osa eivät ole tervekeuhkoisia. Valitan.

        Itse pakon sanelemana käytän maskeja ja aiemmin käytin niitä muutoinkin miltei joka paikassa; syy oli vain ja ainoastaan se ettei mulla ollut varaa sairastua minkäänlaiseen hengitystieinfektioon, johtuen puolustuskyvyttömästä puolisostani.

        Arvaas mistä sain koronan? Siitä, että auttaessani ihmistä tämä sairastunut yski naamaani, maskista huolimatta ei riittänyt.

        Ja tiedätkö sen, miten miten vittumaista on pitää suojavaatteet päällä 8-16 tuntia päivässä kun hikoilet kun sika? Ei pysty hengittämään. Sen jälkeen olet rättipoikki. Mutta sellaista eristystilassa oleilu vaatii. Sitä sinä et tiedä etkä haluakaan tietää.

        Pidä sinä vaan maskejasi ja toivo ettet sairastu, mutta läheisiltäsi vaatiminen eii ole oikein. Koska heillä on oikeus elää normaalia elämää, mitä muutkin ihmiset elävät. Ja se se normaalius on tavallaan heille kesvualusta, myös kiusaamattomaan elämään. Lapsesi esimerkiksi eivät voi elää kauttasi. Vaikka olisit miten sairas. Ei senikäisten, jotka ovat riipuvaisia sinusta. Kuole tai ole elossa, mutta anna lastesikin elää. Normaalisti muiden mukaan.

        Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Et tietääkseni enkä sitä tarkoittanutkaan että olisit mutta ei ole hänkään ja hänet tunnen paremmin. Oon pahoillani jos sait käsityksen että väitin sun valehdelleen mulle se ei ollut tarkoitus.🙂.

        Sen vuoksi trollikalla ei ole mitään, joka todistaa toisin tai anonyymillä. Sillä on poliisikin käsissäkin ottaako yhteyttä lastensuojeluun ottakoon vaan. Mitä muuten se minusta noin mustamaalaavaa kertoisi? Minä en kilpaile, kävi vaan minua haukkumassa ketjussa jonka nostin esiin.
        Jatkoi tässä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomalaisista suurin osa eivät ole tervekeuhkoisia. Valitan.

        Itse pakon sanelemana käytän maskeja ja aiemmin käytin niitä muutoinkin miltei joka paikassa; syy oli vain ja ainoastaan se ettei mulla ollut varaa sairastua minkäänlaiseen hengitystieinfektioon, johtuen puolustuskyvyttömästä puolisostani.

        Arvaas mistä sain koronan? Siitä, että auttaessani ihmistä tämä sairastunut yski naamaani, maskista huolimatta ei riittänyt.

        Ja tiedätkö sen, miten miten vittumaista on pitää suojavaatteet päällä 8-16 tuntia päivässä kun hikoilet kun sika? Ei pysty hengittämään. Sen jälkeen olet rättipoikki. Mutta sellaista eristystilassa oleilu vaatii. Sitä sinä et tiedä etkä haluakaan tietää.

        Pidä sinä vaan maskejasi ja toivo ettet sairastu, mutta läheisiltäsi vaatiminen eii ole oikein. Koska heillä on oikeus elää normaalia elämää, mitä muutkin ihmiset elävät. Ja se se normaalius on tavallaan heille kesvualusta, myös kiusaamattomaan elämään. Lapsesi esimerkiksi eivät voi elää kauttasi. Vaikka olisit miten sairas. Ei senikäisten, jotka ovat riipuvaisia sinusta. Kuole tai ole elossa, mutta anna lastesikin elää. Normaalisti muiden mukaan.

        Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.

        ” Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.”

        Kuule se pihalla oleva on ihan eduksi oleva pöpö. Lue vaikka tiede lehtiä. Kyllä sitä kengillä sisälle tullaan en minä ole noin hygieenin normi vastustus kyky tulee omastaluonnosta. Vastustus kykyä kasvattaa. Kyllä sitä ei turhia kengiä riisu olet ihan oikeassa. Kulkutautiin on ikävä kuolla.


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomalaisista suurin osa eivät ole tervekeuhkoisia. Valitan.

        Itse pakon sanelemana käytän maskeja ja aiemmin käytin niitä muutoinkin miltei joka paikassa; syy oli vain ja ainoastaan se ettei mulla ollut varaa sairastua minkäänlaiseen hengitystieinfektioon, johtuen puolustuskyvyttömästä puolisostani.

        Arvaas mistä sain koronan? Siitä, että auttaessani ihmistä tämä sairastunut yski naamaani, maskista huolimatta ei riittänyt.

        Ja tiedätkö sen, miten miten vittumaista on pitää suojavaatteet päällä 8-16 tuntia päivässä kun hikoilet kun sika? Ei pysty hengittämään. Sen jälkeen olet rättipoikki. Mutta sellaista eristystilassa oleilu vaatii. Sitä sinä et tiedä etkä haluakaan tietää.

        Pidä sinä vaan maskejasi ja toivo ettet sairastu, mutta läheisiltäsi vaatiminen eii ole oikein. Koska heillä on oikeus elää normaalia elämää, mitä muutkin ihmiset elävät. Ja se se normaalius on tavallaan heille kesvualusta, myös kiusaamattomaan elämään. Lapsesi esimerkiksi eivät voi elää kauttasi. Vaikka olisit miten sairas. Ei senikäisten, jotka ovat riipuvaisia sinusta. Kuole tai ole elossa, mutta anna lastesikin elää. Normaalisti muiden mukaan.

        Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.

        Enkä vieläkään mitään paskinta tautia luonnosta saanut nyt on ihan luonnosta irtauduttu tuolla puheella. . 😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllähän se valehtee jos väittää minua narskuksi kun kerron suojelevani muita. Uskotko että uskaltaisin ottaa yhteyttä esim poliisiin jos olisin narsku?

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1654167769464569856?s=20

        https://twitter.com/valtakunta1/status/1654199272101892116?s=20

        Se että sanoo suojelevansa muita vaikka heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä mutta eihän se välttämättä tarkoita että olisi narsisti. Jokaisella voi olla enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä mutta sitten kun niitä tarpeeksi paljon kertyy samaan ihmiseen syntyy narsisti. Ja eikös hän vaan ole ilmaissut oman mielipiteensä ja useasti huomauttanut ettei ole oikea ihminen sitä arvioimaan kun ei omaa tarvittavaa koulutusta ja tietotaitoa. Ei se ole valehtelemista silloin. Tietysti en ole nähnyt kuin pieniä osia parista kohtaa teidän keskusteluja joten vaikea mun on sanoo mitä kukin väittää ja pitääkö se paikkaansa.🙂.


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomalaisista suurin osa eivät ole tervekeuhkoisia. Valitan.

        Itse pakon sanelemana käytän maskeja ja aiemmin käytin niitä muutoinkin miltei joka paikassa; syy oli vain ja ainoastaan se ettei mulla ollut varaa sairastua minkäänlaiseen hengitystieinfektioon, johtuen puolustuskyvyttömästä puolisostani.

        Arvaas mistä sain koronan? Siitä, että auttaessani ihmistä tämä sairastunut yski naamaani, maskista huolimatta ei riittänyt.

        Ja tiedätkö sen, miten miten vittumaista on pitää suojavaatteet päällä 8-16 tuntia päivässä kun hikoilet kun sika? Ei pysty hengittämään. Sen jälkeen olet rättipoikki. Mutta sellaista eristystilassa oleilu vaatii. Sitä sinä et tiedä etkä haluakaan tietää.

        Pidä sinä vaan maskejasi ja toivo ettet sairastu, mutta läheisiltäsi vaatiminen eii ole oikein. Koska heillä on oikeus elää normaalia elämää, mitä muutkin ihmiset elävät. Ja se se normaalius on tavallaan heille kesvualusta, myös kiusaamattomaan elämään. Lapsesi esimerkiksi eivät voi elää kauttasi. Vaikka olisit miten sairas. Ei senikäisten, jotka ovat riipuvaisia sinusta. Kuole tai ole elossa, mutta anna lastesikin elää. Normaalisti muiden mukaan.

        Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.

        Kyllä se tuo puolison yskiminen oli varmasti vahinko harmitus sitten ystävälleni runontajalle vai oletteko eronneet?


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomalaisista suurin osa eivät ole tervekeuhkoisia. Valitan.

        Itse pakon sanelemana käytän maskeja ja aiemmin käytin niitä muutoinkin miltei joka paikassa; syy oli vain ja ainoastaan se ettei mulla ollut varaa sairastua minkäänlaiseen hengitystieinfektioon, johtuen puolustuskyvyttömästä puolisostani.

        Arvaas mistä sain koronan? Siitä, että auttaessani ihmistä tämä sairastunut yski naamaani, maskista huolimatta ei riittänyt.

        Ja tiedätkö sen, miten miten vittumaista on pitää suojavaatteet päällä 8-16 tuntia päivässä kun hikoilet kun sika? Ei pysty hengittämään. Sen jälkeen olet rättipoikki. Mutta sellaista eristystilassa oleilu vaatii. Sitä sinä et tiedä etkä haluakaan tietää.

        Pidä sinä vaan maskejasi ja toivo ettet sairastu, mutta läheisiltäsi vaatiminen eii ole oikein. Koska heillä on oikeus elää normaalia elämää, mitä muutkin ihmiset elävät. Ja se se normaalius on tavallaan heille kesvualusta, myös kiusaamattomaan elämään. Lapsesi esimerkiksi eivät voi elää kauttasi. Vaikka olisit miten sairas. Ei senikäisten, jotka ovat riipuvaisia sinusta. Kuole tai ole elossa, mutta anna lastesikin elää. Normaalisti muiden mukaan.

        Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.

        Jos pidät oikeasti hyvää huolta hygieniasta, uskon että se ventiilinen FFP2/FFP3 olisi sopinut paremmin.🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se tuo puolison yskiminen oli varmasti vahinko harmitus sitten ystävälleni runontajalle vai oletteko eronneet?

        Ymmärsit väärin. Yskijä ei ollut puolisoni vaan autettava.

        Ja Runontaja ei liity asiaan millään lailla. Hän oli/on palstaystävä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jos pidät oikeasti hyvää huolta hygieniasta, uskon että se ventiilinen FFP2/FFP3 olisi sopinut paremmin.🥰

        Valtakunta, sä olet s24 pahin trolli kautta aikojen :-D


      • valtakunta kirjoitti:

        Mknusta saat sinä luottaa häneen mutta minuun ei tarvitse luottaa nolaat itsesi sitten jos ei sinulle ikinä valehtele.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120714452

        Ei oo mulle tietääkseni ikinä missään asiassa koskaan valehdellut. Voisin luottaa sihun ihan yhtä hyvin jos tuntisin sut yhtä hyvin. En mä rupee ottamaan kantaa teidän keskinäisiin väleihin ja että kuka väittää mitäkin ja kuka valehtelee ja kuka ei. En mä suostu tähän sotkeutumaan. Enkä mä jaksa noita keskusteluja käydä läpi että kuka sanoi ja mitä milloinkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se että sanoo suojelevansa muita vaikka heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä mutta eihän se välttämättä tarkoita että olisi narsisti. Jokaisella voi olla enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä mutta sitten kun niitä tarpeeksi paljon kertyy samaan ihmiseen syntyy narsisti. Ja eikös hän vaan ole ilmaissut oman mielipiteensä ja useasti huomauttanut ettei ole oikea ihminen sitä arvioimaan kun ei omaa tarvittavaa koulutusta ja tietotaitoa. Ei se ole valehtelemista silloin. Tietysti en ole nähnyt kuin pieniä osia parista kohtaa teidän keskusteluja joten vaikea mun on sanoo mitä kukin väittää ja pitääkö se paikkaansa.🙂.

        ” heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä ”
        En minä äitiäni suojele enää. Se ei kuulu enää luotettaviin ihmisiin. Mutta olen surullinen heidän puolesta jotka ei pysty ja osaa jotka ei ymmärrä. Äitini menee massan mukana. Myös sanoi ettei häneen tarvitse luottaa. Meitä on erilaisia myös olen erimieltä kanssasi.
        Joten meidän ei tarvitse keskustella enää en edes jaksa väitellä tuntemattoman ihmiselle käyttää FFP2, joka ei näe yhteyttä. . Yritin parhaani kertoa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120686896


      • elisakettu kirjoitti:

        Valtakunta, sä olet s24 pahin trolli kautta aikojen :-D

        En ole koskaan trollannut. Se venttiilinen suojaa itseä ei ympärillä olevia mutta hengittäminen on helpompaa. Sen vuoksi tehohoidossa olevilla on venttiiliset ffp3.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole koskaan trollannut. Se venttiilinen suojaa itseä ei ympärillä olevia mutta hengittäminen on helpompaa. Sen vuoksi tehohoidossa olevilla on venttiiliset ffp3.

        Siis henkilökunnalla.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ymmärsit väärin. Yskijä ei ollut puolisoni vaan autettava.

        Ja Runontaja ei liity asiaan millään lailla. Hän oli/on palstaystävä.

        Ok sitten lähin aikaisin kun teillä oli hyvät välit palstalta. En niin hyvin ollut seurannut. Luulin olitte yhdessä.🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Mutta oli ilman maskia meillä silloin vaikka lupasi olla FFP2 kun synnytin, en pyytänyt jäämään yöksi kun mies tuli nukkui joten sillä kertaa jo yksi hailee kun oli ilman maskiakin mutta olisi päässyt kotio jos olisi ollut puolen yön aikaan hereillä FFP2 kera.. Mies oli yksin lasten kanssa ja se meni kotio sisareni kyydissä. Mies myös haki minut lapsien kanssa vei rullatuolilla ja minun sylissäni on vauva kantokopassa. Pikkuset käveli vieressä. Joo mietippä sitä sitten uskotko minun mieheni olisi ollut minun kanssa 20vuotta ja tehnyt 9lasta kanssani

        En tiedä en tosiaan osaa sanoa asiaan mitään kun en asiasta mitään tiedä. Miksi sulle on niin tärkeää saada mut kääntymään häntä vastaan kun mä ite voisin ihan mielelläni olla teidän molempien kanssa ystäviä vaikka ette keskenään toimeen tule tai toisistanne pidä. Ei mun tarvi valita mitään puolia kun te molemmat ootte olleet kumpikin mua kohtaan ihan ystävällisiä vaikka kärkkäästi oman mielipiteen ja näkemyksenne kerrottekin ja sitä puolustatte.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        ” heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä ”
        En minä äitiäni suojele enää. Se ei kuulu enää luotettaviin ihmisiin. Mutta olen surullinen heidän puolesta jotka ei pysty ja osaa jotka ei ymmärrä. Äitini menee massan mukana. Myös sanoi ettei häneen tarvitse luottaa. Meitä on erilaisia myös olen erimieltä kanssasi.
        Joten meidän ei tarvitse keskustella enää en edes jaksa väitellä tuntemattoman ihmiselle käyttää FFP2, joka ei näe yhteyttä. . Yritin parhaani kertoa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120686896

        Erilaisuus ja eriävät mielipiteet pitää hyväksyä mutta tuntuu ettet sä oikeen niitä suostu tai halua hyväksyä ja näät vain oman kantasi asiaan oikeana ja kaikkien muiden vääränä mutta entäpä jos sä oletkin väärässä ja asia ei ole niin kuin sen uskot olevan. Aina on myös se mahdollisuus ja sen mä voin ainakin hyväksyä myös oman mielipiteeni kohdalla. Ffp2 maskeille ja niiden käytölle on ehdottomasti aikansa ja paikkansa mutta se nyt ei vaan ole esimerkiksi kotona ellei jokin aivan erityinen syy näin vaadi.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Erilaisuus ja eriävät mielipiteet pitää hyväksyä mutta tuntuu ettet sä oikeen niitä suostu tai halua hyväksyä ja näät vain oman kantasi asiaan oikeana ja kaikkien muiden vääränä mutta entäpä jos sä oletkin väärässä ja asia ei ole niin kuin sen uskot olevan. Aina on myös se mahdollisuus ja sen mä voin ainakin hyväksyä myös oman mielipiteeni kohdalla. Ffp2 maskeille ja niiden käytölle on ehdottomasti aikansa ja paikkansa mutta se nyt ei vaan ole esimerkiksi kotona ellei jokin aivan erityinen syy näin vaadi.🙂.

        Ymmärsit minut väärin en ole yrittänyt kääntymään sinua häntä vastaan myös pettymyksen toi ilmi.
        Sinä tulit minulle puolustamaan tähän ketjuun häntä kun sanoin siitä sanasen myös linkintin sinulle niihinlinkit puolustukseksi. Minun on vaikea sinuun luottaa tämän keskustelun myötä kun katsoo ja myötäilet hänen aina puhuvan totta sinulle.

        En minä oikeasti näe mitään aihetta tutustua paremmin
        Meitä on erilaisia. Pidä ihan ystävästäsi huolta. Enpä usko hänen tykkäävän. Uskon muutenkin pistäneen suun suppuun
        Kaikkiin minun ei tarvitse luottaa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120725894


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Se että sanoo suojelevansa muita vaikka heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä mutta eihän se välttämättä tarkoita että olisi narsisti. Jokaisella voi olla enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä mutta sitten kun niitä tarpeeksi paljon kertyy samaan ihmiseen syntyy narsisti. Ja eikös hän vaan ole ilmaissut oman mielipiteensä ja useasti huomauttanut ettei ole oikea ihminen sitä arvioimaan kun ei omaa tarvittavaa koulutusta ja tietotaitoa. Ei se ole valehtelemista silloin. Tietysti en ole nähnyt kuin pieniä osia parista kohtaa teidän keskusteluja joten vaikea mun on sanoo mitä kukin väittää ja pitääkö se paikkaansa.🙂.

        "Se että sanoo suojelevansa muita vaikka heidän tahtonsa vastaisesti osoittaa narsistisia luonteenpiiirteitä..."

        Aivan. Tuohon olin myös puuttumassa.

        Valtiksen hirviöperheen elämä tulee vielä lööppeihin ja jää Suomen rikoshistoriaan. Aivan järkyttävää...

        xLiner


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ” Ja vielä yksi juttu. Kun olet niin hygieniatietoinen niin lopeta se kenkien kanssa ravaaminen sisällä. Siellä ne paskimmat taudit on.”

        Kuule se pihalla oleva on ihan eduksi oleva pöpö. Lue vaikka tiede lehtiä. Kyllä sitä kengillä sisälle tullaan en minä ole noin hygieenin normi vastustus kyky tulee omastaluonnosta. Vastustus kykyä kasvattaa. Kyllä sitä ei turhia kengiä riisu olet ihan oikeassa. Kulkutautiin on ikävä kuolla.

        "Kuule se pihalla oleva on ihan eduksi oleva pöpö"

        Joku korona- tai tuberkuloositautinen sylkäissyt kunnon lunssit, sä astut päälle ja levität sen kengissäsi ympäri asuntoasi. 🙄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuule se pihalla oleva on ihan eduksi oleva pöpö"

        Joku korona- tai tuberkuloositautinen sylkäissyt kunnon lunssit, sä astut päälle ja levität sen kengissäsi ympäri asuntoasi. 🙄

        xLiner

        Mutta sullehan olikin tärkeintä toisten manipulointi ja hallinta.

        Jos sun lapsesi pääsisivät katsomaan muualle miten muut saa elää, se tietäisi sun mielivaltaisen valtakuntasi loppua. Sitä sinä eniten pelkäät.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sullehan olikin tärkeintä toisten manipulointi ja hallinta.

        Jos sun lapsesi pääsisivät katsomaan muualle miten muut saa elää, se tietäisi sun mielivaltaisen valtakuntasi loppua. Sitä sinä eniten pelkäät.

        xLiner

        Luulen että lapset ovat alkaneet nimenomaan nähdä miten muut elää, ja siksi on tullut kouluunlähtöongelmia. Lapset ei saa tavata isoäitiään ilman ffp2, onko lasten kavereidenkin pidettävä ffp2.

        Valtakunta ajattelee vain itseään, haluaa kontrolloida kaikkea ja kaikkia, lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Pelko ja syyllistäminen on pahimmat kasvattajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että lapset ovat alkaneet nimenomaan nähdä miten muut elää, ja siksi on tullut kouluunlähtöongelmia. Lapset ei saa tavata isoäitiään ilman ffp2, onko lasten kavereidenkin pidettävä ffp2.

        Valtakunta ajattelee vain itseään, haluaa kontrolloida kaikkea ja kaikkia, lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Pelko ja syyllistäminen on pahimmat kasvattajat.

        Valtiksen lapset ovat vankilassa kotonaan, vain toisensa kavereina.

        Juu ja muistan kyllä Valtiksen rangaistukset lapsilleen.. 😬

        Valtiksella oli suuri ilmoituksen aihe palstalla, että joku lapsista oli päässyt koulun yöretkelle. Joku toinen ei sitten ollut päässyt jonnekin minne oli kauan odottanut pääsevänsä, kun Valtis oli rankaissut jostain "rikkeestä" normi eristämisellä... Kaikki muille normaali toiminta täytyy Valtiksen valtakunnassa ansaita joillain ihme tempuilla, tehtävillä ja mielistelyillä.

        Ihan järkyttävää. Mä en ymmärrä ettei poliisi ja lastensuojelu ole vielä puuttunut. Täytyyhän koululla olla jo jokin käsitys, millaisessa keskitysleiriolosuhteissa Valtiksen lapset elävät. Jahka vanhemmat lapset saavat suunsa auki, siellä käy napakka pyörremyrsky! Ja jälki ei tule olemaan kaunista.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raiskasiko Trollikka sen ukon? 😲 Mä ymmärsin että ihan yhteistuumin yhtyivät.

        Viimeistään yläluokilla opetetaan koulussa miten lapsia tehdään. Jos ei ihan holhouksen alainen ole, jokainen mies tietää tuon: aina voi tulla raskaaksi, kun tiukkaa pippelin pimppiin. Ainoa varma ehkäisykeino on olla panematta.

        xLiner

        Siis anteeksi mitä?
        Mä en edes tunne Valtiksen ukkoa, jos sä sitä kysyit! Mä olen keskustellut jo vuosia sitten Rosen/valtakunnan kanssa. Kerroin vain täällä Sinkut palstalla, mitä Rose/ valtakunta mulle vuosia sitten kertoi... itsestään, miehestään sekä lapsistaan.

        Mun lapseni, ei liity mitenkään Roseen tai hänen mieheensä, se on fakta!

        Kirjoittaa tuo sekopäinen nainen mitä tahansa, joko tahallisesti, tai osaamattomuuttaan... sekin on mahdollista, jos hänen sepustuksiaan olet lukenut.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis anteeksi mitä?
        Mä en edes tunne Valtiksen ukkoa, jos sä sitä kysyit! Mä olen keskustellut jo vuosia sitten Rosen/valtakunnan kanssa. Kerroin vain täällä Sinkut palstalla, mitä Rose/ valtakunta mulle vuosia sitten kertoi... itsestään, miehestään sekä lapsistaan.

        Mun lapseni, ei liity mitenkään Roseen tai hänen mieheensä, se on fakta!

        Kirjoittaa tuo sekopäinen nainen mitä tahansa, joko tahallisesti, tai osaamattomuuttaan... sekin on mahdollista, jos hänen sepustuksiaan olet lukenut.
        trollikka

        Äh, Trollikka, ymmärsit väärin! Kuittasin tuolle sun paheksujallesi. Toki tiedän miten olet asian täällä kertonut.

        xLiner


      • valtakunta kirjoitti:

        Ymmärsit minut väärin en ole yrittänyt kääntymään sinua häntä vastaan myös pettymyksen toi ilmi.
        Sinä tulit minulle puolustamaan tähän ketjuun häntä kun sanoin siitä sanasen myös linkintin sinulle niihinlinkit puolustukseksi. Minun on vaikea sinuun luottaa tämän keskustelun myötä kun katsoo ja myötäilet hänen aina puhuvan totta sinulle.

        En minä oikeasti näe mitään aihetta tutustua paremmin
        Meitä on erilaisia. Pidä ihan ystävästäsi huolta. Enpä usko hänen tykkäävän. Uskon muutenkin pistäneen suun suppuun
        Kaikkiin minun ei tarvitse luottaa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17844453/kaikki-ovat-mut-pettaneet#comment-120725894

        No ei tietenkään tarvitse luottaa kaikkiin mutta kai sä nyt ymmärrät myös että sellaiseen ihmiseen kenet tuntee paremmin on helpompi luottaa ja sen mieluummin tekee kuin sellaiseen ketä ei tunne ollenkaan. Mutta ei sekään tarkoita että automaattisesti odottaisin sen toisen valehtelevan. Ja tottahan toki ihmistä kuka on mukava ja on ollut sulle vain ystävällinen niin haluaa puolustaa jos kokee että häntä epäreilusti kohdellaan siihen nähden mikä on oma kokemus hänestä.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis anteeksi mitä?
        Mä en edes tunne Valtiksen ukkoa, jos sä sitä kysyit! Mä olen keskustellut jo vuosia sitten Rosen/valtakunnan kanssa. Kerroin vain täällä Sinkut palstalla, mitä Rose/ valtakunta mulle vuosia sitten kertoi... itsestään, miehestään sekä lapsistaan.

        Mun lapseni, ei liity mitenkään Roseen tai hänen mieheensä, se on fakta!

        Kirjoittaa tuo sekopäinen nainen mitä tahansa, joko tahallisesti, tai osaamattomuuttaan... sekin on mahdollista, jos hänen sepustuksiaan olet lukenut.
        trollikka

        Vastasin siis tälle kirjoittajalle:

        Anonyymi
        2023-05-03 00:39:47

        "Älä nyt siitä ainakaan välitä.

        Teki raukkamaisimman asian, mitä nainen voi ikinä tehdä -hankkiutui tietoisesti raskaaksi ilman miehen suostumusta.

        100% varmuudella valehtelee, ettei vaadi äijältä rahaa. Ei se äijä siellä muuten puoliväkisin pyörisi.

        Häpeäksi kaikille naisille.

        Koronaa ei voi koskaan pelätä liikaa."

        xLiner


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä ole rakentanut mielipidettäni susta muuhun kuin siihen mitä oot itse kirjoittanut ja kommentoinut. En mä tunne sua juurikaan vielä niin ei mulla hirveän vahvaa mielipidettä voi olla. Mä kommentoin vain sitä että mitä mieltä olen asiasta jos asiat menevät kuten hän kertoo ja jos olet näin sanonut mitä kerrottiin niin silloin olen tuota mieltä. Ei mulla ole myöskään sen isompaa syytä häntä epäillä kun ei hän koskaan mulle ole valehdellut. Ja kieltämättä ottamatta nyt mitenkään kantaa hänen kertomiinsa asioihin niin susta on saanut sen kuvan että pelkäät todella paljon koronaa ja ylireagoit sen aiheuttamiin uhkiin munkin mielestäni vaikka se vakava ja vaarallinen asia onkin.🙂.

        Muuten hauska tämä vastaavasti ” pelkään paljon koronaa ja ylireagoin sen uhkaan vaikka se on vakava ja vaarallinen”

        Huomasitko kuinka noi muut ylireagoi minun olevan uhka?

        Eikö silloin herätä herätyskellot minkälaisia tarinoita ne sinusta/ minusta/ läheisistä tarinoisi tekevät varmasti sinun elämästä hyvin jännittävän tai sinulle muista ihmisistä erittäin tukevasti joka kolon kävisi myös istuisit yhtä-äkkiä jossain vankilassa kun katsoit epäilyttävästi häntä.

        Mistäs jos sanon olen vain tavallinen keskustelen asiat läpitte parhaani mukaan kun koen etten osaa, haen apua tai lähden menee miten tärkeäksi ihminen on muodostunut. ammattitaitoiselta ihmiseltä pyydän apua, eipä noi ainakaan niihin kuulu luotettaviin jotka keksii mitä tahansa.

        Toiset yrittää muuttaa minun kasvatus tapoja heidän omanlaiseksi. Yksityisyyteni on vuosien ajan pengottu joka vuosi joten ne lukee siellä sosiaalin jutuissa.
        Sanon vaan kun ne ei elä tätä eivät ymmärrä eikä näe.


        Muutaman vuoden päästä niitä alkaa tippumaan pois lapseni kun kasvavat tiettyyn ikään ja elävät omaa elämään eikä minun tarvitse olla enää paimentamassa(turvaamassa). Koulu rankka paikka tytön mukaan siellä herkästi hakatuksi jo pelkästään ulkonäön takia hakattu.

        Alkoholia, itsetuhoisuutta, myös muita päihteitä sekä rikoksia tapahtuu. Tyttö on kuudentoista kaveriporukassa koulussa sanon suoraa että joudun luopuu siitä jos lähtee niitä asioita tekemään kun ne tarttuu massapainostuksessa kun ne normalisoituu ” sinun pitää oikeasti ymmärtää ettet toimi samoin”.

        Mielummin kunnioitetaan ihan toistemme rajoja. Kun nyt kerroin noiden niillä ei ole mitään kunnioitusta mitään rajoja penkoa yksityistäni täälläkää perustella niiden väitteitä keksiä hurjimpia tarinoita ja rikollisuutta perheestäni.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Enkä vieläkään mitään paskinta tautia luonnosta saanut nyt on ihan luonnosta irtauduttu tuolla puheella. . 😁

        Suomennettuna; Elisa tarkoitti ett ulkona liikkuessasi pihalla esim. kävellen, astut jonkun tautisen yskökseen (räkimään limaan joka ei edes näy) joka tapauksessa niitä bakteereita tai viruksia saatat saada kenkiesi pohjiin. Ihan omatoimisesti silloin kannat ne kotiisi asti sisälle. Joten riisu kengät heti sisään päästyäsi pois -> äläkä levitä niitä, ympäri huusholliasi.
        Mä käytän nimimerkkinä; trollikka

        Mutt sinä olet aito "venäjän disinformaatiota" levittäjä; pesunkestävä Trolli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh, Trollikka, ymmärsit väärin! Kuittasin tuolle sun paheksujallesi. Toki tiedän miten olet asian täällä kertonut.

        xLiner

        OK, asia ymmärretty! Eipä ollut ensimmäinen väärinkäsitys... ja tuskin viimeinenkään.

        Vähän on epäilyksiä; onko Valtakunta: Harmiksen toinen "nikki" ainakin ystävyksiä ovat.
        Erkillä näitä ihmeellisiä juttuja riittää, ilmeisesti joku "ulkopuolinen" kustantaa niitä!
        trollikka


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Muuten hauska tämä vastaavasti ” pelkään paljon koronaa ja ylireagoin sen uhkaan vaikka se on vakava ja vaarallinen”

        Huomasitko kuinka noi muut ylireagoi minun olevan uhka?

        Eikö silloin herätä herätyskellot minkälaisia tarinoita ne sinusta/ minusta/ läheisistä tarinoisi tekevät varmasti sinun elämästä hyvin jännittävän tai sinulle muista ihmisistä erittäin tukevasti joka kolon kävisi myös istuisit yhtä-äkkiä jossain vankilassa kun katsoit epäilyttävästi häntä.

        Mistäs jos sanon olen vain tavallinen keskustelen asiat läpitte parhaani mukaan kun koen etten osaa, haen apua tai lähden menee miten tärkeäksi ihminen on muodostunut. ammattitaitoiselta ihmiseltä pyydän apua, eipä noi ainakaan niihin kuulu luotettaviin jotka keksii mitä tahansa.

        Toiset yrittää muuttaa minun kasvatus tapoja heidän omanlaiseksi. Yksityisyyteni on vuosien ajan pengottu joka vuosi joten ne lukee siellä sosiaalin jutuissa.
        Sanon vaan kun ne ei elä tätä eivät ymmärrä eikä näe.


        Muutaman vuoden päästä niitä alkaa tippumaan pois lapseni kun kasvavat tiettyyn ikään ja elävät omaa elämään eikä minun tarvitse olla enää paimentamassa(turvaamassa). Koulu rankka paikka tytön mukaan siellä herkästi hakatuksi jo pelkästään ulkonäön takia hakattu.

        Alkoholia, itsetuhoisuutta, myös muita päihteitä sekä rikoksia tapahtuu. Tyttö on kuudentoista kaveriporukassa koulussa sanon suoraa että joudun luopuu siitä jos lähtee niitä asioita tekemään kun ne tarttuu massapainostuksessa kun ne normalisoituu ” sinun pitää oikeasti ymmärtää ettet toimi samoin”.

        Mielummin kunnioitetaan ihan toistemme rajoja. Kun nyt kerroin noiden niillä ei ole mitään kunnioitusta mitään rajoja penkoa yksityistäni täälläkää perustella niiden väitteitä keksiä hurjimpia tarinoita ja rikollisuutta perheestäni.

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Sen vuoksi lastensuojelulta pyysinkin apua ja lapselle juttelu apua koska silloin niihin ongelmiin päästään käsiksi sisältä päin koska onhan se rankka paikka lapselle ja nuorelle pelätä ulkonäkönsä tai muihin koska ne lapset tarvitsee ongelmien käsittelyyn apua ja kun ei viitsi rikkoa hyviä suhteita jos lapsi kokee ne hyväksi mutta ahdistus on kova kouluun menemiseen.

        Myös yksi lapsi joutui hakatuksi kun oli vienyt ilmoittanut lastensuojeluun joten en nyt oikeasti halua noihin vielä sen varjolla kyllä se lastensuojelu nyt tulee selvittää kouluun näitä asioita.


        Minua ei haittaa että minun kautta asiaan päästään kiinni ja käsiksi koska en halua muiden vanhempien kanssa riidellä tai kuulla haukkumisia kun pyrin rajoittaa lapsia suosituksien mukaan ja kasvattaa oikein ja sitä on hyvin väsynyt kun en halua enää muiden lapsista huolehtia joten se ulkopuolinen tutkiminen menee minun lapsien puheiden kautta koska heille on tullut kovin ahdistusta.

        Lähisuhdeväkivaltaa tapahtuu myös kaverien kanssa
        Miksi taas en halua minuakin alettaisi kiristämään tai pelkäämään minun lapsia satutettaisiin.


        En oikeasti jaksa näitäkään henkilöitä ja voisin ihan hyvin tehdä kunnialoukkauksesta tai väärällisen valheen levittelystä yksityishenkilön yksityisen tiedon tiedon saamisen keksimällä mitä suurempia rikoksia salaterioita, mitä teen kotona kasvattamalla lapsia tai käytämällä väärin tietoa, Myös jos ulkona kuulet jotain ei niitäkään saa levitellä ja keksiä mitä tahansa. Uskon että saisin niin kovat jutut näillä sen vuoksi puhunkin vain miten minua kohdellaan luotan sen mukaan ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, asia ymmärretty! Eipä ollut ensimmäinen väärinkäsitys... ja tuskin viimeinenkään.

        Vähän on epäilyksiä; onko Valtakunta: Harmiksen toinen "nikki" ainakin ystävyksiä ovat.
        Erkillä näitä ihmeellisiä juttuja riittää, ilmeisesti joku "ulkopuolinen" kustantaa niitä!
        trollikka

        Eipä haittaa väärinkäsitykset, korjaillaan sitten vaan 😄

        Kyllä noi eri kirjoittajia ovat. Valtis kirjoittelee noita sekoja myös valtakunnan päälehtiin, jopa omalla nimellään. Tosin han taisi jossain nyt mainita, ettei kirjoituksiaan enää julkaista... Onpa kumma 😂

        Harmis taas tykkää kovasti palstadraamasta. Kun Valtis sekoilee kunnolla ja tarvitsisi tukea joltain, Harmis leikkii poissaolevaa. Kun Valtis on hetken skitsoamatta pahemmin, Harmis voi tulla jotain empaattista sille heittämään. Sopivasti, että draama poikanen palstalla säilyy. Sellainen palstakiltti ja -kunnollinen setä se Harmis.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Jos halutaan estää asioita silloin siihen puututtava silloin pahoinvointi tulee ympäristöstä kyllä silloin siellä on se lastensuojelun tarkoitus on vieläkin terveellisen lapsen kasvun lasten nuorten aivot kasvavat vielä ja hylkääminen se ei ole vaikka hän menisi siirtyisi toiseen perheeseen jos minun kasvatukseni on hänelle jyrkkää. Vaikka me köyhä perhe on ostin lapsille laskettelusukset ovat lasketelleet rinteellä koska halusin toteuttaa ja antaa niille mahdollisuuksia. Kyseiset varustukset kolmet 2500tonnia ja olen luovuttanut äidimaitoa niitä maksakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Minussa on paljon vurheitä joo että ikävä lapseni on 16v laskellut rinteellä ja pelannut vr-laseilla myös seuraavaksi kiipelykeskukseen havitellut lapsille kortteja erillaisista syistä ja pakottanut kouluun mikä on minusta ikävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Lapsillani köyhyydestä huolimatta on omat tietokoneetkin että puristan heidän hyvinvointiin omasta kaiken myös oppimateriaaleihin myös teetetän heidän eteensä asioita . Ikävä etten ole mikään neuropsykologi jonka kuntoutusta havittelen 16-vuotiaalle, ettei se ole niin riippuvainen minusta minun painostuksen kautta tulisi tulos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Voin sanoa on se lapsen vaikea ymmärtää mitä se olisi voinut saada jos vanhempi olisi ollut kaikki vuodet tukemassa kasvua ja saada kasvaa rinnalla. Lapseni on lapsia jota muiden lapset eivät ole saanet olla enemmänkin he eivät halua kasvaa aikuiseksi. Harmillisesti lapsi ei ymmärrä omaa potenttiaalinsa koska hänen taidot on hyvät kunhan tekisi mutta motivaatio on hukassa joka kuuluu ikää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Kuin huomaat että minua ahkerasti perässä ollaan x-liner jatkuvaa sitkeää. Etten hänen kanssaan päivääkään tule toimeen. Pelkään todella häntä. Jo 20v palstalla saa vuosien aikana noita verensyöjiä huidottavaksi sellainen meno se tässä on ollut.

        Kun itsekin tiedät että voin hylätä sinut hetkessä., siinä kannattaa muistaakin se ettei silloin niitä suhteita kannata edes luoda minuun. Minullakin on vapaus kulkea miten haluan ja toimia oman moraalinin mukaan kuin empatia taidon.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin huomaat että minua ahkerasti perässä ollaan x-liner jatkuvaa sitkeää. Etten hänen kanssaan päivääkään tule toimeen. Pelkään todella häntä. Jo 20v palstalla saa vuosien aikana noita verensyöjiä huidottavaksi sellainen meno se tässä on ollut.

        Kun itsekin tiedät että voin hylätä sinut hetkessä., siinä kannattaa muistaakin se ettei silloin niitä suhteita kannata edes luoda minuun. Minullakin on vapaus kulkea miten haluan ja toimia oman moraalinin mukaan kuin empatia taidon.

        Mistä musiikista pidän.
        https://m.youtube.com/watch?v=NNGd3uANaes


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon kovasti että olet sellainen kuin sanot. Ja kyllä jokaisella saa ja pitää olla ihan omat kasvatustapansa mutta jos asiat niin olisivat kuin on kerrottu niin tosi oudolta ja väärältä tavalta ne munkin korvaani kuulostavat. Sitähän en kuitenkaan voi mitenkään tietää oikeasti onko asiat niin.

        Ja koulu voi olla nuorelle tai lapselle todella rankka paikka ja siellä aivan liikaa on noita pahoja asioita kiusaamista, piinaamista, eristämistä, väkivaltaa, haukkumista jne. jne. Ja kovasti toivoisi että asialle jotain kyettäisiin tekemään ja ettei yhdenkään nuoren tai lapsen tarvisi niistä kärsiä ja niitä kokea. On epärealistista kyllä odottaa että ne aivan täysin kokonaan pois voitaisiin kitkeä mutta että ne saataisiin kuitenkin niin vähäisiksi kuin vaan ikinä on mahdollista.

        Ja päihteistä ja rikoksista nuorena ja nuorena aikuisena tiedän aivan liian hyvin oman kokemuksen ja elämänhistorian vuoksi. Siitä olen kyllä onnellinen ja kiitollinen ettei äitini mua koskaan hylännyt vaikka häntä silloin nuorena tosi huonostikin ja väärin kohtelin kun kapinoin koko maailmaa vastaan. Vaikka nuorena 15v jäinkin yksin asumaan ja 17v olin jo asunnottomana ensimmäistä kertaa niin oli se tavallaan omaakin valintaa ja varsinkin syytä kuitenkin mulla oli aina myös paikka minne mennä ja johon olin tervetullut.

        Toisten rajoja pitää tietenkin kunnioittaa. Siihen penkomiseen ja asioiden ja rikollisuuden keksimiseen toisen perheestä en ota kantaa tässä nimenomaisessa tapauksessa kun en voi millään mitenkään tietää onko näin tapahtunut ja pitävätkö kerrotut asiat paikkansa. Mutta yleisellä tasolla nuo asiat ovat todellakin väärin ja ilkeitä.🙂.

        Erilaisuuteni ei ole syy saada kohdistaa henkistä väkivaltaa minuun jos mielikuvissa teette minusta pahemman kuin olen. . https://youtu.be/JRfuAukYTKg


    • Anonyymi

      Millaisesta peliympäristöstä on mies kyse, onko siellä esim nuoria tms?

      • Anonyymi

        Ni ei vastausta tullu


    • Anonyymi

      Ei kannata paljon kertoilla
      Pysykää muut täällä.

    • Anonyymi

      itseäni miehenä niin, varmaan kukaan tyttö ikinä tehnyt pahaa sillä tavoin eli pettänyt tai niin... JA inhottaa koko elämä konaisuudexsxaan.

      Ja sitten että no miten ne mukavat työt siitä elämnästäsi voisivat tmuvampaa

    • Anonyymi

      Joku todellakin hauska tietokone peli tuo interstate 82, car-combat-game.... kun työ joku tyttö tipahtaa nuo sähkölinjat ja jotain Kentucky Raiders tulee, ne pitää tuhota... on tarina pelissä...

    • Anonyymi

      Paljon voi tehdä ilman että joku vetää maton alta koko ajan. Vaikkapa elää täysipainoista elämää.

      xLiner

    • Puhutte paljon pahpista ihmisistä, mutta te muut muut ette ookeesti ole syyllistyny rikoksiin.

      • Parkkisakko on tullut ja nuorena näpistänyt, kävellyt punasia päin . Tupakkaa polttanut ja juonut alaikäisenä. Joo kyllä nyt noita rikoksia on tehty.
        Oikea rikollinen🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Parkkisakko on tullut ja nuorena näpistänyt, kävellyt punasia päin . Tupakkaa polttanut ja juonut alaikäisenä. Joo kyllä nyt noita rikoksia on tehty.
        Oikea rikollinen🥰

        Mä oon lähinnä lainannu, että aina oon palauttanu, ettei voi toisaalta varkaaks syyttää, kun oon autiotalosta ottanu esim. kirjan luettavaksi. Enää ei toikaan mahdollista, kun nykyään on autiotalojen kirjat aina homeessa. mistähän sekin johtuu, kun ennen ei ollut, ilmastomuutos vai mikä. Joskus aikoja sitten vein Joka Naisen Niksikirjan, kun asuin vielä kotona ja kovasti ois kiinnostanu muuttaa omilleen, niin siitä siivousta opiskelin. Ja sitten kun piti palauttaa, niin talo olikin purettu. Niin eipä voinu palauttaa, ja oli vielä pankin omistuksessa talo, että senkin suhteen paha kun on pankilta varastanu.


    • Anonyymi

      pahoista ihmisistä?

      kuin joku esim auto jonka nimi on merdeces-bensan syöjä on varmastikin pahas tuo.

    • Anonyymi

      Mutta elämässä joskus on todella kallista olla tai edes yrittää olla hyvä.... muutamia miljoonia vaatii hyvämielisyys, kyllä

    • Roikutko ihmisissä?

      Kuullostaa ihan siltä...

      Kannattaa lähteä tutkiskelemaan ihan itseään, jos kaikki ihmiset tuntuu pettävän. Joko ajaudut vääränlaisiin piireihin, tai sitten oletat joltain tuelta jatkuvaa pönkkäämistä. Ei ihmiset sellaista jaksa kukaan loputtomiin.

    • Anonyymi

      pelailu... niin jos on kyllästynyt ihmisiin niin voi pelailla pelejä sitten ja pelikavereita saattaa löytyä.

      Jos todellakin kyllästyttää ihmisen paska maailmankaikkeus
      , niin jotain pelejä :D

    • Anonyymi

      Luuseri jo syntyessään jossain pelissä... Disse voisi olla verenhimoinen pippelitön vampyyri?

      • Muistahan tyhjentää dosetti säntillisesti, niin ei rupee vi..vi..viiraamaan. 🤣


    • Anonyymi

      tuo onkin niin hauska peli joku interstate 82, koska hyvä seikkailu idea pelissä ja jooh...

      Peleissä niin: kannattaa monesti aina valita helppo vaikeustaso, koska pelien päämäärähän olisi tehdfä hauskaa...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sun oma äiti ja mummo.

    • Anonyymi

      kerrasasan hauskojakin jotkut vanhat tietokonepelitkin.... jooh

    • Anonyymi

      Online-yhteisö eivät ole sinun ystäviäsi. Koostuvat oman mielikuvituksesi luomista henkilöistä, jotka olet rakentanut heidän kirjoitustensa perusteella.

      • Anonyymi

        Niiin, kuulostaa just esim palstaharhalta, alat esim kuvitella neuvovasi tuttua/tuttuja tääl ja tiiäkkö silleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiin, kuulostaa just esim palstaharhalta, alat esim kuvitella neuvovasi tuttua/tuttuja tääl ja tiiäkkö silleen

        Harhaa vaiko eikö? :D


    • Anonyymi

      Tuttu juttu, löytyy tuskin yhtäkään kuka ei olisi jollain tavalla pettänyt, trust none

    • Iteltä veti maton jalkojen alta tässä joku aika sitten läheinen ihminen. En tiedä ollaanko enää koskaan tekemisissä, ja sitä olen tänä iltanakin märehtinyt. Mutta ei se ole mikään syy luovuttaa elämän suhteen. Jokainen on oma elämänsä seppä. Ei auta kuin jatkaa vaan eteenpäin.

      • *antaa tsemmppihalauksen kettukaverilleen*

        Aloittaja: aina tulee kehnoja juttuja eteen, niitä ei välttää. Toivoisin että voisin purkaa tuon jutun sellaiselle, jotka ottaisivat sinutkin syliin ja (sanoisivat etteivät voi auttaa, mutta) haluavat lohduttaa.

        Se sama meillä on jokaisella. Ihan jokaisella.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1818
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1180
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      112
      884
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      807
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      805
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      772
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      765
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      740
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      719
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      716
    Aihe